(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 15 دي 1388- شماره 19551
 

دزفول در يك نگاه
وزير راه و ترابري خبر داد
توليد هواپيماي كوچك مسافربري در تبريز
ايران در كيهان
اولين يادواره 10 هزار و 400 شهيد مازندران برگزار مي شود
در صورت اختصاص بودجه
مرحله اول متروي اصفهان سال 1390 به بهره برداري مي رسد
امضاي قرارداد توليد برق بين ايران و تركيه
استاندار قم: صندوق حمايت از سرمايه گذاري بخش كشاورزي تقويت مي شود
ايجاد 595 فرصت شغلي در غرب استان تهران
بازسازي روستاي نمونه گردشگري كاشان
شعبه جامعه المصطفي در قشم راه اندازي مي شود
با دستگيري 10 جاعل باند جعل گواهينامه در سقز منهدم شد
برگزاري مراسم سالگرد امام جمعه فقيد رودسر
رئيس مجلس شوراي اسلامي خبر داد
عزم دولت و مجلس براي حل مشكلات مردم چناران
انتصاب جديد در شهر ستان ها
استاندار:تونل تنگه زاغ هرمزگان بايد تا اسفند ماه سال جاري افتتاح شود
دادستان عمومي شهرستان:
بسياري از كالاهاي قاچاق عبوري از داراب به صورت ترانزيت و پلمب شده است



دزفول در يك نگاه

شهر دزفول با پيشينه اي چند هزار ساله، از قديمي ترين شهرهاي استان خوزستان به شمار مي رود. در گذشته شهري در محل كنوني دزفول به نام «آوان» قرار داشته كه پايتخت تمدن عيلاميان بوده است. واژه دزفول معرب واژه پهلوي دژپل است. واژه پل از پلي كه در زمان شاپور اول ساساني ساخته شده، گرفته شده است.
به گزارش روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و صنايع دستي دانشگاه بزرگ «جندي شاپور» به عنوان اولين و بزرگترين مركز آموزش پزشكي، فلسفه و نجوم روزگار ساسانيان بوده كه دانشمنداني از سراسر دنيا در اين دانشگاه به تحقيق و تدريس پرداختند. در سرزمين دزفول مردان و زنان بزرگ و پرآوازه اي پرورش يافته اند كه از جمله علماء بزرگ و به نام اين سرزمين مي توان به روحاني و مجتهد بزرگ شيخ مرتضي انصاري اشاره كرد.
بافت قديم شهر در كنار رودخانه دز شكل گرفته و شامل 128 محله قديمي درهم تنيده است كه به سبب اقليم خاص دزفول، كوچه هاي باريك و سرپوشيده اي به نام «ساباط» پيوستگي بين محلات را بيشتر مي كند. در مركز هر كدام از اين محلات بناهاي عمومي نظير حمام، مسجد، قمش و... وجود داشته است. تزئينات آجري بي نظير بافت قديم، دزفول را به شهر آجر معروف كرده است.
دزفول در شمال خوزستان و قسمت جلگه اي آن با مساحتي در حدود 4762 كيلومتر مربع واقع شده است. فاصله اين شهر تا تهران 721 كيلومتر و تا اهواز 155 كيلومتر است و از شمال به استان لرستان، از شرق به شوشتر و از جنوب به شهر اهواز و از غرب به انديمشك و استان ايلام محدود مي شود.
شهرستان دزفول داراي زمستاني ملايم و مطبوع بوده و طبيعت سرسبز آن در اواخر زمستان تا اوايل بهار بسيار دلپذير است. اين شهرستان با طبيعت زيباي جلگه اي كوهپايه اي و كوهستاني خود در همه ايام سال به خصوص در ايام نوروز پذيراي جمع زيادي از گردشگران داخلي و خارجي است. از مناظر ديدني طبيعي اين شهرستان مي توان به بيشه زارها، رودها و پناهگاه هاي حيات وحش دز و كرخه اشاره كرد. مناطق كوهستاني شهرستان دزفول علاوه بر مسير مناسب آن براي ورزش كوهنوردي به جهت داشتن پديده هاي جغرافيايي همچون تنگه ها، غارها و آبشارهايي مانند آبشارشوي با ارتفاع 85 متر و عرض 70 متر در لنگرگاه ليوس در شمال دزفول و آبشار پرزرين دزفول از نقاط ديدني اند.

