(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 26 آذر 1388- شماره 19537
 

اطلاعيه نيروي انتظامي به مناسبت ماه محرم
سردار رجب زاده: حركت دسته هاي علامت كشي ممنوع
برخورد دادستاني با مطالب توهين آميز سايت ها
راه اندازي سايتي براي اطلاع از پرونده نگين غرب
سقوط اتوبوس حامل 36 دانشجو به دره تلفات جاني نداشت
در استان فارس راز قتل خواهر و برادر روستايي پس از 40 سال فاش شد
توزيع مرغ منجمد در ميادين ميوه و تره بار
طي 6 ماه گذشته به ثبت رسيد 144 هزار كودك آزاري در كشور
شكار عقاب در ساختمان مسكوني
كشف يك محموله كالاي قاچاق در بندرعباس
در شيراز دادگاه پرونده يك قتل خانوادگي بزودي تشكيل مي شود
5 ميليارد نفر سفر در سال با اتوبوس انجام مي شود
اختلاس 74 ميليون ريالي كارمند بانك در قائم شهر
قاتل دو نفر در دزفول 48 ساعته دستگير شد
فداكاري پيرزن براي نجات شوهرش
مطالعه تغييرات جوي از روي سنگ قبر



اطلاعيه نيروي انتظامي به مناسبت ماه محرم

نيروي انتظامي طي اطلاعيه اي از عموم هموطنان و هيئت هاي مذهبي درخواست كرد براي هرچه باشكوه تر برگزار نمودن برنامه هاي مذهبي و افزايش آرامش و امنيت ضمن همكاري با پليس راهور موارد مشكوك را به فوريت هاي پليس (110) اطلاع دهند.
نيروي انتظامي در اين اطلاعيه از مردم خواسته است براي ايجاد امنيت و آرامش هر چه بيشتر رعايت نكاتي همچون استفاده نكردن از نمادهاي غيراسلامي مثل آلات غيرمتعارف و موسيقي مانند ارگ يا استفاده از اشعار، رفتارها و تصاويري از معصومان (ع) كه موجب وهن مي شود، همكاري با پليس راهنمايي و رانندگي جهت پيشگيري سدمعبر و ايجاد ترافيك و راهبندان، پرهيز از قمه زني و استفاده از زنجير تيغ دار، پرهيز از سروصدا و ايجاد مزاحمت خاص در ساعات بعد از نيمه شب كه موجب آزار و اذيت مردم خصوصا افراد بيمار و سالمند مي شود، ضرورت رعايت ظواهر و شئونات اسلامي به خصوص رعايت حجاب بانوان و پوشش مناسب آقايان به منظور حفظ حرمت شعائر ديني و شكوه ماه محرم و اعلام موارد مشكوك با ضرورت هاي پليسي به مركز فوريت هاي پليسي «110» و عوامل انتظامي، به برقراري نظم و شكوه مراسم كمك كنند.
آماده باش نيرو هاي
آتش نشاني براي تامين ايمني ايام محرم
سازمان آتش نشاني به منظور تامين ايمني شهروندان و اماكن مذهبي در نقاط مختلف كلانشهر تهران در ايام سوگواري ماه محرم علاوه بر آماده باش دوسوم از نيروهاي خود يك سوم آنها را نيز به صورت سيار آماده امدادرساني به شهروندان در حوادث پيش بيني نشده كرده است.
به گزارش خبرگزاري مهر، مديرعامل سازمان آتش نشاني تهران با اعلام اين مطلب تصريح كرد: در اين زمينه و در صورت نياز از وجود آتش نشانان داوطلب نيز براي ايمني هر چه بيشتر شركت كنندگان در مراسم سوگواري بهره گيري خواهد شد.
محمدرضا حاجي بيگي همچنين خاطرنشان كرد: سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران با برخورداري از نيروي انساني كارآزموده و تجهيزات ايمني و نجات پيشرفته براي همكاري و كمك در تامين ايمني محل هاي برگزاري مراسم سوگواري شهادت سرور شهيدان حضرت اباعبدا... الحسين (ع) آمادگي كامل دارد.
به گفته حاجي بيگي بازديد ايمني مساجد، تكايا و حسينيه ها، شارژ خاموش كننده هاي دستي اين اماكن همچنين ارائه آموزش هاي عمومي ايمني و آتش نشاني براي مسئولان تكايا و اماكن مذهبي و توزيع بروشورهاي حاوي توصيه هاي ايمني براي شهروندان از جمله اقداماتي است كه سازمان آتش نشاني تهران براي اين ايام انجام داده است.
وي همچنين از تجهيز 400 مسجد در سطح شهر به «هوزريل» (جعبه هاي ويژه لوله هاي آبدهي آتش نشاني)، اهدا و نصب خاموش كنند هاي دستي در اماكن مذهبي كه جديداً تاسيس شده اند و بازآموزي اصول ايمني براي اين ايام خبر داده است.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران لزوم رعايت اصول ايمني به ويژه در ايام محرم و حضور در مراسم سوگواري را مورد تاكيد قرار داد و از شهروندان درخواست كرد تا هنگام حضور در اماكن مذهبي و شركت در مراسم سوگواري سرور آزادگان حضرت امام حسين (ع) همكاري بيشتري با مسئولان اين گونه اماكن و نيروهاي امدادي به ويژه آتش نشانان داشته باشند.

