(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 6 بهمن 1388- شماره 19569
 

حديث دشت عشق
ارسال اطلاعات زماني و مكاني پنج كشتي گير ايراني آماده باش براي «آزمايش دوپينگ»
اخبار كوتاه از فوتبال
نايب رئيس كميته داوران اعلام كرد همه غير از «تركي» نامزد قضاوت دربي هستند
متاسفم! برخي ورزشكاران پولكي شده اند ساعي : به رياست فدراسيون تكواندو مي رسم
درخشش «سزار» در سن سيرو اينتر 9 نفره فاتح دربي ميلان
براي نهمين بار و اين دفعه در آفريقا نمايندگان «وادا» از حدادي تست دوپينگ گرفتند
خواندني از ورزش ايران
چهارمين دوپينگي وزنه برداري هم معرفي شد علي حسيني : نمي دانم بايد چكار كنم !



حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «جواد شعبان زاده»
پرواز عشق در دل يك بامداد سرخ

پاسدار شهيد «جواد شعبان زاده» درسال 1343 در يك خانواده مذهبي به دنيا آمد و بعد از گذراندن دوره ابتدايي و راهنمايي وارد دبيرستان امام خميني شد.
در دوران انقلاب در تظاهرات و جلسات حضور فعال داشت و بعد از انقلاب با تاسيس بسيج سپاه و گروههاي مقاومت وارد اين نهاد انقلابي شد و در عمليات شكست حصر آبادان شركت كرد ولي چون سن او كم بود او را برگرداندند و با اصرار زياد در عمليات فتح المبين نيز شركت كرد. دراين عمليات از ناحيه پا مجروح شد.
پس از چند ماهي كه با عصا راه مي رفت بالاخره بهبودي خود را باز يافت و اين بار فعاليت خود را با عضويت رسمي در سپاه پاسداران كاشان شروع كرد. از طرف سپاه براي يك مأموريت يك ساله راهي كردستان شد و در پاكسازي روستاهاي كردستان نقش فعالي داشت.
پس از اتمام ماموريت كردستان به كاشان برگشت و اين بار از طرف حفاظت سپاه مأموريت پاسداري از حجت الاسلام والمسلمين خراساني را به او واگذار كردند. دراين زمان تصميم به ازدواج گرفت و مسئوليت ديگري را پذيرفت.
پس از چندماهي كه از ازدواجش گذشت دوباره عازم جبهه شد و در عمليات پيروزمندانه والفجر4 به عنوان خدمه توپ 106 شركت كرد و در جبهه باقي ماند تا اين كه چند روزي به مرخصي آمد و دوباره براي شركت در عمليات پيروزمندانه خيبر عازم جنوب شد و اين بار به عنوان تك تيرانداز در گردان امام محمدباقر(ع) برقلب دشمن بعثي تاخت و در منطقه عملياتي طلاييه در بامداد 11/12/1362 به شهادت رسيد.

 



ارسال اطلاعات زماني و مكاني پنج كشتي گير ايراني آماده باش براي «آزمايش دوپينگ»

