(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 11 بهمن 1388- شماره 19573
 

همزمان با دهه فجر سايت مسافري پايانه بين المللي مهران به بهره برداري مي رسد
وزير مسكن و شهرسازي:6 هزار انبوه ساز در كشور شناسايي شده اند
ايران در كيهان
مديركل كار و امور اجتماعي استان: مهارت مهمترين مشكل بيكاران استان كرمانشاه است
آغاز احداث اردوگاه راهيان نور مازندران در خرمشهر
5 اسفند ماه انجام مي شود برگزاري همايش امنيت سرمايه گذاري در تبريز
برگزاري يادواره شهداي كربلاي 5 در كرج
تسهيلات آماده سازي به هزاران واحد مسكن مهر گيلان
معاون استاندار همدان: هدفمندسازي يارانه ها 20درصد به بودجه كشور كمك مي كند
احداث مركز فرهنگي دفاع مقدس اولويت فرهنگي چهارمحال و بختياري است
آرامگاه هاي خانوادگي در مشهد احداث مي شود
استاندار: يارانه آرد از ميزان اعتبارات عمراني اردبيل بيشتر است
مشكلات نيروهاي پيماني شركت نفت هفتكل
در زميني به وسعت 37 هكتار مجتمع ورزش هاي زمستاني در كامان قزوين احداث مي شود



همزمان با دهه فجر سايت مسافري پايانه بين المللي مهران به بهره برداري مي رسد

ايلام- خبرنگار كيهان:
مديركل سازمان پايانه ها و حمل و نقل استان ايلام گفت: سايت مسافري پايانه بين المللي مهران در دهه فجر امسال به بهره برداري مي رسد.
«علي جواديان» در جريان بازديد از سايت مرز مهران اظهار داشت: در اين سايت روزانه 15هزار نفر مسافر جابه جامي شود و براي اجراي آن تاكنون 20 ميليارد ريال هزينه شده است.
وي افزود: پايانه بين المللي مهران در زميني به مساحت 42 هكتار و در 2سايت مسافري و تجاري ساخته شده است.اين مسئول اضافه كرد: كار ساخت سايت مسافربري تقريبا به اتمام رسيده و در حال راه اندازي است و سعي مي شود در دهه مبارك فجر امسال به بهره برداري برسد.جواديان تصريح كرد: وضعيت و روند احداث سايت تجاري نيز 80 درصد پيشرفت فيزيكي داشته كه پيمانكار فعاليت خود را تسريع بخشيده است.مديرسازمان حمل و نقل و پايانه هاي استان ايلام گفت: با اين افزايش سرعت مي توان پيش بيني كرد كه اين پروژه نيز براي سال آينده به بهره برداري مي رسد.
وي ادامه داد: ايجاد زيرساخت هاي عمراني سبب توسعه و رونق اقتصادي شهر مرزي مهران و به تبع آن استان ايلام مي شود.اين مسئول اضافه كرد: استان ايلام نيازمند توسعه همه جانبه بوده و مسئولان امر بايد تسريع در اين مهم را مدنظر داشته باشند.جواديان تصريح كرد: اكنون عمليات ساخت پايانه مرز بين المللي به پايان رسيده و اين پايانه به عنوان بزرگ ترين و مجهزترين پايانه غرب كشور آماده بهره برداري است. با بهره برداري از اين پايانه مرزي امكان تردد روزانه 20هزار نفر در اين خروجي محقق شده و ظرفيت اين اقدام وجود دارد.اين مسئول اضافه كرد: تكميل اين پايانه در دو بخش مسافري و تجاري آن نقش مهمي در زمينه افزايش مراودات تجاري ايران و عراق دارد.مديركل سامان پايانه ها و حمل و نقل استان ايلام به تردد مسافر و نيز ترانزيت مواد سوختي در مرز بين المللي مهران اشاره كرد و گفت: در 9ماه گذشته يك ميليون و 350 هزار نفر مسافر در مرز مهران تردد كرده و بيش از 29 هزار دستگاه تانكر سوخت نيز ترانزيت شده است.

