(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه اول بهمن 1388- شماره 19565
 

گزارشي از شب منتقدان سينما تقدير حزب الله
معرفي مستندهاي انقلابي سيما در دهه فجر افشاي ناگفته هايي درباره انقلاب و ضدانقلاب
بازخواني ترسيم اهداف صهيونيستي در سينماي آخر الزماني آمريكا-3
2012؛ تبليغ آمريكا به عنوان منجي جهان!



گزارشي از شب منتقدان سينما تقدير حزب الله

از حسن فتحي
سومين جشن انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي با حضور جمعي از هنرمندان و منتقدان سينما دوشنبه شب در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد.
در اين مراسم ، حزيب الله لبنان از «حسن فتحي» تقدير كرد.
فتحي سال گذشته ، جوايز خود از بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر را به كودكان فلسطيني اعطا كرده بود. به همين مناسبت ، دكتر محمد ترمس معاون دفتر
حزب الله لبنان در تهران در سومين جشن منتقدان حضور يافت و از اين اقدام انسان دوستانه كارگردان ايراني تقدير نمود. سيد احمد مير علايي رئيس بنياد سينمايي فارابي نيز در اين مراسم با تحسين عمل فتحي ، اعلام كرد كه اگر حسن فتحي بخواهد فيلمي با موضوع غزه توليد كند اين بنياد به طور صد در صد از آن حمايت مي كند. در ادامه نيز فتحي نامه اي را در تقبيح جنگ و در ستايش صلح ، قرائت كرد.
تقدير از ابوالحسن علوي طباطبايي و منتقد پيشكسوت سينما نيز از ديگر اتفاقات سومين جشن منتقدان بود. سعيد مستغاثي رئيس انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي و دبير سومين جشن منتقدان درباره علوي طباطبايي گفت : ابوالحسن علوي طباطبايي« عليرغم بيماري شديد در اين جشن شركت كرد. من در عرصه نقد از او خيلي چيزها آموختم و انشاء الله براي بهبودي كامل اين عزيز دعا مي كنيم.
ساير برگزيدگان به اين شرح هستند: واروژ كريم مسيحي ( جايزه ويژه ) هادي مقدم دوست و حميد نعمت الله(بهترين فيلمنامه) ، حسن فتحي (بهترين كارگردان) اصغر فرهادي (بهترين فيلم) ، طناز طباطبايي ( بهترين بازيگر زن نقش مكمل) ، صابرابر ( بهترين بازيگر مرد نقش مكمل) ، ليلا حاتمي
( بهترين بازيگر زن نقش اول) ، محمدرضا فروتن (بهترين بازيگر مرد نقش اول) ، شهرام مكري (بهترين خلاقيت واستعداد) ، عزيزالله حاجي مشهدي(بهترين نقد تلويزيوني)، آرش فهيم (يادداشت تلويزيوني ) جابر تواضعي(يادداشت تلويزيوني)، منوچهر اكبرلو(يادداشت سينمايي)، رضا استادي(گزارش سينمايي)، سيدرضا صائمي(مقاله سينمايي)، رضا كاظمي(مقاله سينمايي و نقد سينمايي)، مسعود حكم آبادي(گزارش سينمايي) ، مازيار فكري ارشاد(گفتگوي سينمايي)، يحيي نطنزي(ترجمه سينمايي)، رضا درميشيان(گفتگوي سينمايي)، آرش عنايتي(گفتگوي سينمايي)، منوچهر اكبرلو(نقد سينمايي)، شهرام جعفري نژاد(نقد سينمايي) و غلامعباس فاضلي (بهترين سايت سينمايي).

 



معرفي مستندهاي انقلابي سيما در دهه فجر افشاي ناگفته هايي درباره انقلاب و ضدانقلاب

علي برزگرپيشوا
فيلم مستند يكي از قالب هاي زنده و افشاگرانه، به خصوص در زمينه وقايع اجتماعي و سياسي است. به همين دليل صداوسيما در سال هاي اخير رويكرد پررنگي به اين قالب رسانه اي به ويژه در برنامه هاي مناسبتي داشته است. رسانه ملي امسال هم به مناسبت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي مجموعه مستندهايي را در دست توليد دارد كه تماشاي آن ها مي تواند پاسخگوي بخشي از سؤالات نسل جوان درباره چرايي و چگونگي انقلاب باشد. برخي از اين برنامه ها را معرفي مي كنيم.
