(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 26 آذر 1388- شماره 19537
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فتح الفتوح امام و شكست استراتژيك منافقين
لايحه مجازات اسلامي به صورت آزمايشي اجرا مي شود
خارج از دستور
در صورت حمله اسرائيل به ايران مشعل: حماس از محور مقاومت دفاع مي كند
غدير خونين كربلا ـ 1 رابطه هدايت و گمراهي انسان با صلاح و فساد آفرينش
گسترش اعتراضات سراسري مردم عليه توهين كنندگان به امام
آيت الله جنتي: سكوت در برابر سران فتنه ديگر جايز نيست
باقري در دانشگاه الزهرا: اگر شروط ايران در مورد واردات تأمين نشود سوخت 20 درصد توليد خواهيم كرد
سعيد مرتضوي به رياست ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز منصوب شد
بيانيه جمعي از اساتيد حوزه علميه قم درباره اهانت به تصوير و انديشه امام(ره)



فتح الفتوح امام و شكست استراتژيك منافقين

عبدالحسين معتمدي
واكنشي كه طيف رنگارنگ نفاق به «جسارت عليه ساحت امام خميني» نشان داد، هرچند كه به خيال فرار از مسئوليت، «تسخير زمين و فضا» و تداوم جنگ گسترده «ارزش عليه ارزش» بود اما در نهايت ماجرا و در جمع بندي آن لطمه اي استراتژيك به طيف يادشده وارد آورد.
اين طيف رنگارنگ اما مؤتلف از منافقين قديمي و جديد بر آن شدند كه با تخطئه صدا و سيما در كنار «اظهار وفاداري به امام» چند كار بكنند 1- از مسئوليت تدارك و «بسترسازي» اين جسارت بزرگ شانه خالي مي كنند. 2- به غبارآلودگي فضا و سردرگمي عمومي كه همان مقتضاي فتنه است، تداوم بخشند و مانع از فرو نشستن غبار و فراهم شدن امكان ديد عمومي و تشخيص جبهه هاي حقيقي دوست و دشمن شوند 3- مجدداً وارد زمين جمهوري اسلامي و انقلاب شوند و به همان جنگ منافقانه اي كه از سوي دستگاه هاي جاسوسي استكبار نوشته و از سوي آنها اجرا مي شود- يعني جنگ اسلام عليه اسلام، انقلاب عليه انقلاب، امام عليه امام، روحانيت عليه روحانيت، امام عليه جمهوري اسلامي و ولايت فقيه و...!- ادامه دهند. 4- در تعاقب همه اين نزاع ها و دستاوردهاي متصور آن، فرسايندگي روحيه و اميد و باور ملي را به غايت رسانند و جامعه را به «انحلال ارزش ها و اصول بنيادين هويت ساز»، «فروپاشي اجتماعي» و «گريز از مركزيت اتحاد» بكشانند تا بنيانگذاران جنگ نرم در اردوگاه استكبار به سادگي انتقام شكست در جنگ هاي 30 ساله را از ملت ايران بگيرند.
اما آنچه در عمل رخ داده و در آينده به صورت عميق تري خود را نشان خواهد داد چند اتفاق مهم است. اين اتفاقات هم اكنون نيز پوشيده نمانده و در برخي رسانه هاي وابسته به ائتلاف نفاق زمزمه مي شود.
1- رويداد اخير و انفجار خشم عمومي، بار ديگر ريشه داري محبت امام خميني(ره) در جان ملت بزرگ ايران را- فراتر از همه سليقه هاي محترم سياسي- به رخ كشيد همچنان كه همين موج اعتراض عمومي، خود نقش احياگر و رونق بخش فضيلت ها و ارزش هاي اصلي انقلاب را داشت، ارزش ها و فضيلت هايي كه اساساً آماج حمله طراحان فتنه بودند و در هدفگذاري فتنه به عنوان دژ نهايي براي تسخير و قتل عام تلقي مي شدند. منافقين چه آنها كه حماقت بزرگ را از سر ياغي گري ترتيب دادند و چه همان ها كه مجبور شدند در لفظ- با غر و لند فراوان- محكوم كنند، نقض غرض بزرگي كردند و به هواي فتح يك سنگر (البته استراتژيك) به وسعت يك جبهه و به عمق فرسنگ ها، مجبور به عقب نشيني شدند. پيشروي هاي روز قدس و 13 آبان و معبرگشايي به نفع آمريكا و اسرائيل و معاندان «اسلام» كجا و بلند كردن تابلوي «زنده باد امام» و «جمهوري اسلامي، نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد» كجا؟!
