(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 29 دي 1388- شماره 19563
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
زنده باد آرامش (يادداشت روز)
متكي: در روابط با انگليس تجديد نظر مي كنيم
مايو (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
پكن مذاكرات 1+5 براي تحريم ايران را به شكست كشاند
نويسنده نيويورك تايمز: حتي تصور تغيير حكومت در ايران را هم نبايد كرد
بهاءالله: به شيري كه خورده ام شرمنده نيستم (خبر ويژه)
هيشكي نشنوه! لعنت بر اين تندروي! (خبر ويژه)
جلاد اسرائيلي «سوپرمن» مبارك شد! (خبر ويژه)
مايك مولن: با ايران نمي توان درگير شد (خبر ويژه)
بي بي سي خطاب به آشوبگران؛ ما از شما بيچاره تريم (خبر ويژه)



زنده باد آرامش (يادداشت روز)

شيخ مصلح الدين سعدي شاعر و حكيم نامدار ايراني در «گلستان» خويش از مردي روايت مي كند كه نزد پدر نشست و از او پند خواست. پدر فرزانه در پاسخ، از مروت و گذشت و خلق نيكو گفت اما براي نيك مردي حد و حريم گذاشت به اقتضاي درك وي.
شباني با پدر گفت اي خردمند- مرا تعليم ده پيرانه يك پند
بگفتا نيك مردي كن نه چندان- كه گردد خيره گرگ تيزدندان
سعدي همان جا كار جراح را مثال مي زند كه دنبال آرامش و تسكين آلام بيمار است اما ناچار دست به چاقو مي برد و رگي را پاره مي كند. كار او با تيغ جراحي از جنس حيات بخشي است به همين خاطر هم تيغ و مرهم را به هم مي آميزد.
درشتي و نرمي به هم در، به است
چو فاصد كه جراح و مرهم نه است
انتخاباتي كه 7 ماه پيش در اوج سرزندگي و نشاط عمومي برگزار شد، يك جشن و سرمايه بزرگ ملي بود. اين هم از صدقه سر جنبش بيداري اسلامي است كه ملت ايران 31 سال پيش در چنين روزهايي رقم زدند وگرنه ايران كجا و نشاط انتخابات و حق تعيين سرنوشت كجا؟ از بركت انقلاب، جشني بزرگ برپا شد اما اين جشن به تلخي و رنج و تأسف آلوده شد. به يقين جز دو طيف دشمنان و فرصت طلبان، همه ملت ايران و نخبگان دلسوز آن از اين عارضه پرمرارت رنج كشيدند و از عمق جان مايل بودند اين درد نابهنگام هرچه زودتر پايان پذيرد. البته به فضل پروردگار و فرزانگي قاطبه ملت، اين عارضه تا حدودي مرتفع شد اما اقتضاي عقل و مصلحت آن است كه عارضه، علاج اساسي شود. بايد نقطه پايان بر اين ماجرا گذاشت و روح آرامش و الفت و همدلي و تفاهم و تعامل را در جامعه به ويژه نخبگان سياسي- اجتماعي تقويت كرد؛ اين مسئله روز ماست. اما چگونه و با كدام مكانيزم؟ هر كس نسخه اي مي پيچد، كساني از سر آزردگي و دلسوزي و خيرخواهي، و ديگراني كه اصرار دارند خيانت نيمه تمام و ناكام را به نام مسالمت و آشتي به پايان برسانند. بايد بين اين دو طيف فاصله گذاشت همچنان كه طيف اول بايد مراقب باشند ناخواسته فرصت و پوششي براي طيف دوم نشوند و متهمان، با شلوغ و غبارآلود كردن دوباره فضا، فرصت خنجر كشيدن و زخم زدن پيدا نكنند.
درمان جستن و نسخه پيچيدن خوب است اما مقدمه اين كار، شناسايي درد و علت آن است. درد با همه تلخي، از بيماري خبر مي دهد. درد ظاهر ماجراست، پس بايد باطن و علت آن را جست و درمان كرد. مسكّن براي درد خوب است به شرط آن كه موقت باشد و جاي درمان را نگيرد و بيمار را معتاد خود نكند تا كار از كار بگذرد. درمان براي تسكين است اما مسكّن به تنهايي درمان نيست. درمان گاه به دارويي تلخ است تا بيماري و عفونت را مهار كند و گاه به جراحي است تا عامل عفونت و مانع سازوكار طبيعي بدن را برطرف كند. فراوان نسخه پيچاني بوده اند كه بيمار دردمند را با مسكّني به خانه فرستاده و رنج او را جدي نگرفته اند تا خبر آمده بيمار به خاطر يك بيماري قابل علاج جان باخت. براي درمان ابتدا بايد علت درد و كانون توليد آن را بازشناخت و سپس از سر ضرورت و منطق- و نه جوزدگي يا صرف عواطف و هيجانات- چاره جست.
در آسيب شناسي حوادث پس از انتخابات مي توان عوامل گوناگوني را برشمرد. از پروژه مهندسي شده جبهه استكبار تا ضعف در اطلاع رساني و آميختگي حق و باطل در راستاي غبارآلودگي فضا. اما آنچه در اين ميان تمام عوامل و ظرفيت هاي ديگر را براي ايجاد فتنه و آشوب به حركت درآورد، جرئت يك حلقه سياسي جديد در «زدن زير همه چيز» و به هيچ صراطي مستقيم نشدن بود. آنها ذاتاً سرشان براي چنين آشوبي درد مي كرد. اين جريان در يك نقطه مهم با موج بيگانه هماهنگ شد و آن نقط كانوني، رويكرد همه جانبه و بي پروا به آنارشيسم مبتني بر ترويج شكاكيت (Scepticism) و مغالطه در كنار اباحي گري و لاقيدي مطلق بود. منطق «بزن زير همه چيز» اگرچه پس از انتخابات، هويت خود را تماماً نشان داد اما قبل از انتخابات، رگه هايي از ماهيت خود را عيان كرده بود. جريان مذكور آخرين متد سفسطه و مطالعه را در مجادلات انتخاباتي به كار بست اما تصرف انتخابات همه ماجرا نبود. تسخيرطلبي آنارشيستي، قانون اساسي و ولايت فقيه، اسلام و امامت و ولايت، امنيت و منافع عمومي، و حتي عقلانيت و خرد جمعي را يكجا نشانه رفته بود. به ويژه طي 7 ماهه پس از انتخابات همه سرمايه ها و داشته هاي يك ملت، از سوي جريان ائتلافي نفاق مورد انكار يا ترديد و تشكيك قرار گرفت. مردم به تدريج با اين يورش مغولي فاصله گذاري كردند اما لايه هاي اصلي فتنه (سران داخلي آن، اطرافيان سران، نفاق قديم و جديد، و جريان مرتبط با بيگانگان) در اين 7 ماه مدام بر غلظت تخريب افزودند تا اينكه فضاحت ماجرا به شعارهاي جانبدارانه نسبت به آمريكا و اسرائيل، تخطئه ولايت فقيه و حذف اسلام از جمهوري اسلامي، گستاخي به بنيانگذار انقلاب(ره) و حرمت شكني امام حسين(ع) در روز عاشورا (همين 3 هفته پيش) كشيد. آيا كسي در اين روند 7ماهه، كورسويي از انصاف و تعديل و عقلانيت و تدبير و مسالمت جويي و خيرخواهي مي بيند؟ ديگر كدام خيانت و حرمت شكني مانده كه مرتكب نشده باشند و نگران باشيم آن خيانت را نيز انجام بدهند؟! آنها كدام ظرفيت خيانت و جنايت را عملي نكرده اند؟! اگر كسي ظرفيت خالي نشده براي فتنه گري سراغ دارد بگويد؟ يعني تشديد ساختارشكني و انجام رفتارهاي انتحاري تا آنجا كه ضدانقلاب حرمت شكن و محارب روز عاشورا را مردم خداجو (يكي از نامزدها) و مردم نجيب (نامزد ديگر) لقب دهند، سيگنال ها و علايم پشيماني است؟! آيا ابراز محبت به اشخاصي كه خون به دل امام امت(ره) كردند و آلت دست دشمنان براي انتقام كشي از ملت ايران شدند، نشانه توبه است؟! يا فراهم كردن فضاي فتنه و ترور و لطمه براي دشمن بوي مسالمت جويي مي دهد؟
