(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 15 بهمن 1388- شماره 19577
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
گزارش خبري تحليلي چيزنا از مراسم عروسي هيلاري و ديويد
كاوشگر 3 با موجودات زنده به فضا رفت
آيت الله نوري همداني:حضور پرشور مردم در راهپيمايي 22بهمن پاسخي قاطع به فتنه انگيزان خواهد بود
سايه سار عترت -4 پيامبر اكرم (ص) و اهل بيت (ع) جامع كلمات الهي
انتقاد نمايندگان از گزارش هاي مركز پژوهش هاي مجلس
لاريجاني در ديدار وليعهد قطر: تبليغات اخير عليه ايران در منطقه كلاهبرداري سياسي است
وزارت خارجه آمريكا: نشست 1+5 با موضوع ايران به زودي برگزار مي شود
آسوشيتدپرس: چين ممكن است تحريم ايران را وتو كند
جليلي در ديدار قائم مقام وزير خارجه هند: سياست هاي فرصت طلبانه انگليس عامل ناامني در افغانستان است
آيت الله خاتمي: زاويه سران فتنه با انقلاب روز به روز در حال افزايش است



گزارش خبري تحليلي چيزنا از مراسم عروسي هيلاري و ديويد

آقاي چيز: لابد مي دانيد، چند وقت پيش وزير امور خارجه آمريكا هيلاري كلينتون به چشم چيز از تيپ ديويد ميليبند وزير امور خارجه انگليس كلي تعريف كرد. اين تعريف آنقدر غليظ بود كه رسانه هاي آمريكايي از وجود كاسه اي زير نيم كاسه خبر دادند. اين را هم لابد مي دانيد؛ چند سال پيش بيل كلينتون دور از چشم همسرش هيلاري، با خانمي به اسم «مونيكا نمي دونم چي چي لوسكي» دست به كارهايي زد كه بدجوري گندش درآمد. اين را ديگر بعيد مي دانم بدانيد؛ هيلاري كلينتون معتقد است كه عقد وزير خارجه هاي آمريكا و انگليس توي آسمونا بسته شده!! البته من درست نمي دانم اما بعيد نيست هيلاري بخواهد تلافي آن عمل غيراخلاقي شوهر نامردش را با ازدواج با ميليبند درآورد. لذا ما با پيشدستي گزارش ازدواج اين دو زوج خوشبخت را زودتر از موعد مقرر براي شما مي آوريم. متني كه در زير مي خوانيد خلاصه اي است از مراسم ازدواج هيلاري كلينتون و ديويد ميليبند كه توسط «آرمليا» خبرنگارچيزنا تهيه شده:
مراسم ازدواج دو زوج حقه باز عصر ديروز در اتاق بيضي كاخ سفيد برگزار شد. در اين مراسم كه گرگ دبليوز پلنگ به همراه لورابوش و توله سگش نيز حضورداشتند ابتدا حجت الامسال هرمنوتيك با خوش آمد گويي به حضار از توني بلر كه ماشينش را بد جا پارك كرده بود خواست ماشينش را از جلوي در كاخ سفيد بردارد. هرمنوتيك سپس گفت: فولكس قورباغه اي به شماره «3434 لندن» ماشينش رو از جلوي در لانه سگ اوباما بردارد.اكبر گاف: بلند شو عطا، حواست كجاست؛ بابا اين يارو دختر بوشه! بلند شو ماشينتو جابجا كن.
در ادامه هرمنوتيك خطاب به هيلاري گفت:
عجوزه خانم! آيا وكيلم شما را با مهر شونصد سكه زمستان اسارت به علاوه هزاران سي سي خون كودكان فلسطيني به اضافه يك جلد بيانيه حقوق بشر و يك سفر سياحتي به تل آويو به عقد آقاي ديويد خالي بند درآورم؟
ديويد ميليبند: من زير بار اين مهريه نميرم. مي خواد منو تلكه كنه.
بيل كلينتون: ولي من رفتم؛ و سواسيه اما زن بسازيه!
ديويد مليبند: عروس بايد همين اندازه جهيزيه بياره.
حجت الامسال هرمنوتيك: الان ديگه وقت اين حرفا نيست. عجوزه خانم! وكيلم؟
شيرين عبادي: عروس رفته به حساب فرقه سبز پول واريز كنه!
حجت الامسال هرمنوتيك: دوباره تكرار مي كنم؛ عجوزه خانم!... وكيلم؟
ميشل اوباما: عروس رفته عليه جمهوري اسلامي حرف بزنه!
لورا بوش: عروس زير لفظي مي خواد!
شيرين عبادي- خدا همه جوونارو خوشبخت كنه. جل الخالق؛ پريشب همين صحنه رو تو خواب مي ديدم.
حجت الامسال هرمنوتيك: براي بار سوم ميگم؛ ... وكيلم؟
بيل كلينتون: بي معرفت! بچه هارو مي خواي بدي دست نامادري؟
بهاءالله مهاجراني: جيك جيك مستونت بود، فكر زمستونت بود؟
بيل كلينتون: تو ديگه بشين سرجات!!
مونيكا نمي دونم چي چي لوسكي: ديگ به ديگ ميگه روت سياه!
حجت الامسال هرمنوتيك: براي بار چندم مي پرسم؛ ... وكيلم؟
هيلاري كلينتون: با اجازه بزرگتراي مجلس، پدر مادر خودم، پدر مادر ديويد؛ بله!!
جمعيت: هو هو هو هو هو هو!!
شيرين عبادي: جشن بزرگانه، ايشالا مباركش باد.
مريم قجر عضدانلو ابريشمچي رجوي: عروس ما هل داره، نمك و فلفل داره، ماشالا به چشم و ابروش ديويد نشسته پهلوش!!
نتانياهو: بيا هيلاري، اينو بنداز تو گردنت.
هيلاري: اين چيه؟
نتانياهو: هيچي بابا، خرخره يك نوزاد فلسطينيه كه خودم جويدم!! بيا اينم توببند دستت ديويد.
ديويد ميليبند: اين چيه؟
نتانياهو: اين چيزه، يعني دريچه ميترال قلب يكي از اين زلزله زده هاي هائيتيه!
شيرين عبادي: ايييششش، براي سلامتي نتانياهو، يه كف مرتب!
به گزارش خبرنگار ما سپس «اكبر گاف» و «محسن مخملباف» به انجام حركات نمايشي پرداختند و از دست لورا بوش شاباش گرفتند. در ادامه اين مراسم كه به صورت مختلط برگزار مي شد، بهالله مهاجراني در سخنان بسيار مهمي به اهميت تجديد چيز در ميان اپوزيسيون اشاره كرد و گفت: من در جواني شير خري خوردم كه لامصب موجب افزايش ترشح هورمون لنفاوي و تحريك قواي چيز شد! سپس حضار براي كوفت كردن شام به ميز سلف سرويس هجوم بردند كه به دليل ازدحام جمعيت، دختر بوش زير دست و پا ماند و يك مقدار جراحات سطحي برداشت. هنوز از علت وقوع اين حادثه گزارشي مخابره نشده است!!

