(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14



یکشنبه 27 دي 1388- شماره 19561
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مصباحي مقدم: تعيين تكليف بنزين 89 بر عهده دولت گذاشته شد
رئيس قوه قضائيه: تضعيف حاكميت قانون هرج و مرج و تندروي ها را حاكم مي كند
آيت الله حائري شيرازي تأكيد كرد بصيرت ، لازمه شناخت باطل در لباس حق
قرباني: گروه تنقيح قوانين در مجلس تشكيل مي شود
يك نماينده مجلس خبرداد بركناري محتشمي پور مطالبه جدي نمايندگان
سيد حميد روحاني: مدعيان خط امام با منافقين و اسرائيل همصدا شده اند
سردار جزايري هشدار داد برقراري ارتباط با شبكه هاي ضدانقلاب از مصاديق بارز جاسوسي است
تكذيب گسترده ادعاهاي جواد اطاعت از سوي مردم ، مسئولان شيراز و حزب اعتماد ملي
نايب رئيس كميسيون برنامه و بودجه: اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها به سال آينده موكول شد
نفي هرگونه راه حل فرامنطقه اي براي مسئله افغانستان
تحليلگران سياسي در آمريكا: گزينه حمله نظامي عليه ايران در دولت اوباما طرفدار ندارد
كوثري خبر داد رد درخواست نمايندگان انگليس براي سفر به ايران
وزير خارجه ايتاليا: ايران كشوري كليدي در منطقه است



اظهارات متناقض نمايندگان درباره قيمت بنزين در سال آينده
مصباحي مقدم: تعيين تكليف بنزين 89 بر عهده دولت گذاشته شد

عضو كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به پيشنهادات مجلس به دولت در خصوص نحوه تعيين قيمت بنزين در سال آينده، گفت: دولت از مجلس خواسته در مورد اين موضوع به طور مستقل تصميم گيري كند و مجلس هم قبول كرد.
غلامحسين مصباحي مقدم در گفت وگو با فارس در خصوص تعيين قيمت هر ليتر بنزين در سال آينده ابتدا با اشاره به اينكه مجلس هيچ نقشي در نرخ گذاري در اين رابطه ندارد، اظهار داشت: با توجه به اينكه تعيين قيمت حامل هاي انرژي به دولت واگذار شده است، تصور مي كنم كه دولت قصد دارد بنزين را هر ليتري 400 تومان ارايه نمايد و با اين كار سهميه بندي را بردارد. وي افزود: مجلس به دولت پيشنهاد داد كه قيمت هر ليتر بنزين را با فرض محفوظ ماندن سهميه بندي در سال آينده 250 تومان تعيين كند ولي دولت از مجلس خواست كه تعيين نرخ را در اختيار خود دولت بگذارد.
به گفته اين عضو كميسيون اقتصادي به دليل واگذاري تعيين نرخ حامل هاي انرژي به دولت، مجلس نمي تواند دخالتي در اين زمينه نمايد.
اين درحالي است كه محمد حسين فرهنگي نيز روز گذشته در گفت وگو با فارس از رسيدن قيمت هر ليتر بنزين در سال آينده به 400 تومان خبر داده و گفته بود: بنابراين در صورتي كه اين قيمت تعيين شود ديگر سهميه بندي نخواهيم داشت؛ مگر به صورت حمايتي از بعضي بخش ها كه بر طبق ماده و فصل ديگري صورت مي گيرد. وي تأكيد كرد: قطعاً در سال اول اجراي هدفمندسازي يارانه ها قيمت بنزين بر حسب فوب خليج فارس نخواهد بود. عضو كميسيون برنامه و بودجه تصريح كرد: قيمت بنزين در فوب خليج فارس در حال حاضر حدود 500 تومان است كه با احتساب هزينه هاي حمل و نقل و توزيع به بيش از 600 تومان براي هر ليتر خواهد رسيد.
فرهنگي در پايان خاطرنشان كرد: پيش بيني بنده اين است كه در سال اول سقف فروش بنزين به حدود 400 تومان براي هر ليتر مي رسد و سهميه بندي نخواهيم داشت.
اين اظهارات درحالي بيان مي شود كه مؤيد حسيني صدر يكي از اعضاي كميسيون انرژي مجلس در گفت وگو با فارس گفت: لغو سهميه بندي بنزين هنوز در مجلس طرح نشده است و تثبيت نرخ بنزين روي 400 تومان در سال 89 در حد حرف است.
وي ضمن تأكيد بر اين موضوع كه بحث تثبيت نرخ بنزين و حذف سهميه بندي هاي صورت گرفته به هيچ وجه هنوز جامعيت پيدا نكرده است، خاطرنشان كرد: اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها با شيب ملايم و طي پنج سال اتفاق خواهد افتاد بر اين اساس معتقدم سياست هاي اجرايي به گونه اي طرح خواهد شد كه كمترين تبعات به جهت اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها شامل حال مردم شود.
به رغم اين اظهاران متناقض هنوز هيچ جمع بندي از اين موضوع وجود ندارد.

