(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 15 بهمن 1388- شماره 19577
 

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
در گفت وگوي تلويزيوني با مردم احمدي نژاد : پيغام هاي جديدي براي مبادله سوخت دريافت كرده ايم
آيت الله كعبي: مجلس خبرگان خواستار موضع گيري شفاف رفسنجاني در برابر فتنه گري هاست
ورود پيكر پاك 9 شهيد دفاع مقدس از مرز شلمچه به كشور
براي مقابله با دزدان دريايي اعزام شده بودند بازگشت رزمناوهاي بوشهر و البرز از خليج عدن
چشم به راه سپيده
رئيس قوه قضاييه: كشورهاي مدعي حقوق بشر از نقض كننده ترين كشورها نسبت به حقوق بشرند
رئيس سازمان ثبت اسناد كشور: شيوه صدور و شكل اسناد مالكيت تغيير مي كند
جانباز شيميايي چناراني به خيل شهيدان پيوست
همزمان با 22 بهمن كاروان 10 هزار نفري زائران نيشابوري وارد مشهد مي شود
تحصيل 700 هزار نفردر مراكز آموزش از راه دور كشور
اخبار ادبي و هنري
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: ولايت فقيه ركن اساسي انقلاب اسلامي است
وزير مسكن و شهرسازي: تسهيلات مسكن در سال 89 افزايش مي يابد
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي: زمينه تأسيس بانك هاي خارجي در كشور فراهم شده است



در گفت وگوي تلويزيوني با مردم احمدي نژاد : پيغام هاي جديدي براي مبادله سوخت دريافت كرده ايم