2- اين واكنش تاكتيكي و به قول خودشان پلتيك فريب، در ابتدا به لقمه اي قابل هضم مي ماند اما به سرعت تبديل به تيغي گلوگير شد. مقايسه طبيعي اين واكنش همراه با مشي 6 ماه اخير آنان، منافق بودن جماعت مورد بحث را چه از سوي حاميان باقي مانده ، و چه از سوي حاميان ريزش كرده برملا مي سازد. تناقضات فراوان قول و عمل را به سادگي و با يك موضع نمي توان رفع رجوع، و حل و فصل كرد. حاميان انقلاب و آنها كه از اطراف سران فتنه ريزش كردند به جاي خود، ماندگان- كه اغلب از دشمنان خوني و قسم خورده و لجوجند- اكنون با خود مي گويند تا كجا بايد اين تحقيرها را در اظهار وفاداري به ]امام[ خميني، اسلام و قانون اساسي تحمل كنند و تا كجا بايد مسلمان شوند و «الله اكبر» و «يا حسين» بگويند و نماز بخوانند و از لودگي هايشان كم كنند و عكس ولي فقيه سر دست بگيرند و قس علي هذا. آنها به درستي مي گويند ما نيامده بوديم به دنيا نشان دهيم كه حتي مخالفان نيز هواخواه «خميني» و «جمهوري اسلامي» شده اند، اما حالا عمله جمهوري اسلامي شده ايم.
3- سران فتنه با اين واكنش اضطراري، به استخدام جمهوري اسلامي درآمده اند تا به استحكام «ساختار» و «چارچوب »ها و «مباني» بپردازند درحالي كه اساساً براي «ساختارشكني» و «از هم گسيختگي سياسي- اجتماعي» به ميدان فرستاده شده بودند. اكنون اگر هم منفذ و خللي در گوشه اي از ساختار رفيع جمهوري اسلامي بود، با اين رويكرد حماقت بار به ظاهر زيركانه، روبه ترميم و تقويت و انسداد است ضمن اينكه اگر هم كساني خواب مانده بودند، آنها هم با زنجيره حوادث اخير بيدار شده اند. اين 4 حقيقت بزرگ را بايد فتح الفتوح امام و ولايت فقيه دانست.
اما از اين 4 خيال و 4 واقعيت كه بگذريم يك نكته مهم را نبايد در اين جنگ ارزش عليه ارزش و امام عليه امام - و آن گونه كه اتاق فكرهاي ناتوي فرهنگي تدارك كرده اند- فراموش كرد. اين جنگ، سخت و فرساينده و پيچيده است اما تشخيص در آن هيچ سخت نيست. «امام و خط امام» مانند هر ارزش متعالي ديگري، لفظي دارد و معنايي. ظاهري دارد و باطني. پوسته اي دارد و مغزي. طيف منافقي كه فقط «حسي نوستالژيك» به امام را تقويت مي كند و منطق او اين است كه «بزرگا امامي كه بود»، مشي شان جز سلفي گري و وهابي گري از يك سو و «اموي گري» و «خارجي گري» از سوي ديگر- كه اين دو سو در باطن يكي بيشتر نمي باشند- نيست.
جماعت منافق پس از رحلت پيامبر(ص) و به ويژه پس از روي كارآمدن امام علي(ع) به جاي تظاهر به كفر آشكار، تابلوي «اسلام» را بلند كردند تا به اسلام با نام اسلام ضربه بزنند و در برابر ولايت علوي موازي سازي كنند. در جنگ صفين آنجا كه آشكار شد «امويان» و «خوارج» دست به دست هم شده اند، سياست قرآن سرنيزه پديدار گرديد تا با قرآن، جبهه «امام» را از هم بپاشانند حال آن كه علي(ع)، قرآن ناطق بود. در روزگار معاصر نيز سلفي ها و وهابيون و بهائيان به استخدام انگليس و سپس آمريكا درآمدند تا به نام اسلام، حقيقت رسالت (ولايت) را نابود كنند.
حضرت امام خميني(ره) آن مرد دوران ساز كه مسير تاريخ را عوض كرد و احياگر اسلام ناب محمدي(ص) شد مانند اجدادش رسول خدا(ص) و اميرمؤمنان(ع) براي «شخص» و «خود» قيام نكرده بود. او مانند اجداد طاهرينش به پا خاست تا باور نجات بخش امامت و ولايت را احيا كند. امام چند دهه مجاهدت كرد تا باور فراموش شده «ولايت فقيه» را احيا كند و به ملتي وفادار بشارت داد «پشتيبان ولايت فقيه باشيد تا آسيبي به مملكت شما نرسد». منافقين جديد پس از امام با ميراث بزرگ و ثقل اكبري كه آن حضرت به يادگار گذاشت چه معامله اي كردند، دفاع يا عداوت؟!
بنابراين امروز تكليف دفاع از امام خميني روشن است. دفاع حقيقي و تنها دفاع راستين از امام خميني، يعني پاسداري و جانفشاني براي ولايت فقيه. اين ملاك، عامل شناسايي «راستگويان وفادار»، از «منافقين فريبكار» در ماجراي دفاع از امام خميني است. امروز خود رهبر فرزانه انقلاب نيز فدايي چنان ولايت حيات بخشي است كه اگر فدايي نبود برخلاف رويه همه حاكمان دنيا در بحبوبه فشارها و امتحان ها عمل نمي كرد و «صبر و صلابت و كرامت و حلم» را به هم نمي آميخت.
خلاصه اينكه بي عشق خميني نتوان عاشق مهدي(عج) شد و بي عشق خامنه اي، ادعاي عشق خميني لافي است گزاف از جنس لاف محبت امويان و خارجيان و سلفيان و وهابيان به قرآن و اسلام و پيامبر اعظم آن(ص). اسلام اموي اگر در صفين با قرآن سر ني كردن نفاق خود را پوشاند اما در كربلا با بر سر ني بردن سر مبارك قرآن ناطق و سرور جوانان بهشت، حسين عليه السلام باطن خباثت آلود خود را نشان داد. دست منافقين پيش ملت علوي و حسيني ما كاملا رو است.

