(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 11 بهمن 1388- شماره 19573
 

حديث دشت عشق
كفاشيان: مي خواهيم با اسپانيا و ايتاليا بازي كنيم
اخبار كوتاه از فوتبال
رأي با التماس تغيير نمي كند سجادي : ديگر با ورزشكاران دوپينگي تعارف نخواهيم كرد
همه براي علي حسيني ناراحت هستند افشارزاده : نبايد رضازاده را از دست بدهيم
خواندني از ورزش ايران
عضويت چند كشتي گير ايراني درتالار مشاهير فيلا



حديث دشت عشق

به ياد سردار شهيد «غلامرضا بامروت»
در همه حال پشتيبان ولايت فقيه باشيد

19 خرداد 1344 در محله باقرآباد رشت به دنيا آمد. پدرش در شركت واحد اتوبوسراني رشت بليط فروش بود و سطح زندگي پاييني داشت. مادرش براي كمك به مخارج خانواده علاوه بر خانه داري در كارخانه لامپ سازي مشغول به كار بود. غلامرضا تحصيلات ابتدايي را در مدرسه رودكي (سابق) و تحصيلات راهنمايي را در مدرسه راهنمايي سعدي رشت به پايان رساند. در كنار تحصيلات به يادگيري قرآن پرداخت و در آن پيشرفت چشمگيري داشت. با آغاز انقلاب اسلامي، علي رغم اينكه سن زيادي نداشت به همراه برادر بزرگترش در مبارزات انقلابي شركت مي كرد. انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد و غلامرضا با اينكه بيش از چهارده سال نداشت به سپاه پاسداران رشت پيوست و به همراه چند تن ديگر، از تشكيل دهندگان اوليه سپاه رشت بود. پس از شروع جنگ آمادگي خود را براي اعزام به جبهه اعلام كرد. پانزده الي هيجده روز از آغاز جنگ گذشته بود كه قرار شد عده اي از پاسداران به جبهه اعزام شوند. ولي به هنگام انتخاب پاسداران غلامرضا انتخاب نشد. فرداي آن روز گريه كنان ازفرمانده سپاه خواست با اعزام او به جبهه موافقت كند. سرانجام با كسب موافقت فرمانده و پدر و مادر با اينكه سن كمي داشت به جبهه رهسپار گرديد. اولين اعزام او در 24 مهر 1359 به منطقه سومار بود. تا اول ارديبهشت 1361 در واحد تحقيقات سپاه مشغول خدمت بود و در اين تاريخ به عنوان نيروي پياده سپاهي به همراه نيروهاي لشكر 25 كربلا عازم مناطق عملياتي شد.علاقه زيادي به تلاوت قرآن داشت، از صوت نيكويي برخوردار بود و در مراسم مختلف در سپاه رشت قرآن تلاوت مي كرد. بيشتر وقت خود را در سپـاه پاسداران و پايگاه بسيج سپري مي كرد. عضو فعال پايگاه امام سجاد (ع) روستاي دهبنه بود و بيش از همه در آنجا فعاليت داشت. علاوه بر اين در روستاي حاج صمدخان نيز فعال بود و به پخش و توزيع پوسترهاي مختلف اسلامي و انقلابي در مساجد و مدارس مي پرداخت. هر هفته دعاهاي كميل و توسل را در مسجد برگزار مي كرد و با هزينه شخصي نيروهاي پايگاه را به سفر سياحتي و زيارتي مي برد.
بامروت از 12 شهريور 1364 تا 12 آذر 64 مسئوليت ستاد جذب و هدايت كمك هاي مردمي شهرستان بندرانزلي را به عهده داشت. سپس تا آبان 1365 جانشيني مسئول ستاد جذب و هدايت كمكهاي مردمي استان گيلان را به عهده گرفت. غلامرضا با مروت بيش از پنج سال و شش ماه عضو سپاه پاسداران بود و پنجاه و هفت ماه در مناطق جنگي حضور داشت و در عملياتهاي مختلفي از جمله: ذوالفقار، ميمك، بيت المقدس، محرم، والفجر مقدماتي، والفجر 4، والفجر 6 و كربلاي 5 شركت كرد. او سرانجام در 26 دي 1365 در حالي كه فرماندهي گردان حضرت سلمان را به عهده داشت به شهادت رسيد. از شهيد غلامرضا بامروت ابري وصيت نامه اي باقي مانده كه در فرازي از آن آمده است:
«اي برادران و خواهران مسلمان! تلاش كنيد تحت رهنمودهاي امام امت، ولي فقيه زمان حركت كنيد. مبادا دست به كاري بزنيد كه بدون اذن ولي فقيه باشد. در همه حال پشتيبان ولايت فقيه باشيد.»

