(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 27 دي 1388- شماره 19561
 

چاوز: به مبارزه عليه امپرياليسم ادامه مي دهيم
نماينده مجلس عراق : برخي كشورها مي خواهند در انتخابات پارلماني اخلال كنند
كيه راه ندهيد
مشعل از آماده باش نيروهاي مقاومت براي مقابله با تجاوز احتمالي تل آويو خبر داد
پنتاگون صرفه جويي مي كند!
مجلس افغانستان باز هم به همه وزيران كرزاي راي اعتماد نداد
محمد بديع دبيركل جديد اخوان المسلمين مصر
در پاسخ به تهديدها و تحركات ايذايي اسرائيل نصرالله :
صهيونيست ها حمله كنند چهره منطقه را تغيير مي دهيم
شليك 2100موشك سعودي به شيعيان در صعده
چهره هاي سياسي-مذهبي اردن خواستار قطع رابطه امان با سيا شدند
احتمال تغييرات گسترده در دربار عربستان قوت گرفت
نخست وزير جنجالي ايتاليا دوباره خبرساز شد



چاوز: به مبارزه عليه امپرياليسم ادامه مي دهيم

رئيس جمهور ونزوئلا اطمينان داد روند حركت ضد استعمارگري در آمريكاي لاتين هرگز متوقف نخواهد شد.
به گزارش فارس به نقل از آژانس بوليواري ونزوئلا، «هوگو چاوز»، رئيس جمهور ونزوئلا روز جمعه تاكيد كرد كه به لطف نيروهاي مردمي آمريكاي لاتين مقابله با امپرياليسم در منطقه ادامه خواهد يافت.
چاوز كه در برابر پارلمان ونزوئلا سخن مي گفت افزود: به رغم همه فعاليت هاي وحشت آفرينانه امپرياليسم و دست نشانده هايش ما به حركت به سوي جلو ادامه خواهيم داد.
چاوز كه به منظور ارائه گزارش سالانه دولت ونزوئلا در پارلمان سخن مي گفت تاكيد كرد كه در سال 2009 پيروزي هاي جناح چپ در آمريكاي لاتين پيشرفت داشته است.

 



نماينده مجلس عراق : برخي كشورها مي خواهند در انتخابات پارلماني اخلال كنند

نماينده مجلس عراق گفت، برخي كشورهاي منطقه براي تاثيرگذاري بر انتخابات پارلماني آتي اين كشور، هزينه هاي مالي هنگفتي مي كنند.
به گزارش خبرگزاري مهر، «موفق الربيعي» نماينده پارلمان و مشاور سابق امنيت ملي عراق به روزنامه «الصباح» گفت، برخي كشورها با هزينه كردن رقم هاي كلان مالي و ارائه وجوه به برخي طرف هاي سياسي در عراق، مي خواهند بر نتيجه انتخابات پارلماني اين كشور تاثير بگذارند. به گفته وي، اين كشورها ساير ابزارهاي سياسي و رسانه اي را نيز به خدمت گرفته اند تا افراد مورد نظر خود را وارد مجلس كنند. الربيعي بدون نام بردن از كشور خاصي، افزود: تلاش اين كشورها بر استقلال عراق تاثير منفي مي گذارد.
انتخابات پارلماني عراق، 16 اسفند برگزار مي شود.

 



