(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 9 دي 1388- شماره 19546
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مردم : به سران فتنه امان ندهيد
اعتراض مراجع تقليد به هتك حرمت عاشورا مردم ساكت ننشينند
222نماينده مجلس خواستار اشد مجازات براي حرمت شكنان شدند
تجليل آيت الله نوري همداني از صلابت و مديريت رهبر انقلاب
سخني با برخي از خواص
كي لشكر معاويه كي يار مرتضي است ؟
امام (ره)، الگوي عاشورا و جهاني شدن انقلاب اسلامي -1
 



ديروز سراسر كشور شاهد حضور پرشور عاشوراييان بود
خروش خودجوش سراسري
مردم : به سران فتنه امان ندهيد

سرويس شهرستانها-
در پي حرمت شكني بي سابقه فتنه گران در روز عاشورا و حمله به مقدسات ديني، شيعي و انقلابي و اصول و آرمانهاي انقلاب اسلامي، ديروز و يك روز قبل از برگزاري رسمي سراسري، مردم غيور و مؤمن كشورمان و سخنرانان و علما، در راهپيمايي هاي پرشور و خودجوش، ضمن محكوم كردن شديد اقدامات وحشيانه لبيك گويان به شبكه هاي ماهواره اي و سران فتنه، خواستار دستگيري فوري سلسله جنبانان پيدا و پنهان اغتشاشات و جسارتهاي اخير شدند.
گزارشهاي رسيده از سوي خبرنگاران كيهان و ساير منابع خبري در اين باره به شرح زير است:
به گزارش خبرگزاري فارس، رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: در جريان اخير جاهلان با امام حسين(ع) رو در رو شدند و حرمت عزاداران حسيني و مراسم عزاداري را در روز عاشورا شكستند و با اقداماتي جاهلانه به عواطف مردم جسارت كردند و چهره اصلي خود را نشان دادند.
آيت الله محمد يزدي با اشاره به حوادث روز عاشورا و درگيري ها در شهر تهران اظهار داشت: حادثه روز يكشنبه حلقه اي از سلسله حوادثي است كه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، دشمنان همواره آن را دنبال كرده اند و اين فتنه حادثه اي جديد و ابتدايي نيست و به نظر من آخرين فتنه نيز نخواهد بود.
مسئول دبيرخانه مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: رهبري همواره درصدد جذب نيرو و تبيين مسائل و آگاه كردن مردم و اصلاح امور به صورت معقول و منطقي بوده و هستند.
وي با اشاره به حوادث روز عاشوراي تهران ابراز داشت: اين اقدامات جاهلانه نشان داد همواره دشمنان خدا و اهل بيت(ع) انسان هاي ناداني هستند كه كارها و طرح هايشان به ضررشان تمام مي شود.
وي با بيان اينكه حركت قاطبه مردم در جريانات اخير نشان از نارضايتي آنها از اين آشوب ها و فتنه ها دارد، تصريح كرد: كساني كه در جامعه اثرگذار هستند، مسئولان، شخصيت هاي والاي نظام، مراجع نظام، اعضاي خبرگان، اساتيد، نخبگان، دانشگاهيان و حوزويان نبايد در برابر اين جريان سكوت كنند و اين سكوت فتنه ها را شديدتر و فتنه گران را جري تر مي كند و باعث سوء استفاده دشمنان مي شود.
¤ همچنين رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم گفت: كساني كه با اتكا به دشمنان اسلام و انقلاب اين حركت مذبوحانه را در ايام سوگواري سيدالشهدا(ع) انجام دادند بايد بدانند كه «خسرالدنيا و الاخره » خواهند بود.
¤ هزاران نفر از مردم انقلابي قم نيز صبح ديروز با حركت از بيت امام خميني و حرم حضرت معصومه به سمت دفتر رهبر معظم انقلاب راهپيمايي كرده و با سر دادن شعارهاي كوبنده با ولايت تجديد ميثاق كردند.
¤ گزارش خبرگزاري مهر نيز حاكي است قيام 51خرداد 1342شهرستان ورامين بار ديگر تكرار مي شود و كفن پوشان اين شهرستان در حمايت از ولايت با پاي پياده به سمت تهران حركت مي كنند.
در پي هتك حرمت عاشوراي حسيني و اهانت به مقدسات اسلامي، مردم شهرستان ورامين در حركتي خودجوش ساعت 31روز چهارشنبه نهم ديماه به سوي تهران مي روند.
مردم كفن پوش ورامين، پيشوا، قرچك و جوادآباد در انتهاي اين راهپيمايي خودجوش، صبح روز پنجشنبه در مقابل بيت رهبر معظم انقلاب تجمع كرده و با آرمانهاي انقلاب، شهدا، امام راحل(ره) و رهبر انقلاب تجديد ميثاق خواهند كرد.
¤ به گزارش خبرنگار كيهان از اصفهان در پي بي حرمتي فتنه گران و منافقان به مقدسات مردم مسلمان در روز عاشورا، مردم اصفهان در اعتراض به اين عمل وقيحانه دست به يك راهپيمايي گسترده زدند.
شركت كنندگان در راهپيمايي با سر دادن شعارهايي چون «ما با ولايت زنده ايم، تا زنده ايم، رزمنده ايم»، «فتنه سبز اموي افشا بايد گردد، منافق بي حيا اعدام بايد گردد»، «مرگ بر منافق»، «مرگ بر آمريكا»، «سكوت هر مسلمان، خيانت است به قرآن»، «اي رهبر آزاده، آماده ايم آماده» و «موسوي حيا كن، آمريكا را رها كن»، «مرگ بر ضد ولايت فقيه» و «مرگ بر اسرائيل و انگليس» از ميدان انقلاب به طرف ميدان امام حسين(ع) حركت كردند.
گزارش ايرنا نيز از اصفهان حاكي است راهپيمايي كنندگان كه پرچم ايران و پرچم هاي سرخ حسيني به همراه و پيشاني بندهاي مزين به الله اكبر، يا زهرا(س)، يا حسين(ع) برسر دارند، با فريادهاي بلند، خشم و انزجار خود را از هتاكان به حريم اباعبدالله الحسين(ع) در روز عاشورا اعلام و از اصل ولايت فقيه حمايت كردند.
مركز مديريت حوزه علميه اصفهان، نماينده ولي فقيه در استان و مركز رسيدگي به امور مساجد استان اصفهان روز سه شنبه با صدور بيانيه اي هتك حرمت روز عاشورا و اهانت به عزاداران حسيني را محكوم كردند.
جامعه انجمن هاي اسلامي بازار اصفهان نيز در بيانيه اي خواستار برخورد قاطع قوه قضائيه با منافقان سبزپوش شد.
¤ همچنين به گزارش خبرنگار كيهان در تبريز اصناف و بازاريان اين شهر در اعتراض به هتك حرمت روز عاشورا در تهران و نيز اعلام بيعت مجدد با رهبر معظم انقلاب در خيابانهاي تبريز دست به راهپيمايي زدند.
در صفوف اوليه تظاهركنندگان، كفن پوشان معترض قرار داشتند كه به هتك حرمت مقدسات توسط فرقه موسوي اعتراض كردند.
