(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 11 بهمن 1388- شماره 19573
 

وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد امكان ادامه فعاليت بازنشستگان داراي مدرك فوق ليسانس
تونل توحيد فردا توسط مردم افتتاح مي شود
سازمان تعزيرات حكومتي: افزايش قيمت كاذب كالاها و خدمات غيرقانوني است
اواخر اسفندماه اجرا مي شود واكسيناسيون آنفلوآنزاي نوع A براي سالمندان
دادستان تهران اعلام كرد با جرايم مرتبط با امنيت شهروندان قاطعانه برخورد مي كنيم
تبديل چادرهاي هلال احمر به بخش هاي بيمارستاني در هائيتي
ظهر ديروز در زندان اوين اجرا شد: اعدام متهمان پرونده لواسان
كشف يك ميليون عدد مواد محترقه در سوادكوه
در نايين سارق مسلح در درگيري با پليس كشته شد
در صورت تصويب قانون جديد محدوديت سني در معافيت «كفالت خواهر» حذف مي شود
روز دوشنبه رئيس پليس امنيت عمومي ناجا به پرسش هاي مردم پاسخ مي دهد
اعطاي وام 4 ميليون توماني وديعه مسكن به دانشجويان پزشكي
همسر مخفي شاهزاده دبي يهودي شد
سيندرلاي سال 2010
برف آمريكا هواپيماها و خودروهارا مدفون كرد
گسترده ترين دامنه برق هسته اي جهان



وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد امكان ادامه فعاليت بازنشستگان داراي مدرك فوق ليسانس

بر اساس بخشنامه جديد وزارت آموزش و پرورش تنها امكان ادامه فعاليت براي آن دسته از بازنشستگاني وجود داردكه داراي مدرك فوق ليسانس و بالاتر باشند.
به گزارش ايلنا، براساس جديدترين بخشنامه وزارت آموزش و پرورش تمامي معلمان شاغل در واحدهاي آموزشي با داشتن 30سال سابقه خدمت در صورت مازاد نبودن چنانچه در طول سال تحصيلي شرايط بازنشستگي را احراز نمايند، استمرار خدمت آنان تنها تا پايان سال تحصيلي
99-88 بلامانع است.
همچنين در ادامه اين بخشنامه آمده است: ادامه خدمت دارندگان مدارك تحصيلي فوق ليسانس و بالاتر شاغل در پست هاي مديريتي و تخصصي براي سنوات بالاتر از 30 سال بلامانع است و در صورت ارايه درخواست بازنشستگي قبل از 35 سال خدمت، اقدام لازم مطابق ضوابط انجام مي شود.
اين در حالي است كه وزير آموزش و پرورش پيش از اين اعلام كرده بود كه فرهنگيان بازنشسته مي توانند هفته اي 8 ساعت تدريس كنند و براساس اين بخشنامه برخلاف گفته وزير آموزش و پرورش تنها آن دسته از فرهنگياني مي توانند ادامه فعاليت دهند كه داراي مدارك تحصيلي فوق ليسانس و بالاتر شاغل در پست هاي مديريتي و تخصصي باشند.

 



