(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 23 دي 1388- شماره 19558
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
با اشاره به نشست آتي 1+5 كلينتون: اجازه تحريم ايران داده نشده است!
متكي: آمريكا مي خواهد يمن را به افغانستاني ديگر تبديل كند
در نشست خبري با خبرنگاران مهمان پرست : سه تبعه آمريكايي به زودي محاكمه مي شوند
گزارش خبري تحليلي كيهان ردپاي موساد در ترور استاد متعهد دانشگاه تهران
اخبار ادبي و هنري
استاندار مازندران: سياست دولت در زمينه برنج توليد داخل است
متخصصان ايراني انحصار توليد دستگاه متعلق به آمريكايي ها را شكستند
جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين كشور: فتنه اخير در تاريخ انقلاب بي سابقه است
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم: تقليد از آقاي صانعي جايز نيست
همزمان با سفر رئيس جمهور به خوزستان كارخانه سيمان هفتكل به بهره برداري مي رسد
نماينده ولي فقيه در سپاه: خواص در شناخت ولايت از مردم عقب مانده اند



با اشاره به نشست آتي 1+5 كلينتون: اجازه تحريم ايران داده نشده است!

ايران در نيويورك تشكيل جلسه خواهند داد.
كلينتون گفت: آنها درباره نوع و ميزان تحريم هايي كه بايد آن را دنبال كنيم صحبت خواهند كرد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، وزير امور خارجه آمريكا مشخص نكرد كه كساني كه قرار است در داخل ايران تحت هدف تحريم هاي جديد قرار بگيرند چه كساني هستند، اما اشاره وي به مقامات ايراني با پيوندهاي سياسي و اقتصادي نشان مي دهد كه منظورش افراد نظامي بود.
كلينتون در عين حال تاكيد كرد كه آمريكا همچنان به تعامل با ايران علاقمند است؛ گرچه در عين حال راه هايي را براي اعمال فشار بر ايران از طريق تحريم ها دنبال مي كند.
وزير امور خارجه آمريكا در پايان اذعان كرد كه تصميم نهايي درباره تحريم ها هنوز گرفته نشده است.
رويترز: نشست 1+5
اختلافات را آشكار مي كند
خبرگزاري رويترز در گزارشي با اعلام خبر نشست 1+5 در اواخر هفته جاري اعلام كرد كه گفت وگوها ميان پنج عضو دائم شوراي امنيت (آمريكا، روسيه، وزير امور خارجه آمريكا با بيان اينكه نشست 1+5 اواخر هفته جاري در نيويورك برگزار مي شود اعلام كردكه تصميم نهايي درباره تحريم ايران هنوز گرفته نشده است.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا روز دوشنبه گفت: اجازه نهايي براي اعمال تحريم ها هنوز داده نشده است، اما افزود كه مقامات دولت آمريكا پس از مشورت هاي گسترده با متحدان خود و ساير كشورها در حال حركت به آن سمت هستند.
وي مدعي شد: كاملاً مشخص است كه يك گروه نسبتا كوچك در داخل ايران تصميم ها را مي گيرند. آنها هم روابط سياسي دارند و هم روابط تجاري و اگر ما بتوانيم تحريم هايي را تنظيم كنيم كه كساني را كه به تصميم گيري مشغولند هدف قرار دهد فكر مي كنيم اين روش هوشمندانه تري براي اعمال تحريم ها است. در هر صورت اين تصميمي است كه هنوز گرفته نشده است.
وزير امور خارجه آمريكا در ادامه افزود: نمايندگان پنج عضو دائم شوراي امنيت به همراه آلمان، در پايان هفته جاري پيرامون گام هاي بعدي در قبال انگليس، فرانسه و چين) به همراه آلمان احتمالا اختلافات ميان گروه 1+5 را درباره نحوه برخورد با مسئله هسته اي ايران آشكار خواهد ساخت جايي كه آمريكا براي اعمال مجازات هاي بيشتر فشار مي آورد اما چين تصريح كرده است كه در حال حاضر زمان براي اعمال مجازات هاي بيشتر بر ضد ايران مناسب نيست.
براساس اين گزارش، سفير چين در سازمان ملل هفته گذشته اميدهاي غرب را براي حصول توافقي فوري جهت اعمال مجازات هاي جديد بر ضد ايران نقش برآب كرد و گفت، حل مسئله هسته اي ايران به گفت وگوهاي بيشتر نياز دارد و اكنون زمان مناسبي براي اعمال مجازات هاي جديد نيست.
راديو چين: اجماع عليه ايران دشوار خواهد بود
اين رسانه دولتي كه بازگوكننده ديدگاه هاي حزب حاكم چين است، در گزارشي با عنوان موانع پيش روي آمريكا براي تحريم ايران گفت: با وجود برگزاري قريب الوقوع رايزني نمايندگان گروه 1+5 درباره اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران، حصول توافق طرفين در اين مساله كماكان دشوار است.

