(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 3 دي 1388- شماره 19543
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جليلي در بنياد صلح ساساكاوا:صلح جهاني بدون ايستادگي در مقابل قدرت هاي زورگو محقق نمي شود
آيت الله نوري همداني در اجتماع عظيم مردم قم: هيچ منكري بالاتر از ارتباط با دشمنان ملت نيست
حجت الاسلام ذوالنور: نظام براي برخورد با سران فتنه به اندازه كافي سند دارد
غدير خونين كربلا ـ 7 نگاهي به حوادث عصر روز تاسوعا
آيت الله يزدي: مدعي تقابل بسيج و دانشگاه از شمار دانشجويان فدايي رهبري بي اطلاع است
وزير علوم: مراحل قانوني اختصاص سهميه به داوطلبان متاهل طي مي شود
حجت الاسلام ميرمحمدي: گناه سكوت مصلحت انديشان دنياطلب كمتر از فتنه گران نيست
تلاش ناشيانه سايت حامي سران فتنه براي تكذيب سخنان استاد فاطمي نيا
گفت وگوي تلفني 1+5 درباره ايران بي نتيجه ماند
حاج منصور ارضي: نقشه راه مداحان اهل بيت همان بيانات رهبر انقلاب است
سردار عراقي تاكيد كرد پاسخ دندان شكن ايران به هر گونه تحرك دشمن



جليلي در بنياد صلح ساساكاوا: صلح جهاني بدون ايستادگي در مقابل قدرت هاي زورگو محقق نمي شود

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان گفت: صلح جهاني بدون ايستادگي در مقابل قدرت هاي ظالم و ديكتاتور جهاني محقق نمي شود.
به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، دكتر سعيد جليلي نماينده مقام معظم رهبري و دبير شورايعالي امنيت ملي طي سخناني در بنياد صلح ساساكاوا در توكيو تأكيد كرد: بدون ايستادگي در مقابل ظلم و ديكتاتوري جهاني صلح محقق نمي شود.
جليلي در جمع بيش از 150 تن از استادان دانشگاه، شخصيت هاي سياسي و نيز نمايندگان رسانه ها در بنياد صلح ساساكاوا، حاكميت قدرت نظامي بر مناسبات جهاني را مخرب توصيف كرد و گفت: اين كه برخي قدرت ها صرفاً به دليل اينكه از نظر نظامي قوي تر هستند با دارا بودن حق وتو بخواهند نظم جهاني را براي بقيه كشورها تنظيم كنند، قابل پذيرش نيست.
دبير شوراي عالي امنيت ملي مناسبات حاكم بر جهان را در حال حاضر بر مبناي قدرت نظامي چند قدرت هسته اي دانست و تصريح كرد: مناسبات ظالمانه ميان كشورها، تأمين كننده صلح پايدار نيست و تهديدهاي ناشي از اجراي صلح مسلح هر روز بشر را تهديد مي كنند.
سعيد جليلي به اشغال و حمله به عراق صرفاً به بهانه وجود سلاح كشتار جمعي اشاره كرد و با يادآوري كشته شدن بيش از يك ميليون انسان بي گناه بر اثر اين اقدام غيرمنطقي گفت: اينك همان قدرت ها پس از چند سال اذعان مي كنند ادعاي وجود سلاح هاي كشتار جمعي در عراق نادرست بوده است.
وي با طرح اين پرسش كه چه مرجعي در جهان بايد به اين خيانت بزرگ رسيدگي كند، تصريح كرد: تنها نهاد متولي اين امر شوراي امنيت سازمان ملل است كه در انحصار همين قدرت هاي زورگوست.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به ناكارآمدي نظام مبتني بر قدرت نظامي در جهان تأكيد كرد: ماده شش NPT خواستار خلع سلاح كشورهاي داراي سلاح هسته اي است اما تاكنون شوراي امنيت سازمان ملل براي انهدام اين نوع سلاح ها كه تهديدكننده جان و روان بشريت است حتي يك قطعنامه صادر نكرده است.
جليلي با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي مسلح به سلاح هسته اي است، اظهار داشت: چرا شوراي امنيت تاكنون هيچ گونه مجازاتي براي كشورهاي مجهزكننده رژيم متجاوز و اشغالگر صهيونيستي به سلاح هاي كشتار جمعي درنظر نگرفته است؟
طنز تلخ تاريخ
دكتر جليلي انرژي صلح آميز هسته اي را حق ملت ايران و همه ملت ها خواند و با اشاره به بازرسي 3 هزار نفر روز از فعاليت هاي هسته اي جمهوري اسلامي ايران و تأكيدهاي مكرر آژانس بين المللي انرژي اتمي بر صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي كشورمان گفت: از طنزهاي تلخ تاريخ معاصر است كه كشورهايي كه سلاح هسته اي را توليد و از آن بر ضد مردم بي گناه استفاده كرده اند و اكنون نيز در حال آزمايش نسل هاي جديد آن هستند تلاش مي كنند تا ملت ايران را از حق مسلم خود براي بهره مندي از انرژي صلح آميز هسته اي محروم كنند.
افغانستان راه حل نظامي ندارد
دكتر سعيد جليلي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به شكست رويكرد نظامي در افغانستان و عراق گفت: حضور اشغالگران نه تنها امنيت را به افغانستان نياورد بلكه توليد موادمخدر را نيز در اين كشور چند برابر كرد.
جليلي افزود: از اين رو جمهوري اسلامي ايران معتقد است مشكل افغانستان راه حل نظامي ندارد و اگر اشغالگران به جاي تانك تراكتور به افغانستان آورده بودند تا به حال بسياري از مشكلات اين كشور حل شده بود.
جليلي با تكذيب همكاري هسته اي ايران و كره شمالي گفت: هرگاه ملت ايران خواهان استيفاي يكي از حقوق خود بر مبناي مقررات آژانس بين المللي انرژي اتمي و معاهدهNPT است برخي قدرت ها با به كارگيري ابزار رسانه اي با موضوع سازي هاي دروغين تلاش مي كنند تصويري غيرواقعي از رويكرد به حق جمهوري اسلامي ايران نشان دهند.
نظر رئيس مجلس ژاپن
درباره جايگاه ايران
از سوي ديگر رئيس مجلس ژاپن در ديدار با جليلي جايگاه جمهوري اسلامي ايران را در خاورميانه ويژه توصيف كرد و گفت: همكاري دو كشور در بازسازي افغانستان جلوه اي از تعامل منطقه اي ايران و ژاپن براي تثبيت ثبات و امنيت منطقه و نيز ارتقاي رفاه مردم افغانستان است.
يوكومي چي با اشاره به اهميت انرژي در مناسبات دوجانبه ايران و ژاپن، بر لزوم تحكيم مناسبات دو كشور در همه زمينه ها به ويژه پارلماني تأكيد كرد.
بازديد جليلي از بزرگ ترين نيروگاه برق هسته اي جهان
سعيد جليلي در چهارمين روز از سفر رسمي به ژاپن صبح ديروز از نيروگاه هسته اي كاشي يووازاكي كاريوا بزرگ ترين نيروگاه هسته اي توليد برق در جهان بازديد كرد.
در آغاز بازديد سه ساعته جليلي از اين نيروگاه هسته اي، مسئولان نيروگاه گزارشي از روند شكل گيري و ساخت و نيز فرآيند توليد 8210 مگاوات برق از اين نيروگاه ارايه كردند.
در اين بازديد دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان نيز با طرح پرسش هاي متعدد فني از توانمندي هاي ژاپن براي ساخت و تجهيز نيروگاه هاي برق هسته اي آگاه شد.
نيروگاه توليد برق هسته اي كاشي يو وازاكي كاريوا بزرگ ترين نيروگاه توليد برق هسته اي در جهان است.
اين نيروگاه از هفت راكتور هسته اي تشكيل شده كه پنج راكتور آن با فن آوري بخار آب و 2 راكتور ديگر با فن آوري بخار آب پيشرفته فعاليت مي كند.