تونل توحيد فردا توسط مردم افتتاح مي شود

سرويس اجتماعي:
سخنگوي شهرداري تهران با اعلام بهره برداري از تونل توحيد همزمان با آغاز جشن هاي سي ويكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي (12بهمن) از اجراي طرح تونل صدر-نيايش، اتصال تونل اميركبير به بازار و رونمايي از نماد ميدان انقلاب خبر داد.
به گزارش خبرنگار كيهان، دكتر محمدهادي ايازي در نشست خبري با اشاره به مشكل ترافيك بزرگراه صدر افزود: بعد از افتتاح تونل توحيد اجراي پروژه صدر-نيايش در دستور كار است كه براي كاهش بار ترافيك اين منطقه احتمال دارد بخش هايي از اين بزرگراه به صورت دو طبقه احداث شود.
وي با بيان اينكه تونل توحيد دوشنبه 12 بهمن ماه جاري توسط مردم افتتاح مي شود، گفت: تعهد داشتيم تونل را در موعد مقرر افتتاح كنيم اما به خاطر وقفه كوتاهي كه پيش آمد از شهروندان فهيم تهراني عذرخواهي مي كنيم.
ايازي با بيان اينكه اگر تونل توحيد با روند تونل رسالت احداث مي شد، سالها زمان مي برد، خاطر نشان كرد: پروژه تونل توحيد اگر با روش هاي قبلي به اجرا مي رسيد، 27 سال طول مي كشيد از اين حيث مردم تهران برنده اصلي احداث اين تونل هستند.
سخنگوي شهرداري تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره ريزش هاي اخير تونل توحيد، تصريح كرد: سازه تونل توحيد بتني است كه از جهت سازه و معماري با تونل رسالت متفاوت است همچنين در اين سازه 25 هزار تن فلز به كار رفته است كه استحكام لازم براي جلوگيري از ريزش و نشست را دارد.
ايازي با اشاره به هزينه احداث تونل توحيد گفت: تاكنون 200 ميليارد تومان براي احداث اين پروژه هزينه شده است. وي در پاسخ به پرسش بسياري از خبرنگاران مبني بر تناقض موجود بين رقم 320 ميليارد تومان شهردار تهران و رقم اعلام شده گفت: 200 ميليارد تومان هزينه سندداري است كه بين شهرداري و پيمانكار رد و بدل شده است و اين رقم پس از افتتاح كامل به همان ميزان كه شهردار تهران اعلام كرده، خواهد رسيد.
ايازي در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبني بر اينكه در ابتداي عمليات رقم اعتبار اين پروژه 130 ميليارد تومان اعلام شده بود، گفت: افزايش اين هزينه ها به اين دليل است كه پروژه تونل توحيد به صورت طرح- اجرا پيش مي رود و پيش بيني هزينه نهايي چنين پروژه هايي دقيق نيست.وي با بيان اينكه صرفه جويي در وقت، كاهش قابل توجه ترافيك و صرفه جويي در مصرف بنزين از مزاياي اين پروژه است، افزود: رقم هزينه هاي صرفه جويي در كاهش مصرف بنزين تونل توحيد يك ميليون ليتر است كه پيش بيني مي شود هزينه اجراي تونل توحيد طي 3 سال از محل صرفه جويي ها جبران شود.
سخنگوي شهرداري تهران درخصوص شايعه افتتاح تونل با حضور رئيس جمهور يا رئيس مجمع تشخيص مصلحت گفت: ما نام كسي را براي افتتاح پروژه اعلام نكرده ايم، ولي تمام اين عزيزان جزو شهروندان تهراني محسوب مي شوند و مي توانند افتتاح كننده اين پروژه باشند.
تونل توحيد شبها
بسته خواهد بود
تونل توحيد پس از افتتاح براي انجام كارهاي تكميلي و نهايي شبها به مدت 2 ماه به روي شهروندان بسته خواهد بود.
سيدمحمد هادي ايازي در حاشيه بازديد خبرنگاران از تونل توحيد تاكيد كرد: تونل توحيد به مدت 2 ماه شبها از ساعت 22 تا 6 بامداد براي فعاليت هاي مربوط به ايمن سازي، زيباسازي و تكميل كارهاي اجرايي به روي شهروندان بسته خواهد شد.
وي با بيان اينكه انجام فعاليت هاي نهايي تونل پس از افتتاح امري مرسوم در پروژه هاي عمراني است، تاكيد كرد: تونل توحيد با نهايت دقت و رعايت مسايل ايمني احداث شده و يكي از مكانهاي امن تهران در زمان وقوع بحرانهاي مختلف خواهد بود.
بزرگترين تونل هوشمند خاورميانه
با بكارگيري 10 سيستم پيشرفته مديريت ترافيك، «تونل توحيد» به يكي از بزرگترين تونل هاي هوشمند خاورميانه تبديل مي شود.
هاشمي معاون حمل و نقل ترافيك گفت: براي تونل توحيد به عنوان يكي از بزرگترين و در عين حال پرترافيك ترين تونل هاي خاورميانه، طيف وسيعي از تاسيسات و تجهيزات ترافيكي هوشمند در نظر گرفته شده است.
وي با تاكيد بر پيش بيني اتاق كنترل ترافيك محلي در تونل توحيد، خاطر نشان كرد: اين تونل به آخرين فناوري هاي روز دنيا كه در نوع خود از مجهزترين سيستم هاي مديريت ترافيك در سطح جهان محسوب مي شود، تجهيز شده است.معاون شهردار تهران تصريح كرد: سيستم كنترل روشنايي تونل به منظور كنترل هوشمند سطح نور در تونل توحيد طراحي شده كه ميزان روشنايي داخل تونل را براساس پخش لحظه اي شدت نور و متناسب با نور داخل و خارج تونل تنظيم مي كند.
تشكري هاشمي اضافه كرد: سيستم هوشمند تهويه تونل به گونه اي طراحي شده تا آثار كيفيت هواي محيط خارج از تونل بر محيط داخل تونل با توجه به تفاوت هاي دو محيط را به حداقل برساند و شامل زير سيستم هاي سنجش سرعت حركت هوا و 3 نوع شناسگر مونواكسيد كربن، اكسيدنيتروژن و برد ديد محيطي و نيز حسگر جريان هوا است.
وي گفت: سيستم تلفن اضطراري (SOS) به منظور اطلاع رساني سريع رويدادهاي احتمالي به فاصله هر 200 متر يك دستگاه تلفن اضطراري و در فضاي بيروني در مجاورت هر يك از ورودي ها نيز يك دستگاه تلفن نصب مي شوند كه از طريق علائم مشخص شده اند و از قابليت ارتباط دوسويه برخوردارند.

