(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 5 بهمن 1388- شماره 19568
 

حديث دشت عشق
مسابقات بسكتبال بين المللي امارات مهرام براي دومين سال متوالي جشن قهرماني گرفت
مسابقات بسكتبال بين المللي امارات مهرام براي دومين سال متوالي جشن قهرماني گرفت
رئيس كميته تربيت بدني مجلس اعلام كرد جايگاه ورزش در برنامه پنجم نگران كننده است
اتفاقات عجيب در فدراسيون شمشيربازي استعفاي دبير، عدم اعزام مربي!
از سوي سه تن از نامزدها صورت گرفتت قاضاي ابطال انتخابات جودو از ديوان عدالت اداري
سه ميليون تومان هزينه روزانه اردوها سرمربي تيم ملي تكواندو: قهرماني آسيا را از دست نمي دهيم
اخبار فوتبال جهان
سير صعودي دوپينگ در ورزش ايران چگونه از دست اين پديده شوم رهايي يابيم؟!
اخبار ورزشي ايران



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «حسين انباري»
از زندگي به عشق خدا دل بريد و رفت

بسيجي شهيد «حسين انباري» در تاريخ
1/9/1338 در محله وشاد شهرستان آران و بيدگل در خانواده اي ساده و مذهبي ديده به جهان گشود. پدرش به شغل كشاورزي مشغول بود و از اين راه امرار معاش مي كرد. آنها نام فرزند خود را به عشق اباعبدالله الحسين (ع) «حسين» گذاشتند. حسين بعد از دوره طفوليت براي كسب علم و معرفت راهي مدرسه 17 شهريور واقع در ميدان بزرگ آران شد. بعد از اتمام دوره ابتدايي براي وارد شدن به دوره راهنمايي آماده شد كه اين زمان مصادف بود با تظاهرات گسترده مردم عليه رژيم شاهنشاهي و ايشان يكي از تظاهركنندگان فعال عليه رژيم بود و در پخش اعلاميه ها و نوارهاي امام نقش بسزايي ايفا مي نمود. بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و به فرمان حضرت امام آماده خدمت سربازي شد. در تاريخ هجدهم آذر 1358 به خدمت سربازي اعزام گرديد. در طول خدمت سربازي در شهرستان سيرجان به آموزش غواصي مشغول بود و اين گونه در جبهه هاي حق عليه باطل حضوري چشمگير داشت.
در تاريخ بيستم مهر 1360 و تقريباً دو ماه مانده به پايان دوره مقدس سربازي به وساطت برادر و والدين خود اقدام به ازدواج نمود و در تاريخ 18 آذر 1360 خدمت سربازي او پايان يافت. عشق و علاقه ايشان به جبهه و خط مقدم هيچ گاه نتوانست وي را در شهر و خانه خود نگه دارد و بار ديگر به خط مقدم اعزام شد و در تاريخ 7/5/1361 در پاسگاه زيد (عمليات رمضان) به شهادت رسيد.

 



مسابقات بسكتبال بين المللي امارات مهرام براي دومين سال متوالي جشن قهرماني گرفت

تيم بسكتبال مهرام تهران با غلبه برحريف قدرتمند خود قهرمان مسابقات بسكتبال بين المللي دبي شد.
در ديدارنهايي رقابت هاي بسكتبال بين المللي دبي كه درسالن باشگاه الاهلي برگزار شد، تيم مهرام درحضور خيل تماشاگران ايراني و لبناني در يك ديدار جذاب و برتر با امتياز 85 بر 67 الرياضي بيروت پرافتخارترين تيم اين رقابت ها را شكست داد و براي دومين بار به قهرماني دراين رقابت ها دست يافت.
تيم مهرام و الرياضي يك بار ديگر هم در دور مقدماتي با هم روبرو شدند كه در آن ديدار تيم لبناني موفق به شكست نماينده ايران شده بود.
مسابقات بسكتبال بين المللي دبي با شركت ده تيم مهرام ايران - الرياضي و شانوين لبنان - تيم ملي امارات - النصر دبي- اسمارت فيليپين- الجلا سوريه- زين اردن- الجزيره مصر- الوحده سوريه در دو گروه آغاز شد و درپايان با قهرماني تيم مهرام به پايان رسيد. تا به حال تيم مهرام درسال هاي 207 و 2010 و تيم الرياضي بيروت درسال هاي 2005-2006-2008 و 2009 به مقام قهرماني اين رقابت ها دست يافته اند.
مهرام تمام عناوين را كسب كرد
در پايان بيست ويكمين دوره رقابت هاي بسكتبال بين المللي جام دبي مهرام كه تنها نماينده كشورمان در اين مسابقات بود علاوه بر قهرماني، عنوان بهترين تيم شركت كننده را هم به خود اختصاص داد.
همچنين براساس اعلام مسئولان برگزار كننده مسابقات مصطفي هاشمي سرمربي تيم مهرام به عنوان بهترين مربي اين دوره از رقابت ها معرفي شد.صمد نيكخواه بهرامي نيز علاوه بر اينكه عنوان بهترين بازيكن ديدار نهايي مقابل الرياضي لبنان را به خود اختصاص داد، به عنوان بهترين بازيكن 3 امتيازي زن اين رقابت ها هم معرفي شد. «لورنو ودز» بازيكن آمريكايي مهرام نيز امتيازآورترين بازيكن اين مسابقات معرفي شد.
«جي دي كاسيو» بازيكن اسمارت گيلاس فيليپين كه هدايت آن بر عهده رايكو ترومن بود نيز به عنوان بهترين گارد شركت كننده در مسابقات انتخاب شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

