(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 15 دي 1388- شماره 19551
 

وقتي هدايت آشوبگران از دست سران فتنه خارج مي شود . . .



وقتي هدايت آشوبگران از دست سران فتنه خارج مي شود . . .

پريسا جلالي
با وقوع حادثه ظهر عاشورا و هتك حرمت ساحت مقدس امام حسين(ع) به خوبي واضح است كه نسبت حادثه روز عاشورا با اتفاقات بعد از انتخابات همچنين واكنش هاي افراد خارج از كشور را نمي توان مستقل و دور از هم تصور كرد.
دقت در سير اين جريان به خوبي نشان مي دهد سردمداران فتنه از تاثيرگذاري بر افكار عمومي و شايعه تقلب در انتخابات احساسات عمومي را نشانه گرفتند، اما پروژه كشته هايي كه داده بودند و زنده شدند باعث شد اين سير هم ناقص بماند. حال حمله به مقدسات اسلامي آغاز شده است كه حادثه روز عاشورا نمونه اي از آن بود.
ضايعه تاسف بار و مصيب عظماي اهانت فتنه گران به مراسم عزاداري حسيني دل بسياري از مردم شريف ايران همچنين مسلمانان جهان را به درد آورد.
تلاش رسانه هاي بيگانه و صهيونيستي در استقبال از حرمت شكني ظهر عاشورا و تبليغات و عمليات رواني گسترده آنان در راستاي براندازي و سقوط نظام نه تنها خللي در عزم و اراده ملت ايران در دفاع از ارزش هاي مقدس ديني و انقلابي و پاسداري از فرهنگ تاريخ ساز عاشورا وتداوم راه امام حسين(ع) وارد نساخت بلكه آنان را در اين مسير نوراني و الهي مصمم تر از گذشته ساخت.
نقش مردم در خنثي سازي توطئه ها
حضور به موقع و شجاعانه مردم در خنثي سازي توطئه روز عاشورا نيز به مثابه منشور هدايت بخش از تكليف مداري مي تواند پيش روي نسل هاي آينده در پيشرفت اين خاك قرار گيرد و تجلي استواري ملت هميشه در صحنه در مقابل توطئه ها باشد.
اما انچه مهم است اينكه خط جديد فتنه و آشوب به پايان راهش رسيده و طراحان اين آشوب ها و هرج و مرج طلبي ها هزينه گستاخي به تقدسات مردمي را خواهند داد.
اين گروه كه به طور سامان يافته و هماهنگ دست به آشوب هايي زدند تا قلب استكبار جهاني و رسانه هاي وابسته اش را شاد كنند بار ديگر كينه و نفرت خود را از نظام و مقدسات مردمي آشكار كردند كه از جمله آن سوزاندن قرآن، هتك حرمت مساجد و حسينيه ها و تخريب اموال عمومي و حتي در تنگنا قرار دادن افراد بي پناهي كه به عنوان نيروهاي آتش نشان، پليس راهنمايي و رانندگي يا كاركنان اورژانس كه براي نجات جان مصدومان در صحنه حاضر شدند را مي توان برشمرد.
علي اكبر رضايي يكي از افراد مسني كه در راهپيمايي ميليوني اعتراض به هتك حرمت روز عاشورا شركت كرده است تلاش امدادرسانان اورژانس و نيروهاي آتش نشاني همچنين افسران راهنمايي و رانندگي كه مشغول باز كردن مسير در آماج حملات اغتشاش آفرينان بودند را قابل تقدير مي داند و ضمن ابراز تاسف از هجوم اغتشاش گران به منازل مسكوني و اداري و به آتش كشيدن آن خواهان برخورد قاطع با سران آشوب در كشور است.
ملت ايران طي ماه هاي اخير مانند 30سال گذشته انصافا وظيفه خود را به خوبي انجام داده و بسيج نيز در اين ميان انجام وظيفه كرده است. البته جايگاه پليس مظلوم نيروي انتظامي را نمي توان ناديده گرفت.
وي در گفت و گو با خبرنگار سرويس گزارش كيهان راهپيمايي مردمي را تنها راه نجات كشور نمي داند بلكه عقيده دارد: پايان دادن به آشوب و فتنه در گرو تصميم قاطع دستگاه هاي قضايي و امنيتي در مورد اين افراد است.