 



سازمان تعزيرات حكومتي: افزايش قيمت كاذب كالاها و خدمات غيرقانوني است

سازمان تعزيرات حكومتي طي اطلاعيه اي اعلام كرد: هرگونه افزايش قيمت كاذب كالاها و خدمات به بهانه هدفمندكردن يارانه ها، غيرقانوني بوده و با متخلفان ازطريق ابزارهاي قانوني برخورد قاطع مي شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان تعزيرات حكومتي، در اطلاعيه شماره يك سازمان درباره هدفمند كردن يارانه ها آمده است: در راستاي اجرايي شدن قانون هدفمند كردن يارانه ها و تشديد مباحث پيرامون آن، سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان همراه با سازمان تعزيرات حكومتي به صورت ويژه بر عملكرد واحد هاي صنفي و غيرصنفي نظارت و رسيدگي خواهند كرد.
در راستاي تصويب و اجراي قانون اصلاح ساختار اقتصادي ايران از جمله هدفمند كردن يارانه ها به عنوان گامي اساسي در راستاي تحول اقتصادي جامعه و بالطبع آثار و تبعات اجراي اين قانون بر اقتصاد كشور و با عنايت به پيش بيني ها و تمهيدات انديشيده شده به منظور جلوگيري از سوءاستفاده افراد سودجو و معارضان كه قصد دارند در موقعيت زمان كنوني موجب افزايش غيرمنطقي نرخ دستمزد و فروش كالاها و خدمات به مشتريان و گروه هاي آسيب پذير جامعه را فراهم كنند در يك اقدام همگام و هماهنگ بازرسان سازمان هاي بازرگاني در كنار روساي شعب سازمان تعزيرات حكومتي امر نظارت و رسيدگي بر عملكرد واحدهاي صنفي و غيرصنفي در سراسر كشور را انجام مي دهند.
بنابر اين اطلاعيه، هرگونه افزايش قيمت كاذب كالاها و خدمات به بهانه هدفمندكردن يارانه ها، غيرقانوني بوده و در صورت مشاهده تخلف با متخلفين از طريق ابزارهاي قانوني برخورد قاطع صورت خواهد گرفت. هم ميهنان گرامي مي توانند سوءاستفاده و تخلف احتمالي از سوي واحدهاي صنفي و غيرصنفي را به سامانه ارتباطي بازرگاني ايران 124 در سراسر كشور و همچنين شماره پيامك 30009651 سازمان تعزيرات حكومتي اعلام تا سريعا مورد بررسي و رسيدگي قرار گيرد.

