(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه اول بهمن 1388- شماره 19565
 

حديث دشت عشق
سپاهان و نبرد با ملوانان پيروزي به دنبال نخستين «پيروزي » با دايي
اخبار كوتاه از فوتبال
قصد بركناري آشتياني را نداريم سعيدلو : احتمالا كاشاني مديرعامل پيروزي مي شود
مهلت 10روزه به كرماني ها ورزشگاه باهنر براي ليگ قهرمانان تائيد نشد
اتفاق تازه در ورزش لغو انتخابات فدراسيون تنيس به دليل عدم تأييد صلاحيت ها
تلاش بي نتيجه رسانه هاي غربي براي سياه نمايي يك خبر فيصل ژاوير: مسلمانم و به دين خود افتخار مي كنم
صبا در انديشه جبران
مسابقات بسكتبال امارات مهرام - زين اردن؛ تكرار فينال 2009 آسيا
اخبار فوتبال جهان
تمام مصائب «پيروزي ليگ نهم» «در» روي همان پاشنه مي چرخد!
اخبار ورزشي ايران



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «حميد قاسمخاني»
مي دانست شهيد مي شود
شهيد «حميد قاسمخاني» سال 1341 در خانواده اي متدين و مذهبي درشهر كوهبنان به دنيا آمد و رشد يافت. از همان كودكي توكل به خداي مهربان و عدم توجه به ماديات و زندگي زودگذر مادي و محبت به اطرافيان و صفا و سادگي از ويژگي هاي بارز حميد بود. او تحصيلات ابتدايي خود را در دبستان آيت الله كاشاني به اتمام رسانيد و تا سال سوم راهنمايي ادامه تحصيل داد.حميد در برابر قدرتمندان و نيروهاي مهاجم و متكبر و مغرور مقاوم بود و در برابر افراد فروتن تواضعي مضاعف از خود نشان مي داد. در آغاز جواني چون گذران زندگي دشوار بود و حميد تني سالم و دلي مشتاق و پراميد داشت روزهاي تابستان به كار مشغول شد.حميد براي دفاع از ميهن به جبهه اعزام شد و در آخرين باري كه به مرخصي آمد گويا به دلش الهام شده بود كه شهيد مي شود. به همه دوستان و اقوام سر زد و همه را مورد لطف و محبت قرار داد.ايمان و نمازهاي اول وقت حميد و زندگي كوتاه او به ما آموخت با واگذاري امور به خداي مهربان و ايمان به او زندگي درست مي شود و سرانجام حميد در اوج وارستگي و پارسايي و با اطمينان گونه بندگي برخاك مقدس جبهه نهاد و در تاريخ 2/1/1361 زماني كه طبيعت در آغاز شكوفايي است درجبهه رقابيه (شوش) به آرزوي ديرينه اش دست يافت.

 



سپاهان و نبرد با ملوانان پيروزي به دنبال نخستين «پيروزي » با دايي

سرويس ورزشي-
در شرايطي كه رقابت هاي ليگ به يك سوم پاياني اش رسيده مصاف تيم هاي بالانشين براي كسب قهرماني و گرفتن سهميه حضور در ليگ قهرمانان و همچنين جدال تنگاتنگ تيم هاي پايين جدولي براي فرار از منطقه خطر ديدني تر از هفته هاي گذشته اين هفته برگزار خواهد شد.
هفته بيست وچهارم ليگ برتر باشگاه هاي كشور از فردا (جمعه) با برگزاري هشت ديدار آغاز مي شود و روز شنبه هفته پيش رو با رويارويي تيم هاي استيل آذين و استقلال به پايان مي رسد.
بدون تعارف ديدار روز جمعه پيروزي- راه آهن شهرري، مصاف حبيب كاشاني با محمدحسن انصاريفرد است. تقابل اين دو با هم از زماني آغاز شد كه با حضور كاشاني در هيئت مديره باشگاه پيروزي، پرونده انصاريفرد در اين باشگاه بسته شد. روز جمعه آنها رودرروي هم مي ايستند، بايد ديد دوئل مديران عامل پيروزي و راه آهن را كداميك مي برند.
پيروزي هنوز با علي دايي نبرده و در دو بازي اخير كه وي روي نيمكت اين تيم نشسته يك تساوي خانگي و يك شكست سنگين خارجي از خانه عايد سرخپوشان شده است. دايي كه با هدف نگاه داشتن اين تيم در رده سوم ليگ هدايت اين تيم را پذيرفت، در هفته بيست وچهارم و در مصاف با تيم شانزدهم جدول به يك پيروزي خانگي مي انديشد. اين پيروزي مي تواند، تيم دايي را كه زخم چنگال هاي شاهين را بر دوش دارد، به آينده اميدوار كند.
پيروزي پرطرفدار هفته هاست بيش از 20هزار تماشاگر را به ورزشگاه آزادي نمي آورد. پيروزي در ديدار برابر راه آهن پس از مدت ها در يك روز تعطيل به ميدان مي رود. سرخپوشان اميدوارند در اين بازي خانگي باز هم سكوهاي ورزشگاه آزادي ميزباني هواداراني باشد كه هفته هاست از اين تيم يك بازي خوب نديده اند.
سپاهان مقابل ملوان تغيير يافته
زردپوشان اصفهاني با دو تساوي برابر فولادخوزستان و پاس همدان به بالانشينان جدول رده بندي اين فرصت را دادند تا به جايگاهشان نزديك شوند اما آنها تعارف اين تيم را رد كرده و مقابل ديگر تيم ها تن به شكست و تساوي داده اند. سپاهان با وجود اين تساوي ها كماكان صدرنشين مطلق جدول رده بندي است و اين هفته با ملوان بندرانزلي ديدار مي كند. سپاهان در بازي رفت مقابل اين تيم با نتيجه تساوي يك بر يك متوقف شد. اما آن تيم ملوان باتيمي كه روز جمعه مقابل سپاهان صف آرايي خواهد كرد، تفاوت هايي دارد كه مهم ترين آن غيبت محمد احمدزاده روي نيمكت سپيدپوشان است. بايد ديد تيم ملوان با پورغلامي مقابل سپاهان چه مي كند، او كه هنوز با ملوان رنگ شكست و ناكامي را نديده است.
برنامه كامل ديدارهاي هفته بيست وچهارم به اين شرح است:
جمعه: 2/11/88
¤ابومسلم خراسان- پيكان قزوين (ساعت 45:14- ورزشگاه ثامن الائمه مشهد)
¤پاس همدان- صباي قم (ساعت 45:14- ورزشگاه قدس همدان)
¤مس كرمان- شاهين بوشهر (ساعت 45:14- ورزشگاه شهيد باهنر كرمان)
¤سپاهان اصفهان- ملوان انزلي (ساعت 15:15- ورزشگاه فولادشهر)
¤استقلال اهواز- ذوب آهن اصفهان (ساعت 15:15- ورزشگاه تختي اهواز)
¤سايپا كرج- فولاد خوزستان (ساعت 15:15- ورزشگاه انقلاب كرج)
¤تراكتورسازي تبريز- مقاومت سپاسي شيراز (ساعت 15:15- ورزشگاه يادگار امام(ره) تبريز)
¤پيروزي- راه آهن شهرري (ساعت15:15- ورزشگاه آزادي )
شنبه- 3/11/88
¤استيل آذين - استقلال تهران (ساعت 45:14- ورزشگاه آزادي)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