 



رئيس قوه قضائيه: تضعيف حاكميت قانون هرج و مرج و تندروي ها را حاكم مي كند

رئيس قوه قضائيه گفت: اگر حاكميت قانون و رسيدگي بي طرفانه بر پرونده هاي قضايي تضعيف شود هرج و مرج و تندروي ها حاكم مي شود.
آيت الله آملي لاريجاني در ديدار نمايندگان فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه در تمامي كشورها و جوامع آراي قضات دادگستري فصل الخطاب خصوصيات و مرافعات است، اظهار داشت: قاضي دادگستري در عين داشتن گرايش سياسي از هرگونه دخالت سياست در قضاوت و حكم خويش بايد اجتناب كند و قوه قضائيه مستقل بايد خواست همه اقشار جامعه خصوصاً نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با هر نوع گرايش سياسي باشد.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به اينكه چنانچه فضاي سياسي جامعه آلوده به ناهنجاري ها و برخي ساختارشكني ها شود قوه قضائيه نمي تواند كار رسيدگي به پرونده ها را در فضاي مناسب انجام دهد، افزود: اگر حاكميت قانون و رسيدگي بي طرفانه بر پرونده هاي قضايي تضعيف شود هرج و مرج و تندروي ها حاكم مي شود و اين از خواسته هاي ديرين دشمنان نظام اسلامي است كه نمي خواهند كشور در آسايش و آرامش باشد.
لاريجاني با تحليل برخي حوادث بعد از انتخابات و تقبيح برخي ساختارشكنان كه احساسات و عواطف عمومي و مؤمنين را جريحه دار كردند، اظهار داشت متأسفانه بسياري از حوادث و رويدادهاي بعد از انتخابات ناشي از بي تدبيري و سكوت برخي خواص و شيطنت اطرافيان بود و چنانچه در هر مورد موضع گيري عاقلانه و با تدبيري صورت مي گرفت شايد بسياري از اين حوادث كه موجب خشنودي دشمنان زخم خورده نظام اسلامي شد اتفاق نمي افتاد، ادعاي تقلب در انتخابات دروغ بزرگي بود كه منشأ خسارات بسيار شد و متأسفانه نحوه پيگيري اين ادعا از طرف مدعيان، خود بزرگترين قانون شكني بود.
رئيس قوه قضائيه تعامل و گسترش همكاري هاي قوه قضائيه با ساير قوا خصوصاً قوه قانونگذاري را از سياست هاي اصولي دستگاه قضايي دانست و افزود: در مدت كوتاه تصدي در قوه قضائيه با بسياري از مجامع و فراكسيون هاي مجلس شوراي اسلامي با هر گرايش سياسي ديدار داشته ام و معتقدم اينگونه جلسات در جهت هم انديشي و تبادل افكار موجب تقويت اركان نظام خواهد بود.
وي وظايف نمايندگان را در مقام نمايندگي مجلس شوراي اسلامي بسيار مهم و ارزند برشمرد و اظهار داشت نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از برجستگان نظام اسلامي هستند و لازم است همواره در اظهارات خود مصالح و منافع ملي را مدنظر قرار دهند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، در ابتداي اين ديدار تعدادي از نمايندگان فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي به نمايندگي از جمع حاضر به بيان نقطه نظرات خود در خصوص قوه قضائيه و حوزه نمايندگي و مسايل جاري كشور پرداختند.

 



آيت الله حائري شيرازي تأكيد كرد بصيرت ، لازمه شناخت باطل در لباس حق

آيت الله حائري شيرازي تاكيد كرد يا بايد به قدري بصير باشيد كه باطل را در لباس حق بشناسيد و يا باطل به قدري برهنه شود كه ماهيت خود را آشكار كند.
به گزارش روابط عمومي سپاه علي بن ابيطالب (ع) آيت الله حائري شيرازي كه در افتتاحيه دوره بصيرت پايوران سپاه علي بن ابي طالب (ع) حسينيه ثارالله سپاه قم سخن مي گفت، به نقش بصيرت در جامعه اشاره و اظهار كرد:يا بايد به قدري بصير باشيد كه باطل را در لباس حق بشناسيد و يا باطل به قدري برهنه شود كه ماهيت خود را آشكار كند.
وي ادامه داد: در زمان گذشته نيز حضرت امام خميني (ره) به بني صدر كه 11 ميليون راي داشت يك سال فرصت داد تا ماهيت خود را آشكار و پس از آن او را عزل كرد.
آيت الله حائري با اشاره به برخي حوادث پس از رحلت حضرت امام (ره) تصريح كرد: بيان جمله «جاي امام خالي است»، شروع نفاق و فتنه بود.
وي در پايان با اشاره به وجود مرجع حل اختلاف در ساير كشورها، ولايت فقيه را فصل الخطاب جامعه اسلامي دانست.

 



قرباني: گروه تنقيح قوانين در مجلس تشكيل مي شود

به دستور دكتر علي لايجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي و سيدمحمدحسن ابوترابي فرد، معاونت قوانين مجلس، موسي قرباني مسئول تنقيح قوانين در مجلس شد.
حجت الاسلام موسي قرباني در گفت وگو با ايسنا، در اين باره گفت: كار تنقيح قوانين و ساز و كار تشكيلاتي آن از مجلس هفتم شروع شد و در مجلس هشتم نيز پس از اصلاح آيين نامه داخلي مجلس، بر همين اساس معاونت قوانين ايجاد شد كه مسئوليت آن بر عهده آقاي ابوترابي است.
وي گفت: بر همين اساس بنده به عنوان جانشين ايشان در قسمت تنقيح قوانين مسئول شده ام تا با تشكيل تيم كاري و برنامه ريزي دقيق طي يكسال، قوانين را مورد بررسي قرار دهيم. قرباني با بيان اين كه يكي از كارهايي كه قرار است در اين رابطه انجام شود، بررسي و تنقيح قوانين گذشته است، گفت: بسياري از قوانين موجود منسوخ شده است، لذا قرار است با همكاري دستگاه ها قوانين را ظرف مدت يك سال بررسي و مشخص كنيم، لذا براي اين كه اكثر فسادهاي مالي ادارات كه براساس همين قوانين بود از بين برود، از اين به بعد بايد قوانين از طرف ما تائيد شود.
عضو كميسيون قضايي و حقوقي مجلس گفت: هم چنين قوانين مصوب جديد و آينده نيز قرار است مورد بررسي دقيق قرار گيرد و در چارچوب خاصي طي 70 تا 80 عنوان قانوني باشد و هرگونه قانون جديدي به عنوان اصلاح و يا الحاق آن مواد باشد.