 



آيت الله نوري همداني در اجتماع عظيم مردم قم: هيچ منكري بالاتر از ارتباط با دشمنان ملت نيست

آيت الله نوري همداني در جمع معترضين به هتك حرمت مقدسات در شهر قم تاكيد كرد منكري بالاتر از اينكه عده اي با دشمنان اسلام يعني اوباماها، ساركوزي ها و مركل ها ارتباط داشته باشند، نيست.
مردم شهيدپرور قم در اعتراض به هتك حرمت برخي افراد معلوم الحال در روز تشييع جنازه حسينعلي منتظري، بار ديگر اقدام به برپايي راهپيمايي اعتراض آميز كردند. اين راهپيمايي، سومين تجمع مردم قم در اعتراض به اقدامات هتاكانه پس از مراسم تشييع منتظري است.
آيت الله حسين نوري همداني در جمع اعتراض كنندگان شهر قم در سخناني اظهار داشت: حركت شما براي شناخت و تفقد كامل در دين است.
وي با بيان اينكه شهادت همه انبيا به دليل مبارزه با حكومت طاغوت بوده است، يادآور شد: در سال 1350نيز زماني كه جشن هاي 2500ساله شاهنشاهي در حال برگزاري بود، امام خميني(ره) فرمودند كه امام حسين(ع) مسلم را به كوفه فرستاد تا زمينه سازي حكومت اسلامي را فراهم سازد.
اين مرجع عاليقدر ادامه داد: امام خميني(ره) توانست رژيمي كه پرونده جناياتش در جهان شهره بود و ايران را به ملعبه سياست روس، انگليس و آمريكا تبديل كرده بود را سرنگون كرده و نظام جمهوري اسلامي را برقرار كند و نقاب از چهره استكبار بردارد.
آيت الله العظمي نوري همداني اضافه كرد: امام خميني(ره) نظامي را مستقر كرده است كه خودباوري را در مستضعفان جهان زنده و خواب ستمگران را آشفته كرده است و زمينه ساز پيروزي حزب الله لبنان در جنگ 33روزه و حماس در جنگ 22روزه شده است.
وي با اشاره به عزت جمهوري اسلامي ايران در جهان تصريح كرد: امروز هر يك از مسئولان جمهوري اسلامي ايران به هر نقطه از جهان مسافرت مي كنند عزت و احترام دارند و در چنين شرايطي بهترين امر به معروف نگهداشتن نظام جمهوري اسلامي است.
استاد حوزه علميه قم با بيان اينكه نظام جمهوري اسلامي ريشه در خون شهدا، دردهاي جانبازان و ريشه در الله اكبر مردم دارد، بيان داشت: زماني كه طلاب حوزه هاي علميه به ياري رزمندگان در جبهه هاي حق شتافتند، امام خميني(ره) فرمودند «آفرين به طلبه هايي كه درس خود را در مدرسه فيضيه رها كرده و به جبهه هاي حق عليه باطل شتافتند.»
اين مرجع تقليد ادامه داد: براي نگهداشتن نظام بهترين راه اين است كه امر به معروف در سطح كلان صورت بگيرد، يعني در حفظ نظام ولايي كه موجي در جهان ايجاد كرده است، تلاش كنيم.
وي با بيان اينكه در هفته امر به معروف و نهي از منكر قرار داريم، خاطرنشان كرد: چه منكري بالاتر از سلطه استكبار بر كشورهاي اسلامي، چه منكري بالاتر از اينكه عده اي از داخل كشور به دشمنان اسلام چراغ سبز نشان دهند و چه منكري بالاتر از اينكه عده اي با دشمنان اسلام يعني اوباماها، ساركوزي ها و مركل ها ارتباط داشته باشند.
آيت الله العظمي نوري همداني با بيان اينكه امروز مردم كساني كه به دشمن چراغ سبز نشان داده اند را شناخته اند، تاكيد كرد: ما تمام اين افراد را شناخته ايم و به كساني كه به اين نظام تهمت زده اند مي گوييم كه مردم و جوانان جواب محكمي به شما خواهند داد.
استاد حوزه علميه قم گفت: كساني كه فكر كرده اند با اين حركت ها مي توانند ريشه ولايت فقيه را سست كنند سخت در اشتباهند؛ امروز كه بيش از 20سال از ارتحال امام خميني(ره) مي گذرد آيت الله خامنه اي توانسته اند اين نظام را به خوبي اداره كنند و باعث شده اند اين نظام رشد و پيشرفت بسياري داشته باشد.
آيت الله نوري همداني با بيان اينكه نظام جمهوري اسلامي هميشه پويا و قدرتمند باقي خواهد ماند، خاطرنشان كرد: اين نظام حلقه اتصال عاشورا به ظهور حضرت مهدي(عج) است و ما به كساني كه به خيال خودشان فكر مي كنند مي توانند ضربه اي به اين نظام وارد كنند نصيحت مي كنيم، تا دير نشده به آغوش ملت بازگردند، شما راه به جايي نخواهيد برد و اين جنبش ها براي شما كاري نخواهد كرد.
استاد حوزه علميه قم اظهار داشت: شعار عليه ولايت در قم براي شما سنگين است، اينجا ديگر منافقين نمي توانند به ولايت ناسزا بگويند، امروز مردم تمام ايران بيدار شده اند و كسي كه در ايران بخواهد قدم كج بردارد، جايي نخواهد داشت.
پرچم عاشورا به دست
ولي فقيه برافراشته است
آيت الله كعبي نيز ولايت فقيه را پرچمدار امروز عاشورا دانست و خواستار حمايت همه جانبه مردم از مقام عظماي ولايت شد.
آيت الله عباس كعبي در گفت وگو با فارس تاكيد كرد: امروز لبيك به نداي هل من ناصر مقام معظم رهبري همان لبيك به امام خميني(ره) و امام حسين(ع) است و دقيقا همان چيزي محسوب مي شود كه در شعارهاي انقلاب اسلامي متجلي بود.
وي افزود: امروزه پرچم عاشورا به دست ولي فقيه در پهنه گيتي برافراشته شده است و ما بايد در دفاع همه جانبه از ولايت از عاشورا درس بگيريم، چون دشمن درصدد اين است تا جايگاه ولايت را در جامعه تضعيف كند. البته مردم همواره با درس گرفتن از عاشورا اجازه اين كار را به دشمنان اسلام نداده اند كه اميدواريم پس از اين نيز به همين صورت باشد و نام جمهوري اسلامي در تمام دنيا دشمن را بترساند.

