(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 12 دي 1388- شماره 19548
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رئيس مجلس شوراي اسلامي: پاي اشد مجازات براي توهين كنندگان به امام حسين(ع) ايستاده ايم
قدرداني مراجع و علما از حضور حماسي عاشورائيان در سراسر كشور
محاكمه حرمت شكنان از فردا در دادگاه انقلاب آغاز مي شود
دادستان كل كشور، وزير اطلاعات و فرمانده ناجا به كميسيون قضايي مي روند
جمعي از نهادهاي كشور ضمن تقدير از حضور گسترده مردم:
موج عظيم ملت عاشورايي آخرين اتمام حجت با يزيديان زمان بود
واكنش علماي اهل سنت به هتك حرمت عاشورا
حداد عادل: ميزان پشتيباني مردم ايران از حكومت در طول تاريخ بي سابقه است
قوه قضاييه: خواص صف خود را از دشمنان نظام جدا كنند
وزارت اطلاعات : به زودي اخبار مهمي از نقش فتنه گران در اغتشاشات اخير به اطلاع عموم مي رسد
بادامچيان: موسوي نخست وزير تحميلي به امام خميني (ره) بود
دي سايت : سياست زور عليه ايران بي نتيجه است
خانواده هاي شهدا و ايثارگران با امضاي طوماري تأكيد كردند؛ سران فتنه سياه به اشد مجازات برسند
سفير ايران در عراق: هيچ كس قادر به ايجاد اخلال در روابط مستحكم تهران و بغداد نخواهد بود
گروهك تروريستي منافقين بر نقش خود در آشوب هاي روز عاشورا اعتراف كرد
امضاي يادداشت تفاهم همكاري ميان ايران و سومالي



رئيس مجلس شوراي اسلامي: پاي اشد مجازات براي توهين كنندگان به امام حسين(ع) ايستاده ايم

ما پاي اشد مجازات براي توهين كنندگان به امام حسين«ع» ايستاده ايم و دستگاه ها هم بايد پاي اين مهم بايستند.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، رئيس مجلس شوراي اسلامي در سخناني پيش از خطبه هاي نماز جمعه مشهد با اعلام مطلب فوق افزود: فرصت براي كساني كه خود را از مسير ملت جدا كرده اند تمام شده است.
دكتر علي لاريجاني ادامه داد: آنها تصور مي كنند با آتش زدن امكانات دولتي و شعارهاي آمريكايي پسند مي توانند جلوي ملت ما بايستند اما سخت در اشتباهند.
وي افزود: اگر زماني انتخابات را بهانه قرار مي دادند اكنون هدفشان روشن است آنها حرمت امام حسين را نشانه رفته اند. رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: در اين جريان ها ملت در اين 6 ماه با صبوري از نظام حمايت كردند و دولت و ولي فقيه نيز راه نجات را نشان دادند ولي امروز ملت ما با صلابت انقلابي با فتنه گران مبارزه خواهد كرد و به اين فتنه پايان خواهد داد.
همچنين به گزارش ايرنا، دكتر لاريجاني در جمع مردم تايباد نيز گفت: كساني كه به عاشورا و اصل ولايت فقيه توهين كردند در راهپيمايي اخير قدرت ملت ايران را مشاهده كردند و مردم ايران ديگر تحمل چنين توهين ها و جسارت هايي را ندارند.
وي افزود: حضور حماسي و آگاهانه مردم ضمن نيرو دادن به انقلاب اسلامي پاسخ كوبنده اي بود براي معاندان.
اين گزارش حاكي است رئيس مجلس شوراي اسلامي در جمع مردم و خانواده شهداي رشتخوار نيز گفت: پشتيباني ملت باعث مي شود مسئولان با هشياري بيشتر مسايل اخير را رصد كرده و نسبت به متجاوزان به حقوق مردم و خسارت زنندگان به اموال عمومي با قدرت اقدام كنند.

 