احتمال ميزباني ايران قوت گرفت
در پي برگزاري مسابقات فوتبال قهرماني آسيا در رده سني نوجوانان، احتمال واگذاري ميزباني رقابت ها به ايران قوت گرفت.مسابقات قهرماني آسيا در رده سني نوجوانان در حالي 23 اكتبر سال 2010 (آبان 89) برگزار مي شود كه به احتمال زياد كنفدراسيون فوتبال آسيا، ميزباني اين دوره از رقابت ها را به ايران واگذار كند.يكي از مسئولان فدراسيون فوتبال ايران ضمن تاييد مطلب فوق گفت: پس از بررسي از سوي مسئولان كنفدراسيون فوتبال آسيا و در پي نشستي كه با دبير كل فدراسيون و رئيس كميته جوانان داشتيم تاكنون هيچ مورد براي عدم ميزباني اين دوره از بازي ها نبوده و اميدوار هستيم با تاييد ميزباني ايران، تيم نوجوانان با استفاده از شرايط ميزباني و قدرت فني خود عنوان قهرماني آسيا را كسب كنند.
هاشميان: به خواسته مربي ام عمل كردم
وحيد هاشميان بازيكن ايراني تيم بوخوم آلمان گفت: در بازي با شالكه به حرف هاي مربي ام عمل كرده و هم گل زدم و هم گل ساختم.
اين گلزن 32 ساله كه در جدال با شالكه در هفته نوزدهم بوندس ليگاي آلمان در تساوي 2 بر 2 خود زننده گل اول و سازنده گل دوم بود، افزود: هايكو هرليش، سرمربي تيم، قبل از اين كه تعويض شوم و در دقيقه 72 به بازي به جاي اپاله بروم، به من گفت بايد گل بسازم و خودم هم گلزني كنم. من هم هر دو كار را انجام دادم و به حرف مربي گوش دادم.ازاين بابت خيلي شانس آوردم.
هاشميان كه از سال 2008 عضو بوخوم است و در اين ديدار از دقيقه 72 وارد زمين شد، تصريح كرد: در مجموع از نتيجه بدست آمده خرسند هستم. فكر مي كنم در مقطع كنوني در مسير خوبي قرار گرفته ايم.
مشكل ورزشگاه مس حل شد
مديرعامل باشگاه مس كرمان گفت: 1200 لوكس نور استاديوم شهيد باهنر يك شنبه شب به بهره برداري مي رسد.فتح الله نژادزماني با اعلام اين خبر گفت: پس از آنكه مسئولان قبلي ورزشگاه شهيد باهنر كرمان را با ميزان 900 لوكس نور براي بازرسي AFC قرار دادند، آنها اين ميزان نور را تاييد نكرده و قرار شد در كوتاه ترين زمان مقدار نور به وضعيت استاندارد برسد. خوشبختانه با مساعدت گنج علي خاني مديركل تربيت بدني استان كرمان پروژه روند تكميلي را دنبال كرد و شركت متعهد، ميزان 1200 لوكس نور كافي را براي ورزشگاه تامين كرد. قرار است پرژكتورها براي آزمايش روشن شود و به مدت 24 ساعت هم براي تست هاي نهايي روشن باشد.
حضور خداداد بازگشت به عقب نيست
مديرعامل باشگاه استقلال اهواز بازگشت عزيزي به تيم فوتبال اين باشگاه را شوكي مثبت ارزيابي كرد و گفت: باتوجه به اينكه حساسيت هاي ابتداي فصل وجود ندارد، اين مرتبه مي توانيم با خداداد در ليگ به نتايج دلخواه دست پيدا كنيم.شهرام شفيع زاده در مورد انتخاب مجدد خداداد عزيزي به عنوان سرمربي تيم فوتبال اين باشگاه گفت: با توجه به هزينه هايي كه در ابتداي فصل انجام داده بوديم، مي خواستيم سهميه حضور در ليگ قهرمانان آسيارا كسب كنيم و همين مسئله استرس تيم را افزايش داده بود اما امروز آن استرس وجود ندارد و مي توانيم با خداداد به نتايج خوبي در ليگ دست يابيم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه انتخاب مجدد عزيزي به عنوان سرمربي استقلال اهواز بازگشت به عقب نيست؟ اظهار داشت: نه چنين مسئله اي را قبول ندارم زيرا حضور خداداد در تيم يك شوك مثبت است و همه بازيكنان تيم از بازگشت وي خوشحال هستند.
احتمال محروميت استقلال
رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال از احتمال محروميت استقلال به دليل رفتار تماشاگران اين تيم خبر داد.مجتبي شريفي در مورد اهانت تماشاگران استقلال به عليرضا نيكبخت واحدي در جريان ديدار با استيل آذين گفت: منتظر دريافت گزارش ناظر مسابقه هستيم. باشگاه ميزبان بايد از اين اتفاق ها جلوگيري كند اما با توجه به اينكه براي استقلال و پيروزي ميهماني معنا ندارد و اين دو تيم پرطرفدار اغلب ميزبان هستند بايد گزارش ها بررسي و مشخص شود كه تعداد افراد ناسزاگو چقدر بوده و خشونت غالب بوده يا نه و انتساب توهين كنندگان به باشگاه مشخص شود. شريفي در مورد اينكه طبق آئين نامه چه حكمي براي باشگاه استقلال صادر خواهد شد گفت: اگر خشونت غالب باشد مي توان استقلال را يك يا چند جلسه از داشتن تماشاگر محروم كرد.
كاظميان در فولاد؟
سرپرست تيم فوتبال فولاد خوزستان گفت: كادر فني در صورتي كه نظر مثبتي در مورد كاظميان داشته باشد، به باشگاه مي گويد. حسين ابن قاسم درباره اينكه گفته مي شود جواد كاظميان مدنظر تيم فولاد است، اظهار داشت: باشگاه فولاد با اين بازيكن مذاكره اي نداشته است. البته آقاي جلالي روي او نظر مثبتي دارد. وي افزود: نعيم سعداوي صحبت هايي با اين بازيكن داشته است اما او فعلا مي خواهد در امارات باشد و در صورتي كه به تيم ديگري نرود شايد به فوتبال ايران بازگردد. سرپرست فولاد ادامه داد: در صورتي كه كادر فني به باشگاه اعلام كند، كاظميان رامي خواهد، با او صحبت كنيم.