 



با حضور رئيس جمهور و مقامات كشوري و لشكري
كاوشگر 3 با موجودات زنده به فضا رفت

پرتاب كاوشگر 3 به همراه موجودات زنده به فضا توسط دانشمندان جوان كشورمان مقدمه لازم براي ارسال ماهواره حامل انسان در آينده را فراهم ساخت.
رئيس جمهور سال گذشته در همين روزها در آستانه سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در جريان پرتاب ماهواره اميد نويد چنين روزي را داده بود و تاكيد كرده بود، كه طولي نخواهد كشيد دانشمندان جوان ما ماهواره حامل موجودات زنده را هم به فضا خواهند فرستاد و ديروز همين دانشمندان و رئيس جمهور اصولگراي كشورمان پس از رونمايي 4 پروژه بسيار مهم فضايي فرمان پرتاب ماهواره كاوشگر 3 به همراه يك قالب كپسول زيست محيطي به فضا را صادر كردند.
براساس گزارش خبرگزاري ها در مراسم رونمايي از اين پروژه ها كه در سالن اجلاس سران برپا بود اعلام شد كه اين قالب كپسول حاوي يك موش، دو لاك پشت، كرم خاكي و چندين سلول هاي مختلف بوده و قرار است اطلاعات ارسالي از فضا درخصوص موجودات ياد شده توانمندي ها و افتخارات علمي دانشمندان كشورمان را براي كشف علوم جديد تكميل كند.
در اين مراسم چندين مركز و آزمايشگاه سه بعدي مجازي ماهواره اي با پيام رئيس جمهوري فعاليت رسمي خود را آغاز كرد و سپس ماهواره كاوشگر 3 به فضا پرتاب شد.
ايستگاه سنجش از راه دور، نخستين مركز سنجش تصاوير ماهواره اي است كه براي استفاده از ديتاها و اطلاعات ارسالي ماهواره ها در زمينه هاي مختلف كشاورزي، طبيعي، جمعيتي، جغرافيايي به كار گرفته مي شود.
اين ايستگاه كه توسط سازمان جغرافيايي نيروهاي مسلح ساخته شده است، توانايي چرخش 360 درجه اي حول محورهاي عمودي و افقي را دارد و به منظور آموزش مربيان و دانشجويان به كار مي رود.
طلوع اولين ماهواره
سنجش از راه دورايراني
ماهواره سنجش از دور طلوع قابل پرتاب با ماهواره بر سيمرغ، داراي فناوري هاي جديد مانند محموله تصويربرداري، كنترل وضعيت مكانيزم ها و سلول هاي خورشيدي مي باشد كه براي نخستين بار در آن به كاررفته است.
به گزارش فارس، ماموريت اصلي اين ماهواره، تصويربرداري تك طيفي با تفكيك پذيري 50 متر، ذخيره و ارسال داده هاي تصوير به ايستگاه هاي زميني دريافت خواهد بود كه به اين منظور با ايستگاه هاي زميني تله متري، ردگيري و فرمان و نيز مركز كنترل پرواز قابليت تبادل داده هاي پايش و كنترل ماهواره را دارند.
با توجه به ويژگي هاي تصاوير ماهواره طلوع مي توان كاربردهايي چون نقشه برداري زمين در مقياس بزرگ، مطالعه و بررسي حوضچه هاي آبي و دريا، مشاهده و ارزيابي تخريب منابع انساني، بررسي علوم كشاورزي، جنگلي، مشاهده پوشش ابرها، پراكندگي انساني و ارزيابي بلاياي طبيعي نظير زلزله، سيل و آتش سوزي را براي آن ذكر كرد.
مدار ماهواره طلوع از نوع ارتفاع پايين و ارتفاع مدار آن بيش از 500 كيلومتر است و 2 سال عمر مفيد براي آن پيش بيني مي شود.
انرژي ماهواره طلوع توسط آرايه هاي خورشيدي از روي بدنه و باتري هاي ثانويه تامين خواهد شد.
مصباح 2 وصل كننده نقاط
دور افتاده كشور به يكديگر
ضبط، پردازش و ارسال مجدد داده ها و نيز ايجاد يك شبكه ارتباطي ماهواره اي براي ارتباط با كاربران در مناطق دورافتاده ايران با ديگر نواحي جغرافيايي دنيا، از جمله كاربردهاي ماهواره ملي مصباح 2 است كه ديروز رونمايي آن را رئيس جمهور انجام داد.
اين ماهواره ملي از نوع ماهواره هاي مخابراتي است كه در باند UHF كار مي كند.
ماموريت اين ماهواره شامل ذخيره و بازيابي اطلاعات، جمع آوري و پخش داده ها روي مناطق وسيع و پراكنده خواندن از راه دور و ناوبري است.
ماهواره «نويد» از ديگر دستاوردهايي بود كه صبح ديروز رئيس جمهور از آن رونمايي كرد.
اين ماهواره نخستين ماهواره ملي - دانشجويي كشور است كه به دست متخصصان جوان دانشگاه علم و صنعت ايران طراحي و ساخته شده است.
ماموريت ماهواره نويد علم و صنعت، تصويربرداري از زمين با رزولوشن (وضوح تصوير) 750 متر مبتني بر روش حاروبي
(PUSH broom) و به صورت تك باند است.
كاوشگر 3 گشايش جبهه جديدي از فعاليت هاي علمي در ايران
پيش از پرتاب موفقيت آميز كاوشگر 1 و 2 به فضا، دانشمندان و متخصصان فضايي كشورمان موفق شدند نخستين بار محموله زيستي را با كاوشگر 3 به فضا پرتاب كنند.
در اين كاوشگر با فرستادن كپسول زيستي براساس ضوابط و استانداردهاي مربوط، جبهه جديدي از فعاليت هاي علمي در عرصه فناوري فضايي جمهوري اسلامي ايران گشوده شد.
كاوشگر 3 از زيرسامانه هاي سازه، محفظه زيستي، تغذيه، ارسال داده هاي تله متري، تصويربرداري و ارسال همزمان، رايانه پرواز، سنجش محيطي و بازيابي تشكيل شده است.
رونمايي از جديدترين
ماهواره بر ايراني
جديدترين ماهواره بر ساخت كشورمان به نام «سيمرغ» نيز از ديگر دستاوردهاي علمي كشورمان بود كه صبح ديروز از آن رونمايي شد.
اين ماهواره بر كه از لحاظ طول و قطر با ماهواره بر قبلي كشورمان به نام «سفير» كه ماهواره اميد را به فضا پرتاب كرد، فرق دارد قرار است نسل جديد ماهواره هاي ايراني را به فضا پرتاب كند.
ماهواره بر چند مرحله اي سيمرغ قادر است با استفاده از نسل جديد موتورهاي سوخت مايع انرژي لازم را براي قرار دادن ماهواره ها با وزن 60 كيلو در مدار 500 كيلومتري زمين تامين كند.
ماهواره بر سيمرغ با بهره مندي از اين موتورها توانايي دستيابي به سرعتي برابر 7 هزار و 500 متر بر ثانيه در مدار 500 كيلومتري جهت استقرار ماهواره را دارا است.
