(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 15 بهمن 1388- شماره 19577
 

كشف و امحاء 6 تن داروي قاچاق و تقلبي
دستگيري اعضاي باند بزرگ جعل مدارك دانشگاهي
رويدادهاي خارجي حبس ابد براي 2 نوجوان آتش افروز
معاون اول قوه قضائيه: پرونده فرزندان هاشمي براي رسيدگي به دادسرا ارجاع شد
استقرار گروه پزشكي هلال احمر در حرم امام حسين(ع)
محكوميت 42 عضو شبكه سرقت مسلحانه به حبس
در مورد 9 متهم به محاربه نظر دادگاه تجديدنظر هنوز اعلام نشده است
تونل توحيد شب ها مسدود مي شود
آغاز مرحله دوم نام نويسي آرم طرح ترافيك
جاري شدن بنزين در تصادف زنجيره اي 6 خودرو
سازمان هاي مسئول جمع آوري و نگهداري متكديان تهران خبر دادند
متكديان از تهران به زادگاهشان برگردانده مي شوند
احداث 100 ورزشگاه در مدارس شهر تهران
ريزش تونل زيرزميني غزه
دي ان اي فرعون
انفجار در مركز خريد استراليا
موج جديد سرما در ايتاليا و آلمان



كشف و امحاء 6 تن داروي قاچاق و تقلبي

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي ايران از كشف و امحاء حدود 6 تن داروي قاچاق و تقلبي در 4 ماه اخير خبر داد.
دكتر بيگلر در حاشيه نمايشگاه و امحاء 5 تن داروي قاچاق و غير مجاز، افزود: در سال جاري اين دومين برنامه امحاي داروهاي تقلبي و قاچاق مراكز مختلف است. بيشتر داروهاي تقلبي كه كشف شده اند از مراكز غير مجاز و بخش ديگر آن از داروخانه هاي متخلف است. ارزش ريالي اين فرآورده هاي كشف شده دو ميليارد ريال و نزديك به 6 تن است كه اين ميزان نسبت به چهار ماهه گذشته رشد 100 درصدي داشته است.
وي افزود: وجود اين رشد دليل بر عرضه زياد اين داروها در بازار نيست بلكه هدف گيري و نظارت ما به سوي اقلام، متمركز شده و افزايش يافته است و كميسيون مبارزه با قاچاق كالا فعاليت هاي بسيار خوبي انجام داده است كه حمايت آنها در اين زمينه به كشفيات ما كمك بسيار زيادي كرده است.
دكتر بيگلر تصريح كرد: با كاهش بخشي از داروهاي توليد داخل در 3 ماهه اول سال، با كاهش پيك توليد شيشه در مراكز غير مجاز مواجه بوديم كه بخش عمده فرآورده اين داروي مخدر، بخشي از داروهاي روتين داخلي بودند كه با سهميه بندي وزارت بهداشت و كنترل هاي شديد در سه ماهه سوم، كشفياتي درخصوص اقلام شيشه وجود نداشت.
به گزارش ايسنا، وي ادامه داد: بيشتر فرآورده هاي دارويي قاچاق در قالب داروهاي بدن سازي هستند، داروهاي مكمل نيز مورد سوء استفاده قرار مي گيرند و با رنگ ها و نام هاي مختلف به فروش مي رسند، داروهاي مكمل مجاز براساس نياز جامعه وارد كشور شده است و در داروخانه ها به فروش مي رسد، افراد بايد دارو را از مراكز مجاز تهيه كنند.