بازگشت تركي به صحنه قضاوت
كميته داوران فدراسيون فوتبال اسامي داوران ديدارهاي هفته بيست و چهارم مسابقات ليگ برتر باشگاههاي كشور را اعلام كرد كه بر اين اساس ديدار حساس استيل آذين- استقلال تهران را محسن تركي قضاوت خواهد كرد.
محسن تركي به دليل سوءتفاهم با مسئولان كميته داوران چندي هفته اي از قضاوت در مسابقات ليگ برتر خودداري كرد و حتي شايعه خداحافظي وي از جامعه داوري مطرح شده بود. اين داور آخرين بار در هفته سيزدهم ليگ برتر ديدار فولاد خوزستان- استقلال اهواز را قضاوت كرد و پس از آن ديگر در صحنه اول فوتبال كشور ديده نشد.
تركي از اين هفته با قضاوت ديدار حساس استيل آذين- استقلال تهران كه به نوعي شهرآورد دوم تهران است، به جمع داوران ليگ برتري باز مي گردد.
همچنين ديدار پيروزي- راه آهن شهرري نيز با قضاوت تورج حق وردي برگزار خواهد شد.
فرگوسن بهترين مربي جهان
سايت فدراسيون بين المللي تاريخ و آمار فوتبال (IFFHS) از سرآلكس فرگوسن به عنوان بهترين مربي 14سال اخير فوتبال جهان ياد كرد.
فرگوسن اسكاتلندي به دليل موفقيت هايي كه در 14سال گذشته در كسوت مربيگري تيم فوتبال منچستريونايتد داشته با 87 امتياز به عنوان برترين مربي جهان انتخاب شده است. مارچلو ليپي، سرمربي تيم فوتبال ايتاليا با 58 امتياز در رتبه دوم اين رده بندي قرار دارد و آرسن ونگر، سرمربي فرانسوي تيم آرسنال با 58 امتياز سوم است.
اسامي محرومان هفته بيست و چهارم ليگ برتر اعلام شد
سازمان ليگ فدراسيون فوتبال اسامي بازيكنان محروم از حضور در هفته بيست و چهارم را اعلام كرد كه بر اين اساس 10بازيكن نمي توانند تيم هاي خود را در ديدارهاي اين هفته همراهي كنند.براساس عملكرد انضباطي بازيكنان، مربيان و كادر فني تيم ها و گرفتن كارت هاي زرد و قرمز 10بازيكن، يك مربي و يك سرپرست در اين هفته از رقابت هاي ليگ از همراهي تيم هاي خود محروم هستند. اسامي محرومان هفته بيست و چهارم ليگ برتر به شرح زير است:سعيد لطفي و محمود پوراسدالله (پيكان قزوين)، سعيد يوسف زاده و سعيد بيگي (سايپا كرج)، جواد شيرزاد (فولاد خوزستان)، سهراب بختياري زاده (صباي قم)، حسن اشجاري (ذوب آهن اصفهان)، محمد احمدپوري (شاهين بوشهر)، ابراهيم توره (فولاد سپاهان اصفهان)، عيسي ترائوره (راه آهن شهر ري)، ابراميان (مربي دروازه بانان راه آهن شهرري) و مجيد بصيرت (سرپرست سپاهان)
درخشش «ته وز» مقابل تيم سابق
تيم فوتبال منچستريونايتد در ديدار رفت از مرحله نيمه نهايي رقابت هاي جام اتحاديه فوتبال انگلستان مقابل منچسترسيتي شكست خورد.
تيم فوتبال من يونايتد سه شنبه شب در زمين من سيتي با نتيجه 2 بر يك شكست خورد. هر دو گل سيتي را كارلوس ته وز در دقايق 42 (پنالتي) و 65 به ثمر رساند. براي تيم سرآلكس فرگوسن هم رايان گيگز در دقيقه 17گل زد. ته وز سال گذشته پس از به ستوه آمدن از نيمكت نشيني در اولدترافورد از منچستريونايتد جدا شد و به سيتي پيوست.ديدار برگشت اين دو تيم چهارشنبه هفته آينده در اولدترافورد برگزار خواهد شد.
نصرتي با 5 ميليون درهم به النصر پيوست
با اعلام روزنامه البيان، مدافع تيم فوتبال تراكتورسازي با مبلغ 5 ميليون درهم راهي النصر امارات شد.
روزنامه البيان نوشت: باشگاه النصر امارات با محمد نصرتي، مدافع ملي پوش باشگاه تراكتورسازي به مدت يك و نيم فصل قرارداد بست تا اين مدافع بار ديگر به جمع آبي پوشان النصر بازگردد.
پس از كسب نتايج ضعيف النصر در فصل جاري، با درخواست فرانك پاگلزدورف، سرمربي اين تيم، ايونت رادا از استوا بخارست و محمد نصرتي جذب تيم شدند تا خط دفاعي النصر بيش از پيش تقويت شود. با پيوستن اين بازيكن جدايي ايمان مبعلي و بوصابون از جمع النصري ها قطعي شد. گفته مي شود نصرتي پس از بازي هفته بيست و چهارم تراكتورسازي مقابل مقاومت سپاسي راهي امارات خواهد شد.
گوارديولا با بارسلونا تمديد كرد
قرارداد جوزپه گوارديولا، سرمربي تيم فوتبال بارسلونا تمديد شد.
جوزپه گوارديولا كه پيشنهاد ارزشمندي از باشگاه منچستريونايتد انگليس براي جانشيني سرالكس فرگوسن دريافت كرده بود ظهر ديروز قرارداد خود را براي فصل آينده با بارسلونا تمديد و از مردم به خاطر انتشار اخبار ضد و نقيض در اين مدت عذرخواهي كرد.
قرارداد قبلي گوارديولا آخر ماه جاري ميلادي به پايان مي رسيد و با اين قرارداد اين مربي موفق تا سال آينده در بارسا خواهد ماند.

