(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 23 دي 1388- شماره 19558
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با اصلاح قانون بودجه 88 در مجلس حقوق و پاداش آخر سال كاركنان دولت تأمين شد
خارج از دستور
دشمنان روابط استراتژيك ايران و عراق
در ادامه پروژه فريب سران فتنه مطرح شد خاتمي : ساختارشكني را محكوم مي كنم
وزير دفاع: تا پايان سال 91 پاكسازي ميادين مين به اتمام مي رسد
فيلم هايي درباره حوادث پس از انتخابات ساخته مي شود
شيرزاديان: ادعاي تعليق غني سازي در ايران بي اساس است
انجام موفقيت آميز تست مدار دوم نيروگاه بوشهر
اردوغان: غرب به جاي برنامه هسته اي ايران ، بايد نگران اسرائيل باشد
عناوين ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي اعلام شد
برگزاري مراسم بزرگداشت شهداي كربلاي پنج در غرب تهران



با اصلاح قانون بودجه 88 در مجلس حقوق و پاداش آخر سال كاركنان دولت تأمين شد

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با اصلاح قانون بودجه سال 1388، كسري بودجه جاري و عمراني دستگاه هاي دولتي را جبران كردند.
وكلاي ملت در نشست علني ديروز بهارستان به بررسي جزئيات ديگري از طرح اصلاح قانون بودجه 88 پرداختند و با تصويب موادي از آن حقوق، پاداش و مزاياي كاركنان و بازنشستگان دولت را تامين اعتبار كردند.
بر اين اساس نمايندگان مصوب كردند مبلغ سي وپنج هزار ميليارد ريال از اعتبارات تملك دارايي هاي مالي فروش سهام شركت هاي دولتي را كسر و به ترتيب بيست ويك هزار ميليارد ريال به اعتبارات هزينه اي و سه هزار ميليارد ريال جهت بهسازي، آسفالت و ايمني راه ها روستايي و روكش آسفالت راه ها روستايي فاقد آسفالت مناسب، هزار ميليارد ريال آب و فاضلاب روستايي، هزار ميليارد ريال آب و فاضلاب شهري، پانصد ميليارد ريال بافت هاي فرسوده، هزار و دويست ميليارد ريال جهت تكميل بيمارستان هاي در دست اجراي وزارت مسكن و شهرسازي، هفتصد ميليارد ريال بهسازي و طرح هادي روستاها توسط بنيادمسكن انقلاب اسلامي و ششصد ميليارد ريال به دهياري هاي سراسر كشور جهت عمران روستاها توسط سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور و شش هزار ميليارد ريال بقيه طرح هاي عمراني ملي و استاني به اعتبارات تملك دارايي سرمايه اي اضافه كند.
مجلس همچنين مصوب كرد پرداخت هاي اجتناب ناپذير از جمله حقوق و مزاياي شاغلين در شركت هاي دولتي از محل منابع داخلي آنها از شمول محدوديت هاي قانون بودجه سال 1388 مستثني مي باشد.
مجلس به دولت اجازه داد اعتبار مندرج در يكي از رديف هاي قانون بودجه سال 88 را تا سقف 5 هزار و يكصد ميليارد ريال افزايش دهد.
نمايندگان مجلس در ادامه مصوب كردند. مبلغ 30 ميليارد ريال از اعتبارات رديف هزينه اي شوراي نگهبان كسر و به طرح تامين تجهيزات و تعميرات اساسي ساختمان هاي شوراي مذكور اضافه شود.
همچنين نمايندگان مقرر كردند اعتبارات كمك دارايي سرمايه اي مركز خدمات حوزه هاي علميه قم حذف و به اعتبارات تملك دارايي هاي سرمايه اي شوراي عالي حوزه هاي علميه اضافه شود.
نمايندگان ملت همچنين در ادامه مصوبات خود مبلغ 15 ميليارد ريال از اعتبارات مربوط به بيمارستان آيت الله گلپايگاني را از تملك دارايي هاي سرمايه اي به هزينه اي و همچنين يك رديف درآمدي با عنوان فروش فرآورده هاي نفتي را از استاني به ملي تغيير دادند.
مجلس مصوب كرد وزارت نيرو مي تواند مبلغ 500 ميليارد ريال را به عنوان اوراق مشاركت براي طرح غدير با تعهد بازپرداخت دولت به فروش رساند.
نمايندگان با الحاق يك ماده به اين قانون سهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از رديف بودجه توسعه مبارزه با دخانيات را 75 درصد و سهم تربيت بدني را 25 درصد تعيين كردند.
مجلس بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران را موظف كرد سهم شركت ملي نفت ايران بابت ارزش نفت خام توليدي را براساس گزارش عملكرد ماه قبل كه توسط وزارت نفت اعلام مي شود و پايان هر ماه از محل وجوه حاصل از نفت خام صادراتي (حساب سپرده ارزي) به صورت علي الحساب به حساب شركت ملي نفت ايران نزد بانك واريز كند.
