(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14



یکشنبه 27 دي 1388- شماره 19561
 

سخني با استاندار فارس
ساماندهي مزار 4 هزار شهيد استان قم
همكاري هاي اقتصادي چين و استان مركزي توسعه مي يابد
ايران در كيهان
مديركل كميته امداد استان اعلام كرد واگذاري 400 واحد مسكوني به مددجويان يزدي
اختصاص رديف بودجه مستقل براي محور اينچه برون - گنبدكاووس در سال 89
برگزاري يادبود سرداران و 250 شهيد اردبيل
پس از تعطيلي يك ماهه مركز خون گيري قشم مجددا شروع به كار كرد
جشنواره عكس سراسري دانشجويي «پارسال» در شاهرود برگزار مي شود
استقرار 100 دستگاه دوچرخه در پاركينگ هاي عمومي مشهد
طرح فاضلاب كاشان با كمك مالي بانك توسعه اسلامي اجرا مي شود
پرداخت 90 ميليارد ريال تسهيلات به متقاضيان بازسازي بافت هاي فرسوده در همدان
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان كردستان:
يك هزار و 284واحد مسكوني دهه فجر در كردستان به بهره برداري مي رسد
آغاز پمپاژ انتقال فاضلاب منطقه شرق رشت
نيكوكاران لرستاني براي نيازمندان مسكن مي سازند



سخني با استاندار فارس

جناب دكتر احمدزاده استاندار محترم فارس!
ضمن خيرمقدم و آرزوي توفيق روزافزون براي شما و تمام خدمتگزاران نظام جمهوري اسلامي، هرچند ايجاد فرصت و مهيا شدن زمينه خدمت در نظام جمهوري اسلامي في نفسه داراي ارزش و اعتبار است ولي همانطور كه مولايمان حضرت علي«ع» مي فرمايند: فرصتها چون ابر در حال گذر هستند و به پاس قدرداني از ايجاد اين فرصتها بايد با تمام توان در جهت رشد و تعالي مادي و معنوي اين مردم كوشا باشيد. و در ادامه ذكر چند نكته ضروري است.
هرچند وجود يك استاندار غيربومي به عنوان يك انتقاد از طرف منتقدين مطرح بود ولي به نظر مي رسد در صورت مديريت صحيح و هوشمندانه، غيربومي بودن شما را مي توان يك نقطه مثبت و سكوي پرش براي توسعه استان درنظر گرفت زيرا مي توانيد فارغ از آشنايي هاي قبلي و معذوريت هاي باندي و گروهي كه تاكنون چون آفت و ترمزي در جهت توسعه هرچه سريعتر اين استان عمل كرده با انتخاب مديران متعهد، متخصص، جوان، كارآمد و همگام با دولت دهم در جهت توسعه هرچه سريعتر استان قدمهاي بلندي برداريد. انتقاد ديگر به شما از طرف منتقدين ناآشنا بودن شما به استان پهناور فارس است و همچنانكه همگي شاهديم در اين مدت كوتاه پس از قبول مسئوليت با سفر به چند شهرستان خود شما به اين انتقاد پاسخ داده ايد كه اميدواريم با استفاده از اطلاعات موجود و سركشي سريعتر به ساير شهرستانهاي فارس با داشتن نماي كلي از نقاط ضعف و قوت استان بتوانيد برنامه ريزي مدون و اصولي براي توسعه و پيشرفت استان ارائه كنيد. متاسفانه در طول ساليان طولاني، خصوصا قبل از تشكيل دولت نهم، استان فارس به عنوان يك استان برخوردار مطرح كه همين امر يكي از عوامل عقب ماندگي استان بوده و به همين علت بايد به مردم صبور استان فارس حق داده شود. پس از سالها عدم توجه شايسته و درخور شأن مردم استان، انبوهي از خواسته ها و مطالبات به حق آنان روي هم انباشته شده باشد.
يكي از مشكلات و مطالبات جدي مردم، جلوگيري از تصادفات خونبار جاده اي در سطح استان فارس بود كه روزانه هلاكت و نابودي جان و مال مردم را در پي داشت كه خوشبختانه در طول دولت نهم استان فارس، تبديل به كارخانه بزرگ راهسازي گرديد و با توسعه راههاي استاني و با كاهش تصادفات هولناك جاده اي حفاظت و صيانت از جان و مال مردم از شعار به واقعيت تبديل شد و يكي ديگر از آرزوهاي بزرگ مردم فارس كه ديگر اميدي به برآورده شدن آن وجود نداشت و در دولت نهم اين آرزو برآورده و پس از نزديك به 100سال خطوط ريلي وارد استان فارس شد كه اجرايي شدن همه اين مطالبات در طول دولت نهم با مديريت استاندار قبلي جناب مهندس رضازاده و تيم مديريتي ايشان صورت گرفت كه اين تلاشها قابل تقدير است ولي استان فارس با دارا بودن 26شهرستان و نزديك به 4 ميليون جمعيت و فاصله 7 ساعته بعضي از شهرها با مركز استان كه نشان دهنده وسعت بسيار اين استان است، براي رشد و شكوفايي و جبران عقب ماندگي هاي به ارث رسيده از گذشته نياز به نيروي مديريتي جوان و پرتلاش كه انتخاب دكتر احمدزاده به عنوان جوانترين استاندار كشور نشان از تسلط و آگاهي رياست محترم جمهور به وضعيت استان ها و تزريق نيروي جوان به عنوان استاندار فارس مي تواند شور و نشاط مضاعفي در طول 4 سال پيش رو جهت رشد و بالندگي استان پهناور فارس ايجاد كند.
ميزان رضايت مندي مردم از عملكرد دولت دهم بهترين شاخص براي ارزيابي تلاش دولتمردان خواهد بود و براي موفقيت هرچه بيشتر و سريعتر دولت برآمده از خواست ملت نياز به سازوكارهاي مختلف است و يكي از مهمترين اين سازوكارها در راس قرارگرفتن مديراني است كه خود را تنها وامدار اسلام، ولايت و مردم دانسته و در راستاي اهداف دولت عدالت محور حركت كنند و وجود مديران توانمند از آن جهت داراي اهميت راهبردي در موفقيت نظام جمهوري اسلامي و دولت دهم است كه بهترين مصوبات دولت در مقام اجرا زماني افزايش رونق اقتصادي، ايجاد اشتغال پويا، كاهش بيكاري و در نهايت رضايت مندي آحاد ملت ايران را به دنبال خواهد داشت كه توسط مديران توانمند اجرايي در مراكز استان و خصوصا در شهرستان ها به عنوان آخرين و مهمترين حلقه اجرايي مصوبات دولت به طور صحيح، اصولي و كاربردي با دقت كامل و نظارت دقيق به مرحله اجرا درآيد.
سيد ابراهيم ميرپورفرد
خبرنگار كيهان در داراب