 



وزير مسكن و شهرسازي:6 هزار انبوه ساز در كشور شناسايي شده اند

بندرعباس-خبرنگاركيهان:
وزير مسكن و شهرسازي در معارفه فرشيد دستوان رئيس جديد سازمان مسكن و شهرسازي هرمزگان گفت: وجود 6 هزار انبوه ساز كشور در كنار دولت مشكلات زيادي از مسكن را حل مي كند.
علي نيكزاد از انبوه سازان فعال در كشور به عنوان يك ظرفيت قابل اتكا در كنار دولت ياد كرد و افزود: ما در كشور 6هزار انبوه ساز داريم و اگر هر كدام از اين انبوه سازان ساخت 100 واحد را برعهده بگيرند، شاهد ساخت 600 هزار واحد مسكوني در مدت زماني كوتاه به طور سالانه در كشور خواهيم بود.
وي اظهار داشت: در حال حاضر كشور به يك كارگاه سازندگي بزرگ مربوط به ساخت مسكن مشتمل بر يك هزار و 392 شهر و 63هزار روستا تبديل شده است.
وي با بيان اينكه مسكن بالاترين نياز مردم است اظهار داشت: فعال شدن بخش مسكن موجب خروج از ركود اقتصادي و ايجاد تكاپو در ساير بخش ها مي شود و بنابراين هم اكنون هيچ مشكلي در بحث مسكن براي پرداخت تسهيلات وجود ندارد.

 



