(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 25 آذر 1388- شماره 19536
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله خاتمي: تصوير امام(ره) زير پرچم موسوي و كروبي به آتش كشيده شد
انتقاد نمايندگان مجلس از عملكرد موسسه تنظيم و نشر آثار امام(ره)
امام از ما چه مي خواست؟
گزارش خبري تحليلي كيهان خودزني ايستگاه آخر فتنه گران
هشدار آيت الله يزدي به سران فتنه: رهبر انقلاب حجت را تمام كردند
سردار ذوالقدر: اهانت به ساحت امام (ره) هدف راهبردي جريان فتنه را آشكار كرد
آيت الله مومن : قوه قضاييه با مسببان توهين به ساحت امام برخورد كند
جانبازان با تجمع درجماران اهانت به امام راحل را محكوم كردند
مدير كل اوقاف و امور خيريه استان تهران: بزرگداشت امام حسين(ع) بزرگداشت آزادي و آزادگي انسان هاست



آيت الله خاتمي: تصوير امام(ره) زير پرچم موسوي و كروبي به آتش كشيده شد

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد كه قانون شكنان بايد جوابگوي هتك حرمت اخير به ساحت مقدس حضرت امام خميني(ره) باشند.
آيت الله سيداحمد خاتمي در گفت وگو با ايرنا درباره آتش زدن عكس حضرت امام(ره) توسط اغتشاشگران و توهين به ساحت بنيانگذار جمهوري اسلامي توسط آنها، گفت: آتش زدن عكس امام(ره) و اهانت به ايشان جرم بسيار بزرگي است فرقه قانون شكنان زير پرچم موسوي و كروبي و ديگران سنگر گرفته اند بايد پاسخگو باشند.
قانون شكني ها، حريم شكني هاي آنها بستر اين اهانت شد. امامي كه يك مقاله توهين آميز به ساحت مقدسش اين انقلاب را به پا كرد و قطعا اين خروشي كه به منظور محكوم كردن اين اهانت صورت گرفته چشم فتنه را كور خواهد كرد.
عضو شوراي عالي مجمع جهاني اهل بيت(ع) در ادامه با اشاره به نامه برخي چهره ها مبني بر مونتاژ بودن تصوير آتش زدن عكس حضرت امام (ره) گفت: من وقتي اين بيانيه را ديدم به ياد حرف نخست وزير نظامي طاغوت ازهاري افتادم كه مردم بر روي پشت بام عليه طاغوت تكبير سر مي دادند ازهاري مي گفت كسي پشت بام نيست نوار مي گذارند و مي گويند مردم شعار مي دهند. در مقابل شعار مي دادند ازهاري كذايي اينها همش نواره، نوار كه پا نداره.
كنار گذاشتن شوراي نگهبان و ولي فقيه هدف عمده اغتشاشگران
آيت الله سيداحمد خاتمي حوادث و فتنه هاي پس از انتخابات را برنامه اي كاملا از پيش تنظيم شده دانست و اظهار داشت: طراحان اغتشاشات پس از انتخابات دو صورت را براي اجراي توطئه خود بر عليه نظام طراحي كرده بودند كه بنابر شواهد و اعترافات دستگيرشدگان، در صورت اول و پيروزي در انتخابات قصد داشتند با تمام قوا به مقابله با ولايت فقيه برخيزند و اهداف مورد نظر خود را دنبال كنند.
وي عمده ترين هدف طراحان اغتشاشات را كنار گذاشتن ولي فقيه از راس جمهوري اسلامي ايران دانست و نشانه آن اظهارات سخيف ضد ولايت عنوان كرد كه در آستانه انتخابات و پس از آن به ويژه در 25 خرداد مطرح كردند.
درايت رهبري، كودتاي مخملي را ناكام گذاشت
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم تاكيد كرد: شواهد زيادي مبني بر نقشه از پيش طراحي شده دشمنان و گروههاي معارض نظام وجود دارد كه در اين راستا مي توان به اعترافات دستگيرشدگان اشاره كرد و نشانه ديگر اين است كه پيش از انتخابات، مسئولين سفارت انگليس از شهروندان مقيم ايران خود، خواستند كه پس از انتخابات در خيابان ها ظاهر نشوند كه گوياي طراحي يك كودتاي مخملي در ايران بود.
آيت الله سيداحمد خاتمي در ادامه بيان كرد: البته اين مسئله به معناي اين نيست كه دشمنان توانستند در ايران كودتاي مخملي به راه بياندازند بلكه مي توان گفت كه اين فتنه جويان از هر فرصتي براي رسيدن به اهداف غلط استفاده مي كنند و امروز اين درايت رهبري و همراهي مردم با ايشان است كه اين كودتا را ناكام گذاشته است.
وي با تاكيد بر اين كه هنوز بايد مراقب پس لرزه هاي فتنه هاي دشمنان باشيم، اطمينان داد كه اين پس لرزه ها هم با روسياهي و شكستگي براندازان نظام به پايان خواهد رسيد و اصولا به تعبير قرآن كريم اينها كف آبند كه از بين مي روند اما الزيد فيذهب جفاءا و به تعبير مقام معظم رهبري مخالفان در برابر سيل خروشان ملت صفر هم به حساب نمي آيند.
هاشمي بايد به صراحت موضع خود را اعلام كند
امام جمعه موقت تهران در خصوص سكوت هاشمي رفسنجاني در قبال حركات اغتشاشگران و توهين آنها به مقدسات بيان داشت: در رابطه با آقاي هاشمي من از همين طريق درخواست مي كنم كه مواضعش را به صراحت و نه با اما و اگر در برابر اغتشاشگران اعلام كند.

 



در گفت وگو با خبرنگار كيهان صورت گرفت
انتقاد نمايندگان مجلس از عملكرد موسسه تنظيم و نشر آثار امام(ره)

تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از عملكرد موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) تاكيد كردند متوليان اين موسسه بايد پيشتاز دفاع از امام و مواضع انقلابي او باشند نه اينكه با انفعال و اتخاذ مواضع دو پهلو موجبات خرسندي دشمنان امام را فراهم كنند.
محمد كوثري نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با خبرنگار امور مجلس كيهان اظهار داشت: اقداماتي كه موسسه نشر آثار امام(ره) در چند سال اخير خصوصا از دوره اصلاحات به بعد انجام داده اصلا قابل قبول نيست.
وي با بيان اينكه حضرت امام خميني(ره) براي همه مردم جهان و خصوصا دنياي اسلام الگو و نمونه است گفت: بسياري از مردم با تمام سلولهاي بدنشان به امام و ولايت عشق مي ورزند زيرا امام خميني(ره) با اقدامات خالصانه اي كه در طول عمر مباركشان خصوصا در 10سال رهبري ملت ايران انجام دادند واقعا در قلوب تك تك مردم خصوصا رزمندگان و ايثارگران جاي دارند.
كوثري كه از فرماندهان دفاع مقدس نيز بوده گفت: رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس با اشاره و فرمان امام جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و به جبهه ها رفتند. بنابراين تمامي اين رزمندگان، خانواده شهدا و ايثارگران و آحاد مردم نمي توانند بپذيرند كه متوليان حفظ آثار و مواضع امام(ره) اين چنين نسبت به هتاكي صورت گرفته به امام خميني بي تفاوت باشند.
وي تاكيد كرد ما به برخوردهاي جناحي و ناپسند موسسه نشر آثار امام انتقاد داريم و اين حرف آحاد مردم خصوصا ايثارگران و رزمندگان است.
فلسفه موسسه فراموش نشود
حجت الاسلام يحيي زاده عضو كميسيون فرهنگي مجلس هم با اشاره به فلسفه راه اندازي موسسه نشر آثار امام(ره) گفت: فلسفه راه اندازي اين موسسه حفاظت از مواضع پيامبرگونه امام بوده و هست.
وي در گفت وگو با كيهان افزود: وقتي نسبت به امام و مواضع ايشان چه در امور داخلي و چه خارجي هتك حرمتي صورت مي گيرد طبيعي است كه با توجه به فلسفه موسسه نشر آثار امام، اولين كساني كه شايسته است واكنش نشان دهند و دفاع كنند همين موسسه و متوليان آن هستند.
نماينده مردم تفت و ميبد تصريح كرد: وقتي آحاد ملت نسبت به امام و دفاع از ايشان نظر واحد و منسجم دارند طبيعي است كه متوليان موسسه مذكور بايد پيشتاز دفاع از امام باشند و اگر خداي ناكرده به جاي فرياد كشيدن، سكوت كنند يا اينكه صحبت هاي دوپهلويي مطرح نمايند كه دشمنان امام از آن خرسند شده يا سوء استفاده كنند لذا اين اصلا مناسب نيست.
وي تاكيد كرد مسئولان موسسه نشر آثار امام هيچ گاه نبايد فلسفه اساسي قانوني و اخلاقي خويش در دفاع همه جانبه از امام را فراموش كنند.
تكليف نفوذي ها را روشن كنيد
مهدي كوچك زاده نماينده مردم تهران هم از حجت الاسلام سيدحسن خميني خواست تا هرچه سريعتر تكليف نفوذي ها در موسسه نشر آثار امام را روشن كند.
وي با اشاره به مواضع قائم مقام موسسه مذكور درباره جسارت حاميان موسوي و كروبي و خاتمي به امام راحل گفت: مواضع اتخاذ شده آقايان بيش از آنكه محكوم كردن جسارت به امام باشد به نوعي همراهي با مفسدين تلقي مي شود كه اقدام به اين عمل شنيع كردند.
وي خطاب به مسئولان موسسه تاكيد كرد آقايان بدانند اتفاقي كه اخيرا افتاد يك گوشه كوچك از فجايع بسيار زشت تري بود كه عملا رخ داده بود و صداوسيما هم از نمايش آنها پرهيز كرد.
نماينده تهران افزود: جسارت اخير به امام در حقيقت ناشي از فضايي بود كه طي سالهاي گذشته مدعيان دروغين پيروي از امام در جبهه اصلاحات فراهم كرده بودند.
عضو كميسيون امنيت داخلي مجلس تاكيد كرد به نظر بنده لازم است بيش از آنكه دوستداران و مريدان واقعي امام و رهبري تكليف نفوذي ها در اين گونه موسسات را روشن كنند خود متوليان خصوصا نوه محترم امام حجت الاسلام سيدحسن خميني به اين امر مهم اقدام نمايند.
انتظارات مردم را برآورده نكردند
حسين نجابت نماينده مردم تهران هم به خبرنگار كيهان گفت: موسسه نشر آثار امام تاكنون انتظارات مردم را برآورده نكرده است.
اين عضو فراكسيون اصولگرايان افزود: تقاضاي عموم مردم از همه مسئولان خصوصا متوليان موسسه مذكور اين است كه از ساحت امام و رهبري تمام قامت دفاع كنند.
وي با تاكيد بر اينكه دفاع از امام و رهبري موضوعي جناحي و شخصي نيست افزود: دشمنان علاوه بر هجمه به شخصيت حقيقي امام و رهبري به شخصيت حقوقي آنها هجوم برده اند.
نجابت با اشاره به جسارت به ساحت امام تاكيد كرد در اين شرايط انتظار اين بود كه مسئولان موسسه نشر آثار امام به سرعت هتاكي صورت گرفته را تقبيح كنند ولواينكه به برخي مسائل هم انتقاد داشته باشند ولي بايد ابتدا جسارت مذكور را محكوم مي كردند. بعد باقي مسائل را مطرح مي كردند نه اينكه وقتي همه واكنش نشان دادند آقايان يا سكوت كنند يا اينكه به گونه اي ديگر موضع گيري نمايند كه تعجب دوستداران امام و انقلاب را برانگيخت.
