(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 7 بهمن 1388- شماره 19570
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مثلث نا امني عراق (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
ناهار (گفت و شنود)
اتحاديه اروپا : موضوع ايران را در سازمان ملل دنبال مي كنيم !
احمدي نژاد در ديدار رئيس مجلس آفريقاي جنوبي:
نظام هاي مبتني بر نژادپرستي و ديكتاتوري به پايان راه رسيده اند
اعتراض رسمي ايران به فعاليت گروهك تروريستي تندر در خاك آمريكا
وزير كشور: صهيونيست ها در ترور شهيد علي محمدي دخالت مستقيم داشتند
اين خبر را به خاطر بسپاريد ! (خبر ويژه)
اظهارات كروبي آب در لانه مورچگان (خبر ويژه)
موسوي و كروبي به درد جنگ فرسايشي مي خوردند اما... (خبر ويژه)



مثلث نا امني عراق (يادداشت روز)

روز دوشنبه هفته جاري در انفجار سه دستگاه خودروي بمب گذاري شده در پايتخت عراق، بيش از 100 نفر كشته و زخمي شدند. اين عمليات تروريستي در نزديك هتل هاي مشهور بغداد و با فاصله چند دقيقه در حالي صورت گرفت كه طي يك ماه و نيم گذشته، اين منطقه در آرامش نسبي به سر برده است. پيش از اين نيز چند ساختمان دولتي در شهر بغداد شاهد انفجارهاي خونيني بود كه در جريان آن 400 نفر كشته و صدها نفر ديگر مجروح شدند.
حوادث تروريستي اخير در عراق، خصوصاً انفجار 2 روزگذشته بغداد كه بعد از اعدام علي حسن المجيد- معروف به علي شيميايي- وزير دفاع سابق صدام كه از سران حزب بعث عراق محسوب مي شد، اين گمانه را تقويت مي كند كه انفجارها كار بقاياي حزب بعث باشد. آنها سعي دارند با كمك قدرتهاي خارجي از جمله آمريكا و عربستان در حاكميت عراق نفوذ كرده و قدرت را بار ديگر به دست گيرند.
كمتر از 2ماه به انتخابات پارلماني عراق باقي مانده و تنها جرياني كه از ناآرامي ها و ناامن كردن فضاي سياسي و امنيتي اين كشور سود مي برد، حزب بعث است. آنها تلاش مي كنند تا با ناكام جلوه دادن دولت مالكي، زمينه هاي نفوذ در سطح حاكميت اين كشور و كشاندن عراق به ديكتاتوري مجدد را فراهم كنند.
چندي پيش «شيخ صباح الساعدي» يكي از نمايندگان پارلمان عراق از فعاليت 30 هزار بعثي مشمول قانون ريشه كني حزب بعث در مراكز دولتي اين كشور پرده برداشت و نسبت به وقوع يك كودتاي خزنده از سوي آنان هشدار داد. طبق قانون، فعاليت حزب منحله بعث در عراق ممنوع است. به همين دليل بنابر رأي هيأت «عدالت و دادخواهي» صلاحيت بيش از 500 نفر از نامزدهاي انتخاباتي پارلمان عراق كه اكثراً وابسته به حزب بعث بوده اند، تاييد نشده است. اين رد صلاحيت ها آمريكا و عربستان را وادار به واكنش كرد.
طي چند سال اخير سران واشنگتن و رياض به منظور بازگرداندن بعثي ها به صحنه سياسي عراق، دولت اين كشور را تحت فشار قرار داده اند. آمريكاييهاي اشغالگر با آزادسازي بعثي هاي شروري كه در زندان هاي عراق دوره محكوميت خود را سپري مي كردند، فضاي عراق را ناامن كردند. از آن به بعد رد پاي بعثي ها در بسياري از عملياتهاي تروريستي پيدا شد. طي چند روز گذشته نيز « بايدن» معاون رئيس جمهور آمريكا طي سفري به بغداد و ملاقات با رئيس جمهور، نخست وزير و برخي ديگر از مسئولان عراقي، زمينه حضور كانديداهاي رد صلاحيت شده (بعثي ها) را در انتخابات آتي پارلمان عراق پي گرفت و از سوي واشنگتن خواستار لغو تصميمات هيات «عدالت و دادخواهي» شد.
پس از تلاش هاي اخير آمريكا براي لغو ممنوعيت كانديداتوري برخي عناصر حامي حزب بعث، از جمله صالح المطلك دبيركل جنبش ملي عراق و ظافرالعاني نماينده مجلس، تظاهرات مردمي در محكوميت دخالت قدرتهاي خارجي در مسايل داخلي عراق و بازگشت بعثي ها به عرصه سياسي و امنيتي اين كشور برگزار شد. تظاهركنندگان از دولت بغداد خواستند تا تسليم فشارهاي آمريكا و عربستان نشود. آنها عكس هاي العاني و المطلك را به آتش كشيده و پلاكاردهايي كه حزب بعث را همطراز نازي ها معرفي مي كرد، حمل مي كردند.
از سوي ديگر سياست هاي دولت عربستان در قبال رويدادهاي عراق نيز حكايت از تلاش دامنه دار رياض به منظور ايجاد اختلافات مذهبي، برهم زدن امنيت عراق و زمينه چيني براي روي كار آمدن مهره هاي مد نظر دولت عربستان در مناصب حكومتي اين كشور دارد. رياض از مدتها پيش كميته اي به رياست دبير شوراي امنيت ملي عربستان تشكيل داده تا با فعاليت هاي فشرده و گسترده بر انتخابات پارلماني عراق تاثير گذاشته و زمينه را براي به قدرت رساندن مهره هاي دست نشانده خود فراهم كند. دولت عربستان با هدف تغيير ساختار حاكميت در عراق بيش از 4ميليارد دلار هزينه كرده است.
