(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 15 بهمن 1388- شماره 19577
 

مخالفت نماينده پارلمان كويت با استقرار سامانه موشكي آمريكا
ماهاتير محمد : كشورهاي آسيايي مي توانند قدرت غرب را به چالش بكشند
شناخت انقلاب اسلامي ايران (قسمت آخر)
عفو بين الملل: پرونده جنايات اسرائيل در جنگ غزه به دادگاه لاهه مي رود
20 شهيد و 118 مجروح در روز خونين كربلا
اعتصاب در راه آهن فرانسه هزاران مسافر را سرگردان كرد
با موشكباران ساكنان يك روستا آمريكا زنان و كودكان پاكستاني را به خاك و خون كشيد
سوريه تهديدهاي رژيم صهيونيستي را ناشي از استيصال دانست
اظهارات توهين آميز عليه اردوغان پارلمان تركيه را به هم ريخت
برگزاري تظاهرات انتخاباتي در اوكراين ممنوع شد
حزب الله لبنان: پاسخ ما به تجاوز جديد كوبنده تر خواهد بود
 
 
 
 
 



مخالفت نماينده پارلمان كويت با استقرار سامانه موشكي آمريكا

يك نماينده پارلمان كويت درباره استقرار سامانه موشكي آمريكا در خاك اين شيخ نشين به دولتمردان آن هشدار داد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه قطري الشرق، خالد العدوده عضو اپوزيسيون مجلس الامه، طي سخناني، دولتمردان كويتي را از موافقت با استقرار سامانه موشكي آمريكا در شيخ نشين كويت بر حذر داشت.
اين نماينده مجلس الامه روز سه شنبه گفت كه نمي خواهد اين شيخ نشين به سوخت آتش جنگي كه در آينده افروخته خواهد شد، تبديل شود. اين در حالي است كه چندي پيش يك منبع مسئول در وزارت دفاع كويت در گفت وگو با روزنامه كويتي الوطن، خبر مربوط به نصب سامانه موشكي آمريكا در كويت را نادرست خوانده بود.

 



ماهاتير محمد : كشورهاي آسيايي مي توانند قدرت غرب را به چالش بكشند

نخست وزير پيشين مالزي خواستار به چالش كشاندن غرب از سوي كشورهاي آسيايي شد.
به گزارش ايرنا، «ماهاتير محمد» روز سه شنبه در نطق افتتاحيه خود در اجلاس آ سه آن با اشاره به اينكه كشورهاي عضو اتحاديه (آسه آن) و كشورهاي شمال غرب آسيا در صورت اتحاد و همبستگي، توانايي رقابت و مقابله با غرب را دارند، اظهار داشت: اين كشورها بايد قدرت غرب را به چالش بكشند. ماهاتير محمد گفت: اتحاديه آسه آن براي مقابله با چالش هاي فراروي اين اتحاديه چاره اي جز همكاري نزديك با كشورهاي شمال شرق آسيا كه از قدرت و تجربه بيشتري برخوردارند، ندارد. بر اساس اين گزارش، نخست وزير اسبق مالزي با اشاره به ظرفيت هاي موجود در 10 كشور عضو آ سه آن افزود: با وجود فقر و توسعه نيافتگي برخي از اعضاي اين اتحاديه، در صورت اتحاد و همبستگي با كشورهاي شمال شرق آسيا، قادر به مقابله و رقابت با غرب هستند.

 



شناخت انقلاب اسلامي ايران (قسمت آخر)