 



حجت الاسلام ذوالنور: نظام براي برخورد با سران فتنه به اندازه كافي سند دارد

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران تصريح كرد نظام به اندازه كافي اسناد براي برخورد با سران فتنه در اختيار دارد.
حجت الاسلام مجتبي ذوالنور در نشست پرسش و پاسخ با حضور شماري از بسيجيان استان بوشهر در پاسخ به سأالي مبني بر اينكه چرا به كساني كه بعد از انتخابات اعتراضاتي داشتند حقي قائل نشد، اظهار داشت: ادعا اين بود كه در انتخابات عوام فريبي شده و كساني نيز بودند كه نمي خواستند مدار قانوني را طي كنند و وقتي تمام قانون را زيرپا بگذارند و قصد فريب نظام را داشته باشند معني ندارد كه به آنان فرصتي داده شود.
جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران در پاسخ به اين سأال كه چرا با سران فتنه برخورد نمي شود، اظهار داشت: نخست اينكه نظام به اندازه كافي اسناد براي برخورد با آنان دارد، دوم اينكه فكر نكنيد عدم برخورد با آنان به خاطر عجز نظام است و ما گنده تر از اينها را نيز ادب كرده ايم.
ذوالنور ادامه داد: اينها همان هايي بودند كه بار منتظري را سنگين تر كردند ضمن اينكه ما بحران هايي سنگين تر از اين حادثه را در طول دوران انقلاب پشت سرگذاشته ايم.
وي گفت: سوم اينكه برخورد زمان خاص خودش را دارد و اگر با ايشان برخورد فيزيكي شود ممكن است شعله هاي اين اختلاف شعله ور شود.
جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران تصريح كرد: اگر هر سه سران فتنه را بازداشتگاه بيندازند آب هم از آب تكان نمي خورد لذا برخورد با هر كس متفاوت است زماني برخورد فيزيكي و ديگري عدم برخورد فيزيكي لازم است.
ذوالنور يادآور شد: نيمه دوم شهريور ماه چند نفر به ملاقات موسوي رفتند و اعلام كردند بيانيه اي صادر كند تا اوضاع آرام شود اما موسوي به آنها گفته بود صبر كنيد مهرماه همه چيز مشخص مي شود و كار نظام تمام است. وي ادامه داد: موسوي خوئيني ها هم مي گفت قبل از انقلاب هم ولايت فقيه را قبول نداشتم چه برسد به ولايت مطلقه فقيه اما به خاطر ابهت امام خجالت مي كشيدم چيزي بگويم.
جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با اشاره به حوادث اتفاق افتاده در تشييع پيكر آيت الله منتظري گفت: منتظري كسي بود كه خون به دل امام كرد.
وي همچنين با اشاره به عملكرد مأسسه نشر آثار امام گفت: كساني كه اخراجي امام هستند در مأسسه نشر آثار امام كار مي كنند و كساني همايش انديشه هاي امام را برگزار مي كنند كه جان نثار منتظري بودند.
جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران يادآور شد: اين نيست كه هركس نسبتي با امام داشت مصون است اما اشخاص را با مسير امام مي سنجيم نه امام را با اشخاص.
ذوالنور گفت: منتظري هر كاري خواست عليه نظام انجام داد اما كرامت رهبر معظم انقلاب را ديديم كه پيام تسليت به مناسبت درگذشت ايشان دادند.

 



