(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 12 بهمن 1388- شماره 19574
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله مصباح يزدي: دخالت افراد بي صلاحيت باعث كج روي در دين مي شود
معاون وزير خارجه آمريكا: مدركي درباره كمك ايران به حوثي ها نداريم
رئيس جمهور: مشاوران جوان ذخيره اي براي مديريت انقلابي فرداست
سخنگوي وزارت امور خارجه: بيانيه لندن قيم مآبانه بود
حسينيان: انتشار انديشه هاي امام(ره) از انحصار مأسسه تنظيم آثار خارج مي شود
سخنگوي وزارت بازرگاني: اجازه نمي دهيم قيمت ها به صورت غيرمنطقي افزايش يابد
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي: عده اي با پايمال كردن رأي ملت مردمسالاري را نفي كردند
معاون سياسي وزير كشور اعلام كرد ابقاي استاندار خوزستان به مدت چهار سال ديگر
احداث كارخانه توليد ماشين آلات تخصصي برنج در مازندران
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران: برخي خواص با اصل ولايت فقيه مخالفت مي كنند
اخبار ادبي و هنري
انتقال ضريح جديد قتلگاه امام حسين(ع) به مقصد كربلا
معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در سفر به سمنان:
2 كارخانه توليد دارو در كشور آماده بهره برداري شد



آيت الله مصباح يزدي: دخالت افراد بي صلاحيت باعث كج روي در دين مي شود

آيت الله مصباح يزدي گفت: دخالت اشخاصي كه صلاحيت و شايستگي لازم در مسايل فني دين اسلام را ندارند باعث ظهور كج روي ها و كم انديشي ها در دين مي شود.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در ديدار با طلاب، فضلا و اساتيد حوزه علميه بناب افزود: مبارزه با اين كج انديشي ها و كج روي ها وظيفه مستقيم حوزه هاي علميه است و براي اين كار برنامه ريزي لازم است.
عضو مجلس خبرگان رهبري ضمن هشدار به بروز كج فهمي در دين گفت: اگر به شبهه هايي كه روز به روز مطرح مي شود جواب داده نشود و در دل جوان ها نفوذ كند از چه اسلامي مي خواهيم دفاع كنيم؟
آيت الله مصباح يزدي برداشت سليقه اي و قرائت هاي مختلف از دين را بزرگ ترين مشكل امام زمان (عج) در زمان ظهور عنوان كرد و گفت: در زمان ظهور بعضي از علما با تفسير به رأي قرآن در مقابل امام زمان (عج) مي ايستند.
وي ضمن تاكيد بر تبعيت از مقام ولايت تاكيد كرد: بايد در حوادث بزرگ، فتنه هاي عظيم دشمن و جريانات سياسي را بشناسيم و در مواقع شبهه مرجعي داشته باشيم كه نظر او براي ما حجيت داشته باشد و در اين مواقع فلسفه وجودي ولي فقيه آشكار مي شود.
وي تصريح كرد: تجربه اجتماعي و سياسي رهبر معظم انقلاب بيشتر است و ايشان مشاوران و كارشناساني دارند كه اطلاعات صحيح را در اختيارش مي گذارند و بالاتر از اينها به واسطه مقام ولايت از تأثيرات الهي بهره مند است.
همچنين رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در جمع مسئولان و دانشجويان مجتمع آموزش عالي پيامبر اعظم (ص) گفت: در مسايل پيچيده كه شناخت حق از باطل مشكل و سخت است همه بايد از ولي فقيه تبعيت كنيم زيرا فتوا و حكم او براي ما حجت است.
وي تاكيد كرد: طبق آموزه هاي ديني اسلام ما بايد مال خود را فداي جان و جان خود را فداي دينمان كنيم.
مصباح يزدي همچنين تصريح كرد: با وجود شبهاتي همچون نظريه پلوراليسم ديني و اينكه همه راه هاي به ظاهر معنوي حقيقت محض هستند، مسلمانان بايد دين خود را به خوبي بشناسند.
آيت الله مصباح يزدي با اشاره به دسيسه ها و توطئه هاي دشمنان در تحريف عقايد مردم و احكام اسلامي اظهار داشت: امروز دشمنان، اسلام را به گونه اي ديگر جلوه داده و قرائت هايي در راستاي اهداف خود ارائه مي دهند.
مصباح يزدي در بخش ديگري از سخنان خود فتنه اخير دشمنان را بزرگ ترين آزمايش اجتماعي تاريخ ايرانيان دانست و گفت: پس از ورود اسلام به ايران به ويژه در تاريخ معاصر و در طول 30 سال گذشته، همواره دسيسه ها و توطئه هاي حساسي را از سوي دشمنان پشت سر گذاشته ايم، اما همانند فتنه اخير امتحانات و ابتلائات سخت و پيچيده اي را نداشته ايم كه اين چنين عناصر پشت پرده و نفوذي داشته باشد.
وي تاكيد كرد: در جريانات پس از انتخابات حقيقتا اقدامات و سخنان برخي افراد باور نكردني بود كه نشانه حماقت و كودني آنها و يا پيچيدگي وقايع است.