پروفسور حميد مولانا
اغتشاشات پس از انتخابات دوره دهم رياست جمهوري و حوادث روز عاشورا اصالت و حقانيت انقلاب اسلامي را به نمايش گذاشت و راه پيمايي بي نظير چند ميليوني دي ماه كه به درستي جهانيان را به شگفتي واداشت، دشمنان انقلاب و حمايت كنندگان آن را بار ديگر سرافكنده كرد. ريشه هاي اين فتنه انگيزي پس از پيروزي شكوهمندانه انقلاب اسلامي ايران از سال 1364 شروع گرديد. به خاطر دارم در آن موقع نيز امام خميني(ره) با فتنه گران اتمام حجت كرده فرمودند «بايد دست هايي كه در اين مملكت، قدرتمندي كردند و با قدرتمندي دارند ذخاير ما را مي برند، اينها تمام بايد قطع بشود. اين دست ها بايد قطع بشود و كنار بروند. مملكت مملكت ماست و ما خودمان مي خواهيم اداره كنيم...» (همان، ج2، ص 192، 2/8/57 و همان، ج 19، ص 203، 25/5/64) و «امروز ايران اسلامي به بركت ايمان قوي و تعهد به اسلام و تحول عظيمي كه در اقشار مختلف حاصل شده است، دست شرق و غرب و انگل هاي منحرف را از كشور خود كوتاه و به هيچ قدرتي اجازه نمي دهد در كشور اسلامي ايران دخالت كند. و اين خود حجت قاطعي است براي مسلمانان و مظلومان جهان، كه با خواست ملت ها كسي نمي تواند تجاوز كند و با آن مخالفت نمايد.» امام مي فرمودند: «اين شعار بايد محفوظ باشد كه اين قيام، قيام ملي نيست. اين قيام قيام قرآني است.» او خطاب به مردم انقلابي ايراني فرمودند «اگر اين يك نهضت ملي بود، نه شما اين قدر فعاليت مي كرديد و نه ما و نه ساير ملت ها.» به عبارت ديگر «شك نبايد كرد كه انقلاب اسلامي ايران از همه انقلاب ها جداست؛ هم در پيدايش، و هم در كيفيت مبارزه، و هم در انگيزه انقلاب و قيام. و ترديد نيست كه اين يك تحفه الهي و هديه غيبي بوده، كه از جانب خداوند منان بر اين ملت مظلوم غارت زده عنايت شده است» (همان، ج 21، ص 176، 15/3/68).
امروز پس از سه دهه كه از انقلاب اسلامي ايران سپري شده است، يك خلأ سياسي، مكتبي، اجتماعي و فرهنگي بزرگ در نظام جهاني به طور كلي به وجود آمده و ميدان بيش از هر موقع ديگر براي توسعه و بلوغ يك مكتب و نظام جديد باز شده است، شوروي سابق سقوط كرده و آمريكاي كنوني در درياي بحران فرو رفته است. دنيا امروز بيش از هر موقع ديگر تشنه افكار جديد و روزنه هاي نجات و سعادت است. در اين مسير ممكن است كه راه ها يا انتخاب راه هاي جديد به خوبي مشخص نشده باشد، ولي شك نيست كه سيستم سياسي، اقتصادي و اجتماعي غرب، كه در 200 سال گذشته به تدريج خود را به جهانيان مسلط كرد، به بن بست رسيده است و اين بزرگترين بحران «نامرئي» دهه اول قرن بيست و يكم است. سران فتنه امروزي در تمام دنيا كوشش دارند اين نظام كهنه و پوسيده را با فريب دادن افكار عمومي و شهروندان زنده كنند، بدون اينكه واقف باشند اين كار عملي نيست و با واقعيت مطابقت ندارد.
