(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 29 دي 1388- شماره 19563
 

حديث دشت عشق
نايب قهرماني گاز مازندران ، سومي صنايع و معادن همدان در ليگ كشتي آزاد قهرماني مقتدرانه نفت
اخبار كوتاه از فوتبال
پيش درآمدي براي نخستين گرنداسلم 2010 «نادال» همچنان بخت نخست قهرماني است
سرانجام يك راهكار قانوني پيدا شد سازمان «خسروي وفا» را به انتخابات برگرداند
اميدواري شاگردان لئوناردو به صدرنشيني در سري «A» رقابت در دربي ميلان به اوج خود رسيد
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد سردار پاسدار شهيد «مرتضي ياغچيان»
نگذاريد اين خط شكسته شود

دم غروب آقا مرتضي را ديدم كه به سويم مي آيد. بدنش پر از زخم بود و از سراسر بدنش خون جاري بود. كار به جنگ تن به تن كشيده بود.
آقا مرتضي سراسر خط را حفظ كرده بود.
بارها در طول روز سراسر آن را دويده بود.
ده دوازده نفر بيشتر نبوديم.
هر تيري كه مي خورديم قوي تر در طول خط مي دويديم و از آن حفاظت مي كرديم. اما آقا مرتضي همه جا بود. زخمي و خونين.
مرتضي گفت: برادران! من دارم شهيد مي شوم. اما تو را به جان امام نگذاريد اين خط شكسته شود. آن را رها نكنيد.
اگر تمامي ما نيز مي رفتيم او مي ماند و به تنهايي، حتي جنازه اش، از آن خط دفاع مي كرد. نارنجك را برداشت. ضامنش را كشيد و به پاخاست.
هنگام پرتاب تيري به مچ دستش خورد و نارنجك افتاد.
خود نيز نتوانست بايستد و نشست. سر تا پا خون بود.

 



نايب قهرماني گاز مازندران ، سومي صنايع و معادن همدان در ليگ كشتي آزاد قهرماني مقتدرانه نفت

