(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 3 دي 1388- شماره 19543
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
از عاشوراي سال 61 تا... (يادداشت روز)
احمدي نژاد در گفت وگو با اي بي سي:
آمريكا تا خلع سلاح نشده حق اظهارنظر درباره فعاليت هسته اي ايران ندارد
به جاي گفت و شنود (وداع)
كيهان و خوانندگان
با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي موسوي از رياست فرهنگستان هنر عزل شد
مراسم عزاداري سرور و سالار شهيدان در حسينيه امام خميني(ره)
ما خودمان منافقيم اما اصلاح طلبان ديگر شورش را درآورده اند! (خبر ويژه)
فرجام چالش هسته اي به روايت موسسه پژوهش هاي استراتژيك تل آويو (خبر ويژه)
او اخبار سرّي را به ما مي داد ما هم بيانيه هاي ضد ولايت فقيه را! (خبر ويژه)
تظاهر به مذهب تلخ است اما براي زدن حكومت ديني ناچاريم (خبر ويژه)
گام مهم ايشان حمايت از بهائيان بود (خبر ويژه)



از عاشوراي سال 61 تا... (يادداشت روز)

چه وقايعي اتفاق افتاد و چه بر سر جامعه اسلامي آمد كه پس از نيم قرن شخصي لايعقل و مفسدي چون يزيدبن معاويه بر جايگاه پيامبر(ص) تكيه زد و بر قتل حسين(ع) نوه همان پيامبر فرمان راند؟ پاسخ اين پرسش در گرو پي گيري حوادث تلخ و ناگواري است كه پس از رحلت رسول خدا(ص) اتفاق افتاد و نبايد اتفاق مي افتاد.
طرح ريزي و تدارك فتنه هاي خرد و كلان از جانب مدعياني كه بعضاً سابقه مبارزه و جهاد داشتند و نام و نشاني براي خود دست و پا كرده بودند تا بدانجا ادامه يافت كه با انباشت اين فتنه ها تميز حق و باطل- كه مرزها را درهم نورديده بودند و آنچنان به هم نزديك شده بودند كه باطل، نماي حق و حقيقت به خود گرفته بود- براي عوام و عموم مردم سخت مي نمود.
جريان فتنه با اهرم دروغ و فريب، نه جنگ «اسلام» و «كفر» بلكه جنگ «اسلام» با «اسلام» را به راه انداختند؛ اسلام ناب نبوي و اسلام ناپاك اموي.
فتنه گران آشكارا به سوي ساختمان اسلام ناب، سنگ پرتاب نكردند و به تخريب اين ساختمان روي نياوردند بلكه ساختماني را بنا كردند و با دروغ و تطميع و تبليغات فراوان آن را ساختمان و نماي اسلام ناب! معرفي كردند... البته خشت ها و آجرها و مصالح اين ساختمان را از سال ها قبل تهيه و تدارك ديده بودند.
معمار اين ساختمان هم كسي نبود جز معاويه بن ابي سفيان. فريبكاري معاويه به حدي بود كه در نامه هايش به حضرت امير عليه السلام مي نوشت: اين نامه اي است از معاويه پسر ابوسفيان، جانشين پيامبرخدا به علي ابن ابيطالب. اي علي بدانكه خدا و قيامت و سوال قبر و بهشت و دوزخ حقيقت دارد؛ از آتش دوزخ بترس و دست از ستمكاري بردار و پارسايي پيشه كن!
جالب اينجاست كه آنگاه اين نامه ها در شام منتشر مي شد و با تبليغاتي هدف دار و مسموم افكارعمومي و حقيقت را نشانه مي رفتند. با ضعف قدرت تحليل عوام كه بيشتر تمام توجه و نگاهشان به خواص بود و خواصي كه اغلب علي رغم برخورداري از قوه فهم و تحليل از اوضاع و شرايط هر كدام به بهانه اي به سوي حق و حقيقت ميل نكردند؛ شرايطي رقم خورد كه جريان فتنه گام به گام جلو آمد و آتش اين فتنه آنچنان شعله كشيد كه «شريح قاضي» در ازاي دريافت دينار كشتن حسين بن علي را مباح دانست و چنين فتوا داد: «الا ان حسين بن علي بن ابيطالب قد خرج علي اميرالمومنين فدمه هدر» و در نهايت فرزند يكي از خواص چون «عمربن سعد» كه در كربلا نمازهاي پنج نوبت را با جماعت برپا مي كرد و چهره اي به اصطلاح متين و مذهبي كسب كرده بود در روز عاشورا فرماندهي سپاه «ابن زياد» را برعهده گرفت و خطاب به ياران و سربازان خود چنين فرمان داد: «اي لشكر خدا بر اسب هايتان سوار بشويد، حسين و يارانش را بكشيد و به بهشت برويد»!!
به تعبير حضرت امام خميني(ره) كه در احياي خط سرخ عاشورا همچون او هيچ كس چنين توفيقي را نيافته است: «خطري كه معاويه و يزيد براي اسلام داشتند اين نبود كه غصب خلافت كردند... اين ها خطري كه داشتند اين بود كه اسلام را به صورت سلطنت مي خواستند در بياورند... اينها اصل اسلام را وارونه مي خواستند بكنند... اين خطر را سيدالشهداء(ع) دفع كرد.» (صحيفه امام-جلد8 -ص9).
امروز بازشناختن علي(ع) از معاويه و حسين(ع) از يزيد دشوار نيست چرا كه همه ماجرا آشكار شده است. آنچه امروز اهميت دارد شناخت خط حق از خط باطل در زمانه خود و در بزنگاه هاي حساس و سرنوشت ساز است.
از همين روي اتفاقي كه منجر به حادثه بزرگ عاشورا شد اين بود كه عوام در آن زمانه گرفتار بي بصيرتي شدند و نتوانستند خود را از گرداب شبهات و جهالت ها برهانند.