كيه راه ندهيد

مردم تركيه با برگزاري تظاهرات گسترده در شهرهاي اسلامبول و آنكارا خواستار لغو سفر وزير جنگ رژيم صهيونيستي به اين كشور شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم شهرهاي اسلامبول و آنكاراي تركيه با برگزاري تظاهرات گسترده عليه رژيم صهيونيستي برنامه سفر وزير جنگ اين رژيم به تركيه را محكوم كردند.
در تظاهرات اعتراض آميز كه در مقابل ساختمان دادگستري اسلامبول برگزار شد مردم تركيه با سر دادن شعارهاي ضدصهيونيستي و حمل پلاكاردهايي از مسئولان تركيه خواستند سفر ايهودباراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي را لغو و سران رژيم صهيونيستي را به عنوان جنايتكاران جنگي به تمام دنيا معرفي كنند.
در آنكارا نيز تظاهركنندگان با تجمع مقابل سفارتخانه رژيم صهيونيستي در اين شهر خواستار قطع رابطه بارژيم صهيونيستي و لغو هر گونه سفر مقامات اين رژيم به تركيه شدند.
يكي از تظاهركنندگان با حمل عكس هايي از شهداي غزه اظهارداشت: چگونه مي توان پذيراي وزير جنگ رژيمي باشيم كه كودكان و زنان و مردم بي گناه غزه را به خاك و خون مي كشد.
از سوي ديگر، در پي درخواست مردم تركيه براي دستگيري و محاكمه وزير جنگ رژيم صهيونيستي، گروه هاي حقوق بشر اين كشور نيز به دنبال تحت تعقيب قرار دادن باراك به سبب ارتكاب جنايات در جنگ 22 روزه غزه هستند.
به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روزنامه هاآرتص، در همين رابطه يك گروه حقوق بشر اسلام گرا در تركيه خواستار به جريان افتادن پرونده اي قانوني عليه «ايهودباراك» در زمان حضور وي در آنكارا شد.
وزير جنگ رژيم اشغالگر قدس امروز براي ديدار با مقام هاي تركيه به آنكارا مي رود.
در همين رابطه روزنامه هاي چاپ تركيه نيز با اشاره به پيروزي ديپلماسي تركيه بر رژيم صهيونيستي نوشتند كه دوران طلايي اسرائيل كه هر اقدامي را بدون ترس از مجازات انجام مي داد به پايان آمده است.
به گزارش خبرگزاري قدس (قدسنا) به نقل از شبكه تلويزيوني الجزيره، اين روزنامه ها با اشاره به عذرخواهي وزارت خارجه صهيونيستي از تركيه به دليل توهين به سفير اين كشور در تل آويو همين موضوع را به معناي پايان دوران طلايي رژيم صهيونيستي دانستند.

 



