(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه اول بهمن 1388- شماره 19565
 

دادگاه تجديدنظر صادر كرد6 حكم برائت4 حكم تعليق و تاييد حكم 13بازداشت شده
دادستاني كل كشور: خانواده متوفيان آلودگي هوا مي توانند مطالبه خسارت و ديه كنند
رئيس پليس راهور ناجا:قيمت بالا و ايمني كم،خودروهاي ايراني را به كالايي سرمايه اي تبديل كرده است
تشييع پيكر پاك شهيد نيروي انتظامي در دلفان
اوضاع در هائيتي همچنان بحراني است
صهيونيست ها به مرده هاي هائيتي هم رحم نكردند
تا پايان سال انجام مي شود راه اندازي 6 ايستگاه سنجش آلودگي صوتي در تهران
18 بهمن ماه برگزار مي شود دادگاه نشريات همبستگي يالثارات الحسين، رها و توپ ورزشي
فرمانده انتظامي تهران بزرگ: پليس نيازمند مجوز براي نگهداري معتادان خطرناك است
رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا خبر داد: حذف معافيت سه برادري از طرح اصلاح قانون وظيفه عمومي
برگزاري اولين دادگاه قاتل سريالي زنان در قزوين
نوزاد 650 گرمي در دزفول به دنيا آمد
دستگيري قاچاقچيان گوشي هاي همراه در تبريز
با آغاز به كار بزرگترين دستگاه حفاري كشور سرعت حفر تونل مترو 15برابر مي شود
كشف محموله بزرگ كراك در يزد
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي: 30 دستگاه بالگرد كم داريم



دادگاه تجديدنظر صادر كرد6 حكم برائت4 حكم تعليق و تاييد حكم 13بازداشت شده

يك مقام مسئول قضايي از صدور 6 حكم برائت، 4 حكم تعليق و تاييد 13راي صادره از دادگاه بدوي در رابطه با بازداشت شدگان حوادث بعد از انتخابات در دادگاه تجديدنظر خبر داد.
اين مقام قضايي در گفت وگو با ايسنا، با اعلام اين خبر اظهار كرد: پرونده 23 نفر از بازداشت شدگان در حوادث بعد از انتخابات در شعبه 36 دادگاه تجديدنظر استان تهران به رياست حجت الاسلام والمسلمين زرگر رسيدگي شده است.
وي با بيان اينكه در نتيجه اين رسيدگي احكام صادره در 13پرونده تاييد شده، 6 مورد تبرئه شده اند و 4 مورد اتهام هم تعليق شده است، گفت: اين احكام صادره از شعبه 36 دادگاه تجديدنظر قطعي و لازم الاجرا است.

 



دادستاني كل كشور: خانواده متوفيان آلودگي هوا مي توانند مطالبه خسارت و ديه كنند

مدير دفتر پيشگيري از وقوع جرم دادستاني كل كشور از ارسال شكايت خانواده هاي متوفيان ناشي از آلودگي هوا به مراجع قضايي توسط دادستاني كل كشور خبر داد.
دكتر محمد رضا وكيليان با اشاره به اينكه امكان طرح شكايت براي خانواده هاي قربانيان ناشي از آلودگي هوا وجود دارد گفت: اما اينكه آيا اين شكايت مصداق جرم است و يا خير جاي بحث و بررسي دارد و تشخيص آن با دادگاه و قاضي است.
به دنبال اظهارات معاون قضايي دادستان كل كشور كه اعلام كرد بازماندگان كساني كه بر اثر آلودگي هوا فوت كرده اند و اين امر از سوي پزشكي قانون تاييد شود مي توانند مطالبه خسارت و ديه كنند رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور نيز از آمادگي اين سازمان براي بررسي شكايت خانواده متوفيان ناشي از آلودگي هوا خبر داد.
به دنبال تشديد آلودگي هواي تهران چندي پيش نامه اي از سوي دفتر دادستاني به سازمان محيط زيست ارسال شد تا درباره دلايل عدم اجراي كامل اين برنامه و اينكه چه وزارتخانه هايي از همكاري لازم خودداري كرده اند پاسخ دهند. اما پس از آن رئيس سازمان محيط زيست درگفتگو با خبرنگاران اعلام كرد كه هنوز نامه اي دريافت نكرده ايم در صورتي كه اين نامه ارسال شده باشد حتما پيگيري قطعي انجام خواهيم داد.
به گزارش مهر، مدير دفتر پيشگيري از وقوع جرم دادستاني كل كشور در ادامه درباره حضور برخي از خانواده هاي قربانيان ناشي از آلودگي هوا در دادستاني كل كشور و تاكيد آنان بر رسيدگي قضايي به شكايتشان گفت: موارد مطرح شده به مراجع قضايي مربوطه ارسال شده تا مورد بررسي قرارگيرد.
وكيليان خاطرنشان كرد: دادستاني كل كشور نظارت عاليه بر حفظ حقوق عمومي دارد و امكان رسيدگي قضايي ندارد لذا موارد شكايت را به دادسراي مربوطه ارسال كرده ايم.

