(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 26 آذر 1388- شماره 19537

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
وزير اطلاعات اعلام كرد رفت و آمد مكرر سران فتنه به انگليس
آزمايش موفقيت آميز موشك رادارگريز سجيل 2
چشم به راه سپيده
آيت الله آملي لاريجاني خبرداد پرونده سنگين سران فتنه در دستگاه قضايي
جانباز 70 درصد درگزي شهيد شد
توسط يك استاد ايراني پرچم ايران در قطب شمال به اهتزاز درآمد
ايران رتبه اول توليد علم در خاورميانه را احراز كرد
وزير نفت: نيروگاه ها 28 ميليون متر مكعب گاز مصرف مي كنند
معاون ناوگان راه آهن خبر داد افزايش 7 درصدي مسافران قطار نسبت به سال گذشته
معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:تعداد كتاب هاي چاپ شده 2 هزار عنوان رشد داشته است
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور خبر داد شناسايي 5 هزار نخبه در كشور
با انجام مراحل تعميرات اساسي واحد شماره يك نيروگاه نكا به مدار توليد سراسري برق پيوست
اخبار ادبي و هنري
محمدحسين صفار هرندي: بمب گذاران در خانه خدا به تصوير امام هم اهانت مي كنند



وزير اطلاعات اعلام كرد رفت و آمد مكرر سران فتنه به انگليس

وزير اطلاعات با اشاره به اسناد موجود، از رفت و آمد مكرر سران فتنه به انگليس و برگزاري جلسات در اين كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها حجت الاسلام حيدر مصلحي ديروز در همايش «واكاوي ريشه هاي فتنه پس از انتخابات» تاكيد كرد: چيزي كه اين جريان دنبال مي كند با اخبار و اطلاعاتي كه از درون تيم هاي مختلفي كه تحت امر سران فتنه بودند به دست آمده، جنبش جديد اجتماعي است، با اين رويكرد كه در حاكميت و نظام تغيير اساسي به وجود آورد.
وي اين جنبش را همان چيزي كه مقام معظم رهبري در فرمايشات خود به آن اشاره كردند و فرمودند «آن ها به دنبال اسلام شكلي هستند» خواند و گفت: با مرور حركت هاي گذشته آنها مشاهده مي كنيم چيزي در مسير اسلام در آن وجود نداشته است.
وي با اشاره به ويژگي هاي اين جنبش تصريح كرد: از دفتر يكي از سران فتنه جزوه اي به دست آورديم و وقتي بررسي كرديم تدوين كنندگان آن چه كساني بودند دقيقاً به اين رسيديم كه اين جزوه طراحي براندازي نظام است.
وي گفت: در اين جزوه به هيچ وجه نامي از دين آورده نشده، البته به صورت ابزاري گفته شده چگونه بايد به سراغ گروه هاي مرجع و روحانيون رفت؛ اما در مورد مسائل ديني مطلبي آورده نشده است.
مصلحي اضافه كرد: وقتي كارشناسان بر روي اين جزوه كار كردند تا ببينند ادبيات آن با كدام يك از مجموعه هايي كه از اول انقلاب با نظام درگير بودند، سازگار است، جالب است كه مشاهده كرديم، ادبيات آنها، ادبيات حزب توده است. حالا مي توان اين ها را در داخل نظام تعريف كرد؟!
وي در ادامه اين جنبش را جنبشي موقعيت محور در مقابل اسلام كه هدف محور است، معرفي كرد و افزود: بنابراين مي بينيم در اين مجموعه هر هويت و مرام و مسلكي وجود دارد؛ از منافقين گرفته تا تروريست ها، فمنيست ها، ايران گراها، ملي گراها، ماركسيست ها و غيره؛ همه را مي بينيم.
وزير اطلاعات در ادامه به آنچه رفت و آمدهاي عجيب سران فتنه اخير و زيرمجموعه شان به انگلستان از مدت ها قبل از برگزاري انتخابات خواند، اشاره كرد و با عجيب توصيف كردن آن گفت: اين رفت و آمدها ادامه دارد و در مورد حركت اخير آنها در اهانت به عكس امام و اهانت هاي ديگر و حركت هايي كه در مشهد صورت گرفت، مي بينيم يك هفته قبل در انگليس جلسه داشتند و در آنجا مباحثي مطرح مي شود و بعد اين مسائل شكل مي گيرد.
مصلحي در ادامه با تاكيد بر اين كه «اين رفت و آمدها به انگلستان جاي سوال دارد» گفت: فكر هم مي كنند كسي متوجه نمي شود، اما اگر به مباحث مطرح شده در اين رفت وآمدها هم توجه نكنيم؛ خود اين رفت وآمدها سوال ايجاد مي كند.
وي در ادامه به اخبار بي.بي.سي و اظهارات سران رژيم صهيونيستي، آمريكا و غيره اشاره كرد و گفت: اين رفت و آمدها چه معنايي مي تواند داشته باشد؟
مصلحي هم چنين آنچه را امروز جمهوري اسلامي با آن مواجه است، قابل مقايسه با جنگ هشت ساله، فتنه منتظري، فتنه بني صدر، فتنه منافقين و گروه هاي تجزيه طلب و ساير فتنه ها ندانست و گفت: امروز فتنه به تعبير رهبري موقعيتي دارد كه حق و باطل را با هم مخلوط مي كند و مثل جنگ صفين كه طرفداران علي(ع) آمدند و سوال كردند چرا بايد بجنگيم، است. رهبري در حال حاضر دارند با تدبير با اين فتنه مقابله مي كنند.
مصلحي در ادامه در معرض چالش و تهديد قرار گرفتن تماميت نظام از درون خود نظام را از ويژگي هاي جنگ نرمي كه در حال حاضر با آن مواجهيم برشمرد و گفت: آن آقا كه درون نظام تعريف شده به خود اجازه مي دهد بگويد شما از آن زنان و دانش آموزان كه بيرون آمده اند، بترسيد. اين چه معني مي تواند داشته باشد؟ درون نظام است و مطرح مي كند اگر ولي فقيه ديد مردم حامي ولي فقيه نيستند، كنار برود. در انتخابات نهم و دهم شما در اقليت بوديد، چرا شما كنار نمي رويد و دست از سر مردم برنمي داريد؟
مصلحي در ادامه با ابراز تاسف از اين كه «يك نفر كه بحران دارد آن را به همه مجموعه نظام، تسري مي دهد» گفت: با كمال تاسف مشاهده مي كنيم به خاطر اين كه يك آقا بحران دارد، همه مجموعه را واسطه مي كند كه بگويد كشور بحران دارد و نامه نگاري و سخنراني مي كند تا القا كند كه بحران وجود دارد.
وي در ادامه با استناد به نظرسنجي كه اخيراً انجام شده و به واسطه آن 80 درصد مردم مي گويند بعد از انتخابات 22 خرداد وضعيت كشور عادي است، گفت: اين آقا و چند تن از سران فتنه كه بحران دارند، مي خواهند بگويند كشور بحران دارد؛ اما رهبري در مقابل آن ها از شب اول انتخابات محكم ايستادند و عقب نشيني نكردند.
وزير اطلاعات در ادامه با تاكيد بر اين كه «آن ها در مرحله آخر، فروپاشي نظام را دنبال مي كنند» به ايام محرم كه در آستانه ورود به آن قرار داريم، اشاره كرد و توجه به فرموده هاي مقام معظم رهبري را در تبيين نهضت امام حسين(ع) يادآور شد و گفت: ما ديگر اجازه نخواهيم داد اگر عاشورا و كربلاي ديگري اتفاق افتاد، حسين به شهادت برسد.
وي افزود: ما بايد اين درس را بياموزيم كه چه بايد بكنيم كه قضيه شهادت امام حسين(ع) تكرار نشود؛ هر چند اين امت بيدار است.
هاشمي بنزين بر آتش فتنه ريخت
در اين مراسم استاندار تهران، هم گفت: هاشمي با اظهارات خود از همه خواست در 16 آذر به صحنه بيايند كه اين سخنان همچون بنزين روي آتش ريختن بود.
استاندار تهران درباره سياست نظام در برخورد با جريان فتنه، اظهار داشت: روش مسئولين نظام اين است كه حداكثر مدارا را داشته باشند تا امروز هم همين كار را كرده اند. اينها خيلي خوشحال مي شوند كه با آنان برخورد شود و دستگير شوند اما مسئولين نظام داغ اين قهرمانان جعلي را به دل آنان مي گذارند.

