(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14



شنبه 3 بهمن 1388- شماره 19566
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خطيب نمازجمعه تهران: اظهارنظرهاي دوپهلو آتش فتنه را شعله ورتر مي كند
رهبر انقلاب در ديدار رئيس جمهور گويان: هر كشور مخالف نظام سلطه دوست ايران است
آيت الله مصباح يزدي: معناي بصيرت ، درك لايه هاي زيرين حوادث است
يك مقام مسئول در وزارت جهاد كشاورزي: گوشت ، مرغ و ميوه عيد تامين شده است
معاون اول قوه قضاييه در مراسم بزرگداشت دادستان شهيد خوي:
دشمنان با ترور مسئولان نظام ،كاري از پيش نمي برند
كسب مدال طلاي مسابقات اختراعات جهاني بلژيك توسط دو مخترع ايراني
معاون وزير بازرگاني: وزارت بازرگاني از ورود كالاهاي بنجل خارجي به كشور جلوگيري مي كند
نماينده ولي فقيه در استان ايلام: هيچ فردي نمي تواند اقدامات مجرمانه آشوبگران را انكار كند
وزير مسكن و شهرسازي در سفر به سمنان:
واگذاري 50 هزار واحد مسكوني مهر در كشور از دهه فجر آغاز مي شود
بازديد رئيس جمهور گويان از موسسه زمين شناسي كرج
وزير آموزش و پرورش: نظامي گري در دنياي امروز اقتدار نمي آورد
اخبار ادبي و هنري