رئيس جمهور در سخناني در گفت وگوي تلويزيوني از پيغام هاي جديد برخي از كشورها به ايران درباره مبادله سوخت خبر داد.
محمود احمدي نژاد در گفت وگوي مستقيم تلويزيوني با مردم كه سه شنبه شب از شبكه اول سيما پخش شد درباره آخرين وضعيت برنامه هسته اي كشورمان با طرح سوالي مبني بر اينكه 4 سال قبل ما كجا بوديم، اظهار داشت: 4 سال قبل هم هنوز فناوري را در اختيار نداشتيم، يعني غني سازي نداشتيم ولي اعلام كرديم كه مي خواهيم داشته باشيم و به دنبال آن اصفهان را باز كرديم هر چند اصفهان در چرخه غني سازي نيست و يك فناوري شست وشوي اورانيوم است.
وي ادامه داد: وقتي ما اعلام كرديم كه مي خواهيم اين فناوري را داشته باشيم جنجال به پا كردند و در 3 سال و نيم گذشته مي گفتند كه ما نبايد اصلا اين فناوري را داشته باشيم كه به مرور زمان از موضع خود پايين آمدند.ولي الان به كجا رسيده ايم؟
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: الان ما فناور يهاي جديد را مي آوريم و فناوري غني سازي، توانايي غني سازي 20 درصد را داريم كه اين را همه كشورها مي دانند ولي بحث بر سر اين است كه مي گويند بياييد همكاري كنيم.
احمدي نژاد با بيان اينكه ما از همكاري و تبادل استقبال مي كنيم، اظهار داشت: بعضي از كشورها واقعا همكاري با ايران را پذيرفته اند كه اين موجب ناراحتي بعضي ها همچون انگليس و رژيم صهيونيستي شد وگفتند كه اگر تقابل به تعامل تبديل شود كار تمام است.
وي ادامه داد: صهيونيست ها نان اين تنش ها را مي خوردند و با تبديل شدن تقابل به تعامل بين ايران و كشورهاي هسته اي، صهيونيست ها ناراحت شدند و متاسفانه بعضي ها هم ناخودآگاه با اينها همراهي كردند در حالي كه تبادل اشكالي ندارد. ما توانايي و فناوري هسته اي را داريم و وارد همكاري هسته اي با كشورهاي هسته اي جهان مي شويم.
رئيس جمهور بيان كرد: البته اينها يك رفتار غلطي كردند كه موجب شد اين كار عقب بيفتد و بعضي از اينها حرف هايي زدند كه مي خواهيم اورانيوم ايران را ببريم و ايران را از بمب دور كنيم كه بنده جوابشان را دادم و گفتم كه ما جرات اين را داريم كه اگر بخواهيم بمب بسازيم بگوييم و مثل شماها نيستيم.
احمدي نژاد با بيان اينكه آنها مي دانند كه ما پيشرفته تر از اين حرفها هستيم، گفت: اين كشورها خواستند يك تبليغاتي ايجاد كنند و ما گفتيم اگر بخواهيد صادقانه عمل كنيد با شما همكاري مي كنيم و گفتيم كه بايد در ايران مبادله سوخت 20 درصدي انجام شود كه باز پيغام هايي دادند مبني بر اينكه مبادله سوخت در ايران را مي پذيريم هر چند يك اشكالات فني وجود داشت.
وي با اشاره به اشكالات فني موجود در مبادله سوخت 20 درصدي گفت: اخيرا دوباره پيغام هايي از سوي اين كشورها داده شده كه گفتند بياييد بنشينيد صحبت كنيم و حتي سوخت شما در ايران بماند و ما سوخت مورد نياز شما را درست مي كنيم و با شما مبادله مي كنيم هر چند اگر ما سوختمان را بدهيم واقعا مشكلي ندارد كه بعضي ها بي خودي سر و صدا كردند.
رئيس جمهور افزود: بعضي ها در كشورمان گفتند كه سوخت را از ما مي گيرند و ديگر به ما سوخت نمي دهند ولي بايد ديد اگر سوخت را از ما بگيرند و به ما سوخت ندهند حرف چه كسي در دنيا اثبات مي شود و آن وقت معلوم مي شود كه حرف آژانس و امضاكنندگان اين قرارداد بي اعتبار است و اين موجب مي شود كه كارهايمان را خودمان انجام دهيم.
احمدي نژاد گفت: بنده مطمئن شدم كه اين كشورها مي خواهند اين تقابل را به تعامل تبديل كنند و اين چيز خوبي است و ما از اول با آنها دعوا نداشتيم و آنها دعوا درست كردند در حالي كه ما كار خودمان را داشتيم انجام مي داديم.
مبادله زندانيان
ايراني و آمريكايي
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنانش در خصوص سرانجام 3 زنداني آمريكايي در ايران كه به جرم ورود غيرقانوني به خاك ايران بازداشت شده اند، گفت: اينها به صورت غيرقانوني به مرز ما تجاوز كرده اند و بعد هم نشانه هايي پيدا شد كه اين اقدامشان با اطلاع بوده، ولي بنده گفتم كه كمك مي كنم و با قوه قضائيه صحبت كردم، اما رفتار برخي دولتمردان آمريكا كار را خراب مي كند.
رئيس جمهور كشورمان به ايرانيان زنداني در آمريكا اشاره و خاطرنشان كرد: آنها برخي از شهروندان كشورمان را از كشورهاي ديگر دزديده و يا به آن دولت فشار آورده و بي جهت شهروند ما را دستگير كرده و تحويل آمريكايي ها داده و در آمريكا شهروند ما را محكوم كرده اند، كه اين خيلي بد است و دست ما و قوه قضاييه را مي بندد.
احمدي نژاد ادامه داد: يك گفت وگوهايي مي شود كه اگر بشود يك مبادله اي انجام دهيم ما دوست نداريم كسي در زندان باشد ولي بالاخره اين افراد تجاوز مرزي كرده اند و جرمشان آشكار است ولي آن ايراني هايي كه در زندان هاي آمريكا هستند هيچ جرم معلومي ندارند.
به همه مردم
يارانه تعلق مي گيرد
همچنين احمدي نژاد با اشاره به طرح هدفمند كردن يارانه ها گفت: بنا داريم كه به همه مردم يارانه بدهيم، مگر آنهايي كه داوطلب نيستند يا شرايط شان آنقدر خوب است كه به يارانه ها نيازمند نيستند و خودشان نيز مراجعه نمي كنند، چه آنكه حدود 8 ميليون براي ثبت نام مراجعه نكردند.
وي با تأكيد بر اينكه خوشه بندي ها مبناي پرداخت ها نيست، گفت: دسته بندي نهايي صورت نگرفته و بنا داريم كه به همه يارانه بدهيم اما طبيعي است كه به بعضي از اقشار بايد مقدار بيشتري اختصاص دهيم؛ چرا كه اگر مي خواهيم روستاها را آباد كنيم و مسائل كشور را به طور ريشه اي حل كنيم بايد اينگونه عمل شود.
رئيس جمهور تصريح كرد: وقتي كه مرحله اول هدفمند كردن يارانه ها را پشت سر بگذاريم مردم خواهند ديد كه چقدر شيرين است و مراحل بعدي به صورت خودكار ادامه مي يابد.
وارونه نمايي آمريكا
درباره سخنان احمدي نژاد
كاخ سفيد سخنان رئيس جمهور در گفت وگوي تلويزيوني با مردم درباره مبادله سوخت با برخي از كشورها را تحريف كرد و به طور كامل محتواي خبر را وارونه ساخت.
«مايك هامر» سخنگوي كاخ سفيد در اظهاراتي از ايران خواست پيشنهاد خود را به آژانس انرژي اتمي اطلاع دهد.
به گزارش رويترز، «هامر» افزود: به نظر ما در صورتي كه اظهارات احمدي نژاد منعكس كننده تغيير در موضع ايران باشد اين مسئله براي همه طرف ها مفيد است. اين اظهارات سخنگوي كاخ سفيد كه در واكنش به سخنان رئيس جمهور كشورمان بود در حالي است كه احمدي نژاد درباره مبادله سوخت تصريح كرد: پيغام هاي جديدي براي مبادله سوخت از برخي كشورها دريافت كرده ايم.

