(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 12 بهمن 1388- شماره 19574
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
نشانه هاي زوال (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
عربده (گفت و شنود)
آيت الله لاريجاني: دستگاه قضايي با گروهك هاي محارب برخورد قاطعانه مي كند
اسامي اصلاح طلباني كه حاضر به مناظره نشدند اعلام شد
حجت الاسلام والمسلمين شجوني در برنامه زنده تلويزيوني:
تربيت شدگان اصلاحات ، قرآن و امام زمان را زيرسوال مي برند
اشتباه مامور ناشي MI 6 يا...! (خبر ويژه)
ديروز دنبال بمباران امروز اميد به سران فتنه (خبر ويژه)
پدر عشق بسوزه ! (خبر ويژه)
تعيين تكليف اسرائيل براي فتنه سبز (خبر ويژه)



نشانه هاي زوال (يادداشت روز)

پس از حدود 8 ماه، نشانه هاي واضحي وجود دارد كه فتنه پس ازانتخابات مرده است. تنها چيزي كه باقي مانده اين است كه طراحان و مجريان آن سخت در تلاش و تكاپو هستند تا خود راهي و مجالي براي ادامه حيات بيابند. مسئله اكنون «بقا»ست نه «نتيجه»، در شرايطي كه موضوع مرگ و زندگي مطرح باشد، بقا بهترين و احتمالا تنها نتيجه اي است كه ارزش سعي و تلاش دارد.
پديده هاي سياسي معمولا قبل از اينكه خود ظاهر شوند، علائمشان پديدار مي شود. دو علامت مهم هست كه مي توان به سادگي از آن نتيجه گرفت كساني كه اين فتنه را طراحي كردند و آنها كه دانسته يا نادانسته به بازوهاي اجرايي آن تبديل شدند، از دور مغاكي را كه در انتهاي جاده قرار دارد ديده اند و لذا از همين حالا درانديشه اند تا راهي براي «خروج از جاده» بيابند اما هيچ گزينه دلچسبي براي اين كار پيش روي خود نمي بينند. از آن دو علامت، يكي در خارج ايران است و ديگري در داخل. در خارج از ايران مهم ترين پديده اي كه مي توان از آن نتيجه گرفت طرف هاي غربي شكست پروژه «ايران 88» را پذيرفته اند اين است كه امريكايي ها و اسراييلي ها تصميم گرفته اند بر خلاف مشي گذشته خود حمايت از سران داخلي فتنه را علني و صريح كنند. به اين موضوع خواهيم پرداخت كه اين سياست جديد چگونه بر نااميدي امريكايي ها از فتنه سبز دلالت مي كند. نشانه داخلي هم اين است كه سران فتنه به دنبال آشتي افتاده اند و در هفته هاي گذشته اين موضوع بيش از هر مسئله ديگري مشغله سياسيون رده بالا در ايران بوده است.
اجازه بدهيد از سياست جديدي شروع كنيم كه امريكايي ها در قبال فتنه دست ساز خود در ايران در پيش گرفته اند. در هفته هاي اول پس از شروع اين فتنه، مقام هاي امريكايي وصهيونيست به 3 علت حمايت علني و صريح از پروژه هايي كه فتنه گران در داخل به دنبال اجراي آن بودند را صلاح ندانستند. علت اول اين بود كه اگرچه خود از طريق پروژه بلند مدت شبكه سازي در ميان اپوزيسيون و پروژه كوتاه مدت تغذيه سران فتنه از طريق كاشتن رابط هايي كنار گوش آنها، در طراحي فتنه دخيل بودند اما نمي دانستند نيروهايي كه اجراي پروژه در داخل ايران بر عهده آنها گذاشته شده تا چه حد قادر به انجام موفق اين كار خواهند بود و به همين دليل ترجيح دادند در ابتداي كار در مورد موضوعي كه نتيجه آن قابل پيش بيني نبود، به حمايت پنهان بسنده كنند تا تمجيد آشكار. علت دوم به نيازي باز مي گشت كه امريكايي ها به مذاكره با ايران در مورد برنامه هسته اي و پرونده هاي منطقه اي احساس مي كردند و هنوز هم احساس مي كنند. تحليل برخي محافل داخل امريكا اين بود كه حمايت صريح از معترضان در داخل -كه مي گفتند به احتمال قوي كاري هم از پيش نخواهد برد-ممكن است مذاكرات با ايران را به خطر بيندازد و امريكا را از يافتن راه حلي براي خطرهاي فوري كه از جانب پروژه هاي هسته اي و منطقه اي ايران آن را تهديد مي كند، محروم سازد. علت سوم هم ناشي از اين درك فراگير در محيط هاي تصميم سازي امريكا بود كه هرگونه حمايت صريح از عناصر داخلي سازنده بحران در ايران باعث خواهد آنها به وضوح «مهره هاي بيگانه» به نظر برسند و به همين دليل دولت امريكا براي رد گم كني هم شده بايد از موضوع كناره بگيرد و به «اقدامات پنهان» مورد علاقه خانم كلينتون بسنده كند. دقيقا بر مبناي همين علل بود كه مقام هاي امريكايي آن اوايل تلاش مي كردند درموضع گيري هاي خود دائما اين كليشه را تكرار كنند كه آنچه در ايران مي گذرد يك «مسئله داخلي» است و هيچ ماموريتي به هيچ كس براي انجام اقدامات براندازانه در داخل ايران محول نشده است.