قدرداني مراجع و علما از حضور حماسي عاشورائيان در سراسر كشور

برخي علما و مراجع عظام تقليد بار ديگر با محكوم كردن هتك حرمت روز عاشورا توسط گروهي اغتشاشگر از حضور حماسي ملت ايران در تجمع عاشورائيان سراسر كشور قدرداني كردند.
آيت الله «حسين نوري همداني» در ديدار جمعي از ائمه جماعات استان تهران با قدرداني از اين حضور پرشكوه و آگاهانه گفت: ملت ايران اسلامي عشق به انقلاب، ولايت و سيدالشهدا(ع) را به نمايش گذاشتند.
وي خاطرنشان كرد: همانطور كه بنيانگذار جمهوري اسلامي فرمودند ملت ما از ملت زمان حضرت پيامبر اكرم(ص) نيز بهتر هستند و بايد قدر آنان دانسته شود.
وي با اشاره به حوادث و وقايع اخير و هتك حرمت مقدسات اسلامي گفت: استكبار جهاني به دليل اينكه از نظام جمهوري اسلامي سيلي خورده است به حرف چند فريب خورده دل خوش مي كند.
آيت الله نوري همداني تصريح كرد: مردم روز گذشته با حضور در راهپيمايي عظيم بر حفظ و حراست از انقلاب تأكيد كردند و ما بايد انقلاب را در اين حضور حماسي ملت ببينيم.
وي با اشاره به اينكه نظام اسلامي مبتني بر ولايت مي باشد و رهبري انقلاب به خوبي مسير را ادامه مي دهد گفت: خوشبختانه بعد از ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي، حضرت آيت الله خامنه اي به خوبي انقلاب را رهبري كردند.
آيت الله نوري همداني همچنين در ديدار اعضاي حزب مأتلفه اسلامي اظهار داشت: بايد واقعه عاشورا را حفظ كنيم تا بتوانيم در برابر اوباما، فرانسه، انگليس و ساير دشمنان كه از انقلاب سيلي خورده اند، بايستيم.
وي حركت انقلابي مردم ايران در روز چهارشنبه را مايه تقدير دانست و افزود: جان و خون مردم از حسين(ع) است و بي حرمتي به روز عاشورا برايشان قابل تحمل نيست.
آيت الله «ناصر مكارم شيرازي» نيز در ديدار اعضاي حزب مأتلفه تصريح كرد: راهپيمايي دشمن شكن مردم در سراسر كشور، خواب دشمنان براي توطئه عليه نظام اسلامي را بدون تعبير گذاشت.
وي افزود: حضور گسترده مردم در اين راهپيمايي هم از نظر كيفي و هم از نظر كمي فوق العاده بود و با اين حركت عظيم، تصور دشمنان براي پيشرفت انقلاب مخملي به نتيجه نرسيد و دشمنان فهميدند كه مردم هوشياري خود را حفظ كرده اند.
وي ادامه داد: بعد از راهپيمايي گسترده روز چهارشنبه مردم بايد اميدوار باشند، هيچكس نبايد مأيوس شود همه بدانند خواب هاي دشمنان تعبير نخواهد شد.
آيت الله جعفر سبحاني هم با اشاره به راهپيمايي باشكوه ملت ايران به مناسبت محكوم كردن هتك حركت شعايرالهي در روز عاشورا تاكيد كرد: چنين اجتماعي و راهپيمايي در طول انقلاب بي نظير بود، اين نشان از رضايت عمومي مردم از نظام است و رضايت عمومي سرمايه نظام است.
وي با تاكيد بر اينكه تظاهرات ميليوني مردم پاسخ دشمنان نظام را داد، بيان داشت: جريان مخالف نظام بي آبرو و احمق است، آنهايي كه اسلام را هم قبول ندارند به امام حسين(ع) احترام مي گذارند و حتي مبارزين در دنيا مي گويند راه حسين(ع) را ادامه مي دهيم و بايد احترام روز عاشورا حفظ شود اما بي حرمتي افرادي در روز عاشورا نشان از بي عقلي آنها است.
آيت الله «عبدالله جوادي آملي» هم در ابتداي درس اخلاق خود در جمع طلاب و دانشجويان با اشاره به حرمت شكني روز عاشورا اظهار داشت: عده اي كه معترض هستند، اما صف آنان از هتاكان جدا است، از خداوند خواستاريم كه آنان را جدا كند و كساني كه در روز حزن اهل بيت(ع) شادي آل زياد و آل مروان را تكرار كردند، اگر قابل هدايت نيستند به سزاي اعمالشان برساند.
وي بر وحدت و انسجام ملي و مذهبي تأكيد كرد و افزود: اين وحدت در سايه اهل بيت عصمت و طهارت (ع) امكان پذير است و حفظ انقلاب اسلامي تا ظهور حضرت مهدي(عج) خواست همه است و خداوند ما را ياري خواهد كرد.
آيت الله مهدوي كني، دبير كل جامعه روحانيت مبارزه نيز با واكاوي اينكه چطور جريانات بعد از انتخابات به حرمت شكني در روز عاشورا كشيده شدند، تصريح كرد: خداوند متعال در قرآن مي فرمايند، كه فتنه بدتر از قتل و آدم كشي است، و اقدامات فتنه گرايانه با متشنج و متفرق كردن افكار مردم، آشوب به راه مي اندازد و ميان گروهها و ملتها كشتار ايجاد مي نمايد.
وي با اشاره به فرمايشات اميرالمأمنين در اينكه دو چيز منشأ فتنه در نظام اسلامي مي شود، اظهار داشت: آغاز فتنه از دو چيز است: اول، هواهاي نفساني و دوم كساني كه از اين هواهاي نفساني تبعيت مي نمايند، چرا كه هواهاي نفساني، برداشت هاي شخصي و گروهي، ناشي از عدم حقيقت يابي را منجر مي شود كه تنها تابع حب و بغض هاست.
وي همچنين به تقدس ولايت فقيه در نظام اسلامي اشاره كرد و گفت: ولايت فقيه نائب امام زمان در جامعه اسلامي مي باشد كه چنين رهبريتي با رهبري در هر كشوري متفاوت است چرا كه تقدس و اختيارات قانوني ولايت فقيه براي همگان فصل الخطاب در بحرانهاي سياسي مي باشد.
دبير كل جامعه روحانيت مبارز تصريح كرد: عده اي بعد از انتخابات ادعاي طرفداري نظام و دلسوزي براي نظام را داشتند اما همين افراد با شكستن حريم قانون اساسي بستري را براي حضور جريانات ضد انقلاب فراهم ساختند و سردادن شعارهاي ساختارشكنانه را كليد زدند.
وي در ادامه به اتفاقات و حرمت شكني در روز عاشورا اشاره كرد و گفت: آنهايي كه با حرمت شكني در روز عاشورا به ساحت امام حسين(ع) و عزادارانش توهين نمودند قطعاً مسلمان و شيعه نبودند و گناه بانيان اين فجايع با فتنه اي كه آغاز نمودند، تطهير نخواهد شد.

 



محاكمه حرمت شكنان از فردا در دادگاه انقلاب آغاز مي شود

محاكمه متهمان پرونده هاي هتاكان به آرمان هاي اسلامي روز يكشنبه تا سه شنبه اين هفته -13 الي 15 دي ماه - در دادگاه انقلاب اسلامي تهران برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي دادسراي عمومي و انقلاب تهران: «پرونده اين متهمان كه تعداد آنان هفت نفر است پيش از اين با تكميل تحقيقات و صدور كيفرخواست از سوي دادستان عمومي و انقلاب تهران به دادگاه ارسال شده بود.»
اين گزارش همچنين حاكيست: «پرونده تعدادي از ساختارشكنان روز عاشورا نيز كه در پي حوادث اخير بازداشت شده اند بزودي به دادگاه انقلاب اسلامي تهران ارسال خواهد شد.»
دادستاني تهران در اين اطلاعيه بار ديگر ضمن تقبيح اقدامات ساختارشكنانه و مجرمانه روز عاشورا اعلام كرد: تحقيقات مربوط به پرونده متهمان جرايم ارتكابي در اين روز با سرعت در حال انجام است و بزودي تعدادي از پرونده اين متهمان با صدور كيفرخواست به دادگاه ارسال خواهد شد.
عباس جعفري دولت آبادي دادستان عمومي و انقلاب تهران نيز پيشتر اعلام كرده بود: اين دادستاني بدون اغماض با توهين كنندگان به آرمان هاي انقلاب اسلامي بخصوص متهمان ساختارشكن حوادث روز عاشورا با قاطعيت برخورد كرده و رسيدگي به اتهامات متهمان ياد شده در اسرع وقت انجام خواهد شد.