انقلاب اسلامي ايران، فقط براي فروپاشي طاغوت نبود، بلكه براي احيا و استحكام توحيد و حكومت اسلامي بود. انقلاب اسلامي براي بي تفاوتي در مقابل دكترين هاي حاكم، يا گسترش مكتب هاي مختلف نبود. هدف اصلي انقلاب، حقانيت وحدت الهي و ارزش هاي حاصله از آن بود، نه قبيله گرايي، خويشاوندي، و حفظ طايفه و خانواده شخصي و حب جاه و مقام. انقلاب اسلامي براي سياست و عدالت و نظام اخلاقي بود، نه براي نظام و سياست اقتداري. انقلاب اسلامي عليه ظالمان و سلطه جويان بود، نه سازش و سياست مسالمت آميز با آنها، انقلاب اسلامي براي نجات مردم بود نه گمراهي آنها. به طور خلاصه انقلاب اسلامي، انقلاب براي تغييرات بنيادي در جامعه بود. سقوط شاه، برچيده شدن نظام شاهنشاهي و استقرار حكومت يك هدف اصلي بود ولي هدف اصلي ديگر بازسازي و تغييرات نهادين در جامعه و سيستم اقتصادي و فرهنگي بود. انقلاب اسلامي از طرف ديگر يك انقلاب مردمي بود و براي همين مردم انتظار داشته و دارند كه خواص و نخبگان انقلاب با خواص و نخبگان قبل از انقلاب تفاوت هاي بنيادي و اساسي داشته باشند. همان طور كه انقلاب اسلامي يك انقلاب دائم و بي پايان است، همان طور هم تعهد و وفاداري و ايمان خواص و عوام به انقلاب بايد دائمي و بي پايان و باايمان باشد. در انقلاب اسلامي، اگر ما به آن ايمان داشته باشيم، همه در همه حال مورد آزمايش و امتحان هستند و كارنامه هر فرد انقلابي اسلامي امروز بايد از كارنامه انقلابي و اسلامي ديروز و پريروز او بهتر و مستحكم تر باشد.
آسيب شناسي انقلاب يكي از خصائص بزرگ امام خميني(ره) بود. هشدار ايشان نسبت به اشتباه رجال سياسي و روشنفكران صفحات مهم و بزرگي را در تاريخ انقلاب اسلامي ايران ثبت كرده است. در بحبوحه انقلاب امام فرمودند:
«الان ماها مكلفيم ديگر؛ ما اشتباهات را تا حالا ديديم و من خوف اين دارم كه باز اقشار اين ملت ما، اين رجال علمي ما، رجال سياسي ما، اشخاص روشنفكر ما، يك اشتباهي بكنند، كه اگر اين اشتباه بشود ديگر ما تا آخر گرفتار هستيم، ديگر چنين نيست كه ما باز يك اميدي داشته باشيم كه يك انقلابي بشود.»(همان، ج3، ص 36، 16/8/57). خوشبختانه مردم وحدت خود را حفظ كردند و خواص نخبگان گمراه شده را كنار كشيد، و انقلاب پيروز گرديد. ولي رهبر انقلاب اسلامي به درستي مي دانستند كه دشمنان درصدد انحراف نهضت اسلامي هستند و ملت بايد اين انقلاب را از خطرات حفظ كند. هنوز يك ماه از پيروزي انقلاب اسلامي ايران نگذشته بود كه امام اين اخطار را به دشمنان دادند:
«نبايد ابهامي در قضايا باشد. اگر چنانچه ابهامي در قضايا باشد، يا بخواهند منحرف كنند اين نهضت اسلامي ما را، منتهي به شكست خواهد شد؛ خيانت به ملت است، خيانت به اسلام است. آنها كه درصدد هستند اين نهضت را منحرف كنند از جهت اسلاميت، آنها بدانند كه خائن بر اسلام هستند، خائن بر ملت هستند. امروز بايد شعار همان شعار اسلامي باشد، جمهوري اسلامي. آنها كه اصرار دارند اسلام را از كنار جمهوري كنار بگذارند، اينها خائناني هستند كه در ملت مي خواهند اختلاف ايجاد كنند.»(همان، ج5، ص 184، 18/12/57).
درخواست رهبر انقلاب از ملت بسيار صريح، واضح و روشن بود:
«از ملت تقاضا دارم كه نگذارند خون جوانانشان هدر برود. نگذارند اجانب رخنه پيدا كنند، نگذارند استقلالي كه به دست آورده اند از بين برود. نگذارند آزادي اي كه به دست آمده است، مبدل به اختناق شود، به حكومت اسلام، به جمهوري اسلامي، نه يك حرف زياد نه يك حرف كم. كساني هم كه مي خواهند به راه هاي ديگر بروند آزادند، لكن توطئه قدغن، خيانت قدغن، رأي آزاد، هر چه مي خواهند بگويند.»(همان، ج5، ص 186، 18/12/57)
و مردم به امام شان لبيك گفتند.

