(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 15 بهمن 1388- شماره 19577
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چرا امكان كودتا در عراق وجود ندارد؟(يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
بام تاريخ (به جاي گفت و شنود)
نقش ديپلمات هاي غربي در آشوب هاي روز عاشورا
استقبال رسانه هاي غربي و صهيونيستي از سخنان خائنانه موسوي
شيمون پرز: مخالفان در ايران به نيابت از ما با جمهوري اسلامي مي جنگند (خبر ويژه)
دعوا بر سر جيره آمريكا (خبر ويژه)
ارزيابي يك بولتن آمريكايي از فرجام تحريم ايران (خبر ويژه)
قرار سرّي «سيا» با آشوبگران در ايستگاه دوبي (خبر ويژه)
موسوي هم از خودمان است اما فعلا زمان علني كردن خيانت نيست (خبر ويژه)



چرا امكان كودتا در عراق وجود ندارد؟(يادداشت روز)

اين روزها «بار ديگر» از احتمال كودتا و بازگشت بعثي ها به قدرت در عراق سخن گفته مي شود و بعضي از رسانه ها در داخل عراق، ايران و غرب در ميان خبرها، تحليل ها و گزارش هاي خود به اين موضوع پرداخته اند. وقوع كودتاي بعثي ها در عراق و يا وقوع كودتايي كه منجر به بازگشت آنان شود، حتماً خطرناك است و اگر اتفاق بيفتد بار ديگر شاهد شكل گيري ناامني هاي جديد در منطقه خواهيم بود از سوي ديگر وقوع كودتا همه دستاوردهاي مردم مظلوم عراق - اعم از شيعه، كرد و سني- كه براي آن بيش از 50 سال مشكلات و مشقات را تحمل كرده اند، از ميان مي برد. اما آيا واقعاً وقوع كودتا در عراق جدي است يا نه؟ در اين خصوص گفتني هايي وجود دارد:
1- بيش از همه انگليسي ها و آمريكايي ها از احتمال وقوع كودتا توسط بعثي ها سخن گفته اند! «جان جينكينز » سفير انگليس درعراق 13بهمن ماه جاري- 2روز پيش- در جلسه «كميته تحقيق جنگ خليج فارس» گفت: «احتمال وقوع كودتاي نظامي از سوي بعثي ها وجود دارد.» سفير انگليس بطور تلويحي پشتيباني كشورش را از چنين كودتايي ابراز داشت. او در اين كميته گفت: «انگلستان براي بازگرداندن نظاميان بعثي به ارتش براساس «طرح صلح ملي» به فرمانده نيروهاي مسلح فشار آورده است.» اين اظهارات دو هفته پس از آن صورت گرفته است كه معاون وزير خارجه آمريكا در جريان سفر اخيرش به عراق نتوانست لغو قانون بعثي زدايي را به مقامات ارشد عراقي تحميل كند.
2- از مدتي قبل آمريكايي ها، انگليسي ها و مقامات عربستان سعودي فشار خود را براي عادي سازي فعاليت بعثي ها در عراق عليه دولت نوري مالكي متمركز كرده اند. بعثي هاي داخل عراق در عين حال به مقامات اين كشورها يادآور شده اند كه فشارها بايد تا تمكين دولت عراق بطور فزاينده ادامه داشته باشد. «صالح مطلك» يك چهره شاخص بعثي كه صلاحيت او براي نامزدي نمايندگي مجلس رد شده، هفته پيش با صراحت گفت كه: «آمريكايي ها براي بازگشت بعثي ها و لغو محدوديت ها عليه بعثي ها سخت تلاش مي كنند اما فكر نمي كنم كسي در دولت عراق به حرف آن ها گوش بدهد. فكر نمي كنم رهبران سياسي براي يافتن يك راه حل، احساس مسئوليت كافي بكنند. در اينجابه فشار بيشتر آمريكا نياز است.»
3- انتخابات مجلس عراق نزديك است. اينك 6 ليست محوري در انتخابات حضور خواهند داشت، دو ليست به شيعيان، يك ليست به كردها و سه ليست به اهل سنت و يا سكولارهاي تركيبي تعلق دارد.براساس بسياري از نظر سنجي هاي داخل عراق ليست اول و دوم به شيعيان تعلق دارد كه در رأس يكي نوري مالكي و در رأس ديگري حجت الاسلام عمار حكيم قرار دارد. ليست بعد به كردهاي عراق كه در حال حاضر با شيعيان در ائتلاف به سر مي برند، تعلق دارد و ليست هاي چهارم تا ششم به سني ها و سكولارها متعلق است با اين وصف كاملاً پيداست كه تركيب فعلي مجلس، دولت و... در آينده نيز حفظ خواهد شد.
4- از تبليغات آمريكايي ها، انگليسي ها، سعودي ها و بعثي هاي عراق كاملاً پيداست كه آنان دو هدف عمده را تعقيب مي نمايند: الف- كاهش مشاركت شيعيان در انتخابات و افزايش حضور اهل سنت به گونه اي كه عملاً فاصله اي ميان اكثريت و اقليت واقعي با اكثريت و اقليت انتخاباتي به وجود آيد. بعضي از نظر سنجي هايي كه به مطبوعات عراق راه يافته، از حضور حدود 85 درصدي ساكنان اهل سنت عراق در انتخابات 9 اسفند آينده حكايت مي كند و اين به معناي يك رشد نزديك به 100 درصدي - نسبت به انتخابات قبل - است در همان حال شيعيان در انتخابات هاي گذشته حدود 55 درصد- با تفاوت استان به استان شيعه- شركت كرده اند. ب- بر هم زدن قاعده اكثريت و اقليت و تكيه دستگاه سياسي عراق روي «توافق» به گونه اي كه در نهايت آمريكايي ها بتوانند به تعداد لازم افراد وابسته به خود چه شيعه و چه سني و افراد وابسته به كشورهاي عرب همسايه عراق را وارد سيستم تصميم گيري عراق نمايند.
5- آمريكايي ها بشدت با اجرايي شدن آن بخش از تصويب نامه امنيتي بغداد - واشنگتن كه ناظر به خروج همه نيروهاي نظامي، تا پايان سال 2011 است، مشكل دارند چرا كه آنان نيامده اند تا بروند و يك كشور استراتژيك و پردرآمد را به جبهه مقاومت منطقه تحويل دهند. بنابراين كاملاً واضح است كه آنان برماندن و پيدا كردن راهي براي تضمين آن تأكيد خواهند داشت و اگر نتوانند بمانند روي تحويل عراق به سكولارهاي متحد خود پافشاري خواهند كرد. آنان مهمترين مانع تحقق اين اهداف را «نظم كنوني عراق» و بويژه موقعيت شيعيان در حكومت ارزيابي مي نمايند.