 



متكي: آمريكا مي خواهد يمن را به افغانستاني ديگر تبديل كند

وزير امور خارجه كشورمان تاكيد كرد كه يك طراحي آمريكايي، انگليسي و صهيونيستي تصميم گرفت كه از يمن يك افغانستان ديگر بسازد.
منوچهر متكي دوشنبه شب در جمع دانشجويان دانشگاه امام صادق(ع) درباره اوضاع در يمن با اشاره به تعبير مقام معظم رهبري مبني بر برادركشي در اين كشور گفت: به اعتقاد ما يك طراحي آمريكايي، انگليسي و صهيونيستي تصميم گرفت كه از يمن يك افغانستان ديگر بسازد.
وي با بيان اينكه حدود 20 روز است كه گفتمان يمني و مسئولين دولت يمن تغيير كرده است، خاطرنشان كرد: در حال حاضر از القاعده سخن مي گويند. وزيرخارجه يمن جلسه اي را با سفراي خارجي در صنعا برگزار و در آنجا مطرح كرد كه ما با 3 مشكل مواجه ايم، القاعده، جدايي طلبان جنوب و حوثي ها و بعد از آن عنوان كرد كه مشكل اصلي در يمن القاعده است.
متكي اضافه كرد: آمريكايي ها بنا دارند بعد از افغانستان، عراق و پاكستان چهارمين كشور مسلمان منطقه را آماج نوعي اشغال و اعزام نيروهاي خود تحت عنوان مبارزه با تروريسم قرار دهند.
وي با بيان اينكه ما هم در صداقت گفتار اينها براي مبارزه با تروريسم و هم در كارآمدي آنها شك داريم، افزود: واقعا نمي توانيم باور كنيم كه اينها به دنبال امنيت در افغانستان، عراق و يا قبلا در لبنان بودند.
متكي با بيان اينكه چشم انداز افغانستان واقعا تاريك است، افزود: اينها مي خواهند در يمن يك افغانستان ديگر بسازند، اين بخش بزرگ تر تراژدي است.
روابط با آمريكا
در دستور كار نيست
متكي همچنين در پاسخ به پرسش درباره رابطه ايران و آمريكا، با تاكيد بر اينكه وزارت امورخارجه و دستگاه ديپلماسي روابط با آمريكا را در دستور كار ندارد گفت: يك بحث موضوع روابط ايران و آمريكا است و يك بحث مسايل ايران و آمريكا، ما روابط ايران و آمريكا را در دستور كار نداريم.
متكي افزود: مسائل ايران و آمريكا يعني موضوعاتي كه تاثيرگذار است و مي تواند آثار مخرب داشته باشد مثل عملكرد اين كشور در اين منطقه و جاي جاي جهان يا پرونده هايي كه با آمريكايي ها طي 30 سال گذشته داشتيم.
وي يادآور شد: پرداختن به اين موضوعات و پيگيري اين مباحث به معناي روابط با آمريكا نيست.
روابط ايران با عربستان و مصر
رئيس دستگاه ديپلماسي ايران همچنين به روابط ايران و عربستان اشاره كرد و گفت: روابط ايران و عربستان داراي مجموعه اي از فراز و نشيب هاست و رابطه داشتن دو كشور به معني اتفاق نظر در همه مسائل نيست.
متكي افزود: مناسبات ما با عربستان و هر كشور ديگر منطقه براساس توسعه منطقي روابط است زيرا راهبرد فعلي آمريكا در منطقه توسعه اختلاف و درگير شدن كشورهاست.
وي درباره رابطه با مصر نيز با بيان اينكه ما بايد شرايط و وضعيت اين كشور را در نظر بگيريم گفت: ما سياست هاي غلط اين كشور را نقد كرده و با آن برخورد مي كنيم. ما 30 سال است كه با اين كشور رابطه سياسي نداريم اما در عين حال سعي كرده ايم ارتباطاتي را با اين كشور حفظ كنيم.