افشاي اسناد خيانت غرب به انقلاب
براي اولين بار قوي ترين اسناد از اعترافات مقام هاي ارشد آمريكا، انگليس و فرانسه در زمينه خيانت هاي آنها به ايران و انقلاب اسلامي، در مجموعه مستند «116 روز نوفل لوشاتو» فاش مي شود. اين اسناد در ارتباط با دوران مختلف تاريخي از كودتاي 28 مرداد تا انقلاب اسلامي، هستند.
عبدالحميد ارجمند محقق و تهيه كننده اين مجموعه گفت: قوي ترين اسناد در رابطه با انقلاب اسلامي، تبعيد امام به شهرك نوفل لوشاتوي فرانسه و... از زبان مقام هاي ارشد آن زمان از جمله ديويد اوون وزير وقت امور خارجه انگليس و گري سيك مشاور امنيت ملي در زمان كارتر رئيس جمهور وقت آمريكا، رابرت آرمائو محافظ شخصي محمدرضا پهلوي در هنگام فرار از ايران، نخست وزير وقت فرانسه و نماينده ايران در سفارت آمريكا و برخي از ديپلمات هاي آمريكايي در زمان انقلاب اسلامي بيان مي شود.
انقلاب و حوادث روز
يك مجموعه مستند نيز در دهه فجر، به بازخواني مباني انقلاب و پيوند آنها با وقايع اخير كشورمان مي پردازد.«نسل برتر» نام فعلي اين مجموعه است كه احتمالا نام آن تغيير خواهد يافت.محمدتقي فهيم، كارگردان اين سريال مستند درباره آن توضيح داد: در هر قسمت از اين برنامه، براساس بيانات امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري، به يك موضوع پرداخته مي شود. بعضي از اين موضوعات عبارتند از: خواص، ولايت فقيه، بصيرت و هوشياري مردم، جنگ نرم، توطئه هاي دشمنان خارجي عليه كشور و...
وي درباره ساختار اين مجموعه نيز گفت: اين برنامه در قالب ويدئو گرافيك ساخته مي شود. در اين قالب، مفاهيم با روش هاي مدرن و ديجيتال به تصوير درمي آيند.
بازخواني وقايع روزانه انقلاب
برنامه تركيبي «روزشمار انقلاب» نيز وقايع روزانه انقلاب را بازخواني مي كند.اين برنامه هر روز با نمايش تصاوير و صفحات روزنامه ها به ذكر اتفاقات همان روز در سال 57 مي پردازد. مثلا اگر برنامه در روز 12 بهمن پخش شود، اتفاقات 12 بهمن سال 57 يادآوري مي گردد.اين برنامه در 27 قسمت 10 دقيقه اي به كارگرداني يحيي ايل بيگي ساخته شده است.
روايت خاطرات كارگزاران شاه
مجموعه مستند داستاني «از ثبات تا سقوط» به روايت خاطرات كارگزاران شاه مي پردازد. هر قسمت از اين مجموعه 10 قسمتي به روايت يك داستان اختصاص دارد.رسول لطفي، نويسنده، كارگردان و تهيه كننده مجموعه تلويزيوني «از ثبات تا سقوط» گفت: براي نگارش متن اين برنامه، ما يك يك خاطرات جديدي كه از دريابان، كارگزاران نظام پهلوي در چند سال اخير چاپ شده است را خوانده ايم كه از آن جمله مي توان به كتاب هايي كه توسط محافظ شاه، فرح و علي انصاري نوشته شده است، اشاره كرد.
وي به ايسنا اظهار داشت: در يكي از قسمت ها به روش هاي اسلام زدايي حكومت پهلوي پرداخته ايم كه در دوره رضاشاه از طريق زور و در دوره محمدرضا شاه پهلوي از طريق فرهنگي بوده است.
گفت وگو با 90 زن مبارز
براي نخستين بار 90 زن، به روايت مبارزات خود در انقلاب اسلامي مي پردازند.