 



معاون وزير خارجه آمريكا: مدركي درباره كمك ايران به حوثي ها نداريم

جفري فلتمن با اشاره به اتهام دخالت ايران در امور داخلي يمن تأكيد كرد كه آمريكا مدركي براي كمك ايران به حوثي ها در اختيار ندارد.
معاون وزير امور خارجه آمريكا در امور خاور نزديك كه با روزنامه الحيات گفت وگو مي كرد درباره اتهام دخالت ايران در امور داخلي يمن گفت: ما اين ميزان از دخالت ايران را كه برخي مي گويند، مشاهده نمي كنيم و همچنان براي شنيدن دلايل و سند حاضريم اما در حال حاضر دليلي براي كمك ايران به حوثي ها به آن اندازه اي كه با حزب الله لبنان وجود دارد، در اختيار نداريم.
تهران بارها اعلام كرده كه در درگيري ميان ارتش يمن و عربستان سعودي و مبارزان الحوثي نقشي ندارد و جنگ صعده را يك موضوع داخلي مي داند لذا در آن دخالتي نمي كند اما به منظور توقف كشتار شهروندان يمني اعلام همكاري مي كند.
گروه الحوثي نيز هرگونه دخالت ايران در امور داخلي يمن و كمك به اين گروه را رد كرده و اين ادعا را بي اساس خوانده است.

 



رئيس جمهور: مشاوران جوان ذخيره اي براي مديريت انقلابي فرداست

رئيس جمهور مشاوران جوان را مديران انقلابي آينده خواند.
احمدي نژاد در نشست سراسري مشاوران جوان گفت: اميدوارم تا پايان دولت دهم خزانه اي از مديران مأمن انقلابي و توانمند تربيت شده و در خدمت نظام و آرمانهاي بلند آن قرار بگيرند.
رئيس جمهور خاستگاه اصلي ايجاد مشاوران جوان را اصلاح ساختارهاي اداري كشور به منظور انجام بهتر مأموريت هاي بزرگ انقلاب اسلامي دانست و گفت: بايد ساختارهاي اداري كشور بگونه اي اصلاح شود كه بتواند بار سنگين مأموريت تاريخي انقلاب اسلامي را به سرانجام برساند.
رئيس جمهور اصلاح ساختارهاي پيچيده اداري و شناسايي و سازماندهي مديران انقلابي را مهمترين وظيفه مشاوران جوان دانست و تأكيد كرد: مشاوران جوان بايد نقايص و ايرادات ساختارهاي اداري و راه هاي كاهش هزينه ها و افزايش بهره وري را شناسايي و اصلاح كنند.
احمدي نژاد افزود: ساختارها و مديريت كشور بايد به گونه اي باشد كه اگر تصميمي در مركزيت گرفته مي شود اين تصميمات به سرعت به پايين ترين سطوح مديريتي نفوذ كرده و به طور مطلوب به اجرا در آيد لازمه اين كار آن است كه مديران نگاه سيستمي داشته و از صميم دل به آرمان هاي بلند اسلامي پايبند باشند.
رئيس جمهور تصريح كرد: ايران به مديراني نياز دارد كه با همه وجود در مسير آرمان هاي انقلاب بوده و انسان هاي خودساخته و بلندمنش باشند.