 



در نشست خبري با خبرنگاران مهمان پرست : سه تبعه آمريكايي به زودي محاكمه مي شوند

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان از محاكمه سه تبعه آمريكايي بازداشت شده در ايران خبر داد.
رامين مهمان پرست روز سه شنبه در نشست خبري با خبرنگاران درباره سه تبعه آمريكايي بازداشت شده در ايران گفت: قرار است اين سه نفر به زودي محاكمه شوند.
3 جوان آمريكايي چند ماه پيش به طورغير قانوني وارد خاك ايران شدند و نيروهاي امنيتي ايران آنها را در نزديكي يك منطقه حساس نظامي دستگير كردند.
مهمان پرست همچنين در پاسخ به پرسش ديگري در خصوص معاوضه اورانيوم در داخل خاك ايران يا جاهاي ديگر، با بيان اينكه ما همچنان آماده معاوضه اورانيوم غني شده 5/3 درصد با 75/19 درصد هستيم، اظهار داشت: در صورتي كه طرف مقابل ما آمادگي خود را براي اين معاوضه به صورت مرحله اي اعلام كند، در نشست هاي بعدي درباره جزئيات اين معاوضه از جمله محل و موضوعات ديگر مذاكره خواهيم كرد.
سخنگوي وزارت خارجه كشورمان گفت: در صورتي كه شرايط مورد نظر ايران احراز شود، جمهوري اسلامي هم براي خريد سوخت مورد نياز راكتور تهران و هم معاوضه آن به صورت مرحله اي آمادگي دارد.
وي در مورد ضرب الاجل دو ماهه ايران به گروه وين براي تأمين سوخت راكتور تحقيقاتي تهران، اظهار داشت: در مورد فعاليت هاي هسته اي و تأمين سوخت راكتور تهران ما همچنان منتظر پاسخ طرف مقابل هستيم و هم براي خريد سوخت و هم معاوضه به صورت مرحله اي و در صورتي كه شرايط ما احراز شود، آمادگي داريم.
مهمان پرست ادامه داد: اگر اين دو امكان پذير نشد، توليد سوخت اين راكتور در دستور كار ما خواهد بود.
يكي از خبرنگاران به اقدام سايت اينترنتي وابسته به تشكيلات خودگردان فلسطين در انتشار بيانيه گروهك تروريستي منافقين اشاره كرد و نظر مهمان پرست را جويا شد كه وي گفت: كار بسيار ناپسندي انجام شد و انتشار بيانيه اين گروهك تروريستي كه پرونده فعاليت هاي تروريستي آنها كاملاً روشن است، در سايت رسمي فتح مورد اعتراض ما قرار گرفت و كاردار سفارت فلسطين در تهران در غياب سفير احضار و اعتراض جمهوري اسلامي به وي منعكس شد.

 