سرويس ورزشي-
تيم كشتي نفت تهران با برتري مقتدرانه مقابل گاز مازندران عنوان قهرماني نهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر را از آن خود كرد.
برتري گاز مقابل ميزبان
در نخستين ديدار مرحله نيمه نهايي ليگ برتر كشتي آزاد تيم گاز مازندران موفق شد با شكست 5 بر 2 رشد دانه گرگان به ديدار فينال هفتمين دوره اين رقابتها راه يابد.
در اين ديدار كه صبح ديروز در سالن امام خميني(ره) گرگان برگزار شد، در وزن 55 كيلوگرم عباس دباغي موفق شد در دو تايم و با نتيجه 6 بر 2 اميد جلالي بهار از رشد دانه گرگان را شكست دهد.
در وزن 60 كيلوگرم سعيد احمدي از گاز مازندران در سه تايم با نتيجه 2 بر 2 مغلوب كميل ذبيحي شد. در وزن 66 كيلوگرم مهدي تقوي از گاز مازندران در دو تايم با نتيجه 4 بر صفر سجاد محمدي را شكست داد.
در وزن 74 كيلوگرم ايمان محمديان از گاز مازندران در دو تايم با نتيجه 4 بر صفر حسن طهماسبي را پشت سر گذاشت. در وزن 84 كيلوگرم محمد باقر عالي از رشد دانه گرگان در دو تايم با نتيجه 4 بر صفر علي اصغر بذري را شكست داد. در وزن 96 كيلوگرم رضا يزداني از گاز مازندران در دو تايم با نتيجه 3 بر صفر ياسر قرباني را شكست داد و در وزن 120 كيلوگرم فردين معصومي از گاز مازندران در سه تايم با نتيجه 5 بر يك مهدي مازندراني را شكست داد.
نفت با اقتدار فيناليست شد
اما در دومين ديدار مرحله نيمه نهايي ليگ برتر كشتي آزاد تيم نفت تهران با نتيجه 6 بر يك تيم صنايع و معادن همدان را شكست داد و حريف گاز مازندران در ديدار فينال شد.
در اين ديدار و در وزن 55 كيلوگرم حسن رحيمي از نفت تهران در دو تايم با نتيجه 2 بر صفر محمد حسين سلطاني را شكست داد.
در وزن 60 كيلوگرم بيژن چنگيزي فر از صنايع و معادن همدان در دو تايم با نتيجه 6 بر يك مغلوب سيد مراد محمدي شد. در وزن 66 كيلوگرم سعيد داداش پور از نفت تهران در سه تايم با نتيجه 9 بر يك سعيد صالحي را شكست داد.
در وزن 74 كيلوگرم مراد گايداروف قهرمان نامدار كشتي بلاروس تيم صنايع و معادن همدان در دو تايم و با نتيجه 3 بر صفر مغلوب صادق گودرزي دارنده مدال برنز جهان شد.
در وزن 84 كيلوگرم جمال ميرزايي از صنايع و معادن همدان در دو تايم با نتيجه 2 بر صفر احسان لشكري را شكست داد. در وزن 96 كيلوگرم گاتسالوف قهرمان نامدار كشتي روس جهان از تيم نفت تهران عرفان اميري قهرمان جوانان جهان را در دو تايم با نتيجه 2 بر صفر شكست داد و در وزن 120 كيلوگرم بلال ماخوف قهرمان نامدار كشتي روسيه و دارنده مدال طلاي جهان از نفت تهران مقابل سعيد ابراهيمي دارنده مدال نقره جهان در وزن 96 كيلوگرم قرار گرفت و ابراهيمي در حالي كه در تايم اول با نتيجه يك بر صفر از ماخوف پيش بود در جريان اجراي فن از سوي ماخوف دچار آسيب ديدگي شد و به كشتي ادامه نداد.