البته كه بايد تفاوت گذاشت بين رجال سياسي بازيگر در فتنه پس از انتخابات. اگر كسي اصرار ندارد قانون اساسي به ويژه محكمات آن را انكار كند بلكه نامه و پيغام هم مي دهد كه من منتقدم اما از اول هم رويكرد فلان نامزد را تندروي در بن بست مي دانستم، حساب او را بايد از آن ديگري جدا كرد. راه بازگشت و جبران را بايد باز گذاشت. اين، هم اقتضاي رحمت و عطوفت اسلامي است و هم اقتضاي حكمت و مصلحت. اين همان رويكردي است كه مقتداي فرزانه انقلاب، بيش از همه به آن اهتمام كرد. بانيان اصلي فتنه در آن سوي مرزها، در حوادث پس از انتخابات بيش از همه نقطه كانوني «ولايت» را نشانه رفتند و از هيچ توهين و افترا و ترور شخصيتي مضايقه نكردند و متأسفانه برخي عناصر داخلي نيز همراه شدند. عقده هاي انباشته چند دهه بود كه فرصت بيرون ريختن پيدا كرده بود. «و ما تخفي صدورهم اكبر. بغض و دشمني از دهان هايشان آشكار شد و آنچه از كينه پنهان مي كنند، بزرگ تر است». اما همين مقتدا بيشترين حلم و عطوفت را نسبت به برخي سران راه گم كرده فتنه نشان داد، كه اين اقتضاي جايگاه والاي ولايت و سرپرستي امت است. و خداوند بهتر مي داند كه رسالت هدايت امت را كجا به امانت گذارد.
اما در عين حال همان مقتداي فرزانه بارها به درستي و به اقتضاي قانون و عقل تصريح كرده اند «جرم بزرگ» در حوادث پس از انتخابات نبايد لوث شود. با ماشين حساب معمولي نمي توان برآورد كرد كه مرتكبان اصلي اين جرم بزرگ چه قدر هزينه به كشور و ملت و نظام و روند قانون گرايي و عقلانيت و همدلي تحميل كردند و چه سودهاي كلاني به آغوش دشمن ريختند. پشيماني و توبه را نمي توان با فريب- و زمان گرفتن براي خيانت هاي بعدي- يكي انگاشت. حربن يزيد رياحي در اوج قدرت سپاه يزيد و در حالي كه سردار آن لشكر بود توبه كرد و به سپاه كم شمار و در محاصره امام حسين(ع) پيوست. بايد ديد در ميان گردانندگان فتنه- بخوانيد رجال بازي خورده از غرور و جاه طلبي و حسادت خويش يا از مهره هاي استكبار- كدام ها مي توانند حريت پيشه كنند و در حالي كه هزيمت تمام عيار فتنه را مي بينند، به اردوگاه ملت و انقلاب برگردند. هيچ خرجي هم ندارد جز يك برائت لفظي از جبهه استكبار و گروهك هاي معاند و منافقي كه در اين فتنه نقش آفريني اصلي را برعهده داشتند. يك جمله بگويند ما از اينها برائت مي جوئيم و پاي قانون اساسي و ولايت فقيه- كه آن را ضامن كشور در برابر ديكتاتوري و انحراف و كودتا معرفي كرديم- مي ايستيم و البته مجرمان و خيانت پيشگان حساب جداگانه اي دارند و بايد مجازات قانوني خيانت خود را ببينند.
ملت اما يك خانواده بيشتر نيست، يك خانواده بزرگ و همدل با انواع سليقه ها و ذوق ها و گرايش ها. مگر در يك خانواده سالم، بحث و انتقاد درنمي گيرد يا تفاوت ها انكار مي شود؟ و مگر تفاوت ها و بحث و نقدها در يك خانواده سالم، بهانه عداوت با هم و دوستي با دشمنان كليت آن خانواده است؟ قانون گرايي، پاسداشت فضيلت هاي اصلي انقلاب، و تقويت مودت و روحيه جمعي در كنار روشنگري و گفت وگو، مايه قوام مضاعف خانواده بزرگ ملت ايران است. اگر با مجرمان بايد سخت گرفت و كوتاهي نكرد- كه چنين بايد باشد- در كنار آن بايد به تقويت روحيه اميد و اعتماد و همدلي اهتمام كرد. اين همه زير سايه قانون گرايي فراهم مي آيد كه حق و حد- حقوق و حدود- را با هم تعريف كرده است.
به قول سعدي، نيك مردي بايد اما نه با گرگ تيزدندان. براي درد بايد درمان جست اما نه با مداهنه و مصانعه و باقي گذاشتن استخوان لاي زخم. طبيب صادق استخوان از لاي زخم بيرون مي كشد نه آن كه لاي زخم باقي گذارد و اسباب ارتزاق خويش از اين زخم را فراهم كند! و طبيب صادق حاذق به پيامبر اكرم(ص) اقتدا مي كند كه اميرمؤمنان(ع) درباره آن حضرت فرمود «پيامبر طبيبي بود كه مرهم هايي مي گذاشت چه محكم و داغ هايي سوزان، هرجا كه به داغ حاجت مي افتاد، از دل هاي نابينا و گوش هاي ناشنوا و زبان هاي گنگ» (خطبه 108 نهج البلاغه)
زنده باد قانون. زنده باد مسالمت. زنده باد آرامش. ملت نستوه و بزرگوار ما اهل قانون بود، اهل آرامش، اهل دموكراسي. چاره تفاوت سليقه هاي سياسي را هم نهايتاً در صندوق رأي مي دانست و مي داند. اما كساني زير ميز قانون و آرامش و دموكراسي و رأي اكثريت زدند و كار را به اردوكشي و آشوب خياباني كشاندند. ملت ما جز براي انزجار از دشمنان به خيابان نيامد و نمي آيد. دشمن خيال كرده بود، خيابان خالي است اگر كه سخن از جمهوريت و انتخابات است. عمله دشمن روز عاشورا آمدند و رعد و برقي زدند و قيام 9 دي ماه 88، پاسخ يك ملت به غرش نابه جاي دشمن بود. ملت ما اهل مسالمت و آرامش و قانون است و نمي گذارد كسي اين نرخ را بشكند و مجازات مجرمان نيز مرّ قانون است و تضمين كننده آرامش.
محمد ايماني

