(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 6 بهمن 1388- شماره 19569
 

يادداشت خبرنگار
معاون وزير دام و شيلات تانزانيا: دارالسلام به سرمايه گذاري ايران نياز دارد
ايران در كيهان
معاون استاندار: سهم سرانه مصرفي آرد آذربايجان غربي به زير 10كيلوگرم مي رسد
جانشين سازمان بسيج مستضعفين كشور: كاروان راهيان نور 15 اسفند عازم مناطق جنگي مي شود
رايزني شهردار همدان با سفير براي سرمايه گذاري چيني ها
12 جايگاه سوخت در مناطق عشايري خوزستان راه اندازي مي شود
كشتارگاه صنعتي سنندج سال آينده به بهره برداري مي رسد
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اصفهان:
صنعت عبابافي در نايين رو به فراموشي است
برگزاري يادواره شهداي دانشجو در دانشگاه تبريز
دربهشهر ونكا سدگلورد آب زراعي 30هزار هكتار را تأمين مي كند
جوابيه جامعه مراكز پذيرايي كيش و پاسخ كيهان
اجراي طرح نهضت قرآن آموزي در اردبيل



يادداشت خبرنگار

بيمارستان فوق تخصصي كودكان شيراز شب ها متخصص ندارد
بيمارستان فوق تخصصي! مادر و كودك شيراز چندي پيش مورد بهره برداري قرار گرفت و طبق اظهارات مسئولين اين بيمارستان در اين مركز درماني خدمات فوق تخصصي مربوط به بيماري هاي مادر و كودك ارايه مي شود.
چند شب پيش به دليل بيماري فرزندم به اين بيمارستان مراجعه كردم و مسئول پذيرش اين مركز درماني فوق تخصصي گفت: بايد فرزند شما را ابتدا پزشك عمومي بيمارستان معاينه كند و در حال حاضر هم متخصص كودكان نداريم. به او گفتم اگر مي خواستم پزشك عمومي فرزندم را ويزيت كند كه دهها درمانگاه شبانه روزي در سطح شهر وجود دارد و او را آنجا مي بردم و نيازي نبود به اين بيمارستان مراجعه كنم.
مسئول پذيرش جواب داد: در اين بيمارستان روش ما اينگونه است كه هر نوزاد يا كودك بيماري مراجعه مي كند ابتدا بايد پزشك عمومي او را معاينه كند و اگر پزشك عمومي تشخيص داد او بايد نزد متخصص كودكان برود آن وقت متخصص مي تواند كودك شما را معاينه كند سپس از من خواست فرزندم را به نزد پزشك عمومي بيمارستان ببرم و اگر لازم بود تماس مي گيريم پزشك متخصص از منزل خودش را به بيمارستان مي رساند.
حال سوالم از مسئولان دانشگاه علوم پزشكي شيراز اين است كه آيا نظارتي بر كار اين بيمارستان صورت مي گيرد؟ چرا در مواقع اضطراري مثل نيمه شب ها نبايد پزشك متخصص در بيمارستان وجود داشته باشد. چگونه است بيمارستاني كه داعيه دار بيمارستان فوق تخصصي است در آن وقت شب متخصص كودكان ندارد. و آيا اين روش كه هر بيماري وارد مي شود بايد ابتدا توسط پزشك عمومي معاينه شود و سپس پزشك متخصص او را ويزيت كند راهي براي درآمد بيشتر بيمارستان نيست؟ و پرداخت حق ويزيت دو پزشك فشار به مردم وارد نمي سازد؟
اميد است با پيگيري مسئولان مربوطه ديگر شاهد اينگونه مسائل در اين بيمارستان نباشيم.
شهرام درويش - خبرنگار كيهان در شيراز

 



