(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 3 دي 1388- شماره 19543
 

حديث دشت عشق
خروج استيل آذين از بحران، فرار پاس از منطقه سقوط ثبت نهمين تساوي پيروزي در قم
اخبار كوتاه از فوتبال
براي حضور در جام جهاني و تورنمنت تركيه 18 نفر به اردوي تيم ملي كشتي فرنگي دعوت شدند
خواندني از ورزش ايران
حضور 14 دونده ايران در رده بندي سال 2009 افت حدادي در رنكينگ جهاني
انتشار خبر محروميت مادام العمر من توطئه بود رضازاده : آنها را به مردم معرفي مي كنم!
فدراسيون دووميداني براي گونگجو حدنصاب تعيين كرد آخرين فرصت، اول آبان 89
اخبار فوتبال جهان
اختلاف در فدراسيون دوچرخه سواري تمام دردسرهاي تور بين المللي كرمان!
كوتاه از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد سرباز شهيد «عبدالكريم اسماعيلي»
عشق حسين(ع) ما را به اين وادي كشانده

شهيد «عبدالكريم اسماعيلي»، اولين فرزند اسماعيل وحوا، در خانواده اي دين دار و كشاورز، در روستاي ابراهيم آباد از توابع شهرستان گناباد، به دنيا آمد.در سن 6سالگي براي تحصيل، راهي دهستان روستاي منصوري، در فاصله يك كيلومتري زادگاهش شد و در هواي گرم و سرد اين مسافت را پياده مي پيمود. پس از پايان دوره ابتدايي، به علت بعد مسافت، فقدان امكانات و نبود معلم، ناچار به ترك تحصيل گرديد، و به دامداري و كشاورزي مشغول شد؛ يا روي تراكتور كار مي كرد.
در اوقات فراغت از كار، رساله امام را مطالعه مي كرد. به هنر مورد علاقه اش، نقاشي، مي پرداخت؛ به دليل اين كه خواندن قرآن را خوب نمي دانست، نسبت به يادگيري آن مي كوشيد.
جواني محجوب، باحيا، خوش رفتار و خنده رو بود و تا اندازه اي خجالتي. به ديگران كمك مي كرد؛ اما خود، كمتر از ديگران كمك مي خواست.
به سالار شهيدان علاقه و ارادت ويژه اي داشت و در مراسم عزاداري كه در روستاي همجوار، فخرآباد و منصوري، برگزار مي شد؛ عاشقانه حضور پيدا مي كرد. روي فريضه نماز تأكيد بسياري داشت و فراوان به نماز شب و راز و نياز شبانه مي پرداخت.فردي انقلابي و پيوسته نگران انقلاب و پاسداري آن بود، دوره آموزشي خدمت را از سوي سپاه پاسداران انقلاب، در باغ رود نيشابور گذراند؛ سپس به لشكر نيروي شهدا، منطقه اروميه اعزام شد.در عمليات كربلاي2، مسئولين آرپي جي زن را برعهده داشت و دراثر برخورد تير مستقيم دشمن، به ناحيه شكم، به ديدار معبود شتافت.
شهادتش مصادف با ايام محرم و شهادت سالار شهيدان بود. پيكر پاكش را در گلزار شهداي روستاي فخرآباد بجستان به خاك سپرده اند.

 



خروج استيل آذين از بحران، فرار پاس از منطقه سقوط ثبت نهمين تساوي پيروزي در قم

هفته بيست ويكم مسابقات فوتبال ليگ برتر روز گذشته با توقف پيروزي و برتري تيم هاي ذوب آهن و استيل آذين پيگيري شد.
در روز دوم از هفته بيست ويكم مسابقات فوتبال ليگ برتر عصر ديروز 5 ديدار در شهرهاي مختلف برگزار شد. در اصفهان ذوب آهن كه يكي از مدعيان قهرماني ليگ برتر است، در خانه مقابل ابومسلم قعرنشين با نتيجه 3 بر يك به پيروزي رسيد تا همچنان با 40 امتياز نزديك ترين تعقيب كننده سپاهان در صدر جدول باشد. ابومسلم هم با تحمل اين شكست يك گام ديگر به سقوط نزديك تر شد.
نماينده خراسان رضوي هم اكنون با 14 امتياز، هجدهمين تيم رقابت هاي ليگ برتر است. در تهران جدال تيم هاي راه آهن شهرري و تراكتورسازي تبريز برنده اي نداشت. تراكتورسازي در اين ديدار دوبار در نيمه اول توسط خيرخواه و پولادي به گل رسيد اما رفيعي داور بازي، گل ها را مردود اعلام كرد. قبول نكردن اين گل ها از سوي داور سبب شد كه دو هزار تبريزي حاضر در ورزشگاه شعارهايي را عليه داور و عنايت سر دهند! در بوشهر تيم استيل آذين مقابل شاهين به پيروزي رسيد تا تيم استيلي در نيم فصل دوم رنگ برد را ببيند! گل دوم استيل آذين در دقيقه 1+90 به ثمر رسيد تا شاهين در خانه يك شكست تلخ را متحمل شود. اين تيم در طول چند بازي اخير موفق بوده اما مقابل استيل آذين چاره اي جزء تحمل شكست نداشت. در همدان تيم پاس به سه امتياز رسيد تا از منطقه سقوط خارج شود. پيروزي پاس برابر تيمي بود كه غرق در بحران است و حالا خطر سقوط را هم احساس مي كند. اما در آخرين بازي روز گذشته جدال تيم هاي صباي قم و پيروزي تهران با تساوي يك-يك به پايان رسيد. صبا در اين بازي ابتدا توسط رضايي به گل رسيد اما اين گل توسط اشپيتيم آرفي پاسخ داده شد تا يك تساوي ديگر در كارنامه پيروزي و كرانچار به ثبت برسد. آرفي نيز با گلي كه به ثمر رساند به 20 هفته ناكامي خود در امر گلزني پايان داد. با نتايجي كه روز گذشته رقم خورد سپاهان با 43 امتياز در صدر جدول باقي ماند. در انتهاي جدول رقابت ميان ابومسلم، فولاد، راه آهن و پاس داغ تر از هميشه دنبال مي شود.
شايان ذكر است در تنها ديدار باقيمانده اين هفته امروز تيم هاي مقاومت سپاسي شيراز و فولاد خوزستان در ورزشگاه حافظيه به مصاف يكديگر مي روند. نتايج كامل ديدارهاي ديروز به شرح زير است:
¤ ذوب آهن اصفهان 3- ابومسلم خراسان يك
گل: محمد صلصالي (11-پنالتي)، سيدمحمد حسيني(76) و محمدرضا خلعتبري (87) براي ذوب آهن- داود دانش دوست(81) براي ابومسلم
¤ راه آهن تهران صفر- تراكتورسازي تبريز صفر
¤ شاهين بوشهر1- استيل آذين تهران 2
گل ها: محمد ناصر شكرون(30) براي شاهين- علي كريمي (23) و رضا نوروزي (1+90) براي استيل آذين
¤ پاس همدان يك- مس كرمان صفر
گل: آرتور يدگاريان (18)
¤ صباي قم يك- پيروزي تهران يك
گل: محمد رضايي (32) براي صباي قم- اشپيتيم آرفي(44) براي پيروزي