مشعل از آماده باش نيروهاي مقاومت براي مقابله با تجاوز احتمالي تل آويو خبر داد

رئيس دفتر سياسي جنبش حماس ضمن اعلام آماده باش مقاومت براي هر نوع ماجراجويي جديد رژيم صهيونيستي تاكيد كرد، در صورت تكرار حمله به غزه، اين منطقه را به گورستان واقعي اسرائيل تبديل خواهيم كرد.
به گزارش ايسنا، «خالد مشعل» در سخنراني خود در جريان همايش عربي، بين المللي حمايت از مقاومت در بيروت با اشاره به تهديدهاي جنگ طلبانه جديد رژيم صهيونيستي خواستار آمادگي امت مسلمان فلسطين براي رويارويي با اين رژيم شد.
وي اظهار داشت: ملت هاي منطقه بايد براي دفاع از مقاومت در لبنان و فلسطين در صورت هرگونه تجاوزگري رژيم صهيونيستي آماده شوند.
مشعل خاطرنشان كرد: مقاومت فلسطين واكنشي به تجاوزات دشمن صهيونيستي نيست، بلكه يك اصل و پيروزي براي هر شهروند فلسطيني و به معناي ايستادگي در برابر دشمن تا اخراج كامل آن از سرزمين هاي اشغال شده است.
مشعل آزادگان جهان را به حمايت از غزه و فلسطين و لبنان و هر كشور تحت اشغال ديگر فرا خواند.
اين رهبر برجسته فلسطيني در بخش ديگري از اظهارات خود به ديوار فولادي مصر در مرزهاي غزه اشاره كرد و گفت: ما به تصميم مصر و كشورهاي عربي در زمينه مشاركت در محاصره غزه احترام مي گذاريم، اما غزه هرگز تهديدي را متوجه امنيت مصر نخواهد كرد و اين لشكركشي ها بايد عليه رژيم اشغالگرقدس و نه برادران عرب صورت گيرد.
وي از كشورهاي عربي خواست كه با بهره گيري از وجود مقاومت و جنبش حماس اقدام به اعمال فشار عليه رژيم صهيونيستي و نه عليه مقاومت و حماس كنند.
رئيس دفتر سياسي جنبش حماس خاطرنشان كرد: احداث ديوار فولادي در وضعيت كنوني باعث ايجاد برخي شك و ترديدها مي شود و براي از بين رفتن اين شك و شبهه مصر بايد ديوار مذكور را برچيند.
اين رهبر برجسته فلسطيني همچنين در ارتباط با مسئله آشتي ملي نيز اظهار داشت: گناه حماس چيست كه خواستار امضاي همان پيش نويس طرحي شده است كه گروه هاي فلسطيني با آن موافقت كرده بودند؟
وي افزود: ما خواهان مقايسه موشكافانه تر طرح پيشنهادي اخير مصر با پيش نويس هاي مورد توافق خود هستيم و بيشتر از يك گام با آشتي فاصله نداريم و در همين راستا از همكاري هر كدام از طرف هاي عربي با مصر و نه به عنوان جايگزين مصر حمايت مي كنيم.
وي سپس با تأكيد بر لزوم توقف مذاكرات بي نتيجه سازش با دشمن صهيونيستي خطاب به سران كشورهاي عربي گفت: اگر الگوي ايراني مقابله با قدرت هاي بزرگ خوشايند شما نيست و اگر الگوي سوري تسليم ناپذيري در مقابل فشارهاي خارجي را نمي پسنديد، از تركيه الگو بگيريد كه نه تنها اسرائيل را وادار به معذرت خواهي رسمي از خود كرد، بلكه اعلام كرد كه سياست هاي خود را در قبال تل آويو تغيير نخواهد داد.
گفتني است جرج گالووي نماينده پارلمان انگليس نيز كه براي شركت در همايش بين المللي حمايت از مقاومت در بيروت به سر مي برد درباره تهديدهاي جنگ طلبانه رژيم صهيونيستي گفت، اين رژيم قدرت عمل كردن تهديدهايش را ندارد.
وي افزود، اسرائيل امروز ديگر قدرت شكست ناپذير نيست و پيروزي سال 2006 مقاومت لبنان، پيروزي پايداري و شكسته شدن هراس ملت ها از اين رژيم بود و مردم ديگر از اسرائيل ترسي ندارند.
گالووي تصريح كرد اسرائيل توان ديگري جز متشنج كردن اوضاع و كشاندن همه به لب پرتگاه ندارد و ايران، لبنان و غزه را تهديد مي كند اما به هيچ جنگي عليه آنها اقدام نخواهد كرد.
از سوي ديگر، خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس روز جمعه با رئيس جمهور و نخست وزير لبنان در بيروت ديدار و درباره اوضاع فلسطين با آنها رايزني كرد.
مشعل پس از اين ديدار در كنفرانس خبري اظهار داشت كه حريري گروه هاي فلسطيني را به امضاي توافقنامه آشتي ملي در اسرع وقت تشويق كرد.
رئيس دفتر سياسي جنبش حماس همچنين با ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان ديدار كرد.
در اين ديدار نيز تحولات فلسطين از جمله آشتي ملي و اوضاع آوارگان فلسطيني ساكن لبنان بررسي و بر ضرورت احياي حقوق مدني آنها تا زمان بازگشت به سرزمينشان تأكيد شد.
در همين رابطه «سعيد صيام» فرمانده بلندپايه نيروهاي امنيتي نوار غزه نيز گفت؛ براي مقابله با هرگونه حمله احتمالي رژيم صهيونيستي آماده هستيم و برنامه هاي دفاعي لازم را طراحي كرده ايم.
حمله نظاميان اسرائيل
به معترضان
صدها فعال فلسطيني و خارجي در اعتراض به اقدامات غيرقانوني اسرائيل در سرزمين هاي اشغال شده با حمله نظاميان ارتش اسرائيل مواجه شدند.
نظاميان رژيم صهيونيستي روز جمعه در سركوب اعتراض هفتگي ساكنان روستاي بلعين عليه ساخت ديوار حائل و ادامه فعاليت غيرقانوني شهرك هاي يهودي نشين در سرزمين هاي اشغال شده ده ها فلسطيني را زخمي كردند.
عده اي از معترضان نيز بر اثر استنشاق گاز اشك آور دچار حالت خفگي شدند.
اعتراضات عليه ساخت غيرقانوني ديوار حايل در كرانه باختري در حالي هر هفته برگزار مي شود كه رژيم اسرائيل براي سركوب تظاهركنندگان به شليك گاز اشك آور، پرتاب نارنجك هاي بيهوش كننده و تيراندازي متوسل شده است.
به گفته كارشناسان و ناظران سياسي، برخي از روستاهاي كرانه باختري بويژه روستاي بلعين در سال هاي اخير به نماد مخالفت با ديوار آپارتايد اسرائيل در سرزمين هاي اشغال شده فلسطين تبديل شده است.
در همين رابطه هيئت بلندپايه پارلمان اروپا نيز كه در حال حاضر در نوار غزه به سر مي برند با مشاهده جنايات رژيم صهيونيستي در اين منطقه خواستار پيگرد قانوني و محاكمه مسئولان اسرائيلي به عنوان جنايتكار جنگي شدند.
اين هيئت بلندپايه كه متشكل از 60 نفر از اعضاي پارلمان هاي 12 كشور اروپايي هستند بعد ازظهر روز جمعه وارد غزه شدند.
ساير رويدادها
¤ روزنامه صهيونيستي هاآرتص نوشت، امنيت سفارتخانه هاي رژيم صهيونيستي در كشورهاي عربي تامين نيست.
¤ دنيس راس كارشناس مجرب مسائل خاورميانه، «جيم جونز» مشاور امنيت ملي آمريكا را در سفر به خاورميانه همراهي مي كند.
¤ وزير خارجه ايتاليا در راس هيئتي براي بررسي اوضاع خاورميانه در ديداري دو روزه وارد قاهره پايتخت مصر شد.
¤ رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه در چارچوب سفر دوره اي خود به دو كشور عربي منطقه، سه شنبه هفته جاري وارد رياض پايتخت عربستان سعودي خواهد شد.
¤ گروه عربي سازمان ملل متحد نشستي را براي يافتن راهكارهاي اعمال فشار عليه رژيم صهيونيستي با هدف توقف اقدامات اين رژيم در بيت المقدس شرقي برگزار كرد.
¤ نيروهاي تشكيلات خودگردان فلسطين در ادامه اقدامات سركوبگرانه خود عليه اعضا و حاميان حماس، 15 تن ديگر را ربودند.