 



آزمايش موفقيت آميز موشك رادارگريز سجيل 2

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اعلام كرد با توجه به ويژگي هاي موشك بهينه شده سجيل 2 نسبت به نسل هاي قبلي، امكان انهدام آن توسط ضدموشك ها وجود ندارد.
موشك بهينه شده «سجيل 2» روز گذشته و با حضور سردار احمد وحيدي با رمز الله اكبر به طور كاملا موفقيت آميز پرتاب شد.
سردار احمد وحيدي قبل از پرتاب موشك بهينه شده سجيل 2 بيان داشت: ويژگي بسيار مهم در موشك بهينه شده سجيل 2 نسبت به نسل هاي قبلي، با توجه به سرعت ورود به جو و سرعت بسيار بالا در هنگام اصابت به زمين و استفاده از پوشش هاي ضد راداري، انهدام آن توسط موشك هاي ضدموشك امكان پذير نمي باشد.
وحيدي افزود: تست موشكي را كه امروز شاهد آن هستيم، حلقه اي از زنجيره توان و قدرت دفاعي كشورمان است كه در راستاي افزايش قدرت بازدارندگي نيروهاي مسلح پرافتخار جمهوري اسلامي ايران مي باشد.
وزير دفاع با اشاره به بومي بودن اين موشك خاطرنشان كرد: موشك سجيل 2 كه به دست متخصصان، دانشمندان و پژوهشگران پرافتخار صنعت دفاعي طراحي و ساخته شده است، يك مرحله بهينه شده سجيل 2 است كه زمان پرتاب را بسيار كاهش مي دهد و اين ويژگي ها يك نقطه مهم در افزايش قدرت بازدارندگي تلقي مي شود.
سردار احمد وحيدي در ادامه گفت: اين موشك با داشتن سوخت جامد مركب يك موشك دومرحله اي با قدرت مانور و توانمنديهاي بسيار عالي است كه مي تواند در قدرت تاكتيكي و تكنيكي نيروهاي مسلح ما تحول بسيار عمده اي محسوب شود، دقت فوق العاده و بسيار بالا از ديگر ويژگي هاي اين موشك بشمار مي رود.
وي درباره ويژگي هاي اين موشك اظهار داشت: از ويژگي ديگر موشك بهينه شده سجيل 2 و سيستم پرتاب آن، سرعت عمل بسيار بالا براي استقرار، پرتاب و خروج از محل پرتاب مي باشد، كليه مراحل طراحي و ساخت اين موشك و سكوي پرتاب آن توسط محققين و متخصصان سازمان هوافضاي وزارت دفاع طراحي و ساخته شده است.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، افزود: پرتاب موشك بهينه شده سجيل 2 در چارچوب دكترين دفاعي و فعاليت هاي متعارف موشكي جمهوري اسلامي ايران صورت گرفته است. توان موشكي جمهوري اسلامي ايران صرفاً دفاعي و در خدمت صلح، ثبات و آرامش منطقه است و عليه هيچ كشوري بكار گرفته نخواهد شد.
وزير دفاع در پايان، اظهار داشت: لازم مي دانم اين موفقيت بزرگ را به محضر مبارك فرمانده معظم كل قوا، ملت شريف و بزرگوار ايران و نيروهاي مسلح و مديران، كاركنان و متخصصان زبده و افتخارآفرين وزارت دفاع تبريك و تهنيت عرض نمايم.
بازتاب گسترده پرتاب سجيل 2 در رسانه هاي جهان
خبر آزمايش موفقيت آميز پرتاب موشك سجيل 2 اما بازتاب گسترده اي را در خبرگزاري ها و رسانه هاي جهاني داشت.
شبكه تلويزيوني بي بي سي در همين رابطه در خبري فوري به نقل از تلويزيون جمهوري اسلامي ايران گزارش داد: ايران موشك دوربرد جديدي به نام سجيل 2 را كه نوع بهبوديافته موشك سجيل بوده و حتي از موشك دوربرد شهاب نيز برد بيشتري دارد، با موفقيت آزمايش كرده است. اين درحالي است كه موشك ياد شده قادر است اسراييل و برخي از پايگاه هاي نظامي آمريكا را در منطقه هدف قرار دهد.
خبرگزاري نووستي روسيه نيز با اعلام همين خبر افزود: به عقيده كارشناسان، استفاده از سوخت جامد در اين موشك به طور قابل توجهي پتانسيل نظامي ايران را بالا مي برد، زيرا پيش از اين ايران تنها از موشك هايي داراي سوخت مايع برخوردار بود كه نياز به زماني طولاني براي آماده سازي پرتاب داشتند.
نووستي ادامه داد: ايران در حال حاضر داراي موشك هاي بالستيكي «شهاب 3» و «سجيل» است كه اين دو موشك، هم اكنون قوي ترين موشك هاي ايران هستند. برد عمل دو موشك يادشده بيش از 2 هزار كيلومتر است و اين بدين معناست كه پايگاه هاي آمريكايي در منطقه و نيز تمامي خاك اسراييل در شعاع عمل آنها قرار دارد. آسوشيتدپرس هم در همين خصوص گزارش داد: موشك سجيل، موشكي با سوخت جامد و پرسرعت است كه رژيم صهيونيستي، دشمن قسم خورده ايران را در تيررس خود قرار مي دهد و بسيار دقيق تر از نمونه هاي قبلي است.
خبرگزاري فرانسه نيز ضمن انعكاس گسترده خبر پرتاب سجيل 2 تأكيد كرد: سجيل برد مناسبي دارد، از قدرت تخريب و دقت كافي برخوردار است و يكي از پيشرفته ترين سامانه هاي بالستيك به شمار مي رود. اين يكي از بهترين سلاح هايي است كه نيروهاي مسلح ايران در اختيار دارند.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر كه با سوگ امت در شهادت امام حسين(ع) و يارانش همراه است با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