6- عليرغم گذشت حدود 7 سال، هنوز آمريكا، انگليس، عربستان و... نتوانسته اند براي حزب و ارتش بعث جايگزيني پيدا كنند بر اين اساس آنان براي تغيير شرايط فعلي عراق توجه خود را روي حزب و عناصر بعث متمركز كرده اند. چندي پيش يك مقام عاليرتبه ديپلماتيك ايران ديداري با نخست وزير اردن داشت. وي به ديپلمات ايراني گفته بود: «يك كار ناپسند را شما شيعيان درعراق مرتكب شده ايد و يك كار ناپسند را ما سني ها. كار اشتباه شما اين بوده كه پايتخت هارون الرشيد را گرفته و به پايتخت موسي بن جعفر(ع) تبديل كرده ايد- ظاهراً آن روزها با شهادت امام هفتم و عزاداري دو ميليون شيعه در كاظمين تقارن داشته- اشتباه ما هم اين است كه هنوز باور نكرده ايم كه صدام از بين رفته است.» كاملاً واضح است كه رژيم هاي اردن و عربستان نمي توانند سيستم «هر عراقي يك رأي» را بپذيرند هر چند آنان خوب مي دانند كه شيعيان حداقل 65 درصد جمعيت عراق را شامل مي شوند و جمعيت عرب هاي سني از 17 درصد فراتر نمي رود.
7- انتخابات 9 اسفند عراق، از حساسيت فوق العاده اي برخوردار است چرا كه اين انتخابات نظم كنوني عراق را كاملاً نهادينه مي كند و در صورت نهادينه شدن، ديگران ناچارند به آن تمكين نمايند.
اما هنوز پاسخ به اين سوال داده نشد كه چرا از كودتا سخن به ميان مي آيد. براي پاسخ ذكر چند مطلب ضروري است:
1- با وجود سيستم موجود، حضور هزاران نيروي جديد رزم ديده در ارتش، حضور قدرتمند روحانيت و مراجع تقليد در متن تحولات سياسي، اتحاد و هم گرايي ميان طوايف مختلف عراقي كه جمعاً بيش از 80 درصد جمعيت و خاك عراق را در اختيار دارند و چندين عامل داخلي و منطقه اي ديگر، امكان وقوع كودتا به ميزان زيادي از بين رفته است. آمريكايي ها، انگليسي ها، سعودي ها و... اساساً قادر به بازتوليد حزب بعث نيستند و تجربه ناكام شوراهاي بيداري- صحوه ها- به اين نكته تاكيد دارد.
2- بحث امكان وقوع كودتا كه انگليسي ها محور طرح آن هستند در درجه اول با هدف تاثيرگذاري رواني بر انتخابات عراق راه افتاده است. طراحان به اميد اينكه از يك سو جمعيت هاي مخالف نظم كنوني عراق را نسبت به بازگشت به قدرت فائقه اميدوار نمايند و به آنان بگويد شما محكم بيائيد ديگران هم هستند و مي توان به زودي شاهد ويران شدن نظم فعلي بود. از سوي ديگر طراحان اميدوارند اين بحث اميد شيعيان و كردها را نسبت به نظم فعلي و دستاوردهاي اين نظم از بين ببرد و يا رغبت آنان را براي حضور در پاي صندوق كاهش دهد و در عمل نتوانند موقعيت كنوني - كه به دليل در اكثريت بودن داراي امكان وتو مي باشند- را حفظ كنند اين خط تبليغاتي بخصوص يك ضلع انتخاباتي شيعه- ائتلاف دولت قانوني نوري مالكي- را نشانه رفته است. از نظر طراحان اگر ليست مالكي - برخلاف نظرسنجي ها كه ليست مالكي را دوم نشان مي دهد- نتواند آراي لازم را كسب كند به ليست سوم يا چهارم تبديل مي شود و در اين صورت ليست هاي دوم و سوم يا دوم و چهارم مي توانند تركيب داخلي مجلس آينده عراق را بهم بزنند و دولت را از دست نيروهاي مذهبي درآورند و آن را از هويت مذهبي به سمت دولتي عملگرا، تركيبي و غيرمذهبي سوق بدهند.
2- وقتي آشكارا از وقوع يك كودتاي بعثي سخن به ميان مي آيد به اين معناست كه كودتايي وجود ندارد چرا كه هيچ كس- مانند سفير انگليس در عراق- آشكارا نمي گويد بعثي ها در حال تدارك كودتايند و ما هم از آنان پشتيباني مي كنيم. در واقع اين موضوع خود نشان گر آن است كه طرح كودتا يك عمليات رواني است نه عمليات واقعي. البته اين به آن معنا نيست كه براي براندازي دولت نوري مالكي هيچ طرح عملياتي از سوي مخالفان داخلي و يا مخالفان خارجي و يا تركيبي از اين دو وجود ندارد. دولت مالكي 4 سال است كه درگير انواع توطئه هايي حتي مهمتر از كودتا بوده است و در آينده نيز اين فشارها و توطئه ها افزايش خواهد يافت اما سخن بر سر اين است كه آيا دولت مالكي آنقدر ضعيف است كه مردم عراق دولت برآمده از كودتا را بر آن ترجيح دهند؟ از سوي ديگر آيا واقعاً آمريكايي ها و انگليسي هايي كه در مواجهه با جمعيتي اندك در عراق نتوانسته اند موفقيتي به دست آورند اميدي به موفقيت در برابر 80 درصد جمعيت شيعه و كرد و سني همراه با آنان در عراق را دارند و البته سني هاي عراق هم عمدتاً با ساختار جديد توافق دارند كمااينكه سني هاي سه استان الانبار، صلاح الدين و نينوا هم در همه پرسي 10 مهر 84 به همين قانون اساسي رأي داده اند.
3- در عين حال آمريكايي ها و... درصدد هستند با طرح موضوع كودتا دولت نوري مالكي را وادار نمايند تا از جبهه مقاومت و همگرايي با تهران فاصله بگيرد و با واشنگتن، تل آويو، امان و رياض هماهنگ شود! مالكي و ساير شخصيت هاي شيعه و سني عراقي نيك مي دانند كه در منطقه خاورميانه و در شرايط مخالفت جبهه مشترك غربي-عربي با دولت هاي اسلام گرا، تكيه گاهي محكم تر از ايران وجود ندارد و همين يك كشور كفايت مي كند تا با همراهي آن دولتي در بغداد عليرغم انواع دشمني ها سرپا بماند و ببالد.
سعدالله زارعي