 



وزير راه و ترابري خبر داد
توليد هواپيماي كوچك مسافربري در تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
وزير راه و ترابري گفت: كارخانه توليد هواپيماهاي كوچك مسافربري در تبريز ايجاد مي شود.
حميدرضا بهبهاني در تبريز افزود: با احداث كارخانه مزبور، هواپيماهاي مسافربري، 50 - 70 و 100 نفري در تبريز ساخته خواهد شد و نياز داخلي به اين نوع هواپيماها تامين مي شود.
وي كه در مراسم افتتاح شركت هواپيمايي «آتا ايرلاين» تبريز صحبت مي كرد ادامه داد: كارخانه هواپيماسازي كلاس كوچك مسافربري، توسط بخش خصوصي ساخته مي شود.
وزير راه و ترابري تاكيد كرد كه: ايران به هواپيماهاي كوچك براي ايجاد تحرك بيشتر در خطوط هوايي و رفع نيازهاي پرواز داخلي، نياز دارد.
وي با تاكيد بر اين كه شركت هواپيمايي آتا (پدر)، از مصوبات دور دوم سفر استاني دولت به تبريز است، اظهار داشت: با ايجاد خطوط هوايي فعال آتا به كشورهاي روسيه، تركيه، آذربايجان، عراق و نخجوان و نيز ارمنستان، اين شركت مي تواند بزودي به يك شركت هواپيمايي درجه يك كشور، تبديل شود.
همچنين «محمدرضا زنوزي» مدير «آتا- ايرلاين» گفت: «آتا 4 هواپيماي ام بي 83 با ظرفيت 165 صندلي در اختيار دارد و فعاليت خود را در مسير تبريز- تهران آغاز مي كند و براي تاسيس و آغاز فعاليت «آتا- ايرلاين»
250 ميليارد ريال سرمايه گذاري انجام شده كه به 2 هزار ميليارد ريال، افزايش مي يابد.

 



ايران در كيهان

ساخت تونل در شهركرد
شهركرد- خبرنگار كيهان:
عمليات قاب گذاري تونل دوم رخ در محور شهركرد- اصفهان آغاز شد. كامران رهي معاون راهسازي اداره كل راه و ترابري چهارمحال و بختياري، با اعلام خبر فوق گفت: براي اجراي كامل اين طرح، اعتباري بالغ بر 200ميليارد ريال اعتبار مورد نياز است.

برگزاري نمايشگاه در كاشان
كاشان- خبرنگار كيهان:
همزمان با ايام محرم نمايشگاه دست پنهان در مسير عبوري دستجات عزاداري شهرستان كاشان برپا شد. در اين نمايشگاه، سيري در تاريخچه و علل پيدايش قمه زني و روشنگري و آشنايي جامعه با اين بدعت به تصوير كشيده شده بود.

محفل شبي با قرآن در هفتكل
هفتكل- خبرنگار كيهان:
محفل «شبي با قرآن» در مسجد حضرت حجت(عج) شهرستان هفتكل برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمين محمدجواد حسينوند راهي مسئول سازمان تبليغات شهرستان هفتكل هدف از برگزاري اين محافل را آشنايي هرچه بيشتر نوجوانان و جوانان با كلام الله مجيد عنوان كرد.

افزايش مصرف موادمخدر صنعتي در اصفهان
اصفهان- خبرنگار كيهان:
رئيس كل دادگستري استان اصفهان از افزايش روزافزون مصرف كنندگان موادمخدر صنعتي خبر داد و گفت: آمار گرايش جوانان به مصرف موادمخدر صنعتي به شدت رو به افزايش است.غلامرضا انصاري افزود: اين امر با توجه به خطرات ناشي از مصرف اينگونه مواد نسبت به موادمخدر سنتي بسيار نگران كننده است.

افتتاح 15طرح عمراني در اصفهان
¤ 15طرح خدماتي و عمراني در منطقه13شهرداري اصفهان افتتاح شد. اصغر كشاورزراد شهردار منطقه 13اصفهان با اعلام مطلب فوق گفت: 302ميليارد ريال براي اين طرح ها هزينه شده است.