فدراسيون كشتي براساس درخواست فدراسيون جهاني و به منظور كنترل دوپينگ و نمونه گيري سرزده، اطلاعات زماني و مكاني مربوط به پنج ورزشكار بين المللي اين رشته را به طور همزمان در اختيار مسئولان «فيلا» و «وادا» قرار داد.
مديران فدراسيون جهاني كشتي (فيلا) ضمن معرفي پنج ورزشكار موردنظر خود به عنوان كشتي گيران بين المللي ايران، به مسئولان فدراسيون كشتي كشورمان اعلام كرده اند تا اطلاعات مربوط به زمان و محل هاي استقرار دقيق آنها طي ماه هاي آينده را به طور دقيق و واضح و به طور همزمان در اختيار اين فدراسيون و همچنين آژانس جهاني مبارزه با دوپينگ (وادا) قرار دهند.
سعيد ابراهيمي (كشتي گير 96كيلوگرم آزاد)، سعيد عبدولي (كشتي گير 66 كيلوگرم فرنگي)، حميد سوريان (كشتي گير 55كيلوگرم فرنگي)، فردين معصومي (كشتي گير 120كيلوگرم آزاد) و مهدي تقوي (كشتي گير 66كيلوگرم آزاد) كشتي گيران ايراني هستند كه براساس درخواست فيلا و به عنوان ورزشكاران بين المللي ايران، اطلاعات زماني و مكاني مربوط به آنها به فيلا و وادا اعلام شده است.
طاهري، رئيس كميته پزشكي و كنترل دوپينگ فدراسيون كشتي ضمن تاييد اين مطلب گفت: ماموران آژانس جهاني مبارزه با دوپينگ (وادا) با در اختيار داشتن اين آمار و اطلاعات به طور سرزده براي نمونه گيري از ورزشكاران در محل مسابقه و يا خارج از آن اقدام خواهند كرد. كاري كه طي يك سال گذشته چند بار در مورد احسان حدادي انجام شد.
رئيس كميته پزشكي و كنترل دوپينگ فدراسيون كشتي تاكيد كرد: البته اين به معناي كنترل ديگر كشتي گيران نيست. همه كشتي گيران آزاد و فرنگي بايد در هر زمان و هر جايي، حتي اگر خارج از شرايط مسابقه باشند، آمادگي مواجه شدن با حضور يكباره و سرزده نمايندگان وادا را داشته باشند. آنها بدون اعلام قبلي به ايران مي آيند و اصلا برنامه از پيش تعيين شده اي براي نمونه گيري ندارند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

اسامي محرومان هفته بيست و پنجم ليگ برتر
اسامي بازيكنان محروم هفته بيست و پنجم ليگ برتر فوتبال اعلام شد.
8 بازيكن به دليل دريافت كارت هاي زرد و قرمز و سه اخطاره بودن درهفته بيست و پنجم ليگ برتر محروم هستند و نمي توانند تيم هايشان را همراهي كنند. اسامي محرومان به اين شرح است: وريا غفوري (پاس همدان)، اميرحسين صادقي وحسين كاظمي (استقلال تهران)، ابراهيم كريمي (راه آهن)، لوئيس كارلوس (پيكان)، غلامرضا رضايي (فولاد)، اسماعيل شريفات (استقلال اهواز) و احمد آل نعمه (سپاهان). ديدارهاي هفته بيست و پنجم پنجشنبه و جمعه هفته جاري برگزار مي شود.
هاشميان در تيم منتخب ستارگان بوندس ليگا
بازيكن ايراني بوخوم به تيم منتخب ستارگان هفته نوزدهم بوندس ليگا راه يافت.نشريه كيكر درتازه ترين شماره خود كه ديروز(دوشنبه) منتشر شد وحيد هاشميان را به عنوان يكي از بازيكنان برتر اين هفته برگزيد.
اين بازيكن در ديدار روز شنبه بوخوم با شالكه كه منجربه تساوي 2 بر 2 شد، زننده گل اول و پاسور گل دوم بود.اين موفقيت درحالي براي او بدست آمد كه از دقيقه 72 به جاي اپاله درتركيب تيمش جاي گرفت. هاشميان بدين ترتيب پس از گذشت 19هفته از فصل جاري، با انجام بازي خوب، اولين حضورش درتيم منتخب ستارگان هفته را جشن گرفت.
اوساسونا با نكونام و شجاعي به پيروزي رسيد
تيم فوتبال رئال مادريد درادامه هفته نوزدهم رقابت هاي لاليگا با نتيجه 2 بر صفر ازسد مالاگا گذشت.رئال مادريد يكشنبه شب با دو گل دقايق 36 و 39 كريستيانو رونالدو مقابل ميهمان خود مالاگا به برتري رسيد. مهاجم پرتغالي رئال مادريد در دقيقه 70 اين بازي با كارت قرمز از زمين اخراج شد.
اوساسونا هم در ديگر ديدار برگزار شده اين هفته با نتيجه 2 بر يك مقابل خه رس پيروز شد. ماريو برميو (22) براي خه رس گل زد و گل هاي اوساسونا را ناچو مونرئال (9) و خاوير كاموناس(83) به ثمر رساندند. جواد نكونام دراين ديدار به طور كامل درزمين حضور داشت و مسعود شجاعي، ديگر بازيكن ايراني اوساسونا در 23 دقيقه پاياني در زمين حاضر شد.
درپايان بازيهاي هفته نوزدهم لاليگا تيم هاي بارسلونا، رئال مادريد و والنسيا به ترتيب با 49 ، 44 و 39امتياز در رده اول تا سوم قرار گرفتند.
صعود غنا و الجزاير به نيمه نهايي جام ملت هاي آفريقا
تيم هاي ملي فوتبال غنا و الجزاير با برتري مقابل حريفان خود به مرحله نيمه نهايي جام ملت هاي آفريقا راه يافتند.تيم ملي فوتبال غنا درمرحله يك چهارم نهايي بيست و هفتمين دوره رقابت هاي جام ملتهاي آفريقا با تك گل دقيقه 16 آساموآ جيان تيم آنگولا، ميزبان رقابت ها را شكست داد.
الجزاير درديگر ديدار برگزارشده اين مرحله با حساب 3 بر 2 مقابل ساحل عاج پيروز شد. دراين ديدار سولومون كالو (4) و عبدالقادركيتا (89) براي ساحل عاج گل زدند و كريم مطمور (40)، مجيد بوقره (90) و عامر بوعزه (92) گل هاي الجزاير را به ثمر رساندند.