¤ هيئت رئيسه دانشگاه تبريز نيز با صدور اطلاعيه اي ضمن محكوم كردن بي حرمتي فرقه موسوي در روز عاشورا به مقدسات ديني خواستار واكنش دستگاه قضايي و هوشياري دانشگاهيان شدند.
¤ در ادامه اعتراضات مردم عزادار همدان، جمع كثيري از بسيجيان، طلاب و آحاد مختلف مردم بعدازظهر دوشنبه با تجمع در مقابل امامزاده عبدالله(ع) همدان، ضمن سردادن شعارهاي كوبنده عليه سران فتنه مسير امامزاده عبدالله(ع) تا دادگستري همدان راهپيمايي كردند.
در اين تجمع اجتماع كنندگان با سردادن شعارهاي «هيهات من الذله»، «مرگ بر فتنه گر»، «مرگ بر منافق»، «مرگ بر سازشكار»، «سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن»، «حسين حسين شعار ماست شهادت افتخار ماست»، «خواص بي بصيرت مايه ننگ ملت»، «ما اهل كوفه نيستيم، علي تنها بماند»، «لعن علي عدوك يا علي، موسوي و كروبي و خاتمي»، «قوه قضايي اقدام انقلابي»، «اين آخرين اخطار است امت حزب الهي آماده قيام است»، «منافق كنوني، موسوي و كروبي» اعتراض خود را نسبت به اغتشاشات فتنه گراني كه سبز را ملعبه دست خود كردند، اعلام داشتند.
¤ گزارش خبرنگار كيهان از شيراز نيز حاكي است مردم انقلابي و ولايتمدار شيراز همزمان با سراسر كشور در اعتراض به حوادث پيش آمده در روز عاشورا در تهران تجمع اعتراض آميزي را در ميدان شهدا اين شهر برگزار كردند.
شركت كنندگان در اين تجمع با سردادن شعارهايي همچون اين همه لشكر آمده به عشق رهبر آمده، اي رهبر آزاده آماده ايم آماده، مرگ بر منافق، مرگ بر ضد ولايت فقيه، مرگ بر آمريكا، مرگ بر انگليس و... انزجار شديد خود را از حرمت شكني در روز عاشورا و حركت ضدانقلابي و ضدارزشي فتنه گران و سران آنها اعلام كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس حدود 3 هزار نفر از دانشگاهيان دانشگاه علوم پزشكي شيراز در ادامه تجمع ديروز خود كه در اعتراض به هتك حرمت روز عاشورا توسط حاميان موسوي برگزار شده بود به تجمع مردم اين شهر پيوستند.
¤ همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از ايلام مردم اين شهرستان در حضوري حماسي هتك حرمت عاشورا را محكوم كرده و از دستگاه قضايي خواستار شدند كه با سران فتنه برخورد جدي شود.
جمعيت حاضر در راهپيمايي ديروز ايلام به حدي بود كه تاكنون اين شهرستان تجمعي در اين عظمت به خود نديده بود و گويي كسي در اين روز در خانه نمانده بود.
¤ گزارش خبرنگار كيهان در سنندج نيز حاكي است علما و روحانيان اهل سنت و شيعه كردستان با انتشار بيانيه اي وقايع و حوادث روز عاشوراي حسيني را محكوم و خواستار برخورد جدي با عوامل اين حادثه شدند.
¤ همچنين به گزارش خبرگزاري فارس دانشگاهيان دانشگاه علوم پزشكي بوشهر در اعتراض به هتك حرمت روز عاشورا تجمع و تاكيد كردند: مردم ولايتمدار ما خوب مي دانند كه اعتراض به انتخابات فقط بهانه اي بيش نبوده و چهره واقعي اين مدعيان رهروي امام (ره)، همان است كه امروز در خلال اين اغتشاشات مي بينيم.
¤ گزارش خبرنگار كيهان از كرمانشاه نيز حاكي است بيش از يكصدهزار نفر از عاشقان سيدالشهداء و پيرو ولايت طي راهپيمايي ديروز به حرمت شكني روز عاشورا در تهران اعتراض كردند. راهپيمايان در مسير حركت خود ضمن محكوم كردن سردمداران فتنه هاي اخير در كشور بيعتي دوباره با رهبر معظم انقلاب بستند.
¤ مردم معترض سمنان و جوانان و نوجوانان عضو هيئت هاي مذهبي و عزاداري سمنان با برگزاري تجمع و راهپيمايي اعتراض آميز توهين به مقدسات ديني و حرمت شكني فرقه موسوي، در آيين عاشوراي حسيني را محكوم كردند.
¤ همچنين به گزارش ايرنا مردم مهديشهر سمنان نيز با حضور در خيابان ها خشم و تنفر خود را از هتك حرمت آشوبگران در روز عاشورا ابراز كردند.
¤ مردم رشت نيز با تجمع در مقابل بيت نماينده ولي فقيه در گيلان حرمت شكني عاشورا توسط آشوبگران را محكوم كردند.
گزارش خبرگزاري فارس از رشت نيز حاكي است، جمع كثيري از مردم اين شهر عصر دوشنبه با تجمع در مقابل بيت نماينده ولي فقيه در گيلان خواستار برخورد جدي مقامات قضايي با حرمت شكنان عاشورا شدند.
¤عزاداران حسيني در قزوين نيز با تجمعي خودجوش فتنه روز عاشورا در تهران را محكوم كردند.
عزاداران حسيني شب دوشنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشا و در ادامه عزاداري سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در قالب گروه هاي مختلف به صورت خودجوش از محل عزاداري به سمت ميدان مركزي قزوين (سبزه ميدان) حركت كردند.
¤ در پي هتك حرمت فرقه موسوي به مقدسات در عاشوراي حسيني در تهران امت حزب الله خرم آباد در محل دادگستري لرستان تجمع و اين هتك حرمت را محكوم و از قوه قضائيه خواستند هرچه سريع تر با سران فتنه برخورد كند.
افراد حاضر در اين تجمع با سر دادن شعارهاي موسوي، كروبي اين آخرين پيام است، حزب الله لرستان آماده قيام است. سكوت هر مسلمان خيانت است به قرآن، مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل، خواص بي بصيرت مايه ننگ ملت و مرگ بر ضدولايت فقيه سر دادند.
¤ همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از شهركرد اقشار مختلف مردم شهركرد در اعتراض به هتك حرمت عاشوراي حسيني توسط عده اي فتنه گر و اغتشاشگر دست به يك تظاهرات عظيم زدند.
در جريان تظاهرات يادشده كه از چهارراه بازار آغاز و تا ميدان انقلاب اين شهر ادامه داشت و بازار نيز به نشانه اعتراض به هتك حرمت عاشوراي حسيني تعطيل شد و بازاريان به صف تظاهركنندگان پيوستند.
¤ گزارش خبرنگار كيهان در بروجرد، اهواز، اليگودرز، قشم، ساري و داراب نيز حاكي است مردم اين شهرستانها نيز همگام با ملت ايران در اعتراض به هتك حرمت عاشورا به خيابانها ريخته و اعتراض خود را نشان دادند.