بازتاب رسانه اي تحول
علمي ايران در فضا
ديروز همزمان با رونمايي از پروژه هاي بسيار مهم فضايي دانشمندان متعهد كشورمان و پرتاب ماهواره حامل موجودات زنده به فضا و سخنان غرور آفرين رئيس جمهور كشورمان در اين مراسم رسانه هاي گروهي غرب بازتاب گسترده اي از اين موفقيت هاي پژوهشي و آينده علمي ايران اسلامي و نگراني غرب و رژيم صهيونيستي منتشر كردند.
بي بي سي: جشن فضايي
در جشن انقلاب
سايت خبري شبكه بي بي سي در گزارشي از اين موفقيت ها آن را جشن فضايي ايران در جشن سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي توصيف كرد.
جروزالم پست: غرب از كاوشگر 3 نگران است
روزنامه صهيونيستي جروزالم پست نيز نوشت: ايران روز چهارشنبه با موفقيت يك موش، لاك پشت و كرم را به فضا فرستاد.
كاوشگر -3 كه در زبان انگليسي به معناي «اكسپلورر-3» است بخشي از يك برنامه فضايي ايران است كه قدرت هاي غربي نسبت به آن ابراز نگراني كرده اند.
خبرگزاري فرانسه نيز از پرتاب موفقيت آميز يك موشك ماهواره بر ساخت داخل ايران خبر داد و نوشت كپسول آزمايشي كه اين موشك با خود حمل مي كند از اين توانايي برخوردار است كه اطلاعات تجربي خود را به زمين بازگرداند. همچنين محمود احمدي نژاد رئيس جمهور ايران از موشك ماهو اره بر ديگري به نام «سيمرغ» خبر داد. موشك ماهواره بر سيمرغ مي تواند ماهواره اي به وزن 100 كيلوگرم (220 پوند) را تا ارتفاع 500 كيلومتري (310 مايلي) حمل كند. ايران اولين ماهواره ساخت داخل را در فوريه سال گذشته و همزمان با سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي پرتاب كرد.
خبرگزاري رويترز نيز در اين باره نوشت: ايران امروز از سه ماهواره جديد خود رونمايي و با موفقيت يك موشك ماهواره بر را آزمايش كرد. موشك كاوشگر-3 به مناسبت جشن هاي سي و يكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي 1979 آزمايش شد. دقيقا يكسال قبل، ايران براي اولين بار ماهواره ساخت خود را در مدار قرار داد.
همچنين خبرگزاري ايتاليا و شبكه تلويزيوني دولتي «راي» نيز ضمن گزارشي از برنامه هاي ماهواره اميد و موشك سفير-2 به معرفي سه ماهواره جديد «يامهدي»، «مصباح-2» و «طلوع» پرداختند.
خبرگزاري آلمان: غرب و رژيم صهيونيستي نگران از كاوشگر 3
خبرگزاري آلمان هم در گزارشي از مراسم ديروز تاكيد كرد: ايران ماهواره اي را به فضا پرتاب كرد كه قادر است يك ماهواره 100 كيلوگرمي را در مدار قرار دهد.
اين خبرگزاري تاكيد كرد: ايران اين رونمايي را همزمان با فرارسيدن سي ويكمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1979 انجام داد همان ايراني كه در سال 2009 نخستين ماهواره خود را با ماهواره بر سفير 2 در مدار قرار داده بود و امروز يك سال پس از آن تحول علمي موفق شد اولين موجودات زنده خود را به فضا بفرستد.
خبرگزاري آلمان با اشاره به نگراني غرب و رژيم صهيونيستي از تحولات علمي در ايران نوشت: تهران اتهامات غرب مبني بر نظامي بودن اهدافش از اجراي طرح هاي هوافضا را رد كرده است.
غرب و رژيم صهيونيستي تاكيد دارند كه از اين فناوري براي حمل موشك هاي بالستيك هم مي توان استفاده كرد.
آسوشيتدپرس هم اعلام كرد كه تلويزيون ايران امروز نشان داد كه مقامات ايران در حال قرار دادن يك موش، دو لاك پشت و تعدادي موجود شبيه كرم در داخل كپسول متصل به ماهواره بر پيش از پرتاب آن هستند.
احمدي نژاد: ملت ايران
با تحريم ها آسيب نا پذير شده اند
بنابر همين گزارش رئيس جمهور در مراسم رونمايي از اين پروژه ها طي سخناني ضمن تشكر و قدرداني از دانشمندان متعهد و انقلابي كشورمان كه اينگونه براي جمهوري اسلامي افتخار آفريدند به تحريم هاي غرب در طول 31 سال گذشته اشاره كرد و گفت: تحريم ها ملت ايران را به نقطه اقتدار و آسيب ناپذيري رسانده است.
رئيس جمهوري ادامه داد: اگر سال گذشته اولين حضور ايران در فضا بود، امسال اولين حضور موجود زنده توسط ايران در فضا ثبت شد و اين مقدمه كارهاي بزرگ است كه به فضل الهي در آينده دانشمندان مستقيما در آسمان حضور پيدا كرده و از آنجا جهان را رصد كنند.
وي با بيان اينكه تك تك اين دستاوردها بسيار بزرگ است، اظهار داشت: مصباح 1 كه با مشاركت ديگران بود سرنوشت غم انگيزي پيدا كرد و مدعيان حفظ حقوق ملت ها و گردش آزاد اطلاعات از كار علمي ما جلوگيري كردند و شجاعت پرتاب ماهواره ما را نداشتند هر چند عيبي ندارد، ما علاقمند به همكاري علمي هستيم اما اگر خودخواهي و بداخلاقي به خرج دهند نمي توانند ملت ما را متوقف كنند.
احمدي نژاد با بيان اينكه كارهاي بسيار بزرگي انجام شده است، اما ما در آغاز كار هستيم، تاكيد كرد: همه كساني كه در اين مسير حركت مي كنند بدانند كه كار آنها قبل از اينكه كار علمي باشد يك كار فرهنگي و انساني است؛ چراكه در فرهنگ و اعتقادات ما علم بدون وجه فرهنگي وجود ندارد.
وي ادامه داد: كشورهايي مثل آمريكا، انگليس و ديگران ايستگاه هاي فضايي و پيشرفت هاي بسيار زيادي دارند اما مي بينيم كه ملت ها از آن خوشحال نيستند چرا كه وقتي خبر هر دستاوردي را مي شنوند مي گويند كه باز مي خواهند ما را بچاپند و شيوه جديدي از جنگ داير مي شود و آن را متعلق به خود نمي دانند.
احمدي نژاد خطاب به دانشمندان و اساتيد حاضر در اين مراسم تصريح كرد: عزم ها را جزم كنيد، ما هم در خدمت شما هستيم و با توكل به خدا در حركت و اميد به افق هاي بلند، فرداي روشن در انتظار همه شما است.

