(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14



یکشنبه 27 دي 1388- شماره 19561
 

پليس آگاهي خبر داد اغتشاشات بعد از انتخابات در افزايش جرائم موثر بوده است
ارسال اولين محموله كمك هاي هلال احمر به هائيتي
افزايش نگران كننده شمار قربانيان زلزله هائيتي
از سوي دادگاه انقلاب صادر شد حكم متهمان پرونده هتاكان به آرمان هاي انقلاب اسلامي
حوادث كوتاه از كشور
به علت كسر بودجه بيمارستان هاي دولتي در ارائه خدمات دچار مشكل شده اند
هائيتي در يك نگاه
بهزيستي كودكان كار و خيابان اتباع بيگانه را ساماندهي مي كند
زلزله خلخال را لرزاند
جواني در بابل جواهرات دختر مورد علاقه اش را به سرقت برد
تصادف اتوبوس ايراني در تركيه
كشف حرمسرا در تل آويو
مرگ 326هندي در سرما
پايگاه اتمي آمريكا توسط اردك ها تعطيل شد
دستگيري نماينده مجلس ژاپن به اتهام فساد مالي
غار اسكلت ها در مركز پاريس



پليس آگاهي خبر داد اغتشاشات بعد از انتخابات در افزايش جرائم موثر بوده است

معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي اظهار داشت: اغتشاشات بعد از انتخابات در افزايش جرائم موثر بوده و فرصت طلبان و مجرمان را جسورتر كرده است.
سرهنگ محمدرضا مقيمي در گفت وگو با فارس گفت: جرم زورگيري در ماه هاي خرداد و تير به دليل آشوب ها پس از انتخابات افزايش يافت.
وي اظهار داشت: در 8 ماه اول سال جاري، 30 درصد افزايش كشفيات نسبت به مدت مشابه سال قبل در زمينه جرم زورگيري داريم. در مجموع در سرقت هاي همراه با خشونت 5/78 درصد كشف به وقوع را شاهديم.معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي افزود: 89 درصد زورگيري در 9 استان كشور روي مي دهد كه شامل استان هاي تهران بزرگ، فارس، خراسان رضوي، تهران، اصفهان، كرمان، هرمزگان، قم و خوزستان است.
سرهنگ مقيمي تاكيد كرد: اغتشاشات بعد از انتخابات در افزايش جرائمي مثل كيف قاپي و زورگيري تاثير گذاشته، اين آشوب ها، فرصت طلبان و مجرمان را جسورتر كرده وباعث افزايش برخي جرائم توام با خشونت شده است.

 



ارسال اولين محموله كمك هاي هلال احمر به هائيتي

محموله امدادي جمعيت هلال احمر ايران براي مردم زلزله زده كشور هائيتي عصر ديروز از طريق هوايي به مقصد «پورتوپرنس» پايتخت هائيتي ارسال شد.
اين محموله به ظرفيت 30 تن و ارزش ريالي حدود يك ميليارد ريال شامل اقلام غذايي، زيستي و بهداشتي بعد از 24ساعت پرواز بر فراز آسمان بيش از ده كشور به هائيتي خواهد رسيد.
لازم به ذكر است؛ جمعيت هلال احمر ايران اكنون محموله امدادي دوم را نيز جهت ارسال به هائيتي آماده دارد كه بلافاصله پس از اعلام فدراسيون بين المللي جمعيت هاي صليب سرخ و هلال احمر اقدامات مقتضي به عمل خواهد آمد.
همچنين مردم شريف و نوع دوست مي توانند كمك هاي ارزي خود را به شماره حساب 702070 و كمك هاي ريالي را به شماره حساب هاي 99999 و 0199999999003 نزد بانك ملي مركزي به نام جمعيت هلال احمر واريز كنند.