غدير خونين كربلا ـ 7 نگاهي به حوادث عصر روز تاسوعا

در جريان عصر تاسوعا، وقتي شمر امان نامه را آورد، و از طرف ابن زياد مأمور شد كه كار را يكسره كند؛ وجود مبارك أبي عبدالله ديد خواهرش زينب كبري (س) آمده، به پيشگاه حضرت عرض كرد كه : صداي هلهله اي به گوش ما مي رسد. گويا عدّه اي به طرف خيام ما تهاجم دارند. وجود مبارك أبي عبدالله عصر تاسوعا قمر بني هاشم، عباس بن علي (ع) را فرستاد، فرمود : ا ركب ب نفس ي انت يا اخي(1). فرمود : من به فداي تو عباس! برو ببين چه خبر است.
جواب قاطع و كوبنده قمر بني هاشم (ع) و برادرانشان به امان نامه شمر
وجود مبارك قمر بني هاشم حركت كرد، ديد كه عدّه اي مي گويند : ين بنو اخت نا، ين بنو اخت نا (2). اينها امان نامه آوردند؛ همان نيرنگي را كه درباره امام مجتبي پياده كردند، خواستند درباره سيّدالشهداء هم پياده كنند و افسران و سرداران حضرت را از او بگيرند از قبيله بني ك لاب خواستند براي قمر بني هاشم و برادرانشان امان نامه بفرستند،آنها را از حضرت بگيرند تا حضرت مجبور بشود به تنهائي، صلح كند. اين صحنه گذشت و وجود مبارك قمر بني هاشم يا يكي از برادران آن حضرت به شمر و همراهان او فرمودند : اتؤم ننا و ابن رسول الله لا امان له ! لعنه الله عليك و علي امان ك (3).
درخواست سالار شهيدان (ع) نسبت به تأخير جنگ از عصر تاسوعا تا صبح عاشورا
درمرحله ديگر كه آنهاهلهله كنان قصد تهاجم داشتند، وجود مبارك قمر بني هاشم از طرف أبي عبدالله مأمور شد كه اين پيام را به مهاجمان برساند. وجود مبارك أبي عبدالله فرمود : فا ن استطعت ان تؤخّ رهم عنّا العش يّه فافعل(4). اگر توانستي يك امشبي را مهلت بگير؛ ما كه اهل فرار و تسليم نيستيم، نه (فرار)، نه (تسليم) ! لا اف رّ فرار العبيد و لا اق رّ ا قرار الذليل (5). نه دست تسليم، نه پاي فرارداريم ! ما آزادمردانه مبارزه مي كنيم و دفاع مي كنيم. ولي اگر امشب، يعني شب عاشورا را به ما مهلت بدهيد، ما با نماز و ذكر و دعا وداع مي كنيم. چون خدا مي داند من نماز ودعاواستغفار رادوست دارم: فنّه يعلم أنّي اح بّ الصّلاه له و كثره الدّعاء و الست غفار(6). آنها اهانت كردند، ولي به هر وسيله اي بود، اجازه دادند كه شب عاشورا را مهلت داشته باشند و فردا جنگ شروع بشود.
سخنان امام حسين (ع) در شب عاشورا و اعلام بيعت اصحاب
وجود مبارك امام سجاد (ع) فرمود: همين كه شب عاشورا شد، من ديدم بعد از مراسم نماز، پدرم اصحاب را در خيمه خاص جمع كرده و براي آنها سخنراني مي كند. من بيمار بودم، خودم را به دم در خيمه رساندم؛ ديدم وجود مبارك أبي عبدالله آن خطبه معروف را ايراد كرد.
آنگاه به اصحاب فرمود : مردم ! فردا در اين سرزمين غير از قتل خبري نيست، و من بيعت را از عهده شما برداشته ام، و اين شب تاريك است. راه آمدن به كربلا بسته است، ولي راه خروج از كربلاباز است. آنهايي كه اين راهها را مي بستند، براي كساني راه را مي بستند كه بخواهند به كربلا بيايند و حضرت را ياري كنند.
اوّل كسي كه برخاست وعرض كرد : ممكن نيست دست از تو برداريم؛ قمر بني هاشم بود، بعد ساير اصحاب هر كدام اظهار ارادت كردند ، گفتند : ما اگر چندين بار شربت شهادت بنوشيم، شما را تنها نمي گذاريم. وجود مبارك أبي عبدالله فرمود : فردا همه را شهيد مي كنند. زين العابدين (ع) مي فرمايد: يكي از اصحاب به من اشاره كرد وگفت: آيا فردا آقا را هم شهيد مي كنند ؟ حضرت فرمود : لا؛ كيف و هو ابو ثمان يه ائ مه (7).نه، او پدر 8 امام است، 8 امام بايد از او متولد بشود؛ او فردا شهيد نمي شود.
تحليل سالار شهيدان (ع) بر جريان شهادت حضرت علي اصغر (ع) در شب عاشورا
بعد حضرت فرمود : فردا اين كودك شيري مرا هم شهيد مي كنند. قاسم بن حسن كه آنجا بود، عرض كرد : عمّ بزرگوار ! مگر اينها به خيمه حمله مي كنند ؟ فرمود : نه. عرض كرد : اگر به خيمه حمله نمي كنند، كودك شيري كه به ميدان نمي رود ! چگونه شهيد مي شود ؟ در باره شهادت كودك أبي عبدالله، علي اصغر، عبدالله شيرخوار؛ تعبيرات گوناگوني است. يكي از آن تعبيرات اين است كه حضرت فرمود : ذا جفّت روحه عطشاً (8)، وقتي اين كودك خيلي لب تشنه شد، من مي گويم: ولّون ي، به من بدهيد. حالا يا سيرابش كنم، يا ببرم از آنها آب بخواهم؛ همانجا تير مي آيد، و ذبحه م ن الاذن لي الاذن (9). فرمود : او را كه براي شير دادن يا براي وداع دستم مي گيرم، شهيد مي كنند.
بعد عرض كرد : فردا مرا هم شهيد مي كنند ؟ فرمود : مرگ را چگونه مي يابي؟ عرض كرد : احلي م ن العسل (10). فرمود : بله، تو را هم شهيد مي كنند.
لباس هاي بر تن اصحاب در شب عاشورا؛ كفن شهيدان عصر عاشورا