 



آيت الله نوري همداني:حضور پرشور مردم در راهپيمايي 22بهمن پاسخي قاطع به فتنه انگيزان خواهد بود

يكي از مراجع عظام تقليد اعلام كرد كه حضور گسترده مردم در راهپيمايي يوم الله 22بهمن پاسخ دندان شكني به حركات فتنه انگيزان و جريان هاي فتنه خواهد بود.
به گزارش فارس، آيت الله «حسين نوري همداني» ظهر ديروز در ديدار با جمعي از فرماندهان ناحيه مقاومت بسيج امام حسن(ع) قم و بسيج هنرمندان شهرستان بوئين زهرا ضمن گراميداشت ايام الله فجر گفت: فجر به معناي پديد آمدن درخشندگي، صبح و روشنايي است. وي ادامه داد: امام خميني(ره) پس از 15سال دوري از وطن در 12بهمن 57 وارد ايران شد و اين ورود براي مردم همراه با نور و سرور بود و استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي را به همراه داشت.
استاد حوزه علميه قم تصريح كرد: انسان به صورت فطري خواهان آزادي است و نمي خواهد زير سلطه و سيطره كسي قرار داشته باشد و تمايل دارد خود سرنوشت خويش را رقم بزند.
اين مرجع تقليد عنوان كرد: اطاعت از خداوند تعالي و راههايي كه به او ختم مي شود بر تمام انسانها واجب است، خدايي كه پيامبران را براي هدايت انسان ها فرستاده و اين افتخار هر انسان آزاده است كه بنده صالح خداوند باشد.
آيت الله نوري همداني يادآور شد: غير از اين راه هر كه بخواهد بر مردم سيطره پيدا كند، از طريق ظلم و ستم خواهد بود و انسان آن را نمي پذيرد.
وي با بيان اينكه استبداد و استكبار همواره براي بشر مصيبت و بلا به همراه داشته است، ابراز داشت: در طول تاريخ استبداد و استكبار بر مردم حكومت داشته و پيامبران براي مبارزه با آنها قيام كردند.
استاد حوزه علميه قم عنوان كرد: دعوت به مبارزه با استكبار و استبداد از نخستين اقدامات پيامبران بود كه مردم را به آن تشويق مي كردند.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه علت عقب ماندگي مسلمانان سلطه و سيطره حاكمان جور و ظلم بود تصريح كرد: در طول تاريخ افرادي بر جامعه حاكم بودند كه جز به لذت گرايي، داشتن حرم سراها و ثروت اندوزي توجهي نداشتند.
آيت الله نوري همداني افزود: در اين دوران مردم دچار فقر مالي و فرهنگي بودند و حكومت ها هيچ توجهي به وضع معيشتي مردم نداشتند و اساسا اسلام اين گونه حكومت ها را نامشروع مي داند.
استاد حوزه علميه قم خاطرنشان كرد: استكبار و استبداد بر جامعه سايه افكنده بود و كشورهاي مختلف منابع و منافع ملت را به يغما مي بردند اما امام خميني(ره) در برابر اين عناصر ايستادگي كرد و مردم را از غفلت بيدار كرد و استبدادگران و ظالمان را از كشور بيرون راند. وي با تاكيد بر آشنايي با روحيه جهادي، فرهنگ و شكل برداشت امام خميني(ره) از اسلام گفت: آثار امام خميني(ره) بايد مورد مطالعه و دقت قرار گرفته و نسل جوان با آن آشنا شوند.
اين مرجع تقليد با اشاره به دوري امام خميني(ره) از ميهن تصريح كرد: ايشان با توجه به اينكه 15سال از ميهن اسلامي دور بودند اما با صدور اعلاميه ها و بيانيه ها به روشنگري افكار و اذهان مردم پرداختند.
استاد حوزه علميه قم تاسيس حكومت اسلامي را يكي از برنامه هاي امام خواند و افزود: امام خميني(ره) حكومتي كه استكبار، ظلم ستيز و داراي فرهنگ جهاد و شهادت است را پايه گذاري كرد.
آيت الله نوري همداني حكومت اسلامي را بر سه پايه مردم، اسلام و ولايت فقيه عنوان كرد و گفت: در نظام اسلامي مردم پس از بيداري و آگاهي و يافتن گمشده خود كه همان اسلام ناب بود براي حراست از آن نظر دادند و آن را انتخاب كردند.
وي با بيان اينكه مردم بايد هميشه در صحنه باشند افزود: اگر مردم را نتوان در صحنه نگاه داشت آن نظام محكوم به سقوط و افول است.
اين مرجع تقليد با اشاره به حضور مردم در 9 دي ماه و حمايت از ولايت فقيه و نظام اضافه كرد: حضور مردم در صحنه در 22بهمن ماه نيز بايد پررنگ تر و منسجم تر باشد.
استاد حوزه علميه قم حمايت و دفاع از اسلام و ولايت فقيه را از اركان حراست و حفظ نظام خواند و تصريح كرد: اگر فقيهي آشنا به امور و مقدرات سياسي و فرهنگي و... در جامعه نباشد، دولت اسلامي باقي نمي ماند و در عصر حاضر در راس نظام جمهوري اسلامي حضرت آيت الله خامنه اي اداره امور را به دست دارد.
وي تلاش دشمنان براي تضعيف نظام و فريب اذهان عمومي با استفاده از نقشه هاي مختلف را نافرجام خواند و يادآور شد: اين نظام بايد حفظ شود و زمينه ساز ظهور حضرت حجت(عج) را فراهم كند.