مجلس همچنين مقرر كرد بودجه صندوق هاي بازنشستگي كشور و لشگري، اجراء قانون مديريت خدمات كشوري براي شاغلين، اجراء قانون مديريت خدمات كشوري براي بازنشستگان، يارانه ها (شامل يارانه كالاهاي اساسي، نهاده هاي كشاورزي، ضرر و زيان خريدهاي تضميني، تعهدات خاص از جمله نيروهاي مسلح، دانشگاه ها، زندان ها و غيره، تنظيم بازار و يارانه دارو)، بيمه خدمات درماني، برنامه دانشگاه هاي علوم پزشكي و حق عضويت سازمان هاي بين المللي به صورت كامل پرداخت شود.
همچنين خانه ملتي ها، دولت را مكلف به حمايت از محصولات كشاورزي توليد داخل كردند. مجلس همچنين دولت را مجاز كرد درآمدهاي حاصل از ماليات و سهام شركت ملي نفت را در قانون بودجه سال 1388 تا سقف سي هزار ميليارد افزايش دهد.
اصرار مجلس، مصوبه مترو را به مجمع تشخيص فرستاد
نمايندگان مجلس با اصرار بر مصوبه قبلي خود در خصوص برداشت 2ميليارد دلار از محل حساب ذخيره ارزي براي توسعه خطوط مترو، رسيدگي به اين مصوبه را به مجمع تشخيص مصلحت سپردند.
به گزارش فارس، نمايندگان مجلس در ادامه جلسه علني ديروز طرح يك فوريتي استفاده از تسهيلات ذخيره ارزي براي حمل و نقل ريلي و عمومي شهرها را كه اعاده شده از شوراي نگهبان بود، بررسي و بر مصوبه قبلي خود اصرار ورزيدند.
اين طرح دولت را مكلف مي كرد مبلغ يك ميليارد دلار جهت تأمين تجهيزات و احداث خطوط راه آهن شهري تهران و حومه، مبلغ 700 ميليون دلار جهت تامين تجهيزات و احداث خطوط قطارهاي شهري ساير كلان شهرهاي داراي طرح مصوب قطار شهري و مبلغ 300 ميليون دلار جهت اجرايي كردن طرح هاي جامع حمل و نقل و ترافيك ساير شهرها تا پايان سال 88 را از محل حساب ذخيره ارزي به صورت تسهيلات اختصاص و در اختيار شهرداري ها قرار دهد.
شوراي نگهبان اين مصوبات نمايندگان مجلس را مغاير اصل 75 قانون اساسي دانست و براي بررسي و اصلاح مجدد، آن را به مجلس ارجاع داد.
براساس اصل 75 قانون اساسي طرح ها و پيشنهاداتي كه نمايندگان مطرح مي كنند در صورتي قابل طرح اند كه در آن طريق جبران كاهش درآمد يا تأمين هزينه جديد نيز معلوم شده باشد.
شوراي نگهبان معتقد است مصوبه اخير مجلس درباره تسهيلات مترو بدون رعايت مطالب فوق به تصويب رسيده است اما نمايندگان ديروز باز هم بر اين مصوبه اصرار كردند كه اين پافشاري منجر به ارسال مصوبه فوق به مجمع تشخيص شد.
مردم پاسخ فتنه گران را دادند
نماينده مردم مشهد در مجلس گفت: مردم ايران با بصيرت و آگاهي و بيعت مجدد با ولي فقيه و حضوري عظيم و حماسي در 9 دي پاسخ فتنه گران را دادند.
عفت شريعتي در نطق ميان دستور مجلس اظهار داشت: در 9 دي بار ديگر عنايت الهي بر اين مرز و بوم متجلي شد و فتنه اي از فتنه هاي روزگار با لطف الهي خنثي شد.
وي همچنين از رئيس جمهور به خاطر سفرهاي استاني و مصوبات مهم اين سفرها تشكر كرد.
تنها راه عمل به فرمايشات رهبري است
نماينده مردم تبريز خطاب به سران گروه ها و احزاب سياسي گفت: تنها راه علاج اختلافات اطاعت از رهبر معظم انقلاب و عمل به فرمايشات ايشان است.
عليرضا منادي در نطق ميان دستور خود با اشاره به حماسه 9 دي افزود: در اين روز با حضور سيل آساي مردم ولايت مدار آذربايجان مشت محكم ديگري بر دهان ياوه گويان زده شد.
راهپيمايي 9 دي رفراندوم ديگري بود
نماينده مردم آمل در نطق خود به راهپيمايي 9 دي ملت ايران اشاره و عنوان كرد: راهپيمايي 9 دي رفراندوم ديگري در قبول نظام و انقلاب و در تبعيت از رهبري و حمايت از نظام مقدس ولايي بود.
يوسفيان ملا افزود: نيروي انتظامي حافظ جان، مال مردم است و روزي نيست كه در برخورد با اشرار و قانون شكنان خسارت نبيند.
به گزارش فارس وي در عين حال تصريح كرد: روابط بين الملل تابع مقررات و عرف بين المللي موجود بين كشورهاست، در كجاي دنيا سراغ داريد كه اگر اعتراضي روي دهد سفارت خانه و دفتر نمايندگي كشوري به طور علني از معترضان پشتيباني كرده و حتي با ساماندهي و شركت كاركنان خود در اغتشاشات، درب هاي سفارت را به سوي اغتشاش گران باز كند و هر كس را كه به اموال عمومي تعرض كرده صاحب امتياز «ويزا» و «شنگل نقره اي» كند؛ وي خطاب به اروپايي ها گفت: شما مدعي حقوق انسان ها هستيد در حالي كه از متجاوزان به حقوق مردم حمايت و دفاع مي كنيد.