به نظر اين كارمند بازنشسته كوتاهي و اهمال از سوي قوه قضاييه قابل اغماض نيست و در اين صورت مردم خود به صحنه مي آيند و پاسخ قاطعي به سردمداران آشوب ها مي دهند.
سران فتنه و آشوب طلبان
در حالي كه اسناد ومدارك فراواني بر اعمال اين حركات از سوي آشوب طلبان گواهي مي دهد ادعايي ديگر از سوي اغتشاش گران مبني بر ساختگي بودن تصاوير پخش شده از رسانه ملي بيشتر بر عصبانيت مردم مي افزايد.
چنانكه روزنامه هاي وابسته در مقالات و گزارش هايي پخش تصاوير آن از صدا و سيما را اقدامي غيرقابل گذشت اعلام كردند اين اقدامات نوعي انحراف سازي عمدي و يا ناخواسته است كه موجب خواهد شد مردم از شناخت عوامل و آمران حادثه عاشورا محروم بمانند.
اين اظهارات در حالي است كه مردم نظري مخالف با اينان دارند.
اسماعيل فرماني يكي از افرادي است كه در راهپيمايي اعتراض به هتك حرمت عاشورا در روز چهارشنبه حضور يافته و علت حضورش را همراهي با ملت براي خاموش كردن آتش فتنه اي كه غرب آن را روشن كرده مي داند.
وي در گفت و گو با خبرنگار سرويس گزارش روز كيهان اظهار مي كند: لجاجت سران فتنه باعث شد ضد انقلاب جان تازه اي بگيرد كه به خيابان ها بيايد و به بهانه موسوي و ديگر سران فتنه، شعارهايي بر ضد مقدسات و ولايت فقيه سردهند. شعارهايي كه تا مدتي پيش بازشماري آرا بود اما امروز با اصل ولايت فقيه مشكل دارند. اين افراد دستشان رو شده و هرچه در توان دارند به كار مي بندند تا دشمني خود را نشان دهند.
اين جوان 24ساله كه به همراه همسر و فرزند يك ساله اش در راهپيمايي حضور يافته مي گويد: پيش از اين تا بحال هيچ فردي ولايت فقيه را نشانه نرفته بود چون از اعتقادات واقعي ايرانيان است اما به لطف سران فتنه امروز خيلي ها ماهيت دروني شان را به نمايش گذاشته اند. سران فتنه وارد يك بازي جنجالي شدند كه خودشان هم فكر نمي كردند بازيچه قرار گيرند ولي به خوبي مشخص است كه اينها به جايي رسيده اند كه كنترل و رهبري جريان از دستشان خارج شده است. به طوري كه اين گروه اندك از رسانه هاي غربي بي بي سي و صداي آمريكا خط مي گيرند.
حجت الاسلام محمد مديح، رييس سازمان بسيج طلاب كشور در گفت و گو با گزارشگر كيهان ماجراي بي حرمتي به امام حسين(ع) را برنامه اي از پيش تعيين شده مي داند و اظهار مي دارد: جريان اصلاحات از سال 76 در كشور پايه گذاري شد و از آن زمان با عزاداري،مراسم مذهبي و خواندن زيارت عاشورا به بهانه هاي مختلف مخالفت شد. به طوري كه يكي از تئوريسين هاي اصلاحات مدتي قبل نوشت كه موضوع حادثه كربلا انتقام جنگ بدر بوده است و يا درجايي ديگر ادعا كردند زيارت عاشورا و عزاداري براي امام حسين(ع) خشونت مي آورد واين را مستمسكي براي مخالفت با عزاداري مطرح كردند. بدين ترتيب فكر انحرافي يزيدي در اين افراد پرورش يافت تا اينكه امسال در روز عاشورا بروز كرد.