اين يك واقعيت غيرقابل انكار است كه اكنون آمريكا، عربستان و بعثي ها اضلاع مثلث ناامني در عراق را تشكيل داده اند. همزمان با فشار مردم و دولت عراق به آمريكا براي عقب نشيني از خاك اين كشور و پايان اشغالگري، ديويد ايكناتيوس روزنامه نگار نزديك به كاخ سفيد در واشنگتن پست نوشت: «آمريكا همزمان با مباحث خروج از عراق طرف هاي درگير در عراق را مسلح مي كند. اين كار در واقع بخشي از طرح آمريكا براي آماده كردن عراق در سوق دادن به سوي يك جنگ فراگير داخلي است.» پيش از آن نيز كالين كول، دستيار ويژه وزير دفاع آمريكا با پيش بيني افزايش خشونت ها در عراق، از احتمال تغيير جدول عقب نشيني نيروهاي ارتش آمريكا از اين كشور خبر داده بود. آنچه مسلم است واشنگتن علاقه ندارد تا جاي پاي مهم خود را در منطقه از دست بدهد.
عربستان نيز همواره دنبال ايفاي نقش رهبري در منطقه و مقابله با جريان فزاينده مقاومت- خصوصا از سوي شيعيان- است. حاكميت اكثريت شيعي در عراق و روابط رو به گسترش اين كشور با جمهوري اسلامي ايران چيزي نيست كه شاهزاده هاي عربستان آن را برتابند. مقامات امنيتي عراق در بررسي هاي خود گزارشي مبني بر دخالت تروريست هايي با مليت سعودي در انفجارهاي عراق منتشر كرده اند. هم چنين پايگاه خبري «السياسي» به نقل از السامي العسكري- نماينده مجلس و عضو كميته روابط خارجي پارلمان عراق- درباره نقش سعودي ها در ناامني هاي اين كشور آورده؛ «اطلاعاتي در دست است كه نشان مي دهد، طرحي با نظارت عربستان براي ايجاد ناامني و بي ثباتي از طريق تحريك و حمايت از شورشيان مسلح و تاثيرگذاري بر انتخابات آتي پارلمان عراق در حال اجراست. رياض از اينكه يك دولت شيعه بر عراق حكومت مي كند ناخرسند است و اين مساله را بارها به صورت علني اعلام كرده است.»
شايد با همين هدف علماي تندرو و وهابي و ضد شيعي عربستان با صدور احكام تكفيري عليه شيعيان و ايجاد انگيزه هاي تروريستي بين گروههاي سلفي، دولت رياض را براي ايجاد ناامني و رسيدن به اهداف خود در عراق، ياري مي كنند.
بعثي ها نيز كه بعد از سقوط و اعدام صدام از حكومت خلع شدند و قانوني مبني بر انحلال و عدم فعاليت حزبي آنان وضع شد، دنبال راهكارهايي براي ورود مجدد در صف حاكميت عراق مي گشتند. حمايت هاي آمريكا و عربستان و سرويس هاي اطلاعاتي و جاسوسي اين كشورها توانست آنان را به سازماندهي رسانده و همچو اسلاف خود براي آنكه راه را براي رسيدن به قدرت هموار كنند، دست به خشونت و خون ريزي بزنند. مدتي پيش نيز عزت الدوري- مرد شماره دو حزب منحله بعث- با انتشار بيانيه اي از سياست هاي عربستان و آمريكا در عراق حمايت كرد.
اما نكته اي كه توجه به آن پرده از نيات واقعي آمريكا و عربستان در اين ماجرا برمي دارد، اين است كه واشنگتن و رياض به خوبي مي دانند اگر ليست كانديداهاي بعثي ها در انتخابات آتي مجلس عراق تاييد صلاحيت هم بشود، مردم اين كشور به واسطه سوابق بعثي ها به طور قطع به آنان رأي نخواهند داد. بعثي ها پيش از آن كه از سوي دولت عراق رد صلاحيت شوند، از سوي مردم دست رد به سينه اشان خورده است. كما اين كه در انتخابات قبلي پارلمان عراق، بعثي ها منعي براي حضور در صحنه انتخابات نداشتند اما به خاطر جناياتشان، با عدم استقبال مردم روبرو شدند.
بعثي ها نزد مردم عراق چه شيعيان كه جمعيت 60 درصدي اين كشور را تشكيل مي دهند و چه كردها و سني هاي عرب، جايگاهي ندارند. آمريكا و عربستان نيز اين موضوع را به خوبي مي دانند، اما تلاش آنان براي رفع عدم صلاحيت ليست كانديداهاي بعثي در انتخابات عراق براي چيست؟ به نظر مي رسد تاييد اين ليست- كه قطعا به خاطر رويگرداني مردم از آنان، پيروزي بعثي ها را به دنبال نخواهد داشت- نوعي «مشروعيت» براي بعثي ها به دنبال مي آورد. تاييد صلاحيت آنان به منزله آن است كه برچسب تروريست و جنايتكار از پيشاني بعثي ها جدا شده و به نوعي مورد تاييد حاكميت قرار گيرند و اين خود منفذي مي شود تا آمريكايي ها و سعودي ها از فرداي روز انتخابات، روابط نه چندان آشكار خود با آنان را علني تر گسترش داده تا نهايتا طي يك عمليات سياسي- فرسايشي با نفوذ تدريجي بعثي ها، حاكميت عراق را به نفع خود تغيير دهند.
بعثي ها نيز اين موضوع را خوب مي فهمند و مي دانند بيش از همه چيز به فشار مضاعف آمريكايي ها براي دستيابي به اهداف خود نياز دارند. صالح المطلك، سرشناس ترين نامزدي كه رد صلاحيت شده، در اظهارنظري گفته است؛ «آمريكايي ها سخت تلاش مي كنند، اما فكر نمي كنم كسي در دولت عراق به حرف آنها گوش بدهد. فكر نمي كنم رهبران سياسي براي يافتن يك راه حل، احساس مسئوليت كافي بكنند. ما به فشار آمريكا نياز داريم.»
حميد اميدي

 



