(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14

    جستجو در پایگاه روزنامه کیهان  


پنجشنبه 26 آذر 1388- شماره 19537
 

جشنواره شعر مقاومت در ساري برگزار شد
آغاز به كار جشنواره فيلم كوتاه «بام ايران» در شهركرد
برگزاري جشنواره شعر غديريه در بناب
استاندار: سالانه 110 ميليارد تومان به فرهنگ استان اصفهان اختصاص مي يابد
پژواك
با هدف پرورش استعدادها اجرا مي شود طرح پرواز انديشه ها در پايه هاي چهارم و پنجم ابتدايي مازندران
نرخ هتل هاي كشور 20 درصد افزايش يافت
سي ودومين دوره مسابقات قرآني حج و اوقاف در سنندج برگزار شد
آغازعمليات اجرايي پنجمين پل بزرگ كشوردر ساري
برگزاري جشنواره «قرآن بهترين كتاب زندگي» در كرج
معاون وزير صنايع: قيمت زمين در شهرك هاي صنعتي مناطق كمتر توسعه يافته كاهش مي يابد
نماينده مردم ساوه در مجلس از واردات بي رويه انار به كشور انتقاد كرد
اعضاي كتابخانه عمومي كلاله 18 هزار سي سي خون اهدا كردند
بودجه 42ميليارد توماني براي اجراي 350پروژه در همدان
جمع آوري بخاري هاي چكه اي از مدارس مازندران
ساخت ترمز اتوماتيك بالابر صنعتي توسط مخترع بسيجي در مازندران



جشنواره شعر مقاومت در ساري برگزار شد

ساري- خبرنگار كيهان:
چهارمين جشنواره سراسري شعر مقاومت و ايثار باعنوان «اشك انار» در ساري برگزار شد.
دبير اجرايي اين جشنواره از رقابت 785 اثر شهري در دبيرخانه «اشك انار» خبر داد و افزود: 130 شاعر استاني و 93 شاعر غيربومي آثار خود را به دبيرخانه ارسال كردند.
كيومرث باغستاني گفت: 18 برگزيده استاني و 5 برگزيده غيراستاني در جشنواره سراسري شعر مقاومت و ايثار مورد تجليل قرار گرفتند.
به گفته اين مسئول گروه هاي سني برگزيدگان جشنواره در 3 قالب 30 سال، بالاي 30 و زير 30 سال سن داشتند.
باغستاني محور جشنواره چهارم اشك انار را يادبود «شهيد هاشمي نژاد» بيان كرد و افزود: اشك انار الگوي جشنواره هاي فرهنگي هنري در حوزه دفاع مقدس به شمار مي رود.

 



آغاز به كار جشنواره فيلم كوتاه «بام ايران» در شهركرد

شهركرد- خبرنگار كيهان:
اولين جشنواره فيلم كوتاه «بام ايران» 16 آذرماه در مجتمع فرهنگي هنري مهر شهركرد آغاز به كاركرد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان چهارمحال و بختياري با اعلام اين خبر گفت: جشنواره فيلم كوتاه «بام ايران» به منظور تقويت بنيان هاي فرهنگي سينمايي استان و معرفي ارزيابي توليدات يكساله فيلم كوتاه در دو قالب مستند و داستاني با عنوان بام ايران 16 الي 18 آذرماه برگزار مي شود.
داريوش رضواني افزود: صبح ها كارگاه تخصصي فيلم سازي در مجتمع فرهنگي هنري غدير و بعدازظهر اكران فيلم هاي جشنواره در مجتمع فرهنگي هنري مهر برگزار مي شود.
وي تصريح كرد: اين جشنواره در سه بخش فرهنگي و آداب و سنن استان، اصلاح الگوي مصرف آزاد است.
وي ادامه داد: دراين جشنواره 38 فيلم كوتاه فيلمسازان چهارمحال و بختياري در سينما مجتمع مهر شهركرد پخش مي شود كه اين آثار در قالب فيلم مستند و داستاني با رويكرد اجتماعي در چهارمحال و بختياري توليد شده است.
خاطر نشان مي شود، در اين جشنواره فيلم «اشكان، انگشتر متبرك و چند داستان ديگر» به كارگرداني شهرام مكري اكران و نقد مي شود.

