(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 15 دي 1388- شماره 19551
 

دادستان تهران: سياست ارفاقي ديگر جايگاهي ندارد
برنامه ريزي اصلي بايد برخورد با سركرده هاي قاچاق كالا باشد
گرم باد در گيلان و اردبيل جنگل را به آتش و مدارس را به تعطيلي كشاند
در شيراز خواستگار، دختر مورد علاقه اش را كشت
حوادث كوتاه از كشور
خريد اينترنتي بليت قطارهاي نوروزي مشهد بدون محدوديت
قاتل 240 هزار توماني در رشت دستگير شد
3 متجاوز به عنف وقاتل به دار مجازات آويخته شدند
كشف 772 قطعه شيء عتيقه در دزفول
كاهش سرقت و كيف قاپي در متروي تهران
كشف دست كودك اشكاني در يك كوزه
46 كيلوگرم كراك در شاهرود كشف شد
كشف آدمك به دارآويخته اوباما
ريخت و پاش ساركوزي در شام كريسمس
لغو صدها پرواز در پكن
20 هزار بي خانمان در زلزله تاجيكستان



دادستان تهران: سياست ارفاقي ديگر جايگاهي ندارد

كساني كه با قصد آشوب و اغتشاش در خيابان ها حضور مي يابند ديگر از سياست هاي ارفاقي و مداراي دستگاه قضايي برخوردار نخواهند بود.
عباس جعفري دولت آبادي در گفت وگو با برنامه تحليلي «من طهران» شبكه خبري العالم تاكيد كرد: دستگاه قضايي در پاسخ به مطالبات به حق مردم، به اتهامات آشوبگران و هتاكان حوادث روز عاشورا و بعد از آن با شدت و قاطعانه، با سرعت و دقيق و در عين حال عادلانه رسيدگي خواهد كرد.
دادستان تهران با اشاره به رفتارهاي ساختارشكنانه و توهين به مقدسات مذهبي و آرمان هاي سياسي ملت ايران در دو عرصه داخلي و بين المللي بعد از انتخابات رياست جمهوري توسط آشوبگران و اغتشاشگران، گفت: امروز روشن شده كه اعتراض به نتيجه انتخابات كه منشأ آغاز اغتشاشات و آشوب ها شد، بهانه اي بيش نبوده و هدف آنها حمله به كيان و اركان نظام اسلامي بوده است.
جعفري دولت آبادي با نگاهي گذرا به وقايع بعد از انتخابات رياست جمهوري دهم، تصريح كرد: بعد از انتخابات رياست جمهوري ايران شمار بسيار كمي به انتخابات و نتايج آن انتقاد كردند و مسئولان سياسي و قضايي كشور نخست اين انتقادها و اعتراض ها را مربوط به همين مسايل انتخاباتي تلقي كردند.
وي افزود: با گذشت زمان و حوادثي كه روي داد، مسئولان كشور و دوستداران انقلاب هشدار دادند كه بعضي از شعارها و اقدامات از حدود خود خارج شده و در روز جهاني قدس برخي ها با ناديده گرفتن بيانات حضرت امام خميني(ره) كه اين روز را روز اسلام خوانده اند، سعي كردند كه موضوع رژيم صهيونيستي را از اين مسئله جدا و بين صفوف ملت جدايي بياندازند. آنها در اين روز شعارهايي سر دادند كه با مسئله اعتراض به نتيجه انتخابات فاصله هاي زيادي داشت.
دادستان تهران خاطرنشان كرد: واقعاً براي دوستداران انقلاب و نظام مهم است كه چرا برخي به خود اجازه دادند در روز قدس، روز اسلام، شعارهايي برخلاف انديشه ها و آراي حضرت امام(ره) سر بدهند و فرياد بزنند، «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران».
جعفري تصريح كرد: جاي تأمل دارد، چگونه مي شود كساني كه به نتيجه انتخابات معترض هستند ناگهان به اعتراض هاي سياسي روي بياورند و شعارهايي ساختارشكنانه سر دهند.
دادستان تهران به «حذف شعار مرگ بر آمريكا در روز 13آبان يعني روز مبارزه با استكبار به سركردگي آمريكا» اشاره كرد و گفت: در اين مرحله دستگاه قضايي و مقامات ارشد سياسي ايران به ادامه روند معترض شدند و تاكيد كردند كه اين شعارها و اين حرف ها نمي تواند با مسئله انتخابات مرتبط باشد.
جعفري، اهميت روز عاشوراي حسيني و حفظ حرمت آن براي ملت ايران و همه شيعيان جهان و حتي غيرمسلمانان را يادآور شد و افزود: در حالي كه مردم مشغول عزاداري بودند، عده اي به خودشان اجازه دادند اقداماتي انجام دهند كه نه تنها در عرف ايراني ها بلكه در عرف تمام شيعيان يك ساختار شكني به تمام معنا بود.
وي «تعرض به عزاداران حسيني، آتش زدن اموال عمومي و رفتار زشت و زننده و سر دادن شعارهاي ساختارشكنانه» را در روز عاشوراي حسيني بخشي از آشوبگري ها و اغتشاشات خواند كه ديگر هيچ ارتباطي با اعتراض به نتيجه انتخابات نداشت و به روشني نيت و هدف آشوبگران و هتاكان را برملا ساخت كه بدنبال لطمه زدن به اساس و اركان نظام اسلامي هستند.
دادستان تهران خاطرنشان كرد: واكنش سريع مردم بعد از روز عاشورا و حتي در روز عاشورا بعد از حوادث موجب شد تا اين آشوب و اغتشاش هرچه سريع تر جمع شود.
جعفري بار ديگر اين ادعا كه پليس عامل درگيري ها بوده است را رد كرد و گفت: افرادي هتاك و آشوبگر اما اندك و قليل در روزهاي تاسوعا و عاشورا، شعارهايي كاملاً ساختارشكنانه سر داده و اقداماتي كاملاً مجرمانه انجام دادند كه البته مردم به سرعت پاسخ آنها را دادند.