 



سردار رجب زاده: حركت دسته هاي علامت كشي ممنوع

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با بيان اينكه حركت دسته هاي علامت كشي ممنوع است و با دسته هاي علامت كشي كه عرض خيابان را سد مي كنند، برخورد خواهد شد به مردم توصيه كرد پشت دسته هاي عزاداري راه نيفتند.
به گزارش خبرنگار كيهان، سردار رجب زاده ديروز در نشست خبري در تشريح برنامه هاي پليس در ماه محرم گفت: در سال گذشته با هماهنگي هاي بسيار خوبي كه با دست اندركاران هيئت ها و مسئولان مراكز خدماتي و غيره داشتيم، هيچ گونه مشكلي در ايام محرم به وجود نيامد كه اميدواريم در سال جاري نيز با برنامه ريزي هاي صورت گرفته و ارائه آموزش هاي لازم به مسئولان هيئت ها، دهه محرم امسال بدون هيچ مشكلي و با كمال آرامش، امنيت و شكوه سپري شود.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در ادامه با اشاره به آمار هيئت هاي مذهبي در تهران اعلام كرد كه در پايتخت حدود 13 هزار هيئت، دو هزار و 500 مسجد، 120 حسينيه، چهار و 300 هيئت دائمي، پنج هزار هيئت موردي و 500 هيئت مدرسه اي وجود دارد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ از معرفي شش هزار هميار محرم از سوي هيئت ها به پليس خبر داد و گفت؛ افراد معرفي شده نسبت به اقداماتشان ازسوي پليس توجيه شده اند و منشوري نيز تحت عنوان «همياران پليس» از سوي سازمان تبليغات اسلامي، فرمانده انتظامي تهران بزرگ، شهرداري، آتش نشاني، اورژانس و هلال احمر تهيه شده كه بر اين اساس تمام مواردي كه بايد از سوي هيئت ها رعايت شود، ذكر و در بين هيئت هاي عزاداري توزيع شده است.
سردار رجب زاده با اشاره به اينكه هيئت هاي مذهبي و مردم از آلودگي صوتي در اين ايام اجتناب كنند، توصيه كرد: دسته هاي عزاداري و هيئت ها در اين ايام حال بيماران بستري در بيمارستان ها، آسايشگاه ها، پرورشگاه ها و مردم را در ساعات شبانه روز به ويژه در مناطقي كه اين اماكن وجود دارد، رعايت كنند و نظافت شهر را در اين ايام كه بعضا در سالهاي گذشته رعايت نمي شد، بيشتر مدنظر قرار دهند.
وي ادامه داد: در رابطه با تجمع هاي بي مورد در اطراف هيئت هاي مذهبي و راه افتادن مردم به دنبال دسته ها، توجيهات لازم از سوي پليس صورت گرفته است. همچنين به هيئت ها اعلام شده كه از ايجاد ترافيك جلوگيري كنند و دسته ها از سمت راست خيابان ها حركت كنند.
فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ در رابطه با داير شدن ايستگاه هاي صلواتي در ايام محرم نيز گفت: ايستگاه هاي صلواتي بايد با هماهنگي كلانتري ها ايجاد شود. همچنين هيئت هاي فاقد مجوز حتما بايد از ادارات تبليغات مجوز گرفته و مجوز را به كلانتري محل ارائه دهند.
وي ادامه داد: نصب شمايل ائمه در خارج و همچنين داخل هيئت ها و نيز استفاده از آلات و ادوات و موسيقي هاي غيرمجاز نيز ممنوع است و ماموران پليس به شدت با آن برخورد مي كنند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ همچنين تاكيد كرد: مسدود كردن معابر توسط هيئت هاي مذهبي به هر شكل و به هر عنواني ممنوع است.
سردار رجب زاده با تاكيد بر اينكه «فكر نمي كنم مشكلي در ايام محرم پيش آيد» اضافه كرد: بلندگوهاي مربوط به مراسم هاي عزاداري نيز بايد تا ساعت 24 خاموش شود و دسته هاي عزاداري بايد تا آن ساعت به هيئت هاي خود بازگردند.

