(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 5 بهمن 1388- شماره 19568
 

پروين احمدي نژاد: فروش متري مسكن تبديل به رانت در شهرداري شده است
به هنگام فرود هواپيماي توپولوف در فرودگاه مشهد دچار سانحه شد
از سوي كميته امداد برگزار شد جشنواره تجليل از خانواده هاي موفق
عامل ترور معاون دادستان اصفهان به اعدام محكوم شد
احداث 20 معبر ويژه نابينايان در جنوب تهران
معاون اجتماعي پليس تهران بزرگ خبر داد آغاز پاكسازي حاشيه بزرگراه شهيد صياد شيرازي
توزيع كارت بليت اتوبوس در هزار منطقه شهر
نرخ مصوب آرم طرح ترافيك سال 89 اعلام شد
سازمان بهزيستي اعلام كرد 187 هزار تومان سقف شهريه مهدكودك هاي استان تهران
توزيع 30 هزار مسواك و خميردندان رايگان بين خانواده ها
از سوي سازمان راهداري راههاي داراي محدوديت و ممنوعيت تردد در كشور اعلام شد
در يك پديده شگفت انگيز درختان بادام وحشي در خنج شكوفه كرد
طوفان مدارس بخش نگين كوير فهرج را تعطيل كرد
سقوط اتوبوس از پل منجر به كشته و جراحت 23 مسافر شد
انتصاب در وزارت بهداشت
اعتراض پليس هاي مسلمان انگليس



پروين احمدي نژاد: فروش متري مسكن تبديل به رانت در شهرداري شده است

عضو كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به تبليغات شهرداري براي اجراي مرحله سوم فروش متري مسكن گفت: اين طرح تبديل به رانت در شهرداري تهران شده است كه سرمايه هاي مردم را به خطر مي اندازد.
پروين احمدي نژاد در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: شهرداري تهران در شرايطي مردم را تشويق به مشاركت در مرحله سوم طرح فروش متري مسكن مي كند كه اجراي اين طرح در حال واگذاري به بخش خصوصي است.
وي افزود: به تازگي بخش خصوصي به افرادي كه در دو دوره قبل، اقدام به خريد متري مسكن كرده بودند، اعلام كرده است كه نمي تواند تعهدش را انجام دهد و از شهروندان خواسته در قبال سود 12 درصد خريدهاي خود را پس بدهند.
عضو شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه اعلام رسمي اجرا نشدن تعهدات موجب نگراني مردم شده و آنها را ترغيب به پس دادن خريدهاي مسكن كرده است، گفت: اكنون اين سوال مطرح است در شرايطي كه بخش خصوصي اعلام ناتوانايي انجام تعهدات خود را كرده با چه تضميني مرحله سوم فروش متري مسكن در حال اجراست؟
احمدي نژاد تاكيد كرد: از سوي ديگر، چه ضمانتي وجود دارد كه بخش خصوصي، بعد از پس گرفتن خريدهاي مسكن مردم، با توجه به تضمين سود 16درصدي اجراي طرح از سوي بانك، اقدام به دريافت الباقي سود مردم از بانك به نفع خود نكند؟
عضو شوراي اسلامي شهر تهران با تاكيد بر تضعيف جايگاه نظارتي شوراي شهر بر عملكرد شهرداري تهران خاطر نشان كرد: ضعيف شدن اين جايگاه، اكنون موجب ايجاد فضاي رانت در شهرداري تهران شده است و به همين دليل كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر در حال تهيه گزارش رسمي از عملكرد شهرداري در اين زمينه است.
احمدي نژاد با بيان اينكه باب جديدي براي عدم رسيدگي به گزارش هاي عملكرد شهرداري در جلسات علني شوراي شهر باز شده است، گفت: كميسيون برنامه و بودجه با وجود فشار سنگيني كه درباره نظارت شوراي شهر بر شهرداري تهران وجود دارد، گزارش خود را در مورد فروش متري مسكن در صحن علني شوراي شهر مطرح مي كند تا مردم در جريان سرنوشت سرمايه گذاري خود قرار گيرند.