وي در توضيح بيشتر سخنانش مي گويد: در همان ساعتي كه لشگر عمرسعد با شهادت امام حسين(ع) شروع به سوت و كف و هلهله كردند تقريبا در همان ساعت ها اصحاب جبهه اصلاحات در تهران شروع به كف زدن و شادي كردند. همان زمان كه يزيديان براي غارت خيمه ها رفتند همان وقت اصحاب اصلاحات شروع به غارت اموال ملت و دولت كردند. همان ساعت كه لشكر عمرسعد براي سوزاندن خيمه ها آماده مي شد اصحاب اصلاحات هم حمله به تكيه ها را آغاز كرد و شروع كردند به سرنگون كردن پرچم هاي عزا و سوزاندن آنها. همان وقتي كه دشمن براي ضرب و شتم اهل بيت امام حسين(ع) رفت همان زمان بود كه ياران هاشمي، خاتمي، موسوي و كروبي عزاداران تهراني را مورد ضرب و شتم قرار دادند. اما اينها يك چيز را فراموش كرده اند و آن اينكه امت اسلامي بصيرت دارد و حسين زمان را شناخته است. 72 ميليون نفر در ايران و صدها ميليون نفرهم در دنيا هستند كه يزيد و شمر را شناخته اند و حساب خود را از منافقين جدا كرده اند.
حجت الاسلام مديح عقيده دارد: قوه قضاييه در اين ميان آنطور كه مي بايد به وظيفه خود عمل نكرده است. انتظار بيشتري مي رفت كه دستگاه قضايي كشور انقلابي عمل كند نه سازشكار و ليبرالي.
وي مي گويد: به عنوان يك بسيجي انتظار دارم اين دستگاه انقلابي عمل كند و همه سران فتنه و تمامي كساني كه در فتنه دست دارند را به سزاي عمل خود برساند.
اختصاص شبكه خاص اطلاع رساني
در حال حاضر رسانه ملي به علت برخي محدوديت هاي زماني قادر به تحليل و تفسيربرخي از وقايع نيست.
اما با ايجاد شبكه اي مستقل كه هميشه به شفاف سازي مسايل پشت پرده و خطراتي كه نظام اسلامي و انقلاب را تهديد مي كند همچنين دعوت از كارشناسان و تحليل گران مي توان بسياري از ابهامات را رفع كردو حتي احتمال پيشگيري از وقوع و تكرار چنين حوادثي را كاهش داد.
دكتر علي اصغر كاملي مدير گروه معارف دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي نيز در اين راستا برخورد با اغتشاش گران را طبق دستور قرآن كريم شدت عمل و برخورد جدي مي داند.
وي در گفت و گو با خبرنگار سرويس گزارش كيهان تصريح مي كند: قطعا اين گروه ها با سازمان هاي جاسوسي غربي هماهنگ هستند و امكانات مالي دريافت مي كنند. مي بايست مسايل پشت پرده اين گروه ها مشخص شود البته اختصاص شبكه هاي خاص تلويزيوني براي اطلاع رساني در اين خصوص و آگاه تر كردن مردم همچنين فريب خوردگان و رفع ابهامات ضروري است.
وقوع جريان روز عاشورا و هتك حرمت به مقام شريف امام حسين(ع) را از دو منظر نبايد مستقل در نظر گرفت.
جواد درويش عضو بسيج دانشگاه صنعتي شريف در گفت و گو با گزارشگر كيهان مي گويد: سران فتنه مي دانند كه ايران پشتوانه ديني دارد. حتي خاتمي در دوران رياست جمهوري اش تاكيد كرد كه مردم پشتوانه مقدس ديني دارند و يا يكي از مشاوران كاخ سفيد كه در مقاله اي مدعي شد جمهوري اسلامي دو بال دارد كه با آن حركت مي كند. نخست ولايت و دومي شهادت كه به قيام عاشورا و هيات هاي عزاداري باز مي گردد پس اينها مي دانند كه هيئات مذهبي و فرهنگ مقدس اسلامي بايد مورد هجوم واقع شود.
درويش تنها راه نجات از اين خطرات را دقت در كلام رهبري و پيشي نگرفتن از فرمايشات ايشان مي داند و تاكيد مي كند: شان رهبري مدارا است و راسا وارد عمل نمي شوند بلكه نظر مردم برايشان مهم است بنابراين بهترين كار پرهيز از اقدام خودسرانه در مقابل سران فتنه و توجه به تاكيدات رهبري است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14