 



برگزاري جشنواره شعر غديريه در بناب

بناب- خبرنگار كيهان:
نهمين جشنواره شعر غديريه شمال غرب كشور با حضور شاعران، مسئولان و مردم منطقه در بناب برگزار شد.
در ابتداي اين جشنواره مسئول اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بناب ضمن خيرمقدم گويي به ميهمانان و شركت كنندگان در جشنواره با ارايه گزارشي از روند برگزاري اين دوره از جشنواره گفت: پس ازاعلام فراخوان نهمين جشنواره شعر غديريه شمالغرب كشور 124 اثر به دبيرخانه رسيد كه از اين تعداد 114 اثر مورد قضاوت هيات داوران قرار گرفته و در نهايت 8 اثر به عنوان منتخب برگزيده شدند.
فريدون نبي قديم از همكاري خوب شهرداري بناب براي اجراي اين برنامه و مشاركت هاي مادي وي تقدير و تشكر كرد.
گفتني است نهمين جشنواره شعر غديريه شمالغرب كشور با شركت شاعراني از 24 شهرستان و با همكاري انجمن ادبي و مشاركت شهرداري بناب در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بناب برگزار شد.

 



استاندار: سالانه 110 ميليارد تومان به فرهنگ استان اصفهان اختصاص مي يابد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
استاندار اصفهان با اشاره به سفر دور سوم رئيس جمهوري و هيئت دولت به استان اصفهان اعلام كرد : در جلسه كارگروه فرهنگ با حضور دكتر محمود احمدي نژاد، مصوب شد سالانه مبلغ 110 ميليارد تومان در اختيار بخش فرهنگ استان اصفهان قرار گيرد.
عليرضا ذاكراصفهاني در گفت وگو با خبرنگاران رسانه هاي گروهي افزود: اين اعتبارات در 5 سال آينده 550 ميليارد تومان است كه يك نقطه عطفي در حوزه فرهنگ در استان بشمار مي آيد.
وي اظهار داشت: رئيس جمهور و هيئت دولت در اين سفر حداكثر نيازهاي استان را تامين كردند.
استاندار اصفهان با بيان اينكه مصوبات فرهنگي اين دوره از سفر دولت، امتياز بزرگي براي استان بود، افزود: با پيگيري هايي كه انجام خواهد شد مصوبات اين سفر را محقق خواهيم كرد.
وي از عمده ترين مصوبات دور سوم سفر دكتر احمدي نژاد و هيئت دولت به استان را تعيين اصفهان به عنوان پايتخت فرهنگي و تمدن ايران اسلامي بيان كرد.
استاندار اصفهان از تخصيص 30 ميليارد تومان براي تكميل ورزشگاه نقش جهان توسط دولت در دور سوم سفر رئيس جمهوري خبر داد.
دكتر ذاكر اصفهاني با قدرداني از مردم هميشه پيشتاز اصفهان در عرصه هاي مختلف، از استقبال گرم آنان از دكتر احمدي نژاد تشكر كرد و يادآور شد: اين بار نيز اصفهاني ها ركورددار شدند و با تاخير 7،8 ساعت سفر رياست جمهوري كه بدليل شرايط آب و هوايي رخ داد مردم در ميدان امام ماندند و با استقبال بي نظير و شكوهمند خود ورقي تازه در برگ تاريخ زرين انقلاب اسلامي افزودند.

 