 



اخبار كوتاه از فوتبال

سرانجام احمدزاده بركنار شد
مديرعامل باشگاه ملوان بندرانزلي تاكيد كرد، محمد احمدزاده در تاريخ 29 آذرماه با تصميم هيئت مديره اين باشگاه از كار بركنار شده بود اما اخراج او بعد از ديدار با استقلال علني شد.اردشير پورنعمت ضمن تاييد خبر اخراج محمد احمدزاده گفت: با توجه به حوادث و اتفاقاتي كه اخيرا باشگاه ملوان بندرانزلي با آن دست به گريبان بوده است، رفت و آمدهايي كه آقاي احمدزاده به تيم ملوان داشته و متاسفانه فضايي پرتنش را بر اين تيم حاكم كرده است، هيئت مديره باشگاه به اين جمع بندي رسيد كه با اين مربي قطع همكاري كند.
مديرعامل باشگاه ملوان در ادامه خاطرنشان كرد: نتيجه ديدار استقلال-ملوان تاثيري بر تصميم هيئت مديره باشگاه ملوان نداشت و حتي اگر تيم ما در مصاف با استقلال پيروز هم مي شد به همكاري خود با آقاي احمدزاده پايان مي داديم. اين تصميم فارغ از نتايج تيم اتخاذ شد.
پورنعمت در خصوص انتخاب جانشين محمد احمدزاده در تيم ملوان بندرانزلي گفت: جانشين آقاي احمدزاده در تيم ملوان به احتمال فراوان يكي از مربيان بومي انزلي خواهد بود. اولويت اول ما مربيان همين شهر هستند و اگر در مذاكره با آنها به نتيجه نرسيم گفت وگو با ديگر مربيان را آغاز خواهيم كرد. گفتني است از غفور جهاني و نصرت ايراندوست به عنوان كانديداي نخست سرمربيگري ملوان نام برده مي شود.
بهترين هاي فوتسال به برزيل رفتند
سه بازيكن ايراني دعوت شده به تيم منتخب جهان همراه با رئيس كميته فوتسال بامداد امروز راهي برزيل شدند.
از سوي فيفا وحيد شمسايي، محمد طاهري و مصطفي نظري 3 بازيكن كليدي تيم ملي فوتسال ايران به تيم منتخب دعوت شده اند. اين تيم قرار است روزهاي 7 و 8 دي ماه در شهرهاي ناتال و سيفه به مصاف تيم ملي برزيل برود. علاوه بر اين 3 بازيكن، عباس ترابيان نيز به عنوان مدير تيم منتخب جهان انتخاب شده است تا با سرمربي آرژانتيني اين تيم همكاري داشته باشد. اين 4 نفر ساعت 4 بامداد امروز (پنجشنبه) تهران را به مقصد ناتال برزيل ترك كردند. قرار است بازيكنان تيم منتخب جهان روزهاي 5 و 6 دي ماه همراه با هم زيرنظر سرمربي آرژانتيني تمرين كنند. ايران با 3 بازيكن بيشترين سهم را در اين تيم دارد.
تاكيد دوباره باشگاه استقلال: مرفاوي بركنار نمي شود
باشگاه استقلال در اطلاعيه اي با رد شايعه تغييرات در كادر فني، حمايت خود را از مرفاوي سرمربي تيم اعلام كرد. طبق تاكيد مديرعامل باشگاه استقلال، عبدالصمد مرفاوي تا پايان فصل همچنان هدايت استقلال را برعهده خواهند داشت. شايان ذكر است پس از توقف استقلال برابر ملوان شايعه اخراج مرفاوي دوباره مطرح شد.
فروش حق پخش بازيهاي تيم ملي به يك شركت ايتاليايي
حق پخش بازي هاي خانگي تيم ملي فوتبال بزرگسالان و تيم اميد به شركت MP SILVA واگذار شد. شركت ايتاليايي MP SILVA كه پيش از اين حق پخش بازي هاي تيم ملي فوتبال ايران را در اختيار داشت، پس از آن كه شركت لگيا با عنوان اسپانسر جديد تيم ملي ايران انتخاب شد، بار ديگر قرارداد خود را با فدراسيون فوتبال ايران تمدد كرد تا حق پخش بازي هاي تيم ملي بزرگسالان و تيم اميد ايران را تا سال 6201 در اختيار داشته باشد. براساس اين قرارداد اين شركت ايتاليايي حق پخش بازي هاي خانگي تيم اميد ايران در رقابت هاي انتخابي المپيك 2201 و المپيك 6201 را در اختيار خواهد داشت.همچنين اين شركت بازي هاي خانگي ايران در رقابت هاي انتخابي جام ملت هاي آسيا در سال 5201 و رقابت هاي انتخابي جام جهاني 4201 را در انحصار خود خواهد داشت.براساس قرارداد منعقد شده اين شركت ايتاليايي مي تواند انحصار پخش بازي هاي خانگي تيم ايران را از شيوه هاي مختلف نظير پخش كابلي، اينترنتي و ماهواره اي در اختيار داشته باشد.
تيموريان فولام را ترك مي كند
مدير برنامه هاي آندرانيك تيموريان اعلام كرد يك تيم ليگ برتري اسپانيا و يك تيم مطرح آسيايي با ارائه پيشنهادي خواهان به خدمت گرفتن اين بازيكن ايراني شده اند.فاضلي درباره احتمال جدايي آندرانيك تيموريان از فولام در نقل و انتقالات نيم فصل گفت: باشگاه فولام نام چند بازيكن را در ليست فروش قرار داده اما نام آندرانيك در ميان بازيكنان مازاد نيست و اين نشان مي دهد كه آنها خواهان حفظ او هستند اما ما پيشنهاداتي دريافت كرده ايم كه آنها را درافويه سران باشگاه فولام انگليس در ميان خواهيم گذاشت.
وي درباره احتمال قبول اين پيشنهادات از سوي باشگاه فولام گفت: در اين باره همه چيز بستگي به نظر اين باشگاه دارد و با توجه به اينكه آندو تا پايان فصل با اين تيم انگليسي قرارداد دارد و به هر تصميمي كه بگيرند احترام گذاريم. گفتني است مدير برنامه هاي تيموريان عنوان كرده كه تيم آسيايي خواهان تيموريان كشور عربي نيست.