 



متكي: در روابط با انگليس تجديد نظر مي كنيم

وزير امور خارجه كشورمان با نامطلوب خواندن پرونده انگليس در ارتباط با ايران تاكيد كرد: در خصوص ادامه روابط با اين كشور در 12 حوزه در حال بازنگري جدي هستيم.
منوچهر متكي در مراسم افتتاحيه همايش بين المللي «خليج فارس، چالش ها و سازو وكارهاي منطقه اي» درباره روابط با انگلستان تاكيد كرد: اين موضوع به شكل تاريخي به مسئله خليج فارس گره خورده است.
وي تصريح كرد: البته اين موضوع در مباحث جديد نيز انطباق دارد چون انگليس فكر مي كند بايد در همه جا باشد اما مناسبات ايران و انگلستان در شش ماه اخير زير بررسي هاي دقيق در حوزه هاي مختلف قرار گرفته است.
متكي در ادامه خاطرنشان كرد: «روابط كشورها با هم در حوزه هاي مختلفي از روابط حقوقي، اقتصادي، علمي، دانشگاهي و پژوهشي و موسسات و گفتمان هاست. در حوزه انگليس 10، 12 زمينه اتصالات و ارتباطات كاري وجود داشته كه همه در حال بازنگري است و در هر بخشي براساس منافع ملي پيرامون آن تبادل نظر مي كنيم و در نهايت دولت جمهوري اسلامي ايران تصميم گيري خواهد كرد.»
در همين حال يك استاد دانشگاه گفت: احتمال دو جنگ سرد ميان ايران و عربستان و اسرائيل و ايران در كنار منازعات ديگر در منطقه وجود دارد و ممكن است آمريكا يا اوباما را به يك عكس العمل سريع در سياست خارجي اش وادار كند.
سيدمحمد كاظم سجادپور در سخناني در نوزدهمين همايش بين المللي خليج فارس، چالش ها و سازوكارهاي منطقه اي اظهار داشت: همه دولت هاي آمريكا در منطقه و خاورميانه سه هدف امنيت خطوط نفت، حمايت از امنيت اسرائيل و پشتيباني از دوستان آمريكايي در دنياي عرب را دنبال كردند.
وي ادامه داد: قدرت هاي منطقه در شرايط كنوني در خليج فارس فضاي بيشتري براي ابتكار عمل دارند چرا كه در آينده مساله افغانستان و انتخابات مجدد رياست جمهوري آمريكا در 2012 وقت اوباما را مي گيرد.
سجادپور خاطرنشان كرد: سياست خارجي اوباما تحت تاثير واقعيت هاي منطقه و آنچه كه واشنگتن بخواهد آن را طراحي كند است.
متكي: رگه هايي از واقع بيني در بحث هسته اي مشاهده مي شود
وزير امور خارجه كشورمان گفت: در مجموع رگه هايي از واقع بيني را از سوي طرف هاي مقابل در خصوص برنامه صلح آميز هسته اي ايران مشاهده مي كنيم.
منوچهر متكي اين مطلب را ديروز در نشست مطبوعاتي مشترك با همتاي گرجي خود و در پاسخ به سؤالي در خصوص نزديك شدن به پايان مهلت داده شده از سوي ايران به كشورهاي طرف مذاكره در خصوص پاسخ به پيشنهاد مبادله سوخت مطرح كرد.
متكي با بيان اين كه گفت وگوهايي انجام شده و پيام هايي در حال رد و بدل شدن است و بايد منتظر بمانيم، اظهار اميدواري كرد كه اين واقع بيني روند خود را طي كرده و به نتايج مطلوب و مناسب برسد. متكي همچنين با بيان اين كه در نشست اخير 1+5 در نيويورك هنوز نتيجه اي بطور رسمي دريافت نكرده ايم و نمي توانيم اظهار نظر خاصي درباره آن داشته باشيم، گفت: منتظر تحولات جاري در روي پرده و پشت پرده مي مانيم.
ظاهرا ماموريت اصلي
شبكه العربيه دميدن
در اختلافات است
وزير خارجه كشورمان در خصوص فضاسازي شبكه العربيه هم گفت: ظاهرا ماموريت اصلي اين شبكه دميدن در اختلافات و ايجاد واگرايي در منطقه است.
وي تاكيد كرد: قبلا نيز گفتم كه كشورهاي منطقه اگر دوستي همچون اين شبكه داشته باشند، نيازي به دشمن ندارند. چون ظاهرا ماموريت اصلي اين شبكه دميدن در اختلافات و ايجاد واگرايي در منطقه است.
متكي در پاسخ به پرسشي در خصوص اظهارات اخير پادشاه عربستان در ديدار با بشار اسد رئيس جمهور سوريه خاطرنشان كرد: براي ما اظهارات دقيق پادشاه عربستان روشن نيست اما مطمئنا پادشاه عربستان بناي دخالت در روابط دو جانبه كشورهاي ديگر با همديگر را ندارد.
متكي روابط ايران و سوريه را رو به رشد و استراتژيك خواند و تصريح كرد: اين روابط خوب دو جانبه عليه هيچ طرف ثالثي نيست و به هيچ طرف ثالثي نيز اجازه دخالت در اين روابط خوب را نمي دهيم.

 



مايو (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: در خبرها آمده كه رزمايش دريايي مشترك آمريكا و كويت در آبهاي خليج فارس آغاز شده است.
گفت: ارتش آمريكا و ارتش كويت چه تناسبي با هم دارند؟
گفتم: چه عرض كنم؟! چه از نظر تجهيزات و ادوات جنگي و چه از نظر پرسنل نظامي و از هيچ نظر ديگري با هم قابل مقايسه نيستند.
گفت: پس مانور مشترك يعني چه؟!
گفتم: فيلي درون دريا آب تني مي كرد، گنجشكي كنار ساحل آمد و به فيل گفت؛ بيا بيرون ببينم! و فيل از آب بيرون آمد و پرسيد چيه؟ چيكار داري؟ گنجشك گفت؛ هيچي! برگرد توي آب، مي خواستم ببينم «مايو»ي من را نپوشيده باشي؟!

