(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه اول بهمن 1388- شماره 19565
 

كوتاه اقتصادي
پرونده شركت بازارياب هرمي اوريف ليم به تعزيرات رفت
بازديد هيأت دولت از نمايشگاه دستاوردها و اختراعات نخبگان
وزير امور اقتصادي و دارايي درهمايش مبارزه با پولشويي:
مردم متناسب با درآمد، مشمول دريافت يارانه مي شوند
برگزاري نمايشگاه عرضه مستقيم كالا در 3 نقطه تهران
افتتاح 64 طرح صنعتي و عمراني در استان تهران
نامه سرگشاده سرمايه گذاران آمريكايي خطاب به اوباما: اقتصاد آمريكا را به دست قاتلان سپرده ايد



كوتاه اقتصادي

¤ مدير پالايشگاه فرآورده هاي سبز از موفقيت در توليد بيوديزل از دانه هاي روغني و روغنهاي مصرف شده خبر داد و گفت: با مصوبه دولت براي استفاده از پنج درصد بيوديزل در سبد سوخت اين ميزان بيوديزل توسط پالايشگاه فرآورده هاي سبز تامين مي شود.
¤ معاون وزير بارزگاني از تدوين بسته حمايت از صادرات در برابر پياده سازي هدفمند كردن يارانه ها در كشور خبر داد و اعلام كرد هفته آينده اين بسته در وزارت بازرگاني بررسي و مصوب و پس از آن به هيئت دولت ارائه مي شود.
¤ سخنگوي وزارت بازرگاني گفت: همزمان با تصويب طرح هدفمند كردن يارانه ها، كميته اطلاع رساني طرح تحول اقتصادي در وزارت بازرگاني آغاز به كار كرد.
¤ معاون توسعه صنايع پيشرفته سازمان گسترش اعلام كرد مرحله اول طرح توليد كيسه هوا (ايربگ) با سرمايه گذاري ايدرو هفته آينده به بهره برداري مي رسد.
¤ شركت هندي او ان جي سي از احتمال واگذاري سهم 20درصدي فاز 12 و سهم 10درصدي در يك كارخانه مايع سازي گاز در ايران به خود خبر داد.
¤ وزير صنايع با اشاره به جزء 6 بند «د» بودجه 88 گفت: در اين بند پيش بيني شده سه ميليارد دلار از منابع داخلي بانك مركزي در اختيار واحدهاي توليدي قرار گيرد كه آيين نامه آن مصوب و قرار شد دو ميليارد دلار از اين رقم براي پرداخت به واحدهاي صنعتي به بانك صنعت و معدن اختصاص يابد.
¤ جهرمي از ايجاد و راه اندازي بانكهاي منطقه اي با مشاركت بانك صادرات در هشت نقطه كشور طي سال آينده خبر داد.
¤ خط توليد ماء الشعير در ظروف يكبار مصرف در شركت زمزم آذربايجان با هدف جلب رضايت مشتريان، آغاز شد.
¤ به علت خاكبرداري غيراصولي جهت ساختمان سازي ارتباط تلفني 4200مشترك در مركز مخابرات شهيد ديالمه از تاريخ 29دي ماه قطع شد.به گزارش روابط عمومي شركت مخابرات استان تهران پس از انجام عمليات خاكبرداري در خيابان ري كه منجر به قطع كابل هاي تلفن مركز ديالمه شد كاركنان فني شبكه كابل شركت مخابرات استان تهران به محل اعزام و مشغول تعويض كابل ها شدند.
¤ وزير نفت پاكستان با اشاره به سياست اتلاف وقت هند در مورد خط لوله صلح گفت: اسلام آباد مخالف ورود هند به اين پروژه نيست اما زمان در حال تمام شدن است.
¤ رئيس هيئت عامل سازمان گسترش در مراسم افتتاح خط توليد وانت ديزل با اشاره به جايگاه پرافتخار صنعت خودرو در اقتصاد ملي بر دستيابي به استانداردهاي كيفيت، تنوع رضايت و شاخص هاي محيط زيستي در اين صنعت تاكيد كرد.
¤ با اجراي عمليات كابل برگردان ارتباط تلفني مشتركين با پيش شماره هاي 4430 الي 4436، 7718 الي 7724، 7727، 7749، 7780، 7789، 7744، 7745، 7700، 7730، 7731، 4470 الي 4476، 8820، 8887، 8888، 8879، 8878، 8864 الي 8869، 5513، 5514، 5570 الي 5579 و در مركز مخابرات كمال شهر كرج با پيش شماره هاي 470، 476، 479، 660، 661، 663 الي 666 از امروز و روز شنبه به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.