 



به هنگام فرود هواپيماي توپولوف در فرودگاه مشهد دچار سانحه شد

يك فروند هواپيماي مسافربري متعلق به شركت تابان كه از اهواز عازم مشهد بود ساعت هفت صبح ديروز در فرودگاه مشهد دچار سانحه شد.
به گزارش ايرنا مديركل اداره فرودگاههاي استان خراسان رضوي گفت: اين هواپيما حامل زائران به مشهد بود كه هنگام فرود در فرودگاه مشهد از قسمت انتهايي دچار آتش سوزي شد.
محسن اسماعيلي افزود: تاكنون 29 مجروح حادثه هواپيما در فرودگاه مشهد به بيمارستان هاي امام رضا(ع)، امدادي و شهيد هاشمي نژاد اين شهر منتقل شده اند.
محسن اسماعيلي افزود: از اين تعداد 17 نفر به بيمارستان امدادي شهيد كامياب، 6 نفر به بيمارستان امام رضا و 6 نفر هم به بيمارستان شهيد هاشمي نژاد مشهد منتقل شده اند.
وي گفت: امدادرساني به مجروحان ادامه دارد و تمامي مسافران هواپيما تخليه شده و به سالن فرودگاه منتقل شده اند.
او افزود: اين پرواز كه از نوع توپولوف بود و از آبادان به صورت چارتر، 156 مسافر را به مشهد منتقل مي كرد ساعت 6 و 30 دقيقه صبح يك شنبه در فرودگاه مشهد دچار حادثه و آتش سوزي شد.
اسماعيلي با اشاره به مه غليظ در فرودگاه مشهد گفت: علت حادثه مشخص نيست اما گروههاي كارشناسي پس از بررسي، آن را اعلام خواهند كرد.
وي تاكيد كرد: در اين حادثه كسي كشته نشده است.
آخرين خبرها از خبرگزاري فارس حاكي است مدير كل فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد در مورد علت بروز اين سانحه گفت: كم توجهي خلبان به ديد كم سبب سانحه هوايي پرواز آبادان- مشهد شد، اما خلبان هم به خاطر وجود مريض بدحال در هواپيما مجبور به فرود هواپيما در فرودگاه شد.
اسماعيلي افزود: با شرايط ديد كم و عدم توجه خلبان به اين شرايط و در عين تذكرات برج مراقبت هواپيما در حال فرود دچار آتش سوزي شد.
مديركل فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد خاطرنشان كرد: با وجود اينكه برج مراقبت به خلبان تذكر مي داد اما خلبان با مسئوليت خود با اظهار اينكه مريض بدحال دارد، در مشهد فرود آمد كه دچار آتش سوزي شد.
وي تصريح كرد: برج مراقبت نيز در زمان فرود هواپيما آتش سوزي را مشاهده و زنگ خطر را روشن كرد و در اين لحظه بلافاصله آتش نشاني در محل حاضر شد و حدود پنج دقيقه از آغاز تخليه مسافران، هواپيما شعله ور شد.
وي در خصوص علت آتش گرفتن هواپيما خاطرنشان كرد: اين مورد توسط كميسيون بررسي سوانح سازمان هواپيمايي كشوري در حال بررسي است و پس از اعلام نتيجه علت بروز حادثه به صورت كامل بيان خواهد شد.
اسماعيلي ادامه داد: هم اكنون تنها هفت نفر از مجروحان اين سانحه در بيمارستان مشهد باقي مانده اند كه برخي از آنها دست و پايشان شكسته است و برخي ديگر به دليل ورود دود به ريه دچار مشكل تنفسي هستند كه اميد است هرچه زودتر اين هفت نفر از بيمارستان ترخيص شوند.
وي افزود: هواپيماي سانحه ديده قابل استفاده نيست، اين هواپيما 2 بار دچار آتش سوزي و دم آن نيز جدا شده است و چرخ زير هواپيما از بدنه اصلي جدا شده و داخل هواپيما نيز به طور كامل سوخته است.
مدير شعبه مشهد هواپيمايي تابان نيز در اين باره گفت: بيمه هواپيما كامل است و نيز غرامت سانحه ديدگان به طور كامل پرداخت مي شود.
حسين عبدالله پور افزود: اين سانحه خوشبختانه هيچ فوتي نداشته است درصد سوختگي هواپيما نيز مشخص مي شود.
وي با اشاره به ورود هواپيماي هندي از هفته آينده خاطرنشان كرد: اين هواپيماها از هفته آينده وارد كشور مي شود و اينكه در چه زماني هواپيماهاي توپولف از رده خارج مي شود، در حوزه ما نيست.