 



آيت الله كعبي: مجلس خبرگان خواستار موضع گيري شفاف رفسنجاني در برابر فتنه گري هاست

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: درخواست اعضاي اين مجلس از هاشمي رفسنجاني موضع گيري شفاف در برابر فتنه گري هاست.
آيت الله كعبي در مسجد اهل البيت(ع) قم طي سخناني با بيان اينكه مجلس خبرگان يكپارچه مدافع رهبري است، ادامه داد: فاصله اجلاس شهريورماه خبرگان رهبري با حوادثي كه در جريان انتخابات رخ داد، زياد بود، بنابراين بايد در اين مورد موضع مي گرفتيم به همين دليل طي نامه اي از رئيس مجلس خبرگان رهبري خواستيم تا پشتيباني بيشتر و شفاف تر خود را از رهبر انقلاب اعلام كند و نسبت به فتنه گران موضع گيري داشته باشد.
عضو فقهاي شوراي نگهبان قانون اساسي با بيان اينكه مدتي است، هاشمي رفسنجاني حمايت خود را از رهبر انقلاب رسانه اي كرده است، گفت: بايد بدانيم كه حل تمام مشكلات از طريق رهبري امكانپذير است.
وي تصريح كرد: در اجلاس آينده مجلس خبرگان رهبري قسمت دوم مطالبات خود را كه همان روشن ساختن مرزهاي نخبگان و خواص با بيگانگان و دشمنان است را از هاشمي رفسنجاني دنبال مي كنيم.
آيت الله كعبي با بيان اينكه نسبت به فتنه گران بايد مرزبندي مشخصي داشته باشيم، اظهار داشت: دشمنان مي خواهند برخي خواص به عنوان حاميان پشت پرده جريان فتنه باقي بمانند، بنابراين مطالبه ما اين است كه مواضع شفافي را در برابر فتنه گران و جريان فتنه اتخاذ كنيم.
وي همچنين گفت: كساني كه شعارهاي دشمن شادكن سر دادند بايد محكوم شوند و همه به قانون و رهبري دعوت شوند.
كعبي درباره رياست مجلس خبرگان هم گفت: رئيس اين مجلس هر دو سال يك بار تعيين مي شود و بنابراين اين موضوع به صورت طبيعي در نشست زمستان سال آينده مطرح خواهد شد.
عضو فقهاي شوراي نگهبان قانون اساسي در ارتباط با لزوم اتخاذ مواضع سخت گيرانه از سوي قوه قضاييه در قبال فرزندان هاشمي افزود: براساس قانون و تصريح مقامات قضايي هيچ كس حاشيه امني در كشور ندارد.

 



ورود پيكر پاك 9 شهيد دفاع مقدس از مرز شلمچه به كشور

پيكر پاك 9 شهيد عمليات والفجر چهار در دوران دفاع مقدس بعد از سال ها دوري از وطن، روز سه شنبه در حضور مقام هاي ايراني و عراقي و نمايندگان صليب سرخ در دو كشور از طريق مرز شلمچه به كشور بازگردانده شد.
به گزارش ايرنا، پس از ورود پيكر شهدا كه در جزيره« ام الرصاص« به درجه رفيع شهادت نائل شده بودند، آيين تعزيه دركنار پيكرهاي پاك آنان برگزار شد.
بسياري از اعضاي كاروان هاي راهيان نور و زائران عتبات عاليات با اطلاع از ورود پيكر مطهر شهدا در مرز شلمچه حاضر شدند و به عزاداري پرداختند. پيكر اين شهيدان پس از استقبال رسمي و برگزاري آيين عزاداري به وسيله خودرو ويژه اي به اهواز انتقال يافت.

 



براي مقابله با دزدان دريايي اعزام شده بودند بازگشت رزمناوهاي بوشهر و البرز از خليج عدن