پژواك

شب شعري براي ولايت
شهريار- خبرنگاركيهان: به مناسبت عيد سعيد غديرخم، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهريار و شهر وحيديه اقدام به برگزاري شب شعري با نام ولايت كردند.
در اين مراسم شاعران كرج و شهريار سروده هاي خود را در وصف ولايت و عيدغدير سرودند.
نمايش هنرمندي كودكان
¤ نمايشگاهي از هنرهاي تجسمي و نقاشي هاي كودكان شهريار باعنوان «قصه دانه ها» در خانه فرهنگي علامه دهخدا در شهر قدس برگزار شد. در اين نمايشگاه كه به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهريار برگزار شد 180اثر ازكودكان هنرمند نقاش به مدت يك هفته به معرض ديد علاقه مندان قرار گرفت.
نمايشگاهي از نقاشي و طراحي
سرويس شهرستان ها:
بيش از 50اثر هنري رنگ و روغن و پاستل به سبك هاي مختلف در نمايشگاه طراحي و نقاشي هنرجويان هميار انجمن معلولان اسلامشهر به نمايش درآمد.
بسيج در شب شعر
كاشان- خبرنگاركيهان: از سوي كانون بسيج هنرمندان كاشان مراسم شب شعري با حضور شعرا، ادبا و فرهنگيان اين شهر برگزار شد. شاعران حاضر در اين مراسم شعرهاي خود را كه در موضوع بسيج و دفاع مقدس بود قرائت كردند.
شب شعر ياد ياران
هفتكل- خبرنگاركيهان: به مناسبت هفته بسيج شب شعر ياد ياران با حضور شاعران بسيجي در هفتكل برگزار شد. در اين مراسم اشعاري در موضوعات بسيج، دفاع مقدس و ايثار و شهادت سروده شد.
تقدير از فيلمسازان تالشي
هشتپر تالش- خبرنگاركيهان: انجمن سينماي جوان تالش با سه فيلم خله سكوت و پروانه سفيد به كارگرداني نادر شيخ الاسلام، خيام مهاجري و بابك مجيدي در جشنواره بين المللي فيلم هاي كوتاه كه در تهران برگزار شده بود شركت كردند. در اين جشنواره از فيلم سازان تالشي با اهداي هدايايي تقدير به عمل آمد.
راهيابي 370اثر به جشنواره
تبريز- خبرنگاركيهان: 370اثر در رشته هاي نستعليق، شكسته نستعليق، نسخ، ثلث، نقاشي خط و نوآوري هاي خوش نويسي از تبريز در بخش نمايشگاهي جشنواره بين المللي غدير راه يافت.
به 10برگزيده هر رشته جوايزي اهدا مي شود. اين نمايشگاه از 18 تا 26 آذرماه در تبريز برگزار شد.
نمايش روزگار و نغمه هايش
¤ نمايش «روزگار و نغمه هايش» با هنرمندي مريم دهقاني و رسول پاك در تالار صوفي مراغه به روي صحنه رفت و تماشاگران با واگويه هاي زني درباره همسر جامانده اش در جنگ، آشنا شدند.
تجليل از هنرمندان برگزيده
¤ هفتمين جشنواره هنري قصص قرآني مرند با معرفي برگزيدگان خود، به پايان رسيد. حامد نصيري، زينب سلطاني، معصومه شمشيري، وحيد ياري، ابوالفضل نمازي، سياوش مختاري و توحيد شيخ لويي در اين جشنواره مورد تقدير قرار گرفتند.
اجراي 6 نمايش در كاشان
كاشان- خبرنگاركيهان: هشتمين جشنواره تئاتر مقاومت كاشان در اين شهرستان برگزار شد. اين جشنواره در دو بخش صحنه و مسابقه به اجرا درآمد و در اين جشنواره 6 نمايش اهل اقاقي ها، اسماعيل- اسماعيل، قاب عكس فرهاد، روايتي از يك تكرار بي پايان، دل يك مشت خاك و آن شب پرخاطره به عنوان نمايش هاي منتخب به روي صحنه رفت.
جشنواره فيلم سوادآموزي
تبريز- خبرنگاركيهان: دومين جشنواره فيلم كوتاه سوادآموزي با هدف ترويج فرهنگ سوادآموزي و بهره گيري از قابليت هاي تصويري و سينمايي براي شناسايي جايگاه و اهميت سوادآموزي و جذب سوادآموز، روز 22آذرماه جاري، در تالار معلم تبريز برگزار مي شود.
در اين جشنواره هنرمندان، فيلم سازان، عكاسان، كاركنان و آموزش ياران آذربايجان شرقي شركت خواهند داشت.
عرضه هنرهاي دستي معلولان
درچه- خبرنگاركيهان: توانمندي ها و هنرهاي دستي معلولان نجف آباد همزمان با روز معلولان در اين شهر به نمايش گذاشته شد. هنرهاي دستي معلولان در زمينه هاي معرق، منبّت، مرواريددوزي، چرم دوزي، مرواريد بافي، نقاشي و گل چيني و... در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته شد.

