(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 26 آذر 1388- شماره 19537
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
به عمل كار برآيد (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
رئيس جمهور: اگر كسي طرحي بهتر از هدفمند كردن يارانه ها دارد ارائه كند
راهپيمايي سراسري در محكوميت اهانت به امام(ره)
مرده (گفت و شنود)
قرار بود حجاب را براندازيم يا اينكه مردها هم محجبه شوند؟! (خبر ويژه)
موضع سخنگوي كارگزاران عليه سران فتنه و زير سأال بردن انتخابات (خبر ويژه)
تحريم تازه ابتكار يا ضربه اجماع زوركي 1+5؟! (خبر ويژه)
هشدار «سيانيوز» به سران فتنه قرار نبود از خميني دفاع كنيد! (خبر ويژه)
شبيه سازي چالش هسته اي در آمريكا ايران بازي را برد (خبر ويژه)



به عمل كار برآيد (يادداشت روز)

«اگر قوه قضاييه به موقع با سران فتنه برخورد مي كرد امروز عده اي قانون شكن و نوكر بيگانه به خود جرأت نمي دادند به ساحت مقدس حضرت امام راحل(ره) پير و مراد ما اهانت كنند»، «اگر مسئولين قوه قضاييه خواب بوده باشند اميدواريم با اين اقدام وقيحانه اي كه طرفداران سران فتنه نسبت به ساحت بنيانگذار جمهوري اسلامي مرتكب شدند از خواب بيدار شوند و پاي سران فتنه را به دادگاه بكشانند»، «با اين توهيني كه از سوي طرفداران سران فتنه نسبت به ساحت مقدس حضرت امام خميني(ره) صورت گرفت تعلل و كوتاهي مسئولين قوه قضاييه در برخورد با عوامل زمينه ساز اين توهين كه همان سران فتنه باشند هيچ توجيهي ندارد»، «اگر قوه قضاييه با مفسدان اقتصادي به خصوص آقازاده ها و نفوذي هاي دشمن برخورد قاطع مي كرد، اكنون زراندوزان و غارتگران با تكيه بر سرمايه خود جرأت آسيب زدن به نظام را پيدا نمي كردند»، «اكنون كه همه چيز براي مردم روشن شده است بايد سرچشمه فساد و فتنه را خشكاند كه اميدواريم قوه قضاييه تا دير نشده اقدامات لازم و قاطع در اين خصوص را به اجرا گذارد»، «به قوه قضاييه بفرماييد كه با مماشات بيش از حد در مقابل سران فتنه فقط اعتماد مردم به خودشان را از دست مي دهند» و...
اينها تنها بخشي و نمونه هايي از صدها تلفني است كه در همين چند روز گذشته مردم با كيهان در ميان گذاشته اند و در ستون «كيهان و خوانندگان» هم به چاپ رسيده است.
ناگفته پيداست كه كاسه صبر مردم لبريز شده است و عنقريب است كه اگر دستگاه قضا باز هم به روال اين پنج، شش ماه گذشته عمل نمايد مردم مأمن و انقلابي خود دست به كار شوند و مسببان اصلي اهانت به حضرت امام راحل(ره) را به سزاي اعمال پليدشان برسانند.
البته از همان ابتدا كه مدعيان قانون گرايي بر قانون تاختند و ساز و كار قانوني انتخابات را برنتافتند و گستاخانه بر چهره نظام چنگ انداختند و با تشويق حاميان و هواداران خود اردوكشي خياباني راه انداختند و پياپي با صدور بيانيه و سياه نامه هاي كذايي خود اتهامات بي پايه و اساس برنظام بستند؛ انتظار مي رفت دستگاه قضا بنابر خواسته- به حق- آحاد ملت و به حكم عدالت با قاطعيت با قانون شكنان و فتنه گران برخورد مي نمود اما چنين نشد...
امروز نيز هرچند نقاب از سيماي پليد فتنه گران كنار رفته و سران اصلي آنها در منظر چشمان بيناي ملت و افكار عمومي جامعه مطرود و محكوم گشته اند اما اين بدان معنا نيست كه دستگاه قضا نسبت به برخورد قاطع و محكم خود با سران فتنه و مسببان اصلي آشوب ها و بلواها- كه از ماهها قبل به برنامه ريزي و طراحي اين اقدامات مشغول بوده اند و شواهد آن امروز اظهر من الشمس است- تسامح به خرج دهد و با كندي و سستي امروز و فردا كند. ديگر جاي درنگي باقي نمانده است؛ خروش و جوشش مردم در سراسر كشور در حمايت از ارزش ها و مقدسات و محكوميت اقدامات فتنه گران و بخصوص اهانت به تمثال حضرت امام(ره) خود «كيفرخواستي ملي» است كه دستگاه قضا را مجاب مي نمايد در محاكمه و مجازات آشوبگران و فتنه گران تعلل و كوتاهي ننمايد.