 



كيهان و خوانندگان

¤ به افرادي كه دم از آشتي با سران فتنه مي زنند بفرمائيد كه اين افراد حتي با عذرخواهي هم نمي توانند جنايات و خيانت هايشان را جبران كنند.
يك هموطن
¤ مردم ايران در روز 9 دي ماه پيام خود را به همه مسئولان رساندند. از قوه قضائيه سؤال دارم كه چرا به خواسته مردم عمل نمي شود؟
علي اكبر جهانگيري از لارستان فارس
¤ سران فتنه، امروز براي فرار از مجازات، نقاب آشتي و صلح طلبي به چهره زده اند و به ملت ولايت مدار و صبور ايران، انگ افراطي گري مي زنند. به آن ها بفرمائيد كه مردم ايران بسيار صبور هستند، وگرنه در روز 9 دي طومارشان را درهم مي پيچيدند.
زارع از تهران
¤ خواستيم از طريق كيهان پيام خود را به گوش سران فتنه و كساني كه همواره به نفع دشمنان اين ملت بيانيه مي دهند برسانيم و بگوئيم كه ما جوانان و نسل سوم همواره به نداي حسين زمان لبيك گفته و خواهيم گفت و تا زماني كه زنده ايم و خون در رگ هاي ماست پشت سر رهبري و ولايت فقيه ايستاده ايم.
هاشم مراديان ومهدي احمدي
و جمعي از جوانان و مردم روستاي آهنگ بجستان
¤ در خبرها آمده بود كه برخي ازنمايندگان مجلس تقاضا كرده اند كه تعدادي از كساني كه در مناقشات و اغتشاشات عاشورا هتك حرمت نمودند و دستگير شده اند با آنها با مماشات رفتار شود؟ آيا اين ها واقعاً نماينده ملتند؟ بهتر است اسامي اين نمايندگان را منتشر نماييد تا حافظه ملت اسامي آنها را به خاطر بسپارند.
شهرابي
¤ از روزنامه وزين كيهان خواهش مي كنم ستوني را جهت پاسخ به شبهاتي كه در مناظره ها به نظام و عملكرد دولت وارد مي كنند اختصاص دهيد تا مردم به دروغپردازي آقايان بيشتر پي ببرند.
يك هموطن
¤ از عزيزان كيهاني تقاضا دارم متن كامل مناظره تلويزيوني آقاي شريعتمداري با آقاي كواكبيان را منتشر نماييد چرا كه بسياري از مردم از جمله بنده موفق به ديدن آن نشده ام.
رسول يوسفي زاد از پاكدشت
¤ به نظر من مسير كاملاً روشن و شفاف است و هيچ ابهامي در آن ديده نمي شود. يك عده اي براي رسيدن به قدرت تلاش كردند خودشان و نگاهشان را با بيگانگان منطبق كنند و از طرف ديگر با دادن شعارهاي دروغين در داخل آراي عده اي را به خود جلب كنند اما غافل از اينكه اكثريت مردم دست آن ها را خوانده بود و روز انتخابات حضور 40 ميليوني مردم و نتيجه انتخابات حقانيت اصولگرايان را نشان داد. بديهي است طرف مقابل كه نتوانسته بود به تعهداتش بويژه در قبال بيگانگان عمل كند بايد پروژه اغتشاش را به اجرا بگذارد.
يك هموطن
¤ كيهان در چند شماره قبل صفحه اي از يكي از شماره هاي زمان هاي گذشته روزنامه جمهوري اسلامي را با موضوع حمايت از خلع صلاحيت مرجعيت آقاي سيدكاظم شريعتمداري در اول انقلاب توسط جامعه مدرسين حوزه علميه قم چاپ كرده بود كه كار بسيار بجا و جالبي بود. مي خواستم به منظور افشاگري بيشتر از جريان فتنه اين روش را ادامه بدهيد تا معلوم شود چه كساني در گذشته چه موضعي داشتند و امروز در كجا قرار گرفته اند.
نطنزي
¤ رسانه هاي وابسته به صهيونيسم مدام به دروغ پردازي و جنجال آفريني عليه برنامه صلح آميز هسته اي ايران مي پردازند اين در حالي است كه زرادخانه هسته اي رژيم غاصب اسرائيل بزرگترين خطر براي صلح و ثبات و امنيت جهاني مي باشد بايد از طريق فشار كشورهاي جهان بويژه كشورهاي اسلامي مراكز هسته اي اين رژيم به روي بازرسان آژانس گشوده و گام هاي اساسي براي آرامش و امنيت كامل براي تمام كشورها برداشته شود.
رضواني
¤ با توجه به گذشت 30سال از انقلاب متأسفانه اگر قدم در مترو مي گذاري گويا انقلابي در اين كشور رخ نداده است. از متوليان امور شهرداري و شهري و مترو تقاضا دارم آهنگ ملايم، راديو معارف، قرآن و برنامه هايي از اين قبيل از ايستگاه ها و داخل متروها پخش نمايند كه قشر عظيم جوانان در حال استفاده از اين وسيله نقليه مطمئن و سريع با برخي از مباني ديني نيز آشنا شوند.
يك شهروند دلسوز نظام
¤ مسئولين قوه مجريه در دوره اصلاحات با تصويب بازخريد كارگران بخش خصوصي و تبديل رسمي به قراردادي سه ماهه و 6 ماهه ضربه مهلكي به اين قشر زد و امنيت شغلي آنها را به مخاطره انداخت. شايسته و انتظار به حقي است كه مسئولين قوه مجريه و مقننه نسبت به اصلاح مصوبه ياد شده اقدام نمايند تا كارگران با رسمي شدن ضمن تامين امنيت شغلي با دلگرمي بيشتر به كسب و كار خود ادامه دهند.
جمعي از كارگران كشور
¤ در آزمون هاي استخدام دولتي، شرط معدل نيز ملاك قرار گرفته است. اين در حالي است كه معدل ارزش مناسبي براي تعيين سطح توانمندي افراد نيست و به خاطر نبودن شرايط برابر تحصيل، طبيعي است كه برخي از افراد، معدل كمتري به دست مي آورند. در اين شرايط ورود به بازار كار عادلانه نيست.
يك هموطن
¤ ضمن تشكر از چاپ مطالب روشنگر درباره سينماي غرب در صفحه تصوير روز، خواهشمند است كه از تجمل گرايي در سريال هاي سيما بيشتر انتقاد شود. زيرا نمايش پررنگ اشرافيت در سريال هاي تلويزيوني، تاثيري منفي بر فرهنگ جامعه دارد.
حميدرضا اسلام خواه
¤ لطفا چند گزارش افشاگرانه درباره قاچاق موادمخدر و قاچاقچياني كه بازداشت مي شوند ولي طولي نمي كشد كه به بهانه هاي مختلف آزاد مي شوند بدون آنكه برخوردي با آن ها صورت بگيرد، چاپ كنيد چرا عده اي باورشان نمي شود كه اين مسئله خيلي از خانواده ها را از هم پاشيده و خيلي از زندگي ها هم در حال از بين رفتن و سوختن در اين آتش است.
يك هموطن
¤ يكي از مربيان ورزشي روز جمعه در برنامه «ورزش و مردم» صحبت شان را به جاي نام و ياد خدا با عبارت «با نام ايران و مردمش» شروع كرد كه با توجه به اينكه ايشان مربي تيم ملي هم هستند جاي تاسف دارد.
فرخي از كرج
¤ از قرار معلوم تمام مشتركين گاز از تاريخ اول بهمن ماه بيمه حوادث مي شوند. عرض بنده اين است كه چنانچه بعضي از مشتركين تمايل به بيمه شدن خود نداشته باشند چه كار بايد بكنند؟ و تكليف چيست؟
عابديني
¤ براي پرداخت و دريافت هاي مربوط به تاسيسات زيربنايي ساكنين شهرك واوان بانك صادرات بعنوان بانك عامل تعيين شده است در حالي كه حتي يك شعبه از اين بانك در شهرك مذكور وجود ندارد و مردم بايد براي دسترسي به بانك جهت انجام كار اداري چندين كيلومتر راه را طي كنند.
جمعي از ساكنين
¤ از شركت مخابرات خواهشمنديم فكري براي دكل تلفن همراه و تلفن ثابت شهرستان گلوگاه مازندران بكنند. هر شب خط هاي تلفن هاي ثابت قطع و در روستاي خورشيد كلا كه اكثراً تلفن همراه خط ندارد.
اهالي مردم روستاي گلوگاه
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه 2 مورخه 21/5/88 روزنامه تحت عنوان «ايجاد مزاحمت و فروش موادمخدر و قاچاق دارو در ناصر خسرو» به اطلاع مي رساند: فرمانده انتظامي تهران بزرگ در خصوص موضوع فوق اعلام داشته، برابر اقدامات انجام شده تعداد زيادي از دست فروشان و دلالان فروش داروهاي غيرمجاز از آن مكان پراكنده شده اند و در يك عمليات ضربتي شخصي به نام ر-آ به همراه مقادير زيادي دارو دستگير و به مراجع قضايي معرفي گرديد.
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
ضمن تشكر از آن روزنامه وزين در خصوص انعكاس درخواست هاي مردمي، در پاسخ به مطلب مندرج در شماره مورخ 22/10/88 آن رسانه با عنوان تعيين خسارات به آگاهي مي رساند: از مشترك درخواست مي شود به منظور رسيدگي دقيق به مشكلات خود با شماره تلفن 88616613 (دفتر روابط عمومي) تماس حاصل نمايند.

