(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 5 بهمن 1388- شماره 19568
 

اميدهاي بخش مسكن قاينات در بوته آزمايش
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان خبر داد خريد واگن هاي قطار شهري اصفهان تا دو ماه آينده
كوتاه از دهه فجر
معاون اداري مالي قوه قضائيه: خراسان رضوي داراي بيشترين كمبودها در زمينه كادر قضايي است
قائم مقام دادگستري كل استان: يك چهارم قضات كشور در استان تهران هستند
معاون استاندار: امكانات رفاهي شهرهاي توريستي كردستان مناسب نيست
بازديد استاندار قم از منطقه محروم قلعه كامكار
تمامي نمازخانه هاي مدارس تالش طي يك ماه آينده مفروش مي شود
فرمانده نيروي انتظامي تالش: ميزان توليد خودرو در كشور هيچ تناسبي با وضعيت جاده ها ندارد
نماينده دزفول خواستار تكميل ورزشگاه شهيد مجديان اين شهر شد
تشكيل تيم مشاوره روانشناسي خانواده در اردبيل
راه اندازي 3 رشته جديد در دانشگاه علمي كاربردي تكاب
تأسيس شهرك مدرن مسكن مهر در كاشان



اميدهاي بخش مسكن قاينات در بوته آزمايش

اصل 3 قانون اساسي جمهوري اسلامي دولت را جهت تحقق و نيل به اهداف بلند نظام ايماني جمهوري اسلامي موظف به بكارگيري همه امكانات خود از جمله پي ريزي اقتصاد صحيح و عادلانه بر طبق ضوابط اسلامي براي ايجاد رفاه و رفع فقر و برطرف ساختن هر نوع محروميت، از جمله در زمينه تامين مسكن مي كند. اين اصل كه در دولت هاي گذشته مورد كم توجهي قرار گرفت و مشكلات فراواني را در بخش مسكن كشور سبب شد در دولت نهم بحق مورد توجه قرار گرفت و با اجراي پروژه هاي عظيم مسكن مهر بازار زمين و مسكن در كشور سامان يافت و دلالي گسترده اي كه در اين بخش بخصوص در شهرستان ها وجود داشت به كلي از بين رفت و امروز جوانان و زوجهاي جوان و اقشار كم درآمد در مناطق محروم و مرزي به راحتي و با حداقل سرمايه گذاري مي توانند صاحب خانه و زندگي شوند. شهرستان ولايت مدار قاينات كه در ادامه خشكسالي هاي اخير از ركود اقتصادي در بخش هاي كشاورزي و دامپروري و بازار در رنج مضاعفي قرار گرفت، در اجراي برنامه هاي حمايتي دولت نهم جان گرفت و بويژه در بخش مسكن بارقه هايي از اميد در شهرستان ايجاد شد. اين مهم همچنين در حوزه فرهنگي و اجتماعي در شهرستان محروم و مرزي قاينات به جوانان جرأت تشكيل خانواده داد و بسياري از ناهنجاريهاي اجتماعي كه در شهرستان رو به فزوني بود را از بين برد و يا كاهش داد. امروز اقشار كم درآمد و جوانان قايني سپاسگزار تلاشهاي دولت در بخش مسكن شهرستان بوده و برنامه هاي دولت اصولگرا در توسعه زيرساختهاي كشور و بويژه مناطق محروم ومرزي را مثبت ارزيابي مي كنند و در حمايت از دولت هيچگاه كم نگذاشته اند. واقعيت آنست كه در بخش مسكن در قاينات دولت به وظيفه خود عمل كرد و بركات فراواني را براي مردم محروم منطقه در بخش هاي تامين مسكن، اشتغال، رونق اقتصادي و فرهنگي- اجتماعي به ارمغان آورد.
اما در ادامه كار تامين مسكن شهروندان، بانكها نيز به عنوان جزئي از دولت و ملتزم به قانون اساسي كشور و مؤثر در تحقق اصل 3 قانون اساسي، بايستي با درك مشكلات اقشار كم درآمد و زوجهاي جوان شهرستان تسهيلاتي را ارائه كنند كه خانواده ها توان پرداخت اقساط اين تسهيلات را داشته باشند.
تقسيط وامهاي مسكن اقشار كم درآمد بدون توجه به شرايط اين قشر عظيم و مشكلات زوجهاي جوان در قاينات، با نگاه اقتصادي ساير تسهيلات از وامهاي مسكن، خانواده هايي را كه از پرداخت حداقل اجاره در خانه هاي گلين و بافت هاي قديمي شهر عاجز و ناتوان بودند و جواناني كه از ترس اجاره حاضر به تن دادن به امر خطير ازدواج نبودند و به اميد خانه دار شدن در اين راه گام نهاده اند را با مشكل جدي پرداخت اقساط يك و چند ميليون ريالي مواجه كرده است.
اين ديدگاه تجاري و سرمايه اي كه در شرايط فعلي كشور و سياست حمايتي دولت در تامين مسكن اقشار كم درآمد هيچ منطق اجتماعي و فرهنگي بر آن بار نيست اميدهاي مسكن مهر را در قاينات به نااميدي بدل كرده است. به نحوي كه در اولين فاز واگذاري 160 واحد آپارتماني پروژه هزار واحدي مسكن مهر قاينات نااميدي شديدي نسبت به آينده در اعضاي پروژه ايجاد شده و اعضا فاز اول از تكميل پرونده بانكي و ثبت اجاره واحدها خودداري كرده و ديگر اعضا نيز از پرداخت سهم مشاركت خودداري مي نمايند. در همين راستا غلامرضا طاهري فرمانده قاينات در ديدار جمعي از اعضا با وي در فرمانداري با تاييد سنگين بودن اقساط مي گويد مكاتباتي با مسئولان مربوط در خصوص تعديل اقساط انجام شده است. همچنين جمعي از اعضاي پروژه مسكن مهر قاين با ارسال نامه اي به مسئولان، ضمن گلايه از عدم تحقق وعده هاي داده شده در واگذاري ملكي واحدها، اقساط بلندمدت و زير يك ميليون ريال، استمهال دوساله اقساط وام و... خواستار رسيدگي به شرايط تحميلي بانكها و اقساط سنگين وام شدند. در شرايط سخت پرداخت اقساط بانكي مسكن مهر براي شهروندان قايني كه اميدهاي آن در بوته آزمايش قرار گرفته لازمست مسئولان در دولت دهم با نگاه حمايتي دولت نهم به مسكن، اميدهاي ايجاد شده در اين بخش در شهرستان را به ياس بدل نكنند و جوانان و زوجهاي جوان قاينات را در اين ناتواني دريابند.
محمدرضا فرخي
خبرنگار كيهان در قاينات