ساخت نيروگاه برق حرارتي در هرند
هرند- خبرنگار كيهان:
استاندار اصفهان از ايجاد نيروگاه حرارتي 1000مگاواتي در شهرستان هرند خبر داد. ذاكر اصفهاني گفت: فعاليت احداث اين پروژه از چند ماه گذشته شروع شده است و اميدواريم در آينده شاهد افتتاح اين پروژه عظيم در استان باشيم تا ضمن اشتغالزايي، نياز مناطقي از استان به برق را نيز مرتفع نمايد.

ساخت جاده روستايي در اهواز
اهواز- خبرنگار كيهان:
عبدالعزيز فدعمي فرماندار اهواز از بهره برداري از جاده ارتباطي روستاي عطيش كه در سفر دوم هيئت دولت به استان خوزستان مورد بازديد رئيس جمهور قرار گرفته بود در دهه فجر خبر داد. وي در اين خصوص با بيان اينكه طول اين جاده 25كيلومتر بوده و روستاي عطيش را به محور ارتباطي اهواز- آبادان متصل مي كند افزود: زيرسازي اين جاده با اعتباري بالغ بر يك ميليارد تومان بوده است.

راه اندازي بانك امانات پزشكي در زواره
زواره- خبرنگار كيهان:
بانك امانات تجهيزات پزشكي جمعيت هلال احمر بخش زواره راه اندازي شد. گفتني است اين بانك شامل تجهيزات پزشكي از جمله تخت، تشك مواج، ويلچر، عصا و توالت فرنگي است و براي راه اندازي آن افزون بر 50ميليون ريال هزينه شده است.

فيزيوتراپي رايگان بيماران در بروجرد
بروجرد- خبرنگار كيهان:
مركز فيزيوتراپي مهر شهرستان بروجرد چند ماه است كه مبادرت به فيزيوتراپي رايگان بيماران بي بضاعت مي كند. نويد رضوي، مسئول فني اين مركز با اعلام اين خبر گفت: اكثر بيماران معرفي شده از سوي كميته امداد امام خميني(ره) به صورت رايگان فيزيوتراپي مي شوند.

همايش بازارشناسي فرش در قم
قم- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان بازرگاني استان قم گفت: در راستاي ارتقاي وضعيت صادراتي فرش دستباف همايش بازارشناسي فرش دستباف با حضور استادان، توليدكنندگان و صادركنندگان فرش در قم برگزار مي شود. حسن جمشيديها هدف از برگزاري اين همايش را آشنايي تجار فرش با نحوه بازاريابي و سليقه يابي مشتريان عنوان كرد.

يادواره شهدا در مانه و سملقان
مانه و سملقان- خبرنگار كيهان:
يادواره شهداي روستاي كتنانك مانه و سملقان برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمين بهرامي رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان مانه و سملقان در اين يادواره گفت: مسئولان بايد با عمل و رفتار خود فرهنگ شهادت طلبي را بين جوانان حفظ كنند.

افتتاح ساختمان پزشكي قانوني در تالش
هشتپرتالش- خبرنگار كيهان:
ساختمان پزشكي قانوني تالش براي معاينات باليني و سرپايي در اين شهرستان افتتاح شد. مديركل پزشكي قانوني گيلان در مراسم افتتاح اين ساختمان گفت: اميدواريم در آينده نزديك با تامين فضا و نيروي انساني و امكانات مورد نياز شاهد افزايش خدمات اين پزشكي قانوني به مردم باشيم.

ساخت منبع آب در تالش
¤ يك منبع آب در بخش مركزي تالش ساخته مي شود. نايب رئيس شوراي اسلامي بخش مركزي تالش با اعلام خبر فوق گفت با ساخت اين مركز مشكل آب 21روستاي اين منطقه به طور كامل برطرف مي شود.