 



رئيس كميته تربيت بدني مجلس اعلام كرد جايگاه ورزش در برنامه پنجم نگران كننده است

رئيس كميته تربيت بدني مجلس گفت: پيش نويسي كه از برنامه پنجم ديديم و مفاد ورزشي آن را مطالعه كرديم به شدت نگران و ناراحت شديم.
در همان زمان با دولت صحبت كرده و گفتيم احتمالا شما ورزش را فراموش كرده ايد. به نظر من واقعا برنامه چهارم جلوتر از برنامه پنجم بود. مجلس بر برنامه چهارم نظر اصلاحي دارد اما، از لحاظ شكلي نمي توان خيلي برنامه را تغيير داد. مجلس مي تواند مواد جا مانده از برنامه چهارم را در برنامه پنجم تنفيذ كرده و آن را تصويب كند.
يحيي زاده نماينده نفت و ميبد در گفت وگويي كوتاه با ايسنا اظهار داشت: يكي از بخش هاي مانده از تكاليف برنامه چهارم بخش ورزش است يعني در ارتباط با اين موضوع مهم بايد گفت كه بعضي بندها اجرا نشده و خيلي موارد هم درصد قابل قبولي به اجرا نرسيده است. داريم خودمان را فريب مي دهيم. اگر برنامه چهارم توسعه يكي دو سال ديگر تمديد شود آن قدر كارها بر زمين مانده است كه برنامه چهارم به آخر كار نمي رسد.

 



اتفاقات عجيب در فدراسيون شمشيربازي استعفاي دبير، عدم اعزام مربي!

انگار حاشيه ها دست از سر شمشيربازي بر نمي دارند. بعد از مدت كوتاهي دوباره حاشيه ها به اين رشته هجوم آوردند.
كناره گيري بي سروصداي پيمان فخري سرمربي تيم ملي سابر ودبير جديد فدراسيون، اعزام تيم ملي شمشيربازي اپه بدون يك روز تمرين به جايزه بزرگ قطر، جاماندن سيدحسين عابدي مربي تيم ملي اپه پاي پرواز از همراهي تيم ملي در جايزه بزرگ قطر، سپردن وظايف سرپرست تيم به علي يعقوبيان شمشيرباز ملي پوش و...
قصه بعد از برگشت كاروان شمشيربازي از كيش شروع شد. اما پيمان فخري كه به گفته خودش به اصرار دوستان دبيري فدراسيون را عهده دار شده بود با مطمئن شدن از اختلاف سليقه هايش با سرپرست تصميمش را مي گيرد؛ كناره گيري از سمت جديد، او كه خود دوران ورزشكاري را پشت سرگذاشته مي داند ورزشكار نمي تواند با اولويه، كالباس، پنيرومنوي 6هزار توماني صبحانه، ناهار و شام مقابل حريفان حرفه اي خود در دنيا قد علم كند. اما سرپرست فدراسيون...
او به محض رسيدن به تهران ديگر به فدراسيون نرفت. آن هم بعد از استعفاي شفاهي.
عدم اعزام مربي تيم ملي
حسين عابدي مربي تيم ملي اپه در حالي كه قبلا مداركش را براي همراهي شاگردانش در تورنمنت قطر ارائه كرده بود اما پاي پرواز از سفر جا مي ماند. خودش مي گويد: «يك ماه مانده به مسابقه ها مداركمان را گرفتند. با اين كه در ليست تيم اعزامي به قطر بودم اما نمي دانم به چه دليل بدون اين كه به من هم بگويند برايم بليط نگرفتند.»
باقرزاده: همه امور تيم
با پورسلمان است
اما صحبت هاي باقرزاده سرپرست فدراسيون شمشيربازي نيز در خصوص استعفاي دبير فدراسيون و عدم اعزام مربي تيم به قطر خواندني است: «يك ماه و نيم ديگر مجمع را برگزار مي كنم و همانجا هم دبير، نائب رئيس و خزانه دار هم انتخاب مي شوند. تا آن موقع هم دبير نداريم.» سرپرست فدراسيون اما حذف عابدي را از جمع تيم اعزامي به قطر مي گويد: «اصلاح الگوي مصرف يعني همين. ما چهار ورزشكار راهي اين مسابقه كرديم كه سركيس عيوضيان هم مربي آنهاست. براي يك تيم چهارنفره يك مربي كافي است. او كه تيمش بدون سرپرست به قطر رفته خيالش از بابت همه چيز راحت است. چرا كه تيمش را به عليرضا پورسلمان دبير كل كنفدراسيون آسيا كه داور مسابقه هاست سپرده است. باقرزاده مي گويد: «آقاي پورسلمان با تيم رفته و قرار شد همه امور تيم را رتق و فتق كند. حتي او همه حواسش به اين باشد كه بچه هاي ما با اسرائيلي ها هم گروه نشوند».

 



از سوي سه تن از نامزدها صورت گرفتت قاضاي ابطال انتخابات جودو از ديوان عدالت اداري