 



رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان خبر داد خريد واگن هاي قطار شهري اصفهان تا دو ماه آينده

اصفهان - خبرنگار كيهان:
بودجه 410 ميليارد توماني سال 89 شهرداري اصفهان براي تصويب به شوراي اسلامي اين شهر تقديم شد.
در جلسه شوراي اسلامي شهر اصفهان كه با حضور شهردار، معاونان شهرداران مناطق و اعضاي شوراي شهر و خبرنگاران رسانه هاي گروهي در تالار شوراي شهرداري اصفهان برگزار شد، بودجه 410 ميليارد توماني شهرداري اصفهان توسط شهردار براي تصويب به شوراي اسلامي اين شهر تقديم شد.
در اين جلسه سيد مرتضي سقائيان نژاد شهردار اصفهان در سخناني با بيان اينكه بودجه سال 89 شهرداري اصفهان 4 روز زودتر از موعد مقرر تقديم شوراي اسلامي شهر شده است، گفت: بودجه شهرداري اصفهان طي 60 جلسه با سه هزار نفر ساعت كار كارشناسي تدوين شد و داراي ويژگي هاي خاص همچون جمع بندي نظرسنجي ها، اولويت اتمام پروژه هاي نيمه تمام، توجه ويژه به حمل و نقل شهر و اجراي پروژه عظيم ميدان عتيق است.
وي افزود: 33 درصد بودجه نقدي شهرداري اصفهان در سال 89 بودجه جاري و 67 درصد بودجه عمراني است كه سرانه هر شهروند 230 هزار تومان است.
رئيس شوراي اسلامي شهر اصفهان نيز تدوين بودجه سال 89 شهرداري اين شهر را رويكرد جديد و خلافانه براساس رعايت الگوي مصرف و سند چشم انداز 20 ساله اعلام كرد.
عباس حاج رسوليها محله محوري، توسعه به حمل ونقل عمومي و توجه به محروميت زدايي را از ويژگي هاي بودجه سال 89 شهرداري اعلام كرد.
وي از اختصاص 30 ميليارد تومان براي اجراي طرح احياي ميدان عتيق را از شاخص هاي بودجه سال آتي در راستاي حفظ ميرات فرهنگي احياي بافت فرسوده و جذب گردشگر دانست.
وي همچنين از خريد واگن هاي قطار شهري اصفهان تا دو ماه آينده خبرداد و بر تخصيص 100 ميليون دلار از صندوق ذخيره ارزي براي متروي اصفهان از سوي مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد.