ايران در كيهان

پرداخت وام اشتغال
رشتخوار- خبرنگار كيهان:
يك ميليارد تومان وام خود اشتغالي در شهرستان رشتخوار در سالجاري به متقاضيان پرداخت شد. مهدي دودل رئيس صندوق مهر امام رضاي رشتخوار با بيان مطلب فوق گفت: سقف تسهيلات در نظر گرفته شده اشتغال كه توسط صندوق مهر امام رضا پرداخت مي شود 100 ميليون ريال است كه براساس نوع نياز و طرح پيشنهادي متقاضي دريافت وام، ممكن است كمتر از مبلغ يادشده نيز باشد.
تصويب بودجه شهرداري
شاهرود- خبرنگار كيهان:
بودجه 170 ميليارد ريالي سال 89 شهرداري شاهرود جهت تصويب نهايي به شوراي اسلامي اين شهر ارسال شد. به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر شاهرود 62 درصد اين بودجه به برنامه هاي عمراني تخصيص داده شده است.
نشست تعطيلات نوروزي
گناباد- خبرنگار كيهان:
اولين نشست اعضاي ستاد تعطيلات نوروزي گناباد در فرمانداري اين شهرستان برگزار شد. آدميان رئيس هلال احمر گناباد در اين نشست گفت: تهيه و توزيع نقشه اماكن تفريحي و اسكان مسافران و افزايش پست هاي امداد و نجات امسال بايد لحاظ شود.
كشف سرقت در كردستان
سنندج- خبرنگار كيهان:
از مجموع 1351 فقره سرقت كه در 9 ماهه امسال در كردستان به وقوع پيوسته است پليس آگاهي موفق شده است كه 96 درصد از اين سرقتها را كشف كند. سرهنگ محمد قنبري رئيس پليس آگاهي نيروي انتظامي كردستان با بيان مطلب فوق گفت: در اين مدت 873 نفر سارق نيز دستگير شده اند كه تعداد 440 نفر از آنان سابقه دار هستند.
افتتاح شبكه اطلاع رساني روستايي
زنجان- خبرنگار كيهان:
نخستين شبكه اطلاع رساني روستايي كشور در بخش مركزي شهرستان ايجرود زنجان آغاز به كار كرد. اين شبكه رويدادهاي روستاهاي اين بخش را در زمينه هاي اقتصادي، اجتماعي و مذهبي، علمي و فرهنگي و ورزشي در قالب خبر، عكس و فيلم به رسانه هاي استاني و ملي منعكس خواهد كرد.
همايش دهياران فرهنگي
قاين- خبرنگار كيهان:
در بزرگداشت هفته شوراهاي آموزش و پرورش، همايش اعضاي شوراهاي اسلامي و دهياران فرهنگي شهرستان قاينات با حضور اعضاي شوراي آموزش و پرورش شهرستان در تالار فرهنگ خانه معلم قاين برگزار شد. اين همايش با هدف مشاركت بيشتر دهياران در فعاليت ها و برنامه هاي آموزش و پرورش برگزار شد.
ساخت سايت اداري در رشتخوار
رشتخوار- خبرنگار كيهان:
پروژه ساخت سايت اداري رشتخوار در استان خراسان رضوي به تصويب رسيد محمد عارفي فرماندار رشتخوار با اعلام خبر فوق گفت: اين سايت اداري به عنوان بزرگترين مركز اداري در شهرستان است كه در زميني به مساحت 17 هزار هكتار و با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و 350 ميليون تومان درحال احداث است.
برگزاري مسابقه قرآني
¤ از سوي بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان اسفراين يك دوره مسابقه قرآن بين فرزندان، همسران شهدا و ايثارگران و جانبازان در محل دارالقرآن آموزش و پرورش اين شهرستان برگزار شد. در اين دوره از مسابقات كه 170 نفر از فرزندان و همسران شهدا جانبازان و ايثارگران حضور داشتند در رشته هاي حفظ، مفاهيم، قرائت و تفسير با يكديگر رقابت كردند.
فرسودگي مدارس در دلفان
دلفان- خبرنگار كيهان:
فرماندار دلفان گفت: 36 درصد از مدارس اين شهرستان فرسوده و تخريبي هستند. حجت الله نصيرپور در جلسه شوراي آموزش و پرورش دلفان افزود: با اعتبارات استاني نمي توان مشكلات مكان هاي آموزشي دلفان را حل كرد.
حمايت از صنايع در گيلان
رشت- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان صنايع و معادن گيلان از اختصاص يك هزار ميليارد ريال براي حمايت از صنايع استان در بخش سرمايه در گردش خبر داد. محمدحسين اصغريان گفت: در اين راستا تاكنون بالغ بر 300 ميليارد ريال به واحدهاي فعال استان پرداخت شده است.
افزايش توليد مركبات
ساري- خبرنگار كيهان:
با اجراي برنامه هاي توسعه توليد مركبات در هر هكتار از باغ هاي مازندران به 120 تن افزايش مي يابد. «يحيي ابطالي» معاون توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي مازندران با اعلام اين خبر افزود: هم اكنون متوسط توليد مركبات در هر هكتار از باغ هاي مازندران تنها 17 تن است.
راه اندازي مركز پيوند اعضا
¤ رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران از راه اندازي مركز پيوند اعضا و پيوند مغز استخوان در اين استان خبر داد. دكتر محمد محمدي ناصحي گفت: بيمارستان 320 تختخوابي ساري نيز با پيگيري هاي انجام شده به مرحله بهره برداري نزديك است.
بذرپاشي مراتع
بادرود- خبرنگار كيهان:
20 هكتار از مراتع و جنگل امامزاده آقا علي عباس بادرود بذرپاشي شد. ماشاءالله اكبريان كارشناس ارشد اداره منابع طبيعي بادرود با اعلام مطلب فوق گفت: منابع طبيعي بادرود جهت اجراي پروژه ذخيره سازي نزولات آسماني همراه با بذرپاشي در سطح 200 هكتار، با اعتبارات ستاد حوادث غيرمترقبه و استاني به مبلغ 40 ميليون ريال به اجرا درآمد.
ارتقاي سلامت دانش آموزان
گرگان- خبرنگار كيهان:
در راستاي ارتقاي سطح سلامت و بهداشت دانش آموزان مدارس استان گلستان 920 ميليارد ريال به شهرستان ها اختصاص يافت.
پابين محلي رئيس آموزش و پرورش گرگان با اعلام مطلب فوق گفت: اين اعتبار براي پيشگيري از آنفلوآنزا، اجراي طرح سلامت دهان و دندان و پيشگيري از بيماري هاي واگير و غيرواگير و چاپ و تكميل شناسنامه سلامت دانش آموزان اختصاص يافته است.