 



رئيس پليس راهور ناجا: قيمت بالا و ايمني كم، خودروهاي ايراني را به كالايي سرمايه اي تبديل كرده است

رئيس پليس راهور ناجا گفت: خودرو در ايران به دليل قيمت بالا و ايمني كم، كالايي سرمايه اي محسوب شده و مردم حاضر نيستند بعد از عمر مفيد، آن را از رده خارج كنند.
اسكندر مؤمني در دومين همايش ايمني و ترافيك افزود: در كشورهاي ديگر خودرو كالايي ارزان و در عين حال با كيفيت و ايمني بالاست و در زمان مقرر مردم نسبت به از رده خارج كردن آنها اقدام مي كنند.
وي افزود: در يك دهه قبل يعني حدود ده سال گذشته تعداد كل خودروهاي موجود در كشور از تاريخ ورود خودرو به كشور تا حدود سال 1377، بيش از 3 ميليون و400 هزار دستگاه بود اما امروز صرفا در تهران ما حدود 3ميليون و800 هزار خودرو داريم يعني بيش از همه خودروهايي كه در سراسر كشور در تاريخ ذكر شده وجود داشت.
فرمانده پليس راهور اضافه كرد: اين تعداد خودرو فقط در تهران است و هر ساله نيز بيش از يك ميليون خودرو به چرخه حمل و نقل اضافه مي شود كه اين غير از موتورسيكلت است.
سردار مؤمني در ادامه از افزايش تقاضاي سفر در دهه آينده خبر داد و گفت: رشد سفرها در حالي است كه سالانه بيش از يك ميليون خودرو وارد چرخه حمل و نقل شده و قريب به
5/1ميليون نفر گواهينامه دريافت مي كنند.
به گزارش مهر، وي افزود: كشته و زخمي شدن بيش از 300 هزار نفر در سال يك فاجعه بسيار بزرگ و پرهزينه اي را در كشور رقم مي زند.
سردار مؤمني گفت: براساس بررسي ها، پيش بيني ما اين است كه طي يك دهه آينده شاهد افزايش تقاضاي سفر، ورود خودرو و رانندگان جديد به چرخه حمل و نقل خواهيم بود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي با بيان اينكه افزايش تقاضاي سفر در دهه آينده همچنان استمرار مي يابد، اعلام كرد: اين در حالي است كه سالانه بيش از يك ميليون خودرو و يك ميليون راننده نيز به چرخه حمل و نقل كشور اضافه مي شود.

 



تشييع پيكر پاك شهيد نيروي انتظامي در دلفان

دلفان - خبرنگار كيهان:
پيكر پاك يكي از ماموران نيروي انتظامي كه توسط اشرار در منطقه شرق كشور به شهادت رسيد در دلفان تشييع شد.
پيكر ستوان يكم علي قاسم پور از ماموران نيروي انتظامي كه به دست اشرار در شرق كشور به شهادت رسيده بود بر روي دستان مردم دلفان از ميدان امام خميني تا بلوار شهيد بهشتي اين شهر با حزن و اندوه تشييع و پس از انتقال به زادگاهش در روستاي گاوكش به خاك سپرده شد.
حجت الاسلام سيدحسين حسيني نوري امام جمعه نورآباد در مراسم تشييع پيكر اين شهيد گفت: وصيت شهدا پيروي از ولايت فقيه است.