سه تن از نامزدهاي رياست فدراسيون جودو با تقديم دادخواستي به ديوان عدالت اداري، تقاضاي ابطال انتخابات را كرده اند.
مهرداد حسن زاده، محمد كيهان و ايرج اكبرلو، 10 مورد اعتراضي خود را به ديوان عدالت اداري ارائه دادند كه به شرح زير است:
1- عدم ارسال دعوتنامه كتبي به كانديداها جهت حضور در مجمع
2- دخالت مديركل مجلس سازمان تربيت بدني كه همزمان ذيحساب فدراسيون جودوست و تماس با استان ها جهت حمايت از كانديدايي خاص.
3- بازنشسته بودن سرپرست فدراسيون جودو و منع قانوني در
به كارگيري وي و لزوم اخذ مجوز قبل از انتخابات.
4- مفتوح بودن پرونده اتهامات جعل هويت جودوكاران نوجوان در شعبه اول بازپرسي دادسراي كاركنان دولت.
5- پرداخت مبالغ 200 تا 500 هزار تومان به هريك از اعضاي مجمع از جمله نمايندگان باشگاه ها و ورزشكاران كه از تهران بوده اند.
6- عدم ارسال نامه كتبي مبني بر رد صلاحيت و اكتفا به تماس تلفني 24 ساعت قبل از انتخابات فدراسيون جودو؛ در حاليكه مرجع تجديد نظر و رسيدگي به اعتراضات در سازمان تربيت بدني و فرصت لازم جهت تجديدنظر و رسيدگي وجود نداشته است.
7- شائبه حمايت سازمان تربيت بدني از كانديدايي خاصي و عدم توجه و رسيدگي به تخلفات قبل و حين برگزاري مجمع عمومي فدراسيون جودو.
8- معرفي 7 تن از اعضاي مجمع عمومي فدراسيون جودو از جمله نمايندگان ورزشكاران، مربيان، داوران، باشگاه ها توسط يكي از كانديداها كه طبعاً معتمد وي بوده وبه او رأي داده اند؛ در حاليكه طبق اساسنامه مجامع عمومي فدراسيون ها بايد انجمن هاي مربوطه نمايندگان مذكور را تعيين مي كردند.
9- پرداخت هدايا قبل از انتخابات مجمع عمومي به اعضاي مجمع توسط يكي از كانديداها
10- حضور بيش از 50 نفر افراد غيرعضو مجمع كه شائبه مراقبت از هر يك از اعضاي مجمع در نوشتن و ارائه راي به كانديداي خاص ايجاد كرد.
قبل از انتخابات فدراسيون جودو نيز اين نامزدها با ارسال نامه هايي به برخي موارد تخلفات مجمع عمومي فدراسيون جودو به رياست سازمان تربيت بدني و مراجع ذيصلاح، تقاضاي تعويق افتادن و رسيدگي به موارد تخلفات را كرده بودند.
انتخابات رياست فدراسيون جودو برگزار شد كه در آن عليرضا اميني توانست با كسب آراي لازم به عنوان رئيس انتخاب شود.

 



سه ميليون تومان هزينه روزانه اردوها سرمربي تيم ملي تكواندو: قهرماني آسيا را از دست نمي دهيم

سرمربي تيم ملي تكواندو گفت: بعد از 36سال عنوان قهرماني آسيا را كسب كرديم و با تشكيل يك تيم ملي قدرتمند اين عنوان را دوباره تكرار خواهيم كرد.
رضا مهماندوست با بيان اين مطلب گفت: با برنامه ريزي انجام شده قرار است، بعد از پايان رقابت هاي المپياد ايرانيان دور جديد تمرينات تيم ملي آغاز شود و كار را براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا و بازي هاي آسيايي گوانگجو آغاز مي كنيم. به دليل آنكه در سال 2010 بازي هاي آسيايي گوانگجو برگزار خواهد شد احتمال مي داديم كه مسابقات قهرماني آسيا برگزار نشود ولي اتحاديه آسيا برگزاري اين رقابت ها در اواخر ارديبهشت ماه را تأييد كرده است.سرمربي تيم ملي تكواندو ادامه داد: 24 نفر به اردو دعوت خواهند شد و كار تمرينات را با كمك افلاكي و مغانلو آغاز خواهيم كرد. هزينه هر روز اردو سه ميليون تومان است و نمي توانيم نفرات جديدي را دعوت كنيم.وي همچنين درمورد لغو سفر تيم ملي به آلمان گفت: قرار بود اين سفر لغو شود ولي من مخالفت كردم. نمي توان هر روز براي تيم ملي برنامه جديد نوشت. ما از اولين رشته هايي بوديم كه برنامه داديم و تصويب شد ولي به دليل برخي مشكلات اجراي اين برنامه به تعويق افتاد.
سرمربي تيم ملي تكواندو در بخش پاياني سخنان خود گفت: بعد از المپيك اصرار داشتند برنامه بدهيم و كار را براي المپيك بعدي از همان زمان آغاز كنيم ما هم برنامه داديم و كار را آغاز كرديم ولي نمي دانم چرا برخي ها اظهارنظرهاي غيرفني و غيركارشناسي ارائه مي دهند. سرمربي تيم ملي من هستم و پاسخگويي نتايج آن نيز با من است. پس من براي تيم ملي برنامه ريزي مي كنم.

 