 



پرونده شركت بازارياب هرمي اوريف ليم به تعزيرات رفت

گزارش واصله به سازمان حمايت به كشف تخلف گران فروشي 9 ميليارد ريالي يك شركت واردكننده لوازم آرايشي و بهداشتي منجر شد.
روابط عمومي سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان اعلام كرد: در پي گزارش دريافتي مبني بر فعاليت مشكوك يك شركت واردكننده و نماينده انحصاري توزيع و فروش لوازم آرايشي و بهداشتي كمپاني سوئدي، بازرسان ويژه اين سازمان طي تحقيقات صورت گرفته دريافتند از سال 1383 واحد فوق با راه اندازي سيستم بازاريابي شبكه اي، فروش هرمي و بهره برداري از چندين هزار بازارياب با انعقاد قرارداد و ارائه تحقيقات و پورسانت هاي غيرمجاز به ورود و توزيع انواع محصولات آرايشي و بهداشتي در سراسر كشور كرده است.
با توجه به آئين نامه و دستورالعمل هاي نرخ گذاري كالا و خدمات مصوب كميسيون عالي نظارت، شركت مذكور پس از انجام بررسي مدارك موجود و كنترل اسناد فروش، به دليل گرانفروشي و دريافت سود مجاز تعيين شده خرده فروشي بيش از حد مقرر، متخلف شناخته و پرونده تخلف متشكله به ارزش بيش از هشت ميليارد و 533 ميليون ريال براي رسيدگي و صدور راي به تعزيرات حكومتي معرفي شد. اين سازمان با تاكيد بر ضرورت رعايت درصد هاي سود مجاز توسط تمامي واحدهاي واردكننده و ارائه دهنده خدمات، اذعان مي دارد مصرف كنندگان مي توانند در صورت مشاهده قيمت هاي غيرمتعارف با مراجعه به ستادهاي رسيدگي به شكايت سازمان هاي بازرگاني سراسر كشور و سامانه پيامگير 124 موضوع را اطلاع رساني كنند.
روزنامه كيهان در تاريخ 6 آبان ماه سال جاري در گزارشي پيرامون فعاليت شركت هاي هرمي به فعاليت غيرقانوني شركت اوريف ليم نيز اشاره كرده بود.
خبرنگار ما روز گذشته پس از اعلام سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان مبني بر تخلف گرانفروشي اين شركت و معرفي آن به سازمان تعزيرات، طي تماسي با اين شركت خواستار توضيح درباره پرونده گرانفروشي اين شركت در سازمان تعزيرات شد. مدير مالي شركت با بيان اينكه مديرعامل در خارج از كشور هستند درباره اين مطلب گفت: پرونده شركت اوريف ليم در تعزيرات است و ما نيز دفاعيه اي بصورت لايحه تقديم تعزيرات كرده ايم.