 



مديركل كار و امور اجتماعي استان: مهارت مهمترين مشكل بيكاران استان كرمانشاه است

كرمانشاه- خبرنگاركيهان:
نداشتن مهارت مهمترين مشكل بيكاران استان كرمانشاه است و براي رفع آن مي بايست آموزش هاي فني و حرفه اي گسترش يابد و اين آموزش ها مطابق نياز بازار كار سمت و سو پيدا كنند.
سهراب برانديشه مديركل كار و امور اجتماعي استان كرمانشاه در جمع رئيسان ادارات كار استان با بيان اين مطلب درباره منشور كار وزارت كار و امور اجتماعي اظهار داشت: در منشور وزارت كار مولفه هاي مهمي از قبيل تعادل در بازار كار، ايجاد مهارت، كارآفريني مشاغل خانگي و ايجاد مشاغل نو در بخش خدماتي مطرح است.
وي با بيان اينكه مشاغل خانگي يكي از اولويت هاي وزارت كار است گفت: باتوجه به تجربه كشورهاي پيشرفته، جامعه كنوني ما نيازمند مشاغل خانگي است و ما بايد اين فرصت را فراهم كنيم كه بيكاران ما بتوانند در منزل خود صاحب حرفه و كسب و كار شوند.
مديركل كار و امور اجتماعي كرمانشاه در بخشي از سخنانش به پرداخت تسهيلات به مشاغل خانگي خبر داد و گفت: مشاغل خانگي و مشاغل نو بخش خدمات مورد حمايت هاي مالي قرار خواهند گرفت.
بر انديشه در خاتمه از تشكيل تيم خود ارزيابي در اداره كار و امور اجتماعي كرمانشاه خبر داد و گفت: بزودي تيم خود ارزيابي اين اداره كل به ادارات شهرستانها مراجعه كرده و كليه فعاليت ها و عملكرد ادارات شهرستان ها را مورد ارزيابي قرار خواهند داد.

 



آغاز احداث اردوگاه راهيان نور مازندران در خرمشهر

ساري- خبرنگار كيهان:
با حضور استاندار مازندران عمليات اجرايي احداث اردوگاه دائمي راهيان نور اين استان در خرمشهر آغاز شد.
در اين مراسم كه تني چند از ائمه جمعه، فرمانداران و مديران كل دستگاه هاي اجرايي مازندران نيز حضور داشتند، علي اكبر طاهايي استاندار مازندران انتقال ارزش هاي دفاع مقدس را به نسل جوان و نوجوان جامعه يك حركت فرهنگي ماندگار و تأثيرگذار دانست و افزود: با تاكيد رئيس جمهور دولت از اعزام كاروان راهيان نور پشتيباني و حمايت مي كند.
وي با اشاره به نقش راهيان نور در فضاسازي فرهنگي مبتني بر ارزش هاي حماسي دفاع مقدس گفت: با كمك فرمانداران تمام شهرستان هاي مازندران در ساخت اردوگاه دايمي راهيان نور در خرمشهر مشاركت خواهند كرد.
وي با جدي دانستن تهديد نرم دشمن عليه كشورمان افزود: پاسداشت حماسه هاي ماندگار دفاع مقدس براي مقابله با هجمه وسيع فرهنگي دشمنان ضرورت دارد.
استاندار مازندران از تشكيل كارگروه ويژه زير نظر معاونت عمراني استانداري براي عملياتي شدن اين پروژه بزرگ خبر داد و افزود: مشاركت در ساخت پروژه اردوگاه راهيان نور يك تكليف جدي قلمداد مي شود.
طاهايي همچنين با صدور چك يك ميليون توماني از محل حساب شخصي در اين پروژه مشاركت كرد.
سرتيپ سيدمحمدتقي شاهچراغي فرمانده سپاه كربلاي مازندران نيز در جلسه پشتيباني قرارگاه راهيان نور در شلمچه گفت: با پيگيريهاي حاصله 32 هزار مترمربع زمين در حوالي خرمشهر براي ساخت اردوگاه دايمي كاروانهاي راهيان نور مازندران اختصاص يافت.
وي افزود: با ساخت 10 هزارمترمربع بناي مسقف مشكل اسكان 3 هزار نفر از زائران مشهد شهدا در يك شبانه روز برطرف خواهد شد.
وي با اعلام اين كه در سال گذشته 36 هزار نفر از مردم مازندران در قالب كاروان هاي راهيان نور به مناطق عملياتي دوران دفاع مقدس اعزام شده اند افزود: امسال 40 هزار نفر از مردم مؤمن و انقلابي مازندران به مشهد شهداي حماسه آفرين اعزام مي شوند.