 



قصد بركناري آشتياني را نداريم سعيدلو : احتمالا كاشاني مديرعامل پيروزي مي شود

رئيس سازمان تربيت بدني روز گذشته در اظهار نظري صريح اعلام داشت كه جابجايي در رأس مديريت دو باشگاه استقلال و پيروزي وجود ندارد و واعظ آشتياني و كاشاني با قدرت به كار خود ادامه مي دهند.
علي سعيدلو در خصوص آينده كاري آشتياني و اينكه آيا احتمال بركناري اش وجود دارد، اظهار داشت: به هيچ وجه امكان ندارد كه واعظي آشتياني را بركنار كنيم و من تاكنون چنين چيزي را نشنيده ام. وي در استقلال مي ماند و با قدرت به كارش ادامه خواهد داد.وي در خصوص حبيب كاشاني سرپرست موقت باشگاه پيروزي تهران نيز افزود: اقداماتي را براي مديرعامل شدن كاشاني انجام داده ايم و قطعا به موقع تمامي پيشنهادات را جمع خواهيم كرد و به تصميم نهايي مي رسيم.
رئيس سازمان تربيت بدني در پايان در پاسخ به اين سؤال كه براي انتخاب اعضاي هيئت مديره چه تدابيري را انديشيده اند، خاطرنشان كرد: قصد داريم پس از بحث و تبادل نظر، اعضا را انتخاب كنيم. اگر كسي كه صلاح نيست در هيئت مديره باشد يا بايد با فرد ديگري جابه جا شود اين كار را پس از توافق نهايي با افرادي كه در نظر داريم انجام خواهيم داد. اكنون در حال بررسي هستيم و پس از توافقات نهايي اسامي را اعلامي مي كنيم.

 



مهلت 10روزه به كرماني ها ورزشگاه باهنر براي ليگ قهرمانان تائيد نشد

مدير اجرايي كنفدراسيون فوتبال آسيا با اشاره به مشكل نور ورزشگاه شهيد باهنر كرمان گفت: اين ورزشگاه تائيد نشده اما فرصت 10 روزه براي برطرف كردن كمبود 300 لوكس نوري به تربيت بدني كرمان داده شده است.
توكوآكي سوزوكي كه روز سه شنبه از امكانات كرمان براي ميزباني رقابتهاي ليگ قهرمانان آسيا بازديد كرد ضمن اعلام اين خبر افزود: علاقه كرماني ها براي ميزباني مسابقات آسيايي ستودني است و اين نشانه اهميت ورزش فوتبال در كرمان مي باشد اما به دليل كمبود 300 لوكس نور، ميزباني مس كرمان در اين مرحله تائيد نمي شود و فرصت 10روزه اي براي ارتقاء نور ورزشگاه شهيد باهنر كرمان از 900 لوكس نوري به استاندارد كنفدراسيون كه 1200 لوكس نوري مي باشد داده شده است.
وي افزود: طي بررسي صورت گرفته در برخي موارد نيز نياز به اصلاحات وجود دارد كه بسيار جزيي است.

 



اتفاق تازه در ورزش لغو انتخابات فدراسيون تنيس به دليل عدم تأييد صلاحيت ها

در شرايطي كه روز گذشته اعضاي مجمع انتخابات فدراسيون تنيس در محل سالن همايش هاي آكادمي ملي المپيك حضور داشتند تا رئيس اين فدراسيون را انتخاب كنند، از سوي بازرس مجامع سازمان تربيت بدني اعلام شد اين مجمع لغو شده است.
براساس اعلام قبلي مسئولان سازمان تربيت بدني قرار بود اين مجمع از ساعت 30:9 دقيقه صبح با حضور حميد سجادي معاون توسعه ورزش قهرماني ورئيس مجامع فدراسيون هاي ورزشي آغاز شود اما در شرايطي كه همه اعضاي مجمع در سالن مستقر شده بودند و حتي بهرام افشارزاده نيز حضور داشت، اعلام شد مجمع لغو شده است. سجادي نيز به محل جلسه نيامده بود.
عليرضا باقري، بازرس مجامع سازمان تربيت بدني كه در محل سالن حضور داشت با اعلام خبر لغو اين مجمع از برگزاري آن تا پايان سال يا احتمالاً سال آينده خبر داد.
اين اتفاق جديد در ورزش ايران در شرايطي رخ داده است كه قبل از اين برخي كانديداها نسبت به تأييد نشدن صلاحيت هايشان معترض بودند اما از سوي سازمان تربيت بدني تأكيد شد تا روز مجمع صلاحيت كانديداها تأييد خواهد شد. اما اين اتفاق نيفتاد و مجمع به خاطر تأييد صلاحيت نشدن چند كانديدا لغو شد.بهرام افشارزاده نيز كه در محل مجمع حضور داشت و دقايقي را براي اعضا صحبت كرد، حاضر به پاسخگويي در مورد دليل لغو اين مجمع نشد و سالن را ترك كرد.

 



تلاش بي نتيجه رسانه هاي غربي براي سياه نمايي يك خبر فيصل ژاوير: مسلمانم و به دين خود افتخار مي كنم

با اعلام رسمي ژاوير تلاش رسانه هاي غربي و برخي شبكه هاي وابسته به صهيونيسم در تركيه براي سياه نمايي و دروغ خواندن خبر مسلمان شدن وي بي نتيجه ماند.
فيصل ژاوير بازيكن سرشناس سال هاي دور ليورپول، اورتون و رم تلاش رسانه هاي آمريكا و اروپا براي سياه نمايي خبر مسلمان شدنش را بسيار مذبوحانه خواند و گفت: اين افراد از اينكه برخي بازيكنان جهان فوتبال مسلمان مي شوند ضرر مي كنند و براي تخريب بازيكناني مثل من بودجه مي گيرند.
ژاوير كه در ماه دسامبر سال 2009 به دين اسلام مشرف شده دليل اين كار خود را در يك برنامه تلويزيوني رسيدن به آزادي، برابري انديشه، درك برادري با همنوعان خود و آرامش روحي عنوان كرد و گفت: من مسلمانم و به دين خود افتخار مي كنم. دروغ بودن اين خبر را كساني بر سر زبان ها مي اندازند كه دوست ندارند گسترش اسلام در جهان را باور كنند.
وي افزود: پس از آنكه شهادت به اسلام دادم و از خداوند خواستم كمكم كند تا اعمالم را به درستي انجام دهم احساس كردم تازه متولد شده ام و بايد زندگي جديدي را آغاز كنم تا اين بار به روح خود توجه بيشتري داشته باشم.
آبل لوئيس ده سيلوا كاستا پس از مشرف شدن به آيين حيات بخش اسلام نام فيصل را براي خود برگزيده و اكنون ضمن كنار گذاشتن فوتبال حرفه اي مشغول تاسيس چند مؤسسه خيريه در آمريكاي شمالي و جنوبي است.
او در سال 2003 به صورت قرضي يك فصل براي گالاتاسراي تركيه بازي كرد و در مدت زمان اقامت خود در خاك تركيه با دين اسلام بيش از پيش آشنا شد و در اين سال ها مشغول تحقيق در اين مورد بود تا اينكه پس از 6 سال به دين اسلام مشرف شد.