فرمود : برويد، لباس هايتان را تميز كنيد، لباس سفر را از بر بيرون بياوريد. هر مسافري بالأخره يك لباس تميزي به همراه دارد؛ آن لباس تميزتان را بپوشيد، فردا كه به ميدان مي رويد، با لباس تميز برويد ! ل تكون اكفانكم (11)تااين لباس هاي فاخر و تميز شما، كفن شما باشد. كسي شما را در اين سرزمين كفن نمي كند !! چون شايسته است كه مؤمن كفنش خوب باشد. اگر براي كارهاي ديگر صرفه جوئي مي كند، براي تهيه كفن حلال و ارزنده، صرفه جويي نكند.
اينها هر كدام رفتند، وارد خيمه شان شدند؛ لهم دو يأ كدو يّ النّحل (12). مانند كندوي زنبوران عسل بعضي راكع بودند، بعضي ساجد بودند؛ بعضي تسبيح، بعضي تهليل، بعضي تكبير، بعضي تحميد مي گفتند؛ به ياد حق مشغول بودند. زينب كبري(س) از خيمه بيرون آمد؛ وضع خيمه گاه طوري بود كه أبي عبدالله در شب عاشورا دستور داد اين خيمه ها را نزديك تر كنيد، اين طناب هاي خيمه ها را به هم محكم ببنديد، و اطراف خيمه ها را گودال بكنيد، و ن ي ها كه در اين اطراف هست بياوريد، آتش بزنيد كه اينها از پشت خيمه حمله نكنند؛ يك طرف خيمه باز باشد براي رفت و آمد، بقيه گودال باشد تا دشمن از هر طرف حمله نكند؛ اين كارها را كردند.
نگراني حضرت زينب (س)
زينب كبري (س) آمد، به أبي عبدالله عرض كرد: برادر بزرگوار ! اگر اينها همانند امام حسن فردا تو را تنها بگذارند، بايد چه كرد ؟! فردا جنگ است. اينها يك گروه 80 - 70 نفر، حداكثر 100 نفر؛ آنها 30 هزار مجهز و آماده. اينها تشنه، و آنها در كنار شطّ فرات؛ همه امكانات در اختيار آنهاست، آنها هم چندين برابرند. اگر اينها فردا ترسيدند؛ فرار كردند، يا تو را تسليم كردند، چه بايد كرد ؟! حضرت فرمود: من اينها را آزمودم؛ اينها جوانان و مردان وسالمنداني هستند كه تا شهيد نشوند، دست از من بر نمي دارند؛ من اينها را كاملاً آزمودم، آن صحنه امام حسن اينجا پيش نمي آيد.
تجديد پيمان اصحاب وفادار حضرت سيّدالشهداء (ع) با زينب كبري (س)
اين گفتگوي وجود مبارك أبي عبدالله و زينب كبري (س) را ابو رافع كه نگهبان آن محدوده بود، و پست آن محدوده به عهده او بود شنيد و به عرض حبيب بن مظاهر اسدي رساند، آن پيرمرد بزرگوار زعامتي هم نسبت به صحابه داشت گفت : ممكن است زينب كبري مطمئن نباشد كه ما دست از حسين بن علي بر نمي داريم ! وقتي اين مطلب را به عرض حبيب رساند، حبيب بن مظاهر آمد پشت خيام اصحاب. چون در وسط،خيمه اهل بيت بود؛ اطراف خيام اهل بيت، خيام بني هاشم بود؛ دور تا دور خيمه هاي بني هاشم، خيمه اصحاب بودند به اين دليل كه مي خواستند اهل بيت در وسط باشند، و مصون و محفوظ باشند؛ نه نامحرم را ببينند، نه نامحرم آنها را.
وقتي حبيب اين حرف را شنيد، آمد پشت خيام اصحاب و آنها را صدا زد كه : ابطال صفا، بيائيد ! اينها كه صدا را شنيدند، بيرون آمدند؛ بني هاشم هم بيرون آمدند. حبيب به بني هاشم گفت : من با شما عرضي ندارم، شما به خيام تان برگرديد، من كارم با اصحاب است. با اصحاب اين مطلب را در ميان گذاشت كه : گويا زينب كبري، عقيله بني هاشم هنوز مطمئن نشده كه ما وفادار راستين أبي عبدالله ايم. آمدند پشت خيام اهل حرم، از همان بيرون با عرض ادب و سلام عرض كردند : السّلام عل يكنّ يا حرائ ر رسول الله. مطالبي گفتند قريب به اين مضمون : عرض كردند: ما فدائيان أبي عبدالله ايم، ما ياران راستين أبي عبدالله ايم؛ هذ ه اس نّه غ لمان كم، و هذ ه سيوف ف تيان كم (13). عرض كرد ند: اينها شمشيرهاي نوكران شمااست. اگر مولاي ما دستور بدهد ما شب حمله كنيم، شب حمله مي كنيم؛ اگر دستور بدهد روز دفاع كنيم، روز دفاع بكنيم. ما نوكران أبي عبدالله ايم، ارادتمندان أبي عبدالله ايم، غلامان أبي عبدالله ايم؛ اين شمشيرها، شمشير غلامان أبي عبدالله است؛ اين نيزه ها، نيزه هاي نوكران حسيني است. كه وجود مبارك زينب كبري (س) بدون اينكه از خيمه بيرون بيايد، از درون خيمه از اينها تشكر كرد، و دعا كرد، و اينها رفتند.
سالار شهيدان مشغول نماز و عبادت و ذكر و مناجات بود، و ساير اصحاب هم اينچنين.
بيانات آيت الله جوادي آملي (دام ظلّه العالي) در برنامه تلويزيوني ( غدير خونين كربلا ) قم ـ دي 1387
(1) الرشاد / 2 / 90 (2) بحار الأنوار / 44 / 391 (3) همان (4) بحار الأنوار / 44 / 392
(5) بحار الأنوار / 44 / 191 (6) بحار الأنوار / 44 / 392 (7) نفس المهموم / 230
(8) موسوعه كلمات المام الحسين (ع) / 402 (9) همان / 479 ـ مقتل الرّضيع
(10) همان / 402 (11) بحار الأنوار /44 / 317 (12) بحار الأنوار / 44 / 394
(13) ر. ك به:موسوعه كلمات المام الحسين (ع) / 408 ـ ف ي ل يله عاشورا
خوان حكمت روزهاي دوشنبه وپنج شنبه منتشر مي شود.