 



لايحه مجازات اسلامي به صورت آزمايشي اجرا مي شود

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مقرر كردند لايحه مجازات اسلامي به صورت آزمايشي اجرا شود.
اين تصميم نمايندگان در جلسه علني ديروز و در پي توضيحات مخبر كميسيون قضايي و حقوقي مجلس اتخاذ شد.
رحيمي مخبر اين كميسيون گفت: لايحه مجازات اسلامي مطابق اصل 85 قانون اساسي كه به كميسيون حقوقي قضايي ارجاع شده بود در جلسات متعدد با حضور كارشناسان ذي ربط و مسئولان دستگاه هاي اجرايي مورد بحث و بررسي قرار گرفت و نهايتاً با اصلاحاتي در متن براي مدت پنج سال مورد تصويب قرار گرفت.
وي گفت: لايحه اي كه تصويب شد، بيش از 700 ماده و 200 تبصره دارد. اين لايحه بسيار مهم است زيرا حقوق جزايي عمومي را متحول مي كند و در جزاي اختصاصي و مجازات ها هم تغييرات جدي ايجاد كرده است در اين قانون مجازات ها از درجه يك كه حبس بالاي 25 سال است تا درجه 8 كه جزاي نقدي تا ده ميليارد ريال است درجه بندي شده است.
رحيمي افزود: در اين قانون براي اشخاص حقوقي نيز مجازات كيفري در نظر گرفته شده و مثلاً اگر مدير شركتي مرتكب جرمي شود علاوه بر اينكه خودش مجازات مي شود شركت او هم ممكن است منحل شود. لذا مجازات هاي تبعي و تكميلي كه 15 مورد است در اين قانون دقيقاً مشخص شده است.
وي سپس از نمايندگان خواست تا براي اجراي لايحه مجازات اسلامي به مدت 5 سال راي مثبت دهند كه نمايندگان هم اين خواسته را اجابت كردند و با 159راي موافق، 12 راي مخالف و 9 راي ممتنع مقرر كردند لايحه مذكور تا 5 سال به صورت آزمايشي اجرا شود.
درخواست 140نماينده براي عزل محتشمي پور
حدود 140نفر از نمايندگان ملت در نامه اي به علي لاريجاني از او خواستند تا به دليل مواضع نادرست علي اكبر محتشمي پور مسئول دبيرخانه حمايت از مردم فلسطين مجلس او را از اين سمت عزل كند.
حجت الاسلام حميد رسايي نماينده مردم تهران و عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام اين خبر، اظهار داشت: با توجه به مواضع سياسي حجت الاسلام محتشمي پور در ايام انتخابات و حضور وي در بحث القاي تقلب در انتخابات كه رهبر انقلاب از آن به عنوان جرم بزرگ ياد كردند و نيز با توجه به عدم موضع گيري وي در برابر شعارهاي انحرافي كه در صفوف هواداران يكي از كانديداهاي شكست خورده در انتخابات رياست جمهوري دهم سر داده شد كه برخلاف آموزه هاي اسلام و اصول ارزش هاي امام است، نمايندگان ملت خواستار عزل محتشمي پور از دبيرخانه كميته حمايت از مردم فلسطين هستند.
وي با اشاره به توزيع نشريه دانشجويي اين كميته در ميان نمايندگان كه در آن نسبت هاي ناروايي در خصوص حمايت جمهوري اسلامي ايران از مردم فلسطين زده شده بود، خاطرنشان كرد: با توجه به عدم نظارت محتشمي پور و نيز عدم توانايي ايشان در اداره دبيرخانه حمايت از مردم فلسطين مجلس شوراي اسلامي حدود 140 تن از نمايندگان در نامه اي با ذكر اين دلايل از لاريجاني خواستند تا او را ازاين جايگاه رسمي بركنار كند.
عضو فراكسيون اصولگرايان همچنين تاكيد كرد: با توجه به غيبت تعداد زيادي از نمايندگان پيش بيني مي شود كه امضاي نامه عزل محتشمي پور از دبيرخانه كميته حمايت از مردم فلسطين در روزهاي آتي افزايش پيدا كند.
وي ادامه داد: اين نامه را امروز (چهارشنبه) به رئيس مجلس تحويل مي دهيم و اميدوارم لاريجاني در اين زمينه اقدامات لازم را انجام دهد.
رسايي همچنين خطاب به محتشمي پور تصريح كرد: با عزل از اين منصب مي توانيد تمام وقت خود را براي كميته موسوم به صيانت از آرا اختصاص دهيد كه دشمنان قسم خورده خارجي و داخلي براي آن كف و سوت مي زنند.
اهانت به ساحت امام نشان از عمق كينه به حكومت ولايي است
نماينده مردم ممسني در مجلس با اشاره به هتك حرمت به ساحت مقدس حضرت امام خميني(ره) از سوي برخي حاميان موسوي در روز 16آذر اظهار داشت: اين اقدام خباثت آلود و كوردلانه اين افراد نشان از عمق كينه آنان نسبت به حكومت ولايي است.
عبدالرضا مرادي در نطقش با اشاره به حضور دانشجويان، دانشگاهيان، طلاب حوزه هاي علميه و اقشار مختلف مردم و راهپيمايي آن ها به منظور محكوم كردن اهانت اين عده به امام خميني(ره)، عنوان كرد: از مردم شريف ايران در اين باره تقدير و تشكر مي كنم.
تحقيق و تفحص از مؤسسه نشر آثار امام حق نمايندگان است
رئيس مجمع نمايندگان روحاني مجلس با تأكيد بر اينكه مؤسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام خميني در قبال آرمان هاي بنيانگذار كبير انقلاب كوتاه آمده است، افزود: تحقيق و تفحص از اين موسسه حق نمايندگان است.
به گزارش فارس، حجت الاسلام محمدتقي رهبر نماينده مردم اصفهان و رئيس مجمع نمايندگان روحاني مجلس در حاشيه جلسه علني ديروز چهارشنبه با حضور در جمع خبرنگاران نسبت به انتشار خبر نادرستي از وي در يكي از خبرگزاري هاي اصلاح طلب انتقاد كرد.
وي خطاب به رسانه هاي اصلاح طلب تصريح كرد: كجا من گفته ام كه پاره كردن عكس امام از سوي هواداران موسوي نبوده است چرا كه معتقدم موسوي و كروبي با جرم بزرگي كه مرتكب شده اند بستر اينگونه پرده دري ها را فراهم كردند.
وي با بيان اينكه موسوي و كروبي جلوي آرمان هاي امام ايستاده اند، تاكيد كرد: كسي كه ادعاي تقلب كه ديكته آمريكا و انگليس است را مطرح مي كند نبايد با رياكاري، دروغ و نيرنگ به دنبال تجمع براي محكوميت پاره كردن عكس امام باشد.
حجت الاسلام رهبر خطاب به سران فتنه خاطرنشان كرد: چرا در مقابل شعار جمهوري ايراني و شعار نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران سكوت مرگبار گرفته ايد و آرمان هاي امام را زير پا مي گذاريد.
رئيس مجمع نمايندگان روحاني در پاسخ به اينكه عملكرد مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام خميني را با توجه به وقايع اخير چگونه مي بينيد، خاطرنشان كرد: اين مؤسسه در برابر آرمان هاي امام به وظيفه اصلي خود عمل نكرد و در مقابل هتك حرمت به ساحت امام خميني كوتاه آمد.
وي خطاب به مسئولان مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام يادآور شد: چرا زماني كه ادعاي تقلب در انتخابات، شعار مخالف حضرت امام و نيز شعار جمهوري ايراني كه از سوي هواداران موسوي و كروبي سر داده شد اين موارد را محكوم نكرديد و امروز نسبت به انتشار روشنگري صدا و سيما اعتراض داريد.
حجت الاسلام رهبر طرح تحقيق و تفحص از موسسه نشر آثار امام را از جمله اختيارات نمايندگان عنوان كرد و گفت: طرح تحقيق و تفحص از اين موسسه از سوي برخي نمايندگان مطرح شده است.

 