 



سخنگوي وزارت امور خارجه: بيانيه لندن قيم مآبانه بود

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با بيان اين كه بيانيه پاياني نشست لندن تكليف هاي سنگيني را براي حل و فصل مسايل افغانستان تعيين كرده از نتايج اجلاس لندن ابراز تاسف كرد و آن را قيم مآبانه خواند.
رامين مهمان پرست با اشاره به اين كه بيانيه پاياني نشست لندن تكليف هاي سنگيني را براي حل و فصل مسائل افغانستان تعيين كرده، از نتايج اجلاس لندن ابراز تاسف كرد.
مهمان پرست گفت: نتايج مندرج در بيانيه موسوم به لندن قيم مآبانه بوده و با استقلال و حاكميت ملي كشورها منافات دارد.
وي از برخورد گزينشي با پديده تروريسم در بيانيه لندن انتقاد كرد و آن را نشانگر عجز نيروهاي خارجي براي برون رفت از معضل افغانستان و تلاشي براي انحراف افكار عمومي جهان و منطقه از ناكامي سياست هاي آنان در افغانستان دانست.
سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به اين كه اظهارات و بيانيه منتشره توسط وزارت امور خارجه انگليس در خصوص عدم شركت جمهوري اسلامي ايران در اجلاس لندن هيچ تاثيري بر جايگاه جمهوري اسلامي ايران در حل و فصل مسئله افغانستان ندارد، نقش منفي دولت انگليس در حل و فصل موضوع افغانستان از جمله مبارزه با قاچاق مواد مخدر و همچنين تلاس آن كشور براي سازش با افراط گرايان را مورد تاكيد قرار داد.
مهمان پرست با اشاره به اين كه ايران موضوع شركت در اجلاس لندن را با حساسيت تعقيب مي كرد، گفت كه بازي هاي پشت پرده لندن و برخي از كشورها براي تصويب يك بيانيه غيرسازنده در قبال مسائل افغانستان كه مغاير با مواضع جمهوري اسلامي ايران مبني بر برقراري صلح، ثبات، مبارزه با كشت و قاچاق مواد مخدر، عدم برخورد گزينشي با پديده تروريسم و شكوفايي اقتصادي افغانستان است را عامل عدم حضور جمهوري اسلامي ايران در اين كنفرانس دانست.
به گفته وي جمهوري اسلامي ايران رهيافت منطقه اي را مناسب ترين گزينه براي حل و فصل مسائل افغانستان مي داند و از هرگونه اقدامي كه در اين زمينه كمك كند استقبال مي كند.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران مبتكر اجلاس هاي منطقه اي خصوصا نشست هاي سه جانبه ايران، افغانستان، و پاكستان در سطوح مختلف بوده و اين سياست را استمرار خواهد داد.
جمهوري اسلامي ايران در كنفرانس لندن كه پنج شنبه گذشته با موضوع افغانستان برگزار شد شركت نكرد.

 



حسينيان: انتشار انديشه هاي امام(ره) از انحصار مأسسه تنظيم آثار خارج مي شود

رئيس مركز اسناد انقلاب اسلامي از خروج انتشار انديشه هاي امام(ره) از انحصار مأسسه تنظيم آثار خبر داد.
حجت الاسلام روح الله حسينيان در نشست خبري با رسانه ها گفت: با تصويب اصلاحيه مصوبه سال 8136 كه تنظيم و نشر آثار امام خميني(ره) فقط در انحصار مأسسه حفظ و نشر آثار امام خميني(ره) بود تنها انتشار منشورات و سخنراني امام به عهده مأسسه قرار خواهد گرفت.
وي افزود: مركز اسناد از سال 0631 با فرمان امام خميني(ره) تشكيل شد و اين مركز از همان ابتدا يك مأسسه غير دولتي و غير انتفاعي بود زيرا امام فرمودند كه نبايد به دولت ها وابسته باشد.
حسينيان درباره علت طرح چنين درخواستي در شرايط امروز را مشكلات به وجود آمده در خصوص دريافت مجوز نشر آثار امام (ره) دانست و گفت: تاكنون 31 اثر مركز اسناد درباره حضرت امام از سوي اين مأسسه جواز نشر دريافت نكرده است.
اين نماينده مجلس افزود: در اين رابطه با برخي از اعضاي كميسيون فرهنگي صحبت كرده ام و قرار بر اين شده است تا در اين زمينه طرحي براي اصلاح مصوبه از سوي كميسيون فرهنگي به مجلس ارائه شود.