 



كيهان و خوانندگان

¤ در طول 30 سال گذشته زنده و پرشور نگه داشتن همه 22بهمن ها در هر سال مهم بوده و دشمنان را نااميد ساخته ولي با توجه به مسائلي كه امسال بعد از انتخابات پيش آمد و بعضي از خواص قدرت طلب زمينه جسارت افراد ضدانقلاب را فراهم كردند حضور گسترده و پرشور مردم در روز 22 بهمن يك چيز ديگر است و بايد همه در سراسر كشور سنگ تمام بگذاريم و به قول معروف تير خلاص را به دشمنان داخلي و خارجي بزنيم و براي هميشه نااميدشان سازيم.
عليمرداني
¤ مسئولين قوه قضائيه بايد آستين همت خودشان را بالا بزنند و در برخورد با سران فتنه و آقازاده هايي كه از اغتشاشگران حمايت مالي و رسانه اي كرده اند كوتاه نيايند. در ضمن از تمام هموطنان خودم در سراسر كشور مي خواهم كه حضور در راهپيمايي 22 بهمن امسال را جدي تر از سالهاي قبل بگيرند و اهميت بيشتري بدهند بايد در اين روز تاريخي و به ياد ماندني حماسه هاي قوي تر و پرحضورتر و باشكوه تر از حماسه 9 دي ماه خلق بكنيم.
شريفي
¤ حداقل ترين خبر خوشي كه قوه قضائيه در اين ايام مبارك دهه فجر مي تواند به مردم بدهد اين است كه ادامه فعاليت سياسي سران فتنه را غيرقانوني اعلام كند. و وعده دهد كه پرونده اين افراد بزودي در دادگاه پي گيري و مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
يك هموطن
¤ آقاياني كه خود را غريق نجات مي دانند و دم از ميانجيگري مي زنند چرا زماني كه فتنه گران آتش حقارت خود را بر خرمن اعتقادات مردم خداجوي ايران افكندند ميانجيگري نكردند مگر خيانتي بالاتر از اين هست كه به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسين(ع) اهانت شود؟
نوروزي- اليگودرز
¤ از رياست محترم قوه قضائيه مي خواهيم كه به دادستان تهران دستور بدهد در مورد طومارهاي شكايت مردمي از اعمال مجرمانه فتنه گران و سران آنها و همچنين شكايت بيش از 140 نفر از نمايندگان محترم مجلس در همين مورد رسيدگي شود و درخصوص احضار آقازاده هاي آشوبگر و فراريان لندن نشين اقدام گردد.
سهيل نژاد
¤ امروز وقتي ماكت ماهواره بر سيمرغ را روبه روي ساختمان سران اجلاس كشورهاي اسلامي مشاهده كردم از صميم قلب خوشحال شدم. فكر مي كنم بهترين جواب به فتنه گران و سران فتنه و حاميان آن ها در خارج از مرزهاي ايران اسلامي همين است كه ما پيشرفت هاي علمي خودمان را هر روز و هر روز بيشتر و بهتر نمايش بدهيم و جمهوري اسلامي را انشاءالله به جايي برسانيم كه چشم تمام قدرت هاي زورگوي جهان از ديدن آن كور شود.
يك هموطن
¤ چرا دولت تمام افراد جامعه را تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار نمي دهد. لطف كنيد اين خواسته بنده را در اين ستون درج كنيد بلكه مورد توجه مسئولين قرار گيرد.
ناصري
¤ پول هاي اسكناسي كه از خودپردازها دريافت مي كنيم هم خيلي كثيف هستند و هم بسياري از آنها خط خطي شده اند. از مردم بعنوان هموطنان خودم مي خواهم كه مراقبت هاي لازم را از پول ملي كشور داشته باشند. توجه داشته باشيم كه اسكناس دفترچه يادداشت شخصي نيست.
سحرخيز
¤ جانبازان و معلولين براي ورود به حرم مطهر حضرت معصومه(س) از سمت ورودي رودخانه با مشكلات زيادي روبرو هستند از استاندار استان و ساير مسئولين محلي تقاضا داريم اين مشكلات را از سر راه جانبازان براي زيارت بردارند. دعاگوي آنان خواهيم بود.
گلپايگاني معلول جسمي-حركتي از قم
¤مدتي است كه بار ديگر چسباندن برچسب هاي تبليغاتي روي درها آغاز شده است لطفاً بنويسيد تا مسئولان ذيربط رسيدگي كنند.
رضايي
¤ شهرك واوان بيش از شش هزار نفر جمعيت دارد مع الوصف فاقد درمانگاه و مركز بهداشت است. از داشتن امكانات ورزشي و تفريحي كه بگذريم مسئولين ذيربط فكري براي درمان ما بكنند. در ضمن وضع آسفالت كوچه هاي شهرك نيز نامناسب مي باشد و نياز به تعمير و مرمت دارد. اميدواريم رسيدگي كنند.
اهالي شهرك واوان
¤ جاده لوشان به شهر جيرنده و جاده روستايي پاكده و منطقه گردشگري داماش از توابع رودبار بر اثر تردد كاميون هاي فوق سنگين به هر چيز ديگري غير از جاده شبيه شده اند. خسارت هايي كه عبور كاميون ها به اين چند جاده وارد كرده از چشم مسئولين وزارت راه و ترابري، استاندار گيلان و مسئولين محلي شهر رودبار نبايد پنهان بماند. چون هر روز كه مي گذرد خسارت آن بيشتر مي شود.
يك هموطن
¤ از شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه تقاضا مي شود نسبت به احداث ايستگاه جهت خط تندرو خاوران- متروي علم و صنعت- در سه راه تختي كه با توجه به وجود پادگانهاي آموزشي و... در اين محدوده عابرين زيادي در حال تردد هستند،اقدام نمايند. متاسفانه از بيمارستان بعثت نيروي هوايي تا 30متري نيروي هوايي ايستگاهي وجود ندارد.
نظري
¤ چرا شهرداري قرچك ورامين به جاي ساماندهي بازارهاي روز حومه شهر اقدام به جمع آوري آنها مي كند. خواهشمندم اين انتقاد را در روزنامه چاپ كنيد.
آزرم از قرچك
¤ مدت يك سال پيش براي ثبت نام خودروي مينياتور اقدام به واريز مبلغي به حساب شركت سايپا نموده ام و با توجه به اينكه موعد واگذاري آن مطابق قرارداد فرا رسيده اما شركت از تحويل خودرو امتناع مي كند. آيا اين نوع برخورد با مشتري درست است؟
اسدي- تهران
¤ چند روزي است كه اداره اماكن شهرداري ، مغازه هاي منطقه اسلام آباد-زنجان را به خاطر گذاشتن برخي كالاهاي فروشي خود در بيرون از مغازه پلمب مي كند. شهرداري در حالي دست به اين اقدام مي زند كه در اين منطقه دستفروش ها از عوامل اصلي ترافيك و مخل آسايش مردم مي باشند.
رسول فلاحي- زنجان
¤ در حالي وزير آموزش و پرورش اعلام مي كند اين وزارتخانه كسري بودجه ندارد كه ما حدود بيش از 4 ماه است بازنشسته شده ايم اما هنوز مزاياي آخر بازنشستگي خود را نگرفته ايم.
پوراميني- بوستان گلستان
پاسخ سازمان مديريت و نظارت بر تاكسيراني شهر تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 30/10/88 روزنامه وزين به آگاهي مي رساند: مالك خودرو ساماندهي شده در تاريخ 9/9/88 خودرو را تحويل مركز اسقاط نموده و در مورخ 21/10/88 نسبت به واريز وجه به حساب شركت ايران خودرو اقدام و در تاريخ 29/10/88 يكدستگاه سمند دريافت نموده است.»
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه 24/8/88 روزنامه تحت عنوان «چهارراه سرسبز نارمك، چراغ راهنمايي و رانندگي ندارد» به اطلاع مي رساند: پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ در خصوص موضوع فوق اعلام داشته به منطقه 4 راهنمايي و رانندگي ابلاغ شد با هماهنگي شهرداري مربوطه ضمن بررسي كارشناسي تقاطع، در صورت لزوم نسبت به نصب پل عابر پياده اقدام نمايند.»