خواص هم هر يك به دليلي -بخوانيد بهانه اي- چون حب نفس، دنيا طلبي و راحت طلبي و ترس از اينكه منافع شان را از دست بدهند به مسئوليت تاريخي خود «نه» گفتند. عده اي از آنها هم كه اوضاع را به خوبي تشخيص مي دادند- برخلاف عوام كه قدرت تحليل شرايط را نداشتند- تعلل ورزيدند و در جاي خود و بهنگام اقدامي ننموده اند، موضعي نگرفتند و زماني هم كه در مقام جبران برآمدند و قيامي را بر عليه دستگاه اموي سر و سامان دادند كار از كار گذشته بود و هيچ گاه آن اثري را كه بايد مي گذاشتند، نگذاشتند...
بنابراين حسين(ع) به قربانگاه كربلا رفت تا خط اسلام ناب محمدي(ص) ذبح نگردد و از اصول و آرمان هاي جدش كه مورد خدشه قرار گرفته بود پاسداري نمايد تا مبادا نام ها و نشان ها معيار تشخيص حقيقت قرار بگيرد.
جريان فتنه در فضاي غبارآلود تشخيص با لطايف الحيل، اسلام دست ساز و ساختگي اموي را در برابر اسلام اصيل برپا كرده بودند و در اين ميان اشخاصي را هم كه سابقه مبارزه و مسئوليت هاي بزرگ در جامعه اسلامي داشتند همراه كردند تا فكر و انديشه توده مردم را بربايند چرا كه مردم مي ديدند فلان گروه و جرياني كه آهنگ رويارويي با حسين(ع) سر داده است آدم هاي اين جريان داراي فلان سابقه جهاد و مبارزه در ركاب پيغمبر(ص) هستند؛ نماز مي خوانند، حج مي روند، به شعائر اسلامي اصرار دارند و...
نتيجه آن شد كه خيلي ها نتوانستند از ترديدها و دودلي هايي كه گرفتارش شده بودند عبور نمايند؛ گويي بذر اسلام وارونه در دل خيلي ها ثمر داده بود.
كار سترگ سيدالشهدا(ع) اينجا بود كه با عاشورا چشم اين فتنه بزرگ را كور كرد.
عاشورا خط بطلاني بود بر فتنه جماعتي كه براي رسيدن به قدرت با دروغ هاي فراوان بر دامنه ترديدهاي اذهان عمومي افزوده بودند و «معيارها» را تغيير داده بودند و در اين مسير از ضعف قدرت تحليل عوام و آفت هاي شخصيتي خواص كه غالباً به چرب و شيرين دنيا آلوده شده بودند بهره بردند.
اما در دوران معاصر اين انقلاب اسلامي بود كه با بهره گيري عملي و عيني از درس ها و عبرت هاي عاشورا كار را بر دشمنان اسلام سخت كرده و از انباشت فتنه ها جلوگيري كرده است.
در شرايطي كه دشمنان اين مرز و بوم طي سه دهه اخير تمام گزينه ها را آزموده و تمام توان و ظرفيت خود را به ميدان آورده اند كه به براندازي نظام جمهوري اسلامي نايل شوند اما بي آنكه بتوانند پيشروي كنند در همان ابتداي راه متوقف شدند.
نمونه اخير فتنه هايي كه انقلاب اسلامي در طول حيات خود به سلامت از آن عبور كرده است حوادث و رويدادهاي پس از انتخابات است.
يك جريان سياسي با ادعاي خط امام(ره) پا به عرصه رقابت در انتخابات گذاشت بر شعار قانون گرايي و حاكميت قانون، آزادي، مبارزه با تحجر و واپس گرايي، نفي خرافه گويي و دروغ و... پاي فشرد و به كرات از نام و آرمان هاي امام(ره) سخن به ميان آورد اما آنچه در صحنه عمل به وقوع پيوست حكايت از واقعيت هاي تلخي داشت كه نشان مي داد با تابلوي خط امام(ره) برعكس مشي و مرام خميني كبير حركت مي كنند و «اسلاميت نظام» و ركن محوري آن يعني «ولايت فقيه» را نشانه رفته اند.
هرچند كه همان قواعد جمهوريت را نيز ناديده گرفتند و به دور از اصول اوليه مردم سالاري سازوكار قانوني انتخابات را برنتافتند و به تعبير رهبر انقلاب جرم بزرگ تقلب در انتخابات را مطرح كردند.
اين جريان البته با عدول از اصول قانون اساسي و عبور از خط قرمز نظام- كه همان اسلاميت و جمهوريت است- خيلي زود ماهيت اصلي خود را برملا كرد و با شعار «استقلال، آزادي، جمهوري ايراني» نشان داد كه مشكل اين جريان اسلاميت نظام و ولايت فقيه است و جمهوريت را هم كه با حمله به آراي 40 ميليوني و شركت 85 درصدي مردم نفي كرده بود.
نمي توان بر طبل خط امامي بودن كوبيد و همزمان از حمايت بي پرده و علني شيطان بزرگ بهره برد(نمونه آخر حمايت اوباما و نتانياهو از جنبش سبز بود كه اينها را سرمايه اي بزرگ براي خود اعلام كردند)، نمي توان از كرامت، حقوق بشر و آزادي در اسلام سخن گفت اما «شعار نه غزه، نه لبنان جانم فداي ايران» سر داد.
اين تضادها و بن بست ها ناشي از بيداري آحاد ملت ايران است كه در 30 سال گذشته و با انواع و اقسام توطئه ها و شيطنت ها امروز بيش از هر زماني كارآزموده شده اند و بصيرت جزو لاينفك آنها شده است.
مردم ايران اسلامي امروز به نام ها و نشان ها و سابقه ها توجهي ندارند ملاك آنها خط عاشورا است و به خوبي اين جمله امام خميني را نصب العين قرار داده اند كه: «ميزان حال فعلي افراد است.»
حسام الدين برومند

 



احمدي نژاد در گفت وگو با اي بي سي:
 آمريكا تا خلع سلاح نشده حق اظهارنظر درباره فعاليت هسته اي ايران ندارد

