(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 11 بهمن 1388- شماره 19573
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
انقلاب بورژوازي از داخل تاكسي
آموزش ترور در اروپاآشوبگران عاشورا اعتراف كردند
هاشمي رفسنجاني: همه گروه ها در راهپيمايي عيد ملي 22 بهمن شركت كنند
رئيس جمهور: انقلاب اسلامي گامي بلند در جهت تحقق هدف انبياء بود
مذاكره كننده ارشد آمريكا در افغانستان:
كمك 540 ميليون دلاري دولت خاتمي به افغانستان بيش از دو برابر كمك آمريكا بود
قادري خبر داد آغاز بررسي لايحه بودجه 89 در كميسيون برنامه و بودجه
منوچهر متكي: ايده ايران همچنان مبادله همزمان سوخت است
فرمانده سپاه تهران بزرگ: 22بهمن امسال جشن عبور از فتنه هاست
بذرپاش خبر داد راه اندازي مركز دوستي جوانان ايران و لبنان در تهران
رئيس يك شركت تسليحاتي روسيه:به رغم فشارهاي غرب مسكو سامانه 300-اس را به ايران خواهد داد
يك هفته نامه روسي: آمريكا در صورت حمله به ايران شكست سنگيني خواهد خورد



انقلاب بورژوازي از داخل تاكسي

يكم- ممالك چين خاري شده است در چشم گروه چهار بعلاوه يك و حاضر نيست منافعش را با اين فرقه شيطاني گره بزند. پوتين هم رفيق خودمان است مادامي كه شرب خمر زيادي نكند؛ لذا اين گفته وزيرخارجه بريطانيا كه: «ما معتقديم تحريم هاي مالي به طور نمونه، بدون اينكه مردم ايران را تحت تأثير قرار دهد، نقش مهمي در افزايش فشار بر نقاط مناسب رژيم ايفا دارد(؟!)» يحتمل بعد از استعمال اكستازي يا شيشه مرغوب ايراد شده است؛ چرا كه اولا درونشان در اصل تحريم اختلاف هست؛ ثانياً كدام تحريمي است كه بر رعيت فشار نياورد و ثالثاً واژگاني چون «نقاط مناسب رژيم» معلوم نيست كدام نقاط است و آدم را ياد دست گذاشتن آقاي كروبي بر روي نقاط حساس مي اندازد.
دويم- بناي ديوار فولادي بر حدود غزه كه نتيجه حتمي اش مرگ كودكان و زنان آن بلاد است نه تنها صداي شيرين به اصطلاح عبادي كه اكنون مشغول تهيه بيانيه عليه كشورش بوده و همزمان با اعدام محاربان منتشر مي نمايد را در نياورد بلكه كميسيون حقوق بشر امم متحده هم فقط ذره بين ضخيم بر نقاط كور مملكت ايران انداخته تا ببيند كجا كدام اسلحه بركشيده اي محاكمه مي شود تا آن را آگرانديسمان نمايد. لذاست كه مي گويم معمر قذافي كار صوابي كرد كه منشور امم متحده را به جانب رئيس آن پرتاب نمود تا بي اعتباري آن را فرياد كرده باشد. من نمي دانم رئيس مجلس شورا بر اساس كدام مصلحت در مملكت فراعنه با فرعون زمانه مذاكره نمود و دست به همان دستي داد كه قبلا به دستان تزيپي ليوني، ايهود باراك، اولمرت، آريل شارون و ساير قصابان خاورميانه آلوده شده بود.
سيم- شايسته بلكه لازم است ممالك عثماني (تركيه سابق) كه عليرغم سيستم لاييك، سياستمداران مسلمان باغيرت دارد روابط خود با رژيم صهيوني را از بيخ قطع نموده قبل از آن وزير خارجه شان را به تركيا دعوت نموده يك صندلي پايه كوتاه براي وي تعبيه كرده و خودشان بر فراز بنشينند و به او جبراً زبان تركي بياموزند تا جايي كه بگويد: «غلط الديم؛ من هارا سياست هارا». (با تشكور از سيد ياسر جبرئيلي).
چهارم- اگر آن 25 ميليون تومان كذايي را به من مي دادند حاضر بودم از هر نقطه آقايان طوري بگيرم كه از پاريس برايشان دعوت نامه مانكن شدن بيايد؛ روزي دوبار با تلفن، حكيم سخندان نكته گوي منتقد حضرت نوح و عيسي را به وجد بياورم و حتي اگر خواستند حضوراً به اوج هيجان برسانم؛ اما حيف كه من احدي از آحاد فتوقرافان كشف نشده ام و بازيگري نمي دانم.
پنجم- از يونيورسيته خراسان خبر رسيد در آنجا رشته دانشگاهي تاكسيراني به راه انداخته اند. اين ميرزا با رمل و اسطرلاب كشف كرده است كه سران فتنه عنقريب نه كرسي درسي در دانشگاه برايشان مي ماند نه تريبون وعظي و نه حتي شغلي. لذا مشفقانه توصيه مي نمايم بعد از محاكمه اگر در قيد حيات بودند شايسته است به تحصيل در اين رشته مناسب شأنشان بپردازند و پس از اخذ مدارك تخصصي و وام، يكدستگاه سمند گريزپا ابتياع نموده، داخل آن با رعيت سبز، فيس تو فيس يا فيس تو آينه مباحثه كرده و آنها را به نافرماني مدني دعوت كنند؛ خدا را چه ديدي يكهو انقلاب بورژوازي شد.
ششم- بالاخره پيش بيني اين ميرزا محقق الوقوع درآمد و يوشچنكوي مخملين در گرجستان به زير كشيده شد. آمريكا كوش؟ يادم تو را فراموش. اين يك اصل اساسي در تمام انقلابات مخملين است كه وقتي مهره مخملين ترشيد و تاريخ مصرف تمام كرد سرمايه گذار، پروژه و مهره و حكومت را وسط راه به حال خود رها كرده و رو به آسمان از خود سوت بلبلي صادر مي كند. قابل توجه تاكسيرانان آينده.
هفتم- نظر به طرح خوشه بندي ها پيشنهاد مي شود آقايان حجج اسلام (؟! # ) خاتمي و كروبي و حجت غير الاسلام موسوي را در خوشه پانزدهم قرار دهند. اين پيشنهاد با عنايت به شغل آينده و توبه نامه هاي سابق و لاحق ايشان است وگرنه حد اعلايش استحقاق روزانه يك وعده سوپ جوي محبس رجايي شهر را دارند؛ هتل اوين كه جاي خود دارد.
هشتم- خارج از شوخي فاجعه هائيتي ظاهراً هولناكترين از نوع خود است و اگر نمي توانيم مساعدت كنيم اقلا براي مبتلايان به اين بليه الهي دعا كنيم. رقم سيباي اعلام شده هلال احمر بدين منظور 3019999999900 است. بقاعده اطعام يكروز هم واريز كنيد در بيابان به فريادتان مي رسد.
ميرزاقلي خان راپورتچي

