(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 15 دي 1388- شماره 19551
 

حديث دشت عشق
سياست يك بام و دو هوا در فدراسيون فوتبال!
اخبار كوتاه از فوتبال
چهره تيم هاي صعود كننده مشخص شد
استعفا پشت استعفا در كميته اي كه 300 سال تجربه داشت!
پولادگر: وجهه فدراسيون تكواندو را خراب كردند!
تكرار اشتباهات در سازمان ورزش قابل بخشش نيست
خواندني از ورزش ايران
اخبار تلگرافي از فوتبال جهان



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «محمود چنگاني»
رزمنده لشكر امام حسين(ع)

شهيد محمود چنگاني سال 1344 در محله سفلي شهر خوراسگان ديده به جهان گشود. شهيد چنگاني در اوايل انقلاب شكوهمند اسلامي نوجواني بيش نبود اما با آگاهي و درك عميق از مسائل روز به همراه ديگر برادرانش در هر كجا كه امكان داشت سهم خويش در قبال امام(ره) و انقلاب را ايفا مي نمود. با آغاز جنگ تحميلي در اواخر سال 1360 حدود 6 ماه به عنوان نيروي تداركات به جبهه رفت و دوشادوش رزمندگان جان بر كف اسلام، از ايران اسلامي دفاع كرد. پس از آن براي بار دوم در سال 1361 به همراه برادر بزرگتر خود به دو كوهه عزيمت كرد و از آنجا به عنوان نيروي گردان خط شكن محمد رسول الله(ص) در لشگر 14 امام حسين(ع) براي جهاد الهي و شكستن خط تجاوز و ظلم به ايران اسلامي عازم جبهه جنوب شد. وي سرانجام در پاسگاه زبيدات به همراه 140 پرستوي عاشق از اصفهان و 13 لاله پرپر از خوراسگان بر اثر اصابت گلوله به ناحيه سر به شهادت رسيد.

 



دايي بركنار مي شود، قطبي مي ماند
سياست يك بام و دو هوا در فدراسيون فوتبال!