اخبار فوتبال جهان

فان نيستلروي به هامبورگ پيوست
منابع خبري آلمان از عقد قرارداد مهاجم هلندي تيم رئال مادريد با هامبورگ خبر دادند.
روزنامه هامبورگر آبندپلاتس نوشت: «رود فان نيستلروي» كه از چند تيم معتبر اروپايي در انگليس، اسپانيا، تركيه و هلند پيشنهاد بازي داشت، با هامبورگ به توافق رسيد و بر اين اساس قراردادي تا پايان فصل جاري منعقد كرد كه داراي تبصره تمديد همكاري تا سال 2011 است.
اين گلزن 33 ساله كه نزد دوستدارانش به «فان گل» معروف است، حتي در تست پزشكي بندرنشينان ژرمني شركت كرده است.
در اين گزارش به رقم قرارداد اشاره اي نشده، ولي در عين حال گزارش شد نيستلروي بدون هيچ پرداختي به رئالي ها، تيم خود را تغيير مي دهد. گلزن يك متر و نود سانتي متري در ازاي 24 ميليون يورو در سال 2006 از منچستريونايتد راهي مادريد شد. وي تاكنون 64 بازي در تيم ملي هلند انجام داده و 33 گل زده است.
گوارديولا: تمديد كردم اما نگفتم مي مانم
سرمربي بارسلونا پس از تمديد قرارداد با اين تيم گفت: اوضاع اصلي را پس از انتخابات رياست باشگاه خواهيد ديد.
جوزپه گوارديولا تصريح كرد: من و لاپورتا دوستان ذاتي هم نيستيم و در بسياري از موارد با هم مشكل داريم. او به سياست علاقمند است و من از سياست نفرت دارم. او كاتالونيا را جدا از اسپانيا مي داند و من خود را يك اسپانيايي قلمداد مي كنم. من قرارداد خود را تمديد كردم اما نگفتم مي مانم چرا كه رئيس آينده بارسلونا سرنوشت مربي اين تيم را تعيين خواهد كرد نه لاپورتا. مسئول انتخابات مديرعامل باشگاه بارسلونا هنوز تاريخ دقيق آن را تعيين و به هواداران معرفي نكرده است.
هونته لار در راه انگليس
ستاره هلندي آ.ث ميلان ايتاليا با آغاز درخشش رونالدينيو و پاتو به شدت سايه نشين شده است. كلاس يان هونته لار بازيكن اسبق رئال مادريد اسپانيا اين روزها به شدت در تيم ميلان ايتاليا گوشه گير و تنها شده است. او شانس زيادي براي درخشش در تركيب تيم ميلان نداشته و وكيلش سرگرم مذاكره با چند باشگاه انگليسي است. هونته لار براي حضور در تيم ملي هلند و دعوت به تيمي كه راهي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي مي شود نياز به درخشش در تيم باشگاهي خود دارد و ميلان عكس اين روند را براي اين بازيكن رقم زده است.
كره جنوبي- اسپانيا در اتريش
تيم ملي فوتبال كره جنوبي در ديداري دوستانه قبل از آغاز جام جهاني به مصاف اسپانيا مي رود.
هشت سال پس از حذف جنجالي اسپانيا در جام جهاني 2002 رويارويي كره جنوبي با اسپانيا خاطره آن بازي جنجالي را بار ديگر زنده خواهد كرد.
ديدار دوستانه اين 2 تيم قرار است در روز 26 خردادماه سال آينده 10 روز مانده به آغاز مسابقات جام جهاني در اتريش برگزار شود.
در جام جهاني 2002 كه كره جنوبي يكي از ميزبانان اين رقابت بود با مربيگري گاس هيدينگ هلندي در مرحله يك چهارم نهايي اين رقابت ها پس از 120 دقيقه بازي بدون گل در ضربات پنالتي موفق شد با نتيجه 5 بر 3 از سد اسپانيا بگذرد و به عنوان اولين تيم آسيايي لقب گيرد كه به مرحله نيمه نهايي مسابقات جام جهاني قدم مي گذارد.
رؤساي فدراسيون دو كشور براي اين ديدار تفاهمنامه اي را در هفته گذشته امضا كردند.
غيبت شش هفته اي اسين
مايكل اسين به دليل مصدوميت از ناحيه پا تا 6 هفته قادر به حضور در ميدان نخواهد بود.
هافبك 27 ساله غنايي در جريان تمرين براي ديدار با آنگولا در رقابت هاي جام ملت ها آفريقا، از ناحيه زانو دچار آسيب ديدگي شده است. كارلو آنچلوتي، سرمربي چلسي گفت: اسين دچار پارگي مينيسك شده و چهار تا شش هفته نمي تواند در ميدان حضور پيدا كند. اسين ديدار حساس چلسي - آرسنال در تاريخ 7 فوريه (18 بهمن) را از دست خواهد داد.
رانيري: ده روسي را نمي فروشم
سرمربي جيلاروسي گفت: دانيله ده روسي را به رئال مادريد نخواهد فروخت، حتي در ازاي رقم 80 ميليون يورو!
رئال مادريد در تلاش است تا هافبك ارزشمند ش را به مادريد ببرد. با اين حال كلوديو رانيري، سرمربي تيم ايتاليايي تاكيد كرد كه برنامه اي براي فروش دانيله ده روسي ندارد و هرگونه تلاش اسپانيايي ها براي بردن او به سانتياگو برنابئو بي معنا و وقت تلف كردن است. حتي پيشنهاد 40 ميليون يورويي هم نتوانست نظر مربي اش را جلب كند. رانيري گفت: من آدمي نيستم كه پاسخي به رئال مادريد بدهكار باشم. با اين حال آنچه به دانيله ده روسي مربوط مي شود آن است كه او فروخته نخواهد شد، او را در ازاي 80 ميليون يورو هم به رئال مادريد نخواهم فروخت.

 



سير صعودي دوپينگ در ورزش ايران چگونه از دست اين پديده شوم رهايي يابيم؟!