 



پنتاگون صرفه جويي مي كند!

چطور مي شود هزينه هاي سنگين پنتاگون را كمتر كرد؟ اين سؤال مهمي است كه كنگره آمريكا بالاخره بعد از مدتها فكر كردن و بحث و جدل برايش جوابي مناسب پيدا كرده و آن اين كه، وزارت دفاع آمريكا مزدوران خصوصي اش را اخراج و به جاي آنها از سربازان كارمندش، استفاده كند تا اقلا 44 هزار دلار بابت هر «پست» صرفه جويي شود!
مي گويند، حالا احتمالا اين ايده هم به يك جايزه نوبل اقتصاد براي جناب «اوباما» ختم مي شود!
به هر حال، طبق گزارش سنا كه «واشنگتن پست» آن را چاپ كرده، وزارت دفاع آمريكا فكر مي كند مي تواند بابت هر پستي كه از مزدورانش بگيرد ، اقلا 44 هزار دلار صرفه جويي كند. به همين خاطر هم، كنگره آمريكا اخيرا يك اعتبار 5 ميليون دلاري براي استخدام ماموران جديد دولتي در نظر گرفته كه قرار است جايگزين قرارداد هاي «گران قيمت» بشوند. حالا، البته هيچكس به ما نمي گويد چند نفر قرار است استخدام شوند و اصولا چند تا قراردادي «گران قيمت» براي پنتاگون كار مي كنند، اما گزارش يك كميسيون دوجانبه فاش مي كند كه نزديك به 250 هزار مزدور خصوصي در جنگ هاي افغانستان و عراق شركت دارند! و اينكه، در عراق تعداد اين مزدورها به اندازه نظاميان دولتي است (132 هزار)، و تازه در افغانستان اوضاع از اين هم بدتر هست. چرا كه در آنجا، تعداد مزدورها (68 هزار) بيشتر از دولتي هاست! حالا چه تعداد پرسنل «غيرجنگي» در محل حضور دارند، ديگر بماند!
¤ سرويس خارجي كيهان

 