 



اعتراض مراجع تقليد به هتك حرمت عاشورا مردم ساكت ننشينند

مراجع تقليد با صدور بيانيه هايي به هتك حرمت عاشوراي حسيني توسط فرقه موسوي اعتراض كردند.
به گزارش ايرنا آيت الله «حسين نوري همداني» از مراجع تقليد با صدور بيانيه اي، حرمت شكني عده اي در روز عاشوراي حسيني را محكوم و تاكيد كرد كه ملت انقلابي ايران، چهره فتنه گران و فتنه سازان را نمايان تر خواهد ساخت و آنان را به جزاي اعمال خود خواهند رساند.
در اين بيانيه آمده است: به دنبال حركت هنجارشكنانه اي كه چند روز قبل در شهر مقدس قم از طرف تعدادي كه متأسفانه تحت تأثير تلقينات دنياي استكباري و صهيونيستي قرار گرفته اند در تهران نيز در روز عاشوراي حسيني با حرمت شكني بيشتر و اغتشاش و تخريب صورت گرفت.
در اين بيانيه آمده است: ما با محكوم كردن اين تلاش هاي مذبوحانه به فريب خوردگان اعلام مي كنيم كه مردم عاشورايي و انقلابي ايران كه قرن هاست از مكتب عاشورا الهام مي گيرد در برابر اين اعمال ضدعاشورايي هرگز ساكت نمي ماند و با خشم توفنده همه آنها را محو و نابود خواهد كرد و چهره فتنه گران و فتنه سازان را نمايان تر خواهد ساخت و آنان را به جزاي اعمال خود خواهد رسانيد.
آيت الله مكارم شيرازي نيز با صدور بيانيه اي حوادث اخير در عاشوراي حسيني و شعارهاي سياسي ساختارشكنانه و تخريب اموال را محكوم كرد.
در اين بيانيه آمده است: روز عاشورا در حالي كه مردم كشور ما از كوچك و بزرگ و مرد و زن در آتش عشق حسيني مي سوختند، ناله هاي عاشقانه سر مي دادند و با نظم و خلوص نيت مشغول عزاداري و نوحه سرايي بودند، گروهي از مغرضان به برخي خيابان هاي تهران ريختند و قداست مراسم حسيني كه عامل وحدت صفوف همه ملت است را شكستند.
بيانيه مي افزايد: اين عده نخست به شعارهاي سياسي ساختارشكن پرداختند و سپس اقدام به تخريب اموال و آتش زدن آنها نمودند.
آيت الله مكارم شيرازي در اين بيانيه گفته است: ما بارها گفته ايم غير از جناح هاي سياسي وفادار به نظام جمهوري اسلامي و قانون اساسي، گروهي خرابكار و مزدور بيگانه در ميان صفوف مردم رخنه كرده كه هدف آنها فقط ويران كردن كشور، تجزيه آن و سپردن به دست بيگانگان است كه قطعاً با هوشياري وفاداران به اسلام و نظام هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسيد.
اين مرجع تقليد در اين بيانيه خاطرنشان كرده است: اطلاعات موثق و دقيق بيانگر آن است كه آنها جدايي حكومت از اسلام را تبليغ مي كنند و حتي بعضاً به مقام شامخ سالار شهيدان و عزادارانش اهانت كردند.
آيت الله «جعفر سبحاني» از مراجع تقليد با صدور بيانيه اي هتك حرمت عاشورا و زير پا نهادن ارزش هاي انساني بويژه مقدسات اسلامي و سيدالشهدا(ع) و تخريب اماكن عمومي در تهران را محكوم كرد.
در اين بيانيه آمده است:گزارش هاي رسيده، نشان مي دهد كه در عاشوراي حسيني در پايتخت تشيع يك رشته رويدادهاي تأسف آور، زشت و دور از اخلاق انساني رخ داده و قلوب عاشقان حسيني و انسان هاي وارسته را جريحه دار ساخته است.
در ادامه اين بيانيه آمده است: ما هرگز فكر نمي كرديم كه در چنين روز مقدسي كه حتي پيروان اديان ديگر نيز براي آن احترام قائل هستند و در برخي از كشورهاي غيراسلامي عاشوراي حسيني تعطيل رسمي است، چنين رويداد دور از اخلاق انساني رخ دهد و قداست اين روز شكسته شود.
آيت الله سبحاني در بيانيه فوق افزوده است: در اين حوادث گروهي مجروح و اماكني تخريب شد و در نتيجه نفرت و انزجار مسلمانان را برانگيخت، از عمل اين گروه فقط دشمنان ملت و كشور ابراز خوشحالي مي كنند و در محكوميت اين عمل همين بس كه دوستان را اندوهگين و دشمنان ملت را شاد كرده است.
در بيانيه آمده است: اميد است با بيداري مسلمانان بويژه جوانان غيور و بيدار بار ديگر اين عمل ضدانساني تكرار نشود و قداست ايام شهادت ها و اجتماعات مذهبي مخدوش نشود.
آيت الله سبحاني در اين بيانيه افزوده است: اميد مي رود فريب خوردگان، در عواقب اعمال خود بينديشند و به آغوش ملت مسلمان بازگردند و بزرگان نظام اسلامي نيز باب مذاكره را باز گذارده و با حفظ عزت اسلام، وحدت كلمه را فراهم آورند.
مسئول دفتر آيت الله شيخ مجتبي تهراني نيز در پاسخ به سؤال خبرنگار كيهان پيام اين مرجع تقليد را در مورد حوادث عاشورا به شرح زير اعلام كرد: «قلب پيامبر، قلوب ائمه اطهار«ع» و قلب حضرت زهرا «س» و امام زمان «عج» و قلوب همه مسلمانان جهان كه به حسين بن علي«ع» ارادت دارند، از حادثه تاثر برانگيز روز عاشورا توسط عده اي معدود به درد آمده است.»
آيت الله جوادي آملي:
اهانت كنندگان به مقدسات بايد به سزاي اعمالشان برسند
آيت الله عبدالله جوادي آملي، با محكوم كردن اهانت هاي صورت گرفته به مقدسات در سالروز واقعه عاشوراي امسال خواستار مجازات مرتكبين شد.
به گزارش ايرنا، استاد اخلاق حوزه علميه قم، در رابطه با اغتشاشات صورت گرفته در روز عاشورا اظهار داشت: دو نكته بسيار مهم، وجود دارد، اول اينكه اهانت به مقدسات براي هميشه محكوم است، مخصوصا در روز عاشورا و اهانت كنندگان به مقدسات، برابر قانون بايد مورد مواخذه قرار بگيرند.
وي همچنين خواستار جبران خسارات وارده به افراد بي گناه شد و خاطرنشان كرد: نكته دوم اينكه، در اين جريان ها اگر به يك بي گناهي آسيبي رسيد، آن هم خسارتش ترميم بشود تا برابر آيه -وامتازوا اليوم ايها المجرمون - مجرم از غير مجرم جدا شده و هر كدام در برابر حكم الهي، به قانون سپرده بشود.
آيت الله علم الهدي خطاب
به سران فتنه: در گذشته هم
به ولايت فقيه ايمان نداشتيد
امام جمعه مشهد طي يادداشتي خطاب به سران فتنه نوشت: شما ايمان به ولايت فقيه در گذشته هم نداشتيد
به گزارش خبرگزاري فارس، آيت الله سيد احمد علم الهدي ، در پي هتاكي هاي اغتشاشگران در روز عاشورا در اين يادداشت خطاب به سران فتنه يادآور شد: روزي كه هر يك از شما در سمت هاي نخست وزيري، رياست جمهوري ، رياست مجلس شوراي اسلامي وكارگزار نظام ولايت فقيه بوديد آيا به ولايت فقيه ايمان نداشتيد؟ يا آنروز داشتيد و امروز به ولايت فقيه مرتد شديد و از آن برگشتيد؟ و اگر اين هر دو منتفي است پس حالا كه ديديد موج سبز شما به فتنه ولايت ستيزي مبدل شد راه خود را از همراهان سبز رنگ آمريكائي تان جدا كنيد و به دامن نظام و ولايت بر گرديد.
علم الهدي در پايان اين يادداشت آورده است : اظهار پايداري در بيعت با حجت ولي معصوم كه مقام معظم رهبري است. رهبرا فرياد كوبنده مقلدان و پيروان وفادار شما بر سرفرمانبران ابن زياد در عاشوراي امسال در كنار آمادگي سربازان جان بركف تان در سنگر باني دفاع از ولايت.دشمنان اسلام را از هر زمان نااميد تر واركان نظام را مستحكم تر نشان مي دهد.