 



ساماندهي مزار 4 هزار شهيد استان قم

جبران كمبود اعتبارات طرح ساماندهي گلزارهاي شهدا از جمله مهم ترين مصوبات دور سوم سفرهاي استاني رئيس جمهور به قم است.
معاون عمراني استانداري قم افزود: جهت پيشرفت هر چه بيشتر طرح ساماندهي گلزارهاي استان قم و با توجه به محوريت مسائل فرهنگي در سفر سوم، تامين اعتبارات لازم براي ساماندهي گلزارها از جمله اولويت ها است.
مهندس اصغرزاده اضافه كرد: هم اكنون اعتبارات مورد نياز در جلسه كارگروه گلزارها مطرح شده و به تاييد رسيده، تا در جلسات سفر رياست جمهوري به استان قم مطرح شود.
اصغرزاده پيشرفت فيزيكي گلزارهاي شهداي استان را مثبت ارزيابي كرد و ادامه داد: قم مظهر مدنيت اسلامي است لذا با توجه به جايگاه شهر قم به عنوان مركز توليد و نشر تفكر اسلامي ضروري است تا مظاهر مربوط به شهدا در اين استان از عطر و بوي خاصي برخوردار باشد.
وي ادامه داد: ساماندهي گلزارهاي شهدا به نوعي عمل به تكليف و از وظايف ذاتي شيعه است تا ضمن گرامي داشت و تعظيم به مقام شامخ شهدا اين ارزش ها به نسل هاي بعد نيز منتقل شود.
گفتني است در طرح ساماندهي گلزارهاي شهدا مزار بيش از 4 هزار شهيد استان قم ساماندهي مي شود.