موسسه در وقايع اخير
سياسي عمل كرد
مرندي نماينده مردم تهران در مجلس هم با بيان اينكه سيدحسن خميني مي توانست بيانيه اي در محكوميت هتك حرمت به ساحت امام خميني صادر كند گفت موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني در حوادث اخير برخورد سياسي انجام داد.
به گزارش فارس، عليرضا مرندي در حاشيه جلسه علني ديروز با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به اينكه عملكرد موسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني در هتك حرمت به ساحت بنيانگذار امام خميني را چگونه مي بينيد اظهار داشت: اين موسسه در مسائل اخير سياسي عمل كرد و مي بايست زودتر از هر فرد و جرياني از هتك حرمت به ساحت امام خميني برمي آشفت.
وي تاكيد كرد: موسسه تنظيم و نشر آثار امام به جاي محكوم كردن اين اقدام، صدا و سيما را براي پخش هتك حرمت به امام خميني محكوم كرد. در حالي كه اين اقدام صدا و سيما كاري خوب بود كه نشان داد چه مسائلي اخيراً در كشور در حال رخ دادن است.
طرح تحقيق و تفحص از بودجه 10ميلياردي
يك عضو كميسيون فرهنگي مجلس هم با اشاره به عملكرد نامناسب موسسه تنظيم و نشر آثار امام در حفظ و صيانت از انديشه هاي امام(ره) با وجود داشتن بودجه 10 ميليارد توماني در هر سال، از ارائه و پيگيري طرح تحقيق و تفحص برخي نمايندگان مردم در مجلس از اين موسسه در آينده نزديك خبر داد.
حجت الاسلام رسايي در گفت وگو با فارس با اشاره به عملكرد دوگانه موسسه تنظيم و نشر آثار امام در قبال تحريف و هتاكي ها به انديشه هاي ايشان، تصريح كرد: به رغم اينكه اين موسسه سالانه بيش از 10ميليارد تومان اعتبارات دولتي دريافت مي كند اما در مواقع حساس و بزنگاه ها نتوانسته از وظيفه خود يعني حفاظت از انديشه هاي امام به درستي دفاع كند و نه تنها در برابر اين هجمه ها سكوت كرده بلكه به نفع جريانات ضد امام نيز وارد موضع گيري شده است.
رسايي ادامه داد: اكنون با توجه به اينكه در اين مقطع حساس چهره اين جريانات بيش از گذشته براي مردم نمايان شده است، لازم مي دانيم در خصوص عملكرد اين موسسه بررسي دقيق به عمل آوريم، از همين روست كه طرح تحقيق و تفحص از عملكرد اين موسسه را در مجلس دنبال مي كنيم.
مشكل عده اي عدم تبعيت از ولايت فقيه است
حجت الاسلام والمسلمين آقاتهراني، مشكل اصلي عده اي را تبعيت نكردن از ولايت فقيه دانست و اظهار داشت: برخي به نام و همراه امام و با شعار امام آمده و با دست ايشان تنفيذ شده و به جايي رسيده اند، اما نمي دانم چرا بعد از گذشت دوره اي يادشان مي رود كه چطور در حكومت جا گرفته اند. مطمئناً اگر تنفيذ ولايت در كار شما نباشد حكومت ديروز شما زير سؤال است.
به گزارش ايسنا نماينده مردم تهران در خانه ملت در نطق ميان دستورش در صحنه علني ديروز مجلس شوراي اسلامي به يكي از فرمايشات امام صادق (ع) مبني بر اين كه در دوران غيبت هنگامي كه ولي فقيه حكم كرد اگر نپذيرفتيم حكم خدا را سبك شمرده و رد كرده ايم استناد كرد و ابراز داشت: به معناي ديگر اگر حرف پيامبر(ص) را نشنيده و يا با حضرت علي(ع) مشكل پيدا كنيم با ولايت فقيه نيز مشكل پيدا مي كنيم.
انقلاب با كسي شوخي ندارد
نماينده مردم لنجان گفت: پايه هاي اين نظام استوار به خون هزاران نفر شهيد و جانباز است و شوخي بردار نيست و به برادران ديروز تذكر مي دهيم كه بدانند انقلاب با احدي شوخي ندارد.
محسن كوهكن در نطقش اضافه كرد: كساني كه پس از پيروزي انقلاب روزها و يا لحظات يا سال هايي را همراه با نظام و آنگاه مسير خود را از آن جدا كرده اند يك بازنگري كرده و ببينند داراي چه مسئوليت هايي بودند.
به گزارش فارس كوهكن اضافه كرد: همراهي با انقلاب در يك زمان در يك روز يا در يك سال تضميني براي اينكه تا پايان عمر يك نفر را در خط انقلاب و امام بدانيم نيست.
وي خاطرنشان كرد: دوستاني كه مدعي حمايت از خط امام هستند توجه كنند، برادران دلسوزي كه بعضاً از جبهه اصولگرايي بودند ولي امروز به خاطر گلايه هايي كنار كشيدند من نگران سرنوشت اين افراد هستم نه در جهت انتقاد من نماينده يا يك نفر سياسي و يا يك نفر روزنامه نگار بلكه از آهي كه آن خانواده شهيد مي كشد، از نفريني كه آن پدر بزرگوار شهيد مي كند و تاثير خود را بر آنها خواهد داشت مي ترسم.
نماينده مردم لنجان در مجلس گفت: هيچ گاه معتقد نبوده و نيستم كه در اين كشور جايگاه ولايت مطلقه فقيه توسط فرد يا افرادي در هر رده اي كه باشند قابل تضعيف باشد آنها فقط آبروي خود را مي برند.