صنايع و معادن
به مقام سومي رسيد
در ديدار رده بندي تيم صنايع و معادن همدان با پيروزي 5 بر 2 برابر تيم رشد دانه گرگان عنوان سوم مسابقات نهايي ليگ برتر كشتي آزاد را كسب كرد. در اين ديدار رده بندي 14 كشتي گير از دو تيم در هفت وزن با يكديگر به رقابت پرداختند كه در مجموع تيم صنايع و معادن همدان سوم و رشد دانه گرگان چهارم شد.
در وزن 55 كيلوگرم، محمد سلطاني از تيم همدان برابر حريف خود به پيروزي رسيد و در وزن 60 كيلوگرم نيز كميل ذبيحي از تيم رشد دانه گرگان 2 بر 2 بيژن چنگيزي فر از تيم صنايع و معادن همدان را مغلوب كرد.
در وزن 66 كيلوگرم، سياوش گودرزي 2 بر 1 برابر سجاد محمدي از تيم رشد دانه گرگان و در وزن 74 كيلوگرم، مرادگايداروف با نتيجه 2 بر صفر حسن طهماسبي و در وزن 84 كيلوگرم، جمال ميرزايي از همدان برابر محمدباقر عالي از تيم رشد دانه گرگان پيروز شدند.
در وزن 96 كيلوگرم، سعيد اميري از تيم صنايع و معادن همدان برابر حريف خود ياسر قرباني با نتيجه 2 بر 5 باخت و در وزن 120 كيلوگرم نيز حميد سيقي از تيم صنايع و معادن همدان برابر مهدي مازندران از رشد دانه گرگان به برتري دست يافت.
قهرماني بلامنازع نفت
در فينال نهمين دوره ليگ برتر كشتي آزاد ، نفت تهران با پيروزي مقتدرانه شش بر يك مقابل گاز مازندران قهرماني را از آن خود كرد. در نتيجه انفرادي، در وزن 55 كيلوگرم، حسن رحيمي از تيم نفت تهران برابرعباس دباغي با نتيجه 3 بر1 در تايم سوم، وزن 60 كيلوگرم، مراد محمدي از تيم نفت تهران برابر سعيد احمدي از مازندران در تايم سوم و در وزن 66 كيلوگرم، سعيد داداش پور از تيم نفت برابر مهدي تقوي از مازندران به پيروزي دست يافت.در وزن 74 كيلوگرم، صادق گودرزي از تهران برابر ايمان محمديان حريف مازندراني مغلوب شد و در وزن 84 كيلوگرم، احسان لشكري از نفت تهران برابر علي اصغر بذري از مازندران به برتري رسيد.در وزن 96 كيلوگرم، حاجي مراد گاتسالوف از تيم نفت تهران، رضا يزداني از مازندران را شكست داد و در وزن 120 كيلو گرم نيز، بلال ماخوف از نفت تهران برابر فردين معصومي از گاز مازندران با نتيجه 4 بر 3 در تايم دوم پيروز شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