 



همكاري هاي اقتصادي چين و استان مركزي توسعه مي يابد

اراك - خبرنگار كيهان:
سفير چين در ديدار با استاندار استان مركزي سطح همكاري اقتصادي اين كشور با استان مركزي را رو به رشد ارزيابي كرد.
شي شيائوين، استان مركزي را برخوردار از موقعيت ممتاز صنعتي، اقتصادي و فرهنگي دانست و اظهار داشت: اين ويژگي ها در كنار منابع غني و زنجيره اي و صنايع مهم و مادر، زمينه مناسبي براي همكاري هاي دو جانبه اقتصادي و بازرگاني دو كشورفراهم كرده است.
وي خواستار تقويت و توسعه هرچه بيشتر اين همكاري ها شد.
علي اكبر شعباني فرد استاندار مركزي نيز ضمن اعلام آمادگي استان در تقويت همكاري هاي دو جانبه و سرمايه گذاري مشترك با چين بويژه توسعه شهركهاي صنعتي و صنايع ريلي گفت: برگزاري مداوم نشستها، فعال كردن كانونهاي اقتصادي، تلاش براي گشايش ال سي و تقويت همكاري شركتها و بخش خصوصي بين دو طرف از جمله راهكارهاي توسعه و تقويت همكاري استان مركزي و چين است.
در اين نشست در زمينه هاي انرژي، واگن سازي، صنايع مختلف، ايجاد شهركهاي صنعتي و پتروشيمي بحث و تبادل نظر شد و طرفين به توافقاتي دست يافتند.

 