 



اوضاع در هائيتي همچنان بحراني است

دولت هائيتي شمار زخمي ها را 250 هزار نفر اعلام كرد و گفت: يك ميليون نفر ديگر از خانه و كاشانه خود آواره شده اند.
اين آمار در حالي منتشر مي شود كه مقامات هائيتي يك شنبه از جمع آوري و دفن 70 هزار كشته خبر داده بودند.
مقامات هائيتي همچنين با اشاره به ادامه عمليات امداد و خروج آسيب ديدگان و قربانيان از زير آوار، پيش بيني كرده اند، آمار تلفات اين زلزله تا 200 هزار كشته افزايش يابد.براساس آمار مديريت مراقبت از شهروندان غيرنظامي هائيتي، در اين زمين لرزه نيمي از منازل مسكوني پورتوپرنس، پايتخت هائيتي، ويران شده و يك ميليون نفر آواره شده اند.
مديريت مراقبت از شهروندان غيرنظامي هائيتي در ادامه بر نياز شديد آسيب ديدگان زمين لرزه اين كشور به سرپناه، آب آشاميدني، موادغذايي و دارويي و نيروي متخصص تاكيد كرد.
به گزارش خبرگزاري «ريانووستي» از فرانس پرس، با وجود گذشت بيش از يك هفته از وقوع زمين لرزه در هائيتي اوضاع همچنان در اين كشور بحراني است.هماهنگ كننده سازمان پزشكان بدون مرز گفت: ما هنوز با مشكلات زيادي در رسيدن كمكها و محموله هاي امدادي روبرو هستيم. كمك هاي بين المللي وعده داده شده به هائيتي به كندي به دست مردم زلزله زده اين كشور مي رسد.
رئيس جمهور هائيتي نيز گفت: نگراني اصلي دولت يافتن مكان براي ايجاد سرپناه و ارائه موادغذايي و ضروري براي مردم و كمك به زخمي ها است. وي افزود: جامعه بين الملل تاكنون كمك هاي زيادي كرده اند اما ما همچنان به اين كمك ها نياز داريم.
در اين حال منابع خبري گزارش دادند ده ها نفر از نظاميان آمريكايي در اطراف كاخ رياست جمهوري هائيتي مستقر شدند. ديشب شش بالگرد آمريكايي، نظاميان اين كشور را بر روي چمن كاخ رياست جمهوري هائيتي كه بر اثر زمين لرزه تخريب شده است فرود آورد.

 



صهيونيست ها به مرده هاي هائيتي هم رحم نكردند

صهيونيست ها اين بار در هائيتي اعضاي اجساد را به سرقت بردند.
به گزارش واحد مركزي خبر، يكي از امدادرسانان آمريكايي در هائيتي اعلام كرد: نيروهاي به اصطلاح امدادرسان وابسته به وزارت جنگ رژيم صهيونيستي سرقت اعضاي اجساد قربانيان زمين لرزه اخير هائيتي را سرقت مي كنند.تي ويست گفت: من سياسي نيستم اما اطلاعات به دست آمده نشان از آن دارد كه برخي از نظاميان صهيونيست در قالب نيروي امدادرسان به هائيتي آمده اند تا اعضاي اجساد قربانيان را همچون اجساد قربانيان در آفريقاي جنوبي و اجساد شهداي فلسطيني به سرقت ببرند.اين عضو امدادرسان هيئت آمريكايي در هائيتي تاكيد كرد: از بازماندگان قربانيان زمين لرزه اخير هائيتي مي خواهم زماني كه اجساد بستگان خود را تحويل مي گيرند به اين نكته توجه كنند و پيكر قربانيان را كامل تحويل بگيرند.