 



بازديد هيأت دولت از نمايشگاه دستاوردها و اختراعات نخبگان

رئيس جمهور از دستاوردهاي علمي و پژوهشي نخبگان كشور تجليل كرد
دكتر احمدي نژاد در بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي علمي كشور ضمن تجليل از نخبگان گفت: اين نمايشگاه گوشه اي از دستاوردهاي علمي و تلاش جوانان و مخترعان ماست. كارهايي كه انجام شده در بخش هاي صنعت و پژوهش در ارتقاء كيفيت زندگي و صنعت كشور بسيار مؤثر است. وي با اشاره به اين كه دستگاه هاي مربوطه بايد در حد توان از اين مخترعان و مبتكران دفاع و حمايت كنند گفت: اميدوارم همه اين ابتكارات در چرخه توليد و صنعتي شدن كشور و خدمت به مردم قرار گيرد.
واحد پول را تغيير مي دهيم
ما مي خواهيم واحد پول را تغيير دهيم و صفرها را برداريم و ارزش ريال را واقعي كنيم، چرا كه در حال حاضر ارزش ريال واقعي نيست.
دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در حاشيه بازديد از نمايشگاه دستاوردهاي نخبگان، مطلب فوق را در جمع خبرنگاران اعلام كرد.
وي با بيان اين كه اين امر در دستور كار دولت است، گفت: وقتي اين ها با هم انجام شود ان شاءالله از ابتداي كار اجراي هدفمند كردن يارانه ها قدرت خريد مردم و سطح رفاه آنان بالا مي رود.
احمدي نژاد با بيان اين كه همان طور كه گفته شد اگر مردم در مورد اطلاعاتشان اشتباهي كرده باشند يا مركز آمار در تقسيم بندي هايش اشتباهي كرده باشد، مردم مي توانند در فاصله زماني مشخص به پايگاه آمار مراجعه و اطلاعاتشان را تصحيح كنند گفت: دولت درصدد است به صددرصد مردم يارانه اختصاص داده شود؛ مگر كساني كه خود داوطلب باشند كه نگيرند؛ ولي همان طور كه گفتم ما يكدفعه نمي توانيم اين كار را انجام دهيم و بايد گام به گام اين كار انجام شود؛ البته سعي مي كنيم فاصله برداشتن گام ها كم باشد.
وي هم چنين گفت: برنامه دولت ارائه يارانه به 70 درصد مردم در وهله اول و 30 درصد در گام دوم است. به عددها كاري نداشته باشيد؛ 70 درصد مردم در گام اول (يارانه) دريافت خواهند كرد.
رئيس جمهور در پاسخ به پرسشي درباره برخي نگراني هايي كه از اعلام خوشه بندي ها در طرح هدفمند كردن يارانه ها در مردم ايجاد شده است، افزود: من فكر نمي كنم در اين ارتباط جاي نگراني وجود داشته باشد.
وي ادامه داد: ارقامي كه مركز آمار ارائه داده براساس اطلاعاتي است كه از مردم در سال 86 و اوايل سال 87 دريافت و براين اساس مدل سازي كرده است و اين به معناي فيش حقوقي و دريافتي نيست كه امروز دريافت مي شود، بلكه فقط يك طبقه بندي است.
احمدي نژاد با بيان اين كه ما همپاي مردم حركت مي كنيم، اظهار كرد: همه مردم ايران حق دارند از منابع كشور برخوردار باشند و ما دوست داريم اين يارانه ها به همه مردم به يك باره پرداخت شود؛ ولي در اين ارتباط محدوديت وجود دارد. ولي برنامه اصلي اين است كه همه مردم تحت پوشش هدفمند كردن يارانه ها قرار بگيرند.
رئيس جمهور با بيان اينكه يارانه ها بايد به صورت مناسب توزيع شود و مستقيما به جيب مردم برود، گفت: در واقع با اين تقسيم بندي چيزي از مردم كم نمي شود و پولي است كه به زندگي مردم برگردانده مي شود، ولي هدفمند شده و مردم سهم خود را برداشت و آن گونه كه مي خواهند استفاده مي كنند كه در جهت رشد كشور قرار مي گيرد و مانع اتلاف منابع مي شود.
رئيس جمهور گفت در آينده نزديك و در يك برنامه تلويزيوني به تشريح اين موضوع خواهد پرداخت.

