(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 26 آذر 1388- شماره 19537
 

گفت وگوهاي دبيركل ناتو در مسكو با مقامات بلندپايه روسيه
ميانجيگري دبيركل اتحاديه عرب براي بهبود روابط دمشق و بغداد
شخصيت كشي و شخصيت سازي (چشم انداز)
اعتراض نمايندگان اخوان المسلمين مصر به احداث ديوار فولادي در مرز غزه
آلوده ترين كنفرانس!
دور تازه حملات هواپيماهاي آمريكايي به مواضع شيعيان و مناطق مسكوني صعده
با رد درخواست اوباما حزب الله : سلاح مقاومت حق قانوني ما براي دفاع از لبنان است
اعتراض هاي سراسري دانمارك عليه كنفرانس آب و هوا در كپنهاگ
تظاهرات ضد آمريكايي در خيابان هاي لاهور
كنفرانس بررسي تجزيه ايالات آمريكا بزودي تشكيل مي شود
نماينده پارلمان افغانستان فاش كرد همكاري نظاميان اشغالگر با تروريست هاي طالبان در ولايت هلمند



گفت وگوهاي دبيركل ناتو در مسكو با مقامات بلندپايه روسيه

دبيركل سازمان پيمان آتلانتيك شمالي با سران روسيه ديدار و گفت وگو كرد.
به گزارش ايسنا، «آندرس فوگ راسموسن» دبيركل ناتو روز گذشته با ديمتري مدودف رئيس جمهور، ولاديميرپوتين نخست وزير، و سرگئي لاورف وزيرخارجه روسيه ديدار و در مورد مسائل دوجانبه بحث و تبادل نظر كرد.
اين سفر نخستين سفر دبيركل ناتو به روسيه پس از درگيري نظامي سال گذشته روسيه و گرجستان است. گرجستان به عنوان هم پيمان غرب و نامزد عضويت در ناتو، مورد حمايت اين سازمان بوده است.
كاخ كرملين در آستانه سفر راسموسن به مسكو طي بيانيه اي اعلام كرد: «باتوجه به اعلام دبيركل جديد ناتو در مورد افزايش كيفيت مشاركت و همكاري اين سازمان با روسيه، ما نيز بر افزايش اعتماد دوجانبه توجه داريم.

 



ميانجيگري دبيركل اتحاديه عرب براي بهبود روابط دمشق و بغداد

عمروموسي از ميانجيگري اتحاديه عرب و تركيه براي حل اختلافات ميان عراق و سوريه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، دبيركل اتحاديه عرب گفت: اين اتحاديه و دولت آنكارا براي حل اختلافات ميان بغداد و دمشق تلاش مي كنند.
به گفته موسي؛ در همين چارچوب، تماس هاي محرمانه جداگانه اي با مقامات دو كشور برقرار شده است.روابط سوريه و عراق به خاطر انفجارهاي متناوب بغداد، بحراني شده است. مقامات بغداد مدعي هستند تروريست هاي بعثي عمليات تروريستي در بغداد را از خاك سوريه هدايت مي كنند. دمشق نيز بارها اين ادعا را رد كرده است.
اين در حالي است كه بارها مداخله عربستان و حمايت اين كشور از تروريست ها در عراق اثبات شده است.

 



شخصيت كشي و شخصيت سازي (چشم انداز)