خطيب نمازجمعه تهران: اظهارنظرهاي دوپهلو آتش فتنه را شعله ورتر مي كند

سرويس فرهنگ و معارف -
خطيب نمازجمعه تهران گفت: تولي و تبري دو بخش مهم در موضع گيري شفاف است واگر كساني بيايند و بگويند ولايت فقيه و ولي فقيه را قبول داريم اما حمايت بيگانگان را محكوم نمي كنيم در واقع موضعي دوپهلو اتخاذ كرده اند.
آيت الله سيداحمد خاتمي، عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري در خطبه دوم نمازجمعه تهران به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي اشاره و آن را بسيار مهم ارزيابي و تصريح كرد: وقتي رهبري تذكر مي دهند كه در شرايط كنوني همه جريان ها و گرايش هاي داخلي نظام بايد خط و مرز خود را با دشمن به صورت شفاف مشخص كنند و در اين ميان وظيفه خواص مخصوصا آن هايي كه تاثيرگذاري بيشتري نسبت به سايرين دارند حائز اهميت است. تفسير اين فرمايش اين است كه ما امروز در كشور چند جبهه نداريم، بلكه دو جبهه انقلاب و ضدانقلاب مورد نظر است.
وي با بيان اين كه «جلودار يك جبهه مقام معظم رهبري است» به حماسه نهم دي ماه اشاره كرد و آن را تجديد بيعت با رهبري نظام دانست و گفت: مردم در حماسه نهم دي نشان دادند كه قاطبه شان در اين جبهه هستند.
خاتمي ادامه داد: جبهه دوم جبهه اي است كه آمريكا و سيا، انگليس و سرويس هاي جاسوسي اش، صهيونيست ها و موساد، سيلي خورده هاي از اين ملت، سلطنت طلب ها، مطرب ها و رقاص هاي فراري از اين كشور در آن قرار دارند و كسي كه كمترين ورود به مسائل سياسي كشور داشته باشد اين جبهه را به وضوح مي بيند و اين مسئله نيازي به تفسير و تحليل ندارد.
وي خاطرنشان كرد: در اين ميان كساني هستند كه مي گويند ما با نظام، اما معترض و منتقد هستيم. به هر ترتيب قانون اساسي ما، اعتراض را پذيرفته و اصلا اعتراض، حق هر شهروندي است و ما هيچ گاه معترضين را برانداز نخوانده ايم و اگر اين افراد در چارچوب قانون اساسي حركت كنند آن ها را برانداز نمي ناميم.
وي با تاكيد بر اين كه «در اين ميان حساب ياغيان، محاربين و كساني كه به جان و مال مردم مي افتند از حساب مردم جداست و قانون تكليف اين افراد را مشخص كرده است» افزود: ما به گروه هايي كه معترض هستند مي گوييم كه شما كجاي كاريد. بايد به هر ترتيب در يكي از اين جبهه ها قرار بگيريد و راه سومي وجود ندارد.
خطيب نمازجمعه تهران با طرح چند پرسش خطاب به برخي معترضان گفت: ما به برادراني كه خود را معترض مي نامند مي گوييم تا كي و چگونه مي خواهيد به اعتراضات تان ادامه دهيد؟ شما مي خواهيد همچنان بيانيه هاي ساختارشكن كه بوي عبور از قانون اساسي دارد ادامه دهيد و همچنان بسترساز كساني شويد كه سعي دارند هر موقعيت وحدت آفرين را به تفرقه تبديل كنند؟
وي افزود: مي گويند ما در روز قدس، 13 آبان، 16 آذر و روز عاشورا نبوديم اما به هر ترتيب بستر را چه كسي فراهم كرد؟ آيا شما مي خواهيد ماشين رشد و توسعه كشور را كه به فضل خدا به سمت جلو پيش مي رود متوقف كنيد؟
وي اتخاذ چنين روندي را همسويي با بيگانگان، خيانت به مردم و انقلاب خواند و خاطرنشان كرد: اين طور اعتراض ها هم خلاف شرع و هم خلاف عقل است. خلاف شرع است چون حفظ نظام از اوجب واجبات تلقي مي شود و اين طور اعتراضات ساختارشكن شادي دشمنان را به دنبال خواهد داشت.
خاتمي تصريح كرد: ما نمي گوييم اين طور اعتراضات به انقلاب آسيب مي رساند؛ چرا كه انقلاب يك شجره طيبه قلمداد مي شود و اصلا بيدي نيست كه با اين بادها بلرزد اما دشمن را شاد مي كند.
وي در بيان علت خلاف عقل بودن چنين روندي نيز گفت در هر كشوري انتخابات برگزار مي شود و بعد از طي يك مهلت قانوني، پرونده انتخابات بسته مي شود اما عده اي مي خواهند مصالح كشور را فداي منافع شخصي خود كنند؛ اما به مصلحت خودشان است كه اگر مي خواهند در اين كشور بمانند خط شان را جدا كنند. راه قانوني بسته نيست و اگر خط تان را جدا نكنيد بايد بدانيد كه اين ملت به همراه رهبري راه خود را ادامه خواهد داد و در نهايت اين شماييد كه بازنده ميدان خواهيد بود.
وي با اشاره به فراز ديگري از بيانات اخير مقام معظم رهبري در خصوص موضع گيري هاي دوپهلو، اظهار كرد: اظهارنظرهاي دو پهلو آتش فتنه را شعله ورتر مي كند.
اين عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اين كه «معتقدم در مقابل حضرت علي(ع) به غير از سه جبهه ناكثين، قاسطين و مارقين يك جبهه قاعدين نيز وجود داشت» گفت: اين جبهه، جبهه اي بود كه وقتي حضرت علي(ع) مثلا با ناكثين درگير مي شد مي گفت كه دو طرف چنين و چنانند يعني مولا علي يك طرف و مخالفين ايشان نيز يك طرف قرار دارند كه اين خود ظالمانه ترين نوع برخورد قلمداد مي شود. در واقع جبهه قاعدين در جنگ سخت با مولا وارد نشد اما در جنگ نرم عليه مولا بسيار شيطنت و در بين ياران حضرت علي(ع) ترديدافكني كردند.
وي در ادامه، تولي و تبري را دو بخش مهم در موضع گيري شفاف دانست و گفت: هر دو اين ها را بايد با هم مورد توجه قرار داد و اگر كساني بيايند و بگويند ولايت فقيه و ولي فقيه را قبول داريم اما حمايت بيگانگان را محكوم نمي كنيم در واقع موضعي دوپهلو اتخاذ كرده اند. بايد به طور شفاف بيايند و بگويند ما ولايت فقيه و ولي فقيه را قبول داريم، به رهنمودهاي او ملتزم هستيم و از آن طرف به بيگانگان از جمله آمريكا و انگليس نيز به صراحت بگويند كه ما از شما متنفريم و حمايت شما از خودمان را لكه ننگ مي دانيم.
وي با بيان اين كه «اين عده بايد به صراحت بگويند كه حوادث ساختارشكن پس از انتخابات، حوادث جانكاه روز عاشورا، اهانت به تصوير حضرت امام(ره) را محكوم مي كنيم» در خصوص مصاديق موضع گيري شفاف تصريح كرد: بايد اهانت منكرات آن دهن شكسته ضد انقلاب خارج كشور و همسنگر سابق تان را كه منكر عصمت معصومين، امام زمان(عج) و قرآن است محكوم كنيد.
خطيب جمعه تهران همچنين با اشاره به سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و پيش رو بودن ايام دهه فجر اظهار كرد: اين فجر، قرآن را پرآوازه كرد و باعث شد ديني كه آن را افيون توده ها مي خواندند، زنده شود. همچنين اين فجر، عزت، عظمت و استقلال را به ملت بزرگ ايران بازگرداند.
وي دهه مبارك فجر را از مصاديق ايام الله خواند و ضمن اين كه نقش نهادهاي متولي برگزار كنند مراسم مربوط به دهه فجر را مورد توجه قرار داد، گفت: اين نهادها بايد به جنبه كيفي بزرگداشت دهه فجر بهاي بيشتري دهند. البته اين به معناي آن نيست كه جنبه ظاهري را دست كم بگيريم اما به هر ترتيب مهمتر از اين مسأله تلاش در جهت برگزاري كيفي مراسم مربوط به ايام دهه فجر است.
وي تأكيد كرد: برگزار كنندگان اين مراسم بايد براي نسل هاي بعد از انقلاب عوامل پيروزي انقلاب اسلامي را بيان كنند و به خصوص حوادث دهه اول پس از انقلاب را كه در آن مطالب عبرت آموزي نهفته است مورد توجه قرار دهند.
اين عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم به راهپيمايي روز 22 بهمن اشاره و خاطرنشان كرد: مطمئناً ملت بزرگ ايران براي سي و يكمين بار در راهپيمايي باشكوه 22 بهمن شركت و دين خود را به انقلاب بزرگ اسلامي ادا خواهد كرد.
خاتمي در بخش ديگري از سخنان خود بحث انرژي هسته اي را مورد توجه قرار داد و گفت: از اولين خطبه اي كه من شروع كردم و تاكنون كه 56 خطبه مي گذرد مدام به اين مسأله اشاره كرده ام و هم اكنون نيز مي گويم كه دشمنان بدانند مسأله انرژي هسته اي از ديدگاه ملت ما تمام شده است و ملت ما از اين حقوق حقه اش كنار نخواهد آمد. لكن امتحاني بود و ما دوست و دشمن را شناختيم و برگ هاي سياه پرونده آمريكا و انگليس براي ملت ما بيشتر شد.
وي افزود: كشورهايي كه ادعاي دوستي با ما دارند بدانند خير خودشان در دوستي با ملت ايران است و مراقب باشند كه طوري رفتار نكنند كه در كنار دشمنان ملت ما قرار بگيرند.
وي همچنين به زلزله هائيتي اشاره و اظهار كرد: انسانيت اقتضاء مي كند كه ما خودمان را همدرد با اين افراد بدانيم؛ چرا كه به هر ترتيب در كشور ما نيز زلزله رخ داده و ما درك مي كنيم كه اين حادثه به چه معناست.
خطيب نماز جمعه تهران با بيان اينكه «سوء استفاده هاي آمريكا از اين رخداد به عمق چنين فاجعه اي مي افزايد» گفت: آمريكا به بهانه كمك رساني به هائيتي 18 هزار نفر نيروي نظامي را در اين كشور مستقر و رسماً كشور هائيتي را اشغال كرده است. اگر آمريكا ورود هواپيماهاي غيرنظامي كه درصدد كمك رساني به اين كشور بودند را متوقف نمي كرد شايد بسياري از مردم در اين كشور جان سالم به در مي بردند.
وي افزود: گزارش هاي خبري حاكي از اين است كه رژيم صهيونيستي به بهانه كمك به مردم هائيتي اعضاي بدن آن ها را به غارت مي برد. آنچنان كه در رابطه با زندانيان فلسطيني نيز اين كار را انجام مي داد. ما در اين حادثه از سازمان ها و مجامع بشري مأيوسيم اما به عنوان مردمي كه سر تا پاي وجودمان نفرت از جنايتكاران صهيونيستي است با شعار مرگ بر اسرائيل اين جنايات را محكوم مي كنيم.
خاتمي افزود: برخي كشورهاي عربي با توجه به اين جنايات رژيم صهيونيستي براي عادي سازي روابط با اين رژيم اقدام كرده اند و براي اولين بار يك وزير اين رژيم به امارات عربي آمده و مقامات اين كشور از اين ديدار استقبال كرده اند. در اين راستا ما به اين كشورها مي گوييم كه شما سخت در اشتباهيد و در ميدان بيگانگان بازي مي كنيد. شما با دشمنان تان دوستيد و با ايران اسلامي كه دوست تان است دشمني مي كنيد ولي به هر ترتيب بدانيد كه اين همان نفاق است.
خطيب موقت نماز جمعه تهران در خطبه اول با گراميداشت ميلاد حضرت امام موسي بن جعفر(ع) به روايتي از ايشان اشاره كرد و گفت: طبق فرموده اين امام، استواري مأمن از كوه بيشتر است.
وي در ادامه، شيطان را از جمله موانع ياد خدا عنوان و اظهار كرد: شيطان با ايجاد تفرقه و زنده كردن كينه ها و كدورت هاي ديرينه، مردم را از ياد خدا باز مي دارد و به جان يكديگر مي اندازد.
خاتمي خاطرنشان كرد: در قرآن كريم آمده است كه سعي كنيد بين دو برادر ديني كه بين آن ها كينه اي ايجاد شده است، كدورت زدايي كنيد. كينه، اختلاف و كدورت دين برانداز است و جامعه را از ناراحتي ها و اعصاب خردي ها آكنده مي كند.

