(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 28 دي 1388- شماره 19562
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
احمدي نژاد در ديدار با اهل تسنن: جهان اسلام بايد نسبت به توطئه هاي دشمن هوشيار باشد
برنامه ريزي ايران ، پاكستان و افغانستان براي مبارزه مشترك با تروريسم
تبيين نقش هوشمندانه حضرت امام (ره) و رهبري در هدايت انقلاب
شاعر شعرهاي مذهبي و عرفاني در كاشان به رحمت ايزدي پيوست
يك مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش خبر داد گشايش پرونده تحصيلي الكترونيكي براي تمام ايرانيان
اخبار ادبي و هنري
امضاي تفاهم نامه همكاري هاي اقتصادي سيستان و بلوچستان با تانزانيا
اعتراض مردم داراب و زرين دشت به اظهارات كذب جواد اطاعت



احمدي نژاد در ديدار با اهل تسنن: جهان اسلام بايد نسبت به توطئه هاي دشمن هوشيار باشد

رئيس جمهور تأكيد كرد كه بايد كج سليقگي ها را كنار گذاشت و دست در دست هم جهان اسلام را نسبت به توطئه دشمنان هوشيار كنيم و نقشه آنان را براي مردم مسلمان افشا سازيم.
محمود احمدي نژاد شامگاه شنبه در ديدار گروهي از جماعت اهل تسنن، با تأكيد بر اينكه تقسيم بندي ميان مردم مسلمان به دو گروه شيعه و سني را مردود مي داند اظهار داشت: همه مردم ايران سرمايه هاي باارزش كشور محسوب مي شوند كه بايد از استعدادهاي آنها در ساخت كشورمان استفاده شود.
وي با بيان اينكه دشمنان به دنبال ايجاد تفرقه در بين مسلمانان به منظور تسلط بر منطقه هستند خاطرنشان كرد: بايد كج سليقگي ها را كنار گذاشت و دست در دست هم جهان اسلام را نسبت به توطئه دشمنان هوشيار كنيم و نقشه آنان را براي مردم مسلمان افشا سازيم.
رئيس جمهور همه مردم ايران را اعضاي يك پيكر واحد دانست و اظهار داشت: از نظر دولت جمهوري اسلامي همه ايرانيان با يكديگر برادر و داراي حقوق يكسان هستند.
احمدي نژاد موضوعاتي مانند حقوق بشر و مبارزه با تروريسم را بهانه دشمنان براي سلطه بر مردم و كشورها دانست و تصريح كرد: بايد امت اسلامي را با سازماندهي و آگاهي بخشي، از نقشه دشمنان آگاه كرد.

 



در بيانيه نشست سه جانبه اسلام آباد تاكيد شد
برنامه ريزي ايران ، پاكستان و افغانستان براي مبارزه مشترك با تروريسم

ايران، پاكستان و افغانستان براي ريشه كني تروريسم در منطقه برنامه ريزي مشترك مي كنند.
وزراي امورخارجه سه كشور روز شنبه در نشست سه جانبه خود بيانيه اي منتشر كردند كه براساس آن سه كشور در يك برنامه مشترك به مبارزه با تروريسم در منطقه خواهند رفت.
براساس اين بيانيه سه كشور به توافق رسيدند كه ثبات و امنيت منطقه تنها از طريق پايبندي واقعي و صادقانه به اصول عدم مداخله در امور داخلي يكديگر و احترام به حاكميت و تماميت ارضي يكديگر قابل پيشبرد است.
در اين بيانيه سه كشور همچنين متعهد شدند كه اجازه استفاده از قلمرو خود براي هر اقدام مضر عليه منافع يكديگر ندهند و اذعان دارند كه تروريسم چالش عام و مشتركي را متوجه منطقه كرده كه تنها از طريق تلاش هاي مشترك قابل رسيدگي است.
سه كشور در اين بيانيه همچنين متعهد شدند كه با همكاري سه جانبه براي جلوگيري از قاچاق موادمخدر و جلوگيري از جريان غيرقانوني تسليحات به ماوراي مرزهاي خود و كنترل جرايم سازمان يافته فراملي را با استفاده از كليه ابزار و تقويت ظرفيت هاي ملي براي رسيدگي به اين چالش ها تعميق كنند.
در اين بيانيه همچنين براي اجرايي شدن تعهدات و نظارت بر روند اجراي دستور كار سه جانبه سريعا كميته مشترك هماهنگ كننده اي به رياست معاونين سياسي وزراي خارجه سه كشور تشكيل شود. بر اين اساس قرار شد قبل از اجلاس سران نشست هاي سه جانبه وزراي كشور در اسلام آباد، وزراي اقتصاد و دارايي در كابل و وزراي اطلاعات سه كشور در تهران برگزار شود.