 



براي حضور در جام جهاني و تورنمنت تركيه 18 نفر به اردوي تيم ملي كشتي فرنگي دعوت شدند

18نفر فرنگي كار به اردوي تيم ملي كشتي فرنگي دعوت شدند.
اردوي تيم ملي كشتي فرنگي به منظور حضور در رقابت هاي جام جهاني و جام وهبي امره تركيه از 21 دي ماه آغاز مي شود كه از هفت ملي پوش حاضر در مسابقات جهاني دانمارك، تنها مسعود هاشم زاده ملي پوش 120 كيلو كنار گذاشته شده است.در مسابقات جهاني دانمارك درحالي كه هاشم زاده مي توانست حداقل با پنجم شدن باعث قهرماني ايران شود، با نمايش ضعيف خود خشم محمد بنا را برانگيخت تا سرمربي تيم ملي اعلام كند كه هاشم زاده ديگر در تيم او جايي ندارد. حالا بنا هم به حرف خود عمل كرده و اين كشتي گير 120 كيلويي را دعوت نكرده است.
اسامي نفرات دعوت شده به اردو به شرح زير هستند:
¤ 55 كيلوگرم: حميد سوريان (تهران)، محسن حاجي پور (مازندران) و محمد حاتمي (خوزستان)
¤ 60 كيلوگرم: اميد نوروزي (فارس) و عبدالمحمد پاپي (لرستان)
¤ 66 كيلوگرم: افشين بيابانگرد (اردبيل)، سعيد عبدولي (خوزستان) و آزاد محمد عليپور (كردستان)
¤ 74 كيلوگرم: فرشاد عليزاده (تهران) و آرمين رضازاده (مازندران)
¤ 84 كيلوگرم: حبيب اله اخلاقي، مجتبي كريم فر (خوزستان)، طالب نعمت پور (لرستان) و سامان طهماسبي (كردستان)
¤ 96 كيلوگرم: امير علي اكبري (تهران) و بابك قرباني (كرمانشاه)
¤ 120 كيلوگرم: محسن بشينجي (خراسان رضوي) و محمد قرباني (كرمانشاه)
سرمربي: محمد بنا، مربيان: جمشيد خيرآبادي (كردستان) و ايرج قلاوند (خوزستان)
همچنين ناصر نوربخش سرمربي تيم جوانان و حسام الدين جعفري سرپرست تيم جوانان در اردوي بزرگسالان همكاري خواهند داشت.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ پرويز جلاير طي حكمي از سوي سرپرست فدراسيون وزنه برداري به عنوان رئيس كميته فني منصوب شد.حسين رضازاده طي حكمي پرويز جلاير قهرمان پيشين آسيا را به عنوان رئيس كميته فني فدراسيون منصوب كرد. پرويز جلاير در زمان رياست بهرام افشارزاده نيز رياست اين كميته را عهده دار بود.
¤ ليگ كشتي آزاد و فرنگي به دليل همزماني با تاسوعا و عاشوراي حسيني، هفته آينده برگزار نخواهد شد.بعد از برگزاري هفته اول دور برگشت ليگ آزاد، اين مسابقات به مدت سه هفته تعطيل شد تا تيم ها بعد از برگزاري چهار هفته مسابقه به استراحت بپردازند. در مجموع ليگ هر 2 رشته از روز دوشنبه 14 دي ماه با برگزاري هفته پنجم دور رفت ليگ فرنگي و هفته دوم دور برگشت ليگ آزاد مجدداً پيگيري خواهد شد.
¤ نايب رئيس فدراسيون هندبال ايران از آغاز برنامه هاي تداركاتي تيم ملي بزرگسالان و برگزاري شش مسابقه تداركاتي و دو اردوي خارج از كشور براي اين تيم خبر داد. جلال كوزه گري با اشاره به اينكه ليگ برتر هندبال پس از برگزاري هفته چهارم تا اسفندماه سال جاري با هدف آماده سازي تيم ملي بزرگسالان تعطيل خواهد شد، افزود: تيم ملي از 10 تا 17 دي ماه در تالار هندبال تهران تمرين مي كند كه در پايان اين مرحله از اردو سه نفر از تركيب 21 ورزشكار دعوت شده خط خورده و 18 نفر تا زمان اعزام به مسابقات آسيايي با ما همراه خواهند بود.وي تصريح كرد: اين تيم 18 دي ماه براي برگزاري چهار مسابقه تداركاتي با تيم ملي و قهرمان سوپرليگ هندبال تركيه راهي استانبول شده و 23 دي ماه هم براي برگزاري دو مسابقه و اردوي تداركاتي با تيم ملي گرجستان به اين كشور سفر مي كند. تيم ملي هندبال كشورمان در گروه چهارم رقابت هاي جام ملت هاي آسيا با تيم هاي لبنان و اردن هم گروه است.
¤ با نزديك شدن به مسابقات جام ديويس، اعضاي كادر فني تيم ملي تنيس معرفي شدند. كامبيز درفشي جوان، به عنوان سرمربي تيم ملي، ناصر ميرزايي به عنوان سرپرست، شاهرخ كشاورز به عنوان سخنگو و اكبر طاهري به عنوان مربي تيم ملي تنيس كشورمان از سوي مجيد شايسته ـ سرپرست فدراسيون تنيس- انتخاب شدند. مسابقات جام ديويس هفتم ارديبهشت ماه بين كشورهاي لبنان، سوريه، كويت، عمان، بنگلادش، ويتنام، عربستان و ايران در تهران برگزار خواهد شد.