ايران در كيهان

صادرات محصولات صنعتي
اراك- خبرنگار كيهان: از ابتداي سال تاكنون 353هزار دلار انواع محصولات صنعتي و معدني در استان مركزي صادر شده است. رئيس سازمان صنايع و معادن استان مركزي با اعلام مطلب فوق افزود: اين محصولات غذايي و بهداشتي ، فلزي و برقي، شمش و آلومينيوم، دوده صنعتي، سيمان و انواع شيشه به كشورهاي اروپايي، آسيايي و آفريقايي صادر شده است.
صدور كالا از بيله سوار
اردبيل- خبرنگار كيهان: مديركل گمركات استان اردبيل گفت: در 9 ماهه امسال 67 هزار و 897 تن كالا از دو گمرك اردبيل و بيله سوار به خارج از كشور صادر شده است.علي صفر عباس زاده افزود: اين مقدار كالاي صادر شده از نظر وزني 10درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش يافته ولي از نظر ارزش در مقايسه با سال قبل 25درصد كاهش يافته است.
تسريع توسعه چهارمحال و بختياري
شهركرد-خبرنگار كيهان: استاندار چهارمحال و بختياري گفت: براي توسعه سريعتر شهرها، اين استان بايستي به يك استان صنعتي تبديل شود. رجبعلي صادقي افزود: براي توسعه سريعتر چهارمحال و بختياري در سال 10هزار ميليارد ريال نياز است.
احداث مسكن براي مددجويان
مهربان-خبرنگار كيهان: رئيس كميته امداد امام خميني شهرستان مهربان گفت: 13ميليارد ريال براي احداث مسكن مددجويان در بخش مهربان هزينه شده است. مرغوبعلي عبدالهي در جلسه شوراي اداري مهربان افزود: ميزان كمك هاي مردمي در سال بالغ بر 690 ميليون ريال بوده است.
امكان ارسال پيام صوتي در يزد
يزد-خبرنگار كيهان: با فراهم كردن تجهيزات، امكان ارسال پيام تلفني صوتي در يزد فراهم شد. به گزارش روابط عمومي شركت مخابرات استان يزد متقاضيان مي توانند فايل شماره تلفن ها و پيام صوتي خود را به امور مشتركان مركز تلفن يزد ارسال كنند.
راه اندازي جايگاه سوخت
اصفهان-خبرنگار كيهان: 2 جايگاه CNG و معاينه فني تاكسي بصورت رايگان توسط شهرداري اصفهان احداث شد. دكتر جمشيد جمشيديان، رئيس ستاد معاينه فني خودروهاي شهر اصفهان با اعلام مطلب فوق افزود: هشت جايگاه جديد گازسوز نيز تا پايان خرداد سال آينده به بهره برداري مي رسد.
تشكيل شركت تعاوني درتالش
هشتپر تالش-خبرنگار كيهان: رئيس اداره تعاون تالش گفت: 33 شركت تعاوني بانوان در تالش تشكيل شده است. قربانعلي خودكار افزود: با راه اندازي 90 شركت تعاوني، بخش تعاون از رشد 142درصدي در شهرستان برخوردار بوده است.
احياي زكات در خراسان رضوي
چناران-خبرنگار كيهان: مسئول ستاد احياي زكات استان خراسان رضوي در چناران گفت: پرداخت زكات در آغاز اجراي طرح احياء يعني سال 83 تنها 30ميليون تومان در 3 استان خراسان بود. حجت الاسلام والمسلمين قادري افزود: اما امسال با وجود بارندگي كم اهالي خراسان رضوي 3ميليارد تومان زكات پرداخت كرده اند.
توزيع علوفه در گلستان
گنبدكاووس-خبرنگار كيهان: از ابتداي سال جاري تاكنون 5 هزار و 317تن انواع علوفه دامي بين عشاير استان گلستان توزيع شده است. «رضا عليپوري» رئيس امور عشايري استان گلستان ضمن اعلام خبر فوق افزود: اين علوفه ها شامل 4 هزار تن جو، يك هزار و 125تن سبوس و 192تن كنستانتره دامي مي باشد كه اين مقدار علوفه توسط اتحاديه تعاونيهاي عشايري وحدت تحت پوشش مديريت امور عشايري استان توزيع شده است.
برگزاري دوره آموزش مساجد
همدان-خبرنگار كيهان: نخستين دوره آموزشي مديران و اعضاي كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد تويسركان در كتابخانه عمومي ميررضي الدين آرتيماني اين شهرستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان مهندس زين العابديني رئيس فرهنگ و ارشاد اسلامي تويسركان در جلسه برگزاري اين دوره گفت: كانون هاي مساجد تويسركان از 3 باب در سال 85 به 23باب در سال 88 افزايش يافته است.
تجليل از خادمان قرآني
شهركرد-خبرنگار كيهان: مراسم تجليل از قاريان و خادمان قرآن در دانشگاه شهركرد برگزار شد. به گزارش روابط عمومي دانشگاه شهركرد اين مراسم همزمان با ختم سومين دوره قرائت كل قرآن در اين دانشگاه برگزار شد.
برگزاري طرح قرآني
¤ مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان چهارمحال و بختياري از برگزاري مرحله سوم طرح از مدرسه تا مسجد ويژه اعضاي كانون هاي مساجد اين استان خبر داد. داريوش رضواني گفت: اين طرح با هدف آموزش نوجوانان عضو كانون هاي مساجد استان در خصوص فعاليت هاي اجتماعي، فرهنگي و ديني به صورت گروهي ومسئوليت پذيرتر، اجتماعي برگزار مي شود.

 



مديركل كميته امداد استان اعلام كرد واگذاري 400 واحد مسكوني به مددجويان يزدي

يزد - خبرنگار كيهان:
400 واحد مسكوني به مددجويان تحت حمايت كميته امداد امام خميني استان يزد واگذار مي شود.
مديركل كميته امداد امام استان با اعلام اين خبر گفت: احداث اين واحدهاي مسكوني از اعتبارات مصوب سفر رهبر معظم انقلاب و رياست جمهور به يزد و همچنين مساعدت افراد خير صورت گرفته كه در دهه فجر به مددجويان تحويل مي شود.
وي تعداد واحدهاي احداثي مصوب سفر رهبري را 563 واحد مسكوني اعلام كرد و افزود: براي هر واحد 100 ميليون ريال اختصاص يافته است و تاكنون 450 واحد شروع به كار و احداث شده است.
به گفته وي تا پايان امسال 1500 فرصت شغلي براي مددجويان تحت پوشش كميته امداد امام خميني استان فراهم مي شود و در حال حاضر نيز نزديك به سه هزار نفر از مددجويان مشغول به كار هستند و در دهه فجر نيز 150 طرح اشتغال به بهره برداري مي رسد.