 



آيت الله يزدي: مدعي تقابل بسيج و دانشگاه از شمار دانشجويان فدايي رهبري بي اطلاع است

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم خطاب به فردي كه مدعي تقابل بسيج و دانشگاه شده بود گفت: او نمي داند بسياري از دانشگاهيان در خط رهبري و فدايي امام هستند.
آيت الله يزدي در ديدار اعضاي شوراي مركزي تشكل فرهنگي-دانشجويي حاميان دولت (گروه 72 تن ايران اسلامي) تاكيد كرد: در قضاياي بعد از انتخابات عده اي حكم رهبري را نشنيده گرفتند.
وي با تاكيد بر اينكه «اطاعت از فرمايشات رهبري واجب است» به بررسي تحولات بعد از انتخابات دهم پرداخت و گفت كه در فتنه اخير، طرح خطرناك براندازي وجود داشت اما اين نقشه خنثي شد و هر فردي بايد وظيفه عقلي و ديني خود را انجام دهد كه برخي از اين وظايف فردي و برخي اجتماعي هستند ولي بايد دانست كه وظايف اجتماعي به تنهايي بعدي ندارد.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم اظهار داشت: تكليف حساس و مهم ما اين است كه در هر زمان وظيفه خود را به درستي تشخيص دهيم و هر جا هم به بن بست رسيديم، ولايت تكليف را روشن مي كند.
به گزارش فارس آيت الله يزدي با تاكيد بر اينكه ولايت فصل الخطاب است و هرگاه نظرات ما با هم همخواني نداشت، ولايت راهگشاست، افزود: در همين قضاياي اخير خدمت ايشان عرض كرده ايم كه فرمايشات شما با صحبت هاي برخي مسئولان جمع نمي شود و نمي دانيم بايد چه كار كنيم، اما ايشان با درايت راه درست را نشان دادند.
وي با تاكيد بر اينكه انسان در زندگي مانند كاغذ شطرنجي در هر لحظه سر يك چهار راه قرار دارد، ادامه داد: خط مستقيم يكي بيشتر نيست و امكان ندارد دو خط راست باشد اما در سر چهارراه ها عواملي دروني و بيروني وجود دارد كه انسان را به اين سو و آن سو مي كشاند و بر همين اساس در قضاياي اخير، ديديم عده اي حكم رهبري را نشنيده گرفتند.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تاكيد بر اينكه «عوام تابع خواص جامعه هستند»، گفت: وظايف خواص جامعه خيلي مهم است و روحاني و دانشگاهي بودن من و شما وظيفه ما را سنگين تر مي كند.
آيت الله يزدي با اظهار تعجب از سخنان يكي از مسئولان كه در مشهد گفته بود «حكومت بسيجي و سپاهي دارد و مخالفان دانشگاهيان و نخبگان را دارند»، افزود: آنها نمي دانند بسياري از دانشگاهيان در خط رهبري و فدايي امام هستند؛ حتي اگر اطلاعات ايشان منحصر به دانشگاه آزاد هم باشد، در آنجا هم اينطور نيست. وي در پايان با تاكيد بر اينكه انسان با شناخت و حركت در خط مستقيم به هدف نهايي مي رسد، خاطرنشان كرد: تا وقتي كه ما دنبال اسلام و حاكميت اسلام هستيم، دنيا دنبال برخورد با ماست.
همچنين در اين ديدار، تشكل فرهنگي-دانشجويي حاميان دولت با ارائه لوحي از «مواضع ولايت مدارانه آيت الله يزدي در حوادث 88» تقدير كرد كه در متن آن تقديرنامه، ابراز اميدواري شده «اين نيروي مومن به ولايت و ياور انقلاب و نظام، در پناه حق از گزند و مكر فتنه گران و دشمنان در امان باشد».

 



وزير علوم: مراحل قانوني اختصاص سهميه به داوطلبان متاهل طي مي شود

وزير علوم، تحقيقات و فناوري تاكيد كرد مراحل قانوني اجراي طرح اختصاص سهميه 20درصدي به داوطلبان متاهل مقطع كارشناسي ارشد براساس دستورالعمل اجرايي آن طي مي شود.
كامران دانشجو در گفت وگو با فارس خاطرنشان كرد: اختصاص سهميه 20درصدي به داوطلبان متاهل كنكور كارشناسي ارشد يكي از پيشنهادات بسته پيشنهادي سازمان ملي جوانان براي ترغيب جوانان به ازدواج بود. اختصاص سهميه 20درصدي به داوطلبان متاهل كنكور كارشناسي ارشد جدا از بقيه بسته پيشنهادي نيست و بايد در كنار ساير موارد اين بسته پيشنهادي ديده شود.
وي در رابطه با اشكالاتي كه به اين طرح وارد شده عنوان كرد: ما هم مي دانيم كه مشكل ازدواج جوانان با سهميه كنكور حل نمي شود اما عزيزان بايد كل بسته را ببينند. در اين بسته درباره وام اشتغال و تسهيلات ازدواج نيز صحبت شده است، مطالب گسترده اي در اين بسته براي افزايش انگيزه جوانان براي ازدواج آمده است.
وزير علوم ادامه داد: در اين زمينه رسانه ها بي انصافي مي كنند. 10تا 15پيشنهاد به هيئت دولت ارائه شد و مواردي به تصويب رسيد. متاسفانه فقط با جزيي از بسته پيشنهادي سازمان ملي جوانان كل كار زير سؤال مي رود. مباحث بسته پيشنهادي سازمان ملي جوانان براي ترغيب جوانان براي ازدواج در بهترين سنين است. اين بسته يكي از بهترين كارهايي است كه در ارتباط با ترغيب جوانان به ازدواج صورت پذيرفته است.
وي همچنين تصريح كرد: بسته پيشنهادي سازمان ملي جوانان آيين نامه اجرايي دارد و تمام موارد قانوني و اجرايي در آن ديده مي شود و بر همين اساس اگر اجراي اين بسته پيشنهادي نيازمند مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي يا مجلس شوراي اسلامي باشد در آن آيين نامه ديده مي شود و مراحل قانوني آن براي اجرايي شدن طي مي شود.
سازمان سنجش مصوبه سهميه متاهلين را اجرا خواهد كرد
معاون سازمان سنجش نيز با اشاره به تصويب اختصاص 20درصد از سهميه تحصيلات تكميلي به متاهلين در هيات دولت، گفت: سازمان سنجش هر نكته اي را كه به آن ابلاغ كنند، اجرايي خواهد كرد.
ابراهيم خدايي معاون سازمان سنجش در گفت وگو با فارس با اشاره به تصويب اختصاص 20درصد از سهميه تحصيلات تكميلي به متاهلين اظهار داشت: اين موضوع مصوبه هيئت دولت است و سازمان سنجش در آن پيشنهاد نقشي نداشته است.
وي با بيان اينكه سازمان سنجش تنها مجري اين مصوبه خواهد بود، افزود: سازمان سنجش هر نكته اي را كه به آن ابلاغ كنند، اجرايي خواهد كرد.
معاون سازمان سنجش ادامه داد: هر قانوني كه از مجاري قانوني ابلاغ شود، سازمان سنجش به عنوان مجري، آن را اجرا خواهد كرد.
خدايي در پايان با بيان اينكه هنوز اين موضوع به سازمان سنجش ابلاغ نشده است، خاطرنشان كرد: سازمان سنجش در اين ميان تصميم گير و تصميم ساز نيست ولي در نهايت هر نكته اي را كه به آن ابلاغ كنند، اجرا خواهد كرد.

