(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 29 دي 1388- شماره 19563
 

هيئت نظارت بر مطبوعات راي داد لغو امتياز فرهنگ آشتي و هفته نامه هاي همت و موج انديشه
به دليل برداشتن محفظه جذب بخار بنزين خودروسازان سموم سرطان زا پخش مي كنند
رونمايي از تمبر يادبود جشنواره كودك و هواي پاك
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا: هواي تهران در 365 روز سال ناسالم است
اجراي طرح فروش متري مسكن در منطقه 15
برگزاري مانور مديريت آلودگي هواي تهران
مرگ سرنشين پژو 405 در ميان شعله هاي آتش
كشف 4 محموله كالاي قاچاق در بندرعباس
پيش بيني هواشناسي؛ باران در راه است
سارق، حق الزحمه وكيل را با چك سرقتي پرداخت كرد
دستگيري مدير يك بانك زنجان به اتهام سوء استفاده مالي
3 تن از ماموران پليس راه خاش به شهادت رسيدند
دو نوجوان برازجاني با سمند پدر به سوي مرگ گاز دادند
حوادث كوتاه از كشور
افزايش اسلام ستيزي در آمريكا
ورشكستگي غول رسانه اي آمريكا



هيئت نظارت بر مطبوعات راي داد لغو امتياز فرهنگ آشتي و هفته نامه هاي همت و موج انديشه

معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع رساني ارشاد اعلام كرد كه در جلسه روز 28 ديماه هيئت نظارت بر مطبوعات روزنامه «فرهنگ آشتي» و هفته نامه هاي «همت» و «موج انديشه» لغو امتياز شدند.
هيئت نظارت بر مطبوعات روزنامه «فرهنگ آشتي» را با توجه به تخلفات مستمر از مفاد قانون مطبوعات به استناد تبصره ماده 11 اين قانون، لغو امتياز كرد.
همچنين هفته نامه هاي «همت» و «موج انديشه» به علت تخلف از مفاد مختلف قانون از جمله توهين به برخي از شخصيت هاي محترم نظام - علي رغم اصلاحات اساسي در آخرين ويژه نامه مربوطه با نام «به ياد شهيد همت - موج انديشه»-، براساس ماده 27 و تبصره ماده 11 اين قانون لغو امتياز شدند.
براساس اين گزارش محمدعلي رامين - دبير هيئت نظارت برمطبوعات - ضمن اعلام اين خبر افزود: دراين جلسه روزنامه «امين جامعه» به علت عملكرد مثبت در زمينه انعكاس اغتشاشات روز عاشورا كه بخش قابل توجهي از اعمال تخريبي و قانون شكني هاي اغتشاشگران و بي حرمتي آنان نسبت به عزاداران امام حسين(ع) را به تصوير كشانده و موجب شناسايي و رسوايي حرمت شكنان گرديد، مورد تشويق قرار گرفت. وي افزود: در اين جلسه مقرر شد به روزنامه «آفتاب يزد» به علت روند محتوايي پرتخلف از جمله مطالبي كه موجب تبليغ و تشويق به شركت در اجتماعات غيرقانوني منجر به اغتشاشات مي گردد، براي بار ديگر تذكر جدي هيئت نظارت ارسال شود.دبير هيئت نظارت بر مطبوعات ادامه داد: براي روزنامه «اعتماد» نيز به علت درج مطلبي تحت عنوان «دولت بي صدا» در صفحه 4 ضميمه روز 26 ديماه آن روزنامه و بكارگيري تعابير اهانت آميز و منشاء فتنه دانستن دولت جمهوري اسلامي، به استناد تبصره 4 ماده و 9 تبصره ماده 3 قانون مطبوعات تذكر كتبي هيئت ارسال شد.