 



اواخر اسفندماه اجرا مي شود واكسيناسيون آنفلوآنزاي نوع A براي سالمندان

مرحله دوم واكسيناسيون آنفلوآنزاي نوع A در ميان سالمندان از اواخر اسفندماه اجرا مي شود.
دكتر محمود سروش، مدير برنامه آنفلوآنزاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در اين رابطه گفت: سالمندان از گروه هاي در معرض خطر ابتلا به آنفلوآنزاي نوع A هستند و به همين دليل با توجه به آغاز موج سوم اين بيماري از اسفندماه، آنان در برابر اين بيماري واكسينه مي شوند.
وي با بيان اينكه در حال حاضر واكسيناسيون بيماران كليوي، ديابتي، سرطاني، مبتلايان به كم خوني شديد، ايدز و جانبازان شيميايي ادامه دارد، گفت: وزارت بهداشت شمار اين بيماران را 700 هزار نفر پيش بيني كرده كه بزودي آمار بيماراني كه اين واكسن را تزريق كرده اند، اعلام مي شود.
سروش با تاكيد بر اينكه در ايام نوروز به علت مسافرت هاي مردم و آغاز موج سوم، فراگيري آنفلوآنزاي نوع A با شدت بيشتري همراه خواهد بود، تصريح كرد: به مردم توصيه مي كنيم كه شستشوي مكرر دستها با آب و صابون و استفاده از وسايل شخصي را براي رعايت بهداشت و پيشگيري از اين بيماري فراموش نكنند.
به گفته وي، آمار مبتلايان به آنفلوآنزاي نوع A در كشور طي دو ماه اخير افزايش نيافته و همان سه هزار و 672 نفر است و تاكنون نيز مورد فوتي جديدي نداشته ايم.

 



دادستان تهران اعلام كرد با جرايم مرتبط با امنيت شهروندان قاطعانه برخورد مي كنيم

دادستان عمومي و انقلاب اسلامي تهران گفت: رسيدگي سريع به پرونده تجاوز به عنف در لواسان نشانه حساسيت و قاطعيت دستگاه قضايي در برخورد با عاملان چنين جرايمي است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دادسراي عمومي و انقلاب تهران، «عباس جعفري دولت آبادي» افزود: توام بودن دقت، قاطعيت و رسيدگي عادلانه با عامل سرعت از شاخصه هاي قابل توجه در اين گونه رسيدگي ها است كه در اين پرونده همه مراحل قانوني با ويژگي هاي ياد شده بطور كامل مورد توجه قرار گرفته است.
وي ادامه داد: دستگاه قضايي نسبت به پيگيري چنين جرايمي كه با احساسات و عواطف و امنيت شهروندان در ارتباط مستقيم است، با قاطعيت اقدام مي كند.
اين مقام قضايي خاطرنشان كرد: اگرچه در قانون، مجازات چنين جرايمي پيش بيني شده است اما تسريع در صدور احكام و همچنين اجراي سريع آن مي تواند آثار بازدارندگي زيادي در جامعه به همراه داشته باشد.
به گفته دولت آبادي افزايش اطمينان و احساس امنيت در جامعه و ايجاد بازدارندگي در بين مجرمان حرفه اي از جمله تاثيرات اجراي به موقع قانون است.

 



تبديل چادرهاي هلال احمر به بخش هاي بيمارستاني در هائيتي

مديركل امور بين الملل جمعيت هلال احمرگفت: چادرهاي امدادي ارسالي ايران به هائيتي به دليل نصب سريع و كارايي بالا به بخش هاي بيمارس

 



ظهر ديروز در زندان اوين اجرا شد: اعدام متهمان پرونده لواسان

سرپرست دادسراي امور جنايي اعلام كرد: متهمان پرونده لواسان ظهر ديروز در زندان اوين به دار مجازات آويخته شدند.
به گزارش فارس، فخرالدين جعفرزاده در اين رابطه اظهار داشت: اين افراد كه در آبان سال جاري مرتكب زناي به عنف شده بودند در ماه آذر از سوي شعبه 72 دادگاه كيفري به اعدام محكوم شدند كه اين حكم در دي ماه امسال توسط شعبه 31 ديوان عالي كشور تاييد شد و به اين ترتيب ظهر ديروز اجرا شد.
اين افراد به همراه يكي از همدستانشان كه هم اينك متواري است، در يكي از شبهاي آبان سال جاري وارد منزلي در منطقه لواسان شده و با بستن دست صاحبخانه و حبس وي و قراردادن چاقو زير گلوي فرزند خردسالش، به همسر وي تجاوز و بعد ازسرقت از محل متواري شده بودند.