 



دستگيري اعضاي باند بزرگ جعل مدارك دانشگاهي

سرويس اجتماعي-
رئيس اداره اجتماعي پليس امنيت ناجا از متلاشي شدن باند بزرگ جعل مدارك دانشگاهي در كشور توسط پليس در پايتخت خبر داد.
سرهنگ مجيد فقيه درباره جزئيات اين خبر گفت: اين باند كه به سركردگي يكي از استادان معروف دبيرستان تهران بوده است اقدام به جعل مدارك ديپلم و دكترا از دانشگاه هاي تهران، شهيد بهشتي، علم و صنعت و دانشگاه آزاد مي كردند.
اين باند با راه اندازي شبكه دفتري «طرح جامع آموزش و سنجش» و گرفتن مبلغ 15 تا 30ميليون تومان از هر فرد، در امر ارائه مدارك جعلي دانشگاه هاي دولتي و آزاد فعاليت داشتند.
به گفته سرهنگ فقيه اعضاي شبكه در خيابان انقلاب و آفريقا و منطقه ولنجك تهران سه دفتر را براي انجام اقدامات خود ايجاد كرده بودند كه در آذرماه تمام 9 عضو اين سه شركت كه زيرمجموعه شبكه جعل مدارك دانشگاهي بودند، از سوي پليس دستگير شدند.
وي ادامه داد: در بازرسي از محل دستگيري اين افراد 60 عدد مهر دانشگاه هاي مختلف دولتي و آزاد، مهرهاي سازمان سنجش و وزارت علوم، مدارك جعلي كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا به همراه گواهينامه هاي جعلي، كارت هاي جعلي برگزاري جلسات كنكور، كارت جعلي جانبازي، كارت هاي جعلي دانشجويي و مشروبات الكلي از سوي پليس كشف و ضبط شد.
رئيس اداره اجتماعي پليس امنيت ناجا در رابطه با سركرده اين شبكه هم، گفت: فرد مورد نظر داراي ليسانس فيزيك بوده و چندين سال به عنوان دبير فيزيك در تهران و شمال كشور تدريس مي كرده است.
وي با اشاره به اين كه در سال 84 سركرده اين شبكه شركتي را با موضوع صادرات و واردات و اخذ وام هاي بانكي تاسيس كرد، افزود: پس از آن، اين فرد در اوايل سال 87 بدون اطلاع اعضاي هيئت مديره شركت مذكور اقدام به عضوگيري براي اجراي اقدامات غيرقانوني خود براي جعل مدارك كرد.
سرهنگ فقيه اضافه كرد: شيوه فعاليت اعضاي اين باند بدين شكل بود كه پس از آن كه رابطان شبكه، متقاضيان ورود به دانشگاه را به اين باند معرفي مي كردند. اين افراد در يكي از دفاتر خيابان هاي انقلاب، آفريقا و منطقه ولنجك اقدام به پر كردن فرم هاي ثبت نام جعلي و انعقاد قرارداد كرده و اعضاي شبكه اعلام مي كردند كه اين افراد از طريق سهميه هاي خاص ارگان هاي دولتي مي توانند وارد دانشگاه شوند، اين در حالي بود كه تبليغات اين افراد بيشتر براي ثبت نام متقاضيان در دانشگاه هاي شهيد بهشتي، علامه طباطبايي، علم و صنعت و تهران بود.
وي در ادامه تصريح كرد: اعضاي اين شبكه با استفاده از مهر جعلي سازمان سنجش، همچنين مهرهاي ژلاتيني دانشگاه ها اقدام به جعل گواهي اشتغال به تحصيل و كارت هاي موقت دانشجويي كرده و پس از گرفتن وجوه از سوي متقاضيان به عنوان ثبت نام به دانشگاه از طريق پست اين كارت ها را براي اين افراد ارسال مي كردند، اين در حالي بود كه گواهي هاي جعلي مذكور به ارگان هايي مانند نظام وظيفه و پليس راهنمايي و رانندگي هم از سوي برخي از افراد ارائه شده بود.
رئيس اداره اجتماعي پليس امنيت ناجا گفت: افراد اين شبكه با برگزاري كلاس هاي پيش نياز دانشگاه از طريق عقد قرارداد با شركت مذكور و با توجه به نفوذي كه در برخي دانشگاه ها پيدا كرده بودند، همچنين برگزاري امتحان نمادين، قانوني بودن اقدامات خود را براي متقاضيان توجيه كرده بودند.
به گفته وي، متهم اصلي اين پرونده با استفاده از رايانه و اسكنر و همچنين تهيه مهرهاي جعلي دانشگاه ها اقدام به جعل مدارك دانشگاهي نيز مي كرد كه متقاضيان اين مدارك جعلي هم بيشتر مربوط به شركت هاي خصوصي بودند.
رئيس اداره اجتماعي پليس امنيت ناجا بيان كرد: نكته قابل توجه اين است كه اعضاي اين شبكه حتي جواب استعلام واقعي بودن اين مدارك را هم جعل مي كردند، در بين اين متقاضيان بازنشستگان دولتي هم وجود داشتند، به طور مثال يكي از مدارك جعل شده مربوط به مدرك ليسانس علوم اقتصادي بود كه فرد مورد نظر طي يك سال با اين مدرك از شركت خود حقوق گرفته بود.
سرهنگ فقيه اظهار كرد: در رابطه با اين پرونده 70 نفر كه مرتبط با موضوعات مدارك جعلي ورود به دانشگاه ها و همچنين بحث مدارك دانشگاهي جعلي بودند، دستگير شدند كه از اين تعداد پرونده 30 تن از افراد دستگير شده تكميل و به دادسرا ارائه شده و بررسي پرونده مابقي اين افراد از سوي پليس در حال انجام است.
وي تصريح كرد: تاكنون حدود 110فقره مدرك مربوط به متقاضيان ورود به دانشگاه ها در اين پرونده كشف شد و پس از دستگيري اعضاي اين شبكه 80 شاكي به پليس و دادسرا در رابطه با اين پرونده مراجعه كردند.
رئيس اداره اجتماعي پليس امنيت ناجا ارزش ريالي كلاهبرداري اين شبكه را يك ميليارد تا يك ميليارد و نيم تومان عنوان كرد و افزود: از بين متهمان رابط كه از سوي پليس دستگير شده اند، تعدادي كارمندان بخش دولتي بودند و ميزان تحصيلات افراد دستگير شده ليسانس و فوق ليسانس بود. همچنين از سركرده اين باند يك كارت جانبازي جعلي هم كشف شد.
وي افزود: بيشترين مدارك جعل شده در اين پرونده مربوط به مدارك ديپلم و ليسانس بوده و اعضاي اين باند براي جعل مهر دانشگاه ها مبلغ 10ميليون تومان به جاعل اين ممهور داده بود كه فرد جعل كننده اين مهرها هم از سوي پليس دستگير شد.
به گزارش ايسنا، سرهنگ فقيه در پايان با بيان اين كه تحقيقات پليس در رابطه با اين پرونده همچنان ادامه دارد، گفت: افرادي كه به اين شيوه مورد كلاهبرداري قرار گرفته اند به شعبه چهار دادسراي كاركنان دولت و يا پليس مراجعه كنند.