 



افزايش نگران كننده شمار قربانيان زلزله هائيتي

خيابان هاي هائيتي پر از مردم گرسنه و بي خانمان است. حدود 50 هزار نفر كشته شده اند. يك بندر ويران شده و يك فرودگاه بيش از حد ظرفيتش شلوغ است. صدها ساختمان فرو ريخته و فقط چند دستگاه ماشين سنگين و چند خط تلفن موجود است.
امدادگران و كمك هاي امدادي از روز پنجشنبه ورود خود به هائيتي را آغاز كرده اند اما گروههاي امدادي اعلام كرده اند، چالش كمك به بازماندگان زلزله ويرانگر هائيتي واقعا عظيم است.
اليزابت بايرز، سخنگوي اقدامات بشردوستانه سازمان ملل به آسوشيتدپرس گفت: آشفتگي بيش از حد، يك كابوس لجستيكي.
رساندن كمك ها به پورتوپرينس پايتخت هائيتي به دليل ويران شدن بندر اين كشور غيرممكن است. فرودگاه اين شهر هم كه پس از برخي آسيب هاي ناشي از زلزله 7 ريشتري سه شنبه گذشته دوباره باز شده است، در تلاشي طاقت فرسا براي هدايت پروازهاي ورودي به هائيتي است.
كار مديريت تقسيم كمك ها نيز مشكل ديگري است كه توسط مقام هاي سازمان ملل متحد و مقام هاي آمريكايي در حال انجام است. با توجه به نابودي مقر نيروهاي حافظ صلح سازمان ملل متحد در هائيتي عده اي مي گويند هيچ كس مديريت دريافت و تقسيم كمك هاي امدادي در فرودگاه پورتوپرينس را در اختيار ندارد.
سخنگوي سازمان بهداشت جهاني هم اعلام كرده وارد آمدن آسيب هاي جدي به دستكم 8 بيمارستان در پورتوپرينس كار درمان هزاران مجروح يا جلوگيري از شيوع بيماريهاي واگير را تقريبا غيرممكن كرده است.
به نوشته آسوشيتدپرس نيروهاي امدادي در هائيتي فقيرترين كشور نيمكره غربي زمين در مواقع عادي نيز با چالش بزرگ نبود امكانات لجستيكي روبه رو بودند و خيابانهاي اين كشور- كه به همراه بخشي از كشور جمهوري دومنيكن در يك جزيره قرار دارند- در شرايط عادي هم با مشكل آمد و شد مواجه بود، در زمان زلزله تقريبا قفل است.
همه چيز بايد به هائيتي وارد شود حتي چوب براي ساختن اردوگاههاي موقت چرا كه مردم اين منطقه اكثر درختان را براي تهيه چوب براي پختن غذا بريده اند.
اگر از بالا اين جزيره را نگاه كنيم نيمي از آن كه متعلق به جمهوري دومنيكن است سبز است و نيم ديگر كه هائيتي است فقط خاك.
هائيتي مدتي است كه آسيب هاي زيادي را نيز از چندين گردباد بزرگ ديده است كه آخرين آن در سال 2008 بوده است.
دبيركل سازمان ملل متحد گفت: گزارش هايي كه هنوز از ويراني هاي زمين لرزه هائيتي مي رسد يكي وخيم تر از ديگري است.
اين مقام مسئول ادامه داد، تجهيزات سنگين به شدت مورد نياز است، توزيع غذا و دارو در پورتوپرينس شروع شده است، فرودگاه باز است اما ظرفيت خدمات دهي آن محدود است به طوري كه فقدان حمل و نقل و سوخت نيز به مانعي براي امدادرساني تبديل شده است.
وي درباره آمار كشته هاي زمين لرزه هائيتي گفت: فعلا فقط مي توان درباره كشته ها حدس و گمان زد.
در اين حال وزير كشور هائيتي با تشبيه اوضاع هائيتي به كشوري جنگ زده كه 15روز پي درپي بمباران شده باشد، پيش بيني كرد، بين 100 تا 200هزار نفر كشته شده باشند.
نخست وزير هائيتي نيز از جمع آوري بيش از 15هزار جسد از خيابانهاي پايتخت اين كشور خبر داد و افزود: هنوز هزاران جسد ديگر زير آوار هستند و ما نتوانسته ايم آنها را خارج كنيم.
وي ادامه داد، تعداد زيادي نيز همچنان زنده زير آوار گرفتار هستند و به علت كم بودن تجهيزات، نيروهاي امدادي نمي توانند آنها را نجات دهند.
هم اكنون كمك هايي از برخي از كشورها وارد پورتوپرينس پايتخت هائيتي مي شود اما امدادگران هشدار مي دهند اين كمكها كافي نيست و مصدومان در خطر مرگ قرار گرفته اند.
نهادها و سازمانهاي بهداشتي فعال در هائيتي هم هشدار دادند، به علت اينكه اجساد ناشي از زمين لرزه مهيب در اين كشور هنوز دفن نشده و در خيابان ها هستند احتمال شيوع انواع بيماريهاي واگيردار وجود دارد.
نجات كودك 2 ساله
به گزارش خبرگزاري ها امدادگران بين المللي حاضر در هائيتي كودك 2 ساله اي را پس از 2 روز زنده از آوار خارج ساختند.
والدين اين كودك نيز از زلزله جان سالم بدر بردند و همگي به كمپ پزشكي منتقل شدند.