 



سخنگوي وزارت بازرگاني: اجازه نمي دهيم قيمت ها به صورت غيرمنطقي افزايش يابد

با اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها اجازه نمي دهيم قيمت ها به صورت غيرمنطقي افزايش يابد و با وارد كردن كالاهاي ذخيره شده به بازار جلوي جهش قيمت ها گرفته مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد سخنگوي وزارت بازرگاني با اعلام مطلب فوق گفت: در قانون هدفمند كردن يارانه ها تلاش بر اين است كه يارانه كالاها به جاي پرداخت در حلقه هاي آغازين فرآيند توليد و توزيع، به حلقه آخر يعني مصرف كننده يا همان مردم پرداخت شود به اين ترتيب هزينه هاي پنهاني كه در چرخه توليد تا مصرف وجود دارد، شناسايي شده و پيرو آن از هدر رفتن منابع جلوگيري مي شود.
عليرضا شجاعي با بيان اين كه فرآيند هدفمندي يارانه ها چند ساله است، عنوان داشت: سعي بر اين است كه به گونه اي اين فرآيند تنظيم شود كه كمترين آسيب را شاهد باشيم.
مشاور وزير بازرگاني اذعان داشت: 13 قلم كالا شناسايي شده است كه بيشترين سهم را در سبد مصرف مردم دارد.
شجاعي ادامه داد: در صورتي كه پس از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در بازار با افزايش غيرمنطقي قيمت اين اقلام مواجه شديم، با عرضه محصولات ذخيره شده و وفور كالا از جهش غيرواقعي نرخ ها جلوگيري مي كنيم.

 



نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي: عده اي با پايمال كردن رأي ملت مردمسالاري را نفي كردند

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: برخي تحت عنوان مردم سالاري ديني، مردم را نفي كردند و پايمال كردن رأي مردم نفي مردم سالاري است.
به گزارش خبرگزاري فارس حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد حسن ابوترابي فرد بعد از ظهر شنبه در جلسه شوراي اداري استان قزوين كه در سالن اجتماعات استانداري قزوين برگزار شد، اظهار داشت: نگاه دشمن در عرصه تهاجم فرهنگي و جنگ نرم، سياه نشان دادن سرمايه هاي گرانبها و بي بديل است و يكي از اين سرمايه هاي ارزشمند، سرمايه فرهنگي است.
وي رهبري را سرمايه بزرگ ديگر ايران اسلامي دانست و گفت: نقش رهبري فكري و سياسي در تحول اجتماعي و تاريخي بي بديل است.
ابوترابي اضافه كرد: رهبر ما تجسم علم، فقه، اخلاق، درايت و هوشمندي، بينش، فهم سياسي، انگيزه بالاي خدمت به خلق، ثبات قدم و ايستادگي بر اصول و مباني و داراي عالي ترين سطح اعتماد به نفس است و هيچ ملتي به جز ملت ايران اين سرمايه را ندارد.
ابوترابي عنوان داشت: سياست هاي كلي رهبر براي برنامه پنجم توسعه مشخص است كه اين سياست ها گامي براي تحقق چشم انداز 20 ساله است و نگاه رهبري با اطلاع درست از امكانات و ظرفيت كشور است كه بايد در پنج سال آينده اين راه را طي كنيم كه اگر اينگونه نشود نشان مي دهد قابليت و توان انجام را نداشتيم.
وي تأكيد كرد: مديران لايق سياست هاي ابلاغي رهبر را مبناي حركت خود قرار داده و براساس اين راهكار حركت كنند.