 



به دليل برداشتن محفظه جذب بخار بنزين خودروسازان سموم سرطان زا پخش مي كنند

دبير ستاد هواي پاك شهرداري تهران گفت: خودروسازان با برداشتن محفظه جذب بخار بنزين خودروها باعث ورود آلاينده اي در هوا شده اند كه سم مطلق است و سرطان زا بودن آن به اثبات رسيده است.
به گزارش خبرنگار ما وحيد نوروزي با بيان اينكه مهم ترين فعاليت اين ستاد آموزش - اطلاع رساني و حساسيت سازي در جامعه است، افزود: هر چند اهرم قانوني در اختيار نداريم ولي بارها فرياد زده ايم كه به دليل برداشتن محفظه جذب بخار بنزين خودروها به وسيله خودروسازان آلاينده اي به نام «بنزن» هر روز وارد هواي تهران مي شود كه سم مطلق است و سرطان زا بودن آن به اثبات رسيده است.
وي با اشاره به نبود رقابت در صنعت خودروسازي كشور اظهار داشت: با اعمال سياست هاي غلط باعث شده ايم خودروهاي استاندارد روز وارد كشور نشوند و مردم محكوم به استفاده از خودروهاي داخلي باشند.
نوروزي با بيان اينكه در خوش بينانه ترين حالت يك ميليون نفر مستقيم و غيرمستقيم از صنعت خودروسازي درآمد كسب مي كنند، افزود: با انحصاري كردن صنعت خودروسازي منافع 73 ميليوني ايراني را فداي منفعت اين يك ميليون نفر كرده ايم و اين در حالي است كه خودروسازان هيچ مسئوليتي در قبال توليدات خود ندارند.
دبير ستاد هواي پاك شهرداري تهران همچنين از تردد 2 ميليون دستگاه خودروي فرسوده در معابر و خيابان هاي پايتخت خبر داد.
وي مصرف بالاي سوخت در خودروهاي فرسوده را يكي از مهم ترين عوامل آلودگي هواي تهران عنوان كرد و گفت: اساس سهميه بندي سوخت در كشور كاهش مصرف و مديريت سوخت بود اما براي از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده كه پنج برابر خودروهاي استاندارد مصرف سوخت دارند كاري انجام نمي شود.
نوروزي با ذكر اينكه تعريف خودروي فرسوده در جهان پنج سال عمر با 300 هزار كيلومتر پيمايش است، افزود: اين ميزان در كشور ما 30 سال است و دو ميليون خودرو كه در تهران در حال تردد هستند، قبل از سال 82 توليد شده است و عملا خودروي فرسوده محسوب مي شوند.

 



رونمايي از تمبر يادبود جشنواره كودك و هواي پاك

وزير كشور به همراه رئيس سازمان محيط زيست از تمبر يادبود جشنواره كودك و هواي پاك و منشور مروجين هواي پاك ويژه كودكان و نوجوانان رونمايي كرد.
محمد نجار، وزير كشور در اين مراسم خطاب به دانش آموزان گفت: شما از امروز به عنوان مروجين هواي پاك، بايد به ما بزرگترها هشدار بدهيد تا اتومبيل تك سرنشين وارد خيابانها نشود و به جاي آن از حمل و نقل عمومي استفاده كنيم.
وي افزود: كودكان و نوجوانان وارث ميراث گرانبهاي اين كشور و آينده سازان اين آب و خاك هستند، بنابراين معلمان و مربيان بايد در اين زمينه با آموزش هاي لازم سرمايه گذاري كنند.
وزير كشور با بيان اينكه انسان بايد با استفاده از قدرت تعقل و تفكر، براي زندگي بهتر برنامه ريزي كند، گفت: به علت رشد صنايع و توسعه جوامع و مراقبت نكردن از هواي پاك و سالم، امروز اين مشكل گريبانگير همه دنيا شده است.
محمد نجار با اشاره به اين كه در جهان كشورهايي هستند كه با تدبير و برنامه ريزي از آلودگي هوا جلوگيري كرده اند، افزود: در كشور ما نيز از سال 78، برنامه اي 10 ساله براي حفاظت از محيط زيست تنظيم شد كه 9 سرفصل دارد.
وي گفت: براساس اين برنامه، طرح خارج كردن خودروهاي فرسوده، گازسوز كردن و استاندارد كردن خودروها و مديريت ترافيك و چندين فعاليت ديگر با كمك مردم و مسئولان در حال انجام است.وزير كشور آلودگي ها را حادثه اي انسان ساخت دانست و گفت: وزارت كشور و سازمان مديريت بحران با مشاركت مروجين كودك و نوجوان مي توانند براي داشتن هوايي پاك و سالم گام هاي مؤثري بردارند.
حسين باقري رئيس سازمان بحران كشور نيز در اين مراسم خطاب به دانش آموزان گفت: پليس راهنمايي و رانندگي از ميان شما هميار پليس تشكيل داد تا قوانين راهنمايي و رانندگي با تذكرات خوب شما رعايت شود افزود: اين بار مي خواهيم با كمك شما به عنوان مروجين هواي پاك و نمايندگان سازمان بحران كشور، آلودگي هوا را كه حادثه اي انسان ساخت است، ريشه كن كنيم.
به گزارش واحد مركزي خبر، در جشنواره بزرگ كودك و هواي پاك كه با حضور 6 هزار نفر از دانش آموزان ابتدايي استان تهران برگزار شد، تعدادي از دانش آموزان كه لباس فرم به تن داشتند در حركتي نمادين به عنوان نمايندگان و مروجين هواي پاك از دست وزير كشور و رئيس سازمان محيط زيست نشان ويژه مروجين هواي پاك دريافت كردند.
دو دانش آموز نيز به عنوان نماينده دانش آموزان حمايل افتخاري مروجين هواي پاك را به وزير كشور و رئيس سازمان محيط زيست اهدا كردند.
در ادامه اين مراسم ميثاقنامه مشترك به عنوان ميثاقنامه هواي پاك ميان وزير كشور و رئيس سازمان محيط زيست و يكي از دانش آموزان به عنوان نماينده مروجين هواي پاك امضا شد.