غزل سپيد
اتاق بسته و دري كه تكيه گاه مي شود
زپشت پرده كوچه اي كه راه راه مي شود
كدام راه، راه تو به سمت خانه ي من است؟
به هر كدام مي روم كه اشتباه مي شود
تكان خودنويس من در آفتاب اسم تو
به روي سقف خانه ام شبيه ماه مي شود
و اين شروع بازي دوباره دل گرفتن است
ظهور كن سپيد من، دلم سياه مي شود
ز خوشه هاي گندمي كه روي پرده مي تپد
دوباره ذهن بادها پر از گناه مي شود
بيا كه بي تو روزها چو رشته هاي موي من
يكي سپيد مي شود، يكي سياه مي شود
چه رسم نرگسانه اي به نقطه اي رسيده ام
كه دل به جاي گفتگو فقط نگاه مي شود
تمام دلخوشي من به چهره هاي عابران
كه فكر مي كنم تويي كه اشتباه مي شود
رزيتا نعمتي

بوي نرگس
بال در بال پرستوهاي خوب
مي رسد آخر سوار سبزپوش
جامه اي از عطر نرگس ها به تن
شالي از پروانه ها بر روي دوش
پيش پاي او، به رسم پيشواز؛
ابر با رنگين كمان، پل مي زند
باغبان هم- باغبان نوبهار-
بر سر هر شاخه اي، گل مي زند
تا مي آيد پرده ها از خانه ها
باز توي كوچه ها سر مي كشند
مرغ هاي خسته و پربسته هم
از ميان پرده ها، پر مي كشند
در فضاي باغ ها، پر مي شود
باز هم فواره گنجشك ها
هر كجا سرگرم صحبت مي شوند
شاخه ها درباره گنجشك ها
باز مي پيچد ميان خانه ها
بوي صندل، بوي كندر، بوي عود
مي رسد فصل بهاري جاودان
فصلي از عطر و گل و شعر و سرود
بيوك ملكي

باران
من ريشه در اندوه درختان دارم
شوريده ترين ترانه در جان دارم
من منتظرم كه از سفر برگردي
اي عشق! من انتظار باران دارم
محمد حسن جنت اماني
درياي نور
شبي به حق علقمه، ز كوي ما عبور كن
شب بدون ماه را، غريق بحر نور كن
دلم ز هجر روي تو، مثال جام غصه شد
بيا و جام غصه را، لبالب از سرور كن
ز كاروان سوز و شور و حال مانده ام عقب
خودت بيا دل مرا سراي سوز و شور كن
مرا به سوي خود ببر، كه غائب از خودم شوم
سپس مرا معرفي به عالم حضور كن
عزيز آل فاطمه! نگويم از براي من
تو را به حق مادرت بيا دگر ظهور كن
رضا محمدياري

 