 



يك نماينده مجلس خبرداد بركناري محتشمي پور مطالبه جدي نمايندگان

عضو كميسيون شوراها و امور داخلي كشور در مجلس شوراي اسلامي بركناري «علي اكبر محتشمي پور» از دبيركلي كنفرانس بين المللي حمايت از مردم فلسطين را مطالبه جدي نمايندگان مجلس دانست.
حجت الاسلام حسن نوروزي در گفت وگو با ايرنا با اشاره به نامه جمعي از نمايندگان به رئيس مجلس شوراي اسلامي مبني بر تغيير دبيركل كنفرانس بين المللي حمايت از انتفاضه فلسطين گفت: از رئيس مجلس انتظار مي رود كه هر چه زودتر اين مطالبه نمايندگان را پاسخ دهد.
نماينده مردم رباط كريم در مجلس يكي از علل استعفاي حسينيان از نمايندگي مجلس شوراي اسلامي را تداوم حضور محتشمي پور بر اين كنفرانس برشمرد و گفت: با توجه به نقش كميته صيانت از آرا در القاي تقلب در انتخابات، نبايد كسي كه عهده دار اين كميته بوده، امروز از سوي مجلس شوراي اسلامي مسئوليت كنفرانس حمايت ازمردم فلسطين را برعهده داشته باشد.
اين نماينده اصولگراي مجلس با بيان اينكه رئيس و هيئت رئيسه مجلس به نمايندگان قول داده اند كه مطالبه آنان را پيگيري كنند، تاكيد كرد: «حسين شيخ الاسلام» مشاور بين الملل و سياست خارجي رئيس مجلس كه از سوي برخي از نمايندگان براي احراز سمت دبيركلي كنفرانس حمايت از مردم فلسطين معرفي شده، گزينه مناسبي براي اين كار به شمار مي رود.
نوروزي با تاكيد بر اينكه از ابتداي فعاليت مجلس هشتم، كنفرانس دفاع از مردم فلسطين فعاليت چندان قابل توجهي نداشته است، از ركود فعاليت هاي اين نهاد بويژه در ماه هاي اخير انتقاد كرد.
اين نماينده اصولگراي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: كسي كه مسئوليت كنفرانس دفاع از مردم فلسطين را برعهده مي گيرد بايد طبق فرمايشات امام و رهبر انقلاب، دغدغه دفاع از فلسطين، مبارزه با اسرائيل و آزادي ملت فلسطين را داشته باشد.
نوروزي اظهار داشت: نمايندگان مجلس نمي توانند تحمل كنند كه فردي با تصاحب اين سمت و صرف بودجه مجلس در زمينه پيگيري آرمان هاي انقلاب اسلامي در خصوص فلسطين مماشات و كوتاهي داشته باشد.
دبيركل كنفرانس بين المللي حمايت از مردم فلسطين توسط رئيس مجلس شوراي اسلامي انتخاب مي شود.

 



سيد حميد روحاني: مدعيان خط امام با منافقين و اسرائيل همصدا شده اند

رئيس بنياد تاريخ پژوهي ايران معاصر با اشاره به برخي شعارهاي انحرافي در جامعه تصريح كرد كه شعار «نه غزه نه لبنان» صداي اسرائيل بود كه از حلقوم فتنه گران بيرون آمد.
حجت الاسلام «سيد حميد روحاني» در گفت وگو با ايرنا پيرامون ويژگي هاي خط امام (ره) گفت: خط امام جدا از خط اسلام نيست آنچه را حضرت امام مطرح و دنبال كردند خط اسلام، پيامبر اكرم (ص)، حضرت علي (ع) و ائمه معصومين است بنابراين براي شناخت خط امام بايد خط اسلام را درست بشناسيم.
وي افزود: اولين ويژگي خط امام پيروي از ولايت است. در زمان خود امامان معصوم پيروي و اطاعت از آن بزرگواران واجب بود بنابراين طبق فرماني كه خود ائمه به ما دادند در دوران غيبت پيروي از فقها هم واجب است.
وي افزود: در برخي از روايات آمده اگر كسي با ولايت فقهاي اسلام و علماي جامع الشرايط مخالفت كند حكم كافر را دارد همان طور كه آمده است الراد عليهم كالراد علينا و الراد علينا كالراد علي الله و الراد علي الله فهو في حد الكفر يعني اگر كسي نظر فقها و رهبر ديني را رد كند نظر و حكم ما را رد كرده و اگر راي و نظر ما را رد كند نظر خدا را رد كرده و اگر با فرمان خدا مخالفت كند در حد كفر است.
وي دومين ويژگي خط امام را همراهي و همصدا بودن با مردم دانست و اظهار داشت: امام از آن زماني كه نهضت را آغاز كردند تا زماني كه چشم از دنيا بستند گام به گام با مردم حركت كردند و راهشان را از مردم جدا نكردند آنهايي كه امروز ادعاي مردمي بودن دارند در جريان هتك حرمت امام شهيد كربلا (ع) در تظاهرات ميليوني مردم در سراسر كشور حضور پيدا نكردند.
همراهي مدعيان خط امام
با منافقين
رئيس سابق مركز اسناد انقلاب اسلامي درباره سومين ويژگي خط امام گفت: امام در موضع گيري ها و برنامه هايش هيچ گاه طوري حرف نزد كه با دشمنان اسلام و ايران همصدا شود. از 16 مهر سال 1341 كه روز آغاز نهضت امام بود تا سال 1368 كه حضرت امام چشم از جهان فرو بستند يك بار هم نشد كه سخني بگويند يا موضعي بگيرند كه با سياست استكبار جهاني و صهيونيزم بين المللي همراهي داشته باشد.
وي در ادامه بيان داشت:امروز كساني كه ادعاي پيروي از خط امام را دارند با راديو آمريكا، راديو اسرائيل، سلطنت طلبان و منافقين همصدا هستند چطور امكان دارد پيروان خط امام بتوانند با اين دشمنان انقلاب و امام همراه باشند.
بيراهه رفتن برخي خواص
رئيس بنياد تاريخ پژوهي ايران معاصر با اشاره به سوابق مبارزاتي برخي از كساني كه ادعاي در خط امام بودن را دارند، تصريح كرد: نمي توان اين واقعيت را ناديده گرفت كه برخي از اينها زجر كشيدند، شكنجه شدند، زندان رفتند و مبارزه كردند اما حقيقت اين است امروز برخي از آنها به بيراهه رفته اند و در مقابل خط امام ايستاده اند.
شعار «نه غزه نه لبنان» صداي اسرائيل بود كه از حلقوم فتنه گران بيرون آمد
سيدحميد روحاني در ادامه با اشاره به اينكه حمله 33 روزه به لبنان براي خلع سلاح كردن حزب الله بود، گفت: اين حمله براي اين انجام شد كه اگر آمريكا و اسرائيل خواستند به ايران حمله كنند هيچ نگراني نداشته باشند، وقتي كه موفق نشدند خطر را جدي تر ديدند. امروز غزه و لبنان پايگاه ايران براي مقابله با رژيم صهيونيستي و آمريكا است. امروز آمريكا در تركيه، عربستان و كشورهاي آسيايي پايگاه دارد كه اگر يك روزي به ايران حمله كرد بتواند از اين پايگاه ها استفاده كند.
وي در ادامه تصريح كرد: امروز شعارهايي مانند نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران صداي اسرائيل است كه از حلقوم اينها بيرون مي آيد، آنها مي دانند كه حضور ايران در غزه و لبنان و كمك به آنها زمينه ساز نابودي اسرائيل است لذا توسط عوامل خودشان يا عناصر ضعيف و آلت دست به نفع اسرائيل و آمريكا شعار مي دهند.