 



صبا در انديشه جبران

تمام تيم هايي كه ميزبان ديدارهاي اين هفته رقابت هاي بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور هستند بايد انتظار رويارويي با حريفاني انتقام جو را داشته باشند.
ديدار ذوب آهن اصفهان و شهرداري گرگان پس از لغو بازي پتروشيمي و مهرام بدون شك حساس ترين بازي خواهد بود. جايي كه 2تيم تنها به فكر پيروزي هستند و شكست براي هر كدام از اين 2تيم در ادامه فصل جبران ناپذير خواهد بود. شاگردان فرزاد كوهيان كه تا حدودي از جايگاه خود در مكان دوم مطمئن هستند اما دوست ندارند در ورزشگاه خانگي خود شكست را پذيرا شوند و از طرف ديگر گرگاني ها كه بازي گذشته را به پتروشيمي واگذار كرده اند، براي رسيدن به جمع 4 تيم برتر تلاش خواهند كرد. صبا پس از شكست هفته گذشته مقابل دانشگاه آزاد، اين هفته در قزوين ميهمان لوله آ.اس شيراز است و شاگردان شاهين طبع به دنبال گرفتن انتقام دانشگاه آزاد از تيم شيرازي هستند.

 



مسابقات بسكتبال امارات مهرام - زين اردن؛ تكرار فينال 2009 آسيا

در مرحله يك چهارم نهايي مسابقات بين المللي جام شيخ راشد دبي، تيم مهرام به عنوان قهرمان آسيا مقابل زين اردن قرار مي گيرد كه نايب قهرماني اين قاره را در اختيار دارد.
مرحله مقدماتي مسابقات بسكتبال بين المللي جام شيخ راشد دبي سه شنبه شب با برگزاري 4 ديدار، معرفي تيم هاي راه يافته به مرحله دوم و تعيين برنامه اين مرحله از مسابقات به پايان رسيد.در اين روز از رقابت ها تنها نماينده كشورمان در مسابقات بسكتبال بين المللي جام شيخ راشد دبي سه شنبه شب در آخرين ديدار مقدماتي خود با قبول شكست 94 بر 78 مقابل الرياضي لبنان به عنوان تيم دوم گروه A راهي مرحله دوم اين رقابت ها شد. الرياضي مدافع عنوان قهرماني اين مسابقات است اما تيم مهرام در حالي متحمل شكست در اين ديدار شد كه در رقابت هاي 2009 قهرماني باشگاه هاي آسيا الرياضي لبنان را با شكست مواجه كرده بود.به اين ترتيب در مرحله يك چهارم نهايي اين رقابتها تيم مهرام براي حضور در مرحله نيمه نهايي به مصاف زين اردن مي رود. اين دو تيم 245 روز پيش برگزاركننده ديدار فينال رقابت هاي قهرماني باشگاه هاي آسيا در سال 2009 بودند. مهرام در آن ديدار بانتيجه 78 بر 68 صاحب برتري و عنوان قهرماني آسيا شد.

 



اخبار فوتبال جهان

دلتنگي زلاتان براي ليگ ايتاليا
مهاجم سوئدي تيم فوتبال بارسلونا اسپانيا گفت: دلم براي ايتاليا تنگ شده است اما بارسلونا چيز ديگري است.
زلاتان ابراهيموويچ در مراسم اسكار كالچو به عنوان بهترين بازيكن غيربومي فوتبال باشگاهي ايتاليا انتخاب شد.وي گفت: واقعاً دلم براي فوتبال پرهياهو و جذاب ايتاليا تنگ شده است اما بارسا چيز ديگري است. نمي توانم اين حقيقت را كتمان كنم كه بارسلونا براي من مثل خانه ام امن و راحت است و در آن آرامشي دارم كه هرگز در ايتاليا آن را تجربه نكرده بودم.ابراهيموويچ ادامه داد: براي بيش از 5 سال در فوتبال ايتاليا چيزهاي بسياري را آموختم و مديون مردم و فوتبال اين كشور هستم.
تلاش فرارا براي بقا در يوونتوس
سرمربي تحت فشار يوونتوس آخرين تلاش خود را براي بقا در اين تيم صرف ديدار با مديران رده بالاي باشگاه كرد.
چيرو فرارا سرمربي تيم بحران زاده يوونتوس ايتاليا پس از دو شكست تلخ در كالچو درمورد بازي بسيار حساس هفته آينده برابر رم به شدت تحت فشار است و مديران اين باشگاه نيز بر سر دو راهي اعتماد و اخراج مانده اند.فرارا در ديدار با خبرنگاران حاضر نشد به جزئيات ديدارش با مقامات باشگاه يوونتوس اشاره كند اما آنچه مسلم است اينكه وي در مورد بازي با رم اولتيماتوم بسيار جدي دريافت كرده است. جدال يوونتوس و رم در هفته بيست و يكم كالچو شنبه شب هفته آينده برگزار مي شود.
تور تابستاني رئال در آسيا
مديرعامل باشگاه رئال مادريد قصد دارد تحت هر شرايط و نتيجه كسب شده در پايان فصل، اردوي تابستاني تيم فوتبال خود را در آسيا برگزار كند.
يكي از پردرآمدترين تحركات اقتصادي در باشگاه هاي اروپايي برگزاري اردو در آسيا است و رئال مادريد باسابقه ترين باشگاه در اين زمينه محسوب مي شود.فلورنتينو پرس به عنوان اولين مديرعامل در عرصه درآمدزايي در تورهاي تابستاني قصد دارد در تابستان آينده تيم فوتبال باشگاهش را راهي قاره كهن كرده و كسر بودجه بوجود آمده در باشگاهش را از اين طريق جبران كند.
از چند ماه پيش حاميان مالي بيشماري براي ثبت نام در مناقصه ها دست به رقابت جدي زده اند و پرس معمولا قبل از آغاز اردوهاي تابستاني خود درآمدي در حدود 7 تا 8 ميليون يورو را به خزانه باشگاه خود تزريق مي كند. از طرفي اين يك رابطه دوطرفه بوده و كشورهاي آسيايي ميزبان رئال مادريد و يا ساير باشگاه هاي بزرگ اروپايي نيز بابت اين مهمان نوازي سودسرشاري به جيب زده و تبليغ خوبي براي كشور خود در سطح جهان مي كنند. چين، ژاپن، كره جنوبي، تايوان و مالزي 5 كشوري هستند كه تا امروز موفق به جلب نظر پرس شده و ميزبان رسمي رئال مادريد خواهند بود. چند كشور عربي نيز مشتاقانه در انتظار پذيرش درخواست خود براي پذيرايي از رئال مادريد هستند.
فيفا هانري را محروم نكرد
براساس راي فيفا مهاجم تيم ملي فرانسه به خاطر پاس گل با دست محروم نخواهد شد.
فدراسيون جهاني فوتبال اعلام كرد تيه ري هانري به خاطر گلي كه با دست برابر ايرلند، سازنده اش بود، با محروميت خاصي روبرو نخواهد شدو تنها جريمه اي براي وي در نظر گرفته مي شود.
در اطلاعيه اي كه در اين باره انتشار يافت، عنوان شد: فيفا پس از بررسي هاي لازم به اين نتيجه رسيد اقدام تيه ري هانري در نقطه مقابل قوانين اين سازمان نبوده، لذا محروميتي از آن وي نخواهد شد و جريمه اي براي وي منظور مي شود. اين تصميم در حالي گرفته شد كه در بازي برگشت پلي آف جام جهاني مقابل ايرلند، هانري در وقت اضافي با دست توپ را در درون محوطه جريمه حريف لمس كرد و آنرا به صورت پاس براي ويليام گالاس فرستاد تا اين بازيكن گل تساوي در نتيجه نجات بخش براي صعود قهرماني جهان در سال 1998 را به ثمر رساند.
پس از اين اتفاق هياهوي بسياري راه افتاد و رسانه هاي بسياري در سراسر جهان به همراه ايرلند خواهان تكرار بازي شدند. اين رفتار وي بدين خاطر مورد تقبيح قرار گرفت. در حالي كه اين گلزن 32 ساله عضو بارسلونا اسپانيا نيز در بيانيه اي رسما از انجام اين كار پوزش خواست. با اينحال فيفا درخواست بازي تكراري را رد كرد.
ينس لمان مربي مي شود
دروازه بان اسبق تيم ملي فوتبال آلمان و عضو اشتوتگارت علاقه خود را به مربيگري اعلام كرد.
ينس لمان اظهار داشت: به دليل اينكه هنوز بازي مي كنم، طرح و برنامه اي براي آينده ندارم. بايد بررسي كنم از چه كاري بهتر برمي آيم و به من مثل حضور در بازي، انرژي مي بخشد. براين اساس تصور مي كنم مي توانم به عنوان مربي مشغول شوم.وي افزود: پيشتر به كارهايي مثل مديريت ورزشي يا حضور در تلويزيون هم انديشيده ام!ولي تصور مي كنم قابليت مربي شدن را دارم كه البته در وهله اول بايد دوره مربيگري ببينم و مدرك كسب كنم.
لمان 40ساله با اشتوتگارت تا پايان فصل جاري قرارداد دارد وپس از آن در نظر دارد از دنياي بازيگري خداحافظي كند.
گاتوسو: اسكودتو در چنگ ما است
هافبك باسابقه ميلان ايتاليا اطمينان دارد تيمش با پيروزي برابر اينترميلان به سمت قهرماني در اسكودتو حركت مي كند.
گنارو اسكودتو هافبك بازيساز و متعصب ميلان ايتاليا گفت: اسكودتو در چنگ ما است و اطمينان دارم در بازي برابر اينترميلان به پيروزي قاطعانه دست پيدا خواهيم كرد. وي افزود: شرايط تيم بسيار خوب است و ما اوضاع بسيار ايده آلي را تجربه مي كنيم. از چنين شرايطي در جدول بسيار لذت مي برم و به هواداران قول مي دهم طي هفته آينده فوتبال زيبا و تماشاگرپسندي را از ما شاهد باشند. آ.ث ميلان ايتاليا با يك بازي كمتر و كسب 40 امتياز در رتبه دوم ايستاده و اينتر ميلان با كسب 46 امتياز از 20 بازي درصدر جدول قرار گرفته است. دربي ميلان يكشنبه آينده برگزار مي شود.