 



وزير امور اقتصادي و دارايي درهمايش مبارزه با پولشويي:
مردم متناسب با درآمد، مشمول دريافت يارانه مي شوند

وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: مردم متناسب با سطح درآمدها مي توانند مشمول دريافت يارانه شوند و ما ملزم به اجراي قانون هستيم و آن چيزي كه امروز در دستور كار قرار گرفته است دستور رئيس جمهوري مبني بر آنكه در بدو امر حداقل 70 درصد مردم مشمول دريافت يارانه خواهند شد.
به گزارش خبرنگار ما، دكتر «سيد شمس الدين حسيني» در حاشيه همايش مبارزه با پولشويي و تأمين مالي تروريسم در جمع خبرنگاران گفت: زماني كه لايحه هدفمند كردن يارانه ها تدوين شد از عنوان يك يا چند دهك نامي برده نشده اما يكي از موضوعات مورد بحث بين كارگروه دولت و مجلس اين بود كه در يكي از نسخه هاي لايحه 2 دهك ذكر شده بود كه اين رقم بعد به 5 دهك افزايش يافت كه در نهايت 5 دهك از متن قانون حذف شد.
سخنگوي اقتصادي دولت ادامه داد: دولت براي اجراي يك چنين كاري يك ستاد ايجاد كرد تحت عنوان كار گروه تحولات اقتصادي كه 5/1 سال در حال كار مي باشد ضمن آنكه اين كارگروه داراي سخنگو است و ساير سازمانها و نهادهاي مختلف در اجراي آن مشاركت دارند.
حسيني آمار و ارقام 54 درصدي اقتصاد زيرزميني كشور را غيرواقعي دانست و گفت: كشورما در راستاي مقابله با پولشويي اقدام هاي مناسبي انجام داده و در قانون اساسي و قانون حقوق مدني راه پولشويي بسته شده است. علاوه بر اين واحد اطلاعات مالي شكل گرفته و نياز به مقررات و مستندسازي دارد و اقدامات زيربنايي براي مبارزه با آن شكل گرفته است كه دو بخش است؛ بخش اول مربوط به جرم منشأ و يك بخش ديگر نيز مربوط به جرم پولشويي است. قاچاق، سرقت و قمار در قانون صراحت دارد كه كسي كه مرتكب جرم منشأ شده است مورد مجازات قرار مي گيرد و در اين مورد ترديدي نيست.
وزير اقتصاد همچنين با بيان اينكه كساني كه مدعي وجود پولشويي در ايران هستند بايد اين ادعاي خود را اثبات كنند گفت: آنچه مسلم است اين است كه تاكنون گزارش مستندي از پولشويي در ايران نديده ايم و خيال ما از اين جهت راحت است.
كاهش مطالبات
محمود بهمني رئيس كل بانك مركزي نيز از كاهش 4 هزار ميليارد توماني مطالبات معوق بانكي، تعيين نرخ سود بانكي براساس تورم، نرخ دلار در بودجه 89، افزايش سهم توليد از تسهيلات بانكي در سال آينده و افزايش قيمت ها با اجراي هدفمند كردن يارانه خبر داد.
بهمني با بيان اينكه بسته سياستي- نظارتي سال آينده بانك مركزي هنوز تكميل نشده است، اظهار داشت: ما از بانكها، سازمانهاي بازرسي و نهادهاي مرتبط خواسته ايم كه نظر خود را در اين زمينه ارائه كنند.
وي نرخ سود تسهيلات بانكي را يكي از مهمترين نكات در بسته سياستي- نظارتي سال آينده عنوان كرد و افزود: اين نرخ هنوز مشخص نشده است و منتظر هستيم تا ببينيم نرخ تورم تا دو ماه آينده چه مقدار خواهد بود و موضوع هدفمند كردن يارانه ها چگونه اجرا خواهد شد.
بهمني با اشاره به اينكه در سالجاري سهم توليد از تسهيلات 35 درصد بوده است، تأكيد كرد: قطعاً در سال آينده اين ميزان افزايش خواهد يافت.
رئيس كل بانك مركزي اظهار داشت: در حال حاضر نجات كشور را در توليد مي بينيم به نحوي كه اگر ظرفيتهاي توليد به حد كافي پرشود، تورم را كاهش خواهد داد.
وي افزود: نظر ما كنترل نقدينگي است، ضمن اينكه مي خواهيم واحدهاي توليدي حفظ شوند. به همين دليل، ذخائر ارزي را براي اين منظور و تكميل واحدهاي نيمه كاره صنعتي و بخش توليد قرار داده ايم.