خارج از دستور

واكنش انقلابي نمايندگان
به ادعاي هواداران سبز اموي
نمايندگان مجلس در واكنش به اظهارات جنجالي دو تن از هواداران سبز اموي، فرياد مرگ بر ضد ولايت فقيه سر دادند.
در جلسه علني ديروز، ترابي نماينده شهركرد و از هواداران فتنه سبز اموي به بهانه نطق ميان دستور به حمايت از موسوي و خاتمي پرداخت و مدعي شد كه حمله به اين افراد كه انقلابي هستند به چه معناست. برخي مي پرسند كه آيا انقلاب از سابقه خود پشيمان شده است.
اين اظهارات ترابي با مخالفت اكثريت نمايندگان مجلس مواجه شد.
البته اين عضو فراكسيون اقليت هيچ توضيحي در اين باره نداد كه افرادي كه او مدعي است انقلابي اند چرا در تجمعات حاميان آنها تمامي شعارهاي انقلاب و امام زير سؤال رفته و حتي به تمثال مبارك حضرت امام نيز جسارت مي گردد؟ آيا اين كارهاي ساختارشكنانه و دشمن شادكن به معناي پشيماني آنها از انقلاب نيست.
اين هوادار سبز اموي در ادامه اظهارات جنجالي اش با بيان اين ادعا كه رنگ سبز سيادت موسوي رنگ ذاتي است مطالبي درباره توهين كننده به امام راحل گفت كه اين ادعاي او نيز با اعتراض شديد نمايندگان مواجه شد.
همچنين تابش نماينده اردكان و از ديگر هواداران سران فتنه سبز اموي با سوء استفاده تريبون آزاد مجلس به سياه نمايي عليه نظام اسلامي پرداخت و آشوبگران و قاتلان جان و مال مردم را جوانان ناميد و مدعي شد اگر براي جوانان تريبون درست نمي كنيد آنها را زنداني نكنيد!
اين اظهارات هوادار سبز اموي نيز با اعتراض شديد نمايندگان همراه بود و در نهايت نمايندگان در پايان سخنان جنجالي اين دو عضو فراكسيون اقليت فرياد مرگ بر ضد ولايت فقيه سر دادند.
فرافكني حاميان هتاكان
نمايندگان هوادار فتنه سبز اموي به جاي محكوميت اقدام هتاكانه حاميان موسوي، كروبي و خاتمي در هتك حرمت به امام راحل بدنبال فرافكني از اين موضوع هستند.
مجيد نصيري از نمايندگان عضو فراكسيون اقليت در گفت وگو با خبرگزاري مهر كه اين روزها به شدت در خدمت جريان هتاك سبز اموي است اظهار داشت: جمعي از نمايندگان مجلس (حاميان موسوي، كروبي و خاتمي) از رئيس مجلس خواسته اند تا فيلم وقايع 16آذر كه از صداوسيما پخش شد را در جلسه اي غيرعلني ببينند!
وي البته نگفت چرا فيلمي كه به طور علني از صداوسيما پخش شد و ماهيت جريان سبز اموي را براي همگان آشكار ساخت بايد حاميان موسوي اين فيلم را در جلسه غيرعلني ببينند.
گفتني است هواداران سبز اموي اين روزها به خاطر جسارت به امام به شدت از سوي افكار عمومي مورد سؤال قرار گرفته اند به هر دري مي زنند تا راه فراري براي گريز از اين مخمصه پيدا كنند.

 



در صورت حمله اسرائيل به ايران مشعل: حماس از محور مقاومت دفاع مي كند

خالد مشعل اعلام كرد در صورت حمله احتمالي اسرائيل به ايران، ما جنبش هاي مقاومت حتما در جبهه خود جنگ مي كنيم و آماده مقاومت و دفاع هستيم.
رئيس دفتر سياسي حماس در ادامه برنامه هاي خود در سفر به تهران در نشستي خبري با اشاره به خشونت هاي رژيم صهيونيستي عليه مردم فلسطين خاطرنشان كرد: شيوه دستگيري ها و محاصره صهيونيست ها در غزه و مجازات دسته جمعي مردم فلسطين، از شيوه هايي است كه محور اصلي گفتگوي ما در جمهوري اسلامي ايران بوده است.
مشعل تاكيد كرد: به ويژه در زماني كه در آستانه بن بست سياسي قرار گرفته اند ايده اي كه دولت نتانياهو مطرح مي كند اين است كه فلسطيني ها را به رسميت نشناسد.
وي با اشاره به موضع گيري هايي كه عليه فلسطين از سوي رژيم اشغالگرقدس اتخاذ مي شود، تصريح كرد: آنها مي خواهند قدس را از مذاكرات بين المللي حذف كنند و حق بازگشت به سرزمين را از بين ببرند. نتانياهو با وجود دولت با صيانت در كرانه باختري مخالف است و مي خواهد كرانه باختري زمين بي كس و بي ملت باشد.
وي موضوع اصلي مورد نظر نتانياهو را تشكيل دولت فلسطين در اردن دانست و گفت: اين كاملا به ضرر مسلمانان و فلسطيني ها است. اوباما هم نتوانست كاري براي ملت ما بكند و در شرايط عقب نشيني اوباما، اسرائيل بر افراط گرايي هاي خود تاكيد مي كند. مسائل داخلي آمريكا از جمله بحران اقتصادي، عراق و افغانستان و افراط گرايي هاي دولت آمريكا در حال حاضر وضعيتي است كه افق مذاكرات سازش را تحت تاثير قرار داده است.
خالد مشعل بعد از سؤالات چند خبرنگار مبني بر احتمال حمله رژيم صهيونيستي به تهران و چگونگي اقدام متقابل حماس گفت: حماس يك جنبش مقاومت است و امكانات محدودي دارد اما واجب خود را انجام مي دهد. عرب ها و مسلمانان يك تن هستند و در يك جبهه مشترك هستند. حماس اسلحه قاره پيما ندارد كه اگر اسرائيل حمله كند استفاده كند. ما همه مورد تهديد اسرائيل هستيم و همه همكاري مي كنيم و همه در برابر دشمن مشترك دفاع مي كنيم.
مشعل در ادامه خاطرنشان كرد: ما به اين كه همه گروهها و نمايندگان واقعي مردم فلسطين باشند، احترام مي گذاريم. موسسات ساف به علت نبود انتخابات، غيرقانوني است و مجلس مركزي مشروعيت خود را به دليل ناديده گرفتن ساف از دست داده است و نمي تواند چيزي بر ما تحميل كند. وي در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اين كه در صورت حمله احتمالي نظامي به ايران آيا حماس اهداف آمريكايي ها و اسرائيلي ها را مورد حمله قرار خواهد داد يا خير؟ گفت: اسرائيل يك خطر براي ايران، فلسطين، لبنان، سوريه، عرب ها و مسلمانان است. اسرائيل تهديد مي كند و اين تهديدها عليه ايران و لبنان است.
مشعل افزود: حتما ما جنبش هاي مقاومت در جبهه خود جنگ مي كنيم و آماده مقاومت و دفاع هستيم. ما همواره هشياريم و اسرائيل نمي تواند نوعي حصار در برابر تجاوزاتش بين ما ايجاد كند. اسرائيل هم چنان تجاوزگر خواهد بود و سرزمين مسلمانان و سرزمين هاي عربي را درنظر دارد. ما در جبهه خود دفاع خواهيم كرد. اين وظيفه ماست.
رئيس دفتر سياسي حماس درباره اخباري مبني بر حضور او در تهران براي ميانجي گري ميان ايران و يمن تصريح كرد: سفر ما به ايران براي ميانجي گري نيست. هيچ كس به ما چيزي نگفته است و ميانجي گري مطرح نبوده است. هرچه در يمن بوده است يك مساله داخلي بوده است و ان شاءالله مشكلي نباشد و امنيت برقرار باشد و بين كشورهاي عربي هميشه صلح باشد.
مشعل در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه برخي مي گويند اگر ايران حامي نباشد، فلسطين به صلح قانع مي شود، را تاييد مي كنيد يا خير؟ خاطرنشان كرد: اين سؤال خوبي است جواب ساده اي دارد. ايران از مقاومت حمايت مي كند اما آن را به وجود نمي آورد. آن چه مقاومت را به وجود مي آورد خواست و اراده ملت است و زماني كه به وجود مي آيد اين حمايت حتما مي تواند مقاومت را پشتيباني كند.
وي در پايان گفت وگو با خبرنگاران تاكيد كرد: وقتي ملت فلسطين پرچم مقاومت را برافراشت، برخي از آن حمايت كردند. ما از همه آنها تشكر مي كنيم. از ايران كه از ما حمايت مي كند تشكر مي كنيم. ملت فلسطين خود صاحب اراده و خواست است و حمايت پربركت ايران ما را پيش مي برد.