 



اولين يادواره 10 هزار و 400 شهيد مازندران برگزار مي شود

ساري- خبرنگار كيهان:
براي اولين بار يادواره 10 هزار و 400 شهيد استان مازندران سال آينده برگزار خواهد شد.
سرهنگ پاسدار علي شكي مسئول امور فرهنگي سپاه كربلاي مازندران با اعلام اين خبر افزود: براي برگزاري شكوهمند اين يادواره كارگروههاي ويژه اي در استان راه اندازي شده است.
وي با اشاره به پيشتازي مازندران در عرصه دفاع از انقلاب اسلامي گفت: با هماهنگي انجام شده كمربندي هاي در دست ساخت مازندران به نام ده تن از سرداران حماسه ساز اين استان نامگذاري خواهد شد.
اين مقام مسئول تصريح كرد: با هدف گراميداشت نام و ياد شهداي حماسه ساز مازندران يادمان 80 شهيد سرافراز اين استان در مبادي ورودي شهرها نصب خواهد شد.
سرهنگ شكي با تاكيد بر لزوم سرمايه گذاري بيشتر براي فضاسازي فرهنگي مبتني بر ارزش هاي انقلابي در جامعه مشاركت و تلاش دستگاههاي مسئول را در اين ارتباط ضروري دانست.

 



در صورت اختصاص بودجه
مرحله اول متروي اصفهان سال 1390 به بهره برداري مي رسد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مديرعامل سازمان قطار شهري اصفهان اظهار داشت: در صورتي كه بودجه لازم از صندوق ذخيره ارزي به متروي اصفهان اختصاص يابد مرحله نخست اين طرح تا سال 1390 به بهره برداري مي رسد.
عبدالجواد زعفراني در جريان بازديد خبرنگاران رسانه هاي گروهي از متروي اصفهان گفت: تاكنون براي متروي شهر اصفهان 435 ميليارد تومان هزينه شده است كه 80 درصد اين مبلغ را دولت پرداخت كرده و مابقي از اعتبارات شهرداري اصفهان تامين و پرداخت شده است.
وي با اشاره به گزينه هاي رفع انحراف دستگاه TBM در تونل شرقي قطار شهري در ابتداي چهار باغ بالا و در حاشيه سي و سه پل گفت: پس از بررسي مسائل ژئوتكنيك و دانه بندي سلامت گزينه مورد نظر اعلام مي شود.
مديرعامل سازمان قطار شهري اصفهان، هرگونه آسيب ناشي از انحراف تونل براي سي و سه پل را رد كرد و افزود: براساس نظرات كارشناسان سازمان ميراث فرهنگي فاصله تونل هاي مترو و از جمله قسمت شرقي از اين پل تاريخي حداقل 40 متر است.
وي با اعلام اينكه براي تكميل متروي اصفهان به 560 ميليارد تومان اعتبار نياز است، افزود: اعتبار كل خط متروي اصفهان يك هزار ميليارد تومان است كه در صورت اختصاص بودجه از طريق صندوق ذخيره ارزي براي خريد واگن تا سال 1390 معادل 10 كيلومتر قطعه شمالي مترو اصفهان از شهرك قدس تا مدرس به بهره برداري خواهد رسيد.

 



امضاي قرارداد توليد برق بين ايران و تركيه

تبريز- خبرنگار كيهان:
قرارداد ساخت نيروگاه توليد برق از گاز متان پسماندهاي شهري، بين ايران و تركيه، امضا شد.
با احداث اين نيروگاه، امكان توليد 2 تا 6 مگاوات برق فراهم مي شود و به همين مقدار بر برق استان آذربايجان شرقي افزوده خواهد شد.
سرمايه گذاري اوليه اين پروژه 5 ميليون دلاري تا 10 ميليون دلار قابل افزايش است و طي آن، يك نيروگاه برق در تبريز، احداث مي شود.
شركت تركيه اي طرف قرارداد با ايران، در 18 ماه عمليات اجرا و بهره برداري را انجام خواهد داد.
قرارداد ساخت اين نيروگاه با استفاده از پسماندهاي شهري در تبريز، بين شركت ترك و شهرداري اين شهر، به امضا رسيده است و تحقق آن، به كاهش آلاينده هاي زيست محيطي در منطقه، كمك خواهد كرد.

 