 



در دادگاه فاش شد
 آموزش ترور در اروپاآشوبگران عاشورا اعتراف كردند

در دادگاه رسيدگي به اتهامات 16 نفر از آشوبگران روز عاشورا اعلام شد كه منافقين دستگير شده در اين روز اعتراف كرده اند كه براي ايجاد ناامني و اغتشاش در كشورهاي اروپايي آموزش ديده بودند.
به گزارش منابع خبري، دومين جلسه از دادگاه متهمان آشوب هاي روز عاشورا ديروز در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي تهران به رياست قاضي صلواتي برگزار شد.
در ابتداي اين جلسه نماينده مدعي العموم به قرائت مقدمه كيفرخواست هاي دادستان عمومي و انقلاب تهران درخصوص متهمان ياد شده پرداخت.
در بخشي از مقدمه اين كيفرخواست آمده است: علاوه بر گروهك هاي ضدانقلاب، منافقين دستگير شده در روز عاشورا نيز اعتراف كرده اند كه براي ايجاد ناامني، آشوب و اغتشاش، تجمعات و تظاهرات غيرقانوني به بهانه انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري و حوادث بعد از آن به كرات در مقر اين گروهك ملحد و محارب در عراق و ساير كشورهاي اروپايي آموزش ترور و آشوب ديده اند.
آنها همچنين در اقارير خود اعتراف كردند ضمن جاسوسي و جمع آوري اطلاعات، در تمامي تجمعات ضدانقلابي، آشوب ها و اغتشاشات حضور فعال داشته و براي اقداماتي از قبيل بمب گذاري، ترور و انتساب آن به نظام، نصب تراكت هاي تبليغاتي، شعارنويسي، تخريب و به آتش كشيدن اموال اشخاص حقيقي و حقوقي با هدف ايجاد نارضايتي در بين مردم و كسبه به صورت سازمان يافته ماموريت داشته اند و در همين رابطه فيلم هاي صحنه هاي درگيري، آشوب و اغتشاشاتي را كه خود به وجود آورده بودند در اختيار عناصر و سرپل هاي نفاق در خارج از كشور و عوامل اطلاعاتي دشمن و شبكه هاي معاند خارجي قرار داده اند.
متهم پرونده اول: هدفم براندازي بود
در ادامه جلسه دادگاه، نماينده دادستان به تشريح اتهامات متهم اول پرداخت و گفت: اين متهم به 1-اجتماع و تباني براي ارتكاب جرايمي عليه امنيت كشور، 2- توهين به مقامات ارشد نظام و به ويژه رهبري 3- فعاليت تبليغي عليه نظام از طريق فعاليت گسترده و قابل توجه در اغتشاشات از طريق جنگ نرم با نظام متهم است.
سپس «سينا. گ» ساكن زعفرانيه تهران در دفاع از خود گفت: من در تجمعات غيرقانوني 25، 26 و 28 خرداد شركت داشتم و در اين تجمعات عليه انتخابات شعار مي دادم.
وي همچنين حضور خود در تجمعات 30 خرداد، 18 تير، 13 آبان، 16 آذر و ظهر عاشورا را قبول كرد و افزود: در اين تجمعات به صورت فعال حضور داشتم و عليه نظام و دولت شعار مي دادم.
اين متهم ادامه داد: همچنين يكسري ايميل را كه احساس مي كردم كه رسانه هاي خارجي از آن ها مطلع نيستند، به اين رسانه ها ارسال كردم.
وي بي بي سي فارسي، سي ان ان، الجزيره و صداي آمريكا را از جمله رسانه هايي اعلام كرد كه به آنان ايميل و پيامك ارسال مي كرده است.
متهم پرونده شماره يك تصريح كرد: همچنين در ظهر عاشورا و روز فوت آيت الله منتظري، حدود 100 پيام كوتاه به دوستان و خويشاوندان خود ارسال كردم.
وي ادامه داد: در شبكه اجتماعي فيس بوك عضو بودم و از اخبار و وقايع اتفاق افتاده، مطلع شدم و از طريق پيام كوتاه يا ايميل، دوستان و نزديكان خود را باخبر مي كردم.
اين متهم خاطر نشان كرد: همچنين عضو خبرنامه «محسن. سازگارا» بودم و چون احساس مي كردم، نظام وي را بيرون كرده است، با او همكاري مي كردم.
وي با بيان اينكه احساس مي كردم در انتخابات تقلب شده است و تعداد مخالفان زياد است، گفت: به همين خاطر، نامه اي در سايت بالاترين وجود داشت كه از مقام معظم رهبري به دادگاه بين المللي لاهه شكايت شده بود و من جزو امضاكنندگان اين نامه بودم.