 



غدير خونين كربلا ـ 1 رابطه هدايت و گمراهي انسان با صلاح و فساد آفرينش

بحثي به عنوان « غدير خونين كربلا » مطرح است و آن راز و رمز قيام جهاني سالار شهيدان، حسين بن علي بن أبيطالب است. مستحضريد كه ولايت و عترت طاهرين همتاي قرآن كريمند، بر اساس نّي تار أ ف يكم الثّقلين ك تاب الله و ع ترت ي (1). و همانطوري كه تفسير قرآن به رأي، تحريف قرآن است؛ تفسير و تحليل سيره و سنّت اهل بيت (عليهم السّلام) طبق رأي، تحريف سنّت معصومان است. و همانطوري كه بهترين روش تفسيري قرآن، تفسير (قرآن به قرآن) است؛ بهترين روش تحرير و تحليل سنّت، تفسير (سنّت به سنّت) است.
بنابراين اگر كسي خواست سنّت و سيره اهل بيت، مخصوصاً جريان غدير اميرالمؤمنين و جريان نهضت حسيني و جريان تأسيس حوزه هاي علمي به وسيله امام باقر و امام صادق و جريان ولايت پذيري وجود مبارك امام رضا و همچنين ساحت قيام جهاني ولي عصر (ع) را روي هواي خود تفسير كند، اين، تحريف عترت و ولايت است؛ لذاخيلي دقيق بايد جريان سنّت را تبيين كرد.
وحدت سخنان تمامي اهل بيت (ع) و چگونگي تفسير آن
اين 14 معصوم (عليهم السّلام) كه نور واحدند، به تعبير لطيف مرحوم صاحب جواهر؛ كلام متكلّم واحد را بايد با همان كلام تفسير كرد. ايشان ظاهراً در جلد 26 يا 28 جواهر دارد كه معصومان به منزله متكلّم واحدند، يك. و كلام متكلّم واحد را بايد با همان كلام تفسير كرد؛ لنّ كلام بعض ه م يفسّ ر كلام بعض آخر، دو؛ كه اين تعبير لطيف از ايشان است. بنابراين ما اگر خواستيم سنّت اهل بيت را تفسير كنيم، از اقوال و افعال هر كدام مي توانيم در شرح اقوال و افعال ديگري كمك بگيريم.
طرح بحث غدير خونين كربلا به اين معناست: » غدير » محل اجتماع آب است، آن بركه آب را مي گفتند: غدير. در كربلا به جاي اينكه در بركه و در آن گودي قتلگاه،آب باشد، خون جمع شده است. بلكه در دشت كربلا، با آنكه در جوار آن، رودي عظيم بود؛ به جاي اينكه آب باشد، خون جمع شده بود. لذا اين مباحث با عنوان غدير خونين كربلا مطرح مي شود.
هماهنگي اهداف آفرينش و قيام امام حسين (ع) در هدايت انسان
سرّ اينكه سالار شهيدان، حسين بن علي بن أبيطالب به اين قيام تاريخي دست زد، براي آن است كه انسانيّت در دستگاه خلقت خيلي محترم است. ذات أقدس له نظام هستي را آفريد، نظام كيهاني را هستي بخشيد؛ بعد مهمان خود را كه خليفه اوست به نام انسان آفريد و دعوت كرد. هدايت اين انسان با هدف خلقت سازگار است، ضلالت انسان با هدف خلقت منافات دارد. لذا بيشترين سرمايه را خداي سبحان براي هدايت انسانها صرف كرده است. انبياء را فرستاد، اولياء را فرستاد، مرسلين را فرستاد، صحف آسماني را فرستاد، كتابهاي آسماني را نازل كرد تا مردم را از جهل علمي و جهالت عملي برهاند.
در پايان سوره مباركه ذاريات هدف خلقت را؛ يعني هدف مخلوق و نه هدف خالق را عبادت قرار داد كه: و ما خلقت الج نّ و النس لا ل يعبدون (2). در پايان سوره مباركه طلاق هدف خلقت؛ يعني هدف مخلوق، نه هدف خالق را معرفت قرار داد: ل تعلموا أنّ الله علي كلّ ش يء قدير و أنّ الله قد احاط ب كلّ ش يء ع لماً(3) ودر بخش هاي ديگر دارد يتنزّل الأمر ب ينهنّ (4). بنابراين معرفت بشر به قدرت خدا و علم خدا كه يك معرفت توحيدي است را در بخش پاياني سوره طلاق به عنوان هدف خلقت، يعني هدف مخلوق، نه هدف خالق قرار داده است. پس راز و رمز خلقت، معرفت است و عبادت. و اگر انساني از آن عبادت و از اين معرفت محروم بشود، خداي سبحان بهترين و مهمترين وسيله را اعزام مي كند تا بشر نه از معرفت عقب بماند، نه از عبادت.
رسالت انبياء در هدايت انسانها به هدف علمي و عملي آفرينش
اگر در سوره مباركه جمعه يا سائر سور فرمود: انبياء را فرستاد، مخصوصاً وجود مبارك خاتم (ص) را مبعوث كرد تا يعلّ مهم الك تاب و الح كمه (5)؛ براي آن است كه اينها هم از نظر معرفت به آن هدف خلقت برسند كه در بخش پاياني سوره طلاق است، و هم از نظر عبادت به مقصد برسند كه بخش پاياني سوره مباركه ذاريات است.