 



رحيمي خبر داد
دادستان كل كشور، وزير اطلاعات و فرمانده ناجا به كميسيون قضايي مي روند

دادستان كل كشور، وزير اطلاعات و فرمانده نيروي انتظامي اين هفته، در كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي حضور مي يابند.
«امين حسين رحيمي» مخبر كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي روز جمعه در گفت وگو با ايرنا گفت: غلامحسين محسني اژه اي دادستان كل كشور، حيدر مصلحي وزير اطلاعات و اسماعيل احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي به منظور ارائه گزارش درباره حوادث روز عاشورا به كميسيون قضايي دعوت شده اند.
نماينده ملاير در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: كميسيون قضايي و حقوقي مجلس با برگزاري نشست هاي مختلفي با مسئولان انتظامي، امنيتي و قضايي، حوادث روز عاشورا را بررسي خواهد كرد.
وي با اشاره به نشست هاي هيئت پنج نفره كميسيون قضايي مجلس تاكيد كرد: اين كميسيون، بطور دقيق روند اجراي قانون و اعمال مجازات اغتشاشگران و عاملان حوادث روز عاشورا را پيگيري مي كند.

 



جمعي از نهادهاي كشور ضمن تقدير از حضور گسترده مردم:
 موج عظيم ملت عاشورايي آخرين اتمام حجت با يزيديان زمان بود

سرويس سياسي -
نهادها و سازمان هاي مختلف كشور ضمن تقدير از حضور پرشكوه عاشوراييان در اعتراض به اقدام ننگين فتنه انگيزان تاكيد كردند موج عظيم اراده هاي راسخ ملت آخرين اتمام حجت و هشدار نهايي به تمامي يزيديان زمان بود.
در همين رابطه شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور اطلاعيه اي تصريح كرد: امروز، شور حضور ملت در حمايت از ولايت تمامي طراحان و مجريان و مسببان آشوب هاي اخير را به خاك مذلت نشاند و تعجب و شگفتي رسانه هاي بيگانه و مزدور را كه سرانگشت حسرت مي گزيدند را برانگيخته و تمامي سناريوهاي از پيش طراحي شده آنان را با آن هزينه هاي سنگين دول مستكبر باطل نمود.
اين شورا همچنين تاكيد كرد: امروز، موج عظيم اراده هاي راسخ و كوبنده عاشورائيان آب بر آتش فتنه فرصت طلبان اغواگر و هتاكان كذاب ريخته و به عنوان آخرين اتمام حجت و هشدار نهايي ملت قهرمان و ذلت ناپذير ايران اسلامي با تمامي يزيديان زمان بود.
در ادامه اين اطلاعيه آمده است: شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي، از اين همه شور حسيني و بصيرت عاشورايي ملت عزادار و سوگوار حضرت اباعبدالله الحسين (عليه السلام) كه، در ميعادگاه هاي سراسر كشور متجلي شد، تقدير و تشكر نموده و از حضور عاشورايي، حماسي و انقلابي همه پيروان ولايت تجليل نموده و بر خود مي بالد كه يكي از صحنه هاي شورانگيز «حمايت از رهبري و اطاعت از امامت» توسط مردم شريف و فهيم و ولايي ايران اسلامي اينچنين پر حرارت و گسترده در لبيك به نداي «هل من ناصر ينصرني» حضرت امام حسين(عليه السلام) رقم خورد و عاشوراي امسال را به عاشوراي سال 61 هجري قمري متصل نمود و در فضايي آكنده از احساسات به غليان درآمده حسينيان ملت عاشورايي ايران تمام توطئه هاي شوم دشمنان قسم خورده اسلام را خنثي و چشم فتنه را كور كرد. اين شورا به پاس تجليل و تقدير از اين حميت و همت والاي امت اسلامي ايران گام هاي استوارتان را گرامي مي دارد.
ستادكل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي نيز در اطلاعيه اي با تجليل و قدرداني از حضور شكوهمند ملت انقلابي ايران اسلامي، خلق اين حماسه كم نظير را پيام قاطع و روشن ايرانيان به سران فتنه و جبهه متحد ضد انقلاب داخلي و خارجي دانست.
در اطلاعيه ستادكل نيروهاي مسلح آمده است: بي ترديد اين حماسه بزرگ چشم فتنه را كور و دشمنان اسلام و ضد انقلاب داخلي و خارجي را براي مدتها منكوب و منزوي و از مسير رشد و تعالي نظام و ملت رشيد و مصمم ايران اسلامي خارج ساخت.
اين اطلاعيه مي افزايد؛ حضور اعجاب آور آحاد مردم در اين همايش دهها ميليوني ايران اسلامي، حجت را بر همگان و به خصوص دستگاههاي مسئول اعم از سياسي، اطلاعاتي، فرهنگي، امنيتي، انتظامي، قضايي و سايرين براي پاسداشت قطعي نظام و دستاوردهاي آن، تمام كرده است.
سپاه محمدرسول الله تهران بزرگ هم در اطلاعيه جداگانه اي با تشكر از حضور باشكوه مردم در راهپيمايي عاشورائيان، برخورد قاطع با اغتشاشگران را خواستار شد.
در اين اطلاعيه تاكيد شده است:
سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ ضمن تقدير و تشكر از ملت هميشه در صحنه كه رسالت خود را به خوبي انجام داد از همه مسئولين (قضايي، انتظامي و ...) همانند ملت ايران اسلامي مي طلبد كه با مجرمان و هتاكان و كساني كه سكوتشان باعث گستاخي آنان شد و محاربان بي دين برخورد و آنان را به سزاي اعمال ننگين و ساختارشكنانه شان برسانند.