او يادآور شد: در اين نامه مقام رهبري را خودكامه، ديوانه و حتي ديكتاتور خوانده بودند و چون احساس مي كردم نظام مقصر است، از هيچ اقدامي فروگذار نمي كردم تا نتيجه انتخابات را باطل كنم.
وي همچنين درباره حضور خود در اغتشاشات روز عاشورا مدعي شد من در اين اغتشاشات در حاشيه بودم و تنها دو بار شعار دادم و هيچ گونه اموال دولتي را تخريب و يا اغتشاش ايجاد نكردم.
اين متهم با بيان اينكه اتفاقات روز عاشورا مغاير با تصوراتم بود، گفت: حس مي كردم اعتراضات و مخالفت ها در قالب دسته هاي عزاداري و به صورت بستن پارچه هاي سبز رنگ باشد، اما اتفاقاتي كه در اين روز رخ داد و بي حرمتي هايي كه به مقدسات صورت گرفت، كاملاً با تصورات من مغاير بود.
وي افزود: همچنين در اين روز از برخي صحنه ها فيلم برداري كرده و آنها را براي تعدادي از رسانه هاي خارجي ارسال كردم.
تمامي اعترافاتم را قبول دارم
در ادامه اين دادگاه نماينده دادستان، در تذكر به اين متهم و ساير متهمان آشوب هاي روز عاشورا اظهار داشت: متهمين بنا بر اعترافات خود اذعان كردند كه با انگيزه تقابل با نظام در اجتماعات غير قانوني شركت مي كرده اند، بنابراين اينكه در دفاعيات خود مي گويند، مي خواستيم بدانيم چه خبر است بهانه اي قابل توجيه نيست، زيرا اين اتفاقات در هفته اول انتخابات رخ نداده و اگر هر شخصي از حداقل شعور اجتماعي برخوردار باشد، درك مي كند كه اين اتفاقات اغتشاش است، نه اعتراض و هم ضرر داخلي و هم ضرر بين المللي به كشور مي رساند.
متهم پرونده اول در پاسخ به نماينده دادستان مبني بر اينكه آيا اعترافاتي كه در بازجويي كرده است را قبول دارد يا خير گفت: تمامي اين اعترافات را قبول دارم.
وي همچنين در پاسخ به نماينده دادستان تهران، مبني بر اينكه آيا پشيمان هستيد يا خير؟ افزود: به پشيماني خود اعتراف كامل دارم چرا كه پيش از اين تصوراتي كاملاً مغاير با واقعيت در ذهن من وجود داشت كه ناشي از فرافكني رسانه هاي خارجي و بيانيه هاي برخي نامزدهاي شكست خورده در انتخابات در اين باره بود.
اين متهم ادامه داد: پيش از اين فكر مي كردم در زندان ها به متهمان قرص مي خورانند و اعتراف مي گيرند و همين ها باعث شده بود كه در اغتشاشات شركت كنم اما وقتي خود دستگير شدم با واقعيت ديگري مواجه شدم و آن اين بود كه هيچ گونه شكنجه و تجاوزي كه پيش از اين رسانه هاي خارجي القاء مي كردند، صورت نگرفت و پرنسل زندان با روش انساني با من برخورد كردند.
وي همچنين به همكاري با عنصر طاغوتي و ضد انقلاب عليرضا نوري زاده اعتراف كرد. گفتني است اين متهم با خانواده در آشوب ها حضور مي يافته و بعضاً با همكاري آنها اقدام به تهيه فيلم از آشوب ها و ارسال آن به خارج كشور مي كرده است.
متهم پرونده دوم: با منافقين و... ارتباط داشتم
در ادامه جلسه دادگاه متهم پرونده دوم، «مرتضي.س» فرزند محمد عضو طيف غيرقانوني دفتر تحكيم وحدت به ارتباط با منافقين و ساير گروهك هاي تروريست اعتراف كرد.
وي با اشاره به ارتباطش با عناصر اروپايي گفت: براي اينكه نماينده اتحاديه اروپا به ايران بيايد با بنده تماس گرفتند و از بنده خواستند به همراه يكي ديگر از اعضاي شوراي مركزي در يك جلسه اي در هتل لاله حاضر شويم و در آنجا درباره بحث حقوق بشر و بحث بازداشتي هاي دانشجويي در دادگاه هاي انقلاب صحبت كنيم.
وي در ادامه به ارتباطش با منافقين اشاره كرد و گفت: علت اينكه جريان منافقين با من و دوستانم در كشور تماس مي گرفتند اين بود كه ما ظرفيت پذيرش پيشنهادهاي آن ها را بيش از ديگران داشتيم و نشان دار بوديم و همه ما را مي شناختند. لذا آنها از همين نكته استفاده مي كردند.
وي افزود: چون ما گارد بازي داشتيم هر كس جلو مي آمد و با ما ارتباط برقرارمي كردم ما آن را مي پذيرفتيم.