دادستان تهران با بيان اين كه آشوب ها و هتاكي ها ابتدا متوجه جمهوريت نظام بود و بويژه در روز عاشورا اسلاميت نظام مورد هجمه قرار گرفته است، تأكيد كرد كه قوه قضائيه با متهمان قاطع و محكم و در عين حال عادلانه برخورد مي كند.
جعفري دولت آبادي در پاسخ به اين پرسش كه اتهامات و كيفرخواست هايي كه اغتشاشگران مي توانند با آن مواجه شوند، چيست و آيا اتهامات آنها تا مرز مفسد في الارض يا محارب هم مي رسد؟ تصريح كرد: ما در بخش حقوق جزا در اكثر كشورها جرايمي داريم كه به امنيت ملي مربوط مي شود، جرايمي كه معمولاً تماميت ارضي و استقلال و استقرار كشورها و جان مردم و ارزش هاي مهم ديني و مذهبي را به خطر مي اندازد.
دادستان تهران اظهار داشت: در قانون جزاي ايران، جرايم مربوط به امنيت چند ويژگي دارد، اولاً اين جرايم حتماً بايد يا عليه نفوس، استقرار كشور و ارزش هاي مهم و منافع ملي كشور روي بدهد؛ وقتي در روز عاشورا عده اي به يكي از مهمترين نشانه هاي جمهوري اسلامي تعرض مي كنند، طبيعي بود كه ارزش هاي اسلامي ما به خطر بيافتد. اين نوع جرايم در قانون جزايي ايران حتماً مجازات هايي متناسب دارد.
جعفري گفت: اما احراز بزهكاري افراد و كساني كه اموال عمومي، را آتش بزنند، كساني كه عليه منافع ملي و ارزش هاي مهم اسلامي كه براي همگان ارزش دارد مانند توهين به مقدسات مسلم مردم به خصوص مسلماناني كه مشتركاتي مانند قرآن مجيد و حضرت رسول(ص) دارند و مي تواند براي مردم كاملاً مهم باشد، بر عهده قانون است.
دادستان تهران در پاسخ به اين پرسش كه چه تفاوتي بين متهمان قبل از حوادث عاشورا و روز عاشورا و بعد از آن وجود دارد؟ اظهار داشت: با متهمان قبل از حوادث روز عاشورا معمولا به عناويني مانند اخلال در نظم برخورد مي شد و احساس مي كرديم برخي از باب كنجكاوي در اغتشاشات و آشوب ها حضور پيدا مي كنند و براين اساس زياد سخت گيري نمي شد و حتي سياست ما ارفاقي بود.
جعفري تاكيد كرد:اما با متهمان حوادث روز عاشورا و بعد از آن به عنوان جرائمي عليه امنيت ملي و تماميت ارضي كشور برخورد مي شود و ديگر سياست ارفاقي جايگاهي ندارد و با محكومان بشدت برخورد خواهد شد.
وي در عين حال خاطرنشان كرد: سياست دادستاني تهران براي برخورد با متهمان بر دو اصل مهم استوار است، اول حاكميت قانون و دوم سرعت در تحقيقات و رسيدگي تا مبادا كساني بيگناه بازداشت نمانند و فورا آزاد شوند.
جعفري گفت: در قانون مجازات اسلامي، چنانچه براي قاضي احراز شود قصد و اقدام كساني مقابله با حكومت و اساس نظام اسلامي ايران است، تا مجازات مرگ پيش بيني شده است اما اثبات اين امر حتما بايد براي قضات احراز شود.
وي افزود: اما ممكن است براي قضات احراز شود، كساني اين قصد را نداشته و تنها در تظاهرات ضد انقلابي شركت كرده و مي تواند جرمي عليه امنيت متوجه آنها شود ياممكن است به مقدسات و مقامات رسمي توهين هايي كرده باشند، متناسب با جرائم محكوم خواهند شد.
دادستان تهران با تاكيد به اينكه «دستگاه قضايي ايران كاملا مستقل و به قانون وفادار است»، تصريح كرد: اصل 156 قانون اساسي جمهوري، دستگاه قضايي را دستگاهي مستقل مي داند و اين استقلال هم در مديريت و هم در قلم قضات است. قضات در تصميم گيري مستقل از دستگاه اجرايي هستند.
اصل 61 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران هم مي گويد كه دادگاهها براساس موازين اسلامي تشكيل مي شوند و اين محاكمات ما حتما در چارچوب موازين و مقررات اسلامي خواهد بود و سوم اينكه قانون قضات را منع كرده كه در احزاب عضو شوند و يا از احزاب سياسي حمايت كنند بنابراين هيچ قاضي در ايران حق ندارد از احزاب سياسي و كساني كه گرايش هاي مشخص دارند، حمايت كند زيرا مغايرت با عدالت دارد.
جعفري تاكيد كرد: اين ادعا كه پليس آغازگر درگيري ها بوده و دست به اعمال خشونت آميز زده، دروغي بزرگ است.
دادستان تهران در پاسخ به اين پرسش، برخي مدعي هستند كه در حوادث اخير پليس آغازگر درگيري ها بوده است، تاكيد كرد: براساس گزارش هايي كه ما در اختيار داريم پليس نه تنها آغازگر درگيري ها نبوده بلكه خويشتنداري كرده و مجروحاني نيز داشته است و برعكس معترضين حمله به پليس را آغاز كرده اند.
جعفري دولت آبادي تاكيد كرد: امروز من با قاطعيت مي گويم كه ما مدعي عموم و حق مردم هستيم و گرايش هاي سياسي در حوزه ما راه ندارد، ما حتما براساس جرائم، رسيدگي و حكم صادر مي كنيم و افتخار دستگاه قضايي ايران استقلال آن است.