بهمني در زمينه نرخ دلار براي سال آينده نيز اظهار داشت: برآورد ما از قيمت ارز قطعاً بيش از سالجاري خواهد بود. زيرا سال گذشته كه نرخ 950 تومان براي دلار در بودجه سال 88 درنظر گرفته شده بود بر مبناي قيمت نفت 5/37 دلار تعيين شده بود. البته همان زمان برخي ها معتقد بودند كه بايد نرخ ارز يكهزار و 500 تومان تعيين شود كه با توجه به شرايط سال گذشته نرخ 950 تومان به تصويب رسيد.
وي تصريح كرد: در حال حاضر قيمت ارز در بازار آزاد حدود هزارتومان خريد و فروش مي شود، همچنين ما بازار را آزاد گذاشته ايم ولي از آنجائي كه براي دلار تقاضايي مانند گذشته متصور نيست و معاملات و واردات و گشايش هايي براساس يورو و ارز اروپايي صورت مي گيرد، تقاضاي دلار بالا نيست. بر همين اساس، قيمت دلار در بودجه سال آينده بيش از امسال خواهد بود.
وي در ارتباط مبارزه با پولشويي نيز تصريح كرد: هر چند در طي ساليان گذشته در اين زمينه موفق نبوده ايم ولي در يكي دو سال گذشته موفقيتهاي خوبي حاصل شده و اگر هم پنج درصد انحراف داشته باشد نمي توان گفت كه موفق نبوديم.
رئيس بانك مركزي افزود: برخي از موسسات مالي و اعتباري كه نمي خواستند نرخهاي بانك مركزي را رعايت كنند به اسم ائمه اطهار تسهيلات 30 درصدي از مردم دريافت مي كردند كه در بسته بانك مركزي تمام اين راه ها بسته خواهد شد.وي قيمت سكه را نيز مورد اشاره قرار داد و تصريح كرد: قيمت سكه جهاني است و ما به مصلحت نمي دانيم كه قيمت طلاي خود را پايين تر از قيمت جهاني اعلام كنيم تا به راحتي از كشور خارج شود.
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار امكان معاملات اينترنتي و آنلاين در بازار بورس را از بسترهاي بالقوه خطرناك فعاليت پولشويي در بازار سرمايه ذكر كرد و گفت: هم اكنون كشورهايي مانند مكزيك، تايلند و ژاپن بدليل افزايش حجم پولشويي دچار حباب مالي شده اند.
علي صالح آبادي گفت: هم اكنون هر مشتري كه بخواهد در بازار سرمايه فعاليت كند و نياز به كد معاملاتي داشته باشد بايد با كد ملي فعاليت كند كه در اين رابطه با سازمان ثبت احوال نيز ارتباطات مستقيمي داريم.
صالح آبادي ادامه داد: در زمان حاضر سيستم هاي نظارتي بورس اين مسئله را كه هيچ كارگزاري حق پرداخت پول نقد و يا دريافت آن از مشتريان ندارد را بررسي مي كند و از اين طريق در مبارزه با پولشويي و كنترل آن با ابزارهاي مالي كه در اختيار دارد، اقداماتي را انجام مي دهد.وي از عدم راه اندازي معاملات آنلاين در كشور سخن گفت و افزود: در تدوين قانون مبارزه با پولشويي و آئين نامه هاي مربوط به آن سازمان بورس و اوراق بهادار اقدامات مؤثري را انجام داده و در اين ارتباط نتيجه فعاليت هاي خود را بصورت جزوات و كتابهايي منتشر خواهد كرد.
اصغر ابوالحسني، معاون بانك و بيمه وزير امور اقتصادي و دارايي نيز در اين همايش با اشاره به اقدامات انجام شده در كشور به منظور مبارزه با پولشويي گفت: در صورت اجراي قوانين تصويب شده در اين خصوص مي توانيم به الگويي براي ساير كشورهاي دنيا در مبارزه با پولشويي تبديل شويم.ابوالحسني تصريح كرد: ايران از نظر قانون و سازكارهاي مربوط و تمام جوانب آماده مبارزه جدي با تروريسم و قاچاق كالا و ارز و پولشويي شده است.
رئيس كل بيمه مركزي نيز اعلام كرد بيمه مركزي نظير ديگر موسسات مالي كشور در حال تدوين آئين نامه اي براي مبارزه با پولشويي است.
جواد فرشباف اظهار داشت: در كشورهاي غربي بيش از 65 درصد صنعت بيمه در خصوص بيمه عمر است در صورتي كه اين بيمه در ايران حدود 6 درصد است، بنابراين صنعت بيمه ايران كمتر از ديگر كشورها در معرض پولشويي قرار دارد.