بندرعباس- خبرنگاركيهان:
فرمانده قرارگاه مقدم جنوب از بازگشت چهارمين ناو گروه اطلاعات و عمليات از خليج عدن به آب هاي نيلگون خليج فارس خبر داد.
دريادار دوم «ابراهيم اشكان» گفت: دريادلان ارتش با استفاده از ناوهاي البرز و بوشهر و اعزام به خليج عدن با پديده شوم دزدان دريايي مبارزه كرده و حفاظت از كشتي هاي باري را بر عهده گرفتند.وي با بيان اينكه روزانه ده ها كشتي نفت كش و تجاري از آبراه بين المللي خليج عدن عبور مي كنند اظهار داشت: مدتي است كه اين آبراه به عنوان يكي از ناامن ترين نقاط دريانوردي جهان تبديل شده است. به همين دليل، نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران اقدام به اعزام ناوهاي عملياتي اطلاعاتي خود به خليج عدن كرد. دريادار اشكان گفت چهارمين ناو گروه اطلاعات و عمليات نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران كه به خليج عدن اعزام شده بود پس از انجام ماموريت محوله در خصوص مبارزه با دزدان دريايي و اسكورت كشتي هاي نفت كش و تجاري، به آب هاي خليج فارس بازگشت.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر كه با اربعين شهادت امام حسين(ع) و 72 شهيد كربلا همزمان است با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.مشرق جان
از مشهد خون بانگ اذان مي آيد
سردار گل از خوان خزان مي آيد
از دشنه ملحدان پنهان در شب
سيلابه خون ز هر كران مي آيد
فرياد بلند اختران عاشق
از ناي فراخ آسمان مي آيد
پيري كه دلش آينه بيداري است
با جاذبه عشق جوان مي آيد
ياري كه زبان آفرينش دارد
از وادي بي حد و گمان مي آيد
اي منتظران خسته شهر حصار
آن مرد هميشه قهرمان مي آيد
از راه مه آلود افق منجي خاك
با اسب ستاره دمان مي آيد
اي جوهريان مژده كه منظومه گل
با كوس سپيده دم عيان مي آيد
بر بام فلق منادي بيداري
گويد كه امير عاشقان مي آيد
اي شب زدگان خفته بيدار شويد
خورشيد دل از مشرق جان مي آيد
در گلشن شعله سربداران شهيد
گفتند كه صاحب الزمان مي آيد
نصرالله مرداني
راز آيينه
اي حضور تجلي باران
معني رازهاي آيينه
كاش مي شد سري به ما بزني
صبح يك روز خوب آدينه
سمانه رحيمي(املش)
كمينه
عمريست تا آكنده ام از مهر، سينه
پالوده ام اين دشت را از تخم كينه
بازار ناپاكي شكستي سخت برداشت
تا پايه ي شوق تو محكم شد به سينه
آراستم با جامه ي عشق تو دل را
پيراستم از جامه هاي وصله پينه
بد گوهري هاي را پراكنديم از دل
از گوهر عشق تو پر شد اين خزينه
هر اضطرابي را از لوح دل ستردم
چون بي قرار تو شدم آمد سكينه
جز جان و دل چيزي به پاي تو نريزم
شرمنده ام اين است در دست كمينه

 



رئيس قوه قضاييه: كشورهاي مدعي حقوق بشر از نقض كننده ترين كشورها نسبت به حقوق بشرند

رئيس قوه قضاييه با اعلام اينكه كشورهاي مدعي حقوق بشر خود از نقض كننده ترين كشورها نسبت به حقوق بشرند، گفت: ستاد حقوق بشر مفهوم نظري حقوق بشر اسلامي را براي جهانيان ترسيم كند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، آيت الله آملي لاريجاني در ديدار اعضاي شركت كننده در نشست ويژه نظارت دوره اي جهان از زندانهاي گوانتانامو و ابوغريب وحمله به غزه به عنوان بهترين گواه اين داستان عنوان كرد و افزود: بايد از حداكثر توان براي افشاي ماهيت ضد حقوق بشري فعاليتهاي آنان استفاده كرد.
وي در اين ديدار با توجه به اهميت مباحث نظري در زمينه هاي حقوق بشر به ويژگي هاي منحصر به فرد اين قبيل مفاهيم در مكتب اسلام اشاره كرد و افزود: ما در مباحث مربوط به حقوق بشر بايد در دو محور فعاليت كنيم، محور اول: بعد نظري و محور دوم اجرايي و عملياتي، در بسياري از كشورهاي غربي اقداماتي صورت مي گيرد كه با هيچ منطق عقلي سازگاري ندارد ولي همين اقدامات توسط فيلسوفان آنان مورد حمايت نظري گسترده قرار مي گيرد و در حقيقت توسط فيلسوفان آنان توجيه فكري مي شود.
رئيس قوه قضاييه در اين زمينه به ايجاد كرسي هاي نظريه پردازي غرب در كشورهاي جهان سوم به عنوان يكي از اقدامات توجيهي و نظري غرب در مباحث ايجابي اشاره كرد و افزود: الان مراكز زيادي در دانشگاه هاي جهان سوم در خصوص كرسي هاي ليبرال دموكراسي، آزادي بيان و اراده و ساير عناوين حقوق بشري وجود دارند كه تلاش مي كنند آرام آرام؛ كار نظري را با عالم اجرا وصل كنند و از اين مراكز به عنوان پشتوانه فكري خود استفاده مي كنند.
رئيس دستگاه قضايي با تقدير از ستاد حقوق بشر قوه قضاييه ضرورت توجه بيشتر اين ستاد به بحث هاي نظري را خواستار شد و گفت: در بحث حقوق بشر به اين شكل جديد كه در حال حاضر در جهان مطرح است لازم است تلاش نماييم به شكل فعالتري به تشريح نظري و تئوريك مقوله حقوق بشر بپردازيم و نبايد بحث سلبي داشته باشيم بلكه بايد با مقايسه ديدگاه هاي غرب به واژه حقوق بشر كه بيشتر ماهيتي سياسي دارد به بيان ديدگاه اسلام از منظر ديني و قرآني بپردازيم و آن را براي جهانيان منتشر كنيم.
رئيس قوه قضاييه، افزود: در محور اجرايي و عملياتي، بايد حركت هاي حقوق بشر در دنيا را رصد كنيم گاه اين حركت ها صرفا پوششي براي فشار بر كشورها بخصوص كشورهاي جهان سوم است بايد هوشيار بود و از تمام امكانات براي مقابله معقول و به موقع با اين حركتها استفاده كرد.
براساس اين گزارش، در اين ديدار همچنين محمدجواد لاريجاني مشاور امور بين الملل و دبيرستاد حقوق بشر قوه قضاييه و اعضاي شركت كننده در جلسه ويژه نظارت دوره اي (UPR) به بيان ديدگاهها و نظرات خود پرداختند.