 



كوتاه از دهه فجر

انتشار تصاوير انقلاب اسلامي در تبريز
تبريز- خبرنگاركيهان: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي گفت: نمايشگاه و مسابقه انتخاب بهترين طرح، كارت پستال و بنر دهه فجر و مسابقه عكاسي 30سال گذشته با موضوع انقلاب اسلامي در دهه فجر برگزار مي شود.
احمد احمدي منش افزود: مراسم مشعل گرداني و چاپ و انتشار تصاوير انقلاب اسلامي در دهه فجر انجام خواهد شد.
برنامه هاي دهه فجر در نيشابور
سرويس شهرستانها: رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان نيشابور از اجراي برنامه هاي دهه فجر در اين شهرستان خبر داد. به گزارش روابط عمومي سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان خراسان رضوي موسي سليماني گفت: برگزاري مسابقات ورزشي با موضوع شهدا و انقلاب، مسابقه شعر، ميهماني لاله ها و افتتاح سه گلزار شهدا از ديگر برنامه هاي دهه فجر نيشابور است.
افتتاح 3 طرح اتوبوسراني
مشهد- خبرنگاركيهان: مديرعامل سازمان اتوبوسراني مشهد گفت: سه طرح بزرگ اتوبوسراني در ايام دهه فجر به بهره برداري خواهد رسيد. سيدمحسن شوشتري افزود: بهره برداري از پايانه مسافربري نخ ريسي، سامانه راهنماي الكترونيك خطوط از طريق DVD، و 3 هزار راهنماي سامانه اتوبوسهاي تندرو كه با حمايت آسايشگاه معلولان فياض بخش تهيه شده در دهه فجر آغاز خواهد شد.
افتتاح 12پروژه در گلستان
گرگان- خبرنگاركيهان: مديرعامل شركت آب و فاضلاب شهري گلستان از افتتاح 12پروژه اين شركت در دهه فجر امسال خبر داد. مهندس عباس رضايي گفت: براي بهره برداري از اين تعداد پروژه، بالغ بر 578 ميليون و 100هزار ريال از محل اعتبارات عمراني و داخلي شركت هزينه شده است.
تشكيل 18كميته در مانه و سملقان
مانه و سملقان- خبرنگاركيهان: مسئول ستاد دهه فجر مانه و سملقان گفت: براي برگزاري هرچه باشكوهتر جشن هاي پيروزي انقلاب اسلامي 18 كميته تشكيل شده است. اسماعيل مقدس افزود: با استفاده از تمام توانايي هاي خود در راستاي انتقال پيام انقلاب و شهدا به نسل آينده تلاش مي كنيم.
ساخت تقاطع غيرهمسطح
اصفهان- خبرنگاركيهان: تقاطع غيرهمسطح سروش- عسگريه اصفهان و پل مكانيزه عابر پياده اين تقاطع به طور همزمان در دهه فجر سالجاري به بهره برداري مي رسد. معاون عمراني شهرداري اصفهان با اعلام مطلب فوق گفت: اين تقاطع در شمال شرقي رينگ دوم و در محل برخورد خيابان هاي سروش، عسگريه و صغيراصفهاني واقع شده و اين تقاطع به شكل چهارراهي است.
كلنگ زني 15طرح در خرم دره
خرم دره- خبرنگاركيهان: همزمان با دهه فجر 15طرح و پروژه در خرم دره كلنگ زني مي شود. قاسم صيادي فرماندار خرم دره با اعلام مطلب فوق گفت: اين پروژه ها با اعتباري بالغ بر 40ميليون ريال در دهه فجر كلنگ زني خواهد شد.
بهره برداري از 13پروژه در اصفهان