 



از سوي دادگاه انقلاب صادر شد حكم متهمان پرونده هتاكان به آرمان هاي انقلاب اسلامي

حكم شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران درباره اتهامات 6 نفر از هتاكان به آرمان هاي انقلاب اسلامي صادر شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران، اين 6 نفر در احكام صادره جداگانه به اتهام «اجتماع و تباني عليه امنيت» و «اهانت به مسئولين ارشد نظام» و «اخلال در نظم عمومي» حسب مورد به حبس و جزاي نقدي محكوم شده اند.
اين گزارش حاكي است پرونده اين محكومان در صورت اعتراض به دادگاه تجديدنظر ارسال كه در صورت تاييد احكام صادره، انتشار اسامي آنان قابل اعلام خواهد بود.
همچنين دادگاه در مورد دو نفر ديگر از متهمان اين پرونده ها نيز پس از انجام محاكمه اتخاذ تصميم خواهد كرد.
اين گزارش اضافه كرد: در پي اتمام رسيدگي به اتهامات «محسن صفايي فراهاني»، راي محكوميت نامبرده توسط شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي صادر شده است كه مراتب به وي ابلاغ و در صورت اعتراض، پرونده به دادگاه تجديدنظر ارسال خواهد شد.
آخرين جلسه دادگاه
تبعه فرانسوي برگزار شد
وكيل مدافع كلوتيد ريس، تبعه فرانسوي از برگزاري سومين و آخرين جلسه دادگاه موكلش در شعبه 15 دادگاه انقلاب به صورت غير علني خبر داد.
دكتر محمدعلي مهدوي ثابت در گفت وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب اظهار داشت: صبح ديروز سومين و آخرين جلسه دادگاه كلوتيد ريس با حضور نماينده دادستان در شعبه 15 دادگاه انقلاب به رياست قاضي صلواتي برگزار شد.
وي با بيان اين كه در اين جلسه آخرين دفاع اخذ شد، ادامه داد: در اين جلسه من و موكلم به ارايه دفاعيات خود پرداختيم و اميدوارم رأي دادگاه مبني بر برائت موكل در روزهاي آينده صادر شود.

 