 



خارج از دستور

انتقاد از اقدام دانشگاه آزاد
نماينده مردم تهران در تذكري آئين نامه اي از اقدام برخي افراد براي انتصاب وقف اموال دانشگاه آزاد به رهبري انتقاد كرد.
به گزارش فارس، حميد رسايي نماينده مردم تهران در جلسه علني امروز سه شنبه در تذكري آئين نامه اي اظهار داشت: برگه اي در دست برخي آقايان است كه دارند امضاي نمايندگان را براي تشكر از تصميم رهبري مبني بر موافقت ايشان با وقف اموال دانشگاه آزاد جمع مي كنند.
وي افزود: با توجه به اينكه اين موضوع از سوي دفتر مقام معظم رهبري اعلام نشده است، لذا اين موضوع منطقي نيست و بايد اجازه دهيم ابتدا اين موضوع از سوي اين دفتر اعلام شود.
محمدرضا باهنر كه رياست جلسه علني ديروز را برعهده داشت با تاييد تذكر وي گفت: اين حرف درستي است و اگر موافقتي باشد بايد ابتدا از سوي دفتر مقام معظم رهبري اعلام و تعيين تكليف شود بعد نمايندگان براي تشكر از اين موضوع امضا جمع كنند.
گفتني است، معاون پارلماني جاسبي ديروز مقابل كريدور از تمامي نمايندگان درخواست مي كرد تا بيانيه اي را در حمايت رهبري براي وقف اموال دانشگاه آزاد امضا كنند.
بررسي همزمان لوايح بودجه و برنامه
در مجلس
رئيس كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي مجلس از امكان تشكيل همزمان دو كميسيون تلفيق براي بررسي لوايح بودجه 88 و برنامه پنجم در مجلس خبر داد.
حجت الاسلام مصباحي مقدم در گفت وگو با ايسنا اظهار داشت: در شرايط فعلي براي بررسي لايحه بودجه 89 و لايحه برنامه پنجم مي توان همزمان دو كميسيون تلفيق تشكيل داد كه يكي از اين كميسيون ها لايحه برنامه پنجم را بررسي كند و ديگري بودجه سال 89 را.
وي اظهار كرد: اين دو كميسيون مي توانند با يكديگر ارتباط داشته باشند و نتايج كارشان و مصوبات كميسيوني خود را براي رسيدن به ساز و كارهاي لازم، مبادله كنند.
اين اظهارات رئيس كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي مجلس شايد به اين معناست است كه امكان بررسي همزمان لوايح بودجه 88 و برنامه پنجم در مجلس امكان پذير است.
اين در حالي است كه برخي مدعي اند مجلس نمي تواند هر دوي اين لوايح را به صورت همزمان بررسي كند اما اظهارات رئيس كميسيون ويژه به نوعي خلاف ادعاي مذكور را ثابت مي كند.

 