تحولات اخير نشان مي دهد اين تحليل در ذهن طرف غربي دگرگون شده است. امريكايي ها اكنون نه تنها به هيچ وجه احتياط سابق را مراعات نمي كنند بلكه به صراحت مي گويند كه از اين به بعد صريحا از دوستان داخلي خود در ايران حمايت خواهند كرد. فيليپ كراولي، سخنگوي وزارت خارجه امريكا جمعه گذشته در تامپاي فلوريدا گفت: امريكا از اين پس به مسئله برخورد با معترضان ايراني «به صراحت» و «آشكارا» اشاره خواهد كرد. در حالي كه همه آن دلايلي كه در هفته هاي اول امريكايي ها را به پرهيز از موضع گيري صريح وا مي داشت، همچنان به قوت خود باقي است، اين بي احتياطي چه معنايي مي تواند داشته باشد؟ علت ظاهرا اين است كه امريكايي ها دريافته اند جنبش به اصطلاح سبز در ايران كه ناشيانه همه سرمايه هاي اطلاعاتي خود در ايران را پيش پاي آن هدر دادند، در حال مرگ است و تصور مي كنند تنها راه براي شارژ مجدد آن اين است كه به صراحت و علنا به حمايت از ناآرامي ها در داخل بپردازند به اين اميد كه معدود اوباش باقي مانده پاي كار فتنه خيال كنند «جامعه جهاني» (؟!) پشت سر آنهاست و به پيمودن راه بي حاصلي كه تا به حال مي رفته اند ادامه بدهند. برخي مراجع تصميم ساز در تهران اكنون اسنادي روشن در اختيار دارند كه نشان مي دهد اين چرخش استراتژيك در مواضع امريكايي ها رخ داده است.
در فضاي داخلي در مورد پروژه آشتي و حكميت پيش از اين به قدر كافي سخن گفته ايم. برخي نكات كليدي كه بايد به تحليل هاي قبلي اضافه كرد چنين است. اولا واضح است كه فتنه گران تا جاني در بدن داشتند و به تعبير راديو اسراييل دندانشان به گوشت نظام گير كرده بود هيچ به ياد نقد افراطي گري و سر دادن نداي و وحدت و مطالبه آشتي و حكميت نيفتادند. حالا جنگ مغلوبه شده و نه فقط مردم از فتنه گران جدا شده اند بلكه مطالبه برخورد همچنانكه در 9 دي آشكار شد، بدل به مهم ترين درخواست مردم از نظام شده است، و چانه زنان درون حاكميت هم راهي براي باج گرفتن از نظام باز نكرده اند، به يكباره ياد فضائل اخلاقي افتادن ودم از وحدت زدن بيشتر نشان از فرصت طلبي دارد تا خير خواهي. ثانيا اين نكته واضح است در خوش بينانه ترين حالت سران فتنه اكنون در مرز انقلابي ماندن و ضد انقلاب شدن ايستاده اند (اگرچه همه شواهد نشان مي دهد كه فتنه گران مدت هاست از اين مرز گذشته اند). اين ايستادن سر مرز، بانيان فتنه را دچار نوعي پارادوكس كرده است. از يك سو، اگر بخواهند درون خانواده نظام باقي بمانند لاجرم بايد به مرزبندي با ضد انقلاب بپردازند و اين مرزبندي موجب خواهد تتمه حاميان خياباني خود را هم از دست بدهند. و از سوي ديگر اگر نخواهند درون نظام باقي بمانند -كه ظاهرا نمي خواهند- آن وقت تمامي اختلافات درون حكومت كه تا امروز از آن تغذيه كرده و سرپا مانده اند از بين خواهد رفت و اجماعي كامل در مورد برخورد با آنها شكل خواهد گرفت.
اين پارادوكس سران فتنه را بر سر دوراهي يك انتخاب سخت قرار داده و اين انتخابي است كه بالاخره تكليف آن بايد تا 22 بهمن امسال كه يقينا همايشي شكوهمند تر از 9 دي خواهد بود يكسره شود. اگرچه در ظاهر به نظر مي رسد بعضي از سران فتنه اراده اي براي كوتاه آمدن و آشتي از خود نشان داده اند ولي واقعيت اين است كه فعلا چيزي بيشتر از يك بازي منافقانه در كار نيست. علت نرمش هايي كه اخيرا از جانب چهره هايي چون كروبي، موسوي و خاتمي مشاهده مي شود بيش از آن كه يك تنبه واقعي و تلاش براي جبران خساراتي باشد كه به نظام وارد آورده اند -كه تازه همين هم مجازات آنها را منتفي نمي كند- اين است كه مي خواهند با نوعي فاصله گذاري صوري ميان خود و ضد انقلاب، گريبان خويش را از تبعات اقدامات احتمالي آنها در آينده برهانند. بالاخره اين اكنون واقعيتي است كه جريانات ضد انقلاب هيچ ارزشي براي رهنمودهاي امثال اين آقايان قائل نيست و تا جايي كه بتواند به تلاش خود براي صدمه زدن به نظام ادامه خواهد داد. اما مهم اين است كه نظام همه هزينه اينگونه اقدامات را بر عهده سران فتنه مي داند چرا كه اگر نبود تهمتي كه اين افراد به نظام زدند و بستر و زمينه اي كه فراهم آوردند ضد انقلاب هرگز چنين گستاخ نمي شد و مجال تحرك نمي يافت، هم چنانكه در اين 30 سال نيافته بود. اگرچه نظام به آساني قادر به برخورد با اين جريانات خواهد بود اما اين موضوع را نبايد فراموش كرد كه نداي آشتي كه اين روزها از گوشه و كنار شنيده مي شود يا بيانيه هايي كه در راه خواهد بود، هدفي جز نجات دادن سران فتنه از هزينه هاي محتومي كه لاجرم بايد بپردازند ندارد. اين حق مسلم مردم است كه خواهان محاكمه و مجازات سران فتنه هستند.
نهايتا اين دو علامت نشان مي دهد كه نوعي اجماع داخلي و خارجي در اين مورد وجود دارد كه فتنه سبز جوانمرگ شده است. حاميان خارجي اش اكنون به داد و فرياد كردن روي آورده اند تا شايد به عدد فريب خوردگان چند نفري اضافه شود و بانيان داخلي هم در به در به دنبال راهي مي گردند كه از مهلكه بگريزند. سوال اين است: صورت اين جنازه مرده را تا كي به رنگ و لعاب بزك مي توان كرد؟
مهدي محمدي