مظلومي در يكقدمي استقلال؟
كسب نتايج ضعيف تيم استقلال، فرصت دو هفته اي به مرفاوي، ملاقات دو هفته پيش مديرعامل استقلال با پرويز مظلومي و قرارداد مشروط مظلومي با ابومسلم همه و همه باعث شده كه حضور پرويز مظلومي به عنوان سرمربي در تيم استقلال بيش از گذشته شكل جدي به خود گيرد.
قائم مقام باشگاه ابومسلم در خصوص آخرين وضعيت مظلومي در اين باشگاه و شايعات اخير پيرامون اين موضوع (پيوستن مظلومي به استقلال) گفت:ممكن است از طرف استقلال به مظلومي پيشنهادي شده باشد اما آقاي مظلومي گفته بود كه براي كمك به ابومسلم آمده و اگر در دو بازي نتواند كمك كند از اين تيم مي رود.عباسي تصريح كرد: پس از شكست ابومسلم در ديدار با راه آهن، وي به مديرعامل باشگاه گفته بود كه نمي توانم به اين تيم كمك كنم و بايد بروم اما «زمان» از او خواسته كه همچنان در تيم بماند.
وي افزود: مظلومي فعلا با ابومسلم همكاري دارد و بايد ببينم فردا (امروز) كه به مشهد مي آيد، چه تصميمي خواهد گرفت.
قائم مقام باشگاه ابومسلم خراسان تأكيد كرد: اگر وي نخواهد در ابومسلم بماند به خاطر پيشنهاد استقلال نيست كه از ابومسلم مي رود بلكه به خاطر اين است كه حس مي كند، نمي تواند به اين تيم كمك كند.
تركي عازم يمن شد
محسن تركي براي قضاوت ديدار تيم هاي يمن و بحرين، عازم كشور يمن شد.اين داور بين المللي كشور با كمك هاي رضا سخندان و داوود رفعتي و داور چهارمي عليرضا فغاني، ديدار يمن و بحرين از سري مسابقات مقدماتي جام ملت هاي آسيا را در روز چهارشنبه (فردا) قضاوت خواهد كرد.
تركي پيش از اين سفر گفت: در اين مدت كه در ايران داوري نكردم، تمرينات خود را به خوبي پشت سر گذاشتم و اكنون با يك تيم داوري ايران عازم كشور يمن هستم كه اميدوارم قضاوت خوبي در اين بازي مقدماتي جام ملت هاي آسيا داشته باشم. وي افزود: هم اكنون از لحاظ جسماني و روحي در شرايط خوبي به سر مي برم و آماده قضاوت اين ديدار هستم.
پايان تدوين سند راهبردي فوتبال ايران تا بهمن
دبيركل فدراسيون فوتبال با اعلام اينكه كار تدوين سند چشم انداز فوتبال ايران تا اواسط بهمن ماه پايان مي يابد، گفت: با تدوين اين سند از اين پس اهداف ترسيم شده در چشم انداز محور برنامه هاي فدراسيون فوتبال را تشكيل خواهد داد. مهدي محمدنبي ضمن بيان اين مطلب افزود: كار تدوين سند چشم انداز فوتبال ايران با افق 2014 به صورت منظم از سوي كارشناسان كميته فني و توسعه فدراسيون در حال پيگيري است و پيش بيني مي شود كار تدوين اين سند حداكثر تا اواسط بهمن ماه به پايان برسد.نبي تصريح كرد: پس از پايان تدوين سند راهبردي فوتبال ايران، اسناد چشم انداز براي تصويب نهايي و عملياتي شدن به هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال ارائه خواهد شد.
ديدار پيروزي و راه آهن يك روز به تعويق افتاد
ديدار تيم هاي فوتبال پيروزي و راه آهن بعد از درخواست باشگاه پرسپوليس به روز جمعه دوم بهمن موكول شد. با موافقت سازمان ليگ برتر، بازي تيم هاي فوتبال پيروزي و راه آهن از هفته بيست چهارم ليگ برتر از روز پنجشنبه به ساعت 15 روز جمعه دوم بهمن تغيير يافت. اين تغيير زمان در پي ارسال نامه روز يكشنبه حبيب كاشاني سرپرست باشگاه پيروزي به عزير الله محمدي رئيس سازمان ليگ برتر صورت گرفت.
دوستي مهر: اهل پول و پارتي نيستم
تمام فوتباليست هاي با استعداد ايران شانس ديده شدن توسط كادر فني تيم ملي جوانان را دارند. علي دوستي مهر سرمربي تيم فوتبال جوانان ايران ضمن بيان مطلب فوق گفت: تيم جوانان كارش را آغاز كرده است و به اتفاق همكارانم در كادر فني به تمامي استان هاي ايران سفر خواهيم كرد تا استعدادهاي فوتبال را در كل ايران پيدا كنيم و تنها به ليگ بسنده نخواهيم كرد. وي افزود: اعضاي كادر فني تيم جوانان به تمام استان هاي كشور خواهند رفت تا حقي از هيچ كس ضايع نشود و فوتباليست هاي جوان و با استعداد در تمامي نقاط كشور بدانند كه كادر فني تيم ملي جوانان حتما كار آن ها را خواهند ديد و اگر شايستگي پوشيدن پيراهن تيم ملي را داشته باشند، حتما دعوت خواهند شد. دوستي مهر تاكيد كرد: اهل پول و پارتي نيستم، شرايط براي همه يكسان است و هر كس كه شايسته باشد به تيم جوانان دعوت خواهد شد.
اميدوار رضايي بركنار مي شود
سايت گل مدعي شد يك عضو هيات مديره باشگاه استقلال بزودي تغيير خواهد كرد .گفته مي شود كه اميدوار رضايي طي روزهاي آينده به دليل روابط سرد او با رئيس مجمع باشگاه استقلال و ساير اعضاي هيات مديره و عدم استفاده كافي و مناسب از ارتباطات ، امكانات و توانايي او در جهت منافع باشگاه استقلال از اين هيات مديره كنار گذاشته مي شود . اين در حاليست كه شنيده مي شود اين عضو هيات مديره استقلال با برخي مسئولان بركنارشده و اخراجي اين باشگاه طي هفته هاي گذشته جلساتي را درباره آينده كاري خود در باشگاه استقلال برگزار كرده است .