معاون وزير دام و شيلات تانزانيا: دارالسلام به سرمايه گذاري ايران نياز دارد

زاهدان - خبرنگار كيهان:
معاون وزير دام و شيلات تانزانيا گفت: بهره برداري از فناوري روز دنيا در كارخانه تفتان لوله شهرك صنعتي زاهدان چشمگير است.
فاطمه سنبو افزود: ايران با بهره گيري از كاركنان با تجربه و تجهيزات پيشرفته خيلي جلوتر از ساير رقباي خود در خاورميانه گام برمي دارد.
وي ادامه داد: سيمان سيستان از جمله واحدهاي توليدي بود كه از تجهيزات قابل توجهي برخوردار است.
سنبو گفت: تانزانيا از لحاظ تكنولوژي روز دنيا نياز به سرمايه گذاري مشترك و دو جانبه با ايران دارد زيرا در اين كشور، بسته بندي بصورت دستي و سنتي انجام مي شود و براي افزايش صادرات با چالش هاي - فراواني مواجه است. بنابراين اميدواريم كه در تعاملات با ايران و استان سيستان و بلوچستان به اهداف خود در امر توسعه صادرات دست پيدا كنيم.
فاطمه سنبو معاون وزير دام و شيلات تانزانيا، عبدا... عباس عمر رئيس اتاق بازرگاني و كشاورزي ايالت زنگبار و دكتر ماسالوبو گوما رئيس شركت ماركوي شيلات در سفري يك هفته اي به سيستان و بلوچستان از تمام شهرهاي اين استان و واحدهاي توليدي و صنعتي آن بازديد كردند. سفر اين هيئت به دعوت مقامات استاني براي گسترش و توسعه روابط اقتصادي و تجاري بين ايران و تانزانيا و زنگبار صورت گرفته است.

 



