(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 15 بهمن 1388- شماره 19577
 

حديث دشت عشق
پيروزي فاتح دربي شصت و هشتم پايان قصه تساوي ها
اخبار كوتاه از فوتبال
خواندني از ورزش ايران
به دليل انتقاد و درگيري با مسئولان دووميداني محروميت مهاجرشجاعي تا اطلاع ثانوي
پايان رقابت هاي دوره اي ليگ برتر بسكتبال ايران تكليف همه مشخص است
مردان بزرگ فوتبال و بازي جوانمردانه
اخبار فوتبال جهان
وقتي متوسل زاده «چرت» همه را پاره كرد شهر شلوغ حاشيه ها، شرمنده جوانه مردانگي
نوربخش: يك مدال گرفتيم، اما راضي بودم



حديث دشت عشق

ازنوشته پاسدار شهيد «حسين قاجارگر»
خط ولايت فقيه را
تا ظهور حضرت مهدي (عج) ادامه دهيد

پدر و مادر! از پس اندازهاي دوران كودكيم براي مراسم شهادتم استفاده كنيد و فشار را از دولت برداريد و ازدولت عزيزمان حمايت نمائيد و خط ولايت فقيه را تا ظهور حضرت مهدي ادامه دهيد كه خط رهبر خط اسلام واقعي و خط پيامبران است. برادرانم راه من كه راه همه شهداي اسلام است را ادامه دهند و سلاح ايمان در دست بگيرند و اطاعت از فرمان رهبر را واجب و شهادت را شروع زندگي جاويد بدانند و جان پاك را درتن فناپذير به بند نكشند.
شهيد «حسين قاجارگر» درخانواده اي مذهبي درتهران بدنيا آمد و دركودكي به مطالعه كتابهاي مذهبي و فراگرفتن قرآن و ترجمه آن درمساجد علاقه فراوان داشت وپس از مدتي از پدرش خواست تا استادي به منزلشان دعوت نمايد تا همين دروس و همچنين نهج البلاغه اسلام شناسي را به همراه ديگر دوستانش درمنزل فرابگيرند.شهيد حسين قاجارگر بكارهاي فني بي نهايت علاقه مند بود و اگر درس و مطالعه كتاب نداشت وقتش را درمسجد مي گذراند تا انقلاب شروع شد؛ از آن پس ديگر طاقت درخانه ماندن درخود نديد و به كميته رفت وسپس به گروه جنگ هاي نامنظم شهيد چمران پيوست و مادر و پدر و برادران كوچكترش او را دراين هدف هميشه تشويق مي كردند. شهيد حسين قاجارگر دو ماه پس ازعضويت درسپاه پاسداران بعنوان بي سيم چي به اهواز رفت و درجبهه عين خوش درطرح زهراي يك شربت شهادت نوشيد.

 



پيروزي فاتح دربي شصت و هشتم پايان قصه تساوي ها

سرويس ورزشي-
شصت و هشتمين ديدار تيم هاي پيروزي و استقلال با برتري شاگردان علي دايي به پايان رسيد تا پس از شش تساوي پياپي، دربي تهران برنده داشته باشد.
دربي پايتخت از ساعت
30/14روز گذشته به قضاوت سعيد مظفري زاده و در حضور نزديك به 75 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادي تهران آغاز شد.
در تيم پيروزي عليرضا حقيقي، سپهر حيدري، شيث رضايي، حميد علي عسگر، ابراهيم شكوري، عادل كلاه كج، حسين بادامكي، كريم باقري، هادي نوروزي، هوار ملامحمد و محسن خليلي به ميدان رفتند. در سوي ديگر ميدان هم استقلال از تركيب وحيد طالب لو، حنيف عمران زاده، هادي شكوري، مهدي اميرآبادي، پژمان منتظري، حسين كاظمي، فابيو جانواريو، خسرو حيدري، سياوش اكبرپور، فرهاد مجيدي و سيدمهدي سيدصالحي استفاده كرد. در آغاز نيمه اول استقلال فوتبال بهتري را به نمايش گذاشت و موفق شد در دقيقه 16 توسط فرهاد مجيدي به گل برسد. اشتباه فاحش مدافعان پيروزي در به ثمر رسيدن اين گل بسيار اثرگذار بود. بعد از گل استقلال، پيروزي با افزودن بر حملاتش در دقيقه 37 توسط هادي نوروزي بازي را به تساوي كشاند. اشتباه مهدي اميرآبادي و طالب لو روي اين گل مشهود بود تا در نيمه اول سهم هر تيم يك گل باشد. در نيمه دوم باز هم دو تيم فوتبال برابري را به نمايش گذاشتند و صاحب چند موقعيت گلزني شدند كه نتوانستند از آنها استفاده كنند. در دقيقه 67 سيدصالحي اين فرصت را داشت كه استقلال را پيش بياندازد اما اين موقعيت ايده آل براي گلزني را از دست داد.در حالي كه همه علاقه مندان به فوتبال منتظر رقم خوردن يك تساوي ديگر در اين ديدار بودند، كريم باقري در دقيقه 87 با شوتي زيبا و ديدني دروازه استقلال را باز كرد تا پيروزي پس از سالها در اين بازي به برتري برسد.
اما در آخرين بازي اين هفته نيز جدال تيم هاي مس كرمان و پيكان قزوين به تساوي سه - سه انجاميد. حميد عزيز زاده در دقيقه 15 و فراز فاطمي در دقايق 31 و 52 گل هاي مس كرمان را به ثمر رساندند و عليرضا عباسفرد در دقيقه 70 و 2+90 و كارلوس در دقيقه 83 از روي نقطه پنالتي براي پيكان گلزني كردند تا پيكان در دقيقه 92 از شكست نجات پيدا كند.
¤ علي سعيدلو، مسعود زريبافان، علي كفاشيان و افشين قطبي تماشاگران ويژه بازي تيم هاي پيروزي و استقلال اين ديدار را از نزديك در ورزشگاه آزادي تماشا كردند. ضمن اينكه حبيب كاشاني و اميررضا واعظي آشتياني مديران پيروزي و استقلال كنار يكديگر بازي را در جايگاه ويژه تماشا كردند.
¤ قبل از شروع ديدار تيم هاي فوتبال استقلال و پيروزي از برخي پيشكسوتان دو باشگاه تجليل شد. محمد پنجعلي، مجتبي محرمي، همايون بهزادي، حميد جاسميان و فرشاد پيوس از پيروزي و منصور پورحيدري، رضا عادلخاني، حميد فرزام نيا و نصرالله عبداللهي از استقلال قبل از شروع اين ديدار از سوي مسئولان سازمان ليگ برتر مورد تجليل قرار گرفتند.
¤ در حالي كه رئيس سازمان ليگ دقايقي پيش از آغاز مسابقه در گفتگويي با صراحت اعلام كرد: تيم هاي ويژه اي جهت مبارزه با فروش بليت به صورت بازار سياه در خارج ورزشگاه ايجاد شده اما باز هم شاهد فروش بليت توسط دلالان بوديم. در اين بين با توجه به كثرت بليت هاي موجود در دست دلالان و قيمت هاي بالايي كه آنها مي گفتند مردم از خريدن بليت ها امتناع مي كردند. اين وضعيت باعث شد تعدادي از آنان حاضر شوند بليت ها را به همان قيمت خريد به مردم بفروشند.
¤ دروازه بان و مدافع پيروزي در جريان بازي با استقلال به طور لفظي درگير شدند كه با وساطت باقري و فرياد وي بر سر رضايي غائله پايان يافت. در جريان بازي وقتي در صحنه اي حقيقي به شيث رضايي بابت دفاع بدش معترض شد بين اين دو بازيكن درگيري لفظي شديدي شكل گرفت اما كريم باقري با دخالت به موقع مانع از ادامه درگيري شد.
¤ پس از گلزني نوروزي يكي از تماشاگران پيروزي از خوشحالي غش كرد و به روي زمين افتاد. نيروهاي امداد كه در ورزشگاه آزادي حضور داشتند با كمك تني چند از خبرنگاران صداوسيما وي را به آمبولانس انتقال داده و اين هوادار راهي بيمارستان شد.
¤ مدافع تيم فوتبال استقلال به دليل اينكه در تركيب اصلي اين تيم حضور نداشت، اردوي آبي پوشان را ترك كرد. اميرحسين صادقي ظهر ديروز و پس از اعلام اسامي يازده بازيكن اصلي استقلال به دليل اينكه در تركيب اصلي قرار نداشت محل اردو را ترك كرد. البته با وساطت مسئولان باشگاه استقلال، صادقي به اردو بازگشت و همراه اين تيم راهي ورزشگاه آزادي شد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