همين معنا را وجود مبارك اميرالمؤمنين در خطبه آغازين نهج البلاغه درباره پيامبر اسلام (ص) دارد كه خداوند پيامبر را مبعوث كرد، فهداهم ب ه م ن الضّلاله و انقذهم ب مكان ه م ن الجهال ه (6). پيامبر را مبعوث كرد تا مردم را از ضلالت و گمراهي برهاند و هدايت كند، و از جهالت هم برهاند و عالم كند. يعني هم جهل علمي را و هم جهالت عملي را برطرف كند. بنابراين هدف ارسال انبياء آن است كه انسان به آن صراط مستقيم انسانيّت حركت كند. هم به هدف عبادي برسد، هم به هدف معرفتي راه پيدا كند تا از كرامت برخوردار گردد تا بشود » خليفه الله.
البته همين دو عنصر محوري در زيارت أربعين أبي عبد الله (ع)هم هست كه بذل مهجته ف يك ل يستنق ذ ع بادك م ن الجهاله و ح يره الضّلاله (7) . يعني خون قلبش را در راه تو داد تا بندگان متحيّر تو را از سرگرداني و حيرت برهاند، و جهل زدگان و جهالت زدگان را از جهل علمي و جهالت عملي نجات دهد.
رابطه هدايت و گمراهي انسان با صلاح و فساد آفرينش
هدف وجود مبارك سالار شهيدان همان هدف وجود مبارك پيامبر (ص) بود؛ چه اينكه هدف همه انبياء، تعليم كتاب و حكمت از يك سو، و تزكيه نفوس از سوي ديگر است. زيرا انسان اگر صالح شد و به فلاح رسيد، كلّ نظام را در مسير خود هدايت مي كند. يعني اضلاع سه گانه اين مثلث؛ ( انسان )، ( جهان)، ( پيوند انسان و جهان ) را خود انسان به عهده مي گيرد؛ چون ب العدل قامت السّموات و الأرض (8).
اگر چنانچه انسان از مسير اعتقاد صحيح فاصله بگيرد، ظهر الفساد ف ي البرّ و البحر مي شود. و اگر انسان موحد نباشد، و نظام بر اساس توحيد حركت نكند؛ آنچه كه در قرآن كريم آمده است، اين است كه: و لو اتّبع الحقّ اهواء هم لفسدت السّموات و الأرض (9). اگر توحيد نباشد، نظام سپهري به فساد گرائيده مي شود؛ نظام زمين آلوده مي شود. اين بشر هم به آسمانها دسترسي پيدا كرد و مي كند، هم زمين در اختيار اوست. اگر موحد نباشد؛ هم زمين آلوده خواهد شد، هم آسمان ! بالأخره زمان و زمين را انسان اداره مي كند؛ چاره اي جز هدايت انسان نيست. و انسان چون خليفه خداست؛ هم بايد دنيا را آباد كند، هم آخرت را.
اين برهان معروفي كه حكماء اقامه مي كنند، اين برهان،گوشه اي از تقرير حكماي الهي است. آنها اينچنين گفتند كه: انسان چون متمدّن است، مدنيّ ب الطبع است، نيازمند به قانون و هادي و راهنماست؛ تا با تعاون و همياري و همدلي و هماهنگي و هم آوائي هم،زندگي خوبي داشته باشد. لكن اين بيان، بيان ابتدائي است.
وقتي مرحوم بوعلي در بحث هاي پاياني اشارات، بعد از اينكه مسأله عبادت و زهد و عرفان را تعيين كرد كه زاهد و عابد و عارف چگونه عبادت مي كند؛ آنجا مسأله نبوّت را مطرح كرده است.
آباداني زندگي در ( آخرت ) و ( دنيا )، دليل نياز انسان
به پيامبران خدا
مرحوم خواجه نصير در شرح اين بخش از اشارات مي فرمايد: نياز به پيامبر براي اين نيست كه انسان فقط يك زندگي خوبي در دنيا داشته باشد ! زيرا عدّه اي كه از انبياي الهي پيروي نمي كردند، و معتقد به وحي و نبوّت نبودند؛ آنها هم در كره زمين جائي دارند، زندگي اي دارند و مرفّه هم زندگي مي كنند، و يك زندگي آبادي دارند.
انسان انبياء را فقط براي تأمين نياز دنيا نمي خواهد؛ بلكه براي آن مي خواهد كه انسان يك مسافر و مهاجر است، چند روزي قفسي ساخته اند از بدنم؛ در طبيعت و دنيا زندگي مي كند، بعد وارد برزخ مي شود، بعد وارد صحنه قيامت مي شود، بعد وارد بهشت؛ همه اين مراحل را انسان بايد بسازد. انسان متمدّن در دنيا، در برزخ، در قيامت و در بهشت است. همه مراحل چهار گانه را خودش بايد بسازد؛ جاي خود را در دنيا، در برزخ، در قيامت و در بهشت بايد تأمين كند.
بيانات آيت الله جوادي آملي (دام ظلّه العالي) در برنامه تلويزيوني
( غدير خونين كربلا ) قم ـ دي 1378
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) مستدرك الوسائل / 3 / 355 (2) ذاريات / 56 (3) طلاق / 12 (4) طلاق / 12
(5) جمعه / 2 (6) نهج البلاغه / خطبه 1 ـ مبعث النّبي (ص)
(7) تهذيب الأحكام / 6 / 113 ـ ز ياره الأربعين (8) عوالي اللآلي / 84 / 8 103 (9) مؤمنون / 71
خوان حكمت دردهه اول محرم هر روز منتشر مي شود