رئيس جمهور در واكنش به مواضع اخير آمريكا در قبال فعاليت هسته اي ايران تاكيد كرد: آمريكا تا خلع سلاح كامل خود حق اظهارنظر درباره فعاليت هسته اي ايران ندارد.
دكتر محمود احمدي نژاد در گفت وگوي اختصاصي باشبكه خبري اي بي سي آمريكا را كپنهاگ دانمارك در پاسخ به سؤالي درباره ادعاي توليد سلاح هسته اي توسط ايران گفت: ما در ايران جمله اي داريم مبني بر اين كه «چند بار بايد يك چيز را تكرار كنيم؟». شما بايد اين را تنها يك بار بگوييد. ما يك بار گفتيم كه بمب هسته اي نمي خواهيم و آن را قبول نداريم.
مردم و دولت ايران بسيار شجاع هستند. ما علاوه بر آن بسيار صريح هستيم. گفتيم كه چرخه سوخت مي خواهيم و آن را به وجود آورديم. گفتيم كه آن را صنعتي مي كنيم و خواهيم كرد. اكنون گفته ايم كه سانتريفيوژهاي جديدي را به دست خواهيم آورد و اين كار را مي كنيم. گفتيم كه از تحريم ها و قطعنامه ها نمي ترسيم و از آن ها نترسيديم. بنابراين اگر به دنبال بمب بوديم شجاعت اعلام آن را هم داشتيم. اكنون مي گوييم كه آمريكا و همه كساني كه بمب (هسته اي) دارند بايد خلع سلاح شوند. اين را نيز دنبال خواهيم كرد. آن ها بايد خلع سلاح شوند. آن ها حق اظهارنظر درباره مسئله هسته اي را ندارند مگر زماني كه خلع سلاح شوند.
چه كسي گفته بايد سوخت را براساس شرايط آنها بخريم
احمدي نژاد در پاسخ به سؤال خبرنگار كه درباره علت عوض كردن توافقنامه پرسيد گفت: اين محتواي ان.پي.تي. است. آژانس وظيفه دارد بدون شرط و شروط براي مصرف صلح آميز به ما سوخت بدهد. ما ايده تبادل سوخت را مطرح كرده ايم تا فرصتي به آمريكا و دولت هاي غربي بدهيم تا به جاي درگيري، وارد همكاري شوند.
آن ها مي خواهند به ما سوخت مبادله كنند، اما پس از مدتي ضرب الاجل تعيين كردند. ما اصلاً سوخت اروپا و آمريكا را نمي خواهيم. آيا بايد بر مبناي شروط آن ها سوخت بخواهيم؟ به ما مي گويند بياييد مذاكره كنيم اما از طرف ديگر مي گويند كه تحريم ها در راه است و چماق را به ما نشان مي دهند. اين رويكرد يعني بالا بردن چماق تحريم ها و در عين حال گفتن بياييد مذاكره كنيم شكست خورده است. ديگر قابل تكرار نيست. جهان نيز آن را نمي پذيرد. اگر مي خواهيد تحت شرايط منصفانه با ما صحبت كنيد ما از آن استقبال مي كنيم. اگر مي گوييد مي خواهيد تحريم مان كنيد اين كار را انجام دهيد. ما خواستار درگيري نيستيم اما تسليم زورگويي نيز نمي شويم. چه از جانب آمريكا و چه از جانب اتحاديه اروپا. ما مردمي هستيم كه از مذاكره و منطق استقبال مي كنيم، اما تسليم ظلم نمي شويم. ما انتظار داريم تغييري صورت گيرد در غير اين صورت اگر ديگران بخواهند با ادبيات آقاي بوش با ما صحبت كنند واكنش مان همان واكنش قبلي خواهد بود. هيچ چيز جديدي اتفاق نخواهد افتاد.
آمريكا حق اظهارنظر درباره فعاليت هسته اي ما را ندارد
خبرنگار اي.بي.سي درباره وجود اسنادي در انگلستان درباره استفاده ايران از يك چاشني نوتروني براي انفجار در يك سلاح هسته اي خبر داد و صحت آن را از رئيس جمهور كشورمان پرسيد و احمدي نژاد در پاسخ ضمن جعلي خواندن اين اسناد مثل بقيه ادعاهاي انگليس و آمريكا در مورد فعاليت هسته اي ايران گفت: من فكر مي كنم برخي از اين ادعاها كه درباره برنامه هسته اي ما را توسط آمريكا و كشورهاي غربي صورت گرفته است تبديل به يك لطيفه بي نمك و تكراري شده است. آن ها هميشه در روزنامه هاي خود مي گويند كه اسنادي دارند. اين ها همگي اظهارات بي اساسي است و از ديدگاه ما هيچ گونه ارزش قانوني ندارد و ارزش توجه كردن را نيز ندارد. ما حتي حاضر نيستيم درباره آن ها تحقيق كنيم.
آن ها مي خواهند بر منطقه خاورميانه كه يك منطقه سياسي و غني از انرژي است سلطه پيدا كنند، اما دولت ايران و مردم ايران مانع بزرگي بر سر راه آن ها هستند.آن ها بايد شجاعت داشته باشند تا اين را به صراحت به كشورهاي جهان اعلام كنند. آن ها هميشه اين اسناد دروغين و بهانه هاي دروغين را رو مي كنند. يك روز مي گويند مسئله هسته اي، روز ديگر حقوق بشر. آن ها براي ما تكراري شده اند، همانند يك لطيفه تكراري كه ديگر خنده دار هم نيست.
ما اسناد مكتوبي از آژانس (آژانس بين المللي انرژي اتمي) داريم كه نشان مي دهد اين ادعاها درست نبوده است. آن ها از ما شش سؤال پرسيدند كه ما پاسخ داديم و تاييديه مكتوب آن را از آژانس گرفته ايم. آژانس در 12 سند رسمي اعلام كرده است كه هيچ گونه انحرافي در ايران وجود نداشته است. دولت آمريكا كيست كه درباره مسئله هسته اي ما صحبت كند؟ آن ها كه هستند؟ موضع قانوني دولت آمريكا چيست، كه به اين كشور حق صحبت درباره مسئله هسته اي مارا مي دهد؟ آن ها بايد بگويند كه چه كسي اين حق را به آن ها داده است؟

 



به جاي گفت و شنود (وداع)