 



در همايش مبارزه با قاچاق كالا و ارز عنوان شد
برنامه ريزي اصلي بايد برخورد با سركرده هاي قاچاق كالا باشد

دادستان كل كشور اعلام كرد: برنامه ريزي اصلي بايد براي برخورد با سركرده ها و دانه درشت هاي قاچاق كالا باشد.
حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي، در همايش مبارزه با قاچاق كالا و ارز نيروي انتظامي گفت: در بحث قاچاق كالا يك عده، عمله سركرده هاي اصلي هستند و سود زيادي نمي برند. اين افراد عواملي هستند كه براي عناصر اصلي قاچاق كار مي كنند و يك مزدي مي گيرند. وي در ادامه اظهار داشت: ناچاريم كه با هر دو دسته يعني هم سركرده هاي باندهاي اصلي و هم با عمله ها و خرده پاها برخورد كنيم اما تاكيد بر برخورد با قاچاقچيان اصلي و سر كرده هاي باند قاچاق است.
دادستان كل كشور افزود: عناصر اصلي قاچاقچي مثل ديگر جريان هاي سازمان يافته تلاش مي كنند كه در دستگاه ها و ادارات نفوذ كرده و به ماموران و كارمندان نزديك شوند و بين خود ما هم كه در صف اول مبارزه با آنها هستيم نفوذ كنند.
محسني اژه اي گفت: قاچاقچيان سعي مي كنند كه برخي افراد داخل سيستم را تطميع يا تهديد كنند و عناصري را به مجموعه ما وارد كنند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي در حاشيه اين همايش با اشاره به افزايش 12درصدي تشكيل پرونده هاي كلان قاچاق كالا گفت: پليس بر روي قاچاقچيان كلان كالا هدف گذاري كرده است.
به گزارش فارس سردار احمدرضا رادان افزود: قاچاق كالا پديده اي نامناسب است كه موجب افزايش بيكاري، كاهش توليد و عرضه كمتر در كشور مي شود و پليس در اين زمينه خواستار افزايش هزينه هاي قاچاق كالا است.
وي اظهار داشت: ورود مشروبات الكلي و محصولات ضد فرهنگي به كشور يكي از عمده ترين مشكلات قاچاق كالاست كه بايد برخورد جدي تري انجام شود.
سردار رادان افزود: با اجراي انسداد مرزها ميزان قاچاق كالا در كشور كاهش يافته و در مرزهاي شمال غرب و جنوب شرق كشور كه در اولويت انسداد قرار گرفته اند شاهد كاهش قاچاق هستيم.
اين مقام انتظامي افزود: امسال شاهد افزايش 57 درصدي كشف كالاي قاچاق در كشور هستيم كه اين افزايش به دليل انسداد مرزها و كاناليزه شدن ورود كالا به كشور است. هر چند به اعتقاد ما اين ميزان كافي نيست.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: در يكسال آينده مرزهاي شمال غرب و جنوب شرق به طور كامل مسدود خواهد شد.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر بحراني بودن قاچاق كالا در كشور گفت: ميزان قاچاق كالا به كشور بين 16 ميليارد تا 20 ميليارد است كه خيلي هم بحراني نيست. اما به واسطه هجمه قرار دادن توليدات داخلي در بعضي جهات نگران كننده است.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي اعلام كرد: امسال شاهد افزايش 12درصدي تشكيل پرونده هاي كلان قاچاق كالا هستيم و پليس بر روي قاچاقچيان كلان كالا هدف گذاري كرده است و در ارتباط با باندهاي كلان قاچاق كشفيات خوبي داشته ايم.
سردار رادان افزود: امسال 50هزار نفر در ارتباط با بحث قاچاق كالا دستگير شده اند كه اين افراد عمدتاً خرده پا هستند.
جانشين فرمانده نيروي انتظامي تاكيد كرد: هرجا هزينه جرائم بالا باشد ميزان وقوع جرم كاهش مي يابد. هزينه قاچاق كالا بايد بالا برود و اموال قاچاقچيان مصادره شود تا شاهد كاهش قاچاق كالا باشيم.
سردار رادان گفت: يكي از اهداف دشمن در بحث تهاجم فرهنگي ورود مشروبات الكلي و كالاهاي ضدفرهنگي در كشور است كه اميدواريم با اجراي كامل طرح انسداد مرزها شاهد كاهش اين موضوع باشيم.