 



پكن مذاكرات 1+5 براي تحريم ايران را به شكست كشاند

سرويس سياسي-
پنج عضو دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد به همراه آلمان روز شنبه نشستي را در دفتر اتحاديه اروپا در «نيويورك» در ارتباط با بررسي تحريم هاي بيشتر عليه ايران برگزار كردند اما اين مذاكرات بدون هيچ گونه توافقي به اتمام رسيد.
در حالي كه خبرها و گزارش هاي رسيده از اين نشست نشان مي دهد اختلافات عميقي ميان اين پنج كشور بر سر نحوه برخورد با پرونده ايران وجود دارد اما اغلب رسانه ها و تحليلگران سعي دارند چين را عامل شكست اين نشست معرفي كنند.
در همين رابطه تحليلگران چيني اعلام كردند كه احتمال ندارد كه پكن از تحريم هاي بيشتر عليه ايران حمايت كند. «هوآ ليمينگ» سفير سابق چين در ايران روز گذشته به روزنامه «چاينا ديلي» اعلام كرد: اعمال تحريم ها (عليه ايران) دشوار خواهد بود زيرا چين و روسيه تا زماني كه نه ايران و نه آمريكا به طور كامل گفت وگوهاي صلح آميز را ترك نكرده اند با اين اقدام مخالف هستند.
وي ادامه داد: دولت اوباما از زماني كه صدارت را به دست گرفته است هنوز هيچ گونه پيشرفتي درباره مسئله ايران و خاورميانه به دست نياورده است.
سفير سابق چين در ايران تصريح كرد كه ممكن است آمريكا به منظور جلب حمايت چين و روسيه تحريم هاي جديد عليه ايران را تعديل كند.
«يين گنگ» كارشناس مطالعات خاورميانه در دانشگاه علوم اجتماعي چين اعلام كرد: قدرت هاي غربي آنچه را كه از مذاكرات كشورهاي 1+5 انتظار دارند و مي خواهند به دست نخواهد آورد.
روزنامه روسي «ورميا نووستي» هم در مورد نقش چين در اين مذاكرات نوشت: چين تنها كشور گروه «1+5» بود كه در اين ديدار در سطح پايين تري از معاون وزير خارجه اين كشور حضور داشت. ناظرين سياسي معتقدند، اين اقدام پكن نشانه عدم تمايل آن براي حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته اي ايران با استفاده از اعمال تحريم هاي مضاعف است.
روزنامه «الشرق الاوسط» چاپ لندن هم مبادلات تجاري ميان چين و ايران را عامل شكست نشست شنبه دانست و نوشت: چين عامل اصلي شكست مذاكرات براي اعمال تحريم بيشتر بر ضد ايران بود زيرا مبادلات اقتصادي دو كشور در حدي است كه موافقت چين با اعمال تحريم هاي بيشتر بر ضد تهران به زيان اين كشور خواهد بود.
اين روزنامه از قول يك ديپلمات غربي افزود شركت كنندگان در اين نشست براي گرفتن ژست جدي بودن، تصميم دارند جلسه اي ديگر هم بگذارند تا به ايران اين پيغام را بدهند كه غافل نيستند.
روزنامه فايننشال تايمز هم در گزارشي نوشت چين با كارشكني هاي خود باعث شد احتمالا تحريم ايران براي ماه ها دچار تعويق شود.
در اين گزارش آمده است چين تهديد مستقيمي از سوي ايران حس نمي كند و نمي خواهد رابطه اقتصادي اش با ايران را بهم بزند.
روزنامه تايمز هم با ابراز ناخشنودي از نتيجه مذاكرات 1+5 نوشت يك نماينده سطح پائين چين در اين نشست مانع تصويب تحريم هاي جديد عليه ايران شد. به نوشته تايمز «كانگ»(فرستاده چين) در اين نشست مرتب اعلام مي كرد اكنون زمان وضع تحريم هاي جديد نيست.
آلمان هم مشكل دارد
اگرچه اغلب اخبار و گزارش ها چين را عامل شكست نشست شنبه عليه ايران مي دانند اما خبرها حاكي است مانع تنها چين نبوده و آلمان نيز با تحريم هاي جديد مشكل دارد.
در اين زمينه «بي بي سي» طي گزارشي به سفر كابينه رژيم اسرائيل به آلمان پرداخته و معتقد است تل آويو از برلين مي خواهد تحريم هاي جديدي را عليه ايران وضع كند اما تحريم هاي جديد از نظر اقتصادي به ضرر آلمان است.
«بنيامين نتانياهو»، نخست وزير رژيم صهيونيستي كه اغلب اعضاي كابينه اش را با خود به آلمان برده است در ملاقات با «آنگلا مركل» سعي دارد وي را در مورد اين قضيه مجاب كند.
در همين حال برخي منابع خبري نيز از ديدارهاي محرمانه ميان مقامات تل آويو و واشنگتن براي اعمال فشارهاي بيشتر عليه برنامه هسته اي ايران خبر دادند. به نظر مي رسد با توجه به موفقيت آميز نبودن نشست شنبه 1+5 براي تحريم ايران، رژيم اسرائيل تحركات آشكار و پنهان خود را براي تحت فشار قرار دادن حاميان غربي خود براي مقابله با ايران افزايش داده است.