سرويس ورزشي-
در شرايطي كه بسياري از كارشناسان شرايط حاكم بر تيم ملي فوتبال كشورمان را مثبت نمي دانند و خواستار تغييرات در كادر فني هستند، علي كفاشيان همچنان به حمايت هاي خود از افشين قطبي ادامه مي دهد.
رئيس فدراسيون فوتبال روز گذشته در مصاحبه اي ابتدا به حضور در تورنمنت قطر اشاره كرد و گفت: ما از حدود شش ماه قبل چنين پيشنهادي را به قطري ها داديم و از آنها خواستيم كه با توجه به اينكه رقابت هاي جام ملت هاي آسيا سال آينده در همين فصل در قطر برگزار مي شود، مسابقاتي را ترتيب دهند كه آنها نيز اين پيشنهاد ما را پذيرفته و با حضور چهار تيم ميزبان اين بازي ها بودند كه الحق و الانصاف بازي هاي خوبي هم بود. ما فكر مي كنيم كه حريفان سال آينده ما از بين همين تيم ها باشند و قدرتي فراتر از اينها نداشته باشند. ما از عملكرد تيم ملي راضي هستيم، همانطور كه قطبي از تيم ملي و عملكرد آن راضي بودند، اما نبايد فراموش كنيم كه در اين رقابت ها ضعف هايي را نيز داشته ايم كه بايد برطرف شود.
وي با اشاره به اهميت حضور در اين تورنمنت گفت: من فكر مي كنم كه اين بازي ها براي تيم ملي ايران بازي هاي خوبي بود و باعث شد تا تيم قبل از بازي با سنگاپور شكل واقعي خودش را به دست آورد. هر چند كه هدف اصلي ما از حضور در اين بازي ها كسب نتيجه نبود، بلكه رسيدن به اهداف از پيش تعيين شده ما بود. ما حالا بايد بازي ها را آناليز كرده و ببينيم كه نقاط ضعف و قوتمان چه بوده است و نيست به ترميم ضعف ها و تقويت نقاط قوت خود تلاش كنيم.
كفاشيان درباره اينكه گفته مي شود به قطبي براي سر و سامان دادن به تيم ملي فرصتي محدود داده شده است، گفت: ما هنوز فرصتي به قطبي و كادر فني تيم ملي خود نداده ايم، اما قرار است با هماهنگي لازم يك مربي ايراني را به مجموعه كادر فني تيم ملي اضافه كنيم، فدراسيون از كادر فني تيم ملي ناراضي نيست، اما بايد كار بيشتري انجام دهيم تا به نتايج بهتري دست يابيم. ما بايد به قطبي فرصت بدهيم و من اعتقاد دارم كه با يك شكست نبايد به فكر تغيير مربي باشيم و اين فرهنگ غلط را بايستي از بين ببريم. قطبي فعلا با ما هست، اگرچه كه معتقدم كه سنگاپور را تحت هر شرايطي بايد شكست بدهيم البته اگر اتفاق ديگري هم بيفتد وي همچنان رئيس كادر فني باقي خواهد ماند.
كفاشيان درباره شايعاتي كه اين روزها درباره تغيير مسعود عنايت رئيس كميته داوران به گوش مي رسد هم اظهار داشت: هنوز تصميمي در اين خصوص نگرفته ايم و عنايت و همكاران خود دارند كارها را به خوبي پيش مي برند.
كفاشيان در طول مصاحبه سعي داشته به دلايل حمايت خود از افشين قطبي اشاره كند، اما او با بيان اين جمله كه «من اعتقاد دارم با يك شكست نبايد به فكر تغيير مربي باشيم و اين فرهنگ غلط بايستي از بين برود. تصميم چند ماه قبل فدراسيون خود را زير سؤال برد! اگر قرار است با يك شكست سرمربي تيم ملي تغيير نكند، چرا و به چه علت پس از شكست تيم ملي مقابل عربستان علي دايي از كار بركنار شد؟! اگر بايد به مربيان تيم ملي فرصت داد، پس چرا اين فرصت به علي دايي داده نشد؟! متأسفانه تيم ملي روند خوبي را در پيش نگرفته و عجبا كه فدراسيون فوتبال نيز سعي دارد به حمايت هاي خود از «كادرفني»اي كه به اعتقاد بسياري از كارشناسان در حد و اندازه هاي تيم ملي نيست ادامه دهد!

 