در آستانه عاشوراي حسيني(ع) و در تب وتاب و سوگ آن حضرت و يارانش، اين ستون را به گزيده اي از سروده بلند دكترسيديحيي يثربي با مضمون وداع زينب كبري(س) با سيدالشهداء(ع) اختصاص مي دهيم:
تو در كدام صفي؟
به واپسين بدرود،
چه بي قرار و چه بي تاب،
گفتمت كه:
-كجا؟!
جواب دادي:
-خواهر! چه جاي اين سخن است؟!
من و تو، هر دو به يك سنگريم و در يك راه!
تو دخت فاطمه اي! باز همتي! زينب!
كه خصم سخت دلير است و بي امان با ما!
چون من فتادم، برخيز و بي امان برخيز!
مباد آن كه ز پيكار خصم خسته شوي!
¤¤¤
به ناله گفتمت:
-آخر چسان؟!
چگونه؟!
كجا؟!
شرار صاعقه بر خرمنم، چنان بي رحم
كه ذره ذره ي من، آتش است و خاكستر!
كجا توانم من؟!
نه! نه!
نمي توانم من!
¤¤¤
تو دست بر دل خواهر نهادي و گفتي:
صبور باش! كه اين راه، بس گران راهي است!
عنان مگير!
و مزن دم، كه وقت مي گذرد...
چو رفتي از بر من،
من ز پاي افتادم!
ولي تپيد دلم ؛
«هان! مباد خسته شوي!
تو با امام به يك سنگري و در يك راه!»
¤¤¤
من ايستاده، كه اين جا، نه جاي تسليم است!
مگر نه در رگ ما، خون مصطفي جاري است؟!
مگر معلم صبرم علي و زهرا نيست؟!
من ايستاده كه اين جا، نه جاي تسليم است!
¤¤¤
هميشه هر دل پاكي كه مي تپد، با ماست!
چه جاي ترس كه ما بر حقيم و حق با ماست!
خدا و آيت قرآن،
ورق،
ورق، با ماست!

 