 



222نماينده مجلس خواستار اشد مجازات براي حرمت شكنان شدند

222 نماينده مجلس شوراي اسلامي كه تمامي نمايندگان حاضر در جلسه علني را تشكيل مي دادند با امضاي بيانيه اي خواستار اشد مجازات براي هتاكان به عاشوراي حسيني و فتنه گران شدند.
در اين بيانيه كه در جلسه علني ديروز قرائت شد، با اشاره به حضور پرشكوه مردم در عزاداري سيد و سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) در روز عاشورا آمده است: امسال آنچه در كنار اين نمايش باشكوه ملي و مذهبي پيش آمد آشوب نفرت انگيز عده اي ضدانقلاب، سلطنت طلب و منافق بود كه جراحات عميقي بر قلب و جان و دلهاي سوگوار حسيني بر جاي گذاشت.
آنها كه با حرف خير و نيكي و تقدس سرستيز دارند و در حرمت شكني دست يزيديان زمان را از پشت بسته اند با هنجارشكني و تخريب، باارزش ترين باور مردم را نشانه رفته اند و نه تنها اصول و مباني نظام جمهوري اسلامي بلكه اعتقادات ريشه دار ديني و قديمي مردم را هدف گرفته اند.
آنها با اين هنجارشكني تلاش نمودند ارتباط بين گروههاي محارب، سلطنت طلب و بيگانگان را به نمايش بگذارند. آنها نشان دادند كه به هيچ ارزشي پاي بند نيستند هنجارهاي مورد احترام همه مسلمانان و حتي معتقدين ساير اديان را به سخره گرفته اند و قلب داغداران حسيني را جريحه دار نمودند.
اين حركت ناشيانه معدود افراد ضدانقلاب با هدايت و رهبري خارج نشينان كه همه شرافت خود را به ثمن بخس به مستكبرين فروخته اند باعث شد كه صف آنان به صورت كامل از معترضين قانوني و كساني كه انتقادهاي قانوني به عملكردهاي نهادهاي كشور دارند جدا شود. اينك موقعيت مناسبي پيش آمده كه دستگاههاي اطلاعاتي، امنيتي و دستگاه قضايي برهم زنندگان نظم جامعه، توهين كنندگان به مقدسات و باورهاي عميق مردم و تخريب كنندگان اموال عمومي را به سرعت شناسايي نموده و به پاي ميز محاكمه بكشانند و به اشد مجازات محكوم نمايند.
اينك وقت آن رسيده كساني كه اين جماعت به نام آنها و به بهانه حمايت از آنها اين پديده زشت و مخرب و ضد اسلامي را به نمايش درآورده اند به صراحت از ضدانقلاب حرمت شكن و محارب بيزاري جويند و با اعلام برائت از آنان از اين آخرين فرصت براي بازگشت به آغوش ملت استفاده كنند.
ما نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با تشكر از ملت بزرگ و اعلام شركت در راهپيمايي بزرگ بعدازظهر روز چهارشنبه و عرض ارادت به پيشگاه حضرت بقيه الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف و اظهار اطاعت از ولي امر مسلمين مقام معظم رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه اي بر پيمان ناگسستني خود با راه امام و رهبري تاكيد مجدد مي نمائيم.
راهپيمايي نمايندگان مجلس در محكوميت فتنه گران
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي همچنين در حاشيه جلسه علني ديروز با برپايي راهپيمايي تا مزار شهداي گمنام مجلس خشم و انزجار خود را از فتنه گران به نمايش گذاشتند.
قبل از برگزاري اين راهپيمايي كه در وقت تنفس مجلس انجام شد، حجت الاسلام حسينيان نماينده مردم تهران در تذكري آئين نامه اي، اظهار داشت: عده اي از عناصر فاسد با زمينه سازي عده اي دنيا طلب و هواپرست در روز عاشورا به عاشوراي حسيني و قرآن كريم هتك حرمت كردند.
وي افزود: اينجا جا دارد هر مومني از درد جان دهد و اشكش جاري شود؛ اينجا ديگر جاي تسامح نيست و خون مومنان حسيني بايد به جوش آيد و فرياد برآورند كه هيهات من الذله.
نمايندگان مجلس بعد از اين گفته حسينيان با فرياد هيهات من الذله وي را همراهي كردند.
حسينيان در ادامه خاطرنشان كرد: امروز بايد تسامح را كنار گذاشته و رسما از كساني كه با نام و نشان اين زمينه را فراهم كردند اعلام برائت كنيم.
موسوي و خاتمي دست در دست اوباما به جنگ امام حسين آمده اند