 



رويدادهاي خارجي حبس ابد براي 2 نوجوان آتش افروز

دو نوجوان به اتهام آتش افروزي در جنگل هاي منطقه استراليا دستگير و روانه زندان شدند.
اين دو نوجوان 14 و 15 ساله كه توسط پليس ايالت «ويكتوريا» دستگير شدند در به آتش كشيدن جنگل ها و مراتع در اين ايالت هم در سال گذشته و هم در سال جاري ميلادي دست داشتند.
اين دو نوجوان در هفتم فوريه سال گذشته ميلادي بر اثر آتش افروزي عمدي در جنگل ها و مراتع ايالت «ويكتوريا» باعث كشته شدن يك مرد 47 ساله و از بين رفتن 354 هكتار از اراضي جنگلي و 61 منزل مسكوني و بي خانمان شدن ده ها هزار نفر از سكنه اين منطقه شدند.
همچنين براساس تخمين پليس ايالتي «ويكتوريا» آتش افروزي هاي اين دو نوجوان 21 ميليون دلار خسارت به بار آورده است.
براساس اعلام پليس اين دو نوجوان در صورت اثبات اتهام آتش افروزي عمدي و وارد كردن خسارات مالي و قتل به حبس ابد در دارالتاديب و سپس زندان ايالتي محكوم مي شوند.
گفتني است، بر اثر وقوع آتش سوزي در سال گذشته ميلادي و سال جاري در ايالت جنوبي «استراليا» 173 نفر جان باخته و دو هزار منزل مسكوني نيز تخريب شد.
رسانه هاي اين كشور فاجعه آتش سوزي سال گذشته را «يكشنبه سياه» لقب دادند.