 



نويسنده نيويورك تايمز: حتي تصور تغيير حكومت در ايران را هم نبايد كرد

يك نويسنده آمريكايي با اشاره به اغتشاشات پس از انتخابات، ايده «تغيير رژيم» در ايران را بيش از حد خوش بينانه توصيف كرد و با ارائه دلائلي به دولت هاي غربي توصيه كرد كه حتي تصور اين موضوع را نكنند.
«ديليپ هيرو»، نويسنده روزنامه هاي نيويورك تايمز و واشنگتن پست در آمريكا با انتشار مقاله اي در پايگاه اينترنتي «آسيا تايمز»، به دوستان غربي خود توصيه كرد كه حتي فكر تغيير رژيم در ايران را نيز نكنند. هيرو در اين باره نوشت، اعتراضات در ايران دچار يكنواختي شده است و مخالفان در ايران فاقد يك درخواست واحد و عمده هستند.
مقاله نويس مذكور با اشاره به تعداد اندك افراد شركت كننده در مخالفت با دولت ايران نوشت: معترضان تهران در حال حاضر همچنان از همان افراد ساكن شمال اين شهر هستند چرا كه در ميان معترضان به ندرت زني را مي بينيد كه پوشش و حجاب كامل داشته باشد؛ پوششي كامل كه بيشتر زنان در جنوب شهر از آن استفاده مي كنند.
وي افزود: تاريخ نشان مي دهد كه يك جنبش انقلابي زماني به پيروزي مي رسد كه 2 عامل مهم در كنار يكديگر وجود داشته باشند؛ نخست اينكه چنين جنبشي از حمايت ائتلاف سطوح اجتماعي متفاوت برخوردار باشد و عامل دوم نيز اينكه چنين ائتلافي موفق به فلج كردن دستگاه حكومتي وقت شود.
اين نويسنده آمريكايي تاكيد كرد: امروز مسئله اي كه مطرح مي شود اين است كه آيا اعتراضات خياباني اخير در ايران كه به دنبال اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري آغاز شد، يك يا چند بخش جامعه ايران را درگير كرده است يا خير. شواهد تاكنون نشان مي دهد حتي با وجود اينكه اين اعتراضات براي اولين بار به روز مقدس عاشورا نيز كشيده شد، اعتراضات در ايران دچار يكنواختي شده است.
تاكنون آنچه مسلم است اين كه تعداد زيادي از معترضان متعلق به قشر مرفه جامعه و از ميان ساكنان شمال تهران هستند؛ كساني كه اغلب خويشاونداني نيز در غرب اروپا و آمريكاي شمالي دارند و اغلب تعطيلات خود را در غرب مي گذارنند و به خوبي مي توانند زبان انگليسي را صحبت كرده و با رايانه به خوبي كار مي كنند.
ديليپ هيرو مي افزايد: حال سؤالي كه كارشناسان بايد پاسخ آن را بدهند اين است كه آيا طي 6 ماه گذشته تعداد قابل توجه مردم از نواحي جنوب تهران كه حدود 6 ميليون نفر جمعيت دارد (در حاليكه جمعيت كل شهر تهران تنها حدود 9 ميليون است) نيز به اين اعتراضات پيوسته اند؟ پاسخ اين سؤال نيز تا حدودي روشن است و آن اين است كه خير. وي در پايان مقاله اش با اذعان به اقتدار و وحدت ملت ايران نوشت: ايراني ها كه از يك تاريخ غرور آفرين 6 هزار ساله برخوردارند نشان داده اند كه در عصر جديد در ملي گرايي ثابت قدم هستند. اين يك حقيقت ساده است كه رهبران در غرب نمي توانند آن را ناديده بگيرند.

 



بهاءالله: به شيري كه خورده ام شرمنده نيستم (خبر ويژه)