 



نماينده گنبدكاووس در مجلس شوراي اسلامي خبرداد
اختصاص رديف بودجه مستقل براي محور اينچه برون - گنبدكاووس در سال 89

گنبدكاووس - خبرنگار كيهان:
به همت وزارت راه و ترابري، محور اينچه برون - گنبدكاووس (جاده نفت) كه طرح مطالعاتي آن نيز به پايان رسيده است، داراي رديف مستقل بودجه اي خواهد شد.
نماينده مردم گنبدكاووس در مجلس شوراي اسلامي ضمن اعلام خبر فوق از اختصاص رديف مستقل بودجه اي از سوي دولت خدمتگزار براي محور اينچه برون - گنبدكاووس، در سال 89 خبر داد و گفت: محور اينچه برون - گنبدكاووس فاصله مركز اين شهرستان با مرز را از 90 كيلومتر به 60 كيلومتر كاهش خواهد داد و با بهره برداري از اين محور، ترافيك و حمل و نقل عمومي تسهيل خواهد شد.
عبدالله رستگار همچنين از افزايش اعتبارات اجرايي پروژه تعريض محور آق قلا - گنبدكاووس در سال آينده خبرداد و گفت: براي افزايش اعتبارات اين پروژه نيز رايزني هاي لازم با مسئولان وزارت راه و ترابري صورت گرفته است.
وي با تاكيد اينكه امسال مبلغ 60 ميليارد ريال براي تعريض10 كيلومتر از اين پروژه اعتبار پيش بيني شده است افزود: تاكنون 4 كيلومتر آن انجام شده است كه با افزايش اعتبارات در سال آينده، عمليات اجرايي اين پروژه كه نقش مهمي در كاهش ترافيك محور اصلي گلستان به مشهد خواهد داشت، شتاب بيشتري خواهد گرفت.

 



برگزاري يادبود سرداران و 250 شهيد اردبيل

اردبيل - خبرنگار كيهان:
طي مراسمي ياد و خاطره سرداران شهيد و 250 شهيد كربلاي 4 و 5 استان اردبيل گرامي داشته شد.
در اين مراسم كه با حضور جمعي از خانواده هاي شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم در حسينيه ثارالله اردبيل برگزار شد ياد و خاطره شهيد داوريسري، ميرعلي يوسفي سادات و مرتضي فخرزاده از سرداران شهيد هشت سال دفاع مقدس كه در جريان دو عمليات كربلاي 4 و 5 به شهادت رسيده اند گرامي داشته شد.
در اين مراسم علاوه بر نوحه خواني، شعرخواني و خاطره گويي سرداران سپاه، كليپـي از دو عمليات كربلاي 4 و 5 و تصاويري از شهداي اين دو عمليات به نمايش درآمد.
همچنين در حاشيه اين مراسم نمايشگاه و ماكت منطقه عمليات كربلاي 4 و 5 به همراه نمايشگاه عكس شهداي جنگ تحميلي استان اردبيل برپا شد و مورد استقبال مردم ولايتمدار منطقه قرار گرفت.

 



پس از تعطيلي يك ماهه مركز خون گيري قشم مجددا شروع به كار كرد

قشم خبرنگار كيهان:
مسئول مركز خون گيري قشم از تعطيلي اين مركز بر اثر سهل انگاري پيمانكار ساختمان مركز خون گيري طي يكماه گذشته و راه اندازي مجدد آن خبر داد.
دكتر سيدمحمد مهدي حسيني گفت: مركز خون گيري قشم طي يك ماه گذشته به دليل بروز اتصالات و خرابي در سيستم برق مركز ناشي از تركيدگي لوله آب گرم تعطيل شده بود.
وي افزود: سهل انگاري پيمانكار حين ساخت مركز خون گيري قشم، موجب تركيدگي و سوراخ شدن لوله آب گرم و اتصالي سيستم برق شده است.
محمد حسيني گفت: به علت قطع برق، برخي مواد آزمايشگاهي كه براي تعيين گروه خوني استفاده مي شده و نياز به نگهداري در محيطي با درجه پايين دما داشته، فاسد شده و خساراتي را به اين مركز وارد كرده است.
دكتر حسيني تصريح كرد: با توجه به ايام ماه محرم، مراجعات بسياري به اين مركزصورت گرفت كه به دليل تعطيلي آن متاسفانه مركز موفق به دريافت خون از مردم نشد.
گفتني است با برطرف شدن مشكل مركز خون گيري قشم، اين مركز به مردم خدمات ارائه مي دهد.