 



رئيس سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك بايد يك نفر باشد
كفاشيان: مي خواهيم با اسپانيا و ايتاليا بازي كنيم

اگرچه علي كفاشيان خبر حضورش در كميته ملي المپيك را تكذيب مي كند اما به اين نكته نيز اشاره دارد كه بهتر است رئيس سازمان تربيت بدني و رئيس كميته ملي المپيك يك نفر باشد. به عبارت ديگر محمدعلي آبادي رياست كميته ملي المپيك را به علي سعيدلو بسپارد.
رئيس فدراسيون فوتبال روز گذشته در گفت وگو با ايسنا به مواردي اشاره داشت كه گزيده اي از آن در ادامه مي آيد:
تمايلي به رفتن ندارم
به هيچ وجه تمايلي به رياست كميته ملي المپيك ندارم. اكنون عضو هيئت اجرايي كميته هستم كه اگر مشمول قانون دوشغله ها نباشم، در همين حد در كميته حضور خواهم داشت. اخباري كه در اين زمينه مطرح مي شود تنها شايعه اي بيش نيست. اصلا اگر چنين هم باشد ابتدا بايد محمد علي آبادي از رياست كميته استعفا دهد و پس از آن پروسه هايي طي شود. كانديداها ثبت نام كنند و انتخابات انجام شود. اكنون در فدراسيون فوتبال مشغولم و سعي مي كنم در اين سمت به بهترين شكل انجام وظيفه كنم.
ديدارهاي تداركاتي با تيم هاي بزرگ
موضع فدراسيون انجام بازي با حريفان صاحب نامي چون اسپانيا، ايتاليا، انگلستان و... است. در اين خصوص از كميته بين الملل فدراسيون خواستيم تا ضمن ارزيابي شرايط آتي، مذاكراتي را با كشورهاي مختلف انجام دهد و به محض قطعي شدن هر بازي آن را اعلام خواهيم كرد.
وي درباره فراهم كردن بازي هاي تداركاتي براي تيم ملي اميد نيز تصريح كرد: بحث برگزاري بازي هاي تداركاتي براي تيم از اولويت هاي ماست كه به صورت جدي آن را دنبال مي كنيم. مذاكراتي انجام داديم اما هنوز هيچ حريفي قطعي نشده و دنبال اين هستيم تا در تعطيلاتي كه در اسفندماه وجود دارد تورنمنتي براي اين تيم درنظر گرفته شود.
افزايش بودجه فدراسيون فوتبال
كفاشيان درباره تأمين هزينه هشت ميليارد و 870ميليون توماني براي آماده سازي تيم هاي ملي در سال 89 گفت: هزينه رسيدگي و تدارك تيم هاي ملي در رده هاي سني مختلف بسيار زياد است. ما تورنمنت هاي رسمي متعددي را براي تمام تيم هاي ملي از رده نونهالان تا بزرگسالان در سال آينده پيش رو داريم، از اين رو تيم هاي ما نياز به اردوهاي آماده سازي و بازي هاي تداركاتي متعدد دارند. ما خواسته ايم همانطور كه سال پيش از بخش هاي مختلف بودجه هايي به فدراسيون تزريق شد، براي سال آينده هم اين كار البته با ميزان بيشتر صورت گيرد. بالاخره هدف مند كردن يارانه ها مي تواند بودجه دستگاه هاي مختلف را افزايش دهد كه مي خواهيم توجه خوبي هم به فدراسيون فوتبال شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