حوادث كوتاه از كشور

دستگيري دو زمين خوار
ساري- خبرنگاركيهان: دو زمين خوار در نور كه با جعل سند زمين افراد را مي فروختند دستگير شدند. اين دو با شكايت صاحب يك قطعه زمين 1828متري به دام افتادند. متهمان زمين مذكور را با جعل سند به مبلغ 450 ميليون ريال به شاكي فروخته بودند. اين دو زمين هايي را كه صاحبان اصلي آنها در مناطق ديگر بودند انتخاب مي كردند.
انهدام شركت هرمي
گرگان- خبرنگار كيهان: هشت نفر از اعضاي يك شركت هرمي در استان گلستان دستگير شدند. يكي از دستگيرشدگان به نام سپهر با راه اندازي اين دفتر در تهران از بين جوانان و نوجوانان ساده انديش در استان عضوگيري مي كردند.
سرقت با بيهوش كردن رانندگان
اصفهان- خبرنگاركيهان: فردي كه با بيهوش كردن رانندگان، اموال آنان را مي دزديد در اصفهان دستگير شد.
متهم با سوار شدن به خودروها به صورت دربستي و با فريب رانندگان، به آنان آب ميوه هاي آلوده به مواد خواب آور مي داد.
اين فرد سابقه دار به علت اعتياد به مواد مخدر و نياز به پول در هفته گذشته 5 راننده را در اصفهان به اين روش بيهوش و اموال آنان از قبيل پول، كارت سوخت و ضبط خودرو را سرقت كرده بود.
زورگيري سه برادر
سرويس شهرستان ها: 3 برادر كه با ترفندي خاص اقدام به زورگيري از شهروندان مشهدي مي كردند دستگير شدند. اين افراد با تهديد و ايجاد ضرب و جرح اقدام به سرقت وجوه نقد، اموال گران قيمت و تلفن همراه مي كردند.متهمان جوان به نام هاي ن-ح، ح-ح، و-ح به دهها فقره سرقت اعتراف كردند.اين افراد با موتورسيكلت در خيابان هاي خلوت تردد كرده و با ايجاد دعواي صوري توجه رهگذري را جلب كرده و هنگامي كه وي براي ايجاد آشتي وارد مي شد اقدام به ضرب و جرح وي و سرقت اموالش مي كردند.
دستگيري عوامل قاچاق كالا
سرويس شهرستان ها: كالاي قاچاق خارجي كه از عراق به كردستان منتقل شد كشف و عوامل آن دستگير شدند. در اين رابطه خودرو حامل كالاي قاچاق در حال فرار با شليك پانزده گلوله پليس متوقف و راننده آن دستگير شد. در بازرسي از خودرو يك ميليون و 997 هزار و400 عدد انواع مواد محترقه، 354 دستگاه ريسيور، 208 عدد ال ان بي، 100عدد فركانس ياب و مقاديري سيگارت خارجي كشف شد.
سرقت براي مصرف مواد مخدر
سرويس شهرستانها: سارقان حرفه اي كه در نقاط مختلف و شلوغ شهر سمنان اقدام به كيف قاپي از شهروندان مي كردند دستگير و روانه زندان شدند. متهمان با تعقيب افرادي كه وجوه نقد، چك پول و يا تلفن همراه در دست داشتند اقدام به سرقت از آنها مي كردند. اين دو سارق موتورسوار در حالي كه قصد سرقت كيف يكي از شهروندان را داشتند به دام افتادند. سارقان معتاد به نام هاي م-ت و ع- م به دهها فقره سرقت و كيف قاپي اعتراف كردند.

 