 



گرم باد در گيلان و اردبيل جنگل را به آتش و مدارس را به تعطيلي كشاند

رشت و اردبيل- خبرنگاران كيهان:
وزش باد شديد در گيلان باعث آتش گرفتن جنگل و در اردبيل سبب تعطيلي مدارس پيش دبستاني و ابتدايي شد.
به گزارش خبرنگار كيهان از رشت، وزش باد گرم با سرعت 120 كيلومتر در ساعت طي 48ساعت گذشته بيش از 70 ميليارد ريال خسارت در شهرهاي تالش، آستارا و ماسال شاندرمن بر جاي گذاشت.سرعت باد در ماسوله 36 و در رشت 120كيلومتر در ساعت كمترين و بيشترين سرعت گزارش شده است.
باد شديد در تالش و آستارا موجب قطع برق و ايجاد اختلال در شبكه هاي ارتباطي و مخابراتي اين شهرها شد و سقف 2500 واحد مسكوني و 70 مدرسه و همچنين ساختمان هاي اداري و عمومي و تاسيسات زيربنايي اين شهرها بين 20 تا 100 درصد خسارت ديدند.
درجريان اين تندباد يك نفر در گيلان كشته و 40 نفر مصدوم شدند.
همچنين در اين حادثه جنگل هاي رشت، رودبار، رودسر و تالش دچار حريق شد و خساراتي به بار آورد. در ماسال و شاندرمن نيز دهها واحد مسكوني و تجاري تخريب و چند نفر مجروح و ميليون ها ريال خسارت وارد شد.
گزارش خبرنگار كيهان از اردبيل نيز حاكي است وزش باد شديد، مشكلات زيادي را براي مردم اردبيل به وجود آورد و بخش هاي مختلفي از اين شهرستان را به تعطيلي كشاند. وزش تندباد با سرعت 100 تا 130 كيلومتر در ساعت منجر به قطع برق در برخي از نقاط و ادارات دولتي اين شهر شد. تعداد زيادي تابلو، شيشه مغازه و شاخه هاي درختان حاشيه خيابان ها در اين حادثه شكست و مدارس مقطع پيش دبستاني و ابتدايي شيفت بعدازظهر اردبيل تعطيل شد. در اين حادثه خساراتي به چند دستگاه خودرو وارد و برق تلفن و آب برخي نقاط استان قطع شد.

 