علي اصغر پورمحمدي مدير شبكه سه گفت: برنامه «گوهر» در 12 قسمت 45 دقيقه اي به سير تحول زنان از سال 1340 تاكنون مي پردازد و با 90 تن از زنان مبارز و انقلابي و زناني كه در طول 30 سال انقلاب اسلامي مسئوليتي داشته اند و يا براي ايران در مجامع جهاني كسب افتخار كرده اند، گفت وگو مي كند.
وي افزود: «برگي از تاريخ» در 30 قسمت شش دقيقه اي به برنامه هاي آرشيوي و تصاوير انقلاب و سخنان امام خميني(ره) درباره انقلاب اسلامي اختصاص دارد. بازگويي تاريخ اسلامي با بهره گيري از تصاوير آرشيوي و نيز با استفاده از بيانات رهبر فقيه انقلاب اسلامي كه همواره مي تواند راهگشا و عبرت آموز باشد از ديگر بخش هاي برنامه «برگي از تاريخ» است.
مدير شبكه سه ادامه داد: «اسرار تاريكي» با موضوع روابط دربار پهلوي با آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي و «بازيگران ديكتاتور» از ديگر برنامه هاي دهه فجر شبكه سه است. مدير شبكه سه درباره ويژه برنامه هاي دهه فجر گروه سياسي شبكه سه گفت: برنامه «هواي تازه» در 10 قسمت 30دقيقه اي حوادث پس از انقلاب را تا آخر سال 58 موردبررسي قرار مي دهد. وقايعي كه مي تواند بسيار عبرت انگيز باشد. برنامه «مستشاران» هم در 10 قسمت 30 دقيقه اي به چگونگي نفوذ مستشاران آمريكايي روي تصميم گيري هيئت حاكم پهلوي با رعايت شرايط زماني و تحولات اخير در جامعه در قالب موشن گراف مي پردازد.
وي به مهر گفت: پارسال برنامه «ماجراي آشپزخانه شاهي» با پرداخت به خانواده محمدرضا پهلوي پخش شد. امسال در اين برنامه قصد داريم اطرافيان شاه را موردنقد و نظر قرار دهيم. اين برنامه طنز بوده و به صورت موشن گراف توليد مي شود. پرداخت به عمق فساد درباريان و روابط في مابين و حضور چهره هاي متعلق و چاپلوس و سرسپرده كه هركدام به نوعي مايه سستي و پوسيدگي نظام پهلوي بوده اند از اهداف اين برنامه در قالب طنز است.
مستندهاي شبكه تهران
به مناسبت سي و يكمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي و ايام دهه فجر شبكه تهران برنامه هاي ويژه اي را در اين ايام پخش خواهد كرد.
جنگ رسانه اي غرب عليه انقلاب اسلامي ايران و بررسي انديشه هاي سياسي حضرت امام پيرامون مباحثي چون قانون اساسي، وحدت كلمه، جمهوري اسلامي و... عنوان برنامه هايي است كه از گروه سياسي شبكه تهران ويژه اين ايام درنظر گرفته شده است.
در دهه فجر، برنامه هاي تركيبي شبكه تهران، ازجمله به خانه برمي گرديم، صبح تهران، تهران 20 و... با محوريت انقلاب پخش مي شوند.
بازخواني وقايع روزانه انقلاب
برنامه تركيبي «روزشمار انقلاب» نيز هر شب وقايع روزانه انقلاب را بازخواني مي كند.
اين برنامه هر روز با نمايش تصاوير و صفحات روزنامه ها به ذكر اتفاقات همان روز در سال 57 مي پردازد. مثلاً اگر برنامه در روز 12 بهمن پخش شود، اتفاقات 12بهمن سال 57 يادآوري مي گردد.
«روز شمار انقلاب» عنوان برنامه اي از گروه سياسي شبكه دوسيماست كه پخش آن از روز 26 دي (فرار شاه از ايران) شروع شده و در روز پيروزي انقلاب اسلامي (22 بهمن 57) خاتمه مي يابد.
تصاوير مردم از انقلاب
مجموعه مستند «تصاوير و خاطره ها» عكس ها و تصويري كه دراختيار مردم است رانمايش مي دهد شروع مي شود.