 



حجت الاسلام ميرمحمدي: گناه سكوت مصلحت انديشان دنياطلب كمتر از فتنه گران نيست

رئيس سازمان عقيدتي سياسي وزارت دفاع و پشتياني نيروهاي مسلح تاكيد كرد: گناه افراد مصلحت انديش دنياطلب كه در مقابل فتنه سكوت نموده و يا به آتش آن دامن مي زنند كمتر از فتنه گران منحرف خائن نيست.
به گزارش فارس، حجت الاسلام »سيد جمال الدين ميرمحمدي« رئيس سازمان عقيدتي سياسي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح كه در گردهمايي روحانيون اين سازمان سخن مي گفت، قيام عاشورا را حاوي درس ها و پيام هايي دانست كه دشمنان همواره سعي دارند با تهديدات سخت و نرم در راستاي امحاء اين پيام ها گام بردارند
وي همچنين مقابله با تهديدات دشمن در زمان كنوني را از جمله مهمترين وظايف روحانيت متعهد شيعه برشمرد و گفت: گناه افراد مصلحت انديش دنيا طلب كه در مقابل فتنه سكوت نموده و يا به آتش آن دامن مي زنند كمتر از فتنه گران منحرف خائن نيست.
ميرمحمدي با استناد به آيه 25 سوره مباركه انفال، فتنه كنوني را در راستاي تعرض به حكومت حقه الهي دانست و اظهار داشت: امروز نوك پيكان هجمه دشمنان به ولايت فقيه از مصاديق بارز انكار نبوت و ترديد در مباني اساسي دين مبيين اسلام است.
رئيس سازمان عقيدتي سياسي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به نمونه هاي عيني اصحاب و ياران استحاله شده پيامبر گرامي اسلام (ص)، از طلعه و زيبر بعنوان كساني كه روزي در صف ياران پيامبر (ص) بودند و زماني در ناباوري خود را در ميان برپاكنندگان فتنه ديدند، نام برد.
وي ضمن توصيه به روحانيون حاضر در مراسم تاكيد كرد: امروز بر تمامي دلسوزان نظام و اسلام فرض است كه با درايت و بصيرت نسبت به شناسايي فتنه ها و مسببان واقعي آن اقدام و با حركت در پشت سر رهبري فرزانه انقلاب، مقابله با فتنه گران را تا زمان خاموش كردن اين فتنه ها و سوق يافتن جامعه اسلامي به آرامش از اهم وظايف خود بدانند.

 



تلاش ناشيانه سايت حامي سران فتنه براي تكذيب سخنان استاد فاطمي نيا

انتشار متن و صوت فرمايشات استاد برجسته اخلاق تهران، حجت الاسلام فاطمي نيا در وصف رهبر معظم انقلاب توسط سا يت رجانيوز و متعاقب آن درج در روزنامه كيهان ، درحالي كه با استقبال گسترده مردم روبرو شده است، واكنش و ناراحتي سايت حامي ميرحسين موسوي را نيز برانگيخت.
سايت «كلمه» تلاش كرد تا با خبرسازي، اين سخنان را تكذيب كند. با اين حال يكي از نزديكان معظم له در تماس با رجانيوز با بيان عباراتي به نقل از ايشان، اعلام كرد كه حجت الاسلام فاطمي نيا، بر سخنان گذشته خود باقي بوده و رهبر معظم انقلاب اسلامي را مناسبترين شخص براي رهبري انقلاب اسلامي مي داند.
به گزارش رجانيوز، پس از آنكه سخنان استاد فاطمي نيا در وصف رهبر معظم انقلاب اسلامي و لزوم حمايت و تبعيت از ايشان منتشر شد، سايت كلمه، سخنگوي جريان موسوي، كه ظاهرا از اين ابراز حمايت به شدت مكدر شده بود، با انتشار خبري، به صورت ناشيانه تلاش كرد تا سخنان حجت الاسلام فاطمي نيا را تكذيب كند.
اين وب سايت در مطلب خود نوشت: «در پي درج مطلبي از حجت الاسلام والمسلمين فاطمي نيا در روزنامه كيهان خبرنگار كلمه در تماسي با بيت ايشان كسب اطلاع كرد كه معظم له هيچ گونه سخنراني يا گفتگوي جديدي با محتواي درج شده در روزنامه مذكور و يا سايت رجانيوز نداشته است».
منبع مذكور در بيت استاد فاطمي نيا مدعي شد آنچه در شماره روز دوشنبه 30 آذر روزنامه كيهان در صفحه سوم به نقل از پايگاه خبري رجانيوز منتشر شده است متن يك صحبت قديمي است كه سال ها قبل و فارغ از فضاي امروز جامعه و مقتضيات آن بيان شده و استفاده از اين سخنان به صورتي كه تصور شود آقاي فاطمي نيا اين مطالب را در واكنش نسبت به شرايط روز ادا كرده نهايت بي امانتي است.
به دنبال درج اين مطلب در سايت كلمه كه تلاش كرده بود تاريخ اين سخنان را پيش از انتخابات اخير نشان دهد و به اين بهانه موضع كنوني ايشان را با ابهام بيان كند، يكي از نزديكان حجت الاسلام فاطمي نيا در تماسي با رجانيوز، از تاييد سخنان منتشر شده از ايشان توسط معظم له خبر داد.
اين منبع آگاه به نقل از حجت الاسلام فاطمي نيا گفت: « گرچه اين مطالب در اوضاع و شرايط كنوني بيان نشده ولي نظر بنده در مورد جايگاه رهبري همين است. فارغ از جريانات و بهره برداري هاي سياسي و با توجه به اوضاع جهان تشيع بايد از اين جايگاه دفاع كرد و خصوصا نسبت به مقام معظم رهبري.»
ايشان در بخش ديگري از سخنان خود نيز فرموده اند: «به نظر بنده ايشان(آيت الله خامنه اي) مناسبترين فرد براي اين مقام هستند و بنايد ايشان را تنها گذاشت.»