اخبار كوتاه از فوتبال

حذف زودهنگام منچستر از جام حذفي انگليس
در رقابت هاي روز يكشنبه تيم چلسي در ورزشگاه استمفوردبريج با 5 گل ميهمانش واتفورد را درهم كوبيد و به راحتي گام به دور بعدي گذاشت.
براي آبي هاي لندن استوريج دوبار و اوستاس مدافع حريف، مالودا و لمپارد هركدام يكبار موفق به گلزني شدند. در ديگر بازي آرسنال در «آپتون پارك» با دو گل دقايق 78 و 83 رامسي و داسيلوا در برابر تنها گل دقيقه 45 ديامانتي، مقابل ميزبانش وستهام به برتري دست يافت و راهي دور چهارم شد.
روز يكشنبه همچنين يك نتيجه عجيب در ورزشگاه اولدترافورد رقم خورد؛ جايي كه منچستريونايتد با تنها گل دقيقه 20 «بكفورد» مغلوب تيم دسته اولي ليدز يونايتد شد و ناكام بزرگ اين مسابقات لقب گرفت.
اين براي نخستين بار تحت هدايت سرآلكس فرگوسن است كه شياطين سرخ در اين مرحله و توسط يك تيم غير ليگ برتري حذف مي شوند.
زادمهر سرپرست استيل آذين شد
سرمربي تيم فوتبال استيل آذين از سرپرستي محمد زادمهر در اين تيم خبر داد.حميد استيلي اعلام كرد: محمد زادمهر ظرف چند روز آينده به عنوان سرپرست تيم فوتبال استيل آذين كار خود را در اين باشگاه آغاز مي كند. سرمربي استيل آذين همچنين از جذب يك دستيار ايراني براي خود خبر داد.
اخطار براي ايراني هاي اوساسونا در شب تساوي با رئال
حاصل تلاش دو تيم فوتبال رئال مادريد و اوساسونا تساوي بدون گل بود.
شاگردان مانوئل پيگريني در يكي از ايده آل ترين اوضاع تيمي خود ميهمان اوساسونا بودند و باتوجه به تساوي شنبه شب بارسلونا و ويارئال اين فرصت را داشتند تا هم امتياز نماينده كاتالونيا در صدر جدول بايستند.رئال مادريد به خصوص در نيمه دوم كنترل نسبي بازي را در اختيار داشت اما نتوانست از پس خط دفاعي به هم فشرده اوساسونا برآيد تا بازي با تساوي صفر بر صفر خاتمه يابد.جواد نكونام به صورت كامل و مسعود شجاعي از دقيقه 63 براي اوساسونا بازي كردند و هر يك به خاطر خطا روي بازيكنان رئال مادريد يك كارت زرد دريافت كردند.رئال مادريد با اين تساوي خارج از خانه 38 امتياز شد و در فاصله دو امتيازي نسبت به بارسلونا همچنان در رتبه دوم ايستاد و اوساسونا با اين تساوي خانگي و كسب 17 امتياز در رتبه دوازدهم جاي گرفت.
آذرنيا سرمربي جديد تراكتورسازي تبريز
به دنبال جدايي فراز كمالوند از تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز، حسن آذرنيا، مربي باسابقه فوتبال تبريز هدايت اين تيم آذري را برعهده گرفت.پيشنهاد مسئولان باشگاه صنعت نفت آبادان به فراز كمالوند در نهايت منجر به جدايي اين مربي جوان از جمع سرخپوشان تراكتورسازي شد.با خداحافظي فراز كمالوند از تيم تراكتورسازي تبريز، هيئت مديره اين باشگاه آذري حسن آذرنيا، مربي باسابقه فوتبال تبريز را به عنوان جانشين وي انتخاب كرد. آذرنيا پيش از اين سابقه هدايت تيم هاي تراكتورسازي و شهرداري تبريز را داشته است.
سوم بهمن، آخرين فرصت نمايندگان فوتبال ايران
چهار تيم ايراني حاضر در ليگ قهرمانان آسيا تا سوم بهمن ماه مي توانند مدارك خود را در اختيار فدراسيون قرار دهند. باشگاه هاي استقلال، سپاهان، ذوب آهن و مس كرمان تا سوم بهمن فرصت دارند تا اسامي بازيكنان و ساير مدارك لازم براي ارسال به AFC را تحويل فدراسيون دهند.
پيش از اين، فدراسيون از اين چهار باشگاه خواسته بود تا 7 دي ماه مدارك را به فدراسيون ارائه كنند. فقط باشگاه مس كرمان مدارك خود را در اختيار فدراسيون گذاشته و سه تيم ديگر نيز اعلام كرده اند به زودي مدارك را براي ارسال به فدراسيون خواهند داد. البته همين موضوع اختلاف نظراتي را ميان باشگاه استقلال تهران و دبير فدراسيون فوتبال بوجود آورده است.
تساوي پيروزي در آخرين ديدار تداركاتي
آخرين ديدار تداركاتي تيم فوتبال پيروزي در امارات با تساوي يك- يك به پايان رسيد. سرخپوشان تهراني در آخرين بازي تداركاتي خود يكشنبه شب به مصاف تيم الريان قطر رفتند كه اين ديدار دوستانه و پربرخورد با تساوي به پايان رسيد. در جريان اين بازي ابتدا تيم فوتبال الريان در دقيقه 77 از روي سانتر از جناح چپ و ضربه بغل پاي مهاجم خود به گل برتري دست يافت.
تيم فوتبال پيروزي نيز در دقيقه 92 از روي يك ضربه كرنر و با ضربه سر محمد منصوري، بازي را به تساوي كشاند.بازيكنان پيروزي از دقيقه 50، به دليل اخراج حميدعلي عسگر، 10 نفره به بازي ادامه دادند!
تيم اميد برابر استقلال متوقف شد
ديدار تداركاتي تيم فوتبال اميد كشورمان برابر استقلال با تساوي يك بر يك به پايان رسيد. اين ديدار كه از ساعت 30:14 دقيقه ديروز در زمين شماره دو كمپ تيم هاي ملي و به قضاوت وحيد صالحي برگزار شد در نهايت با تساوي يك بر يك دو تيم به پايان رسيد. در نيمه دوم اين ديدار ابتدا استقلال با گل فابيو جانواريو در دقيقه 70 از تيم اميد پيش افتاد اما در دقيقه 80 اميد ابوالحسني بازي را به تساوي كشاند.تيم فوتبال اميد كشورمان كه خود را براي حضور در بازيهاي آسيايي گوانگژو و مقدماتي المپيك 2012 لندن آماده مي كند، در حال سپري كردن دوازدهمين مرحله از اردوي آماده سازي است.