 



امام از ما چه مي خواست؟

محمد عبداللهي
اين روزها تاريخ است كه دوباره بازيگران جبهه حق و باطل را به نمايش گري فراخوانده است. اكران صحنه هاي گوناگوني از 3 دهه قبل براي نسل كنوني جوانان پرشور و انقلابي كه امام(ره) را و حوادث پرخروش آن دوران را به ياد ندارند صحنه هايي شگفت انگيز مي آفريند، مخصوصاً براي جوانان و دانشجويان آن روز كه اكنون مفهوم «تكرار» را در بازآفريني توطئه هاي بدخواهان در روزهاي نخست انقلاب و هدايت گري هاي پيامبرانه ولي فقيه زمان با همه وجودشان ادراك مي كنند. تاريخ را كه ورق مي زني زنده بودن زمان را درمي يابي. اين متن گوشه اي از برگ هاي زنده تاريخ اين مرز و بوم است، كلام هميشه پايدار ابرمرد تاريخ است كه گويي براي امروز گفته شده است. خوب كه بخواني ايمان مي آوري كه «خميني(ره) روح خدا بود در كالبد زمان»!
استراتژي امام در برخورد با اغتشاش گران
«آقا شما نشسته ايد كه چهار تا كمونيست بيايند در دانشگاه و قبضه كنند دانشگاه را!؟ شما مگر كمتر از آنها هستيد؟ عدد شما بيشتر از آن هاست؛ حجت شما بالاتر از آن هاست. شما اين مسائل را كه بگوييد، خيانت اينها را مي توانيد واضح بكنيد در آن مكان، در دانشگاه. خيانتشان را مي توانيد واضح بكنيد كه خودشان بگذارند بروند. بايستيد، صحبت كنيد. بگوييد آقا، خوب بياييد يكي يكي بگوييد ببينم شما چكاره هستيد آمده ايد توي دانشگاه داريد اخلال مي كنيد؟ مي خواهيد چه بكنيد؟ مي خواهيد درس بگوييد برايمان؟ شما كار خودتان را اول حساب بكنيد كه چكاره هستيد توي اين مملكت. شما از اهل اين مملكت هستيد، يا عمال غير هستيد خودتان را به ما مي چسبانيد؟ بايستيد آقا بگوييد. البته بايد اشخاصي هم كه گوينده هستند بيايند در دانشگاه... در هر صورت عمده، فعاليت خود شماهاست... اينها تودهني مي خواهند آقا! عدد شما زيادتر است؛ حجت شما بالاتر است؛ خيانت آنها واضح است. اجتماع بكنيد، بگوييد مطالب را. يك رئيس، يك معلم را كه مي بينيد كمونيستي است بيرونش كنيد از دانشگاه. من نمي گويم حالا جنگ بكنيد با آنها، جنگ نمي خواهيم حالا بشود، اگر يك وقتي منتهي به اين شد، به يك روز اينها را بيرونشان مي كنيم! اما حالا نمي خواهيم يك جنگي بشود؛ مي خواهيم حالا با ملايمت بشود؛ شما ننشينيد يكي ديگر برايتان صحبت بكند؛ اما خوب، با صحبت. آنها صحبت مي كنند؛ شما هم صحبت بكنيد يك روحاني بيايد صحبت كند؛ خودتان برويد، هر كدامتان مي توانيد، در مقابل آنها بايستيد صحبت كنيد. آن مي گويد؛ شما هم بگوييد. آن وقت يكي يكي انگشت بگذاريد روي كارهايشان كه تو اين كاري كه مي كني براي چيست؟ تو، تو تابع كي هستي كه اين كارها را مي كني؟ تو ايراني هستي و اين كار را مي كني، يا آمريكايي هستي يا شوروي؟ يا براي آنها كار مي كني، يا براي ايران. اگر براي آنها كار مي كني، جاي شما اينجا نيست، برو آنجاها كار بكن.
بايد جلويشان را بگيريد. مسائل را به آنها بگوييد؛ در دانشگاه بنويسيد، منتشر كنيد. كساني كه برخلاف اين هستند، برويد يكي يكي پيش آنها، برويد بگوييد شما اينكاره هستيد. شما چه مي گوييد باز به ما؟ چطور مي خواهيد يك دانشگاه را در دست بگيريد در صورتي كه اخلالگر هستيد؟ يك اخلالگر دزد كه نمي تواند دانشگاه را اداره كند...»
سخنراني حضرت امام(ره) در 23 خرداد 1358
افراد مفسد را از دانشگاه بيرون كنيد
«اينها مي خواهند دانشگاه را نگذارند آدم تويش پيدا بشود و شما جديت كنيد كه آدم پيدا بشود. شما جديت كنيد كه اين اشخاصي كه حالا افتاده اند توي دانشگاه ها و دارند فساد مي كنند، خودتان بيرونشان كنيد. نياييد شكايت كنيد كه در دانشگاه يك كسي آمده و دارد حرف مي زند. خوب، برو مقابلش بايست. بگو آقا تو چه مي گويي؟ تو براي ملت دلت مي سوزد؟»
سخنراني امام(ره) در 25 خرداد 1358
با منحرفين حرف بزنيد
«مهم اين است كه اينها در اين جمعيتي كه اخلال گرند در اقليت واقعند. اكثراً كه اينطور نيستند كه اخلالگر باشند و اين جمعيت اكثر بايد از اختلافاتي كه خودشان اگر در بينشان هست، دست بردارند و با اجتماع خودشان بدون اينكه يك درگيري، يك اختلاف عملي بشود، با اجتماع خودشان اينها را از صحنه خارج كنند كه نتوانند آنها فعاليت بكنند. مهم اين است كه خود كساني كه در دانشگاه ها هستند، در مواردي هستند كه آموزش و پرورش هست در آن، چه اساتيد و چه جوانهايي كه آنجا هستند، اين ها خودشان به طور معقولي جلوگيري بكنند، چون اينها حرفي ندارند. اخلال گرها حرفي ندارند، همان فقط مي خواهند اخلال كنند. اگر هر كدام ]مدعي[ شد جلويش بروند بگويند خوب شما چه حرفي داريد ؟ حرفت را بزن. خواهيد فهميد كه حرف ندارند. فقط حرف همه شان اين است كه اخلال كنند، نگذارند يك كاري انجام بگيرد و اين مهمش دست خود دانشگاهي ها و دانش سراها و خود اساتيد و غير اساتيد هست كه در اين امر كمك كنند.»
سخنراني حضرت امام (ره) در تاريخ 24 شهريور 1358
مشورت و مطالعه، عدم درگيري، بحث چهره به چهره
«شما از اين به بعد ان شاءالله وقتي كه دانشگاه ها باز بشود، مبتلاي به اين مسائل هستيد و بايد با هوشمندي و با مطالعه و با مشورت بين خودتان افرادي را كه مي بينيد يا به اسم آزادي و نمي دانم اين حرفها، كه مي خواهند يك آزادي خاصي در كار باشد، دل بخواهي در كار باشد، نه آزادي مطلق، يا به اسم دموكراسي و امثال ذلك، الفاظ جالبي كه در هيچ جاي دنيا معنايش پيدا نشده تا حالا، هر كس براي خودش يك معنايي مي كند، به اينطور چيزها گرفتار هستيد درگيري صحيح نيست.
وقتي درگيري شد و اكثريت شما داريد و فرض كنيد كه آنها را كتك زديد و چه كرديد، اين به نظر شايد اشخاصي بيايد به اينكه اينها حجتي نداشتند، كتك زدند، متوسل به زور شدند- اينها هركدامشان آمدند در دانشگاه و گفتند، يك مطلبي را گفتند، برويد جلويش بگوييد: چه مي گوييد؟ يكوقت مي خواهد هياهو كند، كه اكثراً اينطوري هستند، اينها را سرانشان كه وادار مي كنند به هياهو، جمع بشويد دورش بگوييد؛ آقا بنشين صحبتهايت را بكن. ببينيد هيچ صحبت ندارد، فقط همين است كه يك تشنجي ايجاد كند و نگذارد دانشگاه باز بشود و نگذارد دانشگاه عمل خودش را انجام بدهد. بدون اينكه با آنها جنگ و نزاع داشته باشيد، با آنها به اين نحو مقابله كنيد. يا آنها اگر يك اجتماع صدنفري، هزار نفري، مي كنند، شما ده، بيست هزار نفر را اجتماع كنيد، مسائل خودتان را بگوييد، دعوا هم نكنيد؛ اين بايد انجام بگيرد.»
سخنراني حضرت امام(ره) در تاريخ 29 شهريور 1358
با منحرفين بحث كنيد
«اسلام دين مستند به برهان و متكي به منطق است؛ و از آزادي بيان و قلم نمي هراسد، و از طرح مكتب هاي ديگر، كه انحراف آنها در محيط خود آن مكتب ها ثابت و در پيش دانشمندان خودشان شكست خورده هستند، باكي ندارد. شما نبايد با پيروان مكتبهاي ديگر با خشونت و شدت، رفتار و درگيري و هياهو راه بيندازيد. خود با آنان به بحث و گفتگو برخيزيد و از دانشمندان اسلامي دعوت كنيد با آنان در بحث بنشينند، تا تهي بودن دست آنان ثابت شود و اگر آنان با جنجال و هياهو با شما مواجه شدند، از آنان اعراض كنيد؛ و با خونسردي بگذريد كه يكي از نقشه هاي آنها آن است كه شما را به درگيري بكشند و از آن استفاده غير مشروع كنند. ما با آزادي و منطق موافق، ولي اگر توطئه و خرابكاري باشد، تكليف ديگري داريم.» 31 شهريور 1358
در مقابل منحرفين شجاعانه بايستيد
«و وصيت اينجانب به جوانان عزيز دانشسراها و دبيرستانها و دانشگاهها آن است كه خودشان شجاعانه در مقابل انحرافات قيام نمايند تا استقلال و آزادي خود و كشور و ملت خودشان مصون باشد.»
ايجاد تفرقه براي جلوگيري از بيداري است؛
متفكرهاي ما، روشنفكرهاي ما، همه دانشجويان و دانشگاهيان، بدانند كه نقشه اين است و آثارش را ما داريم مي بينيم. اين گروه گروه شدنها براي همين است كه نگذارند اين انسجامي كه بوده حفظ شود. مي خواهند نگذارند مردم بيدار بشوند و راه خودشان را پيدا كنند؛ همان راهي را كه اسلام دستور داده كه همه با هم باشيد. خداوند بر مردم واجب كرده. همه با هم باشيد و تفرق در كار نباشد. با تفرق (1) واعتصموا بحبل الله جميعاً ولاتفرقوا همه فسادها هست. و با تمسك به خداوند همه صلاح و سعادتها هست.
سخنراني حضرت امام (ره) در تاريخ 6 تير 1358