دشمنان روابط استراتژيك ايران و عراق

سعدالله زارعي
«بيش از رعايت حسن همجواري نمي توان روي كشور عراق حسابي باز كرد لذا دستگاه ديپلماسي ما بايد با اولويت موضوع تعيين مرزها براساس قرارداد الجزاير و نيز گرفتن غرامت جنگي از عراق مسايل را پيگيري كند.» «موضوع قرارداد الجزاير و ... نيست. موضوع تجاوز ايران به مرزهاي عراق و تجاوز به تماميت ارضي عراق است. از درون عراق نهادهايي هستند كه از اين تجاوزات حمايت هم مي كنند ما به اين موضوع معترض هستيم.حفظ تماميت ارضي عراق بر تمام قراردادها ارجحيت دارد.»
اين دو گزاره در دو سوي مرزهاي ايران و عراق از سوي افراد و جريانات ناساز با حاكميت در ايران و عراق مطرح شده و مباني سلسله مباحثات تندي در رسانه هاي دو كشور شده است. همراه با اين دو جريان - علي الظاهر - داخلي، به وضوح با كارگرداني «شرق الاوسط»، «بي بي سي» و «فردا» مواجه هستيم. در اين بين بي بي سي پرشن از 29 تيرماه گذشته وارد ماجرا شده و از بقيه گوي سبقت را ربوده است پس از آن نشريه سعودي شرق الاوسط - از اواسط مرداد و سپس راديو فردا از حدود يك ماه گذشته بطور جدي وارد اين جرگه تبليغاتي شده است در ايران دو سايت «تابناك» و «شفاف» - كه تكرار تابناك است- خط لزوم كنار گذاشتن خوشبيني نسبت به دولت نوري مالكي را مطرح كرده و در عراق دو روزنامه «الشرقيه» و «البغداديه» كه به جريان بعثي عراق وابسته است، نيز اين خط را دنبال كرده اند.
اين روند به خودي خود ماهيت ماجرا را برملا مي كند. اما واقعيت چه بوده است!
واقعيت اين است كه يك گزارش خطا، يك يگان انتظامي ايران را به حضور بر سر يك حلقه چاه نفتي در حد فاصل مرز ايران و عراق كشانده است و اين موضوع حساسيت طرف مقابل را برانگيخته است پس از آن اين موضوع در عراق به يك سوژه تبديل شده و از آن براي تحت فشار قرار دادن دولت ايران استفاده شده است. در اين بين ايران با بازگرداندن يازده سرباز به موضوع خاتمه داده و اين همه در حالي است كه هر دو طرف - ايران و عراق - ادعاي قطعي مالكيت ندارند بلكه از اين نقطه در مجاورت استانها ميان عراق و ايلام - دهلران - ايران بعنوان منطقه اختلافي ياد مي كنند و تعيين تكليف درباره آن را به «كميته فني مرزي مشترك» محول كرده اند.
در خصوص اين موضوع گفتني هايي وجود دارد:
1- مخالفان دولت اسلام گراي عراق از اين رخداد كوچك يك ماجراي بزرگ ساخته اند يك نماينده مجلس عراق كه به نيروهاي مخالف دولت اين كشور وابستگي دارد: ادعا كرد كه دولت عراق مالكيت و حاكميت ملي عراق را قرباني حسن نيت به ايران كرده است. طرح اين موضوع در آستانه انتخابات اسفندماه مجلس عراق بسيار قابل تامل مي باشد در واقع آمريكايي ها، سعـودي ها و بعثي هاي عراق مدت هاست كه روي تغيير دولت مؤتلف ايران در عراق به توافق رسيده اند و طبعا از اين سوژه ها استفاده مي كنند در اين ميان يك بازوي توطئه در ايران قرار دارد كه همزيستي با دولت عراق را نادرست خوانده و خواهان تجديدنظر اساسي در اين رابطه شده است و اين در حالي است كه اگر يك دولت غرب گرا در عراق روي كار بيايد نه تنها مطالبات به حق ايران- شامل غرامت جنگي و...- تامين نمي شود بلكه از آن پس ايران بايد براي تامين امنيت حدود 1200كيلومتر مرز غربي خود با عراق سالانه ميلياردها دلار هزينه را متحمل گردد. جالب است كه سايت هاي غربي در اين رابطه به دو دسته تقسيم شده اند. يك دسته مي گويند اين چاه در خاك ايران است و يك دسته مي گويند اين چاه در خاك عراق مي باشد و حال آنكه درباره اين چاه و چندين چاه و تپه و... اختلاف نظر وجود دارد و نه ايران و نه عراق ادعاي مالكيت قطعي بر آنها نكرده اند.
2- يك تحليلگر انگليسي پس از آنكه وزراي خارجه ايران هركدام بطور جداگانه اعلام كردند كه كميته مشترك فني درباره اين موضوع اعلام نظر خواهد كرد آب سردي روي تبليغات نفاق افكنانه آمريكا و انگليس ريختند، در سايت بي بي سي پرشن نوشت: «بحث جاري نشانه عدم وجود اراده در مقامات دو كشور براي حل درست مسايل في مابين است. اميد زيادي وجود ندارد كه كميته فني كه متكي از آن سخن گفت بتواند مشكل في مابين را حل كند.»
در واقع بي بي سي كه در نقطه تكوين- از تيرماه گذشته- حضور جدي داشته در ادامه وقتي با هوشياري مقامات سياسي دو كشور به بن بست مي رسد به فحاشي مشترك عليه دو كشور روي مي آورد و هر دو را متهم به ناديده گرفتن منافع ملت هاي خود مي كند. از نظر انگليس، آمريكا و عربستان دو كشور همسايه- ايران و عراق- بايد گفت وگو را كنار بگذارند و به كنار زدن طرف ديگر متوسل گردند! جالب اين است كه يك سايت انگليسي ديگر- ورلد د.داو- بدون هيچ مستندي ادعا كرده بود كه مقامات ايران مي گويند اين چاه در خاك ايران قرار دارد.
3- در اين ماجرا نقش عربستان سعودي بسيار پررنگ بود. شبكه العربيه كه بطور مداوم به جعل خبر و برجسته سازي رخدادهاي كم اهميت ميان ايران و عراق مي پردازد و نيز روزنامه الشرق الاوسط به تبليغات گسترده اي دامن زدند و كار را تا ادعاي فاصله گرفتن مقامات عراقي از توافق الجزاير پيش بردند و در واقع از آرزوي مقامات فرتوت خود مبني بر شعله ور شدن يك جنگ ديگر بين ايران و عراق پرده برداشتند.
4- دولت عراق براي بلوك اسلام گرايي نقطه وصل محسوب مي شود اگر اين حلقه از ايران جدا شود روي حلقه هاي ديگر- سوريه، لبنان، فلسطين، سودان و...- اثر مي گذارد. از سوي ديگر حاكميت كنوني عراق حلقه وصل ايران به حوزه عربي هم به حساب مي آيد . پس طبيعي است كه از يك سو آمريكايي ها، انگليسي ها و سعودي ها از سوي ديگر مخالفان دولت در دو سوي مرز ايران و عراق روي شكستن اين حلقه و جدا كردن عراق و ايران از يكديگر تلاش نمايند كه البته سعي آنان به نتيجه نمي رسد چرا كه دو كشور از «جدايي» و «نقار» داغ ها در سينه دارند و چندي است كه ميوه شيريني هم پيماني را در اختيار گرفته اند.