البته مسئولان ارشد دستگاه قضا به اتفاق و با صراحت و قاطعيت هتاكي اخير جماعت بي ريشه و اوباش سياسي به ساحت بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي را محكوم و تأكيد كرده اند كه با عوامل اين اقدام وقيحانه به شدت برخورد خواهد شد. آيت الله آملي لاريجاني رئيس محترم قوه قضاييه در جلسه مسئولان عالي قضايي هتك حرمت به تمثال مبارك حضرت امام(ره) را نوعي هنجارشكني از سوي فتنه گران دانستند و تصريح كردند كه دادستان تهران پرونده اي براي پيگيري قضايي مسئله تشكيل داده و در اسرع وقت مجرمان را محاكمه و به مجازات مي رساند. ايشان روز سه شنبه هم در همايش دادستان هاي عمومي و انقلاب سراسر كشور شيوه كار سران فتنه را شيوه منافقين در اوايل انقلاب دانستند. دادستان محترم تهران هم به دنبال جسارت به ساحت حضرت امام (ره) از سوي فتنه گران تأكيد كرده اند كه بدون اغماض با اهانت كنندگان به ساحت امام(ره) برخورد مي كنيم. وي حتي از دستگيري يكي از متهمان اهانت به امام راحل (ره) خبر داده است. هفته پيش نيز دادستان كل كشور در نشستي خبري در جمع خبرنگاران گفت دستگاه قضايي و نيروهاي انتظامي و امنيتي خويشتنداري كردند تا دست دشمن براي آنها آشكارتر شود ولي از امروز به بعد اين اغماض صورت نخواهد گرفت؛ چون قضيه روشن است.
حجت الاسلام والمسلمين محسني اژه اي در همان سخنان خود تصريح كرد كه اگر كسي برخلاف حقوق مردم، امنيت مردم و نظم اجتماعي حركت كند به شدت با او برخورد مي شود.
اكنون جاي اين پرسش- كه در واقع سؤال توده هاي مردم است- مطرح مي شود كه دستگاه قضا با مسببان اصلي و آنها كه به بركت انقلاب براي خود نام و نشاني دست و پا كرده اند و اكنون به رغم ادعاي خط امام برعكس مشي و مرام خميني كبير حركت مي كنند و در خوش بينانه ترين حالت در زمين دشمن به بازي گرفته شده اند چگونه برخورد خواهد كرد؟ آيا متهمان رديف اول باز هم در حاشيه امن قرار مي گيرند؟ آيا احكام بدوي باز هم در دادگاه تجديدنظر و يا ديوان عالي كشور دچار دگرگوني مي شود؟
براستي اگر قوه قضاييه با آن آقايي كه در دوره اصلاحات شكر زيادي خورد كه بايد افكار امام(ره) به موزه تاريخ سپرده شود برخورد قضايي مناسب مي كرد و از عقبه اين جريان براي مردم روشنگري مي كرد يا آن هنگام كه يكي از به اصطلاح ايدئولوگ هاي جريان دوم خرداد بي شرمانه «دين» را افيون توده ها دانست، حكم واقعي درباره وي به مرحله اجرا مي رسيد، آيا امروز دنباله هاي همان جريان جرئت پيدا مي كردند به تمثال حضرت امام(ره) اهانت نمايند؟ آن زماني كه سخنان حضرت امام(ره) توسط حاميان جريان اصلاحات و حتي برخي از كساني كه خود را از شاگردان و ياران امام(ره) مي دانستند تحريف شد آيا دستگاه محترم قضايي به مسئله ورود پيدا كرد؟
و آيا...
آيت الله لاريجاني هفته گذشته در جمع قضات ديوان عالي كشور سخنان بسيار مهمي را در خصوص مسئوليت و نقش برجسته دستگاه قضا ايراد كردند؛ تا آنجا كه ايشان تاكيد نمودند: «دستگاه قضايي اگر اصلاح شود همه چيز اصلاح خواهد شد و اگر نشود خود به فساد در جامعه كمك مي كند.»
رئيس محترم دستگاه قضا كه با توجه به جايگاه علمي و درايت و عزم جدي ايشان اميد مي رود تحولات اساسي را در طول مديريت ايشان شاهد باشيم شجاعانه به اين مطلب اذعان كردند مسيري كه تاكنون در اين قوه طي شده است جواب نمي دهد و بايد جديت تامي در اصلاح آن به خرج داده شود.
اكنون به نظر مي رسد دستگاه قضا در مرحله حساسي قرار دارد و تمام نگاهها به عملكرد- و نه شعارها يا سخنان جذاب- اين قوه دوخته شده است.
انتظار مردم در سه حوزه مفاسد اقتصادي، سياسي و اجتماعي از دستگاه قضا جدي است. قوه قضاييه هم مي تواند در اين شرايط با برخورد با مفاسد كلان اقتصادي و رانت خواران و ويژه خواراني كه خون قشر مستضعف را در شيشه كرده اند و همچنين با متجاوزان امنيت اجتماعي و بالاخره برخورد جدي با اوباش سياسي و فتنه گراني كه از اصول نظام و قانون اساسي عدول كرده اند «اعتماد» را به مردم و آحاد ملت برگرداند.
البته در اين ميان به اين نكته هم بايد توجه داشت كه دستگاه قضا در تمام اين مراحل مي بايست يك سيستم قوي و طراحي شده اطلاع رساني صحيح و بهنگام براي عموم مردم داشته باشد تا سايت ها و رسانه ها و شبكه هاي خبري اي كه در استخدام سازمان ناتوي فرهنگي دشمن هستند نتوانند القائات شيطاني شان را در لباس واقعيت پمپاژ نمايند.
آحاد ملت انقلابي و مؤمن ايران اسلامي با جديت پيگير اقدامات قاطعانه و عادلانه دستگاه قضا هستند چرا كه عموم مردم با اعلام انزجار خود نسبت به هتاكي به مقدسات خواهان محاكمه سران اصلي و متهمان رديف اول فتنه در تمامي حوادث پس از انتخابات هستند و اينك نوبت دستگاه قضاست كه در اين كارزار خطير و حساس ثابت نمايد كه «به عمل كار برآيد به سخنداني نيست.»
حسام الدين برومند