كريمي و مهدوي كيا؛ سومين و پنجمين بازيكنان محبوب آسيا
علي كريمي و مهدي مهدوي كيا به عنوان سومين و پنجمين بازيكنان محبوب سال 2009 انتخاب شدند.
فدراسيون جهاني تاريخ و آمار فوتبال فهرست نهايي نظرسنجي محبوب ترين بازيكنان سال 2009 را اعلام كرد كه براساس اين رده بندي علي كريمي با 17 هزار و 905 راي و مهدي مهدوي كيا با 6 هزار و 429 راي به ترتيب سومين و پنجمين بازيكنان محبوب سال انتخاب شدند.
اين در حالي است كه اين دو در نظرسنجي جهاني هم در رده هاي يازدهم و بيست و هفتم قرار گرفتند. در حالي مهدوي كيا و كريمي در رده هاي بالايي محبوب ترين بازيكنان آسيا قرار گرفتند كه ياسر القحطاني مهاجم سابق تيم ملي عربستان و لي جين يو بازيكن تيم ملي چين به ترتيب با 35 هزار و 499 راي و 35 هزار و 140 راي به عنوان محبوب ترين بازيكنان سال گذشته ميلادي فوتبال آسيا برگزيده شدند.
در رده بندي جهاني هم «پاوون» از هندوراس با 195 هزار و 182 راي اول شد. آرداتوران از تركيه با 91 هزار و 887 راي در جايگاه دوم قرار گرفت و محمد ابوتريكه مهاجم تيم ملي مصر با 84 هزار و 470 راي در رده سوم ايستاد.
كومان گلزن ترين مدافع تمام ادوار جهان شد
مدافع مياني اسبق تيم ملي هلند و بارسلونا، گلزن ترين مدافع تمام ادوار فوتبال جهان شناخته شد.
فدراسيون بين المللي آمار و تاريخ جهان اعلام كرد رونالد كومان كه از سال 1980 الي1997 به فعاليت حرفه اي پرداخت و همواره به عنوان يك مدافع كاملا برجسته در سطح اول جهان مطرح بود، توانست در 533 بازي 193 گل به ثمر رساند و ركوردي جاودانه از خود به جاي گذارد.
وي كه اينك قدم در 47 سالگي گذاشته از ا بتداي تابستان سال جاري هدايت تيم آلكمار هلند را برعهده دارد. در اين رده بندي دانيل آلبرتو پاسارلا، مدافع و كاپيتان تيم ملي آرژانتين در جام جهاني 1978 و 1982 با 134 گل زده، در رده دوم جاي گرفت. همچنين فرناندو هي رو، مدافع اسبق اسپانيا و رئال مادريد با 110 گل زده، سومين مدافع گلزن جهان شناخته شد.
ناپل ايتاليا، خواهان اشكان دژاگه
براساس اعلام چند نشريه آلماني بازيكن ايراني تيم ولفسبورگ با پيشنهادي از كالچو ايتاليا مواجه شده است.
اشكان دژاگه مورد توجه تيم ناپل قرار گرفته كه زماني فوق ستاره اي همچون ديگو مارادونا آرژانتين را در اختيار داشت.
براساس اين اعلام قرارداد اين لژيونر 23 ساله با سفيد و سبزپوشان تابستان سال آتي به پايان خواهد رسيد و چند تيم آلماني و خارجي براي استخدام وي سعي و تلاش مي كنند.
از بين تيم هاي بوندس ليگايي شرايط پيشنهادي تيم اشتوتگارت، جالب تر از بقيه بوده است. از بين پيشنهادات خارجي نيز ناپل با شرايطي قابل توجه خواهان اين هافبك هجومي شده است.
وسلي برزيليا به پيروزي بازگشت
مدير حقوقي باشگاه پيروزي از بازگشت دوباره وسلي برزيليا به اين تيم خبر داد.مصطفي شكري در خصوص شرايط وسلي برزيليا اظهار داشت: با توجه به درخواست كادر فني و موافقت مسئولان باشگاه امروز(ديروز) با اين بازيكن قرارداد مجدد امضا مي كنيم و وسلي تا پايان فصل جاري براي پيروزي بازي خواهد كرد. مدير حقوقي باشگاه پيروزي درباره شايعه شكايت مجدد وينگادا از باشگاه پيروزي تصريح كرد: اين موضوع را از طريق فيفا پيگيري كرد ه ايم و مطلع شديم هيچ شكايتي از باشگاه انجام نشده است. با ارسال نامه اي از وينگادا خواسته ايم مبلغي كه از باشگاه طلب دارد را اعلام كند تا در اولين فرصت بدهي وي را پرداخت كنيم.
باشگاه سپاهان از كربكندي شكايت كرد
باشگاه سپاهان اصفهان از سرمربي تيم فوتبال صباي قم به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال شكايت كرد. روابط عمومي باشگاه سپاهان ديروز اعلام كرد اين باشگاه به علت تهمت ها، اظهارات توهين آميز و به دور از ادب و اخلاق رسول كربكندي سرمربي تيم فوتبال صباي قم از وي به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال شكايت كرد. كربكندي پس از ديدار صباي قم برابر سپاهان اصفهان به شدت عليه اين باشگاه اصفهاني انتقاد كرد كه به همين دليل باشگاه سپاهان از وي به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال شكايت كرده و قصد دارد تا حصول نتيجه بصورت قاطعانه پيگير شكايت خود از اين مربي باشد.
سرمربي مستعفي استقلال اهواز به تراكتور پيوست
مجيد باقري نيا سرمربي مستعفي تيم استقلال اهواز دوباره به عنوان مربي به تيم فوتبال تراكتورسازي تبريز پيوست.
ناصر شفق مديرعامل باشگاه تراكتورسازي تبريز با اعلام اين خبر، گفت: باقري نيا يكي از مربيان فني و مجرب كشور است كه اميدواريم با اضافه شدن وي به كادر فني تيم، تركيبي ايده آل به دست آوريم.