پروفسور حميد مولانا
شخصيت كشي نشانه شكست جريان شخصيت سازي است.
شخصيت كشي و شخصيت سازي دو روي يك سكه هستند كه استكبار جهاني توسط مزدوران خود از آغاز انقلاب اسلامي ايران تا امروز به طور مرتب انجام داده است. توهين فتنه گران به امام خميني(ره) و هتك حرمت به ساحت مقدس بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران در وقايع 16 آذر امسال دقيقا موقعي صورت گرفت كه قدرت هاي سلطه گر، فتنه جويان، و مخالفان نظام اسلامي ايران در برنامه هاي شخصيت سازي خود كاملا شكست خورده و پس از حوادث انتخابات دهم رياست جمهوري تاكتيك شخصيت كشي را شدت دادند، غافل از اينكه اين بار نيز مانند گذشته از طرف ملت انقلابي و آگاه تودهني خواهند خورد. زيرا، همان طور كه مقام معظم رهبري اين هفته در جمع روحانيون و استادان حوزه علميه فرمودند، فتنه گران بي ريشه اند.
به خاطر دارم در 26 دي 1357 وقتي كه شاه معدوم از ايران فرار كرد و چند روز قبل از آن شوراي انقلاب به فرمان حضرت امام خميني(ره) تشكيل شد، نظر يكي از نخبگان ارشد سياسي آمريكا را كه سال ها در وزارت خارجه آن كشور عهده دار مسئوليت هاي بزرگ بود درباره شاه و انقلاب اسلامي پرسيدم. او جواب داد: «شاه و اطرافيانش ساخته ما بودند ولي ريشه نداشتند، بايد مواظب خميني بود، او ريشه دار و مردم دار است، او از حوزه ديني- سياسي مي آيد.» شخصيت كشي و حمله استكبار و ايادي آن به امام (ره) با قيام خونين 15 خرداد 1342 شروع گرديد و پيوسته در خارج از مرزهاي ايران توسط قدرت هاي استعماري و طاغوت ادامه داشته است.
شخصيت سازي و شخصيت كشي به عنوان يك شيوه شيطاني و ماكياولي تاريخ بسيار طولاني در استعمارگرائي غرب بويژه كشورهاي آمريكا، انگليس، فرانسه و آلمان دارد. دانشگاه ها، مطبوعات و رسانه ها، احزاب و جناح هاي سياسي سه پايگاه اصلي و مورد نفوذ استكبار و ترور شخصيت و شعبده بازي هاي سياسي و فتنه انگيزي و نفاق و دسيسه سازي بوده اند. در سال هاي اخير با توسعه فناوري اطلاعاتي و ارتباطي، پايگاه هاي اينترنتي، سايت ها و وبلاگ ها به اين ليست پيوسته اند. هدف اصلي استكبار و امپرياليسم جهاني از بين بردن شخصيت و مشروعيت و محبوبيت متفكران، علما، دانشمندان، استادان، رهبران سياسي و به طور كلي افرادي است كه با استقلال فكري، ايمان، تعهد، درايت و شجاعت در مقابل تجاوزات و سلطه گرائي استعمارگران و زورگويان ايستاده و با هوشمندي با شياطين روز خود مبارزه مي كنند.