 



كيهان و خوانندگان

¤ در مورد قانون شكني و خيانت هاي سران فتنه هرچه بگوييم كم گفته ايم و تمامي ندارد با اين حال از مسئولين قضايي كشور براي برخورد قانوني با آنان هيچ حركتي ديده نمي شود. چرا؟
نظري
¤ به كوري چشم همه آنهايي كه عليه امام خميني(ره) و بزرگترين يادگار او يعني جمهوري اسلامي توطئه مي كنند بنويسيد ما فرزندان معنوي امام و ياوران رهبري براي دفاع از انقلاب و نظام تا پاي جان ايستاده ايم.
فرشاد حميدنژاد
¤ سكوت 6 ماهه در مقابل كودتاگران عليه راي ملت، بسيار عجيب است. اين مماشات باعث گستاخ تر شدن هنجارشكنان مي شود.
يك هموطن
¤ اهانت مزدوران غرب به ساحت مقدس امام خميني(ره) قلب دوستداران آن حضرت را به درد آورد. اما به پيروان راستين آن حضرت عرض مي كنم كه مزدوراني كه خوراك تبليغاتي دشمنان را در سطل هاي زباله مي جويند و در آخر با لباس زنانه فرار مي كنند، هيچ غلطي نمي توانند بكنند.
كريميان از اصفهان
¤ راهپيمايي گسترده مردم ايران عليه اهانت صورت گرفته از سوي طرفداران موسوي و كروبي به ساحت پاك حضرت امام خميني(ره) موجب ترس و دستپاچگي سران فتنه و حاميانشان شده است در اين ميان آنچه كه موجب تعجب و شگفتي گرديد سكوت مدعيان خط امام و مسئولين و گردانندگان مؤسسه نشر آثار حضرت امام در برابر زمينه سازان اين توهين يعني سران فتنه بود كه جاي تأسف دارد.
رضواني
¤ كيهان در تمام سالهاي اخير تكاليف و تعهدات بر زمين گذاشته شده موسسه نشر آثار امام خميني را بر دوش كشيده و در سنگر ولايت و رهبري جهادگرانه به دفاع از دستآوردهاي انقلاب پرداخته است و بصورت قاطع در برابر تضعيف و تحريف خط امام توسط منافقين جديد ايستاده و ملت سرد و گرم چشيده ايران نيز با درايت و هوشياري بالايي كه دارند تمام وقايع و حوادث را رصد كرده و به وقت لزوم با يك اشاره ضربه كاري و نهايي را به توطئه گران وارد مي كنند.
قاسمي
¤ جنايت اخير مزدوران داخلي آمريكا در توهين به امام عظيم الشان دل همه عاشقان خميني(ره) را به درد آورد ولي مطمئن باشند كه با اين كار گور خود را كنده اند و چهره پليد خود را بر همگان آشكار كرده اند. سخن ديگري هم به متوليان موسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام (ره) دارم و آن اينكه شما با سكوت چند ساله خود در مقابل اهانت هاي اصلاح طلبان راه را براي اين حركت زشت هموار كرده ايد همين مسئله نشان مي دهد كه شما كوچكترين سنخيتي با امام(ره) و آرمان هايش نداريد.
يك هم وطن
¤ چرا سازمان ملل هيچ گونه اعتراضي نسبت به كشتار ناجوانمردانه غيرنظاميان شيعه يمن توسط رژيم آل سعود نمي كند؟ مگر دفاع از غيرنظاميان در جنگ ها، از وظايف اين سازمان نيست؟
سليمان بلغار
¤ با توجه به حوادث اخير و توهين صورت گرفته به ساحت معمار كبير انقلاب اسلامي و از طرفي فرا رسيدن ايام سوگواري سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) و ياران وفادارش بسيار زيبا است كه هيئت مذهبي ريشه دار در سراسر كشور نوحه هاي عزاداري را با جهت تنفر از فتنه گران زمانه و تبري از آنان طراحي نمايند.
قاجار
¤ ايرادي كه دولت در خصوص هدفمند كردن يارانه ها دارد عدم تبليغات جدي در اين رابطه است. به همين خاطر مردم كمتر از اين موضوع حمايت مي كنند. چون نمي دانند كه با اجرايي شدن آن چه اتفاقي خواهد افتاد. وقتي مردم در جريان نباشند و برايشان ابهام وجود داشته باشد قاعدتاً همراه نخواهند بود و مدام استرس و نگراني آن ها را آزار مي دهد.
يك هموطن
¤ حذف دوره راهنمايي از ساختار آموزش و پرورش كشور مشكلات رفتاري و اخلاقي براي دانش آموزان كم سن وسال در كنار دانش آموزان سالهاي بالاتر بوجود مي آورد. اين مشكلات در مناطق محروم و پرجمعيت بسيار نيز بيشتر است. اميدواريم در طرحي كه به اجراء گذاشته مي شود به اين مسائل و مشكلات توجه ويژه بشود.
ارجمندي
¤ وضعيت رعايت حدود شرعي در متروها به نقطه هشدار رسيده است و ضروري به نظر مي رسد كه در اين رابطه هرچه سريع تر تدابيري انديشيده شود.
كاظمي
¤ مدتي است كه در بخش خبري ساعت 21شبكه اول سيما از خانم هاي با پوشش چادر براي اعلام اخبار استفاده نمي شود. در ضمن خبرنگاران اعزامي به كشورهاي خارج نيز گزارش خود را بدون ذكر نام خدا ارائه مي دهند كه زيبنده يك خبرنگار جمهوي اسلامي ايران نيست.
پاسبان
¤ از سرويس گزارش كيهان تقاضا داريم گزارشي از وضعيت شركت هاي تاكسيراني خصوصي تهيه كنند تا بدانند وضعيت بغرنج ما چيست؟ هر ماه 15 تا 20 هزار تومان از افراد مي گيرند اخيراً نيز اعلام نموده اند بايد 000/200 تومان حق عضويت بدهيد.در عوض لباس 20 هزار توماني را 45 هزار تومان به ما مي دهند.
محمدي
¤ براي انجام عمل آندوسكوپي به بيمارستان فجر در خيابان فجر رفته بودم. طبق معمول هر دو طرف خيابان مربوطه ماشين پارك شده بود. لذا من هم تاكسي خودم را در كنار حدود 50 ماشين ديگر پارك كردم. اما در مراجعه با شگفتي مشاهده كردم كه افسر راهنمايي از ميان خودروهاي موجود فقط تاكسي بنده را جريمه كرده است. از راهنمايي و رانندگي خواهش مي كنم كه اين معما را حل كند.
كردو راننده تاكسي
¤ شهرستان رامهرمز واقع در شرق استان خوزستان با وجود داشتن دانشگاه هاي آزاد و پيام نور،كارخانجات سيمان، گچ و برخورداري از سد، موزه و جاذبه هاي گردشگري متأسفانه از داشتن هتل محروم است. مسئولين محلي هم همكاري لازم را با بخش خصوصي براي چنين سرمايه گذاري در شهر ندارند. از نماينده محترم منطقه و فرماندار محترم شهرستان رامهرمز و ديگر مسئولين در اين مورد درخواست مساعدت و همكاري داريم.
دكتر ساقي رامهرمزي
¤ از اهالي شهرك نيروي انتظامي هستم. بيش از 8 ماه است كه به بهانه ساخت يك زيرگذر در انتهاي همت غربي جنب دانشگاه علوم انتظامي جاده اصلي شهرك ما را خراب كرده اند.مسئولان امر رسيدگي نمايند.
گرجي
¤ در منطقه 15 افسريه حدود 8 هكتار زمين بلااستفاده و بلاتكليف افتاده است. با توجه به اين كه اين منطقه فضاي فرهنگي و ورزشي و تفريحي ندارد خواهش مي كنم از اين زمين براي احداث چنين مكان هايي بهره برداري كنند.
يك خانم خانه دار
¤ پيرو مطالب درج شده در روزنامه كيهان مورخ 21/9/88 در ستون كيهان و خوانندگان در خصوص سريالها و فيلم هايي كه هنرپيشه ها با لهجه تركي و يا گيلكي ايفاي نقش مي كنند و با عناوين شغلي پايين و يا باسطح فرهنگ پايين نمايش داده مي شوند و حتي در برنامه كودكان، ادا و اطفار گيلكي و يا تركي درمي آوردند، مورد اعتراض ما شهروندان گيلاني نيز هست، از وزارت ارشاد و صدا و سيما مي خواهيم از پخش اين گونه فيلم ها و برنامه هايي كه فرهنگ و ادب و زبان يك قوم را به سخره مي گيرد، جلوگيري نمايند.
پرويز پاوندمهر از رشت
¤ از آقاي رويانيان تقاضا مي كنيم در قبال خارج كردن خودروهاي فرسوده تسهيلاتي براي كساني كه تامين نان شبشان با اين خودروهاست فراهم بكنند چطور يك فرد با يك ميليون و چهارصد هزار تومان تسهيلات مي تواند خودروي جديد بخرد؟
مرتضي ضياءالديني
¤ شركت متروي تهران به بهانه ساخت تونل، حدود 20 روز است كه كوچه حسين علي پور در شمال شرقي ميدان انقلاب را مسدود كرده به طوري كه ديگر امكان عبور از اين كوچه ميسر نيست. لطفاً رسيدگي شود.
امضا محفوظ
¤ جمع آوري گشت ارشاد در تهران بسيار انتقادآميز است. زيرا متأسفانه در شهرك غرب برخي از خانم ها با ظاهري بسيار آرايش كرده و زشت در سطح شهر عبور و مرور مي كنند.
يك شهروند