 



معاون اول قوه قضائيه: پرونده فرزندان هاشمي براي رسيدگي به دادسرا ارجاع شد

معاون اول قوه قضائيه گفت: امروز اراده دستگاه قضايي بر اين امر استوار است كه به هيچ عنوان رسيدگي به اتهامات منتسبان به خواص را كنار نگذارد و پرونده فرزندان هاشمي نيز به دادسراي تهران ارجاع شده است و در موعد مقرر در جريان قرار مي گيرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي دوشنبه شب در نشست سياسي بصيرت كه در مسجد اهل البيت(ع) قم برگزار شد در سخناني اظهار داشت: در دين مبين اسلام اصولاً خواص را با بصيرت آنها مي شناسند و در روايات آمده كه نداشتن چشم سر بهتر از آن است كه انسان از بينش كافي برخوردار نباشد و نتواند راه درست زندگي و طريقه حيات طيبه را تشخيص دهد.
وي تصريح كرد: دشمنان در سه دهه گذشته براي حركت انقلاب اسلامي زحمت ايجاد كردند اما هيچگاه موفق به توقف آن نبوده و نخواهند بود، زيرا ملت ايران از نعمت بصيرت و راهبري حكيمانه امام خميني و رهبر معظم انقلاب اسلامي برخوردار بوده است.
وي با بيان اينكه آراي دستگيرشدگان در جريان فتنه اخير پس از قطعي شدن به آگاهي مردم خواهد رسيد، خاطرنشان كرد: در جريان فتنه گام نخست برخورد قاطعانه بوده و تبيين ابعاد فتنه و روشنگري مردم و نيز ترميم جامعه گام هاي بعدي هستند و كساني كه امروز واژه رأفت اسلامي و عفو را به كار مي برند بايد بدانند كه ما راه برخورد با اغتشاشگران را تا انتها ادامه داده و ريشه فتنه را از ميان برمي داريم.
حجت الاسلام رئيسي در خصوص رسيدگي به پرونده فرزندان هاشمي رفسنجاني نيز گفت: اراده دستگاه قضايي امروز بر اين امر استوار شده است كه به هيچ عنوان رسيدگي به اتهامات كساني كه منتسب به خواص هستند را كنار نخواهد گذاشت و پرونده فرزندان هاشمي نيز به دادسراي تهران ارجاع شده و در موعد مقرر در جريان قرار خواهد گرفت.
وي تأكيد كرد: دستگاه قضائي براي هيچ شخصيتي حاشيه امن قرار نخواهد داد و همه در برابر قانون پاسخگو خواهند بود و براي آنها به هيچ عنوان رويكرد اغماض و كوتاهي را پيش نخواهيم گرفت.
معاون اول قوه قضائيه درباره شايعه عدم حضور اعدام شدگان در اغتشاشات اخير نيز گفت: دو نفري كه اعدام شده و 9 نفر ديگر كه در صورت قطعيت حكم به زودي اعدام خواهند شد قطعاً در جريان آشوب هاي اخير دستگير شدند و هر كدام به يكي از جريان هاي ضدانقلاب مرتبط بوده و با انگيزه نفاق و براندازي نظام در اغتشاشات حضور يافته اند.
وي همچنين مسئله كهريزك را حاشيه اي دانست كه از متن اصلي كه همان جريان فتنه و ظلم بزرگ به نظام اسلامي است فراتر رفته و در ادامه گفت: امروز دستگاه قضائي با جديت پرونده متهمان كهريزك را پيگيري مي كند.
رئيسي خاطرنشان كرد: براي رسيدگي به جرم برخي خواص منتظر شكايت مردم نيستيم و قطعاً با پيگيري مدعي العموم به پرونده اين آقايان رسيدگي مي كنيم.