صعود يك پله اي ايران در رده بندي فيفا
تيم ملي فوتبال ايران در آخرين رده بندي اعلام شده از سوي فدراسيون جهاني فوتبال با 499 امتياز در رتبه 63 جهان و ششم آسيا قرار گرفت. در رده بندي اعلام شده ماه فوريه فيفا تيم ملي ايران با يك پله صعود نسبت به ماه قبل در مكان شصت وسوم جهان و ششم آسيا جاي گرفت. در اين رده بندي تيمهاي ملي استراليا، ژاپن، كره جنوبي، عربستان سعودي و بحرين بالاتر از ايران قرار دارند. در رده بندي جهاني نيز تيم ملي اسپانيا بدون جابجايي با 1627 امتياز همچنان بهترين تيم جهان است. در آخرين رده بندي فيفا تيم ملي مصر پس از قهرماني در رقابت هاي جام ملت هاي آفريقا در آنگولا با 14 پله صعود در مكان دهم برترين تيم هاي جهان جاي گرفته است.
شعار استقلالي ها عليه مديرعامل و سرمربي
هواداران استقلال عليه صمد مرفاوي و اميررضا واعظي آشتياني سرمربي و مديرعامل باشگاه استقلال شعار دادند. به گزارش ايسنا، در حالي كه دقايقي از پايان ديدار تيم هاي فوتبال استقلال و پيروزي گذشته بود، تعدادي از هواداران آبي پوش پايتخت ورزشگاه آزادي را ترك نكرده و عليه صمد مرفاوي و واعظي آشتياني سرمربي و مديرعامل باشگاه استقلال شعار مي دادند. آنها همچنين به حمايت از امير قلعه نويي سرمربي پيشين اين تيم پرداختند.
پيروزي تيم 241 جهان
فدراسيون جهاني تاريخ و آمار فوتبال تازه ترين رده بندي برترين تيم هاي باشگاهي جهان را اعلام كرد كه در اين رده بندي پيروزي، سپاهان و ذوب آهن قرار دارند، در تازه ترين رده بندي برترين تيم هاي باشگاهي جهان كه از سوي فدراسيون جهاني تاريخ و آمار فوتبال اعلام شده پيروزي با 5/78 امتياز در رده 241 دنيا قرار گرفته است. سپاهان با 5/71 امتياز در رده 288 قرار گرفته و ذوب آهن با 5/67 امتياز در جايگاه 318 ايستاده است. در شرايطي اين فهرست 349 تيمي اعلام شده كه برخلاف رده بندي ماه هاي گذشته نام استقلال در اين فهرست مشاهده نمي شود. در اين رده بندي بارسلونا بهترين تيم جهان است و پس از اين تيم، تيم هاي چلسي و منچستر يونايتد در رده دوم و سوم قرار دارد.
مثلث بازيكنان ايراني در الامارات
جواد كاظميان بعنوان سومين بازيكن ايراني به تيم الامارات خواهد پيوست. مهاجم ايراني تيم عجمان كه بدليل مشكلات با مسئولان و مربي اين تيم خواهان جدايي از اين تيم شده بود به تيم الامارات مي پيوندد تا سومين بازيكن ايراني تيم الامارات باشد. الامارات پيش از اين با مازيار زارع و رضا عنايتي نيز قرارداد منعقد كرده بود تا با پيوستن كاظميان مثلث بازيكنان ايراني اين تيم تكميل شود.
دايي: بايد استقلال را با 4 گل شكست مي داديم
سرمربي تيم فوتبال پيروزي پس از برتري برابر استقلال ضمن ابراز رضايت از عملكرد شاگردانش در دربي شصت وهشتم گفت: موقعيت ما از حريف بسيار بيشتر بود واگر از آنها استفاده مي كرديم بايد با سه - چهار گل اختلاف استقلال را شكست مي داديم. علي دايي اظهار داشت: در شروع نيمه اول استقلال 20 دقيقه بازي را در اختيار داشت و برخلاف توصيه هايي كه به بازيكنان داشتم، ميدان در اختيار حريف بود اما در ادامه بازي و خصوصا پس از اينكه ما گل اول را دريافت كرديم، بازيكنان خيلي زود به خودشان آمدند و توانستند نبض بازي را در اختيار بگيرند. ما موقعيت هاي زيادي داشتيم كه اگر از آنها استفاده مي كرديم قطعا با سه - چهار گل اختلاف استقلال را شكست مي داديم.سرمربي تيم فوتبال پيروزي با بيان اينكه به دلش افتاده بود اين بازي را با برتري پشت سر خواهند گذاشت خاطرنشان كرد: ما اين پيروزي را از خانم فاطمه زهرا(س) داريم و از همه بازيكنانم به خاطر زحماتي كه متحمل شدند تشكر مي كنم.
عنايت: تيم داوري برنده واقعي دربي بود.
رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال عملكرد تيم داوري داربي 68 را خوب توصيف كرد. مسعود عنايت در جمع خبرنگاران افزود: برنده واقعي اين بازي تيم داوري بود. خوشحالم كه تيم داوران ايراني توانستند باز هم سربلند از زمين بيرون بيايند و قضاوت خوبي به نمايش گذاشتند. ممكن است اشتباه در همه قضاوت ها پيش بيايد، در اين ديدار نيز شايد اشتباهاتي وجود داشته باشد اما مهم اين بود كه اشتباه تاثيرگذاري در جريان بازي رخ نداد و تيم داوري برنده واقعي بازي بود.
مرفاوي : قضاوت مظفري زاده خوب نبود
سرمربي تيم فوتبال استقلال با ابراز نارضايتي از عملكرد سعيدمظفري زاده در ديدار برابر پيروزي گفت: به نظر من داور در حد اين مسابقه نبود. صمد مرفاوي اظهار داشت : بازي بسيار خوبي بود وهر دو تيم با برنامه و براي كسب سه امتياز به ميدان آمده بودند. ما در ابتداي بازي بسيار خوب عمل كرديم و توانستيم يك گل بزنيم اما به دليل اشتباه بازيكن خودي گل بسيار بدي خورديم و نظم دفاعي تيم ما بهم ريخت. در نيمه دوم بازي تقريبا متعادل بود كه كريم باقري با يك شوت زيبا توانست در لحظات پاياني ديدار يك گل به ما بزند و چون وقت زيادي براي جبران نداشتيم نتوانستيم از شكست فرار كنيم. سرمربي استقلال در مورد عملكرد داور اين ديدار گفت: به اعتقاد من داور اصلا در سطح اين ديدار نبود و متاسفانه تمام سوت هاي او عليه ما بود. اعتقاد دارم مظفري زاده توانايي داوري ديدارهاي بزرگ را ندارد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم پيكان با غلبه بر دانشگاه آزاد عنوان قهرماني نيم فصل نخست بيست و سومين دوره مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور را از آن خود كرد. آخرين ديدار هفته پاياني مسابقات واليبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در خانه واليبال با پيروزي 3 بر يك پيكان مقابل دانشگاه آزاد به پايان رسيد. تيم پيكان با كسب اين امتياز همچون داماش گيلان 26 امتيازي شد اما به دليل معدل امتياز بهتر صدر جدول رده بندي را از آن خود كرد. بعد از پيكان تيم هاي داماش گيلان، كاله آمل، پتروشيمي بندر امام، خراسان رضوي و جواهري بازرگاني گنبد رده هاي دوم تا هفتم را از آن خود كردند.
¤ تيم ملي جودو ايران قبل از پايان سال جهت حضور در يك تورنمنت بين المللي به كشور آذربايجان اعزام خواهد شد. قرار بود رقابت هاي قهرماني كشور كه حكم انتخابي تيم ملي را دارد اواخر بهمن ماه در اصفهان برگزار شود كه به دليل تقارن با رقابت هاي كشتي، اين مسابقات به تعويق افتاد و اين بار ششم و هفتم اسفند ماه تاريخ جديد برگزاري اعلام شد. براساس تصميم فدراسيون جودو قرار است بعد از پايان رقابت هاي قهرماني كشور، اردوي تيم ملي آغاز شود. روابط بين الملل فدراسيون جودو، حضور در رقابت هاي بين المللي آذربايجان را براي تيم ملي كشورمان در نظر گرفته است.
¤ تيم كشتي آزاد جوانان براي آمادگي هرچه بيشتر براي شركت در رقابت هاي جهاني و قاره اي پيش از حضور در اين رقابت ها در دو تورنمنت بين المللي در كشورهاي بلغارستان و تركيه شركت مي كند. شركت در جام سيراكوف بلغارستان كه روزهاي 29 اسفند ماه سال 88 تا يك فروردين ماه سال 89 و حضور در رقابت هاي جام قهرمانان تركيه كه روزهاي 24 تا 26 ارديبهشت ماه سال 89 برگزار مي شود از برنامه هاي كادر فني تيم كشتي آزاد جوانان است. جوانان كشورمان در رقابت هاي جام بين المللي شهدا كه 2 تا 4 ارديبهشت ماه سال 89 در ايران برگزار مي شود نيز شركت خواهند كرد. رقابت هاي قهرماني جوانان آسيا خرداد ماه در چين و رقابت هاي قهرماني جوانان جهان مرداد ماه در شهر بوداپست مجارستان برگزار خواهد شد.