ايران در كيهان

گراميداشت روز هواي پاك
فيروزآباد-خبرنگار كيهان:
به مناسبت بيست و نهم دي ماه روز هواي پاك، دانش آموزان و نونهالان فيروزآبادي با انجام يك راهپيمايي اين روز را گرامي داشتند گفتني است صدها دانش آموز و نونهال دختر و پسر فيروزآبادي در اين راهپيمايي حضور داشتند.
ثبت آثار ادبي و هنري
ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران از آغاز ثبت آمار ادبي و هنري در اين استان خبر داد. هادي ابراهيمي گفت: هنرمندان و پديدآورندگان آثار هنري مي توانند درخواست خود را براي ثبت توليدات ادبي و هنري خود به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران تقديم كنند.
مشكلات روستايي در مانه و سملقان
مانه و سملقان- خبرنگار كيهان:
از 143كيلومتر راه روستايي بخش مركزي مانه و سملقان 105كيلومتر آن خاكي است. روح الله حسين پور بخشدار مركزي مانه و سملقان با اعلام مطلب فوق گفت: آبرساني به هفت روستا با تانكر از ديگر مشكلات مردم منطقه است.
اجراي طرح هاي حفاظتي مزارع
¤ طرح هاي كشاورزي حفاظتي در مزارع كشت پاييزه گندم آبي و ديم شهرستان مانه و سملقان اجرا مي شود. مجيد رزم آرا مدير جهادكشاورزي مانه و سملقان با اعلام مطلب فوق گفت: در سطح 600 هكتار مزارع شهرستان طرح حفاظتي انجام شده است.
توزيع هديه بين دانش آموزان
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
با حضور رئيس سازمان آموزش و پرورش استان گلستان هداياي رهبر معظم انقلاب در بين 7500 دانش آموز مراوه تپه اي توزيع شد. عيسي پائين محلي رئيس سازمان آموزش و پرورش استان گلستان در اين مراسم در جمع مسئولان و دانش آموزان اين شهرستان اظهار داشت: مسئولان نظام همت خود را صرف خدمتگذاري به مردم مناطق محروم كرده اند و آنچه امروز مي بينيد نمونه اي از خدمات نظام به مردم محروم است.
راه اندازي كتابخانه كودك
¤ به منظور بهره مندي كودكان از مطالعه و آشنايي آنان با امكانات و فضاهاي فرهنگي، بخش كودك كتابخانه عمومي شهرستان كلاله راه اندازي شد. «عليرضا مجاهدي» مديركتابخانه عمومي شهرستان كلاله ضمن اعلام مطلب فوق افزود: اين بخش با 550 جلد كتاب ويژه كودكان فعال شده و توسعه آن از برنامه هاي آتي اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان گلستان است.
افتتاح كمربندي در گلپايگان
اصفهان- خبرنگار كيهان:
پروژه كمربندي سعيدآباد در شهرستان گلپايگان با اعتباري بالغ بر 20ميليارد ريال با حضور استاندار اصفهان افتتاح شد. اين پروژه كه بخشي از پروژه احداث باند دوم خوانسار- گلپايگان- خمين است، به طول بيش از 5 كيلومتر، عرض 21متر بصورت چهار خطه و با هدف هدايت ترافيك عبوري و ترانزيت به خارج از روستاهاي رباط سرخ و تسريع در ترافيك گلپايگان- خمين به بهره برداري رسيد.
برگزاري گفتمان هاي ديني در همدان
همدان- خبرنگار كيهان:
سرپرست اداره كل تبليغات اسلامي استان همدان از برگزاري گفتمان هاي ديني در اين استان خبر داد. به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي همدان، حجت الاسلام والمسلمين احد آزاديخواه گفت: اجراي اين برنامه در طول سال و به منظور بالا بردن سطح فرهنگ ديني و آگاهي نسل جوان نسبت به مسائل و پاسخ به سؤالات و شبهات آنان در نظر گرفته شده است.
لايروبي ايستگاه پمپاژ آب
دزفول- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت بهره برداري از شبكه هاي آبياري شمال استان خوزستان از آغاز عمليات لايروبي ايستگاه پمپاژ سبيلي دزفول خبر داد. غلامرضا صفرنژادي گفت: با لايروبي آبگير اصلي اين ايستگاه روند آبياري 6 هزار هكتار از زمين هاي منطقه سبيلي بهبود مي يابد.
افتتاح دبيرستان در دزفول
¤ دبيرستان شريعتي دزفول با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست افتتاح شد. اين دبيرستان 15 كلاسه و با زيربناي 3 هزار و 400 مترمربع با اعتباري افزون بر 13ميليارد ريال توسط سازمان تجهيز، توسعه و نوسازي مدارس استان خوزستان بنا شده و تحويل آموزش و پرورش دزفول شد.
كمبود پمپ گاز سي ان جي
فريدونكنار- خبرنگار كيهان:
در شهر تجاري و بندري فريدونكنار، تنها يك پمپ گاز سي ان جي آن با 2 دو نازل كار مي كند. يك نازل از اين پمپ گاز نيز به دستور فرماندار فريدونكنار در اختيار تاكسيداران قرار دارد كه باعث مي شود مردم براي مدت طولاني در صف بمانند.
اتصال شبكه هاي توزيع آب
اسلامشهر- خبرنگار كيهان:
عمليات لوله گذاري به طول 5/2كيلومتر با هدف اتصال شبكه هاي داخلي توزيع شهرك امام حسين اسلامشهر در حال انجام است. مهندس ابراهيم يزديان مديرعامل شركت آب و فاضلاب جنوب غرب استان تهران با اعلام خبر فوق گفت: اين كار به علت عدم تطبيق آب شرب موجود با جمعيت فعلي منطقه در حال انجام است.
افزايش سطح زيركشت سير
بندرعباس- خبرنگار كيهان:
مدير جهادكشاورزي شهرستان بشاگرد از افزايش سطح زيركشت سير در اين شهرستان خبر داد. محمد رئيسي افزود: در سال گذشته 50 هكتار از اراضي اين شهرستان به كشت سير اختصاص مي يافت كه امسال با افزايش سطح زيركشت اين محصول اين ميزان به 60 هكتار رسيد.
كاهش آمار طلاق در نيشابور
نيشابور- خبرنگار كيهان:
معاون دادگستري نيشابور از كاهش آمار پرونده هاي طلاق در 6 ماهه اول سال 88 در اين شهرستان خبر داد. حجت الاسلام داريني گفت: اعتياد، ترك نفقه و عدم آشنايي به موازين اسلامي و حقوق همديگر از دلايل تقاضاي طلاق 95 درصد خانم ها است.