 



كيهان و خوانندگان

¤ ملت ايران در حالي سي و يكمين سالگرد انقلاب خود را جشن مي گيرد و براي تظاهرات ميليوني روز 22بهمن آماده ميشود كه تعداد اندكي از خواص پيشتاز انقلاب بخاطر وابستگي هايي كه در اين مدت پيدا كرده اند در آزمون هاي بعمل آمده سربلند بيرون نيامدند و امروز هم شاهد رفتار و گفتارهاي چند پهلوي آنان هستيم. اما مردم راه خود را انتخاب كرده اند و بعد از حضور 40ميليوني در پاي صندوق هاي راي و حضور همه جانبه در 9 دي حماسه ديگري را در 22 بهمن رقم خواهند زد.
محمودي
¤ مردم بعد از تجمع عظيم و بي سابقه نهم دي ماه انتظار دارند قوه قضائيه با افرادي كه مستندات خيانتشان محرز است طبق قرآن و اسلام و عدالت برخورد كند نه اينكه دست روي دست بگذارد و شاهد مظلوم نمايي آن ها باشد.
باطني
¤ پيرو سخنان آيت الله جنتي درباره برخورد قاطع با مفسدين سياسي مي خواستم ببينم اعلام اسامي مفسدين اقتصادي كه رئيس جمهور وعده آن را داده بودند چه شد. آيا با آن ها هم برخورد خواهد شد.؟
يك هموطن
¤ با علاقه زيادي كه به آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور محبوب كشورمان دارم اين انتقاد را از سر دلسوزي به ايشان مي كنم كه بودن آقاي مشايي در كنار او و همكاري وي با دولت دهم فقط باعث دلخوري دلسوزان نظام و حاميان دولت شده و ميشود.
دياني
¤ در كشور تركيه فيلمي مستند از جنايات صهيونيست ها بر عليه مردم مظلوم و بي پناه غزه نمايش داده شده كه احساسات عمومي را جريحه دار ساخته است. البته پخش اين فيلم كه نفرت مردم تركيه از رژيم صهيونيستي را به دنبال داشته موجب تيرگي روابط رژيم اسرائيل با دولت تركيه شده است. مي خواستم از مسئولين صدا و سيماي جمهوري اسلامي تقاضا بكنم نسبت به تهيه و پخش اين فيلم اقدام نمايند بلكه شعاردهندگان نه غزه نه لبنان جانم فداي ايران قدري خجالت بكشند و به وجدان خودشان فشاري بياورند.
اميري
¤ با 450 هزار تومان حقوق ماهيانه و داشتن چند سر عائله در طرح هدفمند كردن يارانه ها در خوشه سوم قرار گرفته ام. بالاخره معلوم نيست معيار و شاخص اين خوشه بندي ها چيست و تكليف امثال ما چه مي شود؟
رحيمي
¤ آنچه كه از خوشه بندي هاي طرح تحول اقتصادي كشور اعلام شده نتيجه گرفته مي شود كه اجراء اين طرح كاملاً به ضرر جماعت كارمند تمام خواهد شد. چون اكثريت اين قشر در خوشه سوم قرار گرفته اند و يك حقوق هم بيشتر ندارند.
پيري
¤ حجاب در جامعه وضع مناسبي ندارد. نيروي انتظامي گفته بود نسبت به اين موضوع رسيدگي جدي خواهد كرد. پس چي شد؟
فتاح يوسفي- تهران
¤ از روزنامه كيهان تقاضا مي كنم كه يك گزارش كامل درباره انواع بيمه و تفاوتهايي كه در آن ها وجود دارد چاپ كند. من خودم 14 سال است كه در داروخانه مشغول به كار هستم و مي بينم كه اين تفاوتها چقدر در ميان مردم تاثير منفي دارد.
دكتر طوسي زاده- اصفهان
¤ درست يكسال از ثبت نام بنده براي اتومبيل مينياتور در شركت سايپا مي گذرد اخيراً به مشتريان اعلام كرده اند براي ماشين پرايد اقدام كنند. مي خواستم خطاب به مسئولين اين شركت بگويم دستشان درد نكند كه در خدمت به هم وطنان خود روز و شب نمي شناسند و پاسخ يك سال سپرده گذاري مردم را اينگونه مي دهند!
مؤمني
¤ فرزندم خدمت سربازي خود را در مردادماه امسال در نيروي انتظامي به پايان برد ولي از آن تاريخ تاكنون براي او كارت پايان خدمت صادر نشده فلذا براي انجام هر كاري با مشكل مواجه هستيم. از مسئولين امر در دستگاه مربوطه درخواست رسيدگي دارم.
كفايي مهر از بابل
¤ سارقان، معتادان و افراد ولگرد آسايش و امنيت ساكنان شهر جديد انديشه را از بين برده اند. اخيراً سرقت در فاز 2 انديشه به شدت افزايش يافته است. به رغم اعلام موارد دزدي به نيروي انتظامي، متأسفانه مردم شاهد كاهش سرقت و جمع آوري معتادان و افراد ولگرد نبوده اند. لذا از نيروي انتظامي درخواست مي كنيم با سارقان، قاچاقچيان و افراد ولگرد كه امنيت و آسايش مردم را سلب كرده اند برخورد كنند و با متلاشي كردن باندهاي سرقت و انهدام مراكز خريد و فروش اموال سرقتي و توزيع موادمخدر، امنيت را به ساكنان شهر جديد انديشه هديه كنند.
جمعي از ساكنان شهر جديد انديشه
¤ روي پل فرديس كرج يك پل عابر پياده وجود دارد كه متأسفانه هم فرسوده است، هم عرضش كم است. تمام عاج روي پل از بين رفته و لغزنده شده، به طوري كه هر كسي كه از روي اين پل عبور مي كند احتمال سقوطش وجود دارد. اين پل مدت هاست كه نظافت نشده و پله هاي آن نيز پر از زباله است.
يكي از اهالي
¤ از ساكنين شهرك مصطفي خميني از توابع شهريار هستم. اين شهرك از جهت امكانات شهري در وضعيت اسف باري قرار دارد. از مسئولين مربوطه تقاضا داريم بدون توجه از كنار اين معضلات عبور نكنند بلكه با هم دلي و مساعدت خود گره گشايي نمايند.
كريمي
¤ چراغ هاي خيابان نگارستان نهم منشعب از خيابان پاسداران ، 24 ساعته روشن هستند و هيچوقت خاموش نمي شوند. با مسئولين مربوطه در اداره برق منطقه تماس گرفتم و اطلاع دادم ولي كاري انجام ندادند.
راست كار از ساكنين محل
پاسخ سازمان تاكسيراني تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 30/10/88 آن روزنامه به آگاهي مي رساند: مالك خودرو ساماندهي شده در تاريخ 9/9/88 خودرو را تحويل مركز اسقاط نموده و در مورخ 21/10/88 نسبت به واريز وجه به حساب شركت ايران خودرو اقدام و در تاريخ 29/10/88 يكدستگاه سمند دريافت نموده است.