 



هاشمي رفسنجاني: همه گروه ها در راهپيمايي عيد ملي 22 بهمن شركت كنند

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با توجه به ايام دهه فجر انقلاب اسلامي و در آستانه يوم الله 22 بهمن به ويژگي ها و حساسيت هاي راهپيمايي اين روز به عنوان يك عيد ملي در سال جاري پرداخت.
به گزارش ايسنا هاشمي رفسنجاني در ابتداي جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: استكبار جهاني به ويژه آمريكا، اخيرا تحركات و حملات جديدي را عليه جمهوري اسلامي ايران با همراه كردن برخي كشورهاي ديگر كه قبلا موضع خصمانه نداشتند، آغاز كرده است و سعي دارند با تشديد تحريم ها و تهديدها كه احتمالا بخشي از آن مي تواند جنگ رواني نيز باشد، فشارهاي سياسي خود بر جمهوري اسلامي ايران را مضاعف كنند.
وي خاطرنشان كرد: آن ها بايد بدانند كه ايران در موضوع هسته اي چه غني سازي و يا مبادله اورانيوم كاملا جدي است و راه ما غيرقابل برگشت است و عقب نشيني نخواهيم كرد.
وي انسجام داخلي و پرهيز از تفرقه در داخل كشور را براي خنثي سازي فشارهاي خارجي و صيانت از نظام مقدس جمهوري اسلامي بسيار حياتي و خطير دانست و تاكيد كرد: دلسوزان و عاشقان نظام از همه گروه ها و طرف ها بايد تلاش كنند راهپيمايي امسال روز عيد ملي 22 بهمن، با آرامش و عظمت خاص خود برگزار شود چون هرگونه تعارض و خشونت در جهت خواست دشمنان خواهد بود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام از همه آحاد مردم، طرف ها و قشرها در سراسر كشور دعوت كرد با حضور حماسي در راهپيمايي روز عيد ملي 22 بهمن، اين روز را به مانور وحدت ملي براي حفظ نظام و حمايت از جمهوري اسلامي
ـ علي رغم برخي اختلاف سليقه ها ـ تبديل و با اين حضور و مانور سراسري، دشمنان خارجي را از دست يابي به اهداف شوم شان مايوس كنند.
وي افزود: 22 بهمن نقطه مشترك حفظ و تقويت وحدت و نماد وفاداري مردم به نظام اسلامي است كه اميدواريم با شكوه خاص خود برگزار شود.

 



رئيس جمهور: انقلاب اسلامي گامي بلند در جهت تحقق هدف انبياء بود

رئيس جمهور با بيان اين كه طي 30 سال، هر سال يك پله بالا آمده ايم و قله اي فتح شده است، اظهار كرد: ان شاءالله دهه فجر امسال دهه دفن انديشه سرمايه داري و ليبراليستي ضدبشري است.
به گزارش ايسنا، محمود احمدي نژاد كه در همايش تجليل از پيشكسوتان اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان( نسل آفتاب) سخن مي گفت، افزود: انقلاب اسلامي يك گام بلند در جهت تحقق هدف بزرگ انبياء و جنس آن از جنس حركت انبياء بوده است، هم چنين جنس انقلاب اسلامي جهاني است و بشري است. باور من اين است كه انقلاب اسلامي مقدمه فتح قله آخرين است و بزرگترين مانع تاريخي در برابر تحقق اين هدف نظام استكباري و سلطه گر است كه در 300 سال گذشته و به ويژه 60 سال گذشته تجربه شده است.
رئيس جمهور در ادامه با بيان اين كه در اين 30 سال ما هر سال يك پله بالا آمده ايم و قله اي فتح شده است، اظهار كرد: ان شاءالله دهه فجر امسال دهه دفن انديشه سرمايه داري و ليبراليستي ضدبشري است و دوران شكوفايي انقلاب در سطح جهان شروع شده است.
رئيس جمهور در پايان خطاب به نسل سوم گفت: امروز شما امانتي را تحويل مي گيريد كه پيش از شما كساني در اختيار داشتند كه اشكالاتي داشتند، اما فداكاري هاي بي نظيري اتفاق افتاد؛ در سال هاي اول انقلاب برخي شبانه روز فعال بودند و ما شهيدان زيادي داديم. در آن زمان هيچ كس خود را نمي ديد و آن فداكاري ها و مجاهدت ها امروز به امانت به شما رسيده است.
بر اساس اين گزارش، رييس جمهور پيش از سخنانش به جمعي از پيشكسوتان اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان هدايايي به رسم تقدير داد.
هم چنين تمبر يادبود اين همايش توسط رييس جمهور رونمايي شد.