 



5 اسفند ماه انجام مي شود برگزاري همايش امنيت سرمايه گذاري در تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
با هدف تبيين راهبردهاي تأمين امنيت سرمايه گذاري، همايش ملي امنيت و سرمايه گذاري پنج اسفند در تبريز برگزار مي شود.
معاون هماهنگ كننده پليس آذربايجان شرقي، در ستاد مركزي پليس آذربايجان شرقي با اعلام خبر فوق گفت: «فراهم سازي بستر مناسب براي جذب و حمايت سرمايه گذاري در آذربايجان شرقي»، «بازشناسي نقش سازمان ها و نهادهاي دولتي و امنيتي در ايجاد فضاي امن در سرمايه گذاري و توسعه اقتصادي» و «شناسايي نقاط قوت و ضعف، فرصت ها و تهديدهاي امنيتي پيش روي سرمايه گذاري» از اهداف اين سمينار ملي است.
سرهنگ روح الله جهانگيري افزود: بازنگري و اصلاح ساختار قضايي در راستاي تأمين امنيت سرمايه گذاري، جريان آزاد اطلاعات و سرمايه گذاري بحران هاي امنيتي و سرمايه گذاري در اين سمينار مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
وي خاطرنشان كرد: تعدادي از مسئولان رده بالاي مملكتي در همايش ملي «امنيت و سرمايه گذاري» شركت خواهند كرد.

 



برگزاري يادواره شهداي كربلاي 5 در كرج

كرج - خبرنگار كيهان:
آيين گراميداشت ياد و خاطره شهداي گرانقدر عمليات كربلاي 5 در كرج برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان تهران، «سيدحمزه ميرتقي، فرمانده سپاه ناحيه كرج در اين آيين، عمليات كربلاي 5 را به عنوان مهم ترين و سرنوشت سازترين عمليات هاي دوران دفاع مقدس عنوان و تصريح كرد: دلاور مردان اسلام در اين عمليات با سلاح ايمان و توكل به خداوند متعال با دشمن روبرو شدند و برگ زرين ديگري را در طول جنگ به دست آوردند.
وي به نقش پررنگ ملت ايران در طول جنگ اشاره كرد و گفت: مردم غرب استان تهران نيز در اجرا و موفقيت عمليات كربلاي 5 و ديگر عمليات ها حضور بسيار خوبي داشتند و شهيدان بسياري را تقديم انقلاب كردند.
فاطمه آجرلو نماينده كرج در مجلس در اين يادواره گفت: همه ما امروز بايد قدردان همسنگران شهداي معظم باشيم و كمال احترام و عزت را براي آنها داشته باشيم.
آجرلو از حضور گسترده و حماسي مردم در راهپيمايي ها قدرداني كرد و گفت: مردم غرب استان تهران در طول دوران دفاع مقدس و پس از آن در همه صحنه ها حضور پررنگ داشته و ثابت كرده اند كه هميشه پشتيبان ولايت و حافظ نظام و ميهن اسلامي خود هستند.