كيهان و خوانندگان

¤ با توجه به نظر مقام معظم رهبري در مورد بصيرت و نقش خواص و تقاضاي ايشان از خواص كه شفاف موضع بگيرند، دو پهلو حرف نزنند متاسفانه برخي خواص چهار پهلو حرف مي زنند ! فكر نكنند كه ملت فهيم ايران نمي فهمند و پي نمي برند به بركت انقلاب اسلامي و نفس مسيحايي امام راحل(ره) و رهبري آگاه ، شجاع و علوي ، مردم بحمدا... هشيارتر و خيلي جلوتر از خواص در حركتند.
محمدتقي ناظم زاده
¤ سؤال من از خانواده برخي از شهداي والا مقام انقلاب اين است كه مگر شهدا موافق كف و سوت زدن در روز عاشورا بودند و يا مخالف دادخواهي از مظلومين فلسطين و يا حامي آمريكا و اسرائيل بودند كه شما امروز در حمايت از راه و مرام شهيدتان به فتنه گران روي آورده ايد؟! من به عنوان فرزند شهيد، هيچ وقت اجازه نخواهم داد خون شهدا با اين عوامفريبي ها پايمال شود.
رضا فرزند شهيد سليمي از اروميه
¤ يكي از افرادي كه هميشه مواضع دوپهلو گرفته و هنوز تكليف خودش را با مردم و آشوبگران مشخص نكرده گفته است در كشورهاي خارجي پليس محافظ معترضين است و نتيجه گرفته كه در كشور ما پليس نبايد با معترضين برخورد داشته باشد. عرض بنده اين است كه اگر معترضي اماكن عمومي را به آتش كشيد و يا به رئيس پليس حمله كرد و مأمور انتظامي را مجروح ساخت تكليف پليس چيست و چه بايد بكند آيا از خودش هم نبايد دفاع بكند؟
نيك نام
¤ حكميتي كه آقايان دنبال مي كنند يعني پاك كردن خطوط تمايز بين حق و باطل به طوري كه از هم تشخيص داده نشود و اين يعني همان فتنه و فرصتي براي نفس كشيدن و تجديد قواي فتنه گران باطل انديش كه با شعار وحدت مي خواهند كار خود را به پيش ببرند. همان بلايي كه در تاريخ صدراسلام بر سر اسلام ناب آورده شد.
علي اكبر حسيني- تهران
¤ فتنه گران در چالش با سياست هاي دولتي هستند كه مبارزه اي بسيار سخت با اشرافيت جديدي كه سالهاست از درون نظام سربرآورده دارد و هدف اين ها حذف و يا حداقل تضعيف اين دولت است تا آن حد كه پتانسيل هاي مبارزه با اين اشرافيت از آن گرفته شود.
يك هموطن
¤ مدافعين ارزش هاي انقلاب هوشيار باشند كه فتنه گران قصد دارند اختلاف نظرهاي موجود را تا حد دعواي بين دو جناح تنزل داده و از اين طريق تخطي خود را از ارزش ها كتمان كنند در حالي كه اختلافات موجود ناشي از عافيت طلبي نشات گرفته از رفاه زدگي سال ها مسند نشيني آنهاست.
منصوري از كرمانشاه
¤ كوتاه آمدن قوه قضاييه در خصوص فتنه انگيزان سؤال برانگيز است. آيا اين قصور قوه قضاييه به معناي بي توجهي به خواسته ميليون ها نفر در تظاهرات بي سابقه روز 9 دي نيست؟!
يك شهروند از كرج
¤ كساني كه در روز قدس و 13 آبان و 16 آذر شعار استقلال، آزادي، جمهوري ايراني سر مي دادند اگر كمي تعقل مي نمودند در حقيقت شعارشان اين بود: «استكبار، بندگي (نوكر غرب)، جمهوري اجنبي» چرا كه بر اساس خواسته قلبي استكبار جهاني، صهيونيسم و بي بي سي پيراستعمار گام برداشته و شعار مي دادند.
آقايي
¤ مي خواستم از آقاي محمدجواد لاريجاني بابت سخنراني در نشست ماهانه جامعه اسلامي مهندسين تشكر نمايم.
خانم خلج از كرج
¤ از مقاله بسيار زيباي مدير مسئول كيهان تحت عنوان «شفاف تر از اين» در روز يكشنبه چهارم بهمن ماه كمال تشكر را دارم. تقاضا مي كنم با توجه به شرايط حساس امروز شفاف تر بنويسيد و چهره واقعي عناصر فتنه را به مردم نشان بدهيد تا مردم بيشتر به عقبه اين جريان پي ببرند.
عرفاني از تهران
¤بعد از سالهاي سال كه فقدان فيلم هاي قوي با موضوع دفاع مقدس در جشنواره فيلم فجر همه را رنج مي داد خدا را شكر در جشنواره فيلم فجر امسال شاهد فيلم هايي از اين دست هستيم اميدواريم اين روند تداوم پيدا كند و حق رزمندگان دفاع مقدس و حضرت امام خميني(ره) به عنوان كسي كه اين نسل را پرورش داد به صورت هر چه بهتر و شايسته تر ادا بشود.
جنت خواه دوست
¤وابسته بودن شركت توليدكننده نسكافه نستله به اسرائيل امر واضحي است مع الوصف صداوسيما علي رغم اطلاع از اين موضوع و تذكر هم وطنان به تبليغ اين محصول با نام اين شركت ادامه مي دهد. از كيهان مي خواهيم كه در اين قضيه ورود پيدا كند.
مؤمني

 



ناهار (گفت و شنود)

گفت: يكي از ضدانقلابيون فراري و مقيم انگليس در وبلاگ خود به دريافت كمك مالي از دولت انگليس براي خبرسازي عليه ايران اعتراف كرده است.
گفتم: چي شده كه خودش به اين رسوايي اعتراف كرده؟
گفت: حيوونكي ناشي گري درآورده. مي خواسته بگه، خيلي بيشتر از اون پولي كه دريافت مي كنه، براي رفت وآمد و هزينه اداره وبلاگ و... خرج مي كنه.
گفتم: يعني پولي كه انگليس بهش ميده، هزينه كارهاي خود انگليس ميشه؟!
گفت: آره! اينجوري نوشته.
گفتم: نوكري به اربابش گفت؛ من ناهار نخوردم، 2 هزار تومن بده ناهار بخورم. ارباب گفت؛ هنوز خود من هم ناهار نخوردم، نوكر گفت؛ پس اين 2 هزار تومن رو بگير، برو ناهار بخور. ارباب گفت؛ حالا كه ميدي، 4 هزار تومن بده كه تو هم ناهار مهمون من باشي!

 



در پي عدم دستيابي به هرگونه توافقي درباره جمهوري اسلامي
اتحاديه اروپا : موضوع ايران را در سازمان ملل دنبال مي كنيم !