 



تا پايان سال انجام مي شود راه اندازي 6 ايستگاه سنجش آلودگي صوتي در تهران

مديرعامل شركت كنترل كيفيت هواي تهران از نصب و راه اندازي 6 ايستگاه جديد سنجش آلودگي صوتي تا پايان سال خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر يوسف رشيدي اظهار داشت: تجهيزات 6 ايستگاه سنجش آلودگي صوتي خريداري شده است كه طي يك تا دو ماه آينده عمليات نصب و راه اندازي اين ايستگاه ها صورت مي گيرد.
وي تصريح كرد: تاكنون 22 ايستگاه سنجش آلودگي هوا در تهران راه اندازي شده است و تمام مناطق تحت پوشش قرار گرفته اند اما با توجه به اينكه برخي مناطق به بيش از يك ايستگاه سنجش آلودگي صوتي نياز دارند، افزايش تعداد اين ايستگاه ها در دستور كار قرار دارد و به زودي 6 ايستگاه جديد در تهران نصب و راه اندازي خواهد شد.
رشيدي ادامه داد: متاسفانه عواملي چون نزديكي مناطق مسكوني به معابر پر رفت وآمد، وجود خودروهاي فرسوده در سطح شهر، وجود كارگاه ها و ساخت و سازها، عبور خطوط پروازي از آسمان شهر، عبور خطوط ريلي از برخي مناطق و بسياري عوامل ديگر سبب شده كه آلودگي صوتي به يكي از جدي ترين معضلات شهر تهران تبديل شود.
وي با بيان اينكه هر صدايي كه سبب بر هم خوردن آرامش شهروندان شود آلودگي صوتي است، گفت: مهمترين منبع آلودگي صدا در تهران خودروها هستند كه كاهش تردد خودروهاي شخصي و افزايش سهم حمل و نقل عمومي مي تواند تا حد قابل توجه اي از آلودگي صدا و هوا بكاهد.

 



18 بهمن ماه برگزار مي شود دادگاه نشريات همبستگي يالثارات الحسين، رها و توپ ورزشي

جلسه رسيدگي به پرونده هاي نشريات همبستگي، يالثارات الحسين، رها و توپ ورزشي، 18 بهمن ماه در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران با حضور هيئت منصفه مطبوعات برگزار مي شود.
به گزارش ايسنا، در ادامه رسيدگي به پرونده هاي مطبوعاتي در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران، قاضي مدير خراساني، هجدهم بهمن ماه را براي رسيدگي به پرونده هاي مديران مسئول نشريه هاي «همبستگي»، «يالثارات الحسين»، «رها» و «توپ ورزشي» تعيين كرده است.
اتهام مدير مسئول روزنامه همبستگي نشر اكاذيب به قصد تشويش اذهان عمومي، اتهام مدير مسئول نشريه يالثارات الحسين نشر اكاذيب، اتهام مديرمسئول نشريه رها افترا و اتهام، مدير مسئول نشريه توپ ورزشي نشر مطالب خلاف واقع عنوان شده است.پرونده هاي مذكور با شكايت نماينده مدعي العموم و تعدادي شاكي خصوصي تشكيل شده است.

 



فرمانده انتظامي تهران بزرگ: پليس نيازمند مجوز براي نگهداري معتادان خطرناك است

فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اينكه اين نيرو براي جمع آوري معتادان خطرناك مشكل خاصي ندارد گفت: تنها نيازمند مجوز براي نگهداري اين افراد پس از جمع آوري هستيم.
به گزارش ايسنا سردار رجب زاده با تاكيد بر اين كه پليس در حال پيگيري اخذ مجوز قضايي براي نگهداري معتادان پرخطر در پايتخت است، گفت: هم اكنون معتادان پرخطر نسبت به گذشته در منظر عمومي كمتر ديده مي شوند و پليس در تلاش است تمام اين افراد را از سطح شهر تهران جمع آوري كند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ ادامه داد: معتادان پرخطر معمولا افرادي هستند كه از سوي خانواده طرد شده اند در نتيجه پليس پس از جمع آوري اين افراد، آنها را به محل هايي كه از پيش تعيين شده منتقل كرده و پس از ترك اعتياد، آنها را به خانواده هايشان بازگردانده و يا با همكاري ارگان هاي ديگر مانند شهرداري براي اين افراد كار ايجاد خواهد كرد.
سردار رجب زاده در پاسخ به اين كه با توجه به متوقف شدن اين طرح آيا معتادان پرخطر به جامعه بازنگشته اند؟ گفت: در حال حاضر معتادان پرخطر نسبت به گذشته بسيار كمتر در منظر عمومي ديده مي شوند و پليس در تلاش است كه تمام اين افراد را در قالب اجراي اين طرح از سطح شهر تهران جمع آوري كند.