 



مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا: هواي تهران در 365 روز سال ناسالم است

مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا گفت: بر اساس استاندارد سالانه كيفيت هواي تنفسي تهران در 365 روز سال در شرايط ناسالم قرار دارد.
به گزارش فارس يوسف رشيدي افزود: دنيا 20 سال است كه مشكل آلاينده مونواكسيدكربن را حل كرده اما هنوز در بسياري از روزها در تهران ميزان اين آلاينده بالاست، چراكه در پروژه خروج خودروهاي فرسوده خوب عمل نكرده ايم.
وي افزود: خودروهاي توليد شده از سال 82 فرسوده اند و به اندازه خودروهاي 30 ساله آلودگي توليد مي كنند.
وي با تأكيد بر اينكه تهران تحمل اين تعداد خودروي فرسوده را ندارد، اظهار داشت: در حالي كه مشكل سوخت حل نشده است، موتورسيكلت ها هم آلودگي زيادي توليد مي كنند و بر اساس استاندارد سالانه، كيفيت هواي تنفسي تهران در 365 روز سال در شرايط ناسالم قرار دارد.
رشيدي با اشاره به اينكه اگر ميزان مونواكسيدكربن در هوا نصف شود، هواي تهران دو برابر پاك مي شود، اضافه كرد: با نصب مبدل كاتاليزور در خودروها مي توان اين كار را انجام داد.
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا با اشاره به تصويب استانداردهاي جديد آلاينده هاي هوا كه براي سال آينده در شوراي عالي محيط زيست تصويب شده تصريح كرد: پيش از تصويب اين استانداردها بايد به اين پرسش پاسخ داده شود كه با چه امكانات و تجهيزات و با چه خودرو و سوختي مي خواهيم اين استاندارد ها را اجرا كنيم.
وي ادامه داد: بحران تنها در سيل و زلزله خلاصه نمي شود و با توجه به ميزان مرگ و مير ناشي از هواي آلوده، آلودگي هواي تهران هم يك بحران است.

 



اجراي طرح فروش متري مسكن در منطقه 15

شهردار منطقه 15 گفت: عمليات اجرايي طرح فروش متري مسكن در تهران آغاز شده است.
مجتبي يزداني در گفت وگو با فارس به شروع فروش متري مسكن اشاره كرد و گفت: ساخت خانه هاي اين طرح در مناطق جنوبي تهران انجام مي شود.
شهرداري منطقه 15 از انجام هفت پروژه نوسازي فروش متري مسكن خبر داد و افزود: وظايفي كه بر عهده شهرداري منطقه از نظر صدور پروانه و غيره بوده، انجام شده است.
يزداني با اشاره به اين كه اين اقدام با مشاركت بخش خصوصي انجام شده است، گفت: اين پروژه ها در مدت 2 سال ساخته مي شود.