 



با هدف پرورش استعدادها اجرا مي شود طرح پرواز انديشه ها در پايه هاي چهارم و پنجم ابتدايي مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
با هدف پرورش استعدادهاي خلاق دانش آموزي طرح پرواز انديشه ها در پايه هاي چهارم و پنجم ابتدايي مازندران اجرايي شد.
معاون آموزش و نوآوري سازمان آموزش و پرورش مازندران با اعلام اين خبر افزود: ايجاد رغبت براي مطالعه و تحقيق، تقويت روحيه پرسشگري و تمرين فعاليت هاي گروهي در مدارس ابتدايي از اهداف محوري اين طرح است.
وي اضافه كرد: 80 هزار دانش آموز پايه هاي چهارم و پنجم ابتدايي در مدارس مازندران از مزاياي اين طرح برخوردار شدند.
اسكندر عباسپور يادآور شد: اين طرح در موضوعات مقاله، فيلم و دست ساخته هاي دانش آموزي به اجرا گذاشته شد.
وي با اشاره به اينكه فرهنگ سازي براي اصلاح الگوي مصرف در اين طرح پيگيري مي شود خاطرنشان كرد: در بخش دست ساخته ها با استفاده از اشياء دور ريختني و در فيلم سازي فضاي كلاس و مدرسه و نيز استفاده از حروف الفباء با موضوع صرفه جويي مورد اهتمام قرار مي گيرد.
وي گفت: با ارزيابي از فعاليت شركت كنندگان در اين طرح 10 عنوان طرح تحقيقي برتر براي ارائه در جشنواره استاني انتخاب خواهد شد.

 



نرخ هتل هاي كشور 20 درصد افزايش يافت

شيراز - خبرنگار كيهان
عضو كميته نرخ گذاري مراكز اقامتي كشور از افزايش 20 درصدي نرخ هتل هاي سراسر كشور خبر داد.
«حميد سجاديان» گفت: اين افزايش نرخ از اول دي ماه امسال اعمال مي شود و به رغم اينكه هر ساله افزايش نرخ ها به مدت يكسال صورت مي گرفت اما امسال مدت معيني براي اين افزايش قيمت در نظر گرفته نشده است.
رئيس جامعه هتلداران استان فارس خواستار توجه بيشتر مسئولان به صنعت هتلداري شد و اظهار داشت: با وجود شرايط نامناسب گردشگري كشور كه با ركود همراه است طبيعي است كه قيمت و نرخ هتل ها با افزايش همراه شود.
وي اضافه كرد: اجرايي نشدن واگذاري نظارت و نرخ گذاري طرح خانه هاي شخصي و استيجاري و مراكز اقامتي دولتي توسط اتحاديه هاي هتلداران و نيز ماليات برارزش افزوده از جمله مشكلات فعلي صنعت هتلداري كشور است.

 



سي ودومين دوره مسابقات قرآني حج و اوقاف در سنندج برگزار شد

سنندج - خبرنگار كيهان:
سي ودومين دوره مسابقه هاي قرآني حج و اوقاف با حضور 140 برگزيده از شهرهاي مختلف استان كردستان در سنندج برگزار شد.
معاون فرهنگي سازمان حج و اوقاف و امور خيريه استان كردستان در مراسم افتتاحيه اين مسابقات، نشر فرهنگ قرآني و آشنايي هر چه بيشتر جوانان و نوجوانان با آموزه هاي انسان ساز اين كتاب آسماني را از ويژگي ها و اهداف برگزاري مسابقه هاي قرآني دانست و گفت: حضور گسترده قشرهاي مختلف مردم كردستان در اين مسابقه ها نشانه تدين و خلوص نيت مردم اين استان و جايگاه قرآن كريم در بين آنان است.
حجت الاسلام والمسلمين محمود يوسفي افزود: پس از برگزاري مسابقات مرحله شهرستاني در چهار منطقه استان، سه نفر برگزيده هر منطقه در رشته هاي مختلف حفظ، قرائت و مفاهيم قرآن كريم به مرحله استاني راه پيدا كردند.
وي گفت: در اين مسابقه يك روزه فعالان قرآني شهرها و روستاهاي استان با ارائه توانمندي هاي خويش در عرصه هاي مختلف علاوه بر كسب عناوين و رتبه زمينه ارتقاي فعاليت هاي قرآني و آشنايي هر چه بيشتر ديگر شركت كنندگان با شيوه هاي نوين آموزشي و پژوهشي قرآن كريم را نيز فراهم كردند.