استاندار قم: صندوق حمايت از سرمايه گذاري بخش كشاورزي تقويت مي شود

قم - خبرنگار كيهان:
استاندار قم از تقويت صندوق حمايت از توسعه سرمايه گذاري بخش كشاورزي استان خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين «محمدحسين موسي پور» با حضور در شركت تعاوني كشاورزي گاوداران مجتمع لبن ضمن بازديد از اين مجموعه گفت: بهره برداري از تمامي ظرفيت هاي موجود در مجتمع هاي دامداري در افزايش برتري استان قم در توليد شير نقش بسزايي دارد.
استاندار قم گفت: به منظور حمايت از تشكل هاي كشاورزي، دامداري و تقويت صندوق حمايت از توسعه سرمايه گذاري كشاورزي استان قم، ارائه كمك هاي نقدي از محل اعتبارات خشكسالي و صندوق مادر تخصصي بررسي خواهد شد.
بر اساس همين گزارش موسي پور در جريان بازديد از تاسيسات شركت ملي گاز و نفت در منطقه سراجه گفت: با توجه به زيرساخت هاي موجود و سرمايه گذاري عظيم ملي در منطقه سراجه بايد مطالعه جدي درباره توسعه منطقه و ايجاد صنايع وابسته در دستور كار مسئولان استان قرار بگيرد.
موسي پور گفت: توسعه منطقه سراجه بي ترديد در توسعه اقتصادي و پيشرفت استان قم نقش بسزايي خواهد داشت.
استاندار قم در بخش ديگري از سخنان خود هدف از بازديدهاي دوره اي از پروژه هاي در دست اجرا در استان را ارائه راهكارهايي براي تسريع در طرح هاي عمراني دانست و گفت: بررسي پيشرفت پروژه ها به ويژه طرح هاي مصوب دور دوم سفرهاي استاني رياست جمهوري و برطرف كردن مشكلات آنها در دستور كار استانداري و نهادهاي اجرايي استان قم قرار گرفته است.

 



ايجاد 595 فرصت شغلي در غرب استان تهران

كرج- خبرنگار كيهان:
با تصويب 152 طرح اشتغالزايي در قالب بنگاه هاي اقتصادي كوچك زودبازده در غرب استان تهران، 595 فرصت شغلي در اين منطقه ايجاد شد.
«حسين رحمتي» مسئول اداره امور شعب بانك رفاه كرج و حومه در گفت وگو با خبرنگار كيهان با اعلام اين مطلب اظهار داشت: «در اين راستا 63 ميليارد ريال بابت اجراي طرح ها توسط بانك رفاه كرج و حومه پرداخت شده است».
وي افزود: در اين راستا مبلغ بالغ بر 2 ميليارد و 200 ميليون ريال بدهي معوقه در خصوص طرح هاي بنگاه هاي اقتصادي زودبازده است، لذا چنانچه دقت لازم در كارشناسي پرونده هاي ارجاعي نمي شد اين رقم به چندين برابر افزايش مي يافت.

 



بازسازي روستاي نمونه گردشگري كاشان

كاشان -خبرنگاركيهان:
رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي كاشان از اتمام عمليات بازسازي روستاي غياث آباد به عنوان روستاي نمونه گردشگري اين شهرستان خبر داد.
علي ساغرچي گفت با اعتباري افزود بريك ميليارد و 900ميليون ريال عمليات بازسازي و زيباسازي خيابان اصلي اين روستا انجام شده است.
وي، ساخت بوستان، آب نما و تفرجگاه را از ديگر اقدامات انجام شده دراين روستا ذكر كرد.
رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي كاشان، روستاي آباد را داراي آثار، ابنيه وبافت تاريخي ارزشمندي دانست و خاطرنشان كرد: آب انبارها و قلعه هايي كه اكنون نيز را از آنها استفاده مي شود بخشي از اين آثار است.
ساغرچي ازقتلگاه حضرت سلطانعلي بن امام محمد باقر(ع) به عنوان يكي ديگر از آثارتاريخي مذهبي منحصر به فرد روستاي غياث آباد نام برد و افزود: با تعمير و بازسازي خيابان اصلي، گردشگري دراين روستا رونق خواهد گرفت.

 