 



برخورد دادستاني با مطالب توهين آميز سايت ها

دادستان تهران گفت: در برخورد با مطالب توهين آميز سايت هاي اينترنتي نسبت به مسئولان نظام بدون تبعيض اقدام خواهد كرد.
عباس جعفري دولت آبادي تاكيد كرد: براساس قانون، دادستان به عنوان مدعي العموم مي تواند در جرايمي كه جنبه عمومي داشته باشد بدون اعلام شكايت شاكي خصوصي، اقدام كند.
دادستان تهران اظهار داشت: بيانات مقام معظم رهبري درباره لزوم برخورد با توهين كنندگان به روساي سه قوه و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام فصل الخطاب است.
جعفري دولت آبادي در پاسخ به اين سؤال كه آيا اعلام جرم عليه برخي سايت ها پس از وصول شكايت شاكي خصوصي انجام گرفته است، عنوان كرد: شكايتي از شاكي خصوصي واصل نشد بلكه دادستان به عنوان مدعي العموم عليه اين سايت ها اعلام جرم كرد.
به گزارش ايسنا، دادستان تهران همچنين درباره آخرين وضعيت پرونده حمله هفته گذشته به يك خانقاه در تهران گفت: پرونده در دادسراي انقلاب در حال رسيدگي است و تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

 



راه اندازي سايتي براي اطلاع از پرونده نگين غرب

دادگستري استان تهران از راه اندازي سايت اينترنتي جهت اطلاع از پرونده نگين غرب خبر داد.
به گزارش روابط عمومي و ارتباطات دادگستري استان تهران اعلام كرد: شعبه 29 دادگاه انقلاب اسلامي تهران جهت اطلاع شكات از آخرين روند رسيدگي به پرونده نگين غرب اقدام به راه اندازي سايتي اينترنتي به آدرس WWWTEHRANDADIR كرده است.
لذا از اين پس افراد ذي نفع در پرونده موصوف مي توانند جهت دستيابي به آخرين وضعيت قضايي پرونده فوق الذكر به سايت يادشده مراجعه كنند.

 



سقوط اتوبوس حامل 36 دانشجو به دره تلفات جاني نداشت

سراوان-خبرنگاركيهان:
سقوط يك دستگاه اتوبوس حامل 36 دانشجو به دره در مسير سراوان به روستاي ناهوك در استان سيستان و بلوچستان تلفات جاني در برنداشت.
دانشجويان براي بازديد از پروژه كشاورزي و منابع طبيعي ديروز صبح عازم روستاي ناهوك بودند كه اتوبوس حامل آنان ساعت 10 به دره سقوط كرد. بدنبال اين حادثه نيروهاي امدادي به كمك مجروحان شتافتند و 36 دانشجوي مجروح آن را به بيمارستان رازي شهرستان سراوان انتقال دادند.
مجروحان كه بيشتر دانشجويان غيربومي هستند از ناحيه دست و پا و كمر دچار آسيب ديدگي شده اند.
دكتر آتون رئيس بيمارستان رازي سراوان در اين زمينه گفت: 5 نفر از مجروحان به صورت سرپايي مداوا و بقيه در بيمارستان بستري شدند.