ميراحمد سمناني، تهيه كننده «تصاوير و خاطره ها» با بيان اين مطلب گفت: اين برنامه در 26 قسمت ساخته شده كه بخشي از آن دهه فجر سال گذشته پخش شد و 11 قسمت باقي مانده امسال از اول بهمن از شبكه دو سيما پخش خواهد شد.
او ادامه داد: اين برنامه براساس عكس ها و تصاويري كه مردم از زمان انقلاب دارند، تهيه شده و درحقيقت در اين برنامه به سراغ كساني رفتيم كه در پيروزي انقلاب نقش مهمي داشتند ولي بعد از آن مانند ساير مردم به زندگي عادي خود ادامه دادند.
به گفته سمناني اين برنامه به دليل كمبود زمان و اهميت نگاه هاي متفاوت در ساخت آن، توسط 12كارگردان مختلف ساخته شده است.
گفت وگو با انقلاب
مجموعه مستند «گفت وگو با انقلاب» نيز در دهه فجر از شبكه اول سيما پخش مي شود.
اين مجموعه در 12 قسمت 40دقيقه اي توليد مي شود. در اين مجموعه فيلمساز تمايل خود را با آثار فرهنگي و هنري ايام انقلاب به تصوير مي كشد.

 



بازخواني ترسيم اهداف صهيونيستي در سينماي آخر الزماني آمريكا-3
2012؛ تبليغ آمريكا به عنوان منجي جهان!

رضا فرخي
سينماي غرب و در راس آن هاليوود سعي مي كند با توجه به موضوعات روزفكري در بين انسانها بازارگرمي كند تا علاوه بر اين كه سود جوبي از اين راه به دست بياورد، مفاهيم ايدئولوژيك مورد نظر خودش را نيز ترويج كند.
يكي از اين موضوعات، نابودي دنيا است؛ ديدن نابود شدن جهان بر پرده سينما داراي جذابيت خاصي است. براي همين سينماي آمريكا در جديدترين اثر خود دست به بازنمايي اين موضوع با ساختن فيلم «2012» زد. اهميت اين فيلم نزد هاليوود از آنجا معلوم است كه قبل از اكران آن برنامه ريزي هاي زيادي براي فروش بالاي فيلم انجام شد كه يكي از آنها را مي توان ساخت مستند «پيش گويي هاي نستراداموس» و اكران آن قبل از فيلم «2012» دانست. در اين فيلم مستند به اين نكته اشاره مي شود كه زمين در سال 2012 بستر تحولات بسياري است و بر طبق پيشگويي هاي نستراداموس و اقوام ماياها اين اتفاقات موجب دگرگوني زمين مي شود. به واقع در اين فيلم دگرگوني به گونه اي نشان داده مي شود كه بيننده آمادگي اين را داشته باشد كه تا در فيلمي بعد از اين مستند به صورت عيني تري اين دگرگوني ها و تخريب جهان را نظاره كند.
فيلم «پيشگويي هاي نستراداموس» درست است كه به نكات جالبي اشاره مي كند اما نمي توان ارتباط اكران آن با محتواي فيلم «1012» را انكار كرد. مي توان گفت كه اين مستند به خوبي سال 2012 را در ذهن مخاطب بزرگ جلوه مي دهد تا با ديدن آن كاملا آماده ديدن فيلمي با همين نام شود و يكي از دلائل فروش خوب فيلم 2012 نيز همين بسترسازي قبلي است. تصوير هولناك تخريب جهان در سال 2012 در ذهن هر بيننده اي او را وادار به ديدن اين فيلم مي كند؛ به خصوص كه كارگردان آن، فيلمسازي توانا به نام رولند امريخ است كه پيش از اين فيلم هاي «روز استقلال» و «روز پس از فردا» را نيز ساخته بود كه هر دو آن ها درباره حمله موجودات فضايي به زمين و آخرزمان هستند و همين موضوع باعث ترغيب مردم دنيا به ديدن فيلم جديد اين كارگردان مي شود. البته ناگفته نماند كه تبليغات وسيع صورت گرفته براي اين فيلم نقش مهمي در فروش بالاي آن داشته است. خصوصا اين كه كمپاني تبليغاتي اين فيلم جار و جنجال راه انداخت و با هدف فروش بيشتر، سال 2012 را به عنوان سال پايان جهان معرفي كرد تا به اين توهم رنگ واقعيت ببخشد. اين مسئله از آنجا شروع شد كه مسئولان كمپاني سوني پيكچرز دست به آماده سازي وب سايتي زدند و با ارائه كليپ هاي تبليغاتي كار را به آنجا كشاندند كه دست آخر مسئولان ناسا به تهيه كنندگان كمپاني سوني در مورد تبليغات اين فيلم در اينترنت هشدار دادند و از آنها خواستند براي رفع اين سوءتفاهم عمومي دست به كار شوند.