 



پيش درآمدي براي نخستين گرنداسلم 2010 «نادال» همچنان بخت نخست قهرماني است

نخستين گرانداسلم تنيس جهان در سال2010 ميلادي از ديروز به ميزباني ملبورن در استراليا در شرايطي آغاز شد كه قهرمان رقابت هاي انفرادي در بخش مردان و زنان هر يك 2/1ميليون دلار را از آن خود خواهند كرد.
«ملبون پارك» درحالي تا 11بهمن ماه سال جاري ميزبان بزرگ ترين تنيسورهاي دنياست كه امسال در بخش انفرادي مردان و زنان 128 تنيسور حضور دارند. نخستين دوره رقابت هاي تنيس اوپن استراليا در سال 1905 برگزار شد و امسال يكصدوپنجمين دوره اين رقابتها برگزار مي شود. اما سؤالي كه در ذهن علاقه مندان اين رشته وجود دارد اين است كه چه كسي مي تواند عنوان فصل پيش رافائل نادال را در اين رقابت ها از آن خود كند؟ آيا نادال اسپانيايي از عهده دفاع از عنوان سال گذشته خود برمي آيد؟
روجر فدرر، مرد شماره يك تنيس جهان با در اختيار داشتن 15عنوان قهرماني در گرانداسلم هاي گوناگون بخت نخست امسال به شمار نمي آيد. او براي دوازدهمين بار راهي سرزمين كانگورها مي شود و پس از عنوان هايش در سال هاي 2004و 2006 و 2007 براي چهارمين قهرماني تلاش مي كند. اين تنيس باز 28ساله فينال سال گذشته را به نادال واگذار كرد تا از رسيدن به قهرماني باز بماند. گفته مي شود، ايستگاه آخر فدرر در ملبورن دور نيمه نهايي است. رافا نادال 23ساله جدي ترين رقيب و مانع او شمرده مي شود. بخت شماره2 رقابت ها در سال جاري مدافع عنوان قهرماني نيز هست. آيا هفتمين حضور او در ملبورن مي تواند با دومين قهرماني او همراه شود؟ مي گويند او در نيمه نهايي به كارش پايان مي دهد. مدعي شماره يك امسال مردان نوواك جوكوويچ صرب خواهد بود. او سال 2008 با قهرماني استراليا را ترك كرد. 2010 چطور؟
دل پوتروي آرژانتيني، اندي ماري اسكاتلندي و نيكولاي داويدنكوي روس، اندي راديك آمريكايي و سرانجام مارين چيليچ كروات را ديگر گزينه هاي قهرماني ياد كرده اند.

 



سرانجام يك راهكار قانوني پيدا شد سازمان «خسروي وفا» را به انتخابات برگرداند

مسئول امور مجامع سازمان تربيت بدني از
ثبت نام محمود خسروي وفا سرپرست فدراسيون جانبازان و معلولان براي شركت در مجمع انتخابات رياست فدراسيون خبر داد.
باقري اظهار كرد: درست همان روز كه پرونده هاي ساير كانديداها براي شركت درانتخابات به سازمان تربيت بدني فرستاده شد چند ساعت بعد پرونده محمود خسروي وفا به دست ما رسيد.
وي ادامه داد: براين اساس ما پرونده خسروي وفا را براي گرفتن تاييد صلاحيت به حراست سازمان تربيت بدني فرستاديم.
باقري با بيان اينكه مجمع انتخابات فدراسيون جانبازان ومعلولان با حضور پنج كانديدا برگزار خواهد شد، تصريح كرد: درحال حاضر پرونده كرم الله عليمرادي به جريان نيافتاده است. او بايد از سازمان تربيت بدني براي شركت در مجمع مجوز بگيرد، زماني كه مجوز گرفت پرونده وي براي گرفتن تاييد صلاحيت به حراست سازمان فرستاده خواهد شد. بنابر اين تا اين لحظه مجمع انتخابات فدراسيون جانبازان و معلولان با حضور پنج كانديدا هجدهم بهمن ماه به رياست حميد سجادي برگزار خواهد شد.
محمود خسروي وفا، كاظم نظم ده، غفوركارگري، حسن محمدزاده و جعفر عسگري كچوسنگي براي شركت درمجمع انتخابات فدراسيون جانبازان و معلولان نام نويسي كردند.گفتني است پس از آن كه محمود خسروي وفا، رئيس كميته ملي پارالمپيك و رئيس فدراسيون جانبازان و معلولان براي شركت در انتخابات رياست اين فدراسيون نام نويسي نكرد، سازمان تربيت بدني به دنبال پيدا كردن راهكاري قانوني براي حضور وي در انتخابات بود كه گويا اين امر محقق شده و وي مي تواند در انتخابات شركت كند!
درحالي كه مهلت نام نويسي انتخابات رياست فدراسيون جانبازان و معلولان از يكم تا شانزدهم دي ماه ادامه داشت، تنها 5 نفر براي شركت در مجمع انتخابات نام نويسي كردند كه دراين بين نامي از محمود خسروي وفا رئيس كميته پارالمپيك ديده نمي شد.