باتوجه به سير صعودي ورزشكاران دوپينگي در ايران، هنوز مشخص نيست كه چه كسي مي تواند ورزش كشور را از اين پديده شوم نجات دهد.
دوپينگ از واژه بين المللي Dope گرفته شده و در فرهنگ آكسفورد به واژه هلندي Doop نسبت داده كه به معناي «آيين غسل تهيدستي» است و علت اين تشابه اين است كه افرادي كه از مواد نيروزا استفاده مي كنند به دنبال پوشاندن كاستي ها و عيوب خود هستند.
طبق تعريف جديد كميته بين المللي المپيك، دوپينگ يعني تجويز با استفاده از هر ماده خارجي و يا هر ماده فيزيولوژيك بدن با مقادير غيرعادي يا راه هاي استعمال غيرطبيعي توسط ورزشكار مسابقه دهنده با هدف انحصاري افزايش كارآيي در مسابقه به طور مصنوعي.
دوپينگ انواع مختلفي دارد اعم از خوردني، نوشيدني، تزريقي و خوني كه از ميان اين موارد دوپينگ خوني استفاده بالاتري دارد و براي ورزش هاي استقامتي مانند دووميداني، ماراتن، دوچرخه سواري و اسكي رواج دارد. در اين نوع مصرف خون شخصي را به شخص ديگري با گروه خوني يكسان تزريق مي كنند و پس از يك دوره ذخيره، خون خود شخص را به وي تزريق مي كنند.
دلايل ممنوعيت دوپينگ در ورزش
دوپينگ در ورزش جهان به بيش از صد سال گذشته برمي گردد و در واقع رعايت اصول جوانمردانه نه فقط به ورزش كنوني در جهان ختم نمي شود چرا كه اولين گزارشي كه در اين زمينه ارائه شد مربوط به دوچرخه سواري به نام لينتون بود كه در سال 1886 به علت مصرف بيش از حد داروي تري متيل درگذشت.
براي كنترل و مبارزه با اين معضل آژانس جهاني مبارزه با دوپينگ از اول ژانويه 2005 برابر با 12 دي ماه 1383 تغييراتي در ليست و نحوه استفاده از داروها و مواد و حتي شرايط دوپينگ ايجاد كرد كه ايران نيز بدليل عضويت در اين آژانس ملزم به رعايت آن شد.
دوپينگ به علت تأثيرات مخربي كه بر روي بدن ورزشكار دارد و همچنين براي برقراري شرايط برابر براي تمامي افراد ورزشكار و احترام به اخلاق ورزشي ممنوع اعلام مي شود تا اشخاصي نتوانند باتوجه به امكانات بيشتر و سوءاستفاده كردن از آنها به برتري دست يابند.
جايگاه دوپينگ در ورزش ايران
در بين ورزشكاران ايراني نيز اين معضل وجود دارد و آنها در مواردي چه به صورت آگاهانه و يا ناآگاهانه رو به اين مواد آورده و پس از آن با محروميت هايي نيز مواجه شده اند.
رامين احمدي طباطبايي سخنگوي ستاد ملي مبارزه با دوپينگ در اين زمينه مي گويد: «ايران در بين كشورهاي جهان وضعيت متوسط رو به بالايي دارد. باتوجه به اينكه برخي كشورها در آسيا ستاد مبارزه با دوپينگ ندارند.
در آسياي مركزي و غربي شايد يكي از بهترين كشورها در مورد مبارزه با دوپينگ باشيم. از سال 2003 ستاد مبارزه با دوپينگ در ايران فعال شده است و مطابق با دستورات وادا (آژانس مبارزه با دوپينگ) عمل مي كند. باتوجه به اينكه همواره تلاش مي كنيم كه كار خود را ارتقا دهيم، فعاليت ما راضي كننده نبوده است و بايد تلاش خود را در زمينه نمونه گيري و آموزش افزايش دهيم تا اين معضل را به حداقل رسانيم و به استانداردهاي جهاني نزديك كنيم.»
بار ميله هاي وزنه برداري سنگين تر است
يا دوپينگ؟
شايد بدترين خبر براي هفتاد و پنجمين دوره مسابقات جهاني وزنه برداري سال 2006 رقم خورد. جايي كه تست دوپينگ 9 ورزشكار ايراني مثبت اعلام شد و در پي آن فدراسيون جهاني تيم ملي ايران را به مدت 2 سال از حضور در ميادين بين المللي محروم كرد، البته با صحبت هاي بهرام افشارزاده، سرپرست وقت فدراسيون وزنه برداري اين محروميت به پرداخت جريمه اي كاهش يافت و فقط 9 ورزشكار خاطي به مدت 2 سال محروم شدند.
پس از اين محروميت به نظر مي رسيد احتمال تكرار اين رفتار كاهش يابد، اما متأسفانه در سال جاري تست دوپينگ 3 وزنه بردار مثبت اعلام شد تا وزنه برداري ايران دوباره در معرض محروميت قرار گيرد.پس از مثبت اعلام شدن دوپينگ رشيد شريفي در رقابت هاي قهرماني آسيا در سال 2009، تست انوش آرمك و اميد ناييج نيز مثبت گزارش شد.
نتيجه اين آزمايش پس از گذشت شش ماه از مسابقات بود در حالي كه در اساسنامه فدراسيون جهاني وزنه برداري و ستاد مبارزه با دوپينگ، اعلام دوپينگ هر ورزشكار حداكثر تا سه ماه پس از مسابقه معتبر است.
در هر صورت طبق قوانين موجود در فدراسيون جهاني وزنه برداري اگر كشوري در يك سال 3 ورزشكار دوپينگي داشته باشد، با محروميت و جريمه نقدي مواجه مي شود. پس از مثبت اعلام شدن اين 3 ورزشكار زمزمه هايي مبني بر محروميت از حضور در مسابقات و مربيان اين تيم شنيده شد.

آشنايي، بهترين راهكار براي مبارزه
شايد عدم آشنايي افراد با مواد نيروزا عامل اصلي كشانده شدن ورزشكاران به اين معضل باشد. ورزشكاراني كه بدون آشنايي با مواد به سمت آنها كشيده شدند و پس از آلوده شدن به اين معضل با محروميت روبرو مي شوند. احمد هاشميان، رئيس ستاد مبارزه با دوپينگ مي گويد: «پيش گيري و آموزش به ورزشكاران بهترين راه براي مبارزه با اين معضل است. به اندازه كافي از ورزشكاران تست گرفته مي شود و محروميت هاي لازم نيز وجود دارد. بايد تلاش كنيم تا مكمل هاي غذايي را جايگزين مواد نيروزا كنيم. مي توان با آموزش و شناساندن عوارض مصرف اين مواد به ورزشكاران چنين مسائلي را در ورزش ايران كاهش داد.»

از فعاليت هاي آموزش غافل نبوديم
حالا كه صحبت از عدم آشنايي شد، بايد از مسئولان امر پرسيد كه آيا براي آشنايي ورزشكاران اقدامي انجام داده است؟!
طباطبايي، سخنگوي ستاد ملي مبارزه با دوپينگ مي گويد: «در تمام دوره هاي آموزشي آگاهي دادن شركت كنندگان از چگونگي نمونه گيري، اطلاعات دارويي و عوارض آنها، معافيت درماني و مكمل ها در قالب آموزش هاي «آنتي دوپينگ» در دستور كار قرار داشت. ضمن اينكه هر بار كه اقدام به نمونه گيري مي كرديم، در همان محل هم آموزش هاي لازم را گوشزد مي كرديم. همچنين در 50 برنامه راديويي و
4 برنامه تلويزيوني هم بر آموزش هاي مورد نياز تأكيد شد.»