 



در استان فارس راز قتل خواهر و برادر روستايي پس از 40 سال فاش شد

شيراز - خبرنگار كيهان:
با پيدا شدن استخوان هاي متلاشي شده يك كودك در منزلي در بخش بيضا استان فارس، قاتل پس از 40 سال شناسايي و دستگير شد.
چندي پيش ماموران اداره راهسازي استان فارس به هنگام انجام ماموريت، استخوان هاي متلاشي شده يك كودك را در منزلي پيدا كرده و پليس را در جريان موضوع قرار دادند.
در جريان تحقيقات مشخص شد منزل متعلق به پيرزني بوده كه سال ها قبل آن را فروخته است. پليس پيرزن را كه در مكان ديگري زندگي مي كرد شناسايي و دستگير كردند. وي پس از انتقال به اداره آگاهي و در جريان بازجويي ها اعتراف كرد كه سال 1348 كه 18 ساله بودم اقدام به سرقت از مغازه خانواده اين كودك كردم و به خاطر اينكه خانواده كودك متوجه سرقت شده و آبروي من را در محل برده بودند به قصد انتقام، دختر 8 ساله خانواده و برادر وي را به قتل رساندم.
وي اعتراف كرد: پسر را در جوي آب انداختم كه پس از خفه شدن آب جسد او را برد و دختر را نيز بشدت كتك زدم و او را درون يك محفظه نگهداري جو و گندم انداختم و روي او خاك ريختم كه وي بر اثر خفگي جان داده و همان جا او را دفن كردم.
بااعترافات تكان دهنده اين پيرزن راز قتل خواهر و برادر روستايي پس از 40 سال فاش و قاتل با صدور قرار بازداشت موقت از سوي دادسرا روانه زندان شد.

 



توزيع مرغ منجمد در ميادين ميوه و تره بار

سازمان ميادين ميوه وتره بار شهرداري تهران براي تعديل قيمت مرغ در اين ميادين مرغ منجمد توزيع مي كند.
حسين جعفري معاون بهره برداري و سلامت سازمان ميادين در مصاحبه با واحد مركزي خبر افزود: هم اكنون مرغ گرم در ميادين با قيمت 2500 تومان و مرغ منجمد با قيمت 2200 تومان عرضه مي شود.
جعفري با بيان اينكه هيچ محدوديتي در عرضه مرغ در ميادين ميوه و تره بار شهرداري وجود ندارد گفت: توزيع مرغ منجمد در ميادين ادامه خواهد داشت.
وي افزود: هم اكنون روزانه 150 تن مرغ گرم و 30 تن مرغ منجمد در اختيار شهروندان قرار مي گيرد.
اين مقام مسئول گفت: سازمان ميادين ميوه و تره بار يك سازمان توزيعي است و نقشي در تعيين قيمت اقلام ندارد و فقط با كمك شركت پشتيباني امور دام مي تواند در تعديل قيمت اقلام نقش داشته باشد.
معاون بهره برداري و سلامت سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران در ادامه با اشاره به اقدامات اين سازمان در افزايش كيفيت، بهداشت و توجه به رعايت استاندارد در توزيع اقلام به ويژه مواد پروتئيني در ميادين گفت: كنترل مضاعف مواد پروتئيني از جمله مرغ و ماهي و عرضه مرغ به صورت بسته بندي از جمله اين اقدامات است.
وي گفت: طرح توزيع مرغ بسته بندي شده در برخي ميادين آغاز شده است كه در صورت استقبال شهروندان در همه ميادين اجرايي مي شود.
افزايش ساعت كار ميادين در شب يلدا
معاون بهره برداري و سلامت سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران گفت: ميدانهاي ميوه و تره بار سي ام آذر با يك ساعت افزايش از ساعت 8 تا 13 و 15 تا 20 آماده خدمات رساني به شهروندان تهراني هستند.
حسين جعفري افزود: اقدامات لازم در خصوص تامين اقلام مورد نياز شهروندان در شب يلدا از جمله هندوانه، انار، خشكبار، ميوه و مواد پروتئيني انجام شده است.
وي با اشاره به اينكه نرخ اقلام يك روز قبل از شب يلدا اعلام مي شود، گفت: اين اقلام با قيمت مناسب براساس نرخ نامه مصوب و به ميزان كافي از 29 آذر در دسترس شهروندان قرار مي گيرد.