به علت كسر بودجه بيمارستان هاي دولتي در ارائه خدمات دچار مشكل شده اند

مديركل بودجه وزارت بهداشت گفت: تقريبا تمام بيمارستان هاي دولتي در ارائه خدمت دچار مشكل هستند و توان پرداخت حقوق پرسنل قراردادي و خريد دارو و تجهيزات را ندارند.
مسعود ابوالحلاج افزود: وزارت بهداشت كسري بودجه 1900 ميليارد توماني خود را به معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري اعلام كرد و متعاقب آن درلايحه اصلاحيه بودجه با جبران 1200 ميليارد تومان آن از محل جا به جايي اعتبارات بودجه امسال موافقت و در مجلس تصويب شد اما هنوز اين اعتبار در اختيار وزارت بهداشت قرار نگرفته است.
وي ادامه داد: كسري بودجه علاوه بر اينكه كل خدمات رساني بهداشتي و درماني وزارت بهداشت را مختل كرده است، اين وزارتخانه را در اجراي مصوبه هيئت امنايي شدن 50 بيمارستان منتخب در سال جاري ناتوان كرده است.
وي گفت: مطابق قانون بودجه امسال بايد 50 بيمارستان منتخب به صورت هيئت امنايي اداره شوند، اما اجراي اين مصوبه قانوني نيازمند حداقل 280 ميليارد تومان اعتبار اضافه است كه در اختيار وزارت بهداشت نيست زيرا با اجراي اين طرح تعرفه خدمات اين مراكز به 6/3 برابر (k) تعرفه دولتي افزايش مي يابد كه 2 برابر (k) آن را بايد بيمه ها پرداخت كنند و 6k/1 آن را بايد وزارت بهداشت پرداخت كند.
مدير كل بودجه وزارت بهداشت اضافه كرد: اما وزارت بهداشت براي اجراي اين مصوبه به 280 ميليارد تومان علاوه بر 1200 ميليارد تومان مصوب مجلس نياز دارد در حالي كه در زمان حاضر فقط 30 ميليارد تومان براي پرداخت اين هزينه در اختيار دارد و البته بيمه ها نيز اعلام كرده اند كه توان پرداخت 2k تعهد خود را ندارند. به همين علت با وجود تغييرات مديريتي براي اجراي اين مصوبه و جذب نيروهاي تمام وقت عملاً هيئت امنايي شدن 50 بيمارستان در سال جاري ممكن نيست.
به گزارش فارس، ابوالحلاج گفت: سازمان بيمه خدمات درماني و تامين اجتماعي نيز مدعي هستند كه منابع كافي اعتباري را براي اجراي اين مصوبه در اختيار ندارند. علاوه بر آن سازمان تامين اجتماعي 280 ميليارد تومان از بدهي خود به مراكز درماني دولتي پرداخت نكرده است.
مديركل بودجه وزارت بهداشت اضافه كرد: اين مشكلات باعث شده كه بيمارستان هاي دولتي توان پرداخت حقوق و مزاياي نيروهاي شركتي و قراردادي را نداشته باشند، گرچه حقوق پرسنل رسمي و پيماني بر اساس قانون بودجه تامين مي شود. علاوه بر آن اين مراكز به علت تامين نشدن درآمد اختصاصي خود در خريد تجهيزات و دارو نيز دچار مشكلات بسيار جدي هستند.

 



هائيتي در يك نگاه

هائيتي تنها كشور مستقل سياهپوستان است كه 204 سال پيش در روز 18 نوامبر سال 1803 ميلادي، بازمانده سپاه فرانسه در شهر سن دومينگو تسليم برده هاي سابق سياهپوست مي شود. به اين ترتيب مستعمره سابق فرانسه به نخستين كشور مستقل سياهپوستان تبديل شده و هائيتي ناميده مي شود.
اين كشور جديد در جزاير آنتيل بزرگ در درياي كارائيب و در غرب جزيره هيسپانيولا واقع شده است.
پايتخت آن پورت اوپرنس است و جمعيت آن بالغ بر 10 ميليون و 330 هزار نفر، زبان رسمي آن فرانسوي و نوع حكومتش جمهوري پارلماني است.
هائيتي كشور بسيار فقيري است. تا قبل از وقوع زلزله 80درصد مردم آن درپي زندگي با سبد كالايي بودند كه با كمتر از دو دلار در روز مي توان در آمريكا خريداري كرد. اين شرايط جديد مردم هائيتي را در محروميت عميق جديدي قرار داد.

 