سرويس سياسي-
نشست وزراي خارجه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا كه با هدف جبران ناكامي نشست اخير1+5 برگزار شد بدون اتخاذ تصميم خاصي درباره تحريم ايران به پايان رسيد و اعضا تنها بر ادامه پي گيري موضوع در سازمان ملل تأكيد كردند.
به گزارش خبرگزاري آلمان، وزراي خارجه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا كه روز دوشنبه در بروكسل گردهم آمده بودند تا موضوع هسته اي ايران را مورد بحث و بررسي قرار دهند از تهديد ايران به تحريم هاي جديد عقب كشيدند.
«كارل بيلدت» وزير امورخارجه سوئد كه در اين نشست حضور پيدا كرده بود در خصوص اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران اعلام كرد: هدف ما، آوردن ايران به ميز مذاكرات و يك راه حل سياسي است و اگر تحريم هايي وجود داشته باشد كه اين احتمال را تقويت كند، من آماده بررسي اين تحريم ها هستم.
براساس اين گزارش، وزراي خارجه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا در نشست روز دوشنبه به اين نتيجه رسيدند كه محدوديت هاي بيشتر نمي تواند برنامه هسته اي ايران را متوقف كند.
خبرگزاري آلمان در ادامه نوشت: اتحاديه اروپا، پيشتر نيز اين را با طيفي از تحريم ها مورد هدف قرار داده است، اما با وجود تحميل اين گونه تحريم ها، ايران از برنامه هسته اي خود دست نكشيده است. رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز كه ميزبان اين نشست بود در اظهاراتي كه نشان دهنده عدم تمايل اعضاي اين اتحاديه به تحريم ايران بود، گفت: اتحاديه اروپا منتظر نتايج رايزني هاي شوراي امنيت در خصوص لزوم اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران است.
«كاترين اشتون» مدعي شد: «بايد ديد كه موثرترين تحريم ها كداميك خواهد بود.»
وي در عين حال به پايبندي اتحاديه اروپا به حل برنامه هسته اي ايران از طريق مذاكرات تاكيد كرد.
«اورماس پائت» وزير خارجه استوني هم در پايان نشست بروكسل با اذعان به عدم پايبندي كشورها به عملي ساختن تحريم ها عليه ايران تاكيد كرد: در خصوص موضوع ايران، تحريم ها تنها زماني كارساز مي شود كه تمامي اعضاي دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد با آن به موافقت بپردازند. اتحاديه اروپا آمادگي انجام اين كار را دارد اما براي عملي ساختن تحريم ها ما به حمايت تمامي قدرت هاي بزرگ جهان نياز داريم.
تحليلگران سياسي معتقدند كه نشست اخير وزراي خارجه اتحاديه اروپا با هدف جبران ناكامي نشست هفته گذشته 1+5 در نيويورك برگزار شد.
نشست نيويورك با موضوع تحريم هاي بيشتر عليه ايران به علت مخالفت برخي اعضا از جمله چين بدون نتيجه پايان يافت.
اذعان آلمان
به ناكارآمدي تحريم ها
صدراعظم آلمان در اظهاراتي تكراري مدعي شد كه اگر تهران با غرب همكاري نكند بايد انتظار تحريم هاي بيشتري را داشته باشد.
«آنجلا مركل» در گفت وگو با خبرگزاري آلمان با بيان اين ادعا كه «زمان در حال به پايان رسيدن است» در عين حال تلويحاً به ناكارآمدي تحريم ها كه به گفته مقامات 1+5 با هدف توقف غني سازي در ايران اعمال مي شود اذعان كرد و گفت: تشديد تحريم ها يك «تراژدي» براي شهروندان ايراني خواهد بود.
موضع خصمانه پاريس
نماينده فرانسه در نشست بروكسل در موضع گيري خصمانه عليه جمهوري اسلامي ايران خواستار اعمال تحريم هاي شديد عليه كشورمان شد.
به گزارش روزنامه فرانسوي «لوموند»، «پييرلولوش» روز گذشته در پايان نشست وزراي امور خارجه كشورهاي عضو اتحاديه اروپا در بروكسل در موضع گيري خصمانه عليه جمهوري اسلامي ايران در ادعايي اعلام كرد: «من از همپيمانان فرانسه در اتحاديه اروپا مي خواهم با در نظر گرفتن موضع هسته اي اجتناب ناپذير ايران ، تحريم هاي جديدي عليه اين كشور اعمال كنند.»
وي افزود: «ما از شش سال پيش تاكنون در حال مذاكره با ايران هستيم و تمامي پيشنهادات غرب از سوي اين كشور رد شده است و هم اكنون اگر بخواهيم به سخنان مقامات ايراني گوش فرا دهيم، نتيجه آن توليد اورانيوم با غناي 20درصد در خاك ايران خواهد بود كه با نظامي شدن برنامه هسته اي اين كشور مطابقت دارد.»
اين وزير فرانسه در ادامه ادعاي خود گفت: «ما بايد اقدامات و تدابير لازم براي اعمال تحريم هاي جديد عليه ايران را فراهم كنيم و كشورهاي اروپائي و به ويژه اعضاي گروه 1+5 بايد خود را براي اين اعمال تحريم آماده كنند.»
اعلام «خبر خوش هسته اي» در دهه فجر كه از سوي رئيس جمهور كشورمان وعده داده شده است و اشاره تلويحي وي به تصميم ايران براي توليد سوخت 20درصد پيشاپيش مقامات غربي را بر آن داشته است كه با اظهاراتي تهديدآميز مانع از اين تصميم ايران بشوند.