 



رأي با التماس تغيير نمي كند سجادي : ديگر با ورزشكاران دوپينگي تعارف نخواهيم كرد

رئيس ستاد ملي مبارزه با دوپينگ با انتقاد از حواشي به وجود آمده پيرامون وزنه برداران دوپينگي تأكيد كرد: مديريت ورزش ديگر با ورزشكاران دوپينگي تعارف نخواهد كرد و در صورت كوچك ترين تخلف دوپينگ بدون هيچ گونه ملاحظه كاري نام آنها علني خواهد شد.
حميد سجادي ضمن بيان اين مطلب افزود: از اين پس با ورزشكاراني كه با استفاده از مواد نيروزا، نام و اعتبار ورزش كشور را لكه دار كنند و موقعيت كشور را زير سأال ببرند بشدت و با شيوه هاي قانوني برخورد خواهيم كرد و بر اين مورد تك تك اعضاي ستاد نيز تأكيد دارند.
وي با اشاره به اتفاقات اخير پيرامون دوپينگ در وزنه برداري و اتهاماتي كه در اين زمينه به كادر فني و مسئولان سازمان تربيت بدني وارد شد، اظهار داشت: من بسيار متأسفم كه مشكلات خانواده وزنه برداري اين روزها رسانه اي شده و برخي با تهمت زدن به اين و آن و براي تبرئه خود، مسئولان فدراسيون و سازمان تربيت بدني را زير سأال مي برند تا كار خود را توجيه كنند.سجادي افزود: محيط ورزش جاي منطق و استدلال است و با گريه و زاري و التماس هيچ رأيي تغيير نمي كند مخصوصاً در محافل و مراجع بين المللي.
معاون سازمان تربيت بدني تأكيد كرد: يا دوپينگ اين وزنه برداران اتفاق افتاده كه در اين صورت آنها بايد به لطمه اي كه به اعتبار و آبروي ورزش كشور وارد آورده اند پاسخ دهند و يا چنين چيزي حقيقت ندارد كه با اقدام قانوني و آزمايش نمونه B و ارائه مستندات لازم، حقايق براي همگان روشن خواهد شد.
وي تأكيد كرد: بنده نامه اي كه به امضاي مشاور حقوقي تاماش آيان، رئيس فدراسيون جهاني رسيده بود را ديده ام كه در آن علاوه بر نام سعيد علي حسيني، نام چند وزنه بردار ديگر نيز وجود داشت كه به دليل استفاده از مواد نيروزا از شركت در مسابقات جهاني كره جنوبي منع شده بودند. در اين نامه حتي نام ماده اي كه مورد استفاده ورزشكار كشورمان قرار گرفته بود، ذكر شده بود و با اين اوصاف نمي توان در صحت و سقم تخلف صورت گرفته ترديد كرد.سجادي ادامه داد: با استناد به همين نامه مي توانم بگويم كه دوپينگ سعيد علي حسيني صحت داشته و در صورت نياز اين نامه ها قابل انتشار است.
معاون سازمان تربيت بدني در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه به نظر مي رسد عدم اطلاع رساني شفاف و برخي كم كاري ها و سهل انگاري ها در گذشته زمينه بروز مشكلات و حاشيه ها پيرامون وزنه برداري شده، اظهار داشت: سازمان تربيت بدني از آقاي افشارزاده خواسته تا گزارش كاملي از اتفاقات اخير و اردوهاي تيم ملي و نحوه كنترل دوپينگ در وزنه برداري را ارائه دهد تا بتوانيم در خصوص مسائل اخير بهتر و واقعي تر قضاوت كنيم.

 