 



معاون استاندار: سهم سرانه مصرفي آرد آذربايجان غربي به زير 10كيلوگرم مي رسد

اروميه- خبرنگار كيهان:
بعد از دو سال تلاش و همكاري سازمان بازرگاني، اتحاديه نانوايي ها، فرمانداري ها و تعزيرات به لحاظ سهم سرانه آرد مصرفي آذربايجان غربي در شرايط قابل قبولي قرار داريم و تلاش مي كنيم سهم سرانه استان به زير 10كيلوگرم برسد.
معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استاندارآذربايجان غربي پيرامون اقدامات انجام شده درباره اصلاح چرخه توليد و عرضه نان مصرفي در استان افزود: برخلاف ادعاها كه در گذشته رواج داشت بيشترين قاچاق آرد يارانه اي در آذربايجان غربي به نانوايي هاي آزادپز و دامداري ها بوده است.
حبيب ارجمندزاده در اين باره به كشف و انهدام شبكه هاي مافيايي در چرخه توليد و توزيع آرد و نان يارانه اي در استان اشاره كرد و افزود: اعمال جريمه هاي سنگين و بالا بردن ريسك تخلف در اين چرخه در حالي بود كه آزادپزها موظف به خريد آرد از كارخانه آرد شده اند و ميزان بازرسي و نظارت در كارخانه هاي آردسازي استان افزايش يافته و علاوه بر وزن كيسه ها در رطوبت و ميزان سبوس آرد نيز حساسيت ايجاد شده است.
معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استاندار آذربايجان غربي گفت: با تخلفات به شدت برخورد مي كنيم و سهميه آرد نانوايي هاي متخلف قطع و به نانوايي مجاور اختصاص مي يابد به طوري كه بيش از 130نانوايي در اروميه بعدازظهرها نيز نان پخت و عرضه مي شود.
ارجمندزاده افزود: در مقايسه با دو سال پيش سهم سرانه آرد استان در آذرماه از 11كيلو و 700 گرم به 10 كيلو و 600 گرم كاهش يافته و مردم نيز از كيفيت نان و عرضه آن تا حدودي راضي هستند.
وي ارزش ريالي صرفه جويي ماهانه 3 هزار تن آرد سهميه اي در استان را معادل 10ميليارد ريال عنوان كرد.
معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استاندار آذربايجان غربي از برگزاري همايش تقدير از نانوايي هاي نمونه، گندمكاران نمونه، كارخانه هاي آرد نمونه و بازرسان نمونه در بهمن ماه امسال خبر داد.
ارجمندزاده ارائه آرد خام به افراد تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي و نيز به عشاير و روستائيان را عامل رونق بازار آرد قاچاق در استان دانست و گفت: بايد كمك كنيم يارانه آرد و نان كه مال مصرف كنندگان است به جيب قاچاقچي و دلال نرود.

 



جانشين سازمان بسيج مستضعفين كشور: كاروان راهيان نور 15 اسفند عازم مناطق جنگي مي شود

ايلام- خبرنگار كيهان:
جانشين سازمان بسيج مستضعفين كشور گفت: بازديد كاروان راهيان نور از مناطق جنگي از 15 اسفندماه امسال شروع مي شود.
سرتيپ پاسدار علي فضلي با بيان اين مطلب افزود: هدف از سفر كاروان هاي راهيان نور به استان ايلام و ديگر مناطق جنگي كشور آشنايي جوانان با مناطق عملياتي و رشادت هاي رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است.
فضلي تصريح كرد: سال گذشته يك ميليون و 400 هزار نفر به صورت سازمان يافته و بقيه به صورت خودجوش از مناطق عملياتي كشور بازديد كردند.
جانشين سازمان بسيج مستضعفين كشور گفت: امسال نيز بازديد كاروان هاي راهيان نور از مناطق عملياتي جنگي كشور در مقايسه با سال گذشته دو برابر مي شود.

 



رايزني شهردار همدان با سفير براي سرمايه گذاري چيني ها

همدان- خبرنگار كيهان:
جلسه رايزني شهردار همدان با هيات اقتصادي چين به رياست سفير اين كشور براي سرمايه گذاري چيني ها در پروژه هاي شهرداري برگزار شد.
بنا به اعلام روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري همدان، در اين جلسه، سيدمسعود عسگريان شهردار، گفت: همدان به عنوان يكي از مراكز پايلوت گردشگري ايران به ثبت رسيده و از جذابيت هاي ويژه اي براي گردشگران داخلي و خارجي برخوردار است.
وي با اشاره به اين كه براي اجرايي كردن كارخانه سيمان با سرمايه گذاران چيني مذاكراتي صورت گرفته است افزود: همدان براي اجراي برخي پروژه هاي بزرگ از جمله ساخت و ساز آپارتمان هاي انبوه و مراكز تجاري، آماده همكاري با كشور چين است.
سفير كشور چين در ايران نيز در اين نشست با بيان اين كه همدان به عنوان شهري قديمي در تاريخ جهان مطرح و اكنون در توسعه اقتصادي نيز بسيار فعال است، گفت: تقويت همكاري بين همدان و شركت هاي چيني از چشم انداز خوبي برخوردار است.
شيه شياوين اظهار داشت: ما مي توانيم در زمينه هاي راه وترابري، ساخت و ساز، احداث كارخانه سيمان، انبوه سازي و ايجاد مجموعه تفريحي و ظرفيت هاي گردشگري همكاري كنيم.