 



احمدي نژاد در ديدار رئيس مجلس آفريقاي جنوبي:
نظام هاي مبتني بر نژادپرستي و ديكتاتوري به پايان راه رسيده اند

رئيس جمهور با بيان اينكه شرايط امروز جهان مسئوليت هاي جديدي بر عهده ما قرار داده است گفت : در گذشته نظام هاي مبتني بر نژاد پرستي و ديكتاتوري بر جهان حاكم بودند كه از ديكتاتوري پيشين در ايران نيز حمايت مي كردند ولي اين نظام ها امروز به پايان راه خود رسيده اند.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد در ديدار« ماكس سيسولو»رئيس مجلس آفريقاي جنوبي حركت مردم آفريقا را حركتي پيوند خورده به حركت ملت ايران دانست و اظهار داشت: شيوه حركت ملت آفريقاي جنوبي بر پايه كرامت، عزت، آزادگي و صداقت بود.
رئيس جمهور با بيان اينكه هيچ محدوديتي براي توسعه روابط فيمابين وجود ندارد، بر گسترش روابط دوجانبه در همه زمينه ها و تا حداكثر ممكن تأكيد كرد.
وي افزود: آنها نشان دادند با نظام هاي اقتصادي و سياسي خود نمي توانند دنيا را بر اساس دوستي اداره كنند. آنها نتوانستند با نظامات سياسي خود امنيت و صلح دائمي را در جهان برقرار كنند.
احمدي نژاد اظهار داشت: تجاوز به كشورهاي فلسطين، عراق و افغانستان همه نشانه هاي پايان نظام سياسي برآمده از ديكتاتوري جهان است.
رئيس جمهور با بيان اينكه شرايط امروز جهان مسئوليت هاي جديدي بر عهده ما قرار داده است افزود: در گذشته نظام هاي مبتني بر نژاد پرستي و ديكتاتوري بر جهان حاكم بودند كه از ديكتاتوري پيشين در ايران نيز حمايت مي كردند ولي اين نظام ها امروز به پايان راه خود رسيده اند.
رئيس جمهور كشورمان با بيان اينكه امروز نيازمند نظام جديدي هستيم كه حقوق ملت ها را به رسميت بشناسد و بر پايه عدالت و دوستي عمل كند، خاطرنشان كرد: ايران و آفريقا مي توانند با كمك هم در طراحي و معرفي اين نظام جديد نقش موثري ايفا كنند و اگر ما در اين زمينه غفلت كنيم همان سلطه گران و زورگويان طراحي جديد خود را بر همه جهان تحميل خواهند كرد. رئيس مجلس آفريقاي جنوبي نيز در اين ديدار با بيان اينكه در اين سفر بازديد از خانه امام خميني(ره) و ساده زيستي ايشان و همچنين مشاهده پيشرفت ها و دستاوردهاي ايران براي ما بسيار الهام بخش بود، گفت: ما به نقش موثر جمهوري اسلامي ايران نه تنها در سطح منطقه بلكه در تمام جهان واقف هستيم و خود را در تمام موفقيت هاي ايران ذينفع مي دانيم.

 



با احضار سفير سوئيس به وزارت خارجه صورت گرفت
اعتراض رسمي ايران به فعاليت گروهك تروريستي تندر در خاك آمريكا

وزارت امور خارجه كشورمان در پي فعاليت گروهك تروريستي تندر در خاك آمريكا سفير سوئيس در تهران را به عنوان حافظ منافع آمريكا در ايران فرا خواند.
سفير سوئيس در تهران به عنوان حافظ منافع آمريكا روز دوشنبه به وزارت امورخارجه كشورمان فراخوانده شد و اعتراض جمهوري اسلامي ايران نسبت به فعاليت گروهك تروريستي تندر در خاك آمريكا توسط مديركل آمريكاي شمالي وزارت امورخارجه به وي ابلاغ شد.
مديركل آمريكاي شمالي وزارت امور خارجه دراين ديدار با اشاره به سرنخ هاي به دست آمده از ارتباط گروهك تروريستي فوق الذكر با شهادت دكتر علي محمدي انديشمند ايراني، خواستار استرداد اعضاي اين گروهك تروريستي براي محاكمه در جمهوري اسلامي ايران شد.
سفير سوئيس در تهران نيز اعلام داشت: مراتب را به مقامات آمريكا منعكس و نتيجه را اعلام خواهد كرد.

 



وزير كشور: صهيونيست ها در ترور شهيد علي محمدي دخالت مستقيم داشتند

مصطفي محمدنجار از دخالت مستقيم صهيونيست ها در ترور شهيد مسعود علي محمدي خبر داد.
وزير كشور روز سه شنبه در حاشيه جلسه بررسي ميزان آمادگي دستگاههاي اجرايي استان در مقابله با حوادث احتمالي طبيعي در محل اين وزارتخانه گفت: صهيونيست ها و استكبار آنقدر ضعيف هستند كه فكر مي كنند با اين كار خود مانع پيشرفت علمي كشور مي شوند.
محمد نجار اظهار داشت: توانايي هاي جمهوري اسلامي ايران در مقابل اين نوع اقدامات صهيونيست ها و استكبار بسيار زياد و مقاوم است.
وي همچنين در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه سرانجام احزابي كه در راستاي براندازي نظام حركت مي كنند به كجا رسيده است تصريح كرد: دو نفر از قوه قضاييه، دو نفر از قوه مقننه و يك نفر از قوه مجريه عضو كميسيون ماده 10احزاب هستند كه وظيفه رسيدگي به وضعيت احزاب برعهده اين كميسيون است بنابراين اگر احزابي در مسير خلاف قانون حركت كنند قطعا در اين كميسيون به آن رسيدگي مي شود و بحث منحل كردن احزاب وظيفه قوه قضاييه است كه بايد به آن رسيدگي كند.
وي با اشاره به مباحث مطرح شده درباره احتمال زلزله در تهران نيز گفت: اگر استان تهران دچار حادثه اي شود 5 استان جايگزين براي آن انتخاب كرده ايم.

 



اين خبر را به خاطر بسپاريد ! (خبر ويژه)