مجلس افغانستان باز هم به همه وزيران كرزاي راي اعتماد نداد

مجلس افغانستان صلاحيت بيشتر نامزدهاي پيشنهادي رئيس جمهور براي تشكيل كابينه جديد را رد كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، 10 نفر از فهرست 17 نفره پيشنهادي «حامد كرزاي» براي كابينه جديد، در مجلس تاييد صلاحيت نشدند و بنابراين، كرزاي بايد فهرست جديدي را به مجلس ارائه كند. از جمله پست هاي مهم كابينه كه رياست آن در اين دوره راي گيري مشخص شد، وزارت خارجه است كه به «زلماي رسول» رسيد.
اين وزير خارجه جديد، روابط تنگاتنگي با سران عربستان دارد. وي سال ها به عنوان مشاور امنيت ملي كرزاي، در دولت حضور داشت. از مجموع 24 نفري كه كرزاي در فهرست نخست پيشنهاد كرده بود نيز تنها هفت نفر توانسته بودند براي احراز پست هاي وزارت راي بياورند.
وزير خارجه انگليس
در افغانستان
به گزارش ايرنا، «ديويد ميليبند»، وزير خارجه انگليس كه جمعه گذشته وارد افغانستان شده بود، همچنان به ديدارش با مقامات افغان و فرماندهان انگليسي در اين كشور ادامه مي دهد. وي قصد دارد مقدمات كنفرانس افغانستان كه هشت بهمن در لندن برگزار مي شود را فراهم كند. وزير خارجه انگليس ديروز به قندهار رفت.
هلاكت دو نظامي ناتو
به گزارش ايسنا، جمعه گذشته بر اثر انفجار بمب در جنوب افغانستان، دو نظامي ناتو به هلاكت رسيدند. نيروهاي ناتو نيز پنج عضو يك خانواده را طي يك تظاهرات در منطقه «گرمسير» ولايت هلمند مجروح كردند. شب شنبه نيز منطقه ديپلمات نشين شهر كابل هدف يك فروند موشك قرار گرفت. در اين حمله به كسي آسيبي نرسيده است.

 



محمد بديع دبيركل جديد اخوان المسلمين مصر

دبير كل جديد گروه اخوان المسلمين مصر به طور رسمي انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از شبكه خبري «اسلام اليوم»، «محمد بديع» به عنوان رهبر جديد گروه اخوان المسلمين مصر انتخاب شده است.براساس اين گزارش، انتخاب بديع 66 ساله به عنوان رهبر جديد اخوان المسلمين به دنبال استعفاي دكتر محمد حبيب از تمامي پست هاي خود در اين جماعت صورت گرفت. محمد بديع كه پيش از اين از اعضاي هيئت مركزي رهبري جماعت اخوان المسلمين بود، داراي مدرك دكتراي دامپزشكي از دانشگاه بني سويف در جنوب قاهره است.
وي از دوران دانشجويي به اخوان المسلمين پيوست و مديريت دفتر اداري استان يكي از وظايف وي در اين گروه بوده است.

 



در پاسخ به تهديدها و تحركات ايذايي اسرائيل نصرالله :
صهيونيست ها حمله كنند چهره منطقه را تغيير مي دهيم