آمار عجيبي كه وادا درباره ورزش ايران اعلام كرد 20دوپينگي در يك سال!
براساس بانك اطلاعاتي كه توسط مديران نادو براي ارائه به آژانس جهاني مبارزه با دوپينگ تهيه شده است، ورزش ايران طي يك سال گذشته ميلادي 20 دوپينگي داشته كه اين آمار نشان از افزايش تعداد دوپينگي هاي كشورمان نسبت به زمان مشابه سال قبل دارد.
معرفي تعداد دوپينگي هاي يك سال گذشته ورزش ايران بنا به درخواست آژانس جهاني مبارزه با دوپينگ (وادا) و باتوجه به پايان يافتن سال 2009 ميلادي صورت گرفته است كه البته بايد به اين ليست نام ناييج را هم اضافه كرد.
مديران نادو ايران كه به عنوان متولي مبارزه با دوپينگ در كشورمان مأمور تهيه گزارش كاملي از فعاليت هاي صورت گرفته در اين زمينه بودند، علاوه بر معرفي تعداد دوپينگي هاي ايران، آمار كلي از تمام فعاليت هاي صورت گرفته در زمينه كنترل و مبارزه با دوپينگ در رشته هاي فوتبالي و غيرفوتبالي را در قالب «پرونده سال 2009» براي ارائه به وادا آماده كرده اند.
كنترل دوپينگ در
29 فدراسيون
طي يك سال گذشته ميلادي ورزشكاران 29 فدراسيون به دفعات مورد آزمايش دوپينگ قرار گرفتند. البته فدراسيون فوتبال در اين زمينه به صورت مجزا فعاليت داشته است. اما نمونه گيري از ورزشكاران 28 فدراسيون ديگر توسط افسران نادو انجام شد. بدنسازي و پرورش اندام، تكواندو، جودو، ووشو، جانبازان و معلولان، كشتي، تيراندازي، دوچرخه سواري،
دو و ميداني، بسكتبال، شمشيربازي، شنا، كاراته، هاكي، ورزش هاي سه گانه، بيسبال، واليبال، ژيمناستيك، بوكس، ورزش هاي رزمي و ناشنوايان ازجمله رشته هايي هستند كه افسران نادو در طول سال ميلادي جاري از اردوي تيم هاي ملي يا محل برگزاري رقابت هاي آنها سركشي كرد و از ورزشكاران شان تست دوپينگ گرفتند.
20 دوپينگي در ميان
608 ورزشكار ايراني
در سال2009 از 608 ورزشكار ايراني در رشته ها تست دوپينگ گرفته شد. در اين ميان نتيجه آزمايش 20ورزشكار مثبت اعلام شد. البته نتيجه 8 نمونه گيري مربوط به رشته هاي هندبال و كاراته كه در 2 روز پاياني سال 2009 گرفته شد، هنوز مشخص نشده است.
افزايش تعداد دوپينگي هاي ايران نسبت به سال گذشته
طبق آمار اعلام شده از سوي آژانس جهاني مبارزه با دوپينگ (وادا) ايران تنها 12 نمونه مثبت در سال 2008 داشته است. درحالي كه اين آمار در سال 2009 با رشد 7 پله اي مواجه بوده است. البته مجموع نمونه گيري هاي صورت گرفته از ورزشكاران ايراني در سال 2008 تنها 558 مورد بوده است.
وزنه برداري و بدنسازي و پرورش اندام آلوده ترين رشته ايران
ورزشكاران وزنه برداري و بدنسازي و پرورش اندام بيشتر از ديگر رشته ها متهم به دوپينگ شدند. از مجموع نمونه گيري هاي انجام شده از ورزشكاران اين دو رشته نتيجه 6نمونه مثبت بود. اين آمار در رشته هاي ديگر وجود نداشت.»

 