پيش از اين و طي نزديك به يكسال گذشته، مراحل مختلف فتنه اخير را براساس فرمول بيروني آن، در هر دو بخش قبل و بعد از انتخابات پيش بيني كرده و به گواهي نسخه هاي موجود كيهان، تمامي اين مراحل دقيقاً همانگونه كه كيهان پيش بيني كرده بود اتفاق افتاده است. اكنون برپايه همان فرمول، وقت آن است كه سران فتنه عقب نشيني گام به گام را آغاز كنند. شايد تصور شود كه اين مرحله را كروبي با اظهارات اخير خود درباره به رسميت شناختن دولت كليد زده است اما اقدام كروبي را بايد بيرون از پروژه ياد شده تلقي كرد. كروبي پيش از اين هم با اطلاع از اين كه موسوي و خاتمي و ساير دست اندركاران-بخوانيد ماموران داخلي- فتنه، شعار «تغيير» را براي «كودتاي مخملي» خود برگزيده اند، پيشدستي كرده و اين شعار را به عنوان تابلوي انتخاباتي خود اعلام كرد. اين اقدام كروبي با اعتراض شديد موسوي و خاتمي و... و اطرافيان آنها روبرو شد. گفتني است اطلاع كروبي از تصميم موسوي و خاتمي براي انتخاب شعار تغيير، ناشي از اشتباه يكي از واسطه ها بود! اين دفعه نيز اظهارات كروبي در به رسميت شناختن دولت را نمي توان حركت اصلي تلقي كرد. چرا كه كروبي در اظهارات خود تاكيد مي كند به دليل تنفيذ حكم احمدي نژاد از سوي رهبرانقلاب، رياست جمهوري او را پذيرفته است و اين ادبيات با فرمول ديكته شده جرج سوروس، جين شارپ و رابرت هلوي همخواني ندارد، چرا كه تاكيد بر اصل ولايت فقيه با اهداف از قبل تعيين شده بيگانگان براي سران فتنه در تضاد است. و اما، اين روزها، براساس فرمول ياد شده بايد منتظر صدور بيانيه اي از سوي موسوي يا خاتمي و يا هر دو نفر آنها بود. تاكيد به قيد « اين روزها» به علت نزديك بودن دهه فجر و مخصوصاً روز هميشه بزرگ 22 بهمن است. باز هم براساس همان فرمول، موسوي و خاتمي بايد در بيانيه خود اولا؛ بر ضرورت حضور در راهپيمايي 22 بهمن تاكيد كنند، چرا كه در غير اينصورت 22بهمن نيز مانند 9دي به عنوان رفراندومي بي نظير عليه سران فتنه و مديريت بيروني آن يعني مثلث سيا، موساد و اينتليجنت سرويس، ثبت خواهد شد بنابراين سران فتنه با صدور بيانيه بايد خود را بخشي از مردم قلمداد كنند. مردمي كه روز 9 دي بر اخراج آنها از دايره ملت و نظام و انقلاب تاكيد ورزيدند.
ثانياً؛ و باز هم مطابق همان فرمول ، موسوي و خاتمي بايد در بيانيه خود وانمود كنند كه حركتي به نام «جنبش سبز» هنوز وجود دارد و از هواداران فراواني برخوردار است! اين بخش از بيانيه براي آن است كه به قول «جرج سوروس» زمينه براي انتقال «كودتاي مخملي»- بخوانيد فتنه- از خيابان به فضاي مجازي فراهم شود، چرا كه در خيابان ادعاي «فراواني هوادار» با توجه به ريزش شديد آنها امكان پذير نيست ولي در فضاي مجازي مي توان كماكان بر «فراواني هواداران»! اصرار ورزيد. بنابراين اگر موسوي و خاتمي در بيانيه خود سخني از جنبش سبز!! به ميان نياورند، زمينه اي براي انتقال فتنه از خيابان به فضاي مجازي وجود نخواهد داشت.
به سخنراني طولاني و اخير هيلاري كلينتون، وزير خارجه آمريكا توجه كنيد. او تاكيد مي كند كه در شرايط كنوني بايد اپوزيسيون داخلي را از خيابان ها به فضاي مجازي برد و از اختصاص بودجه ويژه براي اين انتقال خبر مي دهد.
ثالثاً؛ موسوي و خاتمي در بيانيه اي كه اكنون وقت انتشار آن است، سردادن يكي از شعارهاي مخصوص انقلاب را توصيه مي كنند. اين شعار احتمالا شعار «استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي» خواهد بود، چرا كه سران فتنه طي چند ماه اخير، مخصوصا در جريان آشوب آفريني روز قدس، 13 آبان، 16 آذر و از همه رسواكننده تر، اهانت به ساحت مقدس امام حسين(ع) در روز عاشورا، نشان داده اند كه به هيچيك از مباني انقلاب و نظام كمترين اعتقادي ندارند ولي راهپيمايي چند ده ميليوني 9 دي به سرويس هاي سه گانه سيا، موساد و اينتليجنت سرويس و ماموران داخلي آنها فهمانده است كه به خاطر جنايت ها و خيانت هاي خود بايستي در انتظار محاكمه و مجازات سختي باشند. اين بخش از بيانيه، قبل از هر چيز براي فرار از محاكمه و مجازات است.
رابعاً؛ اگر قرار باشد كه اراذل و اوباش اجاره اي در روز 22 بهمن هيچ شعاري عليه نظام اسلامي ندهند، كورسوي فتنه نيز تمام شده تلقي مي شود و انتقال آن به فضاي مجازي كه هيلاري كلينتون آشكارا- و جرج سوروس و شارپ در نهان- بر ضرورت آن تاكيد ورزيده اند، مسخره خواهد بود، و به اين معني است كه «هيچ» را از خيابان به فضاي مجازي برده اند! بنابراين، موسوي و خاتمي- مطابق فرمول ياد شده- بايد در بيانيه خود اعلام كنند كساني كه شعار ساختارشكنانه سرمي دهند از ما نيستند!!
خامساً؛ به هنگام اجراي همين فرمول در اوكراين، سران كودتاي رنگي، خرابكاري ها را به حاكميت نسبت مي دادند، از اين روي و از آنجا كه سران فتنه بي كم و كاست- و البته بسيار جاهلانه- از همان فرمول استفاده كرده اند، احتمالا در بيانيه خود اعلام مي كنند هر كس روز 22 بهمن شعار ساختارشكنانه سرداده و يا دست به آشوب بزند، وابسته به حاكميت است!!
ممكن است گفته شود وقتي موسوي و خاتمي مي بينند كه فرمول آنها لو رفته است از صدور بيانيه پيش بيني شده در اين نوشته، خودداري مي ورزند كه بايد گفت؛ صدور اين بيانيه بخشي از فرمول ديكته شده است و سران فتنه ملزم به انجام آن هستند. مگر مراحل قبلي فتنه از سوي كيهان پيش بيني نشده بود؟ چرا پيشگيري نكردند؟!