 



سردار جزايري هشدار داد برقراري ارتباط با شبكه هاي ضدانقلاب از مصاديق بارز جاسوسي است

معاون فرهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح برقراري ارتباط با شبكه هاي ضدانقلاب كه به طور علني و با بودجه رژيم هاي سلطه مشغول كار هستند را از مصاديق بارز جاسوسي و فسادافكني دانست.
سردار سرتيپ پاسدار سيدمسعود جزايري در جمع كاركنان نيروهاي مسلح عنوان كرد: فتنه اي كه به بهانه انتخابات رياست جمهوري متوجه كشور گرديد تنها قطعه اي از پازل جنگ نرم رژيم هاي سلطه و شيطان بزرگ مي باشد و اينك كه جمهوري اسلامي ايران در ريل سامان يافتگي، توسعه و پيشرفت قرار گرفته، دشمن آخرين تلاش هاي مذبوحانه اش را براي كند كردن سرعت قطار انقلاب به كار بسته است. رئيس ستاد تبليغات دفاعي كشور در ادامه افزود: توانمندي جمهوري اسلامي ايران در دفع فتنه ها، دليل نمي شود كه بخش هاي مربوطه نظام نسبت به بعضي وظايف خود كوتاهي كنند. به خصوص بايد همگي در مورد اقداماتي كه متوجه امنيت مادي و معنوي جامعه و شهروندان مي شود حساسيت زيادي داشته باشند. در اين زمينه به خصوص دستگاه هاي قانونگذار، قضايي و امنيتي بايستي تمهيدات بهتري از خود نشان دهند. جزايري همچنين بيان داشت: هم اكنون بسياري از شيوه هاي جاسوسي و اقدامات ضدامنيتي تغيير يافته است و بايد تناسب سازي در اين خصوص بعمل آيد. در راس اين متناسب سازي ها وضع قوانين و مقررات جديد است وي افزود: بدون ترديد برقراري ارتباط و تماس با شبكه هاي ضدنظام و ضدانقلاب كه به طور علني و با بودجه و اعتبارات رژيم هاي سلطه و دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي و پليسي و جاسوسي كشورهاي بيگانه امثال آمريكا، رژيم صهيونيستي، انگلستان و ديگران، مشغول كار هستند و يك نمونه آن در جريان كودتاي رنگين و فتنه اخير در كشورمان عيان گرديد از مصاديق بارز جاسوسي و فسادافكني است، و اين در حالي است كه مع الاسف ساز و كار مقابله اي لازم با آن يا پيش بيني نشده و يا اجرا نمي شود.
معاون فرهنگي ستادكل نيروهاي مسلح اعلام داشت: هم اكنون بخش هاي عمده اي از اطلاعاتي كه بصورت دروغ فريبنده و مصداق بارز نشر اكاذيب و در يك فرآيند تعريف شده جنگ رواني و در قالب طرح هاي كلان براندازي در اختيار رسانه هاي صهيونيستي قرار مي گيرد توسط افرادي است كه در عين حال بيشترين بهره بردار فضاي آزاد و امن اين كشور هستند و لذا چنانچه باور داريم كه دشمنان بطور گسترده در يك جنگ تمام عيارعليه ما مشغول كارزار هستند، نبايد اجازه سوءاستفاده به عوامل بيگانه و ستون پنجم داده شود.
وي در پايان تأكيد كرد: كيست كه نداند ارتباط با تعدادي از اين شبكه هاي راديويي و تلويزيوني و ساير رسانه هاي آمريكايي، صهيونيستي و انگليسي، مصداق بارز جاسوسي است، ليكن سؤال اينست كه چرا دستگاه هاي ذيربط با اين اشخاص برخورد لازم را نمي كنند و اگر كمبود و يا ضعف قانوني داريم بايد مجلس محترم نسبت به وضع قانون جديد و جامع اقدام كند.