اصفهان- خبرنگاركيهان: همزمان با دهه فجر بهره برداري از 13پروژه برق منطقه اي در اصفهان با اعتباري بالغ بر 913ميليارد ريال آغاز مي شود. از جمله اين پروژه ها، خط 400 كيلو ولت نيروگاه جنوب اصفهان به سورمق در استان فارس است كه به طول 208 كيلومتر و با هدف ارتباط الكتريكي ولتاژ 400 كيلو ولت بين استان هاي تهران، اصفهان، فارس، يزد و كهگيلويه و بويراحمد، انتقال بار توليدي نيروگاه جنوب اصفهان به استان فارس و تقويت ولتاژ 400 كيلوولت سورمق با هزينه اي بالغ بر 240ميليارد ريال احداث شده و به بهره برداري مي رسد.
برگزاري نشست هاي تخصصي بانوان
كاشان- خبرنگاركيهان: با توجه به مصادف شدن دهه فجر امسال با ايام اربعين و دهه سوم ماه صفر، به جاي برگزاري مراسم جشن، نشست هاي تخصصي ويژه بانوان در كاشان برگزار مي شود. ليلي وطن خواه مسئول كميته امور بانوان ستاد دهه فجر شهرستان كاشان با اعلام اين خبر افزود: اين نشست ها با عناوين حجاب و عفاف، دختران امروز مادران فردا، نقش زنان در پيروزي انقلاب، وضعيت طلاق، هويت يابي دختران و زنان در تحكيم بنيان خانواده در طول اين ايام برگزار مي گردد.
برگزاري جشنواره فرهنگي در اسفراين
اسفراين- خبرنگاركيهان: همزمان با دهه فجر از سوي انجمن هاي فرهنگي، هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اسفراين جشنواره فرهنگي و هنري در اين شهرستان برگزار مي شود. مهدي نامور رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اسفراين با اعلام خبر فوق گفتت: اين جشنواره شامل شعر، فيلم، عكس، هنرهاي تجسمي، خوشنويسي، انيميشن و نماهنگ است.
ساخت مجتمع فرهنگي و هنري
اروميه- خبرنگاركيهان: همزمان با دهه فجر مجتمع فرهنگي و هنري چايپاره با يك هزارو700 مترمربع زيربنا در استان آذربايجان غربي به بهره برداري مي رسد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدباقر كريمي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي با اعلام مطلب فوق گفت: در آينده نزديك 27 مجتمع فرهنگي و هنري در استان ساخته خواهد شد.
اجراي 6 هزار برنامه در كرج
كرج- خبرنگاركيهان: معاون استاندار تهران و فرماندار شهرستان كرج از اجراي بيش از 6 هزار برنامه متنوع فرهنگي براي دهه فجر خبر داد. عيسي فرهادي با بيان اينكه محوريت اين برنامه ها تبيين ارزشهاي انقلاب اسلامي است، گفت: اين ميزان برنامه با مشاركت نهادها، ادارات و حركت هاي خودجوش مردمي پيش بيني شده است كه محوريت عمده آنان فرهنگي است.
افتتاح چند پروژه عمراني
شهرضا- خبرنگاركيهان: فرماندار شهرضا از افتتاح چندين پروژه عمراني و اجراي برنامه هاي متعدد همزمان با دهه فجر در اين شهرستان خبر داد. جعفر رضا شهرضا گفت: افتتاح مجموعه فرهنگي ولايت، افتتاح پروژه هاي عمراني اداره بهزيستي و جهاد كشاورزي، غبارروبي مزار شهدا و نمايشگاه عكس انقلاب از جمله برنامه هاي دهه فجر اين شهرستان است.