 



اظهارات كروبي آب در لانه مورچگان (خبر ويژه)

سردرگمي و عقب نشيني برخي عناصر ميداندار فتنه، شوك گسترده اي را در محافل ضدانقلابي ايجاد كرده است. پريروز پس از انتشار اظهارات مهدي كروبي مبني بر به رسميت شناختن رئيس جمهور و دولت، پسر وي- حسين كروبي- كه روابط مشكوكي با محافل بيروني دارد به همراه رسانه هاي نشاندار بيگانه به صرافت افتادند تا به نحوي ماجرا را لاپوشاني و رفع و رجوع كنند. در كمتر از چند ساعت، سايت هاي رسمي بي بي سي انگليس، صداي آمريكا، راديو فردا، راديو زمانه، جرس و... پر شد از مصاحبه هاي اختصاصي با حسين كروبي كه به جاي پدر موضع مي گرفت و به توجيه اظهارات مهدي كروبي مي پرداخت.
اما بازي حسين كروبي با واژه ها نتوانست چيزي از واقعيت بكاهد به ويژه اينكه اظهارات مذكور، پس از انتشار انتقادات داخلي خاتمي در مجمع روحانيون نسبت به تندروي و ساختارشكني كور و بي فايده صورت مي گرفت. گفته مي شود خاتمي قبل از آن هم نامه اي متضمن انتقاد از ساختارشكني و ابراز وفاداري به نظام به محضر رهبر انقلاب ارسال كرده بود. اين همه در حالي بود كه با وجود كج روي موسوي، بيانيه 17 وي از سوي برخي محافل ضدانقلاب حمل بر انفعال و عقب نشيني شده بود. در چنين فضايي انتشار موضع كروبي مانند ريختن ناگهاني آب سردي بر سر عناصر ضدانقلاب و رسانه هاي آنها بود. البته برخي از اين عناصر ترجيح دادند به تحميق مخاطبان خود بپردازند. آنها به يكي از 2 شيوه كم اهميت نشان دادن اظهارات كروبي يا تاكيد بر اينكه كار وي و خاتمي و ديگران يك اقدام تاكتيكي براي اختلاف در جبهه مقابل است نه عقب نشيني رد كردند.
عليرضا نوري زاده از ماموران ميداني موساد و سيا كه يكي از بازندگان تحولات اخير به شمار مي رود، در اظهارنظري انفعالي گفت: مردم ]بخوانيد آشوبگران[ منتظر اظهار نظر كروبي يا نامه خاتمي نمي مانند. مردم معطل اين قبيل رهبران نخواهند ماند.
سايت بي بي سي انگليس هم در توجيه ماجرا نوشت: حوادث روز عاشورا و شعارهاي تند طيف هاي سياسي را به تامل واداشت و اين نگراني را پديد آورد كه ممكن است رشته از دست در برود. برخي شخصيت هاي اصلاح طلب ابراز نگراني كردند كه جريان ضدانقلاب به دنبال بهره برداري از مطالبات درون ساختاري است. عده اي موضع كروبي را در ادامه بيانيه موسوي و براي عميق تركردن شكاف در جناح محافظه كار مي دانند.
اما از اين توجيهات كه بگذريم، ديگر محافل ضدانقلاب نتوانستند آشفتگي موجود در اردوگاه ضد انقلاب را كتمان كنند. سايت ضد انقلابي روزنت در تحليلي به قلم يكي از عناصر فراري ادوار تحكيم با عنوان «يا شيخ خبري هست؟» به توجيهات حسين كروبي درباره اظهارات مهدي كروبي اشاره كرد و نوشت: همين اظهارات حسين كروبي نكته شك برانگيزتري مطرح مي كند و آن اينكه موضع مهدي كروبي تغيير كرده است و اين تغيير در جهت تغيير شرايط است. اين سخن را بايد در كنار بيانيه موسوي درباره به رسميت شناختن دولت و متن افشا شده نامه خاتمي نهاد تا نگران سازش احتمالي شد.
روزنت مي افزايد: درباره اظهارات شيخ اصلاحات چند احتمال وجود دارد. احتمال اول اين است كه كروبي اشتباه و بي دقتي كرده است. به گمانم سير وقايع و مصاحبه هاي بعدي نشان داده كه چنين نبوده است. اگر چنين بود با يك تكذيب يا اينكه سخنانش بد برداشت شده مسئله حل مي شد. احتمال دوم اين است كه سازشي در ميان است و كروبي با حكومت ساخته است و مي خواهد فضا را آرام كند و سهمي بگيرد. اين احتمال به گمان نگارنده غلط است. احتمال سوم كه به نظر نگارنده صحيح تر مي نمايد اين است كه حركت امروز كروبي پاسخي به كساني در جبهه دوم خرداد است كه در حال پيش بردن سازشي بدون حضور كروبي هستند. اين روزها وقايعي اتفاق افتاده است كه نشان از آن دارد كه بخشي از جبهه اصلاحات در حال مذاكره پشت پرده و ظاهرا از موضعي پايين است. احتمال چهارم اين است كه كروبي خواسته توپ را در زمين طرف مقابل بيندازد و شكاف را در آن سو ژرف تر كند اما شيخ آن قدر عاقل هست كه نبايد هم توپ را در زمين حريف انداخت و هم دروازه را خالي كرد.
روزنت با اشاره به انتقادات گسترده از كروبي در سايت هاي فيس بوك و بالاترين نوشت: شيخ ما دو تاريخ پشت سر خود دارد؛ يك تاريخ، تاريخ عملكرد اين يك ساله اوست و تاريخ ديگر نيز عملكرد سي ساله او. اين دو تاريخ در بعضي نقاط با هم در تنافرند. به عنوان كساني كه در انتخابات از او حمايت كرديم، اين نيست كه هرچه شيخ گفت چشم و گوش بسته و دربست به به و چه چه كنيم.
مجله اينترنتي و ضد انقلابي خواندنيها هم با تاكيد بر اينكه «شيوخ اصلاحات وا مي دهند»، نوشت: با وجود آن كه كروبي و موسوي هنوز رسما تصميم خود را اعلام نكرده اند اما با دادن شعار وحدت و بهانه هاي ديگر از اين دست تلاش مي كنند جان خود را از مخمصه رهانده و با يك قيام و عقود از بحران خارج شوند.
از سوي ديگر سايت ضدانقلابي خودنويس كه توسط چند عنصر فراري در خارج از كشور مديريت مي شود، اين گونه تحليل كرد: شكي نمانده كه بيانيه موسوي وسوسه را در ديگر سران جنبش ايجاد كرد و كروبي هم از قافله عقب نماند. اين روند و اقدام خاتمي هم شوكه كننده است و هم بغض آور كه سران جنبش در برابر نظام زانو بزنند. مضحكانه]؟![ است كه آقاي موسوي پس از 6 ماه در بيانيه هفدهم خود بوسه بر تنفيذ نامه احمدي نژاد بزند. مضحكانه است شيخ؟! اصلاحات كه از تبار ابوي خود مايه مي گرفت اكنون آن را به ثمن بخس بفروشد. شرم آور است به بازي گرفتن مخالفان و گول ماليدن بر سر آنها. حرف هاي خاتمي خائنانه است. آنها يا ترسيده اند يا منافعشان درخطر افتاده است. اين سايت همچنين در تحليل ديگري به «بازخواني عقب نشيني اصلاح طلبان» پرداخت و نوشت: حجت تمام شد! سرانجام آنچه منتظرش بوديم رخ داد و صحنه آخر سازش كليد خورد. كروبي امروز صبح رسما دولت را به رسميت شناخت... فاتحه اي كه خاتمي و رفسنجاني براي اصلاح طلبان خواندند با اين موضع گيري شيخ شجاع (كه برخي او را سازش ناپذيرتر از موسوي مي دانستند) تكميل شد. پس از وقايع ماههاي اخير كه نشانه هاي از دست رفتن كنترل اصلاح طلبان بر معترضان و وحشت طرح شعارهاي ساختارشكنانه را شدت بخشيد، ابتدا موسوي فرمان عقب نشيني صادر كرد و سپس خاتمي نامه محرمانه نوشت. چقدر اينها بي شرمند. حالا چراغي در برابر جزم انديشي و پيروي كوركورانه متعصبان موسوي- كروبي روشن شد كه براي آنها نقش چه گوارا و گاندي قائل بودند.
سايت هاي ايران گلوبال، اخبار روز (ارگان گروهك فدائيان خلق) ايران امروز و... ديگر نيز در مطالبي مشابه به انتقاد از بن بست و عقبگرد سران اصلاحات پرداخته اند.
به عنوان مثال ايران گلوبال كه از رفتارهاي انتحاري كروبي با الفاظ مبالغه آميز ستايش مي كرد، در تحليل جديد خود نوشت: كروبي از انتخابات 22خرداد تاكنون در پي به قدرت رساندن حزب اعتماد ملي بود اما اكنون مثل آقاي بازرگان به عمر سياسي خود پايان داد.
«ايران امروز» هم از بحران سياسي و اخلاقي در ميان فتنه سبز خبر داد و نوشت اپوزيسيون نمي تواند با جرياني كه به نظام اميد بسته، روحيه خود را حفظ كند.