 



محور برنامه هاي بزرگداشت دهه فجر انقلاب تشريح شد
تبيين نقش هوشمندانه حضرت امام (ره) و رهبري در هدايت انقلاب

سرويس فرهنگ و معارف-
رئيس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي رويكرد محتوايي برنامه هاي بزرگداشت دهه فجر امسال را تبيين نقش هوشمندانه امام(ره) و مقام معظم رهبري در هدايت انقلاب، تقويت وحدت و هويت ملي و همچنين افزايش بصيرت عمومي نسبت به موقعيت و جايگاه انقلاب اسلامي دانست.
به گزارش كيهان، رئيس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي ديروز در تشريح برنامه هاي ويژه امسال، با اشاره به تقارن دهه فجر سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با ايام اربعين حسيني(ع) گفت: انقلاب اسلامي بيانگر عيني ارزشهاي عاشورا است و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران تبلور آرمانهاي پيروان مكتب حضرت اباعبدالله الحسين(ع).
محمدحسين زارع دهه فجر را نقطه پيوند مجدد مردم با انقلاب و بيعت با امام و رهبري خواند و گفت: دهه فجر به زنده بودن و پويايي اسلام در كسوت حكومت عينيت بخشيد.
زارع با تاكيد بر ضرورت ترويج و نهادينه سازي انديشه هاي ديني و سياسي حضرت امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري با هدف زنده نگه داشتن و تقويت شناخت افكار عمومي از مواضع اصولي و آرمانهاي انقلاب اسلامي، رويكرد محتوايي دهه فجر را تبيين نقش هوشمندانه امام(ره) و مقام معظم رهبري در هدايت انقلاب، تقويت وحدت و هويت ملي و همچنين افزايش بصيرت عمومي نسبت به موقعيت و جايگاه انقلاب اسلامي دانست.
وي بيان ضرورت تداوم استكبارستيزي، تشريح جايگاه و اهميت نقش مردم در شكل گيري پيروزي، بقا و تداوم انقلاب اسلامي و تبيين حضور موثر آنان در صحنه هاي مختلف براي دفع فتنه ها و توطئه هاي دشمنان و نمايش افتخارات حاصل از اقتدار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در مواجهه با حوادث و رخدادهاي پس از انقلاب را از ديگر رويكردهاي دهه فجر عنوان نمود.
بنابراين گزارش، زارع دربخش ديگري از سخنان خود با اشاره به جهت گيري برنامه هاي دهه فجر در راستاي تقويت روحيه خودباوري و ارتقاي اعتماد عمومي نسبت به كارآمدي نظام و توانايي هاي ملي، زمينه سازي براي افزايش همبستگي و وفاق ملي در مردم و مسئولين و تجديد قواي نيروهاي انقلاب در جهت حفظ و رشد دستاوردهاي انقلاب اسلامي را نيازمند تبيين بايسته هاي لازم براي تداوم و پويايي انقلاب اسلامي در دهه پيشرفت و عدالت خواند.
رئيس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي در ادامه با تشريح برنامه هاي تدارك ديده شده براي دهه فجر سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي به كليات برنامه هاي عمومي دهه فجر اشاره كرد و برخي از مهمترين برنامه هاي امسال را بدين شرح اعلام كرد: غبارروبي و عطرافشاني حرم مطهر حضرت امام خميني(ره) و نثار گل توسط نمايندگان اقشار مختلف، كانونهاي مردمي و اقليت هاي ديني، گراميداشت لحظه تاريخي ورود بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني(ره) به ميهن اسلامي در تهران و همزمان در 500 شهر كشور، اجراي برنامه «گلبانگ انقلاب» همزمان با لحظه ورود تاريخي امام با به صدا درآوردن زنگ مدارس و آغاز برنامه هاي دهه فجر در مدارس و مراكز آموزشي، برگزاري مراسم «ميهماني لاله ها» با حضور اقشار مختلف به ويژه خانواده معظم شهدا و ايثارگران در اولين پنجشنبه دهه مبارك فجر، همزمان با شب اربعين حسيني(ع) در نزديك به 18 هزار گلزار شهداي سراسر كشور، اعزام سفيران ايثار و شهادت جهت خاطره گويي در مساجد و مدارس، برگزاري مجموعه نشست هاي مختلف فرهنگي، مذهبي و سياسي در قالب ميزگردهاي پرسش و پاسخ، همايش هاي علمي، محافل قرآني و شعر و خاطره در حوزه انقلاب اسلامي و بررسي انديشه هاي فرهنگي و اجتماعي حضرت امام خميني(ره)، راه اندازي كتابخانه ديجيتالي در فضاي مجازي با هدف گسترش انديشه انقلاب اسلامي و معرفي آثار و تاليفات منتشره در خصوص امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي، برگزاري نمايشگاه هاي مختلف كتاب، خط، نقاشي، آثار حجمي، كاريكاتور، پوستر، صنايع دستي و عكس در استانها و شهرستانهاي كشور.