 



تسهيلات آماده سازي به هزاران واحد مسكن مهر گيلان

رشت- خبرنگار كيهان:
مديركل مسكن و شهرسازي گيلان گفت: تاكنون به 8هزار واحد مسكن مهر در گيلان تسهيلات آماده سازي پرداخت شده است.
نرگس نژاد در جلسه شوراي تامين مسكن استان گيلان افزود: از مجموع 49شهر استان حدود 10 شهر بالاي 25هزار نفر و 39شهر زير 25هزار نفر جمعيت دارند كه موفق شده ايم به نيازهاي مردم اين شهرها در تامين مسكن مهر پاسخ دهيم.
وي با اعلام اينكه ميزان اراضي واگذار شده در بخش مسكن مهر رشت تاكنون 35/176 هكتار بوده است گفت: در حال حاضر 8هزار و 87 واحد مسكن مهر در گيلان نيز در دست احداث است و عمليات آماده سازي پروژه هاي مذكور بيش از 40 درصد پيشرفت داشته است.
مديركل مسكن و شهرسازي گيلان افزود: از تعداد 62 هزار و 817 متقاضي مسكن در استان تاكنون بالغ بر 16 هزار و 14متقاضي واجد شرايط مسكن مهر شناسايي شده اند.

 



معاون استاندار همدان: هدفمندسازي يارانه ها 20درصد به بودجه كشور كمك مي كند

همدان- خبرنگار كيهان
هدفمندسازي يارانه ها حدود 20درصد به بودجه كشور كمك مي كند.
«علي حيدرنوري» معاون برنامه ريزي استانداري همدان با بيان اين مطلب در جلسه شوراي اداري همدان، گفت: مهمترين و پيچيده ترين بخش طرح تحول اقتصادي دولت، هدفمندسازي يارانه ها است كه تخصيص بهينه منابع را درپي خواهد داشت.
وي افزود: آزادسازي قيمت 16 قلم كالا شامل منابع انرژي و كالاهاي اساسي در قالب طرح هدفمندسازي يارانه به تدريج و طي 5 سال انجام خواهد شد تا فشار مضاعفي بر مردم وارد نشود.
وي ادامه داد: از 423 هزار خانوار ساكن در استان همدان، 400هزار خانوار در طرح ارايه اطلاعات اقتصادي مشاركت كردند و امسال نيز تطبيق اطلاعات ورودي به سيستم براي دقيق تر شدن مسايل انجام مي شود.
نوري لزوم همكاري رؤسا و مديران دستگاه ها و نيز اساتيد و نخبگان را براي تدوين برنامه پنجم توسعه استان موردتأكيد قرار داد و گفت: برنامه پنجم توسعه، برنامه پيشرفت و عدالت نام گرفته است و همه بايد در راه تحقق اهداف آن تلاش كنيم.
مهندس سيدحسن موسوي معاون عمراني استاندار همدان نيز گفت: در دهه فجر امسال پروژه هايي به ارزش 190ميليارد تومان در بخش هاي عمراني، كشاورزي و صنعتي در استان افتتاح مي شود.

 



احداث مركز فرهنگي دفاع مقدس اولويت فرهنگي چهارمحال و بختياري است

شهركرد- خبرنگاركيهان:
يكي از اولويت هاي مهم فرهنگي در استان چهار محال و بختياري، ساخت مركز فرهنگي دفاع مقدس است.
استاندار و فرمانده قرارگاه مركز فرهنگي دفاع مقدس چهارمحال و بختياري گفت: مركز فرهنگي دفاع مقدس استان يادماني است كه به منظور پاسداري از خون شهدا و حفظ نام و آرمان -هاي شهداي عزيز ساخته مي شود.
مهندس رجبعلي صادقي افزود: در دور دوم سفرهاي استاني هيئت دولت و با همكاري سازمان ها، زميني به مساحت 5 هكتار در نقطه اي بسيار مناسب از شهركرد در پارك تهليجان به احداث اين مركز فرهنگي اختصاص يافته است كه متاسفانه به علت ضعف منابع عمراني در سال 88 اقدامي براي ساخت اين مركز فرهنگي انجام نگرفته است ولي با اختصاص بودجه درسال89 ساخت اين مركز فرهنگي آغاز خواهدشد.
مهندس صادقي با اشاره به اين مطلب كه يكي از اولويت هاي مهم فرهنگي استان، ساخت مركز فرهنگي دفاع مقدس است افزود: اميد است با برنامه ريزي جامع و مديريت منابع توسط دستگاههاي مختلف اين امر خطير عملي شود.