 



حضور 14 دونده ايران در رده بندي سال 2009 افت حدادي در رنكينگ جهاني

با نزديك شدن به روزهاي پايان سال 2009 ميلادي 14 دووميداني كار كشورمان در جدول رده بندي دونده هاي برتر جهان (تاپ ليست 100نفر برتر) حاضر هستند.
در اين رده بندي كه هر ساله بعد از پايان يافتن رقابت هاي دووميداني خارج از سالن منتشر مي شود، نام 100 ورزشكار برتر هر ماده در بخش زنان و مردان در دو بخش بزرگسالان و جوانان در تاپ ليست قرار مي گيرد تا دووميداني كاران آخرين وضعيت خود را نسبت به رقبا بدانند.
در اين ليست احسان حدادي شرايط بهتري نسبت به ديگر ايراني ها دارد. حدادي در پرتاب ديسك با ثبت ركورد 66 متر و 19 سانتي متر در مرحله نهايي ليگ دووميداني باشگاه هاي كشور در اهواز در جايگاه دهم جهان ايستاده است. هر چند حدادي بدليل مصدوميت و دور بودن از مسابقات اين رنكينگ جهاني را بدست آورده اما قهرمان آسيا در رنكينگ سال 2008 جهان عنوان چهارم را از آن خود داشت.
در همين ماده محمد صميمي با 65 متر و 33 سانتيمتر در بلگراد صربستان (يونيورسياد دانشجويان جهان) و محمود صميمي با ركورد 64 متر و 67 سانتي متر در همين رقابتها با كسب مدالهاي طلا و نقره به ترتيب در رده بندي جهاني هفدهم و بيست و سوم هستند. رضا شيريان هم با ركورد 58 متر به عنوان آخرين نفر ايراني وارد اين رده بندي شده است.
در پرتاب وزنه مردان امين نيك فر با ركورد 19 متر و 63 سانتي متر خود رده شصت و ششم را دارد. در اين ماده حميدرضا فراهاني، سيدمهدي شاهرخي و امير الوند هم از ايران در ليست 100 ورزشكار برتر سال سال 2009 قرار دارند.در پرتاب چكش كاوه موسوي با شكستن ركورد ايران به ميزبان 73 سانتي متر در شهر كيف براي اولين بار وارد رنكينگ جهاني شده است. رضا مقدم با ركورد 69 متر و 22 سانت خود عنوان نود و هفتم را دارد.
امين حسين زاده رهبر در ماده پرش ارتفاع با دو متر و 21 سانتيمتر و محمد ارزنده هم در ماده پرش طول با 7 متر و 95 سانتي در پرتاپ ليست اتحاديه جهاني دووميداني قرار دارند. در پرش ارتفاع بهروز سيستاني با 7 متر و 93 سانتيمتر براي اولين بار وارد ليست رده بندي برترين دوندگان جهان شده است.در بخش زنان نيز براي دومين سال پياپي شاهد حضور يك نماينده كشورمان در بين دووميداني كاران برتر جهان هستيم. ليلا رجبي در ماده پرتاب وزنه با ركورد 17متر و 90 سانتي متري خود در بين صد پرتابگر زن برتر دنيا قرار دارد.

 



انتشار خبر محروميت مادام العمر من توطئه بود رضازاده : آنها را به مردم معرفي مي كنم!