 



در ادامه پروژه فريب سران فتنه مطرح شد خاتمي : ساختارشكني را محكوم مي كنم

سرويس سياسي-
انتشار مواضع به ظاهر «متفاوت» سيدمحمد خاتمي كه 2 روز قبل در ديدار با شوراي مركزي نمايندگان ادوار مجلس بيان شده است، پروژه تاكنون ناكام مانده «آشتي ملي» -بخوانيد طرح فراري دادن سران فتنه از تيغ عدالت- را وارد فاز جديدي نمود.
اين اظهارات كه در كنار اظهارات هاشمي، رسانه هاي ضدانقلاب و مطبوعات اصلاح طلب با ذوق زدگي تمام آن را تيتر اول خود ساختند چرخشي 180درجه اي نسبت به مواضع خاتمي در دو ماه نخست پس از انتخابات خردادماه بود. خاتمي در سخنان خود با گرفتن ژستي خيرخواهانه و از موضعي دلسوزانه تلاش كرده است تا خود و ديگر سران فتنه را بي گناه و تقصير معرفي كرده و حتي در زمره حاميان سرسخت نظام، امام، قانون اساسي و اصل ولايت فقيه مطرح نمايد! نيازي به توضيح آن چه جناب خاتمي در همراهي با فتنه انگيزان و بلكه فرماندهي جبهه معارضين با انقلاب در چند ماه گذشته داشته است نيست و فراتر از اين، بازگويي ديدارهاي محرمانه وي با جورج سوروس كه در برهه اي سايت رسمي بنياد سوروس نيز ناگزير از تاييد آن شده بود تكرار مكررات است.
موضع منافقانه خاتمي در پيشنهاد برگزاري رفراندوم كه در اوج آشوبگري و آتش افروزي فرقه ضاله موسوي و همزمان با نظرات مشابه سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا و كساني مانند مايكل لدين كشور را در معرض تهديدهاي امنيتي متعدد قرار داد نيز بر هيچ كس پوشيده نيست. با اين تفاصيل افاضات جناب خاتمي كه در جلسه با ادوار مجلس گفته است: «هر حركت ساختارشكنانه و خلاف قانون و گفتن حرف هايي كه از ما نيست، محكوم و مطرود است.» وي همچنين تاكيد كرده است: «هم اصل ولايت فقيه مورد قبول ماست و هم اصول مربوط به حقوق ملت.» وي توضيح نداده كه چگونه مي توان اين اظهارات را با پيشنهاد برگزاري رفراندوم، درست در زماني كه غربي ها نيز بر طبل بي اعتباري و عدم مشروعيت نظام مي كوفتند در كنار هم پذيرفت! افكار عمومي تناقض روش و بينشي سران فتنه را با ادعاهاي از سر ترس و وحشت كنوني آنان از محاكمه به خوبي درك مي كنند.
فلسفه اظهارات «مصلحت جويانه» و در تعبير دقيق تر «منفعلانه» دو روز قبل خاتمي نيز جز اين نيست كه اولا: بازماندگان اندك جريان فتنه سرمايه هاي غرب و تنها روزنه هاي تعبير روياي آشفته براندازي در ايران هستند و ثانيا: حضور هوشمندانه مردم انقلابي در راهپيمايي نهم ديماه سيلابي بود كه بر خس و خاشاك فتنه گر تافته و همه را به زباله دان تاريخ سپرد با لحاظ اين اصول، فرض عقلاني كه اكنون در اتاق فكر سران فتنه مطرح شده و به اجرا درآمده است براي تداوم حداقل حيات اين جريان نيمه جان و در راستاي يافتن كوره راهي براي فرار از بدنامي و ننگ بيشتر طبيعي مي نمايد. اين فرض پيش از اين نيز محتمل بوده و در گزارش ها و مقاله هاي كيهان به آن اشاره شده بود.
خاتمي در سخنان سراسر تناقض خود در حالي افراط گرايي و ساختارشكني را مذموم شمرده است كه در ماههاي گذشته در قبال اوباش فتنه گر سكوتي تاييدآميز كرده بود. وي در اين خصوص گفته است: «افراط گرايي و ساختارشكني براي همه بد است؛ همه بايد آن را محكوم كنند حتي اگر چند نفر شعار ساختارشكنانه بدهند اين بايد محكوم شود.»
رئيس جمهور سابق كشورمان تصريح كرد: «ما بارها گفته ايم اينها غلط است ولي چه كار كنيم ابزار تبليغاتي يك جانبه دست رقيب است كه شب را روز جلوه مي دهد؛ هرچقدر هم بگوييم كسي صداي ما را نمي شنود.»
رئيس بنياد باران ادامه داد: «موضع ما مشخص بوده و هست؛ اسلام، انقلاب و جمهوري اسلامي.»
برجسته ترين فراز از سخنان خاتمي كه منفعلانه بودن آن را تصديق مي كند، تلاش وي براي مرزبندي با هواداران خود و اوباشي است كه تحت رهبري سران فتنه صحنه آشوب هاي اخير تهران را رقم زدند. خاتمي مي گويد: «حالا بر فرض كسي و جرياني و گروه كوچكي، غلطي كرده و خلافي گفته و ساختارشكني كرده، آيا منصفانه است بهترين دوستداران اسلام، انقلاب و مردم و امام متهم شوند كه اينها ضد اسلام و ضد نظامند؟»
نكته جالب توجه ديگري نيز در اخبار 2روز گذشته جرايد اصلاح طلب نهفته است كه بيان آن خالي از لطف نيست. ترتيب يافتن جلساتي با مخاطبين واحد و انعكاس آن توسط خبرگزاري هاي محدود و مشخص، آن هم در يك زمان و از قضا با محتواي نسبتا مشترك آيا اتفاقي و تصادفي است؟! واقعا هيچ ارتباطي ميان دو جلسه برگزار شده در روزهاي گذشته و طرح مواردي تطهير نامه آقايان رضايي، بيانيه شماره 17موسوي و بيانيه كروبي نيست!! اگر نيست بايد گفت دنياي عجيبي داريم!!