 



رئيس جمهور: اگر كسي طرحي بهتر از هدفمند كردن يارانه ها دارد ارائه كند

رئيس جمهور تأكيد كرد اگر كسي طرحي بهتر از هدفمند كردن يارانه ها دارد آن را ارائه كند.
دكتر محمود احمدي نژاد در همايش پژوهش و فناوري با بيان اينكه دست كساني كه براي اعتلاي اين سرزمين تلاش مي كنند را مي بوسم، اظهار داشت: اما آيا كارهايي كه انجام مي شود در خور ظرفيت علمي و پژوهشي و توانمندي هاي ملت ماست؟ به نظر من پاسخ اين سأال منفي است. كارهاي انجام شده نسبت به گذشته بي نظير است اما در طراز ظرفيت علمي و پژوهشي كشور نيست. ملتي كه در طول صدها سال و در سخت ترين شرايط سياسي و اقتصادي دانشمندان بزرگي را به جهان هديه كرده و قله هاي علم و فناوري را در اختيار داشته و توانسته است هم درنظر و هم در عمل در توليدات ملي پيشتاز ملت هاي عالم باشد، ظرفيت هايش بيش از آن است كه امروز به فعليت رسيده باشد.
وي درباره موانع تحقيق گفت: ما يك سري موانع داخلي داريم؛ موانع داخلي به اصل مديريت علمي و اقتصادي كشور برمي گردد. اقتصاد ما طي دهه هاي طولاني دولتي اداره مي شد. يعني همان مدلي كه امروز مي گويند، شكست خورده است، به اين مفهوم كه هزينه هاي آن با بهره وري پايين همراه بوده است. سرمايه گذاري در بخش تحقيقات هم همچون توزيع يارانه هاست. يارانه ها بايد به تقويت برخي بخش ها و پركردن خلأها منجر شود اما شيوه توزيع به گونه اي است كه كمترين بهره را مي دهد.
احمدي نژاد به هدفمند كردن يارانه ها اشاره و اظهار كرد: يارانه ها هدفمند نيست، اين در حالي است كه بخش عمده اي از اقتصاد ما در چرخه يارانه است، طرح هدفمند كردن يارانه ها تنها ارائه مستقيم يارانه ها نيست، بلكه باطني دارد و آن اصلاح مناسبات غلط اقتصادي به شكل بنيادي است. به عنوان مثال ما هم اكنون 1000 ميليارد تومان به بخش شير يارانه مي دهيم، اين يارانه را به كارخانه مي دهيم و بعد به مردم مي گوييم بروند در صف شير بايستند و سهميه بگيرند. بعد هزاران نفر را مي فرستيم كه بر توزيع شير نظارت كنند.
رئيس جمهور با تأكيد بر اين كه «نمي خواهم زحمات كشيده شده در كشور را ناديده بگيرم» خاطرنشان كرد: ما به سرعت در حال تبديل شدن به يك كشور صنعتي هستيم، اما بايد در بخش پژوهش هم اشكالات را برطرف كنيم. توزيع اعتبارات بايد متحول شود. ارزش پژوهش بايد در جايگاه خود قرار گيرد، در اين صورت مدير صنعتي چاره اي جز بهبود روش ها نخواهد داشت.
وي با تأكيد بر ضرورت اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها گفت: اگر كسي طرح بهتري دارد بياورد و بدهد، اگر در يارانه ها تنها 20 درصد صرفه جويي شود، بيست هزار ميليارد تومان بودجه به دست مي آيد كه هفت برابر بودجه پژوهشي است.
عقد قرارداد 6 طرح كلان ملي در جهت توسعه علم و فناوري
قرارداد 6 طرح كلان ملي نيز با حضور رئيس جمهور، وزراي علوم، بهداشت و معاون علمي و فناوري رئيس جمهور و همچنين رئيس سازمان انرژي اتمي به امضا رسيد.
زمينه سازي و ايجاد زيرساخت هاي لازم براي كسب علم و دانش در فناوري هاي راهبردي و ايجاد روحيه خودباوري براي جهش هاي بنيادين علمي و فناوري از اهداف اين طرح ها است.
مجري طراحي و ساخت راكتور و نيروگاه آزمايشي گداخت، سازمان انرژي اتمي ايران خواهد بود و دستاوردهاي حاصل از اجراي اين طرح دستيابي به دانش فني نسل جديد انرژي هاي هسته اي در توليد انرژي هاي پاك، پايدار و تجديدپذير به عنوان مهمترين نوع انرژي هاي نسل آينده خواهد بود.
مجريان اصلي قرارداد توليد راديوداروها، پژوهشگاه علوم و فنون هسته اي سازمان انرژي اتمي ايران باهمكاري وزارت بهداشت خواهد بود و براساس اين قرارداد حداقل 15 نوع راديودارو نيازسنجي شده كشور از سوي وزارت بهداشت در مدت 2 سال بايد در پژوهشگاه علوم و فنون هسته اي به توليد برسد.
مجري تهيه شناور تحقيقاتي اقيانوس پيما، مركز ملي اقيانوس شناسي با همكاري وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح است و دستاوردهاي اين طرح بررسي و تحقيق شرايط محيطي در اعماق آب هاي خليج فارس، درياي عمان و اقيانوس هند برحسب نيازهاي ضروري كشور و بررسي پديده هاي طبيعي مختلف و مخرب همچون كشند قرمز خواهد بود.
مجري طرح توليد واكسن آنفلوآنزاي فصلي و نوع A، انستيتو پاستور وزارت بهداشت با همكاري مأسسه سرم سازي رازي و بيمارستان بقيه الله هستند كه دستاوردهاي اجراي اين طرح با توجه به شيوع بيماري ساليانه آنفلوآنزا افزايش قيمت و ارزش افزوده موجود در توليد واكسن هاي موجود تمهيدات لازم براي كسب و انتقال دانش فني و توليد 4 ميليون دز واكسن هاي مذكور در سطح پايلوت و صنعتي براي قطع واردات و ارتقاء سلامت جامعه به ويژه بيماران در داخل و بومي سازي آن در مدت يكسال است.
مجري طرح سلول درماني بيماري هاي صعب العلاج، وزارت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي تهران و با همكاري دفتر همكاري هاي فناوري رياست جمهوري خواهد بود كه دستاوردهاي حاصل از اجراي اين طرح گسترش و انتقال دانش فني مربوط به سلول هاي بنيادي و استفاده از آن در درمان بيماري هايي همچون ديابت، ديستروفي دوشن، فيروز كبدي، نارسايي ايستميك قلبي و درمان برخي ديگر از بيماري هاي صعب العلاج خواهد بود.
مجري طرح توليد داروهاي وارداتي، معاونت تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت خواهد بود كه دستاوردهاي اجراي اين طرح ايجاد زمينه هاي لازم براي توليد دانش فني داروها و قطع واردات حداقل 15 نوع آن، دسترسي آسان و ارزان تر مردم به اين داروها است.