آيت الله آملي لاريجاني خبرداد پرونده سنگين سران فتنه در دستگاه قضايي

رئيس قوه قضائيه گفت: به سران فتنه مي گويم دستگاه قضايي به اندازه كافي از شما پرونده دارد و اگر نظام با شما با ملاطفت و مماشات برخورد مي كند، آن را حمل بر نفهميدن و ندانستن نكنيد
آيت الله صادق لاريجاني ديروز در همايش دادستان هاي سراسر كشور با عنوان «نقش دادستان در صيانت از حقوق عمومي و تامين اجتماعي» كه در محل سالن همايش صدا و سيما برگزار شد، با بيان اين كه عدالت، دفع ظلم و احقاق حقوق از وظايف اصلي دستگاه قضايي به شمار مي رود، ادامه داد: غير از اين كه عقل ما را به اين معنا رهنمون مي كند قانون اساسي نيز به روشني اين مطلب را بيان كرده است و در صراحت قانون اساسي در اين مورد نمي توان تشكيك كرد. عدالت و حقوق به يكديگر مرتبط هستند و مباحث عدالت و حق در مباني فلسفي حقوق مباحث بسيار دشوار و مهمي بشمار مي روند. ما چه حق را اعتباري بدانيم چه غيراعتباري، قانون اساسي حفظ حقوق عامه، احقاق حق و گسترش عدل و آزادي هاي مشروع را بر عهده قوه قضائيه گذاشته است.
آملي لاريجاني با طرح اين سؤال كه دادستان به عنوان مدعي العموم، مدعي العموم دولت است يا مردم؟ تصريح كرد: گفته شده كه در طول تاريخ ابتدا پادشاه ها دادستان هايي را براي خود برمي گزيدند. در زمان ما آيا چنين فاصله اي بين مدعي العموم بودن دولت يا مردم وجود دارد؟ به نظر بنده اگر يك حكومتي مردم سالار باشد براساس خواست مردم روي كار آمده باشد، نفس اين نظام و حكومت از حقوق عمومي است.
وي با طرح اين سؤال كه چه كسي گفته حقوق نظام از حقوق ملت جدا است؟ اظهار داشت: در حكومت هاي مردم سالار، دولتها نماينده مردم هستند، اصرار بنده در طرح اين بحث به دليل وضع موجود خودمان است كه به نظر مي آيد بصيرت خاصي را مي طلبد. همانطور كه بايد از حق مردم دفاع كنيم بايد از حقوق نظام هم دفاع كنيم. در جايي حقوق فردي تضييع مي شود و بايد از حقوق وي دفاع كرد، آيا اگر نظام يك كشور مردم سالار و ديني مورد ظلم قرار بگيرد وظيفه اي نداريم؟ دفاع ما از حقوق نظام و حكومت ديني و مردم سالار نياز به استدلال جديد ندارد و تحت عناوين مطرح در قانون اساسي و قوانين موضوعه قابل درج است.
آملي لاريجاني، ادامه داد: در همين فتنه اخير كساني به نظام ظلم كردند و لطمات جبران ناپذيري را به نظام وارد كردند البته به حمدالله نظام ما داراي ريشه و قدرتيست كه از اين ضربات لطمه نمي بيند ولي بالاخره تاثير گذاشته است. كشورهاي غربي اين موارد را دست آويزي به حقوق ملت و كشور قرار دادند.
وي در ادامه اظهار داشت: كساني كه دختر فراري را فرزند شهيد جلوه دادند و برايش مجلس ترحيم به پا كردند، همين سران فتنه بودند كه پدر و مادر آن دختر را شهيد اعلام كردند در حالي كه اين گونه نبود. كساني كه بنا را گذاشته بودند كه هر روز دروغي را رواج دهند و دولت، قوه قضائيه و نظام را مورد سؤال قرار دهند، چيزهايي را به عنوان تجاوز در بازداشتگاه ها مطرح كردند كه همه كذب محض بود آيا اشاعه اين امر ظلم نيست؟
آملي لاريجاني خطاب به دادستان ها تاكيد كرد: مسائل سياسي پيچيده است و بايد بصيرتي را تحصيل كنيم. درست است كه نبايد حكم قاضي سياسي باشد و سياسي كاري هم نكند ولي به اين معنا نيست كه سياست را نداند. زيرا موضوع برخي از جرايم، سياسي است و بايد بصيرتي در تشخيص اين مسائل به دست آورد.
رئيس دستگاه قضا خاطرنشان كرد: در اين جريان اخير كشورهاي غربي چه سوء استفاده هايي كه نكرده اند. چگونه ما نفهميم وقتي شما حرفي مي زنيد كشورهاي غربي آن را به عنوان به هم ريختگي نظام مطرح مي كنند. اين چه نحو برخورد با نظام است؟ كار شما، كار منافقين اول انقلاب است، همين كار را اول انقلاب انجام مي دادند و دانشجويان را به خيابانها مي كشاندند. الحمدلله دانشجويان ما آگاه و دلسوز نظام و انقلاب هستند و شايد برخي مواقع در موضوع اشتباه كنند ولي اين چه فهم و بصيرتي است كه 30 سال پيش از انقلاب به دانشجو مي گويند اگر 16 آذر نشد 17 و 18 آذر ... اينها خلاف امنيت كشور و از جرائم مسلم است.
آملي لاريجاني در ادامه اين سخنراني، خطاب به قضات گفت: در مقام قضا؛ سياسي كاري نكنيد، از كسي خوف نداشته باشيد و هيچ وقت عزت خود را به كسي نفروشيد اما در عين حال منافات ندارد كه خودتان به اين بصيرت برسيد كه اگر كسي در روزگار ما در امنيت كشور اخلال مي كند برخورد كنيد. تظاهراتي كه اينها مي كردند و مردم را به خيابان مي كشيدند، اگر مي خواستند نظام ولايت فقيه را تغيير ندهند شك نكنيد اين كار را انجام مي دادند، افرادي كه از سران فتنه جلوتر مي روند شعارشان مشخص است كه در اين مراسم ها جمهوري اسلامي به جمهوري ايراني تبديل شد و شعارهاي اصيل انقلاب به شعارهاي ديگري تبديل شد.
رئيس قوه قضاييه با بيان اينكه سياسي كاري در حكم يك بحث و تشخيص مسائل سياسي بحث ديگري است، ادامه داد: روابط سياسي پيچيده و امنيت كشور بسيار مهم است.
آملي لاريجاني با بيان اينكه يكي از وظايف دستگاه قضايي كشف جرم و مقابله با آن است گفت: جرائم انواع متعددي دارد كه يكي از آنها سبب اخلال در امنيت اجتماعي مردم مي شود، متاسفانه ما اين جرايم را داريم، مانند قضيه تجاوز به عنف و سرقت هاي مسلحانه.
رئيس دستگاه قضا؛ خطاب به قضات گفت: گاهي با يك شبهاتي دايره تعقيب را رها نكنيم، گاهي تشكيكات در جرائم موجب نشود كه به جرائم مهم توجه نكنيم و فضاي كشور را ناامن كنيم.