 



رئيس سازمان ثبت اسناد كشور: شيوه صدور و شكل اسناد مالكيت تغيير مي كند

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
شيوه صدور و شكل اسناد مالكيت در كشور تغيير مي كند.
معاون قوه قضائيه و رئيس سازمان ثبت اسناد كشور كه براي افتتاح ساختمان اداره كل ثبت اسناد لرستان به خرم آباد سفر كرده بود، افزود: اجراي اين طرح در دهه فجر آغاز مي شود و اسناد مالكيت پس ازحدود يك قرن كه از تشكيل ثبت اسناد در كشور مي گذرد از شكل سنتي دفترچه به يك برگي و به جاي دست توسط كامپيوتر تنظيم مي شود.
محمد تويسركاني راوري افزود: جنس اسناد جديد مالكيت اوراق بهادار و مانند اسكناس است كه مشخصات مالك از جمله كروكي مكاني كه ملك در آن آنجا واقع شده مطابق نقشه هوايي و كاداستر بر روي آن درج مي شود كه جعل اسناد و صدور اسناد معارض را به صفر مي رساند.
وي گفت: 30 ميليون سند مالكيت در كشور وجود دارد كه از سنتي به الكترونيكي ديتا تبديل و به شبكه فراگير متصل مي شوند.
تويسركاني راوري با بيان اين مطلب كه در حال حاضر روند كار دفاتر اسناد رسمي رضايت بخش نيست گفت: علاوه بر اصلاح قوانين و مقررات مربوط كه توسط كار گروه هايي در دست بررسي است، شيوه كار دفاتر ثبت اسناد تغيير مي كند بگونه اي كه از طريق شبكه آنلاين با اداره هاي ثبت اسناد مرتبط و لحظه اي بر كار آنها نظارت مي شود و بخشي از وظايف ادارات ثبت اسناد به دفاتر اسناد رسمي واگذار خواهد شد.
وي با بيان اين مطلب كه حدود نيمي از دعاوي حقوقي مراجع قضايي ناشي از اسناد مالكيت قولنامه اي است، گفت: بايد فرهنگ سازي شود كه مردم خريد و فروش املاك را رسمي انجام دهند تا از مشكلات ناشي از خريد و فروش قولنامه اي جلوگيري شود.
تويسركاني راوري گفت: به منظور ثبت مالكيت معنوي نظير اختراعات و ابتكارات وحفظ حقوق مبتكران در خارج از كشور با همكاري سازمان هاي جهاني مالكيت ازسوءاستفاده كشورهايي كه از فرش ايران، زعفران و ديگر محصولات كشورمان به نام خودشان در بازارهاي جهاني استفاده مي كنند جلوگيري مي كنيم.

 



جانباز شيميايي چناراني به خيل شهيدان پيوست

چناران - خبرنگار كيهان:
برادر شهيد و جانباز بسيجي چناراني پس از تحمل 25 سال درد و رنج ناشي از مجروحيت شيميايي، شهيد شد.
پيكر شهيد محمدحسين نمرودي سه شنبه پس از تشييع توسط مردم چناران در گلزار شهداي بهشت حضرت زينب«س» اين شهرستان به خاك سپرده شد.
شهيد نمرودي در سال 1363 در عمليات بدر منطقه جزيره مجنون بر اثر اصابت تركش مجروح و شيميايي شد و از 5 سال پيش به دليل اثرات شيميايي دچار آسيب ديدگي ريوي، پوستي و كليوي شده و تحت دياليز قرار داشت وي روز دوشنبه در بيمارستان شهيد شد.
شهيد محمد حسن نمرودي برادر اين جانباز شيميايي نيز در سال 1367 در منطقه عملياتي فاو از ناحيه سر مجروح و شهيد شد و پيكرش هنوز مفقود الاثر است.