 



نايب رئيس كميته داوران اعلام كرد همه غير از «تركي» نامزد قضاوت دربي هستند

تمام داوران اليت ايران به جز محسن تركي براي قضاوت شصت و هشتمين شهرآورد پايتخت شانس دارند.
غلامرضا بهروان نايب رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال ضمن بيان اين مطلب افزود: محسن تركي با دوبار قضاوت شهرآورد پايتخت، از شانس كمي براي انتخاب مجدد جهت داوري اين مسابقه برخوردار است.
وي ادامه داد: قطعاً شهرآورد شصت و هشتم را تركي قضاوت نخواهد كرد اما هر پنج داور اليت فوتبال ايران شانس مساوي براي قضاوت اين مسابقه دارند.
«مسعود مرادي، هدايت ممبيني، سعيد مظفري زاده، عليرضا فغاني و يدالله جهانبازي داوران اليت فوتبال ايران هستند كه شانس قضاوت در دربي را خواهند داشت.»
بهروان تصريح كرد: كميته داوران فدراسيون فوتبال براي پرهيز از هرگونه حاشيه سازي و فشارهاي روحي و رواني بر روي داور اين مسابقه با درنظر گرفتن تمامي جوانب بهترين گزينه را در فاصله 48 ساعت قبل از اين مسابقه انتخاب خواهد كرد.
وي با بيان اينكه پس از دو تجربه موفق قبلي تمامي اهالي فوتبال و هواداران دو تيم استفاده از داور ايراني را براي شهرآورد تهران پذيرفته اند، تصريح كرد: اين حق داوران ايراني است كه اين مسابقه حساس را قضاوت كنند و تمامي داوران بين المللي فوتبال ايران از هر نظر توان و شايستگي قضاوت اين مسابقه را دارند.

 