از پايان جنگ جهاني دوم تا به امروز هيچ فرد و رهبري مانند امام(ره) مورد حمله تبليغات غرب نبوده است، زيرا هيچ فرد و شخصيتي به اندازه رهبر انقلاب و بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران نتوانسته است بنياد استكبار و نظام سلطه جهاني را به اين درجه به لرزه درآورده و باعث بيداري مسلمانان و در حقيقت همه ملت هاي دنيا گردد. ذهنيت سازي و جريان سازي سياسي و فكري هميشه يكي از شيوه هاي جديد جنگ نرم است و موارد آن را مي توان در طول تاريخ 30 ساله انقلاب اسلامي ايران توسط غرب و غرب گرايان و در ساير كشورها از طريق جنبش ها و كودتاهاي به اصطلاح مخملي و رنگي مشاهده كرد، كه جريان هاي به اصطلاح اصلاحات و جامعه مدني نشان و نماد آنها هستند. ولي شخصيت كشي و اهانت به مقدسات يك كشور، در يك فرهنگ، و يك دين و يك انقلاب، يك شيوه كهنه و زنگ زده و اغلب بلااثر است كه حكايت از نااميدي، يأس، سرگيجه و شكست عاملان آن مي كند. از جنبه روان شناسي، اينگونه متد و تكنيك هاي پروپاگاندا، دريچه اي است به انتحار سياسي و بي تعادلي پروپاگانديست.
بحران امروز غرب و غرب گرايان بحران فكر و انديشه است. عكس العمل غرب نيز به انقلاب اسلامي ايران و رهبري آن، به خاطر اصالت و معنويت توحيدي اين جنبش، اين انديشه و موفقيت آن است. ببينيد غرب جايزه نوبل صلح خود را به چه كساني مي دهد. ليست 100 نفر «متفكران» دنياي غرب در مجله سياست خارجي آمريكا (فارين پاليسي) چه كساني هستند؟ سران سياسي غرب از آمريكا و انگليس گرفته تا ايتاليا و آلمان از چه نوع تفكر و جهان بيني برخوردار هستند؟ فقها، مجتهدان و مجاهدان غرب را چه كساني تشكيل مي دهند؟ عطوفت، كرامت، همبستگي و شهادت در بين آنها چه معنائي دارد؟ اگر آنها اين چند هزار بمب اتمي و هيدروژني و اين همه تسليحات و موشك هاي جنگي و صدها پايگاه نظامي را نداشتند، چگونه مي توانستند امنيت جاني و فكري براي خود تامين كنند؟ چرا آنان از مردم شرافتمند ايران هراس دارند؟ چرا آنها ديكتاتورها را پرورش داده و حمايت مي كنند؟ چرا هميشه دنبال زور و زر هستند؟ چرا سه قرن است كه از سرزمين و كشورهاي خود هزاران كيلومتر دور رفته و ديگران را به استعمار و استثمار مي كشند؟
تعجب من اين نيست كه چرا استكبار و سران فتنه عليه انقلاب و رهبري توطئه مي كنند و به مقدسات ملي و ديني ما اهانت مي ورزند. سؤال من اين است كه چرا با سران فتنه قاطعانه برخورد نمي شود؟ تا آنجا كه من با نظام هاي غرب آشنا هستم و قوانين و مقررات و سنت هاي تاريخي آنها را مطالعه كرده ام، هيچ يك از كشورهاي غربي از آمريكا گرفته تا اروپا حتي براي يك روز اين نوع فتنه انگيزي و گستاخي را تحمل نمي كنند.
در قرآن كريم مي خوانيم: «لئن لم ينته المنافقون و الذين في قلوبهم مرض و المرجفون في المدينه لنغرينك بهم ثم لايجاورونك فيها الا قليلا» (اگر منافقان از دشمني دست برندارند و شايعه پردازان، يعني گويندگان خبر بد و دروغ، كار خود را ترك نكنند، ما تو را وادار مي كنيم كه تلافي بدي كني و ايشان را از مدينه تبعيد كني) احزاب، آيه 60