 



وزير دفاع: تا پايان سال 91 پاكسازي ميادين مين به اتمام مي رسد

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از اتمام كار پاكسازي مناطق آلوده به مين و گلوله هاي عمل نكرده تا پايان سال 91 خبر داد.
سرتيپ پاسدار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در جريان بازديداز عمليات پاكسازي مناطق آلوده به مين و گلوله هاي عمل نكرده در مرز شلمچه افزود: تا پايان آذرماه سال جاري 930 هزار هكتار از اراضي آلوده به مين و گلوله هاي عمل نكرده پاكسازي شده است.
وي افزود: از اين مقدار پاكسازي، تاكنون بالغ بر 2 ميليون و 850 هزار مين و گلوله عمل نكرده، در طول مدت هفت سال جمع آوري و منهدم شده است كه 41درصد آن مربوط به استان خوزستان است.
وحيدي شناسايي دقيق مناطق آلوده در پنج استان آلوده كشور، تهيه نقشه جامع آلودگي با بهره گيري از سامانه GIS به تفكيك استاني، ايجاد دستگاه نظارت مستقل از اجرا بر اعمال نظارت مستقيم و نظارت عاليه و بهره گيري از تجهيزات مناسب و مدرن حفاظت انفرادي مانند پوتين ضد مين، ويزور مين ياب، جليقه ضد گلوله و تجهيزات و ماشين آلات مكانيزه پاكسازي از جمله غلطك هاي مين كوب، بلدوزر و تراكتور زرهي را از جمله نكات بارزي برشمرد كه در حال حاضر در پاكسازي ميادين مين اعمال مي شود.
وزير دفاع با قدرداني از تلاش هاي مركز مين زدايي كشور و همكاري بسيار خوب سپاه، ارتش، استانداري، فرمانداري و شركت هاي خصوصي و دولتي فعال گفت: در حال حاضر يگان هاي سپاه، ارتش و شركت هاي خصوصي و دولتي متشكل از عناصر بسيجي و تخريب چي دوران دفاع مقدس در قالب 42 پروژه در امر پاكسازي ميادين مين فعال هستند.
وي در پايان با اشاره به اين كه حدود 73 هزار هكتار ديگر از اراضي آلوده به مين و گلوله هاي عمل نكرده در استان هاي خوزستان، ايلام، كرمانشاه، آذربايجان غربي و كردستان باقي مانده است اظهار اميدواري كرد تا پايان سال 1391 كار پاكسازي ميادين به اتمام برسد.