 



عفو بين الملل: پرونده جنايات اسرائيل در جنگ غزه به دادگاه لاهه مي رود

سازمان عفو بين الملل اعلام كرد، گزارش رژيم صهيونيستي درباره جنگ 22 روزه غزه پذيرفتني نيست و به همين دليل اين پرونده به دادگاه بين المللي لاهه ارجاع داده خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري مهر، «مالكوم اسمارت» مدير برنامه هاي خاورميانه و شمال آفريقا در سازمان عفو بين الملل اظهار داشت، اسرائيل در گزارش خود درباره جنگ غزه درباره موضوعاتي مانند كشتار غيرنظاميان، آوارگي هزاران فلسطيني، حملات به تأسيسات سازمان ملل متحد، هدف قراردادن آمبولانس ها و مواردي از اين قبيل با صداقت سخن نگفته است لذا اين موضوع به دادگاه لاهه ارجاع داده خواهد شد.
وي افزود: تحقيقات و گزارش اسرائيل از نظر دقت، شفاف بودن بي طرفي و صداقت با استانداردهاي جهاني مطابقت ندارد.
اسمارت گفت: در نهايت مسئوليت برقراري عدالت بر عهده سازمان ملل متحد است و اگر اسرائيل به سهل انگاري و وقت كشي ادامه دهد اين موضوع به دادگاه جنايي بين المللي (لاهه) ارجاع داده خواهد شد.
گفتني است رژيم صهيونيستي 29 ژانويه گزارشي 46 صفحه اي درباره جنگ غزه به دبيركل سازمان ملل متحد ارائه كرد كه در آن تنها به 150 حادثه در جريان جنگ 22 روزه اشاره كرده است.
در جنگ 22 روزه غزه 1400 فلسطيني شهيد و بيش از 5000 نفر زخمي شدند. بيشتر شهدا و زخمي هاي فلسطيني زنان و كودكان بودند.
در اين حال، «الكل الديني احسان اوغلي» دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي بر لزوم تعقيب و محاكمه جنايتكاران جنگي اسرائيل در دادگاه هاي بين المللي تأكيد كرد.
وي يادآور شد كه سازمان كنفرانس اسلامي با نگراني فراوان تشديد تجاوزات اسرائيل عليه ملت فلسطين در پرتو بي اعتنايي جامعه بين الملل و برخورد دوگانه اين سازمان با تجاوزات دشمن صهيونيستي را دنبال مي كند.
دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي درباره تجاوزات رژيم اشغالگر قدس عليه مسجدالاقصي، يورش هاي پي درپي گروهك هاي يهودي به اين مكان مقدس و حفاري هاي اسرائيل در زير قدس و مسجدالاقصي و توسعه يهودي سازي شهر بيت المقدس هشدار داد.
اوغلي گفت، سازمان كنفرانس اسلامي در عرصه هاي مختلفي براي متوقف كردن تجاوزات دشمن صهيونيستي عليه ملت فلسطين و حمايت از حقوق حقه اين ملت دست به تحركات زده است و از همان لحظات نخست آغاز تجاوز وحشيانه سال گذشته ارتش عبري به نوارغزه اين تجاوزات را محكوم كرد.
كميته عالي اسلامي قدس نيز با تأكيد بر اينكه شهر قدس در معرض خطر جدي قرار دارد از كشورهاي عربي و اسلامي و جامعه بين الملل خواست تا در جهت مقابله با توطئه هاي دشمن صهيونيستي در جهت يهودي سازي اين شهر و كوچاندن شهروندان فلسطيني از آن تلاش كنند.
همچنين رئيس جديد آژانس امدادرساني و استخدام آوارگان فلسطيني «آنروا» ضمن تأكيد بر لزوم پايان بخشيدن به بحران معيشتي ساكنان نوارغزه از جامعه بين الملل خواست تا در جهت لغو محاصره اين منطقه بحران زده تلاش كند.
از سوي ديگر، جمعيت هلال احمر فلسطين تأكيد كرد كه رژيم صهيونيستي در سال گذشته ميلادي 455 بار كادر پزشكي اين جمعيت را مورد حمله قرار داد.
ساير رويدادها
¤ كشف بمب هاي شناور در سواحل سرزمين هاي اشغالي، صهيونيست ها را دچار وحشت كرده است.
¤ سخنگوي حماس گفت، سلام فياض نخست وزير انتصابي تشكيلات خودگردان فلسطين با رژيم صهيونيستي عليه ملت فلسطين همدست شده است.
¤ جنگنده هاي رژيم صهيونيستي مناطق مرزي نوار غزه را بمباران كرده و سه شهروند فلسطيني را زخمي كردند.
¤ سفير تركيه در فلسطين اشغالي به دليل افزايش تنش ها با رژيم صهيونيستي خواستار پايان مأموريت خود شد.
¤ دبيركل اتحاديه عرب از تسامح جامعه بين الملل با برنامه هاي هسته اي رژيم صهيونيستي انتقاد كرد.