 



سايه سار عترت -4 پيامبر اكرم (ص) و اهل بيت (ع) جامع كلمات الهي

در نوبت قبل به عرض رسيد كه ذات مقدّس رسول اكرم (ص) هم مدينه علم است و هم كوثر است و هم برخوردار از جوامع الكل م. اينكه فرمود: أنا مدينه الع لم و عل يّأ بابها (1)، يعني هر حقيقت علمي وهرعلم صائب و علم نافعي كه در جهان فرض مي شود،من شهر آن علمم.
درست اين سخن گفته پيغمبر است
كه من شهر علمم، عليّم در است (2)
و « ولايت » در اين علم است. و اگر كسي خواست از اين علم نافع طرفي ببندد، تنها راهش ولايت اهل بيت است؛ وگرنه آن علم نافع نخواهد بود يا علمي نصيبش نمي شود ، يا اگر هم نصيبش شد، نافع نيست؛ سمّ ي سار قاً (3). و حقيقت كوثر كه وحي و نبوّت و قرآن و رسالت و امثال اينهاست، در وجود جمعي رسول اكرم (ص) حاصل است، در حقيقت خود او كوثر است؛ چون وحي و نبوّت در جان او رسوخ كرده است.
« انسان كامل »، بازگو كننده اسماي الهي به فرشتگان
لذا آن حضرت فرمود: اعطيت جوام ع الكل م (4).اين « جوامع الكلم» همان مسيّمات اسماي حسنائي است كه ذات أقدس له به آدم (ع) آموخت: علّم آدم الأسماء كلّها ثمّ عرضهم علي الملائ كه (5).
اين اسماء، الفاظ نيست؛ يك. مفاهيم حصولي و ذهني نيست، دو؛ مصاديق خارجي نيست، سه؛ بلكه منشأ پيدايش مصاديق خارجي است، چهار.در حقيقت اين الفاظ مرحله سوّم يا مرحله چهارم اسماء هستند؛ اينها اسماء الأسماء الأسماء الهي اند. همه حقائق را ذات أقدس له به آدم آموخت؛ و آدم شد ( معلّم ملائكه ).
و اگر فرشتگان آن صلاحيت را مي داشتند كه شاگرد بلا واسطه ذات أقدس اله باشند؛ چون خداي سبحان تامّ الفاعليه است، و اين فرشتگان تامّ القابليّه بودند، قطعاً ذات أقدس له آن حقائق اسماء را به فرشتگان مي آموخت. از اينكه به آدم فرمود: يا آدم انب ئهم ب اسماء هؤلآء(6)، معلوم مي شود فرشتگان كه مدبّرات عالمند به اذن خدا، آن صلاحيت را ندارند كه صادر اوّل يا ظاهر اوّل، و يا شاگرد اوّل ذات أقدس له باشند. بايد مع الواسطه فيض علمي بهره آنها بشود؛ آن هم نه در حد تعليم، بلكه در حد ا نباء. نفرمود: يا آدم علّ مهم الأسماء، فرمود: يا آدم انب ئهم. ا نباء با تعليم يك تفاوت جوهري دارد.
از اين جهت حقيقت آدم (ع)، يعني حقيقت انسان كامل معصوم كه گاهي به صورت آدم جلوه مي كند، گاهي به صورت خاتم و خات م تجلّي دارد؛ كه اين تجلّي اكبر از آن تجلّي است. حقيقت اسماء را عالم است؛ يعني حقائق جهاني كه منشأ پيدايش گيتي و مينو است، عال مند به اذن الهي و به تعليم الهي. چون همه اينها در حوزه امكان است.
پيامبر اكرم (ص) و اهل بيت (ع)، جامع كلمات الهي
لذا وجود مبارك پيغمبر (ص) فرمود: لقد اعطيت جوام ع الكل م. كلمات جامعه همان معارفي است كه از ذات أقدس له تا عالم طبيعت تنزّل كرده است. در نوبت هاي قبل هم به عرضتان رسيد كه قرآن تجلّي خداست، و كلام خداست، و مورد ا نزال الهي است و خداي سبحان اين قرآن را نازل كرده است:شهر رمضان الّذ ي انز ل ف يه القرآن (7).
انزال قرآن از سنخ انزال باران و يخ و تگرگ و بارش برف و امثال اينها نيست. انزال باران به صورت القاء و انداختن است و انزال قرآن به صورت تجلّي و آويختن. اگر حبل متيني را، طناب مستحكمي را از بالا بيندازند؛ اين را القاء نمي كنند ، اين را نمي قفققكم بالا بروند، ثانياً. قرآن را خداي سبحان آويخت، نه انداخت. آنجوري كه باران را نازل كرد، آنجور قرآن را نازل نكرد.
و حقيقت پيغمبر (ص) با اين كتاب هماهنگ و عجين شده است. او هم، دستي به ملكوت أعلي دارد كه متعلّق و متجلّي به خداي سبحان است، و دستي هم در عالم طبيعت دارد كه فرمود: ب الحقّ انزلناه و ب الحقّ نزل (8). آنكه بين عرش و فرش را جمع كرد، آنكه بين ملك و ملكوت جمع كرد، آنكه بين طبيعت و مثال و عقل جمع كرد، آنكه بين ( عليّ حكيم)(9)با ( عربي مبين )(10) جمع كرد؛ او صاحب اين نام و اين مقام است كه فرمود: لقد اعطيت جوام ع الكل م؛ همين تعبير را درباره امير مؤمنان فرمود.
اصالت پيامبر (ص) و تبعيّت اهل بيت (ع) از ايشان
در برخورداري از « جوامع الكل م »
اگر ولايت، باب مدينه علم است و اگر ولايت، ساقي كوثر وحي و نبوّت است؛ همان ولايت از حقائقي برخوردار است كه وجود مبارك پيغمبر (ص) در درجه اولي و ب الأصاله برخوردار است واينها در درجه ثانيه؛ وجود مبارك پيغمبر ب الأصاله، اينها ب التّبع از ( جوامع الكلم ) برخوردارند. چون از جوامع الكلم برخوردارند؛ مي توانند خليفه آن حضرت باشند، مي توانند باب مدينه علم و ساقي كوثر آن حضرت وجانشين آن حضرت باشند، مي توانند پيام آور آن حضرت باشند.
اين ايام،هم متعلّق است به مدينه علم، هم متعلّق است به باب مدينه علم. چون همانطوري كه علي بن ابيطالب باب مدينه علم است؛ حسن بن علي (ع)، علي بن موسي (ع) كه اين ايام متعلّق به اين ذوات قدسي است، آنها هم به شرح ايضاً؛ باب مدينه علمند، ساقي كوثرند. اين ايام از يك سو متعلّق به مدينه علم، از سوي ديگر به باب مدينه؛ از يك سو به كوثر، و از سوي ديگر به ساقي كوثر مرتبط است. كه اميدواريم همه ما از اين در وارد آن مدينه بشويم، و از اين ساقي طرفي ببنديم تا از آن كوثر سيراب گرديم.
تجلّي « توحيد »، بركت جوامع الكل م پيامبر (ص) در عصر بعثت
ازجمله آثار جوامع الكلم آن است: وقتي وجود مبارك حضرت مبعوث شد، توحيد را آورد. حقيقت توحيد،جزء جامع ترين جوامع الكلم است. زيرا همه بركات اعتقادي، اخلاقي، فقهي و حقوقي و علمي را به همراه دارد. وقتي توحيد فرا رسيد، شرك رخت بر مي بندد؛ همانطوري كه وقتي نور آمد، ظلمت رخت بر مي بندد. شرك در حقيقت يك امر وجودي نيست؛ آن تاريكي نبودن توحيد را « شرك » مي نامند. شرك برهان پذير نيست، دليل پذير نيست. ذات اقدس اله درباره شرك تعبير لطيف دارد؛ فرمود: و من يدع مع الله ا لهاً اخر لا برهان له ب ه فنّما ح سابه ع ند ربّ ه(11)؛ اين (فنّما ح سابه)، جواب به جاي جزاست.
تعبير لطيف قرآني اين است كه اگر كسي در كنار توحيد با خدا، شريكي را معتقد باشد كه لازمه ذاتي شرك، برهان ناپذيري است؛ مثل اينكه كسي بگويد: اگر كسي گفت: دو، دو تا؛ پنج تا كه برهان ندارد، حكمه كذا. شرك برهان پذير نيست، چه اينكه دو، دو تا؛ پنج تا هم برهان پذير نيست.
وقتي توحيد تجلّي كرد، تاريكي شرك رخت بر مي بندد. به همراه نور روشن توحيد، آن مسائل اخلاقي كه اختلاف بود، به اتحاد تبديل مي شود؛ جهل علمي به علم تبديل مي شود؛ جهالت عملي به عقل تبديل مي شود؛ ضلالت به هدايت تبديل مي شود؛ كينه و عداوت به محبّت تبديل مي شود؛ غارت و رهزني به ايثار و نثار تبديل مي شود. همين اعراب كينه توز مخاصم و مهاجم، برادر يكديگر شدند. وقتي توحيد آمد، اعتقاد به مبدأ آمد، پيروي از يك آئين و دين طرح شد؛ هيچ دليلي بر كينه توزي و مانند آن نيست.
بيانات آيت الله جوادي آملي (مدظلّه العالي) در برنامه تلويزيوني
( سايه سار عترت ) قم ـ بهمن 1387
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) وسائل الشيعه / 27 / 34 (2) شهر علم / حكيم ابوالقاسم فردوسي
(3) نهج البلاغه / خ 154 (4) من لا يحضره الفقيه / 1 / 241
(5) بقره / 31 (6) بقره / 33 (7) بقره / 185 (8) اسراء / 105
(9) ر. ك: زخرف / 4 (10) ر. ك: نحل / 103 (11) مؤمنون / 117
خوان حكمت تا پايان ماه صفر هرروز منتشر مي شود