بهزيستي كودكان كار و خيابان اتباع بيگانه را ساماندهي مي كند

مديركل بهزيستي استان تهران گفت: بهزيستي مكلف شده به آن دسته از كودكان خارجي كمك كند كه براي اولين بار وارد مراكز بهزيستي مي شوند.
ظاهر رستمي با بيان اينكه اين كمك ها پس از بررسي هاي كارشناسي صورت مي گيرد، تاكيد كرد: بنابراين موارد تكراري (كودكان كار و خياباني كه بيش از يك بار جمع آوري و تحويل بهزيستي شده اند) را به اداره اتباع بيگانه وزارت كشور عودت مي دهيم تا آنها طبق قوانين موجود كودكان ياد شده را ساماندهي كنند.
وي با اشاره به نتيجه مذاكرات صورت گرفته در اين رابطه توضيح داد: مقرر شده تا بهزيستي آن دسته از كودكان كار و خياباني را كه براي اولين بار توسط نيروي انتظامي و شهرداري به بهزيستي تحويل داده مي شوند را با اخذ تعهد از اين كودكان و در حد بضاعت خود كمك كند.
مديركل بهزيستي استان تهران اين كمك ها را شامل ارائه غذاي گرم، لباس، مشاور ه هاي مددكاري و شناسايي خانواده و يا بستگان كودكان و در نهايت تحويل آنها به خانواده و يا بستگان ذكر كرد.
رستمي اظهار داشت: ليست آن دسته از كودكان كار و خيابان خارجي را كه بيش از يك بار جمع آوري و وارد مراكز بهزيستي مي شوند، براي ساماندهي وضعيت آنها به اداره اتباع بيگانه وزارت كشور ارائه خواهيم كرد كه هم اكنون اين ليست و اسامي كودكان آماده ارجاع به اداره مذكور است.
وي در ادامه گفت وگو با ايسنا خبر داد: در هشت ماهه ابتداي امسال 892 نفر از كودكان كار و خيابان به مراكز بهزيستي ارجاع شده اند كه حدود دو سوم آنها يعني 600 نفر جزو اتباع بيگانه بودند.
مديركل بهزيستي استان تهران ضمن اشاره به اين كه تقريبا تمامي اين كودكان افغان و درصد اندكي از آنها پاكستاني و هندي هستند، عنوان كرد: در حال حاضر 400 مورد تكراري داشتيم كه از يك تا 10 بار جمع آوري و وارد بهزيستي شده اند كه اين آمار به اداره ياد شده ارائه مي شود تا در مورد آنها تصميم گيري كنند.

 



زلزله خلخال را لرزاند

زمين لرزه 3/4 ريشتري خلخال به برخي واحدهاي مسكوني و دامي تعدادي از روستاهاي خلخال خسارت وارد كرد.
به گزارش ايرنا، فرماندار خلخال روز شنبه با اعلام مطلب فوق گفت: هم اكنون ستاد حوادث پيش بيني نشده خلخال به مناطق آسيب ديده عازم شده اند و به محض برآورد خسارت مالي، ميزان خسارت هاي ناشي از زلزله اعلام خواهد شد.
محسن عبدي افزود: 2 فقره زمين لرزه پياپي بامداد شنبه شهر خلخال را تكان داد و موجب ترس و وحشت اهالي اين شهر شد.
وي ادامه داد: براساس گزارش هاي دريافتي اوليه از بخشداري ها و دهياري اين شهرستان، اين زمين لرزه ها خسارت جاني بدنبال نداشته است.

 



جواني در بابل جواهرات دختر مورد علاقه اش را به سرقت برد

ساري- خبرنگار كيهان:
جواني در بابل با تهديد چاقو جواهرات دختر مورد علاقه اش را سرقت كرد.
رئيس مركز اطلاع رساني پليس مازندران با اعلام اين خبر افزود: پرونده اين سرقت با مراجعه دختر دانشجو به پليس آگاهي بابل مورد پيگيري قرار گرفت. سرهنگ رمضان قاسمي با اشاره به اظهارات اين دختر كه اخيراً با سارق موردنظر رابطه دوستانه برقرار كرده بود افزود: جوان متخلف كه «و» نام دارد و ساكن يكي از روستاهاي بابل است، اين دختر را سوار خودرويش كرد و با تهديد چاقو تمامي جواهرات اين دختر شامل يك رشته گردنبند، دو حلقه انگشتر، دو عدد دستبند و يك جفت گوشواره طلا به همراه يك دستگاه تلفن همراه ربوده و متواري شد. وي يادآور شد: كارآگاهان پليس با مراجعه به منزل متهم در يكي از روستاهاي بابل او را دستگير كردند.
به گفته اين مقام مسئول در بازرسي از منزل جوان سارق 5 عدد عابربانك، 15 عدد سيم كارت ايرانسل و يك فقره چك به مبلغ 6ميليون ريال كشف شد. متهم پس از تشكيل پرونده قضايي روانه زندان شده است.