در شيراز خواستگار، دختر مورد علاقه اش را كشت

شيراز - خبرنگار كيهان:
مردي كه دختر مورد علاقه خود را در شيراز به قتل رسانده بود توسط قضات شعبه 5 دادگاه كيفري استان فارس به اعدام محكوم شد.
براساس اين گزارش، سال 86 زن ميانسالي به اداره آگاهي شيراز مراجعه و مدعي شد دختر 31ساله اش چند روزي است كه از منزل خارج شده و هيچ خبري از او نيست. ماموران تلاش خود را براي پيدا كردن دختر جوان به كار بستند و در نهايت جسد نيمه عريان او را در كمربندي شيراز پيدا كردند. با كشف اين جسد پليس به يكي از خواستگاران مقتوله مشكوك شد. و منزل وي تحت نظر قرار گرفت اما وي در مخفي گاه خود در شهر ميناب شناسايي و دستگير شد متهم در جريان بازجويي به قتل دختر جوان اعتراف كرد و گفت: من به دختر جوان علاقه داشتم و با هم ارتباط داشتيم و حتي به خواستگاريش هم رفته بودم. چند روز قبل از قتل به او مظنون شدم و فكر كردم با فرد ديگري هم در ارتباط است. به همين دليل روز حادثه با نقشه قبلي او را با خود برده و با روسري اش او را خفه كردم و سپس با يك بلوك سيماني به سرش كوبيدم تا مطمئن شوم او مرده است. بعد هم جسدش را در يك مكان خلوت رها كرده و متواري شدم.
دادگاه پس از شنيدن اظهارت متهم وي را به قصاص نفس محكوم كرد، اين حكم به تاييد ديوان عالي كشور رسيد و وي هم اكنون در آستانه اعدام قرار دارد.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري كلاهبرداران عتيقه جات
رشت- خبرنگار كيهان: كلاهبرداران عتيقه جات قلابي در رشت دستگير شدند. يك شهروند تهراني به عنوان خريدار با دو تن از فروشندگان اين عتيقه جات وارد معامله شد و پس از خريد چند قطعه اشياي عتيقه به قيمت 950ميليون ريال متوجه تقلبي بودن آنها شد. با شكايت مالباخته به پليس، كلاهبرداران دستگير شدند.
كشف 6 تن موادمخدر
كرج- خبرگزاري فارس: 6 هزار و 256كيلوگرم موادمخدر ماه گذشته از قاچاقچيان در كرج كشف شد. اين محموله در دو مرحله شامل 3 هزار و 685 كيلوگرم ترياك و 2 هزار و 400 كيلوگرم ترياك ديگر به دست آمد. قاچاقچيان در مرحله دوم قصد داشتند ترياك ها را كه به طرز ماهرانه اي در ديگ بخار جاسازي و توسط يك دستگاه تريلر از زاهدان به كرج در حال انتقال بود به دست آمد. در اين رابطه 9 نفر دستگير شدند.
سارقان احشام در دام پليس
گرگان- خبرنگار كيهان: اعضاي يك باند سرقت كه اقدام به سرقت بيش از 120راس احشام كرده بودند دستگير شدند. در اين رابطه چهار نفر دستگير شدند متهمان به سرقت 127راس از احشام در شهر گرگان و روستاهاي آن طي هفت مرحله اعتراف كردند.
قاچاق پتو و كفش
شهركرد- خبرنگار كيهان: 1530تخته پتو و 553 كارتن كفش خارجي قاچاق در لردگان كشف شد. اين كالاها از يك دستگاه خودرو كاميون در شهر آلوني از توابع شهرستان لردگان به دست آمد. در اين رابطه چند متهم دستگير شدند.
كشف مشروبات الكلي
بناب- خبرنگار كيهان:5 هزار و 930بطر انواع مشروبات الكلي در بناب كشف شد. مشروبات مكشوفه از يك دستگاه خودرو سواري پيكان به دست آمد. راننده خودرو بدون توجه به ايست پليس، اقدام به فرار كرد اما با تلاش ماموران در داخل باغي در روستاي چلغاي اين شهر به دام افتاد. راننده خودرو پيكان به همراه راننده يك دستگاه خودرو پيكان ديگر دستگير و از آنها يك دستگاه بي سيم دستي كشف شد.
واژگوني خودرو وانت
زاهدان- خبرگزاري فارس: بر اثر واژگوني يك دستگاه خودرو وانت تويوتا در محور زاهدان- بم كه حامل اتباع بيگانه فاقد كارت تردد بود يك نفر كشته و 14 نفر مجروح شدند. سرعت غيرمجاز علت حادثه اعلام شد. راننده خودرو پس از حادثه از محل متواري شد كه تلاش براي دستگيري وي ادامه دارد.
هفت مجروح نزاع فاميلي
نزاع در روستاي قلعه كهنه شهرستان زهك منجر به جراحت هفت نفر شد. اختلافات فاميلي موجب درگيري بيش از دو خانواده شد كه بر اثر آن و شليك گلوله سلاح شكاري هفت نفر راهي بيمارستان شدند. با حضور پليس نزاع خاتمه يافت و ضارب دستگير و يك قبضه سلاح شكاري از وي به دست آمد.

 



خريد اينترنتي بليت قطارهاي نوروزي مشهد بدون محدوديت

فروش اينترنتي بليت قطار براي سفر به مشهد در نوروز سال جديد هيچ محدوديتي ندارد.
مدير كل راه آهن خراسان رضوي گفت: در نوروز 88 فقط 20 درصد بليتهاي قطار به روش اينترنتي به فروش مي رسيد و اين در حاليست كه براي نوروز آينده، علاوه بر امكان خريد حضوري بليت از دفاترخدمات مسافري هيچ محدوديتي براي فروش اينترنتي بليتهاي قطار در مسير خراسان رضوي وجود ندارد.محمد هادي ضيائي مهر افزود: راه آهن مشهد به مقصد 22 شهر كشور خط ريلي مستقيم دارد.