 



از سوي كميته امداد برگزار شد جشنواره تجليل از خانواده هاي موفق

نخستين جشنواره تجليل از خانواده هاي موفق در طرح توانمندسازي كميته امداد امام خميني(ره) صبح ديروز با حضور مدير كل كميته امداد استان تهران برگزار شد.
مديركل كميته امداد استان تهران در اين مراسم به برنامه ريزي 3 ساله اين نهاد براي توانمندسازي واقعي خانواده هاي تحت پوشش با همكاري و همفكري اين خانواده ها اشاره كرد.
محمد فاضلي با بيان اينكه طي دو سال گذشته آموزش هاي لازم فرهنگي و حرفه آموزي در پنج ترم براي يك هزار خانواده مستعد توانمندشدن از طريق اشتغال در 15 شاخه كميته امداد استان تهران ارائه شد، اظهار داشت: از اين ميان 635 خانواده آماده ورود به عرصه اشتغال شدند.
وي ادامه داد: در حال حاضر قريب به 350 خانواده از اين تعداد با هماهنگي صورت گرفته با سازمان كار استان تهران در شرف اخذ وام اشتغال هستند.
فاضلي با اشاره به نمايشگاه دستاوردهاي اين خانواده ها كه در محل برگزاري همايش برپا شده است، ابراز اميدواري كرد: چنين نمايشگاهي در آينده اي نزديك دستاوردهاي خلاقانه ديگر افرادي كه به احراز شرايط توانمندي از طريق اشتغال نايل آمده اند را به نمايش بگذارد.
مدير كل كميته امداد استان تهران در پايان با اشاره به تكليف زنان سرپرست خانوار در تربيت فرزندان، تامين معيشت و برنامه ريزي براي آينده خانواده عنوان كرد: اكثر جوانان نخبه خانواده امداد حاصل تربيت اين زنان هستند.

 



عامل ترور معاون دادستان اصفهان به اعدام محكوم شد

اصفهان-خبرنگاركيهان:
عامل ترور معاون دادستان اصفهان با تائيد ديوان عالي كشور در ملأ عام به دار آويخته مي شود.
متهم 53 ساله به نام «جمشيد» اسفندماه سال گذشته در مقابل مجتمع قضايي 22 بهمن اصفهان، قاضي احمدرضا تولايي را با شليك گلوله به شهادت رساند و سپس در حلقه محاصره مردم و ماموران خودش را تسليم كرد.
جمشيد پيش از اين در شعبه 17 دادگاه كيفري اصفهان محاكمه و به قصاص در ملأعام محكوم شده بود كه اين حكم اكنون به تائيد قضات ديوان عالي كشور نيز رسيده است.
رئيس كل دادگستري استان اصفهان با اشاره به روند رسيدگي به اين پرونده گفت: پس از شهادت معاون دادستان اصفهان در اين پرونده پس از تحقيق دقيق و موشكافه از شخص متهم و بررسي صحنه جرم در نهايت براي وي قرار قانوني صادر شد و در پي آن دادستان عمومي و انقلاب اصفهان با صدور كيفر خواست، در خواست مجازات اعدام وي را مطرح كرد.
غلامرضا انصاري افزود: پس از اين مرحله پرونده به شعبه 17 كيفري و تجديدنظر استان اصفهان سپرده شده و قضات اين شعبه راي به قصاص نفس متهم دادند و سپس پرونده به شعبه 28 ديوانعالي كشور ارسال شد و اين شعبه با توجه به دفاعيات وكيل مدافع متهم مبني بر احتمال ابتلاي جمشيد به اختلالات رواني پرونده را بار ديگر به دادگستري اصفهان اعاده داد.
وي اضافه كرد: قضات شعبه 17 نيز با اعلام مراتب به پزشكي قانوني درخواست تشكيل كميسيون پزشكي كردند و پزشكان با انجام بررسي هاي لازم متهم را شخصي سالم و فاقد هرگونه مشكل روحي و رواني تشخيص دادند و به اين ترتيب بار ديگر جمشيد محكوم شد كه قضات شعبه 28 اين راي را تائيد كردند.

 