 



اعتراض نمايندگان اخوان المسلمين مصر به احداث ديوار فولادي در مرز غزه

نمايندگان مجلس مصر در اعتراض به ساخت ديوار فولادي در مرزهاي اين كشور با نوار غزه از دولت قاهره توضيح خواستند.
به گزارش خبرگزاري قدس، فراكسيون اخوان المسلمين در مجلس مصر از رئيس مجلس اين كشور خواستند تا درباره ساخت اين ديوار توضيحات قانع كننده بيان كند.
در حالي كه مصري ها ساخت اين ديوار را تكذيب مي كنند، «كارين ابوزيد» نماينده آژانس امداد و كاريابي آوارگان فلسطيني (آنروا) اين خبر را تاييد كرده است.
كميسارياي آنروا گفت كه اين ديوار در آمريكا ساخته شده و قدرت آن در برابر بمب هم آزمايش شده است.
وي افزود: اين ديوار محكم تر از ديوار كشيده شده در كرانه شرقي كانال سوئز پيش از جنگ 1973 است.
چندي پيش روزنامه صهيونيستي هاآرتص فاش كرد كه مصري ها در حال فراهم كردن مقدمات ساخت ديوار فولادي در زيرزمين در امتداد مرزهاي اين كشور با نوار غزه هستند.
به نوشته هاآرتص، اين ديوار در امتداد محور صلاح الدين حد فاصل خاك مصر با نوارغزه احداث مي شود و هدف آن جلوگيري از حفر تونل هاي زيرزميني توسط نيروهاي مقاومت اعلام شده است.
اين ديوار با عمق 30 متر در زيرزمين احداث خواهد شد و 10 كيلومتر امتداد دارد.
عمليات خاكبرداري براي احداث اين ديوار از سوي مصري ها آغاز شده است.
تنش جدي
در روابط لندن، تل آويو
در پي صدور قرار توقيف براي تزيپي ليوني وزير خارجه سابق رژيم صهيونيستي در انگليس، تل آويو به شدت نسبت به اين اقدام لندن واكنش نشان داد.
وزارت خارجه رژيم صهيونيستي در همين رابطه سفير انگليس در تل آويو را فرا خواند و در بيانيه اي از انگليس خواست تا به اين وضعيت مضحك پايان دهد.
البته اين براي اولين بار نيست كه در انگليس حكمي براي بازداشت مقامات صهيونيستي به موجب نقش آنها در جنايات جنگي صادر مي شود. براي مثال در مهر ماه سال جاري نيز معاون نخست وزير رژيم صهيونيستي سفر از قبل برنامه ريزي شده خود به انگليس را به دليل ترس از بازداشت شدن در اين كشور، لغو كرد.
در آن زمان «موشه يعلون» براي شركت در مراسم انجمن «بنجيس هوم» كه انجمن حمايت از نظاميان صهيونيست بدون خانواده است به لندن دعوت شده بود.
اين در حالي است كه تزيپي ليوني پس از دريافت اخبار مربوط به صدور قرار بازداشتش توسط قضات انگليسي گفت كه از تصميم براي حمله به غزه پشيمان نيستم و در صورت لزوم باز هم تصميم به حمله عليه نوار غزه و كشتار فلسطينيان خواهم گرفت.
شكايت عليه محمود عباس
عضو دفتر سياسي حماس از اقامه دعوي اين جنبش عليه رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين به اتهام دروغ بافي و شايعه پراكني عليه رهبران حماس خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «محمود الزهار»، عضو دفتر سياسي حماس در گفت وگو با سايت الجزيره اعلام كرد: در پي اظهار نظر مكرر محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين مبني بر گريختن رهبران حماس از غزه در طول جنگ اسرائيل عليه اين منطقه و ديگر ادعاهاي وي عليه حماس كه با هدف تاثيرگذاري بر روحيه شهروندان فلسطيني و با هدف خدشه وارد كردن به مسائل ملي صورت مي گيرد، عليه عباس اقامه دعوي كرديم.
الزهار تصريح كرد: حماس اين مسئله را به دادگاه هاي نوار غزه كشانده و با هيئت دادستاني در كرانه باختري در زمينه بازنگري در اتهاماتي كه عباس عليه حماس مطرح مي كند، در ارتباط خواهيم بود.وي استيضاح محمود عباس و حاضر شدن وي در دادگاه را با شرايط كنوني بعيد دانست اما گفت كه وي بالاخره بايد به خاطر اين اتهامات پاسخگو باشد.
اين عضو دفتر سياسي حماس اخبار منتشره مبني بر پيشنهاد حماس در طول مذاكرات ملي به محمود عباس مبني بر تمديد دوره رياست تشكيلات خودگردان و دوره پارلمان بين سه يا چهار سال را رد كرد و گفت: حماس هرگز چنين پيشنهادي را نه به عباس و نه به غير آن نداده است.
اين عضو حماس گفت: اين اظهارات عاري از صحت است؛ ما چنين پيشنهادي را مطرح نكرديم و از محمود عباس مي خواهيم از دروغ پردازي هايش دست بردارد.
از سوي ديگر، «ايمني طاها» يكي از رهبران حماس اعلام كرد كه با توجه به كارشكني هاي طرف اسرائيلي هنوز فاصله زيادي تا آزادي گلعادشاليت نظامي صهيونيست باقي مانده است.