 



تمام مصائب «پيروزي ليگ نهم» «در» روي همان پاشنه مي چرخد!

سرويس ورزشي- «پيروزي» اين فصل قابليت آن را دارد كه نامش را در كتاب گينس ثبت كند. در كمتر از دو سال دو رئيس مجمع داشته (علي آبادي و سعيدلو)، دو مديرعامل داشته (انصاري فرد و كاشاني) و البته دوسرمربي به نام هاي كرانچار و دايي را ديده است.مصائب «پيروزي» درست از روزي آغاز شد كه عباس انصاري فرد تغييرات بسياري را در كادر فني و بازيكنان بوجود آورد. پيش از آغاز ليگ نهم او كرانچار را از كرواسي احضار و چندين و چند بازيكن مطرح ليگ را جذب كرد. اما در عوض ستاره هايي چون كريمي و نيكبخت را از دست داد تا پرطرفدارترين تيم فوتبال ايران، ليگ را بدون سوپراستار خود يعني كريمي آغاز كند. اگرچه اين تيم در هفته نخست مقابل مس كرمان خوب كاركرد و به يك امتياز رسيد، اما هرچه زمان مي گذشت، مشخص مي شد كه پيروزي مشكلات بسياري در دل خود دارد. بعداز دربي و تساوي مقابل استقلال فاز دوم تغييرات در پيروزي آغاز شد.
با تغيير دولت و آمدن سعيدلو در رأس دستگاه ورزش، وي اتوماتيك وار رئيس مجمع باشگاه شد. او تا چند هفته با انصاري فرد كار كرد اما نتوانست دوري حبيب كاشاني را تحمل كند تا عضو شوراي شهر تهران كه خودش روزگاري «مديرعامل محبوب» پيروزي بود، به مجموعه سرخ ها بازگردد. كاشاني بعداز دربي جاي انصاري فرد را گرفت تا اوضاع كمي تغيير كند.
با آمدن او شرايط مالي باشگاه بهتر و دروازه هاي اقتصادي به روي پيروزي گشوده شد. وي حمايت از كرانچار را در دستور كار خود قرارداد اما نتايج ضعيف اين مرد كروات تا آنجا ادامه داشت كه كاشاني مجبور شد دايي را به دنياي فوتبال بازگرداند! دايي پس از بركناري عجيب و غريب از سرمربيگري تيم ملي هرگز روي خوش به فوتبال و فوتبالي ها نشان نداد اما وعده هاي كاشاني آن قدرجذابيت داشت كه او گذشته را فراموش كند و روي نيمكت يكي از بزرگترين تيم هاي فوتبال ايران بنشيند. اما با آمدن دايي نيز شرايط چندان تغيير نكرده است. پيروزي كماكان نتيجه نمي گيرد و البته سنگين ترين شكست فصل را نيز متحمل مي شود!
هرچند در ثبت چنين نتايجي نمي توان دايي را مقصر دانست اما اين پرسش همواره نزد فوتبالي ها مطرح است كه پيروزي را چه شده است؟! چرا كار يكي از پرطرفدارترين تيم هاي آسيا به جايي كشيده شده كه مقابل شاهين چهار گل دريافت مي كند؟!
آيا تمام مشكلات پيروزي در امور فني خلاصه شده بود كه انتظار مي رود با آمدن دايي هرچيز درست شود؟! و پرسش مهمتر اينكه آيا نگراني آن نمي رودكه با ادامه يافتن روند فعلي ناگهان سناريوي «سوخت دايي» در تيم ملي اين بار در پيروزي تكرار شود؟! مسلما پاسخ تمام اين پرسش ها را مسئولان اين باشگاه مي توانند بدهند و به صورت شفاف و روشن به ميليون ها هوادار اين تيم اعلام كنند كه بالاخره هدف و برنامه پيروزي درليگ نهم چيست!