 



معاون سياسي وزير كشور اعلام كرد ابقاي استاندار خوزستان به مدت چهار سال ديگر

اهواز- خبرنگار كيهان:
معاون سياسي وزير كشور از تمديد چهار ساله حكم استانداري سيدجعفر حجازي در دولت دهم خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، صولت مرتضوي شامگاه شنبه در شوراي اداري استان خوزستان اظهار داشت: در روزهاي اوليه تشكيل دولت دهم همه استانداران و مديران دغدغه تغييرات داشتند اما در همان روزها وزير كشور به استاندار خوزستان اطمينان داد كه قوي ترين استاندار دولت نهم است و تغييري در مديريت كلان در خوزستان در دستور كار وزارت كشور نيست.
وي با اشاره به ارزيابي انجام شده براي عملكرد استاندار خوزستان بيان داشت: تنها استانداري كه هميشه داراي برنامه و طرح هاي جديد است استاندار خوزستان است و در سفر سوم هيئت دولت به استان خوزستان عملكرد بسيار مثبت وي سبب شد تا رئيس جمهور بر اين عقيده باشد كه مديريت در خوزستان بايد تثبيت شود.
مرتضوي گفت: مديريت كلان در خوزستان در سال هاي گذشته به سرعت تغيير كرده است و همين امر سبب شده تا محروميت بر چهره استان بنشيند و طرح هاي بزرگ در اين استان محروم راكد باشند، اما دولت دهم براي جلوگيري از محروميت هاي پيشين تلاش دارد با تثبيت مديريت در خوزستان گامي مثبت در راستاي محروميت زدايي بردارد.
معاون سياسي رئيس جمهور با اشاره به تخريب ها و شايعاتي كه در روزهاي برگزاري سفر سوم هيئت دولت به خوزستان وجود داشت، عنوان داشت: در دور سوم سفر هيئت دولت به خوزستان شرايط براي تثبيت مديريت بسيار مهيا بود اما اين خبر بايد به صورت جداگانه پس از سفر اعلام مي شد.
اين مقام مسئول با اشاره به توانايي هاي دكتر سيدجعفر حجازي تأكيد كرد: يكي از توانايي هاي دكتر حجازي اشراف بسيار زياد بر مشكلات استان خوزستان است و براي رفع اين مشكلات برنامه هاي مدون و كارشناسي شده اي دارد و به اين منظور وزارت كشور گزينه اي بهتر از وي براي استانداري خوزستان پيدا نكرد.
وي در ادامه سخنان خود با بيان اينكه طبق برآوردهاي صورت گرفته در استان خوزستان هر 19 ماه يك استاندار تغيير مي كند افزود: اين امر نه تنها زيبنده استان نيست، بلكه موجب مي شود تا برنامه هاي كلان مديران ارشد نيمه تمام بماند.
مرتضوي خاطرنشان كرد: طبق برآوردهاي انجام شده پيش از سفر و در زمان سفر سوم هيئت دولت به خوزستان، عملكرد سيد جعفر حجازي استاندار مورد قبول و تأييد دولت قرار گرفت به همين منظور وزير كشور استاندار خوزستان را به مدت يك دوره چهارساله ديگر در سمت خود ابقا كرد.

 



با سرمايه گذاري شركت چيني صورت مي گيرد
 احداث كارخانه توليد ماشين آلات تخصصي برنج در مازندران

ساري - خبرنگار كيهان:
با سرمايه گذاري يك شركت چيني خط مونتاژ توليد تراكتور و ماشين آلات تخصصي برنج در مازندران راه اندازي مي شود.
مديركل دفتر پنبه، دانه هاي روغني و برنج وزارت جهاد كشاورزي با اعلام اين خبر در مازندران افزود: مراحل ساخت اين واحد توليدي با كسب مجوزهاي لازم در بابل آغاز شده است.
بهمن ناصحي با اشاره به استقبال فزاينده كشاورزان از ماشين آلات تخصصي برنج افزود: با سرمايه گذاري در اين طرح ها قيمت تمام شده محصولات زراعي در داخل كاهش مي يابد.
وي گفت: دولت امسال 55 ميليارد ريال يارانه براي خريد ماشين آلات تخصصي برنج در كشور اختصاص داده است.
اين مقام مسئول افزود: توسعه مكانيزاسيون برنج از سياست هاي پايه اي دولت در بخش كشاورزي محسوب مي شود.
«ناصحي» گفت: امسال تعدادي از ماشين آلات تخصصي برنج بصورت آزمايشي در داخل توليد شده است.