احداث 20 معبر ويژه نابينايان در جنوب تهران

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري منطقه 20 از احداث 20 گذرگاه ويژه معلولان و نابينايان در اين منطقه براي دسترسي به ايستگاه هاي اتوبوس خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، مهندس ايرج ولي نژاد با اشاره به اينكه سه پهلوگاه اتوبوس ويژه نابينايان در اين منطقه احداث شده است، افزود:ميدان صفاييه شهرري كه در نزديكي مراكز علمي و دانشگاهي قرار دارد براي جانمايي اين ايستگاه هاي اتوبوس انتخاب شده است.
وي خاطرنشان كرد: نابينايان مي توانند با استفاده از 20 گذرگاه ويژه و كفپوش هاي سكه اي شكل و برجسته به اين ايستگاه ها دسترسي پيدا كنند و از خطوط اتوبوسراني براي رسيدن به مقاصد موردنظر خود استفاده كنند.
معاون حمل و نقل و ترافيك با اشاره به اينكه تاكنون 800 گذرگاه در اين منطقه براي عبور معلولان و نابينايان مناسب سازي شده است، يادآور شد: اين حوزه از طريق احداث رمپ، شيب راهه ونصب پل و ... در بوستانها و معابر بخشي از پياده روها را با سواره روها همسطح كرده و عبور و مرور را براي معلولان، سالمندان، كودكان و ... تسهيل كرده است.
مهندس ولي نژاد با بيان اينكه در حال حاضر 5 درصد جمعيت شهر را معلولان تشكيل مي دهند تصريح كرد: اين فعاليت ها تا مناسب سازي كليه گذرگاه هاي عابر پياده براي معلولان ادامه دارد.

 



معاون اجتماعي پليس تهران بزرگ خبر داد آغاز پاكسازي حاشيه بزرگراه شهيد صياد شيرازي

معاون اجتماعي تهران بزرگ از پاكسازي حاشيه بزرگراه شهيد صياد شيرازي در جهت توسعه طرح انضباط اجتماعي در مناطق 7 و 11 تهران خبر داد.
به گزارش مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي تهران بزرگ سرهنگ رضا غني لو معاون اجتماعي پليس پايتخت ديروز از ساماندهي حاشيه بزرگراه شهيد صيادشيرازي خبر داد و گفت: پليس تهران بزرگ با همكاري شهرداري منطقه چهار تهران قصد دارد افرادي را كه تحت عنوان صافكار و نقاش خودرو، هر دو مسير اين بزرگراه را اشغال كرده اند پاكسازي كند.
وي با اعلام اين خبر افزود: متاسفانه عليرغم برخورد مستمر ماموران راهنمايي و رانندگي و همچنين كلانتري هاي مستقر در شمال شرق تهران با اين معضل شاهد هستيم كه جمعي مهاجر از شهرهاي غرب مركزي سرتاسر اين بزرگراه مهم كه نقش به سزايي در تخليه بار ترافيكي دارد را به محل كسب غيرمجاز خود تبديل كرده و با ايجاد سد معبر براي شهروندان و خودشان خطرآفريني مي كنند.
سرهنگ رضا غني لو با توضيح اينكه طبق قوانين راهنمايي و رانندگي توقف در حاشيه بزرگراهها ممنوع است گفت: حضور اين افراد باعث توقف خودروها شده و امكان ايجاد تصادف و برخورد خودروها با هم يا با عابران را افزايش مي دهد.
ضمن اينكه همواره تجمع جوانان بيكار مهاجر با رده فرهنگهاي ناسازگار با قواعد كلانشهرها مي تواند بسترساز جرايمي از قبيل خريد و فروش موادمخدر و مزاحمت براي ديگران را فراهم كند كه گزارشهاي واصله نيز مويد اين ناهنجاريها مي باشد.
وي در پايان اشاره كرد: راه حل پايدار در اين خصوص علاوه بر برخورد انتظامي و قضايي با معضل فوق ساماندهي كارگران بدون سرمايه در محيط هاي تحت كنترل مديريت شهري براي شهروندان كم درآمد متقاضي اينگونه خدمات است كه البته اين امر نياز به مطالعه دقيق و عميق دارد تا به افزايش روند موج مهاجرت به شهرهاي بزرگ دامن نزند.

 