 



آلوده ترين كنفرانس!

پژوهشگران و متخصصان امور آب و هوا گزارش مي كنند كه مذاكرات «كپنهاگ» در مورد گرم شدن آب و هواي كره زمين و پيامدهايش، با 46 هزار و 200 تن گازكربنيكي كه مجموعاً در فضا آزاد كرده، آلوده كننده ترين كنفرانس در اين زمينه بوده است!
به اين ترتيب، طبق تحقيقاتي كه به سفارش دولت دانمارك انجام گرفته، پرواز هواپيماها به مقصد پايتخت دانمارك و يا از مبدأ اين شهر، در افزايش حجم گاز كربنيكي كه نمايندگان، خبرنگاران، فعالان محيط زيست و ناظران در مجموع در اين كنفرانس به آسمان فرستادند، بسيار مؤثر بوده است! براي اين كه موضوع را بهتر درك كنيم، بايد بگوييم كه اين 46 هزار و 200 تن گازكربنيك با انتشار مقدار گاز مثلاً سالانه 660 هزار اتيوپيايي يا 2300 آمريكايي برابري مي كند! حالا، اگر وارد جزئيات شويم هم بايد توضيح بدهيم كه از اين مقدار گاز، سهم خود اجلاس 5700 تن و سهم رفت و آمدهاي هوايي شركت كنندگانش هم 40 هزار و 500 تن بوده است! مسئوليت تحقيق در مورد «كنفرانسي »ها و مقدار مصرفشان (اسكان، غذا، جابجايي، برق، شوفاژ، انرژي مصرف شده در تجهيزات الكترونيك، مقدار كاغذ مصرفي چاپگرها يا دستگاه هاي فتوكپي و...) هم با دفتر مشاوران «دلوات» بوده، در حالي كه كادر «كنوانسيون سازمان ملل پيرامون تغييرات آب و هوا» در مورد ميزان گازكربنيك ارسالي هواپيماها تحقيق كرده است. حالا، «استين بالسلو» يكي از اين مشاوران، توضيح مي دهد كه: «اگر مقدار گاز منتشر شده در كپنهاگ بيشتر از كنفرانس هاي قبلي است، دليلش اين است كه تعداد شركت كننده ها هم بيشتر بوده، چرا كه روزي 18 هزار نفر از درهاي مركز كنفرانس عبور كرده اند!»
¤ سرويس خارجي كيهان

 