 



عربده (گفت و شنود)

گفت: چه خبر؟!
گفتم: سخنگوي كاخ سفيد به طور تلويحي اعتراف كرده كه ديگر اميدي به سران فتنه نيست و بايد تحريم هاي اقتصادي را دنبال كنيم.
گفت: الان 30 سال است كه ايران را تحريم اقتصادي كرده اند ولي نتيجه آن پيشرفت هاي عظيم ايران در عرصه هاي علمي و تكنولوژي و تسليحاتي بوده است.
گفتم: جان مك كين، نامزد حزب جمهوريخواه گفته است اگرچه من در تبليغات انتخاباتي خود ترانه «ايران را بمباران مي كنم» را مي خواندم ولي بعدها به اين نتيجه رسيدم كه بايد از جنبش سبز حمايت كنم.
گفت: اما، همين مك كين ديروز اعلام كرده بود كه از جنبش سبز هم نااميد شده و آمريكا بايد به تحريم هاي اقتصادي و فشارهاي ديگر متوسل شود.
گفتم: روباهي در جنگل راه افتاده و عربده مي كشيد كه پلنگ مي خوريم! كرگدن تيكه تيكه مي كنيم! فيل پاره پاره مي كنيم و... ناگهان شيري از دور پيدا شد و روباه كه حسابي خودش رو باخته بود، گفت؛ البته بعضي وقت ها يك چيزهاي ديگري هم مي خوريم!!

 



آيت الله لاريجاني: دستگاه قضايي با گروهك هاي محارب برخورد قاطعانه مي كند

رئيس قوه قضاييه با تاكيد بر قاطعيت در اعمال مجازاتها، تسريع در اجراي قوانين با رعايت دقيق مقررات شرعي و قانوني را خواستار شد.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضائيه، آيت الله آملي لاريجاني، در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي خطاب به كساني كه با ايجاد «توهم مسامحه» در برخورد با متهمان توقع تسريع در رسيدگي برخلاف قوانين را از دستگاه قضايي دارند، تاكيد كرد: برخي افراد علي رغم تذكرات قبلي، توقع بيشتر از اجراي قانون را از دستگاه قضايي دارند.
وي افزود: اين توقعات سياسي برخلاف شرع و قانون است و ملاك دستگاه قضايي در رسيدگي به پرونده هاي قضايي فقط قوانين موضوعه و شرع مقدس است.
رئيس دستگاه قضايي با گراميداشت ياد و خاطره امام خميني(ره)، انقلاب اسلامي ايران را مايه تجديد حيات اسلام و مسلمين دانست كه امواج آن به مرزهاي كشور محصور نماند و به سرعت فراگير شد و تمامي كشورهاي اسلامي را درنورديد و مايه اميد و الگوي حق طلبان جهان شد.
آيت الله لاريجاني، شخصيت امام خميني(ره) را محصور در رهبري انقلاب اسلامي ايران ندانسته و افزود: رجوع به عالم معنويت در عين سياست از نقاط قوت امام راحل(ره) بود كه در عين رتق و فتق امور هيچگاه از ياد حق و رعايت حدود الهي غافل نبودند و از اين باب تذكرات فراواني به مسئولان وقت دادند و جمع بين ظاهر و باطن و كثرت و جمعيت، مسير انسانها كامل است.
رئيس قوه قضائيه، نظام جمهوري اسلامي ايران را يادگار امام خميني(ره) دانسته و بر حفظ آن تاكيد كرده و اظهار داشت: دستگاه قضايي در برخورد با گروهكهاي محارب كه با تلاش مذبوحانه قصد اخلال در امنيت كشور و تزلزل در نظام جمهوري اسلامي ايران را دارند، قاطعانه برخورد مي كند و هيچگاه كوتاه نخواهد آمد.
آيت الله آملي لاريجاني با اشاره به اجراي برخي احكام صادره در مورد تعدادي از اعضاي گروهكهاي محارب افزود: افرادي كه احكام آنان به موقع اجرا درآمد كساني بودند كه سلاح به دست گرفته و وابسته به گروهكهاي محارب و تروريست بوده و يا با مواد منفجره دستگير شده بودند، در تمام مراحل رسيدگي قانون آئين دادرسي كيفري در مورد آنان دقيقا اجرا و رعايت گرديد.
آيت الله آملي لاريجاني بار ديگر ضمن سفارش قضات به رعايت انصاف و عدالت در عين قاطعيت و تاكيد بر اجراي دقيق قوانين افزودند: قضات نبايد از برخي كم لطفي ها رنجيده خاطر شوند و توهمات سياسي نبايد در رسيدگي هاي قضايي آنان تاثيري داشته باشد چون اگر بي گناهي بر اثر تعجيل در رسيدگي مجازات شود عندا... جوابي نخواهيم داشت.

 



به دنبال فضاسازي هاي كاذب برخي رسانه ها
 اسامي اصلاح طلباني كه حاضر به مناظره نشدند اعلام شد

مجري برنامه تلويزيوني «ديروز، امروز، فردا» در پاسخ به موج آفريني هاي خلاف واقع برخي رسانه ها، اسامي اصلاح طلباني را كه حاضر به شركت در مناظره هاي زنده سيما نشدند، اعلام كرد.
«وحيد يامين پور»، شنبه شب با اشاره به پخش اخباري در برخي از سايت هاي خبري درباره مناظرات تلويزيوني گفت: من قصد نداشتم اين اسامي را اعلام كنم ولي با توجه به برخي مطالب خلاف واقع در برخي سايت ها، مجبورم براي تنوير افكار عمومي اين اسامي را اعلام كنم.
وي گفت: از آقايان «مجيد انصاري»، «محمدرضا تابش» نماينده اردكان در مجلس، «احمد مسجد جامعي» عضو شوراي شهر تهران، «سيدمحمود دعايي» مدير مسئول روزنامه اطلاعات، «مسيح مهاجري» مدير مسئول روزنامه جمهوري اسلامي،«محمدي علي كريمي» نماينده كرمان در مجلس، «حميدرضا كاتوزيان» نماينده تهران، «حسين مرعشي»، «محمدرضا خباز» نماينده مردم كاشمر، «الياس حضرتي» نماينده سابق تهران در مجلس شوراي اسلامي و «قدرت الله عليخاني » نماينده قزوين كه از چهره هاي شناخته شده و سرشناس اصلاح طلب هستند، دعوت كرديم.
يامين پور افزود: برخي از اين آقايان به دعوت ما جواب رد دادند، بعضي نيز شرط و شروطي گذاشتند كه براي اين برنامه غيرممكن بود، برخي امروز و فردا كردند، و بعضي از افراد از جمله آقاي عليخاني گفته اند كه بزودي در مناظره حاضر مي شوند.
وي متذكر شد: ما براي اين برنامه از چهره هاي منطقي و شناخته شده دعوت كرده ايم در حالي كه افرادي را كه برخي سايت ها به آنها اشاره كرده اند از نظر ما چهره هايي ناشناخته اند و اگر دعوت شوند در مراحل بعدي خواهند بود.