گزارش خبري تحليلي كيهان ردپاي موساد در ترور استاد متعهد دانشگاه تهران

سرويس سياسي-
بررسي هاي ابتدايي به عمل آمده، ايفاي نقش قطعي موساد، سيا و سرويس اطلاعاتي انگلستان در ترور شهيد دكتر مسعود علي محمدي دانشمند هسته اي متعهد كشورمان را اثبات مي كند.
دكتر علي محمدي ساعت 7 و 58دقيقه صبح روز گذشته در اثر انفجار يك بمب كه در يك موتورسيكلت جاسازي شده و جلوي درب منزل وي در محله قيطريه تهران پارك شده بود، به شهادت رسيد. قاضي فخرالدين جعفرزاده سرپرست دادسراي امور جنايي تهران ديروز تاكيد كرده است كه «بررسي ها نشان مي دهد اين بمب از فاصله بسيار نزديك با اين استاد دانشگاه و به وسيله كنترل از راه دور منفجر شده است». گزارش ها حاكي از آن است كه استاد علي محمدي در همان لحظات اوليه انفجار به شهادت رسيده است.
سخنگوي وزارت بهداشت هم در همين رابطه گفت: بلافاصله بعد از حادثه تروريستي كه منجر به شهادت استاد دانشگاه تهران شد، اورژانس تهران در محل حادثه حاضر و به مداواي مصدومان پرداخت . عباس زارع نژاد خاطر نشان كرد: « اين حادثه 2 مصدوم ديگر هم داشت كه البته جراحتشان سطحي بود و با حضور سريع دو آمبولانس، در محل حادثه تحت مداوا قرار گرفته و درمان شدند».
مرتضي تمدن رئيس شوراي تامين استان تهران هم با حضور در محل حادثه اعلام كرد كه پيكر استاد محمدي بلافاصله به پزشكي قانوني منتقل شد.
مشاهدات ناظران عيني حاكي از آن است كه شدت انفجار بمب به قدري بوده كه شيشه هاي خانه هاي اطراف خانه اين استاد نيز شكسته شد.
بررسي هاي اوليه به عمل آمده و گفت وگوهاي كيهان با كارشناسان و مقام هاي مرتبط با موضوع اثبات مي كند كه سرويس هاي اطلاعاتي غربي خصوصاً موساد در حادثه ديروز نقش جدي داشته اند. دكتر علي محمدي يكي از متخصصان برجسته فيزيك هسته اي و مرتبط با برنامه هسته اي ايران بوده است به كيهان گفت: «شكل كار كاملاً به پروژه هاي موساد شباهت دارد. اين سرويس قبلاً هم تلاش هاي زيادي براي عملي كردن پروژه هايي از اين قبيل كرده بود كه همه آنها ناكام ماند. حدس قوي و مبتني بر قرائن اين است كه موساد با هماهنگي سرويس هاي انگليس و آمريكا دست به اين اقدام زده است».
در عين حال برخي محافل مرتبط با ضد انقلاب و فتنه گران انتخاباتي كه برخي از آنها با كمال تعجب جلوي چشم دستگاه هاي اطلاعاتي كشور داخل كشور و در برخي پايگاه هاي اينترنتي مشغول فعاليت هستند، ديروز تلاش كردند، با تمركز مشكوك بر اين نكته كه دكتر محمدي «حامي موسوي» است اين ترور را به عوامل داخلي نسبت بدهند. اين در حالي است كه دكتر محمدي به شهادت ايجاد رعب در ميان جامعه متخصصان متعهد».
آمريكايي ها در ساعات پاياني روز گذشته دخالت در ترور اين استاد شهيد را تكذيب كردند ولي مقام ياد شده در گفت وگو با خبرنگار كيهان اين تكذيب را «عادت تكراري و بي ارزش» خواند. در عين حال سخنگوي وزارت خارجه نيز تأكيد كرد كه بررسي هاي ابتدايي اثبات كننده نقش بيگانگان در اين ترور است. اتفاق بسيار جالب در روز گذشته اين بود كه يك وب سايت مربوط به گروهك تروريستي انجمن پادشاهي ايران كه چند تن از تروريست هاي مرتبط با آن در حوادث پس از انتخابات دستگير شدند صبح ديروز مسئوليت اين ترور را به عهده گرفت

 