توزيع كارت بليت اتوبوس در هزار منطقه شهر

بزودي در يك هزار نقطه شهر اعم از باجه هاي بليت و كيوسك هاي روزنامه فروشي كارت بليت الكترونيك مشترك اتوبوس و مترو توزيع مي شود.
اكبر عربي معاون بهره برداري جديد شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه با اشاره به ارائه كارت بليت هاي الكترونيك در ايستگاه هاي مترو به ايرنا گفت: از اين پس مسافران مي توانند در مراكز جديدي كه معرفي مي شود، كارت بليت هاي الكترونيك خود را تهيه يا شارژ كنند.
وي با اشاره به نرخ بليت اتوبوسي و مبلغ اتوبوس هاي ريالي اظهار داشت: ميزان مبلغ كسر شده از كارت بليت هاي اعتباري بسته به نرخ كرايه اتوبوس ريالي يا بليتي ثابت است و با استفاده از اين كارت بليت ها تغييري در نرخ تعيين شده قبلي حاصل نخواهد شد.
معاون بهره برداري شركت واحد گفت: اينك از 3 هزار و 200 اتوبوس بليتي فعال در ناوگان حمل و نقل، حدود 2 هزار و 500 اتوبوس به دستگاه كارت الكترونيك مجهز شده و فعال هستند.
وي با اشاره به اتوبوس هاي تندرو BRT نيز گفت: اتوبوس هاي خط 1، 2 و 3 BRT و خط 7 اتوبوسراني در خيابان ولي عصر نيز در فاز پاياني اجراي طرح تجهيز به بليت كارتخوان خواهند شد.عربي گفت: اتوبوس هاي تندرو طبق برنامه زمان بندي، روزانه حدود 100 دستگاه تجهيز مي شوند.
وي با بيان اينكه همزمان با تجهيز اتوبوس هاي بليتي اتوبوس هاي ريالي نيز در حال تجهيز به دستگاه هاي الكترونيك كارتخوان بليت هستند، افزود: از 2 هزار و 700 دستگاه اتوبوس ريالي فعال در ناوگان حمل و نقل، اكنون حدود يكهزار دستگاه تجهيز شده است.
معاون بهره برداري اتوبوسراني تهران نيز تأكيد كرد: تاكنون 6 هزار راننده تحت آموزش ويژه استفاده از دستگاه هاي كارتخوان الكترونيك قرار گرفته اند تا بتوانند مسافران را در استفاده از اين دستگاه ها راهنمايي كنند.
عربي با اشاره به شيوه عملكرد اين سيستم در اتوبوس ها افزود: در 40 روز گذشته از فعال سازي سيستم هاي كارت بليت در اتوبوس ها 2 هزار و 100 اتوبوس در همه خطوط اتوبوسراني، هم در مقصد و هم مبدأ، عامل انساني مستقر شده است تا مشكلات را بررسي و نواقص احتمالي را شناسايي و مردم را در استفاده از اين سيستم هدايت كنند.
اين مسئول با ابراز رضايت از فرهنگ ارتقا يافته مردم در استفاده از اين سيستم نوين گفت: خوشبختانه مشكلي در استفاده مردم از دستگاه هاي كارتخوان بليت الكترونيك وجود ندارد.وي در خصوص تجهيز اتوبوس هاي برقي به سيستم كارتخوان بليت نيز گفت: اتوبوس هاي برقي نيز در حال بسترسازي براي تجهيز به اين سيستم هستند و بزودي همه آنها به سيستم كارتخوان مجهز خواهند شد.

 



نرخ مصوب آرم طرح ترافيك سال 89 اعلام شد

سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران نرخ مصوب مجوز ورود به محدوده طرح ترافيك پايتخت را براي سال 89 اعلام كرد.
به گزارش ايرنا، خسرو دانشجو روز يكشنبه در پايان جلسه شوراي شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: نرخ آرم طرح ترافيك براي جانبازان 35 تا 70 درصد، معلولان، خبرنگاران و خانواده هاي شهدا 25 هزار تومان تعيين شد.
وي با بيان اينكه جانبازان بالاي 70 درصد آرم طرح ترافيك سال 89 را رايگان دريافت مي كنند، گفت: نرخ آرم طرح ترافيك براي شهروندان حقيقي 400 هزار تومان و براي ميني بوس، اتوبوس و وانت بار 150 هزار تومان تعيين شد.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران تاكيد كرد: سازمان ها و شركت هاي خصوصي براي دريافت هر آرم طرح ترافيك بايد در سال 89 مبلغ يك ميليون تومان پرداخت كنند.
به گفته دانشجو نرخ آرم طرح ترافيك براي خودروهاي دولتي پلاك الف 500 هزار تومان و خودروهاي دولتي با پلاك شخصي و نيز نهادهاي انقلابي 700 هزار تومان تعيين شده است.
وي افزود: نرخ صدور كارت شناور براي مسئولان دولتي يك ميليون تومان و براي ساير متقاضيان دو ميليون تومان خواهد بود.
دانشجو با اشاره به نرخ آرم طرح ترافيك ماهانه ، هفتگي و روزانه گفت: نرخ آرم طرح ترافيك روزانه 12 هزار تومان، هفتگي 60 هزار تومان و ماهانه 200 هزار تومان تعيين شده است.
وي با اشاره به اينكه شهرداري تهران مي تواند حداكثر تا 10 درصد از كل سهميه آرم طرح ترافيك را به طور روزانه، هفتگي و ماهانه عرضه كند، تاكيد كرد: بدين ترتيب تعدادي به ميزان خودروهايي كه وارد محدوده طرح ترافيك مي شوند، اضافه نخواهد شد. به گفته سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران همچنين شركت هايي كه در سال جاري اقدام به دريافت كارت شناور كرده اند مي توانند در ازاي كارت شناور دو عدد آرم ثابت طرح ترافيك دريافت كنند.