 



راهپيمايي سراسري در محكوميت اهانت به امام(ره)

تظاهرات اعتراض آميز ملت بزرگ ايران اسلامي در محكوميت اهانت به ساحت مقدس بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران پس از اقامه نمازجمعه اين هفته در سراسر كشور برگزار مي شود.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور اطلاعيه اي ضمن محكوم كردن اين اقدام ننگين و شرم آور، اين مصيبت عظمي را به محضر حضرت ولي عصر(عج) و پيشگاه مقام معظم رهبري و آيات عظام، علماي اعلام و ملت ايران اسلامي به خصوص به شيفتگان و دلدادگان حضرتش، تسليت گفت و از عموم مردم ولايتمدار ايران اسلامي دعوت كرد تا با حضوري معنوي، آگاهانه و هوشيارانه در مصلاهاي نماز جمعه سراسر كشور و تظاهرات پس از آن ضمن تجديد ميثاق با ولايت فقيه اين ميراث گرانقدر امام خميني(ره)، پاسخ دندان شكني به ياوه گويان و اهانت كنندگان بدهند.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي از شور و شعور انقلابي- اسلامي آحاد و اقشار مختلف مردم، گروه هاي مختلف مردمي و تشكل هاي دانشجويي و دانش آموزي، حوزه هاي علميه، طلاب و روحانيون علوم ديني، بازاريان، كسبه و اصناف بازار، كارمندان، كاركنان دستگاه هاي اجرايي و اداري و ساير صنوف مردم متدين در موضع گيري ها و صدور بيانيه و قطعنامه ها و راهپيمايي هاي خودجوش مردمي طي هفته جاري در ابراز انزجار و خشم خود از اين توطئه طراحي شده دشمن و اعلام حمايت و اطاعت همه جانبه از ولايت فقيه زمانه حضرت آيت الله خامنه اي تشكر و همه اقشار و سلايق جامعه را به حضور مجدد در راهپيمايي روز جمعه در سراسر كشور فراخواند.
در همين حال استاندار تهران هم در خصوص درخواست برخي گروهها و احزاب سياسي براي برپايي تظاهرات به دليل اهانت به ساحت امام(ره) گفت: شوراي تبليغات اسلامي براي راهپيمايي روز جمعه از همه اقشار و گروههاي سياسي براي شركت دعوت كرده است پس نيازي به راهپيماييهاي جداگانه نيست.
مراقب سياستمداران بي حكمت باشيد
دكتر سرلشكر بسيجي فيروزآبادي هم در اطلاعيه اي اهانت به ساحت امام(ره) را محكوم و از مردم و مسئولان خواست كه هوشياري و وحدت خود را در برابر توطئه توطئه گران حفظ كنند.
اين برادر بسيجي ضمن تسليت اين مصيبت عظما به محضر شريف امام عصر(عج) و رهبري عزيز و فرزانه انقلاب اسلامي و بيت معزز امام و به ويژه يادگار فهيم و انقلابي آن بزرگوار جناب حجت الاسلام والمسلمين حاج سيدحسن خميني از همگان استدعا دارد با اطاعت از رهبري و محبت علوي و زهرايي و عشق به اسلام ناب محمدي(ص) دلها و زبانها و قلمها و ارواح مان را به اخلاق اسلامي آموخته شده از امام(ره) و سرمشق داده شده از سوي رهبري، پيوند بزنيم و همگان به راه و ايمان امام خميني(ره) ميثاق مجدد ببنديم. بعضي بيانيه ها، اظهارنظرهاي سياسي و جهت گيري هاي بعضي سياست مداران بي حكمت، ممكن است اين روزها روح مطهر حضرت امام(ره)، دل رهبر عزيز و خاندان معزز امام را آزرده كرده باشد. اين بسيجي حقير به سهم خود اميدوار است مطالب مطروحه بر دلهاي هوشمند اثري شايسته بگذارد.
راهپيمايي روز جمعه
سيلي محكم به عوامل فتنه
سپاه محمد رسول الله (ص) هم با صدور اطلاعيه اي مردم را براي حضور در راهپيمايي روز جمعه دعوت كرد.
اين بيانيه با اعلام اينكه فرماندهان، مديران و بسيجيان سپاه محمدرسول الله(ص)تهران بزرگ خود نيز همراه با سيل خروشان ملت در اين راهپيمايي دشمن شكن حضور خواهند يافت، آمده است: اين خروش و حضور حماسي را عاملي مهم در كور كردن چشم فتنه و محكوميت شديد مسببان اين اهانت هولناك مي دانيم.
در پايان اين بيانيه تصريح شده است: بي شك فريادهاي كوبنده امت حزب الله در اين راهپيمايي علاوه بر نمايش گذاشتن درك و بصيرت والاي اين ملت، سيلي محكمي به همه عوامل فتنه و غافل بوده و بار ديگر شور و شعور و شكوه انقلابي امت امام(ره) را در تبعيت از فرماندهي معظم كل قوا، حضرت آيت الله العظمي خامنه اي «مدظله العالي» به رخ جهانيان خواهد كشيد و دشمنان خارجي و منافقان داخلي را بيش از پيش به خفت و خواري خواهد كشاند.
در همين حال بسيج طلاب تهران و حزب موتلفه اسلامي با انتشار اطلاعيه هاي جداگانه اي شركت در راهپيمايي روز جمعه را تجديد بيعت با آرمان هاي امام(ره) و حضرت آيت الله خامنه اي رهبرمعظم انقلاب دانسته و از تمام ملت مسلمان ايران خواستند كه با شركت در اين تظاهرات حماسه ديگري در برابر توطئه گران بيافرينند.