 



گسترش اعتراضات سراسري مردم عليه توهين كنندگان به امام

سرويس شهرستان ها-
اقشار مختلف مردم شهرهاي كشور در ادامه محكوميت هتك حرمت امام خميني، با انجام راهپيمايي، تجمع و صدور بيانيه خواستار برخورد قاطع با عاملان اين اقدام شدند.
به گزارش ايرنا از قم، گروهي از دانشجويان دانشگاه هاي اين شهر سه شنبه شب در مقابل موسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام خميني (ره) در قم تجمع كردند.
دانشجويان با سردادن شعارهايي اعتراضات خود را به حوادث 16 آذر اعلام كردند.
در پايان اين تجمع قطعنامه اي توسط نماينده دانشجويان شركت كننده قرا ئت شد.
در بند اول اين قطعنامه آمده است: از مسئولان موسسه تنظيم و نشر حضرت امام خميني موكدا مي خواهيم به رسالت واقعي خود عمل كرده و با اتخاذ مواضع به موقع و سنجيده بيش از اين ظلم به انديشه هاي ناب و ساحت مقدس امام خميني روا ندارند.
قطعنامه افزوده است: به شدت به مدعيان پيرو خط امام كه طي چند ماه اخير با اقدامات نابخردانه خود زمينه جان گرفتن و اميدوار شدن دشمنان را فراهم كرده اند، هشدار مي دهيم كه هر چه سريع تر توبه كرده و به گفتمان اصلي امام بازگردند.
در اين قطعنامه آمده است: ما دانشجويان بسيجي قاطعانه از مسئولان قضايي مي خواهيم با توجه به برملا شدن هويت واقعي سران فتنه و اغتشاش، زمينه سازان، آمران و عاملان اين وقايع را مورد پيگرد و مجازات اسلامي قرار دهند.
قطعنامه يادآور شده است: ضمن ابراز اعتقاد و پايبندي به اصل مترقي ولايت مطلقه فقيه، تبعيت توأم با بصيرت خود را از رهبر معظم انقلاب اعلام نموده و بر آمادگي خود براي جانفشاني در راه اهداف و آرمان هاي بلند امام و انقلاب تاكيد مي كنيم.
در اين قطعنامه همچنين از صدا و سيما به خاطر برخي افشاگري ها تقدير شده است.
¤ همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از دزفول، مردم اين شهر با تجمع در آستانه متبركه سبزقبا هتك حرمت به ساحت امام خميني را محكوم كردند و خواستار برخورد قاطع با عاملان اين حركت ضدانقلابي شدند.
¤ گزارش خبرنگار كيهان از خواف نيز حاكي است هيئت سيدالشهداي فرهنگيان اين شهر حمايت خود را از رهبر معظم انقلاب اعلام كردند.
¤ طلاب حوزه علميه فاطمه زهرا «س» در پيشوا و مردم ورامين نيز در يك راهپيمايي، هتك حرمت به امام خميني را محكوم كردند و خواستار مجازات فتنه گران شدند.
¤خبرنگار كيهان از هفتكل نيز گزارش داد كه هزاران نفر از مردم اين شهر با انجام راهپيمايي بي حرمتي به بنيانگذار جمهوري اسلامي را محكوم كردند و خواستار برخورد قوه قضاييه با عاملان اين اقدام شدند.
¤به گزارش خبرنگار كيهان از ايلام، حجت الاسلام محمدنقي لطفي امام جمعه اين شهر در نشست با خبرنگاران و اعضاي هيئت رئيسه خانه مطبوعات اين استان، توهين به ساحت امام خميني را محكوم كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان از اراك، فرهنگيان و دانش آموزان استان مركزي هم با انجام راهپيمايي با آرمان هاي امام خميني تجديد ميثاق كرده و حمايت خود را از رهبر معظم انقلاب اعلام كردند.
¤گزارش خبرنگار كيهان از فيروزآباد فارس حاكي است اقشار مردم اين شهر با انجام راهپيمايي، اهانت به ساحت امام خميني را توطئه هاي استكبار جهاني اعلام كرده و آن را محكوم كردند.
¤به گزارش خبرگزاري فارس، ائمه جمعه اهل سنت بندر تركمن، گميشان، سيمين شهر و فرماندار اين شهرستان با صدور بيانيه اي هتك حرمت به ساحت امام خميني را محكوم كردند.
¤از خبرنگار كيهان در قائم شهر نيز گزارش رسيده است كه مردم اين شهر و بخش كياكلا با انجام راهپيمايي اهانت به ساحت بنيانگذار جمهوري اسلامي را محكوم و با آرمان هاي امام خميني تجديد ميثاق كردند.
¤به گزارش خبرنگار كيهان از همدان، مردم اين شهر نيز با انجام راهپيمايي هتك حرمت ساحت امام خميني را محكوم كردند. در پايان اين بيانيه قطعنامه اي صادر شد.
¤گزارش خبرنگار كيهان از اهواز نيز حاكي است حدود 60 نفر از رانندگان تاكسي در اهواز با نصب پوستر بنيانگذار جمهوري اسلامي بر روي خودروهاي خود اعتراض خويش را نسبت به هتك حرمت ساحت امام خميني اعلام كردند.

 



آيت الله جنتي: سكوت در برابر سران فتنه ديگر جايز نيست

آيت الله جنتي تاكيد كرد سكوت در برابر سران فتنه ديگر جايز نيست.
دبير شوراي نگهبان در جمع مسئولان دفاتر نظارت و بازرسي انتخابات استان ها بر اهميت روشنگري در ايام محرم تاكيد كرد و گفت:برخي حاكميت اسلام را نمي توانند تحمل كنند، اما تاكنون با عبارتهاي دو پهلو سخن مي گفتند و گرچه در باطن مخالف بودند در ظاهر طوري سخن مي گفتند كه سخنانشان قابل قبول به نظر برسد. اما الان حقيقت خودشان را به مردم نشان داده اند.
آيت الله جنتي ضمن ابراز تاسف از هتك حرمت امام(ره) و برخي از شعارهاي آشوبگران و فتنه انگيزان، تصريح كرد: آنها با هتك حرمت به عكس حضرت امام(ره)، نشان دادند هدفشان، امام خميني(ره) و اساس اسلام است و از آنجايي كه حضرت امام(ره) احياگر اسلام بود با ايشان دشمني مي كنند.
وي سكوت در برابر سران فتنه را جايز ندانست و افزود: اكنون كه آنها با صراحت براي مبارزه با اسلام و حضرت امام (ره) به ميدان آمده اند، ديگر نمي توان موضعگيري هاي آنها را حمل بر صحت كرد.
دبير شوراي نگهبان بر ضرورت شناسايي سران فتنه و معرفي آنها به آحاد ملت تاكيد كرد و گفت: فعالان فتنه اخير دو گروه اند. گروهي از آنها به دليل ضعف آگاهي در دام فتنه انگيزان افتاده اند كه اگر ارشاد شوند و مسائل براي آنها بازگو شود روش خود را اصلاح مي كنند. اما گروه ديگر مغرض و لجوج هستند كه مسئولان امر بايد با آنها برخورد كنند.
مدعيان هيچ سندي درباره تقلب ارائه نكردند
سخنگوي شوراي نگهبان در اين مراسم به روند فضاسازي عليه انتخابات و زير سوال بردن آراي مردم و شعار عليه جمهوري اسلامي، اشاره كرد و گفت: مسئله آن ها انتخاب نيست. نماينده نامزد معترض در جلسه اي كه نمايندگان نامزدها و ستادهاي انتخاباتي آن ها حضور داشتند اذعان كرد كه تقلبي صورت نگرفته است و اگر تمام صندوق ها هم بازشماري شود، به تخلفي نخواهيم رسيد.
كدخدايي در ادامه به اظهارات و طرح هاي برخي از كارشناسان سازمان سيا طي سال هاي 70-1369 كه به صورت علني هم منتشر شده است، اشاره كرد و گفت: يكي از كارشناسان سازمان جاسوسي آمريكا مي گفت «سياست ما بايد تضعيف ولايت فقيه باشد. بايد نيروهايي كه جمهوري اسلامي را مي خواهند ولي فقط ولايت فقيه را نمي خواهند، جذب كنيم.»
كدخدايي اضافه كرد: در سال 1370، معاون سابق سازمان جاسوسي آمريكا گفته بود: «آنچه تاكنون ما را ناكام كرده است، اعتقاد مردم ايران به ولايت فقيه است؛ اما ما نااميد نيستيم. خوشبختانه احزاب و آدم هاي تازه نفسي در ايران هستند كه با ظرافت و وسواس مي خواهند اين خار را از چشم ما در آورند.»
وي به يك تفاوت مهم بين جنگ سخت و نرم اشاره كرد و گفت: دشمن در براندازي نرم، سعي مي كند طيف وسيعي از افراد موجه و مقدس تا افراد استحاله شده و وابسته به خود را تحت پوشش قرار دهد.
كدخدايي در ادامه به تغيير تدريجي مواضع يكي از سياسيون سابق، اشاره كرد و گفت: وي قبلا طي سخناني مي گفت: «انسان در يك مرحله همه مشكلات را پيدا نمي كند بلكه به مرور در پرتگاه قرار مي گيرد. مراقب باشيم جوري نشود كه حرف هاي ما راديوهاي بيگانه را تغذيه كند!»
سخنگوي شوراي نگهبان گفت: دشمن 30 سال است كه آماده ضربه زدن به انقلاب اسلامي است پس ما بايد با همان مشي حضرت امام(ره) با آگاهي بخشي به مردم و فراخواندن آنان با حضور در صحنه، دشمن را از ضربه زدن به انقلاب اسلامي نااميد كنيم.