 



واكنش علماي اهل سنت به هتك حرمت عاشورا

سرويس شهرستانها-
به دنبال هتك حرمت به مقدسات ديني در روز عاشورا اهل سنت نيز همانند مردم انقلابي كشور به پا خاسته و اعتراض خود را نشان دادند.
گزارش خبرنگاركيهان از سنندج حاكي است امام جمعه اهل سنت شهرستان مرزي مريوان در اجتماع پرشور مردم انقلابي سنندج گفت:هتك حرمت عاشوراي حسيني(ع) و عزاداران عاشورا هتك حرمت تمام اسلام است.
ماموستا ملامصطفي شيرزادي گفت: ملت مسلمان و انقلابي ايران هرگز هتك حرمت به مقدسات ديني و عاشوراي حسيني(ع) را تحمل نخواهد كرد و هتاكان بايد هرچه سريع تر با برخورد قاطع از سوي دستگاه قضايي مجازات شوند.
امام جمعه مريوان افزود: هر عملي كه موجب خشنودي استكبار و صهيونيسم جهاني بشود از منظر اسلام حرام است و هر كسي كه اين عمل را انجام دهد شريك جرم و گناه دشمنان اسلام محسوب خواهد شد.
ماموستا شيرزادي گفت: هر مسلماني كه زمينه شادماني دشمنان اسلام را فراهم كند كافر شده است و در اين شرايط وظيفه مسلمانان اين است كه با اخوت اسلامي و تحكيم وحدت در جهت خنثي سازي و مقابله با توطئه هاي دشمنان اسلام تلاش نمايند. به گزارش ايرنا، امام جمعه اهل سنت سراوان نيز گفت: ملت بزرگ ايران در جاي جاي ايران اسلامي فرياد اسلام خواهي را در همايش پرشور و بزرگ حماسه عاشوراييان سر دادند.
مولوي عبدالصمد ساداتي افزود: حضور گسترده مردم نشان داد كه اسلام و ولايت در قلب مردم ايران جاي دارد و كسي نمي تواند به آن خدشه اي وارد كند. وي گفت: آنان كه در روز عاشورا چنان هتك حرمت سنگيني را مرتكب شدند پياده نظام هاي كشورهاي غربي به ويژه رژيم اشغالگر قدس هستند. او ادامه داد: دشمنان با قدرت رسانه اي خود به حمايت از اين افراد پرداختند و حتي وزير امور خارجه اسرائيل به صراحت اعلام پشتيباني از اين فتنه گران مي كند.
مولوي ساداتي بيان كرد: آنان با اصل نظام و اسلام مخالفند و با اجير كردن افراد به دنبال پيشبرد اهداف شوم خود هستند. وي افزود: هيچ مسلماني جرات نمي كند در كشور مسلمان آن هم در ايران كه داراي انقلاب اسلامي است به مقدسات توهين كند. او ادامه داد: اما حضور مردم در صحنه و حتي در روز عاشورا سبب شد تا توطئه هاي آنان براي همه مشخص شود.
مديرحوزه علميه اهل سنت دارالعلوم سراوان گفت: بايد فريب خوردگان بدانند مردم ايران نظام و ولايت فقيه را دوست دارند و از اشتباه خود آگاه شوند و به نظام برگردند.
امام جمعه اهل سنت نگور چابهار گفت: حفاظت از كشور و پاسداري از ارزشهاي انقلاب و نظام تكليف شرعي مسلمانان شيعه و سني ايران نيز است.
مولوي عبدالرحمن عارفي افزود: حضور ميليوني و پرشور مردم ايران از مذاهب و اقليتهاي ديني مختلف در راهپيمايي گسترده روز چهارشنبه، حجت را بر فتنه گران و اغتشاشگران سلطنت طلب تمام كرد. وي ادامه داد: مردم ايران از هر قوم و مذهبي كه باشند نسبت به روز عاشورا تعصب خاصي دارند و هرگونه اهانت به ساحت مقدس امام حسين(ع) و واقعه عاشورا را نمي پذيرند.
او بيان كرد: مردم و مسئولان از نظام مقدس جمهوري اسلامي مانند كشتي نوح دفاع مي كنند و ساختارشكني برخي عوامل موجب غرق شدن كشتي و از بين رفتن همه مردم مي شود.
وي اظهار داشت: برگزاري راهپيمايي چهارشنبه بطور قطع نقشه هاي دشمنان را براي براندازي نظام و رسيدن به اهداف سلطه جويانه اشان ناكام گذاشت و درس عبرتي براي همه اغتشاش طلبان شد. مولوي عارفي مقابله قوه قضائيه و مراجع قضايي با سران فتنه و آشوب طلبان را خواستار شد.
امام جمعه اهل سنت شهر كنگان استان بوشهر نيز گفت: ولايت فقيه يادگار ارزشمند و ميراث گرانسنگ معمار كبير انقلاب است كه باعث جاري و ساري شدن روح بيداري اسلامي در جهان شده است.
شيخ محمد جمالي با محكوم كردن هتك حرمت روز عاشورا در تهران افزود: فتنأ فتنه گران و آشوبگران با فرهنگ عاشورا و نهضت حسيني بيگانه است.
وي اضافه كرد: برادران اهل سنت نيز مثل هميشه لحظه اي از پاي ننشسته و آماده صيانت و دفاع از حريم ولايت فقيه هستند و اجازه نمي دهند تعدادي افراد فريب خورده وحدت حاكم بر جامعه اسلامي را از بين ببرند.
وي گفت: آنچه امروز نيز مهم است وحدت است و ما نيز بار ديگر ضمن بيعت با آرمانهاي والاي امام خميني و شهدا با رهبر معظم انقلاب ميثاق دوباره مي بنديم و اميدواريم كه دستگاه قضايي با هتاكان و قانون شكنان برخورد قاطع كند.

 