 



به دليل انتقاد و درگيري با مسئولان دووميداني محروميت مهاجرشجاعي تا اطلاع ثانوي

جلسه كميته انضباطي فدراسيون دووميداني براي حل مشكل احسان مهاجر شجاعي، دونده دوي نيمه استقامت كشورمان، با وساطت حراست مجموعه و حكم به محروميت وي تا اطلاع ثانوي از حضور در تمامي مسابقات به پايان رسيد.
بعد از مصاحبه احسان مهاجر شجاعي دونده دوهاي نيمه استقامت و استقامت ايران با يكي از خبرگزاري ها و انتقاد از عملكرد چند تن از مسئولان فدراسيون دووميداني، وي براي اداي پاره اي توضيحات به كميته انضباطي فراخوانده شد. درحالي كه روز گذشته مسئول كميته انضباطي به همراه عليجاني نايب رئيس فدراسيون قصد داشتند در نشستي دوستانه اين مسئله را حل و فصل كنند اين جلسه با مجادله لفظي طرفين و وساطت حراست مجموعه به پايان رسيد.
مهاجر شجاعي در اين خصوص گفت: «قرار بود حكم نهايي كميته انضباطي را به من اعلام كنند اما در نهايت نايب رئيس فدراسيون با الفاظ ناشايست مرا از اتاق خود بيرون كرد. اين برخورد وي باعث شد تا درگيري لفظي بين ما صورت گيرد و درنهايت آنها براي بيرون كردن من از فدراسيون پليس خبر كردند!»مهاجر شجاعي كه در دو سال گذشته حاشيه هاي بسياري داشته با گلايه از مسئولان فدراسيون گفت: «من روزي افتخارات زيادي را براي فدراسيون كسب كرده ام اما براي دريافت حقوقي كه حق طبيعي من است براي من ركورد تعيين مي كنند! نايب رئيس فدراسيون دووميداني درحالي حكم به محروميت من از حضور در تمامي مسابقات داد كه اين امر درنهايت به محروميتم از حضور در مسابقات قهرماني داخل سالن آسيا تهران منجر مي شود.»
كريمي رئيس فدراسيون دووميداني نيز نسبت به برخورد اين دونده انتقاد كرد و گفت: «اعتراض وي بيشتر براي حقوق معوقه بوده اما برخورد روز گذشته اش قابل گذشت نيست به همين دليل احسان مهاجر شجاعي تا اطلاع ثانوي از حضور در تمامي مسابقات محروم مي شود تا در جلسه آينده كميته انضباطي در مورد اتفاقات اخير مجددا تصميم گيري شود.»