 



20 شهيد و 118 مجروح در روز خونين كربلا

انفجار بمب ميان زائران اربعين حسيني (ع) در آستانه ورود به شهر كربلا، 20 شهيد و 118مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، ديروز يك دستگاه موتورسيكلت مملو از مواد منفجره در حومه شرقي و 10 كيلومتري شرق شهر كربلا، منفجر شد. اين انفجار كه در ميان خيل زائران اربعين حسيني(ع) و در آستانه ورود به اين شهر روي داد، شهادت دست كم 20 زائر و جراحت 118 تن ديگر را در پي داشت. اين انفجار در حالي روي داد كه تاكنون ميليون ها نفر با پاي پياده به كربلا رسيدند و به گفته مقامات عراقي، تعداد جمعيت روز اربعين (فردا) به حدود 10 ميليون نفر خواهد رسيد. حدود 30 هزار نفر از نيروهاي پليس مسئوليت برقراري امنيت در كربلا را بر عهده دارند. شهر حله در جنوب بغداد نيز ديروز شاهد انفجار بمب در مسير كاروان پياده زائران كربلا بود. اين انفجار نيز شهادت سه غير نظامي و جراحت 23 نفر ديگر را در پي داشت. بسياري از قربانيان و زخمي هاي دو انفجار مذكور را زنان و كودكان بي گناه تشكيل مي دهند. «نوري مالكي» نخست وزير عراق، حملات عليه شيعيان در مراسم ها و روزهاي خاص را كار بعثي ها و سلفي ها مي داند.
«محمود الميالي» يك نماينده سابق مجلس عراق هم ديروز به خبرگزاري فارس گفت: فشار آمريكايي ها براي حضور بعثي ها در عرصه سياسي عراق و انفجارهاي بمب، هر دو يك هدف را دنبال مي كنند و آن تأثيرگذاري بر انتخابات آتي عراق است. انتخابات پارلماني اين كشور، 16 اسفند برگزار مي شود.

 



اعتصاب در راه آهن فرانسه هزاران مسافر را سرگردان كرد

كاركنان راه آهن فرانسه در اعتراض به روند حذف مشاغل در بخش حمل و نقل دست به اعتصاب سه روزه زده اند كه اين امر باعث شد هزاران نفر از مسافران سرگردان شوند.
به گزارش خبرگزاري ها، كاركنان راه آهن فرانسه از ساعت هشت شب روز سه شنبه و بنابه فراخوان برخي اتحاديه ها و سنديكاها، اعتصاب سه روزه اي را آغاز كرده اند كه روز گذشته باعث بروز اختلالات نسبتاً شديدي در حركت و رفت وآمد قطارها به وجود آورد. «ادامه روند اخراج كاركنان بخش حمل و نقل» به دليل بحران اقتصادي، «كمبود حقوق، انجام اصلاحات» و بي توجهي مسئولان به اعتراض ها، عمده دلايل برپايي اين اعتصاب عنوان شده است كه فراخوان آن ازسوي «كنفدراسيون عمومي كار»، كنفدراسيون دموكراتيك كار، اتحاديه ملي سنديكاهاي خودمختار و... صادر شده و تا امروز (پنجشنبه) ادامه خواهد داشت.
گفتني است، سيستم حمل و نقل راه آهن فرانسه كه از جمله خطوط شلوغ و پرتردد ريلي جهان محسوب مي شود، طي ماه هاي اخير شاهد اعتصاب هاي مشابهي بوده كه خسارات فراواني به بار آورده است.
بنابه گزارش هاي رسمي منتشر شده در رسانه هاي فرانسه، ظرف سال جاري ميلادي بيش از 1400 فرصت شغلي در شركت راه آهن فرانسه حذف خواهد شد كه با اضافه شدن اين رقم به رقم 1760 فرصت شغلي حذف شده در سال گذشته، اين رقم به 2586 خواهد رسيد.
براساس اين گزارش، راه آهن فرانسه همچنين درنظر دارد درسال جاري بسياري از هزينه هاي خود را به دليل «نداشتن توجيه اقتصادي» حذف كند.