 



تكذيب گسترده ادعاهاي جواد اطاعت از سوي مردم ، مسئولان شيراز و حزب اعتماد ملي

فرماندار زرين دشت، امام جمعه شيراز، سرپرست راه آهن فارس و حزب اعتماد ملي ادعاهاي نماينده اصلاح طلب تندرو در برنامه مناظره پنج شنبه شب «رو به فردا» را به شدت تكذيب كردند.
خوشبخت فرماندار زرين دشت ديروز در گفت وگو با فارس تأكيد كرد: برخلاف ادعاي آقاي اطاعت در مناظره با عليرضا زاكاني ايشان به هيچ وجه رد صلاحيت نشده است و اين مردم شيراز بودند كه به وي رأي اعتماد ندادند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به زلزله سال 82 در شهرستان زرين دشت اشاره كرد و گفت: در آن زمان من رئيس شوراي شهر بودم و برحسب وظيفه و با توجه به شرايط بحراني ناشي از زلزله و نياز شديد مردم به مايحتاج روزانه به فرمانداري رفتم اما آقاي اطاعت در مقابل درخواست من تأكيد كرد: دموكراسي يك چيز چرتي است و چون شما دوم خردادي و طرفدار دولت نيستيد ما هيچ كمكي نمي توانيم بكنيم.
فرماندار زرين دشت با اشاره به بهره برداري سد خسويه در دولت نهم گفت: آقاي اطاعت و دوستانش در دولت اصلاحات قول داده بودند اين سد بعد از 14 ماه به بهره برداري خواهد رسيد اما اين اتفاق نيفتاد.
خوشبخت همچنين با بيان اينكه بيمارستان اين شهرستان بعد از گذشت 20 سال از زمان آغاز فعاليت اجراييش با 17 درصد پيشرفت فيزيكي رها شد، افزود: اما در سال 84 و با روي كار آمدن دولت نهم عمليات اجرايي آن از سر گرفته شده است و به زودي افتتاح مي شود.
فرماندار زرين دشت با اشاره به مستنداتي گفت: در زمان اصلاحات به جاده زرين دشت- لار فقط 10 ميليون تومان بودجه اختصاص مي يافت، در حالي كه در دولت نهم تاكنون بيش از 5 ميليارد تومان به آن اختصاص يافته و اين طرح در حال ساخت است.
خوشبخت خطاب به اطاعت افزود: شما كه به تأخير دو ساله ساخت پتروشيمي داراب معترضيد در خصوص كارخانه كنسانتره كه 14 سال قبل با حضور شما و كروبي كلنگ زني شد و 200 هكتار به تصرف درآمد و تا به حال رها شده است، چه پاسخي داريد.
فرماندار زرين دشت گفت: از آقاي اطاعت خواهش مي كنم به زرين دشت بيايند و ادعاهاي خود را در حضور مردم بيان كنند تا واكنش مردم را از نزديك مشاهده كنند.
وي در پايان ضمن تشكر از صدا و سيما از برپايي اين مناظره ها گفت: از ديشب تاكنون صدها تلفن و پيامك زده شده و نسبت به سخنان اطاعت اعتراض كرده اند.
امام جمعه شيراز: حضور
40 ميليوني نشانه عملكرد مثبت دولت است
امام جمعه شيراز هم در واكنش به سخنان كذب جواد اطاعت درباره عملكرد عمراني دولت در استان فارس خطاب به وي گفت: در انتخابات دهم 40 ميليون نفر پاي صندوق آمدند اگر اين ها را مردم مي دانيد پس بايد بپذيريد كه عملكرد دولت مثبت بوده است.
اما اگر اين رقم را باور نداريد پس بايد در صحت و سلامت چشم و عقلتان تجديد نظر كنيد.
آيت الله ايماني نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز تصريح كرد: روستايي روستاي 20 خانوار هم مي داند و قبول دارد كه اين دولت براي آن ها كار كرده است. چطور شما به عنوان يك استاد دانشگاه نمي دانيد و مي گوييد كاري نشده است. وي تأكيد كرد: مطمئن باشيد اگر كاري نشده بود، انتخابات با اين شكوه برگزار نمي شد.
خروج قطار از ريل كذب است
سرپرست راه آهن استان فارس هم ادعاي كذب اطاعت درباره خروج قطار از ريل در اين منطقه را يك دروغ بزرگ ديگر اصلاح طلب ها دانست و گفت: چنين خبر كذبي را مدتي پيش منتشر كرده بودند كه در همان زمان كذب بودن آن اعلام شد.
«تاكي» تصريح كرد: قطار شيراز- اصفهان سيزدهم خرداد ماه امسال با سفر خانواده شهدا به حرم مطهر امام خميني (ره) آغاز شد و تا آبان امسال هر دو هفته يكبار صورت مي گرفت كه از ماه آذر برنامه حركت قطار به صورت هفتگي شد و در چند روز اخير نيز به دليل كمبود مسافر اين قطار موقتاً تعطيل شد و مجدداً از هشتم بهمن اين برنامه برقرار خواهد شد.
وي گفت: متقاضيان خريد بليط مي توانند به سايت شركت رجا مراجعه كنند.
جمعي از نمازگزاران جمعه داراب و زرين دشت هم در گفت وگو با صدا و سيما ضمن محكوم كردن ادعاهاي كذب جواد اطاعت تأكيد كردند: دولت نهم كارهاي زيادي در اين منطقه صورت داده است و باعث شگفتي است كه ايشان منكر خدمات دولت آقاي احمدي نژاد هستند.
جواد اطاعت عضو حزب
اعتماد ملي نيست
روابط عمومي حزب اعتماد ملي هم با انتشار اطلاعيه اي در سايت خود عضويت جواد اطاعت در اين حزب را تكذيب و شركت وي در مناظره با زاكاني را بدون ذكر جايگاه فعلي حزبي خود محكوم كرد.
پايگاه اطلاع رساني حزب اعتماد ملي تأكيد كرده است، اطاعت 6 ماه قبل از انتخابات رياست جمهوري همكاري سياسي خود را با اين حزب قطع كرده بود.
در بخش ديگري از اين اطلاعيه تصريح شده است، جواد اطاعت هم اكنون فعاليت سياسي خود را در بنياد باران متعلق به محمد خاتمي پي گيري مي كند و اين تصميم ايشان به رغم تغاير با سياست هاي مصوب حزب اعتماد ملي مورد استقبال دبير كل محترم و ساير اعضاي اين حزب واقع شد.
روابط عمومي حزب اعتماد ملي در پايان اين اطلاعيه ضمن ابراز تأسف از حضور اطاعت در مناظره پنج شنبه گذشته با زاكاني در برنامه رو به فردا بدون مشخص كردن جايگاه سياسي و حزبي خود تصريح كرده است: شايسته بود هنگامي كه مجري محترم برنامه رو به فردا، دو مرتبه از ايشان به عنوان عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي نام بردند مشاراليه به عدم همكاري با اين حزب اشاره مي كردند كه شائبه فرصتي از سوي سيماي جمهوري اسلامي به اين حزب در جهت بيان ديدگاه ها پيرامون انتخابات دوره نهم رياست جمهوري (1384) و انتخابات دوره دهم رياست جمهوري (1388) و پيامدهاي پس از آن بوجود نيايد.