 



رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا خبر داد: حذف معافيت سه برادري از طرح اصلاح قانون وظيفه عمومي

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا اظهار داشت: در طرح اصلاح قانون وظيفه عمومي بند مربوط به معافيت فرزند سوم خانواده اي كه 2 فرزند آن خدمت كرده باشند حذف شد.
سردارزاده كمند در گفت وگو با ايسنا اظهار داشت: كماكان معافيت فرزند چهارم خانواده اي كه سه فرزند آنها خدمت كرده اند، برابر مصوبه فرماندهي معظم كل قوا تا پايان سال 89 قابل اجرا بوده و پابرجاست.
وي ادامه داد: در نتيجه با توجه به نظر ستاد كل نيروهاي مسلح معافيت فرزند سوم از خانواده اي كه دو فرزند آنها خدمت كرده بودند در طرح اصلاح خدمت وظيفه عمومي حذف شد.

 



برگزاري اولين دادگاه قاتل سريالي زنان در قزوين

قزوين- خبرنگار كيهان:
اولين جلسه محاكمه مهين قديري نخستين زن قاتل سريالي در شعبه دوم دادگاه كيفري استان قزوين با حضور اولياي دم مقتولان برگزار شد.
چهارشنبه پس از قرائت كيفرخواست توسط حسين لشكري معاون دادستان قزوين كه اقرارهاي متهم و نحوه قتل ها براساس صحنه هاي بازسازي شده در آن تشريح شده بود پرونده مهين قديري 32ساله قاتل پنج زن و يك مرد قزويني روي ميز قضات شعبه دوم دادگاه كيفري قزوين قرار گرفت.
وي كه با كشتن 5 زن و يك مرد در قزوين افكار عمومي را به شدت تحت تاثير قرار داده و جوي مملو از رعب و وحشت را در اين شهر حاكم كرده بود در اولين جلسه محاكمه خود اعتراف كرد از بهمن ماه پارسال تا ارديبهشت سال جاري 5 زن را كشته و علاوه بر اين در سال 85 نيز صاحبخانه خود را كه مردي مسن بود به كام مرگ كشانده است.
وي دليل ارتكابش به اين جنايات هولناك را مشكلات و تنگناهاي مالي عنوان كرد و افزود: 18سال پيش با مردي كه راننده خودروهاي سنگين بود ازدواج كردم و يك سال بعد اولين دخترمان به دنيا آمد.
وي ادامه داد: 10سال پس از تولد فرزند اولم صاحب دختر ديگري شديم كه از ناحيه پا دچار معلوليت بود و مراقبت از او هزينه هاي زيادي را بر خانواده ما تحميل كرد، بيكاري و اعتياد همسرم به موادمخدر از يك سو و هزينه هاي سرسام آور نگهداري و مراقبت از كودكم از سوي ديگر عرصه زندگي را به من روز به روز تنگ تر مي كرد.
قديري ادامه داد: با وجود اينكه در مقطعي در يك آموزشكده رانندگي به عنوان مربي مشغول به كار بودم اما نتوانستم مشكلات مالي ام را حل كنم بالاخره با مراجعه به يك شركت قلابي كه مدعي فروش وام هاي بانكي بود سعي كردم از اين طريق مشكلات ماليم راحل كنم و مسئولان اين شركت از من چكهاي متعددي گرفتند بعد از مدتي متوجه شدم شركت قلابي بوده و گردانندگان آن با جمع كردن دفتر چك هاي مرا در بازار فروخته اند.
مهين كه به شدت گريه مي كرد گفت: تمامي جنايت ها را به تنهايي و با نقشه قبلي انجام داده است.
اين زن توضيح داد پيش از آنكه كشتار زنان را شروع كند به تهران آمده و از ناصرخسرو مواد بيهوش كننده خريده بود.
وي گفت: من بيشتر اوقات در امامزاده چهارانبيا و گاهي اوقات ساير اماكن مذهبي پرسه مي زدم و زنان مسني را كه به تنهايي در حال عبادت و نيايش بودند شناسايي مي كردم، باب گفت وگو را باز و آنان را سوار خودروام مي كردم تا ظاهراً به خانه شان برسانم ولي در بين راه به آنها آبميوه مسموم مي خوراندم و وقتي طعمه هايم بيهوش مي شدند آنان را با يك كيسه نايلوني خفه و طلا و جواهرات شان را سرقت مي كردم و با ارائه فاكتورهاي تقلبي اقدام به فروش طلا ها مي كردم.
مهين كه سال 85 به اتهام قتل صاحبخانه اش دستگير و توانست با از بين بردن سرنخ ها، خودش را تبرئه كند به قاضي ناصري گفت:عزت الله صاحبخانه ما بود و نسبت به من نظر سوء داشت، به همين خاطر در جريان يك درگيري او را خفه و مبلغ دو ميليون تومان از گاو صندوق او به سرقت بردم.
عامل قتل هاي سريالي زنان در قزوين در نخستين جلسه دادگاه علني با اعتراف به ارتكاب 6 قتل و فروش اموال مسروقه مقتولان گفت: مهين محصول دست اين اجتماع و افرادي است كه حاضر نيستند به او و امثال او كمك كنند.
وي خطاب به حاضران ضمن درخواست قصاص براي جرمي كه مرتكب شده گفت: نگذاريد مهين هاي ديگري در اين اجتماع به وجود آيند.
وي افزود: كسي از انجام قتل ها مطلع نبود و من خود به تنهايي اقدام به قتل اين 6 نفر كردم.
معاون دادستان قزوين در ابتداي اين جلسه قبل از قرائت كيفرخواست گفت: دستگيري نخستين قاتل سريالي زن در ايران علاوه بر بعد قضايي و انتظامي از حيث ريشه يابي جنايت ها نيز بسيار حائزاهميت است و مي بايست ريشه هاي جامعه شناسي و روان شناسي اين موضوع بازبيني شود.گفتني است پس از چهار ساعت با اعلام پايان نخستين جلسه دادگاه برگزاري جلسه بعدي 10 بهمن ماه سال جاري اعلام شد.