 



مرده (گفت و شنود)

گفت: برخي از حاميان سران فتنه اعلام كرده اند كه باور نمي كرديم موسوي و خاتمي و كروبي به مقابله با انقلاب و امام(ره) هم تن بدهند.
گفتم: وقتي از آمريكا و اسرائيل دستور مي گيرند و با منافقين و بهايي ها و سلطنت طلب ها ائتلاف مي كنند، معلوم است كه به دشمني با امام و انقلاب هم تن مي دهند.
گفت: همين عده گفته اند بارها نسبت به عاقبت راهي كه موسوي و خاتمي و كروبي برگزيده بودند به آنها هشدار داديم ولي به ما پاسخ دادند كه دچار توهم شده ايد!
گفتم: شخصي به پزشك زنگ زد و گفت؛ آقاي دكتر! حال پدرم خيلي وخيم است و دكتر جواب داد، من پرونده پزشكي پدرت را خوانده ام، او در سلامتي كامل است و فقط خيال مي كند كه مريض است. چند روز بعد پزشك به او زنگ زد و پرسيد حال پدرت چطور است؟ و يارو گفت؛ خيال مي كند كه مرده است!

 



قرار بود حجاب را براندازيم يا اينكه مردها هم محجبه شوند؟! (خبر ويژه)

خشم فزاينده ملت قدرشناس عليه جسارت به حضرت امام خميني و واكنش از سر اضطرار سران فتنه به اين جسارت، موجب سرسام در ميان جريان هاي ضدانقلاب مقيم خارج كه طي چند ماه اخير از «جنبش سبز» حمايت كرده اند، شده است.
سايت سكولاريسم نو كه داراي مشي كاملاً الحادي است در مقاله اي به قلم «مهرنوش- م» از عناصر كمونيست مقيم آلمان با ابراز خشم نسبت به واكنش هاي اخير مي نويسد: پاره كردن عكس خميني تازه اولين گام عليه مقدسات جمهوري اسلامي بود و بعد از آن بايد سراغ حجاب رفت. موسوي و خاتمي ماجراي اخير ] پاره كردن تصوير حضرت امام[ را مشكوك خوانده و عجز و لابه مي كنند! نگاهشان كنيد! از موسوي تا خاتمي بزدل، از كروبي تا مهاجراني، از سازگارا تا مخملباف و بقيه ترجيح مي دهند پاره كنندگان عكس خميني را مشكوك بنامند.
اين ماركسيست سرگردان سپس به ماجراي روسري سر كردن برخي عناصر حامي فتنه در خارج از كشور (به عنوان حمايت از مجيد- ت يكي از اغتشاشگراني كه چادر و روسري سر كرد تا با لباس مبدل از صحنه متواري شود) اشاره مي كند و مي نويسد: مسخره است. قرار است با حجاب مبارزه شود. آن وقت اين دلقك هاي سبزپوش، روسري پوش شده اند! اگر ديروز، يا روسري يا توسري بود، امروز صداي آمريكاها، بي بي سي ها، سبزها، دوم خردادي ها، همان را تحميل مي كنند. حالا صداي آمريكا و بي بي سي و سبزها جنبش مردان محجبه راه انداخته اند. بايد به حكومت و سمبل هايش تعرض كرد نه اينكه آن سمبل را روي دست بلند كرد.مردي كه داوطلبانه حجاب سر مي كند رسماً جلوي جنبش ايستاده است. كسي كه تلاش مي كند الله و اكبر توي دهن مردم بيندازد و با داشتن سبيل، حجاب هم سر مي كند، رسماً و علناً مقابل جنبش سنگر گرفته است. جنبش مردان محجبه طرفدار موسوي يك جريان عميقاً ارتجاعي است.
سكولاريسم نو در پايان اين نوشتار خشم آلود نوشت: با اين رفتارها، همه آنها كه ساكتند يا دفاع مي كنند اين حب را قورت داده اند كه سرنوشت جنبش گويا به دلقلك بازي موسوي بستگي دارد و گويا بايد با او راه آمد.

 



موضع سخنگوي كارگزاران عليه سران فتنه و زير سأال بردن انتخابات (خبر ويژه)

سخنگوي حزب كارگزاران مي گويد: بيانات رهبري فصل الخطاب است و همه بايد به آن عمل كنيم.
حسين مرعشي در گفت وگو با خبرگزاري مهر اظهار داشت: مسئولان كشور و گروه هاي اصلاح طلب و اصولگرا بايد حل مسائل كشور را جدي گرفته و تلاش كنند تا كشور بر مدار عقلانيت و خردورزي حركت كند. بيانات رهبر انقلاب فصل الخطاب است و همه بايد به آن عمل كنيم.
مرعشي افزود: وظيفه همه گروه هاي سياسي و مسئولان در مقطع كنوني بسيار سنگين است و به نظر مي رسد كه اين مسئوليت به فراموشي سپرده شده است زيرا آنگونه كه شايسته است با مشكلات برخورد نمي شود.
تعبير اخير سخنگوي كارگزاران درباره فصل الخطاب بودن بيانات رهبري و لزوم عمل به آن، رويكرد خوبي است كه بايد از آن استقبال نمود اما اين «اظهارنظر» براي اثبات صداقت بايد به مرحله عمل برسد. رهبر انقلاب طي 6 ماه اخير ضمن بزرگواري و سعه صدر و خيرخواهي براي برخي ياران سابق انقلاب، از آنها خواسته اند كه از فتنه طراحي شده توسط دشمنان اصلي انقلاب برائت جويند و خود را از بازي در زمين و نقشه دشمن كنار بكشند و به رأي ملت و قانون تن دهند. ايشان همچنين تأييد كرده اند كه زير سأال بردن انتخابات بزرگ ترين جرم بود.
در اين ميان متأسفانه شماري از اعضاي حزب كارگزاران نقش آتش بيار معركه را بازي كردند كه از فتنه انگيزان حمايت كردند. اكنون هم كمترين كار در اثبات «فصل الخطاب» تلقي كردن بيانات رهبر انقلاب- كه خود اين فصل الخطاب بودن مواضع رهبر انقلاب هم برآمده از قانون اساسي و لازمه و ضامن قانون گرايي است- موضع گيري عليه فتنه و فتنه گران لااقل در مقام موضع و اظهارنظر سياسي است.
به قول معروف «مرد در گرو سخن خويش است» و اقرار و اظهار عاقلان، حجت را بر آنها تمام مي كند و مسئوليت مي آورد البته اگر با رويه هاي ليبراليستي (اباحي) ادامه پيدا نكند.