كيهان و خوانندگان

¤ ملت ايران با بزرگداشت ياد و نام آقا اباعبدا... و عزاداري هر ساله در راه ارزشها گام برخواهد داشت و هيچگاه زيربار ظلم نخواهد رفت و لذا خواهان دستگيري و محاكمه و مجازات سران ظالم فتنه هستند.
حسين طالبي از شهريار
¤ از افراد شركت كننده در مراسم تشييع جنازه آيت ا... منتظري در قم حضور تعدادي خانم بسيار بدحجاب و جوانان با وضعيت ظاهري زننده توجه ديگران را به خود جلب كرده بود و مشخص مي كرد هدف از اين حضور آنان براي چيز ديگري است مدتي نگذشت كه همين افراد با سنگ به بانك هاي دولتي و شيشه هاي مغازه هاي كنار خيابان حمله ور شدند و هدفشان از آمدن به قم را نشان دادند.
حسيني
¤ شعارهاي ساختارشكنانه و توهين آميز فتنه گران در مراسم تشييع جنازه آيت الله منتظري هيچ حجتي براي توجيه كوتاهي قوه قضائيه براي برخورد با آنان باقي نگذاشته است. ترس آن داريم كه وقتي قدم افراد فتنه گر بر فرش قرمز پهن شده در فرودگاه لندن گذاشته مي شود مسئولين قضايي براي برخورد با آنان دست به كار بشوند كه بسيار دير شده است.
قاجار
¤ ملت ايران در راهپيمايي سراسري روز جمعه خشم و انزجار خود را از سران فتنه اعلام كرد و خواستار محاكمه آنان شد. بنابراين كوتاهي و تعلل قوه قضائيه در اين مورد توجيه پذير نيست.
علي عرب
¤ كساني كه وابستگي آنها به دشمنان ايران و اسلام مشخص شده، چطور ادعاي پيروي از خط امام مي كنند؟ از مسئولان قوه قضاييه مي خواهم با سردسته هاي فتنه سبز زودتر برخورد كنند.
حميد.ر- از بيرمنگهام
¤ يكي از نمايندگان فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي در نطق خودش در خانه ملت، از سيادت ذاتي رنگ سبز صحبت كرده است. اين درحالي است كه برتري در كنترل هواي نفس و قدرت پرستي، علم منطق و عدالت است.
طالقاني
¤ مي خواستم سؤال كنم چرا مسئولان ذيربط در مقابل اين عده محدود دانشجوي حامي سران فتنه كه نظم دانشگاه ها را به هم ريخته اند برخورد درخور شأن شان نمي كند. آيا براي دستگاه اطلاعاتي و انتظامي شناسايي اين افراد كار مشكلي است. به نظر من اين گونه افراد نبايد حق تحصيل داشته باشند.
معتمدي از تهران
¤ امام خميني(ره) متعلق به جهان اسلام و تمامي مردم شجاع و ولايتمدار ايران بوده است. حال كه عدم صداقت و پايبندي مسئولان موسسه نشر و تنظيم آثار امام(ره) نسبت به آرمان هاي حضرت امام مشخص شده لازم است اين موسسه به افرادي سپرده شود كه خود به آرمان هاي آن عزيز پايبند باشد.
حسن فرجي
¤ از روزنامه كيهان به خاطر انعكاس واقعيت ها و همچنين به خاطر دفاع جانانه از مواضع امام عزيز(ره) تشكر مي كنم.
يك هموطن
¤ سخنراني هاي استاد رحيم پور ازغدي در اين شب ها از شبكه يك سيما به خصوص بازخواني اسناد و مدارك بدست آمده از لانه جاسوسي آمريكا بسيار روشنگر و آگاه كننده است. از آنجا كه در اين ايام بيشتر مردم در مساجد و تكايا مشغول عزاداري هستند درخواست تكرار اين برنامه را داريم. در ضمن بايد دشمن شناسي افراد جامعه را ارتقاء بخشيد.
معتمد
¤ از دولت جمهوري اسلامي مي خواهيم كه از ورود ديش هاي ماهواره به كشورمان جلوگيري كنند. همانطور كه تجاوز به مرزهاي خاكي كشورها كار بدي است تجاوز به مرزهاي اخلاقي و حريم هاي فرهنگي كشورها هم كاري نادرست و غيرقانوني است و بايد نسبت به آن حساس بود.
يك خانم هم وطن
¤ هر موشكي كه در ايران آزمايش مي شود جرقه اميدي است كه در دل شيعيان و جهان و ايرانيان روشن مي شود و مانند ميخي است در چشم دشمنان كشورمان كه اميدواريم اين گونه حركت هاي موفقيت آميز و عزت بخش استمرار داشته باشد.
يك هم وطن
¤با اينكه قيمت نان گران شده ولي كيفيت آن بهتر نشده است از شوراي آرد و نان درخواست پي گيري داريم.
منصور خامسي از سنندج
¤ وزير بهداشت در جواب سوال خبرنگاري كه از وجود پول زيرميزي پزشكان خبر داد اظهار داشت، اگر دستمزد پزشكان واقعي بشود اين نوع معضلات برچيده خواهد شد. از وزير دولت آقاي احمدي نژاد انتظار نداشتيم كه با اين جواب صورت مسئله را پاك كند. جوابي كه ايشان داده در حقيت نوعي مجوز براي تخلف پزشكان مي باشد كه كار خلاف خود را توجيه كنند.
مرادي از اصفهان
¤ مدتي است كه به بهانه تخصصي شدن رسيدگي به پرونده هاي شكايتي در شعب اجراي احكام ديوان عدالت اداري از دست اين قاضي به دست قاضي ديگر سپرده مي شود، و زمان رسيدگي به پرونده و رسيدن به يك نتيجه مشخص را طولاني كرده است پرونده من در اجراي احكام يكسال است سه قاضي عوض كرده و تاكنون به نتيجه اي نرسيده است. از رياست محترم اجراي احكام ديوان عدالت اداري خواهشمند است، دستور سريع درخصوص اجراي حكم پرونده ياد شده را صادر بفرمايند.
پرويز پاوندمهر از رشت
¤ يكي از مدارس منطقه يك تهران در دعوتنامه ها و نامه هايي كه به اوليا ارسال مي كند بخشي را اختصاص به پيام مديريت داده است در اين قسمت به جاي اينكه از جملات قصار ائمه و شخصيت هاي مذهبي خودمان استفاده كند از عبارت هايي متعلق به كوروش و داريوش استفاده مي كنند. مگر ما نظام مان شاهنشاهي است كه اين خانم مدير پيام مديريت را به جملات مربوط به كوروش و داريوش اختصاص مي دهد.
ولي دانش آموز
¤ پس از مراجعه به سامانه ثبت نام وام ازدواج و مشاهده آدرس شعبه در سايت مربوط به شعبه مورد نظر واقع در كرج-بانك ملت جهت دريافت وام مراجعه كردم. از بنده دو نفر ضامن كارمند داراي فرم كسر از حقوق خواستند كه دو ضامن كارمند را پيدا كردم ولي برگه كسر از حقوق به آنها نمي دهند در نتيجه از وام هم خبري نيست. بعد از اين همه دوندگي و صرف وقت به نقطه اول برگشته ام. لطفاً رسيدگي شود و موانع سر راه جوانان را بردارند.
حسين روان بخش
¤در يكي از روزنامه هاي كثيرالانتشار مطلبي پيرامون برگزاري مسابقه فوتبال تيم ملي در روز عاشوراي حسيني چاپ شده بود. روشن است كه برگزاري مسابقه فوتبال در روز عاشورا با فرهنگ ما ايراني ها سازگار نيست و كاري ضدارزش مي باشد. اين مسابقه هر چقدر هم كه مهم باشد از احترام به سيدالشهداء حضرت امام حسين(ع) مهمتر و بالاتر نيست. درخواست لغو اين مسابقه در روز اعلام شده و اطلاع رساني آن از طريق رسانه هاي گروهي را داريم.
يك هم وطن از مشهد مقدس
¤ كارمند شركتي مخابرات در شهرستان تنكابن هستم. از وقتي كه شركت مخابرات واگذار شده ثبات كاري ما كارمندان نيز از بين رفته است. در حال حاضر با ما قرارداد يك ماهه مي بندند. خدا شاهد است هر صبح كه سر كار مي آييم نگران مي شويم كه فردا سركار نباشيم. بنويسيد اين نگراني و عدم ثبات كاري كارمندان شركتي مخابرات را حل بكنند و آرامش را به خانواده هاي ما برگردانند.
نام محفوظ

 



با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي موسوي از رياست فرهنگستان هنر عزل شد

ميرحسين موسوي با رأي اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي از رياست فرهنگستان هنر بركنار شد.
حجت الاسلام محمد محمديان عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در گفت وگو با فارس با اعلام اين خبر گفت: اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي در جلسه شب گذشته، ميرحسين موسوي را از رياست فرهنگستان هنر بركنار و علي معلم دامغاني را جايگزين وي كردند.
محمديان افزود: در اين جلسه اعضاي شورا همچنين مهدي كلهر، مصطفي رحماندوست و جهانگير الماسي را به عنوان اعضاي فرهنگستان هنر انتخاب كردند.
اين عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ادامه داد: در اين جلسه اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي موضوع ضوابط نشر كتاب و فرهنگستان هنر را بررسي كردند.
همچنين مخبر دزفولي دبير سخنگوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تأكيد بر اينكه نظام كنوني آموزش و پرورش كشور مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي است گفت: تغيير و اصلاح و بازنگري در نظام آموزش و پرورش با توجه به شرايط امروزي جزء مواردي است كه بايد به شوراي عالي انقلاب فرهنگي بيايد.
مخبر در عين حال گفت: اصل تحول در نظام آموزشي كشور هم جزء اولويت هاي تصريح شده شوراي عالي انقلاب فرهنگي است و برهمين اساس اعضاي شوراي عالي آموزش و پرورش پس از تصويب پيشنهادات خود آن را براي تصميم گيري نهايي و بررسي دقيق به شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارجاع داده اند.
دبير و سخنگوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي همچنين درباره اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامي گفت: اساسنامه دانشگاه آزاد مدتي است كه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي در حال بررسي بوده و به مراحل پاياني رسيده است.
وي با اشاره به اينكه تا اتمام اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامي بررسي چند بند ديگر لازم است گفت: در جلسه بعدي شوراي عالي انقلاب فرهنگي اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامي را به اتمام مي رسانيم.
مخبر همچنين درباره نقشه جامع علمي كشور نيز گفت: فعاليت هاي تخصصي و تشكيل كميته نهايي سازي و همچنين تلفيق اسناد قبلي نقشه جامع علمي كشور به اتمام رسيده و آماده ارائه به شوراي عالي انقلاب فرهنگي است.
گفتني است؛ رئيس جمهور كه صبح امروز در دور سوم سفرهاي استاني به شيراز رفته بود سه شنبه شب براي شركت در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تهران آمد.