دور تازه حملات هواپيماهاي آمريكايي به مواضع شيعيان و مناطق مسكوني صعده

در تازه ترين دور از حملات جنگنده بمب افكن هاي آمريكايي به مناطق مسكوني يمن 164 نفر كشته و مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، هواپيماهاي آمريكايي در بمباران شمال يمن، مناطق مسكوني و تاسيسات عمومي اين كشور را هدف قرار دادند.
براساس اين گزارش، هواپيماهاي آمريكايي روز چهارشنبه يكي از محل هاي نگهداري اسيران را هدف بمب هاي ممنوعه خود قرار دادند و موجب كشته شدن 120 نفر و جراحت شديد 44 نفر ديگر شدند.
شيعيان صعده با صدور اطلاعيه اي ضمن محكوم كردن اين اقدام، عربستان را شريك جرم آمريكا در اين كشتار فجيع به شمار آوردند و اعلام كردند: اين جنايت وحشيانه، چهره واقعي آمريكا كه مدعي حمايت از حقوق بشر و دمكراسي است به جهانيان نشان داد.
الحوثي ها در بيانيه اي كه در پايگاه اينترنتي «صعده آنلاين» منتشر شد، خاطرنشان كردند: هواپيماهاي آمريكايي در بمباران شمال يمن، مناطق مسكوني و تاسيسات عمومي اين كشور را هدف قرار داده و منهدم كردند.
در همين حال دفتر رسانه اي عبدالملك الحوثي، دخالت آمريكا در مسائل داخلي يمن را به شدت محكوم كرد. در اين بيانيه كه از سوي رهبر الحوثي ها صادر شده آمده است: دخالت نيروهاي آمريكايي در درگيري هاي شمال يمن از هفته جاري شروع شده و همچنان ادامه دارد به طوري كه هواپيماهاي آمريكايي مناطق مختلف استان هاي شمالي يمن را بمباران كرده اند.
در پايان اين بيانيه از وجدان هاي آگاه بشري و مسلمانان جهان خواسته شده است، دخالت نظامي آمريكا را در يمن محكوم كنند.
ازسوي ديگر، تعدادي از نمايندگان پارلمان يمن روز سه شنبه با حمله به دولت علي عبدالله صالح، حملات جنگنده هاي آمريكايي و يمني به مناطق مسكوني و روستاهاي اين كشور و كشته و مجروح شدن شهروندان غيرنظامي را محكوم كردند.
«عبده ربه القاضي» يكي از نمايندگان پارلمان طي سخناني خطاب به دولت علي عبدالله صالح گفت: كشور يمن به صحنه اي براي پرواز هواپيماهاي عربستاني و آمريكايي تبديل شده است.
«عبده بشر» از ديگر نمايندگان پارلمان يمن نيز گفت: متاسفانه دولت به هواپيماهاي عربستاني اجازه داده است تا شهروندان غيرنظامي را مورد هدف قرار دهند. اين نماينده از ورود ناوهاي آمريكايي به آب هاي ساحلي يمن نيز انتقاد كرد.
يك نماينده ديگر پارلمان يمن به نام عبدالعزيز جباري نيز، از دولت درخواست كرد كه با برقراري مذاكرات با الحوثي ها به بحران جاري كشور پايان دهد.
اين در حالي است كه هواپيماهاي آمريكايي و عربستاني آسمان يمن را همچنان جولانگاه خود قرار داده و تمامي روستاها و مناطق مسكوني شيعيان صعده را هدف بمب هاي سنگين و ممنوعه خود قرار دادند.
به گزارش پايگاه اينترنتي صعده آنلاين در حملات تازه دشمن به منطقه «الطلح» دو مسجد «عمير و ابوسكه» مورد هدف قرار گرفتند و به طور كامل تخريب شدند.
همچنين الحوثي ها روز چهارشنبه مقداري از تجهيزات مهندم شده و غنيمتي عربستان را به نمايش گذاشتند.

 