همه براي علي حسيني ناراحت هستند افشارزاده : نبايد رضازاده را از دست بدهيم

دبير كل كميته المپيك گفت: مسئولان فدراسيون، كميته و سازمان همگي در صدد هستند تا مشكل سعيد علي حسيني به عنوان استعدادي ارزشمند را حل كنند.
بهرام افشارزاده، افزود: نگاهي به گذشته وزنه برداري و نتايجي كه درآن ثبت رسيده نشان دهنده اين موضوع است كه هرگاه اهالي اين رشته دركنار هم بدون حب و بغض تلاش وپيگيري نموده اند نتايج درخشاني بدست آمده است و بالعكس هرگاه اين خانواده دچار دو دستگي شده اند وزنه برداري از راه اصلي خود كه كسب مدال و افتخارآفريني است دور شده است.
افشارزاده به مشكل سعيد علي حسيني اشاره كرد وگفت: درتوانايي ها و استعداد سعيدعلي حسيني به عنوان وزنه برداري آينده دار هيچ شكي نيست و همگان ازمشكلي كه براي وي ايجاد شده ناراحت هستند. حل مشكل او با جار و جنجال امكان پـذير نيست و بايد با برنامه ريزي و تعامل اين موضوع را پيگيري كرد.
وي در ادامه افزود: به زودي و دراولين فرصتي كه فدراسيون جهاني اعلام خواهد كرد به همراه گروهي از كارشناسان با تاماش آيان رئيس فدراسيون بين المللي ديدار خواهيم داشت و آخرين رايزني ها براي حل مشكل علي حسيني را انجام مي دهيم. مسئولين فدراسيون، كميته و سازمان همگي مصر هستند تا مشكل سعيد علي حسيني به عنوان استعدادي ارزشمند را حل كنند و اميدوارم بتوانيم زمينه افتخار آفريني مجدد سعيد را فراهم كنيم.
رئيس اسبق فدراسيون وزنه برداري با تاكيد بر حفظ حرمت تمامي مسئولين و قهرمانان اظهار داشت: حسين رضازاده يكي از بزرگان ورزشي ايران است كه انصافا افتخارات فراوان و ارزشمندي را براي ورزش ايران بدست آورده و بارها و بارها پرچم مقدس جمهوري اسلامي را درميادين بزرگ بين المللي به اهتزاز در آورده است. حرمت او بعنوان يك اسطوره ورزشي بايد حفظ شود و نبايد زمينه اي را مهيا كنيم تا بيگانگان و بدخواهان از وضعيتي كه پيش مي آيد خشنود گردند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ با اعلام رده بندي جديد فدراسيون جهاني واليبال تيم ملي ايران 2پله در رنكينگ جهاني صعود كرد.در اين رنكينگ ملي پوشان ايران نسبت به دوره گذشته 2 پله صعود كردند و هم امتياز با آلمان در مكان هفدهم جهان قرار گرفتند. در رده بندي ماه گذشته تيم ايران در مكان نوزدهم قرار داشت. تيم ملي واليبال ايران در بين تيم هاي آسيايي پس از چين، ژاپن و كره جنوبي در مكان چهارم قرار دارد.