 



تصادف اتوبوس ايراني در تركيه

بر اثر تصادف يك اتوبوس ايراني كه جمعه شب در شرق تركيه به وقوع پيوست، 2 تن از هم وطنان كشته و 14تن ديگر زخمي شدند.
گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري آناتولي حاكيست، اين سانحه بر اثر برخورد يك اتوبوس ايراني به شماره پلاك 39874IR با يك تريلر ترك در نزديكي شهر «سيواس» اتفاق افتاد كه در پي آن دو راننده اين خودروها در دم جان باختند.گزارشات اوليه حاكي از انتقال 14مسافر ايراني زخمي به بيمارستانهاي شهرستانهاي نزديك به سيواس مي باشد.برپايه اين گزارش، حال عموم مسافران اين اتوبوس خوب گزارش شده است.خبرگزاري آناتولي نام راننده اتوبوس ايراني را كه در اين حادثه جان سپرده «سعيد رجب پور» ذكر كرده است.مقصد اتوبوس ايراني در گزارش آناتولي ذكر نشده است، ولي اتوبوسهاي ايراني از اين مسير براي سفر به آنكارا و يا استانبول گذر مي كنند.

 



كشف حرمسرا در تل آويو

به گزارش «بي بي سي»، ماموران پليس از يك سال قبل به دنبال دريافت شكاياتي از چند زن كه مدعي بودند از سوي مردي به نام گوئل راتزون به اسارت گرفته شده اند، تحقيقات در خصوص اين پرونده را شروع كردند.
بررسي هاي اوليه نشان مي داد كه متهم بعد از ازدواج با 17 زن، از آنها در آپارتمان هاي تنگ و كوچكي در جنوب تل آويو نگهداري مي كند. ماموران با شناسايي يكي از اين آپارتمان ها، وقتي وارد آنجا شدند با 10 زن و 17 كودك كه در شرايط بسيار سختي نگهداري مي شدند، روبه رو شدند.با پيدا شدن اين افراد، مرد 60 ساله، هفته گذشته از سوي پليس دستگير شد اما در بازجويي ها ادعا كرد كه تمامي همسران و فرزندانش به اختيار و رضايت خود با او در آپارتمان هاي كوچكش زندگي مي كردند.بعد از دستگيري اين مرد، يكي از پسران او به پليس گفت: من زماني را به خاطر دارم كه پدرم فقط با مادرم زندگي مي كرد اما نمي دانم چطور شد كه او يكباره تصميم گرفت 16 زن ديگر هم اختيار كند. او ادامه داد: در هر كدام از خانه هاي پدرم، يك قانون خاص وجود داشت. پدرم اين قوانين را در كتابي كه از يكي از خانه هاي او پيدا شده، نوشته و آنها را در خانه هايش اجرا مي كرد.
هم اكنون مرد 60 ساله متهم به تجاوز به عنف و به اسارت گرفتن همسران و فرزندانش است اما وكيل او مدعي است كه اين مرد ممكن است با ديگران كمي متفاوت باشد اما مجرم نيست. قضات دادگاهي در تل آويو مشغول رسيدگي به اين پرونده هستند و متهم نيز در حال حاضر در زندان به سر مي برد.

 



مرگ 326هندي در سرما

بدنبال بارش شديد باران و كاهش دماي هوا در شمال هند دست كم 326تن جان خود را از دست دادند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري هند، از دوشنبه تاكنون تنها در ايالت «اوتار پرادش»، 38 تن بر اثر سرما جان باختند كه آمار قربانيان اين ايالت را به 300 نفر رساند.
براساس اين گزارش، در ايالت هاي «بارابانكي» و «سيتاپور» نيز گزارش 5 كشته، ايالت هاي «گوندا» و «وارانسينا» هر كدام 4 كشته، «اتا» و «اوراي» 3 كشته گزارش شده است.
اين در حالي است كه بارش باران در ايالت هاي شمالي هند از جمله «دهلي نو»، «پنجاب» و «اوتارپرادش» از سه شنبه گذشته منجر به كاهش شديد دماي هوا در اين ايالتها شده است.
مه صبحگاهي شديد امروز در دهلي نيز باعث اختلال در روند پروازها شد و سازمان هواشناسي هند ادامه اين مه را براي روزهاي آينده نيز پيش بيني مي كند.گفتني است، اين سازمان همچنين پيش بيني كرد، كاهش دماي هوا همراه با وزش باد سرد و بارش باران و طوفان در نواحي شمالي اين كشور همچنان ادامه داشته باشد.