 



برگزاري مانور مديريت آلودگي هواي تهران

نخستين مانور مديريت آلودگي هوا در شرايط اضطرار شهر تهران با حضور نمايندگان و ماموران سازمان هاي مختلف برگزار شد.
به گزارش واحد مركزي خبر، در اين مانور ابتداء وضعيت بحران از مركز مهار اعلام و سپس كميته كاهش آلودگي تشكيل شد.
در مرحله بعدي تيم هاي اورژانس و آتش نشاني به مراكز اصلي شهر اعزام شدند و به افرادي كه دچار مشكل تنفسي و قلبي شده بودند، امدادرساني كردند.
در اين مانور همچنين براي مردم پيامك ارسال و وضعيت براي آنان اطلاع رساني شد.
آتش سوزي و اطفاء حريق، اطلاع رساني و توزيع ماسك در مركز شهر از ديگر بخش هاي نخستين مانور مديريت آلودگي هواي شهر تهران بود.
مدير مركز محيط زيست شهرداري تهران در حاشيه اين مانور گفت: هدف از برپايي اين مانور، ارتقاي سطح آمادگي در رويارويي با شرايط اضطراري و بحراني مانند آلودگي هوا بود.
حيدرزاده افزود: همچنين زمان اعزام تيم هاي امدادي به مركز شهر و رسيدگي به مصدومان، تشكيل ستاد بحران و هماهنگي بين سازمانهاي مختلف در اين مانور مورد ارزيابي قرار گرفت.

 



مرگ سرنشين پژو 405 در ميان شعله هاي آتش

گرگان-خبرنگاركيهان:
سرنشين پژو 405 در «كردكوي» گلستان بر اثر آتش سوزي خودرو و گرفتار شدن در شعله هاي آتش جان باخت.
اين حادثه ساعت چهار صبح يكشنبه در جاده اصلي ورود به شهر كردكوي به وقوع پيوست. در اين حادثه تلاش مأموران آتش نشاني جهت نجات دادن تنها سرنشين خودرو بي اثر ماند و سرنشين خودرو در ميان شعله هاي آتش جان باخت.
گفتني است جسد وي به بيمارستان اين شهر انتقال يافت، و تحقيقات در خصوص علت اصلي وقوع حادثه ادامه دارد.

 



كشف 4 محموله كالاي قاچاق در بندرعباس

سرويس شهرستانها-
مأموران مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان هرمزگان چهار محموله كالاي قاچاق ترانزيتي به ارزش 20 ميليارد ريال را در بندرعباس كشف كردند.
فرمانده انتظامي استان هرمزگان گفت: بيشتر اين كالاها پوشاك، كفش و سيگار است.
دشتي با اشاره به اينكه قاچاقچيان قصد داشتند اين كالاهاي قاچاق را با مدرك جعلي به استان هاي مركزي كشور منتقل كنند گفت: در اين رابطه 7 نفر دستگير شدند.

 



پيش بيني هواشناسي؛ باران در راه است

سازمان هواشناسي كشور از بارش باران و برف در نواحي غربي و شمال غربي و به تدريج مركز كشور خبر داد.
براساس اعلام سازمان هواشناسي كشور، بررسي نقشه هاي آينده نگري و پيش يابي بيانگر آن است كه با نزديك شدن يك سامانه بارشي به كشور از سمت غرب و شمال غرب بر مقدار ابرها افزوده شده و بارندگي در اين مناطق آغاز خواهد شد، دامنه فعاليت اين سامانه امروز به تدريج به بخش هايي از جنوب غرب كشور كشيده مي شود. فردا نيز با تأثير موج ديگري از اين سامانه در جنوب غرب، غرب دامنه هاي زاگرس به تدريج مركز، جنوب و سپس دامنه هاي جنوبي البرز ابرناكي و بارش پيش بيني مي شود كه بارش در مناطق سردسير و مرتفع به صورت برف و در مناطق جنوبي تر كشور با رعد و برق همراه خواهد بود، در 24 ساعت آينده براي غرب سواحل خزر بارش پراكنده دور از انتظار نيست.
وضعيت هواي استان تهران نيز طي 24 ساعت آينده نيمه ابري همراه با غبار صبحگاهي و در اواخر وقت افزايش ابر پيش بيني مي شود؛ بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 17+ و 8+ درجه سانتي گراد خواهد بود.
وضعيت هواي استان خراسان رضوي نيز نيمه ابري تا ابري در پاره اي نقاط مه آلود به تدريج كاهش ابر پيش بيني مي شود، بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 7+ و 1+ درجه سانتي گراد خواهد بود.
وضعيت هواي استان فارس طي 24 ساعت آينده صاف در پاره اي نقاط نيمه ابري پيش بيني مي شود؛ بيشينه و كمينه دماي هواي اين استان به ترتيب 20+ و 3+ درجه سانتي گراد خواهد بود.