¤ براي نخستين بار يك دوره كلاس مربيگري بين المللي جودو در ايران برگزار خواهد شد. با هماهنگي صورت گرفته ميان فدراسيون ايران و اتحاديه جودو آسيا قرار است يك دوره كلاس مربيگري بين المللي اسفندماه به ميزباني تهران برگزار شود.هشتم اسفندماه به عنوان زمان برپايي اين كلاس درنظر گرفته شده و به احتمال زياد يك مدرس ژاپني از سوي اتحاديه آسيا براي اين كلاس معرفي خواهد شد.
¤ سجادي رئيس امور مجامع سازمان تربيت بدني درخصوص متوقف شدن ثبت نام از نامزدهاي 5 فدراسيون ورزشي و تعويق زمان انتخابات اين فدراسيون ها گفت : با توجه به مشغله اي كه سازمان درتعدد برگزاري مجامع انتخاباتي و عادي ظرف ماه هاي آينده و همچنين برگزاري سومين المپياد ورزشي ايرانيان و برنامه هاي ورزشي دهه مبارك فجر و تهيه گزارش ها با آن رو به روست، صلاح ديديم تا به منظور برنامه ريزي بهتر براي برگزاري منظم مجامع ، ثبت نام از نامزدهاي 5 فدراسيون شنا، گلف، نابينايان، ناشنوايان و بدمينتون فعلا متوقف شود و برگزاري مجامع اين فدراسيون ها تا اوايل سال آينده به تعويق بيفتد.وي افزود: البته درحال حاضر اين فدراسيون ها با سرپرستاني كه برايشان انتخاب كرده ايم به روال كاري خود ادامه مي دهند و مشكلي براي اداره فدراسيون و انجام برنامه ها و امورجاري خود ندارند.

 



عضويت چند كشتي گير ايراني درتالار مشاهير فيلا

عضو تالار مشاهير فدراسيون جهاني از معرفي چند كشتي گير جديد ايراني به فيلا براي عضويت دراين كميته خبر داد.
مهدي خالدي رئيس سابق كميته داوران فدراسيون كشتي و داور و مدرس بازنشسته فيلا كه در تالار مشاهيرفدراسيون جهاني عضويت دارد ازمعرفي چند ايراني به فيلا براي قرارگرفتن نامشان بين مشاهير كشتي خبر داد.وي دراين خصوص گفت: به عنوان عضوايراني تالار مشاهير فدراسيون جهاني وظيفه خود مي دانم هر كاري از دستم براي كشورم برمي آيد انجام دهم. براين اساس نام چند كشتي گير ايراني را همراه باچند خارجي به فيلا معرفي كرده ام كه درجلسه آينده تالار مشاهير كه مرداد ماه سال آينده همزمان با مسابقات سال 2010 جوانان جهان كه در بوداپست مجارستان برگزار مي شود، در مورد آن بررسي هاي لازم صورت بگيرد. من نيز دراين جلسه حضور خواهم داشت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14