احتمال سقوط «فرشته نجات» دايي، فيروزكريمي نشود!
زماني كه انتقادات از پيروزي بالا گرفت، علي دايي در قامت فرشته نجات روي نيمكت اين تيم حاضر شد تا شرايط را تغيير دهد.
اما او در مجموع دو ديداري كه سرمربي پيروزي بود. به يك تساوي و يك شكست رسيد تا آغاز خوبي در اين تيم نداشته باشد. زماني كه قرارداد يك و نيم ساله پيروزي با دايي امضاء شد كاشاني و سازمان نشين ها در لفافه اعلام كردند كه اين تيم براي فصل آينده تلاش مي كند و ثمره كار دايي را بايد در ليگ دهم ديد. عليرغم تمام اين وعده ها ترس آن مي رود كه با ادامه يافتن شرايط موجود، اصلا دايي به ليگ دهم نرسد! كافي است پيروزي در چند بازي خانگي نتيجه نگيرد تا اتفاقاتي رخ دهد كه كاشاني و دايي هرگز پيش بيني اش را نمي كردند! عين اين اتفاق در «استقلال ليگ هفتم» رخ داد. آن روزها هم از فيروزكريمي به عنوان فرشته نجات استقلال ياد مي شد اما روند حركتي آبي پوشان به سمتي پيش رفت كه بدترين كارنامه مربيگري كريمي در استقلال به ثبت رسيد و او در پايان فصل از سمت خود استعفا كرد.

تيمي كه چند ماه است هيئت مديره ندارد شنبه معروف سجادي از راه نرسيد!
بعد از رفتن علي آبادي و آمدن سعيدلو، هيئت مديره باشگاه پيروزي «زير و رو» شده و به يكباره تمامي اعضا بركنار شدند و حبيب كاشاني سرپرستي باشگاه را عهده دار شد.
از همان نخستين روزهاي تغييرات وعده داده شد كه اعضاي هيئت مديره به زودي زود مشخص مي شوند اما از اين وعده ماههاست كه مي گذرد و هيچ عضوي معرفي نشده است.
تعلل سازمان در معرفي اعضاي هيئت مديره پيروزي كار را به جايي رساند كه حميد سجادي نيز به صورت پنهان نارضايتي اش را نشان دهد. او چند روز قبل در مصاحبه اي گفت: «من قبلا يكبار گفته بودم كه تا شنبه اعضاي هيئت مديره مشخص مي شوند. شايد هنوز آن شنبه فرا نرسيده است.» سعيدلو كه اين روزها جدا از دستگاه ورزش، يك سر دارد و هزار سودا مي تواند با معرفي اعضاي هيئت مديره باشگاه پيروزي، تا حدودي به وضعيت اين باشگاه سروسامان دهد!

افراد سياسي نبايد در هيئت مديره عضو باشند همه اين مشكلات بخاطر ضعف مديريت است
ابراهيم آشتياني
با نگاهي به عملكرد باشگاه پيروزي طي دهه اخير و حتي قبل تر از آن به خوبي به اين نكته مي رسيم كه اكثر مشكلات اين تيم ريشه در مديريت باشگاه داشته است. بدون در نظر گرفتن شرايط فعلي باشگاه پيروزي در ليگ نهم اگر به تاريخچه اين باشگاه چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب نگاه كنيم متوجه مي شويم قشر جوان هميشه حامي اين تيم بوده اند به طوريكه در جديدترين آمار 20 تا 22 ميليون طرفدار تيم پيروزي هستند كه اگر از لحاظ مديريت اين باشگاه تشكيلات قوي و منسجمي داشته باشد مي توان با كارهاي فرهنگي- ورزشي به مسايل اجتماعي جوانان كمك كرد. به نظر من باشگاه پيروزي مي بايست در وهله اول به بخش خصوصي واگذار شود. اگر يك دفعه نمي توانند اين كار را انجام دهند، حداقل مي توان طي يك پروسه 10 ساله و با كمك دولت اين باشگاه به مرز خودكفايي برسد. من يكبار طرحي دادم كه در آن به اين موضوع اشاره كرده بودم. در زماني كه بنده عضو هيئت مديره باشگاه پيروزي بودم دولت مصر بود تيم به بخش خصوصي برود، حتي اين طرح به مجلس و هيئت دولت هم رفت اما در ميانه راه به خاطر بعضي از مشكلات وعدم پيگيري و حمايت مسئولان وقت اين كار به سرانجام نرسيد.
با شرايط فعلي و تا زماني كه باشگاه دولتي اداره مي شود و سازمان تربيت بدني اجبار دارد مديرعامل اين دو باشگاه را (پيروزي و استقلال) را خودش انتخاب كند مطمئن باشيد مشكلات مالي و مديريتي اين باشگاهها باقي خواهد ماند. بطور مثال مديرعامل باشگاه هاي گالاتاسراي و فنرباغچه تركيه كه به بخش خصوصي واگذار شده اند توسط مردم انتخاب شده اند و پشت اعضاي هيئت مديره و مديرعامل اين باشگاهها نمايندگان مجلس، وزراء و افراد سياسي هستند كه عليرغم اينكه سمت آنها حتي از اعضاي هيئت مديره اين باشگاهها هم بالاتر است مي آيند و در مواقع حساس به تيم و باشگاههاي خود كمك مي كنند.
متأسفانه ما عكس اين موضوع رادر هيئت مديره باشگاه پيروزي مي بينيم كه افراد سياسي عضو هيئت مديره باشگاه مي شوند و اين افراد به خاطر مشغله كاري فراوان و گرفتاريهاي خاص خود نمي توانند مثمر ثمر باشند و بازدهي آنها به حداقل مي رسد. در حال حاضر دولت و سازمان تربيت بدني مي بايست با دعوت از پيش كسوتان باشگاه و خواستن طرح و ايده هاي آنان راهكارهايي را در نظر بگيرند تا باشگاه از اين وضعيت خارج شود. اينكه باشگاهي چون پيروزي طي دهه اخير بيش از 20، 30 نفر را در هيئت مديره خود ببيند و مدام مديرعامل عوض كند و سرانجام مثل الآن شش ماه نه مديرعامل داشته باشد و نه هيئت مديره اصلاً در شأن باشگاهي چون پيروزي نيست.
به نظر من وقتي تيم مشكلات مديريتي داشته باشد مطمئن باشيد اين معضلات در مستطيل سبز نمايان مي شود و در چنين شرايطي نمي توان بازيكن و مربي را مقصر قلمداد كرد. مغز يك باشگاه هيئت مديره آن است وقتي در هيئت مديره افراد ورزشي، اقتصادي و... حضور داشته باشند و كارها اعم از انتخاب سرمربي و بازيكن روي برنامه پيش برود ديگر نمي توان دغدغه اي از بابت عدم نتيجه گيري داشته باشيم. هيئت مديره قوي مي تواند در كنار انجام كارهاي زيربنايي از جمله ساختن ورزشگاه، راه اندازي تيم هاي پايه، گرفتن اسپانسرهاي مناسب و قوي در انتخاب سرمربي و متعاقب آن بازيكن موثر واقع شود. اميدوارم روزي برسد تا فراكسيون ورزش و مسئولان سازمان تربيت بدني با دعوت از پيش كسوتان كه ظرفيت علمي وفني مناسبي دارند نظرات آنان را جويا شود تا پيروزي از اين نابه ساماني خارج شود.