 



بام تاريخ (به جاي گفت و شنود)

در آستانه اربعين حسيني(ع)، اين ستون را به روال معمول اين روزها، به گونه اي متفاوت از روزهاي ديگر مي نگاريم و شيفتگان مولاي شهيدمان حضرت اباعبدالله الحسين و ياران باوفايش را به ميهماني سروده اي زيبا از شاعره متعهد، سركار خانم فاطمه سالاروند مي بريم
چشمي گشوديم و ديديم، خورشيدمان سر بريده ست
بي رحم دستي از اين باغ، يك دامن آلاله چيده ست
شيون كن اي دل! دل من! وقتي در اين خاك تشنه
اين سو سپيدار زخمي، آن سو صنوبر خميده ست
آه اي علمدار برگرد! بي تو در اين خيمه زرد
يك حسرت سرخ، يك درد، در سينه ام قد كشيده ست
وقتي كه از عشق خواندي، با حنجر پاره پاره
ديگر چه جاي رباعي؟ ديگر چه جاي قصيده ست؟
آن سر كه بر نيزه ها بود، بر بام تاريخ مي گفت:
پايان اين فصل خونين، آغاز صبح سپيده ست

 



متهمان در دادگاه فاش كردند
 نقش ديپلمات هاي غربي در آشوب هاي روز عاشورا

يكي از متهمين پرونده اغتشاشات روز عاشورا اذعان كرد دو سال پيش با برخي ديپلمات هاي آلماني آشنا شده و پس از مدتي اين ديپلمات ها به من دستبند سبزي با عنوان «من ندا هستم» هديه دادند.
چهارمين جلسه رسيدگي به متهمان روز عاشورا صبح روز گذشته از طرف شعبه 15 دادگاه انقلاب در سالن اجتماعات امام خميني و با رياست قاضي صلواتي برگزار شد.
در ابتداي اين جلسه قاضي صلواتي با بيان اينكه متهمين نمي توانند از افرادي كه در جلسه حضور ندارند نام ببرند، گفت: خبرگزاري ها و رسانه ها نبايد از متهمين نام و يا عنواني كه معرف متهم باشد را منتشر كنند و در صورت اين كار در حكم افترا محسوب مي شود.
درابتدا نماينده مدعي العموم در بخشي از كيفر خواست متهم پرونده اول عنوان كرد: عملكرد اين متهم اجابت خواسته هاي ضدانقلاب بوده هر چند كه وي معترف به اقدامات خود است ولي اگر كمترين ترديدي در اين اقدامات داشت، اين چنين وارد اغتشاشات نمي شد.
در بخش ديگري از سخنان نماينده مدعي العموم آمده حضور متهم در سنگ پراكني هاي روز عاشورا محرز بوده لذا محاربه هم عبارت است از استفاده از اسباب براي ايجاد وحشت و سلب امنيت عمومي.
در ادامه جلسه متهم پرونده اول در بيان دفاعيات خود نسبت به اتهامات وارده گفت: بنده با طيف غيرقانوني دفتر تحكيم وحدت، طيف علامه مرتبط بودم و در اغتشاشات روزهاي به اصطلاح چهلم كشته شدگان پس از انتخابات حضورداشتم.
وي با اشاره به حضور خود در تجمع و اغتشاشات روز قدس نيز تاكيد كرد: روز قدس براي مشاهده اوضاع به ميدان انقلاب آمده و ديدم عده اي در حمايت از آقاي صانعي شعار مي دهند البته همان عده شعار نه غزه نه لبنان را سرمي دادند.
اين متهم پرونده اول ادامه داد: روز عاشورا هم خبر داشتم كه در هر مراسمي قرار است كه تجمع باشد، لذا با دوستان در ميدان وليعصر قرار گذاشتم به همراه جمعيتي كه در يكي از كوچه ها جمع شده بودند، به سمت چهار راه وليعصر حركت كرده البته در اين حين فيلم هم مي گرفتم و زماني كه اوضاع متشنج شد بنده هم جزو آن كساني بودم كه به سمت ماموران سنگ پراكني كردم ولي اين در حالي است كه وقتي اوضاع به هم ريخت به يكي از خانه هاي اطراف رفته و زماني كه فضا آرام شد، تصميم گرفتم به منزل بازگردم ولي در همين حين چند نفر را مشاهده كردم كه مجروح شده اند لذا به همراه تعدادي آنها را به بيمارستان منتقل كرديم.
وي افزود: البته بنده در ستاد نسيم 88 ميرحسين موسوي نيز فعاليت داشتم كه اين فعاليت هم شامل جمع آوري امضا و شركت درمراسمات بود. ولي در كل بمباران هاي خبري مرا با خود برد. چرا كه به ما تلقين مي شد كه مقام معظم رهبري در مورد انتخابات در اشتباه هستند و حق را فداي مصلحت مي كنند. از طرفي اين چنين به ما تلقين مي شد كه صدا وسيما دروغ مي گويد لذا امروز هم اغلب جامعه به سمت ماهواره گرايش پيدا كرده و اين ماهواره و شبكه هاي ضدانقلاب فارسي زبان دركشور بدترين چيز است.
وي همچنين ادامه داد: فضا طوري بود كه برخي موسوي را پيش از انتخابات رئيس جمهور مي خواندند.
اين متهم پرونده اول ادامه داد: ما به كساني اعتماد كرديم كه منافق نبودند بلكه مسئولان سابق همين نظام بودند البته هيچ كدام از دوستان من هم نمي دانستند كه آيا در انتخابات تقلب شده يا نه، لذا به كساني اعتماد كرديم كه امروز آنها پشت ما را خالي كرده و ما اينجا در دادگاه هستيم.
كانديداي مورد حمايتم
به من ستم كرد
متهم پرونده دوم كه به گفته دادستان به اجتماع و تباني براي اتخاذ جرم عليه امنيت ملي، تخريب و آتش زدن اموال عمومي و شركت در اغتشاشات روز عاشورا به دعوت رسانه هاي بيگانه متهم است به دستور قاضي صلواتي براي دفاع از خود در جايگاه قرار گرفت و با بيان اينكه كانديداي مورد حمايت وي و برخي نخبگان به وي ستم كرده اند، اظهار داشت: آقاي قاضي در همه جاي دنيا رسم بر اين است كه صندوق هاي رأي نتيجه انتخابات را مشخص مي كند اما برخي كانديداها به اين صندوق ها اعتماد نكردند تا ما نيز به فضاي جامعه بدبين شويم.