 



معاون اداري مالي قوه قضائيه: خراسان رضوي داراي بيشترين كمبودها در زمينه كادر قضايي است

مشهد - خبرنگار كيهان:
معاون اداري مالي قوه قضائيه گفت:خراسان رضوي داراي بيشترين كمبودها در زمينه كادر قضايي است.
دكتر كهرادي در جمع مسئولان دادگستري خراسان رضوي با اشاره به مشكلات بودجه اي موجود افزود: پايه بودجه اي قوه قضائيه كلا ضعيف است و همين ضعف مشكلات بيشتري بر مجموعه قضايي وارد مي كند. بررسي ها نشان مي دهد كه استان خراسان رضوي بيشترين كمبود در زمينه كادرقضايي در سطح كشور را دارد.
وي گفت: مطالعات خوبي در زمينه بهينه سازي و بهبود امكانات به صورت تطبيقي از تجربيات موفق ساير كشورها در حال انجام است.
كهزادي خاطرنشان كرد: اقدامات مناسبي همچنين در زمينه امكانات رفاهي به ويژه در بخش مسكن كاركنان در حال برنامه ريزي و انجام است كه اميدواريم با اجراي اين طرحها بخشي از مشكلات كاركنان خدوم دستگاه قضايي حل شود.
وي گفت: رياست قوه قضائيه و همچنين مجموعه دستگاه قضايي انگيزه بسيار بالايي براي ارتقاء خدمت رساني به مردم بزرگوار ايران اسلامي و اجراي منويات و خواسته هاي مقام معظم رهبري دارند و تمامي تلاشها و برنامه ريزي ها در اين جهت قرار دارد.

 



قائم مقام دادگستري كل استان: يك چهارم قضات كشور در استان تهران هستند

قرچك- خبرنگاركيهان:
يك چهارم قضات كشور در استان تهران فعاليت دارند.
قائم مقام دادگستري كل استان تهران در مراسم معارفه حجت الاسلام والمسلمين مرتضائيان رئيس جديد حوزه قضايي قرچك با بيان اين مطلب افزود: از بين 1900 قاضي در استان تهران 10نفر به عنوان قاضي نمونه استان تهران براساس شاخص ها و معيارها و بررسي رندوم، از نحوه مديريت و رسيدگي به پرونده ها در هفته قوه قضاييه استاني در كشور انتخاب شده اند. وي ضمن تشكر از فعاليت هاي «عزيزي» رئيس سابق حوزه قضايي قرچك، از انتصاب ايشان به عنوان رئيس دادگستري لواسانات ياد كرد.
در اين مراسم عزيزي رئيس سابق حوزه قضايي قرچك به تشريح فعاليت اين حوزه در زمان تصدي خود پرداخت و گفت: در اوايل پذيرش مسئوليت خود متوسط اوقات رسيدگي پرونده ها 4 ماه بود كه در حال حاضر به كمتر از يك ماه كاهش يافته است.
گفتني است در اين مراسم، امام جمعه، شهردار و اعضاي شوراي اسلامي، بخشدار مركزي و رئيس دادگستري شهرستان و فرماندار ورامين و تني چند از مسئولين شهرستان حضور داشتند.

 