سرپرست فدراسيون وزنه برداري گفت: انتشار خبر محروميت مادام العمر من توطئه شايعه سازان بود و اگر به كار خود ادامه دهند آنها را به مردم معرفي مي كنم.
حسين رضازاده در پاسخ به اين سؤال كه چگونه پس از اعلام خبري مبني بر محروميت مادام العمر، حكم سرپرستي فدراسيون وزنه برداري را دريافت كرد، اظهار داشت: انتشار چنين خبري يك توطئه بود و بهرام افشارزاده آن را تكذيب كرد. اين مسئله بار حقوقي دارد، اما از هيچ فردي شكايت ندارم، چون مردم ايران مرا مي شناسند و بهتر مي توانند در اين مورد قضاوت كنند.سرپرست فدراسيون وزنه برداري گفت: با حمايت تمامي مردم و سازمان تربيت بدني با قدرت به كار خود ادامه خواهم داد تا بتوانم وزنه برداري ايران را به موفقيت برسانم.وي يادآور شد: از اين پس افرادي كه دشمن فدراسيون وزنه برداري هستند و با شايعه سازي به دنبال تخريب اين رشته هستند را به مردم معرفي خواهم كرد.
ديدار با رئيس فدراسيون جهاني وزنه برداري
به دعوت تاماش آيان رئيس فدراسيون جهاني وزنه برداري، حسين رضازاده سرپرست فدراسيون و داراب رياحي نايب رئيس، پنج شنبه يكم بهمن ماه به مدت پنج روز راهي بوداپست، مقر فدراسيون جهاني وزنه برداري، خواهند شد.اين سفر به منظور رايزني، تبادل نظرات و تجربيات، ارائه برنامه هاي آتي فدراسيون و همچنين بحث و بررسي در خصوص مسائل اخير وزنه برداري انجام مي گيرد.

 



فدراسيون دووميداني براي گونگجو حدنصاب تعيين كرد آخرين فرصت، اول آبان 89

اقدامات فدراسيون دووميداني براي حضوري موفق در بازي هاي آسيايي گوانگجو چين آغاز شده است. در همين خصوص نشست كميته فني فدراسيون با تصويب حد نصاب هاي ورودي دوندگان مرد به بازيهاي آسيايي 2010 گوانگجو تشكيل جلسه داد.
اين جلسه با حضور سيدمصطفي كريمي، عيدي عليجاني، آذردخت نيازاده رئيس و نايب رئيسان فدراسيون به همراه اعضاء كميته فني در محل فدراسيون برگزار شد.
در اين جلسه كه به منظور بررسي نهايي ركوردهاي قهرمانان آسيا برگزار شده بود حدنصاب ورودي بازيهاي آسيايي گوانگجو در بخش مردان در 20 رشته تصويب و اعلام شد.
كميته فني فدراسيون دووميداني ضمن تصويب اين ركوردها آخرين فرصت را براي دستيابي دووميداني كاران به اين ركوردها اول آبان 89 اعلام كرد. كميته فني فدراسيون دووميداني بزودي حد نصاب ركوردهاي ورودي دوندگان زن را براي اين رقابتها اعلام خواهد كرد.
بازيهاي آسيايي هر چهار سال يكبار برگزار شده و از سوي كميته برگزاري اين ديدارها هيچ حد نصابي قرار داده نمي شود اما فدراسيون دووميداني كشورمان براي اعزام بهترين نفرات اين ركوردهاي ورودي را تعيين كرده است.
بر اين اساس در دوي 100 متر رسيدن به ركورد 10 ثانيه و 37 صدم ثانيه، 200 متر ركورد 21 ثانيه، 400 متر ركورد 46 ثانيه و 30 صدم ثانيه، 800 متر يك دقيقه و 48 ثانيه، 1500 متر ركورد 3 دقيقه و 42 ثانيه، 5 هزار متر ركورد 13 دقيقه و 54 ثانيه، 10 هزار متر ركورد 29 دقيقه و 30 ثانيه براي دوندگان دوهاي سرعت، نيمه استقامت و استقامت تعيين شده است.
در 110 متر بامانع رسيدن به ركورد 13 ثانيه و 80 صدم ثانيه، 400 متر بامانع ركورد 50 ثانيه و 50 صدم ثانيه و سه هزار متر با مانع ركورد 8 دقيقه و 40 ثانيه در نظر گرفته شده است.
در مواد پرشها ركورد 2 متر و 20 سانتي متر براي ماده پرش ارتفاع، 7 متر و 90 سانتي متر براي ماده پرش طول، 16 متر و 50 سانتي متر براي ماده پرش سه گام، 5 متر و 40 سانتي متر براي ماده پرش با نيزه به عنوان حد نصاب ها تعيين شده است.
در مواد پرتابي هم ركورد 19 متر و 20 سانتي متر براي پرتاب وزنه، 62 متر براي ماده پرتاب ديسك، 73 متر براي ماده پرتاب چكش و 77 متر براي ماده پرتاب نيزه به عنوان حد نصاب ها تعيين شده براي ورزشكاران اين رشته اعلام شد. در ماده دهگانه هم دووميداني كاران براي حضور در گوانگجو بايد به امتياز 7500 برسند.