بهاءالله مهاجراني ابراز شرمندگي نسبت به اظهارات سخيف اكبر گنجي درباره امام زمان(عج) را تكذيب كرد. برخي شبكه هاي خبري ديروز اعلام كرده بودند مهاجراني اظهارات سخيف گنجي را محكوم كرده و از اينكه نام خود را در كنار وي پاي بيانيه 5 نفره گذاشته، ابراز شرمندگي كرده است. اما شبكه ضد انقلابي «جرس» كه توسط تيم مهاجراني و كديور از خارج كشور مديريت مي شود در واكنش به خبر ياد شده نوشت: «سيدعطاءالله مهاجراني خبر منتشره درباره وي در فيس بوك و برخي سايتهاي خبري مبني بر شركت در ميزگرد يك رسانه خارجي و اعلام نظر درباره سخنان گنجي را تكذيب كرد. وي به خبرنگار جرس گفت: در روزهاي گذشته در هيچ ميزگردي شركت نداشته و در اين رابطه سخني نگفته است. مهاجراني تاكيد كرد كه مواضع آقاي گنجي درباره قرآن مجيد و مهدويت مواضع شخصي ايشان است. وي افزود قبلا مخالفت خود را با چنان مواضعي، طي نقدهايي كه منتشر كرده اعلام داشته است.»
گفتني است در خبر منتشره در فيس بوك آمده بود: «مهاجراني در ميزگردي با حضور كارشناسان سياسي در يكي از راديوهاي خارجي به شدت از مواضع اخير اكبر گنجي انتقاد كرد. مهاجراني در واكنش به سخنان اكبر گنجي عليه اعتقادات اهل تشيع گفت: اين سخنان بي ارزش، نياز به پاسخ ندارد. وي افزود: توهين به ائمه و امام زمان كه از سوي گنجي انجام گرفته، من را نسبت به امضاي نامه 5 تن از روشنفكران خارج از كشور، دچار ترديد كرده، چرا كه به هيچ وجه علاقه اي ندارم اسمم در كنار چنين انديشه اي قرار بگيرد و از اين بابت شرمنده ام.»
نكته قابل تامل اينكه سايت «كلمه» وابسته به ميرحسين موسوي با انتشار خبر سايت جرس، به تكذيب اظهارات منتسب به مهاجراني عليه گنجي پرداخت!
اين سايت حاضر نشد به انتقاد از موضع ضد امام زماني اكبر گنجي كه در واقع اقتباس از هجمه هاي بهائيت است بپردازد و اين در حالي است كه نامبرده طي 7 ماه گذشته، تبديل به يكي از سخنگويان اصلي موسوي در خارج از كشور شده است.
سايت كلمه البته خيلي هم بي موضع نبود بلكه زير خبر تكذيبيه مهاجراني، به نام مخاطبان اين عبارات را منتشر كرد: «خوب شد گفتين. چون وقتي اين خبر رو شنيدم خيلي از آقاي مهاجراني ناراحت شدم اساسا اعتقادات ديني هر شخصي به خودش مربوط است... اين سايت ها هم فقط بلدن فرافكني كنن و قصدشون اينه كه تفرقه بندازن... ممنون آقاي مهاجراني، منم وقتي اين خبر رو خوندم خيلي تعجب كردم، اما منتظر تكذيب خبر بودم، با خودم گفتم اگه كلمه هم اين خبر رو درج كرد باور مي كنم، تا الان هم هر نيم ساعت كلمه را چك كردم تا شايد خبري ببينم كه الان ديدم خدا رو شكر، دم كلمه عزيز هم گرم»!
اكبر گنجي به عنوان يكي از 5 عضو حلقه اي كه مهاجراني از آنها به عنوان «اتاق فكر جنبش سبز» ياد مي كند اخيرا در مصاحبه با شبكه بي بي سي انگليس به انكار امام زمان(عج) پرداخته و مدعي شده بود هيچ دليلي بر وجود امام زمان وجود ندارد. وي همچنين ادعا كرده بود ائمه]ع[ نه معصوم هستند و نه واسطه فيض.
پيش از اين، قرينه هاي بسياري، از گرايشات بهايي برخي اعضاي حلقه 5 نفره حكايت مي كرد و علني كردن ستيزه جويي با امام عصر(عج) اين واقعيت را بيشتر نشان مي دهد. محسن كديور كه در كنار سروش و مهاجراني از اعضاي حلقه پنج نفره فراريان قرار دارد، براي حفظ ظاهر به «جرس» گفت: «تفاوت هاي اعتقادي ما مانع از اشتراكات سياسي نيست» اما توضيح نداد كه اولا پس چرا به حلقه 5 نفره خود عنوان روشنفكر ديني داده اند و ثانيا چگونه مي توان با منكران امامت و نبوت و قرآن و وحي هم جبهه شد؟!
به نظر مي رسد اكبر- گاف مثل هميشه اگرچه دست به حماقت زده اما مثل خروس بي محل، تمام پز «روشنفكري ديني» حضرات را به هم ريخته است.
سوابق فرصت طلبانه باند 5 نفره به ويژه بهاءالله مهاجراني به قدري سياه است كه نه تنها مردم ديندار ايران هرگز آنها را جدي نمي گيرند بلكه محافل ضدانقلاب نيز به آنها به ديده بدگماني و كساني كه داراي رفتارهاي «هخا»منشي! هستند مي نگرند.
.

 



هيشكي نشنوه! لعنت بر اين تندروي! (خبر ويژه)

حوادث روز عاشورا و واكنش دهها ميليوني ملت خشمگين به حرمت شكني عناصر ضدانقلاب در آن روز، باعث بگومگوهاي تند در يك تشكل روحاني اصلاح طلب شده است.
گفته مي شود در جلسات اخير اين گروه اگرچه برخي اعضا مدعي شده اند عقب نشيني از راه طي شده به معني شكست ماست، اما با اعتراض شمار ديگري از اعضا كه اتفاقا صاحب نفوذ هم هستند روبرو شده اند. يكي از اين معترضان در اين باره گفته است؛ تا كجا بايد پيش برويم؟ با ماجراهاي اخير همه پل هاي پشت سر و پيش رو دارد خراب مي شود. موسوي تمام ظرفيت اصلاح طلبان را به خدمت گرفت اما همه سرمايه ما را سوزاند.
اين مقام اجرايي سابق همچنين مي گويد با اين روش ها ما راه بازگشت به حاكميت را به روي خودمان مسدود مي كنيم.
يكي ديگر از اعضاي تشكل مذكور هم موسوي را متهم به تك روي كرده و تصريح كرده كه وي به تمام سرمايه و اندوخته جريان چپ و اصلاح طلب صدمه زده است.
از سوي ديگر گفته مي شود رئيس كميته صيانت از آراء و مقابله با تقلب در ستاد موسوي، طي نامه اي به برخي مسئولان ارشد، از ساختارشكني هاي اخير عناصر ضدانقلاب در پوشش جنبش سبز ابراز برائت كرده است.
نامبرده اخيرا به خاطر ايفاي نقش در پروژه القاي تقلب و دامن زدن به برخي التهابات در كشور مورد انتقاد شديد قرار داشته و حتي در سفر به كشورهاي اسلامي هم مورد انتقادهاي تند قرار گرفته است.
به نظر مي رسد مصلحت فعالان سياسي از اين دست در اين است كه به جاي پنهانكاري و حرف هاي درگوشي، حقايق را با افكار عمومي بازگو كنند و ضمن محفوظ داشتن نقد و انتقادهاي خود، به اظهار مرزبندي با دشمنان بيروني و جريان هاي ضدانقلاب و فتنه گر بپردازند و البته بديهي است كه در مقابل جرم و جنايتي كه مرتكب شده اند بايد مجازات شوند

 



جلاد اسرائيلي «سوپرمن» مبارك شد! (خبر ويژه)