 



پايان رقابت هاي دوره اي ليگ برتر بسكتبال ايران تكليف همه مشخص است

هفته پاياني مرحله برگشت مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور درحالي امروز (پنج شنبه) برگزار مي شود كه نتايج به دست آمده در اين هفته هيچ تأثيري در سرنوشت تيم ها نخواهد داشت.
تيم هاي مهرام تهران، ذوب آهن اصفهان، صبامهر قزوين و پتروشيمي بندرامام به عنوان چهار تيم برتر مجموع ديدارهاي برگزار شده در مرحله رفت و برگشت مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور در مرحله پلي آف براي كسب عنوان قهرماني رقابت خود را با يكديگر دنبال مي كنند.
تيم هاي شهرداري گرگان، دانشگاه آزاد، لوله s.a شيراز و توزين الكتريك كاشان هم رقابت هاي پلي آف خود را براي تعيين رده هاي چهارم تا هشتم جدول رده بندي برگزار مي كنند. ضمن اينكه هيئت بسكتبال شهركرد هم به عنوان آخرين تيم جدول رده بندي مسابقات دوره اي (رفت و برگشت) به رقابت هاي دسته يك سقوط مي كند.
اين چيزي است كه نتايج به دست آمده در ديدارهاي هفته هجدهم و پاياني مسابقات هيچ تغييري روي آن ايجاد نخواهد كرد. مگر در رده بندي تيم ها و اينكه به عنوان تيم چندم جدول به پلي آف مي روند، تأثيرگذار باشد.با اين حال جذابيت ديدارهاي برگزار شده در هفته پاياني مرحله برگشت مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به قوت خود باقي خواهد بود. مثل رويارويي قهرمان و نايب قهرمان فصل گذشته مسابقات.
ذوب آهن مي تواند با پيروزي در ديدار امروز صدر جدول رده بندي را از مهرام بگيرد و به عنوان قهرمان مسابقات دوره اي به پلي آف برود البته به شرط آنكه شاگردان مصطفي هاشمي در ديدار معوقه . پتروشيمي كه قرار است 25 بهمن ماه برگزار شود نتوانند نتيجه بگيرند. اگر هم مهرام برنده ديدار امروز شود كه معرفي قهرمان اين مرحله از بازي ها هيچ نيازي به نتيجه ديدار هفته آينده ندارد.
درهرحال و بدون درنظر گرفتن هر نتيجه اي، تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي ميزبان مهمترين و شايد هم پرطرفدارترين ديدار هفته پاياني مسابقات خواهد بود. چون قرار است مدعيان اصلي ليگ كه تا چندي ديگر بايددر رقابت هاي قهرماني باشگاه هاي غرب آسيا حاضر شوند، در اين تالار رودرروي هم قرار بگيرند.برنامه ديدارهاي هفته هجدهم و پاياني مرحله برگشت مسابقات بسكتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
¤ مهرام تهران- ذوب آهن اصفهان (ساعت 16- تالار بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي)
¤ پتروشيمي بندر امام- توزين الكتريك كاشان (سالن شهرك بعثت- ساعت 16)
¤ شهرداري گرگان- دانشگاه آزاد (سالن المپيك گرگان- ساعت 16)
¤ لولهs.a شيراز- هيئت بسكتبال شهركرد (خانه بسكتبال شيراز- ساعت 16)
جدول رده بندي: 1-مهرام تهران (14 بازي- 28امتياز)، 2-ذوب آهن اصفهان (15بازي- 28امتياز)، 3-صبا مهر قزوين (16 بازي- 25 امتياز)، 4-پتروشيمي بندر امام (14بازي- 22 امتياز) و...

 