 



نايب رئيس كميسيون برنامه و بودجه: اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها به سال آينده موكول شد

نايب رئيس كميسيون برنامه و بودجه از موكول شدن زمان اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها به اوايل سال آينده خبر داد.
محمدحسين فرهنگي نماينده مردم تبريز در گفت وگو با ايلنا در خصوص علت اين تصميم گفت: تدوين و تصويب آيين نامه و تشكيل سازمان و اقدامات مقدماتي به زمان بيشتري احتياج دارد و لذا اجراي اين قانون در سال 88 ميسر نخواهد بود.
وي تصريح كرد: از مقدمات اجراي اين قانون تدوين و تصويب چند آيين نامه در موارد مختلف و تشكيل سازمان هدفمندكردن يارانه ها است كه ظرف مدت يك ماه پس از ابلاغ رئيس جمهور بايد ايجاد شود.
اين نماينده مجلس زمان اجراي قانون هدفمندكردن يارانه ها را ابتداي سال آينده دانست و خاطرنشان كرد: به طور طبيعي موارد مذكور سه ماه طول مي كشد و زمان اجراي اين قانون به ابتداي سال آينده موكول مي شود يعني اواسط فروردين ماه يا اوايل ارديبهشت ماه چراكه تدوين و تصويب آيين نامه و تشكيل سازمان و اقدامات مقدماتي به زمان احتياج دارد.

 



وزراي خارجه ايران، افغانستان و پاكستان در نشست سه جانبه تاكيد كردند
نفي هرگونه راه حل فرامنطقه اي براي مسئله افغانستان