 



اميدواري شاگردان لئوناردو به صدرنشيني در سري «A» رقابت در دربي ميلان به اوج خود رسيد

هفته بيستم رقابت هاي سري A با پيروزي ميلان، شكست يوونتوس و گلزني لوكاتوني به پايان رسيد.
يكشنبه با انجام هشت ديدار هفته بيستم رقابت هاي فوتبال دسته اول باشگاه هاي ايتاليا به پايان رسيد. در اين رقابت ها ميلان با درخشش رونالدينيو توانست چهار بر صفر سيه نا را شكست دهد و فاصله اش را با اينتر صدرنشين رقابت ها در آستانه دربي شهر ميلان به شش امتياز كاهش دهد. دربي ميلان هفته آينده برگزار خواهد شد.
روسونري كه نسبت به تيم همشهري يك بازي كمتر را نيز انجام داده است در ديدار با سيه نا با هت تريك رونالدينيو و گلزني بوريلو توانست مهمانش را شكست دهد.
در ديگر ديدارها يوونتوس در ادامه ناكامي هايش اين بار در خانه كيه وو با يك گل تن به شكست داد و به مكان پنجم جدول رقابت هاي سري A صعود كرد. رم با حساب سه بر صفر جنوا را در ورزشگاه المپيك رم شكست داد. لوكاتوني مهاجم تازه وارد و قرضي جيلاروسي در اين ديدار زننده دو گل تيمش بود. اين نخستين گل هاي توني در بازگشت به فوتبال ايتاليا به شمار مي آيد.
در ديگر ديدارها فيورنتينا در ورزشگاه خانگي اش برابر بولونيا دو بر يك تن به شكست داد. آتالانتا سه بر صفر لاتزيو را از پيش رو برداشت. ديدار ناپولي- پالرمو و پارما- اودينزه گلي دربرنداشت. بازي سامپدوريا و كاتانيا با تساوي يك بر يك دو تيم به پايان رسيد.
در جدول رقابت هاي سري A در پايان هفته بيستم اينتر با 46 امتياز هم چنان صدرنشين است، ميلان با 40 امتياز از 19 بازي در مكان دوم جاي دارد. رم نيز با 35 امتياز به مكان سوم جدول راه يافت.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ براساس اعلام منابع خبري، دومين دوره بازي هاي كشورهاي اسلامي در اندونزي برگزار مي شود. پس از اينكه ايران نپذيرفت كه نام خليج فارس را از روي مدال ها و لوگوهاي دومين دوره بازي هاي كشورهاي اسلامي برداشته شود و براين اساس ميزباني اين رقابت ها از ايران گرفته شد، فدراسيون بين المللي همبستگي كشورهاي اسلامي، اندونزي را به عنوان ميزبان اين دوره از رقابت ها انتخاب كرد. هنوز زمان برگزاري اين بازي ها به ميزباني اندونزي مشخص نشده است.
¤حسين رضازاده سرپرست و داراب رياحي نايب رئيس فدراسيون وزنه برداري كشورمان براي ديدار و گفت وگو با رئيس فدراسيون جهاني، صبح امروز عازم مجارستان شدند. اين سفر به دعوت تاماش آيان، رئيس فدراسيون جهاني وزنه برداري صورت گرفته است. حضور رضازاده و رياحي در مجارستان به منظور رايزني، ارائه برنامه هاي آتي فدراسيون، تبادل نظرات و تجربيات و همچنين بحث و بررسي درباره مسائل اخير در وزنه برداري كشورمان با تاماش آيان خواهد بود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14