 



انتقاد نمايندگان از گزارش هاي مركز پژوهش هاي مجلس

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از گزارش هاي مركز پژوهش هاي مجلس آن را متاثر از ديدگاه هاي خاص اقتصادي احمد توكلي رئيس اين مركز دانست.
كريم شهرزاد در جلسه علني ديروز مجلس در تذكري آيين نامه اي و با اشاره به جلسه غيرعلني صبح ديروز مجلس درباره لايحه بودجه 89 اظهار داشت: آنچه امروز مركز پژوهش ها گزارش داد موجب مي شود تا ذهنيت كارشناسي نمايندگان بصورت يك طرفه شكل گيرد.
اين نماينده اصولگراي مجلس اضافه كرد از آنجا كه رئيس مركز پژوهش ها ديدگاه اقتصادي خاصي دارد و با اين نگاه برنامه هاي اقتصادي دولت را تحليل مي كند گزارش هاي مركز پژوهش ها متاثر از ديدگاه هاي اقتصادي او است.
وي افزود: اگر يك مركز پژوهشي مطلبي را به مجلس منتقل مي كند نمي توان به ديگران اجازه نداد كه به اين گزارش انتقاد و يا سؤالي طرح نكنند زيرا اطلاعات يك طرفه دادن و راه حل كارشناسي ارائه ندادن مشكلات زيادي را به وجود مي آورد.
عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس تصريح كرد: گزارش هاي انتزاعي مركز پژوهش ها جز به هم ريختن ذهن نمايندگان دستاوردي ندارد و البته اگر مركز پژوهش ها بخواهد مي تواند بجاي بودجه دولت بودجه جديدي را به نمايندگان ارائه كند.
وي با بيان اين كه مشروح جلسات علني بصورت زنده از راديو پخش مي شود خطاب به مردم گفت: همه بدانند يكي از علت هاي ناهماهنگي دولت و مجلس در مسائل اقتصادي به خاطر اطلاعات...
در اين هنگام لاريجاني دستور داد تا تريبون شهرزاد را قطع كنند.
وي سپس گفت: جلسه غيررسمي براي اطلاع نمايندگان از بودجه بود و مركز پژوهش ها اطلاعات خود را ارائه داد.
وي افزود: آيا شما انتظار داريد كه اين مركز گزارش ندهد؟ البته اين گزارش اوليه اي بود، اما شما طوري صحبت مي كنيد كه گويا بقيه حق ندارند فكر كنند.
اما گويا اين توضيحات لاريجاني كه همراه با قطع ميكروفون نماينده اصفهان بود ساير نمايندگان را قانع نكرد و لذا در ادامه جلسه كريمي قدوسي نماينده مردم مشهد در مجلس در تذكري خطاب به رئيس مجلس از گزارش مركز پژوهش ها درباره بودجه انتقاد كرد.
وي با اشاره به اقدام سال گذشته احمد توكلي رئيس مركز پژوهش ها در حذف بند مربوط به هدفمند كردن يارانه ها از لايحه بودجه گفت: كاري نكنيم كه امسال اشتباهات سال گذشته تكرار شود.
نماينده مردم مشهد در خانه ملت، اضافه كرد: اين مسئله الزاماتي را در بودجه پديد آورد كه مقام معظم رهبري فرمودند مجلس چيزي را تصويب نكند كه ابزار آن در اختيار دولت نباشد. سال گذشته در بحث يارانه ها مسائلي براي وزارت نيرو پديد آمد كه احساس مي كنيم در حال تكرار شدن است.
وي همچنين از لاريجاني خواست تا با دعوت از نمايندگان دولت زمينه اي را فراهم كند كه نمايندگان بتوانند بهتر با ويژگي هاي بودجه 89 آشنا شوند.
لاريجاني نيز در پاسخ به وي گفت: جلسه غيررسمي درباره آشنايي اوليه در مورد بودجه بود و اين كه نمايندگان دولت در جلسه حضور پيدا كنند و گزارش دهند امر مطلوبي است و ما هنوز در اول كار هستيم و اين اولين و آخرين جلسه نيست.