حداد عادل: ميزان پشتيباني مردم ايران از حكومت در طول تاريخ بي سابقه است

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس تاكيد كرد اگر كسي در چند روز پس از عاشورا اجتماعات مردم را رصد كند از خود مي پرسد در تاريخ معاصر كي اتفاق افتاده حكومتي در كشور اين همه پشتيبان داشته باشد.
غلامعلي حدادعادل رئيس كميسيون فرهنگي مجلس در هفدهمين مجمع عمومي انجمن اسلامي پزشكان ايران اظهار داشت: مردم در اين چند روز با سفينه نجات به جنگ اين موج فتنه آمدند و موج فتنه را با سفينه نجات امام حسين(ع) شكافتند. اگر كسي در چند روز پس از عاشورا اجتماعات مردم را رصد كند اگر انسان خردمندي باشد، مي پرسد تاكنون يعني در تاريخ معاصر كي اتفاق افتاده حكومتي در كشور اين همه پشتيبان داشته باشد.
وي افزود: مردم يك بصيرت دروني دارند و با صفاي باطن درك مي كنند كه چكار كنند. اين كه مردم از يك شخص خداشناس، خداترس، پاك و دلسوز اطاعت كنند، به نفع دنيا و آخرتشان است؛ اما برخي خواص با همه تجزيه و تحليل ها بصيرت مردم را ندارند.
حداد عادل همچنين پس از اين سخنراني در جمع خبرنگاران گفت: چه رسانه هاي غربي حضور مردم ايران را نشان دهند و چه نشان ندهند، اين واقعيت، خود را به چشم و گوش مردم دنيا مي رساند.
وي درباره راهپيمايي مردم عليه حرمت شكني ها در روز عاشورا، اظهار كرد: يك اثر از آثار مثبت حضور باشكوه مردم در تهران و شهرستان ها ثبات حكومت در ايران است؛ چون تمام تبليغات در دنيا مي خواهد وانمود كند حكومت متزلزل است.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس افزود: چند صد نفر در خيابان يك نرده را از جا مي كنند و بعد تبليغات مي كنند در ايران انقلاب راه افتاد. ما با حضور اين ده ها ميليون نفري كه در اين سه روز در ايران به حمايت از حكومت و نظام تظاهرات كردند، عقلاي دنيا و سران حكومت ها مي فهمند حكومت ايران باثبات است.
حضور ميليوني مردم
پاسخ محكم به هتاكان بود
عباسعلي كدخدايي سخنگوي شوراي نگهبان نيز در گفتگو با فارس، با اشاره به حضور گسترده مردم و وظيفه دستگاه قضايي براي برخورد با اغتشاشگران، گفت: ما بايد خدا را بخاطر حضور هميشگي و ثابت مردم شكر كنيم و اينكه هر جايي كه مشكلي داشتيم و يا كشور را مسئله اي تهديد مي كرد اين حضور گسترده و يكپارچه مردم، تهديدات دشمنان را خنثي كرد و خوشبختانه حضور مردم پاسخ محكمي به هتك حرمت هايي است كه برخي افراد اغتشاش طلب و رهبران آنها نسبت به مقدسات و روز عاشورا انجام دادند.
وي خطاب به دستگاه هاي اطلاعاتي-امنيتي و قضايي گفت: دستگاه هاي مذكور بويژه دستگاه قضايي بايد پاسخ روشني را به اغتشاشگران بدهند و خواست مردم از آنها اين است كه در همه ابعاد ضمن رعايت ضوابط قانوني برخورد قاطع و محكمي با كساني داشته باشد كه قصد اغتشاش و آشوب و فتنه را دارند.
كدخدايي با اشاره به علت رسيدن اين افراد به اين وضعيت و توهين آنها به مقدسات در روز عاشورا گفت: اين افراد با اين حركت ها و اغتشاشات ماهيت اصلي خود را نشان دادند؛ و مردم نيز با حضور خود پاسخ محكمي به اين افراد و رهبران اغتشاشات نشان دادند.
برخورد قاطع با فتنه گران
مطالبه اصلي ملت است
جواد آرين منش نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس هم در همين رابطه و در گفت وگو با ايرنا تصريح كرد: برخورد با آشوب طلبان و برنامه ريزان فتنه هاي اخير يكي از مهمترين خواسته هاي مردم است.
او گفت: تلقي فعلي مردم از نحوه عملكرد قوه قضائيه در برخورد با اغتشاشگران، حركت ديرهنگام و عقب تر اين قوه از جريانات مردمي است.
وي افزود: بنابراين قوه قضائيه لازم است درخصوص عملكرد خود اطلاع رساني شفافي را ارايه دهد زيرا برخورد با آشوب طلبان و اغتشاشگران حق مردم است.
محمدرضا اسكندري وزير سابق جهاد كشاورزي نيز در گفت وگو با برنا تاكيد كرد: اين جريان در درون نظام اسلامي پايگاهي ندارد و سران فتنه از رأفت اسلامي سوءاستفاده نمودند و اگر تبري خود را از اهانت به مقدسات اعلام نكنند بايد فورا محاكمه شوند
به علاوه پرويز داودي مشاور ارشد رئيس جمهور نيز با بيان اينكه دلارهاي آمريكايي اين فتنه ها را راه مي اندازد، به فارس گفت: اما برخي افراد بي فكر و بي شعور كه عميق نگاه نمي كنند و اسير هوا و هوس خودشان هستند، آلت دست آنها شدند و با ابزارهاي منافقين اين كارها را شروع كردند.
وي افزود: اين حادثه موجب شد نقاب كساني كه خواستند پشت نقاب بمانند، كنار برود و الان يك دره اي مقابل اين افراد است كه اگر درست انتخاب نكنند، آخر آن جهنم است و به جهنم خواهند رفت؛ مگر اينكه در پناه ولايت قرار بگيرند.
حمايت انگليس از فتنه گران
در همين خصوص زهره الهيان عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هم بيان داشت: اخبار و اطلاعاتي از حمايت پنهان انگليس از وقايع روز عاشورا در تهران در دست داريم و صحنه گرداني هاي انگليس از مدت ها قبل براي ما روشن بود.
وي افزود: رفت و آمدهاي فتنه گران به سفارت انگليس و همچنين رفت و آمد فرزندان برخي شخصيت ها به اين سفارتخانه و ارتباط اين افراد با سياست مداران انگليسي همگي براي ما روشن و آشكار است.

 