 



آرامگاه هاي خانوادگي در مشهد احداث مي شود

مشهد - خبرنگار كيهان:
پروژه آرامگاه هاي آلاچيقي در هشت فاز به سبك معماري ايراني و اسلامي،سقف و بدون داشتن ديوار و حصار ساخته مي شود.
مديرعامل سازمان فردوس هاي شهرداري مشهد با اعلام مطلب فوق افزود:
آرامگاه هاي مذكور در خيابان آلاله 2 و بلوك 43 آرامستان بهشت رضا (ع) واقع شده است كه به لحاظ دسترسي در ورودي بهشت رضا (ع) مي باشد.
سيد حسن حسيني خاطر نشان كرد: در حال حاضر فاز يك پروژه با اعتبار 130 ميليون توماني اجرايي شده است به طوري كه در هفته جاري خاكبرداري در زمين آن صورت مي گيرد.
وي با بيان اينكه در آرامگاه هاي آلاچيقي، فضاي قبور اختصاصي مي شود، اظهار داشت: اين آرامگاه ها مسقف و از اطراف باز است به صورتي كه كارگران سازمان مي توانند به راحتي آن را رفت و روب نمايند. در اين نوع آرامگاه ها مشكلاتي كه در آرامگاه هاي خانوادگي چون ورود حيوانات يا چكه كردن آب وجود دارد، پيش نمي آيد.
وي معماري آلاچيق ها را زيبا و منحصر به فرد دانست و تصريح كرد: اين آرامستان ها الهام گرفته از فضاي ايراني، بازي نور و سايه و ويژگي هاي معماري ايراني و اسلامي است، به طوري كه باعث معنوي شدن فضا و ايجاد احساس آرامش مي شود.
مديرعامل سازمان فردوس ها در خصوص متراژ اين پروژه گفت: يك هكتار زمين به اين پروژه اختصاص يافته است كه در فاز يك، يك هشتم آن، كه برابر با مساحت 2 قطعه مي باشد، اجرايي مي شود.
وي با اشاره به گوناگوني و تنوع آلاچيق هاي احداثي تصريح كرد: آرامگاه هاي آلاچيقي داراي ايوان هايي با ظرفيت مختلفي از جمله 8، 10 و 20 تايي مي باشد.
حسيني هزينه آرامگاه آلاچيقي را ارزان تر از خانوادگي عنوان كرد و افزود: در آرامگاه آلاچيقي به دليل باز بودن اطراف ايوان، مصالح كمتري مورد استفاده قرار مي گيرد كه اين امر قيمت ارزان تر آن را به دنبال دارد و همچنين باعث زيبايي فضاي بهشت رضا (ع) نيز مي شود.

 



استاندار: يارانه آرد از ميزان اعتبارات عمراني اردبيل بيشتر است

اردبيل - خبرنگار كيهان:
استاندار اردبيل گفت: يارانه اختصاصي به آرد در اين استان از ميزان اعتبارات عمراني استان فراتر رفته است.
منصور حقيقت پور در همايش تبيين طرح هدفمند كردن يارانه ها افزود: سالانه تا 800 ميليارد ريال بابت يارانه آرد استان اردبيل پرداخت مي شود كه اين مبلغ بيشتر از اعتبارات عمراني اين استان مي باشد.
وي گفت: در حالي كه قيمت تمام شده آرد براي دولت نزديك به 5 هزار ريال است اين فرآورده به قيمت 75 ريال در اختيار نانوايان قرار مي گيرد لذا پرداخت يارانه به اين شكل هدرروي و افزايش شديد ضايعات نان را به دنبال داشته است.
وي گفت: در كالاها و خدمات ديگري نيز مثل شير، سوخت، آب و نظاير آن وضعيت به اين گونه است و بيش از اين نمي توان به روند فعلي ادامه داد.
وي افزود: گسترش پديده قاچاق كالا، بروز فساد اداري ونيز ناكارآمدي سامانه توزيع از ديگر مشكلات و پيامدهاي نامطلوب پرداخت يارانه ها به شيوه كنوني است.
وي گفت: در كشور ما افرادي با فرار از پرداخت ماليات هاي هنگفت ميلياردر شده اند و اين در حالي است كه هزينه هاي صرف بي رويه و زياده روي عده اي متمول در مصرف كالاها و خدمات يارانه دار را بسياري از گروه ها و خانواده هاي آسيب پذير بدهند.