 



همزمان با 22 بهمن كاروان 10 هزار نفري زائران نيشابوري وارد مشهد مي شود

نيشابور - خبرنگار كيهان:
بزرگترين كاروان زائران پياده با بيش از 10 هزار نفر 21 و 22 بهمن ماه از نيشابور عازم حرم امام رضا(ع) مي شود.
رضا نياري مدير كاروان با اعلام اين خبر گفت: تمهيدات لازم براي زائران از قبيل خدمات بين راهي، ايستگاههاي صلواتي، ارايه بسته هاي فرهنگي، امكانات رفاهي آماده شده است و مسئولان اين امر شبانه روز در حال تجهيز ايستگاهها و مراحل مختلف هستند.
وي اظهار داشت: امكانات پوششي مناسب با توجه به برودت هوا از قبل بادگير، كفش مناسب، درمان رايگان، سرويسهاي بهداشتي سيار، امكانات اصلاح و سلماني زائران و نانوايي در مسير حركت مهيا كرده ايم تا علاقه مندان به ساحت مقدس ولايت و عاشقان حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) بتوانند در اين سفر معنوي به راحتي طي مسير كنند.
نياري افزود: در جاده نيشابور به مشهد علاوه بر ايستگاههاي صلواتي محل استراحت شبانه زائران ايجاد شده است.

 



رئيس موسسه آموزش از راه دور آموزش و پرورش اعلام كرد
تحصيل 700 هزار نفردر مراكز آموزش از راه دور كشور

رئيس موسسه آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش تعداد مشغولان به تحصيل در مراكز آموزش از راه دور كشور را 700 هزار نفر اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، محمد احسان تقي زاده ظهر سه شنبه در نخستين همايش مديران، مشاوران و رابطان مراكز آموزش از راه دور هرمزگان به ظرفيت ها و قابليت هاي اين گونه مراكز در كشور براي اقشار شاغل و بازمانده از تحصيل اشاره كرد و اظهار داشت: در حال حاضر در كشور تعداد 2 هزار و 500 مركز آموزش از راه دور فعال است كه در صورت اتصال عموم اين مركز به شبكه اينترنت در آينده اي نه چندان دور شاهد ايجاد يك شاهراه اطلاعاتي در جهان اسلام خواهيم بود.
وي با بيان اينكه مراكز آموزشي از راه دور در ادامه كار وفعاليت خود با كارشكني ها و مخالفت هاي برخي از افراد ناآگاه روبه رو است، گفت: برخي از افراد هر روز با بهانه هاي مختلف همانند عدم صحت مدارك اعطايي به محصلان ناراحتي خود را از وجود چنين مراكزي بيان مي كنند.
تقي زاده با اشاره به استقبال چشمگير جامعه از مراكز آموزش از راه دور اظهار داشت: اين مراكز نه تنها بايد براي هميشه در سيستم آموزشي ماندگار باشند بلكه بايد روزبه روز به تقويت آنها توجه ويژه شود.
وي از مسئولان و مديران اين موسسات آموزشي خصوصي خواست نسبت به جمعيت از حق و حقوق خود دست به تاسيس و تشكيل مجامع صنفي بزنند.

 