 



نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران: برخي خواص با اصل ولايت فقيه مخالفت مي كنند

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: برخي خواص اصل ولايت فقيه را كه برگرفته از آيات، روايات و تعاليم اسلامي بوده انكار و با آن مخالفت مي كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي بعد از ظهر ديروز در گردهمايي علما و روحانيان شهرستان شاهرود، اظهار داشت: چرا برخي خواص به سخنان رهبر انقلاب توجه نمي كنند و از فتنه هاي اخير تبري نمي جويند و به دامن انقلاب و مردم و رهبري باز نمي گردند؟
وي تصريح كرد: دشمن قبل و بعد از انتخابات با طراحي هاي مختلف درصدد ضربه زدن به نظام برآمد اما هوشياري، بصيرت و آگاهي ملت ما جلوي اين حركات شوم دشمن را گرفت.
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي افزود: امروز مردم ايران واقعيت را پذيرفتند و دوست و دشمن اين نظام و انقلاب را شناختند و مشخص شد كه چه اشخاصي و با چه هزينه هايي درصدد ضربه زدن به اين كشور هستند.
سعيدي ادامه داد: متاسفانه امروز عده اي در كشور با دشمنان همراه شدند و با آنها با روش هاي مختلف همكاري مي كنند كه براي چنين افرادي بايد ابراز تأسف كرد.
سعيدي از حضور ملت ايران در روز نهم دي ماه امسال به عنوان يك حماسه ملي و ماندگار ياد كرد و گفت: اگر اين حضور پرشور نبود بايد بپذيريم كه دشمن به اهداف خود دست يافته بود و به راه خود ادامه مي داد.
وي گفت: امروز عده اي دچار انحراف سياسي شده اند و در دام دشمن قرارگرفته اند كه بايد با توجه به بيانات رهبر معظم انقلاب به آغوش ملت بازگردند.
وي افزود: معيارهاي امروز ما براي حفظ اين انقلاب، پايبندي به ولايت فقيه، قانون اساسي و فرامين امام خميني(ره) است.
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اظهار داشت: امروز شناخت تهديدات براي ما مهم است و ملت ايران بايد براي شناخت اين توطئه آگاهي پيدا كنند.
وي ادامه داد: امروز دشمن از راه توطئه نرم به جنگ با ما برخاسته و ما بايد بيش از گذشته هوشيار باشيم و نگذاريم دشمن به اهداف خود دست پيدا كند.

 