دبيركل حزب الله لبنان تأكيد كرد، در صورت هر رويارويي با رژيم صهيونيستي در آينده يك پيروزي تاريخي بزرگ را رقم خواهد زد و چهره منطقه را تغيير خواهد داد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از شبكه خبري المنار سيدحسن نصرالله در سخناني تلويزيوني كه در همايش عربي- بين المللي حمايت از مقاومت در بيروت پخش شد، اظهار داشت: لبنان به واسطه همبستگي ارتش، ملت و مقاومت قدرتمند شده است.
وي افزود: لبنان توانست با خون فرزندان، شهدا و نيروهاي مقاومتش اشغالگران را از خاك اين كشور خارج ساخته و اسرائيل را وادار كند تا در هر رويارويي نظامي مستقيم با مقاومت، به دنبال تضمين هايي براي موفقيت در هر جنگ آينده باشد.
سيدحسن نصرالله تأكيد كرد: مقاومت ملي لبنان و فلسطين، اسرائيل را مجبور كرد تا براي تضمين امنيتش ديوار احداث كند و اين مقاومت، اسرائيل را در يك تنگناي حقيقي قرار داد كه موجوديتش را تهديد مي كند.
دبيركل حزب الله لبنان همچنين اظهار داشت: نيروهاي صهيونيست در سال 1973 و 1982به لبنان حمله كرده و بيروت را اشغال كردند و تلاش كردند تا روياي خود را در تشكيل اسرائيل بزرگ بار ديگر احيا كنند، اما پس از چند سال، مقاومت لبنان و خون هاي پاكي كه ريخته شد و پايداري اسطوره اي لبناني ها، اسرائيل را با ذلت از لبنان خارج كرد و اين همان چيزي است كه اسرائيلي ها خودشان در 25 مه 2000 به آن اعتراف كردند و در واقع اين مسئله اعلام سقوط نهايي طرح اسرائيل بود.
دبيركل حزب الله لبنان همچنين عنوان داشت: هنگامي كه اسرائيل جنگ سال 2006 را عليه لبنان راه انداخت، هدف از بين بردن مقاومت لبنان و بازگرداندن وجهه خدشه دار شده اش را دنبال مي كرد، اما با مقاومت قدرتمند و پايدار ايستاد و ضمن شكست مجدد هيبت اسرائيل، شكست ديگري را براي آن رقم زد تا جايي كه تمامي اسرائيلي ها به شكست خود در جنگ ژوئيه اعتراف كردند.
وي در ادامه تأكيد كرد: چند ماه پس از شكست اسرائيل در جنوب لبنان، انتفاضه الاقصي در فلسطين اشغالي آغاز شد كه اسرائيل را سردرگم كرد و فرماندهان صهيونيست به دليل بغض و كينه شان به غزه اميدوارند كه غزه در دريا غرق شود، اماهرگز اين چنين نخواهد شد و خودشان غرق مي شوند.
دبيركل حزب الله لبنان همچنين گفت: دشمن مجبور شد براي پنهان كردن قدرت مقاومت و تلاش براي ترسيم مرزهاي جديد خود، به ساخت ديوار در كرانه باختري پناه ببرد.
سيدحسن نصرالله تصريح كرد: امروز اسرائيل سعي دارد با تهديدهاي روزانه و نواختن طبل جنگ عليه لبنان و غزه بحران هاي داخلي خود را جبران كند ليكن اين تهديدها فقط موجب نگراني بزدلان و شكست خوردگاني مانند خود آنهاست و مقاومت مشتاق هرگونه رويارويي هستند و پيروزي بزرگ تر و عزتي جديد را براي امت خود رقم مي زنند.
وي در ادامه گفت: امت ما خطرناك ترين مرحله در تاريخ منطقه را پشت سر گذاشت و طي آن با طرح قيموميت اقتصادي، سياسي و نظامي آمريكا روبه رو شد كه هدف آن از بين بردن كل جنبش هاي مقاومت در منطقه و اعمال فشار عليه كساني بود كه از مقاومت حمايت مي كردند.
دبيركل حزب الله افزود: طرح مقاومت توانست دستاوردهاي تاريخي بزرگ را محقق سازد و جنبش هاي مقاومت در تمامي عرصه ها مقابل تلاش ها براي از بين بردن مادي و معنوي آن ايستادند و در مقابل اعمال فشارها و تلاش ها بجاي محاصره و تحريم، پايداري كردند و ملت هاي ما نيز با پايبندي به فرهنگ كرامت، آزادي و مقاومت، مخالفت خود را با هرگونه ذلت و تسليم پذيري اعلام كردند.
سيدحسن نصرالله اظهار داشت: طرح آمريكا در منطقه ما شكست خورده و در حال عقب گرد است و ناتواني آمريكا و از بين رفتن گزينه هايش، مقدمه سقوط نهايي اين طرح و اين جنگ عليه ملت ما است.
وي همچنين با اشاره به اتهامات عليه مقاومت مبني بر وابستگي آنها به كشورهاي منطقه به ويژه ايران و سوريه، از حمايت هاي نامحدود و غيرمشروط اين كشورها از مقاومت تقدير كرد.
دبيركل حزب الله همچنين تأكيد كرد: هيچ گونه جنگي هرگز موجب شكست ما نخواهد شد و ما با ايمان، صبر، هوشياري، عزم و اراده و يقين، مقابل اين جنگ ها خواهيم ايستاد.
سيدحسن نصرالله تاكيد كرد: همه ما مطمئن هستيم كه آينده از آن مقاومت است و اشغالگري فروخواهد پاشيد.