 



استقرار گروه پزشكي هلال احمر در حرم امام حسين(ع)

رئيس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران از استقرار گروه پزشكي اين جمعيت در حرم امام حسين (ع) به منظور ارائه خدمات به زائران اربعين حسيني خبر داد.
«محمدتقي حلي ساز» اظهار داشت: اين گروه 24نفره متشكل از متخصصان جراحي، پزشكان عمومي، پزشك زنان، بيهوشي و پرستاران مجرب است.
وي افزود: اين گروه پزشكي كه از 12بهمن ماه جاري در ورودي هاي داخلي كربلاي معلي و بين الحرمين مستقر شده است تا اربعين امام حسين (ع) به زائران آن حضرت، خدمات ارائه مي كند.
حلي ساز اضافه كرد: در اين برنامه، جمعيت هلال احمر عراق با گروه پزشكي جمعيت هلال احمر ايران همكاري خواهد كرد.
به گزارش ايرنا، رئيس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي خاطر نشان كرد: اين گروه پزشكي همچنين در شهرهاي نجف و كاظمين نشست هايي را در خصوص اصول نوين پزشكي با اعضاي جمعيت هلال احمر اين شهرها برگزار خواهد كرد.

 



محكوميت 42 عضو شبكه سرقت مسلحانه به حبس

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
42 عضو شبكه بزرگ سرقت به 5 تا 20 سال حبس محكوم شدند.
رئيس شعبه 106 دادگاه جزايي خرم آباد افزود: اعضاي اين شبكه كه در استان هاي مختلف به ويژه اصفهان، مركزي، همدان، لرستان و ايلام فعاليت مي كردند به ارتكاب جرايم سرقت عادي و مسلحانه، زورگيري و آدم ربايي هر يك به حدود 5 تا 20 سال حبس محكوم شدند.
رضا نورمحمدي با بيان اين مطلب كه اغلب اعضاي اين شبكه داراي سوابق متعددي در امر سرقت عادي، مسلحانه و مقرون به آزار و اذيت هستند، افزود: بسياري از مجرمان قبلا نيز بازداشت شده اند اما به دليل مهارت زياد در ارتكاب جرائم انتسابي و از بين بردن آثار جرائم، محكوم و مجازات نشده بودند اما اين بار مدارك كافي در مورد جرائم ارتكابي اعضاي باند جمع آوري شده است.
رئيس شعبه 106 دادگاه جزايي گفت: دو نفر از اعضاي اصلي شبكه كه داراي سوابق متعدد ارتكاب جرم از جمله سرقت، آدم ربايي، اخلال در نظم، تمرد از دستور پليس و... هستند و در سرقت ها نقش اصلي را داشته اند هريك به بيش از 20 سال حبس محكوم شدند.
وي گفت: دو نفر از اعضاي باند به خاطر همكاري با پليس و دادسرا مشمول تخفيف مجازات شدند و هر يك به بيش از 10 سال حبس محكوم شدند. يكي ديگر از متهمان به بيش از 11 سال محكوم شد و براي 6 نفر نيز قرار عدم صلاحيت به دادگستري پلدختر صادر شد. تعداد 6 نفر تبرئه شدند و ساير اعضاي باند هريك به كمتر از 5 سال حبس محكوم شدند.

 



در مورد 9 متهم به محاربه نظر دادگاه تجديدنظر هنوز اعلام نشده است

دادستان تهران اعلام كرد: هنوز نظر قطعي دادگاه تجديدنظر در مورد پرونده 9 نفر به اتهام محاربه صادر نشده است.
عباس جعفري دولت آبادي اظهار داشت: به محض اينكه نظر قطعي دادگاه تجديدنظر اعلام شود آن را اعلام مي كنيم.
جعفري دولت آبادي همچنين در مورد نتيجه پرونده ترور مسعود علي محمدي استاد فيزيك دانشگاه تهران، گفت: تحقيقات اين پرونده ادامه دارد و به محض اينكه به مرحله اطلاع رساني رسيد اعلام مي كنيم.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا شما قائل به اطلاع رساني در امر قضا هستيد؟ گفت: در اين مدت اين كار را انجام داده ايم و دادستاني در حال اطلاع رساني است.
به گزارش ايسنا، وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه آيا اطلاع رساني در امر قضا نيازمند حضور سخنگو است؟ گفت: سخنگويي يك شيوه براي اطلاع رساني است. مهم اطلاع رساني است كه دستگاه قضايي به آن اعتقاد دارد و در حد مقرر در حال انجام است. البته اطلاع رساني در قوه قضاييه با ساير دستگاه ها متفاوت است بنابر اين مقايسه آن با ساير دستگاه ها هم مقداري مشكل است.