 



رهبر انقلاب در ديدار رئيس جمهور گويان: هر كشور مخالف نظام سلطه دوست ايران است

رهبرمعظم انقلاب در ديدار رئيس جمهور گويان تاكيد كردند كه كشورهايي كه مي خواهند زيرسلطه نباشند با هر نژاد و زباني دوست ما هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي، در اين ديدار كه عصر پنجشنبه برگزار شد، خاطر نشان كردند:بزرگترين ستم به جامعه جهاني، سلطه قدرتمندان و استيلاي نظام سلطه و تقسيم كشورهاي جهان به سلطه گر و سلطه پذير است به همين دليل سياست جمهوري اسلامي ايران از ابتدا بر مخالفت با نظام سلطه استوار شده است.
ايشان افزودند: كشورهايي كه مي خواهند زير سلطه نباشند و نخواهند سلطه گري كنند با هر نژاد و زباني دوست ما هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به تسلط آمريكا و كشورهاي غربي بر كشورهاي آمريكاي لاتين در سالهاي گذشته خاطر نشان كردند: خوشبختانه ملت هاي آن منطقه كاملاً بيدار شده اند و به دنبال سياستمداراني هستند كه ملتها را مستقل و نه وابسته بخواهند كه نتايج انتخابات چند سال اخير و از جمله انتخاب شما براي دومين بار، گواه اين بيداري است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با يادآوري زمينه هاي مشترك همكاري بازرگاني- صنعتي و معدني افزودند: ايران آماده است تجربيات خود را در اختيار كشورهاي دوست قرار دهد.
ايشان جامعه مسلمان گويان و عضويت اين كشور در سازمان كنفرانس اسلامي را يكي ديگر از زمينه هاي همكاري ايران و گويان برشمردند.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين ضمن ابراز تاسف از زلزله هائيتي، با ملت رنج ديده آن كشور اظهار همدردي كردند.
در اين ديدار كه آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور نيز حضور داشت «بهارات جاگدئو» رئيس جمهور گويان ضمن استقبال از حضور ايران در منطقه آمريكاي لاتين و حوزه كارائيب گفت: كشور گويان با وجود نزديكي جغرافيايي با آمريكا، داراي سياست مستقل است و آماده ايم از تجربيات ايران در تمام زمينه ها استفاده كنيم.
رئيس جمهور گويان و هيئت همراه در پايان اين ديدار با بدرقه رسمي دكتراحمدي نژاد، همتاي ايراني خود، تهران را به مقصد «جرج تاوان» پايتخت گويان ترك كرد.
كشور گويان در آمريكا جنوبي واقع است كه با كشورهاي برزيل، ونزوئلا و اقيانوس اطلس داراي مركز مشترك است.