 



تحريم تازه ابتكار يا ضربه اجماع زوركي 1+5؟! (خبر ويژه)

نمايندگان پارلمان آمريكا با نااميدي از اعمال تحريم هاي جديد توسط جامعه جهاني، تحريم هاي يكطرفه اي را عليه شركت هاي تامين كننده بنزين ايران تصويب كردند. براساس اين مصوبه شركت هاي صادركننده بنزين به ايران و همچنين شركت هاي بيمه كننده يا تامين كنندگان نفتكش مجازات خواهند شد.
اين در حالي است كه جيمز استاينبرگ از مقامات وزارت خارجه با ارسال نامه اي به مجلس نمايندگان هشدار داد: ما در حال ورود به دوره اي بحراني از ديپلماسي پرتنش براي تحميل فشارهاي مهم بين المللي بر ايران هستيم. اين امر نيازمند آن است كه ما همچنان به تمركز بر روي موضوع ايران ادامه دهيم. در اين برهه از زمان بيم آن دارم كه تصويب اين قانون در فرم كنوني آن، ممكن است بيشتر از آن كه اتحاد بين المللي و حمايت ها براي تلاش هاي ما را مستحكم كند، باعث تضعيف آن شود.»
از سوي ديگر مجله فارين پاليسي طي تحليلي در اين باره نوشت: چنين تحريم هايي باعث فشار به مردم مي شود، افكار عمومي ايران را عليه آمريكا به خشم مي آورد.
روزنامه گاردين هم با تاكيد بر اين كه «ايران به خاطر تحريم بنزين كوتاه نمي آيد» نوشت: تحريم ها شايد قويترين ابزار باشد اما اراده بين المللي براي تحريم وجود ندارد. از سوي ديگر ملت ايران تسليم نمي شود چرا كه تاريخي 7هزار ساله دارد و برنامه هسته اي خود را نماد تجديد حيات تمدن ايراني مي داند. از سوي ديگر آمريكا سابقه بدي نزد مردم ايران دارد و باني كودتاي 28 مرداد بوده است.
گاردين اضافه كرد: تحريم اثرات رواني ناخوشايندي عليه آمريكا و غرب در ايران مي گذارد. جمهوري اسلامي با وجود تحولات اخير، محكم تر از گذشته ايستاده است. ايران نشان داده مسير خود را تغيير نخواهد داد.
گفته مي شود موضوع تحريم بنزين بيشتر براي خالي نبودن عريضه پيش كشيده شده و براي القاء اين است كه آمريكايي ها خيلي هم منفعل و عاجز نيستند!!

 



هشدار «سيانيوز» به سران فتنه قرار نبود از خميني دفاع كنيد! (خبر ويژه)

ارگان رسمي سازمان سيا براي دومين روز متوالي نسبت به فراگير شدن نام حضرت امام خميني و انفعال نفاق سبز بدين خاطر ابراز نگراني شديد كرد.
گويا نيوز (سيانيوز) پريروز طي مقاله اي از قول يكي از منافقين و دستياران بني صدر (به هنگام رياست جمهوري وي) هشدار داده بود «سران سبزها اسير ابتكار جمهوري اسلامي در دفاع از آقاي خميني شده و به تضاد و فرسايش در درون جنبش دامن زده اند.» اين پايگاه اينترنتي ديروز هم براي دومين روز متوالي و به قلم يكي ديگر از عناصر ضدانقلاب، خطاب به سران فتنه و نيروهاي ميداني منافق نوشت: «هوشيار باشيد عكس خميني در دست گرفتن و ابراز هواداري به راه و رسم او، افتادن در دام جمهوري اسلامي است.
گويانيوز با اشاره به اينكه شعار جامعه سكولار هم كه از سوي اصلاح طلبان سر داده شده بود، با شعار مدينه النبي خنثي شد، مي نويسد: يك نگاه ساده به صدا و سيما و تيترها و گزارش ها و مقالات روزنامه كيهان معلوم مي كند كه چه دامي گسترده شده است]![ نه تنها جريان اصلاحات بلكه نيروهاي ملي مذهبي هم سالهاست كه در اين انفعال قرار گرفته اند. چرا سالهاست اين جريان ها فكر و ذكرشان مشغول فضاسازي هاي روزنامه كيهان و شخص مديرمسئول آن است. اگر به نشريات و سرمقاله ها و تفسيرهاي نشريات اصلاح طلبان خوب دقت كنيد، خواهيد ديد چه حجم از تحليل ها و گزارش ها و تفسيرهاي آنها صرف واكنش به اين ضدرسانه امنيتي و اطلاعاتي مي شود.
سايت رسمي سازمان سيا اضافه مي كند: نيروهاي محرك سياسي و سران جنبش سبز با هواداري از آيت الله خميني و هواخواهي از راه و رسم او به واكنش وادار مي شوند و با فراخواني جنبش براي اين هواداري و برافراشته كردن نام و ياد و عكس او، محتواي حركت از نقد ] بخوانيد ويران كردن[ گذشته و نوانديشي بازمي دارند و اين يعني كه راه شكست از هم اكنون طراحي و به اجرا گذاشته شده است. اكنون شايد در اين مرحله نياز به نقد آقاي خميني و راه و رسم او نباشد و مي توان حساسيت آقايان موسوي و كروبي را به عنوان رهبران نمادين جنبش درك كرد]!![ اما بايد به آنها خاطرنشان كرد كه پاره كردن عكس آقاي خميني هيچ جاي عكس العمل از طريق ياد او كردن و در فضايل او سخن گفتن نداشت. سبزهايي كه در خيابان ها حاضر مي شوند، هيچ پيوند فكري و فرهنگي و هيچ علقه سياسي با شخص آيت الله خميني ندارند و تنها به پاس مقاومت هاي بي شائبه و تحسين برانگيز ]!![ رهبران نمادين جنبش ] موسوي و كروبي[ از مرزهاي مورد احترام آنها تا حالا عبور نكرده اند و الا جاي آن نيست كه مواضع آقاي خميني درباره «بشكنيد اين قلم ها را» و تعطيلي 04 نشريه در يك روز توسط دادستان منصوب او «آيت الله قدوسي» و سرانجام وصيت نامه ايشان«كه ادبيات آن با گفتمان اصلاح طلبان پس از دوم خرداد به كلي بيگانه است و به فكر و مشي مديرمسئول كيهان شباهت دارد، فهرست كرد.»