 



كشف يك ميليون عدد مواد محترقه در سوادكوه

ساري- خبرنگاركيهان:
با تلاش پليس نزديك به يك ميليون عدد مواد محترقه در سوادكوه كشف شد.
مركز فرماندهي پليس مازندران با اعلام اين خبر افزود: اين تعداد مواد محترقه در جريان بازرسي از يك دستگاه خودروي عبوري بدست آمد.
اين مركز در ادامه گزارش افزود: با كشف اين تعداد مواد محترقه خودروي مذكور نيز توقيف شده است.

 



در نايين سارق مسلح در درگيري با پليس كشته شد

نايين- خبرنگار كيهان:
درگيري سارقان مسلح با ماموران انتظامي در نايين، يك كشته برجاي گذاشت.
فرمانده انتظامي شهرستان نايين گفت: ماموران پليس 110 در خيابان بهار نايين با 2 سارق مسلح كه قصد سرقت از مغازه طلافروشي را داشتند درگير شدند كه در اين درگيري يكي از سارقان كشته شد و ديگري اقدام به فرار كرد اما در محاصره پليس قرار گرفت و دستگير شد.
سرهنگ محمدعلي يوسلياني افزود: اين دو سارق به قصد دزديدن كليد از صاحب مغازه طلافروشي با ورود به منزل وي به طرف طلافروش تيراندازي و وي را مجروح كردند و پس از دريافت كليد متواري شدند اما در اطراف مغازه طلافروشي به دام پليس درآمدند.
وي اضافه كرد: در اين زمينه يك قبضه كلت كمري و يك دستگاه خودروي سواري به همراه طلاهاي مسروقه از سارقان كشف شد.

 



در صورت تصويب قانون جديد محدوديت سني در معافيت «كفالت خواهر» حذف مي شود

معاون وظيفه عمومي ناجا اعلام كرد: در صورت تصويب طرح اصلاح قانون خدمت وظيفه عمومي، محدوديت سني 24 سال براي خواهر افرادي كه از معافيت «كفالت خواهر» استفاده مي كنند، برداشته مي شود.
سردار زاده كمند، گفت: طبق قانون فعلي كه تا پايان سال 89 اعتبار دارد، افرادي كه پدرشان فوت كرده و يا به شدت بيمار است و تنها پسر بالاي 18 سال خانواده هستند، اگر خواهر مجرد زير 24 سال داشته باشند از معافيت كفالت خواهر استفاده مي كنند.
وي با اشاره به اينكه اين قانون تا پايان سال 89 اعتبار دارد و مصوبه جديدي نيست، تصريح كرد: در اصلاحيه قانون خدمت وظيفه عمومي كه هم اكنون در انتظار تصويب است، اين محدوديت سني برداشته شده و خواهر مشمول در هر سني كه باشد، مشمول مي تواند از معافيت كفالت او به دليل مرگ يا ناتواني پدر استفاده كند.
به گزارش ايلنا سردار زاده كمند افزود: اميدواريم، طرح اصلاح قانون وظيفه عمومي به زودي به تصويب برسد تا پاسخ بسياري از پرسش ها داده شود اما به نظر نمي رسد كه ظرف يكي دو هفته آينده اين اقدام صورت گيرد، از اين رو به تصويب اين طرح تا پايان سال جاري اميدواريم.

 



روز دوشنبه رئيس پليس امنيت عمومي ناجا به پرسش هاي مردم پاسخ مي دهد

رئيس پليس امنيت عمومي نيروي انتظامي از طريق تلفن 197 در روز دوشنبه 12 بهمن به پرسش ها، پيشنهاد ها و انتقادهاي عمومي مردم پاسخ مي دهد.
به گزارش مركز اطلاع رساني و ارتباطات ناجا رئيس پليس امنيت عمومي ناجا به همراه مديران ذيربط در روز دوشنبه
12/11/88 از ساعت 9 صبح تا 12ظهر آماده پاسخگويي به سؤالات، پيشنهادات و انتقادات هموطنان هستند.
همشهريان در تهران از طريق تلفن 197 و ساير هموطنان در سراسر كشور مي توانند از طريق تلفن 88727777 با مسئولان يادشده ارتباط برقرار كنند.