 



آغازعمليات اجرايي پنجمين پل بزرگ كشوردر ساري

ساري- خبرنگار كيهان:
بزودي عمليات اجرايي احداث پنجمين پل بزرگ كشور در شهر ساري آغاز مي شود.
شهردار مركز مازندران با اعلام اين خبر افزود: با احداث اين پل بزرگ در ميدان ولي عصر(عج) ساري كمربندي شرقي به غربي اين شهر متصل مي شود.
سيدعلي حجازي مدت زمان اجراي اين پروژه را حدود 14 ماه ذكر كرد و افزود: اين پل روگذر در 6 خط و به صورت رفت و برگشت طراحي شد.
وي اضافه كرد: اين پل با تابليه فلزي بطول 800 و عرض 26 متر با پايه هاي گلداني و با هزينه 95 ميليارد ريال به بهره برداري مي رسد.
حجازي ترافيك را از مشكلات جدي شهرسازي عنوان و تصريح كرد: حل بحران ترافيك در ساري نيازمند همكاري و تعامل شهروندان و شهرداري است.
وي در اين ارتباط از مراحل در دست اجراي تهيه طرح كاهش بار ترافيكي در ساري خبر داد و افزود: براي اين منظور چند پروژه عملياتي نيز در نظر گرفته شد.

 



برگزاري جشنواره «قرآن بهترين كتاب زندگي» در كرج

كرج- خبرنگاركيهان:
اولين جشنواره «قرآن بهترين كتاب زندگي» كشور در كرج برگزار شد.
مهتاب اميري مدير كانون «فاطمه زهرا(س)» ناحيه3 آموزش و پرورش كرج با اعلام اين خبر به خبرنگار ما گفت: اين جشنواره با هدف ايجاد انگيزه در دانش آموزان براي استفاده بهينه از قرآن برگزار شد. البته جشنواره مزبور در بخش هاي داستان هاي قرآني، كارگاهي، نجوم و كرات آسماني در مقطع ابتدايي براي دانش آموزان شهرستان كرج طراحي شده است.

 



معاون وزير صنايع: قيمت زمين در شهرك هاي صنعتي مناطق كمتر توسعه يافته كاهش مي يابد

هرند- خبرنگار كيهان:
قيمت زمين در شهرك هاي صنعتي مناطق كمتر توسعه يافته كاهش مي يابد.
معاون وزير صنايع و رئيس سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي با اظهار اين مطلب گفت: اين سازمان تصميم دارد كه قيمت زميني را در سبد سرمايه گذار، توليدكننده و صنعتگر به ميزاني كاهش دهد كه سرمايه گذار بتواند با سرمايه خود اشتغال و توليد بيشتري به وجود آورد.
احمدي گفت: در بودجه سال 89 و برنامه پنجم توسعه با كمك مجلس شرايطي فراهم خواهد شد تا قيمت زمين در سبد سرمايه گذار و توليدكننده و صنعتگر در مرحله اول در مناطق كمتر توسعه يافته و در مراحل بعدي در همه شهرك هاي صنعتي كاهش يابد.
وي اضافه كرد: با پيگيري نمايندگان مجلس، در پايان سال جاري و از محل اعتبارات سال 89، اعتبارات مناسبي را به مناطق محروم اختصاص خواهيم داد.
وي اضافه كرد: در مراكز استان ها و با مطالعه بر روي نيازهاي ضروري شركت ها، بودجه هايي در اعتبارات سال 89 در نظر گرفته مي شود تا نياز شركت ها به خدمات عمومي مرتفع شود.
وي رويكرد جديد سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي را برنامه ريزي و سياستگذاري براساس نظرات و نيازهاي صنعتگران اعلام كرد وگفت: زيرساخت هاي شركت ها و نواحي صنعتي در مناطق كمتر توسعه يافته با سرعت دنبال مي شود.