اخبار ادبي و هنري

استقبال گسترده از رمان «شطرنج با ماشين قيامت»
در چند كشور اروپايي
رمان «شطرنج با ماشين قيامت» نوشته حبيب احمدزاده كه چندي پيش به زبان آلباني ترجمه و در اين كشور منتشر شد، با استقبال رسانه هاي آلباني مواجه شده است. اين كتاب كه به عنوان نخستين رمان ايراني در آلباني منتشر گرديد تاكنون در چندين روزنامه اين كشور مورد توجه قرار گرفته و گزارش و نقدهايي درباره آن ارائه شده است. همچنين به غير از كشور آلباني، اين كتاب در كوزوو نيز به دليل آلبانيايي تبار بودن مردم اين كشور، مورد توجه روزنامه ها و مجلات قرار گرفته است. در همين راستا، در نخستين روزهاي انتشار ترجمه آلبانيايي رمان «شطرنج با ماشين قيامت»، يك برنامه تلويزيوني يك ساعته درباره اين كتاب در يكي از شبكه هاي تلويزيوني كشور آلباني ساخته و پخش شده است. ترجمه اين اثر به زبان آلباني، از نسخه انگليسي كتاب توسط گنس ملويا سردبير روزنامه انگليسي زبان «آلبانين ديلي نيوز» كه پيش از اين سفير كشورش در سازمان ملل متحد بوده است صورت گرفته و توسط موسسه انتشاراتي «ايده آرت» منتشر شده است. گفتني است «شطرنج با ماشين قيامت» پيش از اين توسط دكتر پال اسپراكمن در كشور آمريكا به زبان انگليسي ترجمه و منتشر شده كه در دانشگاه راتجرز اين كشور به عنوان كتاب درسي مورد استفاده قرار مي گيرد. همچنين محمد الامين؛ مترجم عراقي الاصل مقيم كشور هلند نيز در حال انجام مراحل پاياني ترجمه اين رمان به زبان عربي است. ضمن اين كه پروفسور «كريستوف بالايي» استاد دانشگاه سوربن پاريس كه به تازگي ترجمه كتاب «داستان هاي شهر جنگي» احمدزاده به زبان فرانسه را به پايان برده، ترجمه اين رمان را نيز در دستور كار بعدي خود قرار داده است.
نگراني تل آويو از پخش سريال ضدصهيونيستي تركيه
شركت فيلمسازي «پانا فيلم» در تركيه كه تهيه كنندگي سريال «دره گرگ ها» را برعهده دارد، اعلام كرد: اين سريال همچنان به ذكر حقايق و افشاي مجرمان ادامه خواهد داد. به گزارش شبكه ايران به نقل از خبرگزاري فرانسه، در پي پخش سريال تلويزيوني ضد اسرائيلي «دره گرگ ها» در تلويزيون تركيه و احضار سفير اين كشور در فلسطين اشغالي، تهيه كننده اين سريال بر حق خود براي نشان دادن واقعيات مربوط به رژيم صهيونيستي تاكيد كرد. بنابر اين گزارش، دني ايالون معاون وزير خارجه رژيم صهيونيستي با انتشار بيانيه اي اعلام كرد: ما مراتب اعتراض خود را نسبت به صحنه هايي از اين سريال تلويزيوني تركيه كه در آن اسرائيل و يهوديان به عنوان كودك ربا و جنايتكار جنگي به تصوير كشيده شده اند، اعلام كرديم.
مرور خاطرات عزت شاهي به مناسبت سالگرد فرار شاه
نشست تخصصي و نقد و بررسي كتاب «خاطرات عزت شاهي» نوشته محسن كاظمي به مناسبت سالگرد فرار محمدرضا شاه از ايران، نقد و بررسي مي شود.
در اين نشست مهم ترين و كاربردي ترين مباحث زندگي و مبارزات عزت شاهي (مطهري) مورد نقد و بررسي قرار گرفته و سپس با طرح موضوعات تخصصي در حوزه تاريخ معاصر ادامه مي يابد.
كتاب «خاطرات عزت شاهي» توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده كه با حضور شماري از استادان، پژوهشگران و نيز صاحب نظران تاريخ فرهنگ معاصر، با حضور محسن كاظمي، نويسنده و همچنين عزت الله مطهري معروف به عزت شاهي، يكشنبه 27ديماه از ساعت 12-10 در فرهنگسراي انقلاب بررسي مي شود.
بزرگداشت برجي، قويدل و... در جشنواره فيلم فجر
در بيست و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر از هنرمنداني چون رضا برجي، مرحوم امير قويدل و سه هنرمند ديگر تقدير مي شود. در اين دوره از جشنواره فيلم فجر، بزرگداشت «داريوش ارجمند» بازيگر سينما، «امير قويدل» نويسنده و كارگردان فقيد سينما، «اسحاق خانزادي» صدابردار پيشكسوت سينما، «محمدتقي پاك سيما» مدير فيلمبرداري و «رضا برجي» كارگردان و مستندساز برگزار خواهد شد. بيست و هشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر از 5 تا 15بهمن ماه سال جاري در تهران برگزار مي شود.
بخش ويژه انقلاب اسلامي در جشنواره تئاتر فجر
جشنواره تئاتر فجر امسال هم داراي بخش ويژه انقلاب اسلامي است. اين بخش ويژه زيرمجموعه بخش خياباني بيست و هشتمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر است. در اين بخش، امير دژاكام، علي موذني و مريم معترف آثار حاضر را داوري خواهند نمود. بخش ويژه انقلاب اسلامي تئاتر خياباني جشنواره فجر داراي 13نمايش از شهرهاي ملاير، لاهيجان، مرند، مشهد، شهرري و تهران است. نمايش هاي حاضر در بخش ويژه انقلاب اسلامي تئاتر خياباني جشنواره از دوم تا هفتم بهمن ماه از ساعت 30:16 تا 30:17 در فضاي باز مجموعه تئاتر شهر اجرا مي شوند.