 



گزارش خبري تحليلي كيهان خودزني ايستگاه آخر فتنه گران

سرويس سياسي-
تحليلگران معتقدند احياي سرمايه اجتماعي جريان فتنه كه در 16 آذر به صفر رسيد، از طريق ايجاد يك «غائله بزرگ»، مهم ترين هدف افراط گري هاي اخير اين جريان است.
پس از اهانت به ساحت مقدس امام خميني در روز 16 آذر توسط جمعي معدود از فتنه گران دانشگاه تهران، كه موجي از اعتراض مردم مومن و انقلابي و درخواست براي برخورد قاطع با سران فتنه را در سراسر كشور به دنبال داشته، اين پرسش در ميان تحليلگران مطرح شده است كه هدف اين جريان از اجراي سناريوهايي از اين دست چيست؟
جمعي از فتنه گران كه عمده آنها به گروهك هاي تروريستي مانند منافقين يا سلطنت طلب ها نزديك يا وابسته هستند، در روز 16 آذر با برگزاي تجمع هايي كه حتي منابع غربي هم آن را «محدود و ضعيف» خوانده اند، تلاش كردند ثابت كنند كه جريان فتنه سبز همچنان در ايران زنده است و ادامه حيات مي دهد. ميرحسين موسوي كانديداي بازنده انتخابات رياست جمهوري يك روز قبل از 16 آذر با صدور بيانيه اي دانشجويان را به برگزاري چنين تجمعي دعوت كرده بود. در يكي از اين تجمعات كه در دانشگاه تهران برپا شد، جمعي از آشوبگران عكس مبارك امام خميني را پاره كرده و آن را آتش زدند. پس از اين حادثه، صدا و سيما در اقدامي قابل تقدير صحنه هاي اين جسارت بزرگ را پخش كرد و بلافاصله پس از آن موجي بزرگ از اعتراضات مردمي و درخواست براي محاكمه سران فتنه سراسر كشور را فراگرفت. خاتمي، موسوي و كروبي بلافاصله پس علني شدن اين موضوع سعي كردند خود را كنار كشيده و صدا و سيما را به مونتاژ اين صحنه ها با هدف بدنام كردن اصلاح طلبان متهم كنند. اين افراد البته در مقابل اين پرسش كه فرضا آنچه صدا و سيما پخش كرده مونتاژ باشد، آيا آنچه رسانه هاي امريكايي و انگليسي حامي موسوي هم پخش مي كنند مونتاژ است؛ البته پاسخي نداشتند.
سران جريان فتنه براي جبران آبروريزي آنچه در 16 آذر اتفاق افتاد، سعي كردند اقدامات خود را در روزهاي 17و 18 آذر هم ادامه بدهند. بنا بر برخي اخبار موثق برخي از آشوبگران كه شناسايي هم شده اند تلاش داشته اند در اين دو روز تصاويري بسيار اهانت بار از امام و سران نظام بين دانشجويان پخش كنند كه البته به دليل ترس از واكنش شديد دانشجويان نهايتا اين پروژه موقتا منتفي شد. همچنين در اين دو روز جمع بسيار كوچكي از آشوبگران با استفاده از محيط امني كه -متاسفانه- مديران دانشگاه هاي تهران و اميركبير براي آنها ايجاد كرده اند اقدام به سردادن شعارهاي بسيار تند عليه مقام هاي نظام كردند.
برخي تحليلگران كه كيهان با آنها گفت وگو كرده است، عقيده دارند اين اقدامات راديكال در چارچوب يك سناريوي هماهنگ و از پيش تعيين شده انجام مي شود. به عقيده اين تحليلگران سران جريان فتنه بعد از 16 آذر به طور قطعي به اين نتيجه رسيده اند كه ديگر توان بسيج مردم -حتي جمع كوچكي از آنها- در جهت اهداف خود را ندارند و سرمايه اجتماعي آنها به معدودي ضد انقلاب منحصر شده است. در نتيجه اين تحليل، گردانندگان اين جريان تصور مي كنند تنها راه براي احياي دوباره ظرفيت آشوبگري خود در تهران اين است كه يك فتنه بزرگ درون دانشگاه بوجود بياورند و اين هم امكان پذير نيست مگر اينكه به طريقي نيروهاي امنيتي و انتظامي را به درون دانشگاه بكشانند. يك مقام آگاه در اين مورد به كيهان گفت: «اطلاعات موثقي وجود دارد كه نشان مي دهد جريان فتنه قصد دارد با توهين هاي بزرگ به مقدسات -كه معنايي جز خود زني ندارد- كار را به جايي برساند كه نيروهاي مومن كنترل خود را از دست بدهند و نهايتا يا يكي از بزرگان اين جريان دستگير شود و يا اينكه با ورود نيروهاي امنيتي و انتظامي به درون دانشگاه، يك فتنه بزرگ بوجود بيايد و منجر به حادثه اي شبيه 18 تير بشود». وي تاكيد كرد: «البته نظام بدون شك چنين بهانه اي به فتنه گران نخواهد داد و برخورد ها به صورت هوشمند انجام خواهد شد تا هم فتنه گران مجازات شوند و هم بهانه اي مانند 18 تير به دست دشمنان نيفتد». وي در پايان گفت: «انتظار اين است كه در كنار اقدامات امنيتي مسئولان دانشگاه ها هم در برخورد آموزشي با آشوبگران تعلل نكنند».
در عين حال ناظران آگاه عقيده دارند در پيش گرفتن چنين راه هايي توسط موسوي و اطرافيان وي نه تنها منجر به هيچ توقفي در روند شديد كاهش سرمايه اجتماعي او نشده بلكه تعداد زيادي از اصلاح طلبان را به اين نتيجه رسانده كه موسوي تا جبهه اصلاحات را به طور كامل دفن نكند، دست بردار نيست.