 



سازمان بهزيستي اعلام كرد 187 هزار تومان سقف شهريه مهدكودك هاي استان تهران

مدير كل دفتر كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي كشور گفت: سقف شهريه مهدهاي كودك در استان تهران 187 هزار تومان در ماه است.
محمدحسين جوادي افزود: طرح ارزشيابي و ارتقاي كيفيت مهد كودك ها در 30 استان كشور در مهدكودك هاي خصوصي اجرا شد.
وي گفت: در اين طرح 4500 مهدكودك مورد ارزيابي قرار گرفت كه از اين تعداد 411 مهدكودك 3ستاره، 1399 مهدكودك 2 ستاره، 1217 مهدكودك يك ستاره و 1348 مهدكودك فاقد ستاره شناسايي شدند.
مديركل دفتر كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي كشور اضافه كرد: در اين ارزيابي 10 درصد مهدكودك ها 3 ستاره، 32 درصد 2 ستاره، 28 درصد يك ستاره و 30 درصد فاقد ستاره ارزيابي شد.
جوادي گفت: مهدهاي كودك از ديدگاه سازمان بهزيستي بر اساس سطح آموزش، تخصص نيروي انساني، فضايي فيزيكي، بهداشت، ايمني و تغذيه، پايبندي و توجه به قوانين و مقررات و توجه به گروه شيرخواران رتبه بندي مي شوند.
مديركل دفتر كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي كشور اضافه كرد: رتبه بندي و ارتقاي كيفيت مهدكودك ها باعث رشد نيرو هاي انساني در مهدكودك ها شد و باعث شد آنها از نظر نيروي انساني و آموزشي خود را ارتقا دهند.
وي افزود: در ارزيابي ارتقاي كيفيت مهدكودك ها بيش از 71 درصد آنها استيجاري بودند و كمتر از 30 درصد آنها در ملك هاي شخصي فعاليت مي كردند. دولت با سرمايه گذاري در ساخت مهدكودك ها مي تواند، كمك مؤثري در ارتقاي مهدكودك ها داشته باشد و همان گونه كه مدرسه ها را نوسازي مي كند، مهدكودك ها نيز مي توانند در اين طرح قرار گيرند.
مدير كل دفتر كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي كشور گفت: شهريه مهدكودك ها بر اساس بخشنامه كنترل قيمت كشور در كميته تخصصي بهزيستي استان ها و با مشاركت نماينده سازمان بازرگاني و نيز بر اساس رتبه بندي مهدكودك ها تعيين مي شود.
وي افزود: سقف شهريه مهدهاي كودك در استان تهران 187 هزار تومان است و شهريه مهدكودك ها با توجه به خدمات تمام شده و پرسنلي كه ارائه خدمت مي دهند و نيز رتبه مهد كودك، مشخص مي شود.
مديركل دفتر كودكان و نوجوانان سازمان بهزيستي كشور اضافه كرد: بيش از 90 تا 95 درصد مهدكودك ها توسط بخش خصوصي اداره مي شود اما شهريه اكثر آنها با توجه به رتبه و خدمات آنها كمتر از 187 هزار تومان در ماه دريافت مي كنند.

 



توزيع 30 هزار مسواك و خميردندان رايگان بين خانواده ها

كلينيك تخصصي دندانپزشكي جهاد دانشگاهي علوم پزشكي تهران، 30 هزار مسواك و خميردندان را بين خانواده هاي تهراني به صورت رايگان توزيع كرد.
اين طرح براي ارتقاء فرهنگ بهداشت دهان و دندان شهروندان تهران به صورت رايگان اجرا مي شود كه تاكنون 8 هزار از اين بسته هاي بهداشتي در بين شهروندان تهراني توزيع شده است.
گفتني است، مدارس، ادارات و سازمان ها مي توانند براي دريافت اين اقلام با شماره هاي 66509986 و 66509779-021 تماس حاصل كنند.