(2012) با صحنه هايي از ارتعاشات عظيم و غيرعادي خورشيد به سوي زمين آغاز مي شود. يك محقق هندي براي اولين بار در سال 2009 متوجه اين ارتعاشات مي شود و تأثير آن بر فعال شدن هسته مذاب زمين را با يك محقق آمريكايي در ميان مي گذارد. در ادامه، آدريان زمين شناس آمريكايي به هند مي رود تا گزارشي از اين موضوع براي هيئت حاكمه آمريكا تهيه كند. امواج و نيروهاي متصاعد از اين تشعشات باعث شده درجه حرارت هسته زمين به سرعت افزايش يابد و اين ماجرا به زودي موجب فوران هسته زمين، زلزله هاي پي در پي و بالا آمدن سطح آب درياها مي شود. اين اتفاقات نهايتا به آب گرفتگي سراسر زمين و نابودي ساكنان اين سياره در سال 2012 خواهد انجاميد. آدريان موضوع را به كاخ سفيد اطلاع داده و كار به اجلاس سران گروه بيست مي كشد وتصميم اين مي شود كه طي يك پروژه فوق سري، 400 هزار نفر از برگزيدگان برخي كشورهاي جهان به اضافه آثار مهم فرهنگي تمدني قابل انتقال و نيز يك جفت از همه حيوانات انتخاب شوند تا در روزهاي منتهي به تاريخ 12/12/2012 در كشتي مسقفي كه دركوهستان هاي مرتفع چين به همين منظور از قبل ساخته مي شود جاي بگيرند.
اما شخصيت محوري اين داستان يك رمان نويس روشنفكر ناموفق آمريكايي به نام جكسون است كه شغل دومش كار كردن براي يك ثروتمند روسي است. او به طرز عجيبي پيش از ديگران به نابودي قريب الوقوع جهان اطلاع مي يابد و براي همين به تكاپوي مي افتد تا همسر سابق و فرزندان خود را نجات دهد. جكسون به گونه حيرت آوري از تمام خرابي هاي شهر لس آنجلس به همراه خانواده اش فرار مي كند و همه زلزله ها را پشت سر مي گذارد تا بتواند به موقع به كشتي برسد ودر پايان هم در طي پيچ و خم هاي بسيار، مسئول بستن درهاي كشتي مي شود كه تنها 400 هزارنفر از كل جهان را در خود دارد و باقي از بين مي روند. جالب اينجاست كه درهاي كشتي به مشكل بر مي خورد و او با حل اين مشكل به ناجي جهان تبديل مي شود كه باعث حفظ حيات افراد باقي مانده از جهان مي شود تا باز هم نشان دهد كه منجي جهان يك روشنفكر آمريكايي است؛ موضوعي كه در فيلم هاي آمريكايي يك كليشه ثابت است. در پايان فيلم تاريخ 27/1/1نقش مي بندد تا نشان دهد كه دنيا از نو و از سال 1 دوباره آغاز شده است و اين 400 هزار نفر دنياي جديد را خواهند ساخت.
نكته قابل تامل در اين فيلم اين است كه دست اندركاران آن اعلام مي كنند كه فيلم را عموم تحليلگران روايت اين فيلم ازآخرالزمان را برگرفته از باورهاي مايايي مي دانند و در تمام پوسترها و آنونس هاي فيلم آمده: «تمدن بشري اوليه در مورد پايان دنيا هشدار داد». براساس پيش گويي هاي ماياها دنيا در 21 دسامبر 2012 نابود مي شود. افسانه هاي موجود درباره تقويم مايايي كه اغلب به غلط تعبير شده، بهترين دستاويز براي امريخ و كلوسر بوده است. دكتر ديويد استيوارت، استاد رشته هنر و تاريخ هنر در دانشگاه تگزاس كه متخصص تمدن ماياهاست، مي گويد: «هر جور تصور كنيد، ماياها هيچگاه چنين چيزي نگفتند. در تقويم قديمي مايايي، 21 دسامبر 2012 آغاز دوره سيزدهم است و دوره چهاردهم هم وجود دارد.» استيوارت مي گويد: «تصور نمي كنم هيچ كس اين فيلم را جدي بگيرد.»