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس تاكيد كرد: وقت آن است كه از موسوي و خاتمي كه هنوز بيشرمانه دست در دست اوباما به جنگ امام حسين(ع) و ولايت او آمده اند و از امام خميني(ره) شرم نمي كنند و از حسينيه جماران كه متعلق به همه شهيدان، جانبازان و انقلابيون است وسيله اي براي كوبيدن امام حسين(ع) و امام خميني(ره) و راه آنان است، استفاده مي كنند اعلام برائت كنيم.
وي افزود: آيا وقت آن نرسيده كه تسامح را كنار گذاشته و از اين مزدوران وابسته به دشمن با اسم و نام اعلام برائت كنيم؟
حسينيان در پايان از نمايندگان خواست تا دقايقي در راهپيمايي در خارج از صحن مجلس در محكوميت اين اقدام پليد شركت كنند.
پس از اين تذكر حسينيان، نمايندگان به راهپيمايي در اطراف مجلس تا مزار شهداي گمنام پرداختند.
تعدادي از نمايندگان در اين راهپيمايي كفن پوشيده بودند و شعارهاي «حزب فقط حزب علي، سبز فقط سبز علي»، «ولايت فقيه مرجع تقليد ماست»، «ما اهل كوفه نيستيم علي تنها بماند»، «منافق منافق نظام ما را رها كن»، اقدامات هتاكان در روز عاشوراي حسيني را محكوم كردند.همچنين نمايندگان شعارهاي «واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد ارتش دنيا نتواند كه جوابم دهد»، «هيهات من الذله»، «مرگ بر آمريكا»، «خامنه اي كوثر است دشمن او ابتر است»، پرداختند و انزجار از اقدامات هتاكان در روز عاشورا را به منصه ظهور رساندند.
در پايان اين راهپيمايي، نماينده قم در مجلس خطاب به نمايندگان گفت: شما با اين راهپيمايي نمادين نشان داديد كه مجلس در برابر چنين توطئه هايي آرام نمي نشيند و مجلس شوراي اسلامي به عنوان امناي ملت براي صيانت از حقوق ملت و حقوق اسلامي آنها يكپارچه حسيني است.
لاريجاني افزود: حادثه اي كه در روز عاشورا رخ داد و البته حوادثي كه پيش از آن در قم رخ داده بود چنين معركه اي را به پا كرد يك زنگ خطري براي ما و همه دلسوزان نظام است كه وقتي فضا غبارآلود شود، عده اي ضد انقلاب و معاند با آرمان هاي نظام جرأت مي كنند كه اين گونه به حريم حسين(ع) تعدي كنند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: حضور يكپارچه نمايندگان از همه سلايق سياسي نشان مي دهد كه مجلس به صورت يكپارچه پاي آرمان هاي انقلاب ايستاده است.
لاريجاني در ادامه تاكيد كرد: موضع گيري و سخنان اوباما، وزير جنگ رژيم صهيونيستي و وزراي خارجه انگليس و آمريكا نشان داد كه عوامل هتاك دست نشانده آنها هستند.
وي خاطرنشان كرد: ما امروز در كنار مزار شهدا بار ديگر با روح بلند امام خميني پيمان مي بنديم كه تا آخرين نفس پاي آرمان هاي انقلاب اسلامي مي ايستيم؛ ما در مقابل اين حركت هاي ضدديني و ضدانقلابي براي دفاع از اصل انقلاب و ولايت فقيه تا پاي جان ايستاده ايم.
آقايان به جاي صدور بيانيه
مسير خود را روشن كنند
لاريجاني همچنين طي سخناني در صحن علني مجلس از سران جريان چپ خواست به جاي صدور بيانيه مسير خود را روشن كنند.
وي اظهار كرد: ما حساب جريان هاي سياسي داخل انقلاب نظير جريان هاي موسوم به چپ در نظام را از افراد ضد انقلاب جدا مي نماييم، چه آنان كه عموما حسن سابقه در ديانت از انقلاب و تعلق خاطر به انقلاب و آرمان هاي امام خميني(ره) داشتند اما انتظار هم داشتيم برخي از آقايان كه در حوادث انتخابات اعتراضاتي داشتند به هوش بيايند، با اين همه اماره و بينه مسير خود را به طور روشن از اين جريان زشت كار جدا كنند. نه اينكه مجددا بيانيه صادر و در آن فضا را غبارآلوده تر كنند.
انتقاد نماينده رباط كريم از نمايندگان حامي جريان منحرف
نماينده مردم رباط كريم گفت: بعضي از نمايندگان كه با تذكر و نطق از برخي جريان ها دفاع مي كردند امروز چه توجيهي براي شعار عليه اصل ولايت فقيه دارند و آيا نبايد توبه كنيد؟
حجت الاسلام حسن نوروزي در نطق ميان دستور مجلس خطاب به همكاران خود اظهار داشت: بعضي از شما كه با تذكرها و نطق هاي ميان دستور خود از اين جبهه دفاع مي كرديد چه توجيهي امروز براي شعار «مرگ بر اصل ولايت فقيه» مي بينيد؛ شما مگر نديديد و «كر» بوديد كه ديروز شعار مي دادند كه «حسين حسين شعار توست» و در ادامه همان سخنان آقاي كروبي را اعلام مي كردند آيا شما نبايد توبه كنيد؟