 



قاتل 240 هزار توماني در رشت دستگير شد

فرمانده انتظامي رشت از دستگيري قاتل برادر و خواهر خمامي خبر داد و گفت: اين برادر و خواهر مظلوم به خاطر 240 هزار تومان به طرز فجيعي به قتل رسيدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از رشت،يوسف مرتضوي در اعلام چگونگي قتل اين خواهر و برادر و دستگيري قاتل به خبرنگاران گفت: قتل حدود 20 روز قبل در يكي از روستاهاي بخش خمام روي داد.
وي ادامه داد: اين دو برادر و خواهر 65 و 62 ساله به صورت مجردي در يك خانه روستايي با امكانات بسيار ابتدايي از طريق كارگري و كشاورزي زندگي مي كردند.
وي افزود: روستائيان اين خواهر و برادر را مظلوم مي دانستند و از انجام كمك نسبت به آنان دريغ نمي كردند و با شنيدن خبر مرگ فجيع اين دو با داس شوكه شدند.
فرمانده انتظامي رشت در ادامه به ماجراي دستگيري قاتل اشاره كرد و افزود: مظلوميت اين خواهر و برادر پليس را به طرف افراد سابقه دار و اشخاص معتادسوق داد و با در نظر گرفتن افراد مظنون فردي كه بيشتر از همه مورد توجه پليس قرار گرفت با دستور قضايي دستگير شد.
مرتضوي گفت: فرد دستگير شده معتاد بود و براي به دست آوردن پول اعتيادش اقدام به قتل اين خواهر و برادر كرد.
فرمانده انتظامي رشت خاطرنشان كرد: متهم به قتل در اعتراف هاي خود گفت كه احتمال مي داده اين خواهر و برادر پول هاي كارگري خود را در تنها اطاق مخروبه محل سكونتشان نگهداري كنند و با اين تصور يك تيغه داس تهيه كرده و به منزل آنها رفت و در نهايت سنگدلي و با ضربات متعدد داس به طرز فجيعي آن دو را به قتل رسانده و باجست وجو و كندن جاهاي مختلف اتاق موفق به پيدا كردن 240 هزار تومان شد.

 



3 متجاوز به عنف وقاتل به دار مجازات آويخته شدند

سرپرست دادسراي امور جنايي تهران گفت: حكم اعدام 3متجاوز به عنف و قائل زنان بي گناه صبح ديروز درزندان خورين ورامين اجرا شد.
«فخرالدين جعفرزاده» اظهارداشت: صبح ديروز حكم اعدام 3متجاوز به عنف توسط واحد اجراي احكام دادسراي امور جنايي تهران اجرا شد.
وي درباره متهمان اين پرونده افزود: اين افراد به نام هاي علي رضا، امير و دولتخان كه درشهر ورامين به 12 زن تعرض كرده و 7 نفر آن ها را به قتل رسانده بودند، ساعت 8 صبح امروز درزندان خورين شهرستان ورامين به دار مجازات آويخته شدند.
جعفرزاده ادامه داد: با توجه به تكميل شدن اطلاعات و تحقيقات، قاضي شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران براي اين افراد دراواخر سال 87 حكم اعدام صادركرد.
سرپرست دادسراي امور جنايي تهران گفت: اين حكم از سوي ديوان عالي كشور تأييد شد و صبح ديروز با حضور قاضي واحد اجراي احكام دادسراي امور جنايي اين حكم اجرا شد.
وي ادامه داد: زندان خورين براي اعدام اين 3متجاوز انتخاب شد زيرا محل وقوع جرم در اين منطقه بوده و با اعدام اين افراد در اين منطقه ساير مجرمان از تبعات اين گونه جرائم باخبر مي شوند.

 



كشف 772 قطعه شيء عتيقه در دزفول

دزفول - خبرنگار كيهان:
فرمانده نيروي انتظامي دزفول از كشف 772 قطعه شيء باستاني از قاچاقچيان اشياي عتيقه در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ پاسدار ايرج نادبي زاده به خبرنگار كيهان گفت: اين اشيا شامل 700 سكه قديمي مربوط به دوران ساساني و اشكاني و 50 قطعه شيء شامل ظروف سفالي، گردنبند، دست بند و مجسمه و 22 قطعه شيء شكسته سفالي و مسي است.
وي افزود: قدمت اشياي باستاني از سوي كارشناسان ميراث فرهنگي بين 2 هزار تا 3 هزار و 500 سال تخمين زده شده است كه در بين آنها مجسمه الهه چهارپا مربوط به 2 هزار و 600 سال پيش وجود دارد.
نادبي زاده گفت كه اين اشيا با تلاش نيروهاي پليس شهرستان دزفول به دست آمد ه اند.
فرمانده نيروي انتظامي دزفول افزود: همچنين بيش از سه هزار سكه تقلبي از كلاهبرداران و قاچاقچيان كشف شده است.
وي گفت: قاچاقچيان خود را به عنوان چوپاني كه گنجي ديده و دنبال مشتري مي گردد معرفي كرده و با فريب افراد و نشان دادن تعدادي سكه طلاي واقعي و جلب اعتماد آنها اقدام به كلاهبرداري و فروش سكه هاي تقلبي به فريب خوردگان مي كردند.
فرمانده نيروي انتظامي دزفول خاطرنشان كرد كه در اين ارتباط 8 نفر از اعضاي دو باند قاچاق اشياي عتيقه و كلاهبرداران سكه هاي تقلبي دستگير شدند.