 



مذاكره كننده ارشد آمريكا در افغانستان:
كمك 540 ميليون دلاري دولت خاتمي به افغانستان بيش از دو برابر كمك آمريكا بود

سرويس سياسي -
يك مذاكره كننده ارشد آمريكا در افغانستان عنوان كرد در سال 2002 ايران متعهد به پرداخت 540 ميليون دلار براي كمك به افغانستان شد كه اين ميزان قريب به دو برابر مبلغ مورد تعهد آمريكا بود.
«جيمز دابينز» كارشناس مسائل استراتژيك و مدير مركز تحقيقات امنيت بين الملل و سياست دفاعي، وابسته به «رند»، كه در دوران جنگ افغانستان و چندي پس از آن به عنوان نماينده و مذاكره كننده ارشد آمريكا در مذاكرات شركت مي كرده، مقاله اي را با عنوان گفت وگو با ايران؛ بازتاب هاي تجارب شخصي «در فصلنامه واشنگتن كوارترلي» منتشر كرده است.
وي در اين يادداشت آورده است: به دنبال تلاش آمريكا براي برگزاري مذاكرات دو جانبه و يا چند جانبه با ايران، به نظر مي رسد ارزش آن را دارد كه آخرين و تنها همكاري مشترك نزديك جمهوري اسلامي ايران و آمريكا را بعد از انقلاب ايران بازبيني كنيم.
دابينز ادامه داد: من به عنوان اولين نماينده آمريكا در امور افغانستان در تاريخ نوامبر 2001 در «كنفرانس بن» در آلمان شركت كردم. اين كنفرانس قصد داشت دولت جديد افغانستان را پايه گذاري كند.
وي افزود: در اين كنفرانس علاوه بر گروه ها و احزاب حاضر در افغانستان، ديپلمات هايي از كشورهاي هند، ايران، پاكستان و روسيه كه به نوعي به افغانستان مرتبط مي شدند نيز حضور داشتند و جواد ظريف نماينده هيئت ايراني در اين اجلاس بود.
دابينز در ارزيابي خود از اين كنفرانس نوشت: مذاكراتمان با هيئت ايراني بسيار سازنده بود، در اين ميان تعدادي از هيئت هاي افغاني كه ارتباط نزديكي با ايران داشتند به مخالفت با توافقات ما با ظريف پافشاري مي كردند. و من در پاسخ به آنها مي گفتم موارد مورد نظر به توافق ايران و آمريكا رسيده است.
در بخش ديگري از اين مقاله آمده است: در اوايل ژانويه سال 2002 در كنفرانس «دونورز» در توكيو، ايران متعهد به پرداخت 540 ميليون دلار براي كمك به افغانستان شد، كه اين ميزان بيشترين ميزان كمك اين كشور به افغانسان بود. آمريكا براي مثال 290 ميليون دلار متعهد شد كه كمي بيشتر از نصف مبلغ ايران بود.
دابينز ادامه داد: بعد از اجلاس توكيو يكي از نماينده هاي ايران، من را به گوشه اي برد و گفت دولت ايران علاقه مند است همكاري هاي بين دو كشور در ارتباط با افغانستان ادامه پيدا كند.
وي اضافه كرد: دو ماه بعد ايراني ها دوباره از من درخواست كردند كه به صورت محرمانه با من صحبت كنند. در اين ديدار هيئت ايراني با خودشان يك ژنرال ايراني را آورده بودند و اعلام كردند كه دولت ايران آمادگي دارد در برنامه هاي تحت رهبري آمريكا در بازسازي ارتش افغانستان به اين كشور كمك كند.
دابينز در ادامه در ارزيابي خود از اين ديدارهاي محرمانه هيئت ايراني تاكيد كرد: دولت خاتمي با وجود اينكه آمريكا، ايران را جزيي از محور شرارت مي دانست، تلاش مي كرد تا همكاري خود را با آمريكا افزايش دهد و آماده بود تا اين موضوع را علني كند.
وي همچنين ادامه داد: ايران كه هنوز از تلاش براي مذاكره منصرف نشده بود، يك سال بعد در اقدامي ديگر تلاش كرد تا با ارائه درخواستي رسمي تر با آمريكا مذاكره كند اما اين درخواست هم مانند ساير درخواست هاي ايران جدي گرفته نشد و متعاقب آن ايران هيچ پاسخي دريافت نكرد.
وي افزود: تا سال 2003 دولت خاتمي دو اقدام مهم براي همكاري با آمريكا انجام داد؛ يكي بعد از پيروزي آمريكا در افغانستان و ديگري بعد از اشغال عراق.
اين تحليلگر آمريكايي در نهايت نوشته خود را اينگونه جمع بندي كرد: مقامات آمريكايي هيچ وقت دليل دقيقي براي عدم پذيرش درخواست ايران طي سال هاي 2002 و 2003 مطرح نكرده اند، ولي منطق اين عملكرد كاملا مشخص است. آمريكا در حال دستيابي به خواسته هاي خود بود و موقعيتش در حال تقويت شدن بود، در حالي كه ايران در حالت ركود و ضعف قرار داشت.
دابينز اضافه كرد: دولت خاتمي از همكاري با آمريكا خوشحال بود، چون خود را در حالت آسيب پذيري مي ديد. از طرف ديگر دولت بوش دلايل زيادي داشت براي اينكه مذاكره نكند.
گفتني است خبرنگاران كيهان در حال بررسي ادعاهاي دابينز هستند و منابع داخلي هنوز درباره جزئيات اين ادعاها موضعي نگرفته اند.