مردان بزرگ فوتبال و بازي جوانمردانه

بي شك بازي جوانمردانه هسته اصلي و شاكله با دوام فوتبال مي باشد كه مدتي است فوتبالي ها بويژه مسئولان فدراسيون جهاني فوتبال تلاش زيادي دارند اين موضوع مهم را در بين تمامي اعضاي اين سازمان بزرگ نهادينه كنند وحتي در صورت عدم رعايت و عمل به آن جزايي را در نظر بگيرند.
فيفا به شدت و با قدرت در تلاش است تا اين امر مهم به هر شكل ممكن حفظ شود وبه طور صحيح در تمام دنيا بخصوص در كشورهاي فوتبالي و صاحب سبك اجرا شود. از سال 1977 كه روزي بنام بازي جوانمردانه در ماه سپتامبر توسط فيفا برگزيده شد، تلاش ها براي تحقق آن آغاز شده است و بدنه اصلي ورزش بخصوص در فوتبال بدنبال آن هستند تا ويژگي هاي جوانمردانه در ورزشكاران چه در داخل و چه خارج از ميدان رقابت، به روح پرنشاط ورزش مبدل گردد. در اين راه دشوار و البته دلنشين مسئولان سازماني، مربيان، مديران، بازيكنان و تمامي عوامل پشت صحنه در هر ورزشي دخيل هستند اما از آنجا كه فوتبال، ورزشي جذاب و گيرا در تمام دنيا است و هواداران زيادي را به خود اختصاص داده است، اين مهم در اين رشته نمود بيشتري دارد. از همين رو فيفا تلاش زيادي را حداقل براي حفظ شأن خودش انجام مي دهد و با پخش كليپ ها و نمادهاي مربوط به بازي جوانمردانه در ورزشگاهها و رقابت هاي مهم در اين راه گام بر مي دارد.
اين مقر در يكي ديگر از اقدامات خود به مصاحبه با تني چند از بزرگان فوتبال در هر رده و هر زمينه اي پرداخته كه خواندن آن خالي از لطف نمي باشد.
¤ روداعنتر (بازيكن تيم ملي لبنان و تيم شاندونگ چين)
كليد اصلي بازي جوانمردانه اين است كه بازيكنان به صورت نژادي، زبان شناختي و تربيتي ضمن بازي با يكديگر با مفهوم آن آشنا شوند. در اين روش آسيايي، آفريقايي، اروپايي و يا از هر قاره اي باشيد، اين احساس را داريد كه مي توانيد در مورد كيفيت بازي خود قضاوت كنيد. بدين ترتيب زيبايي هاي بازي جوانمردانه بروز خواهد يافت.
¤ سپ بلاتر (رئيس فدراسيون بين المللي فوتبال)
كودكان و جوانان به پيدا كردن ارزشهاي راسخ و محكمي همچون اتحاد، انسجام، مسئوليت مشترك، قدرت تحمل، سعدنظر، احترام گذاشتن و انضباط احتياج دارند كه همه اينها در ورزش ما وجود دارد و به شكل قابل توجهي مترقي است. فوتبال به ما درس هاي با ارزش زندگي همچون اينكه چگونه پيروزي هاي خود را جشن بگيريم يا اينكه چگونه شكست ها را بپذيريم، آموزش مي دهد.
¤ يانگ چن (ملي پوش سابق تيم ملي چين)
هنگاميكه يك مسابقه با روح جوانمردانه انجام مي گيرد همه از آن لذت مي برند و سود مي كنند.
اين كمك مي كند، فضايي ايجاد شود كه بازيكن تمام استعدادش را در يك جو حاكم از انصاف و جوانمردي به نمايش بگذارد بدين ترتيب تماشاگر از بازي در همه مواقع لذت مي برد. زمانيكه بازيكنان به اين مسئله احترام بگذارند بهترين نتيجه ممكن رقم خواهد خورد. در اين شرايط تنها رسيدن به بازي جوانمردانه مهم خواهد بود . اگرچه پيروزي در هر بازي بسيار مهم است اما اين همه چيز نيست.
¤ ريموند دومنك (سرمربي تيم ملي فرانسه)
بازي جوانمردانه بهترين ارزش ممكن است كه مي تواني در اختيار داشته باشي. اين به معناي شكل صحيح و كامل فوتبال است. اين شكل صحيح احترام به عقايد و نظرات تيم ها، تماشاگران، داوران و در نهايت خودتان است. بازي جوانمردانه امري ضروري است و بي شك مهمتر از نتيجه بدست آمده است. هرچند دستيابي به 3 امتياز و پيروزي مهم است اما در پايان بازي پيروزي تنها چيزي نيست كه به حساب مي آيد.
¤ آلن گيريسي (مربي فرانسوي تيم ملي گابن)
براي من بازي جوانمردانه به معناي احترام براي مخالفان خود، داور و قوانين بازي است كه اساس همه ورزش ها مي باشد. اين روزها توجه به اين مسئله كه ورزش را با موضوعات ديگر تركيب كنند، بسيار افزايش يافته است اما اين نبايد فقط از سياست و مذهب تأثير بپذيرد. بازي جوانمردانه ما را توانا مي سازد تا بازي بازيكناني با عقايد مختلف را در يك هارموني مشخص به نظاره بنشينيم.
¤ ياپ هينكس (مربي تيم بايرلوركوزن)
بازي جوانمردانه بي نهايت در فوتبال با اهميت است. اين وسيله اي است تا در تمام زمان شيريني بازي را احساس كنيم و به نظرات هر دو طرف در مسابقه احترام بگذاريم. فوتبال انگلستان يك نمونه فوق العاده براي تمرين بازي جوانمردانه است.
¤ ميروسلاو كلوزه (مهاجم تيم ملي آلمان)
چند سال قبل تيم ما صاحب يك ضربه پنالتي شد اما من به داور گفتم كه خطايي روي من انجام نگرفته است. ما در آن بازي واقعاً به پيروزي احتياج داشتيم و البته در پايان به پيروزي نرسيديم. دروازه بان پس از آن با توپ بازي كرد اما داور بازي او را متوقف كرد و بار ديگر در مورد پنالتي و اعلام آن از من سؤال كرد و من بار ديگر به او همان حرف اولم را زدم. داور پنالتي را رد كرد اما پس از آن همه جوانان حاضر روي سكوها ما را نگاه مي كردند كه اين واقعاً برايم خوشحال كننده بود. ما بايد همواره بازي جوانمردانه را به انجام برسانيم حتي زماني كه در بهترين شرايط و موقعيت قرار داريم.
¤ باب لچفورد (مهاجم بازنشسته تيم ملي انگلستان)
در اينكه فوتبال ورزش زيبايي است هيچ شكي وجود ندارد اما براي داشتن خاطرات زيباي آن بايد با جوانمردي بازي كرد و به همين دليل است كه بازي جوانمردانه دشوار است.
¤ رولاند مارسه نارو (مربي تيم ملي اروگوئه)
بازي جوانمردانه به معناي بازي كردن، لذت بردن، خوب دفاع كردن و زدن گل است. ما بايد با تمام وجود به قوانين و قواعد فوتبال كه بي شك بازي جوانمردانه بخشي از آن است، احترام بگذاريم و عمل كنيم. هنگامي كه در يك بازي از حريف خود پيش هستيم نبايد وقت تلف كنيم و يا زماني كه با كارت قرمز داور روبرو مي شويم بايد خونسرد باشيم زيرا اين هم بخشي از قوانين فوتبال است. بازي جوانمردانه مهمترين چيزي است كه در پايان هر بازي به حساب مي آيد و همه به آن توجه دارند.
¤ لوكاس پودولسكي (مهاجم تيم ملي آلمان)
بازي جوانمردانه شكلي صحيح و بخشي مهم از فوتبال مي باشد. اين مسئله باعث مي شود در خارج از ميدان مسابقه رفتار خود را تصحيح كنيم و با ديگران به خوبي رفتار كنيم.
¤ حسن شحاطا (سرمربي تيم ملي مصر)
بازي جوانمردانه اصلي با اهميت و با ارزش است كه فيفا به دقت و با حسن نيت آن را مديريت و اجرا مي كند. اين كار در غالب بازي هايمان طي چند سال گذشته در حال اجرا است. بسياري از مردم رفتارهاي غيراخلاقي و ناجوانمردانه را در زندگي روزانه شان مشاهده مي كنند و برايشان مهم است كه يك بازي فوتبال جوانمردانه را مشاهده كنند چرا كه فوتبال مي تواند سهم بزرگي در زندگي آنها داشته باشد.

 