صداي آمريكا فريبم داد
متهم پرونده سوم كه به درخواست قاضي براي دفاع از خود در جايگاه قرار گرفته بود در دفاعيات خود گفت: آقاي قاضي، احساس مي كردم كه عده اي مردم را مي زنند و اين از طريق صداي آمريكا به من القا شده بود بر همين اساس تصميم گرفتم تا روز عاشورا در تجمعات شركت كنم.
متهم پرونده سوم با بيان اينكه قبل از دستگيري ذهنيت منفي از دستگاه قضايي و نيروهاي امنيتي در ذهن وي متبادل شده بود، خاطرنشان كرد: بعد از دستگيري برخورد خوب نيروهاي امنيتي با من موجب تغيير اين ذهنيت شد به طوري كه حتي من با بازجوهايم در يك مكان غذا مي خوريم.
وي در خصوص انگيزه اش از شركت در اغتشاشات روز عاشورا گفت: آقاي قاضي من احساس مي كردم كه در منزل نشسته ام اما زن و بچه مردم در خيابان ها كتك مي خورند اما زماني كه در اغتشاشات شركت كرده ام باورم شد كه اين احساس من درست نبوده است.
متهم پرونده سوم در پاسخ به اين سؤال قاضي كه آيا شما از حضور فرقه ضاله بهايي، منافقين و سلطنت طلبان در اغتشاشات باخبر بوديد يا نه، گفت: آقاي قاضي صداي آمريكا مي گفت كه مردم در تجمعات شركت مي كنند و من حرف هاي آنها را باور مي كنم.
وي همچنين در خصوص شعار دادن هاي خود نيز گفت: به خاطر قد بلندي كه داشتم تجمع كنندگان شعارها را به من مي دادند تا من آن شعارها را فرياد بزنم و ديگران تكرار كنند.
يك ديپلمات آلماني بين اغتشاشگران دستبند سبز توزيع مي كرد
در ادامه جلسه رسيدگي به اتهامات متهمان اغتشاشات روز عاشورا، به اتهامات متهم پرونده چهارم نيز رسيدگي شد.
نماينده دادستان طي قرائت كيفرخواست اين متهم عنوان كرد: اتهامات ارتباط مشكوك با ديپلمات ها، جاسوسي براي سفارت خانه و ارتباط نامشروع براي اين متهم همچنان مفتوح است. در ادامه اين متهم در بيان دفاع از خود طي سخناني گفت: زماني كه بحث تقلب در انتخابات تازه شروع شده بود بنده شبكه هاي تلويزيوني BBC و CNN را نگاه مي كردم در اين شبكه ها تصاويري از آتش زدن اموال پخش مي شد.
اين متهم شركت در اغتشاشات روز عاشورا ادامه داد: در راهپيمايي هاي متعددي از جمله راهپيمايي هاي انقلاب تا آزادي شركت مي كردم البته شعار نمي دادم چون راهپيمايي ها به صورت سكوت برگزار مي شد.
وي با اشاره به آشنايي خود و همكاري با ديپلمات هاي سفارت آلمان و تهران گفت: دو سال پيش در رستوران با يكي از ديپلمات ها به دليل اينكه زبان انگليسي را خوب بلد بودم آشنا شده و بعد هم كم كم با وي ارتباط برقرار كرده و در جشن هاي آنها شركت مي كردم. البته قبول دارم كه در اين جشن ها حدود اسلامي اصلاً رعايت نمي شد.
اين متهم در ادامه اظهار داشت: بعدها يك ايميل از سوي فردي برايم آمد كه در آن ايميل آدرس شخصي كه ادعا شده بود شكنجه گر است پيدا شده و خواسته شده بود كه مردم به خانه فرد ريخته و وي را كتك بزنند. البته بعدها مردم به خانه اين فرد ريخته و به نحو شديدي آن فرد را كتك زده اند ولي بعد پس از اين اتفاق مشخص شد كه اين فرد شكنجه گر نبوده، من فقط همين ايميل را به ديپلمات آلماني ارسال كردم، كه البته مرتكب اشتباه شده ام.
وي خاطرنشان كرد: يك كيسه دستبند سبز توسط يكي از ديپلمات هاي آلماني بين افراد توزيع مي شد ولي من اصلاً توجه به اين اقدامات ديپلمات ها نداشتم. البته اين را هم بگويم كه روي دستبندها به زبان انگليسي نوشته شده بود كه «من ندا هستم» لذا مشخص بود كه آنها را در ايران تهيه نكردند.
با ديپلمات هاي خارجي
ارتباط داشتم
در ادامه نماينده مدعي العموم با قرائت كيفرخواست متهم پرونده پنجم تصريح كرد: پرونده اين متهم درباره اتهامات جاسوسي و ارتباط غيراخلاقي با بيگانگان مفتوح است. متهم پرونده پنجم هم طي سخناني در بيان دفاع از خود اظهار داشت: دو سال پيش با برخي ديپلمات هاي آلماني آشنا شده و در جشن هاي آنها شركت كردم. البته تنها با آنها دوستي داشتم ولي پس از مدتي اين ديپلمات هاي آلماني دستبند سبزي با عنوان «من ندا هستم» هديه دادند، و من هم اصلاً به اين فكر نكردم كه چرا يك بيگانه اين هديه را به من مي دهد.
اين متهم در ادامه در پاسخ به اين سؤال قاضي صلواتي كه از وي پرسيد شما تابعيت انگليسي هم داريد لذا با چه هدفي در تجمعات حضور يافته ايد، اظهار داشت: بنده كشور اصلي خود را ايران مي دانم چون ايران جذبه خاصي دارد البته در تجمعات نيز با نيت خوبي شركت مي كردم و اصلاً فكر نمي كردم كه اقداماتم به نفع كشور ديگري باشد.
وي اضافه كرد: قبل از اينكه دستگير هم بشوم وقتي ديپلمات هاي آلماني از كشور خارج شده بودند با يكي از آنها از طريق ايميل ارتباط داشتم ولي فقط هدفم از اين ارتباط دوستي ساده بود.