 



آيت الله مصباح يزدي: معناي بصيرت ، درك لايه هاي زيرين حوادث است

آيت الله مصباح يزدي پايه اصلي بصيرت را فكر و شرط بصيرت را حقيقت يابي دانست و تاكيد كرد: بصيرت لايه هاي زيرين حوادث را درك كردن است.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در ديدار جمعي از دبيران استان هاي سراسر كشور حزب موتلفه اسلامي تصريح كرد: متاسفانه عده اي وجود دارند كه خواسته هاي خود را در زير لايه هاي گوناگون حوادث پنهان مي كنند و هنرشان اين است كه از اين راه مردم را فريب مي دهند.
آيت الله مصباح يزدي افزود: زماني كه در مقابل افرادي قرار مي گيريم كه چنين شيطنت هايي دارند بايد حواس خود را جمع كنيم و سعي در شناخت لايه هاي زيرين داشته باشيم.
آيت الله مصباح يزدي در بخش ديگري از سخنان خود دشمني دشمنان با ولي فقيه را به اين خاطر دانست كه ولي فقيه نماينده امام و نماينده خدا در روي زمين است و بزرگترين مشكل آن ها در اين است كه ولايت فقيه را نمي توانند بخرند.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) تاكيد كرد: ولي فقيه از هيچ چيز نمي ترسد به همين خاطر است كه ايران خاري در چشم دشمنان است به طوري كه اعتراف كرده اند كه در مقابل ايران نتوانسته اند كاري كنند.
حضرت آيت الله مصباح يزدي در درس اخلاق هفتگي كه با حضور روحانيان، طلاب و اقشار مختلف مردم در دفتر مقام معظم رهبري در قم برگزار شد، نيز تاكيد كرد: عكس العمل ما در برابر اهانت به ساحت امام حسين(ع) يك امتحان الهي است.
عضو مجلس خبرگان رهبري با انتقاد از سكوت عده اي در برابر توهين به اباعبدالله الحسين(ع) گفت: اين افراد به خاطر اعراض فردي و سياسي حاضر نشدند كه حداقل توهين به عاشورا را محكوم كنند.
وي تاكيد كرد: تمام تكاليف شخصي، سياسي، اجتماعي و خانوادگي براي آزمايش است بنابراين عكس العمل ما در برابر اهانت به ساحت امام حسين(ع) يك امتحان الهي است.

 



يك مقام مسئول در وزارت جهاد كشاورزي: گوشت ، مرغ و ميوه عيد تامين شده است

شهركرد- خبرنگار كيهان:
گوشت، مرغ و ميوه مردم در عيد نوروز به اندازه كافي تامين شده است.
دكتر محمد حسين انصاري مديركل روابط عمومي وزارت جهاد كشاورزي با بيان اين مطلب افزود: در راستاي سياست هاي تنظيم بازار، مبارزه با گرانفروشي و جلوگيري از هر گونه سوءاستفاده گوشت قرمز و مرغ و ميوه مصرفي مردم در ايام عيد نوروز دو برابر سال گذشته تامين و ذخيره شده است و مردم در اين زمينه هيچگونه نگراني نداشته باشند.
وي با تاكيد براصلاح الگوي مصرف ميوه گفت: سالانه 4 ميليون و 500 هزار تن انواع مركبات در كشور توليد و مصرف مي شود كه اين ميزان مصرف مركبات بسيار بالاست و مردم مي توانند به جاي مصرف ميوه تازه آب ميوه استفاده كنند كه هم مقرون به صرفه است و هم در تمام فصول سال مي توان آن را تهيه كرد.
وي در پايان از راه اندازي 700 شركت و مجتمع كشاورزي براي فارغ التحصيلان اين رشته در سراسر كشور خبر داد.