 



تجليل آيت الله نوري همداني از صلابت و مديريت رهبر انقلاب

يكي از مراجع تقليد گفت: كسي كه توانست 20 سال با قدرت اين انقلاب را نگه دارد و در برابر جنگ هاي سخت و نرم كشور را رهبري كند، آيت الله خامنه اي بودند.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، آيت الله «حسين نوري همداني» ظهر ديروز در ديدار جمعي از كاركنان و فرماندهان نيروي انتظامي زندگي توام با عزت را اصل اساسي اسلام دانست و گفت: بعد از امام دشمنان چنگ و دندان تيز كرده بودند و در راس همه استكبار جهاني به سركردگي آمريكا مي خواستند انقلاب را تضعيف كنند و با جنگ هاي سخت و نرم آن را براندازند، اما كسي كه توانست 20 سال با قدرت اين انقلاب را نگه دارد، آيت الله خامنه اي بود.
اين مرجع تقليد با اشاره به وقايع عاشورا در تهران اظهار داشت: كساني كه روز عاشورا به مردم عزادار حمله كردند، چه هدفي دارند؟ اينها با عاشورا كه درس آزادگي و مبارزه با ظالم مي دهد مخالفند و با كار خود استكبار را خوشحال كردند.
آيت الله نوري همداني با بيان اينكه بايد عاشورا را زنده نگه داريم، تاكيد كرد: مردم نبايد سكوت كنند بلكه بايد در برابر اينان كه آمدند عاشورا را نابود كنند، بايستيم و آنها را از بين ببريم.
وي رمز راهپيمايي روز عاشورا را زنده نگه داشتن قيام امام حسين(ع) عنوان كرد و اظهار داشت: يزيد و يزيديان در هر زمان فراوانند، وظيفه شما اين است كه سينه سپر كنيد و با صلابت و روحيه فريادگرانه در مقابل آنها بايستيد.
استاد حوزه خواستار محاكمه و مجازات عاملان حمله به عاشورائيان در تهران شد و اظهار داشت: مردم ما كه تربيت يافته مكتب امام خميني(ره) هستند، خواستار مجازات عاملان اين حادثه اند.

 



سخني با برخي از خواص

دكتر محمود طاهري ¤
بيش از شش ماه از دوران انتخابات رياست جمهوري مي گذرد. سخن گفتن دوباره از وقايع آن روزهاي پر تب و تاب، جز آنكه مجددا ما را به ياد آن شرايط سخت و نگران كننده بياندازد هيچ ثمري ندارد. اما سواي آنكه چه كسي با رأي مردم به پيروزي رسيد و چه كساني به آرزوي خود نرسيدند، حقايق فراواني براي مردم پاكدل ما روشن گرديد. و هم زمان، اميد مي رود كه اگر نه در آن روزها، لااقل پس از اين مدت طولاني و با كمك ها و راهنمايي هاي مختلفي كه رهبر معظم انقلاب در محافل گوناگون داشته اند، بسياري از ناآگاهان، از حقايق آشكار و نهان مطلع گردند و از انحراف خود دست بردارند. خوشبختانه در مدت كوتاهي پس از انتخابات، بسياري از مردم مؤمن و حقيقت خواه كشور به ويژه كساني كه از روي پاكدلي و اميد، رأي خود را به آقاي موسوي داده بودند، دريافتند كه تحت نام سيادت و پرچم سبز، چه نقشه هاي خطرناكي براي آينده كشور ترسيم شده بود و دشمنان زودباور خارجي ما همچون فرانسه، انگليس، اسرائيل و آمريكا، چه اميدهايي به اين كودتاي سبز داشته و دارند و چه حمايت هايي از سردمداران اين جريان و بويژه از آقايان موسوي و خاتمي و كروبي مي شود. اما روي برگرداندن اكثريتي از مردم از سران توطئه گر كودتاي مخملي، موجب نگرديد كه همان چند نفر آقايان با وجود شرايط مختلفي كه براي بازگشتشان فراهم بود، به سوي مردم و راه راست بازگردند. از سوي ديگر، گاه شنيده مي شود كه برخي از شخصيت هاي كشوري همچنان براي سران فتنه دل مي سوزانند و به هر نحو، از آنان تقاضاي بازگشت دارند. ولي آيا واقعا اين شش ماه، براي آنكه اين آقايان حقايق را بدانند و از ملت شريف ايران عذرخواهي كنند فرصت و زماني كافي نبوده است؟ اساسا چرا ما و شما تصور مي كنيم كه اين آقايان ناآگاه هستند و ما وظيفه داريم آنان را از مسائل آشكار و پنهان مطلع كنيم؟ آيا آنها با وجود تماس هاي فراواني كه با داخل و خارج و دوست و دشمن دارند، از آنچه در خيايان ها رخ مي دهد و آبرويي كه از كشور مي برند بي خبرند؟ مگر ما نمي بينيم كه آنان خود در اطلاعيه ها و سخنراني هايشان، كراراً به مخالفت با نظام اسلامي و رهبري و ولايت فقيه و قانون پرداخته و دوستان اندك خود را به ايجاد اغتشاش و درگيري تشويق مي كنند؟ وقتي آقاي موسوي در آخرين فيلم تبليغاتي خود در زمان انتخابات كه از سيماي جمهوري اسلامي براي عموم مردم پخش شد، با صراحت كامل اعلام كرد «ما مي خواهيم حكومت استبدادي را به حكومت مردمي تبديل كنيم»، نظر به كدام حكومت و حاكميت داشت؟ واقعا چه كساني حكومت ما را حكومت استبدادي تصور مي كنند و يا آنچه اين آقا و هم فكرانش مي خواستند در ايران ايجاد كنند چه حكومتي بود؟ آيا گفته هاي ايشان شما را به ياد سخنان بوش و اوباما و ديگر مستكبران نمي اندازد؟
اساسا چرا برخي تصور مي كنند هر آنكس كه زماني مسئوليت يا موقعيتي در كشور داشته و دارند، تا انتهاي عمر، هر خطا و انحرافي داشته باشد، بايد مورد عفو و سرپوش قرار گيرد و احترام او به هر حال حفظ شود، اما ديگر مردم به خاطر كوچك ترين اشتباهي مورد مؤاخذه قرار گيرند؟ تصور نمي فرمائيد كه فقط همان اندك افرادي كه در خيابان ها به مخالفت با نظام و معتقدات ديني مردم و كشور پرداخته اند و به تخريب و شورش دست مي زنند، هنجارشكن و خطرناكند، و آقاياني كه موجبات اين مخالفت را فراهم مي سازند بايد هنوز مورد لطف قرار گيرند؟ حقيقت آن است كه اگر چه حساب هر كس در پرونده دنيوي و اخروي اش با ديگري متفاوت است، اما حساب اين آقايان كه به واقع سران و تقويت كنندگان اصلي ناآراميها بوده اند، نه تنها از ديگر اغتشاشگران جدا نيست، بلكه چون همين ها هستند كه چندين ماه كشور را در ناآرامي و التهاب نگهداشته اند و فكر و روح مردم را مي آزارند، پرونده اي بسيار سنگين تر دارند. اينان همان كساني هستند كه نه فقط در طول اين شش ماه، بلكه از سال ها قبل، دست در دست آمريكا و اسرائيل و انگليس، علنا در برابر قانون و در مقابل اسلام و مسلمين قرار داشتند و علاوه بر آنكه از مخالفت هاي صريح خود با رهبري و قانون كشور دست برنداشته اند، بدون آنكه احساس خجالت و خيانت كنند، مورد تشويق و كمك مادي و تبليغاتي دشمنان خارجي نيز قرار گرفته اند. از اين رو، سران فتنه نه تنها نبايد مورد احترام و دعوت قرار گيرند، بلكه بايد با قاطع ترين وجهي مورد توبيخ و مجازات باشند. بله و تنها از آن رو كه مجازات و محاكمه آنان بايد سخت تر از تعدادي جوان ساده لوح و بي اطلاع باشد، حسابشان از ديگران جداست و تا زماني كه قانون و دادگاه ها بطور جدي به پرونده اين آقايان نپردازند، هيچكس اجازه ندارد بيش از اين براي آنان لطف و ارفاقي را مطرح كند، زيرا كه آنان ريشه تمامي اين مفاسد و ناآرامي ها هستند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
¤ استاددانشگاه پيام نور مشهد