 



همزمان با حملات زميني انجام شد
 شليك 2100موشك سعودي به شيعيان در صعده

منابع خبري يمن از 21حمله هوايي و شليك 2100موشك به مناطق شيعه نشين صعده خبر دادند.
به گزارش پايگاه اينترنتي «صعده آنلاين»، ارتش عربستان در ادامه تجاوزات خود به مردم مظلوم و بي دفاع صعده، روز جمعه شهر صعده و اطراف آن و مناطق مسكوني در نوار مرزي رابه شدت بمباران كرد.هواپيماهاي ارتش آل سعود، علاوه بر انجام 21 حمله سنگين هوايي، اقدام به شليك بيش از 2100 موشك به مناطق قمامه، المجدعه، الصافيه، الصبه، الملاحيط، شدا، شامژه، المنزله و مناطق جبل الدخان، ظهرالحمار، الجابري و روستاهاي الحقاقه و الجوف در شهر صعده و اطراف آن كرد، كه تا لحظه مخابره خبر، هنوز تلفات آن اعلام نشده است.به گفته شاهدان عيني، هواپيماهاي نظامي عربستان در يك اقدام عجيب، ده ها هزار اعلاميه كه در آنها از مردم شيعه خواسته شده بود، صعده را ترك و خود را تسليم كنند، توزيع كردند.در اين حال، جنگجويان شيعه الحوثي روز شنبه يك هلي كوپتر آپاچي ارتش عربستان را در منطقه الخوبه ساقط كردند.سقوط اين هلي كوپتر، متعاقب زد و خوردهاي شديد روز جمعه در اطراف جبل المدود گزارش شده است كه نيروهاي نظامي عربستان، اقدام به تك زميني در خاك يمن كردند اما، جنگجويان الحوثي با ايستادگي در مقابل اين حمله، نظاميان سعودي را وادار به عقب نشيني كردند.الحوثي ها، همچنين اعلام كردند كه يك كاروان حامل مهمات نظامي (راكت و گلوله هاي توپ) را در منطقه البقع مورد حمله قرار داده و آن را به آتش كشيدند.
از سوي ديگر، ارتش يمن اعلام كرد كه نيروهاي مسلح آن، يك انبار مهمات و دو خودروي متعلق به الحوثي ها در روستاي «الخيام» را منهدم كرده است.
استان شيعه نشين صعده، استاني كوهستاني و در شمال يمن در فاصله 243 كيلومتري صنعا(پايتخت) قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دريا 1500 تا 2500 متر است.مساحت اين استان يازده هزار و 375 كيلومتر مربع و جمعيت آن نزديك به 800 هزار نفر است.
اين استان در مجاورت استان هاي شيعه نشين جازان و الشرقيه عربستان قرار دارد و اكثر قريب به اتفاق جمعيت آن شيعه هستند.

 



چهره هاي سياسي-مذهبي اردن خواستار قطع رابطه امان با سيا شدند

دهها تن از اسلامگرايان، اعضاي سنديكاهاي صنفي و سياستمداران اردني با صدوريك بيانيه به همكاري اردن با سازمان اطلاعاتي آمريكا (سيا) اعتراض كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، 78 تن از شخصيت هاي بارز سياسي و حزبي اردن با صدور بيانيه اي ضمن اعتراض به همكاري نيروهاي امنيتي اردن با سازمان امنيت آمريكا (سي آي اي) اعلام كردند كه جنگ آمريكا درافغانستان و عراق هيچ ربطي به اردن ندارد و بنابراين نبايد از نيروهاي اردني در اين دو كشور استفاده شود.
از جمله شخصيت هايي كه اين بيانيه را امضا كرده اند، مي توان به «همام سعيد » ناظركل اخوان المسلمين اردن، «زكي بني ارشيد » دبيركل سابق اين حزب ، تعدادي از شخصيت هاي بارز سياسي از جمله چند نماينده مخالف دولت اردن در پارلمان منحل شده اين كشور اشاره كرد.
در بخشي از اين بيانيه آمده: جنگ امپراتوري آمريكا در عراق و افغانستان تحت هر عنواني كه باشد، جنگ اردن نيست و نبايد كشوراردن با به خطر انداختن منافع شهروندانش در چنين مسائلي مشاركت كند.
امضا كنندگان اين بيانيه ضمن درخواست از حكومت اردن براي تجديد نظر در سياست هاي خارجي خود اعلام كردند، تروريستي كه امنيت و صلح جهاني را تهديد مي كند، در حقيقت تروريسم صهيونيستي است كه بزرگ ترين خطر براي امنيت اردن و آينده اين كشور محسوب مي شود و حكومت اردن بهتر است انرژي خود را صرف مبارز با اين دشمن بكند.
در پايان اين بيانيه از حكومت اردن درخواست شده با خارج كردن هرچه سريعتر نيروهاي اردني از افغانستان و ساير مناطق جنگي، هرگونه همكاري با سازمان اطلاعاتي آمريكا(سيا) قطع شود.