 



گفت وگوي تلفني 1+5 درباره ايران بي نتيجه ماند

تماس تلفني كشورهاي عضو گروه 1+5 درباره برنامه هسته اي ايران بي نتيجه ماند.
روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال در اين باره گزارش داد: نمايندگان روسيه، چين، انگليس، فرانسه، آمريكا و آلمان روز سه شنبه گفت وگوي تلفني خود را در برنامه هسته اي ايران به پايان برده اند بدون اينكه اعلام كنند چه زماني از شوراي امنيت سازمان ملل درخواست در نظر گرفتن تدابير بيشتر براي افزايش فشار به ايران را خواهند كرد.
در ادامه اين گزارش به نقل از يك ديپلمات نزديك به گفت وگوهاي روز سه شنبه آمده است: اين مقامات در نيمه دوم ماه ژانويه به گفت وگوهاي خود ادامه خواهند داد.
در همين رابطه «سوزان رايس» نماينده آمريكا در سازمان ملل گفت: صحبت درباره تحريم هاي جديد، احتمالي زودهنگام است، اما آمريكا، انگليس، روسيه، فرانسه، چين و آلمان در حال بررسي دامنه اي از گزينه ها هستند.
به گزارش شبكه خبري سي. ان.ان. «فيليپ كراولي»، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا نيز روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت كه گروه 1+5 در اين گفت وگوي تلفني بر عزم خود در اين زمينه كه «ايران بايد به سوالاتي كه ما درباره نيات هسته اي اش داريم پاسخ دهد و در غير اين صورت با فشار بيش تر روبه رو شود» تاكيد كرد و واشنگتن «در روزها و هفته هاي آينده با كشورهاي جامعه بين المللي درباره گزينه هايي كه در اختيار دارد صحبت خواهد كرد.»
وزير امور خارجه فرانسه نيز با تاكيد بر اين كه باب مذاكرات بسته نيست، گفت وگو و پرهيز از رويارويي با ايران درباره مساله هسته اي اش را خواستار شد.
«برناركوشنر» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار شبكه خبري العالم در پاريس گفت: فرانسه به دنبال گزينه نظامي نيست و به هيچ وجه از اين گزينه سخن نگفته ايم بلكه معتقديم بايد از هر گونه رويارويي پرهيز و براي صلح كار كنيم.

 



حاج منصور ارضي: نقشه راه مداحان اهل بيت همان بيانات رهبر انقلاب است

حاج منصور ارضي مداح اهل بيت(ع) گفت: مقام معظم رهبري نقشه راه مداحان اهل بيت را مشخص كرده اند.
حاج منصور ارضي در گفت وگو با شبكه ايران با تقدير از بيانات رهبر انقلاب درباره مداحان اظهار داشت: ايشان در بيان كاركردهاي مداح، مي فرمايند ايجاد محبت بين مردم و اهل بيت، تبيين و روشن كردن حقايق براي مردم و بعد از آن ايشان به فرمايش حضرت امام(ره) اشاره كرده اند كه تاكيد حضرت امام(ره) اين بوده است كه زنده بودن اسلام به بركت عاشورا است.
اما رهبر معظم انقلاب در بيان الزامات مداحان و آنچه كه مداحان به آن ملزم هستند، «بيان وضعيت كنوني انقلاب اسلامي» كه مصاديق آن تاثير انقلاب اسلامي در جهان و حركت عمومي جهاني است، موانع و دشمني هاي موجود بر سر راه انقلاب، راهي كه پيش آمده ايم و راهي كه باقي مانده است و برهم زدن نظام سلطه جهاني. همه اينها آن مداحي است كه رهبر انقلاب از ما انتظار دارند.
وي با انتقاد از كساني كه مدعي هستند مداح نبايد سياسي بخواند و يا سياسي باشد گفت: اگر مسائل انقلاب و اسلام و دشمني ها در برابر آن را ما در مداحيمان نگوييم پس چه كسي بايد بگويد، اگر اين رويكرد ايرادي دارد، پس فرزدق كه از همه سياسي تر بوده پر ايرادتر است. چرا كه در مقابل كفر آن زمان شعري مي خواند كه اگر كمك معجزه امام نبود كشته مي شد. يا دعبل و... كه آن گونه مي خواندند.
خدا رحمت كند بسياري از مراجع بزرگوار را كه وقتي مداحي مي كرديم، به قدري از ما تشكر مي كردند، از اينكه همانطور و به همان داغي كه در جاهاي ديگر مي خوانديم آنجا هم مي خوانيم. چرا كه مي دانند كه پشتيباني اسلام، علما و دين، نهضت مداح ها است. اين نهضت در درون بهترين نهضت ها جان گرفته و اين نهضت هميشه بوده است. زماني اين نهضت آتش زير خاكستر بوده، يك موقع زمان طاغوت دو سه نفر داشتيم كه وقتي حماسي و داغ مي خواندند رژيم طاغوت اذيت مي شد. خدا رحمت كند، مرحوم متين، مظلوم پور و حاج اكبر ناظم را. از شعرا و مداحان آن زمان بودند. شعرهايشان را پيدا كنيد ببينيد براي امام خميني(ره) چه مي گفتند! اينها مي دانند برهم زننده نظام كاذب دنيايي بعضي افراد، همين مداح ها هستند اما متأسفانه امروز شاهد هستيم جرياني به دنبال جدا كردن نهضت مداحي از نهضت علما و روحانيون ولايي است.

 



سردار عراقي تاكيد كرد پاسخ دندان شكن ايران به هر گونه تحرك دشمن

جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران از آمادگي كامل اين نيرو براي دادن پاسخي دندان شكن به هر گونه تحركي از سوي دشمن خبر داد.
سرتيپ پاسدار «عبدالله عراقي» در گفت وگو با ايرنا در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه تهديدات خارجي هرازچندگاهي بر عليه نظام اسلامي صورت مي گيرد، نيروي زميني سپاه در برابر اين تهديدات چه واكنشي از خود نشان خواهد داد، گفت: آنها اگر قدرت اين كار را داشتند سال ها قبل اين كار را انجام مي دادند و در تجزيه و تحليل ها وضع خود را در بازي هاي سياسي و نظامي برآورد و محاسبه مي كنند كه اگر اقدامي بخواهند انجام دهند، چقدر هزينه دارد.
جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه تصريح كرد: دشمنان در محاسبات خود به اين نتيجه رسيدند كه اگر بخواهند دست به اقدامي بزنند هزينه زيادي براي آنها خواهد داشت، جمهوري اسلامي هم بنا به توانمندي هايي كه در خود ايجاد كرده پاسخ دندان شكني به آنان خواهد داد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14