 



نوزاد 650 گرمي در دزفول به دنيا آمد

دزفول - خبرنگار كيهان:
مدير شبكه بهداشت و درمان دزفول از تولد يك نوزاد نارس 650 گرمي در بيمارستان الغدير اين شهر خبر داد.
«دكتر امير حاتمي كيا» افزود: رحيمه-ز مادر 32 ساله اين نوزاد پس از 12 سال نازايي نوزاد دختر 8 ماهه خود را با انجام عمل سزارين به دنيا آورد.
وي گفت: نوزاد متولد شده مذكور كه به اندازه كف يك دست است در بخش NICU بيمارستان اين شهر تحت مراقبت هاي ويژه قرار دارد و هم اكنون حال عمومي وي و مادرش رضايت بخش است.

 



دستگيري قاچاقچيان گوشي هاي همراه در تبريز

سرويس شهرستانها-
قاچاقچيان كه گوشي هاي موبايل را در كاميون جاسازي و قصد انتقال آنها، از سقز به تبريز را داشتند توسط كارآگاهان پليس شناسايي و دستگير شدند.
به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي نيروي انتظامي، سرهنگ مداحي رئيس پليس آگاهي استان آذربايجان شرقي با اعلام خبر فوق افزود: گزارشات مردمي به پليس آگاهي حكايت از آن داشت كه يك دستگاه كاميون به رانندگي فردي «الف -ع» و سرنشيني «ب - و» تعدادي گوشي قاچاق را در وسيله خود جاسازي كرده و قصد انتقال آنها را از سقز به تبريز دارد كه با كنترل خودروهاي در مسير تبريز كاميون شناسايي و متوقف و در بازرسي از آن تعداد 229 دستگاه گوشي تلفن همراه گران قيمت كه به طرز ماهرانه اي در خودرو جاسازي شده بود كشف شد.
متهمان در توضيح شگرد خود گفتند: باك خودرو كه به صورت 2 جداره بود در جدار داخلي گوشي ها و جداره بيروني سوخت خودرو قرار داديم كه اين كار به طرز ماهرانه صورت گرفته بود و تشخيص آن كار ساده اي نبود.
در نهايت پس از اعترافات متهمين پرونده به دادسرا ارسال و راننده و سرنشين خودرو با قرار قانوني روانه زندان شدند.سرهنگ مداحي بيان داشت كه شبكه هاي قاچاق با سرمايه گذاري در ورود و خروج كالاي قاچاق نابودي صنايع كشور را نشانه رفته اند، از اين رو لازم است شهروندان محترم به محض اطلاع از فعاليت اينگونه افراد مراتب را سريعاً به پليس اطلاع دهند.