 



لاريجاني در ديدار وليعهد قطر: تبليغات اخير عليه ايران در منطقه كلاهبرداري سياسي است

رئيس مجلس شوراي اسلامي تبليغات اخير عليه جمهوري اسلامي ايران در منطقه توسط آمريكايي ها را يك كلاهبرداري سياسي توصيف كرد.
به گزارش اداره اخبار و رسانه هاي گروهي مجلس شوراي اسلامي علي لاريجاني ديروز در ديدار شيح فهيم بن آل ثاني وليعهد قطر با بيان اينكه سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران توسعه روابط مودت آميز و برادرانه با همسايگان است افزود: تئوري امام خميني (ره) در سياست خارجي اتحاد اسلامي و تقويت وحدت و همكاري ميان كشورهاي مسلمان بود و اين راهبرد جمهوري اسلامي ايران در جهان اسلام مي باشد. وي تبليغات اخير عليه جمهوري اسلامي ايران در منطقه را يك كلاهبرداري سياسي و ادعاهايي پوچ و واهي خواند و تصريح كرد: ايران هيچ مشكلي با همسايگان خود ندارد و هيچ وقت قصد تجاوز به كشوري را نداشته و ندارد.
بر اساس اين گزارش فهيم بن آل ثاني وليعهد قطر نيز در اين ديدار روابط دو كشور را بسيار خوب و نيرومند دانست و افزود: چشم انداز مناسبات دوستانه دو كشور بسيار روشن است.
وي با تاكيد بر اين كه ايران اسلامي همواره در كنار جهان اسلام بوده است افزود: طرح مسائل تفرقه افكنانه مانند فارس، عرب، شيعه و سني يك بازي است كه از سوي كشورهاي بيگانه در منطقه مطرح مي شود و كاملا پوچ و بي معنا است. وي تصريح كرد: دين ما يكي است و قطعا دشمن ما نيز يكي است. وليعهد قطر در ادامه از مواضع كشورمان در دفاع از ملت مظلوم فلسطين قدرداني كرد.

 



وزارت خارجه آمريكا: نشست 1+5 با موضوع ايران به زودي برگزار مي شود

درپي نشست بي نتيجه نيويورك با محوريت بررسي اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران، وزارت خارجه آمريكا روز سه شنبه اعلام كرد كه در روزهاي آينده نشست 1+5 با موضوع ايران برگزار خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، «فيليپ كرولي» سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا روز سه شنبه اعلام كرد كه آمريكا اميدوار است بتواند در چند روز آينده درباره موضوع هسته اي ايران با چين و 4 عضو ديگر شوراي امنيت سازمان ملل متحد(انگليس، فرانسه، روسيه و آلمان) نشستي را برگزار كند به اميد آنكه شكاف به وجود آمده با چين بر سر افزايش تحريم ها عليه ايران را كاهش دهد.
وي ضمن تأكيد بر برگزاري نشست 1+5 به خبرنگاران اعلام كرد: واشنگتن به طور مؤثر با چين ارتباط برقرار كرده است و اينكه اين مسئله (موضوع هسته اي ايران) به همان اندازه كه براي ما و ديگر كشورهاي منطقه اهميت دارد براي آنها نيز مهم است. ما عقيده هاي مشابهي درباره فوريت اين موقعيت نداشتيم.
كرولي ادامه داد: اما اين دليلي است كه ما تعاملات مداومي با يكديگر داريم همانطور كه اخيرا در نشست نيويورك داشتيم و در روزهاي آتي نيز خواهيم داشت. همانطور كه مي دانيد مديران سياسي 1+5 شانس مشورت مجدد را دارند.
به گزارش فارس، چندي پيش كشورهاي 1+5 در نيويورك با موضوع تحريم هاي بيشتر عليه ايران نشستي را ترتيب دادند كه بدون نتيجه به پايان رسيد و چين نيز با اعزام يك ديپلمات سطح پايين به اين مذاكرات در حقيقت مخالفت خود را با اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران اعلام كرد كه البته اين امر در بي نتيجه ماندن اين گفت وگوها بسيار مؤثر بود.
يكي از مقامات ارشد وزارت امور خارجه آمريكا كه نخواست نامش فاش شود اعلام كرد كه ديپلمات هاي 1+5 در روزهاي آتي يا به طور مستقيم يا از طريق كنفرانس تلفني با يكديگر به گفت وگو درباره ايران خواهند پرداخت.
به گفته اين ديپلمات آمريكايي، احتمال دارد گروه 1+5 در هفته آينده نشستي را درباره موضوع هسته اي ايران برگزار كند و انتظار مي رود كه مديران سياسي اين گروه با يكديگر به شور نشينند. هنوز حضور ديپلمات چيني در اين نشست تأييد نشده است.