 



معاون اول قوه قضاييه در مراسم بزرگداشت دادستان شهيد خوي:
دشمنان با ترور مسئولان نظام ،كاري از پيش نمي برند

معاون اول قوه قضاييه گفت: امروز نظام اسلامي ايران مقتدرتر از همه دوران ها بوده و دشمنان اسلام و انقلاب با شهيد و تروركردن شخصيت هاي نظام، كاري از پيش نخواهند برد.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي شامگاه پنج شنبه درمراسم بزرگداشت شهيد ولي حاجي قليزاده، دادستان دادگاههاي عمومي و انقلاب خوي افزود: ازبين بردن دشمنان زبون و تروريست براي نيروهاي نظامي و انتظامي كار دشواري نيست.
وي، با اشاره به توطئه هاي دشمنان عليه نظام جمهوري اسلامي ايران گفت: كشور ايران اسلامي زير بار نظام سلطه نمي رود و دشمنان كوردل، فتنه هاي زيادي براي از بين بردن اين انقلاب انجام دادند كه تجهيز گروهك هاي معاند و ترور شخصيت هاي برجسته نظام از جمله اين فتنه هاست.
رئيسي اظهارداشت: معاندان و مزدوران استكبار جهاني با ترور يك قاضي عادل، خدمتگزار، لايق، حق طلب و حق جو، هيچگاه نخواهند توانست بر اراده اين ملت بزرگ خللي وارد كنند.
وي گفت: اين كوردلان از خدا بي خبر هرگز به اهداف شوم خود نخواهند رسيد.
در ادامه اين مراسم، يكي از فرزندان اين شهيد درد دلهاي خود را در نامه اي براي پدر شهيد خود قرائت كرد.
اين مراسم با مداحي و مرثيه سرايي و عزاداري ادامه يافت.
حاجي قليزاده، دادستان خوي دوشنبه شب در مقابل در منزل خود توسط عوامل تروريست به شهادت رسيد.
پيكر اين شهيد بزرگوار چهارشنبه در ميان اندوه و حزن اقشار مختلف مردم اين شهرستان تشييع و در امامزاده بهلول خوي به خاك سپرده شد.

 



كسب مدال طلاي مسابقات اختراعات جهاني بلژيك توسط دو مخترع ايراني

بناب - خبرنگار كيهان:
دو دانشجوي رشته مهندسي رايانه دانشگاه آزاد اسلامي واحد بناب مدال طلاي مسابقات اختراعات جهان بلژيك را كسب كردند.
حامد استعلامي و مرتضي عودي با ساخت دستگاه هوشمند شست وشوي دست براي جانبازان و افراد قطع نخاع در مسابقات بين المللي بروكسل شركت كردند و از بين 20 كشور شركت كننده درا ين مسابقات، مدال طلاي آن را كسب كردند.
استعلامي و عودي براي ساخت اين دستگاه 7 ميليون ريال هزينه و 5 ماه وقت گذاشتند تا آن را در اداره كل ثبت شركت ها و مالكيت صنعتي كشور به ثبت برسانند. مخترعان جوان با بيان اينكه دستگاه شست وشوي دست مخصوص كساني است كه توانايي شستن دست مصنوعي خود را با يك دست ندارند، گفتند:دستگاه شست وشوي دست جانبازان و افراد قطع نخاع داراي سنسورهايي است كه به محض فرو بردن دست در داخل آن، دريچه هاي آب فعال شده و شروع به پاشيدن آب بر روي دست مي كنند. سپس مقداري مايع شست وشو بر روي دست ريخته و فيلجرها شروع به شست وشوي دست مي كنند. بعد از شستن، دست به صورت صحيح و كامل از محفظه خارج شده و با تحريك دوباره سنسور سيستم به حالت عادي بازي مي گردد.

 



معاون وزير بازرگاني: وزارت بازرگاني از ورود كالاهاي بنجل خارجي به كشور جلوگيري مي كند

معاون هماهنگي و امور استان هاي وزارت بازرگاني گفت: از اين پس وزارت بازرگاني اجازه واردات كالاهاي بنجل خارجي به بازارهاي ايران را نمي دهد.
به گزارش خبرگزاري فارس از املش، ايرج عاشوري در جمع بازاريان پيشكسوت اين شهرستان، مديريت بر واردات كالاها به داخل كشور را از سياست هاي جديد وزارت بازرگاني عنوان كرد و افزود: كالاهاي وارداتي بايد استاندارد لازم را داشته باشند.
وي اظهار داشت: درمقابل واردات مديريت شده، صادرات كالا به خارج از كشور نيز به صورت دقيق انجام مي گيرد تا كالاي صادراتي ما از نوع بسيار مرغوب باشد و آبروي جمهوري اسلامي در بازار جهاني حفظ شود.
وي با اشاره به اجراي هدفمندكردن يارانه ها گفت: ممكن است در اجراي اين طرح نگراني و كمبودهايي درباره كالاهاي اساسي به وجود آيد و معادلات عرضه و تقاضا به هم بخورد و حتي ارزاق عمومي كم شود و عده اي از بازاري نماها دست به احتكار و انباركردن كالاهاي ضروري بزنند كه بايد بازاريان متدين و انقلابي در اين زمينه هوشيار باشند.
معاون وزير بازرگاني افزود: دولت پيش بيني كرده 20 قلم كالا توسط بازاريان و تجار ذخيره سازي شود كه در راستاي اجراي هدفمندكردن يارانه ها مردم نگراني نداشته باشند.
وي خاطرنشان كرد: دولت اجازه گرانفروشي، احتكار و هرج و مرج را نمي دهد و به همين منظور وزارت بازرگاني تشديد بازرسي را در دستور كار دارد.
عاشوري گفت: بازاريان همواره از اجراي برنامه هاي دولت حمايت كرده و مي كنند.