 



نماينده مردم ساوه در مجلس از واردات بي رويه انار به كشور انتقاد كرد

اراك- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم شهر ساوه در مجلس ضمن انتقاد از واردات بي رويه انار به كشور گفت: انار جزو كالاي اساسي مردم نيست و ضرورتي براي واردات اين ميوه در كشور وجود ندارد.
حجت الاسلام والمسلمين حسين اسلامي در سومين جشنواره انار ساوه افزود: واردات اين ميوه به ضرر باغداران و توليدكنندگان انار در داخل كشور تمام مي شود.
وي با بيان اينكه انارهاي كشور مصر و تركيه در اين شهر كه انارش شهرت جهاني دارد به فروش مي رسد اضافه كرد: امكان جلوگيري از ورود انار وارداتي به اين شهر به علت وجود راههاي فرعي نيست لذا دولت بايد از واردات آن جلوگيري كند.
اسلامي با بيان اينكه 4 هزار ميليارد ريال از ذخيره ارزي براي سرمازدگي و جبران خسارتها در مجلس تصويب شده است اظهار داشت: اين اعتبار به علت ضعيف بودن سيستم بروكراسي هنوز به دست كشاورز و باغدار براي جبران بخشي از خسارتها نرسيده است.
وي يكي از مشكلات باغداران را نبود سردخانه و پايانه دانست و تصريح كرد: آب منطقه اي استان مركزي نيز در دادن مجوز آب به باغداران اهمال مي كند.
گفتني است در سومين جشنواره انار ساوه، مشكلات صادرات و واردات انار تاخير در وامهاي بانك كشاورزي و عدم آموزش باغداران از مهمترين دغدغه هاي باغداران عنوان شد.

 



اعضاي كتابخانه عمومي كلاله 18 هزار سي سي خون اهدا كردند

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
اعضاي كتابخانه عمومي شهرستان كلاله، 18 هزار سي سي خون به منظور ارائه به نيازمندان اهدا كردند.
«غلام رضا وهياشي» رئيس مركز انتقال خون شهرستان گنبدكاووس در حاشيه اقدام اعضاي كتابخانه عمومي كلاله گفت: هرماه حدود 80 نفر از اهالي شهرهاي گنبدكاووس، مينودشت، آزادشهر، گاليكش، راميان و مراوه تپه بخشي از خون خود را جهت ارائه به نيازمندان اهداء مي كنند.وي افزود: كاركنان اين مركز با فعال كردن پايگاه مركز و تيم هاي سيار ضمن حضور در بين مردم، خون متقاضيان را دريافت مي كنند تا در اختيار نيازمندان قرار گيرد.وي گفت:از خون هاي اهدايي علاوه بر تهيه فرآورده هاي خوني مانند گلبولهاي قرمز متراكم، پلاسماي تازه، منجمد، پلاكت و كرايو، خون كامل را نيز در اختيار نيازمندان قرار مي دهيم. ضمن اينكه پس از اهداي خون توسط افراد آزمايشات لازم از خونهاي اهدايي انجام و نتيجه بوسيله پست به اهدا كنندگان اعلام مي شود.رئيس مركز انتقال خون شهرستان گنبدكاووس ميزان اهداي خون توسط مردم در شرق استان گلستان را خوب ارزيابي كرد و گفت: خون هاي اهدايي از سلامت كافي برخوردارند.