 



طي 6 ماه گذشته به ثبت رسيد 144 هزار كودك آزاري در كشور

مديركل دفتر امور آسيب ديدگان اجتماعي: طي
6 ماهه اول امسال 144 هزار و 565 تماس با خط تلفن كودك آزاري صورت گرفته كه تمامي اين تماس ها مرتبط با آزار كودكان بوده است.
سيدحسن موسوي چلك با بيان اين مطلب گفت: رسيدگي به مشكلات كودكان و آزارهايي كه از سوي والدين و يا هر گروه ديگر به آنان وارد مي شود از جمله اهداف و برنامه هاي بهزيستي است و در صورتي كه پس از بررسي مشخص شد كه والدين صلاحيت نگهداري كودك را ندارند با حكم دادگاه كودك براي نگهداري كوتاه مدت و يا طولاني مدت به بهزيستي سپرده مي شود.
اين مقام مسئول در سازمان بهزيستي با اشاره به اينكه براساس قانون افراد تا سن زير 18 سال كودك محسوب مي شوند، اظهار داشت: حمايتهاي سازمان بهزيستي از كودكان آسيب ديده از طريق مراكز اورژانس اجتماعي، مراكز خانواده و كودك، خط تلفن 123 و خدمات سيار اورژانس اجتماعي صورت مي گيرد كه مي توان از طرق مختلف در مورد آزار و اذيت كودكان با كارشناسان ما تماس برقرار كرد.
براساس قانون هنگامي كه تماسي با خط تلفن كودك آزاري (123) صورت مي گيرد و يا مراجعه حضوري در مورد آزار كودكان انجام مي شود، كارشناسان بهزيستي موارد منعكس شده را بررسي مي كنند و پس از آن براي تعيين مدت نگهداري به دادگاه ارجاع داده مي شود و مراجع قضايي تصميم مي گيرند كه كودك براي مدت كوتاه و يا طولاني در مراكز بهزيستي نگهداري شود.
به گفته موسوي چلك اولويت اول در مورد كودكان، بازگشت به خانه است و كارشناسان تمام تلاش خود را در اين زمينه انجام مي دهند در غير اين صورت كودك در مراكز بهزيستي نگهداري مي شود.
مديركل دفتر آسيب ديدگان اجتماعي بهزيستي با اشاره به اينكه براساس آمارهاي موجود خشونتهاي خانگي و آزار جسمي جزء بيشترين آزار كودكان محسوب مي شود، افزود: طي 6 ماه اول سال جاري 144 هزار و 565 تماس با خط 123 برقرار شده اين در حالي است كه كل تماسهاي سال گذشته 52 هزار تماس بوده است.
اين كارشناس ارشد سازمان بهزيستي با اشاره به اينكه بيشتر آزارهاي كودكان در سنين زير 5 سال رخ مي دهد، تاكيد كرد: افزايش آمار تماسهاي كودك آزاري به دليل اعتماد مردم به منابع اجتماعي و همچنين افزايش آگاهي عمومي بوده است و اين امر به هيچ وجه نشاندهنده رشد آسيبهاي اجتماعي نيست.

 



شكار عقاب در ساختمان مسكوني

آتش نشانان عقاب بزرگي را در پاسيو يك ساختمان مسكوني در غرب تهران شكار كردند.
به گزارش خبرگزاري مهر ستاد فرماندهي آتش نشاني عصر سه شنبه آتش نشانان ايستگاه 55 را به محل فرود يك قطعه عقاب در بلوار اشرفي اصفهاني، خيابان پارك اعزام كرد تا عمليات شكار عقابي را كه در يك ساختمان مسكوني به دام افتاده بود آغاز كنند.
افشار حامدي فرمانده آتش نشانان در اين باره گفت: اين پرنده بزرگ كه در پاسيو ساختمان مسكوني فرود آمده بود و توانايي پرواز نداشت باعث رعب و وحشت ساكنان اين واحد مسكوني شده بود كه آتش نشانان با استفاده از پوشاك و تجهيزات ويژه اين پرنده را به دام انداختند.
وي توصيه كرد شهروندان در صورت مشاهده هر نوع حيوان غيراهلي در محيط شهري با توجه به خطرات بهداشتي و جاني از نزديك شدن به آن خودداري كنند و با سامانه 125آتش نشاني تماس بگيرند.
پيشتر نيز آتش نشانان يك قطعه پرنده شكاري را كه براي رفع گرسنگي خود به واحد توليدي جوجه يكروزه در جنوب غرب تهران هجوم برده بود به دام انداختند.