 



با موشكباران ساكنان يك روستا آمريكا زنان و كودكان پاكستاني را به خاك و خون كشيد

هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا با موشكباران مناطق وزيرستان شمالي، 31غيرنظامي پاكستاني را كشتند.
به گزارش خبرگزاري فارس، يك مقام ارشد امنيتي پاكستان اعلام كرد: هشت فروند هواپيماي بدون سرنشين آمريكا سه شنبه شب روستاي «دته خيل» وزيرستان شمالي را با 18موشك هدف قرار دادند. اين مقام افزود: در اين حمله، دست كم 31غيرنظامي كشته شدند و انتظار مي رود تعداد كشته شدگان افزايش يابد.
مقامات محلي وزيرستان تعداد تلفات را تاييد كرده اند. احتمال مي رود اين كشتار شبانه غيرنظاميان، خشم عمومي و ضدآمريكايي در پاكستان را دوچندان كند. مقامات اسلام آباد بارها از آمريكا خواسته اند به اين حملات پايان دهد. اما، پنتاگون اين حملات را در چارچوب استراتژي جديد « باراك اوباما»، رئيس جمهور آمريكا، انجام مي دهد. اوباما به حملات هوايي در شمال غرب پاكستان، اولويت ويژه اي داده است و ظاهرا از دست مقامات اسلام آباد هم براي ممانعت از اين حملات، كاري ساخته نيست. براساس گزارش خبرگزاري فرانسه، طي يكسال و نيم گذشته بيش از 700 نفر در نتيجه حملات موشكي آمريكا به مناطق قبيله نشين شمال غرب پاكستان، كشته شده اند.
انفجار تروريستي
نوار قبايلي شمال غرب پاكستان ديروز و سه شنبه شاهد يك انفجار تروريستي توسط شبه نظاميان طالبان بود؛ اين انفجار در مجاورت يك مدرسه دخترانه شهرستان «تميرگره» ايالت سرحد روي داد. اين انفجار كه توسط يك فرد انتحاري و با جليقه انفجاري انجام شد، به مرگ چهار نظامي آمريكايي و 10دختر دانش آموز و جراحت تعدادي ديگر انجاميد. در بلوچستان پاكستان هم افراد مسلح يك كاميون حامل مواد سوختي براي نيروهاي ناتو در افغانستان را هدف حمله قرار دادند.
در اين حمله، راننده و كمك راننده كاميون كشته شدند و خود كاميون هم در آتش سوخت.

 



سوريه تهديدهاي رژيم صهيونيستي را ناشي از استيصال دانست

سوريه تهديدات اخير وزيرجنگ رژيم صهيونيستي عليه اين كشور را كم اهميت خواند و آن را نشان دهنده سردرگمي اين رژيم دانست.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه عربستاني «الرياض» منابع سوري درپاسخ به تهديدات اخير رژيم صهيونيستي اعلام كردند كه اين تهديدات تازگي ندارد و در چارچوب جنگ رواني اسراييل است.به گفته اين منابع، اين تهديدات در چارچوب سياست تحريك آميز اين رژيم براي سرپوش گذاشت بر جنايت هاي مداوم خود عليه ملت و سرزمين فلسطين به ويژه استفاده از فسفر سفيد عليه شهروندان فلسطيني و گزارش گلدستون و سرقت اعضاي بدن فلسطينيان است.
منابع سوري همچنين گفتند كه تهديدات اسراييل عليه سوريه سرپوش گذاشتن به مخالفت اسراييل با صلح و توسعه زرادخانه جنگي اين رژيم به دليل اعتقاد به سياست كشتار و تخريب است.
گفتني است «ايهود باراك» وزيرجنگ رژيم صهيونيستي دركنفرانس سالانه «هرتزليا» كه با حضور افسران عاليرتبه ارتش اسراييل برگزارشد، در رابطه با احتمال تقابل نظامي با دمشق به دليل حاصل نشدن پيشرفت در گفت وگوهاي غيرمستقيم با سوريه به اين كشور هشدار داد.

 



اظهارات توهين آميز عليه اردوغان پارلمان تركيه را به هم ريخت

بر اثر زد و خورد نمايندگان دو حزب در پارلمان تركيه گروهي از نمايندگان مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، نمايندگان مجلس تركيه در جريان بررسي درخواست حزب «حركت ملي» براي استيضاح «عمر دينچر» وزير كار و امور اجتماعي و در پي مشاجره لفظي با يكديگر درگير شدند.
بر اساس اين گزارش، تصاوير زد و خورد نمايندگان با يكديگر به طور زنده از تلويزيون پخش مي شد، اما به علت شدت درگيري نمايندگان پارلمان، كه عمدتاً از حزب حاكم «عدالت و توسعه» و حزب مخالف «حركت ملي» بودند و به ناسزاگويي مشغول بودند، صداي درون مجلس از تلويزيون قطع شد. گزارش ها، حاكي است، اظهارات توهين آميز «عثمان دورموش» نماينده حزب «حركت ملي» درباره رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه و همسر وي، موجب مناقشه لفظي و سپس درگيري ميان نمايندگان شد.
اين درگيري ها، عاقبت با تلاش سران گروه هاي پارلماني فيصله يافت، و در پايان تلاش حزب مخالف براي استيضاح وزير كار با مخالفت نمايندگان حزب «عدالت و توسعه» ناكام ماند.