 



كي لشكر معاويه كي يار مرتضي است ؟

اسلام ناب راه شهيدان كربلاست
راه حسين، راه علي، راه انبياست
هر روز روز، جنگ حسين(ع) است با يزيد
هر لحظه از گذشت زمان امتحان ماست
اي پيرو طريق ولايت به هوش باش!
خط يزيد و خط ولايت ز هم جداست
هر روز گوشه اي صف صفين مي شود
كي لشكر معاويه، كي يار مرتضي است؟
يك دسته خون ز خوان معاويه مي خورند
يك قوم را علي ولي الله مقتداست
ما از علي جدا نشديم و نمي شويم
ميزان حق علي است، علي نفس مصطفي است
اي لشكر معاويه هاي زمان به هوش!
خط شما هميشه خطا بوده و خطاست
اي نهروانيان ز چه با هم يكي شديد؟
فردا ز ذوالفقار علي فرقتان دوتاست
اين رشته هاي سبز كه بر خويش بسته ايد
قرآن دشمنان علي روي نيزه هاست
نامردي معاويه با خونتان عجين
تكرار عمرو عاص همين فتنه شماست
گيرم كه با علي زمان داشتيد جنگ
آتش زدن به هستي مردم كجا رواست؟
ديديد همچو مورچه گشتيد پايمال
ديديد اين محيط پر از لشكر خداست
بيهوده مثل موج نكوبيد سر به سنگ
كه اين امت مقاوم، چون كوه پا به جاست
ما لب به ناسزا نگشوديم هيچگاه
هرچند تا ابد به شما ناسزا سزاست
با اين همه به دامن ملت شويد باز
كه اين ملت بزرگ كريم است و پارساست
چون حر كنيد بسوي حسين زمانه رو
تا بين خلق يكسره قامت كنيد راست
پا جاي پاي حر بگذاريد و حر شويد
امت پي هدايتتان بر لبش دعاست
غلامرضا سازگار

 