اخبار فوتبال جهان

نيجريه اي ها: حسن، مربي ما در جام جهاني باش
سرمربي تيم ملي فوتبال مصر از دريافت پيشنهاد هدايت تيم ملي نيجريه در رقابت هاي جام جهاني 2010 خبر داد.
حسن شيحطا اظهار داشت: فدراسيون فوتبال نيجريه ازمن خواسته تيم اين كشور را در رقابت هاي جام جهاني 2010 هدايت كنم.
اين مربي موفق كه چند روز پيش در جام ملت هاي آفريقا همراه مصر مقام قهرماني را كسب كرد اظهار كرد: براي من افتخاري بس بزرگ است كه در جام جهاني حضور يافته و تيمي همانند نيجريه را هدايت كنم اما تصميم گيري در اين مورد به نظر فدراسيون كشورم بستگي دارد.
حسن شيحطا كه به عنوان استاد تاكتيك متبحر در آفريقا محسوب مي شود، تاكيد كرد: من با فدراسيون كشورم قرارداد دارم. مديران اين سازمان در جريان پيشنهاد نيجريه اي ها هستند. بديهي است هر تصميمي در اين باره بگيرند، من به آن احترام خواهم گذاشت.
اظهار پشيماني متسلدر به خاطر حضور در رئال
مدافع آلماني تيم فوتبال رئال مادريد به خاطر عضويت در اين تيم ابراز تاسف كرد.
كريستوف متسلدر مدافع تيم دوم جدول لاليگا از اينكه براي 3 سال در لباس اين تيم نابود شده بسيار متاسف است. وي گفت: در مادريد 3 سال از عمرم را از دست دادم و از اينكه از فوتبال آلمان به اسپانيا آمده ام بسيار ناراحت و پشيمان هستم.
اظهارات متسلدر در روزنامه هاي اسپانيايي جنبه طنز پيدا كرده است چرا كه اين بازيكن به جز ضرر براي رئال مادريد چيز ديگري در پي نداشته است.
متسلدر تنها دو ماه پس از عقد قرارداد با رئال مادريد به شدت مصدوم شد و بعدها لو رفت كه وي از پيش مصدوم بوده و پزشك تيم قبلي وي، اين راز را افشا نكرده است.
متسلدر به خرج باشگاه رئال مادريد براي 3 سال در پايتخت اسپانيا مداوا شد و استراحت كرد و البته در تنها بازي رسمي خود در فصل گذشته يك گل براي تيمش به ثمر رساند.
او در جام پادشاهاي امسال در غياب په په وارد ميدان شد تا برابر تيم دسته دومي (بخش B) آلكاران اسپانيا مراقب دروازه كاسياس باشد اما در آن بازي رئال مادريد تن به شكست 4 بر صفر داد.
هانري: بازي روني با خروج رونالدو بهتر شد
مهاجم تيم فوتبال بارسلونا گفت: وقتي كريستيانو رونالدو از منچستر خارج شد، سطح كيفي وين روني ارتقا يافت.
تيه ري هانري اظهار داشت: مي توان آثار بهبود سطح بازي وين روني از تابستان اخير كه كريستيانو رونالدو اقدام به ترك اولدترافورد و انتقال به رئال مادريد كرد را به چشم ديد. گلزن 24 ساله تيم انگليس و منچستر به طور آشكار گلزن با قابليت تري شده است. اينكه روني در ليگ برتر فصل جاري 20 گل زده، خود بيانگر اين مسئله است.
كاپيتان تيم فرانسه كه خود تا سال 2007 عضو آرسنال بود و تجربه حضور در ليگ برتر را داشت، ادامه داد: روني به خاطر نبود كريس رونالدو، مسئوليت افزون تري را پذيرفته و بيشتر از هر زمان ديگري گل زده است.
قرعه كشي جام ملت هاي اروپا، يكشنبه هفته آينده
مراسم قرعه كشي رقابتهاي فوتبال جام ملت هاي 2012 يكشنبه هفته آينده درشهر ورشو لهستان انجام خواهد شد.
اين مراسم با حضور نمايندگان تيم هاي اروپايي و نيز مقامات اتحاديه فوتبال اروپا درحضور برگزاركنندگان مشترك اين مسابقات درسالن بزرگ تئاتر شهر ورشو انجام خواهد شد.
براساس سيدبندي صورت گرفته توسط يوفا تيم هايي همچون اسپانيا كه در رقابت هاي 2008 به مقام قهرماني رسيد، همچنين آلمان و ايتاليا در سيد يك براي اين قرعه كشي قرارگرفته اند.
سيدبندي سه گروه اين مسابقات به اين شرح است:
سيد يك: اسپانيا، آلمان، هلند، انگليس، كرواسي، پرتغال، فرانسه، روسيه
سيد دو: يونان، چك، سوئيس، سوئد، صربستان، تركيه، دانمارك، اسلوواكي، روماني
سيد سه: رژيم اشغالگرقدس، فنلاند، نروژ، ايرلند جنوبي، ايرلند شمالي، اسكاتلند، اتريش، بوسني هرزگوين.
مسابقات جام ملت هاي 2012 از تاريخ 8 ژوئن الي يك جولاي سال 2012 (18خردادالي 10 تير ماه 1391) در دو كشور لهستان و اوكراين با حضور 16تيم انجام خواهد شد.
كرايف: هانري و زلاتان كم كاري مي كنند
رئيس افتخاري باشگاه بارسلونا گفت: متاسفانه برخي بازيكنان كليدي تيم، كم كاري مي كنند.
يوهان كرايف گفت: بازيكناني چون هانري و زلاتان (ابراهيموويچ) در زمين بازي كم كاري مي كنند و اين مسئله از ديد من بسيار مشهود و غيرقابل توجيه است.
وي افزود: كم گل زدن چيزي كمي نيست و بارسلونا نبايد درزمين تيمي مثل خيخون تنها يك گل، آنهم تصادفي به ثمر برساند. هواداران بارسا توقع بيشتري از تيم قهرمان خود دارند. اين همان تيمي است كه رئال مادريد را دربرنابئو با 6 گل شكست داده و پيروزي يك بر صفر آن برابر خيخون حداقل براي من خوشحال كننده كه نبود هيچ، بلكه به شدت نگران كننده بود.
رابي كين به تيم فوتبال سلتيك پيوست
رابي كين مهاجم تيم فوتبال تاتنهام، تا پايان فصل به طور قرضي به سلتيك اسكاتلند پيوست.
اين بازيكن 29ساله ديروز به گلاسكو سفر كرد و با هزاران هوادار اين تيم در سلتيك پارك ملاقات كرد.
كين گفت: سلتيك باشگاه فوق العاده اي است. من طرفدار تيم فوتبال سلتيك هستم و همواره دوست داشتم براي اين تيم بازي كنم. پس از اينكه مسئولان سلتيك، اسكات مك دونالد را با قيمت 5/3ميليون پوند به تيم ميدلزبرو فروختند، رابي كين را به خدمت گرفتند.
استقبال 109ميليون مخاطب از ديدار بارسلونا- منچستريونايتد
ديدار فوتبال ميان تيم هاي بارسلونا و منچستريونايتد ركورد پربيننده ترين مسابقه ورزشي را به ثبت رساند.
مسابقات جام ملت هاي اروپا براي نخستين بار به لحاظ تعداد بيننده بالاتر از مسابقات سوپربول (فوتبال آمريكايي) قرار گرفت. اين درحالي است كه همواره مسابقات فوتبال آمريكايي پرمخاطب ترين برنامه ورزشي سال بوده است. گزارش هاي ارسالي حاكي از اين است كه مسابقات جام ملت هاي اروپا و مسابقات فوتبال آمريكايي هر دو با رشد تعداد بيننده تلويزيوني مواجه هستند اما تعداد مخاطبان مسابقات جام ملت هاي اروپا با رشد سريع تري همراه است. به نقل از رويترز، ديدار تيم هاي بارسلونا و منچستريونايتد كه 27 مي (اوايل خرداد ماه) برگزار شد، 109ميليون مخاطب داشته است اين درحالي است كه پرمخاطب ترين مسابقه فوتبال آمريكايي 3ميليون بيننده كم تر داشته است.