 



حجت الاسلام والمسلمين شجوني در برنامه زنده تلويزيوني:
تربيت شدگان اصلاحات ، قرآن و امام زمان را زيرسوال مي برند

رئيس جامعه وعاظ تاكيد كرد: اصلاح طلبان در دوره اصلاحات كساني را تربيت كرده اند كه امروز در تلويزيون بي بي سي با آشكار كردن هويت واقعي خود قرآن و امام زمان(عج) را زير سؤال مي برند.
حجت الاسلام جعفر شجوني شنبه شب با حضور در برنامه زنده تلويزيوني «ديروز، امروز، فردا» با اشاره به عدم حضور برخي از افراد اصلاح طلب در مناظرات تلويزيوني تصريح كرد: دليل اينكه برخي از آقايان نمي توانند در برنامه هاي تلويزيوني حاضر شوند اين است كه رويشان نمي شود و حرفي براي گفتن ندارند.
اين مبارز دوران انقلاب گفت: برخي از آقايان جنايتكاران را «پررو» كرده اند و كساني را كه از امام(ره) و انقلاب فرار كرده بودند و پشت درب اتاق صدام پست مي دادند به كشور بازگرداندند و باعث شدند كه اتفاقات روز عاشورا در تهران به وقوع بپيوندد.
وي افزود: با وجود تمام مسائلي كه در روز عاشورا به وقوع پيوست باز هم برخي از روحانيون بي بصيرت اعلام كردند كه ما هيچ اغتشاشي در كشور نداريم.
رئيس جامعه وعاظ تهران در ادامه اين برنامه ضمن تاكيد بر لزوم حفظ بصيرت ميان آحاد ملت اظهار داشت: برخي از افراد با عملكردشان مهر «باطل شد» به خود زده اند و از امام(ره) استفاده ابزاري كرده اند.
وي افزود: اينكه مطلبي در سايت جماران منعكس شود صرف اين كه نام امام را يدك مي كشد، نمي تواند درست باشد چرا كه جماران تنها يك اسم است.
وي ادامه داد: همان طوري كه امام علي(ع) و امام حسين(ع) نمي خواستند ابن ملجم و شمر به جهنم بروند ما هم دوست نداريم كسي به جهنم برود چرا كه اين مسئله هيچ لذتي ندارد و ما هم راضي نيستيم كه هيچ كس بي شخصيت و بي آبرو شود.
شجوني در ادامه اين برنامه اظهار داشت: عده اي بعد از انتخابات تيشه به ريشه خود زدند و در واقع سران فتنه باعث شده اند كه منافقان و افرادي كه پاسدارها را قتل عام مي كردند وارد ميدان شوند و گروههايي مانند سلطنت طلبان، بهايي ها ابراز وجود كنند تا جايي كه در روز عاشورا 80 بهايي دستگير شد.
رئيس جامعه وعاظ تهران خاطرنشان كرد: من 77 سال سن دارم و از جواني در سياست هستم و 25 بار زندان رفته ام ولي با وجود 60 سال فعاليت سياسي خسته نشده ام اما در سالهاي اخير سكوت كرده بودم ولي امروز به دليل رفتار برخي از افراد دوباره مانند دوران جواني فعال شده ام.
عضو جامعه روحانيت مبارز در ادامه، گفت: سران فتنه بايد به سوي ولايت بازگردند چرا كه در ميان مردم هيچ محبوبيتي ندارند و اگر ميان مردم آفتابي شوند لنگه كفش مي خورند.
شجوني خاطرنشان كرد: من فردي صريح اللهجه هستم و حرف خودم را مي زنم، و در زمان آيت الله بروجردي در سال 1331 هم اولين ميتينگ را عليه حزب توده برگزار كردم و در آنجا 14 روز به سخنراني پرداختم و عليه رضاخان و كشف حجاب به صورت علني اعتراض نمودم.
اين مبارز دوران طاغوت ادامه داد: در دوران گذشته هم خواصي وجود داشتند كه دوپهلو صحبت مي كردند و اين مسئله به دليل عدم بصيرت اين عده اتفاق افتاد.
شجوني در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه تلخ ترين تجربه شما در طول سالهاي انقلاب چيست؟ پاسخ داد: ما باور نمي كرديم عده اي سهم امام(ره) را بخورند و عليه امام و انقلاب و اسلام سخن بگويند.
اين فعال سياسي اظهار داشت: در سال 55 مسعود رجوي خائن از بند 5 به بند 6 يعني اتاق آيت الله انواري آمد و با كمال وقاحت گفت آيت الله طباطبايي و امام خميني(ره)، طالقاني هيچ كدام قرآن و نهج البلاغه نمي فهمند چون ماركسيست نمي فهمند كه آيت الله انواري در پاسخ به او گفت اگر حرف شما صحيح باشد بايد بگوييم ائمه معصومين(ع) هم هيچ كدام قرآن نمي فهمند چرا كه در آن زمان ماركسيست وجود نداشت.
وي ادامه داد: در حال حاضر تلخ ترين و بدترين اتفاق در كشور ما اين است كه چهار، پنج نفر كه در اين نظام خورده اند و از امكانات نظام استفاده كرده اند در لندن اتاق فكر درست مي كنند.
شجوني خاطرنشان كرد: اصلاح طلبان بايد كلاه خود را بالاتر بگذارند و ببينند كه چه كساني را تربيت كرده اند چرا كه افرادي را كه اصلاح طلبان تربيت كرده اند در تلويزيون بي بي سي، قرآن و امام زمان(عج) را زير سؤال مي برند.
رئيس جامعه وعاظ تهران گفت: به نظر من آقايان از مواضع خود عقب نشيني مي كنند و از مواضع خود كوتاه مي آيند چرا كه صاحب نظران جهاني هم اعتقاد دارند حركت مردم ايران حول محور ولايت است.
وي افزود: سران فتنه و اغتشاشگران باعث شدند كه امام(ره) بدنام شود و اين افراد اسم امام را فروختند و از اسم ايشان استفاده ابزاري نمودند.
شجوني اظهار داشت: همان كساني كه در بي بي سي مصاحبه مي كنند و مي گويند امام زمان(عج) دروغ است، در اوايل انقلاب به روي جوانان و دختران بدحجاب اسيد مي پاشيدند و رفتارهاي تند و زننده اي از خود بروز مي دادند.
عضو جامعه روحانيت مبارز، تصريح كرد: من دلم به حال دختر بني صدر هم مي سوزد چرا كه وي در مصاحبه اي اعلام كرد كه به خاطر دو چيز از رجوي طلاق گرفته است؛ يكي براي اين كه وي همزمان با اعدام يك منافق در ايران براي او وصيت نامه جعل مي كرد و ديگر اين كه مسعود رجوي ارتباط فراواني با دختران و زنان در سازمان مجاهدين داشت.
شجوني اظهار داشت: همان طوري كه عمل جراحي يك فرد را نجات مي دهد عمل جراحي جامعه هم يك اجتماع را نجات مي دهد.