 



جشنواره عكس سراسري دانشجويي «پارسال» در شاهرود برگزار مي شود

شاهرود- خبرنگار كيهان:
اداره امور فرهنگي دانشگاه صنعتي شاهرود جشنواره عكس سراسري دانشجويي «پارسال» را فروردين ماه سال 89 در اين دانشگاه برگزار مي كند.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي شاهرود اين جشنواره در سه بخش اصلي با موضوع آزاد- بخش ويژه با موضوع عكاسي معماري با نگاه ويژه به تقابل معماري سنتي و مدرن و بخش جنبي عكاسي با تلفن همراه (سلف پرتره، پانوراما) آثار دانشجويان را به نمايش مي گذارد. از شرايط حضور در اين جشنواره مي توان به شركت آزاد تمامي دانشجويان مراكز آموزش عالي كشور و ارائه 5 عكس به صورت تك عكس و يك مجموعه عكس بين 3 تا 7 عكس به دبيرخانه جشنواره اشاره كرد. دبيرخانه اين جشنواره مهلت ارسال آثار را تا دهم اسفندماه سال 88 و زمان برگزاري اين جشنواره را 21 تا 26 فروردين ماه سال 89 اعلام كرد.

 



استقرار 100 دستگاه دوچرخه در پاركينگ هاي عمومي مشهد

مشهد - خبرنگار كيهان:
مديرعامل سازمان حمل ونقل و ترافيك مشهد از استقرار 100 دستگاه دوچرخه در سه پاركينگ عمومي در سطح شهر مشهد خبر داد.
دكتر سيدمهدي امامي ميبدي، گفت: با توجه به اين كه در مشهد هنوز دوچرخه، به عنوان يك وسيله نقليه غيرموتوري و بسيار مفيد و مناسب شناخته نشده و شهروندان كمتر از اين وسيله نقليه سالم براي سفرهاي روزانه خود استفاده مي كنند، لذا سازمان ترافيك مشهد طرح استقرار 100 دستگاه دوچرخه را در 3 پاركينگ عمومي آلتون، ميدان شهدا و رضا براي استفاده شهروندان اجرا كرده است.
وي ايجاد و ارتقاي تسهيلات حمايتي براي دوچرخه سواران مانند ايجاد مسيرهاي ويژه دوچرخه را با هدف توجه بيشتر به دوچرخه سواران، ارتقاي آموزش و تشويق با استفاده از دوچرخه مفيد دانست و افزود: بااجراي اين طرح رانندگان و شهرونداني كه خودروي خود را در اين 3 پاركينگ پارك مي كنند مي توانند براي سفرهاي روزانه خود با امانت گرفتن دوچرخه اقدام كنند.
مديرعامل سازمان حمل ونقل و ترافيك مشهد اظهار كرد: ايجاد مسيرهاي ويژه استفاده از حمل ونقل سالم و پاك مانند دوچرخه از جمله اولويت هاي حمل ونقل عمومي است كه سازمان ترافيك به شناسايي 120 كيلومتر مسير ويژه دوچرخه در معابر اصلي شهر مشهد پرداخته است.
وي همچنين مكان يابي پاركينگ هاي دوچرخه، طراحي و ساخت چرخ بندهاي آن و خريد دوچرخه و ملزومات مورد نياز آن همچون كلاه ايمني و استقرار آنها در پاركينگ ها را از ديگر اقدامات انجام شده سازمان خواند.