نمي خواهم بزرگ نمايي كنم ولي اندك اين حوادث موجب سلب آسايش مي شود. مصاديق بايد به اندازه اي كم شود كه مردم احساس آرامش كنند. نيروي انتظامي به عنوان رابط و دادستانها و دادگاهها با هم همكاري كنند كه توقع مردم نيز همين است و كوتاهي نابخشودني است.
وي با اشاره به مساله مفاسد اقتصادي اظهار كرد: به هر دليلي در كشور عده اي سوء استفاده كرده اند. در ميان همه اقشار در كشور چه در دستگاه قضايي و چه كاركنان دولت انسان هاي شريفي هستند ولي در كنار اينها برخي طماع و دنياپرست نيز وجود دارد كه اينها كارهايي كردند كه اقدامات آنها موجب شده چهره اين دستگاه و نظام مشوه شود.
وي افزود: كساني از رانت هاي خاصي استفاده كردند، گفته مي شود كه رانت قانون ندارد ولي جعل اسناد، خريدن افراد، رشوه كه، قانون دارد و مي توان آنها را رسيدگي كرد. گاهي پرونده ها به خاطر دخالتهاي خاص افراد راكد و مسدود مي ماند انصاف نيست بايد اهتمام خاصي داشت، مردم توقع دارند كه اگر ناراستي ايجاد شد برخورد صورت گيرد. ميلياردها تومان از دستگاه ها وام مي گيرند و اصلاخم به ابرو نمي آورند اينها بايد تحت ضابطه درآيند. خود نظام بانكي و دولت قبول دارند كه برخي از معوقات خلاف بين قانون بوده است.
رئيس دستگاه قضايي تاكيد كرد: انشاءالله در مبارزه با مفاسد اقتصادي بتوانيم پاسخگوي مردم، نظام و رهبري باشيم.
رئيس دستگاه قضا در پايان به روابط دادستاني كل و دادسراهاي سراسر كشور اشاره كرد و گفت: فعلا اين رابطه روشن نيست، ما به دنبال احياي نظارت عام در دادسراهاي كشور هستيم و اين نظارت بايد به طرق قانوني احيا شود.
دادستان عوامل مخل امنيت
و اهانت كننده به امام را مجازات كند
محسني اژه اي، دادستان كل كشور در ادامه همايش گفت: اهانت به همه مقدسات و رهبر كبير انقلاب اسلامي، حضرت امام خميني (ره) را تقبيح و محكوم مي كنيم و اميدواريم هر چه سريع تر دادستان تهران با كمك نيروهاي انتظامي، امنيتي و اطلاعاتي، همه عوامل مخل امنيت را شناسايي، تعقيب، دستگير و مجازات كند.
اين مقام ارشد قضايي با اشاره به نقش دادستان ها در امنيت اجتماعي و گسترش عدل و انصاف در جامعه و آرامش بخشي به مردم گفت: دادستان ها و دادسراها در صف اول ايفاي حق و ريشه يابي جريان هاي سازمان يافته هستند.
محسني اژه اي اضافه كرد: دادستان ها همچنين در صف اول در مقابل تهديدات و وعده و وعيدهاي احيانا افراد شيطان صفت قرار دارند.
در ادامه، وي با اشاره به جرايم پيچيده به خصوص در فضاي مجازي اشاره كرد و به طور مثال به ارسال پيامك كه منجر به ارتقاي جرم و ترغيب ديگران به آن مي شود و سبب انتشار دروغ و تهمت در كمترين زمان ممكن به ميليون ها نفر مي شود اشاره كرد و افزود: در عرصه جرايم باند و جريان هاي سازمان يافته تعريف و مجازات آنها نيز ذكر شده است.
ما از باند و جريان هاي زنجيره اي بايد به يك تعريف روشني برسيم و در دادگاه ها و دادسراها به آن عمل كنيم كه در اين همايش به آن پرداخته مي شود.
محسني اژه اي افزود: دادسرا و دادستان در صف نخست احقاق حق، تشخيص حق از باطل، ريشه يابي جريان هاي سازمان يافته و تهديدات و وعده و وعيدها افراد شيطان صفت قرار دارند.
دادستان كل كشور گفت: امروز توقع به حق مردم از قوه قضائيه اين است كه با بعضي از جرايم سازمان يافته، مافياي مواد مخدر، شرارت ها و تهديدات عليه مردم و مسائلي از اين قبيل با سرعت، قوت و قاطعيت برخورد شود.
وي با ارائه گزارشي از ورودي پرونده ها در دادسراها گفت:در سال 87، دو ميليون و 646 هزار و 813 پرونده در دادسراهاي ما به ثبت رسيده و 252 هزار و 866 پرونده نيز از سال قبل باقي مانده بود. در اجراي احكام نيز در دادسرها بيش از 800 هزار پرونده از سال 86 به 87 منقتل شده و بيش از 800 هزار هم وارده در اجراي احكام در سال 87 داشتيم و گرچه در نيمه دوم سال جاري هنوز آمار جمع بندي نشده ولي براساس آمار نيمه اول 88 شايد سرجمع به همين ميزان برسد يا مقدار كمي متفاوت باشد. در مجموع پرونده هاي وارده و باقي مانده بيش از يك ميليون و 600 هزار پرونده خواهد شد.
دادستان ها مدعي عدالتند
نه مجري عدالت
در ادامه همايش سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي با بيان اين كه دادستان ها در بحث حقوق عامه مجري عدالت نيستند بلكه مدعي عدالتند، گفت: اگر ظلمي به فردي شود كه خلاف حق است وظيفه حكومت است كه در احقاق حق به آن فرد كمك كند و اگر حقي مربوط به 70 ميليون است و كسي آن را انكار كرده يا متعرض آن شود به همان نسبت احقاق آن حق اولويت چندگانه پيدا مي كند.
جليلي افزود: نمي توانيم بدون ظلم زدايي دنبال امنيت زدايي باشيم. از اين رو حتما كار قضا و به ويژه نهادي مثل دادسراها نقش بسيار مهمي در ايجاد امنيت دارد. در حقيقت يكي از نهادهايي كه به جد مي تواند امنيت را در جامعه محقق كند دستگاه قضايي است و عملكرد آن تاثير بسزايي در تحقق امنيت دارد.آنچه در اينجا اهميت دارد آن است كه افراد و آحاد جامعه به لحاظ فكري، طبيعي و غريزي در دفاع از حقوق خودشان مصر هستند و مهمترين وظيفه حكومت آن است كه بتواند بسترهايي را فراهم كند تا احقاق حق صورت گيرد.
در اين همايش مسئولان عالي دستگاه قضايي از جمله رئيس ديوان عالي كشور، دادستان كل كشور، دادستان ويژه روحانيت، دادستان انتظامي قضات، رئيس حوزه رياست قوه قضائيه، معاون حقوقي و توسعه قوه قضائيه، معاون اداري مالي قوه قضائيه، رئيس حفاظت اطلاعات قوه قضائيه، رئيس سازمان زندانها، رئيس دادگستري استان تهران، دادستان تهران، رئيس سازمان ثبت، رئيس سازمان پزشكي قانوني و سردار رادان جانشين فرمانده نيروي انتظامي و سعيد مرتضوي دادستان سابق تهران حضور داشتند.