 



استقبال رسانه هاي غربي و صهيونيستي از سخنان خائنانه موسوي

سرويس سياسي -
به دنبال گفت وگوي ميرحسين موسوي با سايت كلمه در روز سه شنبه رسانه هاي غربي و صهيونيستي ديروز از سخنان ساختار شكنانه وي استقبال كردند و اظهارات سخيف موسوي را اتهامات نيش دار عليه نظام جمهوري اسلامي دانستند.
روزنامه لس آنجلس تايمز با بازتاب گفت وگوي موسوي با سايت كلمه نوشت: ميرحسين موسوي حمايت اوليه خود را از جمهوري اسلامي زير سوال برد.
اين روزنامه كه از موسوي به عنوان رهبر اپوزيسيون ياد مي كرد با بيان اينكه وي اتهام نيش داري را عليه تشكيلات حاكم جمهوري اسلامي ايران مطرح كرده نوشت كه موسوي خواستار اصلاحات در قانون اساسي شده است و تاكيد دارد كه ايران همچنان به مانند رژيم گذشته در اين كشور گرفتار استبداد است.
روزنامه نيويورك تايمز نيز در مطلبي با اشاره به مصاحبه موسوي تصريح كرد كه موضع مخالفان در ايران تندتر شده است. نيويورك تايمز نوشت كه موسوي گفته است كه رفتار حاكمان ايران ديكتاتوري و وحشتناك است!
اين روزنامه به بخش ديگري از سخنان موسوي درباره اعدام 2 تن از آشوبگران و محاربان كه اخيراً به حكم مقامات قضايي اعدام شدند اشاره كرد و نوشت كه موسوي اين اعدام ها را به منظور ترساندن مردم براي تسليم شدن مي داند.
نيويورك تايمز همچنين با اين ادعا كه اتهامات درباره تقلب در انتخابات ايران به سركوب خشونت آميز! در اين كشور منجر شده است تصريح كرد كه موسوي بر اين باور نيست كه انقلاب به اهداف خودش رسيده است.
همچنين روزنامه الشرق الاوسط كه مواضعي كاملاً صهيونيستي دارد با بازتاب سخنان موسوي در تيتر گزارش خود نوشت كه موسوي ديكتاتوري ديني را بدترين نوع ديكتاتوري مي داند.
الشرق الاوسط كه عنوان نخست خبرهاي خود را به اظهارات روز سه شنبه موسوي اختصاص داده بود نوشت: ميرحسين موسوي رهبر اصلاح طلب مخالف، در اذعاني بي سابقه و علني انقلاب و اهداف آن را به شدت مورد انتقاد قرار داد و گفت: ريشه هاي ظلم و ديكتاتوري هنوز وجود دارد.
از سوي ديگر؛ روزنامه آمريكايي واشنگتن پست هم در مقاله اي تاكيد كرد كه همبستگي آمريكا مي تواند «انقلاب سبز ايران»! را تقويت كند.
همه اينها در حالي است كه كماكان سران فتنه و از جمله موسوي با سخنان خائنانه خود و بدون مشخص كردن مرزها بستر تداوم آشوب ها و اغتشاشات را تهيه مي كنند.

 



شيمون پرز: مخالفان در ايران به نيابت از ما با جمهوري اسلامي مي جنگند (خبر ويژه)

رئيس رژيم صهيونيستي رسماً از آشوبگران در ايران حمايت كرد. شيمون پرز ضمن دفاع از تشديد تحريم عليه ايران گفت: نبرد عليه جمهوري اسلامي از بيرون مرزهاي آن آغاز نمي شود بلكه از درون مرزهاي ايران شروع مي شود.
پرز طي سخناني در دانشگاه هرتسليا با تكرار حمايت هاي سابق از آشوبگران گفت: حمايت از سركشي هاي حكومت در برابر اعتراض نبايد به اسرائيل محدود شود بلكه بايد ديگر كشورها هم اين شيوه را در پيش بگيرند زيرا رژيم اسلامي سراسر دنيا را به خطر مي اندازد. حكومت ايران تنها خطري براي ما نيست بلكه آرامش و مصالح ديگر كشورها را هم تهديد مي كند.
قصاب ارشد رژيم صهيونيستي كه سال گذشته دستور ويران كردن نوار غزه و قتل عام مردم تحت محاصره را صادر كرد و دست كم 1400 فلسطيني بي گناه را به شهادت رساند، در دفاع از عناصر ضدانقلاب تروريست و محارب مي گويد: جامعه بين الملل بايد ايران را به خاطر پايمال سازي حقوق اعتراض كنندگان زير فشار بگذارد. احمدي نژاد يك ديكتاتور است. مخالفت با رژيم، از برقراري تحريم هاي اقتصادي گسترده كم اهميت تر نيست. نبرد عليه رژيم از داخل مرزهاي ايران آغاز مي شود. ما بايد از مخالفاني كه با رژيم مبارزه مي كنند دلجويي و آنها را دلگرم سازيم. ما بايد در تحريم هاي اقتصادي براي فشار بر جمهوري اسلامي همنوا شويم. همزمان، جو بايدن معاون رئيس جمهور آمريكا از شدت عمل جمهوري اسلامي در برابر عناصر محارب و تروريست ابراز خشم كرد و گفت: رهبران ايران با اين كار تخم نابودي خود را مي كارند.
بايدن در گفت وگو با شبكه ام اس ان بي سي گفت بهتر است همزمان با ادامه دراز كردن دست خود به سمت تهران، به طرف اعمال تحريم هاي جدي عليه ايران به همراه ديگر كشورها حركت كنيم. ما از اين رويكرد بهتر نتيجه مي گيريم تا مداخله فيزيكي براي تغيير رژيم.
وي درباره اين سؤال كه آيا زمان آن فرا رسيده كه آمريكا سياست تغيير حكومت را در قبال ايران در پيش بگيرد پاسخ صريحي نداد، اما گفت مخالفان در فكر تغيير حكومت اين كشور هستند.
برخي از سياستمداران آمريكايي اخيراً از كاخ سفيد خواستند در سياست خود تجديدنظر كند و بطور جدي امكان تغيير حكومت ايران را بررسي كند.