معاون استاندار: امكانات رفاهي شهرهاي توريستي كردستان مناسب نيست

سنندج - خبرنگار كيهان:
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار كردستان گفت: در حال حاضر وضعيت امكانات و تجهيزات رفاهي و اقامتي در شهرهاي توريستي استان كردستان به هيچ وجه مناسب نيست.
موسي مراديان در نشست كار گروه گردشگري و صنايع دستي استان كردستان با بيان اين مطلب افزود: بايد براي پذيرايي هر چه بهتر از مسافران و گردشگران تجهيز اين شهرها در اولويت برنامه ها قرار بگيرد.
معاون استاندار گفت: در سال هاي اخير شهرهاي سنندج، بانه، مريوان و سقز ميزبان خيل انبوهي از گردشگران و مسافرين نوروزي بوده اند كه وضعيت امكانات اقامتي و رفاهي اين شهرها به هيچ وجه جوابگوي آنان نبوده و بايد در اولين فرصت نسبت به تقويت اين نقاط ضعف اقدام شود.
وي تشويق افراد علاقمند به سرمايه گذاري براي ساخت مكان هاي اقامتي را از برنامه هاي مهم دولت عنوان كرد و گفت: استان كردستان با توجه به وضعيت جغرافيايي و جاذبه هاي تاريخي و طبيعي هر سال بر شمار مسافرين و گردشگران آن افزوده مي شود و ادامه اين روند مي تواند كردستان را به عنوان يكي از قطب هاي مهم گردشگري كشورتبديل كند.
وي از همه مديران ادارات و سازمان هاي دولتي استان خواست در ايام تعطيلات نوروز امكانات اداري خود از جمله مهمانسراها را در اختيار ستاد تسهيلات نوروزي قرار دهند تا زمينه اسكان و پذيرايي هر چه بهتر براي مسافرين و گردشگران فراهم شود.
معاون امور عمراني استاندار كردستان در ادامه به برگزاري تورهاي خانوادگي براي مردم استان در ايام تعطيلات نوروز اشاره كرد و گفت: در كنار خدمت رساني به مسافر و گردشگران نبايد مردم كردستان را از ياد برد و لازم است براي تسهيل در انجام سفرهاي نوروزي شركت هاي مسافربري و گردشگري تورهاي مناسب و ارزان قيمتي را به ساير استان ها و مكان هاي ديدني كشور براي مردم ساكن اين استان راه اندازي كنند.

 



بازديد استاندار قم از منطقه محروم قلعه كامكار

قم - خبرنگار كيهان:
استاندار قم با حضور در منطقه محروم قلعه كامكار اين شهر از نزديك در جريان مشكلات مردم اين منطقه قرار گرفت.
حجت الاسلام والمسلمين محمدحسين موسي پور در اين بازديد با برخي از اهالي منطقه قلعه كامكار ديدار و با آنها درباره مشكلاتشان به صحبت پرداخت.
وي همچنين از پروژه ورزشي در حال احداث در منطقه قلعه كامكار بازديد كرده و خواستار اتمام اين پروژه در اسرع وقت و رفع مشكلات پيرامون آن شد.
موسي پور بر ضرورت ارائه خدمات شهري به مردم محروم اين منطقه و توجه بيشتر به آسفالت معابر شهري نيز تأكيد كرد.

 



تمامي نمازخانه هاي مدارس تالش طي يك ماه آينده مفروش مي شود

هشتپر تالش - خبرنگار كيهان:
رئيس آموزش و پرورش تالش از مفروش شدن تمامي نمازخانه هاي مدارس تالش خبر داد.
نوريه كرمي افزود: اين نمازخانه ها با اعتباري بالغ بر 730 ميليون ريال مفروش مي شوند كه از اين ميزان 480 ميليون ريال را سازمان آموزش و پرورش استان پرداخت مي كند. وي از برپايي نمازجماعت در 45 نمازخانه آموزشگاه هاي تالش توسط روحانيون خبر داد و گفت: قرار است در تمام مدارس نمازخانه ساخته شود و در سال تحصيلي جديد بهره برداري از شش نمازخانه آغاز شد. رئيس آموزش وپرورش تالش همچنين از آغاز عمليات اجرايي احداث سه نمازخانه در مدارس تالش خبر داد وي در ادامه با اشاره به حضور هفتگي امام جمعه تالش براي برگزاري نماز جماعت در مدارس شهرستان از اجراي مسابقه درس هايي از قرآن كه از سوي ستاد اقامه نماز برگزاري مي شود به عنوان يكي ديگر از برنامه هاي اجرايي در مدارس نام برد.