 



با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار مي شود
مراسم عزاداري سرور و سالار شهيدان در حسينيه امام خميني(ره)

مراسم عزاداري سرور و سالار شهيدان، حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و ياران وفادار آن امام همام، با حضور حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار مي شود.
زمان و مكان برگزاري اين مراسم از شب هشتم تا شب دوازدهم محرم الحرام برابر با روز پنج شنبه سوم تا دوشنبه هفتم دي ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در حسينيه امام خميني(ره) است.

 



ما خودمان منافقيم اما اصلاح طلبان ديگر شورش را درآورده اند! (خبر ويژه)

رفتار منافقانه سران فتنه سبز با امام خميني در جريان درگذشت آقاي منتظري اسباب طعنه و تمسخر و اعتراض را در ميان محافل ضدانقلاب فراهم كرده است. اين طيف ها از سويي عناصر مذكور را كساني معرفي مي كنند كه تندترين مواضع را عليه آقاي منتظري در زمان حضرت امام داشته اند و بنابراين ادعاي امروز آنها در عزادار شدن براي فوت آقاي منتظري نمي تواند از سر صداقت باشد. از سوي ديگر محافل ضدانقلاب با جانبداري از رويارويي هاي آقاي منتظري با نظام و انقلاب و امام، به امثال موسوي و خاتمي وكروبي نهيب مي زنند كه تكليف خود را مشخص كنيد، نمي شود هم محبت خميني را داشت و هم محبت منتظري را.
در اين زمينه راديو زمانه از قول حسن شريعتمداري (پسرسيدكاظم شريعتمداري و از سران گروهك جنبش خلق مسلمان كه با سفارت آمريكا نيز براي انجام كودتا عليه حضرت امام و نظام مرتبط بود) اعلام كرد: آيت الله منتظري از حركت سبز هرچه در توان داشت حمايت كرد. اين حركت ممكن است به جايي برسد كه حتي از آراي فقهي ايشان و جمهوري اسلامي بگذرد. اين سران جنبش سبز هستند كه بايد ايشان را پاس بدارند. نمي توان دو اسطوره را در آن واحد با هم تقديس كرد. يا آقاي منتظري درست مي گفت يا آقاي خميني.
اين مهره آمريكايي كه به شدت كينه امام و انقلاب را به دل دارد اضافه كرد: آقاي كروبي، آقاي موسوي و آقاي خاتمي كه در آن دوره، هنگام حذف آقاي منتظري، بي مهري هاي زيادي نسبت به ايشان داشتند، نمي توانند اين تضاد را هم چنان در جامعه و در ميان خود نگاه دارند و هيچ ذكري از اقدام آقاي خميني در حذف آقاي منتظري و مسئوليت ايشان به ميان نياورند و بخواهند هم از آقاي منتظري برخوردار باشند، هم از نام آقاي خميني. اين كار ممكن نيست. زندگي سياسي در فضاي چنين تضادي براي هميشه مقدور نيست. اين دوستان بايد تكليف خود را با اين قضيه تاريخي روشن كنند.
از سوي ديگر ارگان رسانه اي گروهك فدائيان خلق هم ضمن عقده گشايي عليه حضرت امام از سران سبز و برخي مدعيان اصلاحات خواست تكليف خود را به دور از موج زدگي، با امام و منتظري مشخص كنند. «اخبار روز نوشت: اصلاح طلبان در حالي اشك بر چشم از منتظري سخن مي گويند كه خود در صف نخست دشمني با منتظري براي بركنار كردن وي از قدرت بودند و يا حداقل در آن روزگار كه منتظري به دليل انتقادهايش از همين امام كه سنگش را بر سينه مي زنند تنها بود، خفقان گرفته بودند تا كرسي نخست وزيري و وزارت و رياست مجلس و قدرت خود را از دست ندهند، همان ها كه رنج نامه ]كروبي[ نوشتند و مدافع عزل او شدند. حال اين رانده شدگان در عزاي منتظري اشك مي ريزند گويي از ياد برده بودند كه همين هفته پيش به برخي از جوانان كم حافظه توصيه كرده بودند كه عكس خميني بزرگ را بر دست بگيريد، توصيه اي كه صداي بسياري از مقلدانشان را هم درآورد و منتظري را ناچار كرد تا به لفافه عليه خميني سخن بگويد. مشكل اين حضرات قدرت است. سبزها با شعارهاي ساختارشكنانه تكليف خود را با خميني و نظام روشن كرده اند.
اخبار روز همچنين نوشت: اصلاح طلبان مي خواهند كاسه هاي نذري شان را از ختم منتظري پر كنند.