اخبار ادبي و هنري

آئين نامه جايزه كتاب سال پس از 27سال تغيير مي كند
دبير جايزه كتاب سال از بازبيني آئين نامه اين جايزه خبر داد و گفت: براساس يكي از اصلاحات، تمهيدي انديشيده مي شود كه فقدان «اثر برگزيده» در برخي شاخه ها حل شود و حتي ممكن است در بعضي شاخه ها علاوه بر رتبه اول دو اثر ديگر به عنوان رتبه هاي دوم و سوم معرفي شوند.
علي اوجبي در گفتگو با مهر، از تغييرات در آئين نامه اين جايزه خبر داد و گفت: بعد از گذشت 27سال از نخستين دوره جايزه كتاب سال، ما همچنان از آئين نامه اوليه بدون هيچ گونه تغييري استفاده مي كنيم؛ در حالي كه هم بنده و هم بسياري از داوران احساسمان اين است كه اين آئين نامه داراي برخي نقاط ضعف است و بايد بازبيني شود.
دبير جايزه كتاب سال افزود: ما يك بازبيني اوليه كرده ايم و خيلي اميدواريم كه آئين نامه بازبيني شده به عنوان آئين نامه جديد در شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب برسد.
او اضافه كرد: يكي از فرآيندهاي اوليه لازم براي اعمال اين تغييرات، ايجاد ارتباط نزديك ميان داوران با شخص وزير ارشاد است كه رئيس هيئت امنا جايزه نيز هست؛ در واقع برخي داوران و اعضاي هيئت علمي جايزه قصد دارند درباره ضرورت برخي تغييرات در آئين نامه جايزه، ديدگاه هايشان را به وزير ارشاد منعكس كنند.
اوجبي با اشاره به برخي تغييرات مد نظر اعضاي هيئت علمي جايزه كتاب سال، گفت: يكي از اصلاحاتي كه بايد صورت بگيرد اين است كه تمهيدي انديشيده شود كه اين روند كه برخي شاخه ها نمي توانند برگزيده داشته باشند و حتي در برخي از آنها چندين سال پياپي است كه اثر برگزيده اي معرفي نشده، متوقف شود.
او در عين حال به برخي تغييرات ديگر هم اشاره كرد و گفت: بعضي ديگر از داوران نظرشان بر اين است كه شيوه داوري را مقايسه اي كنيم؛ به اين ترتيب كه ما فقط نفر اول نداشته باشيم و بلكه بتوانيم آثاري را به عنوان رتبه هاي دوم و سوم هم معرفي كنيم.
طي حكمي از سوي وزير ارشاد
مديرعامل بنياد رودكي به مدت 2 سال ابقا شد
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل بنياد رودكي، بنا به پيشنهاد هيئت مديره بنياد فرهنگي هنري رودكي، طي حكمي از سوي محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، اصغر اميرنيا به مدت 2 سال ديگر در سمت خود ابقا شد.
كتاب اولين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر منتشر مي شود
كتاب اولين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر همزمان با دومين دوره برگزاري اين جشنواره منتشر مي شود.
به گزارش فارس، غلامعلي طاهري، عضو شوراي سياست گذاري دومين جشنواره تجسمي فجر و دبيركل اولين جشنواره تجسمي فجر در گفت وگو با ستاد خبري دومين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر، از چاپ كتاب اولين دوره جشنواره خبر داد: «سال قبل اولين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر برگزار شد كه به دليل گستردگي كار و تعدد رشته هاي تجسمي، جمع آوري اطلاعات و عكسبرداري هاي لازم براي چاپ كتاب انجام نشد. به همين دليل انتشار كتاب اولين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر به تعويق افتاد.»
دومين جشنواره هنرهاي تجسمي فجر از 12بهمن به مدت يك ماه در تهران و چهار شهر يزد، گرگان، اهواز و سمنان برگزار مي شود.
سفرنامه قونيه عليرضا قزوه منتشر شد
« قونيه در قطار» عنوان سفرنامه قونيه عليرضا قزوه است كه به تازگي نشر تكا منتشر كرده و روانه بازار كتاب شده است.
قزوه در يادداشتي كه آن را در وبلاگ شخصي اش منتشر كرده، نوشته است: هيچ وقت كتابي از خودم را براي خواندن به كسي پيشنهاد نكرده ام اما فكر مي كنم «قونيه در قطار» را اگر بخوانيد بپسنديد؛ خاصه از حيث سبك ادبي آن كه به گمانم چيزكي تازه است.
شعرخواني شاعران خارجي در جشنواره شعر فجر
برخي از شاعران پارسي گوي دعوت شده به چهارمين جشنواره بين المللي شعر فجر در مراسم اختتاميه اين جشنواره شعرخواني خواهند كرد.
علاوه بر شعرخواني شاعران پارسي گوي نمونه اي از آثار اين شاعران به همراه شناسنامه شخصي و فعاليت هاي فرهنگي آنها چاپ خواهد شد.
امسال ده شاعر از كشورهاي هلند، لبنان، عمان، سوريه، كويت، مصر، تاجيكستان، عراق و هند در اين جشنواره حضور دارند.
چهارمين جشنواره بين المللي شعر فجر بهمن ماه سال جاري در سراسر كشور در حال برگزاري است و مراسم اختتاميه اول اسفندماه سال جاري در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

 



با بدرقه زائران حضرت عبدالعظيم الحسني(ع) انجام شد
انتقال ضريح جديد قتلگاه امام حسين(ع) به مقصد كربلا