 



12 جايگاه سوخت در مناطق عشايري خوزستان راه اندازي مي شود

اهواز- خبرنگاركيهان:
مديركل امورعشاير خوزستان از آغاز به كار 12 جايگاه سوخت در مناطق عشايري استان در ايام دهه فجر و بهره مندي 1800 خانوار عشايري از مزاياي اين طرح خبر داد.
كريم حاجي پور هدف از اجراي اين طرح را رفع نياز سوختي عشاير، حفاظت از منابع طبيعي و جلوگيري از تخريب جنگلها و جايگزيني سوخت فسيلي به جاي سوخت نباتي عنوان كرد و اظهارداشت: جايگاههاي مذكور با اعتباري بالغ بر 3 ميليارد و200 ميليون ريال در شهرستانهاي باغملك، دزفول، لالي و انديكا احداث مي شود.
وي جايگاههاي احداث شده را شامل 6 جايگاه نفت و 6 جايگاه گاز دانست و ظرفيت هر جايگاه نفت و گاز را به ترتيب 20هزار ليتر و 1500 عدد كپسول عنوان كرد.

 



كشتارگاه صنعتي سنندج سال آينده به بهره برداري مي رسد

سنندج - خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان كردستان اظهارداشت: با توجه به تامين اعتبارات مورد نياز، كشتارگاه صنعتي سنندج تا پايان سال آينده به بهره برداري مي رسد.
«ابراهيم حسن نژاد» افزود طرح احداث كشتارگاه صنعتي سنندج از سال 80 آغاز و قرار بود كه اين پروژه تا پايان سال 84 به بهره برداري برسد اما به دليل عدم تامين اعتبار از سوي سهامداران اين پروژه با وقفه اي چهارساله مواجه و از ابتداي مرداد ماه سال جاري عمليات احداث آن از سر گرفته شد.
وي با اشاره به وضعيت كنوني سهامداران كشتارگاه صنعتي سنندج گفت:
49 درصد از اين پروژه سهم شركت پشتيباني امور دام استان، 20 درصد سهم شهرداري سنندج، 16 درصد سهم اتحاديه دامداران و
15 درصد نيز سهم سازمان همياري شهرداريهاي استان كردستان است.
حسن نژاد تصريح كرد در همان سال هاي نخست آغاز كار، مبلغ 30 ميليارد ريال براي احداث اين پروژه هزينه شد و در جريان سفر رهبر معظم انقلاب به استان در ارديبهشت ماه سال جاري نيز مبلغ 45 ميليارد ريال براي ادامه كار و تكميل پروژه اختصاص يافت كه تاكنون از اين مجموع 28 ميليارد ريال جذب شده است.
وي ظرفيت كشتارگاه صنعتي سنندج را در يك نوبت كاري هزار راس دام سبك و هزار راس دام سنگين عنوان كرد و با اشاره به از سرگيري عمليات اجرايي اين پروژه در طول پنج ماه گذشته و پيشرفت فيزيكي 65 درصدي اظهار اميدواري كرد: كشتارگاه صنعتي كردستان تا سال آينده به بهره برداري برسد.