 



تونل توحيد شب ها مسدود مي شود

سخنگوي شهرداري تهران گفت: عبور از تونل توحيد از امروز از ساعت 22 تا 6 صبح به مدت 2 ماه براي انجام ريزه كاري ها مسدود مي شود.
محمد هادي ايازي در گفت وگو با فارس در پاسخ به اين پرسش كه آيا ترافيك در تونل توحيد طي دو روز گذشته بسيار زياد بوده است، گفت: بله، ترافيك زياد است.
سخنگوي شهرداري تهران درباره شدت بار ترافيكي دراين محدوده گفت: بار ترافيكي به علت استقبال شديد شهروندان بوده است.
وي ادامه داد: ابتدا مردم مي ترسيدند تونل ريزش كند، حالا كه خيالشان راحت شده كه تونل ايمن است ازآن عبور مي كنند.
ايازي در پاسخ به اين پرسش كه دود زيادي روز سه شنبه وسط تونل را پر كرده بود، گفت: به علت ترافيك زياد اين اتفاق افتاده است و در پي رفع آن هستيم.

 



آغاز مرحله دوم نام نويسي آرم طرح ترافيك

معاون اجرايي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از آغاز مرحله دوم نام نويسي آرم طرح ترافيك در پايتخت خبر داد.
«فضل الله اسلامي» گفت: سايت ويژه ثبت نام آرم طرح ترافيك ويژه شهرداري (wwwtehranir) فعال شده و از ديروز به طور رسمي فعاليت خود را آغاز كرده است. وي اظهار داشت: متقاضيان مي توانند با مراجعه به سايت اعلام شده و وارد كردن رهگيري، از نتايج تقاضاي خود مطلع و نسبت به تكميل مراحل نام نويسي خود اقدام كنند.
وي ادامه داد: همچنين متقاضيان، بايد مدارك تكميل شده خود را به همراه فيش پرداختي مبلغ آرم طرح ترافيك كه پيش تر اعلام شده است را به دفاتر خدمات الكترونيك مناطق بيست و دو گانه شهرداري تهران به موقع تحويل دهند.
معاون اجرايي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران افزود: از مجموع 08 هزار سهميه آرم طرح ترافيك، 02 هزار به بخش متقاضيان حقيقي و 06 هزار به متقاضيان حقوقي اعم از ادارات و ارگان ها و نهادهاي دولتي اختصاص خواهد يافت. اسلامي مجموع آرم هاي طرح ترافيك را09 هزار آرم اعلام كرد و افزود: امسال 01 هزار سهميه نيز به آرم هاي روزانه و هفتگي تعلق دارد. مديركل اجرايي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران همچنين گفت: اعتراضات متقاضياني كه واجد شرايط شناخته نشده اند؛ رسيدگي مي شود.
به گزارش ايرنا، اسلامي گفت: بخشي با عنوان «اعتراضات» در سايت طراحي شده كه افراد حقيقي پذيرفته نشده، مي توانند اعتراضات خود را با دليل ثبت كنند كه در اسرع وقت رسيدگي خواهد شد. وي اظهار داشت: در صورت تجديدنظر بر اعتراضات متقاضيان، آرم طرح ترافيك آنان، تا پايان اسفندماه ارايه خواهد شد.