 



اخبار فوتبال جهان

داويدز توپ مي سازد و فوتبال بازي مي كند!
ادگار داويدز را كه خاطرتان است؟! همان فوتباليست هلندي كه عينك برچشمانش مي زد و در ميادين حاضر مي شد. اين ملي پوش سابق هلندي درحال حاضر بدون تيم است و شايد با قراردادي كوتاه مدت به تيمي جديد بپيوندد.
ادگار داويدز، بازيكن سابق تيم هاي يوونتوس و رئال مادريد، براي انجام كارهاي تجاري اش به آفريقاي جنوبي رفته و از سويي در تمرينات تيم آژاكس كيپ تاون نيز شركت كرده تا در صورت توافق در شش بازي آينده در ليگ داخلي اين تيم را همراهي كند.وي دراين خصوص گفت: «من براي كار و تعطيلات به اينجا آمده ام. من يك برند تجاري دارم كه توپ هاي فوتبال خياباني از جنس كتان توليد مي كند كه مانند شلوارهاي جين با استفاده كردن كم رنگ مي شود. من تنها كسي هستم كه اجازه توليد چنين توپ هايي را در دنيا دارد. قصد داريم اين توپ ها را در آفريقاي جنوبي به فروش برسانيم. ما يك پخش كننده داريم كه بايد با او گفتگو كنم.توپ هاي فوتبال خياباني اصلي چند هفته پيش در يك تورنمنت فوتبالي در باشگاه راگبي هميلتون مورد استفاده قرارگرفت و ستاره هلندي گفت كه برنامه بعدي گروهش، برگزاري فوتبال خياباني در كمپس بي است.
جلسه روبينيو با مانچو
ستاره برزيلي باشگاه منچسترسيتي مي خواهد با ملاقات با مربي جديد تيمش، از شرايطش در اين تيم آگاه شود.
روبينيو، مهاجم برزيلي منچسترسيتي در صحبتهايي اعلام كرده كه مي خواهد با روبرتو مانچيني مربي جديد اين تيم ديدار كند تا در مورد آينده اش در تيم با او صحبت كند.اين ستاره برزيلي در فصل جاري در روزهاي اوجش نبود و شايعات فراواني در مورد احتمال پيوستن او به بارسلونا به گوش مي رسيد. البته روبينيو در طول دو هفته اخير به هواداران تيم سيتي اطمينان داد كه در اين تيم باقي خواهد ماند و حتي مي خواهد قراردادش با اين تيم را تمديد نمايد. روبينيو در اين رابطه گفته كه حتي ممكن است تا ده سال آينده در خدمت باشگاه سيتي باشد.
لاپورتا اميدوار به تمديد قرارداد پپ
مربي تيم كاتالان از مسئولين اين تيم زمان خواسته است تا در خصوص تمديد قراردادش فكر كند.
خوان لاپورتا، رئيس باشگاه كاتالان در صحبتهايي اعلام كرده كه خوشبين است كه پپ گوارديولا پس از كسب موفقيتهاي فراوان با اين تيم و كسب عنوان پرافتخارترين تيم دنيا، قراردادش را با بارسا تمديد خواهد كرد.طبق گزارش منتشره در اسپورت كاتالونيا گوارديولا از مسئولان تيم فرصت خواسته تا پيش از آنكه در مورد آينده اش تصميم گيري كند، اندكي شرايط را مورد بررسي قرار دهد.
پاسخ تند مسي به انتقادات در آرژانتين
ستاره جوان بارسلونا در صحبتهايي اعلام كرده كه از واكنشهايي كه پس از پيروزي بارسا مقابل استوديانتس در آرژانتين رخ داد، بسيار ناراحت شده است.
ليونل مسي، مهاجم آرژانتيني بارسلونا در صحبتهايي به انتقاداتي كه پس از قهرماني بارسا در رقابتهاي جام باشگاه هاي جهان، از او در آرژانتين صورت گرفته اشاره كرده است.مسي در گفت وگويي با روزنامه ال پائيس اسپانيا، به اين انتقادات پاسخ داده و در اين رابطه گفته: «زماني كه اين صحبت را شنيدم كه من هيچ احساسي به آلبي سلسته ندارم، بسيار ناراحت شدم. هيچ صحبتي نمي توانست مرا اين قدر ناراحت كند، كه زماني كه اين جمله را شنيدم كه مسي آرژانتيني نيست. چه كسي از احساسات دروني من خبر دارد؟ زندگي مرا به بارسلونا آورد و من به عنوان يك كودك همواره آرزو مي كردم كه در تيم ملي آرژانتين بازي كنم. هيچ چيزي براي من لذت بخش تر از بازي براي تيم ملي آرژانتين نيست. من آرژانتين را دوست دارم و در كاتالونيا زندگي مي كنم ولي واقعا دل و جانم با آرژانتيني هاست.
بكن باوئر:كروس، بالاك جديد فوتبال آلمان است
باير لوركوزن براي دومين بار در تاريخ اين باشگاه قهرمان دور رفت رقابت هاي بوندسليگا شد.
توني كروس در پيروزي 3 بر 2 لوركوزن زننده 2 گل تيمش بود و نقش مهمي در رسيدن تيمش به عنوان قهرماني در نيم فصل نخست بوندسليگا داشت.
درخشش كروس با لوركوزن باعث شد تا فرانتس بكن باوئر از او ستايش كند و او را »بالاك جديد فوتبال آلمان« بنامد.
آيا توني كروس زمستان آينده به بايرن مونيخ بازخواهد گشت؟ اگر خواست سران بايرن مطرح باشد، اين بازيكن بااستعداد دوباره در بايرن توپ خواهد زد.
كروس هم اكنون در باير لوركوزن مي درخشد. او به صورت قرضي راهي اين تيم شده است. بكن باوئر، رييس افتخاري باشگاه بايرن در ستون هفتگي اش در روزنامه بيلد آلمان درباره كروس نوشت: او بالاك جديد مي شود. مي توانم تصور كنم كه يوگي لو او را براي دوران پس از جام جهاني 2010 در نظر داشته باشد.

 



اختلاف در فدراسيون دوچرخه سواري تمام دردسرهاي تور بين المللي كرمان!