 



استاندار مازندران: سياست دولت در زمينه برنج توليد داخل است

ساري - خبرنگار كيهان:
استاندار مازندران گفت: سمت و سوي سياست دولت در زمينه برنج از واردات به توليد داخل معطوف شده است.
سيدعلي اكبر طاهايي در جلسه شوراهاي اسلامي مازندران با تاكيد بر عزم قاطع دولت در ساماندهي وضعيت برنج افزود: با توجه به اشرافي كه استانداران شمالي بر روي مسايل و مشكلات توليد برنج دارند، آينده روشني در انتظار برنج كاران است.
وي تصريح كرد: تمامي مسايل مربوط به سياستگذاري و مشكلات ناشي از توليد محصول استراتژيك برنج به استانداران شمالي كشور واگذار شده است.
استاندار مازندران با تاكيد بر تصميم دولت مبني بر مشاركت فعال شوراهاي اسلامي در عرصه سازندگي و آباداني كشور گفت: شوراها بايد با تعامل مديران دستگاههاي اجرايي به ماموريت ذاتي خود در ساخت و سازها و عمران شهرها و روستاها بپردازند.
طاهايي با اشاره به فعاليت 7 هزار شوراي اسلامي در سطح شهر و روستاهاي مازندران گفت: كميسيون فرهنگي شوراهاي اسلامي مازندران تدوين برنامه فرهنگي براي سفر سوم هيئت دولت به اين استان را هدف گيري كند.

 



متخصصان ايراني انحصار توليد دستگاه متعلق به آمريكايي ها را شكستند

تبريز-خبرنگاركيهان:
با تلاش محققين مركز تحقيقات كشاورزي آذربايجان شرقي انحصار توليد دستگاه رطوبت سنج كه متعلق به آمريكا بود توسط ايران شكسته شد.
مجري طرح و رئيس خاك و آب مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي آذربايجان شرقي گفت: ايران موفق به دستيابي به تكنولوژي ساخت اين دستگاه شده و هم اكنون دانش فني ساخت و عرضه اين دستگاه مهم آزمايشگاهي در دنيا از انحصار كشور آمريكا خارج شده است.
احمد بايبوردي تاكيد كرد كه انحصاري بودن سيستم فوق، باعث قيمت بسيار بالاي آن شده بود و به دليل ناياب بودن و قيمت سنگين دستگاه، اكثر آزمايشگاه هاي تخصصي آب و خاك كشور و نيز دانشگاهها از اين تكنولوژي بي بهره بودند.
وي يادآور شد: محققان اين مركز پس از 9 سال تلاش و تحقيق، موفق به كسب تكنولوژي ساخت «دستگاه رطوبت سنج» شدند و اين موفقيت بزرگي محسوب مي شود.
وي افزود: دستگاه ساخت ايران با كيفيت و ايمني بسيار بالاتر و يك سوم قيمت آمريكايي ساخته مي شود و امكان تجهيز آزمايشگاههاي تخصصي كشاورزي و دانشگاهها به اين سيستم، به آساني ميسر شده است.
بايبودي خاطر نشان كرد: با استفاده از اين دستگاه، قادر به 25 درصد صرفه جويي در مصارف آب مي باشيم و هزينه هاي توليد در بخش كشاورزي كاهش مي يابد و كيفيت خاك نيز حفظ مي شود. ضمن آن كه كيفيت محصولات كشاورزي رشد يافته و منجر به كاهش قيمت تمام شده محصولات خواهد شد.