 



برگزاري هفته پنجم رقابت هاي ليگ كشتي آزاد
چهره تيم هاي صعود كننده مشخص شد

با برگزاري هفته پنجم رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد چهره تيم هاي صعود كننده به مرحله نيمه نهايي اين رقابت ها مشخص شد.
در اولين ديدار گروه اول ليگ برتر كشتي آزاد ، عصر ديروز تيم شهداي نيروي زميني ارتش در سالن خانه واليبال تهران با نتيجه 4 بر 3 مغلوب ميهمان خود ماكيان بروجرد شد در ديگر ديدار اين گروه تيم صنايع و معادن همدان در سالن ابن سيناي شهر همدان با نتيجه 4 بر 3 تيم گاز مازندران را شكست داد.از گروه دوم رقابتهاي ليگ برتر كشتي آزاد عصر دوشنبه تيم صدرنشين نفت تهران با نتيجه 4 بر 3 راه آهن خراسان را مغلوب كرد واين تيم عملا از دور رقابتها كنار رفت. در ديگر ديدار اين گروه ، تيم رشددانه ( هيات كشتي گرگان ) در سالن آزادي شهر گرگان با نتيجه 6 بر 1 تيم منتخب ملاير را شكست داد و صعود خود را بعنوان تيم دوم گروه خود قطعي كرد.
با نتايج بدست آمده در گروه اول ، صعود تيم گاز مازنداران و صنايع و معادن همدان و در گروه دوم صعود تيم هاي نفت و هيات كشتي گرگان به مرحله بعدي قطعي شد.

 



بعد از ياوري، ذوالفقارنسب هم كنار كشيد
استعفا پشت استعفا در كميته اي كه 300 سال تجربه داشت!

بيژن ذوالفقارنسب از عضويت در كميته فني فدراسيون فوتبال استعفا كرد.
ذوالفقارنسب دراين خصوص گفت: بنده در كميته فني فدراسيون به عنوان نماينده مربيان ليگ دسته يك حضور داشتم اما به دليل آن كه ديگر دراين مسابقات فعاليتي ندارم، از سمتم استعفا دادم.
اين درحالي است كه چندي پيش هم محمود ياوري به خاطر شرايط حساس تيم شاهين بوشهر در ليگ برتر اعلام كرده بود قصد دارد از سمت خود در كميته فني فدراسيون فوتبال استعفا دهد.
اهالي فوتبال هنوز از ياد نبرده اند كه ماه پيش تاج نايب رئيس فدراسيون فوتبال عنوان كرده بود كه تجربه افراد حاضر در كميته فني نزديك به 300 سال است كه با استعفاي ياوري و ذوالفقارنسب دركمتر از سه ماه مشخص شد كه اين كميته چه وضعيت مناسبي داشته است!

 



علي آبادي فقط قول مي داد، اما از عمل خبري نبود
پولادگر: وجهه فدراسيون تكواندو را خراب كردند!