قوه قضاييه: خواص صف خود را از دشمنان نظام جدا كنند

قوه قضاييه با صدور بيانيه اي هتك حرمت به عاشوراي حسيني را محكوم كرد و به خواص اخطار نمود هرچه سريعتر صف خود را از معاندان و دشمنان نظام جدا نمايند در غير اين صورت در جرايم آنان شريك بوده و مي بايستي پاسخگوي اعمال و رفتار خود باشند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، در اين بيانيه آمده است:
اقدامات برخي افراد فريب خورده همگام با منافقين و دشمنان ايران اسلامي در روز عاشوراي حسيني امسال قلوب همه انسان هاي آزاده و دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت را به درد آورد و همانگونه كه رهبري معظم انقلاب بيم آن را به معترضان انتخاباتي گوشزد فرموده بودند، جرياني كه شروع آن با برخي از خواص بود متاسفانه اينك با بي بصيرتي آنان هدايت آن با بيگانه شده و دشمنان اسلام و ايران با سوء استفاده از فضاي ايجاد شده به مبارزه با اصل دين پرداخته اند.
«حمايت استكبار جهاني از اين آشوبگران نشانگر عمق كينه و دشمني مخالفين امت امام و نمونه هاي آشكاري از برگشودن كينه جويي ها و عقده هاي حقارت ناشي از شكست هاي پي درپي آنان از ملت غيور ايران اسلامي در طول ساليان پس از پيروزي انقلاب دارد.»
در اين بيانيه آمده است: قوه قضاييه بار ديگر ضمن محكوم نمودن هتاكي ها و حرمت شكني هاي عده اي مغرض و جاهل نسبت به مقدسات و آرمان هاي ارزشمند انقلاب اسلامي و حصن حصين ولايت در روز عاشوراي حسيني و ارج نهادن حضور حماسي، پرشور و با شكوه مردم هميشه در صحنه، آن را نمايانگر اوج اتحاد، همدلي و پايبندي آنان به ارزش ها و آرمان هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و بيعتي مجدد با مقام معظم رهبري مي داند كه خنثي كننده توطئه دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران خواهد بود.
قوه قضاييه چون گذشته همچنان تاكيد دارد، در رسيدگي قضايي به پرونده هاي كساني كه منافع ملي و اصل نظام مقدس جمهوري اسلامي را مورد تهاجم قرار مي دهند، فارغ از هرگونه ملاحظات سياسي، قاطعانه و با سرعت و وفق موازين شرعي و قانوني رسيدگي و آنان را به سزاي اعمالشان خواهد رساند و در پايان به خواص اخطار مي نمايد هرچه سريع تر صف خود را از معاندان و دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران جدا نمايند در غير اين صورت در جرايم آنان شريك بوده و مي بايستي پاسخگوي اعمال و رفتار خود باشند.

 



وزارت اطلاعات : به زودي اخبار مهمي از نقش فتنه گران در اغتشاشات اخير به اطلاع عموم مي رسد

وزارت اطلاعات با صدور اطلاعيه اي درباره حوادث اخير، هشدار داد: «فريب خوردگان بيش از اين بازيچه دست بيگانگان نشده و در فرصت محدود باقيمانده راه خود را از آنها جدا كنند.»
در اين اطلاعيه با اظهار تاسف از حوادث اخير آمده است: در جمهوري اسلامي ايران كه از پشتوانه مردمي و اقتدار كامل برخوردار است، خواب هايي مانند انقلاب مخملي و براندازي نرم توسط دشمنان، هرگز تعبير نخواهد شد و راه به جايي نخواهد برد. وزارت اطلاعات براساس سياست كلان نظام اسلامي مبني بر دادن فرصت كافي براي تميز حق از باطل، كنار رفتن غبارهاي فتنه و جدا شدن عناصر فريب خورده از صف فتنه انگيزان و اغتشاش گران، تاكنون در اين زمينه با مدارا برخورد كرده است و در مقاطع مختلف، هشدارهاي متعددي به سران فتنه و عناصر مرتبط با اينگونه اقدامات ساختارشكنانه داده، اما اگر چه مردم كاملاً صف خود را از اين عده اندك جدا كرده اند و از اقدامات زشت آنها، اعلام بيزاري و برائت نموده اند، ولي متأسفانه برخي از اين مدعيان، با لجاجت و غرض ورزي، در حال ضربه زدن به ميراث گران بهاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران و ثمره خون شهيدان بوده و راهي را برگزيده اند كه همسو با اهداف شوم بيگانگان و هم جهت با خط دهي گروهك هاي ضدانقلاب و الحادي مي باشد، به طوري كه اقدامات آنها نه تنها موجبات وهن كشور شده و هيچ شباهتي به شئون و شخصيت ملت بزرگ ايران ندارد، بلكه مقدس ترين ارزش هاي اسلامي كه در عمق قلب و جان مردم جاي دارد يعني عاشوراي حسيني و اصل مترقي ولايت فقيه كه ريشه در اعتقادات ديني ملت بزرگوار ايران دارد نيز از آنان در امان نمانده و اسائه ادب را به جايي رساندند كه مراجع معظم، نخبگان و تمامي ملت را به خروش درآورده كه از مسئولين كشور مي خواهند تا با فتنه گران بطور قاطعانه برخورد شود.
از اين رو، وزارت اطلاعات با توجه به اطلاعات موثقي كه از ارتباطات برخي از فتنه گران با بيگانگان و گروهك هاي ضدانقلاب دارد، مجدداً و بعنوان اتمام حجت، هشدار مي دهد تا فريب خوردگان بيش از اين بازيچه دست بيگانگان كه به دنبال سلطه مجدد بر كشور هستند و مردم شريف ايران خاطرات تلخي از آنها دارند، نشده و در فرصت محدود باقيمانده راه خود را از آنها جدا كنند در غير اين صورت بدون هيچگونه مماشاتي، برخورد قانوني با آنان صورت خواهد گرفت.
با توجه به اقدامات سربازان گمنام آقا امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات در آينده نزديك، اطلاعات مهمي در مورد نقش گروهك هاي ضدانقلاب، اشرار و بيگانگان و فتنه گران در اغتشاشات اخير به اطلاع ملت شريف ايران رسانده خواهد شد.
همانگونه كه با تدبير آن عارف سالك خميني كبير(ره) اطلاعات 36 ميليوني در آن مقطع تاريخي در مقابله با ضدانقلاب و بيگانگان به ميدان آمد و به رسالت خويش عمل نمود، امروز نيز اطلاعات هفتاد ميليوني نقش تأثيرگذار خود در مقابله فتنه گران را به اثبات خواهد رساند، لذا از امت هوشيار و وفادار انقلاب اسلامي مي خواهيم همچون گذشته هرگونه اطلاعات و مستندات اعم از فيلم و عكس از فتنه انگيزان و آشوبگران حوادث اخير را به ستاد خبري وزارت اطلاعات (تلفن 113) ارائه نمايند.