 



از سوي سازمان راهداري راههاي داراي محدوديت و ممنوعيت تردد در كشور اعلام شد

سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي وزارت راه و ترابري مسيرهاي داراي محدوديت و ممنوعيت تردد به علت عمليات راهداري را اعلام كرد.
بر اين اساس، در مسير تربت حيدريه- مشهد بعلت اجراي عمليات راهداري در محل دو دستگاه پل واقع در كيلومتر 10 الي 11 و 24 الي 25 از تاريخ 30/10/88 به مدت يك ماه بين ساعات 7 الي 16 تردد وسايل نقليه با محدوديت و از طريق يك لاين انجام مي شود. توجه به علائم نصب شده به رانندگان توصيه گرديده است.
در مسير ياسوج- گچساران بعلت انجام عمليات راهداري حدفاصل كيلومتر 130 تا 145از تاريخ 28/10/88 تا تاريخ 10/12/88 بين ساعات 8 الي 18 تردد وسايل نقليه با محدوديت انجام ميشود توجه به علائم منصوبه به رانندگان عبوري توصيه گرديده است.
¤ در مسير مشهد- تربت حيدريه از تاريخ 13/10/88 به مدت 45 روز بين ساعات 7 الي 16 همزمان با عبور ترافيك عمليات راهداري حدفاصل كيلومتر 50 الي 75 انجام مي شود. توجه به علائم نصب شده به رانندگان توصيه گرديده است.
عبور وسايل نقليه از داخل تونل شيرين سو واقع در مسير قزوين- رشت بعلت انجام عمليات راهداري از 30/9/88 تا 20/12/88 از شنبه تا سه شنبه هر هفته از ساعت 7 الي 16چهارشنبه ها از ساعت 7 الي 14 بجز ايام تعطيل بصورت يكطرفه انجام خواهد شد. رانندگان كه از رشت به سمت قزوين در حركت ميباشند ميبايست از طريق كنار گذر تونل با احتياط و رعايت نكات ايمني عبور نمايند.
در مسير نيشابور- مشهد بعلت تعمير و مرمت يكدستگاه پل تردد وسايل نقليه در محدوده كيلومتر 5 الي 7 بلوار كمربندي از طريق يك باند به صورت يكطرفه انجام مي شود توجه به علائم منصوبه به رانندگان عبوري از اين مسير توصيه گرديده است.
محور كرج- چالوس كماكان بعلت حفر تونل در منطقه سياه بيشه از شنبه تا سه شنبه هر هفته بين ساعات 23 تا 5 صبح روز بعد مسدود است. در زمان انسداد رانندگان مي توانند از طريق ديگر محورهاي شمالي كشور تردد نمايند.
محور در دست احداث مسجدسليمان- شهركرد بدليل عدم تكميل پلها مسير حدفاصل كيلومتر 96 تا 104براي حفظ جان مسافرين از 12/9/88 تا اطلاع بعدي مسدود اعلام گرديده رانندگان مي توانند از طريق محور ايذه- دهدز تردد نمايند.
بنابراين گزارش: با توجه به اينكه اعلام گرديده طي روزهاي دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هفته جاري بارش برف و باران در اكثر استانهاي كشور خواهيم داشت بنابراين به رانندگان وسايل نقليه اي كه قصد سفر دارند توصيه مي گردد.
1- قبل از سفر از سالم بودن كليه قسمتهاي وسيله نقليه خود از قبيل برف پاك كن ها، سيستم گرمايشي، سيستم چراغها و ترمز مطمئن شوند.
2- وسيله نقليه خود را به كليه لوازم و تجهيزات ايمني زمستاني مجهز نمايند.
3- آن دسته از عزيزاني كه در مسير حركت خود ميبايست از محورهاي كوهستاني و سردسير عبور نمايند حتي الامكان از سفر طي اين ايام خودداري نموده و سفر خود را به زمان مناسب ديگري موكول نمايند.
ضمناً راهدار خانه هاي بين راهي در سطح كشور آماده پذيرش هموطنان كه در سطح راهها احياناً دچار مشكل گرديده ميباشند و راهداران مستقر در طول راه ها نيز آماده خدمت رساني به رانندگان وسايل نقليه ميباشند. اين مركز نيز با شماره تلفن هاي گوياي 141، 88925252 بطور شبانه روز آخرين وضعيت راهها را پاسخگو ميباشد.