 



اشتباه مامور ناشي MI 6 يا...! (خبر ويژه)

واحدي سردبير روزنامه زنجيره اي آفتاب يزد و مشاور كروبي كه از چند ماه قبل به انگليس رفته و با رايزني و مشورت دولت انگليس خط روزنامه آفتاب يزد را ديكته مي كرد، ديروز دست به يك اشتباه فاحش زد و يا عمداً اشتباه كرد كه ما در هر دو صورت آن را لطف خداي سبحان و اراده حضرت حق براي مقابله با كيد دشمنان مي دانيم. و مكروا و مكرالله والله خيرالماكرين...
واحدي متن دستنوشته اي را كه براي استفاده در بيانيه 22 بهمن كروبي تهيه كرده بود، اشتباهاً روي ايميل كيهان فرستاد! البته اين احتمال وجود دارد كه سازمان اطلاعاتي انگليس- اينتلجنت سرويس- عمداً و با هدف رد گم كردن دست به اين اقدام زده باشد. ولي از آنجا كه مطالب مطرح شده در اين متن با حال و هواي سران فتنه و مخصوصا مواضع اين روزهاي كروبي همخواني قابل توجهي دارد، بخش هايي از آن را منتشر مي كنيم. چرا كه در هر دو صورت، يعني اشتباه يا عمدي بودن ارسال آن روي ايميل كيهان، مي تواند آگاهي بخش و عبرت آموز باشد؛ و ... قضاوت با خوانندگان !
متن دستنوشته با اين جمله شروع مي شود؛
«جناب آقاي كروبي! متني را كه شما گفته بوديد نوشته ام و يك متن منسجم با نكات مورد نظر تهيه كرده ام تا به عنوان بيانيه منتشر كنيد...»
در بخشي از متن ياد شده آمده است «نخستين سال از دهه چهارم انقلاب اسلامي مردم ايران در حالي به پايان رسيد كه مردم مؤمن و غيرتمند ايران در اين سال با تلخكامي هاي بزرگ مواجه شد- كذا في الاصل- اما حوادث امسال بار ديگر روشنگويي و آينده نگري بنيانگذار روشن ضمير نظام جمهوري اسلامي ايران را بر همگان روشن كرد... رهبر بزرگ انقلاب اسلامي كه اسلام را به صورت كامل مي خواست و مي دانست طعم قدرت عده اي را به ناديده گرفتن بديهيات اسلام از جمله حفظ آبروي مردم تشبيه خواهد كرد- عين متن است و ظاهرا منظور نويسنده تشويق است- نامه اي شديداللحن به عضو سالخورده شوراي نگهبان نوشت و از اين كه سياستمداري جوان را حذف كرده به شدت او را مورد عتاب قرار داد(قضيه خزعلي و سلامتي)... رهبر بزرگ انقلاب اسلامي شايد امروز را با بصيرت خاص خود پيش بيني مي كرد و مي دانست روزي سخن گفتن آيت الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجلس خبرگان و نقش مردم در حكومت عده اي را چنان برآشفته مي كند كه به بهانه حمله به او از ارادت واقعي امام به مردم و تاكيد اما-كذا في الاصل، منظورش امام بوده است- بر نقش مردم در اداره كشور انتقام مي گيرند... بنيانگذار انقلاب اسلامي كه مي دانست عده اي براي سركوب مخالف تلاش خواهند كرد، انتقادها را معادل براندازي و ضديت با نظام تلقي كنند، خطاب به بعضي از مسئولان اعلام كرد كه بايد تحمل انتقاد ولو به ناحق را داشته باشيم و....»
تهيه كننده اين متن- مانند ساير بيانيه ها و اظهارنظرات سران فتنه- تلاش كرده است تا مباني روشن و صريح نظرات حضرت امام(ره) نظير دستور صريح ايشان درباره ممنوعيت همكاري با دشمنان اسلام، قانون گريزي، ائتلاف با منافقان و بهائيان و سلطنت طلبان، ناديده گرفته شود. گفتني است در بيانيه ديكته شده از انگليس كه با برخوردهاي منافقانه سران فتنه همخواني كامل دارد به گونه اي آشكار از كمترين اشاره به تاكيدات حضرت امام(ره) بر دشمني آمريكا و اسرائيل با اسلام و انقلاب و نظام اسلامي نيز خودداري شده است و... كه خود حديث مفصل ديگري است.

 



ديروز دنبال بمباران امروز اميد به سران فتنه (خبر ويژه)