 



كاهش سرقت و كيف قاپي در متروي تهران

مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه گفت: با استقرار پليس مترو ميزان تخلفات مانند سرقت و كيف قاپي كاهش يافته كه اين امر افزايش ايمني و رضايت مسافران را به دنبال داشته است.
به گزارش خبرگزاري مهر، مهندس جعفر ربيعي اظهار داشت: اگرچه با توجه به حجم بالاي مسافران نياز به افزايش تعداد نيروهاي پليس مترو احساس مي شود، اما فعاليت پليس مترو تاكنون نيز بسيار مفيد و رضايت بخش بوده است.
وي با بيان اينكه پليس مترو هم اكنون در تمام ايستگاه هاي بزرگ و شلوغ حضور دارد، گفت: در تلاشيم كه پليس مترو در ايستگاه هاي خلوت نيز مستقر شود تا ضريب امنيت در ايستگاه ها افزايش يابد و مسافران سفرهاي ايمن داشته باشند.
ربيعي با بيان اينكه برخورد با متكديان و دست فروشان مترو يكي ا ز وظايف پليس مترو است، گفت: حضور متكديان و دستفروشان در مترو چهره خيلي بدي دارد و همچنين مزاحمت هاي زيادي را براي مسافران به وجود مي آورد به همين دليل، ماموران مترو در صورت مشاهده با اين افراد برخورد مي كنند.
مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران و حومه در مورد نصب پله برقي در ايستگاه هاي تازه به بهره برداري رسيده مترو گفت: در سري جديد تجهيزات و واگن هاي مترو كه اخيرا وارد كشور شده اند، پله برقي هاي مورد نياز نيز وجود دارد و هم اكنون در ايستگاه هاي جديد خط 4 مانند ايستگاه انقلاب و شهدا نصب اين پله برقي ها در حال اجرا است يا به زودي آغاز خواهد شد.

 



كشف دست كودك اشكاني در يك كوزه

گمانه زني براي تعيين حريم تل رضوان رامشير دراستان خوزستان، منجر به يافتن تابوت كودك اشكاني شد كه دستش در درون كوزه غذا بوده است.
به گزارش روابط عمومي پژوهشكده باستان شناسي، سرپرست هيئت گمانه زني تل رضوان رامشيرگفت: هنگام تعيين عرصه و پيشنهاد حريم تپه، بقاياي تابوتي كشف شد كه به صورت همزمان كار كاوش نجات بخشي آن آغاز گرديد.
به گفته سيد محسن حسيني، درون اين تابوت اشكاني اسكلتي سالم از يك كودكي 6 تا 8 ساله به چشم مي خورد كه دستش درون كوزه اي كوچك بوده كه احتمال مي رود اين كوزه حاوي مواد غذايي بوده باشد.
وي افزود: هم اكنون اسكلت اين كودك در فرمانداري خوزستان نگهداري مي شود و در وضعيت مطلوبي به سر مي برد.

 



46 كيلوگرم كراك در شاهرود كشف شد

سمنان- خبرنگار كيهان:
مأموران انتظامي شاهرود با دستگيري دو قاچاقچي موادمخدر حدود 46 كيلوگرم كراك كشف كردند.
فرمانده انتظامي استان سمنان با اعلام اين خبر گفت: قاچاقچيان موادمخدر قصد جابه جايي اين مقدار موادمخدر را از طريق ناوگان حمل و نقل عمومي داشتند كه توسط پليس ايستگاه بازرسي شهيد نوري شاهرود شناسايي و دستگير شدند. سرتيپ قاسم نصري افزود: مأموران اين ايستگاه دو قاچاقچي كراك به نام هاي م-گ 40 ساله و ن-ب 50 ساله هر دو اهل و ساكن زاهدان كه مسافران اتوبوس مشهد- تهران بودند را شناسايي و دستگير كردند. متهمان دو كيسه همراه خود را حاوي كشك اعلام كردند اما در بازرسي مأموران كشك ها، 46 كيلوگرم كراك از آب درآمد.