 



برگزاري نمايشگاه عرضه مستقيم كالا در 3 نقطه تهران

رئيس مركز اصناف و بازرگانان وزارت بازرگاني از برگزاري نمايشگاه هاي عرضه مستقيم كالا براي ايام پاياني سال در سه نقطه تهران خبر داد و گفت: كالاهاي عرضه شده با
20 درصد تخفيف ارائه خواهند شد.
حسن رادمرد درگفتگو با مهر گفت: وزارت بازرگاني امسال نيز در راستاي سياست هاي تنظيم بازار، نمايشگاه هاي عرضه مستقيم كالا را با همكاري اصناف در سه نقطه از شهر تهران برگزار خواهد كرد.
رئيس مركز اصناف و بازرگانان وزارت بازرگاني افزود: ستاد سياست گذاري و راهبردي برگزاري نمايشگاه هاي عرضه مستقيم كالا به مناسبت عيد نوروز در وزارت بازرگاني تشكيل شده و كارهاي ستادي آن نيز در حال انجام و پيگيري است.
وي از درنظر گرفتن تخفيف 15 تا 20 درصدي براي كالاهاي عرضه شده در اين نمايشگاه خبر داد و تصريح كرد: تلاش ما اين است كه كالاها با كيفيت و قيمت بسيار مناسب در طيف وسيعي در اختيار مردم قرار گيرد.
به گفته رادمرد، نمايشگاه هاي عرضه مستقيم كالا همزمان با سراسر كشور در تهران برگزار مي شود كه هم اكنون سه نقطه حكيميه تهرانپارس، پارك ارم و مجتمع شهيد باستاني براي اين موضوع تدارك ديده شده است.
وي خاطرنشان كرد: تاريخ دقيق برگزاري نمايشگاه هنوز معلوم نيست، اما در هر استان به فراخور موقعيت جغرافيايي و شرايط آب و هوايي مشخص خواهد شد.

 



افتتاح 64 طرح صنعتي و عمراني در استان تهران

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان تهران گفت: به مناسبت دهه فجر 4 پروژه عمراني با ارزش سرمايه گذاري 51 ميليارد ريال و بيش از 60 طرح صنعتي در شهركهاي صنعتي استان با ارزش سرمايه گذاري
557/1338 ميليارد ريال افتتاح خواهد شد.
محسن نوري تصريح كرد: عمده ترين پروژه عمراني كه افتتاح مي شود، احداث تصفيه خانه فاضلاب شهركهاي صنعتي پرند و نصيرآباد باارزش سرمايه گذاري بيش از 30 ميليارد ريال است كه يكي از مصوبات محوري دور اول سفر رياست جمهوري در حوزه صنعت و محيط زيست بوده است.
نوري، افتتاح شبكه گازرساني شهرك هاي صنعتي چرمشهر، خوارزمي و فيروزكوه را نيز يكي ديگر از طرحهاي اساسي و مهم براي صنعت استان عنوان كرد.
مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان در خصوص افتتاح واحدهاي صنعتي در شهركهاي صنعتي استان افزود: در دهه مبارك فجر امسال 61 واحد توليدي و صنعتي در شهركهاي صنعتي علي آباد، اشتهارد، نظرآباد، پرند و عباس آباد با سرمايه گذاري 557/1338 ميليارد ريال و اشتغالزايي 3 هزار و 442 نفر افتتاح مي شود.