 



وقتي متوسل زاده «چرت» همه را پاره كرد شهر شلوغ حاشيه ها، شرمنده جوانه مردانگي

سرويس ورزشي - همه چيز شايد در يك چشم بهم زدن اتفاق افتاد. دروازه بان استيل آذين نقش بر زمين بود توپ مقابل پاي متوسل زاده قرار گرفت. مي توانست با يك بغل پاي ساده دروازه خالي از دروازه بان را باز كند اما توپ را به بيرون زد تا به وضعيت مصدوم رسيدگي شود. در آن لحظه تصميم گرفتن دشوار است، اما مهاجم جوان مقاومت سپاسي شيراز بهترين تصميم را گرفت و توپ را به بيرون زد. از همين حركت به ظاهر ساده مي توان تعابير بسياري داشت مي توان دريافت كه در ميان عربده حاشيه ها مي شود اميدوار بود كه مهتاب دوباره سر بزند و پاييز اين فوتبال خموده را بهاري كند.
¤¤¤
امين، رستم نبود كه از او شاهنامه بتراشند، تختي هم نيست اما امروز امير قصه هاي فوتبال دريده و بي حيايي است كه منشور هم جلودار منظورهاي پرنقش و نگار حاشيه هايش نيست. گفته اند با يك گل بهار نمي شود اما، گويا با زدن قيد يك گل مي توان به انتظار بهار نشست.
جوان شيرازي، بيدارمان كرد. زير ماسك زبر فوتبالمان آنجايي كه داشتيم چرت مي زديم يكي ما را بيدار كرد.شهر شلوغ حاشيه ها حال شرمنده جوانه مردانگي است، نبض اين فوتبال دوباره مي زند، سه باره مي زند، چند باره مي زند، صد باره مي زند و ما اميدواريم به همان اميدي كه ديروزهايمان برگرداند و اخلاق مداري سر سفره فوتبال بنشيند.
¤¤¤
سايه بان دنج پلك هاي يك هوادار همين ها را مي طلبد. حال كه بيدار شده ايم و هلال ماه را يافته ايم تا خرمن آرزوها مي دويم بلكه حصار سخت، ديروزهاي مبهم ذهنمان را فرو بريزيم. ممنونيم «امين»، سپاسگزاريم «متوسل زاده»، تو آموختي به همه كه فوتبال فقط حاشيه و تقلا براي گل زدن نيست. تو آموختي كه مي توان در هياهوي سياه فوتبال سپيد ماند.
نه سكه مي خواهم، نه هداياي مادي متوسل زاده: حركت مرا با كار فرهنگي پاسخ دهيد
حركت امين متوسل زاده پس ازديدار مقاومت سپاسي با استيل آذين بازتاب هاي فراواني داشت كه دراين ميان شاهد تقدير، اهداء فيش حج عمره، سكه و... از سوي مسئولان فدراسيون و بعضي ازباشگاههاي ليگ برتر به اين بازيكن بوديم. متوسل زاده كه خودش هم فكر نمي كرد حركتش در بازي با استيل آذين اينقدر بازتاب داشته باشد در خصوص آن صحنه مي گويد: توپ روي پاي من بود اما در همان لحظه دروازه بان حريف را ديدم كه روي زمين افتاده و من در يك لحظه تصميم گرفتم توپ را به بيرون بزنم. خوشبختانه پس از چند ثانيه وقتي به بازيكنان و نيمكت تيم خودم نگاه كردم ديدم تمام واكنش ها مثبت است كه اين موضوع باعث خوشحالي خود من هم شد. البته اگر بازيكن ديگري هم جاي من بود اين كار را مي كرد.
متوسل زاده كه با بيرون زدن توپ، تيمش را ازرسيدن به گل دوم محروم كرد در ارتباط با تقدير بعضي از باشگاهها از وي با اهداء چندين و چند سكه گفت: ورزش يك كارگروهي است، كار من پيامد حركت تمام بازيكنان است و بايد تشويق ها تيمي باشد. فوتبال مثل ورزشهاي انفرادي نيست، چرا كه سرنوشت يك تيم و هواداران درميان است. من نمي خواهم به اين افراد كه قصد تقدير از من را دارند جسارت شود. به نظر من بايد روي كار فرهنگي تيمي كه من در آن عضو هستم كار شود. اگر واقعا كار من فرهنگي است بهتر است با كار فرهنگي پاسخ من را بدهند نه با سكه طلا.
وي در ادامه با بيان اينكه نمي خواهد شعار بدهد گفت: تقدير بايد از كساني صورت گيرد كه جانشان را براي اين مملكت دادند. آنها لياقت تقدير دارند، كساني كه فرزند شيميايي دارند، نبايد الان در سختي زندگي كنند. به نظر من بايد از چنين افرادي تقدير شود نه من. بنده تنها مجموعه اي كوچك از خانواده مقاومت شهيد سپاسي شيراز هستم كه تمام مديران، مسئولان، مربيان وبازيكنان تيم ما موافق انجام چنين حركاتي هستند.
فرهنگ سازي ما در زمينه صدور بيانيه است چرا سال ها انتظار كشيديم؟!
متأسفانه در ورزش و فوتبال ايران باشگاهي را سراغ نداريم كه براي فرهنگ سازي در اين زمينه كار خاصي صورت داده باشد. آنچه اين روزها بيشتر از كار فرهنگي از سوي باشگاه ها به ورزش ايران تزريق مي شود صدور بيانيه هاي تند و برخي اوقات توهين آميز عليه يكديگر است!
واقعيت اين است كه اگر در باشگاه هاي ما كار فرهنگي صورت مي گرفت نبايد اين روزها شاهد مي بوديم كه مربيان ما عليه يكديگر بدترين حرف ها را بزنند و باشگاه ها عليه يكديگر بيانيه صادر كنند و بازيكنان هم هر چه دلشان مي خواهد نثار ديگران كنند. اين توهين ها و درگيري ها حتي به مربي تيم ملي هم رسيده است و جايگاهي كه بايد منزلتش حفظ شود، هر روز مورد آماج حملات تند و منتقدانه ساير مربيان است. در چنين شرايطي حق داريم كه با ديدن يك حركت جوانمردانه ذوق زده شويم و شروع كنيم به تقدير و تجليل از بازيكني كه اعتقاد داريم بخشي از فرهنگ فوتبالي اش را از اروپا ياد گرفته و در باشگاهي چون مقاومت سپاسي شيراز تكميل كرده و به نمايش گذاشته است. از روزي كه امين متوسل زاده اين حركت را انجام داده است كمتر ارگان و نهاد مرتبط با ورزش را سراغ داريم كه برايش پيام تشكر نفرستاده و وعده سكه و لوح سپاس نداده باشد. حتي خارج از ورزش هم مسئولاني هستند كه اين حركت زيبا را ستوده اند. اما آيا همين مسئولان و ساير مسئولان ورزش به اين انديشيده اند كه براي كار فرهنگي و رواج اين حركت جوانمردانه چه كرده اند؟ آيا به اين انديشيده اند كه چرا سال ها در ورزش ايران انتظار كشيديم تا اين حركت را ببينيم و چقدر بايد انتظار بكشيم تا حركت ديگري را ببينيم.