 



كشف يك محموله كالاي قاچاق در بندرعباس

جانشين فرمانده نيروي انتظامي استان هرمزگان از كشف و ضبط يك دستگاه تريلي حامل كالاهاي قاچاق به ارزش بيش از 5 ميليارد ريال خبر داد.
به گزارش ايرنا از بندرعباس، سرهنگ «عباس خدادادزاده» گفت: ماموران انتظامي مستقر در ايستگاه بازرسي شهيد ميرزايي بندرعباس، ساعت چهار بامداد سه شنبه از يك دستگاه كاميون تريلي، محموله اي از كالاي قاچاق به ارزش بيش از پنج ميليارد ريال كشف و ضبط كردند.
وي افزود: اين محموله شامل 69 هزار جفت كفش و انواع پوشاك است.
به گفته اين مقام انتظامي، محموله ياد شده با مدارك گمركي و پلمب جعلي و به عنوان قطعات و لوازم يدكي موتور سيكلت در حال حمل به مقصد تهران بود كه با هوشياري ماموران مستقر در ايست بازرسي شهيد ميرزايي كشف و ضبط شد. خدادادزاده گفت: راننده و فرد همراه وي به عنوان متهمين اوليه اين پرونده دستگير شدند.
جانشين فرمانده انتظامي هرمزگان محموله كشف شده را سي و يكمين محموله كالاي قاچاق ترانزيتي كشف شده در سالجاري در اين استان اعلام كرد.

 



در شيراز دادگاه پرونده يك قتل خانوادگي بزودي تشكيل مي شود

شيراز - خبرنگار كيهان:
پرونده مردي كه همسر خود را در شيراز به دليل خيانت به قتل رسانده بود براي رسيدگي به دادگاه كيفري استان فارس ارسال شد.
يك منبع آگاه در اين باره به خبرنگار كيهان در شيراز گفت: در تاريخ ششم آبان ماه سال جاري مردي با يك دستگاه پرايد به يكي از كلانتري هاي شيراز مراجعه كرد و مدعي شد كه همسرش را به قتل رسانده و جسد وي هم اكنون در صندوق عقب خودرواش است. ماموران در بررسي خودرو جسد زن جوان را در صندوق عقب پرايد يافتند و بازپرس كشيك را در جريان گذاشتند.
متهم به قتل به دستور قاضي به اداره آگاهي منتقل شد و در بازجويي ها گفت: همسرم به من خيانت كرده بود و به همين خاطر او را كشتم. يك روز سرزده به خانه رفتم و ديدم زنم با تلفن با يك مرد در حال صحبت كردن است و ظاهراً قرار بود در نبود من آن مرد به خانه بيايد. با همسرم درگير شدم و او را با روسري خفه كردم. پس از آن با خانه پدرش تماس گرفتم تا جسد را آنجا ببرم و تحويل وي بدهم اما كسي آنجا نبود و مجبور شدم جسد را در صندوق عقب خودرو گذاشته و به كلانتري ببرم. شايان ذكر است متهم به قتل چند روز ديگر در شعبه چهارم دادگاه كيفري استان فارس محاكمه مي شود.

 