 



نامه سرگشاده سرمايه گذاران آمريكايي خطاب به اوباما: اقتصاد آمريكا را به دست قاتلان سپرده ايد

شماري از سرمايه گذاران آمريكايي در نامه اي سرگشاده به اوباما، با انتقادهاي تند و صريح، خطاب به وي تاكيد كردند: متاسفانه شما از خود هيچ اراده اي نداريد و كنترل دولت و اقتصاد آمريكا را به دست قاتلان بالفطره سپرديد و اين كار شما يعني ورشكستگي 95 ميليون سرمايه گذار و سقوط نظام سرمايه داري.
به گزارش فارس، مارك واچ گزارش داد: سرمايه گذاران آمريكايي در اين نامه سرگشاده و انتقادي تاكيد كردند، چرا گربه هاي چاق شما در وال استريت در حال نابودي نظام سرمايه داري و دموكراسي در آمريكا هستند؟
شما اعتماد و حمايت ما را از دست داده ايد و بسياري از مردم آمريكا با ترديد و شك به آراي خود به شما مي نگرند. يك سال پيش ميليون ها آمريكايي شامل سرمايه گذار، ماليات دهنده، مصرف كننده و راي دهنده عادي با اميد به شعار انتخاباتي كه شعاري تغيير مهم ترين آنها به شمار مي رفت و با هدف ارتقاي سطح زندگي اقتصادي و رفاه اجتماعي به شما راي دادند. دستيابي به نظام جامع سلامت و استقلال انرژي و تبديل آمريكا به يك كشور امن در جهان پرمخاطره امروز از ديگر شعارهاي زيباي شما بوده است. شما هميشه جمله ما مي توانيم را تكرار مي كنيد. ولي تاكنون از خود سوال كرده ايد كه پس از بوش و چني چه عملكردي داشته ايد؟
در ادامه اين نامه سرگشاده تاكيد شد: اكنون پس از گذشت يك سال نمي توان تغيير عمده و مهمي در دولت آمريكا مشاهده كرد. جامعه آمريكا به شدت بيشتر از زمان بوش، نامتقارن شده است. دلايل زيادي وجود دارد كه مي تواند كاهش ميزان محبوبيت شما را طي يك سال اخير توجيه كند كه مهم ترين آن اختلاف بين شعارها و وعده هاي داده شده و آنچه در عمل اتفاق افتاده است، مي باشد. اين مسئله به خصوص براي سرمايه گذاران حائزاهميت بيشتري است. ما بر اين باور هستيم كه بانكداران وال استريت چشم انداز تيره و تاري را براي اقتصاد آمريكا رقم مي زنند. در واقع بانكدار وال استريت و روساي شركت هاي بزرگ آمريكا، واشنگتن را كنترل مي كنند و اختيارات و قدرت شما را محدود مي كنند. در اينجا به ده دليل عمده اشاره مي كنيم كه نشان مي دهد شما پشتيباني و حمايت 95 ميليون سرمايه گذار آمريكا را از دست داده ايد و اقدامات شما به ورشكستگي آنها مي انجامد
بحران نظام سرمايه داري، بي عدالتي، تجاوز به عراق و افغانستان، قطعي بودن سقوط نظام سرمايه داري، افتادن كنترل دولت و اقتصاد آمريكا به دست قاتلان بالفطره، عدم ناتواني اوباما در برخورد با 100 سناتور آدمكش، اعطاي كمك هاي مالي به بانكداري بزرگ وال استريت، از دست دادن حمايت 95 سرمايه گذار آمريكايي، ويروس غرور و تكبر نزد رهبران آمريكا و موج دوم بحران ده دليلي هستند كه اين سرمايه گذاران به طور مفصل در نامه خود بدان اشاره كرده اند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14