شعبه جامعه المصطفي در قشم راه اندازي مي شود

قشم- خبرنگار كيهان:
رئيس جامعه المصطفي العالميه، در جريان بازديد از حوزه علميه امام جعفر صادق(ع) از راه اندازي واحد آموزشي در قشم خبر داد.
آيت ا... «عليرضا اعرافي» در جمع خبرنگاران گفت: جامعه المصطفي العالميه يك نهاد علمي و آموزشي بين المللي است كه درحال حاضر 81 هزار دانشجو از خواهران و برادران خارجي در اين دانشگاه مشغول به تحصيل هستند.
وي افزود: جامعه المصطفي درواقع برآمده از تجارب هزار ساله حوزه هاي علميه و با هدف تربيت عالمان و پرچمداران فرهنگ قرآني و ترويج اسلام است كه پايگاه اصلي آن در قم و در شهرهاي تهران، مشهد، گرگان و اصفهان و 06 كشور دنيا نمايندگي دارد.
رئيس جامعه المصطفي العالميه تصريح كرد: اكنون 08 رشته تحصيلي در سطوح كارداني تا دكترا تدريس مي شود كه اين رشته ها شامل علوم خاص اسلامي، فقه و كلام، علوم انساني، مطالعات تطبيقي و طيف گسترده اي از رشته هاي دانشگاهي با رويكرد اسلامي است.
وي از طرح توسعه واحدهاي جامعه المصطفي در سيستان و جزيره قشم خبر داد و گفت: مقدمات احداث واحد آموزشي جامعه المصطفي انجام و زمين با همكاري سازمان منطقه آزاد قشم براي احداث ساختمان در اختيار گذاشته شده كه اميدواريم در آينده نزديك عمليات اجرايي اين واحد آموزشي آغاز شود.

 



با دستگيري 10 جاعل باند جعل گواهينامه در سقز منهدم شد

سنندج- خبرنگار كيهان:
يك باند جعل گواهينامه با دستگيري 10 جاعل در شهرستان سقز متلاشي شد.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي نيروي انتظامي استان كردستان، سرهنگ «محمد قنبري» رئيس پليس آگاهي اين استان گفت: به دنبال اطلاع يافتن ماموران آگاهي از جعل گواهينامه توسط فردي به نام «عطا- ص» ماموران وارد عمل شدند و پس از شناسايي متهم، او را دستگير كردند.
وي افزود: متهم در بازجويي هاي فني پليس به وجود فردي به نام «كامران- م» اعتراف كرد كه از طريق او وارد باند جعل گواهينامه شده است.
سرهنگ قنبري اظهار داشت: با دستگيري «كامران- م» محل پنهان شدن سردسته باند جعل گواهينامه فاش شد و ماموران آگاهي «عطا- ب» را با هماهنگي مقام قضايي دستگير كردند.
رئيس پليس آگاهي كردستان تصريح كرد: متهم ضمن اعتراف به تشكيل باند جعل گواهينامه گفت كه در قبال اخذ هر عدد گواهينامه مبلغ 350هزار تومان از متقاضيان دريافت كرده است.
سرهنگ قنبري از دستگيري 10 نفر در اين رابطه و كشف 22 قطعه گواهينامه جعلي و يك جلد شناسنامه به نام خود رئيس باند خبر داد و گفت اعضاي باند ضمن متلاشي شدن با تشكيل پرونده به مراجع قضايي تحويل داده شدند.

 



برگزاري مراسم سالگرد امام جمعه فقيد رودسر

رحيم آباد- خبرنگاركيهان:
مراسم سالگرد مرحوم حجت الاسلام و المسلمين جنيدي امام جمعه فقيد رودسر با حضور رئيس شوراي اسلامي شهر تهران برگزار شد.
دراين مراسم كه با حضور نمايندگان مردم رودسرو املش درمجلس، مسئولان محلي و جمع كثيري از خانواده شهدا و مردم درمسجد شهداي رودسر برگزار شد. رئيس شوراي اسلامي شهر تهران از مرحوم جنيدي به عنوان «مشعل انقلاب» ياد كرد و گفت: از دوران مشروطيت تا كودتاي 28مرداد و همين طور تا پيروزي انقلاب اسلامي ايران، دشمنان تلاش زيادي براي جدايي مردم از روحانيت كردند اما دراين راه به نتيجه اي نرسيدند.مهندس مهدي چمران افزود: امام خميني بر هم زننده تمام معادلات جهاني بود و به همين دليل استكبار به دشمني با ايشان و ملت ايران برآمد.