 



بادامچيان: موسوي نخست وزير تحميلي به امام خميني (ره) بود

نماينده مردم تهران در مجلس گفت: موسوي نخست وزير تحميلي به امام خميني (ره) بود.
به گزارش فارس، بادامچيان در جمع اصولگرايان استان قم اظهار داشت: خيلي ها فكر مي كنند كه موسوي نخست وزير امام خميني (ره) بود ولي موسوي نخست وزير تحميلي امام خميني (ره) بود و خط فكري او از ابتدا با امام التقاط داشته است.
بادامچيان با بيان اينكه اين فتنه اخير به سادگي براي توده مردم شناخته نخواهد شد، تصريح كرد: زماني كه بازرگان نخست وزير شد مردم فكر كردند كه او با امام خميني (ره) است ولي به تدريج همه ديدند كه بازرگان مقابل امام ايستاده است.
وي با بيان اينكه امثال بازرگان ها و بني صدرها در ايران جايي نداشتند و به خارج از كشور رفتند، خاطرنشان كرد: امروز ببينيد اكبر گنجي در كجاست، برخي ها لندن نشين شده اند، البته زماني كه اين افراد با نظام مقابله مي كنند طبيعي است كه استكبار از آنها حمايت مي كند و از پشتيباني مردم نيز برخوردار نيستند و هر كسي از آنها حمايت كند قبول خواهند كرد.
بادامچيان در ادامه در مورد چگونگي انتخاب موسوي به نخست وزيري اظهار داشت: آقاي موسوي انقلابي نبود و از نوجواني در خدمت دكتر پيمان بود و افكار او همان افكار پيمان است. وي ابراز داشت: وي در جريان ساختن مسجد كانون توحيد با شهيد باهنر آشنا شد و وقتي ديديم مستعد است به عضويت حزب جمهوري اسلامي درآمد.
بادامچيان افزود: چهره او با عضويت در اين حزب آشكار شد، او قرار نبود نخست وزير شود ولي شرايطي پيش آمد كه به نخست وزيري انتخاب شد. قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامي بيان داشت:موسوي در طول مسير نشان داد فرد مطلوبي نيست ولي به دليل قرار گرفتن كشور در شرايط جنگ چاره اي نبود جز اينكه در مسئوليت باقي بماند.

 



دي سايت : سياست زور عليه ايران بي نتيجه است

يك نشريه آلماني با اشاره به شكست استراتژي غرب در قبال ايران اعلام كرد كه سياست زور عليه اين كشور بي نتيجه است.
به گزارش مهر، نشريه آلماني «دي سايت» در تحليلي در اين باره نوشت: در فوريه گذشته باراك اوباما اعلام كرد كه آمريكا آماده است درباره همه مسائل و براساس احترام متقابل با تهران مذاكره كند، اما بعد از آن تحت فشارهاي اسرائيل قرار گرفت و تسليم شد و اظهار داشت كه ممكن است تا پايان سال درباره همه صحبتهايش در اين راستا تجديدنظر كند.
اوباما براي اين منظور از متحدانش از جمله اروپاييها تعهد گرفت كه اگر در 31 دسامبر امور باب ميل آنها نبود دست دراز شده خود به طرف ايران را بار ديگر به مشت تبديل كنند.
دي سايت در بخش ديگري از اين مطلب دشمني غرب با ايران و اميدوار بودن روي اين مسئله كه با زور و تهديد بتوان ايران را شكست داد، بي نتيجه ارزيابي كرد و شانس موفقيت در مسئله هسته اي ايران را تنها زماني دانست كه رئيس جمهوري آمريكا به قول و قرارهاي اوليه اش درباره ايران وفادار مانده و از راه تعيين زمانهاي خودسرانه و زورگويانه كه سبب افزايش شك در ملت آمريكا نسبت به برنامه هايش و نفرت بيشتر ايران نسبت به وي مي شود خود را از مسير اوليه اش منحرف نكند. نويسنده در ادامه با اشاره به جنگ سرد اظهار داشت: تنها با صبر و تحمل و از راه ديپلماسي بود كه زمينه براي مذاكرات و بالاخره هماهنگي غرب با مسكو در آن زمان ايجاد شد؛ اميد به موفقيت سريع تنها بي اعتمادي عميق تر را در آن زمان به وجود مي آورد.
دي سايت در بخش ديگري از اين مطلب با تأكيد بر اينكه سياست اوباما در قبال ايران شكست خورده است، استراتژي درست غرب در قبال تهران را انصراف از هرگونه تلاش براي نفوذ و تأثيرگذاري در اين كشور دانست.

 



خانواده هاي شهدا و ايثارگران با امضاي طوماري تأكيد كردند؛ سران فتنه سياه به اشد مجازات برسند

جمع كثيري از خانواده هاي شهدا و ايثارگران شهر تهران با امضاي طوماري خواستار اشد مجازات براي سران فتنه سياه شدند.
در اين طومار كه علاوه بر خانواده هاي شاهد و ايثارگر به تأييد آحاد ديگري از اقشار جامعه همچون دانشجويان، فرهنگيان و كارگران رسيده، آمده است: حدود 7 ماه است كه كشور عزيز ما ايران و به خصوص شهر شهيدپرور و انقلابي ما تهران در آتش فتنه كورخائنان سر سپرده به بيگانه مي سوزد. 7 ماه است كه فتنه گران، علي رغم انزجار خيل عظيم ملت از آنان، به فرمان مستقيم كاخ سياه، تل آويو و لندن نشينان و قاتلان زنان و كودكان مظلوم فلسطين، لبنان، افغانستان، يمن و... گستاخانه برطبل ناامني و آشوب و اهانت، آن هم به مقدسات اسلام و جمهوري اسلامي عزيز ما مي كوبند.
در ادامه اين طومار با بيان اينكه صبر انقلابي ملت فهيم ايران از جنايت و خيانت گروه اندكي ساختارشكن، قانون گريز و هتاك به پايان رسيده، تأكيد شده است: از مسئولان محترم قوه قضائيه به خصوص آيت الله آملي لاريجاني درخواست مي كنيم سردمداران رسواي فتنه سياه را هرچه سريعتر به اشد مجازات برسانند. مسلماً آنها بي آبروتر از آن هستند كه حتي براي ضد انقلاب داخل و خارج به قهرمان هاي وطن فروشي تبديل شوند.
در پايان طومار مذكور با تقدير از مواضع انقلابي حضرت آيت الله نوري همداني آمده است: از مرجع گرانقدر و انقلابي حضرت آيت الله العظمي نوري همداني، آن شاگرد سرافراز امام راحل و استاد عظيم الشأن، به خاطر مواضع شجاعانه، انقلابي و دشمن ستيز معظم له صميمانه سپاسگزاريم و به پيشگاه مبارك اين بزرگ مدافع ولايت فقيه و مقام معظم رهبري عرض مي كنيم كه شما بزرگمردان را چه باك كه به فرموده قرآن كريم خداوند حامي و مدافع شماست.