 



طرح فاضلاب كاشان با كمك مالي بانك توسعه اسلامي اجرا مي شود

كاشان-خبرنگار كيهان:
براي اجراي مرحله دوم طرح فاضلاب شهر كاشان 59 ميليون يورو وام از بانك توسعه اسلامي به اين طرح اختصاص داده شده است.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب كاشان و آران و بيدگل در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود: اين اعتبار براي اجراي 400 كيلومتر شبكه جمع آوري فاضلاب و ساخت مدول دوم تصفيه خانه يكصد هزار نفري اين شهر در نظر گرفته شد.
وي اظهار داشت: با اجراي اين طرح، فاضلاب حدود 200 هزار شهروند كاشاني جمع آ وري و تصفيه مي شود.
عباس پيراينده گفت: پيش بيني مي شود اجراي اين طرح از اوايل سال آينده آغاز شود و تكميل آن 4 سال به طول انجامد.
وي، محدوديت منابع آب و محصور شدن اين منابع با آب شور درياچه نمك، قرار گرفتن منابع آب زير سطح شهر و احتمال آلودگي اين منابع با چاه هاي جذبي فاضلاب، استفاده مطلوب از بازيافت آب حاصل از فاضلاب در بخش هاي كشاورزي، صنعت و ارتقاي سطح بهداشت عمومي اين شهر را از ضرورت هاي اجراي اين طرح در شهر كاشان ذكر كرد.
وي گفت: در حال حاضر حدود 20 كيلومتر خط انتقال شبكه فرعي، 6 كيلومتر خط انتقال اصلي و حدود 50درصد از عمليات اجرايي مدول تصفيه خانه كاشان انجام شده است.

 



پرداخت 90 ميليارد ريال تسهيلات به متقاضيان بازسازي بافت هاي فرسوده در همدان

همدان - خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت عمران و مسكن سازان استان همدان گفت: 600 واحد در قالب بافت فرسوده به بانك مسكن معرفي شده و 90 ميليون ريال تسهيلات در اختيار متقاضيان قرار گرفته است.
محمدعلي اسدي با بيان اين مطلب افزود: بانك مسكن تاكنون در ارائه خدمات به بافت فرسوده به خوبي اقدام كرده و اميد است با همكاري و تعامل مسئولان و مردم براي استفاده بهينه از اين تسهيلات اقدامات بهتري انجام شود.
وي ادامه داد: سهميه تسهيلات استان همدان حدود 720 واحد بوده كه طي دو مرحله اعلام و متقاضيان به ترتيب اولويت، تاريخ پروانه ساختماني، براي دريافت تسهيلات به بانك معرفي شدند.
اسدي ادامه داد: در حال حاضر سازندگان 350 واحد مسكوني در ليست انتظار دريافت تسهيلات ويژه بهسازي و نوسازي بافت فرسوده قرار دارند كه اميدواريم با تلاش مستمر و علي رغم تعداد بالاي متقاضيان در استان بتوانيم مراحل بعدي اعتبار را جذب كنيم.

 



رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان كردستان:
يك هزار و 284واحد مسكوني دهه فجر در كردستان به بهره برداري مي رسد

سنندج- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان كردستان از بهره برداري از يك هزار و 284واحد مسكوني در قالب طرح مسكن مهر و اجاره به شرط تمليك تا بهمن ماه سال جاري در شهرهاي مختلف استان خبر داد.
محمد رسولي در جلسه شوراي مسكن استان گفت: برخي از اين واحدها براي تحويل سريع تر به مردم نيازمند خدمات رساني ويژه هستند كه دستگاه هاي مرتبط بايد هرچه سريع تر در اين ارتباط اقدام كنند.
وي نگاه فرابخشي در اجراي طرح مسكن مهر را بسيار مهم دانست و گفت: تمام دستگاه ها بايد عزم خود را براي كمك به اتمام اين طرح ملي به كار ببندند.
وي از روند اجراي طرح مسكن مهر در استان كردستان ابراز رضايت كرد و گفت: براساس تصميم وزير مسكن و شهرسازي استان هايي كه بالاي يك هزار واحد مسكوني را در دهه فجر آماده بهره برداري كنند توسط شخص رئيس جمهوري يا معاون اول ايشان به بهره برداري مي رسد.
وي همچنين از بانك ها خواست تسهيلات اختصاص يافته به طرح مسكن مهر را در اسرع وقت به تعاوني هاي مسكن تحويل دهند تا اجراي اين طرح كند نشود.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان كردستان نيز در اين جلسه آمادگي كامل اين شركت را براي تامين برق واحدها اعلام كرد و گفت واحدهايي كه اكنون نياز به برق رساني دارند را به اين شركت اعلام كنيد تا در اسرع وقت نسبت به تامين برق آنها اقدام كنيم.
معاون شركت آب و فاضلاب شهري استان كردستان نيز آمادگي اين شركت را براي احداث تاسيسات آب و فاضلاب در شهرك ها و مجتمع هاي مسكن مهر اعلام كرد و ديگر مسئولان دستگاه هاي اجرايي نيز آمادگي خود را در جهت كمك به تسريع در اجراي اين طرح اعلام كردند.