 



هشدار آيت الله يزدي به سران فتنه: رهبر انقلاب حجت را تمام كردند

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به سخنان اخير رهبر انقلاب تصريح كرد كه همگان بدانند كه سخنان مقام معظم رهبري به عنوان اتمام حجت براي سران فتنه بود و همه مسئولان، روحانيون و حتي مراجع عظام تقليد بايد به دقت سخنان ايشان را مورد توجه قرار دهند.
آيت الله محمد يزدي در ديدار با مديران گروه تبليغي اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خيريه كشور گفت: ما بايد عبرت ها و درس هاي عاشورا را شناسايي كرده و در محيط هاي تبليغي خود به مردم منتقل كنيم.
وي با بيان اين كه همه چهره سران فتنه را شناخته اند، اظهار داشت: من ناراحتم، شخصيتي كه لباس روحانيت بر تن دارد، امروز به عنوان يك جوك در جامعه مطرح شده است و به او شيخ اصلاحات هم مي گويند، چه كسي اين شخصيت را تزلزل داده است، در همين سفر اخير وي به قم اگر از او مراقبت نمي شد معلوم نبود چه اتفاقي برايش مي افتاد.
از مركب شيطان پياده شويد
آيت الله يزدي با بيان اين كه مردم براي حفظ دين قيام كردند، تصريح كرد: آقاي موسوي چه افتخاري به همراه دارد، در دوران نخست وزيري همه مي دانند كه چه فكري داشت، من در مجمع تشخيص مصلحت به آقاي موسوي گفتم، شما در روز قيامت چه پاسخي خواهيد داشت كه شوراي نگهبان را اينگونه متهم مي كنيد، البته هر وقت كه من و امثال من در جلسه حضور نداريم، اين آقايان حرف مي زنند و در جلساتي كه ما هستيم هيچ نمي گويند، من به آنها مي گويم كه از مركب شيطان پياده شويد و عليه اسلام كاري نكنيد.
هاشمي بايد فاصله اش را كم كند
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه آقاي هاشمي را ما مي شناسيم و خدمات بسيار خوبي انجام داده است، بيان داشت: خدا عاقبت ما را ختم به خير كند، در فراز و نشيب زندگي همه جا خطر در كمين ما است، اگر به خدا پناه نبريم، لغزش به سراغ ما خواهد آمد.
وي ادامه داد: من در آخرين برخورد با وي گفتم مي خواهم بدون تعارف بگويم، شما با رهبر فاصله گرفته ايد، امروز شايسته نيست اين وضعيت را داشته باشيد، ما در تاريخ انقلاب ديديم كساني كه قبل از انقلاب مقامات عاليه داشتند و امروز به عنوان منافق در جامعه زندگي مي كنند و اخيرا هم جايزه حقوق بشر به آن تقديم شد، اين عبرت نيست براي شما، آقاي هاشمي پاسخ داد كه من ادبيات شما را قبول ندارم ولي شايد با ادبيات خودم يك چيزي بگويم.
آيت الله يزدي گفت: تمام كساني كه در نطق پيش از دستور اجلاس اخير وقت گرفتند، گفتند آقاي هاشمي اين فاصله را كم كنيد و من شخصا چند بار درباره وي با رهبر معظم انقلاب صحبت كردم، متاسفانه نماز جمعه اي كه خواندند همه يادشان است و در آخر نماز با ترديدي كه مطرح كردند، تمام زحماتي را كه رهبري كشيده بودند را خنثي كردند، چه ترديدي وجود دارد، كسي كه ما دعوت كرديم تا در شوراي نگهبان حاضر شود و شبهاتي كه دارد را مطرح كند و حرف هاي خود را بزند و او حاضر نشد و فقط آقاي محسن رضايي آمد.
وي ادامه داد: آقاي هاشمي از شما مي پرسم، شما چكاره بوديد كه كميته نظارت بر آرا مردم را تشكيل داديد، شما رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام هستيد و بايد به وظيفه خود عمل كنيد.
آيت الله يزدي تصريح كرد: همين الان هم كه وي سكوت كرده بود و همه دوستداران نظام به وي توصيه كردند اين فاصله را كم كند، رهبر معظم انقلاب هم گفتند كه با دفع مخالفم ولي برخي ها دوست دارند كه دفع شوند، آقاي هاشمي سكوت را شكستند و در مشهد سخنراني كردند، مي گويد كه حكومت سپاه و بسيج دارد و اين طرفي ها دانشگاه، اساتيد و نخبه دارند. وي اضافه كرد: شما داريد بين سپاه، بسيج، دانشگاه و اساتيد تقابل ايجاد مي كنيد، در حالي كه در سپاه دانشگاه و دانشجو وجود دارد، اختراعاتي كه در نيروهاي مسلح ما صورت مي گيرد، ريشه دانشگاهي دارد، اين چه تعبيري است كه شما مي كنيد.
هاشمي از من خواست
پرونده دخترش را ببندم
وي ادامه داد: در زمان رياست بنده در قوه قضاييه دخترش پرونده داشت و به بنده مي گفت پرونده را ببندم، من مي گفتم كه بگو بيايد دادگاه و من پرونده را بررسي كنم، چگونه شما مي خواهيد پرونده را ببنديد در حالي كه قوه قضاييه را قبول نداريد و دختر شما در دادگاه حاضر نمي شود، در اين نظام روحاني داشتيم كه حكم اعدام پسر خود را به خاطر اسلام صادر كرد، كسي كه حكم اعدام پسر خود را در اسلام امضا كند، به آيات اسلام عمل كرده است.
زن و بچه نبايد از اسلام
مهمتر باشد
آيت الله يزدي با بيان اين كه زن و بچه آدم نبايد از اسلام مهمتر باشد، خاطرنشان كرد: آقاي هاشمي گفته اند كه مهدي ما هيچ مشكلي ندارد و براي بازرسي دانشگاه آزاد رفته است و در جاي ديگر مي گويد براي كسب مدارك دكتراي خود رفته است و وقتي صحبت پرونده مي شود، مي گويد مشكلي ندارد و هر دادگاهي بگويد مي آيد ولي صحبت هاي رئيس قوه قضاييه اينگونه نيست. وي با بيان اين كه آقاي هاشمي گفته اند كه زندانياني كه دستگير شده اند آزاد شوند، يادآور شد: زندانياني كه در جمعشان يا به خاطر آنها مسجدي آتش كشيده شده است، خون مردم بي گناه ريخته شده است، بايد آزاد باشند و هر چه مي خواهند بگويند.
رهبري حجت را تمام كردند
وي با بيان اين كه آقاي هاشمي فاصله خود را با رهبري كم كنيد، تصريح كرد: با ولايت نزديك شويد، اگر بياييد رهبري استقبال مي كند، چند بار ايشان در صحبت هايشان از توبه كردن افراد صحبت كرده اند، رهبري در صحبت هاي خود حجت را تمام كردند، هم براي سران فتنه، كساني كه در دام فتنه افتاده اند و هم براي مسئولان، طلبه ها و مراجع تقليد، نظام آنقدر محكم است كه اگر در برابرش بايستيد، بيشتر به عقب رانده خواهيد شد.
تذكرات جبهه پيروان خط امام و رهبري به هاشمي
سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري خبر داد كه اين جبهه تذكراتي را به هاشمي رفسنجاني ارايه داده است.
سيدكمال الدين سجادي ديروز در نشست خبري با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاري در خصوص طرح وحدت ملي گفت: بارها اعلام كرده ايم كه در جبهه پيروان خط امام و رهبري طرحي به نام وحدت ملي مطرح نشده بود. وي در پاسخ به سؤالي در خصوص اظهارنظرهاي متعدد اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم عليه هاشمي رفسنجاني، ابراز داشت: در جلسات كارشناسي كه در جبهه پيروان خط امام و رهبري برگزار مي شود نظرات اشخاص مورد بررسي و تذكرات به آنها انتقال داده مي شود. البته براي هاشمي رفسنجاني نيز تذكراتي از سوي جبهه پيروان ارائه شده است.
سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري در پاسخ به سؤالي در خصوص اظهارنظري مبني بر اين كه اگر مردم مسئولي را نخواستند بايد كناره گيري كند، گفت: مدتهاست كه مردم به برخي ها «نه» مي گويند، اما اين افراد همچنان خود را سخنگوي مردم مي دانند.