 



مشكلات نيروهاي پيماني شركت نفت هفتكل

جمعي از نيروهاي پيماني حراست شركت نفت مستقر در شهرستان هفتكل دست به دامن دفتر نمايندگي كيهان هفتكل شده و با مراجعه به اين دفتر، خواستار رساندن صداي مظلوميتشان به گوش مقامات وزارت نفت شدند.
يكي از اين نيروها كه خواست نامش فاش نشود به خبرنگار كيهان گفت: طبق قانون كار و قراردادي كه با شركت و پيمانكاران منعقد شد هر نيرو مي بايست 8 ساعت سركار باشد و هيچ كس هم نمي تواند او را وادار كند كه بيش از آن سركار بماند ولي به دليل كمبود نيرو و اهميت ندادن مسئولان امر نيروهاي حراست از چاه هاي نفت هفتكل مي بايست هر نوبت از كارشان را 12 ساعته بگذرانند و اين درحالي است كه هيچ گونه اضافه كاري هم به آنها تعلق نمي گيرد. وي افزود: به ازاي هر روز مرخصي استحقاقي نيروها 24 هزار ريال از حقوق آنها كسر خواهد شد و هر روز مرخصي نيز دو روز به حساب مي آيد. اين منبع آگاه در ادامه با بيان مشكلات نيروهاي جايگزين نيزاضافه كرد: طبق بخشنامه هاي وزارت خانه همه نيروهاي جايگزين بايد داراي بيمه باشند ولي با زد و بندهايي كه با پيمانكاران انجام گرفته است هيچ نيروي جايگزيني در حراست شركت نفت هفتكل بيمه نيست ولي اگر كسي هم اعتراضي به اين روند موجود كرد سريعاً يا اخراج مي شود يا بايد تعهد كتبي دهد كه ديگر اعتراضي به اين كارها نكند.
حسين يزدي
خبرنگار كيهان در هفتكل

 



در زميني به وسعت 37 هكتار مجتمع ورزش هاي زمستاني در كامان قزوين احداث مي شود

قزوين- خبرنگار كيهان:
يك مؤسسه رفاهي تفريحي در قزوين مقدمات لازم را جهت اجراي طرح مجتمع ورزش هاي زمستاني در مرحله اول در محدوده اي به وسعت 6/37 هكتار در منطقه كامان را فراهم كرده است.
شهردار قزوين در بازديد از مجموعه ورزشي تفريحي ديزين با اعلام اين خبر گفت: موافقت هاي لازم مانند مجوز تغيير كاربري اراضي مورد نظر جهت احداث اين مجتمع ورزشي اخذ شده است.
مسعود نصرتي از اجراي مشاركتي بخشي از اين طرح شامل: احداث پيست اسكي و نصب و راه اندازي يك دستگاه تله اسكي با همكاري اداره كل تربيت بدني استان خبر داد.
شهردار قزوين با اشاره به خريد يك دستگاه بالابر كوهستاني اظهار داشت: اين دستگاه خريداري شده و از سرمايه گذاران بخش خصوصي جهت سرمايه گذاري و مشاركت خصوصي جهت سرمايه گذاري و مشاركت به منظور نصب و بهره برداري از آن دعوت به همكاري شده است.
نصرتي افزود: در اين مجتمع ورزشي مدرسه اسكي، رستوران، كمپينگ و اقامتگاه هاي توريستي و ساير امكانات لازم ديده شده كه با مشاركت بخش خصوصي قابل اجرا و بهره برداري هستند.
لازم به ذكر است مناطق زرشك و كامان طي سفر اول هيئت دولت به اين استان به عنوان مناطق نمونه گردشگري استان به تصويب رسيد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14