يك روزنامه مصري از اقدامات سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) براي سنگ اندازي عليه برنامه هسته اي ايران قدرداني كرد. الاهرام كه به رژيم مبارك نزديك است، در مقاله اي نوشت: مئير داگان رئيس موساد هدايت اتهامات عليه برنامه هسته اي ايران را برعهده گرفته و مي كوشد تكميل اين برنامه را با تأخير مواجه كند.
الاهرام همچنين با بيان اينكه موساد دنبال ترور كارشناسان و خرابكاري عليه برنامه هسته اي ايران است، از داگان به عنوان سوپرمن ياد كرد و نوشت: وي طي 7 سال گذشته كوشيده ضربات جدي به برنامه اتمي ايران بزند.
روزنامه مصري، تحريك مخالفان، انجام ترور و تلاش براي ضربه به تأسيسات اتمي را از جمله رويكردهاي موساد اعلام كرد.
اگرچه سرويس موساد در انجام عمليات تروريستي و خرابكارانه جزو دستگاه هاي جاسوسي بدنام و سياه دنيا شناخته مي شود اما حقيقت اين است كه ادعاي ايراد ضربات جدي از سوي موساد به برنامه هسته اي ايران ادعاي گزافي است چرا كه با وجود كارشكني هاي 7 سال گذشته تمام جبهه استكبار، برنامه هسته اي ايران با سرعت و قدرت به پيش رفته است.
ابراز همسويي برخي محافل مصري با رژيم صهيونيستي در حالي است كه رژيم مبارك در خيانت به امت اسلام و ملت مظلوم فلسطين، از رژيم سعودي پيش افتاده و مورد انزجار امت اسلامي قرار دارد. مبارك اخيراً طي سخناني مدعي شد مصر بيشترين هزينه را براي فلسطين داده و ايران براي بهبود روابط بايد برخي مشكلات امنيتي موجود را مرتفع كند.
عبدالحليم قنديل روزنامه نگار مصري ديروز با انتقاد از رژيم مبارك، در روزنامه القدس العربي تأكيد كرد: واژه خيانت ديگر براي توصيف انحطاط و آشفتگي سياست رژيم مصر كافي و مناسب نيست. امروز در مصر به جاي «اول مصر»، سياست «اول اسرائيل» حكومت مي كند. دولت مصر از ساده ترين نشانه هاي ملي گرايي تهي شده و مردم خود را خوار و ذليل مي كند.
وي اضافه كرد: دولت مصر پس از شكست سال 1973 به سوراخي خزيد و دچار يك انحطاط تاريخي شد. اين دولت ديگر نماينده تماميت مصر نيست بلكه به معناي تماميت خانواده مبارك است. او تنها با تفويض اختيار از سوي اسرائيلي ها و آمريكايي ها حكومت مي كند و براي ماندن دولت و خانواده خود دست به هر كاري مي زند تا رضايت آمريكا را به دست آورد. ابوالغيط وزير خارجه حساس ترين تصميم ها براي امنيت مصر را از واشنگتن مي گيرد نه از قاهره و نمونه اخير آن ممانعت از ورود كاروان هاي امدادرساني به خاك غزه بود. پيش از مبارك، انور سادات در سال 1973 به كيسينجر گفت هر طرحي را صلاح مي داني ارائه كن تا ما آن را به عنوان طرح مصر اعلام كنيم.

 



مايك مولن: با ايران نمي توان درگير شد (خبر ويژه)

همزمان با تقلاي بي حاصل دولت اوباما براي وضع تحريم هاي تازه عليه جمهوري اسلامي ايران، يك مقام ارشد نظامي اين كشور گفت هر اقدام خصمانه عليه ايران از سوي آمريكا و اسرائيل مي تواند به تحريك وطن پرستي بيشتر در اين كشور و حتي در ميان طيفي از مخالفان شود.
مايك مولن رئيس ستاد مشترك نيروهاي مسلح آمريكا در مصاحبه با سي ان ان تصريح كرد: واشنگتن درك مي كند و مي سنجد كه هر اقدام خصمانه اي عليه ايران از سوي آمريكا يا اسرائيل مي تواند حس وطن پرستي را حتي ميان طيفي از مخالفان زنده كند. اين نگراني را بايد جدي گرفت.
وي گفت ايران نقشي فوق العاده مهم در منطقه و كل جهان ايفا مي كند.

 



بي بي سي خطاب به آشوبگران؛ ما از شما بيچاره تريم (خبر ويژه)

رئيس بخش فارسي شبكه بي بي سي در واكنش به اعتراض عناصر ضدانقلاب توپ را در زمين خود آنها انداخت. اين عناصر از كمرنگ شدن حمايت بي بي سي نسبت به آشوبگران انتقاد كرده بودند.
صادق صبا در اين زمينه نوشت: «مخالفان حكومت از بي بي سي انتظار داشتند در اين وضعيت بحراني از آنان پشتيباني كند كه حتي بعضي از منتقدان تا آنجا پيش رفتند كه بي بي سي را متهم كردند كه براي راضي نگه داشتن حكومت ايران و يا براي مثال در همسويي با منافع دولت انگلستان پس از يك پوشش بسيار خوب در ابتداي اعتراضات، بعداً به اصطلاح «فتيله» را پايين كشيد. پاسخ من اين است كه كار ما اين نيست كه فتيله را بالا بكشيم يا پايين. اگر پوشش ما از تظاهرات پس از برگزاري انتخابات به تدريج كاهش يافت صرفا به اين دليل بود كه از شدت تظاهرات كاسته شده بود، ولي هر گاه حركتي صورت گرفت، ما آن را پوشش داديم. اين گروه از بينندگان نبايد از ما انتظار داشته باشند كه ما به يك كانال اپوزيسيون تبديل شويم و از حركت اعتراضي آنان دفاع كنيم. كار ما نه براندازي حكومت ايران است و نه پشتيباني از آن.»
وي در حالي مدعي بي طرفي شبكه بي بي سي شد كه اين شبكه يكي از تدارك كنندگان اغتشاش در روز عاشورا از چند هفته قبل از آن بود و در روز عاشورا نيز اقدام به گزارش لحظه به لحظه و دروغ پراكني و انتشار اخبار تحريك آميز- به نيابت از سازمان جاسوسي MI6- مي كرد.
تلويزيون بي بي سي فارسي يك سال پيش براي بسترسازي آشوب در آستانه انتخابات رياست جمهوري راه اندازي شد. به گفته حسين رسام تحليلگر بازداشت شده سفارت انگليس، اين سفارت تحليل هاي خود درباره انتخابات و زمينه هاي التهاب و اغتشاش را به واسطه 150 خبرچين به خدمت گرفته شده از ميان طيفي از فعالان سياسي جمع آوري مي كرد و پس از دسته بندي به لندن و از جمله شبكه بي بي سي ارسال مي كرد. سفارت انگليس نقش عمده اي در سازماندهي برخي تنش هاي حول و حوش انتخابات ايفا مي كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14