 



جاري شدن بنزين در تصادف زنجيره اي 6 خودرو

تصادف زنجيره اي 6 دستگاه خودروي سواري در شمال به جنوب بزرگراه يادگار امام(ره)، علاوه بر واژگوني دو دستگاه خودرو باعث جاري شدن بنزين در سطح معبر شد.
به گزارش پايگاه خبري 125، فرمانده آتش نشانان اعزامي درباره اين حادثه گفت: در پي برخورد 6 دستگاه خودروي سواري با يكديگر، نشت بنزين سطح بزرگراه را فرا گرفت.
امير رحيمي گفت: با اطلاع از اين حادثه، آتش نشانان ايستگاه 8 به محل حادثه اعزام شدند و با قطع سيستم برق خودروها، مخزن سوخت را تخليه كردند و پس از عمليات ايمن سازي و پاكسازي، دو دستگاه خودرو واژگون شده را به حالت اوليه بازگرداندند.

 



سازمان هاي مسئول جمع آوري و نگهداري متكديان تهران خبر دادند
متكديان از تهران به زادگاهشان برگردانده مي شوند

در صورت تصويب استانداري و مقامات قضايي، متكدياني كه چند بار دستگير يا جمع آوري شده اند به زادگاهشان برگردانده مي شوند.
سرهنگ رضا غني لو، معاون اجتماعي پليس تهران بزرگ، در گفت وگو با ايلنا، با اشاره به نشست سازمان هاي دخيل در امر جمع آوري و نگهداري متكديان شهر تهران، گفت: در اين جلسه كه در دفتر سردار رجب زاده، رئيس پليس پايتخت، برگزار شد روساي پليس هاي تخصصي، مديركل بهزيستي استان تهران، رياست خدمات اجتماعي و رفاهي شهرداري و كارشناسان ساير بخش ها حضور داشتند.
وي در اين جلسه همچنين اعلام كرد كه بالغ بر 70 درصد متكديان شهر تهران از ساير شهرها به تهران آمده و فاقد حتي مدارك هويتي بوده و قوم و خويشي نيز ساكن در تهران ندارند. مابقي اين متكديان نيز اتباع خارجي از همسايگان شرقي كشور هستند، به طوري كه مشخص شده اكثريت قريب به اتفاق متكديان سطح شهر تهران، بومي اين شهر نيستند.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ ادامه داد: در صورت تصويب استاندار و با هماهنگي مقامات قضايي صالح، متكديان و افراد ولگردي كه بدون شغل و محل سكونت مشخص در سطح شهر رها هستند و تاكنون چند بار سابقه جمع آوري و يا دستگيري داشته اند با ساز و كار تعريف شده اي به شهرهاي زادگاه خود عودت مي شوند تا مردم تهران، از سرريز معضلات ديگر شهرها، هزينه هاي اضافي پرداخت نكنند.

 



احداث 100 ورزشگاه در مدارس شهر تهران

معاون تربيت بدني آموزش و پرورش شهرتهران از احداث 100 ورزشگاه در مدارس شهر تهران خبر داد.
بنيادي اظهار داشت: با توجه به جايگاه و اهميت ورزش تربيت بدني، به تمامي مناطق مدارس شهر تهران اعلام كرديم تغيير و تبديل زنگ ورزش به دروس ديگر غيرقانوني بوده و پيگرد قانوني خواهد داشت.
به گزارش ايسنا، وي در ادامه از احداث 100ورزشگاه در مدارس شهر تهران در آينده خبر داد و گفت: طبق اعلام وزير آموزش و پرورش در كليه مناطق اين مكان ها احصا شده و به زودي برنامه هاي آن به وزارتخانه ارجاع خواهد شد.

 



ريزش تونل زيرزميني غزه

منابع پزشكي فلسطيني اعلام كردند: يك فلسطيني در حادثه ريزش تونل زيرزميني بين غزه و مصر كشته شد.
جنگنده هاي رژيم اسرائيل شب گذشته جنوب نوار غزه را كه تونل هاي زيرزميني در اين منطقه واقع شده اند هدف 6 موشك قرار دادند اما اين فلسطيني در حادثه ريزش تونل كه ديروز صبح به وقوع پيوست كشته شد.گفته مي شود، بمباران هاي جنگنده هاي رژيم اسرائيل به اين تونل ها آسيب مي رساند و به همين دليل آن ها به راحتي فرو مي ريزند.محاصره نوار غزه به دست اسرائيل، فلسطينيان نوار غزه را مجبور كرده است تا براي تهيه كالاهاي ضروري از اين تونل ها استفاده كنند.تاكنون ده ها فلسطيني بر اثر ريزش اين تونل ها زير آوار مانده و كشته يا زخمي شده اند.