اخبار ادبي و هنري

مجموعه «قهرمانان انقلاب» در دهه فجر رونمايي مي شود
مجموعه كتاب «قهرمانان انقلاب» همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامي يكشنبه 18 بهمن هفتمين روز از دهه فجر توسط انتشارات سوره مهر رونمايي مي شود.
به گزارش مهر، اين مراسم با حضور محسن مومني مدير مركز آفرينشهاي ادبي حوزه هنري، احمد دهقان مسئول دفتر ادبيات كودك و نوجوان مركز آفرينشهاي ادبي و مسئول اين مجموعه كتابها و نيز با حضور نويسندگان جلدهاي مختلف اين مجموعه برگزار مي شود.
«قهرمانان انقلاب» مجموعه اي از 20 جلد كتاب درباره زندگي چهره هاي تاثيرگذار و شناخته شده انقلاب و ويژه گروه سني نوجوان است كه تاكنون 17كتاب از اين مجموعه منتشر شده و در آينده نزديك 3 كتاب ديگر هم منتشر خواهد شد.
ساسان ناطق، عزت الله الوندي، علي الله سليمي، ابراهيم حسن بيگي، فاطمه فروغي، خسرو باباخاني، زهره يزدان پناه، نرگس آبيار، كيوان امجديان، سارا عرفاني، علي اكبر عسگري، زهرا حيدري، شمسي خسروي و مصطفي رحيمي نويسندگان اين مجموعه كتاب هستند.
در مجموعه «قهرمانان انقلاب» داستان زندگي شخصيت هاي انقلابي همچون آيت الله طالقاني، شهيدان رجايي، سيدعلي اندرزگو، نواب صفوي، دكتر علي شريعتي، آيت الله سعيدي، آيت الله دستغيب، دكتر مفتح، استاد كامران نجات اللهي، آيت الله اشرفي اصفهاني، شهيد آيت الله غفاري، شهيد محمدجواد باهنر و... روايت شده است.
توضيحات پرويز درباره سامانه الكترونيك صدور مجوز نشر كتاب
معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بخشي از روند كند فراگير شدن استفاده ناشران از سامانه الكترونيك صدور مجوز نشر كتاب را به علت مشكلاتي مي داند كه ممكن است براي برخي از ناشران پيش بيايد.
محسن پرويز معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفت وگو با فارس، درباره روند كند فراگير شدن استفاده ناشران از سامانه الكترونيك صدور مجوز نشر كتاب، گفت: هنوز هم مراجعه هاي حضوري انجام مي شود. منتها لازم نيست ناشران به دبيرخانه مراجعه كنند و مي توانند از طريق اين سامانه درخواست مجوز كنند.
وي تصريح كرد: بخشي از كندي كار به دليل مشكلاتي است كه ممكن است براي برخي از ناشران پيش بيايد؛ يعني موقعي كه ناشران به اداره كتاب مراجعه مي كنند همكاران ما مي توانند در ثبت اطلاعات به آنها كمك كنند، اما اگر بخواهند ناشران از بيرون اين كار را انجام دهند طبيعتاً خودشان بايد از صفر تا صدش را انجام دهند.
معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار داشت: ما بايد مطمئن باشيم اطلاعاتي كه وارد مي شود متعلق به ناشران خاص است و اين نياز دارد كه يك كليد الكتريكي يا سخت افزار در اختيار ناشران قرار دهيم كه اين سخت افزار امضاي ناشر باشد تا بتواند وارد سيستم شود.
محسن پرويز با بيان اين كه هنوز پذيرش و آمادگي در همه ناشران وجود ندارد، خاطرنشان كرد: قطعاً در آينده اين روند فعال خواهد شد. اين كار از طرف ما براي آسايش ناشران است نه اين كه مشكلاتشان را بيشتر كنيم. اگر قرار باشد ما چيزي را به ناشران تحميل كنيم و به جاي اين كه به آنها كمك شود دچار مشكل شوند، طبيعتاً مطلوب ما نيست.
كتاب رهنمودهاي مقام معظم رهبري به استادان دانشگاه منتشر شد
مركز هم انديشي استادان و نخبگان دانشگاهي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها كتاب «راه را بايد رفت» كه رهنمودهاي مقام معظم رهبري به استادان دانشگاه است را منتشر كرد.
به گزارش ايرنا به نقل از مركز ارتباطات و اطلاع رساني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري اين كتاب به همت مركز هم انديشي استادان و نخبگان دانشگاهي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه ها منتشر شد.اين كتاب رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب به استادان دانشگاه است كه در پنج فصل گردآوري شده است.
در فهرست اين كتاب، گنجينه ارزشمند علم، بايد عالمانه قدم برداشت، مسير اقتدار از اين جا مي گذرد، عبور از بحران، اين روزها روزهاي ما است، لحظه هاي گذرا، خطر در كمين است، آينده روشن است، آينده از آن ماست، آن چه بايد داشت، مي شود و مي توانيم، پيشرفت چيست؟ نقشه اي براي پيشرفت، طرحي نو بايد انداخت، دانشگاه قلب توسعه است، همراهي براي توسعه، جلساتي براي همدلي، استادان طراحان توسعه علمي، استاد بايد اين گونه باشد، قدر نخبگان را مي دانيم و رسم نخبگي را مي خوانيم.

 



نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: ولايت فقيه ركن اساسي انقلاب اسلامي است

شهركرد - خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: رهبري الهي، شريعت آسماني وحضور مردم سه ركن اساسي يك انقلاب الهي است.
حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي كه در مراسم افتتاحيه جشن دهه فجر در مصلاي بزرگ امام خميني شهركرد سخن مي گفت با مقايسه انقلاب اسلامي ايران با انقلاب هاي بزرگ دنيا، اين انقلاب را بسيار موفق و رو به جلو دانست.
سعيدي با تشريح حوادث و فتنه هاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي خنثي شدن اين توطئه ها را انقلاب دوم دانست و از رهبري الهي و حضور مردم در صحنه هاي مختلف به عنوان عوامل خنثي شدن اين توطئه ها ياد كرد.
وي مرحله سوم انقلاب را مشكلترين مرحله انقلاب دانست و خاطرنشان كرد: بعد از رحلت امام خميني تمام دشمنان به طمع سرنگوني اين نظام الهي با تمام توان به ميدان آمدند اما با انتخاب رهبر معظم انقلاب به عنوان سكاندار اين نظام الهي و حمايت بي دريغ مردم از ايشان اين مرحله از انقلاب به خوبي پشت سر گذاشته شد.
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به فتنه هاي 20 سال گذشته در دوران انقلاب و بعد از رحلت امام خميني اشاره كرد و گفت: متاسفانه بعد از انتخابات دهم رياست جمهوري و فتنه هاي بعد از آن دست همه عوامل استكبار و
ضد انقلاب در كنار ياران ديرين امام خميني مشاهده شد اما ملت ايران با بصيرت و آگاهي توانست اين فتنه بزرگ را خنثي كند.
وي ملت ايران را بهترين ملت در طول تاريخ دانست و افزود: ملت ايران با هوشياري صبر و استقامت مثال زدني مراحل سه گانه انقلاب را به ثمر رساند.
سعيدي از صلابت رهبري، و حضور به موقع مردم در صحنه به عنوان ركن حفظ و نگهداري انقلاب اسلامي ياد كرد و ا فزود: شرط سعادت هر فرد به ميزان پيوستگي او با نماد حق است كه اين نماد در دوران غيبت، ولايت فقيه است و ولايت فقيه ركن اساسي انقلاب اسلامي است.