متاسفم! برخي ورزشكاران پولكي شده اند ساعي : به رياست فدراسيون تكواندو مي رسم

پرافتخارترين ورزشكار ايران در بازي هاي المپيك با تاكيد بر اينكه حركت در تمام مراحل زندگي ورزشي خود را به صورت پله پله دنبال خواهد كرد، گفت: با اين حركت پلكاني به رياست فدراسيون تكواندو هم فكر مي كنم.
ورزشكار ديروز و مديرفني امروز تيم تكواندو نوجوانان همكاري رسمي با تيم هاي تحت پوشش فدراسيون تكواندو را با اين تيم آغاز كرد. اما آيا تيم تكواندو نوجوانان ايران براي ساعي و تجربيات او كوچك نيست؟
ساعي در پاسخ به اين پرسش اظهار داشت: براي من كادرفني تيم نوجوانان بهترين و بزرگترين جاست. اينجا بدون ترس از پسرفت مي توانم با اطمينان براي آينده و موفقيت در عرصه اي غيراز ورزشكار بودن برنامه ريزي كنم. وي كه پيش از اين تجربه يك دوره كوتاه مربيگري در تيم ملي ايرلند را داشته است به پيشنهادهايي كه پيش از اين براي مربيگري در تيم ملي بزرگسالان كشورمان داشت اشاره كرد و ادامه داد: اگر در ابتداي هر كاري به بزرگ شدن آني فكر مي كردم، مي بايست پيشنهاد مربيگري تيم ملي كه پيش از بازي هاي المپيك 2008 پكن مطرح شد را مي پذيرفتم. اما با آن مخالفت كردم چون به حركت تدريجي و پلكاني اعتقاد دارم.
پرافتخارترين ورزشكار المپيكي كشورمان كه 2 مدال طلا و يك برنز اين بازي ها را در كارنامه دارد همچنين عنوان كرد كه فعلا بودن در كادر فني تيم تكواندو نوجوانان را به هر مسئوليت ديگري ترجيح مي دهد هرچند كه قرار هم نيست براي هميشه در كنار اين تيم باشد. چون به رده هاي بالاتري حتي درحد رياست فدراسيون تكواندو هم فكر مي كند. ساعي خاطرنشان كرد: هيچ وقت مربيگري در تيم ملي را دوست نداشتم اما اگر لازم باشد به رياست فكر مي كنم. البته الان كه نه، چون عملكرد پولادگر به قدري خوب بوده كه فدراسيون تكواندو از نظر اخلاقي و تكنيكي زبانزد است. اما به جاي خود رياست تكواندو را هم مي پذيرم. البته زماني كه پله هاي قبل از رياست را پشت سر گذاشته باشم. رسيدن به رياست هم بدون حركت پلكاني محال است و بدون نتيجه. وي تاكيد كرد: در عرصه ورزش هر كاري مي كنم براي تكواندو و به خاطر آينده ورزشكاران اين رشته خواهد بود. خصوصا اينكه الان شرايط با دوران بازيگري من كاملا فرق كرده است. ساعي با بيان اينكه پول يكي از معضلات امروز ورزش حرفه اي است، افزود: در زمان بازيگري ما تيم ملي بيش از هر چيز ارزش داشت و تمام تلاش ها در جهت رسيدن به پيراهن اين تيم انجام مي شد اما متاسفانه امروز پول حرف اول و آخر را مي زند و نقش اصلي را در انتخاب هاي ورزشكاران دارد. نتيجه آن هم آفتي است كه در كل ورزش شاهد هستيم. دوست دارم راه حلي براي اين معضل اساسي كه خيلي ها توجيه حرفه اي شدن ورزش را براي آن عنوان مي كنند، پيدا كنم.

 