 



نماينده ولي فقيه در استان ايلام: هيچ فردي نمي تواند اقدامات مجرمانه آشوبگران را انكار كند

ايلام- خبرنگاركيهان:
امام جمعه ايلام گفت: آشوبگران و فتنه انگيزان در ماههاي گذشته فعاليت هاي مجرمانه فراواني مرتكب شدند و اكنون هيچ فرد، گروه و تشكلي قادر نيست اين همه هتاكي و اعمال مجرمانه آنان را انكار كند.
حجت الاسلام والمسلمين محمدتقي لطفي در همايش سالانه عقيدتي، سياسي فرماندهي نيروي انتظامي استان ايلام با بيان اين مطلب افزود: خسارت به اموال خصوصي و عمومي و آتش زدن وسايل نقليه، تخريب بانك ها، ساختمان ها و اختلال در امنيت اجتماعي تنها بخشي از اين فعاليت هاي مجرمانه است.
وي تصريح كرد: رهبر معظم انقلاب اسلامي با بصيرت توانست چشم فتنه را كور كرده و توطئه دشمنان انقلاب و سران فتنه را خنثي كند.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام گفت: اكنون بايد ملت ايران اسلامي همانند گذشته هوشياري و اتحاد خود را حفظ كرده تا تمام توطئه هاي دشمنان يك به يك خنثي شود.
در همين حال معاون سياسي امنيتي استاندار ايلام گفت: ايران هم اكنون در بهترين شرايط قرار دارد و اين مهم به دليل درايت رهبر معظم انقلاب و يكپارچگي ملت ايران است.

 



وزير مسكن و شهرسازي در سفر به سمنان:
واگذاري 50 هزار واحد مسكوني مهر در كشور از دهه فجر آغاز مي شود

وزير مسكن و شهرسازي گفت: واگذاري 50 هزار واحد مسكوني طرح 99ساله مهر اجاره به شرط تمليك از دهه فجر امسال آغاز مي شود.
«علي نيكزاد» در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در سمنان افزود: واگذاري اين تعداد واحد از دوازدهم بهمن در 26 استان كشور آغاز مي شود و تا بيست و هشتم اسفندماه ادامه مي يابد.
وي با اعلام آمادگي براي عقد قرارداد با سازندگان مسكن صنعتي در كشور گفت: وزارت مسكن و شهرسازي آماده است تا با عقد قرارداد با اين سازندگان ضمن اعطاي تسهيلات به متقاضيان، تضمين خريد نيز ارائه كند.
وي با بيان اينكه درنظر است ميزان ساخت مسكن به صورت صنعتي را به 20درصد كل واحدهاي در دست ساخت برسانيم، گفت: در حال حاضر سه تا پنج درصد واحدهاي مسكوني مهر به صورت صنعتي (پيچ و مهره اي) ساخته مي شود.
نيكزاد گفت: يك ميليون واحد مسكوني در كشور در دست ساخت است و دولت براي حمايت از توليد مسكن به روش صنعتي سقف تسهيلات اين نوع واحدها را از 150 ميليون ريال به 200 ميليون ريال افزايش داده است.
وزير مسكن و شهرسازي با بيان اينكه همزمان با سفر وي ساخت مسكن صنعتي در استان سمنان نيز آغاز شده است گفت: اين آمادگي وجود دارد تا با يك انبوه ساز مسكن كه توان خود را در ساخت مسكن صنعتي در شهرك پرند نيز ارائه كرده است براي ساخت پنج هزار واحد مسكوني در شهرهاي مختلف استان سمنان عقد قرارداد شود.
وزير مسكن و شهرسازي در نشست شوراي مسكن استان سمنان از وجود 480 هزار واحد مسكوني خالي در كشور كه توسط انبوه سازان احداث شده است، خبر داد و بر ضرورت استفاده از ظرفيت انبوه سازان در ساخت مسكن مهر تاكيد كرد.
«علي نيكزاد» روز پنج شنبه در حاشيه بازديد از بيمارستان 160 تختخوابي دامغان افزود: 127بيمارستان در كشور در حال ساخت است و تا پايان امسال هفت بيمارستان در كشور به بهره برداري مي رسد.
وي با اشاره به در دست ساخت بودن سه بيمارستان در استان سمنان گفت: اين بيمارستان ها در قالب مصوبات سفر رهبري احداث مي شوند كه هر سه طرح در اولويت هستند.
وي گفت: اعتبارات اين بيمارستان ها 100درصد تخصيص داده مي شود و ساخت بيمارستان دامغان و سمنان تا پايان امسال به اتمام مي رسند و آماده براي تجهيز مي شوند.
وي گفت: براي بيمارستان دامغان 250 ميليارد ريال اعتبار منظور شده است كه تاكنون 205 ميليارد ريال آن تخصيص يافته و بقيه نيز در اسرع وقت تخصيص مي يابد.
بزودي شاهد ثبات قيمت ها در بازار مسكن خواهيم بود
با ادامه سياستهاي دولت بزودي شاهد تعادل در عرضه و تقاضا و ثبات قيمتها در بازار مسكن خواهيم بود.
به گزارش ايرنا معاون وزير مسكن و شهرسازي و مدير عامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران گفت:كاهش قيمت مسكن طي دو سال اخير ناشي از سياستهاي دولت و اجراي طرح مسكن مهر بود.
مهندس احمد صادقي در حاشيه بازديد از طرح هاي عمراني مسكن مهر تربت حيدريه با رد نظريه افزايش قيمت مسكن در آينده به دليل ركود كنوني ساخت و ساز خاطرنشان كرد: هم اكنون دولت طرح هاي عمراني زيادي در بخش مسكن در دست اجرا دارد و كاستي بخش خصوصي را جبران مي كند و با بهره برداري از آنها عده زيادي خانه دار مي شوند.
معاون ديگر وزير مسكن و شهرسازي و مدير عامل شركت عمران شهرهاي جديد كشور نيز در شيراز گفت: در بحث تأمين منابع و اعتبار براي اجراي طرح مسكن مهر مشكل خاصي نداريم.
مهندس جمشيد نورصالحي روز پنجشنبه در مراسم كلنگ زني دو پروژه يك هزار و 500 واحدي و يك هزار واحدي مسكن مهر و همچنين شروع ساخت مسجد امام رضا(ع) در شهر صدراي شيراز افزود: براي اجراي طرح مسكن مهر مبلغ 35 هزار ميليارد ريال خط اعتباري در نظر گرفته شده است.
وي ادامه داد: تاكنون 9 هزار ميليارد ريال آن از طريق شبكه بانكي پرداخت شده است.
معاون وزير مسكن اظهار داشت: بانكها از قبل تعهداتي در اين زمينه قبول كرده اند كه همان را ادامه مي دهند و بانك مسكن از اين پس تمام طرح مسكن مهر را پوشش مي دهد.