 



شاعر شعرهاي مذهبي و عرفاني در كاشان به رحمت ايزدي پيوست

كاشان- خبرنگار كيهان:
سيدرضا ميرجعفري، متخلص به حامي، شاعر شعرهاي آييني، مذهبي و عرفاني كاشان در سن
69 سالگي در بيمارستان شهيد بهشتي اين شهر دار فاني را وداع گفت.
وي فرزند سيد آقا از دوران كودكي به شعر علاقه و دلبستگي وافري داشت و از 9 سالگي شعر مي سرود و با مطالعه ديوان شاعراني همچون سعدي، حافظ، خيام و مولانا قريحه خود را در سرودن شعر ارتقا بخشيد. ميرجعفري در ميان شاعران معاصر شعرهاي شهريار و رهي معيري و دكتر حميدي علاقه خاصي نشان مي داد و در شعر عرفاني هم علاقه ويژه اي به اشعار اقبال لاهوري داشت.
وي در سرودن شعرهاي آييني و مذهبي هم تبحر ويژه اي داشت و ترجمه چندين سوره قرآن كريم از جمله سوره هاي يوسف و انعام را به نظم درآورده بود.اين شاعر مردمي در چندين همايش ملي و منطقه اي مورد تجليل و تكريم قرار گرفته بود.
در كنار سهراب، افسانه راز، وحي منزل و اعجاز انسان ساز از ديگر آثار و تاليفات ارزشمند اوست.
پيكر سيدرضا ميرجعفري در ميان حزن و اندوه دوستان و آشنايان و اهالي فرهنگ و ادب و شعر شهرستان كاشان تشييع و در زادگاهش اردهال به خاك سپرده شد.

 



يك مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش خبر داد گشايش پرونده تحصيلي الكترونيكي براي تمام ايرانيان

ساري- خبرنگار كيهان:
در راستاي برنامه چشم انداز توسعه ملي براي تمامي ايرانيان پرونده تحصيلي الكترونيكي تشكيل خواهد شد.
رئيس كار گروه تحول بنيادين وزارت آموزش و پرورش با اعلام اين خبر در ساري افزود: براساس اين پرونده الكترونيكي رهگيري خدمات آموزشي به فارغ التحصيلان در طول عمر امكان پذير خواهد شد.
محمد بنائيان سفيد از امضاي تفاهم نامه همكاري با ثبت احوال كشور براي راه اندازي سامانه متمركز افراد شاغل به تحصيل افراد 5 تا 18 سال خبر داد و افزود: به موجب اين تفاهم نامه شناسنامه منطبق با كد ملي براي اين افراد صادر مي شود.
وي اضافه كرد: انطباق كد ملي با كد پرسنلي كاركنان وزارت آموزش و پرورش از موارد ديگر اين تفاهم نامه محسوب مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