 



در يك پديده شگفت انگيز درختان بادام وحشي در خنج شكوفه كرد

در آغازين روز هاي آغازين دومين ماه از فصل زمستان و در يك پديده شگفت انگيز، درختان بادام وحشي در مناطق كوهستاني شهرستان خنج، شكوفه داد و همچنين شماري از درختان خرما در اين منطقه، گل آذين (تارونه) زدند.
مدير اداره منابع طبيعي شهرستان خنج در مورد اين پديده در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: علت اين امر، سيراب شدن درختان به سبب بارندگي هاي اواخر پاييز امسال و همچنين افزايش درجه حرارت هوا به بيش از ميزان درجه ميانگين فصل است.
منصور رضايي افزود: همه ساله، درختان بادام وحشي و بادام كوهي در شهرستان خنج، اواخر اسفند و يا اوايل فروردين ماه به شكوفه مي نشستند و درختان خرما در نخلستان هاي اين منطقه نيز در پايان فصل زمستان، تارونه مي زدند.
وي گفت: بيشتر سالخوردگان اين شهرستان در طول عمر خود و در ابتداي بهمن ماه چنين پديده اي را به خاطر ندارند.

 



طوفان مدارس بخش نگين كوير فهرج را تعطيل كرد

وزش طوفان همراه با شن مدرسه هاي بخش نگين كوير شهرستان فهرج را به تعطيلي كشاند.
به گزارش فارس، علي بيت اللهي مدير آموزش و پرورش شهرستان فهرج در اين زمينه اظهار داشت: وزش طوفان از صبح يكشنبه موجب تعطيلي 27 آموزشگاه در بخش نگين كوير فهرج شد كه 3 هزار دانش آموز اين بخش ناچار شدند در خانه بمانند. بخش نگين فهرج در جنوب فهرج و در 80 كيلومتري اين شهرستان قرار دارد كه به تازگي به بخش ارتقا يافته است.

 



سقوط اتوبوس از پل منجر به كشته و جراحت 23 مسافر شد

فرمانده پليس راه لرستان گفت: خواب آلودگي راننده اتوبوس اهواز به همدان در محور كمربندي بروجرد حادثه آفريد.
به گزارش خبرگزاري فارس هويدار تزار اظهار داشت: خواب آلودگي راننده اتوبوس اهواز به همدان موجب شد اتوبوس با 25 نفر مسافر از روي پل شهرك انديشه بروجرد به پايين سقوط كند.
وي افزود: در اين حادثه يك نفر كشته و 22 نفر مجروح شدند و هم اكنون حال سه نفر از مجروحان وخيم اعلام شده است.فرمانده پليس راه لرستان علت اين حادثه را خواب آلودگي راننده اتوبوس اعلام كرد.

 



انتصاب در وزارت بهداشت

دكتر مرضيه وحيد دستجردي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي طي حكمي دكتر باقر لاريجاني را به عنوان عضو كميسيون ملي اعتباربخشي دانشگاه هاي علوم پزشكي و مأسسات آموزشي و پژوهشي وابسته به وزارت بهداشت به مدت 2 سال تعيين كرد. همچنين دكتر محمدعلي محققي به سمت رئيس مركز خدمات آموزشي منصوب گرديد.

 



اعتراض پليس هاي مسلمان انگليس

انجمن پليس هاي مسلمان انگليس درباره سياست هاي لندن عليه مسلمانان درباره پيامدهاي سياست دولت اين كشور براي اجراي قانون موسوم به مبارزه با تروريسم هشدار داد.
به گزارش شبكه خبري العالم، اين انجمن در يادداشتي به كميسيون مربوط به مسايل افراطي گري در پارلمان انگليس با اعلام نگراني و نارضايتي از اظهارات برخي مسئولان انگليسي عليه دين اسلام، اين مساله را موجب ايجاد اسلام ستيزي و انزواي مسلمانان در اين كشور دانست.انجمن پليس هاي مسلمان انگليس در اين يادداشت اعتراض تاكيد كرد: خطر واقعي در انگليس در نتيجه قدرت گرفتن راستگرايان افراطي است كه سعي مي كنند تفرقه و اسلام ستيزي را در اين كشور گسترش دهند.اين در حالي است كه سازمان هاي حقوقي اسلامي با تائيد بر حمايت از مواضع انجمن پليس هاي مسلمان انگليس، سياست هاي لندن را موجب گسترش اسلام ستيزي و ترس از مسلمانان در اين كشور دانستند.سيدفرجاني مسئول امور سياسي انجمن اسلامي انگليس نيز گفت: اين راستگرايان افراطي هستند كه تهديدي براي ارزش ها در اروپا به شمار مي آيند، زيرا آنها در حال انتشار اسلام ستيزي از طريق گروه هايي هستند كه تاكنون حتي نام آنها را نشنيده بوديم، گروه هايي كه عليه مسلمانان و ساخت مساجد راهپيمايي مي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14