تور بين المللي مشترك كرمان و يزد درحالي دربهمن ماه سال جاري برگزار مي شود كه ناهماهنگي هاي بوجود آمده ميان فدراسيون و مسئولين استاني مشكلاتي را براي برگزاري مناسب اين رويداد بين المللي بوجود آورده است.
سيزدهمين دور تور بين المللي كرمان در حالي بهمن ماه سال جاري برگزار مي شود كه با نظر فدراسيون و كارشناسان با هدف مشاركت بيشتر استانها در برگزاري تورها قرار است شاهد برگزاري اين مسابقات در دو استان كرمان و يزد باشيم. با تغيير علي انصاري به عنوان رئيس فدراسيون و سپردن امور اين فدراسيون به علي زنگي آبادي به عنوان سرپرست انتقاداتي به وضعيت برگزاري اين تور وارد شد.
زنگي آبادي معتقد است كه فدراسيون قبل هيچ گونه هماهنگي براي حضور تيم هاي خارجي انجام نداده مسئولين دوچرخه سواري دو استان با يكديگر به خوبي هماهنگ نيستند و اين تور از نظر زمان و آب و هواي فصلي شرايط مناسبي براي برگزاري ندارد. حسين نژاد عابدي رئيس هيئت دوچرخه سواري كرمان در واكنش به انتقاد سرپرست اين فدراسيون از برنامه ريزي مناسب تور خبر داد.
درحاليكه زنگي آبادي از ارسال دعوت نامه اين تور بين المللي ظرف دو روز گذشته و اعلام آمادگي سه تيم خبر داد رئيس هيئت دوچرخه سواري كرمان از انجام هماهنگي هاي تور از مدت ها قبل گفت و افزود:«من پاسخ اين انتقاد را به آقاي زنگي آبادي داده ام. دعوت نامه ها پيش از اين به كشورها ارسال شده و تاكنون سه كشور اروپايي براي حضور دراين مسابقات اعلام آمادگي كرده اند و درحاليكه هنوز كشورهاي آسيايي براي تور اعلام آمادگي نكرده اند پيش بيني مي كنيم كه تعداد تيم هاي اين مسابقات به هشت «تيم» برسد.
بيشتر تورهاي بين المللي دوچرخه سواري در فصل هاي مناسب و با شرايط آب و هوايي گرم برگزار مي شوند و اين درحالي است كه براي اولين سال شاهد تعويق زماني سه تور بين المللي كشورمان به فصل هاي سرد وباراني بوده ايم.
زنگي آبادي سرپرست فدراسيون دوچرخه سواري هم نسبت به اين مسئله انتقاد دارد و بيان مي كند: تور مازندران خوب برگزار شد اما اگر در آذرماه شاهد بارندگي بوديم چه اتفاقي براي ادامه مسابقات مي افتاد. در برگزاري تور كرمان هم همين مسئله مشكل آفرين است و درحالي كه هنوز مسير مسابقات مشخص نيست. اگر با آب و هواي نامساعد روبرو شويم، چه خواهيم كرد!
نژاد عابدي هم مشكل آب و هوا را تاييد كرده اما برخلاف صحبت هاي زنگي آبادي اظهار مي كند: مسيرهايي كه براي مسابقه در اين دو استان كرمان و يزد در نظر گرفته شده پايين تر از سطح درياست و هرچند از نظر آب و هوا فصل مناسبي براي برگزاري تور نيست اما اميدواريم مشكلي بوجود نيامده و ركابزنان خارجي با جاذبه هاي كوير ايران آشنا شوند.
درحالي كه قرار بود تور بين المللي آذربايجان خردادماه برگزار شود شاهد برگزاري اين تور در مهرماه سال جاري بوديم، تور مازندران در شهريورماه به آذرماه موكول شد و شاهد تعويق چهارماهه تور كرمان از مهرماه به بهمن ماه هستيم. با توجه به اينكه 12 دي ماه سال ميلادي جديد شروع مي شود تور بين المللي كرمان درسال 2009 برگزارنشد! اما اين سؤال مطرح است كه در صورت لغو دوباره اين تور آيا اعتبار اين تور از بين خواهدرفت!
زنگي آبادي تاكيد كرد: ما هرطورشده اين تور را برگزار خواهيم كرد و تلاش مي كنيم تا با برنامه ريزي بهتر سال آينده تور را در شرايط ايده آلي برگزار كنيم. اتحاديه جهاني دوچرخه سواري به هيچ عنوان بدنبال لغو امتياز بين المللي تورها نيست بلكه در صدد مشاركت بيشتر كشورها دراين خصوص است و چنانچه بتوانيم اين تور را در دو استان برگزار كنيم كار خوبي صورت نگرفته است.
نژادعابدي به عنوان مدير اجرايي تور بين المللي دنبال انتقاد از هماهنگ نبودن دو استان كرمان و يزد از جلسه هماهنگي ميان مسئولين اين تور خبر داد و گفت: كرماني ها تجربه 12 دوره برگزاري اين تور را دارند و حتي ظرف 20 روز هم هماهنگي هاي مربوطه انجام شده است ما مشكلي درخصوص برگزاري اين تور نداريم و مسئولين دو استان هم با يكديگر هماهنگ هستند و چنانچه بخواهند اين تور را لغو كنند زحمت ما را كم كرده اند!
جلسه هماهنگي ميان استاندار، مدير تربيت بدني استان، رئيس هيئت دوچرخه سواري، مدير اجرايي و مسئولين فدراسيون دوچرخه سواري روز دوشنبه براي مشخص شدن نحوه برگزاري تور بين المللي كرمان و يزد برگزار مي شود.