درخشش «سزار» در سن سيرو اينتر 9 نفره فاتح دربي ميلان

چهره هيجان زده خوزه مورينيو در پايان بازي نشان مي داد كه او چقدر از كسب دو پيروزي در يك فصل مقابل ميلان خرسند است.
آخرين ديدار باقي مانده از رقابت هاي هفته بيست و يكم سري آ، با برگزاري دربي حساس شهر ميلان به پايان رسيد و شاگردان مورينيو توانستند در ديداري پربرخورد و جذاب، با برتري دو بر صفر مقابل ميلان به برتري دست بيابند. اينتر با برتري در اين ديدار توانست تا صدرنشيني اش در جدول رقابت هاي سري آ را بيش از پيش مسجل سازد و فاصله دو تيم در صدر جدول به 9 امتياز رسيد.
اين ديدار از ابتدا با برخوردهاي فيزيكي متعددي آغاز شد و كارت زرد دقيقه 3 بكهام، خبر از ديدار پر برخوردي مي داد. اولين گل اين ديدار در دقيقه 10 از راه رسيد و ديه گو ميليتوي آرژانتيني توانست اولين گل نرآتزوري را با ضربه اي تماشايي به ثمر برساند. گلي كه ميلاني ها عقيده داشتند با خطاي هند ميليتو فاقد ارزش است اما راي داور به سود اينتر بود.
در دقايق مياني نيمه اول داور به لوسيو كارت زردي نشان داد و وسلي اشنايدر، برسر همين موضوع به شدت به نحوه قضاوت داور مسابقه اعتراض كرد كه اين اعتراض ها منجر به اخراج ستاره هلندي از زمين مسابقه گرديد.
نيمه اول با همين نتيجه پايان يافت تا در دقيقه 65 اين ديدار، پاندف بعداز اينكه تير دروازه ميلان را لرزاند، از روي ضربه ايستگاهي براي دومين بار، دروازه روسونري را باز كرد تا نتيجه اي عجيب رقم بخورد.
از اين لحظه به بعد اين ميلان بود كه با حملات احساسي موقعيت هايي را روي دروازه حريف ايجاد كرد اما مدافعان اينتر و سزار دروازه بان اين تيم عالي بودند. بازي با برتري نسبي ميلان ادامه داشت تا اينكه در دقيقه 90، لوسيو، ستاره برزيلي اينتر در محوطه جريمه، با دست توپي را متوقف كرد تا علاوه بر دريافت كارت زرد و درپي آن كارت قرمز، ضربه پنالتي اي را به تيم حريف هديه كند. رونالدينيو، پشت اين ضربه پنالتي قرار گرفت ولي خوليوسزار توانست ضربه هموطنش را مهار كند تا اينتر با اقتدار تمام و درحالي كه يك نيمه را ده نفره بازي مي كرد، با برتري 0-2 از سد روسونري عبور كند و هواداران آبي پوش را به اوج خوشحالي برساند.
بدين ترتيب و در پايان ديدارهاي هفته بيست و يكم سري آ، اينتر توانست با كسب 49 امتياز از 21 ديدار صدرنشين مقتدر اين رقابت ها لقب گيرد و ميلان با انجام 20 ديدار و كسب 40 امتياز همچنان در جايگاه دوم قرار گرفت. رم و ناپولي نيز هركدام با انجام 21 ديدار و 38 و 37 امتياز در رده هاي بعدي جدول قرار گرفته اند.

 