30 سال است كه كلنگ ورزشگاه اختصاصي پيروزي
به زمين مي خورد ولي ...عزل و نصب ها با كارشناسي صورت نمي گيرد
ناصر ابراهيمي
من بحث درخصوص علت افت تيم پيروزي را اين طور شروع مي كنم.
متاسفانه فوتبال طي دهه اخير افت كلي داشته كه اين هم به خاطر اين است آينده نگري نكرده ايم و همه به روز فكر كرده اند. به طور مثال شما با نگاهي به عملكرد باشگاه ها متوجه مي شويد كه اكثرا نتيجه گرا شده اند و مربيان ديگر به بازيكن گمنام ميدان و بهاء نمي دهند و هيچ كس دنبال اين نيست كه به فكر روكردن يك پديده در فوتبال باشد. ما الان 30، 40 بازيكن بيشتر در اين مملكت نداريم كه مدام درحال رفت و آمد در اين باشگاهها هستند. همين الان بازيكني است كه دراستقلال بازي كرده بعد به راه آهن و ابومسلم رفته و دوباره بعداز چند سال سراز پيروزي يكي ديگر از باشگاه هاي مطرح كشور در آورده است كه اين كار اصلا درست نيست، چون اين بازيكن چيزي براي ارائه ندارد. من به پنج اصل مديريت، بودجه، گروه اجرايي، گروه فني و گروه بازيكنان كه پنج ركن باشگاهداري است اشاره و آن را با باشگاه پيروزي مقايسه مي كنم. در بخش مديريت ما شاهد هستيم كه در آلمان و انگليس در طول 60 سال چهار بار مديريت ورزشي يا رئيس فدراسيون هايشان عوض مي شود اما در طول 30سال اخير 12تا رئيس سازمان و مدير فدراسيون در راس كار داشته ايم. اين درحالي است كه در اصفهان و باشگاه سپاهان آقاي ساكت نزديك به 10 سال است مديريت باشگاه را برعهده دارد. حالا نتايج اين باشگاه را بامثلا ساير باشگاه ها كه مقايسه كنيد متوجه مي شويد كه چه خبر است و كدام نتيجه داده است.
در بعد بودجه مي بينيم كه هر مديري كه در باشگاه پيروزي روي كار مي آيد مدام ناله مي زند و مي گويد باشگاه 5 ميليارد، 10 ميليارد بدهكار است و مدام درگير طلبكار و اين مشكلات است، اگر پيروزي از بدهي نجات پيدا نكند نمي تواند با خيال راحت به فعاليت خود ادامه دهد، البته بايد به اين نكته هم اشاره كنم كه چرا وقتي باشگاه مي گويد من بدهكارم آن وقت طي اين چند سال اخير 7 تا 8 ميليارد تومان هزينه سرمربي خارجي مي كند كه كمترين بازدهي را براي تيم داشته است. اين جاي سؤال دارد. در كادر اجرايي هم آنقدر سازمان باشگاه ضعيف است كه هر آن امكان دارد هيات مديره را عوض كنند، مديرعامل را بركنار كنند بعد حكم سرپرستي بدهند و باشگاهي به اين بزرگي و حجم كارهاي اداري، اجرايي و... مسئوليتش روي دوش يك نفر (كاشاني) بيفتد كه آن هم سرپرست موقت است وقتي باشگاه از لحاظ اجرايي اينقدر ضعيف است آن وقت در سال 88، 4 مربي را بالاي سر خود آن هم با هزينه هاي گزاف و بالا مي بيند.
تعويض هاي پياپي مربيان كه نشأت گرفته از سوء مديريت است باعث شده طي اين 10 سال 13 مربي در باشگاه پيروزي به عنوان سرمربي فعاليت كنند. اين نشان مي دهد نه بر كناري ها كارشناسي شده بوده و نه انتخابها.
در قضيه انتخاب بازيكنان هم شاهد هستيم كه انتخابهاي مورددار صورت مي گيرد. آيا مربياني كه روي كار مي آيند براساس نياز بازيكن انتخاب مي كنند يا اينكه دلالها به چارت مديريت باشگاه رسوخ مي كنند و بازيكن خود را به تيم تحميل مي كنند.
در مجموع فوتبال ايران چند سالي است كه به اين پنج اصل در تمام رده هاي سازماني خود توجهي نمي كند و اين كارهاست كه باعث شده يك كارشناس بيكار با حضور در تلويزيون و چند برنامه ورزشي يكدفعه سراز فلان تيم دربياورد. وقتي امير قلعه نويي با يك پنالتي از تيم ملي بركنار مي شود و قطبي روي نيمكت تيم ملي مي نشيند مشخص مي شود كه پشت پرده خبرهايي است. وقتي 30 سال است كه كلنگ ورزشگاه اختصاصي پيروزي زمين مي خورد اما بعداز 30 سال هنوز اين باشگاه يك زمين تمرين ندارد مشخص مي شود كه با اين ساختار محبوب ترين تيم ايران (پيروزي) به هيچ جايي نمي رسد و امروز شاهد آن هستيم كه از تيم پيروزي با آن همه قدمت و صلابت تنها يك پيراهن قرمز برجا مانده است.