 



پايگاه اتمي آمريكا توسط اردك ها تعطيل شد

يك پايگاه اتمي آمريكا كه بخشي از تسليحات هسته اي ايالات متحده در آن ذخيره مي شود، به دستور مقامات امنيتي تعطيل شد.
به گزارش «رويترز» اين پايگاه در منطقه «اماريو» ايالت تگزاس قرار داشته و در ا ختيار وزارت نيروي آمريكاست.يك مقام مسئول در اين پايگاه به خبرنگاران گفت: از سوي گروه هاي تروريستي تهديد نشده ايم اما به دليل وجود دسته بزرگي از اردك در اطراف اين پايگاه و حضور شكارچيان مسلح براي شكار اين پرندگان ناچار شديم كه پايگاه را تعطيل كنيم زيرا كاركنان پايگاه همواره از شكارچياني كه اطراف اين پايگاه پرسه مي زنند اظهار نگراني مي كنند.«استيف ارهارد» سخنگوي شركت توليد انرژي هسته اي «بابكو ويلكوكس» كه مسئول تامين انرژي آمريكا بشمار مي رود اين خبر را تاييد كرده و افزود: نگراني ها جدي است و البته اكنون مي توانيم بهتر از گذشته امنيت اين پايگاه را تامين كنيم.

 



دستگيري نماينده مجلس ژاپن به اتهام فساد مالي

مقامات قضايي ژاپن يكي از نمايندگان مجلس ژاپن را به اتهام دست داشتن در يك پرونده مالي بازداشت كردند.
ضابطان قضايي روز جمعه توموهيرو ايشيكاوا نماينده 36 مجلس و از اعضاي حزب حاكم موسوم به حزب دموكراتيك ژاپن را به اتهام وجود ابهامات مالي بازداشت كردند.اعلام خبر اين دستگيري موجب نگراني يوكيوهاتوياما، نخست وزير ژاپن شده است. گفته مي شود احتمال ارتباط وي با اين پرونده وجود دارد.هاتوياما با شنيدن خبر اين دستگيري گفت، از علت و جزئيات آن بي اطلاع است و مشغول بررسي وضعيت موجود است.بازداشت اين نماينده مجلس دو روز پس از آن انجام شد كه گروه ويژه تحقيق براي بازرسي به دفاتر مربوط ايشيروا اوزاوا، دبيركل حزب دموكراتيك ژاپن حمله كرده بودند.دادستان توكيو در بيانيه كوتاهي خبر داد كه دستگيري ايشيكاوا به علت وجود اختلاف حساب و ابهام در سپرده هاي بانكي مربوط به بخشي از حزب دموكراتيك مردم بوده است كه تحت اداره اوزاوا قرار دارد.

 



غار اسكلت ها در مركز پاريس

در مركز پاريس و در عمق 50 متري زمين غاري به نام غار اسكلت ها وجود دارد كه بقاياي بجا مانده از ميليونها فرانسوي در آن دفن هستند.
به گزارش واحد مركزي خبر از پاريس، در اين قبرستان مخوف كه بازديد از آن محدود و در برخي از روزهاي سال امكان پذير است، جمجمه ها و اسكلت هاي باقيمانده از اموات در اواخر قرن هجدهم به بعد جمع آوري شده است.برخي از آنها در جنگ هاي داخلي و خارجي و برخي بر اثر بيماري در اين مدت جان داده اند.بعضي از اسكلت ها نيز مخفيانه از گورستان هاي شهر جمع آوري شده است و در اين غار نگهداري مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14