 



شبيه سازي چالش هسته اي در آمريكا ايران بازي را برد (خبر ويژه)

«مقامات ايراني حتي از پشت درهاي بسته هم نمي توانند شادماني خود را پنهان سازند. آنها افزون بر 10سال است كه موفق شده اند بازرسان هسته اي را سردرگم ساخته، تحريم ها را بي اثر كنند و امروز در توسعه برنامه هسته اي خود به نقطه اي برسند كه جسورانه اعلام كنند 10سايت جديد غني سازي تاسيس مي كنند.»
روزنامه آمريكايي لس آنجلس تايمز با درج تحليل فوق نوشت: بزرگترين شاهكار ايران، نشاندن سران غرب از جمله آمريكا سرجايشان است، آن هم با رضايت كامل طرف مقابل ايران توانسته به ديگران القا كند تهديدي كه از جانب برنامه هسته اي احساس مي شود مي تواند پشت ميز مذاكره و از طريق تعامل و امتياز دادن غرب به ايران حل و فصل شود.
روزنامه آمريكايي همچنين مي نويسد: تهران با توجه به حضور نيروهاي آمريكايي در خاورميانه، انواع پيشرفته و غيرپيشرفته و ميزان دقت موشك هاي بالستيك خود را توسعه بخشيده و نيروهاي آمريكايي را در تيررس دارد.
ايلئاناروزلتينن نماينده جمهوري خواه مجلس نمايندگان در لس آنجلس تايمز مي نويسد: دامنه نفوذ ايران فقط به خاورميانه ختم نمي شود بلكه قلب آمريكاي لاتين را هم درنورديده است. رژيم ايران بازي بي باكانه و جسورانه را بلد است و بايد تحريم هاي فلج كننده را عليه اين كشور به كار بست. اما تحريم هم كافي نيست. آمريكا بايد ادعاي ايران مبني بر حق مشروع توليد سوخت هسته اي را مردود شمارد و بر تحريم هاي غيرنفتي هم روي آورد.
شايان ذكر است اخيرا ديويد ايگناتيوس خبرنگار ذي نفوذ روزنامه واشنگتن پست اخيرا فاش كرد تعدادي از ديپلمات هاي آمريكايي و اروپايي در اقدامي مشترك تلاش كرده اند به صورت يك «بازي» فرجام چالش هسته اي با ايران را پيش بيني كنند. در اين «بازي- پيش بيني ديپلمات ها» نيكلاس برنز (معاون رايس در وزارت خارجه) نقش اوباما، «دوره گلد» سفير سابق اسرائيل در سازمان ملل نقش نتانياهو، گري سيك نقش ايران و چند ديپلمات سابق اروپايي و آمريكايي هم نقش روسيه، چين، انگليس، فرانسه و آلمان و كشورهاي حاشيه خليج فارس را بازي كردند.
نتيجه پيش بيني مذكور چنين بود: آمريكا نمي تواند موفق به تصويب تحريمات سختگيرانه عليه ايران شود، روسيه و چين در پاسخ به فشار آمريكا همكاري خود با ايران را بيشتر مي كنند. اما نه تنها روابط آمريكا با مسكو و پكن وخيم مي شود، بلكه وظيفه اصلي آمريكا بازداشتن اسرائيل از انجام عمليات نظامي عليه ايران خواهد بود.
روز پنجشنبه گذشته روزنامه اسرائيلي هاآرتص اين بازي - پيش بيني محرمانه را فاش كرد. شركت كنندگان وعده داده بودند كه همه چيز محرمانه باقي بماند، اما موفق به جلوگيري از درز خبر نشدند. برنز (اوباما) سعي داشت هر آنچه كه ممكن است انجام دهد تا از مناقشه نظامي با ايران جلوگيري كند. گلد (نتانياهو) به نوبه خود سعي در جلب حمايت ساير شركت كنندگان براي وارد ساختن «ضربه» به بخش نفت و گاز ايران داشت. تل آويو كه نمي توانست باور كند آمريكا مي تواند مانع دستيابي ايران به سلاح هسته اي شود، از عربستان سعودي، كويت، عمان و امارات كمك مي خواست.
«ديويد ايگناتيوس» خبرنگار واشنگتن پست كه در نقش نماينده رسانه ها در بازي شركت داشت، در وبلاگ خود نوشت: مطالبه كنگره آمريكا براي تحريم يكجانبه كمپاني هايي كه در بخش انرژي ايران فعال هستند، تيم برنز (اوباما) را وارد بن بست ساخت. برخي از كمپاني هاي كليدي از روسيه و چين بودند كه حمايتشان براي تحريم در شوراي امنيت مورد نياز است. روس ها و چيني ها آن قدر آزرده شدند كه دور از چشم آمريكا مذاكره با ايران را آغاز كردند.
گري سيك كه نقش رئيس تيم ايران را بازي مي كرد، در اين بازي - پيش بيني گفت: «ما ]![ فكر مي كرديم كارت هاي بدي دستمان است، اما آخر سر همه با ما مذاكره كردند.» در اين بازي تا دسامبر 2010 كه پايان فرضي قلمداد شده بود، ايران توان غني سازي اورانيوم در درصدهاي پايين را دوبرابر ساخت.
برنز (اوباما) در تفسير نتيجه بازي، پيش بيني كرد كه سال آينده سال دشواري براي ديپلمات ها خواهد بود و افزود: «شايد آمريكا كمك روسيه و چين را بدست نياورد. اروپا ضعيف خواهد بود و آمريكا احتمالا مجبور به بازداري اسرائيل خواهد شد.»
ايگناتيوس به نوبه خود نتيجه گيري مشخصي را ارائه مي دهد: «طبق پروتكل من از نتايج (بازي)، تيم ايران برنده شد و تيم آمريكا باخت.»

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14