 



فرمانده نيروي انتظامي تالش: ميزان توليد خودرو در كشور هيچ تناسبي با وضعيت جاده ها ندارد

هشپتر تالش - خبرنگار كيهان:
فرمانده نيروي انتظامي تالش با انتقاد از وضع جاده هاي اين شهرستان گفت: ميزان توليد خودرو در كشور هيچ تناسبي با وضعيت جاده ها ندارد.
سرهنگ غلامرضا رستمي افزود: سالانه يك ميليون خودرو در كشور توليد و به ميزان خودروهاي موجود افزوده مي شود اما به ازاي اين مقدار توليد جاده ها توسعه نمي يابد. وي با اشاره به اينكه در توليد خودروها به استانداردهاي جهاني نرسيده ايم عدم رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي و همچنين وضعيت نابسامان جاده ها را در افزايش ميزان تصادفات مؤثر قلمداد كرد. فرمانده نيروي انتظامي تالش خاطرنشان كرد:علي رغم اينكه چندين سال از آغاز طرح چهار بانده شدن جاده تالش به آستارا مي گذرد اما اين جاده به يكي از جاده هاي پرخطر استان تبديل شده است.
وي با اشاره به 85 كشته سوانح رانندگي در سال جاري در جاده تالش گفت: اين رقم در مقايسه با آمار 57 نفري سال گذشته 30 درصد افزايش فوتي داشته كه اين رقم قابل توجهي است.

 



نماينده دزفول خواستار تكميل ورزشگاه شهيد مجديان اين شهر شد

دزفول - خبرنگار كيهان:
نماينده مردم دزفول در مجلس در ديدار با رئيس سازمان تربيت بدني خواستار سرعت بخشي به بازسازي و تكميل ورزشگاه شهيد مجديان اين شهر شد.
سيد احمد آوايي با اشاره به ديدار اخير خود با سعيدلو معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان تربيت بدني گفت: در اين ديدار از رئيس سازمان تربيت بدني خواسته شد تا نسبت به تأمين 60 ميليارد ريال اعتبار براي بازسازي ورزشگاه شهيد مجديان دزفول اقدام شود.
وي افزود: عمليات بازسازي ورزشگاه مجديان از سال 82 آغاز شده كه به علت بي تعهدي پيمانكار، عدم نظارت لازم و وقت كشي سازمان در خلع يد پيمانكار مزبور تاكنون ناتمام مانده كه موجب گلايه مردم شده است.
نماينده مردم دزفول گفت: پس از پيگيري هاي مستمر خلع يد پيمانكار انجام و مراحل قانوني براي ادامه روند بازسازي فراهم شده است.
رئيس جمهوري در دور اول سفر هيئت دولت به استان خوزستان در دي ماه سال 85 در جمع مردم دزفول نويد بازسازي اين ورزشگاه را داده بود كه اين موضوع در فهرست مصوبات هيئت دولت به ثبت رسيد.

 



تشكيل تيم مشاوره روانشناسي خانواده در اردبيل

اردبيل- خبرنگار كيهان:
مشاور استاندار و سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداري اردبيل از تشكيل تيم مشاوره روانشناسي خانواده در استان خبر داد.
خاطره استادرضايي افزود: در مرحله اول اجراي اين طرح، جامعه هدف پرسنل دستگاه هاي اجرايي اعم از زن، مرد و خانواده هاي آنها است كه اين تيم زيرنظر دفتر امور بانوان و خانواده استانداري و با همكاري و مشاركت بخش مشاوره نيروي انتظامي و بهزيستي به فعاليت مي پردازند.
وي گفت: به منظور شناسايي ميزان آسيب ها و فشار رواني حاكم بر افراد در بخش هاي مختلف پس از انجام طرح نظرسنجي در دستگاه هاي اجرايي و با توجه به نتيجه طرح درارتباط با ميزان و زمينه نياز به مشاوره تيم مشاوره جهت ارايه خدمات به پرسنل آن دستگاه اجرايي اعزام خواهند شد.
وي همچنين از اعزام مشاور به مدارس و خوابگاه هاي دخترانه و جلسات بررسي و نيز آشنايي با مسايل و مشكلات مردم در سطوح مختلف در جامعه خبر داد.