 



دي ان اي فرعون

مقامات مصري از اعلام نتايج آزمايشات دي ان اي فرعون مشهور مصر «توت آنخ آمون» در آينده نزديك خبر دادند.
به گزارش پايگاه اينترنتي «القدس»، مقام هاي مصري اعلام كردند، پس از اينكه چندي پيش دي ان اي توت آنخ آمون فرعون جوان را براي انجام آزمايش هاي ژنتيكي مورد استفاده قرار دادند به زودي براي دستيابي به اسرار مرگ و نحوه زندگي اسلاف او پس از كامل شدن نتايج آن را اعلام خواهند كرد.
به گفته مقام هاي مصري جسد اين فرعون جوان مصر هم اكنون در تابوت شيشه اي و در حالي كه طبق رسم مصريان قديم كتان پيچ شده در دره مشهور ملوك در «الاقصر» قرار دارد.

 



انفجار در مركز خريد استراليا

مقامات پليس «استراليا» اعلام كردند: در پي وقوع انفجار در يك مركز خريد در شمال اين كشور دست كم 13 نفر مجروح شدند.
بر اثر وقوع انفجار در يك مركز خريد در اين منطقه 13 نفر مجروح شدند كه البته همگي به بيمارستان «داروين» انتقال يافتند.
اكثريت مجروحان اين حادثه دچار سوختگي، تنگي نفس و خراشيدگي شدند.
همچنين در ميان مجروحان اين حادثه انفجار چند مامور پليس نيز ديده مي شود.
براساس اعلام شاهدان، اين موضوع مشخص شد كه يك مرد با پر كردن يك چرخ دستي از قوطي هاي مختلف و وسايل آتش بازي و به آتش كشيدن آن ها باعث وقوع آتش سوزي و انفجار شده است.
با اين حال، تاكنون ماموران پليس موفق نشدند مظنوني را در اين رابطه دستگير كنند.
همچنين براساس اعلام آتش نشاني منطقه «داروين»، بخشي از سقف و ديوارهاي اين مركز خريد و ساختمان بيمه اي كه در اين مركز وجودداشت، به طور كامل تخريب شده است.

 



موج جديد سرما در ايتاليا و آلمان

موج جديد سرما و بارش برف سنگين در استان هاي شمالي و جنوبي ايتاليا و آلمان، بار ديگر زندگي مردم را در بسياري از شهرهاي اين كشورها فلج كرده است.
بارش برف فراوان در ايتاليا سبب توقف بسياري از قطارها، تاخير در پروازها و مختل شدن ترافيك دريايي و جاده اي شده است و بيش از دو هزار خودرو نيز به علت يخ زدن سطح جاده ها در يكي از بزرگ راه هاي ايتاليا براي ساعت ها متوقف شدند.
درجه برودت هوا كه در برخي از شهرها به زير 22 درجه سانتيگراد رسيده موجب انجماد برخي از وسايل مورد استفاده روزمره مردم شده است.بارش برف و سرماي شديد در 48 ساعت گذشته 4 قرباني گرفته است و اين در حالي است كه در رم پايتخت ايتاليا 24 سال برف نباريده است.در آلمان نيز موج جديد بارش برف و يخبندان بسياري از مناطق شمالي اين كشور را فرا گرفته است.به دنبال چندين هفته هواي سرد و زمستاني در مناطق مختلف آلمان، اكنون موج جديد بارش برف و يخبندان شمال اين كشور را فرا گرفته است.مسئولان شهري آلمان به صورت شبانه روزي سرگرم برف روبي خيابان ها بوده اند اما كمبود شن و نمك مشكلاتي را براي آنان پديده آورده است.سرما و يخبندان، ارتباط جزيره هيدنسي در شمال آلمان با دنياي خارج را تقريباً به طور كامل قطع كرده است.مواد غذايي و دارو نيز با استفاده از بالگرد به اين جزيره منتقل مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14