 



با آغاز به كار بزرگترين دستگاه حفاري كشور سرعت حفر تونل مترو 15برابر مي شود

با به كارگيري بزرگترين دستگاه مكانيزه حفاري تونل ريلي (TBM) در دهه فجر سرعت حفر تونل مترو 15برابر مي شود.
به گزارش روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در حال حاضر سرعت حفر تونل با روش دستي به طور متوسط روزي يك متر است كه با بكارگيري اين دستگاه به 15تا 20متر در روز افزايش مي يابد.
مهندس بهنام خشنودي قائم مقام معاونت حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران در جريان بازديد مسئولان حمل و نقل شهري از خط 7 متروي تهران اظهار داشت: با استفاده از دستگاه TBM كه در نوع خود بزرگترين و پيشرفته ترين دستگاه حفار تونل محسوب مي شود و بيش از 9 متر قطر و 97 متر طول دارد، هر ماه كار حفاري يك ايستگاه انجام مي شود.
به گفته مهندس حميد سيادت موسوي فاز يك خط 7 مترو از ميدان بريانك تا بوستان گفت وگو در سال 91 به بهره برداري مي رسد و پس از آن به ترتيب ميدان بريانك تا ميدان 17شهريور، بوستان گفت وگو تا ميدان كاج و ميدان 17شهريور تا ورزشگاه تختي مورد بهره برداري قرار مي گيرند.
گفتني است اين خط به طول 27كيلومتر از ميدان كاج در شمال غرب مسير نواب تا ورزشگاه تختي در جنوب شرق تهران در قالب 125ايستگاه امتداد دارد و روزانه 670 هزار مسافر در اين خط جابه جا مي شوند.

 



كشف محموله بزرگ كراك در يزد

يزد - خبرنگار كيهان:
محموله بزرگ كراك به وزن 306 كيلوگرم در يزد كشف و ضبط شد.
فرمانده پليس يزد با اعلام اين خبر گفت: مأموران مبارزه با مواد مخدر يزد مطلع شدند فردي به هويت معلوم اهل زاهدان وساكن گرگان، دو دستگاه كاميون خريداري كرده و در جهت حمل و نقل مواد مخدر به استان هاي مركزي از آن استفاده مي كند. علي علي اكبريان گفت: با تحقيقات به عمل آمده مشخص شد فردي به هويت سيروس اهل بم، يكي از كاميون ها را تحويل و قصد دارد با قاچاقچيان همكاري كند. به گفته وي نامبرده به اتفاق همسرش به يزد مراجعه كرده و پس از پارك خودرو در گوشه اي و فك پلاك خودرو به قصد تهران با هواپيما عزيمت كرد و پس از مدتي اطلاع حاصل شد كه نامبرده يكدستگاه كاميون تحويل و به اتفاق همسرش قصد دارد به يزد مراجعه كند.
وي افزود: با شناسايي كاميون فوق در جاده سيروس و همسرش معصومه دستگير و مأموران از داخل كاميون 306 كيلو و 500 گرم كراك كه به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف و ضبط كردند.

 



رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي: 30 دستگاه بالگرد كم داريم

ساري - خبرنگار كيهان:
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي از راه اندازي قريب الوقوع اورژانس امداد هوايي در جاده هاي كشور خبر داد.
غلامرضا معصومي در جريان برگزاري كارگاه مديريت بحران شمال كشور در ساري افزود: هم اكنون براي فعاليت اورژانس هوايي به 30 دستگاه بالگرد نياز داريم. وي اعتبار مورد نياز براي عملياتي شدن اين طرح را 100 ميليارد ريال و 200 ميليون يورو ذكر كرد.
وي با اعلام اينكه در حال حاضر هيچگونه امكان امداد هوايي در كشور وجود ندارد، افزود: در بين 57 كشور اسلامي تنها ايران و قطر به اورژانس پيش بيمارستاني مجهز هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14