 



رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اصفهان:
صنعت عبابافي در نايين رو به فراموشي است

نايين- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اصفهان، در بازديد ازكارگاه هاي عبابافي در محله محمديه نايين گفت: صنعت عبابافي در نايين در حال فراموشي است.
اسفنديار حيدرپور گفت: بايد اين حرفه و صنايع دستي نايين، حفظ شود و براي تحقق اين هدف بايد كاري كرد كه توليد عبا صرفه اقتصادي داشته باشد. وي ادامه داد: در اين راستا بايد در ابتدا فضاي اين كارگاه ها را مرمت كرد و همچنين كاربري عباي نايين را تغيير داد. رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان، خاطر نشان كرد: براي اولين قدم در راه تغيير كاربري عبا، لازم است كه پس از تبديل آن به جليقه هاي مخصوص، به عنوان لباس فرم كارمندان ميراث فرهنگي، راهنماي گردشگران در سطح نايين و حتي در سطح استان استفاده شود و سازمان آمادگي خود را براي خريد اين لباس هاي فرم اعلام مي دارد.
وي ادامه داد: براي تغيير و تحول كارگاه هاي عبابافي موجود نيز بهتر است كه كارگاه هاي جديد صنعتي ايجاد شود و كارگاه هاي كنوني نيز به موزه و محل آموزش تبديل شود.
حيدرپور تصريح كرد: صنعت عبابافي يكي از صنايع دستي مهم نايين بشمار مي رود كه در حال حاضر به دليل آموزش ندادن به جوانان در حال فراموشي است.
وي در راستاي رفاه حال بافندگان عبا و قالي گفت: طرح بيمه حدود 2 هزار نفر از بافندگان قالي و عبا با تامين اعتبار يك هزار و صد ميليارد ريال اعتبار در حال اجراست.
حيدرپور گفت: براي كاهش مشكلات روزمرگي اين افراد تمامي هزينه هاي برق و آب كارگاه هاي عبابافي در طول سال را سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تقبل مي كند. در حال حاضر 20 كارگاه عبابافي فعال در محمديه نايين وجود دارد.
عبابافان از 50 تا 80 سال سن دارند و جوانان رغبتي به كار عبابافي ندارند.

 



برگزاري يادواره شهداي دانشجو در دانشگاه تبريز

تبريز - خبرنگار كيهان:
يادواره 22 شهيد دانشكده فني دانشگاه تبريز كه در شب 27 دي سال 65 به شهادت رسيده بودند، در اين دانشگاه برگزار شد.
«محمدتقي علوي» رئيس دانشگاه تبريز در اين مراسم با تجليل از شهيدان، به بررسي تاثير آنان در فرهنگ جامعه پرداخت و اظهار داشت: شهيدان، نمادهاي كشور هستند.
وي خواستار ثبت 27 دي ماه به عنوان سال روز شهادت 22 شهيد دانشگاهي در تقويم كشور شد و افزود: دانشگاه تبريز، مشهدالشهداي دانشگاه هاي كشور است.
حاضران در اين نشست، همچنين در گلزار شهداي گمنام دانشگاه تبريز حضور يافتند و نسبت به مقام شهيدان، اداي احترام كردند.
همچنين در مراسمي با حضور خانواده هاي شاهد دانشگاه، موزه شهداي دانشگاه تبريز با 800 مترمربع زيربنا افتتاح شد. موزه، در محل سابق ساختمان شماره يك دانشكده فني و مكان شهادت 22 شهيد 27 دي ماه 65 احداث شده است.
در بمباران شبانه فوق، «حميدرضا ملكوتي»، «علي رضا كريمي وفايي پور»، «محسن محمدي غريباني»، «فوءالدين محمودي نياد هشتران»، «مرتضي جابري»، «محسن امين جواهري»، «هاشم اخترشمار»، «عباس ارشدي پور»، «بياض علي اسدي فرد»، «يعقوب اسماعيل زاده جيقه»، «سعيد اميرخاني»، «مهدي اميركاظمي»، «عادل جعفري نويمي پور»، «علي رضا رضوان جو»، «شيرزاد، «شريفي»، «حسين شيريني سرند»، «صديار صفري»، «مرتضي زمان پور نياوران»، «ايرج (سجاد) خلوتي» و «حسين رضاپور» به شهادت رسيدند.