 



كوتاه از ورزش ايران

هيچ كانديدايي براي فدراسيون بوكس نام نويسي نكرده !
در حالي كه چند روزي است از زمان ثبت نام انتخابات رياست فدراسيون بوكس مي گذرد هنوز هيچ نامزدي براي حضور در انتخابات نام نويسي نكرده است.
مجمع انتخابات رياست فدراسيون بوكس 21 بهمن ماه برگزار مي شود و در حالي كه 5 روز از آغاز ثبت نام براي اين انتخابات مي گذرد، تاكنون هيچ فردي ثبت نكرده است. تنها احمد ناطق نوري رييس فعلي فدراسيون فرم ثبت نام را دريافت كرده اما هنوز به صورت رسمي ثبت نام نكرده است.
اردوي تيم كشتي فرنگي جوانان
از 10 ديماه آغاز مي شود
مرحله دوم اردوي تيم كشتي فرنگي جوانان ايران از روز 10 ديماه در محل خانه كشتي تهران آغاز مي شود.
مرحله دوم اردوي آمادگي تيم كشتي فرنگي جوانان از 10 تا 20 ديماه در محل خانه كشتي تهران برگزار مي شود.در اين اردو 41 كشتي گير دعوت شده به اردو زير نظر ناصر نوربخش سرمربي و كادر فني تيم كشتي فرنگي جوانان به تمرين مي پردازند. اين نفرات از70 كشتي گير دعوت شده به مرحله اول اردو كه 10 تا 23 آذر ماه در خانه كشتي تهران برگزار شد، انتخاب شده اند.تيم كشتي فرنگي جوانان ايران سال آينده در رقابتهاي جهاني و قهرماني آسيا شركت مي كند.
گنبد خواب بودجه كافي را هم نمي بيند
سرمربي تيم واليبال بازرگاني جواهري گنبد با اشاره به ادامه مشكلات مالي اين تيم گفت: ديگر در خواب و رويا هم بودجه كافي و لازم را جستجو نمي كنيم چه برسد به اينكه در واقعيت به دنبال آن باشيم!
خليل آزمون اظهار داشت: در واقع كنار آمدن با مشكلات مالي و آماده سازي با داشتن كمترين بودجه به يك عادت براي تيم واليبال بازرگاني جواهري گنبد تبديل شده است. البته تلاش زيادي داشتيم تا به نوعي از بار اين مشكلات بكاهيم اما هيچ يك از آنها به نتيجه نرسيد. در هر حال خود را قانع كرديم تا با اين شرايط ساخته و كارمان را ادامه دهيم و ديگر آروزي بودجه كافي را هم نداشته باشيم. چون باورمان شده است در خواب هم آن را نمي بينيم.
دادگاهي شدن مصطفي كارخانه !
رئيس اداره تربيت بدني شهرستان آمل، قضاوت ضعيف سرداور و دخالت بي جاي ناظر فدراسيون واليبال را سبب شكست كاله آمل برابر پتروشيمي بندر امام اعلام كرد و گفت: مصطفي كارخانه به علت دادن تهمت دزدي به مردم آمل دادگاهي خواهد شد!
هاشم جمشيدپناه در گزارش جمع بندي اداره تربيت بدني از حوادث بعد بازي تيم هاي كاله آمل و پتروشيمي بندر امام در هفته پنجم مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور و ارائه آن به فدراسيون واليبال به محمدرضا داورزني آورده است: قضاوت بسيار ضعيف سرداور و دخالت بي جا و معني دار ناظر فدراسيون موجب شد تا هم تيم آملي بازنده شود و هم خسارت به سالن ورزشي پيامبر اعظم(ص) وارد شود.در قسمتي ديگر از گزارش جمشيد پناه آمده است : مردم شهرستان آمل پس از 16 سال به خواسته خود رسيدند و با حمايت بخش خصوصي باشگاه كاله تيمي را روانه ليگ برتر كرده و آيا اين چنين سزاور است، فردي از نفوذ خود سوء استفاده كند و به واسطه مربيگري در تيم هاي مختلف در سطح ملي و غيره اينگونه حق تيمي را ضايع كند. وي اضافه كرد: حتي پس از بازي براي اينكه ضعف مديريت و مربيگري خود را پوشش دهد، با تهمت و ناروا دزدي به مردم اين شهر سناريوي سرقت موبايل و وسايل شخصي را بدهد. رئيس اداره تربيت بدني آمل اظهار داشت: البته ما اين حق را براي خود محفوظ مي داريم كه از كارخانه در محاكم قضايي براي اين اتهام شكايت كنيم، چون با توجه به مستندات و ويژگي رختكن و قفل و كليد آن از قبل در اختيار ايشان و مديريت تيمشان بود.
دو كانديدا براي هندبال
با گذشت 5 روز از ثبت نام براي شركت در انتخابات رياست فدراسيون هندبال دو نفر نام نويسي كردند.
مجمع انتخابات رياست فدراسيون هندبال 13 بهمن برگزار خواهد شد كه تاكنون براي شركت در اين انتخابات خسرو نصيري، استاد دانشگاه و رييس سابق كميته آموزش و مربيان فدراسيون و شاهين كهنمويي آذر، رييس پيشين هيات آذربايجان شرقي و از ملي پوشان سابق اين رشته براي اين انتخابات ثبت نام كردند.
عليرضا رحيمي، سرپرست فعلي فدراسيون هم فرم ثبت نام را دريافت كرده اما هنوز به صورت رسمي ثبت نام نكرده است. زمان ثبت نام براي شركت در انتخابات فدراسيون هاي هندبال و بوكس 10 روز كاري است كه دهم دي به پايان مي رسد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14