 



بازديد رئيس جمهور گويان از موسسه زمين شناسي كرج

رئيس جمهوري كشور گويان پنجشنبه گذشته از موسسه زمين شناسي كرج ديدن و با آخرين فناوري هاي علمي اين موسسه آشنا شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، سايت هاي فعاليت هاي زمين شناسي بين المللي، آزمايشگاه زمين شناسي پزشكي، زمين شناسي دريايي، جواهرشناسي و ژئوفيزيك هوايي از جمله بخش هاي مورد بازديد «بهارات جاگدو» در اين ديدار بود.
رئيس جمهوري كشور گويان در اين ديدار ضمن تقدير از استقبال گسترده پژوهشگران ايراني و آرزوي موفقيت براي پيشرفت هاي علمي بيشتر آنان، بر راه اندازي پايگاه علوم زيستي و زميني در كشور خود تاكيد كرد.
كشور گويان با جمعيت حدود يك ميليون نفر و مساحت 214 هزار كيلومترمربع در آمريكاي جنوبي قرار دارد.

 



وزير آموزش و پرورش: نظامي گري در دنياي امروز اقتدار نمي آورد

وزير آموزش و پرورش گفت: امروز كشوري قدرتمند است كه از جايگاه علمي بالايي برخوردار باشد و امروز در دنيا نظامي گري اقتدار نمي آورد اگرچه كه لازمه يك كشور است.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، حميدرضا حاجي بابايي شامگاه پنجشنبه در مراسم افتتاح 707 مركز واحد آموزش از راه دور در داخل و خارج از كشور با اشاره به بررسي سند ملي آموزش و پرورش در شوراي عالي آموزش و پرورش اظهارداشت: اين روزها اين شورا در حال بررسي اين سند است و اين نقشه راهي است كه مي تواند آموزش و پرورش را براساس آخرين فناوري روز راهبري كند.
وي افزود: اساس كار آموزش و پرورش بر محور تعليم و تربيت قرار دارد و نيز تعليم و تربيت راز انسان هاي كامل، هدايت يافته و انسان هايي كه تبلور انسانيت هستند، است و در اين راستا بايد به سمتي حركت كنيم كه آموزش و پرورش، محور توسعه پايدار كشور بتواند جايگاه خود را بازگو كند.
وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه در سال هاي اخير كشور رشد بالايي در توليد علم داشته است، خاطرنشان كرد: در سال 70، ما هفت هزارم درصد توليد علم را در دنيا داشتيم در حالي كه در سال 88 طبق اعلام مجامع علمي دنيا يك هجدهم درصد توليد علم به ايران تعلق دارد و نيز هرچه قدر كه كشور به سمت علم حركت كند، اقتدار كشور و جايگاه ملت ايران ترقي پيدا مي كند.
وي ادامه داد: همچنين بايد از شيوه هاي نوين استفاده كرد و امكانات را به سمت كساني ببريم كه امكان نشستن در كلاس را نداشته باشند كه در اين راستا آموزش و پرورش موفق شده است در داخل و خارج كشور با استفاده از امكانات نوين و به ويژه از طريق مراكز آموزش از راه دور اين امكان را فراهم آورد.
حاجي بابايي افزود: براين اساس حدود هزار و 700 مركز در خارج و داخل داريم كه با افتتاح اين 707 مركز آموزش و از راه دور به 2 هزار و 407 مركز مي رسد و نيز با اين مراكز ايرانيان خارج از كشور كه مي خواهند مدارك تحصيلي ايران را داشته باشند مي توانند مدارك تحصيلي ايران را دريافت كنند.
وي با بيان اينكه امروز كشوري قدرتمند است كه از جايگاه علمي بالايي برخوردار باشد، اذعان داشت: امروزه در دنيا يكي از پارامترها براي شناخت كشورهاي پيشرفته، تعداد با سوادان آن كشور است و امروز در دنيا نظامي گري نيز اقتدار نمي آورد اگرچه كه لازمه يك كشور داشتن اقتدار است.

