(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 3 دي 1388- شماره 19543
 

رونمايي از ميدان نماز در جنوب تهران
معاون هماهنگ كننده ناجا خبر داد جلوگيري از نصب تصاوير منتسب به ائمه در هيئت هاي عزاداري
در مصلاي تهران برگزار مي شود مراسم شيرخوارگان حسيني
با دستور رئيس قوه قضائيه سازمان پيشگيري از وقوع جرم در كشور راه اندازي مي شود
اعزام يك هزار روحاني به مدارس كشور
آمادگي كميته امداد براي دريافت نذورات عزاداران حسيني
اطلاعيه دادسراي تهران: پرونده هاي هتاكان به آرمان هاي انقلاب به دادگاه ارسال شد
افزايش بارش ها در نيمه شمالي كشور
اعلام اسامي پايگاه هاي انتقال خون در تاسوعا و عاشورا
تونل رسالت شستشو شد
رونمايي از روبات امدادگر مين ياب در مشهد
انشعاب غيرمجاز آب 80 واحد مسكوني در كرج قطع شد
برخورد كاميون با دسته عزاداري در اردبيل جان 2 نفر را گرفت
هندوستان كشوري با 84 ميليون شيعه
صهيونيست ها بابانوئل ها را كتك زدند
12 سال زندان براي خوردن ببر



رونمايي از ميدان نماز در جنوب تهران

پروژه ميدان نماز شهر ري رونمايي شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، مجتبي عبدالهي شهردار منطقه 20 گفت: ميدان نماز شهرري با آبنماهاي زيبا كه از معاني و مفهوم عرفاني الهام گرفته شده است، به يكي از زيباترين ميادين شهر تهران تبديل مي شود.
وي در ادامه افزود: در طراحي اين ميدان از حالات معنوي نماز نشات گرفته شده و در آن 17 آبنما به معناي 17 ركعت و 5 محراب به معناي نوبت نماز روزانه ساخته مي شود.
عبدالهي با اشاره به اينكه عمليات اجرايي اين آبنما با همكاري سازمان زيباسازي در سال گذشته آغاز شده است، خاطرنشان كرد: برآورد كلي اين پروژه بيش از 2 ميليارد تومان و در مساحت 8 هزار متر مربع احداث شده است.
شهردار منطقه 20 با اشاره به جمع آوري كارگاه عملياتي اين پروژه گفت: عمليات احداث فضاي سبز در فضاي اين ميدان نيز انجام شده و به زودي آبنماهاي اين محل همراه با نورپردازي زيباي آن راه اندازي مي شود.

 



معاون هماهنگ كننده ناجا خبر داد جلوگيري از نصب تصاوير منتسب به ائمه در هيئت هاي عزاداري

با نصب تصاوير منتسب به ائمه برخورد مي شود و اگر علم كشي به صورت دسته اي صورت گيرد و موجب مزاحمت شود، با همكاري مسئولان هيئت هاي مذهبي، مانع از اين امر مي شويم.
به گزارش خبرگزاري فارس جانشين معاون هماهنگ كننده ناجا با اشاره به موضوعات خرافي افزود: در سراسر كشور جلساتي با مسئولان هيئت ها، تكايا، حسينيه ها و مساجد برگزار شده است تا نسبت به اين مسائل تذكرات لازم را بدهند.
وي با بيان اينكه برنامه ها بايد طوري تنظيم شوند تا مزاحمتي براي مردم ايجاد نشود، ادامه داد: اميدواريم با همكاري مردم بتوانيم نظم و انضباط خوبي در عزاداري هاي سال جاري داشته باشيم.
عليرضا جزيني با اشاره به اينكه براين باور هستيم كه انتظامات عزاداري ها بايد با مردم باشد، ادامه داد: در دستورالعمل هاي ارسالي همين امر تأييد مي شود.
جانشين معاون هماهنگ كننده ناجا همچنين سه شنبه شب در دومين همايش علمي امنيت و شعائر اسلامي گفت: امسال 100هزار نفر هميار محرم در برگزاري باشكوه مراسم عزاداري ها در سطح كشور پليس را ياري و همراهي مي كنند.
جزيني تأمين انضباط و امنيت مراسم سوگواري، خرافه زدايي، جلوگيري از برخورد احتمالي دستجات عزاداري با يكديگر، جلوگيري از استفاده از ادوات موسيقي و غيرمتعارف، پوشش انتظامي و ترافيكي در اطراف اماكن مقدس مذهبي، همكاري با سازمان هاي امدادي و خدمت رساني و جلوگيري از قمه زني و استفاده از زنجير تيغ دار را از جمله مهم ترين وظايف پليس در ايام محرم برشمرد و اظهار داشت: نيروي انتظامي به عنوان نيروي درگير مستقيم با مقوله امنيت در راستاي اجراي صحيح امنيت در جامعه تلاش مي كند.