5 ميليارد نفر سفر در سال با اتوبوس انجام مي شود

معاون امور شهرداري هاي سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور گفت: سالانه 5 ميليارد نفر سفر در كشور بوسيله سيستم اتوبوسراني درون شهري محقق مي شود.
سيد «مهدي مقدسي» روز چهارشنبه به بهانه روز ملي حمل و نقل در گفت وگو با ايرنا افزود: ميزان جابجايي مسافر از طريق خطوط قطار شهري (مترو) تهران سالانه 450 ميليون نفر سفر است.
وي تصريح كرد: براساس قانون توسعه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت مصوب سال 86 سهم حمل و نقل عمومي (مترو، اتوبوس و تاكسي) در سال 1391 از مجموع سفرهاي شهري 75 درصد تعيين شده است.
مقدسي اظهار داشت: تحقق اين هدف مستلزم همكاري و هماهنگي همه دستگاه هاي متولي و مراكز پژوهشي و آموزش عالي است.
وي با اشاره به اينكه در كشور 9 سازمان قطار شهري در شهرهاي بالاي 500 هزار نفر مصوب شده، تأكيد كرد: اين شهرها شامل تهران، اصفهان، مشهد، شيراز، اهواز، كرج، تبريز، قم و كرمانشاه است.
به گفته وي اجراي پروژه قطار شهري در اين شهرها در مجموع 37 خط با حدود 537 كيلومتر مصوب شده كه بخشي از آن در دست اجرا و بخشي ديگر در دست مطالعه قرار دارد.
مقدسي گفت: در بخش ناوگان حمل و نقل عمومي شهري كشور 94 سازمان اتوبوسراني در شهرهاي بالاي 100 هزار نفر جمعيت با 24 هزار دستگاه اتوبوس، 63 سازمان تاكسيراني در شهرهاي با بيش از 220 هزار با 220 هزار دستگاه و حدود 14 هزار دستگاه ون به مردم خدمات ارايه مي شود.
معاون امور شهرداريها افزود: 138 سازمان حمل و نقل همگاني در شهرهاي بين 30 تا 100 هزار نفر جمعيت و 22 سازمان پايانه هاي مسافربري در شهرهاي بالاي 220 هزار نفر جمعيت براي ارايه خدمات به مردم ايجاد شده است.

 



اختلاس 74 ميليون ريالي كارمند بانك در قائم شهر

ساري- خبرنگار كيهان
يك كارمند بانك در قائم شهر با دستكاري در حساب مشتريان 74 ميليون ريال اختلاس كرد.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي مازندران با اعلام اين خبر افزود: اين كارمند متخلف بدون ثبت عمليات گردش حساب مشتريان مراجعه كننده به شعبه وجوه مربوط به حسابهاي مذكور را به نفع خود برداشت مي كرد.
سرهنگ رمضان قاسمي يادآور شد: اين متهم پس از دستگيري مشكلات مالي را علت ارتكاب اين جرم بيان كرد.
وي به دستگيري متهم ديگري در آمل كه به بهانه كمك به افراد نيازمند از مردم اخاذي مي كرد اشاره كرد و افزود: اين كلاهبردار با مراجعه به افراد خير و به بهانه كمك به افراد نيازمند و تهديدست از آنان اخاذي مي كرد.
قاسمي يادآور شد: در جريان بازرسي از منزل اين متهم يك عدد مهر با عنوان مجمع خيران و يك بسته قبض جعلي به همين نام بدست آمد.
به گفته وي اين متهم با صدور قرار روانه زندان شده است

 



قاتل دو نفر در دزفول 48 ساعته دستگير شد

دزفول - خبرنگار كيهان:
فرمانده نيروي انتظامي دزفول از دستگيري قاتل پدر و دختري كه دو روز پيش در اين شهر به ضرب چاقو در منزل كشته شده بودند خبر داد.
سرهنگ پاسدار ايرج نادبي زاده در اين باره گفت: قاتل به نام «الف - ح» داراي سوابق كيفري و معتاد بوده كه پس از انجام دو فقره قتل كمتر از 48 ساعت با تلاش ماموران پليس آگاهي دزفول دستگير شد.
وي افزود: قاتل در اعترافات خود گفت: ساعت 2 بامداد جهت سرقت به منزل مقتول رفتم كه پس از ورود، صاحب خانه بيدار و با من درگير شد. من هم وي و دخترش را با چاقو به قتل رسانده و متواري شدم. قاتل پس از اعتراف تحويل مقامات قضايي شد.