 



قادري خبر داد آغاز بررسي لايحه بودجه 89 در كميسيون برنامه و بودجه

عضو هيئت رئيسه كميسيون برنامه و بودجه مجلس از آغاز بررسي لايحه بودجه سال آينده كشور در اين كميسيون خبر داد.
جعفر قادري در اين باره اظهار داشت: اعضاي اين كميسيون، بررسي لايحه بودجه 89 كل كشور را از بحث مالياتي آغاز كردند.
گفتني است ماده واحده لايحه بودجه و پيوست هاي آن چهارشنبه گذشته تكثير و در اختيار نمايندگان مجلس قرار گرفته است.
براساس آئين نامه داخلي مجلس نمايندگان 10 روز و كميسيون ها 15 روز فرصت دارند تا اين لايحه را بررسي و پيشنهادات خود را براي بررسي در كميسيون تلفيق ارائه دهند.
درباره تمديد
زمان برنامه چهارم
عضو هيئت رئيسه مجلس در خصوص طرح 2فوريتي تمديد برنامه چهارم توسعه، گفت: اين لايحه يكسال تمديد نمي شود و فقط تا زمان تصويب برنامه پنجم توسعه تمديد خواهد شد.
«حسين سبحاني نيا» در اين باره اظهار داشت: نمايندگان مجلس فردا بررسي جزئيات طرح 2 فوريتي الحاق موادي به قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن را كه هفته گذشته كليات آن به تصويب رسيد در دستور كار مجلس قرار مي دهند.
وي افزود: همچنين نمايندگان بعد از بررسي جزئيات طرح تقويت مرزباني ايران را آغاز خواهند كرد. كليات اين طرح نيز هفته گذشته به تصويب نمايندگان رسيده بود.
عضو هيئت رئيسه مجلس در خصوص طرح دو فوريتي تمديد برنامه چهارم توسعه اظهار داشت: براساس بحث و كنكاش نمايندگان مقرر شد كه اين لايحه به جاي تمديد يك ساله، فقط تا زمان تصويب نهايي برنامه پنجم تمديد شود.

 



منوچهر متكي: ايده ايران همچنان مبادله همزمان سوخت است

سرويس سياسي-
يك روز پس از اظهارات مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره ادامه يافتن مذاكرات وين، مسئول دستگاه سياست خارجي كشورمان بار ديگر تاكيد كرد كه مبادله سوخت بايد به صورت همزمان انجام شود.
«منوچهر متكي» در گفت وگو با خبرگزاري آسوشيتدپرس تاكيد كرد: ايده مبادله اورانيوم با ميله هاي سوختي همچنان روي ميز است اما دولت ايران مي خواهد اين اقدام به صورت همزمان انجام گيرد.
وي تصريح كرد: مشكلي كه آنها مطرح كرده اند اين است كه به دليل مشكل فني اين كار زمان مي برد، دو ماه، سه ماه، پنج ماه. ما گفتيم بسيار خوب. شما مي توانيد اورانيوم 20درصد غني شده را آماده كنيد. وقتي كه حاضر شد آن وقت مبادله همزمان مي تواند انجام شود.
متكي افزود: من شخصا خوشبين هستم كه براي تحقق اين ايده (هم چنان) فضا وجود دارد.
وزير امور خارجه كشورمان تاييد كرد كه در حال حاضر به طور غيرمستقيم پيام هايي مبادله مي شود و افزود: ما تا حدودي رويكردي واقع گرايانه را در قبال اين مساله شاهديم و اميدواريم كه نهايي شدن آن خيلي دير انجام نگيرد.
«يوكيا آمانو» مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي روز جمعه اعلام كرد كه مذاكرات در مورد پيشنهاد وين (مبادله سوخت) ادامه دارد.
«فيليپ كرولي» سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا هم تاييد كرد كه از نظر كاخ سفيد موضوع مبادله سوخت هم چنان پابرجاست.