شبكه هاي ضريح قتلگاه حضرت سيدالشهدا(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسني(ع)، كربلاي ايران قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از روابط عمومي آستان مقدس حضرت عبدالعظيم الحسني(ع)، ضريح متعلق به قتلگاه حرم حضرت سيدالشهدا(ع) در ضلع شرقي حرم مطهر مستقر شده و با بدرقه زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت عبدالعظيم الحسني(ع) به مقصد كربلا حركت داده شد.
اين ضريح متبركه قرار است در 22بهمن سال جاري در ضلع شرقي گودال قتلگاه نصب شود.
در ساخت ضريح بزرگ قتلگاه امام حسين(ع) هنرمندان اصفهاني از فلزاتي چون نقره، طلا، مس و برنج استفاده كردند. همچنين آبكاري طلاي ضريح به روش الكترونيكي و قلم زني آن به شكل برجسته كاري انجام شده و داراي خطوطي با مضامين مرتبط با آن حضرت از جمله سيدالشهدا(ع)، يا ثارالله(ع)، باب الحوائج(ع) و سفينه النجاه است.
اين ضريح مطهر كه در كارگاه آفرينش هاي هنري ستاد بازسازي عتبات عاليات استان اصفهان ساخته شده، داراي دو قسمت بوده و ضريح كوچك قتلگاه امام حسين(ع) پس از رسيدن به كربلاي معلي در ضريح مطهر باب الرأس صحن بارگاه ملكوتي اباعبدالله الحسين(ع) نصب مي شود و پنجره بزرگ اين ضريح مقدس نيز در محل باب القبله ايوان بارگاه سيدالشهدا(ع) نصب مي شود.

 



معاون وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در سفر به سمنان:
2 كارخانه توليد دارو در كشور آماده بهره برداري شد

معاون دارو و غذاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: دو كارخانه توليد دارو از جمله نخستين واحد توليد داروهاي سرطاني در دهه فجر آماده بهره برداري مي شود.
دكتر «احمد شيباني» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در سمنان افزود: اين واحدها در اصفهان و رشت احداث شده است.
وي گفت: نخستين واحد توليد داروهاي سرطاني كشور در صورت آماده شدن در دهه فجر و در غير اين صورت تا پايان امسال در استان گيلان مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
وي افزود: كارخانه داروسازي اصفهان نيز همه نوع دارو شامل قرص، كپسول، شربت و آمپول كه مخلوطي از داروهاي موجود در بازار و يك سري داروي جديد است توليد و عرضه خواهد كرد.
شيباني گفت: ايران پس از انقلاب اسلامي در زمينه داروسازي دستاوردهاي گسترده اي داشته و ميزان توليد دارو در كشور از 75 درصد به 97 درصد افزايش يافته است.
وي گفت: در زمان حاضر تنها سه درصد داروي موردنياز كشور از خارج وارد مي شود و در برنامه پيش بيني شده در سال هاي آتي، اين اقلام نيز در داخل توليد خواهد شد.
وي در مورد هزينه ارزي و ريالي ورود سه درصد داروي وارداتي گفت: واردات دارو به كشور سالانه 600 ميليون دلار ارز نياز دارد و سه درصد داروي وارداتي 45 درصد نياز ارزي و 35 درصد ريالي را به خود اختصاص داده است.
معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به اين كه در سال هاي اخير توليد از طريق روش هاي جديد علمي در كشور آغاز شده است گفت: تاكنون در توليد برخي از داروهاي تخصصي به خودكفايي رسيده ايم و اميد است در سال هاي آتي به خودكفايي كامل برسيم. به گزارش ديگري از ايرنا، رئيس اداره نظارت بر مواد غذايي و آرايشي بهداشتي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام كرد: مردم ايران سه برابر استاندارد و توصيه بهداشت جهاني نمك مصرف مي كنند.
«هدايت حسيني» شنبه شب در حاشيه نشست بررسي وضعيت واحدهاي توليد نمك در سمنان افزود: مصرف نمك در ايران به ازاي هر فرد 15 گرم است در حالي كه توصيه جهاني مصرف نمك پنج گرم در روز است.
وي فعاليت كارگاههاي فاقد مجوزهاي بهداشتي و به روش سنتي را از مهمترين مشكلات مخاطره آميز در اين بخش عنوان كرد و افزود: واحدهاي نمك كوبي سنتي نمك غيربهداشتي با خلوص پايين توليد و عرضه مي كنند و واحدهاي صنعتي كه نمك را با خلوص 2/99 توليد كنند در اولويت وزارت بهداشت قرار دارند.
وي خاطرنشان ساخت: خيلي از واحدهاي نمك كوبي سنتي فاقد پروانه ساخت از وزارت بهداشت بوده و يا داراي پروانه جعلي هستند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14