 



در مصلاي تهران برگزار مي شود مراسم شيرخوارگان حسيني

هفتمين همايش شيرخوارگان حسيني همزمان با 500 شهر ايران اسلامي و 70 شهر از 30 كشور جهان در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) تهران برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي، مصلاي امام خميني(ره)، در پي استقبال با شكوه مردم از مراسم شيرخوارگان حسيني در سال گذشته، امسال هم اين مراسم از ساعت 30/8 صبح جمعه 4 دي ماه در محل شبستان مصلي برگزار مي شود. در همين راستا با هماهنگي هاي انجام شده، تمامي خدمات جانبي مجموعه مصلاي امام خميني(ره) از جمله پاركينگ ها آماده خدمت رساني به مردم خواهد بود.
براساس اين گزارش، طبق برنامه ريزي هاي انجام شده شركت هاي مترو و اتوبوسراني تهران هم براي ارائه خدمات ويژه در اين روز در مسيرهاي منتهي به مصلي برنامه ريزي هاي لازم را انجام داده اند.

 



با دستور رئيس قوه قضائيه سازمان پيشگيري از وقوع جرم در كشور راه اندازي مي شود

ساري - خبرنگار كيهان:
با دستور رئيس قوه قضائيه سازمان پيشگيري از وقوع جرم در كشور راه اندازي مي شود.
نوروز كهزادي معاون اداري و مالي قوه قضائيه با اعلام اين خبر در جريان سفر به ساري افزود: اين دستور با هدف اجراي صحيح قانون اساسي در خصوص پيشگيري از وقوع جرم كه مسئوليت آن را برعهده قوه قضائيه گذاشته اجرايي مي شود.
وي گفت: در اين راستا كار گروه هاي ويژه بررسي علل و عوامل وقوع جرايم در مناطق مختلف كشور تشكيل خواهد شد.
وي افزود: به زودي سمينار بهداشت قضايي و پيشگيري از وقوع جرم با حضور كارشناسان مجرب و قضات كارآزموده در تهران برپا مي شود.
كهزادي از رشد 5/1 درصدي اعتبارات دستگاه قضايي در كشور خبر داد و افزود: با دستور رئيس قوه قضائيه مشكلات رفاهي كاركنان بخش قضايي و اداري اين دستگاه بررسي و مرتفع خواهد شد.
وي در ادامه با اشاره به موفقيت مازندران در راه اندازي شوراهاي حل اختلاف گفت: طبق بررسي ها حدود 50 درصد پرونده هاي مطروحه در اين شوراها به صلح و سازش ختم شده است.

 



اعزام يك هزار روحاني به مدارس كشور

دبير كل اتحاديه انجمن هاي اسلامي از اعزام يك هزار روحاني به مدارس سراسر كشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل دفتر مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، محمدتقي فخريان اظهار داشت: اعزام طلاب جوان به مدارس كشور اگرچه از گذشته صورت مي گرفته، اما اين اقدام به صورت هدفمند و سازماندهي شده انجام نمي شد.
فخريان افزود: بر اين اساس چهار سال قبل، اتحاديه انجمن اسلامي دانش آموزان مركزي را تحت عنوان «مركز فرهنگي تبليغي آينده سازان» در قم فعال كرد كه با توجه به اقدامات گسترده اين مركز، 300 نفر از طلاب جوان در همان مرحله اول به مدارس سراسر كشور اعزام شدند.
وي اعلام كرد: در جلسه مشتركي كه با معاونت پژوهشي و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، مقرر شد كه يك هزار طلبه خانم و آقا براي اعزام به مدارس سازماندهي شوند كه سازماندهي اعزام 510 نفر از اين تعداد در استان ها و ساماندهي مابقي افراد در مركز فرهنگي - تبليغي آينده سازان صورت مي گيرد.