 



جانباز 70 درصد درگزي شهيد شد

سرويس شهرستانها-
به گزارش روابط عمومي بنياد شهيد و امور ايثارگران استان خراسان رضوي الله وردي ايماني جانباز 70 درصد شهرستان درگز شهيد شد.
شهيد ايماني كه در سال 1365 در عمليات كربلاي پنج در منطقه شلمچه بر اثر اصابت تركش از ناحيه سر، جانباز شده بود، پس از 23 سال تحمل درد و رنج روز سه شنبه 24 آذر در سن 74 سالگي شهيد شد.
گفتني است پيكر شهيد الله وردي ايماني صبح ديروز و با حضور مردم، مسئولان و خانواده هاي شهيدان و ايثارگران درگزي، تشييع و در گلزار شهداي اين شهر به خاك سپرده شد.

 



توسط يك استاد ايراني پرچم ايران در قطب شمال به اهتزاز درآمد

پرچم جمهوري اسلامي ايران در يك سفر علمي و تحقيقاتي توسط يكي از استادان دانشگاه آزاد قزوين در قطب شمال به اهتزاز درآمد.
به گزارش خبرگزاري فارس محمد نقي زاده، مدير گروه معماري مقطع كارداني و عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد قزوين توانست در يك سفر پژوهشي و اكتشافي، پرچم كشورمان را در شمالي ترين نقطه زمين به اهتزاز درآورد.
اين استاد ايراني درخصوص سفر خود به قطب شمال بيان داشت: از يك سال پيش برنامه ريزي اين سفر براي بازديد گروهي از استادان و مهندسان ايراني از منطقه قطب شمال انجام شد تا درخصوص نوع زندگي، نوع ساخت خانه ها در قطب و در سرماي شديد 35 تا 40 درجه زير صفر تحقيق كنند.
نقي زاده توضيح داد: براي اين سفر تحقيقاتي بعد از پرواز به كشور نروژ از شمال اين كشور به جزيره اي به نام Svalbard سفر كرديم، ساكنان اين جزيره بيشتر از محققان و دانشمندان تشكيل مي شود و كارشان تحقيق و پژوهش درخصوص طبيعت وحش قطب شمال است.
وي گفت: در اين سفر ساختمان هايي كه در منطقه ساخته شده بود را از نزديك مشاهده كرديم، اين سازه ها بيشتر يك يا دو طبقه و با سازه هاي چوبي و با عايق هاي حرارتي بسيار مناسب همراه با آبرساني و برق رساني بسيار جالبي ساخته شده اند و توانايي تحمل سرماي شديد بيش از 40 درجه زير صفر را دارند.
عضو هيئت علمي دانشگاه آزاد قزوين اعلام كرد: در آينده اي نزديك در سميناري، دستاوردهاي اين سفر علمي-تحقيقاتي همراه با جزئيات و نقشه ها، براي آشنايي بيشتر استادان و دانشجويان رشته معماري در دانشگاه آزاد قزوين ارائه مي شود.

 



ايران رتبه اول توليد علم در خاورميانه را احراز كرد

ساري- خبرنگار كيهان:
جمهوري اسلامي ايران از نظر شاخص توليد علم رتبه 22 را در بين كشورهاي جهان حائز شده است.
معاون پژوهشي دانشگاه مازندران با اعلام اين خبر افزود: اين موفقيت در حالي است كه كشورمان در سال 96 ميلادي رتبه 53 را در جهان داشت.
دكتر احمد جعفري صميمي با اشاره به پشت سرگذاشتن رژيم اشغالگر قدس از سوي محققان ايراني در توليد علم گفت: براي اولين بار ايران اسلامي به رتبه اول توليد علم در خاورميانه دست يافته است.
پژوهشگر نمونه ملي با بيان اين كه توليد علم در كشورمان بصورت عادلانه تقسيم نشده است افزود: 90 درصد توليد علم كشورمان در انحصار 3 دانشگاه ايران قرار دارد.
«جعفري صميمي» بر لزوم تأسيس مركز رشد فناوريهاي نوين در مازندران تأكيد كرد و افزود: پيگيري براي تأسيس اين مركز در اولويت برنامه هاي اجرايي دانشگاه مازندران قرار دارد.
به گفته وي طي 8 ماه گذشته امسال 213 مقاله پژوهشي توسط اعضاي هيأت علمي دانشگاه مازندران توليد شده است.

 



وزير نفت: نيروگاه ها 28 ميليون متر مكعب گاز مصرف مي كنند

وزير نفت از مصرف روزانه 28 ميليون متر مكعب گاز توسط نيروگاه هاي كشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه، «سيدمسعود ميركاظمي» ديروز در حاشيه بازديد از پالايشگاه گاز پارسيان اظهار داشت: مصرف گاز در كشور بسيار بالاست و بايد از توليدات گازي محافظت بيشتري كنيم.
وي افزود: با گازرساني به بيشتر استان هاي كشور در دولت هاي نهم و دهم، مشتركان گاز در شهرهاي مختلف كشور افزايش چشمگيري داشته و در حال حاضر به طور متوسط سالانه 10 درصد بر مصرف گاز كشور افزوده مي شود. ميركاظمي ادامه داد: در شرايط فعلي تنها نيروگاه هاي كشور روزانه بالغ بر 28 ميليون متر مكعب گاز مصرف مي كنند و بايد از ذره ذره گاز توليدي محافظت كنيم و حتي يك ميليون متر مكعب گاز نيز بسيار حياتي است و مردم و مسئولان بايد دقت لازم را داشته باشند.
وي اضافه كرد: وزارت نفت در راستاي تامين گاز مردم در زمستان از تمام توان و ظرفيت خود استفاده مي كند و انتظار داريم كه مردم نيز در زمينه مصرف بهينه همكاري لازم را داشته باشند تا همه مردم از گاز استفاده كنند و خداي ناكرده با قطع گاز مواجه نشويم.
وزير نفت به همراه تعدادي از مسئولان ارشد وزارت نفت بعد ازظهر امروز به منظور بازديد از پالايشگاه هاي پارسيان و فجر جم و همچنين افتتاح ايستگاه تقويت فشار ميدان گازي نار به استان بوشهر سفر كرده است.

 



معاون ناوگان راه آهن خبر داد افزايش 7 درصدي مسافران قطار نسبت به سال گذشته

معاون ناوگان راه آهن جمهوري اسلامي از افزايش 7 درصدي جابه جايي مسافر در ششماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
ناصر كرمي در گفت وگو با پانا، با ذكر اينكه برنامه حمل مسافر در سال جاري با محوريت جا به جايي 33 ميليون و 600 هزار نفر هدف گذاري شده است، اظهار داشت: در ششماهه نخست امسال تعداد مسافرهاي شبكه حمل و نقل ريلي نسبت به همين مدت در سال گذشته از رشد 7 درصدي برخوردار بوده است.
وي با بيان اينكه در ششماهه نخست امسال 14 ميليون و 571 هزار نفر با قطار مسافرت كرده اند، افزود: اين در حالي است كه در ششماهه نخست سال گذشته 13 ميليون و 622 هزار و 200 مسافر به وسيله قطار جابه جا شده بودند.
معاون ناوگان راه آهن جمهوري اسلامي تصريح كرد: در زمينه حمل بار نيز شاهد ارتقاي عملكرد هستيم به طوري كه در اين مدت ميزان تن كيلومتر بار خالص حمل شده 156 ميليون و 534 هزار و 744 بوده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23 درصد رشد داشته است.
وي همچنين با ذكر اينكه سوانح راه آهن شمال غرب نيز در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 56 درصد كاهش داشته است، اضافه كرد: در ششماهه نخست سال جاري به طور متوسط روزانه 451 دستگاه لكوموتيو در سرويس بوده است.