 



به دليل نگراني از وخامت اوضاع سياسي
برگزاري تظاهرات انتخاباتي در اوكراين ممنوع شد

در آستانه برگزاري دور دوم انتخابات رياست جمهوري اوكراين و وخيم ترشدن اوضاع سياسي كشور، دادگاه «كيف» برگزاري تظاهرات در پايتخت را به مدت يك ماه ممنوع اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، با نزديك شدن به زمان برگزاري دور دوم انتخابات مهم و حساس رياست جمهوري اوكراين و وخيم تر شدن اوضاع سياسي در اين كشور و در حالي كه هر دو نامزد يكديگر را به «تلاش براي تصرف پايتخت» متهم مي كنند، دادگاه شهر «كيف» اعلام كرد، به مدت يك ماه از اول فوريه تا اول ماه مارس، طرفداران هيچ يك از نامزدها اجازه برگزاري تظاهرات در پايتخت به خصوص «ميدان مركزي شهر» را ندارند.
براساس اين گزارش، اين تصميم به منظور جلوگيري از تكرار حادثه انتخابات سال 2004اتخاذ مي شود كه به وقوع «انقلاب نارنجي» منجر شد.
اين گزارش در ادامه مي افزايد، «ويكتور يانكوويچ»، رهبر حزب مناطق و نامزد مورد حمايت روسيه قرار است با «يوليا تيموشنكو»، نخست وزير نارنجي به رقابت بپردازد.گفتني است دور نخست انتخابات رياست جمهوري اوكراين با شركت 18نامزد در تاريخ 17ژانويه (27ديماه) برگزار شد كه طي آن «يانكوويچ» توانست با اختلاف 10درصد بيش از «تيموشنكو» به همراه وي به دور دوم راه يابد. اين دور از انتخابات به دليل روشن شدن سرنوشت «انقلاب نارنجي» داراي اهميت ويژه اي است.

 



حزب الله لبنان: پاسخ ما به تجاوز جديد كوبنده تر خواهد بود

حزب الله لبنان اعلام كرد، در صورت حمله اسرائيل به لبنان، پاسخ حزب الله به اين تجاوز گسترده تر از قبل خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، يك منبع خبري حزب الله اعلام كرد، اسرائيل در صورت حمله به لبنان بهاي سنگيني پرداخت خواهد كرد.
وي افزود: حزب الله بعد از جنگ 33 روزه در سال 2006 بسيار نيرومندتر هم شده است و آمادگي پاسخ دادن به هرگونه تجاوز اسرائيل را دارد.
اين منبع خبري تصريح كرد، لبنان كشوري مهم در منطقه است و در صورت هرگونه تجاوز اسرائيل به لبنان تمامي كشورهاي منطقه و در رأس آنها سوريه از لبنان دفاع خواهد كرد.
اين منبع خبري كه خواست نامش فاش نشود همچنين گفت: استراتژي جنگ نسبت به گذشته متفاوت است و نيروهاي مقاومت در كنار ارتش لبنان متحد و هماهنگ با دشمن متجاوز مقابله خواهند كرد.
از سوي ديگر، حزب الله لبنان بار ديگر تاكيد كرد كه انتقام خون عماد مغنيه را به زودي خواهد گرفت.
حزب الله اعلام كرد، پاسخ ندادن به ترور مغنيه در دمشق و محمود المبحوح در دبي باعث شده كه اشتهاي اين رژيم در اقدامات مشابه افزايش يابد به همين دليل بايد هر چه سريع تر در برابر هر عمليات تروريستي اقدام شود.
گفتني است بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي روز گذشته ادعا كرد كه حزب الله در سايه دولت لبنان قدرتمندتر شده است. وي در مصاحبه خبري مشترك با برلوسكني نخست وزير ايتاليا اظهار داشت، حزب الله در دولت لبنان شركت دارد و توانمندي نظامي خود را با حمايت اين دولت افزايش داده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14