 



نوربخش: يك مدال گرفتيم، اما راضي بودم

مربي تيم ملي كشتي فرنگي در جام وهبي امره تركيه گفت: با اين كه از 10 كشتي گير تنها يك مدال گرفتيم، اما از عملكرد نفرات راضي بودم.
ناصر نوربخش پس از بازگشت از جام وهبي امره اظهار كرد: سطح جام وهبي امره بالاتر از سال قبل بود چرا كه بيشتر تيم هاي اروپايي اين تورنمنت را مسابقات انتخابي خود براي رقابت هاي قهرماني اروپا درنظر گرفته بودند. اگر مسابقات جهاني را 100 فرض كنيم، سطح اين مسابقات در حد 80 بود.
وي در مورد عملكرد كشتي گيران ايران گفت: 4 نفر از كشتي گيران ما براي اولين بار به يك تورنمنت مي رفتند و دو كشتي گير نيز (قاسمي و حاتمي) در رده جوانان حضور دارند. با اين وجود اكثرا خوب مبارزه كردند و مثلا قاسمي را مقابل دارنده دو طلاي جوانان جهان از تركيه بازنده كردند.
مربي تيم ملي كشتي فرنگي ابراز داشت: با اين شرايط، عنوان پنجمي هم براي ايران خوب بود و بيش از اين انتظار نمي رفت چرا كه اكثر تيم هاي اول تا دهم جهان با چند كشتي گير در هر وزن حضور داشتند و بيشتر آنها قصد داشتند نفرات برتر خود را براي مسابقات اروپايي شناسايي كنند. از طرف ديگر كشتي گيران ما تنها 10 روز در اردو بوده اند و متأسفانه ايراني ها هم خارج از اردو خوب كار نمي كنند.
اعزام شناگران براي كسب سهميه ورودي المپيك
سرمربي تيم ملي شناي ايران از اعزام شناگران ايران به مسابقه هاي كسب سهميه ورودي المپيك جوانان سال 2010 در سنگاپور خبر داد.
بهزاد خبازيان اظهار كرد: اولين دوره بازي هاي المپيك جوانان در سنگاپور برگزار خواهد شد. ما هم قصد داريم نمايندگاني را در بخش شنا داشته باشيم. به همين منظور تعدادي از شناگران به مسابقه هاي كسب سهميه ورودي در هلند اعزام خواهند شد. اين رقابت ها از هفته اول فرودين 89 برگزار مي شود كه تا اين لحظه احمدرضا جلالي و اميرمحمد شجاعي فر از فارس، آرمين مرادي از تهران و همايون حقيقي از گيلان چهار ملي پوشي هستند كه قرار است به اين رقابت ها اعزام شوند. هر چند اين نفرات قطعي نيستند و چنانچه در مسابقه هاي ليگ باشگاه ها شناگراني بهتر باشند، جايگزين اين ملي پوشان شده و يا اگر اين ملي پوشان ضعيف باشند، نفرات كمتري را اعزام مي كنيم.
حضور قطعي تكواندوكاران در آلمان
سرمربي تيم ملي تكواندو گفت: رقابت هاي قهرماني آسيا به عنوان يك رويداد تداركاتي مناسب براي بازي هاي آسيايي است و از آن براي شناخت تركيب نفرات اعزامي به گوانگژو استفاده مي كنيم.
رضا مهماندوست افزود: رقابت هاي قهرماني آسيا براي ما اهميت فوق العاده اي دارد، تيم ما قهرمان آسياست و بايد با بهترين تيم خود براي دفاع از عنوان قهرماني به قزاقستان برويم به همين دليل اردوها را با جديت تمام از همان روز نخست آغاز خواهيم كرد. مهماندوست در مورد لغو حضور در تورنمنت بين المللي آلمان گفت: چنين چيزي صحت ندارد، من سخت به دنبال آن هستم كه تيم ملي راهي آلمان شود، شش ماه است از مسابقات قهرماني جهان مي گذرد و تيم ملي بايد در يك ميدان مهم برون مرزي محك بخورد.
قهرمان ليگ برتر دوچرخه سواري مشخص شد
تيم دانشگاه آزاد قهرمان ليگ برتر دوچرخه سواري در 2 بخش جاده و پيست شد.
آخرين مرحله ليگ برتر دوچرخه سواري با برگزاري مسابقه در رشته استقامت جاده به مسافت 120 كيلومتر به پايان رسيد.
در اين رشته سعيد ناطقي از دانشگاه آزاد، وحيد غفاري از مس كرمان، پيمان مجدد از ترافيك تهران و ابراهيم جواني از پتروشيمي تبريز به ترتيب عناوين اول تا چهارم را به دست آورد. در مجموع چهار مرحله ليگ، تيم دانشگاه آزاد اسلامي تهران با 3952 امتياز در صدر جدول ايستاد. تيم مس كرمان با 2923 امتياز دوم و تيم وليعصر كرمان با 2923 امتياز سوم شد.
تيم هاي پتروشيمي تبريز با 2461 امتياز، مازندران با 2330 امتياز و شهرداري مهريز يزد با 2178 امتياز رده هاي چهارم تا ششم را از آن خود ساختند.
سفر 25 روز تيراندازان به استراليا
تيم ملي تيراندازي ايران در 2 قسمت مردان و زنان براي شركت در جام جهاني استراليا 12 اسفندماه سال جاري راهي سيدني مي شود.
تيم ملي تيراندازي ايران براي حضور در جام جهاني استراليا با 23 تيرانداز به اين مسابقات اعزام مي شود.
تيم ايران براي آمادگي بيشتر براي حضور در اين رقابت ها 12 اسفندماه سال جاري به سيدني اعزام خواهد شد و تا 28 اسفندماه اردوي تداركاتي خود را در اين كشور برپا خواهد كرد.
اين رقابت ها از 28 اسفند سال جاري تا 9 فروردين سال آينده برگزار مي شود و تيم ملي در رشته هاي تفنگ و تپانچه بادي اين مسابقات شركت خواهد كرد. در اين سفر ولاديمير گاليا بوييچ سرمربي تيم ملي تپانچه، لازلو سوچك سرمربي تيم ملي تفنگ بادي، خديجه برمكي و مهدي پورصالحي به عنوان مربي كاروان تيم ملي تيراندازي اعزامي به استراليا را همراهي مي كنند.
اعضاي كميته فني كشتي انتخاب شدند
اعضاي كميته فني رقابت هاي كشتي آزاد جام تختي كه روزهاي 14 و 15 بهمن ماه برگزار مي شود، مشخص شدند.
غلامرضا محمدي سرمربي تيم ملي كشتي آزاد، محسن كاوه، اسماعيل دنگسركي و ابراهيم مهربان مربيان تيم ملي كشتي آزاد اعضاي كميته فني رقابت هاي كشتي آزاد انتخابي جام تختي هستند. رقابت هاي انتخابي كشتي آزاد جام تختي روزهاي 14 و 15 بهمنم اه در مجموعه پنج سالن ورزشگاه آزادي برگزار خواهد شد. در پايان اين مسابقات انتخابي جام تختي نفرات واجدشرايط با نظر كادر فني مجوز حضور در جام تختي را به دست مي آوردند. رقابت هاي بين المللي كشتي آزاد جام تختي روزهاي 29 و 30 بهمن ماه برگزار خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14