نزديك به يك سال و نيم از المپيك 2008 پكن گذشته اما هنوز نيمي از پاداش فدراسيون تكواندو پرداخت نشده است.
اين اتفاق سبب شد كه روز گذشته رئيس فدراسيون تكواندو در مصاحبه اي انتقاداتي را از محمدعلي آبادي رئيس سابق سازمان تربيت بدني و فعلي كميته ملي المپيك، مطرح كند.
سيدمحمد پولادگر در اين باره مي گويد: «قول و قرارهاي بسياري به فدراسيون ها داده شد و تعداد انگشت شماري از آنها اجرايي شد. به طور مثال قرار بود كه براي هر سهميه پاداش دهند كه بعد از گذشت اين همه مدت هنوز خبري از آن نيست. حتي براي درآمدزايي فدراسيون ها هم پاداش و كمكي را در نظر گرفتند و اعلام شد در صورتي كه هر فدراسيون بتواند خودكفا شود و درآمد خوبي به دست آورد، درصدي از همان مبلغ را سازمان تربيت بدني به عنوان پاداش اين كار به فدراسيون اختصاص مي دهد. ما اين كار را انجام داديم اما همان طور كه در انتظار پرداخت پاداش سهميه هايشان بوديم همچنان هم انتظار پرداخت پاداش اين بحث را مي كشيم!»
پولادگر در ادامه مي گويد: «زماني كه علي آبادي در رأس سازمان تربيت بدني بود، اين قول ها را داد كه اجرايي نشد. حالا كه او در رأس كميته ملي المپيك هم است قول هايي داده كه نمي دانم روي آن حساب باز كنيم يا نه. در فاصله دو ماه و نيم تا پايان سال88 هنوز 50درصد بودجه ما كه معادل 400 ميليون تومان است را به ما ندادند و اصلا معلوم نيست چطور مي خواهند اين مبلغ را به ما پرداخت كنند. عدم اختصاص به موقع بودجه ما اصلي ترين فاكتور دچار شدن فدراسيون به مشكل مالي است كه اين قضيه تمام فكر و ذكر ما را درگير كرده است.»
وي با بيان اينكه ديگر فدراسيون تكواندو در برابر بدهكارانش وجهه خوبي ندارد ادامه مي دهد: «نزديك به 580 ميليون تومان بدهي داريم كه هيچ پولي براي پرداخت آنها نداريم. حالا هم شرايط فرق كرده و ديگر هيچ كدام از شركت ها و دفاتر مختلف كه قبلا همكاري خوبي با آنها داشتم حاضر به همكاري با ما نيستند و اين به معناي عدم اطمينان و خراب شدن وجهه فدراسيون تكواندو است. متأسفانه اينگونه مشكلات تا زماني كه مسئولان ورزش اينگونه رفتارها را از خود نشان مي دهند نه تنها حل نمي شود بلكه باعث از دست رفتن وجهه ورزش هم مي شود.»

 