 



آسوشيتدپرس: چين ممكن است تحريم ايران را وتو كند

يك خبرگزاري غربي با اشاره به تلاش آمريكا براي صدور قطعنامه جديد عليه ايران اعلام كرد كه چين ممكن است تحريم ايران را وتو كند.
خبرگزاري آسوشيتدپرس در اين باره گزارش داد: با توجه به لحن ضد آمريكايي اخير پكن كاملا طبيعي است كه چين تلاش جديد آمريكا را براي اعمال تحريم هاي بيشتر بر ضد ايران در شوراي امنيت سازمان ملل وتو بكند.
براساس اين گزارش آمريكا ماه جاري تلاش بين المللي جدي را براي مجازات ايران بر سر برنامه هسته اي اين كشور آغاز مي كند و اين در حالي است كه مقامات آمريكايي و كارشناسان چيني معتقدند پكن به رغم لحن ضد آمريكايي خود طي روزهاي اخير به نظر نمي رسد كه مانع اعمال تحريمهاي بيشتر بر ضد ايران شود چين تاكيد كرده است فروش تسليحات آمريكا به تايوان را تلافي كند و هشدار داده است ديدار دالاي لاما رهبر در تبعيد بوداييان تبت و باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا كه قرار است اواخر اين ماه صورت گيرد به روابط چين و آمريكا لطمه بيشتري وارد خواهد كرد.
در ادامه اين گزارش آمده است: چين سابقه مخالفت با اعمال هر نوع تحريم به ويژه مخالفت لفظي با اعمال تحريم بر ضد ايران را دارد و با توجه به لحن ضد آمريكايي اخير پكن كاملا طبيعي به نظر مي رسد كه چين با وتو كردن تلاش جديد تحت رهبري آمريكا بر اعمال تحريم هاي بيشتر بر ضد ايران در شوراي امنيت سازمان ملل متحد اقدام آمريكا را تلافي كند. در همين رابطه موسسه صلح كارنكي در تحليلي به قلم داگلاس پال درباره احتمال مخالفت چين نوشت: پكن نهايت تلاش خود را براي تضعيف موضوع اعمال تحريم هاي بيشتر بر ضد ايران بكار خواهد بست اما متوسل به راي وتو نخواهد شد.

 



جليلي در ديدار قائم مقام وزير خارجه هند: سياست هاي فرصت طلبانه انگليس عامل ناامني در افغانستان است
<
br>دبير شوراي عالي امنيت ملي دخالت ها و سياست هاي فرصت طلبانه برخي قدرت هاي فرامنطقه اي به ويژه انگليس را عامل ناامني افغانستان دانست.
سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ديروز در ديدار قائم مقام وزير امورخارجه هند، حاميان تروريسم در منطقه را شناخته شده خواند و گفت: گسترش ناامني، افزايش توليد موادمخدر و ساير حركت هاي مشكوك در افغانستان به ويژه در مناطق تحت اشغال نيروهاي انگليسي نشانگر اهداف پنهان اشغالگران و دورويي آنان است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي همچنين دورويي و فريبكاري برخي قدرت ها را در موضوع هسته اي يادآور شد و افزود: قدرت هايي كه خود از سلاح هسته اي بر ضد بشريت استفاده كرده و در حال گسترش و آزمايش نسل هاي جديد اين سلاح ها هستند، نمي توانند مدعي و نگران فعاليت هاي هسته اي صلح آميز كشورهاي ديگر باشند.
جليلي با انتقاد از برخورد دوگانه آمريكا و برخي قدرتها در موضوع هسته اي گفت: آمريكا در حالي براي مانع تراشي و جلوگيري از رشد علمي و فناوري هسته اي ايران تلاش مي كند كه خود در حال تعامل با برخي ديگر از كشورهاست كه نه تنها عضو ان پي تي نيستند بلكه به صراحت اعلام كرده اند كه در حال توليد سلاح هسته اي هستند.
دبير شوراي عالي امنيت ملي نگاه راهبردي جمهوري اسلامي ايران به مشكلات منطقه اي را انساني و در جهت حل آنها توصيف كرد و يادآور شد: ايران تاكنون هيچگاه رويكرد فرصت طلبانه به منطقه نداشته است و همواره از تلاش دسته جمعي و رايزني كشورهاي منطقه براي حل مشكلات استقبال كرده است. در اين ديدار نيرو پاما رائو قائم مقام وزير امورخارجه هند با اشاره به اهميت نقش ايران در معادلات منطقه اي و بين المللي، خواستار افزايش همكاري دهلي نو و تهران شد.

 



آيت الله خاتمي: زاويه سران فتنه با انقلاب روز به روز در حال افزايش است

اروميه - خبرنگار كيهان:
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: تولي و تبري يكي از ويژگي هاي بازر جامعه ديني و اسلامي است و بايد كساني كه در انقلاب دست اندركار هستند به صراحت از آمريكا، رژيم صهيونيستي و گروهك هاي ضد دين تبري بجويند.
آيت الله سيداحمد خاتمي در چهارمين كنگره سراسري عاشورا پژوهي در مصلاي امام خميني اروميه افزود: تمام ساختارشكني هاي بعد از انتخابات، اهانت كنندگان به تصوير و عكس امام خميني و آرمان هاي ايشان و هنجارشكنان و حرمت شكنان روز عاشورا جزو ضد انقلاب هستند كه آقايان معترض اگر در صف آنها نيستند بايد از آنها به صراحت تبري بجويند و اين نوع رفتارها را محكوم كنند.
وي اظهار داشت: ما در ايران اسلامي وحشتي از انتقاد و اعتراض نداريم اما اعتراضات بايد در چارچوب قانون باشد و بايد با قانون شكنان برخورد جدي شود.
آيت الله احمد خاتمي همچنين به بحث تولي اشاره كرد و افزود: تولي يعني حمايت از رهبري و ركن ولايت فقيه، ولي اينكه عده اي براي رد گم كني ابراز تولي كنند كافي نيست بلكه بايد با صداي بلند اعلام كنند كه پشتيبان و حامي ولايت فقيه هستند واز ضدانقلاب جدا هستند.
همچنين به گزارش ايرنا عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري گفت: زاويه سران فتنه روز به روز با نظام و انقلاب بيشتر مي شود و اين امر اميد بازگشت آنها به آغوش نظام را كم رنگ كرده است.
خاتمي افزود: البته همه اميدوارند اين افراد به آغوش نظام و انقلاب برگردند، اما رفتار آنها نشان مي دهد كه امكان اين امر كم است.
وي اظهار داشت: تجربيات ملت ايران در سالهاي اول انقلاب نشان مي دهد سيل خروشان ملت در هر صورت به راه خود بر پايه نظام و انقلاب ادامه مي دهد و آنهايي كه نتوانند همراه ملت حركت كنند، زيان خواهند ديد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14