 



جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين كشور: فتنه اخير در تاريخ انقلاب بي سابقه است

جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين كشور از مسائل اخير كشور به عنوان فتنه و ادامه تحركات ضدفرهنگي گذشته ياد كرد و گفت: سابقه و شبيه فتنه هاي عميقي كه اخيراً در كشور اتفاق افتاد، در تاريخ انقلاب وجود ندارد.
سرتيپ «علي فضلي» عصر دوشنبه در جلسه ستاد راهيان نور استان گيلان در رشت گفت: مولا و رهبرمان 20 سال قبل هجمه و شبيخون فرهنگي را گوشزد كرد اما به آن بي توجهي شد و سپس براندازي فرهنگي را مطرح كرد كه باز هم فهم نشد.
وي تصريح كرد: نتيجه آن بي توجهي موجب شد كه امروز ما شاهد ناتوي فرهنگي باشيم و اين بي توجهي به حرف هاي رهبري كار را به جايي رساند كه در سال 88 بخشي از رسالت فرهنگي كشور بر زمين ماند.
اين فرمانده سال هاي دفاع مقدس گفت: اگر بعد از يك دهه، حادثه كوي دانشگاه را عامل فتنه اخير بدانيم جفا كرده ايم زيرا همين كانون بود كه فتنه را بر انقلاب تحميل كرد. ما جمعي از فرماندهان سپاه به اين تصور كه جلوي كارهاي فرهنگي مغاير با ارزش هاي اسلامي گرفته شود، نامه نوشتيم در حالي كه خود مسئولان آن زمان عامل و كانون فتنه بودند و با اينكه نامه محرمانه بود، متن آن را افشا كردند.
فضلي تصريح كرد: ابعاد فتنه هايي كه در آن زمان انجام مي گرفت بسيار گسترده بود و هنوز همه ابعاد آن افشا نشده و بخشي از آن محرمانه است. در آن زمان قرار بود تخت جمشيد مركز فرهنگي كشور شود و وزير وقت فرهنگ كه مي خواست اين كار را عملي كند، امروز همكار بي بي سي شده است.
وي به وقايع اخير اشاره كرد و اظهار داشت: بي توجهي به آن مسائل منجر به فتنه اي شد كه در روز عاشورا اتفاق افتاد و مشخص شد كه جريان فتنه با اسلام و احكام الله مشكل دارد.

 



عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم: تقليد از آقاي صانعي جايز نيست

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: تقليد از آقاي صانعي بعد از اعلام نظر رسمي جامعه مدرسين و خلع ايشان از مرجعيت جايز نيست.
به گزارش فارس آيت الله شيخ حسن ممدوحي با بيان اين مطلب افزود: جامعه مدرسين راي خود را براساس نظر شرعي و تكليف به اين درخواست رسيدگي كرد و در اين راستا شرع براي ما مهم تر از همه چيز است.
وي گفت: جامعه مدرسين يك مرجع و تشكل رسمي و قانوني براي تعيين همين مصداق هاست و وقتي اين جامعه كه متشكل از مجتهدين متخصص و واجد شرايط است صلاحيت فرد يا افراد را براي تصدي يا عدم تصدي مرجعيت بررسي مي كند، نظرش براي همه حجت شرعي است. چنانچه قبلاً هم جامعه مدرسين درباره مرجعيت آقايان علماي مختلف نظر داده و در مواردي هم درباره خلع مرجعيت اعلام نظر كرده كه ملاك عمل همه بوده است.
نماينده مردم استان كرمانشاه در مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: برخي سايت ها و رسانه ها اخباري به نقل از بنده درباره مقلدين آقاي صانعي درج كرده اند كه برخي از آنان داراي اشكال است از جمله اينكه بنده گفته ام كساني كه قبلاً از وي تقليد مي كردند، همه اعمالشان باطل است كه اين مضمون سخن بنده نبوده است.
وي افزود: بنده اعلام كرده ام و اعلام مي كنم كه در شرايط بعد از اعلام نظر جامعه مدرسين هرگونه تقليد و تبعيت از آقاي صانعي اشكال دارد و جايز نيست و مردم و احياناً مقلدين بايد به ساير مراجع رجوع كنند كه به حمدالله اشخاص عالم، فاضل و متقي در عالم اسلام و تشيع هستند كه جامعه مدرسين هم بر مرجعيت آنان صحه گذارده است.