 



سارق، حق الزحمه وكيل را با چك سرقتي پرداخت كرد

مرد متهم به سرقت خودرو پس از اتمام رسيدگي به پرونده حق الزحمه وكيل خود را با يك چك سرقتي 6 ميليون توماني پرداخت كرد.
به گزارش فارس، صبح ديروز مأموران كلانتري 113 بازار از طريق تماس مسئولان يك بانك از حضور يك زن براي نقد كردن يك چك سرقتي باخبر شدند.
مأموران پليس با حضور در محل بانك اين زن جوان را شناسايي و دستگير كردند اما مشخص شد اين فرد وكيل پايه يك است و مدعي است اين چك 6 ميليون توماني را در ازاي حق وكالت دريافت كرده است.
رضوانفر داديار شعبه چهارم دادسراي امور جنايي تهران درباره اين پرونده گفت: اين زن جوان به دادسراي امور جنايي تهران آمد و مشخص شد وي وكيل يكي از متهمان است.
وي ادامه داد: اين زن با حضور در دادسرا مدعي شد وي وكالت سارقي كه به اتهام سرقت خودرو بازداشت شده را به عهده داشته است.اين زن مدعي شد: پس از اتمام رسيدگي به پرونده، اين سارق حق الزحمه وكيل را با يك چك 6 ميليون توماني پرداخت كرده كه اين زن امروز با مراجعه به بانك مطلع شده است چك سرقتي است.
داديار شعبه چهارم دادسراي امور جنايي تهران گفت: در حال حاضر تحقيقات براي مشخص شدن هويت صاحب چك و همچنين چگونگي سرقت آن آغاز شده است.

 



دستگيري مدير يك بانك زنجان به اتهام سوء استفاده مالي

زنجان- خبرنگار كيهان:
مدير يكي از بانك هاي استان زنجان به اتهام سوءاستفاده مالي و تباني با دلالان اقتصادي دستگير شد.
سرهنگ محمد اسدي فرد رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان زنجان ضمن اعلام خبر فوق افزود: در پي اطلاع مأموران پليس اطلاعات و امنيت استان مبني بر سوء استفاده و تخلفات مالي مدير يكي از بانك هاي استان موضوع به صورت ويژه در دستور كار قرار گرفت.
وي افزود: با توجه به لزوم برخورد قاطع با جرائم و مفاسد اقتصادي يك اكيپ از مأموران مجرب پليس تحقيقات گسترده اي را آغاز و با حصول اطمينان از صحت موضوع با هماهنگي مراجع قضايي و شناسايي متهم به نام «و-گ» نامبرده تحت نظر قرار گرفت.
سرهنگ اسدي فرد افزود: با جمع آوري مدارك لازم پليس متوجه شد نامبرده پنج ميليارد و چهارصد ميليون تومان به صورت غيرقانوني و خارج از مقررات بانكي در اختيار يك شركت قرار داده كه اين شركت در قبال مبلغ دريافتي ضامنان معتبري نيز به بانك معرفي نكرده است.سرهنگ اسدي فرد افزود: با هماهنگي به عمل آمده با مراجع قضايي، متهم دستگير و با توجه به مستندات قانوني موجود مبني بر اختلاس و سوء استفاده مالي ، به مراجع قضايي معرفي و روانه زندان شد. تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

 