با رد درخواست اوباما حزب الله : سلاح مقاومت حق قانوني ما براي دفاع از لبنان است

نماينده حزب الله در مجلس لبنان در واكنش به پيشنهاد باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا مبني بر خلع سلاح حزب الله گفت، مقاومت در طول تاريخ هميشه حق مشروع و قانوني ملت ما براي آزادي خاك خود بوده و هست.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «حسن حب الله» عضو فراكسيون وفادار به مقاومت در مجلس لبنان با اعلام مطلب فوق افزود، طرح خلع سلاح حزب الله خواست آمريكا و اسرائيل است.
وي تصريح كرد، حزب الله بارها تاكيد كرده است كه مقاومت نقطه قوت لبنان در دفاع از لبنان و عامل كمكي براي ارتش لبنان است.
حب الله افزود، مقاومت به دليل نبود حضور دولت در دفاع از لبنان شكل گرفت و باقي خواهد ماند تا زماني كه ارتش لبنان به يك ارتش قوي تبديل شود.
اين نماينده مجلس لبنان خاطرنشان ساخت، سلاح مقاومت تنها به سوي دشمن نشانه گيري خواهد شد و از آن در داخل استفاده نخواهد شد.
«عدنان السيد حسين» از ديگر وزيران دولت لبنان نيز گفت، موضوع سلاح حزب الله مسئله داخلي و بخشي از حاكميت لبنان است و ديدگاه هاي آمريكا درباره آن اهميتي ندارد.
وي افزود، ميشل سليمان نيز در سفر به آمريكا تاكيد كرد كه سلاح حزب الله مسئله كاملا داخلي لبنان است.
همچنين «سليم سهلب» از نمايندگان مسيحي مجلس لبنان اظهار داشت، آمريكايي ها همواره از كمك به لبنان و حمايت حاكميت و تماميت ارضي آن سخن مي گويند اما واقعيت عملي اوضاع چيز ديگري است.
وي افزود، آمريكايي ها پيش از اين هم بارها وعده كمك نظامي به ارتش لبنان داده بودند كه هيچ يك از اين وعده ها تحقق نيافت و نبايد توقع داشت كه آمريكا با ناديده گرفتن خواسته هاي اسرائيل كمك هاي نظامي قابل توجه در اختيار لبنان قرار دهد.
روزنامه اللواء در همين رابطه نوشت، خودداري آمريكا از تجهيز نظامي ارتش لبنان براي رويارويي با تجاوزگري هاي اسرائيل بار ديگر ثابت مي كند كه تنها گزينه مناسب براي حمايت از لبنان مقاومت و حفظ سلاح آن است. «وليد جنبلاط» رهبر دروزي هاي لبنان و رئيس حزب سوسيال پيشرو نيز اظهار داشت، تنها دشمن ما اسرائيل است.
وي افزود، ما بايد از جنگ عراق و پيامدهاي آن بر منطقه درس بگيريم و مواضع و اهدافمان را در منطقه يكي كنيم.

 



اعتراض هاي سراسري دانمارك عليه كنفرانس آب و هوا در كپنهاگ

در ادامه اعتراض هاي سراسري دانمارك عليه كنفرانس آب و هوايي سازمان ملل در كپنهاگ، پليس اين كشور 150 نفر ديگر را نيز دستگير كرد.
به گزارش روزنامه انگليسي گاردين، پليس دانمارك روز چهارشنبه نيز پس از مواجه شدن با ادامه تظاهرات هزاران نفري طرفداران محيط زيست كه همزمان با برگزاري كنفرانس آب و هوايي سازمان ملل متحد در پايتخت اين كشور ادامه دارد بيش از 150 نفر ديگر از تظاهر كنندگان را دستگير كرد.
نيروهاي امنيتي اين كشور اروپايي روز شنبه اين هفته بيش از هزار نفر و روز سه شنبه نيز بيش از 1200 نفر از تظاهركنندگان و طرفداران محيط زيست را دستگير كرده بودند.تظاهركنندگان در اين چند روز با استفاده از بمب هاي آتش زا، سنگ و بطري هاي شيشه اي به درگيري با پليس ضد شورش پرداخته و نسبت به بي نتيجه خواندن اقدامات كشورهاي شركت كننده در اين كنفرانس اعتراض كرده اند.
كنفرانس كپنهاگ از هفتم دسامبر در دانمارك آغاز شده و تا هجدهم همين ماه ادامه خواهد داشت.