 



دربهشهر ونكا سدگلورد آب زراعي 30هزار هكتار را تأمين مي كند

ساري - خبرنگاركيهان:
دولت با احداث سد ملي گلورد آب زراعي 30هزار هكتار از عرصه هاي كشاورزي شهرستان هاي بهشهر ونكا را تامين خواهد كرد.
مديرعامل شركت آب منطقه اي مازندران با اعلام اين خبر درجريان بازديد استاندار از مراحل اجرايي سد گلورد افزود: ميزان سرمايه گذاري دولت در احداث اين سد از 16ميليارد ريال درسال گذشته به 28ميليارد ريال درسال جاري رسيد.
عزيز الله واحد گفت:تاكنون 31درصد از عمليات اجرايي و 48 درصد از عمليات اجرايي شبكه گلورد انجام شده است.
وي با اشاره به نقش محوري اين سد در كنترل سيلاب مخرب نكارود افزود: با انتقال ساكنان فعلي رودبار روستاي جديدي درحاشيه اين سد احداث خواهد شد.
واحد همچنين برلزوم تامين منابع قرضه براي احداث بدنه سد گلورد و واگذاري عرصه مورد نياز به منظور احداث تاسيسات سد و مخزن آن تاكيد كرد. به گفته وي با احداث و بهره وري سد ملي گلورد نكا سالانه 107 ميليون متر مكعب آب زراعي و درعرصه هاي تحت كشت توزيع خواهد شد.

 



جوابيه جامعه مراكز پذيرايي كيش و پاسخ كيهان

سرويس شهرستان ها:
در ستون يادداشت خبرنگار صفحه 11 كيهان مورخه 8/10/88 مطلبي تحت عنوان «كيش، جزيره اي با مديريت سليقه اي» به چاپ رسيد كه در آن از افزايش بي رويه نرخ هتل ها و رستوران ها انتقاد شده بود.
جامعه مراكز پذيرايي كيش كه ناظر تخصصي كنترل كيفيت و نرخ انواع اغذيه و اشربه است جوابيه اي به كيهان ارسال كرده كه همراه با پاسخ خبرنگار كيهان در كيش در ذيل مي آيد:
با توجه به حضور گسترده و فعال جوامع صنفي مختلف در جزيره زيباي كيش، جامعه مراكز پذيرايي كيش نيز به عنوان ناظر تخصصي در كنار ساير وظايف بر امر كنترل كيفيت و نرخ انواع اغذيه واشربه همكاري تنگاتنگي با معاونت محترم گردشگري و شركت محترم خدمات گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش در جهت سرويس دهي و پذيرايي مطلوب از گردشگران و ميهمانان عزيز جزيره كيش دارد و طبق برنامه ريزي هاي از پيش انجام شده هر 3 ماه يك بار صورت غذاي كليه رستوران ها جمع آوري و كنترل مي شود. ضمناً تيم مجرب بازرسي و نظارت اين جامعه به صورت رندوم ]تصادفي[ هفتگي از رستوران ها و كافي شاپ ها بازديد به عمل آورده و به هيئت مديره محترم جامعه گزارش ماهانه ارائه مي دهد. لازم به ذكر است طبق اسناد و صورت غذاهاي موجود در دفتر جامعه مراكز پذيرايي كيش تاكنون هيچ يك از رستوران هاي جزيره كيش چنين مبالغي را صرفاً براي يك پرس يا يك وعده غذا اخذ ننموده اند، به نظر مي رسد يكي از دلايل اصلي كاهش بي سابقه سفر به جزيره كيش (به زعم اين خبرنگار محترم) را بايد در دادن آدرس اشتباه به گردشگران جست وجو كرد، مانند همين يادداشت خبرنگاري كه بدون داشتن اطلاعات موثق از جاده صداقت و امانت خارج شده است.
كيهان: در رابطه با جوابيه و اظهارات مطرح شده، قطعاً عدم شناخت تدوين كنندگان از منطقه آزاد كيش در اين جوابيه مشهود است. به طوري كه جزيره كيش به دليل شرايط آب و هوايي خاص آن بيش از چهارماه از سال علاقه مندان و دوستداران زيادي را از اقصي نقاط كشور به سوي خود جذب مي كند آن هم از داخل و خارج از كشور كه با كمال تاسف عميق در طول اين چهارماه موارد زير باعث ريزش اين دوستداران و علاقه مندان شده است.
1- افزايش نرخ بليط هواپيما و كشتي و آمدن خودروهاي شخصي به كيش، چندين برابر شدن نرخ اقامت، غذا در رستوران ها، مواد غذايي و مايحتاج عمومي از جمله نان در سوپرماركت ها و حتي نانوايي ها. سبب ريزش گردشگران به كيش شده است. البته بايد كرايه تاكسي و ميني بوس را از اين ماجرا جدا دانست. چرا كه انصافاً از سوي شوراي ترافيك و حمل و نقل كنترل و نظارت مي شود.
مضافاً بر اينكه از سوي مركز سلامت كيش در خصوص رعايت موازين بهداشتي و كيفيت مواد غذايي در سوپرماركت ها و رستوران ها در نقاط مختلف جزيره كيش كنترل و نظارت شبانه روزي انجام مي شود و حتي در مواردي مشاهده شده به شكايات مردم رسيدگي و خاطيان با پرونده به دادگاه معرفي مي شوند.
2- طي سال هاي اخير افزايش سرسام آور قيمت فروش زمين و آپارتمان از سوي شركت هاي وابسته به سازمان منطقه آزاد كيش و اجاره، تأثيرات زيادي بر ديگر بخش هاي خصوصي گذاشته به طوري كه صداي اجاره كنندگان هتل، رستوران، غرفه و... درآمده و اجباراً اين افزايش قيمت ها متوجه مسافران و گردشگران مي شود.
3- بعضي از رانندگان تاكسي در طول سال از فرودگاه و جاهاي مختلف كيش بابت هر مسافري كه به رستوران هاي خاص مي برند مبلغ 5 الي 10 هزار تومان و به هتل و آپارتمان هاي شخصي 15 تا 20 هزار تومان از صاحبان اين مراكز دريافت مي كنند كه اين وضعيت به صورت امري عادي درآمده و هيچ كس هم پاسخگو نيست.
4- علت كاهش مسافران به جزيره كيش توسط 5 دانشجوي داوطلب، در مبادي ورودي و خروجي مورد سؤال واقع شد. از تعداد 1785 نفري كه مورد پرسش قرار گرفتند 97 درصد آنها از گراني اغذيه در رستورانها، بي كيفيتي كالاها در بازار و نامطلوب بودن وضعيت محل اقامت شان ناراضي بودند، در حقيقت قيمت اجناس در كيش حتي از تهران هم گران تر است. مضافاً بر اينكه چنانچه شخصي بخواهد از هتل داريوش ديدن كند و عكس يادگاري بگيرد بايد 10 هزار تومان به عنوان حق ورود بپردازد و يا در بعضي رستوران ها و پارك دلفيناريوم هر نفر بايد 250 هزار ريال بپردازد. با توجه به كمبود وقت مسافران، او بايد به كجا شكايت كند. چه نهاد و ارگاني مسئول است؟
به هر حال در جزيره زيباي كيش هيچ گونه نظارتي بر گراني و اجناس تقلبي وجود ندارد. البته بايد از زحمات نيروهايي كه امنيت و آرامش را به اين جزيره آورده اند تشكر و قدرداني كرد.