رفع توقيف فيلمنامه يك وطن فروش
موج بي سابقه رفع توقيف فيلم هاي توقيف شده اين بار به فيلمنامه اي از محسن مخملباف رسيد!
فيلم «شاعر زباله ها» در شرايطي توسط اداره كل نظارت و ارزشيابي معاونت سينمايي وزارت ارشاد رفع توقيف شده است كه نويسنده فيلمنامه آن- محسن مخملباف- مدت هاست به عنوان نماينده ميرحسين موسوي در اروپا در حال وطن فروشي و تلاش براي واداشتن دولت هاي غربي براي تضعيف كشورمان است. اين كارگردان سابق، كه به دليل ورشكستگي در عرصه هنر به پادويي براي محافل و سياستمداران غربي روي آورده است، يكي از فعال ترين عناصر براي كودتا عليه رأي مردم، توهين به ارزش هاي ملي و ديني كشورمان و تحريم اقتصادي غرب بر ضد ايران بوده است.
گفتني است فيلم «شاعر زباله ها» به كارگرداني محمد احمدي ساخته شده است و احتمال دارد كه مسئولان محترم اداره كل نظارت و ارزشيابي معاونت سينمايي، نام مخملباف را به عنوان نويسنده فيلمنامه اين اثر نديده باشند.
از ژرفاي نماز مقام معظم رهبري در تاجيكستان
كتاب «از ژرفاي نماز»، اثر مقام معظم رهبري در تاجيكستان چاپ و منتشر شد. رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران كتاب «از ژرفاي نماز» اثر مقام معظم رهبري، به الفباي سيريليك، همراه با زندگي نامه مختصر معظم له را در تاجيكستان چاپ و منتشر كرد.
بازديد شاعران از نيروگاه اتمي بوشهر
شاعران و مدعوين دعوت شده به مراسم افتتاحيه چهارمين جشنواه بين المللي شعر فجر از نيروگاه اتمي استان بوشهر به منظور آشنايي با جديدترين فعاليت هاي هسته اي كشور بازديد مي كنند. از ديگر برنامه هاي جنبي اين جشنواره بازديد از منزل (موزه) رئيس علي دلواري به عنوان نماد مقاومت و مبازره با استعمار (انگليس) خواهد بود. چهارمين جشنواره بين المللي شعر فجر بهمن ماه سال جاري در سراسر كشور برگزار مي شود.
نمايشگاه كاريكاتوريست فلسطيني در حوزه هنري
آثار كاريكاتور اميه جحا هنرمند كاريكاتوريست فلسطيني با موضوع مقاومت 22 روزه مردم غزه، از دوشنبه 28 دي در نگارخانه ابوالفضل عالي حوزه هنري برپا مي شود.
در اين نمايشگاه 50 تابلوي كاريكاتور، درباره تجاوز رژيم صهيونيستي به باريكه غزه و مقاومت 22 روزه مردم اين سرزمين در مقابل غاصبان به نمايش گذاشته مي شود. گفتني است، مراسم گشايش اين نمايشگاه امروز دوشنبه 28 دي ساعت 15 در محل نگارخانه عالي واقع در طبقه همكف ساختمان مركزي حوزه هنري برگزار مي شود و اين نمايشگاه تا سوم بهمن آماده بازديد علاقه مندان است.
رونمايي از «اين عمار»
در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامي نرم افزار چند رسانه اي انتخاباتي «اين عمار» رونمايي مي شود. اين مجموعه براساس بيانات مقام معظم رهبري توليد شده و شامل 6 محور اصلي و بيش از 80 زيرگروه مي باشد كه با تقسيم بندي و تفكيك موضوعي در قالب فايل هاي تصويري، صوتي و متني ارائه مي گردد. كار توليد اين نرم افزار از 3 ماه پيش آغاز شده و در روزهاي آينده به پايان خواهد رسيد. علاقه مندان جهت آشنايي بيشتر با اين محصول مي توانند به نشاني wwwarmancenterir مراجعه نمايند.
شب منتقدان سينمايي برگزار مي شود
شب انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي ساعت 81 امروز 82 دي ماه در فرهنگسراي ارسباران برگزار مي شود.
سعيد مستغاثي، رئيس انجمن نويسندگان و منتقدان سينمايي و دبير اين جشن با اعلام خبر فوق افزود: امسال براي نخستين بار جشن مطبوعاتي سينمايي ايران برگزار مي شود كه مربوط به برترين هاي سه چهار سال اخير يعني از سال 48 است.