 



آغاز پمپاژ انتقال فاضلاب منطقه شرق رشت

رشت - خبرنگار كيهان:
با حضور استاندار گيلان عمليات اجرايي نخستين پروژه ايستگاه پمپاژ خط انتقال فاضلاب منطقه شرقي رشت آغاز شد.
اين پروژه با ظرفيت پمپاژ يك هزا و 560 ليتر در ثانيه با بهره گيري از 62 ميليارد و 700 ميليون ريال اعتبار از اعتبارات بانك جهاني طي مدت 610 روز احداث و مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
روح الله قهرماني چابك استاندار گيلان در مراسم آغاز عمليات اجراي پروژه مذكور گفت: به منظور تسريع در اجراي پروژه هاي زيربنايي آب و فاضلاب استان، افزون بر 147 ميليون دلار تسهيلات براي پروژه هاي رشت و بندرانزلي از محل اعتبارات بانك جهاني دريافت شده است.
به گفته وي از اواسط سال 85 كارهاي اجرايي پروژه اين دو شهر آغاز شده كه تاكنون بيش از 60 درصد تسهيلات جذب و هزينه شده است.
ناصر اميني مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري گيلان هم در اين مراسم گفت: براي انتقال فاضلاب هاي شهر رشت به تصفيه خانه فاضلاب اين شهر حداقل به 20 ايستگاه پمپاژ نياز است كه نخستين ايستگاه اكنون در حال احداث است.
به گفته وي ايستگاه پمپاژ منطقه شرقي رشت در محل تصفيه خانه فاضلاب اين شهر قابليت انتقال فاضلاب حدود 4 هزار و 800 كيلومتر مساحت با جمعيت تحت پوشش 3 هزار و 800 نفر جمعيت را داراست.
وي از احداث 110 هزار متر مكعب مخزن، اجراي شبكه و جمع آوري و انتقال فاضلاب در 8 نقطه شهر رشت و نيز اجراي 400 كيلومتر شبكه جمع آوري بادرصد پيشرفت 50 درصد را از جمله بخشي از پروژه هاي آبفاي گيلان با بهره گيري از اعتبارات بانك جهاني دانست.

 



نيكوكاران لرستاني براي نيازمندان مسكن مي سازند

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
نيكوكاران لرستاني براي بي خانه هاي لرستان مسكن مي سازند.
عضو هيئت مديره ستاد خيرين مسكن ساز لرستان با اشاره به استقبال خوب نيكوكاران لرستان در خانه سازي براي افراد فاقد مسكن گفت: يك نيكوكار لرستاني مبلغ 120 ميليون تومان براي اجراي اين طرح كمك كرده است و با كمك مالي شمار زيادي ديگر در آينده ساخت 500 واحد مسكوني نيازمندان در منطقه پشت بازار خرم آباد آغاز مي شود.
سيدمرتضي طاهري گفت: تعدادي از افراد نيكوكار براي ساخت مسكن مورد نياز افراد بي خانمان زمين اهدا كرده اند و بنياد مهر رضا نيز 3 قطعه زمين براي ساخت مسكن اين افراد اهداء كرده است.
عضو هيئت مديره ستاد خيرين مسكن ساز لرستان گفت: در آينده نزديك عمليات اجرايي ساخت انبوه مسكن براي واجدين شرايط آغاز مي شود.
طاهري در مورد نحوه واگذاري مسكن به افراد گفت: اين واحدها در اختيار افرادي قرار مي گيرد كه بتوانند ظرف مدت 5 تا 10 سال هزينه تمام شده آن را بپردازند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14