 



اعطاي وام 4 ميليون توماني وديعه مسكن به دانشجويان پزشكي

مسئول صندوق رفاه دانشجويي وزارت بهداشت گفت: دانشجويان علوم پزشكي در تهران در مقطع كارشناسي 4 ميليون تومان وام وديعه مسكن دريافت مي كنند.
فرهاد جعفري افزود: 720 ميليون تومان اعتبار براي توزيع وام شهريه دانشجويان در سال جاري پرداخت شده است اما اين مبلغ كفايت نمي كند و قرار شده است كه اين اعتبار افزايش پيدا كند و وام شهريه بين دانشجويان روزانه و بين الملل توزيع شود.
مسئول صندوق رفاه دانشجويي وزارت بهداشت اضافه كرد: بازپرداخت وام شهريه ها 6 ماه بعد از تمام شدن دوره تحصيل دانشجو شروع مي شود و هنوز دانشجويان به مرحله بازپرداخت وام ها نرسيده اند.
جعفري افزود: حداقل 10 درصد از كساني كه وام مي گيرند، بدهي خود را پرداخت نمي كنند اما تمام افرادي كه وارد دانشگاه مي شوند، مي توانند از تسهيلات استفاده كنند.
جعفري گفت: حدود 80 تا 100 هزار نفر از دانشجويان علوم پزشكي تقاضاي وام مي كنند و وام به آنها داده مي شود و 70 درصد از افرادي كه وارد دانشگاه مي شوند، از وام استفاده مي كنند.
وي اضافه كرد: وديعه مسكن براي دانشجوياني كه در تهران و 6 شهر مشهد، اصفهان، شيراز، تبريز، اهواز و بندر عباس تحصيل مي كنند، پرداخت مي شود كه به دانشجويان مقيم تهران 4 ميليون تومان و دانشجويان 6 شهر ديگر 5/3 ميليون تومان دريافت مي كنند و براي دانشجويان شهرهاي ديگر اين تسهيلات 5/2 ميليون تومان است.
مسئول صندوق رفاه دانشجويي وزارت بهداشت همچنين افزود: براي دانشجويان كارداني به كارشناسي در شهر تهران 2 ميليون تومان و در 6 شهر بزرگ كشور يك ميليون و 800 هزار تومان و براي شهرهاي ديگر يك ميليون و 250 هزار تومان وديعه مسكن پرداخت مي شود.
به گزارش فارس، جعفري گفت: وام مسكن براي دانشجويان مجرد ماهانه 25 هزار تومان و براي دانشجويان متأهل ماهانه 50 هزار تومان پرداخت مي شود.
2 ميليون تومان تسهيلات سفر براي دانشجويان پزشكي
فرحناز تركستاني، معاون فرهنگي دانشجويي وزارت بهداشت نيز از تسهيلات غيرنقدي 20 ميليون ريالي براي سفر دانشجويان به صورت قسطي خبر داد.
وي در اين رابطه افزود: اين تسهيلات به صورت نقدي نيست و بعد از سفر هزينه آن به صورت قسطي از سوي دانشجويان پرداخت مي شود.

 