 



امضاي تفاهم نامه همكاري هاي اقتصادي سيستان و بلوچستان با تانزانيا

تفاهم نامه همكاري هاي اقتصادي ميان سيستان و بلوچستان و كشور تانزانيا توسط رئيس سازمان بازرگاني سيستان و بلوچستان و معاون وزير دامداري و شيلات كشور تانزانيا امضا شد.
به گزارش ايرنا، رئيس سازمان بازرگاني سيستان و بلوچستان در آيين امضاي اين تفاهم نامه گفت: تفاهم نامه همكاري در زمينه هاي اعزام و پذيرش هيا ت هاي تجاري، همكاري مشترك اقتصادي در بخش هاي شيلاتي، سيمان، صنايع تبديلي به ويژه در بخش فرآورد ه هاي گوشتي به امضاي دو طرف رسيده است.
«ايرج حسن پور» افزود: اين تفاهم نامه به منظور بالا بردن توان صادراتي سيستان و بلوچستان در بازارهاي هدف تنظيم شده است.
معاون وزير دامداري و شيلات تانزانيا نيز گفت: سازمان توسعه سرمايه گذاري تانزانيا آمادگي دارد، امكانات لازم را در اختيار كساني كه علاقه مند به سرمايه گذاري در اين كشور هستند، قرار دهد.
رئيس اتاق بازرگاني و كشاورزي زنگبار كه در قالب اين هيات تجاري به ايران آمده است در اين مراسم گفت: كشور زنگبار مصمم است به زودي واردات سيمان را از ايران آغاز كند.
عبدالله عباس عمر افزود: ظرفيت هاي اقتصادي سيستان و بلوچستان ايران نقاط مشترك زيادي با زنگبار دارد و اين كشور جزيره اي سرشار از ظرفيت هاي سرمايه گذاري است.

 



به دنبال مناظره تلويزيوني زاكاني با اطاعت صورت گرفت
اعتراض مردم داراب و زرين دشت به اظهارات كذب جواد اطاعت

داراب- خبرنگار كيهان:
مردم داراب و زرين دشت سخنان جواد اطاعت در مناظره تلويزيوني را كذب محض خوانده و خواستار عذرخواهي وي شدند.
در پي مناظره تلويزيوني عليرضا زاكاني نماينده مردم تهران در مجلس با جواد اطاعت جمعي از مردم داراب در گفت وگوبا خبرنگار كيهان در اين شهر، اظهارات اطاعت را سياه نمايي، دروغ آشكار و هتاكي عليه نظام برشمرده و از وي خواستند در توهين به شعور مردم از آنها عذرخواهي كند.
يكي از شهروندان گفت: اگر صحبتهاي اطاعت عليه دولت نهم و وضعيت كشور درست است چرا مردم دو شهرستان داراب
و زرين دشت بيش از 80 درصد آراي خود را در انتخابات دهم رياست جمهوري به احمدي نژاد دادند و اين مردمي كه اطاعت مي گويد كجا هستند و شايد از ديد اين آقايان مردم شمال تهران و منطقه سعادت آباد تهران، مردم ايران محسوب مي شوند و 25 ميليون راي به احمدي نژاد مردم ايران نيستند و يا شهروندان درجه 2 محسوب مي شوند.
يكي از دانشجويان دانشگاه پيام نور داراب گفت: چرا آقاي اطاعت كه اين همه از مردم و آزادي دم مي زنند، با توجه به اينكه وي كانديداي دور هشتم مجلس در حوزه انتخابيه تهران بود و نامش به صورت مشترك در دو ليست مشاركت و اعتماد ملي گنجانده شده بود، جايگاهي بهتر از نفر 56 در حوزه تهران كسب نكرده اند. همچنين تعدادي از مردم داراب سخنان اطاعت عليه نظام اسلامي، مردم و دولت نهم و دهم را باعث سرافكندگي و خجالت مردم داراب و زرين دشت دانسته و از مردم ايران اسلامي عذرخواهي كردند.
يكي از فعالان سياسي شهرستان داراب نيز برخورد همراه با متانت و سعه صدر زاكاني در مقابل سخنان عصبي، پراكنده، غير منطقي و توهين آميز اطاعت را رسوا كننده حاميان و سران فتنه و آشوب در كشور دانست و گفت: هر چند اين مناظره به خصوص باعث ناراحتي مردم در دو شهرستان زرين دشت و داراب شد اما از طرف ديگر باعث روشنگري گرديد و نشان داد جريان طرفدار سبز اموي و سران فتنه بر پايه اي سست و شكننده كه همان دروغ، تهمت و افترا است بنا شده و جرياني كه بر اين پايه استوار شده باشد به حول و قوه الهي و هوشياري مردم، بزودي فرو خواهد ريخت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14