 



آمادگي كميته امداد براي دريافت نذورات عزاداران حسيني

به مناسبت فرارسيدن ماه محرم و ايام سوگواري سيد و سالار شهيدان عالم حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و همزمان با برگزاري مراسم پرشور عزاداري در سراسر كشور كميته امداد امام خميني(ره) آمادگي خود را براي دريافت وجوهات نذري اعلام كرد.
براساس اين گزارش دفاتر كميته امداد امام خميني(ره) سراسر كشور، نذورات مردم را در موارد مشخص شده از سوي بانيان خير به ويژه اطعام نيازمندان و سفره هاي عزاداري در مناطق محروم كشور صرف خواهد كرد.اين گزارش حاكيست شماره حساب 3333 بانك ملي شعبه پيام انقلاب اسلامي و خودپردازهاي بانك ملي و كشاورزي نيز آماده دريافت وجوه نقدي نيكوكاران مي باشد.

 



اطلاعيه دادسراي تهران: پرونده هاي هتاكان به آرمان هاي انقلاب به دادگاه ارسال شد

دادستان عمومي و انقلاب تهران از ارسال پرونده هاي هتاكان به آرمان هاي انقلاب اسلامي با صدور كيفر خواست از سوي مدعي العموم به دادگاه انقلاب اسلامي تهران خبر داد.
روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران در اين زمينه اعلام كرد: متهمان اين پرونده ها هفت نفر هستند و كيفر خواست پرونده هاي مربوط به متهمان ياد شده در پي تكميل تحقيقات از سوي مدعي العموم صادر شده است.
محاكمه متهمان مذكور هفته آينده در يكي از شعب دادگاه انقلاب اسلامي تهران برگزار خواهد شد.
پيش از اين عباس جعفري دولت آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران اعلام كرده بود كه اين دادستاني بدون اغماض با توهين كنندگان به آرمانهاي انقلاب اسلامي برخورد كرده و رسيدگي به اتهامات متهمان ياد شده در اسرع وقت انجام خواهد شد.

 



افزايش بارش ها در نيمه شمالي كشور

سازمان هواشناسي كشور از افزايش تدريجي بارش باران و برف طي 3 روز آينده در نيمه شمالي كشور خبر داد.
بررسي نقشه هاي پيش يابي و آينده نگري بيانگر آن است كه در سه روز آينده به تناوب در نيمه شمالي افزايش ابر، بارش باران و برف، گاهي رعد و برق و وزش باد پيش بيني مي شود.در اين مدت نيز به علت نفوذ سامانه بارشي از جنوب غرب كشور، براي غرب، جنوب غرب، دامنه هاي جنوبي و مركزي زاگرس و برخي نقاط جنوبي افزايش ابر، بارش باران، برف پراكنده و گاهي رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نيست.وضعيت هواي استان تهران طي 24 ساعت آينده كمي ابري در پاره اي نقاط ابري در ارتفاعات بارش پراكنده همراه با غبار صبحگاهي پيش بيني مي شود؛ بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 14+ و 4+ درجه سانتي گراد خواهد بود.

 



اعلام اسامي پايگاه هاي انتقال خون در تاسوعا و عاشورا

به مناسبت فرارسيدن ماه محرم الحرام، اداره كل انتقال خون استان تهران، واحدهاي خون گيري فعال در ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني را اعلام كرد.
به گزارش ايسنا، مركز وصال شيرازي از 8 صبح تا پايان مراسم، درب شرقي حرم حضرت عبدالعظيم حسني (ع) از ساعت 14 تا پايان مراسم و واحدهاي اهداي خون نارمك، پيروزي، آزادي، وليعصر، صادقيه، شهداي افسريه و ورامين از ساعت 11 تا 21 در روزهاي تاسوعاي حسيني در پنجم دي ماه پذيراي عزاداران و عاشقان اباعبدالله الحسين و داوطلب اهداي خون هستند.
همچنين مركز وصال شيرازي از ساعت 8 صبح تا پايان مراسم، درب شرقي حرم حضرت عبدالعظيم حسني (ع) از 8 صبح تا پايان مراسم و واحدهاي اهداي خون نارمك، پيروزي، آزادي، وليعصر، صادقيه، شهداي افسريه و ورامين از 8 صبح تا ساعت 16 در روز عاشوراي حسيني مورخ ششم دي ماه آماده دريافت خون هاي اهدايي عزاداران حسيني هستند.
گفتني است، چون سنوات گذشته به همراه داشتن كارت شناسايي معتبر عكس دار براي اهداي خون الزامي است.