 



رئيس مجلس شوراي اسلامي خبر داد
عزم دولت و مجلس براي حل مشكلات مردم چناران

چناران- خبرنگار كيهان:
رئيس مجلس شوراي اسلامي از عزم دولت و مجلس براي حل مشكلات مردم چناران خبر داد.
دكتر علي لاريجاني در جمع مردم چناران قول مساعد داد كه طرح تهيه شده از سوي سازمان جهاد كشاورزي استان خراسان رضوي براي توسعه آبخيزداري و تقويت سفره هاي آب زيرزميني دشت مشهد و چناران، در بودجه سال آينده ديده شود.
وي همچنين به حل مشكل بيكاري جوانان اشاره كرد و گفت: حل مشكل بيكاري جوانان و توسعه زيرساخت هاي عمراني منطقه در برنامه هاي آتي پيگيري خواهد شد.
وي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه توسعه كشور احتياج به همدلي مسئولان و ايجاد آرامش دارد گفت: با پيروزي انقلاب اسلامي زمينه هاي جهش فراهم شده و اميدواريم از اين مسائل كه اخيرا جلوي پاي ملت قرار گرفته عبور كنيم تا مسئولان تمام توان خود را براي خدمت به مردم مصروف كنند.
محمد دهقان نماينده مردم چناران در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: بديهي است اگر مصوباتي نظير قطار شهري مشهد گلبهار- قطار مشهد گرگان- انتقال پس آب مشهد به دشت چناران و استقرار مراكز دانشگاهي در شهرستان اجرايي شود اين موضوع علاوه بر حل مشكلات منطقه بخشي از مشكلات استان را نيز حل مي كند.

 



انتصاب جديد در شهر ستان ها

اصفهان- خبرنگار كيهان:طي مراسمي با حضور مهندس «سيدمحمدرضا فخرايي» مديرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان، «محمد خليلي» به عنوان مدير آبفاي منطقه يك شهر اصفهان معرفي شد. همچنين «غلامرضا خسروي شاد»، «حسن ميري»، «عليرضا آلماني» و «ابوالفضل كوهستاني» نيز به ترتيب به عنوان مديران آب و فاضلاب تيران و كرون، كوهپايه، ورزنه و نطنز انتخاب شدند.
خوراسگان- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي رئيس سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان «حسين اكبري» به سمت رئيس اداره آموزش و پرورش منطقه جي اصفهان (خوراسگان) منصوب شد.
¤ رئيس سازمان آموزش و پرورش اصفهان محسن محمد دخت را به سمت رئيس جديد آموزش و پرورش ناحيه 4 اصفهان منصوب كرد.
¤ رئيس موسسه مالي و اعتباري مهر استان اصفهان، شيرازي را به سمت رئيس موسسه مالي و اعتباري خوراسگان منصوب كرد.
كاشان- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي «حسينعلي حاجي»، معاون استاندار و فرماندار كاشان محمد مهدي صباغي، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كاشان به عنوان دبير كارگروه اطلاع رساني شهرستان كاشان منصوب و از زحمات جواد جلالي، تقدير و تشكر شد.
مشهد- خبرنگار كيهان: در جلسه شوراي اداري استان خراسان رضوي محمود شبستري به عنوان رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات درماني مشهد به جاي مسعود ملكي و محمود ذوقي به عنوان دادستان مشهد به جاي غلامحسين اسماعيلي معرفي شد.
سيد جواد سادات فاطمي نيز به عنوان مدير جديد امور اجتماعي شوراهاي استانداري و علي مولوي حقيقي با حفظ سمت رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران استان به عنوان مشاور استاندار در امور ايثارگران معرفي شدند.
بنابراين گزارش در اين جلسه محمدرضا قاسمي به عنوان رئيس سازمان مسكن و شهرسازي، رضا نامني به عنوان مدير سازمان تعاون روستايي استان و اميرا... سبحاني نيا به عنوان مدير نهضت سوادآموزي استان معرفي شدند كه پيش از اين مجيد توتونچي، عباس افچنگي و علي محمد عبدا... زاده در اين سمت ها خدمت مي كرده اند. براساس اين گزارش در جلسه شوراي اداري استان حسين بني صفار مديركل جديد امور مالياتي، عيسي ابراهيمي مدير شعب پست بانك استان و محمد حبيبي مدير جديد شعب بانك توسعه صادرات استان معرفي شد. همچنين محسن كاظمي به عنوان مديركل حراست استان و محمد هادي عرفانيان به عنوان مسئول نمايندگي روزنامه ايران معرفي شدند.