 



باقري در دانشگاه الزهرا: اگر شروط ايران در مورد واردات تأمين نشود سوخت 20 درصد توليد خواهيم كرد

معاون امور بين الملل دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي تاكيد كرد اگر شرايط واردات سوخت براي ايران فراهم نشود، ايران حتماً به سمت توليد خواهد رفت.
علي باقري كه بعد از ظهر سه شنبه در دانشگاه الزهرا(س) سخن مي گفت، به گفت وگوهاي ژنو ميان ايران و 1+5 در سال جاري اشاره كرد و گفت: اين مذاكرات براساس بسته پيشنهادي ايران كه فعاليت هاي هسته اي ايران در آن مطرح نشده بود شكل گرفت و اساساً توافق جليلي و سولانا براين اساس بود تا جايي كه نماينده انگليس در مذاكرات ژنو پرسيد چرا درباره بحث هسته اي صحبت نمي كنيد كه نماينده ايران (جليلي) گفت كه مگر سولانا به شما نگفته است كه درباره بسته پيشنهادي ايران قرار است صحبت نكنيم؟
وي ادامه داد: البته بحث تأسيسات غني سازي جديد ايران (فردو) مطرح شد كه در اين باره دكتر جليلي جهت اطلاع حاضرين در مذاكرات مسايلي را بيان كردند. باقري با اشاره به نشست اول اكتبر و گفت وگوي تلفني جليلي و سولانا در 28 اكتبر اظهار كرد: جرياني در طرف مقابل سعي داشت سنگ اندازي كند كه مذاكرات ايران با 1+5 براساس بسته پيشنهادي شكل نگيرد از اين رو وقتي نتوانستند اقدامي در اين جهت انجام دهند سعي كردند از طريق ديگر به ايران فشار وارد كنند كه در اين راستا قطعنامه شوراي حكام عليه ايران را تصويب كردند. معاون امور بين الملل دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي گفت: اين قطعنامه برخلاف منافع كشورهاي 1+5 به تصويب رسيد. ادعاي آنها اين بود كه يك اجماع بين المللي درباره فعاليت هاي هسته اي ايران وجود دارد و برهمين اساس مي خواستند به آن دامن بزنند؛ در حالي كه 120 كشور عضو جنبش عدم غيرمتعهد از فعاليت هاي هسته اي ايران حمايت كردند و حدود 10 كشور رأي منفي و ممتنع به اين قطعنامه دادند.
معاون امور بين الملل دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي با بيان اين كه اگر خودمان بخواهيم سوخت را توليد كنيم مانعي نداريم و دير هم نشده است، اظهار كرد: ما مي خواستيم فرصت دهيم و عرصه تقابل هسته اي را به تعامل هسته اي تبديل كنيم و يك وضعيت آبرومندانه اي براي آن ها براي خروج از اين بن بست فراهم شود و اين به منافع ما هم لطمه نمي زد اما آن ها تا الان از اين فرصت استفاده نكرده اند.
وي خاطرنشان كرد: ما دوره توليد سوخت با غناي 20 درصد براي راكتور تهران را به طور جدي رصد مي كنيم و اگر شرايط واردات فراهم نشود حتماً به سمت توليد سوخت مي رويم.

 



سعيد مرتضوي به رياست ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز منصوب شد

سعيد مرتضوي با حكم رئيس جمهور به عنوان رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز منصوب شد.
در حكم رئيس جمهور آمده است: براساس اصل 127قانون اساسي و مصوب هيات وزيران، سعيد مرتضوي به عنوان نماينده ويژه رئيس جمهوري و رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز منصوب شده است.
در بخش ديگري از اين ابلاغ آمده است: بديهي است كه طبق اصل 127قانون اساسي تصميمات اجرايي جنابعالي در اين زمينه در حكم تصميمات رئيس جمهوري و هيات وزيران بوده و همه دستگاههاي اجرايي موظف به هماهنگي و اقدام لازم خواهند بود. سعيد مرتضوي با حفظ سمت معاونت دادستاني كل كشور به اين سمت منصوب شده است.

 



بيانيه جمعي از اساتيد حوزه علميه قم درباره اهانت به تصوير و انديشه امام(ره)

به دنبال اهانت به تمثال حضرت امام (ره) جمعي از اساتيد حوزه علميه قم بيانيه اي در محكوميت اين اقدام هتاكانه صادر كردند.
در بخشي از بيانيه آمده است؛ پس از انعكاس تصوير حرمت شكني نسبت به بنيان گذار جمهوري اسلامي، حضرت امام خميني -قدس سره- از سيماي جمهوري اسلامي، مأسسه تنظيم و نشر آثار امام و آقايان مهدي كروبي، ميرحسين موسوي و يوسف صانعي با انكار اين حرمت شكني به جاي محكوميت هتاكان به تقبيح كار سيماي جمهوري اسلامي پرداختند.
متأسفانه برخلاف ادعاي اين حضرات، از سال 1379؛ يعني دوران حاكميت اصلاح طلبان بر دو قوه مجريه و مقننه نظام مقدس جمهوري اسلامي، اهانت ها و جسارت هاي صريحي به مقام شامخ حضرت امام، توسط اشخاص و مطبوعات شناخته شده اصلاحات صورت گرفته است، كه قبح آن كمتر از پاره كردن عكس معظم له نبوده است و با اين حال هرگز مأسسه نشر آثار آن حضرت و افراد مذكور به محكوميت آن اقدامات شنيع نپرداختند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14