 



سردار ذوالقدر: اهانت به ساحت امام (ره) هدف راهبردي جريان فتنه را آشكار كرد

معاون ستادكل نيروهاي مسلح تاكيد كرد: اهانت به ساحت حضرت امام (ره) نشان دهنده هدف راهبردي جريان فتنه و برملا كننده نيت هاي شيطاني آنهاست.
سردار محمدباقر ذوالقدر معاون ستادكل نيروهاي مسلح در امور بسيج كه در يادواره شهيد حسن باقري در دانشگاه يزد و در جمع دانشجويان و فعالان بسيج دانشجويي و اساتيد سخن مي گفت، از شهيد باقري به عنوان نابغه نظامي دوران خود ياد كرد كه با تشكيل واحد اطلاعات-عمليات براي اولين بار در جنگ شناخت دقيق و موثر دشمن و سپس طراحي و فرماندهي عمليات هاي بزرگ، نقش بي بديلي در پيروزي هاي ملت ايران در دفاع مقدس داشت. وي شهيد باقري را نماينده نسلي از جوانان كشور معرفي كرد كه در دامان نهضت امام خميني (ره) پرورش يافتند و با بصيرت و شناخت درست از رسالت و مسئوليت تاريخي خود و ايستادگي و پايمردي در راه انجام آن وظيفه، انقلاب را به پيروزي رساندند و از اين انقلاب و اهداف و آرمان هاي اسلامي به رهبري امام با خون خويش دفاع كردند. ذوالقدر در ادامه با اشاره به اهانت به ساحت بنيانگذار جمهوري اسلامي تصريح كرد: اينكه در سي سالگي انقلاب در دانشگاه كه محيط دانايي و روشنگري است و در 16 آذر كه روز بيداري دانشجويان و سرآغاز جنبش دانشجويي عليه دخالت هاي خارجي است به امام خميني(ره) آن هم تحت لواي حمايت از كساني كه داعيه دار پيروي از خط امام هستند اهانت مي شود، نشان دهنده هدف راهبردي جريان فتنه و برملا كننده نيت هاي شيطاني آن هاست. اهانت به امامي كه مظهر عزت، كرامت و قدرت اين ملت است كه نه فقط ملت ايران را از اسارت طاغوت نجات داد و آن را از حضيض ذلت و وابستگي قدرت هاي استكباري رهانيد و به اوج قله عزت رسانيد و بزرگترين انقلاب قرن را رقم زد بلكه امت اسلام را از قرن ها شكست و عقب ماندگي و سرخوردگي نجات داد و آن را به يك قدرت بزرگ جهاني تبديل كرد.
معاون ستادكل نيروهاي مسلح با اشاره به حوادث پس از انتخابات و اهانت به ساحت ولايت و رهبري، از نقش بي بديل رهبري در انقلاب و حفاظت از كشور و جلوگيري از تحقق خواست دشمنان ياد كرد و افزود: اين حوادث نشان داد كه نخبگان سياسي و خواص جامعه چگونه مي توانند در اثر بي بصيرتي و از روي اميال شخصي جاده صاف كن بيگانگان و دشمنان شوند.
وي اظهار اميدواري كرد كه پاسخ قاطع و كوبنده مردم به سران فتنه آنها را به خود آورد و پيش از آنكه صبر مردم و نظام به سر آيد به آغوش ملت بازگردند و از اينهمه حرمت شكني و خسارتي كه بر كشور وارد كردند توبه كنند و گرنه در آتش قهر الهي و خشم مردم آزاده و ولايت مدار ايران خواهند سوخت.

 



آيت الله مومن : قوه قضاييه با مسببان توهين به ساحت امام برخورد كند
<
br>نماينده قم در مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: قوه قضاييه بايد با مسببان هتك حرمت به ساحت مقدس بنيانگذار جمهوري اسلامي برخورد كند.
آيت الله محمد مومن درمراسم رونمايي از فصل نامه علمي ، پژوهشي مشرق موعود در سالن اجتماعات موسسه آينده روشن قم افزود: كساني كه به ساحت مقدس امام توهين كردند بدترين كار ممكن را انجام دادند.
وي گفت: ولايت، پايه و اساس دين اسلام است و كساني كه ولايت را از صاحب اصلي آن غصب كردند به تمام بشريت تا پايان تاريخ ظلم نمودند.
وي خاطرنشان كرد: بايد مساله ولايت معصوم و ولايت فقيه در همين راستا براي مردم تبيين شود و اين كار در حال حاضر بسيار ضروري است.
عضو شوراي نگهبان گفت:ولايت پيامبر و امامان معصوم تنها در مشخص كردن حلال و حرام الهي محصور نبود بلكه سرپرستي مردم و احوالات آنان و اداره بلاد اسلامي بخش مهمي از تكاليف ولايت را تشكيل مي دهد.
وي خاطرنشان كرد:سير ولايت با دلايل متقن و مستند به ولي فقيه نيز در شرايط خاصي مي رسد.
مومن افزود: تامل و تعمق درآيه شريف غدير، پرده از اسرار الهي برمي دارد و بيان اين مسايل براي هرانسان عاقلي جاي هيچگونه شبهه اي را در اصل ولايت و آثار ولايت الهي امام بر مردم باقي نمي گذارد.
مومن اظهارداشت:اصل ولايت از نظر خدا اين است كه پيامبر و امام، اختيارمندتر از مردم به خودشان هستند و درهمه امورآنان اختيار و ولايت دارند و امكان ندارد در اينجا، معني ولايت به اعتقاد اهل سنت، همرديف و هم معني با محبت باشد.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت:پژوهشگران حوزه معارف حضرت امام زمان (عج) وظيفه سنگيني بردوش دارند و از مهمترين حوزه هاي پژوهشي بايد مساله ولايت فقيه در زمان غيبت از منظر قرآن و روايات باشد.
مومن گفت:درحوزه علميه نسبت به امر ولايت در زمان غيبت، غفلت زيادي شده است و بايد ابعاد حكومت ولايي الهي براي تمام مردم تبيين شود و به جز اين، ولايت و حكومت الهي هر حكومتي باطل است.
وي برلزوم فعاليت بيشتر فعالان پژوهش مهدوي و تبيين معارف ولايي و مهدوي تاكيد كرد و گفت: يكي از بهترين راه هاي اثبات اصل ولايت ائمه معصوم(س) و ولي غير معصوم براي مردم، تبيين واقعه تاريخي غدير مي باشد.
رئيس موسسه آينده روشن نيز در اين آيين گفت: فصل نامه تخصصي و مهدوي مشرق موعود با هدف ارايه مباحث دقيق علمي و تخصصي در حوزه مهدويت با همكاري اعضاي هيات علمي موسسه آينده روشن منتشر مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين سيد مسعود پورسيدآقايي افزود: با توجه به بستر مناسبي كه اين مجله مي تواند براي پژوهشگران ايجاد كند، از اين به بعد پيش بيني مي شود شاهد استقبال فراگير محققان اين حوزه براي ارايه اثر در اين مجله باشيم.
وي اضافه كرد: مجله مشرق موعود، اولين نشريه علمي پژوهشي كشور در حوزه مهدويت است و ادامه روند موفقيت آميز اين مجله در ارتقاي سطح كيفي آثار علمي در اين حوزه مي تواند جايگاه نشريات مهدوي را از حيث كيفي ارتقا بخشد.