 



سفير ايران در عراق: هيچ كس قادر به ايجاد اخلال در روابط مستحكم تهران و بغداد نخواهد بود

حسن كاظمي قمي سفير كشورمان در بغداد سياست ايران و عراق در خصوص مرزها را بر پايه حسن همجواري خواند و تصريح كرد كه هيچ كس قادر به ايجاد اخلال در روابط مستحكم دو كشور نخواهد بود.
سفير ايران در عراق در گفت وگو با فارس اخبار منتشر شده مبني بر حضور 40 تبعه ايراني در زندان هاي عراق را درست ندانست.
وي گفت: تعدادي از اتباع ايراني با نيت زيارت عتبات عاليات، به دليل ورود غيرقانوني به عراق و نداشتن ويزا توسط مقامات مرزي عراق دستگير و براساس حكم قضايي در حال حاضر در زندان هاي اين كشور به سر مي برند كه اين بازداشت ها مربوط به روزهاي اخير نيست.
سفير ايران در بغداد با بيان اينكه خوشبختانه در ايام محرم امسال شاهد حضور غيرقانوني اتباع ايراني در عراق نبوديم، خاطرنشان كرد: اتباع ايراني كه در حال حاضر در برخي از زندان هاي عراق از جمله بدره، كوت و ناصريه در بازداشت هستند در گذشته زنداني شده اند و سفارت جمهوري اسلامي ايران در چارچوب قانون عراق درخواست عفو اين افراد را مطرح كرده است.
سفير جمهوري اسلامي ايران در خصوص برخي اخبار منتشر شده مبني بر آماده باش نيروهاي عراقي در مرزهاي شمال خوزستان، با بيان اينكه مرزهاي دو كشور آرام است، در خصوص مسئله فكه اظهار داشت: اين موضوعي بود كه ديگران خارج از اراده دولت عراق خلق كردند و در آستانه انتخابات پارلماني عراق و به منظور تحت فشار قراردادن دولت اين كشور و در راستاي تلاش براي تخريب روابط دو كشور صورت گرفت كه البته در اين هدف قطعا ناكام خواهند بود.
وي با بيان اينكه تلاش هاي ديپلماتيك براي فعال كردن مكانيسم هاي مربوط به مسائل مرزي بين وزارت خارجه هاي دو كشور در حال حاضر در جريان است، خاطر نشان كرد: ما به دنبال برگزاري هر چه سريع تر كميسيون مختلط فني و فعال كردن گروه هاي فني در اين زمينه هستيم.
كاظمي قمي اضافه كرد: دو دولت و دستگاه هاي ديپلماسي ايران و عراق بدون توجه به اين جوسازي ها و فضاسازي ها كار خود را دنبال مي كنند و مسئله يا بهانه فكه اولين موضوعي نيست كه ديگران طراحي كرده اند و آخرين آن هم نخواهد بود. چندي پيش مطرح كردند كه ايران آب را به روي عراق قطع كرده و پس از آن از باز كردن آب خبر دادند كه هردو خبر صحت نداشت.
وي تصريح كرد: اطمينان داريم با توجه به اراده رهبران دو كشور، ظرفيت هاي ممتاز همكاري هاي ايران و عراق، مشتركات ديني و فرهنگي دو كشور و علاقه مندي دو ملت در برقراري توسعه همكار ي ها، اين گونه مسائل قادر به تحت ثأثير قرار دادن اين روابط مستحكم نخواهد بود.

 



گروهك تروريستي منافقين بر نقش خود در آشوب هاي روز عاشورا اعتراف كرد

سركرده گروهك تروريستي منافقين در اظهاراتي خصمانه رسما اعتراف كرد كه اين گروهك در دامن زدن به آشوب ها و اغتشاشات روز عاشورا در تهران نقش داشته است.
مريم رجوي در گفت وگو با آسوشيتدپرس در پاريس گفت: اعضاي مجاهدين خلق (منافقين) روز يكشنبه گذشته به همراهي و هماهنگي با معترضين در تهران پرداخته اند و ما از رهبران مخالفان نظام خواسته ايم تا براي براندازي اين نظام به اين گونه آشوب ها دامن بزنند.
وي با اعلام اينكه «اين يك هماهنگي ضروري ميان كساني است كه نقش ولايت فقيه را قبول ندارند» ادعا كرد: جنبش سبز كه عليه تقلب در انتخابات شكل گرفت در حال جايگزيني با يك جنبش عميق تر است كه براي سرنگوني نظام ايران تلاش مي كند. وي همچنين مدعي شد در صورتي كه قدرت هاي خارجي بي طرف بمانند حكومت ايران طي يك سال سقوط خواهد كرد.
گفتني است؛ وزير اطلاعات چهارشنبه گذشته در حاشيه جلسه هيئت دولت تصريح كرد كه در ميان آشوبگران بازداشت شده در حوادث روز عاشورا، تعدادي از عناصر وابسته به گروهك منافقين شناسايي و دستگير شده اند.

 



امضاي يادداشت تفاهم همكاري ميان ايران و سومالي

جمهوري اسلامي ايران و سومالي يك يادداشت تفاهم همكاري در زمينه تقويت همكاري هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي امضا كردند.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، در اين يادداشت تفاهم كه از سوي منوچهر متكي و احمد جامع جانگلي- وزيران امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و سومالي- در تهران به امضا رسيد، دو كشور بر ادامه رايزني هاي مشترك درباره مسائل مورد علاقه دوجانبه، چند جانبه، منطقه اي و بين المللي و همچنين كمك به بازگشت آرامش و ثبات به منطقه شاخ آفريقا تاكيد كردند.
براساس اين يادداشت تفاهم، طرفين در جهت كمك به صلح و امنيت پايدار، مبارزه با تروريسم و پديده دزدي دريايي مساعي جميله خود را به كار خواهند گرفت. طرفين همچنين حمايت از اقدامات و ابتكار عمل اتحاديه آفريقا براي برقراري صلح و امنيت پايدار در سومالي را مورد تاكيد قرار دادند.
در اين يادداشت تفاهم بر ارائه كمك هاي انسان دوستانه و همكاري هاي بهداشتي و صدور دارو به سومالي تصريح شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14