 



اخبار ورزشي ايران

تغييرات جزئي دركادرفني تيم ملي جودو
اصفهان به جاي تهران ميزباني رقابت هاي قهرماني جودو ايران را برعهده گرفت.
قراربود اين مسابقات اول و دوم بهمن ماه به ميزباني سالن آبفاي تهران برگزار شود كه به دليل مشكل سالن و نبود خوابگاه به وقت ديگري موكول شد. براساس هماهنگي صورت گرفته از سوي فدراسيون جودو، اصفهان ميزباني اين رقابت ها را پذيرفته است؛ اما هنوز زمان دقيق آن مشخص نيست. با اينكه اعلام شده بود كه اردوي تيم ملي قبل از مسابقات قهرماني كشوري تشكيل مي شود، عليرضا اميني رئيس فدراسيون از برپايي آنها بعد از رقابت هاي اصفهان خبر داد. وي گفت: ممكن است تغييرات جزئي درتركيب كادر فني تيم ملي داشته باشيم كه تا 2هفته آينده صورت مي گيرد.
انتقاد نماينده مجلس از لغو بازيهاي كشورهاي اسلامي
يك عضو فراكسيون ورزش مجلس درارزيابي از انصراف ايران براي ميزباني بازي هاي آسيايي به دليل اصرار كشورمان در بودن نام خليج فارس در لوگوي اين بازي ها نام خليج فارس را داراي قدمت وسابقه بسيار زيادي در تاريخ ايران و مورد تاييد همه متخصصان امر دانست و گفت: اگر همان زمان كه قرار بود ميزباني از سوي ايران پذيرفته شود، اين موضوع مورد دقت نظر قرارگرفته بود، شايد امروز اين پيامدهاي منفي لغو برگزاري بازي ها درايران را شاهد نبوديم.
تابش با تاكيد به اين كه كارآمدي و ورزيدگي درامور سياسي و اجرايي ايجاب مي كرد كه به اين نكته پيش از اين توجه مي كردند بار ديگر نسبت به اين مسئله اظهار تعجب كرد كه چرا پيش از اين، اين مساله كه جزء لاينفكي از مصالح ملي است مورد بي توجهي قرارگرفت تا امروز مجبور شويم از پذيرش برگزاري بازيهاي آسيايي دركشورمان انصراف دهيم.
گفتني است انصراف از ميزباني بازيهاي كشورهاي اسلامي درحالي از سوي كشورمان صورت گرفت كه ميلياردها تومان هزينه هم بابت ميزباني شايسته از اين رقابتها انجام شده بود.
2 ديدار دوستانه تيم واليبال نوجوانان ايران
تيم واليبال نوجوانان ايران در 2 ديدار دوستانه به مصاف تيم هاي جوانان پيروزي و پيكان خواهد رفت.
تيم واليبال نوجوانان ايران كه هم اكنون با حضور 20بازيكن اردوي ششم خود را برپا كرده است، قصد دارد براي كسب آمادگي بيشتر در ديدارهايي دوستانه به مصاف تيم هاي جوانان پيروزي و پيكان برود.
قرار است ملي پوشان ايران امروز (پنجشنبه) برابر پيروزي و روز يكشنبه مقابل تيم جوانان پيكان قرار بگيرند.
تيم نوجوانان ايران خود براي شركت درهشتمين دوره مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان آسيا كه از 24 تا 31ارديبهشت ماه سال آينده درتهران برگزار خواهد شد، آماده مي كند. دوره پيشين اين مسابقات سال گذشته با قهرماني ايران در سنگاپور به پايان رسيد.
كلنگ خانه كاراته به زودي زده مي شود
رئيس فدراسيون كاراته گفت: به احتمال زياد تا هفته آينده كلنگ خانه كاراته را در مجموعه ورزشي آزادي به زمين خواهيم زد.
سيدعباس احمد پناهي اظهار داشت: درنشستي كه با رئيس سازمان تربيت بدني داشتيم بربعد قهرماني، همگاني و به ويژه انضباط اداري و مالي در فدراسيون كاراته تاكيد خاصي شد.
وي با اشاره به شناخت خوب سعيدلو از وضعيت كاراته ايران خاطرنشان ساخت: زميني درمجموعه ورزشي آزادي تهران به كاراته اختصاص يافته است تا با تكميل آن ساختمان اداري و سالن هاي تمرين و خوابگاه كاراته كاران در آنجا برپا شود. سعيدلو قول كمك براي تكميل اين خانه را به ما داد.
وي تصريح كرد: نقشه هاي خانه كاراته در زمان سرپرستي آهي تهيه شده است و اكنون درحال اصلاح آن هستيم؛ اگر مشكل خاصي پيش نيايد تا هفته آينده كلنگ آن به زمين مي خورد.
دعوت از 17 ورزشكار به اردوي تيم ملي واليبال نشسته
17ورزشكار براي حضور در مسابقات جهاني به اردوي تيم ملي واليبال نشسته دعوت شدند.
نخستين اردوي آمادگي تيم ملي واليبال نشسته بزرگسالان ايران از جمعه دوم بهمن ماه با حضور 17 ورزشكار دركمپ تيم هاي ملي جانبازان و معلولين آغاز مي شود.
اين اردو جهت آماده سازي ملي پوشان واليباليست جانباز و معلول به منظور شركت در رقابت هاي قهرماني جهان درآمريكا و همچنين بازي هاي آسيايي 2010 گوانجو برگزار مي شود. دراين اردو كه تا 8 بهمن ادامه دارد، هفده ورزشكار به نمايندگي از يازده استان حضور خواهد داشت.
ورزشكاران دعوت شده به اين اردو عبارتند از:داود عليپوريان، مهدي حميدزاده، صادق بيگدلي و محمد خالقي، جليل ايمري، احمد ايري و آرش خرمالي، محمدرضا رحيمي و رضا پيدايش، ميثم عليپور، محمد حاج حسين نژاد خطيبي، رضا انصاري زاده، ناصر حسن پور، عيسي زيراهي ، حسين فرزانه، رمضان صالحي و مجيد لشكري.
سرمربي: هادي رضايي (خراسان رضوي)، مربي: فريد صائبي (تهران)
-مربي بدنساز: بهمن تاروردي زاده (تهران)، آناليزور: عليرضا معمري (تهران) و فيزيوتراپ:محمد صفري (تهران)، رقابت هاي واليبال نشسته قهرماني جهان تير ماه سال آينده (8 تا 19جولادي 2010) درشهر ادموند از ايالت اوكلاهاماي آمريكا برگزار مي شود.
تمديد مدت ثبت نام براي شركت در مسابقات واليبال نوجوانان آسيا
طبق اعلام كنفدراسيون واليبال آسيا زمان ثبت نام تيم هاي متقاضي شركت كننده در رقابت هاي قهرماني نوجوانان آسيا تمديد شد. مهلت اوليه ثبت نام براي شركت در هشتمين دوره مسابقات واليبال قهرماني نوجوانان آسيا 25 دي ماه (15 ژانويه) به پايان رسيد اما با توجه به تعداد كم تيم هاي شركت كننده تا اين زمان، كنفدراسيون واليبال آسيا اقدام به تمديد زمان براي اعلام آمادگي آسيايي ها كرده است.
بر اين اساس تيم هاي متقاضي شركت در رقابت هاي واليبال قهرماني نوجوانان آسيا تا 26 بهمن ماه فرصت دارند تا براي ثبت نام نهايي اقدام كنند. اين دوره از مسابقات قهرماني واليبال نوجوانان آسيا 23 تا 30 ارديبهشت ماه در تهران برگزار مي شود. تيم نخست اين مسابقات سهميه حضور در المپيك 2010 نوجوانان سنگاپور را به دست مي آورد. ضمن اينكه 2 تيم برتر نيز به رقابت هاي قهرماني جهاني صعود مي كنند.



 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14