 



برنامه هاي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي اعلام شد
فيلم هايي درباره حوادث پس از انتخابات ساخته مي شود

گروه ادب و هنر-
مركز گسترش سينماي مستند و تجربي معاونت سينمايي وزارت ارشاد با هدف مقابله با جنگ نرم دشمنان، فيلم هايي را درباره حوادث سياسي پس از انتخابات در ايران توليد خواهد كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، شفيع آقامحمديان، رئيس مركز گسترش سينماي مستند و تجربي كه دو ماه پيش به اين سمت منصوب شد، در نشستي خبري به تشريح سياست ها و برنامه هاي اين مركز پرداخت.
او در بخشي از صحبت هايش از برنامه ريزي اين مركز براي ساخت فيلم هاي سينمايي و مستند سياسي خبر داد و گفت: براي سال آينده برنامه ريزي كرده ايم كه در كنار ساير موضوعات، به طور جدي به سينماي مستند سياسي بپردازيم. به همين منظور يك فيلم سينمايي با موضوع اتفاقات پس از انتخابات توليد خواهيم كرد كه اطلاعات بيشتر درباره آن در آينده اعلام خواهد شد.
وي همچنين مقابله با جنگ نرم را از ديگر اهداف مركز گسترش سينماي مستند و تجربي معرفي كرد و اعلام كرد: به كمك فيلمسازان جوان و ساخت فيلم هاي مستندي، به تبيين جنگ نرم و شفاف ساختن حقايق خواهيم پرداخت.
آقامحمديان همچنين توجه به سلامت فرهنگي و صيانت از هويت ايراني-اسلامي را معيارهاي اين مركز براي فعاليت در حوزه هاي سينمايي، انيميشن، فيلم كوتاه و مستند معرفي كرد.
رئيس مركز گسترش سينماي مستند و تجربي برنامه هاي حمايتي اين مركز را برشمرد و اظهار داشت: فيلمسازان جوان، پايان نامه هاي دانشجويي، و همايش هاي موضوعي را مورد حمايت قرار مي دهيم.
آقامحمديان، ايجاد جشنواره فيلم خليج فارس، برگزاري متفاوت همايش تصوير عاشورا، راه اندازي سايت خبري تحليلي با موضوع سينماي مستند، برگزاري جشنواره فيلم دفاع مقدس به مناسبت سي امين سالگرد جنگ تحميلي، برپايي همايش ملي انيميشن در سال آينده با رويكردي علمي تر، چاپ سه كتاب پژوهش، ساخت يك فيلم با موضوع تلاش هاي علمي دانشمندانمان و... را از ديگر برنامه هاي آتي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي معرفي كرد.

 



شيرزاديان: ادعاي تعليق غني سازي در ايران بي اساس است

سخنگوي سازمان انرژي اتمي كشورمان ادعاي يك رسانه صهيونيستي مبني بر تعليق غني سازي اورانيوم در ايران را كذب و بي اساس خواند.
«علي شيرزاديان» در گفت وگو با فارس تاكيد كرد كه روند غني سازي اورانيوم در ايران ادامه دارد و هيچ بحثي راجع به تعليق در كار نيست.
روزنامه صهيونيستي هاآرتص، به نقل ازمنابع غيرموثق مدعي شده بود كه جمهوري اسلامي ايران براي نشان دادن حسن نيت خود به قدرت هاي غربي برنامه غني سازي اورانيوم خود را براي دو ماه به حالت تعليق درآورده است.
برخي سايت ها و خبرگزاري هاي غربي هم به نقل از اين روزنامه صهيونيستي مدعي شدند كه ايران با تعليق دو ماهه برنامه هسته اي اش موافقت كرده است.

 



انجام موفقيت آميز تست مدار دوم نيروگاه بوشهر

تست مدار دوم نيروگاه اتمي بوشهر با موفقيت انجام شد.
به گزارش ايسنا، تست 110 بار مدار دوم نيروگاه اتمي بوشهر طي يك روز با موفقيت به انجام رسيد. اين تست يك مرحله پس از انجام تست 250بار مدار اول نيروگاه انجام شد.
براساس اين گزارش همچنين پس از آن تست «كره فلزي» در مرحله بعد قرار دارد كه كليه تاسيسات راديو اكتيو را شامل مي شود و با حدود
2/4 اتمسفر مورد تست قرار مي گيرد. طي آن «استحكام» و «استقامت» كره فلزي تست مي شود. استحكام يعني نشتي نداشته باشد و استقامت يعني در زماني كه حادثه اي اتفاق مي افتد اگر كليه آبي كه در داخل رآكتور و سيستم هاي جانبي است، بخار شد، فشار كمتر ايجاد كنيم تا كره فلزي اين فشار را تحمل كند.
خبرگزاري نووستي نيز به نقل از شركت روسي «اتم استروي اكسپورت» كه پيمانكار ساخت نيروگاه هاي اتمي بوشهر است، اعلام كرد: آزمايش هيدروليك دستگاه ها با ارتقاي فشار تا سطح 110كيلوگرم بر سانتي متر مربع با موفقيت پايان يافت.
نووستي به نقل اطلاعيه شركت اتم استروي اكسپورت اعلام كرد: آزمايش براساس برنامه آماده سازي نيروگاه براي راه اندازي انجام شد.
آزمايش هيدروليك مدار دوم، يكي از مراحل آماده سازي واحد نيروگاهي براي تست آب گرم است كه پس از آن بر قابليت كاري دستگاه هاي اصلي و فرعي و هم چنين سيستم دستگاه هاي رآكتور تاييد مي شود.
دفتر مطبوعاتي «اتم استروي اكسپورت» خاطر نشان ساخت كه نيروگاه اتمي بوشهر پيش تر نيز با موفقيت برخي آزمايش هاي مهم، از جمله آزمايش آبي مدار اول (250بار) را پشت سر گذاشته بود.