3 تن از ماموران پليس راه خاش به شهادت رسيدند

زاهدان - خبرنگار كيهان
معاون اجتماعي فرماندهي نيروي انتظامي استان سيستان و بلوچستان گفت: اشرار مسلح با هدف قرار دادن خودروي پليس راه در محور خاش-زاهدان 3 تن از ماموران نيروي انتظامي را به شهادت رساندند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ محمد عرب اظهار داشت: به دنبال تداوم طرح تشديد مبارزه با قاچاق موادمخدر و سوخت در سطح استان، اشرار مسلح يكشنبه شب با واحد گشت پليس راه كه به منظور كنترل و روان سازي ترافيك محور خاش - زاهدان در حال انجام وظيفه بود درگير شدند كه در اثر آن 3 تن از بهترين فرزندان اين مرز و بوم به شهادت رسيدند.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان تصريح كرد: ماموران پليس راه در حال انجام وظيفه در اين محور به يك دستگاه خودرو كه با سرعت غيرمجاز درحال حركت بود مشكوك و قصد بررسي و اعمال قانون داشتند كه سرنشينان خودروي مذكور به سوي ماموران تيراندازي و آنان را به شهادت رساندند.
عرب گفت: اين حادثه در 50 كيلومتري محور خاش - زاهدان اتفاق افتاد و تلاش گسترده براي شناسايي و دستگيري اشرار مسلح از سوي ماموران انتظامي و امنيتي در حال انجام است.

 



دو نوجوان برازجاني با سمند پدر به سوي مرگ گاز دادند

برازجان- خبرنگار كيهان:
برخورد خودروي سمند با تير چراغ برق در برازجان دو نوجوان را به كام مرگ فرستاد.
«علي- ف» فرزند محمد شنبه شب در نبود پدر خودروي سمند حاضر در خانه را برداشت به سراغ دوستش به نام «عباس- ت» فرزند اسماعيل رفت و ضمن سوار كردن او به طرف جاده امامزاده ابراهيم حركت كرد.
براساس اين گزارش خودروي سمند به دليل سرعت زياد و انحراف به چپ با تير چراغ برق برخورد و تير چراغ برق بر روي خودروي سمند سقوط كرد. در اثر اين حادثه هر دو نوجوان يادشده در دم جان سپردند.

 



حوادث كوتاه از كشور

مرگ چوپان در اثر انفجار مين
اهواز-ايرنا: يك دامدار به نام رحيم راشدي روز شنبه حين چرانيدن دام خود بر اثر انفجار مين بجاي مانده از تجاوز نيروهاي بعثي عراق به ايران اسلامي، در نقطه اي در شمال بستان از توابع شهرستان دشت آزادگان كشته شد.در جريان اين حادثه چهار راس گوسفند نيز بر اثر شدت انفجار مين تلف شد.هنوز نوع مين انفجاري توسط كارشناسان مشخص نشده است.
كشف مواد مخدر از خودرو
يزد-خبرنگار كيهان: 109 كيلوگرم ترياك در بازرسي از يك دستگاه خودرو هيوندا در طبس كشف شد. در اين رابطه يك نفر دستگير شد. اين شخص قصد داشت مواد مخدر مكشوفه را از كرمان به مشهد منتقل كند.
دستگيري
فروشندگان سكه هاي تقلبي
بوشهر-خبرنگار كيهان: 3 نفر از اعضاي يك شبكه فروش سكه هاي جعلي در دشتستان دستگير و بيش از 39 كيلوگرم سكه تقلبي از اين افراد كشف شد. از متهمان 17 هزار و 400 قطعه سكه تقلبي به دست آمد. ارزش ريالي سكه هاي مكشوفه 254 ميليون تومان اعلام شد. متهمان با نشان دادن 3 قطعه سكه واقعي به مشتريان خود آنها را فريب داده و از آنها كلاهبرداري مي كردند و سكه هاي تقلبي را به جاي واقعي با نصف قيمت به آنان مي فروختند.
قاتل فراري در دام پليس
فردي كه يك نفر را در كرج به قتل رسانده و به ديلم متواري شده بود توسط پليس اين شهر شناسايي و دستگير شد. متهم به نام ع فردي به نام س اهل و ساكن كرج را به قتل رسانده بود. وي در حالي كه سوار يك دستگاه اتوبوس در حال عزيمت به اهواز بود در ديلم به دام افتاد.
آتش گرفتن خودرو
در پي واژگوني و آتش گرفتن يك دستگاه خودرو پژو 405 در استان بوشهر 3 نفر از سرنشينان اين خودرو كه با هم فاميل بودند در آتش سوختند. راننده خودرو به شكل معجزه آسايي از مرگ نجات يافت. جان باختگان همسر 50 ساله، دختر 20 ساله و خواهر همسر 55 ساله راننده بوده و به سمت آبادان در حركت بودند كه با تركيدن لاستيك جلو دچار حادثه شدند.
قتل دختر توسط خواستگار
در يكي از بخش هاي شهرستان دشتستان جوان19 ساله اي به نام «الف» به علت مخالفت مادر دختر مورد علاقه اش با ازدواج آنها در يك اقدام جنون آميز دختر مورد علاقه خود را كه از بستگانش نيز بوده به ضرب چاقو از پا درآورد. جوان ضارب پس از قتل دختر مورد علاقه خود چندين ضربه چاقو نيز به شكم خود زد كه هم اكنون در بيمارستان بستري است.
انهدام باند جاعلان اسناد
مشهد-خبرگزاري فارس: يك باند جعل اسناد زمين و مسكن در مشهد متلاشي شد.
با متلاشي شدن اين باند، هفت نفر كه با جعل سند اقدام به فروش زمين مي كردند، دستگير شدند و تحقيقات از اين متهمان ادامه دارد.
متلاشي شدن باند قاچاق عتيقه
گرگان-خبرنگار كيهان: اعضاي يك باند قاچاق عتيقه و نگهداري سلاح شكاري و مواد مخدر در گرگان دستگير شدند. سركرده اين باند كه با نصب دوربين مدار بسته در اطراف منزل و با مشاهده پليس قصد فرار داشت به دام افتاد.
تعدادي از بستگان اين فرد براي فراري دادن متهم اقدام به درگيري و تخريب خودرو ماموران انتظامي كردند كه با تيراندازي هوايي درگيري خاتمه و متهم به دام افتاد.
در جريان اين درگيري و تيراندازي تعدادي از اهالي روستا مجروح شدند. تاكنون يازده نفر از اعضاي اين باند دستگير شدند.