براي نهمين بار و اين دفعه در آفريقا نمايندگان «وادا» از حدادي تست دوپينگ گرفتند

نمايندگان وادا با حضور سرزده در كمپ تمريني آفريقاي جنوبي از احسان حدادي قهرمان پرتاب ديسك ايران و آسيا تست دوپينگ گرفتند.
درحالي كه احسان حدادي قهرمان پرتاب ديسك ايران و آسيا از 21 دي ماه سال جاري براي برپايي اردوهاي تداركاتي راهي ژوهانسبورگ آفريقاي جنوبي شده است، نمايندگان وادا با مراجعه به كمپ تمريني قهرمانان به نام دنيا در اين شهر اقدام به گرفتن تست دوپينگ از اين ورزشكار كشورمان كردند.نمايندگان وادا روز 30 دي ماه مصادف با روز تولد احسان حدادي، با حضور سرزده خود در كمپ تمريني پرتابگران در آفريقاي جنوبي تنها از اين پرتابگر تست گرفته اند. اين نهمين تست دوپينگ حدادي در چند سال گذشته است.مسئولان وادا در شرايطي اقدام به گرفتن تست دوپينگ از اين قهرمان آسيا كردند كه در آخرين مراجعه خود (نيمه آبان ماه) و در حضوري سرزده به منزل اين ورزشكار از وي تست دوپينگ گرفته بودند.
حدادي كه براي برپايي يك اردوي 45روزه در آفريقاي جنوبي به سر مي برد با قهرمانان به نامي چون الكنا و كانتر برنامه هاي تمريني را در دو نوبت صبح و عصر و به صورت فشرده و سنگين دنبال مي كند. «كيم بوخنسوف» به عنوان مربي و «ايگور مازگوف» به عنوان ماساژور اين ورزشكار كشورمان را در اين سفر همراهي كرده اند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ مجمع انتخابات رياست فدراسيون اسكيت صبح ديروز به رياست حميد سجادي رئيس مركز توسعه ورزش هاي حرفه اي و قهرماني سازمان تربيت بدني در محل آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك برگزار شد كه در نهايت «جمشيد وزيري» كه پيش از اين نيز براي مدت 4 سال رياست اين فدراسيون را برعهده داشت در سمت خود ابقا شد. وزيري با كسب 38 رأي ازكل آراي ماخوذه به عنوان رئيس براي يك دوره چهارساله جديد از سوي مجمع انتخاب شد. محمد رضايي يكي ديگر از كانديداهاي احراز پست رياست با كسب 6 رأي در رده دوم قرار گرفت.
¤ رقابت هاي جام جهاني كشتي آزاد با حضور هشت تيم برتر دنيا طي روزهاي 15 و 16 اسفندماه در شهر «ماخاچ كالا» روسيه برگزار مي شود. در اين مسابقات تيم هاي ملي كشتي آزاد ايران، روسيه، ازبكستان، آذربايجان، تركيه، اوكراين، آمريكا و بلاروس حضور دارند كه در دو گروه چهار تيمي به مصاف هم مي روند. تيم ملي كشتي آزاد كره شمالي، تيم چهارم رقابت هاي جهاني دانمارك به دليل برخي مشكلات از حضور در اين رقابت ها انصراف داده و تيم بلاروس جايگزين اين تيم شده است. تيم ايران نيز قرار است با تركيبي از كشتي گيران آينده دار كه بيشتر نفرات دوم و سوم تيم بزرگسالان هستند در اين رقابت ها شركت كند.

 



چهارمين دوپينگي وزنه برداري هم معرفي شد علي حسيني : نمي دانم بايد چكار كنم !

نتيجه آزمايش دوپينگ سعيد علي حسيني وزنه بردار دسته فوق سنگين ايران مثبت اعلام شد.
نتيجه آزمايش دوپينگ علي حسيني هنوز بر روي سايت جهاني فدراسيون وزنه برداري قرار نگرفته اما داراب رياحي، نايب رئيس فدراسيون وزنه برداري اين خبر را تاييد كرده با اين حال مدعي شده است كه اين وزنه بردار مداركي دارد دال بر اينكه مواد مصرفي او فقط جنبه درماني داشته است.فدراسيون جهاني وزنه برداري پيش از اين از انوش آرمك، رشيد شريفي و اميد ناييج كناري به عنوان وزنه برداران دوپينگي ايران ياد كرده و در اين ميان ناييج به دليل اينكه براي بار دوم اقدام به استفاده از مواد نيروزا كرده براي هميشه از حضور درمسابقات محروم شده است.حسين رضازاده و داراب رياحي، سرپرست و نايب رئيس فدراسيون وزنه برداري، بتازگي از سفر به مجارستان و ملاقات با تاماش آيان به كشور بازگشته اند و عنوان كرده اند كه اين سفر دستاوردهاي خوبي براي آنان داشته و فدراسيون جهاني اقدام به تعليق ايران نخواهد كرد.
جواب قانع كننده اي نمي دهند
سعيد علي حسيني كه طبق اعلام مسئولان فدراسيون وزنه برداري نتيجه نمونه «ب» آزمايش دوپينگ او مثبت اعلام شده گفت : در جلسه اي كه با مسئولان فدراسيون داشته جواب قانع كننده اي از آنها نگرفته ام. در حال حاضر شرايط مناسبي ندارم و نمي دانم بايد چه كنم. علي حسيني در پاسخ به اين پرسش كه آيا فكر مي كند راه بازگشتي براي او وجود دارد، گفت: خوشبختانه نام من در سايت فدراسيون جهاني به عنوان وزنه بردار دوپينگي نيامده كه اين جاي اميدواري دارد. من همچنان اميدوارم كه بتوانم به فعاليت خود در رشته وزنه برداري ادامه دهم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14