 



اردوغان: غرب به جاي برنامه هسته اي ايران ، بايد نگران اسرائيل باشد

نخست وزير تركيه با انتقاد شديد از برخورد دوگانه غرب با فعاليت هاي هسته اي صلح آميز ايران و ناديده گرفتن زرادخانه سلاح هاي هسته اي رژيم صهيونيستي تصريح كرد غربي ها حامي صلح نيستند.
به گزارش خبرگزاري آناتولي تركيه، «رجب طيب اردوغان» روز دوشنبه در كنفرانس خبري مشترك با «سعدالحريري» نخست وزير لبنان در آنكارا، تأكيد كرد: تركيه هرگونه اقدام نظامي عليه ايران را رد مي كند.
وي تصريح كرد: ما خواهان يك ماجراي نظامي ديگري از نوع عراق در منطقه نيستيم.
نخست وزير تركيه در ادامه با اشاره به موضوع هسته اي ايران، افزود: بايد اين سأال را مطرح كرد، كه چرا تنها ايران در اين مسئله تحت فشار قرار مي گيرد؟
اردوغان افزود: ما خواهان وجود تسليحات هسته اي در خاورميانه نيستيم، اما بايد به اين مسئله اذعان كرد كه هم اكنون اسرائيل به اعتراف خودش، داراي اين تسليحات است.
وي با اشاره به فشارهاي ظالمانه غرب بر ايران به سبب پافشاري بر حقوق مشروع هسته اي خود و بي تفاوتي در برابر زرادخانه مخوف سلاح هاي هسته اي رژيم اشغالگر قدس گفت: پس در اينجا مشكل و تناقضاتي وجود دارد و ما به ويژه از پنج كشور عضو شوراي امنيت انتظار برخورد مشابه با اسرائيل در زمينه هسته اي را داريم.
اردوغان با اشاره به اينكه هيچ كس نمي تواند داشتن تسليحات كشتار جمعي توسط رژيم صهيونيستي را انكار كند، تأكيد كرد: بمب هاي فسفري استفاده شده در جنگ عليه غزه نمونه بارزي از اين تسليحات بود.
وي خطاب به كشورهاي غربي اظهار داشت: شما خود بايد طرفدار صلح باشيد كه بتوانيد صلح را برقرار كنيد.
نخست وزير تركيه در ادامه بي ثباتي در خاورميانه را مساوي بي ثباتي در جهان دانست.

 



عناوين ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي اعلام شد

ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي و شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي با صدور اطلاعيه اي عناوين و اسامي ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي در آستانه سي و يكمين بهار پيروزي شكوهمند و غرور آفرين انقلاب اسلامي را اعلام كرد.
به گزارش كميته ارتباطات و اطلاع رساني اين ستاد، عناوين و اسامي ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي سال 1388 به شرح زير است:

 



برگزاري مراسم بزرگداشت شهداي كربلاي پنج در غرب تهران

مراسم بزرگداشت شهداي كربلاي پنج با حضور سرداران و فرماندهان سپاه و نيروهاي مسلح در غرب تهران برگزار مي شود.
مسئول ستاد برگزاري مراسم با اعلام اين خبر تجليل از حماسه آفريني هاي دلاورمردان هشت سال دفاع مقدس بويژه غرورآفرينان كربلاي پنج و زنده نگهداشتن ياد و خاطره آن شهيدان را از اهداف براي اين مراسم اعلام كرد.
غديرظلي گفت كه اين مراسم براي بيست و سومين سال متوالي از سوي پايگاه بسيج روح الله تحت پوشش حوزه 213 فتح ناحيه مقداد برگزار مي شود.
اين مراسم فردا ساعت 18 الي 21 در حسينيه خامنه اي ها واقع در خيايان قصرالدشت تهران با حضور خانواده شهدا، جانبازان، بسيجيان و شخصيت هاي سياسي و مذهبي برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14