سرويس سياسي-
نشست سه جانبه وزراي خارجه ايران، افغانستان و پاكستان با هدف حل بحران افغانستان و تاكيد بر اينكه اين موضوع راه حل «فرامنطقه اي» ندارد و فقط مي توان با استفاده از ابزارهاي منطقه اي به حل آن اميدوار بود، برگزار شد.
منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان بامداد روز گذشته براي شركت در نشست سه جانبه وزراي خارجه ايران، افغانستان و پاكستان وارد اسلام آباد شد.
منوچهر متكي در بدو ورود به پاكستان گفت: پايه ريزي طرح جديد در همه حوزه هاي مورد علاقه و منافع سه كشور و ارائه ايده هاي جديد در جهت همكاري منطقه اي و برون رفت از شرايط موجود منطقه از اهداف نشست اسلام آباد محسوب مي شود.
وي گفت: سه كشور براي ايجاد امنيت، آرامش و فرصت سازي در جهت بهبود سطح رفاه و پيشرفت در منطقه تلاش مي كند.
متكي با بيان اينكه همكاري هاي منطقه اي بين تهران، اسلام آباد و كابل مي تواند همراهي و همكاري ساير كشورهاي خارجي را به دنبال داشته باشد افزود: فعاليت مشترك عليه تروريسم و خشونت گرايي به همكاري منطقه اي بيشتر منجر خواهد شد و جمهوري اسلامي ايران همواره در اين مسير پيشگام بوده است.
متكي افزود: ايران، پاكستان و افغانستان تاريخ و فرهنگ مشترك، مشكلات مشترك و مسايل مشترك دارند و مي توانند راه حل مشترك هم داشته باشند.
وزير امور خارجه كشورمان همچنين اعلام كرد در نشست اسلام آباد، زمينه برگزاري اجلاس سران سه كشور فراهم خواهد شد.
برگزاري اين نشست سه جانبه را مي توان در راستاي ايفاي نقش بازيگران اصلي منطقه و دور كردن كشورهاي خارجي و فرامنطقه اي از مناسبات و روابط بين همسايگان ارزيابي كرد.
همگرايي ايران به عنوان قدرت برتر و موثر منطقه خاورميانه و پاكستان به عنوان قدرت اتمي مسلمان در شبه قاره، تحولات مثبتي را نويد خواهد داد.
مسايل و موضوعات مهمي مانند چگونگي برقراري امنيت و ثبات پايدار در منطقه، تلاش جمعي براي مبارزه با توليد و قاچاق مواد مخدر و ايجاد زمينه هاي مناسب براي گسترش و تعميق روابط و مناسبات سه جانبه مهمترين محورهايي است كه تنها با همدلي و اتحاد اين سه كشور محقق خواهد شد.
در حال حاضر نيروهاي فرامنطقه اي، وضعيت امنيت در منطقه را شكننده كرده اند و تنهاراه برون رفت از اين وضعيت، همگرايي و اتحاد كشورهاي همسايه خواهد بود.
به علاوه لندن نيز قرار است كنفرانسي را در خصوص موضوع افغانستان در 28 ژانويه (8 بهمن ماه) برگزار كند و از جمهوري اسلامي ايران نيز براي شركت در اين نشست دعوت به عمل آورده است.
وزير خارجه كشورمان در گفتگو با فارس در خصوص حضور ايران در نشست لندن با تاكيد بر اينكه سودمند بودن اين گونه نشست ها در رابطه با افغانستان بايد براي ما به اثبات برسد، گفت: متاسفانه غير از 2 نشست بن و توكيو كه يكي در مورد ساختار حكومتي افغانستان بعد از طالبان و ديگري درباره كمك هاي بين المللي براي بازسازي اين كشور داراي نتايج نسبي بود، ساير نشست هاي پيرامون افغانستان صرفا با هدف اجراي سياست هاي ديكته شده توسط كشورهاي خاص برگزار شده و نتيجه آن شرايطي است كه امروز بعد از 8 سال بر افغانستان حاكم شده است.
متكي با يادآوري اين نكته كه اگر دستاوردي مثبت وجود دارد حاصل صبوري ملت افغانستان و مسئولين دلسوز آن كشور است، اظهار داشت: وگرنه آنچه به قدرت هاي تهاجم كننده به افغانستان مربوط مي شود جز افزايش ناامني، افراط گرايي و گسترش وحشتناك مواد مخدر به همراه نداشته است.
ايران و پاكستان بر رويكرد منطقه اي حل بحران ها
تاكيد كردند
در ديدار متكي و همتاي پاكستاني اش، بر رويكرد منطقه اي حل بحران افغانستان تاكيد شد.
پيش از آغاز نشست سه جانبه در اسلام آباد وزير امور خارجه كشورمان با «محمود قريشي» همتاي پاكستاني خود ديدار و گفت وگو كرد.
متكي در اين ديدار با اشاره به گسترش تروريسم و افراط گرايي در افغانستان و پاكستان و منطقه افزود: تروريسم و افراط گرايي هيچ مرزي نمي شناسد و اين معضل صرفا در منطقه نمي ماند و بنابراين گام برداشتن برخي قدرت ها در اين مسير ادامه همان سياست شكست خورده پيشين است.
وي خاطرنشان كرد: برخي تصور مي كردند با رويكرد نظامي و مداخله جويانه مي توانند مشكل افغانستان را حل كنند اما اينك جهان به اين نتيجه رسيده كه حل اين معضل تنها از طريق گفت وگو و رويكرد منطقه اي امكانپذير است.
قريشي نيز با تاكيد بر ضرورت اتخاذ رويكرد منطقه اي براي حل بحران افغانستان تصريح كرد: ايران و پاكستان بيش از ساير كشورها، تحت تاثير عواقب اين بحران از جمله مساله ناامني و آوارگان قرار گرفته اند.
ماشاءالله شاكري سفير ايران در پاكستان هم در گفت وگو با ايسنا با اشاره به سفر متكي به اسلام آباد تاكيد كرد: در اين اجلاس موضوع توسعه اقتصادي و راههاي كمك به دولت و مردم افغانستان مورد بررسي قرار خواهد گرفت و سعي مي شود امكانات سه كشور براي حل مسائل مهمي همچون چگونگي تامين ثبات در منطقه، ريشه كني مساله تروريسم و قاچاق و توليد مواد مخدر مورد ارزيابي قرار گيرد.
گفتني است اين نشست سه جانبه با حضور «منوچهر متكي» وزير خارجه ايران، «شاه محمود قريشي» وزير خارجه پاكستان «رنگين دادفرسپنتا» وزير خارجه افغانستان صبح روز گذشته در اسلام آباد فعاليت خود را آغاز كرد.
عبدالبسيط سخنگوي وزارت خارجه پاكستان در حاشيه اين نشست اعلام كرد كه در پايان اين اجلاس اعلاميه اي مشترك صادر خواهد شد.

 



تحليلگران سياسي در آمريكا: گزينه حمله نظامي عليه ايران در دولت اوباما طرفدار ندارد

يك كارشناس مجله سياست خارجي آمريكا تاكيد كرد: حمله به ايران در دولت آمريكا طرفدار ندارد.
«جان راگين» تحليلگر نشريه سياست خارجي چاپ آمريكا در گفت وگو با «راشاتودي» روسيه گفت: هيچ كس در دولت آمريكا از حمله به ايران حمايت نمي كند.
وي درباره سياست خارجي اوباما و اينكه آيا وي بهتر از بوش است يا بدتر از آن گفت: اوباما وقتي روي كار آمد گفت كه مي خواهيم دست باز خود را به سوي دشمنانمان دراز كنيم به اميد اينكه آنها مشت هاي گره كرده خود را براي گرفتن دست آمريكا و گفت وگو باز كنند اما به نظر مي رسد كه اين اتفاق نيفتاد و پاسخ كشورهايي نظير ايران چين و روسيه در پاسخ به اين خواست آمريكا همانند سيلي به صورت آمريكا بود. ترديدي نيست كه اولين سال رياست جمهوري سال اشتباه كردن ها و خطا و آزمون است و سال دوم سال جبران كردن اين اشتباهات است از اين رو اميد مي رود كه در سال دوم رياست جمهوري اوباما ما شاهد سياست هاي متوازن تر باشيم گرچه تاكنون لحن اوباما تا حدودي تغيير كرده اما هنوز نتيجه عملي آن مشخص نشده است.
«مايكل موينيهان» يكي ديگر از تحليلگران آمريكايي در گفت وگو با همين رسانه روسي گفت: بسياري از ضرب الاجل هايي كه آمريكا براي روسيه و ايران و كشورهاي ديگر تعيين كرده پايان يافته اما نتيجه اي حاصل نشده است.
پايگاه اينترنتي بلومبرگ هم در تحليلي پيش بيني كرد كه با توجه به تجربيات گذشته تلاش باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا براي اعمال تحريم هاي بيشتر بر ايران با شكست مواجه مي شود و نمي تواند باعث توقف برنامه هاي هسته اي ايران شود.
بلومبرگ در مقاله اي مي نويسد همانطور كه محدوديت هاي مالي و تجاري بر كشورهايي مانند كوبا و ميانمار و ديگر كشورها موجب تغيير سياست هاي اين كشورها نشده است اعمال اين محدوديت ها توسط آمريكا، سازمان ملل و اتحاديه اروپا نيز تاكنون مانع از غني سازي اورانيوم يا ادامه برنامه هسته اي در ايران نشده و احتمال موفقيت آن در آينده كم است.
جلب حمايت و ايجاد اتحاد در خصوص اعمال مجازات هاي بيشتر بر ضد ايران كار دشواري است. اقتصادهاي مهمي مانند چين به نفت خام ايران وابسته اند و بسياري از شركت هاي غيرآمريكايي و فعال در زمينه انرژي از جمله رويال داچ شل به ايران به عنوان دومين دارنده ذخاير نفت و گاز طبيعي چشم دارند.
مايكل ياكوبسون، مشاور پيشين مقابله با تروريسم در وزارت خزانه داري آمريكا كه اكنون محقق ارشد در موسسه سياستگذاري خاور نزديك در واشنگتن است، در اين باره گفت: براي اينكه تحريم ها بر ضد ايران موثر باشد بايد موافقت تقريبا همه كشورهاي جهان جلب شود. پيامدهاي شكست در اين باره- تحريم ايران- احتمالا فاجعه بار خواهد بود.