رئيس فراكسيون ورزش مجلس اعلام كرد
تكرار اشتباهات در سازمان ورزش قابل بخشش نيست

رئيس كميته تربيت بدني و جوانان مجلس گفت: اگر اشتباهاتي مثل ارسال پيام براي رژيم صهيونيستي و مبارزه بدون حجاب كاراته كاران زن، بار ديگر تكرار شود، ديگر قابل توجيه نيست.
روزيكشنبه جلسه اين كميته با حضور حداد، رئيس كميسيون فرهنگي و حتي برخي اعضاي غير عضو برگزار شد و درباره هنجارشكني هاي ورزش صحبت هايي مطرح شد. ارسال پيام تبريك از سوي فدراسيون به رژيم اشغالگر قدس، مبارزه زنان كاراته كار درمسابقات بين المللي آلمان بدون حجاب اسلامي و مشكل حجاب تكواندوكاران زن نوجوان درمسابقات قهرماني آسيا در كيش از مواردي بود كه به دقت مورد بررسي قرارگرفت.
يحيي زاده دراين خصوص گفت: بعد ازپايان جلسه موظف شدم تا گزارشي را به كميسيون فرهنگي ارائه دهم. درآنجا با شدت وحدت از مسئولان خواسته شد كه ديگر اجازه ندهند اين موارد تكرار شود. با توجه به اهميت اين موضوعات، اگر يك بار ديگر شاهد چنين اتفاقاتي باشيم. وظيفه كميسيون فرهنگي متفاوت خواهد بود.
وي درپاسخ با اينكه اكنون برخورد مجلس با اين موارد چگونه است، خاطر نشان ساخت: از آنجا كه سازمان قول داده جانب احتياط را رعايت كند و با توجه به انحلال آن سبك كاراته كه مداركش ازسوي سرپرست فدراسيون ارائه شده و عزل مسئول آن، فكر مي كنم اين اقدامات كافي است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ چهل و دومين سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختي روز پنجشنبه هفته جاري در ابن بابويه تهران برگزار خواهد شد. 17 دي ماه مصادف با چهل و دومين سالگرد درگذشت غلامرضا تختي اسطوره ورزش ايران زمين است. مردي از تبار بزرگان كه نام و نان در گرو خدمت به همنوعان نهاد و تا واپسين روزهاي حيات ادب و احترام به مردم را با حضور شجاعانه در مسابقات و افتخارآفريني براي ايران معنايي دوباره بخشيد. به منظور ارج نهادن به پايمردي هاي تختي مراسم يادبود چهل و دومين سالگرد درگذشت وي ساعت 9 تا 12 روز پنجشنبه 17 دي ماه در آرامگاه اين پهلوان، واقع در ابن بابويه شهرري برگزار مي شود.
¤ در حالي كه فدراسيون كشتي روز شنبه اعلام كرده بود مرحله دوم اردوي تيم كشتي آزاد نوجوانان از روز 14 دي ماه به مدت 10 روز در تهران برگزار مي شود، به فاصله يك روز اين اردو را لغو كرد. دليل لغو اين اردو امتحانات دانش آموزان اعلام شده است. اين در حالي است كه از روز 19 دي ماه فرنگي كاران نوجوان در مجموعه برق تهران اردوي خود را آغاز مي كنند. همچنين با لغو اين اردو حضور نوجوانان آزادكار در جام مشفق عيسي اف آذربايجان نيز منتفي شد و تيم مازندران به نمايندگي از كشورمان در اين رقابت ها شركت مي كند. رقابت هاي جام مشفق عيسي اف آذربايجان روزهاي 25 تا 27 دي ماه در آذربايجان برگزار خواهد شد.

 



اخبار تلگرافي از فوتبال جهان

¤ باشگاه اسپانيايي رئال مادريد تلاش مي كند مهاجم برزيلي آ.ث ميلان ايتاليا را به خدمت بگيرد. مقامات باشگاه رئال مادريد براي به خدمت گرفتن پاتو بازيكن برزيلي ميلان ايتاليا پيشنهاد 63 ميليون يورويي ارائه كرده اند.
¤ تيم فوتبال وردربرمن آلمان امروز در ديداري دوستانه در دبي مقابل العين امارات قرار خواهد گرفت.
¤ براساس اعلام روزنامه ديلي اكسپرس پرتيراژترين نشريه انگليسي باشگاه اينترميلان ايتاليا با رقمي بالغ بر 45 ميليون يورو خواهان استيوون جرارد كاپيتان ليورپول است.
¤ ديويد بكهام بازيكن انگليسي تيم آ.ث ميلان ايتاليا گفت: كاش هيچوقت اولدترافورد را ترك نمي كردم و از منچستر جدا نمي شدم. اين بازيكن كه تيمش در مرحله بعدي ليگ قهرمانان اروپا مقابل منچستر يونايتد قرار خواهد گرفت، افزود: اگر مي ماندم، اكنون در اولدترافورد موقعيتي مثل رايان گيگز داشتم. كسي كه تحت هر حالتي نسبت به منچستر وفادار ماند. او فرزند ابدي تيم است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14