 



استاندار:تونل تنگه زاغ هرمزگان بايد تا اسفند ماه سال جاري افتتاح شود

بندرعباس -خبرنگاركيهان:
استاندار هرمزگان دربازديد از راه هاي نيمه تمام مسير بندرعباس- سيرجان گفت: به دليل ترافيك شديد در ايام نوروز تونل تنگه زاغ بندرعباس بايد تا اسفند ماه سال جاري به بهره برداري برسد.
«حسين هاشمي تختي» افزود: اعتبارات درنظر گرفته شده براي مسير بندرعباس- سيرجان 20ميليارد تومان بوده كه 10ميليارد آن متعلق به تونل و بقيه اعتبارات در راستاي ساخت جاده ها بوده است.
استاندار هرمزگان همكاري خود را براي ساخت هرچه سريع تر جاده ها، تونل و همچنين مهيا كردن مصالح ساخت آنها در مسير بندرعباس - سيرجان را اعلام كردند.
درادامه بازديد مديركل راه و ترابري هرمزگان تصريح كرد: تونل تنگه زاغ كه به طول هزار و 238متر است بعلت مشكلات لوله هاي نفت و گاز دراين مسير مجبور به كندن 150متر آن با دست بوده و مابقي آن با استفاده از مواد منفجره بوده است.
خداد مقبلي اضافه كرد: با وجود مشكلات زياد در راستاي ساخت اين تونل سعي شده كه اين تونل را درعرض 11 ماه به بهره برداري برسانيم.
وي اظهار داشت: 750متر از اين تونل در 4ماه گذشته به اتمام رسيده كه درحال حاضر نيز قسمت ديگر اين تونل آماده است كه تا اسفند ماه سال جاري به بهره برداري مي رسد.

 



دادستان عمومي شهرستان:
بسياري از كالاهاي قاچاق عبوري از داراب به صورت ترانزيت و پلمب شده است

شيراز- خبرنگار كيهان:
قوانين موجود قاچاق كالا بايد اصلاح شود و قوانين مربوط به صادرات و واردات نيز نيازمند بازنگري مجدد است.
حجت الاسلام غلامحسين سبحاني نيا، رئيس دادگاه انقلاب اسلامي شيراز در نشست كميسيون مبارزه با كالاي قاچاق و ارز استان فارس كه در شهرستان داراب برگزار شد با بيان اين مطلب گفت: بايد سازوكارهايي در اين زمينه ايجاد شود كه افراد سودجو نتوانند با سوءاستفاده از راه هاي قانوني و جعل و حيله اهداف خود را به آسودگي دنبال كنند.
دبير ستاد مبارزه با كالاي قاچاق استان فارس هم در اين نشست گفت: پيشگيري از زيان هايي كه به لحاظ قاچاق كالا به اقتصاد كشور وارد مي شود عزمي همگاني را طلب مي كند.
غلامحسين زارع پور افزود: امروز قاچاق كالا به مراتب از قاچاق موادمخدر خانمان سوزتر و نابودكننده تر است به گونه اي كه اين معضل روزبه روز موجب ايجاد بيكاري، عدم اشتغال و توانمندي نيروي كار جامعه مي شود و افزون بر اين نيز بنيان خانواده هاي ما را درهم مي ريزد و اقتصاد كشور را با ركود مواجه ساخته و توليد، صنعت و شكوفايي اقتصادي را از ما سلب مي كنند.
وي گفت: براساس آمارهاي رسمي، متأسفانه سالانه حدود يك ميليون فرصت شغلي در كشور به سبب ورود كالاهاي قاچاق از بين مي رود و حتي بنابه برخي آمارهاي غيررسمي اين ميزان به دو ميليون هم مي رسد.
وي شهرستان داراب را به عنوان نخستين گلوگاه استان فارس در زمينه قاچاق كالا عنوان كرد و گفت: فارس، نخستين استاني است كه طرح مبارزه با كالاهاي قاچاق را در شوراي فرهنگ عمومي تصويب كرد.
دادستان عمومي داراب هم در اين جلسه گفت: متأسفانه بسياري از كالاهاي قاچاق كه از مسير اين شهرستان عبور داده مي شود، به صورت ترانزيت و پلمب است و برخي مواقع ما حتي حق باز كردن، پلمب ها را نداريم.محمد مدرس پور افزود: دستگاه قضايي به تنهايي نمي تواند در زمينه مبارزه با كالاهاي قاچاق عمل كند بلكه اين امر نيازمند همياري و مشاركت همگان است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14