 



دعوا بر سر جيره آمريكا (خبر ويژه)

دور تازه اي از نزاع ميان گروهك هاي ضد انقلاب بر سر دريافت پول هاي اعطايي از سوي دولت هاي استعماري غرب در جريان است. يك عضو گروهك موسوم به اتحاد جمهوري خواهان از نهادهاي آمريكايي خواست پول هاي اعطايي خود را به كساني چون مهاجراني و سازگارا و گنجي ندهند چون آنها پول ها را هدر مي دهند.
مهدي فرخي در گفت وگو با سايت اينسايد ايران به انتقاد شديد از ديگر مواجب بگيران سازمان سيا نظير مهاجراني و سازگارا و گنجي پرداخت و گفت: اينها مدعي ليدري جريان سبز هستند و اين در حالي است كه جريان سبز بعد از انتخابات توسط ما شكل گرفته و هدايت شدند لذا مهاجراني و سازگارا بعد از مشاهده اين جريان به موج سواري پرداختند و خود را ليدر معرفي كردند.
اين عضو گروهك اتحاد جمهوري خواهان افزود: من به تمام نهادهاي دموكراسي خواه آمريكا و اروپا توصيه مي كنم پول خود را خرج اين آقايان نكرده و به هدر ندهند چرا كه آنها فقط به قصد عقده گشايي وارد عرصه شده اند.
گفتني است به تازگي نزاع هاي مشابهي ميان دو سايت جرس و بالاترين در جريان است. به تازگي عليرضا نوري زاده مستخدم سازمان سيا و موساد اعتراض مشابهي را نسبت به زرنگ بازي هاي مهاجراني و دريافت امتيازهاي ويژه در لندن مطرح كرده بود.
گروهك اتحاد جمهوري خواهان پس از بن بست و اعلام ورشكستگي گروهك هايي چون فدائيان خلق و حزب توده و با گردهم آمدن طيف هاي مختلف عناصر ورشكسته فراري تاسيس شد.

 



ارزيابي يك بولتن آمريكايي از فرجام تحريم ايران (خبر ويژه)

بولتن دانشمندان آمريكا پيش بيني كرد تحريم هاي پيشنهادي دولت اوباما براي متوقف كردن برنامه هسته اي ايران با شكست مواجه شود.
در اين بولتن كارشناسي- سياسي تاكيد شده است: سابقه تحريم عليه كشورها نشان مي دهد اين تحريم ها اغلب تاثير بسيار ناچيزي دارند. درباره تحريم هاي پيشنهادي عليه برنامه هسته اي ايران هم پيش بيني مي شود اين تحريم ها با شكست مواجه شود.
بولتن ياد شده مي افزايد: تحريم ها بايد هدفي را به فرجام برسانند نه اينكه فقط خشم طرف مقابل را برانگيزند، تحريم هاي منزوي كننده اغلب بي فايده بوده اند. تحريم زماني موفق مي شود كه هدفي را در پيش رو براي تعامل ترسيم كند. در كنار تحريم بايد مشوق هاي چندمنظوره را تعبيه كرد.
بولتن دانشمندان آمريكايي همچنين تاكيد كرد: «ايران به مدت 30سال هدف تحريم هاي آمريكا و از سال 2006 به بعد تحت تحريم هاي سازمان ملل بوده است. هيچ يك از اين فشارها و تحريم ها باعث نشده ايران از تحقيقات هسته اي دست بردارد به علاوه ايران عادت كرده خود را نجات دهد و اين به بي ثمر شدن تحريم ها منجر شده است. همچنين تحريم ها مي تواند اثر معكوس داشته باشد. تحريم ها مي تواند تعليق بازرسي هاي هسته اي بين المللي، خروج از پيمان منع اشاعه تسليحات هسته اي (ان.پي.تي) و تمرد از سازمان ملل را تسهيل كند. واشنگتن بايد متوجه باشد كه زمان به نفع ايران است. دولت اوباما اگرچه سياست خود را سياست تعامل اعلام كرد اما تاكنون صبر و خلاقيت لازم را از خود نشان نداده است. آمريكا با سخن گفتن از تعامل و در عين حال طرح مساله تحريم، مزيتي را كه ديپلماسي تهاجمي و تعامل مستمر ممكن است فراهم كند، از دست داده است. دولت بايد به عنوان سياستش درباره مباحثه درباره مساله هسته اي تا زماني ادامه دهد كه مقامات ايراني از اصرار و مذاكره با حسن نيت ما خسته شوند. به علاوه واشنگتن بايد به استفاده از اهرم محكوم كردن ايران از سوي اعضاي دايم شوراي امنيت سازمان ملل ادامه دهد تا جايگزين هايي به دست آورد، ضرب الاجل هاي بيشتري را تحميل كند؛ در صورت لزوم برنامه اي زماني براي افزايش آرام و مستمر فشاري تدوين كند كه ظرف شش ماه بتواند آغاز شود.»
در همين حال وزير خارجه آمريكا كه طي يك سال اخير به اتخاذ سياست هاي زيگزاگ «تهديد بي حاصل» و «دعوت به مذاكره» شناخته مي شود، مجددا پس از يك هفته تهديد فلج كردن ايران گفت: درهاي گفت وگو با ايران راجع به برنامه هسته اي اين كشور همچنان باز است.
كلينتون در گفت وگو با فاكس نيوز با انكار تعيين دو ضرب الاجل از سوي دولت اوباما طي يك سال اخير و انقضاي بي حاصل آن ضرب الاجل مدعي شد: ما از كاربرد واژه مهلت و ضرب الاجل اجتناب مي كنيم. ما مهلت سفت و سختي براي پاسخگويي ايران درنظر نگرفته ايم. اصطلاح مهلت، واژه مناسبي نيست اما تاكيد مي كنيم نمي توانيم صبر كنيم و ايرانيان به غني سازي بالاي خود ادامه دهند.
تازه ترين ضرب الاجل باراك اوباما و دولت وي يك ماه پيش (پايان دسامبر-9دي) به پايان رسيد بي آن كه تهديد مذكور حاصلي ولو ناچيز براي آمريكا داشته باشد.