 



كوثري خبر داد رد درخواست نمايندگان انگليس براي سفر به ايران

نماينده اصولگراي تهران با اشاره به شرايط به وجود آمده در روابط ايران و انگليس و تصميمات جديد نمايندگان مجلس، پذيرش درخواست نمايندگان انگليس درباره سفر به ايران را بعيد دانست.
اسماعيل كوثري نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس در گفت وگو با ايلنا گفت: تاريخ ايران گوياي اقدامات زشت و زننده انگليسي ها در امور داخلي كشورمان بوده است بنابراين تصميم جديد نمايندگان مجلس براي كاهش مناسبات تهران و لندن موضعي كاملا عقلاني و با در نظر گيري منافع ملي كشور اتخاذ شده است.
وي تاكيد كرد: يك فوريت كاهش سطح روابط تهران و لندن با اصرار نمايندگان مجلس در صحن علني تصويب شد بنابراين بعيد مي دانيم وكلاي ملت تمايلي براي پذيرش درخواست هيات پارلماني انگليس براي سفر به ايران داشته باشند.
كوثري با استقبال از تصميم مسئولين وزارت خارجه براي بررسي موضوع كاهش سطح روابط اقتصادي ايران و انگليس گفت: نمايندگان مجلس نيز در نشست هفته گذشته خود به منظور تسري بخشيدن به اين امر، با طرح يك فوريت موضوع كاهش سطح مناسبات تهران و لندن موافقت كردند.
وي در رابطه با درخواست هيات پارلماني انگليس از مجلس شوراي اسلامي براي سفر به ايران نيز گفت: تاكنون اين درخواست در مجلس مطرح نشده است اما با وضعيت فعلي و افزايش مداخله هاي لندن در اوضاع داخلي ايران گمان نمي كنم اين درخواست مورد پذيرش نمايندگان مجلس قرار گيرد.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرد: قاطبه نمايندگان مجلس با كاهش سطح مناسبات ايران و انگليس موافق هستند و تمامي جوانب اين امر نيز در نظر گرفته شده است به طوري كه بيش از 70 درصد نمايندگان به يك فوريت اين طرح راي مثبت داده اند.
كوثري با بيان اين مطلب كه انگليس و بريتانياي كبير در سال هاي گذشته خباثت سياست هاي ضدايراني خود را به ما اثبات كرده است خاطرنشان كرد: اين موضوع پس از انتخابات ايران از شدت بيشتري برخوردار شد به طوري كه در حال حاضر شاهد افزايش اظهارات مداخله جويانه مقامات انگليسي هستيم.

 



وزير خارجه ايتاليا: ايران كشوري كليدي در منطقه است

وزير امور خارجه ايتاليا هشدار داد اروپا نبايد تمامي پل ها را ويران كند زيرا ايران در منطقه يك عامل كليدي است.
به گزارش روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال «فرانكو فراتيني» وزير امور خارجه ايتاليا هشدار داده است اروپا نبايد تمامي پل ها را ويران كند زيرا ايران در منطقه يك عامل كليدي است.
فراتيني همچنين ضمن رد هرگونه اقدام نظامي براي متوقف ساختن برنامه تسليحات اتمي تهران، از غرب خواست از تحريم هايي كه با غرور ملي ايراني ارتباط دارد، اجتناب كند.
براساس اين گزارش بعد از آلمان، ايتاليا مهم ترين طرف اروپايي ايران در عرصه بازرگاني است.
وال استريت ژورنال اضافه كرد: در فهرست قريب هزار شركت ايتاليايي فعال در ايران، اسامي مشهوري نظير Ene ديده مي شود، كه به توصيف اتاق بازرگاني ايتاليا بزرگترين شريك تجاري ايران در اروپاست. اسامي شركت هائي ديگر نظير Danieli، Maire Tecnimont، Ansado، Fiat و Duferc نيز در همين فهرست است. شركت هاي ايتاليايي تنها در بخش هاي غير نظامي
و انرژي مشغول نيستند.
Maire tecnimont كه به تازگي قرارداد معامله اي گازي به ارزش 200 ميليون يورو را با ايران امضاء كرده است در حوزه نظامي نيز با ايران همكاري مي كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14