 



جانبازان با تجمع درجماران اهانت به امام راحل را محكوم كردند

ايثارگران در اعتراض عليه اهانت كنندگان به ساحت مقدس امام خميني (ره) درجماران تجمع كردند.
به گزارش فاش نيوز، گروه زيادي از ايثارگران اعم از خانواده معظم شهداء، جانبازان ويلچري، نابينا و قطع عضو و ساير گروه هاي ايثارگري صبح ديروز درحسينيه جماران گرد آمدند و خشم و انزجار خود را از اهانت كنندگان به ساحت مقدس بنيانگذار كبير انقلاب و رهبري به نمايش گذاشتند. جانبازان كه با شرايط دشوار جسمي از جاي جاي شهر تهران و شهرهاي اطراف به عشق امام و رهبر خود و براي اعلام حمايت از انقلاب و نظام جمهوري اسلامي در محل خاطره انگيز حسينيه جماران حضور يافته بودند، با چشم گريان دردفاع از امام و رهبري و ارزش ها شعار دادند.
اين مراسم كه جانباز «حسين اسرافيلي»مجري آن بود با تلاوت آيات قرآن كريم توسط «مدني»جانباز قطع نخاعي آغاز گرديد. در ابتداي مراسم جانباز قطع نخاعي، حاج «مصطفي پركرده » متني حماسي واحساس برانگيز را در دفاع از امام و انقلاب و رهبري و آمادگي براي نثار باقي مانده جان خود در راه دفاع از امام و رهبري قرائت كرد.
در ادامه دكتر «اعلا توراني» از جانبازان نابينا طي سخناني به واكاوي فتنه هاي پس از انتخابات و ابعاد آن پرداخت و به سران و حاميان فتنه هشدار داد تا دير نشده است به آغوش ملت بازگردند.
دكتر توراني در پايان سخنان خود با اشاره به انتظار جامعه ايثارگري و جانبازان از بيت شريف حضرت امام (ره) تأكيد كرد: اميدواريم جناب حجه الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني،صبيه هاي حضرت امام، و ساير اعضاي بيت امام در برابر هتاكي هاي اخير نسبت به ساحت مقدس خميني كبير واكنش صريح تري نشان دهند.
فضاي معنوي اين اجتماع با مداحي سيد«شمس الدين سيدي» جانباز قطع نخاعي به اوج خود رسيد و در آستانه محرم حسيني هواي حسينيه جماران را باراني از اشك فرا گرفت و حاضران به عزاداري و سينه زني پرداختند.
برنامه پاياني اين تجمع قرائت قطعنامه آن بود كه توسط «يوسف مجتهد» يكي ديگر از جانبازان انجام گرفت.
جانبازان در اين قطعنامه ضمن بيعت مجدد با آرمان هاي امام راحل و تاكيد بر پيروي از مقام معظم رهبري، خواستار برخورد فوري و جدي مسئولان قضايي با سران فتنه شدند.

 



مدير كل اوقاف و امور خيريه استان تهران: بزرگداشت امام حسين(ع) بزرگداشت آزادي و آزادگي انسان هاست

حجت الاسلام شيرمردي طي يك مصاحبه مطبوعاتي برنامه هاي سازمان اوقاف در ماه محرم را اعلام كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان مدير كل اوقاف و امور خيريه استان تهران ضمن اعلام اين خبر گفت: مبارزه امام حسين(ع) با يزيد الگويي مناسب براي مبارزه آزادگان جهان با ظلم و طاغوت در همه اعصار است. وي اظهار داشت: تشريح عالمانه و عارفانه قيام امام حسين(ع) در دستور كار ما قرار دارد كه مي تواند اينكار پرده از چهره نفاق داخلي و خارجي برداشته و چهره اسلام واقعي را به مردم نشان دهد.
وي افزود: همچنين تقويت هيات مذهبي و مراسم عزاداري از برنامه هاي ديگر اوقاف است تا كانونهاي عزاداري گرم و پرشور باشند. وي درباره موقوفات استان تهران گفت: 9842 موقوفه و 138466 رقبه در استان تهران وجود دارد كه حدود نيمي از درآمد اوقاف كشور مربوط به اين استان مي باشد.
بنابراين حدود 45درصد از 155 ميليارد تومان درآمد موقوفات كشور از استان تهران است. شيرمردي در ادامه افزود: در ماههاي گذشته بسياري از موقوفات متروكه شناسايي شده است كه خبر آن متعاقبا به اطلاع خواهد رسيد. وي از همه هنرمندان، برنامه سازان، وزارتخانه هاي آموزش و پرورش و ساير نهادها درخواست كرد كه در خصوص معرفي فرهنگ وقف تلاش نمايند زيرا فرهنگ وقف مي تواند موجب توسعه اقتصادي، فرهنگي جامعه شود.
وي درباره واقفين نمونه اظهار داشت:يك واقف 137 هزار هكتار از اراضي خود را وقف عزاداري امام حسين(ع) كرده است. مدير كل اوقاف استان تهران ساير برنامه هاي سازمان اوقاف را به اين شرح اعلام كرد:
-اعزام 20 هزار مبلغ با همكاري سازمان تبليغات اسلامي به اقصي نقاط كشور
-10 همايش تخصصي فرق و اديان برگزار شده است.
-4 ميليون نفر در ماه رمضان اطعام شده اند.
-800 جلسه تفسير قرآن در استان تهرن برگزار شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14