 



بودجه 42ميليارد توماني براي اجراي 350پروژه در همدان

همدان- خبرنگاركيهان:
فرماندار همدان: 350پروژه با 42ميليارد تومان اعتبار در شهرستان همدان اجرا مي شود.
علي اكبر فاميل كريمي در جلسه شوراي اداري اين شهرستان گفت: فعاليتهاي بسياري طي 4سال اخير در شهرستان همدان انجام شده كه تكميل و افتتاح كتابخانه مركزي پس از 18سال، بهره برداري از مجتمع فرهنگي سينمايي شهيدآويني پس از 16سال، افتتاح استاديوم 15هزار نفري، بهره برداري از پيست اسكي تاريك دره و تله كابين گنج نامه، ساماندهي گلزارهاي شهدا از جمله آنهاست اما با ايده آل ها فاصله داريم و بايد تلاش بيشتري بكنيم.
وي افزود: پروژه مسكن مهر در اولويت فعاليتهاي ما قرار دارد و پيگيري پروژه ها جمع آوري فاضلاب شهري و طرح هاي صنعتي در قالب آمايش صنعت و معدن با اختصاص 137 ميليارد تومان اعتبار، و نيز پروژه توليد سنگهاي قيمتي با عنوان پرشين ياقوت با ظرفيت ايجاد 10هزار فرصت شغلي از اهم برنامه هاي كاري آينده براي شهرستان همدان به شمار مي رود.
وي با تأكيد بر اينكه دنبال رضايت مندي واقعي مردم و پاسخگويي به مطالبات آنها هستيم، يادآور شد: عدم انجام وظيفه محول شده به ما مسئولان، فساد اداري و حاكميت رابطه به جاي ضابطه نارضايتي مردم را درپي خواهد داشت.
در اين جلسه آيت الله غياث الدين محمدي نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان بر اهميت موعظه براي مديران و مسئولان نظام اسلامي تأكيد كرد و گفت: در جايي كه پيامبر اعظم«ص» خطاب به سلمان مي فرمايد كه مرا موعظه كن، معلوم است كه هر يك از خواص چقدر به موعظه نياز دارند اما نمي دانند.

 



جمع آوري بخاري هاي چكه اي از مدارس مازندران

ساري - خبرنگار كيهان: عمليات جمع آوري بخاريهاي چكه اي از مدارس استان مازندران آغاز شد.
معاون پشتيباني سازمان آموزش و پرورش مازندران با اعلام اين خبر افزود: دراجراي اين طرح يك هزار و 639 دستگاه بخاري نفتي كاربراتوري در مدارس مازندران نصب شده است.
حسنعلي شيري گفت: با توجه به حادثه ساز بودن بخاريهاي فرسوده در مدارس طرح جايگزيني بخاريها در مدارس مازندران اجرايي شد.
وي اضافه كرد: مديران مدارس موظف شدند تا هرچه سريع تر سوخت زمستاني مورد نياز مدارس استان را تامين كنند.
شيري يادآور شد: طرح جايگزيني بخاريها در مدارس مازندران افزون بر 170 ميليون تومان اعتبار اين سازمان را مي بلعد!به گفته اين مقام مسئول ايمن سازي مدارس براي آسودگي خيال دانش آموزان شاغل به تحصيل جزء اولويت هاي آموزش و پرورش محسوب مي شود.

 



ساخت ترمز اتوماتيك بالابر صنعتي توسط مخترع بسيجي در مازندران

ساري - خبرنگار كيهان:
براي نخستين بار در كشور يك دانش آموز مخترع مازندراني دستگاه ترمز اتوماتيك بالابرهاي صنعتي و نفربر ساخت.
«بهاره اسماعيلي گل افشاني» كه در مركز پيش دانشگاهي پرتو دانش شهرستان بهشهر تحصيل مي كند با ساخت اين دستگاه در يازدهمين جشنواره خوارزمي كشور به عنوان مخترع برتر شناخته شد.
به گفته وي اين دستگاه ابداعي ضريب ايمني در بالابرها را از صفر به صد مي رساند و ترمز آن به محض پاره شدن بكسل به طور اتوماتيك عمل مي كند و به اين وسيله از سقوط حتمي كابين جلوگيري مي شود.
وي هزينه ساخت اين دستگاه را 3 ميليون ريال ذكر كرد و افزود: نمونه اين دستگاه تاكنون در كشور ساخته نشده است.
اين دانش آموز مبتكر بسيجي كه عضو بنياد نخبگان كشور است تاكنون 5 طرح ابداعي خود را در سازمان مالكيت هاي صنعتي به ثبت رسانده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14