 



فرمانده سپاه تهران بزرگ: 22بهمن امسال جشن عبور از فتنه هاست

فرمانده سپاه تهران بزرگ 22بهمن امسال را جشن عبور از فتنه ها دانست.
سرتيپ پاسدار حسين همداني فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ در نشست خبري صبح ديروز شنبه گفت: امروز انقلاب اسلامي از دهها توطئه، چالش و موانعي كه سر راهش ايجاد كرده بودند، عبور كرده و اين نشان مي دهد كه انقلابي بي نظير در عصر حاضر است.
وي تصريح كرد: امسال مي توانيم بگوييم مردم ايران در دهه فجر حجت را بر استكبار جهاني تمام مي كنند. پيام زنان و مردان ما و مردم تهران در 22بهمن اتمام حجت به تمام افرادي است كه در سرشان توطئه و حيله مي پرورانند.
همداني با بيان اينكه ملت ما ملتي مقاوم است، گفت: نسل هاي دوم، سوم و چهارم انقلاب از نسل اول انقلاب بهتر عمل خواهند كرد زيرا ريشه هاي محكم تري دارند.
فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ با اشاره به راهپيمايي 22بهمن امسال گفت: مردم تهران بايد به جهانيان بگويند كه ما همچنان هستيم و امسال ما 2بار 22بهمن داشتيم. يكي در 9 دي اتفاق افتاد و ديگري هم در 22بهمن و بايد همان حضور 9دي تكرار شود.
همداني در ادامه سخنانش با اشاره به برنامه هاي سپاه محمد رسول الله(ص) در دهه فجر گفت: برنامه هاي امسال متفاوت از سال هاي گذشته است و ما در مجموع 73 برنامه در دهه فجر پيش بيني كرده ايم كه در 7 هزار و50 رده مقاومت بسيج در تهران بزرگ اجرا مي شود.
وي افزود: در روز 12بهمن شاهد رژه موتورسواران و دوچرخه سواران به مقصد حرم مطهر امام خميني(ره) هستيم و نشست هاي فرهنگي سياسي با رويكرد جنگ نرم برگزار خواهد شد. همچنين همايش بصيرت با عنوان تبيين ولايت در نظام سياسي از ديگر برنامه هاي اين روز است.
ديدار با آيت الله
نوري همداني
همداني در ادامه خاطرنشان كرد: در روز 13بهمن فرماندهان و مسئولين سپاه محمد رسول الله(ص) با آيت الله نوري همداني ديدار خواهند كرد و از پيشكسوتان انقلابي تجليل به عمل خواهد آمد.
در روز 14بهمن مسابقات علمي در سطح نخبگان بسيجي برگزار خواهد شد. 10هزار نخبه در بسيج تهران بزرگ عضو هستند. مركز تحقيقات و IT بسيج نيز در اين روز افتتاح خواهد شد.
همداني با اشاره به ديدار با خانواده شهداي نهضت انقلاب و جانبازان قبور شهدا در گلزار شهدا غبارروبي و عطرافشاني خواهد شد و در روز 16بهمن ماه كه مصادف با اربعين حسيني است مراسم عزاداري و برگزاري اردوهاي زيارتي يك روزه برگزار مي شود.
سرود 22هزار نفري
در ميدان آزادي
فرمانده سپاه تهران بزرگ در ادامه با اشاره به برنامه هاي تجليل از مقام شامخ زنان در حوزه هاي فرهنگي، همايش «زن و انقلاب اسلامي، هويت بازيافته»، اجراي تئاتر رويش سبز توسط هنرمندان بسيجي و استقرار 30تيم درماني در مناطق محروم تهران بزرگ و برگزاري مراسم استكبارستيزي در تمام مدارس تهران در روزهاي هفدهم تا بيست و يكم بهمن ماه گفت: در روز 22بهمن 7 برنامه اجرا خواهد شد كه شاخص ترين آن سرود 22هزارنفري دانش آموزي در ميدان آزادي خواهد بود و در مسير راهپيمايي هم دهها ايستگاه اتوبوس و غرفه هاي فرهنگي و استقرار چادرها و تيم هاي درماني را شاهد خواهيم بود.
همداني تاكيد كرد: ملت ما امسال يكي از بزرگترين فتنه ها را پشت سر گذاشت و استكبار جهاني به دنبال آسيب رساندن به ايران بود كه در حال حاضر درمانده شده است. ملت ما در سال 1357 سخني براساس آموزه هاي ديني داشتند كه آن «نه» در مقابل همه زورگويان بود و 22بهمن امسال مردم همان «نه» را به همه زورگويان خواهند گفت و ثابت خواهند كرد كه اين نسل، همان نسل اول انقلاب است و شايد بصيرت بيشتري هم داشته باشند.
ملت در سال 57 هم سبز بود اما نه سبزي كه بوي بيگانه بدهد
همداني در ادامه در خصوص نقش سپاه در مقابل حركات انحرافي در 22بهمن گفت: ما نمايندگان مردم هستيم و 9 دي مردم اتمام حجت كردند و ختم غائله را خواستند پس ما به هيچ عنوان اجازه نمي دهيم چيزي به عنوان موج سبزي كه رنگ و بوي بيگانه داشته باشد، خودي نشان دهد. البته همه ما سبز هستيم و ملت ما در 22بهمن 1357هم سبز بود، اما نه سبزي كه بوي بيگانه بدهد.
وي افزود: افرادي كه تا قبل از 9 دي متوجه نبودند و فكر مي كردند مي شود حركتي انجام داد بعد از حضور مردم در 9 دي بايد متوجه شده باشند روز 22بهمن روز وحدت و روز يكپارچگي است.