 



كشف آدمك به دارآويخته اوباما

سرويس مخفي آمريكا در حال تحقيق درباره پيدا شدن يك آدمك باراك اوباما رئيس جمهور آمريكاست كه از يكي از ساختمانها در شهر زادگاه جيمي كارتر رئيس جمهور سابق اين كشور، به دار آويخته شده بود.
نشريه آتلانتا- جورنال كانستوتوشن روز دوشنبه نوشت اين آدمك مقابل يك علامت قرمز، سفيد و آبي آويخته شده بود و عبارت جورجيا، زادگاه جيمي كارتر سي و نهمين رئيس جمهور ما، در كنار آن به چشم مي خورد. خبرگزاري فرانسه از واشنگتن گزارش داد، سخنگوي سرويس مخفي آمريكا به جزئيات بيشتري در اين خصوص اشاره نكرد اما اعلام كرد تحقيقات درباره اين موضوع آغاز شده است.

 



ريخت و پاش ساركوزي در شام كريسمس

رئيس جمهور فرانسه در حالي در مراسمي بسيار تشريفاتي، سال 2010 را آغاز كرد كه خشم مردم اين كشور از مرگ 353 بي خانمان فرانسوي در سال 2009 به بالاترين حد خود رسيده است.
به گزارش روزنامه فرانسوي لوموند، نيكلا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه پنجشنبه شب گذشته به مناسبت فرا رسيدن سال 2010، در حالي يك مراسم ويژه شام با مخارجي گزاف ترتيب داد كه 353 بي خانمان فرانسوي در سال 2009 به خاطر بي توجهي هاي دولت جان خود را از دست داده اند.
اين روزنامه ضمن انتشار تصاويري از ولخرجي هاي كاخ اليزه براي اين مراسم شام، نوشت: «اقداماتي كه براي برگزاري اين مراسم ويژه صورت گرفته بود يادآور ولخرجي هاي ريچارد سوم پادشاه فرانسه است.» يكي از كاربران اينترنتي روزنامه لوموند در اعتراض به اين اقدام رئيس جمهور فرانسه، واكنش شديدي نشان داده و اعلام كرده است: حالا مي توان فهميد كه بدهي هاي دولت فرانسه از كجا ناشي مي شود. كاربر ديگري نوشته بود: اين صداي طلاهاي كاخ اليزه است كه به گوش مي رسد و شهروند ديگري نيز عنوان كرده بود: لويي شانزدهم به ساركوزي تبريك سال نو مي گويد.

 



لغو صدها پرواز در پكن

بارش شديد برف در برخي مناطق چين موجب لغو 756پرواز در فرودگاه بين المللي پكن شد.
به گزارش خبرگزاري شينهوا، در فرودگاه بين المللي پكن از هر پرواز، چهار پرواز به دليل شرايط بد جوي لغو شد.
شرايط نامساعد جوي همچنين موجب تاخير افتادن 491پرواز ديگر شد. همچنين بارش برف سنگين و كاهش دما به 14درجه زير صفر ضمن بستن چندين بزرگراه در چين كندي عبور مرور را به دنبال داشت. در كره جنوبي نيز بارش شديد برف موجب شد ده ها پرواز از فرودگاه هاي بزرگ اين كشور از جمله فرودگاه سئول، لغو شود.
به گفته مقامات فرودگاهي كره جنوبي، تنها در فرودگاه جيمپو در سئول كه مخصوص پروازهاي داخلي است حدود 90 پرواز ورودي و خروجي لغو شد. در فرودگاه بين المللي اينچيون سئول نيز چهار پرواز بين المللي لغو و 40 پرواز با تاخير صورت گرفت. بارش شديد برف همچنين آمد و شد در خيابان هاي سئول و ديگر شهرهاي كره جنوبي را نيز مختل كرد. در جزيره ساخالين در شرق دور روسيه هم در پي بوران شديد و سقوط بهمن يك قطار در زير برف به دام افتاد.

 



20 هزار بي خانمان در زلزله تاجيكستان

مقامات تاجيكستان عنوان كردند در جريان زلزله روز شنبه در اين كشور، 20 هزار نفر بي خانمان شد و 1/5 ميليون دلار خسارت به بار آمد.
به گزارش پايگاه خبري ريانوستي، روز شنبه، زلزله اي به قدرت 5/1 ريشتر استان بدخشان واقع در شرق تاجيكستان را لرزاند.مقامات تاجيكستاني عنوان كرده اند بيشترين خسارات و تخريب ها به منطقه وانچ واقع در 400 كيلومتري «دوشنبه»، پايتخت اين كشور، وارد آمده است.بنابراين گزارش، اين زلزله هزار و پنجاه خانه را در روستاهاي روگ و گيشكون تخريب و 20 هزار نفر را بي خانمان كرد. مقامات تاجيكستاني عنوان كرده اند، خسارات وارده بالغ بر 1/5 ميليون دلار بوده و در اثر اين زمين لرزه در مدرسه يك مركز تفريحي، يك بيمارستان و يك دفتر دادستاني در ناحيه ويران شده و تعداد زيادي حيوان نيز تلف شدند.گفتني است، در اثر اين زلزله خطوط تلفن و برق منطقه قطع شد و سقوط صخره و رانش زمين راه ارتباطي ناحيه با وانچ با مركز اداري استان بدخشان را بست.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14