 



احتمال تغييرات گسترده در دربار عربستان قوت گرفت

پايگاه خبري ايلاف نزديك به سعودي ها از احتمال ايجاد تغييرات گسترده در دستگاه حكومتي عربستان از جمله كناره گيري «سعود الفيصل» از وزارت خارجه خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري «ايلاف»، منابع آگاه نزديك به سران حكومتي در عربستان سعودي اعلام كردند كه برخي نشانه ها حاكي از آن است كه «ملك عبدالله» پادشاه عربستان قصد دارد در ساختار وزيران خود اصلاحاتي ايجاد كند.
پايگاه خبري ايلاف كه با هزينه عربستان سعودي فعاليت مي كند، درباره جزئيات تغييرات احتمالي در كابينه دولت سعودي توضيحي نداد.براساس اين گزارش، انديشه ايجاد تغيير در دولت عربستان ازمدت ها پيش مطرح بوده است و بنا به گفته برخي منابع آگاه عربستان، 14 فوريه تغييرات وسيعي در هيئت دولت، مجلس مشورتي، دستگاه قضايي و هيئت علماي سعودي رخ خواهد داد.
اين گزارش مي افزايد، با وجود اينكه برخي منابع آگاه تاكيد دارند كه كسي جز شخص پادشاه عربستان از جزئيات اين تغيير آگاه نيست اما برخي ناظران سياسي معتقدند كه شاهزاده «سعود فيصل» وزيرخارجه عربستان سعودي در راس تغييرات احتمالي آتي در كابينه دولت سعودي خواهد بود زيرا ملك عبدالله ترجيح مي دهد كه از وي در سرويسي غير از سرويس اطلاعات استفاده كند. اين در حالي است كه انتظار مي رود شاهزاده «تركي فيصل» كه نيمي از عمر خود را در سرويس اطلاعاتي عربستان سپري كرده جايگزين سعودالفيصل شود.بر پايه اين گزارش، علت اصلي كناره گيري وزير خارجه سعودي از سمت خود، بيماري و مشكلات جسمي وي عنوان شده است.
ناظران سياسي منطقه اين تغييرات در داخل دربار سعودي را با مداخله ارتش عربستان در جنگ با شيعيان صعده بي ارتباط نمي دانند.

 



نخست وزير جنجالي ايتاليا دوباره خبرساز شد

نخست وزير ايتاليا بار ديگر با بي اعتنايي به احضاريه دادگاه براي اداي توضيحات درباره اتهام فساد، خبرساز شد.
به گزارش خبرگزاري ها، «سيلويو برلوسكني»، نخست وزير ايتاليا كه با اتهام فساد مالي و رشوه روبه رو است، روز گذشته در جلسه دادگاه شهر ميلان حاضر نشد. برلوسكني متهم به پرداخت 400 هزار يورو به يك وكيل مالياتي براي ارائه نكردن اسناد و اطلاعات به دادگاه و همچنين درخواست از اين وكيل براي شهادت دروغ به نفع خود است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه هر چند نخست وزير ايتاليا براساس قانون مي تواند در دادگاه حاضر نشود اما از آنجايي كه وي رفتارهاي غيراخلاقي زيادي در پرونده خود دارد، اين غيبت نيز روز گذشته تبديل به سوژه داغ خبري در رسانه هاي اين كشور شد.
بدين ترتيب محاكمه اين مقام ارشد ايتاليايي كه چندي پيش نيز با يك مجسمه آهني مورد حمله قرار گرفت، تا 27 فوريه به تعويق افتاد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14