 



بذرپاش خبر داد راه اندازي مركز دوستي جوانان ايران و لبنان در تهران

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ملي جوانان از قرار گرفتن راه اندازي مركز دوستي جوانان ايران و لبنان در دستور كار دولت خبر داد.
مهرداد بذرپاش در نشست خبري با وزير جوانان و ورزش لبنان از خبرنگاران و مسئولان براي سفر به ايران دعوت كرد و گفت: به طور قطع جوانان خالق هر دستاورد موفق در جمهوري اسلامي ايران هستند.
وي با اشاره به منطقه خاورميانه به عنوان نقطه استراتژيك و مورد توجه دشمنان، ايران و لبنان را نگيني درخشان در اين منطقه توصيف كرد و افزود: حل مشكلات منطقه اي جز با همكاري كشورهاي منطقه ممكن نيست.
وي تاكيد كرد: در راس اين جريان جوانان يك كشور هستند كه مي توانند با شجاعت قيام كرده و مشكلات را برطرف كنند و با عزمي كه طي سال هاي اخير در ميان جوانان جهان ايجاد شده مطمئن هستيم كه اين موضوع به زودي به وقوع خواهد پيوست.
بذرپاش بر تصميم دولت ايران براي ايجاد نظام ديپلماتيك در حوزه جوانان تاكيد كرد و گفت: ايران و لبنان از جهت استقلال طلبي و آزاديخواهي با يكديگر تشابه دارند و از اين رو دشمنان نمي توانند رابطه دوستانه اين كشور را خدشه دار كنند.
وي افزود: زمان آنكه گروهي خاص علايق خود را به مردم دنيا تحميل كنند به پايان رسيده و اين معادلات يك سويه دوام نخواهد داشت.

 



رئيس يك شركت تسليحاتي روسيه: به رغم فشارهاي غرب مسكو سامانه 300-اس را به ايران خواهد داد

رئيس شركت تجارت تسليحات «روزو برون اكسپورت» روسيه اعلام كرد كه غرب روسيه را به شدت تحت فشار قرار داده است اما مسكو نپذيرفته كه سامانه موشكي 300-S را به ايران ندهد.
به گزارش خبرگزاري رويترز «اناتولي ايسايكين» رئيس شركت صادرات تسليحات «روزو برون اكسپورت» روسيه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش هاي مكرر درباره قرارداد فروش سامانه موشكي 300-S به ايران گفت: من به هيچ وجه نمي فهمم چرا دادن سامانه 300-S به ايران شما را تا اين اندازه ناراحت مي كند.
وي افزود: غرب روسيه را به شدت تحت فشار قرار داده است اما مسكو نپذيرفته است كه اين سامانه موشكي را به ايران ندهد.
ايسايكين اضافه كرد: در اين ارتباط مي توانيد به اظهارات مقامات ديگر روسي در سال گذشته مراجعه كنيد و من از طرف خودم هيچ چيزي ندارم كه به اين اظهارات اضافه كنم.
به گزارش شبكه تلويزيوني راث تودي وي همچنين تصريح كرد: ايران تحت تحريم تسليحاتي سازمان ملل قرار ندارد و موشك هاي 300-S نيز تجهيزات دفاعي هستند و نه تسليحات تهاجمي. اين مقام روس اضافه كرد: سلاح هاي روسيه در بسياري از كشورهاي عضو ناتو شهرت دارند و ما در گذشته فناوري تسليحاتي خود را در اختيار اين كشورها قرار داده ايم اين مقام تسليحاتي روسيه از كشورهايي مانند تركيه، يونان و ديگر كشورهاي بلوك شرق اروپا كه قبلاً نيز تحت حمايت روسيه قرار داشتند به عنوان مهم ترين خريداران تسليحاتي روسيه ياد كرد.

 



يك هفته نامه روسي: آمريكا در صورت حمله به ايران شكست سنگيني خواهد خورد

يك هفته نامه روسي در گزارشي تاكيد كرد احتمال شكست سنگين آمريكا در حمله نظامي به ايران بسيار زياد است.
هفته نامه «دنيو تايمز» چاپ مسكو در شماره اين هفته خود در گزارشي به قلم جورج فريدمن كه روز شنبه انتشار يافت؛ نوشت: احتمال شكست سنگين آمريكا در حمله نظامي به ايران بسيار زياد است و به همين دليل واشنگتن بايد پيش از دست زدن به چنين اقدامي؛ بيشتر از 10 بار در اين زمينه فكر كند.
اين نشريه روسي افزود: اسرائيل در صورت حمله آمريكا به ايران نمي تواند كمك موثري كند زيرا منابع و امكانات آن براي مقابله با اين رويارويي در خليج فارس بسيار ناچيز و ناكافي است. در اين گزارش آمده است: آمريكا در صورت اجراي سناريوي نظامي، افزون بر رويارويي اجباري با واحدهاي ايراني در مرز با عراق؛ خيل عظيمي از طرفداران تهران در عراق و لبنان را پيش رو خواهد داشت كه در عمل رسيدن به برتري در مقابل جمهوري اسلامي ايران را امري ناممكن مي كند.
در پايان گزارش اين هفته نامه خاطرنشان شده است كه هيچ تضميني براي موفقيت تحريم هاي آمريكا عليه ايران وجود ندارد زيرا اين كشور راه هاي خنثي كردن تحريم ها را در سه دهه اخير تجربه كرده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14