اخبار ورزشي ايران

قائم مقامي قهرمان شد
رقابت هاي بين المللي پارس (وناث هند) با قهرماني استاد بزرگ شطرنج ايران به پايان رسيد.احسان قائم مقامي در دور آخر اين مسابقات با تساوي برابر استاد بزرگ بنگلادش زيار رحمان با درجه بين المللي 2548 با كسب 9 امتياز و پوئن شكني بهتر نسبت به نفرات دوم و سوم، عنوان قهرماني اين دوره را از خود ساخت.نماينده ايران در اين دوره از رقابت ها هفت پيروزي، چهار تساوي و بدون شكست قهرمان شد.به اين ترتيب وي ضمن ارتقاي 3/15 واحدي درجه بين المللي اش، عملكردي معادل درجه بين المللي 2676 داشت.استاد بزرگ ديميتري كرياكوين با درجه بين المللي 2575 از روسيه و استاد بزرگ پاول كوتسو با درجه بين المللي 2568 از قزاقستان با 9 امتياز و پوئن شكني كمتر به ترتيب نايب قهرمان و سوم شدند.
داوري كه اين هفته به عنوان رئيس به سالن آمد
هفته دوم از دور برگشت رقابت هاي سوپر ليگ كاراته در حضور در رئيس جديد فدراسيون و با برتري تيم هاي مدعي خاتمه يافت.اين رقابت ها در سالن كارگران تهران وبا انجام 15 ديدار به انجام رسيد كه مهمترين نكته آن حضور رئيس جديد فدراسيون در سالن مسابقات بود.سيدعباس احمد پناهي كه تا هفته گذشته به عنوان داور در اين رقابت ها حضور پيدا مي كرد اين هفته با عنوان رئيس فدراسيون و با همراهي محسن آشوري در سالن حاضر شد. تيم هاي مدعي نيز رقباي خود را شكست دادند تا صدر جدول بدون تغيير باقي بماند.اما مهمترين ديدار اين هفته را دو تيم مقاومت و دانشگاه آزاد برگزار كردند. در اين ديدار دانشگاه كه در رقابت هاي كاتا امتيازات كامل را گرفته بود در كوميته نتوانست آن نتايج را تكرار كند ولي به لطف تيم كاتاي خود برنده از تاتامي خارج شد. در اين ديدار علي اجدادي عضو تيم ملي مقابل مهديزاده شكست خورد.در ساير ديدارها همه مدعيان مقابل رقباي خود به برتري دست يافتند. اما در مبارزات انفرادي تساوي نفرات شاخصي چون پيام مرادي،نادر جودت، دانيال قره ويسي، حامد زيگساري و مرتضي شفاهي حائز اهميت بود. ضمن اينكه اسماعيل ترك زاد مقابل ذبيح الله پورشيب برنده از تاتامي بيرون آمد.
خبري از حدادي نيست
تيم ممفيس گريزليز درحالي ديدارهاي خود در رقابت هاي بسكتبال حرفه اي آمريكا (NBA) را ادامه مي دهد كه مدت هاست حامد حدادي حتي در فهرست ذخيره هاي اين تيم هم جايي ندارد. حامد حدادي همزمان با آغاز فصل 2010- 2009 مسابقات بسكتبال حرفه اي آمريكا براي دومين سال متوالي در تركيب تيم ممفيس گريزليز قرار گرفت و حتي در بسياري از بازي هاي ابتداي فصل به عنوان بازيكن ذخيره براي اين تيم به ميدان رفت و موفق به امتيازآوري هم شد.با اين حال بهترين ريابندر 2009 آسيا طي هفته هاي اخير هيچ نقشي در برد و باخت هاي ممفيس نداشته است. چون نه تنها براي اين تيم به ميدان نرفته بلكه حتي در فهرست بازيكنان ذخيره ممفيس هم هيچ جايي نداشته است!غيبت هفتگي و بازي به بازي حامد حدادي در تركيب ممفيس گريزليز درحالي تكرار مي شود كه اصلا هيچ خبري مبني بر مصدوميت احتمالي، انتقال وي به تيم ديگر يا حتي رقابت هاي D-League (ليگ توسعه اي بسكتبال آمريكا) از سوي مسئولان باشگاه ممفيس گريزليز منتشر نشده است.
پتروشيمي صدرنشين جديد ليگ تنيس روي ميز
هفته چهارم مسابقات تنيس روي ميز ليگ برتر باشگاه هاي كشور با سقوط ذوب آهن اصفهان به رده دوم و صدرنشيني تيم پتروشيمي بندر امام همراه بود.در چارچوب ديدارهاي هفته چهارم رقابت هاي تنيس روي ميز ليگ برتر باشگاه هاي كشور تيم ذوب آهن نتيجه ديدار مقابل پتروشيمي بندرامام را يك بر 6 واگذار كرد. اصفهاني ها كه تا پيش از ديدارهاي اين هفته صدرنشين جدول رده بندي بودند با متحمل شدن اين شكست يك رده سقوط كردند.در ديگر ديدار برگزار شده در اين هفته از مسابقات تيم صندوق ضمانت صادرات در ديدار مقابل دانشگاه آزاد به تساوي 5 بر 5 دست يافت. با اين وجود اين تيم به لطف شكست ذوب آهن به صدر جدول رده بندي صعود كرد.در پايان ديدارهاي هفته چهارم رقابت هاي تنيس روي ميز ليگ برتر باشگاه هاي كشور بعد از تيم هاي صندوق ضمانت صادرات و ذوب آهن اصفهان كه هر دو 10 امتيازي هستند، تيم پتروشيمي بندرامام با 9 امتياز در رده سوم قرار دارد. بعد از اين تيم، دانشگاه آزاد هم با 7 امتياز تيم چهارم جدول رده بندي است. هيئت تنيس روي ميز قزوين هم كه در اين هفته با قرعه استراحت روبرو بود در جاي پنجم و آخر ايستاده است. اين تيم 3 امتياز دارد.
اسب ايران نايب قهرمان شد
رقابتهاي كورس جهاني اسبدواني دركشور امارات در ورزشگاه سواركاري جبل علي برگزار شد و درحساس ترين و معتبرترين كورس مسابقات اسب «كلاسيك بليد» كه به نمايندگي ايران وپرچم ايران درمسابقات شركت كرده بود با مالكيت حاج حمدرادان و ايمان ديانت به مقام دوم دست يافت.دراين كورس كه به مسافت 1200متر با حضور هزاران تماشاگر مشتاق برگزار شد. اسب منجل متعلق به شيخ احمد آل مكتوم به مقام قهرماني رسيد و 33 ميليون دلار جايزه گرفت. دراين دوره از مسابقات اسب هاي معتبر و صاحب نام از سراسر جهان شركت كردند كه دركورس معتبر سوم در مسابقات 1200متر 10 اسب به رقابت پرداختند كه كلاسيك بليد به مقام دوم نائل شد، اسب كلاسيك بليد با كسب اين افتخار ارزشمند مجوز شركت درمسابقات «ندالشبا» امارات كه در آينده در دبي برگزار مي شود را دريافت كرد.
ضعف تيم ملي كشتي فرنگي در برخي اوزان
جمشيد خيرآبادي گفت: تيم ملي كشتي فرنگي در اوزان 55 و 60كيلوگرم نياز به نيروهاي كارآمدتري دارد.مربي تيم ملي كشتي فرنگي با بيان اين مطلب افزود: هدف اصلي كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي داشتن چند كشتي گير آماده در هر وزن است زيرا ما تنها از اين طريق مي توانيم در رقابت هاي المپيك لندن صاحب افتخار شويم.وي ادامه داد: در حال حاضر در اوزاني مانند 84 كيلوگرم يا 120كيلوگرم ما چند كشتي گير آماده و همطراز داريم كه اين كادر فني تيم ملي را به آينده اميدوار كرده است.خيرآبادي تصريح كرد: ولي ما در اوزان 55 و 60كيلوگرم به جز حميد سوريان كشتي گير همطرازي را نداريم و بايد در اين اوزان با ميدان دادن به كشتي گيران جواني نظير حاجي پور، حاتمي و پاپي و توجه به رده سني جوانان شرايطي را فراهم كنيم تا نفرات جايگزيني را براي سوريان داشته و در وزن 60كيلوگرم نيز مهره هاي كارآمدي داشته باشيم.رقابت هاي كشتي فرنگي جام جهاني روزهاي 17 و 18 بهمن ماه در شهر ايروان ارمنستان برگزار مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14