جان مك كين سناتور ضدايراني براي چندمين بار از سران فتنه و عناصر آشوبگر حمايت كرد.
مك كين جانشين بوش در رقابت هاي انتخابات رياست جمهوري آمريكا در سال گذشته بود كه به هنگام تبليغات انتخاباتي، از حمله بمباران ايران دفاع كرده و ترانه «ايران را بمباران كنيم» سر داده بود. وي پس از اوج گيري اعتراض ها مجبور به توجيه و تأويل ترانه خواني خود شد.
اين سناتور ضدايراني كه از عناصر متنفذ و ارشد كميته نيروهاي مسلح سناي آمريكا به شمار مي رود، روز شنبه در گفت وگو با صداي آمريكا خواستار حمايت اينترنتي آمريكا از شخص موسوي و كروبي و همچنين آشوبگراني شد كه آنها را مردم شجاع مي ناميد. وي همچنين گفت: من مي دانم آقاي ميرحسين موسوي نماينده اپوزيسيون در انتخابات رياست جمهوري ايران بود. بسياري معتقدند انتخابات مخدوش بود. البته آقاي موسوي قدرتمند است اما قدرت واقعي نزد آنهايي است كه براي دموكراسي به خيابان پا مي گذارند.
وي درباره 55 ميليون دلار اختصاص يافته براي حمايت اينترنتي از آشوب در ايران گفت: من از اظهارات هيلاري كلينتون در اين زمينه بسيار خوشحال شدم. آمريكا قصد مداخله نظامي يا خارج از قواعد بين المللي را ندارد اما اين شبيه كمك هاي آمريكا به لخ واسا در لهستان براي چاپ نشريات آنهاست. اكنون ما از فيس بوك و تويتر استفاده مي كنيم و دركنار مخالفان در ايران هستيم.
وي در عين حال اضافه كرد: ما در كنار اين كمك ها، بايد تحريم هاي مختلف را عليه ايران در زمينه بانكي، كشتيراني، روابط تجاري و انتقال فناوري پيشرفته اعمال كنيم.
مك كين درباره توقف غني سازي اورانيوم در ايران گفت: روسيه و چين هنوز با تحريم ها موافقت نكرده اند. اتحاديه اروپا هم ضرب الاجلي گذاشت كه به آن عمل نكرد. صادقانه بگويم اين بسيار بعيد است. بايد به روشني بگويم كه اين آمريكاست كه دست آخر بايد امر تحريم رابه دست بگيرد و اعمال كند. باز تاكيد مي كنم تركيب تحريم هاي كمرشكن و تدابيري براي تشويق مخالفان در ايران براي آزادي ]![ موثر خواهد بود.
مك كين يك هفته پيش هم به روزنامه وال استريت ژورنال گفته بود: ما تصميم گرفتيم به جاي بمباران ايران، از مخالفان جمهوري اسلامي به واسطه اينترنت حمايت كنيم و راحتي و امنيت فعاليت اينترنتي مخالفان را تامين كنيم.

 



پدر عشق بسوزه ! (خبر ويژه)

افشاي ارتباط دو ديپلمات عضو سفارت آلمان با ستاد ميرحسين موسوي در جريان آشوب هاي خياباني، محافل سياسي و ديپلماتيك در آن كشور را به دست و پا انداخته است. مجله اشپيگل اعلام كرد «دو نفر ياد شده در گزارش وزارت اطلاعات با نام هاي يوگي و اينگو، بلافاصله توسط دولت آلمان از ايران خارج و به برلين بازگردانده شده اند.» شتابزدگي دولت آلمان در فراري دادن دو ديپلمات مذكور ، احتمال دخالت آنها در اغتشاشگري را تقويت مي كند.
اشپيگل در گزارش خود تلاش كرد دو ديپلمات جاسوس و خرابكار ياد شده را «دو پليس امنيتي كه يكي از آنها صرفا ايميل عاشقانه با يك زن در تهران مبادله مي كرد» جا بزند.
اشپيگل نوشت: دولت آلمان اين دو را روز چهارشنبه به دلايل امنيتي به برلين بازگرداند. در اين زمينه صرفا يك رابطه عاشقانه بين يكي از دو پليس آلماني و يك دختر ايراني وجود داشته است. دولت و وزارت خارجه آلمان در عين حال مي گويند اين رابطه عاشقانه كه ظاهرا سرويس اطلاعاتي ايران از آن خبر داشته، مايه شرمساري ماست.
اشپيگل ادامه داد: «يكي از اين دو نفر به دليل رابطه با يك زن ايراني مورد توجه سرويس اطلاعاتي ايران قرار گرفته بود. ايران اين زن را مامور اطلاعاتي معرفي كرده است كه ديپلماتها در هر وقت روز و شب از او اطلاعات مي گرفتند و وي به دستور آلمان ها يك گروه از اغتشاشگران را جذب و در اعتراضات روز عاشورا شركت داده بود.»
تصوير رمانتيك و عاشقانه دادن به اين ارتباط جاسوسي و امنيتي از سوي محافل آلماني در حالي است كه سرويس اطلاعاتي آلمان به اعتبار تحقير و سرشكستگي آلمان ها در جنگ جهاني دوم، به عنوان ايستگاه اطلاعاتي سازمان «سيا» و «موساد» در قلب اروپا عمل مي كند. سرويس اطلاعاتي آلمان (BND) به ويژه طي دهه اخير به نيابت از آمريكا و رژيم صهيونيستي تلاش كرده تا اعضاي گروهك هاي از هم پاشيده اي نظير حزب توده، فدائيان خلق، برخي جداشدگان منافقين و تعدادي از افراطيون فراري مدعي اصلاحات را زير عنوان «اتحاد جمهوري خواهان» تجديد سازمان كند. در اين گروهك تازه تاسيس حتي برخي عناصر جبهه ملي و... با گرايش هاي ليبرالي هم جلب شده اند. برخي سايت هاي اينترنتي اين طيف، از ايستگاه آلمان فعال است.
مسعود فتحي عضو گروهك اتحاد جمهوري خواهان ديروز در گفت وگو با دويچه وله با اشاره به بيانيه اخير اين گروهك گفت: اين بيانيه، تاييد بيانيه 17آقاي موسوي و مطالبات اوست.
وي اضافه كرد: «ما در بيانيه، روي نيروهاي برآمده از درون جمهوري اسلامي تاكيد كرده ايم. روشنفكران ديني، ملي مذهبي ها، اصلاح طلبان و نيروهاي عرفي كه البته بيشتر در خارج از كشور هستند. به نظر ما ديالوگ ميان اينها و رسيدن به شعارها و برنامه هاي مشترك، مي تواند جنبش را از شرايط كنوني فراتر ببرد.»
گفتني است سفارت آلمان از يك دهه پيش تلاش كرد به برخي طيف ها در وزارت كشور و خارجه وقت (دولت خاتمي) و احزابي چون مشاركت نزديك شود كه رايزني هاي نزديك با كساني نظير رضا خاتمي، محسن ميردامادي و مصطفي تاج زاده از آن جمله است. اين ارتباطات در آستانه برخي انتخابات از جمله مجلس ششم و هفتم و انتخابات رياست جمهوري سال 84 شدت گرفت.
سفارت و وزارت خارجه آلمان در عين حال برخي ارتباطات موازي را با برخي عناصر لائيك كانون نويسندگان و طيف سكولار در حلقه كيان (كساني چون سروش و گنجي و...) برقرار كرد. همچنين طيفي از روحاني نمايان منحرف كه در پوشش نوانديش ديني فعاليت مي كنند، به واسطه سايت دويچه وله ترويج مي شوند.