 



تظاهرات ضد آمريكايي در خيابان هاي لاهور

مردم پاكستان در خيابان هاي لاهور عليه حملات تروريستي طالبان و مداخلات آمريكا در كشورشان تظاهرات كردند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، هزاران پاكستاني در واكنش به انفجار سه شنبه «ديره غازي خان» كه مرگ 25 نفر و جراحات حدود 50 نفر ديگر را در پي داشت، تظاهرت كردند. مردم معترض در شعارهاي خود، هم مداخلات آمريكا در كشورشان و هم شبه نظاميان طالبان و اقدامات تروريستي آنها را محكوم كردند. بر روي پلاكاردهاي تظاهركنندگان نوشته شده بود: آمريكا (از پاكستان) خارج شو! گفتني است، سه شنبه گذشته «مايكل مولن»، رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا به پاكستان سفر كرد و از مقامات پاكستان خواست حملات خود عليه طالبان را بيشتر كنند.

 



كنفرانس بررسي تجزيه ايالات آمريكا بزودي تشكيل مي شود

موسسه «آبويل» آمريكا فوريه 2010 كنفرانسي را با هدف بررسي تجزيه ايالات متحده برگزار مي كند.
مجله آمريكايي آتلانتيك در گزارشي ضمن بررسي قريب الوقوع بودن تجزيه دو ايالت آلاسكا و ورمونت از آمريكا، از برگزاري كنفرانسي توسط موسسه آبويل در تاريخ چهارم تا هفتم فوريه 2010 به منظور بررسي ضرورت و امكان تجزيه ايالات متحده آمريكا خبر داد.وب سايت رسمي مؤسسه آبويل، در تشريح اهداف اين كنفرانس نوشت: «اين روزها موضوع تجزيه آمريكا به طور گسترده در ميان افكار عمومي مطرح است. بنيانگذاران آمريكا نيز امكان تجزيه را به رسميت شناخته اند و اين كنفرانس قصد دارد اين مسئله رابه طور جدي مطرح كرده و از جنبه علمي آن را بررسي كند.»يكي از اولويت هاي كنفرانس بحث و تبادل نظر درباره تجزيه قريب الوقوع ايالت ورمونت است. قرار است در سال 2012 تجزيه اين ايالت از طرف ملي گرايان «جمهوري ورمونت» در پارلمان ايالتي به راي گذاشته شود.در ميان سخنرانان كنفرانس آبويل چهره هاي علمي و دانشگاهي برجسته اي چون «كنت براون» مورخ و حقوقدان، «مارشال دي روزا» استاد علوم سياسي دانشگاه فلوريدا، و «كرك پاتريك سيل» رهبر موسسه تجزيه طلب ميدل بري ديده مي شود.

 



نماينده پارلمان افغانستان فاش كرد همكاري نظاميان اشغالگر با تروريست هاي طالبان در ولايت هلمند

يك نماينده پارلمان افغانستان از همكاري پنهان نيروهاي اشغالگر با شبه نظاميان طالبان در ولايت جنوبي هلمند براي قاچاق مواد مخدر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «محمد انور اسحاق زي»، نماينده ولايت هلمند در پارلمان افغانستان گفت: نيروهاي انگليسي دراين ولايت با طالبان همكاري دارند. وي افزود: نيروهاي خارجي در قاچاق مواد مخدر دست دارند و با مافياي جهاني همكاري مي كنند. به گفته اسحاق زي، اشغالگران از طريق مافياي بين المللي، مواد مخدر افغانستان را به كشورهاي آمريكايي و اروپايي قاچاق مي كنند. وي اين سوال را مطرح كرد كه چرا هزاران نيروي مجهز انگليس مقابل شمار اندك طالبان، از برقراري امنيت عاجز هستند؟
هلمند از جمله ولايت هاي ناامن افغانستان است. در اين ولايت حدود 90 درصد مواد مخدر افغانستان توليد مي شود، در حالي كه قريب به 9000 نيروي انگليس در آن مستقرند و قرار است به زودي 500 سرباز تازه نفس انگليسي و 1000 نيروي آمريكايي ديگر نيز به منطقه اعزام شوند.
خبر ديگر از ولايت هلمند اينكه ديروز دو نظامي انگليسي بر اثر يك عمليات انتحاري در اين ولايت كشته شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14