 



اجراي طرح نهضت قرآن آموزي در اردبيل

اردبيل- خبرنگار كيهان:
با اجراي طرح جامع و فراگير نهضت قرآن آموزي، 22هزار نفر از مردم استان اردبيل زير پوشش آموزه هاي قرآني قرار گرفتند.
مدير كل تبليغات اسلامي استان اردبيل با اعلام مطلب فوق در همايش فعالان قرآني و مديران موسسات و مراكز قرآني استان افزود: علاوه بر اجراي اين طرح آموزش هاي قرآن از سنين پيش دبستاني تا رده كارمندان دولت نيز برگزار شده و در اين مرحله نيز 7هزار نفر از مردم استان از آموزه هاي قرآن بهره مند شده اند.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي ستوده گفت: در سطح استان نهضت قرآن آموزي به همت استاندار و مسئولان فرهنگي استان راه اندازي شده و موسسه قرآني مردمي تسنيم استان جز، موسسات قرآن پژوه نمونه استاني و كشوري است.
وي افزود: در زمينه آموزش قرآن كريم، اين سازمان در روستاها نيز با برنامه ريزي و تربيت نيروي انساني كلاس هاي قرآني در روستاهاي استان برگزار مي شود.
وي تربيت مدرس قرآن، تربيت ممتحن و تربيت معلم قرآن در زمينه روخواني، روانخواني، تجويد و مفاهيم را از ديگر برنامه هاي اين سازمان برشمرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14