 



تعيين تكليف اسرائيل براي فتنه سبز (خبر ويژه)

وزارت خارجه رژيم صهيونيستي در واكنش به موضع اخير مهدي كروبي مبني بر به رسميت شناختن دولت و پايبندي به ولايت فقيه و جمهوري اسلامي اعلام كرد: با عقب نشيني كروبي و موسوي، جنبش سبز فرو نخواهد نشست.
اگرچه پيش از اين مدارك و شواهد مختلفي نشان مي داد رژيم صهيونيستي و دستگاه جاسوسي آن، از تدارك كنندگان اصلي فتنه پس از انتخابات هستند و حتي سران اين رژيم علناً از فتنه و آشوب و برخي معركه گردانان آن حمايت كردند، اما موضع اخير سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي بار ديگر نشان مي دهد كه فتنه سبز مشخصاً در پيوند با شبكه صهيونيسم بين الملل تعريف و پردازش شده است.
به هم زدن راهپيمايي روز جهاني قدس توسط اوباش آشوبگر از تداركات ويژه رژيم صهيونيستي و آمريكا بود به نحوي كه چند روز پيش از روز قدس، سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي خواستار سردادن شعار انحرافي و ضد انقلابي «نه غزه، نه لبنان، جانم فداي ايران» در روز جهاني قدس شد و عناصر آشوبگر نيز در حاشيه راهپيمايي روز قدس همين شعار را سر داده و روي شعار مرگ بر اسرائيل خط كشيدند. آنها همچنين با حذف اسلام، شعار جمهوري ايراني سردادند.
سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي ديروز با بررسي مواضع اخير كساني چون كروبي نوشت: جنبش سبز با عقب نشيني كروبي و موسوي فرو نخواهد نشست. آيا كروبي قصد دارد صحنه مبارزه را ترك گويد؟ به ويژه آن كه برخي تحليل گران ارزيابي كردند آخرين بيانيه موسوي نيز بويي از تلاش براي كنار آمدن با حكومت داشته است. برخي تحليل گران مي گويند مبارزه فروكش نكرده و مخالفت همچنان باقي است ولي گروه ديگر بر اين باور است كه گويا كروبي و موسوي از ادامه مبارزه خسته شده و قصد دارند پرچم را زمين بگذارند.
اين سايت صهيونيستي نوشت: برخي آشنايان امور ايران ]!؟[ مي گويند مبارزه به سطحي رسيده كه حتي اگر آن دو تن نيز صحنه را ترك گويند اعتراض و پيكار جنبش فروكش نخواهد كرد و ادامه خواهد يافت. موسوي و كروبي هيچ گاه رهبران و هدايت كنندگان قاطع عمليات ]![ اعتراضي نبودند.
از سوي ديگر محمدعلي عمويي عضو مركزيت حزب منحله توده در گفت وگو با راديو زمانه اگرچه تلاش كرد اقدام اخير كروبي را توجيه كند و اظهار داشت «نبايد گفته آقاي كروبي را خيلي منفي تعبير كرد» اما بلافاصله اضافه كرد: «به هر حال سخناني كه هر يك از چهره هاي شناخته شده اظهار مي دارند، بسيار حساس است و بايد مراقب باشند چرا كه آثار نامطلوب جدي اي بر آن مترتب باشد.
وي براي گرفتن زهر سخنان كروبي به همان استدلال سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي متوسل شد و گفت: اين آقايان بارها هم گفته اند كه رهبري جنبش را در دست ندارند و اين يك حركت خودجوش است كه به قول آقاي موسوي، شبكه هاي اجتماعي دارند عمل مي كنند اما هرگونه اظهار نظر توسط چهره اي شناخته شده با حساسيت دنبال مي شود. از سوي ديگر تجمعات جنبش يك جنس و يكدست نيست و همه نيروهاي معترض از موضع خود شركت مي كنند حتي ممكن است سلطنت طلب ها هم حضور داشته باشند اما بدنه جنبش، خودجوش است.
در اين ميان روزنامه زنجيره اي اعتماد به قلم صادق زيباكلام ضمن پذيرش عقب نشيني آشكار كروبي، به توجيه و رفع و رجوع آن پرداخته است. اعتماد نوشت: ابتدا ميرحسين موسوي در بيانيه هفدهم اش بعد از حوادث عاشورا از مواضع قبلي اش عقب نشيني كرد و انتخابات دهم را به رسميت شناخت. كم و بيش همزمان با ايشان آقاي خاتمي نيز در مكتوبي خطاب به رهبري، دولت و انتخابات را به رسميت شناخت و برداشتن اين گام از سوي آقاي كروبي حلقه را كامل كرد. اصولگرايان، امروز و پس از گذشت هفت ماه پس از 22 خرداد، مي توانند به درستي ادعا كنند كه حريف بالاخره شكست را پذيرفت. اصلاح طلبان كه ديگر راه به جايي نداشتند و ديگر كاري از دست شان برنمي آمد، لاعلاج شكست را پذيرفتند و تسليم شدند.
زيباكلام در عين حال نوشت كه «بالا بردن پرچم سفيد از سوي اصلاح طلبان خيلي هم به سود اصولگرايان تمام نشده است...» و با لو دادن پروژه افراطيون نوشت: «با به رسميت شناخته شدن نتيجه انتخابات، فرش متهم كردن اصلاح طلبان به فتنه گري از زير پاي راست افراطي كشيده مي شود و آنان ديگر نمي توانند بگويند اصلاح طلبان فتنه گر، متمرد، ياغي، باغي و طاغي اند و چرا دستگير و محاكمه نمي شوند».
البته آقاي زيباكلام تلاش كرده روغن ريخته را نذر امام زاده كند وگرنه معلوم است كه تا كجاي عناصر افراطي و مذبذب - نظير همين آقاي زيباكلام و روزنامه اعتماد- به درد آمده و چقدر از مواضع اخير كروبي و خاتمي و موسوي دلخور شده اند. ضمن آن كه عقب نشيني آنها به مفهوم ناديده گرفتن جرايم بزرگي كه مرتكب شده اند نيست و مجازات خيانتكاران حق قانوني و مسلم مردم است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14