امام (ره)، الگوي عاشورا و جهاني شدن انقلاب اسلامي -1
نقطه آغاز

ابراهيم حاجي محمدزاده
بنيانگذار انقلاب اسلامي حضرت امام خميني(ره) بارها و با تأكيد فراوان از قيام عاشورا به عنوان علت وقوع انقلاب اسلامي و تداوم آن ياد كرده اند بعنوان نمونه درباره سرآغاز انقلاب اسلامي در 15 خرداد و ادامه آن مي فرمايند:
«... شما گمان نكنيد كه اگر اين مجالس عزا نبود و اگر اين دستجات سينه زني و نوحه سرايي نبود، 15 خرداد پيش مي آمد. هيچ قدرتي نمي توانست 15خرداد را آن طور كند، مگر قدرت خون سيدالشهداء و هيچ قدرتي نمي تواند اين ملتي كه از همه جوانب به او هجوم شده است و از همه قدرت هاي بزرگ براي او توطئه چيده اند، اين توطئه ها را خنثي كند، الا همين مجالس عزا و سوگواري، در اين مجالس عزا و سوگواري و نوحه سرايي براي سيدمظلومان و اظهار مظلوميت، يك كسي كه براي خدا و براي رضاي او جان خودش و دوستان و اولاد خويش را فدا كرده است، اينطور ساخته جواناني را كه مي روند در جبهه و شهادت را مي خواهند و افتخار به شهادت مي كنند... اساس را اسلام از اول بنا كرده است به طوري كه به همين ايده و با همين برنامه پيش برود و چنانچه واقعاً بفهمند و بفهمانند كه مسئله چه هست و اين عزاداري براي چه هست و اين گريه براي چه اينقدر ارج پيدا كرده و اجر پيش خدا دارد آن وقت ما را «ملت گريه» نمي گويند، ما را ملت «حماسه مي خوانند»... اگر روشنفكران ما فهميده باشند كه اين مجالس و اين دعاها و اين ذكرها و اين مجالس مصيبت جنبه سياسي و اجتماعي اش چيست. نمي گويند كه براي چه اينكار را بكنيم. تمام روشنفكرها و تمام غربزده ها و تمام قدرتمندها اگر جمع بشوند، نمي توانند يك 15خرداد را ايجاد كنند... ملت ما قدر اين مجالس را بدانند، مجالسي كه زنده نگه مي دارد ملت ها را ...» (1) و با ايماني راسخ به مصباح هدايت حسيني سازماندهي عاشورائيان در كربلاهاي ملت ها را تنها راه پيروزي محرومان و پابرهنگان بر استكبار جهاني يزيد صفت و معاويه منش دانسته و مي فرمايند:
«... اينكه براي عزاداري، براي مجالس عزا، براي نوحه خواني، براي اينها، اينهمه ثواب داده شده است علاوه بر آن امور عباديش و روحانيش، يك مسئله مهم سياسي در كار بوده است. آن روزي كه اين روايات صادر شده است، روزي بوده است كه اين فرقه ناجيه مبتلا بودند به حكومت اموي و بيشتر عباسي و يك جمعيت بسيار كمي، يك اقليت در مقابل قدرتهاي بزرگ در آن وقت، براي سازمان دادن به فعاليت سياسي اين اقليت، يك راهي درست كردند كه اين راه، خودش سازمانده است و آن نقل از منابع وحي است به اينكه براي اين مجالس اينقدر عظمت است و براي اين اشكها آنقدر در دور و بر اين اشكها و عزاداريها، شيعيان با اقليت آنوقت اجتماع مي كردند و شايد بسياري از آنها هم نمي دانستند مطلب چه هست، ولي مطلب، سازماندهي به يك گروه اقليت در مقابل آن اكثريتها بود، و در طول تاريخ به اين مجالس عزا كه يك سازماندهي سرتاسري در كشورها است....» (2)
امام راحل دو ماه و چند روز قبل از پيروزي انقلاب اسلامي در تاريخ (1/9/1357) با اشاره به فرا رسيدن ماه محرم مي فرمايند:
«با حلول ماه محرم، ماه حماسه و شجاعت و فداكاري آغاز شد، ماهي كه خون بر شمشير پيروز شد. ماهي كه قدرت حق، باطل را تا ابد محكوم و داغ باطل بر جبهه ستمكاران و حكومتهاي شيطاني زد، ماهي كه بر نسل ها در طول تاريخ، راه پيروزي بر سرنيزه را آموخت. ماهي كه شكست ابرقدرتها را در مقابل كلمه حق به ثبت رساند، ماهي كه امام مسلمين، راه مبارزه با ستمكاران تاريخ را به ما آموخت، راهي كه بايد مشت گره كرده آزاديخواهان و استقلال طلبان و حق گويان بر تانكها و مسلسلها و جنود ابليس غلبه كند و كلمه حق، باطل را محو نمايد...» (3)
پس از پيروزي انقلاب اسلامي و در حالي كه استكبار جهاني با انبوهي از توطئه هاي گوناگون به مقابله با انقلاب برخاسته بود، حضرت امام (ره) رمز تداوم انقلاب اسلامي و سازماندهي تا حكومت جهاني قائم آل محمد را اينگونه ترسيم مي نمايند:
«... سالروز خرداد 42خميرمايه نهضت مبارك ملت ايران و روز بذر انقلاب بزرگ اسلامي ماست. ملت عزيز بايد اين خميرمايه و بذر پربركت را در عصر عاشوراي 61 قمري جستجو كند. عصر عاشورايي كه خون طاهر و مطهر ثارالله و ابن ثاره به زمين گرم كربلا ريخت و ريشه انقلاب اسلامي را آبياري نمود. ملت عظيم الشان در سالروز شوم اين فاجعه انفجارآميزي كه مصادف با 15 خرداد 42بود، با الهام از عاشورا آن قيام كوبنده را به بار آورد اگر عاشورا و گرمي و شور انفجاري آن نبود، معلوم نبود چنين قيامي بدون سابقه و سازماندهي واقع مي شد. واقعه عظيم عاشورا از 61هجري تا خرداد 61 و از آن تا قيام عالمي بقيه الله- ارواحناه فداه- در هر مقطع انقلاب ساز است...» (4)
انقلابي كه با 51خرداد و محرم و عاشورا آغاز مي گردد و به مقصد قيام جهاني مستضعفان به رهبري قائم آل محمد يقين دارد مي بايست خود را براي تحمل تمامي رنج ها و دردها آماده كند. و تجربه جميل فتح الهي را در سازماندهي كربلايي بازسازي نمايد:
«ملت ايران تجربه پيروزي بر كفر جهاني را در خراب شدن منازل خود بر سر كودكان درخواب به دست آورده و با فداكاريها و مجاهدات، انقلاب و كشور خود را بيمه نموده است و ما بايد به تمام جهان تجربه هايمان را صادر كنيم و نتيجه مبارزه و دفاع با ستمگران را بدون كوچكترين چشمداشتي به مبارزان راه حق انتقال دهيم و مسلماً صدور اين تجربه ها جز شكوفه هاي پيروزي و استقلال و پياده شدن احكام اسلام براي ملت هاي دربند نيست. روشنفكران اسلامي همگي با علم و آگاهي بايد راه پرفراز و نشيب دگرگون كردن جهان سرمايه داري و كمونيسم را بپيمايند و تمام آزاديخواهان بايد با روشن بيني و روشنگري راه سيلي زدن بر گونه ابرقدرتها و قدرتها، خصوصاً آمريكا را بر مردم سيلي خورده كشورهاي مظلوم اسلامي و جهان سوم ترسيم كنند. من با اطمينان مي گويم، اسلام ابرقدرتها را به خاك منزلت مي نشاند. اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدوده خود را يكي پس از ديگري برطرف و سنگرهاي كليدي جهان را فتح خواهد كرد... يا دست يكديگر را در شادي پيروزي جهان اسلام در گيتي مي فشاريم و يا همه به حيات ابدي و شهادت روي مي آوريم و از مرگ شرافتمندانه استقبال مي كنيم ولي در هر حال پيروزي و موفقيت با ماست و دعا را هم فراموش نمي كنيم. خداوندا ! بر مامنت بنه و انقلاب اسلامي ما را مقدمه فرو ريختن كاخهاي ستم جباران و افول ستاره عمر متجاوزان در سراسر جهان گردان و همه ملت ها را از ثمرات و بركات وراثت و امامت مستضعفان و پابرهنگان برخوردار فرما...» (5)
ادامه دارد

(1) صحيفه امام، ج 61، ص346
(2) صحيفه امام، ج 61، ص344
(3) صحيفه امام، ج 5 ، ص57
(4) صحيفه امام، ج 61،ص 290
(5) صحيفه امام ،ج 02، ص 325

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14