 



تونل رسالت شستشو شد

اداره زيباسازي شهرداري منطقه 6 با توجه به حجم آلودگيهاي به جا مانده بر بدنه تونل رسالت اقدام به شستشوي اين تونل كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر، اين طرح با استفاده از پنج خودرو مجهز به دستگاههاي واتر جت و واتر سند بلاست به همراه 20 نيروي انساني طي پنج شب با هماهنگي پليس راهنمايي و رانندگي و شركت كنترل ترافيك انجام گرفت. در اين پروژه علاوه بر شستشوي 50 هزار متر مربع، پنج هزار متر از جداول داخل محوطه تونل نيز رنگ آميزي شد.

 



رونمايي از روبات امدادگر مين ياب در مشهد

مشهد- خبرنگاركيهان:
نخستين روبات امدادگر مين ياب اتوماتيك در نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي خراسان رضوي رونمايي شد و در معرض ديد بازديدكنندگان قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومي جمعيت هلال احمر خراسان رضوي اين روبات توسط اعضاي كانون دانشجويي جمعيت هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامي سبزوار طراحي و ساخته شده است.
معاون امور جوانان جمعيت هلال احمر خراسان رضوي گفت: روبات امدادگر مين ياب در راستاي كشف مين هاي موجود در عمق زمين و با قابليت رسم نقشه به صورت كاملا اتوماتيك كه نيازي به دخالت كاربر در امر هدايت ندارد ساخته شده است.
محمد قاسمي در آيين رونمايي از روبات امدادگر مين ياب افزود: روبات مذكور قادر است محوطه هاي آلوده به مين را اسكن كند و سنسورهاي آن قادرند مين هاي دفن شده در عمق 70سانتي متري زمين را تشخيص دهند.
وي ادامه داد: روبات امدادگر مين ياب به گونه اي طراحي شده كه الگوريتم حركتي آن تمام سطح مورد نظر را اسكن كرده و هيچ نقطه اي از چشم روبات پنهان نمي ماند.
معاون امور جوانان جمعيت هلال احمر خراسان رضوي اظهار داشت: در حين اسكن مورد نظر چنانچه محوطه داراي مين باشد روبات در محل مورد نظر توقف و چشمك زن آن در قسمت فوقاني كاربر را از وجود مين مطلع مي كند.

 



انشعاب غيرمجاز آب 80 واحد مسكوني در كرج قطع شد

كرج-خبرنگاركيهان:
انشعاب غيرمجاز آب 80واحد مسكوني در شهرك ياس رجايي شهر با حكم مراجع قضايي و با حضور نيروي انتظامي شهرستان كرج قطع شد.
فرحبخش مدير دفتر حقوقي شركت آبفاي غرب استان تهران با اعلام اين خبر گفت: با گزارش آبفاي رجايي شهر كرج مبني بر شناسايي چندين رشته انشعاب غيرمجاز آب در شهرك ياس، شكوائيه اي از سوي دفتر حقوقي تنظيم شد و با هماهنگي معاون دادستان در دادسراي ناحيه 3 كرج و با حضور نيروي انتظامي و ماموران واحد قطع و وصل امور آبفاي رجايي شهر تعداد 6 فقره انشعاب غيرمجاز كه به شبكه اصلي توزيع آب وصل شده بودند قطع شد.
وي افزود: در اين راستا 6بلوك يا 80 واحد مسكوني از اين انشعاب ها استفاده مي كردند كه چند روز پس از قطع شدن انشعابشان به امور آبفاي رجايي شهر مراجعه و اقدام به خريد انشعاب قانوني كردند.