 



راه اندازي 3 رشته جديد در دانشگاه علمي كاربردي تكاب

تكاب - خبرنگار كيهان:
مدير دانشگاه علمي - كاربردي تكاب گفت: سه رشته جديد در مركز جامع علمي - كاربردي علامه دهخداي تكاب راه اندازي شد.
پرويز صفرعلي افزود: اين دانشگاه از نيمسال دوم سال تحصيلي امسال در سه رشته كارشناسي حقوق، كارداني فرش دستباف و كارشناسي فرش دستباف با ظرفيت سيصدنفر اقدام به پذيرش دانشجو خواهد نمود.
وي گفت پيش از اين نيز نيمسال اول سال تحصيلي سه رشته حقوق قضايي، اصلاح و تربيت و تكنولوژي آموزشي در مقطع كارداني در مركز علمي - كاربردي تكاب داير شده است.
وي با اشاره به راه اندازي رشته هاي دانشگاهي با توجه به نيازهاي منطقه اظهار داشت:با راه اندازي اين تعداد رشته و گرايش جديد تعداد رشته هاي تحصيلي داير در اين دانشگاه به 15 رشته و تعداد دانشجويان به يك هزار و دويست نفر افزايش يافته است.
صفرعلي همچنين در خصوص احداث ساختمان اداري -آموزشي دانشگاه علمي، كاربردي تكاب از پيشرفت فيزيكي چهل درصدي عمليات اجرايي اين ساختمان خبر داد و تصريح كرد: اين ساختمان از سال 1387 در سه طبقه در حال احداث است و براي احداث آن تاكنون دو ميليارد و هفتصد و پنجاه ميليون ريال اعتبار از منابع دانشگاهي هزينه شده است.
وي با بيان اينكه ادامه احداث اين ساختمان در حال پيمانگذاري است براي تكميل اين ساختمان يك ميليارد و پانصد ميليون ريال اعتبار مورد نياز است.
وي ابراز اميدواري كرد ساختمان آموزشي و اداري دانشگاه علمي - كاربردي تكاب تا سال تحصيلي آينده به بهره برداري برسد.
دانشگاه علمي - كاربردي تكاب در سال 1376 با 19 دانشجو فعاليت خود را آغاز كرد و هم اكنون بيش از 540 نفر در 12 رشته تحصيلي از اين دانشگاه فارغ التحصيل شده اند.
علاوه بر اين مركز آموزش عالي، دانشگاه هاي پيام نور و آزاد نيز در تكاب فعال هستند.

 



تأسيس شهرك مدرن مسكن مهر در كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
بيش از يكهزار نفر نيروي متخصص فني كار اجراي پروژه مسكن مهر را در شهرك خاتم الانبياء(ص) كاشان آغاز كرده اند.
رئيس اداره تعاون شهرستان كاشان در گردهمايي بزرگ متقاضيان مسكن مهر اين شهرستان افزود: براي تسريع در اجراي پروژه مسكن مهر كاشان تمامي شركت هاي پيمانكاري در شهرستان بسيج شده اند تا اين طرح با رعايت تمام اصول فني و مهندسي به اجرا درآيد.
محمد باغباني، تعداد واحدهاي مسكوني مسكن مهر كاشان را 3هزار و 544 واحد اعلام كرد و افزود: يك هزار و 408 واحد آن در اولويت اول متقاضيان مسكن مهر در فروردين ماه سال 90 تحويل مي شود.
به گفته وي، تعداد 816 واحد در آذرماه سال 90 و يكهزار و 320 واحد در شهريور ماه سال 91 آماده واگذاري خواهد شد.
طرح مسكن مهر كاشان در زميني به وسعت 50 هكتار در شهرك خاتم الانبياء واقع در منطقه فين بزرگ در حاشيه بزرگراه كاشان- اصفهان در حال احداث است كه حدود 15 هزار متقاضي تحت پوشش شركت تعاوني مسكن مهر اين شهرستان در شهرك مدرن مسكن مهر اسكان خواهند يافت.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14