از نكات تامل برانگيز سهم ملل دنيا در اين اتفاق از ديد فيلم است؛ در اين فيلم آمريكايي ها كشتي را مي سازند و آمريكا به عنوان منجي بشريت معرفي مي شود. جالب اينجاست كه از مسلمانان تنها پادشاه عرب آن هم با خواري و بيچارگي فراوان موفق به سوار شدن به كشتي مي شود كه اين اجازه را هم به خاطر پولش به او مي دهد.
نكته ديگر در اين فيلم برجسته نشان دادن آيين بودا است. در اين فيلم نشان داده مي شود كه راهبان بودايي از اين نابودي ازقبل آگاه بودند و كاملاً هم در آرامشند. در سكانسي از فيلم؛ در حالي كه تصاوير تلويزيوني سي ان ان نشان دهنده غافلگيري و نگراني صاحبان و مومنان ديگر اديان نسبت به زلزله ها و بلاياي طبيعي آخرالزمان هستند، راهبان بودايي در ارتفاعات چين در آرامش كامل به پايان جهان مي انديشند و از پيش خودشان را آماده پايان جهان مي كنند و جالب اينجاست كه راهب بودايي زنگ پايان دنيا را به صدا درمي آورد سپس مي ميرد. سؤال اينجاست كه چرا در بين اين همه اديان مذهبي، بودا در نظر گرفته مي شود! البته يكي از نكات جالب اين فيلم اين است كه تنها جايي كه از تخريب آن دراين فيلم حرفي به ميان نمي آيد و نشان داده نمي شود كعبه است كه كارگردان علت آن را عدم اجازه از سوي مراجع اسلامي اعلام كرده است.
نكته تامل برانگيز ديگر اين فيلم ترسيم شخصيت رئيس جمهور آمريكا است. درفيلم «2012» رئيس جمهور آمريكا يك سياه پوست مثبت و مردم دوست است. به طوري كه خود راضي به رفتن به كشتي نمي شود و در كنار مردم كشورش خود را براي مردم آماده مي كند. اين جنبه فيلم نوعي تبليغ براي باراك اوباما محسوب مي شود.
البته اين فيلم در قسمت هاي مختلف بيننده خود را دچار سردرگمي مي كند و آن هم صحنه هاي عجيب و غريب نجات يافتن جكسون به همراه خانواده اش است. يا اين كه در پايان مشخص نمي شود كه آيا صحنه پاياني قيامت را به نمايش مي گذارد و يا ظهور منجي را. چرا كه اگر منظور قيامت باشد كه در انتها عده اي نجات پيدا مي كنند و اين با تعريف از قيامت مغايرت دارد و اگر هم منظور ظهور منجي است كه ما چيزي از ظهور منجي در اين فيلم مشاهده نمي كنيم و همين جاي سؤال دارد كه بيننده را دچار سردرگمي مي كند.به هر حال فيلم 2012 از فيلم هاي آخرالزماني است كه توانست مخاطبان زيادي را جلب كند و به فروش زيادي دست پيدا كند. در واكنش به اين فيلم عده اي اين سؤال را مطرح كردند كه آيا هاليوود باز هم خواسته است كه با بزرگنمايي يك مسئله به سودي كلان دست پيدا كند؟ با توضيحات فوق پاسخ اين است كه هاليوود علاوه بر فروش، بازهم مثل هميشه به دنبال منافع خود در سوژه هاي فكري بشر مي گردد و قصد دارد با جلوه هاي فراوان تصويري كه نمونه آن را به خوبي در «2012» مشاهده مي كنيم دست به تاثيرگذاري و هدايت افكار عمومي جهان به سمت مورد نظر خود دست بزند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14