 



معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:تعداد كتاب هاي چاپ شده 2 هزار عنوان رشد داشته است

از ابتداي سال جاري تا بيست ودوم مهرماه، 27 هزار و 698 عنوان كتاب در كشور به چاپ رسيده كه نسبت به مدت مشابه پارسال حدود دو هزار عنوان رشد داشته است.
به گزارش ايرنا معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي شامگاه سه شنبه در حاشيه مراسم گشايش چهارمين نمايشگاه سراسري كتاب گلستان افزود: سال گذشته در همين مدت 25 هزار و 893 عنوان كتاب چاپ شده بود.
به گفته وي، از تعداد كتاب هاي منتشر شده در سال جاري 13 هزار و 455 عنوان به كتاب هاي چاپ اول و بقيه تجديد چاپ بوده است.
وي در ادامه با بيان اينكه بيشتر كتاب هاي چاپ شده در سالهاي اخير در حوزه هاي ديني بوده است تصريح كرد: در حوزه چاپ و نشر تصورم اين است كه اگر نشر حرفه اي داشته باشيم كه نداريم و ناشر حرفه اي، وضعيت چاپ و نشر ما بهتر مي شود.
به گفته وي، در حال حاضر تعداد ناشران حرفه اي ما در قياس با كل ناشران كم است.
وي همچنين با بيان اينكه اعتبارات معاونت فرهنگي حدود 52 ميليارد تومان بوده است خاطرنشان كرد: اعتبارات فرهنگي ما در سال جاري و سال گذشته كاهش داشت و اين در حالي است كه سال 85، بودجه معاونت فرهنگي 92 ميليارد تومان بود.
معاون وزير ارشاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برپايي نمايشگاههاي كتاب ادامه داد: برگزاري نمايشگاهها در همه استان ها از جمله گلستان خوب بوده است و از اين پس تلاش مي شود تا نمايشگاه هاي كتاب تنها مختص فروش كتاب نباشد و بخش هاي جنبي ديگر را نيز دربربگيرد.

 



معاون علمي و فناوري رئيس جمهور خبر داد شناسايي 5 هزار نخبه در كشور

قزوين- خبرنگار كيهان:
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور از شناسايي و زيرپوشش قراردادن 5 هزار نخبه در كشور توسط بنياد علمي نخبگان خبر داد.
نسرين سلطانخواه در مراسم افتتاح پنجمين دفتر نخبگان در قزوين با اعلام اين خبر در جلسه شوراي اداري اين استان افزود: اين دفاتر با هدف فراهم سازي زمينه مناسب براي استفاده از ظرفيت هاي نخبگان هر استان در توسعه منطقه و رفع هرگونه مانع از مسير توسعه دانش راه اندازي شده است.
سلطانخواه با بيان اين مطلب كه اختراعات در سه سطح مورد تأييد قرار گرفته و با توجه به اين رتبه بندي مورد حمايت مالي قرار خواهند گرفت؛ خاطرنشان كرد: بنياد علمي نخبگان در صدد است تا با فراهم آوري تسهيلات براي فعالان در اين حوزه نقش سازنده اي ايفا كند.
وي در خصوص اتصال بين مراكز علمي و صنعتي عنوان داشت: مراكز رشد و پارك هاي علم و فناوري در استانها موظف هستند تا فرصت لازم را به نخبگان براي پردازش و قابل ارائه كردن طرح ها و ايده هايشان ارائه دهند.
وي گفت: نيروي انساني از سرمايه هاي كليدي براي توسعه هر جامعه اي محسوب مي شود و در اين بين توجه به استعدادهاي درخشان و استفاده از ظرفيت ها و استعدادهاي اين قشر از نيروي انساني سبب مي شود گام هايي كه در راه توسعه و پيشرفت برداشته مي شود بلندتر و كاراتر باشد.
وي با اشاره به تأثيرگذاري نقش نخبگان و مسئولان در جوامع اظهار داشت: نخبگان به واسطه استعدادي كه خداوند در وجودشان به وديعه گذاشته بيشتر از سايرين احساس مسئوليت مي كنند بنابراين نخبگان بايد نقش خود را مورد شناسايي قرار داده و نسبت به جايگاه خود بصيرت داشته باشند.
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور تصريح كرد: برنامه اساسي بنياد در بحث نخبگي توجه بيشتر به دستاورد و نتيجه كار نخبگان است.
وي افزود: بنياد مي كوشد در به بار نشستن و به ثمر رسيدن دستاورد نخبگان كمك كند تا آنها اين مسير را بهتر طي كنند.

 



با انجام مراحل تعميرات اساسي واحد شماره يك نيروگاه نكا به مدار توليد سراسري برق پيوست

ساري-خبرنگار كيهان:
واحد يك نيروگاه شهيد سليمي نكا پس از تكميل مراحل تعميرات اساسي به شبكه سراسري توليد برق كشور پيوست.
مسئول روابط عمومي نيروگاه شهيد سليمي نكا با اعلام اين خبر افزود: اين واحد بخار پس از تلاش متخصصان داخلي در طول83 روز تحت عمليات تعميرات اساسي قرار گرفت.
علي پايدار گفت: اين واحد براساس توصيه شركت سازنده طي 6 بار از سال 58 تاكنون تحت عمليات تعمير اساسي قرار گرفته است.
وي افزود: تمامي مراحل تعمير و بازسازي اين واحد بخار بدون مشاركت خارجي و بدست توانمندان داخلي صنعت برق كشورمان انجام گرفته است.
پايدار خاطرنشان كرد: اين واحد بظرفيت 440 مگاوات توليد برق مي كند.
به گفته وي نيروگاه شهيد سليمي نكا از مراكز اصلي توليد برق در كشور محسوب مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