 



اخبار ادبي و هنري

آغاز جشنواره هاي هنري فجر
جشنواره هاي هنري فجر، اين هفته آغاز به كار مي كنند.
به گزارش خبرنگار كيهان، بيست وهشتمين جشنواره بين المللي تئاتر فجر، ديروز، بدون برگزاري مراسم افتتاحيه آغاز به كار كرد. اين جشنواره تا 11 بهمن ماه در تالارهاي نمايشي تهران ادامه خواهد داشت.
جشنواره هاي فيلم و شعر فجر هم امروز شروع مي شوند. مراسم افتتاحيه بيست وهشتمين جشنواره بين المللي فيلم فجر، ساعت 18 امروز در تالار وحدت برگزار مي شود.
آئين افتتاح سومين جشنواره شعر فجر نيز امروز با حضور دكتر سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، دكتر محسن پرويز معاون امور فرهنگي، صفايي بوشهري امام جمعه بوشهر و 150 شاعر كشور در بوشهر برگزار مي شود.
گفتني است، جشنواره هاي موسيقي و تجسمي فجر هم اسفندماه برگزار خواهند شد.
توليد مستند «ايران سبز» با موضوع تقلب در انتخابات
مستند «ايران سبز» با سفر به دور افتاده ترين نقاط ايران، به بررسي موضوع تقلب در انتخابات پرداخته است.
در اين مستند كه توسط يك زوج مستند ساز و با سفر به مناطق مختلف و دور افتاده ايران در چهار گوشه نقشه جغرافيايي توليد شده است، با پرسش هايي از مردم مختلف اين مناطق، موضوع تقلب در انتخابات و نظر آنها در اين رابطه خواسته شده است، كه مخاطبان اين مستند با پاسخ هايي بسيار شنيدني اين نظر خود پيرامون تقلب در انتخابات را بيان كرده اند.
مستند ايران سبز از طريق نشان wwwasemanbookcom قابل تهيه است.
بازديد حاتمي كيا از پشت صحنه سريال ده نمكي
ابراهيم حاتمي كيا در پشت صحنه مجموعه تلويزيوني «دارا و ندار» به كارگرداني مسعود ده نمكي حضور يافت.
اين ديدار روز چهارشنبه رخ داد.
گفتني است، حاتمي كيا پيش از اين نيز در پشت صحنه فيلم «اخراجي ها 2» ده نمكي حضور يافته بود.
انتقاد معاونت سينمايي از بت سازي برخي سينماگران
معاونت سينمايي وزارت ارشاد از بت سازي برخي از افراد توسط بعضي رسانه ها انتقاد كرد.
جواد شمقدري، در مراسم رونمايي از سايت تخصصي سينماي ايران گفت: متاسفانه در برخي از رسانه ها بر روي فرد خاصي توجه بيشتري مي شود، در حالي كه نبايد در رسانه ها بت سازي كنيم.
مسابقه دل نوشته هاي كودكان به رهبر انقلاب
كودكان و نوجوانان در استان آذربايجان شرقي حرف ها و دل نوشته هاي خود را در قالب نامه هايي با رهبر معظم انقلاب اسلامي در ميان مي گذارند.
اين مسابقه ادبي با عنوان «زير پرچم علي» و با هدف توجه به رهنمودهاي مقام معظم رهبري، همزمان با سي ويكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و با مشاركت سازمان آموزش و پرورش استان برگزار خواهد شد. به گفته حسين سليمي با هر مدير كانون و رئيس كميته كودك و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامي استان آذربايجان شرقي، دانش آموزان مقاطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان مي توانند آثار خود را در قالب نامه، خاطره و قطعه ادبي ارائه و در اين مسابقه شركت كنند. آخرين مهلت ارسال آثار به كانون استان آذربايجان شرقي 02 اسفند ماه تعيين شده است.
معاونت سينمايي: به فيلمنامه مخملباف مجوز نداده ايم!
درپي چاپ خبري در برخي رسانه ها - از جمله كيهان - مبني بر صدور مجوز ساخت براي فيلمي كه فيلمنامه اش توسط مخملباف نوشته شده است، معاونت سينمايي وزارت ارشاد، اطلاعيه اي را منتشر كرد.
متن كامل اطلاعيه معاونت سينمايي به اين شرح است.
در پي درج خبري در روزنامه كيهان و جمهوري اسلامي و نيز سايت خبري جهان نيوز مبني بر رفع توقيف از فيلم شاعر زباله ها به كارگرداني محمد احمدي كه اين فيلم را به فردي خاص و خارج نشين منتسب گروه بودند، به اطلاع مي رساند كه فيلم مزبور پس از انجام برخي اصلاحات بعد از چهار سال موفق به دريافت پروانه نمايش عمومي شد و در هيچ يك از عنوان بندي هاي ابتدايي و پاياني فيلم و نيز پروانه هاي صادره آن نامي از شخص يا اشخاص مورد اعتراض نمي باشد و صرفا كارگردان فيلم، امور مالكيت و پيگيري مراحل را انجام داده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14