 



همزمان با سفر رئيس جمهور به خوزستان كارخانه سيمان هفتكل به بهره برداري مي رسد

هفتكل - خبرنگار كيهان:
همزمان با سومين دور سفر رئيس جمهوري و هيئت دولت به استان خوزستان بزرگ ترين كارخانه سيمان جنوب و غرب كشور در هفتكل به بهره برداري مي رسد.
غلامرضا حمزه پور فرماندار هفتكل با اعلام اين خبر گفت: با راه اندازي اين كارخانه كه ظرفيت توليد روزانه 9 هزار تن سيمان را دارد حدود 5 هزار نفر از نيروهاي بومي به طور مستقيم و غيرمستقيم در اين كارخانه مشغول به كار مي شوند.
وي توليد سيمان در كاخانه سيمان هفتكل را از نوع تيپ هاي 2 و 5 اعلام كرد و افزود: با راه اندازي مرحله دوم شركت سيمان خوزستان، خط توليد سيمان مخصوص حفاري نيز آغاز مي شود.
حمزه پور داشتن پايانه صادراتي در بندر امام خميني(ره) و سيستم بسته بندي صادراتي را دو ويژگي منحصر به فرد شركت سيمان هفتكل برشمرد و اضافه كرد: سيمان توليدي اين كارخانه به كشورهاي همسايه حاشيه خليج فارس و قاره آفريقا صادر مي شود، مرتضي لطفي مديرعامل شركت سيمان هفتكل سرمايه ريالي و ارزي اين كارخانه را 150 ميليارد تومان و 40 ميليون يورو از صندوق ذخيره ارزي اعلام كرد.

 



نماينده ولي فقيه در سپاه: خواص در شناخت ولايت از مردم عقب مانده اند

ساري- خبرنگاركيهان:
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تاكيد بر نقش خواص در پيشبرد اهداف نظام گفت: در حوادث اخير برخي خواص در شناخت ولايت از مردم عقب مانده اند.
«حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي» در يادواره سرداران و 1300شهيد شهرستان ساري در مصلاي امام خميني اين شهر گفت: ولايت رمز بقا و تداوم نهضت انقلاب اسلامي است.
وي رهبري الهي را مهمترين شاخصه براي حكومت ديني دانست و افزود: كساني كه از اصل نظام و ولايت فقيه فاصله بگيرند سقوط خواهند كرد.
وي به نقش خواص در پيشبرد اهداف نظام اشاره كرد و با يادآوري حوادث بعد از انتخابات گفت: متاسفانه برخي از خواص قصد داشتند شرك را جايگزين توحيد، طاغوت را جايگزين حكومت الهي كنند و منكر را مقابل معروف قرار دهند.
سعيدي با اشاره به افراد و جريان هايي كه با تركيبي از اشرافيگري و سكولاريستي به مقابله با نظام ولايي برخاسته اند افزود: با تبعيت مردم از رهبري توطئه هاي اين بدخواهان نقش بر آب شده است.
وي با بيان اينكه برخي از خواص اسير آقازاده ها شده اند افزود: جرم برخي از خواص بيشتر از عوامي است كه از نظام و رهبري فاصله گرفته اند.
نماينده ولي فقيه در سپاه با تجليل از بصيرت مردم عاشورايي ايران اسلامي كه ولايت پذيري خود را به اثبات رسانده اند افزود: مردم موحد و انقلابي ايران اسلامي نشان داده اند كه براي خاموش كردن فتنه ها پشت سر رهبر فرزانه انقلاب تا پاي جان ايستاده اند.
وي بصيرت را لازمه پيروزي ملت در جنگ نرم دانست و افزود: ملت ايران در بزرگترين آزمون خود يعني همراهي با رهبري به موفقيت نايل آمد.
سعيدي در پايان با گراميداشت ياد و خاطره شهداي حماسه آفرين جنگ تحميلي بر لزوم تداوم برپايي كنگره هاي شهداي پرافتخار كشور تاكيد كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14