دو سالانه كاريكاتور تهران با ركوردشكني جهاني تمام شد
نهمين دو سالانه بين المللي كاريكاتور تهران در حالي روز گذشته به كار خود پايان داد كه با جذب آثار هنرمندان 91 كشور توانست ركورد بينال ونيز را شكسته و نام خود را به عنوان بزرگترين رويداد جهاني در عرصه كاريكاتور ثبت كند.
مراسم اختتاميه نهمين دو سالانه بين المللي كاريكاتور تهران ديروز با حضور مهرداد بذرپاش معاون رئيس جمهور،محمدحسين ايماني خوشخو معاون هنري وزارت ارشاد و جمعي از مسئولان و هنرمندان در موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار شد.
بذرپاش در اين مراسم سخنراني كرد و با بيان اين كه امام خميني(ره) تجلي يك هنرمند كامل بود، به رسالت هنر كاريكاتور اشاره كردو گفت: كاريكاتوريست بايد بي عدالتي، كم و كاستي و پيام هاي اخلاقي را فرياد بزند و وظيفه اجتماعي اوست كه به مردم و مسئولين آن ها را منتقل كند.
مسعود شجاعي طباطبايي، دبير نهمين دو سالانه كاريكاتور تهران هم طي سخناني گفت: در اين دو سالانه بيش از نيمي از شركت كنندگان ايراني بودند كه با كشورهاي قدرتمندي در كاريكاتور مثل برزيل، چين، تركيه و اوكراين رقابت كردند.
محمود شالويي، مديرمركز هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد نيز در سخنراني خود اظهار داشت: در پنجاه و سومين بينال ونيز كه دعوت نامه رسمي آن براي همه كشورها ارسال شد تنها 77 كشور، از جمله ايران شركت كردند كه شركت 91 كشور در دو سالانه كاريكاتور تهران يك ركورد جديد محسوب مي شود.
در اين مراسم همچنين برگزيدگان نهمين دو سالانه بين المللي كاريكاتور تهران معرفي و تقدير شدند.
گسترش اعتراض هنرمندان به فتنه گران
دامنه اعتراضات و اعلام برائت هنرمندان كشورمان به فتنه گران همچنان در حال گسترش است.
به گزارش خبرنگاركيهان، طي چند روز اخير، هنرمندان بسياري در گفت وگو با رسانه هاي مختلف و مراكز مختلف فرهنگي و هنري نيز با صدور بيانيه هايي انزجار خود را نسبت به هتاكي به ساحت مقدس امام خميني(ره) اعلام كردند. در همين حال روز گذشته نيز شاهد انتشار بيانيه اي از سوي گروهي از هنرمندان بوديم كه در آن تصريح شده است كه فتنه گران در حال آب ريختن در آسياب فرعونيان زمانه هستند. در بخشي از اين بيانيه آمده است: عشق به خميني(ره) دفتري است مقدس و آكنده از اسرار الهي كه نه با هياهو و اهانت پاره مي شود و نه با ترس دنيا پرستان از عشق ورزي به حق و حقيقت در تاريكي جهل و لجاجت پنهان مي ماند و اگر در تنهايي محض بميريم، با نام خميني(ره) و خامنه اي زنده هاي هميشه تاريخ هستيم.
حجت الاسلام والمسلمين پناهيان، جمال شورجه، فرج الله سلحشور، اكبر عبدي، جهانگير الماسي، شيخ كاوي، محسن علي اكبري، اسماعيل سلطانيان، رامين راستاد، مسعود ده نمكي، محمدرضا داود نژاد و ... امضاكنندگان اين بيانيه هستند.
همچنين خبرنگار كيهان اطلاع يافت كه هنرمندان كشورمان، علاوه بر شركت در تظاهرات اعتراض آميز روز جمعه همراه با ساير شهروندان، تجمعي مستقل را نيز در روزهاي آينده در تقبيح اعمال فتنه گران برگزار خواهند كرد.
براساس اين گزارش، شوراي نظارت بر صداوسيما و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نيز بيانيه هايي را در محكوميت توهين به امام راحل صادر كردند. روز سه شنبه هم جمعي از وبلاگ نويسان در مجتمع سيدالشهدا(ع) گردهم جمع شدند و اقدام فتنه گران در توهين به امام خميني(ره) را محكوم نمودند.
خريد گران ترين تابلوي هديه تهراني توسط مشايي
شنيده شده كه گران ترين تابلوي نمايشگاه عكس هديه تهراني را اسفنديار رحيم مشايي به قيمت سه ميليون و هفتصد هزار تومان خريداري كرده است.
بنابر گزارش خبر آنلاين، اين خبر تاييد نشده از دست اندركاران اين نمايشگاه شنيده شده است.
تابلوهاي عكس هديه تهراني در اين نمايشگاه به بهاي بالايي قيمت گذاري شده بودند كه همين موضوع، اعتراض منتقدان و روزنامه نگاران حوزه هنر را برانگيخت.
اسفنديار رحيم مشايي، رئيس دفتر احمدي نژاد، در روزهاي گذشته به بازديد اين نمايشگاه هم رفته بود. هديه تهراني خود در كنفرانس خبري اي كه درباره اين نمايشگاهش بر پا كرد، گفت كه از سازمان ميراث فرهنگي كه تا ميانه تابستان مشايي رياست آن را داشت، 80 ميليون تومان وام گرفته تا بتواند اين نمايشگاه را برگزار كند.

 



محمدحسين صفار هرندي: بمب گذاران در خانه خدا به تصوير امام هم اهانت مي كنند

اروميه- خبرنگار كيهان:
از كساني كه در خانه خدا بمب گذاري مي كنند، اهانت به تصوير امام خميني بعيد نيست.
محمدحسين صفار هرندي در اجتماع مردم اروميه در ميدان انقلاب اين شهر افزود: كساني كه در ابتداي انقلاب به جمهوري اسلامي نه گفتند امروز و بعد از گذشت 30 سال قصد دارند انتقام آن شكست را بگيرند.
وي افزود: فتنه گران رياكارانه تصوير امام خميني را بلند كرده اند اما قصد دارند تيشه به ريشه انقلاب و امام بزنند.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: هوشمندي ملت فهيم ايران و حضور آنان در صحنه اجازه نمي دهد كه دشمنان به اهداف خود برسند.
اين فعال سياسي گفت: كساني كه به خاطر خدا و يا به اشتباه در شناخت به سران فتنه رأي داده اند ديگر حاضر نيستند در صف همجنس بازان، بهائيان، سلطنت طلبان و منافقان قرار بگيرند.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: استكبار جهاني كه تقدس زدايي در جهان اسلام را با كاريكاتورها و نمايش فيلم هاي موهن آغاز كرده براي جريحه دار كردن قلوب مسلمانان ايادي داخلي خود را نيز پاي كار فراخوانده است.
وي گفت: مردم نبايد از سخنان، كردار و تقدس زدايي ايادي داخلي دشمن تعجب كنند چرا كه آنها اعتقاد دارند پيامبر اسلام«ص» و امامان معصوم«ع» هم مقدس نيستند.
صفار هرندي افزود: آيا كساني كه در خانه خدا بمب گذاري مي كنند به تصوير امام خميني اهانت نخواهند كرد؟ اين اشخاص ماجراي كربلا و شهادت امام حسين«ع» و يارانش توسط لشكر يزيد را با عنوان خون در برابر خون تحليل مي كنند و نبايد از اهانت آنان به تصوير امام خميني تعجب كنيم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14