 



موسوي و كروبي به درد جنگ فرسايشي مي خوردند اما... (خبر ويژه)

يكي از عناصر ضدانقلاب و سكولار مقيم آمريكا مي گويد موسوي و كروبي به درد مرحله جنگ فرسايشي مي خوردند اما براي آينده و فاز تهاجم سياسي كفايت نمي كنند.
مهرداد- م يكي از 54 نفري است كه اخيرا با صدور بيانيه اي ضمن حمايت از فتنه انگيزي هاي چند ماه گذشته موسوي، بر لزوم ساختارشكني و حذف جمهوري اسلامي تاكيد كردند. وي در گفت وگو با سايت روزنت با رد شعارهاي «جمهوري اسلامي، استقلال و مرگ بر آمريكا» گفت: جنبش سبز ماهيت رنگين كماني دارد. اكنون قلب جنبش (خيابان) بر مغز آن (برنامه و سياست ها) چيرگي دارد. فاز تهاجم سياسي برخلاف فاز جنگ فرسايشي امري نيست كه آقايان موسوي و كروبي بتوانند از عهده اش برآيند بلكه محتاج مشورت و تبادل فكري با بخش هاي گوناگون جنبش هستند. آنها رهبران نمادين هستند نه رهبر واقعي و هيچ گاه خود را رهبر جنبش سبز معرفي نكرده اند. موسوي و كروبي ناچار شدند جامه رهبري جنبش را برتن كنند، جامه اي كه هنوز برايشان آماده و پرداخته نشده بود.
وي درباره اين پرسش كه «شعارهايي چون نه غزه نه لبنان، جانم فداي ايران و يا جمهوري ايراني، شكاف ها را در جنبش سبز عيان كرد، آيا اين شكاف مي تواند لطماتي به جنبش وارد سازد» گفت: شكافي ميان رهبري كنوني جنبش و بخشي از بدنه وجود دارد چون نيروهاي گوناگون و رنگين كماني حضور دارند. طبعا بخشي از شركت كنندگان سكولارند، مطالبات راديكال تري دارند. در چند ماه اوليه كه مسئله فرسوده كردن نيروهاي حكومتي غلبه داشت، به اين شكاف كمتر توجه مي شد ولي امروز حساسيت بيشتري در اين مورد به چشم مي خورد. سخنگويان اصلي جنبش بايد به اين نقيصه توجه جدي كنند. مصالحه يكسويه نيست، غيرخودي ها هم بايد قانع شوند. خوشبختانه آخرين بيانيه آقاي موسوي گامي مثبت در اين راه برداشت و به بخشي از اين مطالبات توجه نشان داد.
اين ضدانقلاب لائيك كه تظاهر به سكولاريسم مي كند همچنين گفت: آقايان موسوي و كروبي مجموعا بهتر از حدي كه تصور مي شد ظاهر شده اند. بايد اعتراف كرد ميان موسوي يك سال پيش با موسوي امروز تفاوت هاي قابل توجهي وجود دارد، دست كم او در سخنان رسمي اش تلاش كرده بر تنوع دروني جنبش پاي بفشارد. مهدي كروبي البته در سطح مواضع در حد و اندازه دوره انتخاباتي نيست ولي تعهد و افشاگري هايش بسيار مهم و روحيه بخش بوده است. آقاي موسوي يكبار براي هميشه بايد به اين تناقض گويي ميان آزاديخواهي براي آينده و بازگشت به آن گذشته طلايي پايان دهد. اشارات گاه به گاه او به «امام خميني» و قانون اساسي، در بهترين حالت ابهام آفرين است...ما در بيانيه خود با حفظ هويت سكولار، به دفاع از محتواي مترقي بيانيه آقاي موسوي پرداختيم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14