 



فداكاري پيرزن براي نجات شوهرش

زن فداكار عربستاني كه در جريان سيل اخير جده، خانه اش در محاصره سيل قرار گرفته بود، نجات شوهر پير و از كار افتاده خود را بر جواهرات ترجيح داد.
گرچه داستان اين زن عربستاني، عجيب به نظر مي رسد، با وجود آنكه زمانه عوض شده و پول و ثروت جاي بسياري از چيزها مانند عشق، وفا و فداكاري را گرفته است، اما ام «غرم الله» نشان داد كه هنوز عهد و وفا بر خيلي از چيزها برتري دارد.ام «غرم الله» كه به اتفاق شوهر خود در شهر جده زندگي مي كند، چندي پيش با راه افتادن سيلاب، متوجه شد خانه اش در معرض سيل قرار گرفته و هر لحظه امكان دارد كه در چنگال آن گرفتار شوند، اين زن شجاع به سرعت همه طلا و جواهرات خود را جمع آوري و در كيف دستي خود قرار داد. به نوشته روزنامه «المدينه» چاپ عربستان، اين زن فداكار با هر جان كندي بود، شوهر پير و از كار افتاده خود را كمك كرد كه از خانه خارج شوند و در حالي كه با يك دست خود كيف دستي اش را نگه داشته بود، با دست ديگرش شوهر خود را راه مي برد. ام «غرم الله» با اينكه مي دانست ممكن است خود و شوهرش در سيل مهيب جده از بين بروند، به راه خود ادامه داد،اما پس از طي مسافتي براي اينكه بهتر به شوهرش كمك كند، تصميم عجيبي گرفت. وي در يك لحظه تصميم گرفت، كيف دستي حاوي طلا و جواهرات يك عمر زندگي خود را رها كند و دو دستي به شوهرش بچسبد تا بتواند او را به راحتي راه ببرد و همين كار را هم كرد. براساس اين گزارش اين زن فداكار عربستاني پس از طي 3 كيلومتر در ميان امواج شديد سيلاب جده و افت و خيزهاي فراوان عاقبت شوهر پير و از كار فتاده خود را از مرگ حتمي نجات داد و از اين عمل خود احساس خوشبختي و سعادت كرد.اما ماجرا به همين جا ختم نشد، بلكه از آنجايي كه مي گويند خداوند بدون حكمت چيزي را نمي گيرد كه چيز ديگري بدهد، چند روز پس از حادثه سيل، يك مامور امنيتي عربستان كه به سراغ خودروي خود رفته بود با يك كيف دستي زنانه مواجه شد و وقتي به اتفاق خانواده اش آن را باز كرد با كمال تعجب با مقدار زيادي طلا، جواهر، چك پول و اوراق بانكي مواجه شد. وي با بدست آوردن شماره بانك صاحب كيف دستي، توانست با او تماس بگيرد و ام غرم الله را از سرنوشت كيفش مطلع كند. اين زن عربستاني هم پس از پيدا شدن كيف دستي اش گفت: وقتي كه تصميم گرفتم كيف دستي ام را رها كنم، من و شوهرم براي نجات خود به يك خودرو كه در سيلاب گرفتار شده بود، تكيه كرديم و در همانجا نيز كيف خود را رها كردم.

 



مطالعه تغييرات جوي از روي سنگ قبر

دانشمندان محيط زيست تصميم گرفتند با بررسي سنگ قبرها، تغييرات جوي زمين را در طول سال هاي گذشته مورد بررسي قرار دهند.
به گزارش «سي ان ان» اين طرح در قالب يك پروژه علمي و با نام Eanth trek با همكاري آمريكا و شركت هاي چند مليتي در جهان اجرا خواهد شد. به گفته دانشمندان، گازهاي موجود در جو زمين، با قرار گرفتن در قطرات باران پس از بارندگي، موجب خورده شدن سنگ ها مي شود و به اين ترتيب، سنگ ها تغييرات جوي را در طول ساليان در خود حفظ و نگهداري مي كنند و از بررسي آنها مي توان، به چگونگي آلودگي آب وهوا در سال هاي گذشته پي برد. براساس اين طرح از طريق جمع آوري اطلاعات موجود در سنگ قبرها از چهار گوشه جهان، دانشمندان اميدوارند، يك نقشه علمي در خصوص نحوه و چگونگي تاثير عوامل جوي بر روي سنگ ها را ترسيم كنند. قرار است اين اطلاعات در سايتي با عنوان Graveston Project در اينترنت به ثبت برسد و پس از تكميل آنها، مورد تجزيه و تحليل قرار گيرند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14