همسر مخفي شاهزاده دبي يهودي شد

«نيوين الجمال»، همسر مخفي شاهزاده «احمدبن سعيد آل مكتوم»، از شاهزادگان ميلياردر خاندان حاكم دبي بعد از فرار به انگلستان مرتد شد و به فرقه يهوديت «كابالا» گرويد و از دولت انگليس تقاضاي پناهندگي سياسي كرد.
به گزارش شيعه آنلاين، روزنامه تايم، چاپ انگليس پس از اعلام اين خبر نوشت: «نيوين الجمال» كه در زمينه دكوراسيون داخلي منزل فعاليت مي كند و تخصص ويژه اي دارد، به پليس انگليس پناه برده ادعا كردكه از سوي افرادي كه احتمالا از طرف شاهزاده «احمد آل مكتوم» هستند زير نظر است و تمام تلفن هاي وي نيز شنود مي شود. وي همچنين ادعا كرد كه تاكنون چندين بار ديده است كه افرادي به طور محرمانه از وي عكس مي گيرند و يا فيلمبرداري مي كنند.
«نيوين الجمال» 33 ساله كه يك مصري تبار است، حدود يك هفته پيش طي گفتگويي فاش كرد كه بيش از سه سال همسر مخفي شاهزاده «احمد بن سعيد آل مكتوم» بوده و از وي نيز داراي فرزند است. وي همچنين گفت: البته بنده و شاهزاده «احمد بن آل مكتوم» بيش از هفت سال با هم ارتباط داشتيم اما در سال 2006 در لندن به صورت مخفيانه با يكديگر ازدواج كرديم. او در ابتداي آشناييمان خيلي برايم خرج مي كرد. برخي هدايايي كه برايم خريد بيش از 50 هزار دلار ارزش داشت اما اين اواخر حتي وقتي فرزندم بيمار شد و او را در بيمارستان بستري كردم، حاضر به كمك كردن نبود.
در همين حال برخي كارشناسان مسائل سياسي انگليس پيش بيني كردند در صورتي كه اين مشكل فورا برطرف نشود و راه حل مناسبي براي آن پيدا نكنند، احتمال دارد به مشكلي سياسي ميان انگليس و امارات متحده عربي تبديل شود.
گفتني است شاهزاده «احمد بن سعيد آل مكتوم» عموي شاهزاده «محمد بن راشد آل مكتوم» حاكم فعلي دبي است. وي همچنين مالك شركت خطوط هواپيمايي الخليج است.

 



سيندرلاي سال 2010

هيلاري كلينتون، وزيرخارجه آمريكا هنگام ورود به كاخ رياست جمهوري فرانسه در پاريس خبرساز شد.
به گزارش شبكه پنج تلويزيون فرانسه، هنگامي كه وزيرخارجه آمريكا وارد كاخ رياست جمهوري فرانسه مي شد، كفشش روي پله هاي كاخ اليزه جا ماند و عكاسان نيز از اين فرصت استفاده و آن را ثبت كردند.
به گفته مجري اين شبكه چنين اتفاقي پيشتر براي سيندرلا هنگام ترك كاخ افتاده بود اما اين بار كلينتون هنگام ورود به كاخ رياست جمهوري كفش خود را بر روي پله ها جا گذاشت.

 



برف آمريكا هواپيماها و خودروهارا مدفون كرد

مقامات پليس و دپارتمان هواشناسي آمريكا اعلام كردند: در پي بارش مداوم و سنگين برف در اكثر نقاط آمريكا، جاده ها و باندهاي فرودگاه ها يخ زده و حركت وسايل نقليه به طور كامل با اختلال مواجه شده است.
همچنين هواپيماها در اكثر ايالات نظير «تنسي»، «ميسوريو» و «آركانزاس» به دليل اين كه باند فرودگاه ها مملو از برف هستند، قادر به پرواز نبوده و تاكنون نيز تلاش ماموران اين فرودگاه هاي ايالتي براي پاكسازي سطوح باندها بي نتيجه مانده است.
در گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، براساس اعلام دپارتمان ملي هواشناسي آمريكا 33 سانتيمتر برف باريده و با احتمال زياد اگر اين روند بارش ادامه يابد، آمريكا به طور كامل در زير برف مدفون مي شود.
همچنين لغزنده بودن و يخ زدگي جاده ها و بزرگراه ها نيز باعث شده تا در برخي از ايالات رانندگان كنترل خودروها را از دست داده و تصادفات جاده اي رخ دهد.

 



گسترده ترين دامنه برق هسته اي جهان

چين بيست نيروگاه هسته اي با ظرفيت توليد 21 ميليون و 920 هزار كيلووات ساعت برق مي سازد.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاري شينهوا، چين سال ميلادي گذشته ساخت ده نيروگاه هسته اي را آغاز كرد و امسال نيز توسعه طرح هاي نيروگاهي هسته اي را در دستور كار دارد كه اين حجم بهره گيري به گفته مقامات پكن گسترده ترين دامنه برق هسته اي در جهان شناخته مي شود.ظرفيت برق هسته اي چين اكنون كمتر از ده ميليون كيلووات ساعت است و پيش بيني مي شود تا سال 2020 ميلادي به هفتاد و پنج ميليون كيلووات ساعت برسد كه سهم نيروي هسته اي در ظرفيت توليد برق در اين كشور از دو درصد كنوني به پنج درصد افزايش خواهد يافت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14