 



قرار سرّي «سيا» با آشوبگران در ايستگاه دوبي (خبر ويژه)

رئيس ارگان رسانه اي سازمان CIA با شماري از عناصر ضد انقلاب و فعال در اغتشاشات پس از انتخابات ملاقات و رايزني كرد. اين ديدار سرّي در ايستگاه «دوبي» سازمان سيا برگزار شد و جزئيات آن به روال هميشگي ملاقات هاي مذكور پنهان ماند.
جفري گدمين(جدمن) رئيس راديو آزادي در مقاله اي كه در مجله فارين پاليسي منتشر كرد صرفا به انتشار خبري مبهم و سربسته از ملاقات خود با عناصر فعال در فتنه و آشوب پس از انتخابات بسنده كرد. وي در اين مقاله با اشاره به حضور شماري از ايرانيان خوش نشين در دوبي مي نويسد: شماري از ايرانيان براي انجام امور تجاري به دوبي مي آيند و بسياري نيز براي تفريح و رها شدن از فشارهاي جمهوري اسلامي. من از آنها شنيدم كه رژيم در انتخابات تقلب كرد.
وي اضافه كرد: در سفر به دوبي با شماري از ايرانيان مخالف از جمله دو فعال جنبش سبز ملاقات كردم. آنها به رژيم ناسزا مي گفتند. در دوبي هيچ نشاني از رنگ باختن جنبش سبز در ايران به چشم نمي خورد(!) آنها را به صورت سبزپوش در سواحل و رستوران هاي دوبي ديدم.
رئيس ارگان رسانه اي سازمان سيا توضيح بيشتري درباره ملاقات با عناصر ضد انقلاب فعال در اغتشاشات ارائه نكرد. وزارت خارجه و سازمان جاسوسي آمريكا از زمان دولت بوش ايستگاه ويژه اي را در دوبي براي نظارت نزديك تر بر عملكرد گروهك هاي اپوزيسيون و شبكه هاي ضد انقلاب راه اندازي كردند و در پوشش سمينار، سفر علمي، مبادلات فرهنگي و هنري و... اقدام به دعوت و آموزش شماري از عناصر نشان شده براي عمليات براندازي و كودتاي مخملي كردند. اين دفتر با نظارت اليزابت چني دختر ديك چني(معاون وقت رئيس جمهور آمريكا) راه اندازي شد. مبادلات اطلاعاتي، خبري و اينترنتي و آموزش جنگ نرم، يكي از محورهاي كاري ايستگاه دوبي سازمان سيا بوده است.

 



موسوي هم از خودمان است اما فعلا زمان علني كردن خيانت نيست (خبر ويژه)

يك آشوبگر فراري عضو فراكسيون مشاركت در مجلس ششم از نفاق ميرحسين موسوي بر سر قانون اساسي خبر داد و تاكيد كرد بايد ملاحظات داخلي را در اين باره درنظر گرفت.
فاطمه حقيقت جو در گفت وگو با راديو فردا هرچند مدعي شد قانون اساسي در دلش استبداد و ديكتاتوري پرورش مي دهد و بايد تغيير كند، درباره تظاهر موسوي به تبعيت از قانون اساسي گفت: آقاي موسوي شرايط داخل كشور را به خوبي درك مي كنند. اگر يك موضوعي ممكن است شكنندگي در درون جنبش ايجاد كند، به نظر من به شدت بايد از آن پرهيز كنيم، گرچه ممكن است بخشي از ما نظرمان اين باشد كه قانون اساسي فعلي اصولا در دلش استبداد و ديكتاتوري را پرورش مي دهد و معتقد باشيم كه قانون اساسي به همين دليل بايد تغيير كند اما چون ما داريم يك كار جمعي انجام مي دهيم و پيشبرد جنبش بسيار اهميت دارد، فكر مي كنم كه بايد ملاحظات داخلي را درنظر بگيريم و طبق نظر آن عمل كنيم تا جنبش به خوبي پيش برود. گرچه در همين بيانيه، آقاي موسوي به خوبي بيان كرده اند كه اگر لازم باشد، بايد قانون اساسي هم تغيير پيدا كند. بنابراين بايد از چيزهايي كه زمينه آسيب و شكاف در جنبش را فراهم مي كند، پرهيز كنيم و همه با هم روي يك حداقل هايي به تفاهم برسيم و روي آن عمل كنيم.
موسوي اخيرا در مصاحبه با سايت كلمه در كنار تظاهر به تبعيت از قانون اساسي- و در راستاي به دست آوردن دل ضد انقلاب- تصريح كرده بود قانون اساسي وحي منزل نيست و مي توان آن را تغيير داد. سيدمحمد خاتمي در پاسخ برخي عناصر افراطي مدعي اصلاحات بارها تصريح كرده بود زمزمه تغيير قانون اساسي خيانت است.
علت معارضه ائتلاف گروهك هاي ضدانقلاب و جريان نفاق جديد با قانون اساسي اين است كه اين قانون به عنوان ميثاق ملي، راه بازگشت استعمار و ديكتاتوري به كشور را سد كرده است.
ذكر اين نكته نيز شايسته است كه حقيقت جو از طريق حضور در برخي اغتشاشات سال هاي آغازين دولت خاتمي، توانست خود را در ميان حلقه قدرت مشاركتي ها وارد كند و به عنوان عضو فهرست مشاركت وارد مجلس ششم شود. نامبرده، پس از حضور در برخي تحركات افراطيون توانست اعتماد محافل آمريكايي را جلب كند و به همراه همسر خود از آمريكا پناهندگي بگيرد. بسياري از عناصر اهل زد و بند، از ژست مخالفت با جمهوري اسلامي به عنوان ابزاري براي مواجب بگيري يا دريافت اقامت از برخي كشورهاي استعماري استفاده مي كنند. در عين حال ادامه مواجب و اقامت اين قبيل افراد، منوط به ادامه مزدوري و خيانت به كشور و ملت خواهد بود حقيقت جو در مجلس ششم از جمله افراطيوني بود كه از تسليم طلبي در برابر آمريكا و تعطيلي برنامه هسته اي جانبداري مي كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14