 



افزايش اسلام ستيزي در آمريكا

يك شبكه تلويزيوني آمريكايي از افزايش موج اسلام ستيزي در اين كشور خبر داد.
در گزارشي كه از شبكه تلويزيوني «اي بي سي»، پخش شد، «احمد رحاب» مدير اجرايي سازمان شوراي روابط اسلام و آمريكا موسوم به care در شهر شيكاگو از تهديد مسلمانان در آمريكا، ابراز نگراني كرد. وي گفت: اخيراً يك نامه الكترونيكي با اين مضمون دريافت كرده است كه يك عرب خوب، يك عرب مرده است. به گفته رحاب، چنين عباراتي معمولاً از سوي سازمان هاي اسرائيلي افراطي مورد استفاده قرار مي گيرد. شبكه تلويزيوني اي بي اس آمريكا گزارش داد: رحاب تنها مسلماني نيست كه مورد چنين تهديداتي واقع شده است، چرا كه پيش از آن، زن مسلماني به نام «جيانين عثمان» نيز پيام هاي تهديدآميز دريافت كرده بود. به گزارش ايرنا به نقل از مدير ارتباطات شوراي روابط اسلام و آمريكا در شيكاگو، ده ها مورد نامه پستي و الكترونيكي و تماس هاي تلفني توهين آميز و تعرض به مسلمانان در اين شهر به ثبت رسيده است.

 



ورشكستگي غول رسانه اي آمريكا

شركت آمريكايي «مديا» وابسته به گروه رسانه اي «مديانيوز» (يكي از غول هاي رسانه اي آمريكا) ورشكست شد.
به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره اين شركت 50 روزنامه از جمله روزنامه هاي «دنور پست» و «ديترويت نيوز» را منتشر مي كند و با بيش از 760 ميليون دلار بدهي، اعلام ورشكستگي كرده است. در 17 روز نخست سال جديد ميلادي چهار بانك آمريكايي و يك شركت هواپيمايي نيز در آمريكا اعلام ورشكستگي كرده اند.به گفته كارشناسان اقتصادي، شاخص هاي مهم اقتصادي آمريكا نشان مي دهد بحران اقتصادي در اين كشور تا پايان 2010 ادامه يابد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14