 



فرجام چالش هسته اي به روايت موسسه پژوهش هاي استراتژيك تل آويو (خبر ويژه)

همزمان با تهديدهاي تكراري آمريكا در زمينه پايان ضرب الاجل و احتمال تحريم ايران، خبرگزاري رويتر طي گزارشي از تل آويو اعلام كرد موسسه پژوهش هاي راهبردي اسرائيل به يك تمرين پيش بيني آينده چالش هسته اي با ايران دست زده و جمهوري اسلامي را برنده نهايي اين چالش معرفي كرده است.
ديروز رسانه ها از قول رابرت گيبس سخنگوي كاخ سفيد اعلام كرده بودند پايان دسامبر (9 دي) يك مهلت واقعي براي ايران است و اگر ايران در پايان اين مهلت كوتاه نيايد، تحريم ها افزايش خواهد يافت. بلافاصله رسانه هاي غربي در همراهي كشورها با آمريكا ابراز ترديد كردند.
اما همزمان با اين موضع گيري تكراري، خبرگزاري رويتر و روزنامه هاآرتص در گزارش هاي جداگانه از يك بررسي در مركز مطالعات استراتژيك تل آويو خبر دادند. رويتر نام اين بررسي را رزمايش شبيه سازي شده عنوان كرد. به گزارش رويتر، براساس نتايج اين تمرين شبيه سازي غيرعلني، آمريكا سال آينده (2010) مجبور مي شود در پي معامله هسته اي با ايران برآيد و اسرائيل خود را از نظر ديپلماتيك در حاشيه و از لحاظ نظامي دست و پا بسته خواهد يافت.
حمله كماندويي اسرائيل به كارخانه آب سنگين اراك نيز بر اصرار باراك اوباما رئيس جمهور اسرائيل براي گفت وگو تاثيري نخواهد داشت و در عين حال، ايران نيز به غني سازي اورانيوم ادامه مي دهد و شايد حتي رضايت با اكراه غرب را نيز جلب كند. گيورا ايلند مشاور امنيت ملي سابق اسرائيل كه در اين رزمايش نقش نتانياهو را ايفا كرده، به رويترز گفت كه در اين شبيه سازي ايرانيان با احساس بهتري از آمريكايي ها سر برآوردند چون در مورد اهدافشان پافشاري مي كنند مصمم تر بودند. همچنين در اين شبيه سازي، نتانياهو برخوردهايي گذرا با اوباما داشت، كه نقشش را زاوي رافياح ديپلمات سابق اسرائيلي كه روابطي وسيع با آمريكا دارد ايفا كرد. اما گفت وگوهاي آنها عجولانه و مبهم بود.
ايلند گفت: اهرم اسرائيل براي دور كردن آمريكايي ها از ايرانيان، اروپايي ها و سايرين محدود بوده و تنها كارتي كه براي بازي داشتيم كارت اقدام نظامي بود، كه آن هم كم رنگ است.
اين شبيه سازي را اميلي لندو كارشناس موسسه مذكور اداره كرده و نتايج آن را به دولت منتقل كرده است. لندو كه با توجه به ممانعت روسيه و چين آينده اي براي تحريمهاي شوراي امنيت سازمان ملل نمي بيند، گفت: فكر و ايده اين بود وضعيتي ايجاد كنيم كه در آن آمريكايي ها سعي مي كنند رويكرد جديد دوجانبه اي نسبت به ايران داشته باشند. ايران در حالي كه از پروژه هاي هسته اي خود دست برنمي داشت، پذيراي مذاكرات بود، آمريكا با درشتي سخن مي گفت، اما از تهديد علني اجتناب مي كرد، اسراييل نيز جوش مي زد.
آهارون زيوي فركش رئيس سابق اطلاعات نظامي اسرائيل كه نقش ايران را ايفا مي كرد، پيش بيني كرد تهران به مسير هسته اي خود ادامه مي دهد.
به گفته وي، حمله پيشگيرانه اسرائيل موجب حركت ايران به سوي ساختن بمب مي شود.
گيورا ايلند مشاور امنيت سابق اسرائيل هم به رويتر گفت: اسرائيل مجبور است با آمريكا كنار بيايد چون نمي تواند به تنهايي عمل كند.
شايان ذكر است دو هفته پيش نيز ديويد ايگناتيوس خبرنگار واشنگتن پست از شبيه سازي مشابهي در آمريكا با حضور شماري از ديپلمات هاي با سابقه آمريكايي و اروپايي و اسرائيلي خبر داده و نهايتاً درباره پايان پيش بيني مذكور گفته بود: ايران در اين شبيه سازي، بازي را برد و آمريكا باخت.

 



او اخبار سرّي را به ما مي داد ما هم بيانيه هاي ضد ولايت فقيه را! (خبر ويژه)

دو تن از سران گروهك نهضت آزادي اذعان كردند در سال هاي قائم مقامي آقاي منتظري با وي ارتباط نزديك داشته اند و وي مكاتبات سري خود و حضرت امام را با آنها در ميان مي گذاشته است!
عبدالعلي بازرگان ضمن تجليل هاي بلند بالا از آقاي منتظري، در توضيح دليل اين ستايش ها در سايت ملي- مذهبي نوشت: منتظري در برابر كسي ايستاد كه حاصل عمر او ] امام خميني [ حساب مي شد و كمتر از «حضرت امام» درباره ايشان نگفته بود... در خانه آيت الله منتظري همواره به روي مخالفان باز بود. ما نيز در نهضت آزادي بيانيه هاي خود از جمله عليه ولايت فقيه و ادامه جنگ را براي ايشان مي برديم ]!![... در سال 67 پس از عمليات مرصاد، تعدادي از زندانيان كه بيشتر آنها از مجاهدين ] گروهك تروريستي منافقين [ بودند به اعدام محكوم شدند. فقط آيت الله منتظري از حقوق اين نيروها كه از جمله فرزند او را ] در ماجراي جنايت تروريستي 7 تير[ كشته بودند، دفاع كرد.
عضو گروهك نهضت آزادي با «هولناك» خواندن بركناري آقاي منتظري از قائم مقامي رهبري در زمان حضرت امام، به ملاقات خود با آقاي منتظري در حول و حوش همان ايام اشاره مي كند و مي نويسد: نگارنده حامل بيانيه و پيامي از تهران از ناحيه پدر و دوستان نهضت آزادي در امور جاري براي آقاي منتظري بودم. در اين ملاقات خصوصي ماجرا را ناباورانه با جزئيات از ايشان دريافت كردم، ناباورانه از اين جهت كه ايشان صادقانه و غيرسياستمدارانه، اصل حكم و جزئيات را به عضوي از يك حزب مخالف اطلاع مي دهد. اين دلالت بر صفا و سادگي ]!![ مي كرد.
ابراهيم يزدي رئيس گروهك نهضت آزادي نيز كه پرونده سياهي در وابستگي به آمريكا دارد، در گفت وگو با راديو زمانه از صميميت ويژه با منتظري خبر داد و گفت: من به ايشان توصيه كردم بهتر است اندكي مماشات و صبر كند تا امور به ايشان واگذار شود. معمولاً به ديدن ايشان مي رفتم و يادم هست در زمستان سال 67 ] يكي دو ماه قبل از بركناري آقاي منتظري[ در ديداري كه با ايشان در قم داشتم، ايشان به من لطف داشت و نامه هايي را كه با آقاي خميني مبادله كرده بودند، براي من خواند.