 



وزير مسكن و شهرسازي: تسهيلات مسكن در سال 89 افزايش مي يابد

وزير مسكن و شهرسازي از افزايش 80درصدي تسهيلات پرداختي به هر واحد مسكوني در سال آينده خبر داد.
به گزارش فارس از زاهدان علي نيكزاد با بيان اينكه تمام موانع در راه ساخت مسكن برطرف شده است تصريح كرد: اكنون به روند ساخت مسكن شتاب بيشتري داده شده است و اميد است در 6 ماهه نخست سال 89 ميزان تسهيلات پرداختي به هر واحد مسكوني 70 تا 80درصد افزايش يابد.
وي اظهار داشت: براي تمام افرادي كه در كشور قصد ساخت و ساز داشته باشند، موضوع پرداخت تسهيلات را حل كرديم و تاكيد شده است به ازاي هر تسهيلاتي كه پرداخت مي شود فرد دريافت كننده يك واجد شرايط مسكن را به دولت معرفي كند.
نيكزاد گفت: پروژه مسكن مهر تا سال 1392كه با رشد جمعيتي و سن ازدواج رو به رو هستيم، ادامه خواهد داشت و بعد از سال 92با توجه به آمار و مطالعات صورت گرفته اشتغال و مسكن سير نزولي پيدا مي كند، بنابراين دولت مسئوليت سنگيني بر عهده دارد كه هم نياز انباشته گذشته رو به رشد اين دوره را پاسخ دهد و هم بتواند طوري مديريت كند كه سالانه به ميزان نيازمندي مسكن حاصله از امر ازدواج و نوسازي ابنيه قديمي را پاسخ دهد و در 3 تا 4 سال دچار مازاد نياز نشود.

 



رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي: زمينه تأسيس بانك هاي خارجي در كشور فراهم شده است

به منظور تقويت بنيه اقتصادي كشور و جذب توانمندي ها و استفاده بهينه از امكانات مالي بانك هاي خارجي تدابير لازم براي افزايش حضور و تأسيس بانك هاي خارجي در كشور ديده شده است.
به گزارش ايرنا رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اعلام مطلب فوق در تبريز اظهار داشت: افزايش سرمايه بانك هاي خصوصي براساس الزامات كفايت سرمايه صورت مي پذيرد و بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران مكلف است براي تسهيل افزايش سرمايه بانك هاي خصوصي تدابير لازم را اتخاذ كند.
ارسلان فتحي پور افزود: به بانك مركزي اجازه داده شده ابزار و فرآيندهاي نوين تأمين مالي ساختار يافته نظير تبديل به اوراق بهادار كردن دارايي، فروش اوراق رهني، خريد دين و استفاده از طلب اسناد دريافتي قطعي الوصول را با رعايت قانون عمليات بانكي بدون ربا براي عمليات مالي بانك ها بكار گيرد.
وي خاطرنشان كرد: مطالبات بانك ها از بدهكاراني كه پس از اخذ تسهيلات حسب حكم مراجع قانوني ورشكسته اعلام شده و يا مي شوند جزء مطالبات ممتاز محسوب خواهند شد.
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: تمام دستگاههاي اجرايي، سازمانها، مأسسات و شركت هاي دولتي و نهادهاي عمومي غير دولتي از جمله ادارات ثبت اسناد و املاك كشور، سازمان بورس و اوراق بهادار، بانك ها و مأسسات مالي و اعتباري، گمركات و شهرداري ها مكلف به ارائه تمام اطلاعات مربوط به اموال و دارايي هاي منقول و غيرمنقول بدهكاران بانك ها و مأسسات مالي و اعتباري تحت نظارت بانك مركزي حسب درخواست كتبي ظرف مدت يك هفته از تاريخ استعلام مي باشند.
فتحي پور گفت: اين طرح در 11 ماده و 01 تبصره تنظيم شده كه در كميسيون اقتصادي نيز مورد بررسي قرار گرفته و پس از تصويب در مجلس و تاييد شوراي نگهبان اجرا خواهد شد.وي گفت: با تصويب قانون افزايش توان اعتباردهي بانك ها معادل ارزي 051 هزار ميليارد ريال از موجودي صندوق توسعه ملي براي بهبود سرمايه بانك ها اختصاص مي يابد.
وي گفت: با تصويب اين قانون دولت موظف است مبلغ 001 هزار ميليارد ريال اوراق مشاركت پنج ساله براي افزايش سرمايه بانك هاي دولتي منتشر كند و ميزان افزايش سرمايه هر يك از بانك هاي دولتي توسط مجمع عمومي بانك ها تعيين و اصل و سود اوراق مذكور از محل سود خالص سالانه و ماليات بانك ها تسويه خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14