 



برخورد كاميون با دسته عزاداري در اردبيل جان 2 نفر را گرفت

اردبيل- خبرنگار كيهان:
برخورد يك دستگاه كاميون با دسته عزاداري در اردبيل 2 كشته و 6 زخمي برجاي گذاشت.
در اين حادثه يك دستگاه كاميون وولو در كمربندي اردبيل در حد فاصل ميدان ايثار و بهارآباد با يك دسته عزاداري حسيني برخورد كرد كه در اين حادثه 2 نفر از عزاداران در دم جان سپردند و 6 نفر ديگر مجروح كه براي معالجه به مراكز درماني اردبيل اعزام شدند.
از سوي راهنمايي و رانندگي اردبيل علت وقوع اين حادثه بي احتياطي از طرف راننده كاميون اعلام شده است.

 



هندوستان كشوري با 84 ميليون شيعه

براساس جديدترين بررسي هاي انجام شده، كشور هندوستان با داشتن 84 ميليون شيعه، بيشترين مسلمانان شيعه مذهب را در خود جاي داده است.
اين بررسي ها همچنين نشان مي دهد كه براي نمونه تنها در يكي شهرهاي شيعه نشين هند به نام «لكنهو» در مجموع 17 ميليون نفر زندگي مي كنند كه اكثريت آنان از شيعيان اثني عشري هستند، شيعيان اين شهر جزو بيشترين محبين اهل بيت(ع) به شمار مي روند.
نكته قابل توجه اين است كه مجموع تعداد شيعيان شهر «لكنهو» كه مركز علمي و معنوي شيعيان هند به شمار مي رود برابر است با مجموع كل جمعيت عراق كه تنها 65 تا 70 درصد آنان را شيعيان تشكيل مي دهند، شيعيان هند، شهر «لكنهو» را قم يا نجف هندوستان مي نامند زيرا ده ها حوزه علميه، مسجد و حسينيه دارد و در حال حاضر نيز حدود هزار عالم و روحاني ديني را در خود جاي داده است.
گفته مي شود محرم و عاشوراي شهر «لكنهو» نيز حال و هواي ديگري دارد به طوري كه سرتاسر شهر سياه پوش شده و هزاران هيئت و مجلس عزاداري در نقاط مختلف شهر برگزار مي شود. علاوه بر اين دسته هاي عزاداري و ايستگاه هاي صلواتي نيز خيابان هاي مختلف شهر را اشغال كرده است.

 



صهيونيست ها بابانوئل ها را كتك زدند

صهيونيست هاي اشغالگر قدس در آستانه سال نو مسيحي، به جان بابا نوئل ها افتادند.
به گزارش خبرگزاري ها، رژيم اشغالگر قدس در آستانه سال نو مسيحي، از برگزاري مراسم اعياد مسيحيان جلوگيري و به دستور شوراي مركزي خاخام ها، نصب هرگونه تابلو و درخت كاج را در هتل ها و رستوران ها ممنوع كرده است.
اين موضوع كه خشم مسيحيان و واتيكان را برانگيخته، موجب اعتراض بسياري از مسيحيان در اسرائيل شده است و بر اين اساس برخوردهاي خشونت باري از سوي سربازان رژيم صهيونيستي با مسيحياني كه براي شركت در جشن هاي سال نو مسيحي به سرزمين هاي اشغالي آمده اند، صورت گرفته است. واتيكان نيز در اعتراض به اين اقدام رژيم صهيونيستي، خواستار توضيح وزارت خارجه اسرائيل در برخورد با بابانوئل ها و ممانعت از مراسم جشن هاي سال نو مسيحي در سرزمين هاي اشغالي شده است.

 



12 سال زندان براي خوردن ببر

دادگاهي در چين يك مرد چيني را به اتهام كشتن و خوردن يك نوع ببر كمياب در اين كشور به 12 سال زندان و پرداخت 70هزار دلار جريمه محكوم كرد.
به گزارش بي بي سي، «كانگ وانيان» كه يك روستايي ساكن استان يونان در جنوب چين است، در پاسخ به اتهام خود گفت: به طور ناگهاني با اين ببر كمياب روبرو شده است و براي حفظ جان خود، مجبور به كشتن آن شد.
نسل اين نوع ببرها كه به ببرهاي بنگال نيز معروف هستند، به علت شكار غيرقانوني در سال هاي اخير به شدت درحال انقراض قرار دارد و دولت هاي هند و چين قوانين بسيار شديدي براي حفاظت از آنها درنظر گرفته اند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14