 



تظاهر به مذهب تلخ است اما براي زدن حكومت ديني ناچاريم (خبر ويژه)

«استفاده از مذهب عليه مذهب و حكومت ديني يك پارادوكس (تناقض) است اما واقعيت دارد.»
اهورا- ف از عناصر ضد انقلاب فراري ضمن درج مطلب فوق، در سايت خودنويس نوشت: ما مجبوريم براي زدن حكومت شيعه كه از فقه شيعه آبشخور دارد، از علماي شيعه كمك بگيريم. نقش آيات عظام منتظري و صانعي در حركت اخير (سبز) عليه ولايت فقيه، نشان دهنده اين واقعيت صدالبته تلخ است كه مذهب همچنان پس از 30 سال حكومت ديني، سهم مهمي در كنش هاي سياسي جامعه ايران دارد و آن قدر كه براي حذف حكومت مذهبي، مجبوريم از گذر مذهب عبور كنيم، شعار الله اكبر بدهيم، نماز جمعه و راهپيمايي قدس برويم و... تا به عوامل ثبات رژيم ضربه بزنيم. فوت آيت الله منتظري اوج اين پارادوكس مذهب عليه مذهب بود اما از قلب اين حركت و استفاده از نيروي آخوندهاي شيعه، چه چيزي بيرون مي آيد؟

 



گام مهم ايشان حمايت از بهائيان بود (خبر ويژه)

طيف گسترده اي از دشمنان ملت و نظام اسلامي، دليل سوگمندي براي آقاي منتظري را حمايت وي از گروهك هايي نظير بهائيت عنوان مي كنند.
ديان علايي نماينده جامعه بهائيان در خارج از ايران به راديو فردا گفت: فتواي آيت الله منتظري درباره اينكه بهائيان هم مثل هر ايراني ديگري حق شهروندي دارند، واقعا قدم خيلي مهمي در تاريخ بود.
حسين باقرزاده از اعضاي گروهك منافقين هم بر اين نكته انگشت گذاشت و در سايت ايران امروز نوشت: دفاع آيت الله منتظري از حقوق شهروندي بهائيان يكي از تابوهاي فقه شيعه بود كه به دست او درهم شكست. از ديد او حق در شرع براساس انسان تعريف مي شود و نه عقيده.
سايت ضدانقلابي سكولاريسم نو هم با لحن مشابهي نوشت: منتظري برخلاف اكثر مراجع و روحانيون، ارزش گذاري ايدئولوژيك براي انسان نداشت. انسان في نفسه در نزد وي داراي حقوق بود.
عماد باقي هم به دويچه وله گفته است: وجه مميزه آيت الله منتظري از اغلب علما و مراجع، توجه ايشان به مسائل حقوق شهروندي و حقوق بشري است و انسان را ملاك حقوق درنظر مي گيرد.
حسن شريعتمداري ضدانقلاب مقيم آلمان هم به راديو زمانه گفت: ايشان با تمام توان از مرزهايي كه معمولا مراجع تقليد و فقها در آن محدودند، گذشت، از حقوق بهائيان دفاع كرد و نيز اشتباه خود را هنگام اشغال سفارت صريحا و با شهامت ]![ متذكر شد.
گفتني است استدلال اين عده از چند جهت به اصطلاح منطقيين «فاسد» و مغالطه است. يكي اينكه عناصر بهايي عموما به اعتبار خيانت ها و اقداماتشان عليه كشور تحت تعقيب قرار گرفته اند نه به خاطر فكر و انديشه. سران اين حزب انگليس ساخته به وفور در اركان سطوح بالاي رژيم كودتايي پهلوي نفوذ داده شدند و زمام اقتصاد و سياست و فرهنگ كشور را در سطوح بالاي نخست وزيري، وزارت و وكالت، سناتوري، فرماندهان ارتش و ساواك و... را به دست گرفتند و سهم مهمي در غارت منابع كشور به دست بيگانگان و ارتكاب انبوه جنايت ها عليه ملت ايران ايفا كردند. ثانيا بهائيت به عنوان آئيني انحرافي مباني اسلام و تشيع را هدف گرفته و جنگ فرهنگي- سياسي استعمار عليه باورهاي جنبش ساز و مقاومت آفرين ديني است. وگرنه چرا يهودي و مسيحي و زرتشتي و غيرمسلمانان ديگر در ايران مورد تعقيب نيستند هيچ كه از آزادي هاي كامل مذهبي و حق حضور در پارلمان و... برخوردارند.
عناصر منافق در حالي توانستند از آقاي منتظري به نفع بهائيان فتوا بگيرند كه شماري از عناصر وابسته به اين گروهك به خاطر جاسوسي براي رژيم صهيونيستي دستگير شده بودند.
صرف نظر از اصل مسلم «حقوق متهم» كه در فقه و قوانين هم به روشني تعريف شده، پرسش اين است كه آيا به بهانه حقوق شهروندي مي توان براي تروريست ها، محاربين، جاسوسان، شكنجه گران رژيم طاغوت، غارتگران و چپاولگران حقوق مردم مصونيت و منع تعقيب تراشيد.
به عنوان مثال در جنايت كم سابقه 7 تير آيا مي شود از خون 72 نخبه بي گناه يك ملت (اعم از رئيس وقت دستگاه قضايي و وزير و نماينده و...) گذشت و وكيل مدافع تروريست ها شد؟!

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14